Nothing to see here!
[ Voor 96% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 23:03 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
http://forum.notebookrevi...s-7-sp1-13-languages.htmlStyxxy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:25:
Ik snap niet waarom ze niet gewoon de ISO's ergens beschikbaar stellen. Zou mijn leven zo veel makkelijker maken... Ik heb wel enkele legale keys (verschillende versies), maar vaak is de ISO ergens verloren geraakt. Begin dan maar die versie te vinden (een goede ISO en niet een die half verneukt is door die illegale shizzle).
[ Voor 90% gewijzigd door X_lawl_X op 14-09-2011 22:55 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Thx, dat zijn goede MSDN ISO's :-). (Ik heb enkel toegang tot MSDNAA, dus enkel Win7 Pro, terwijl ik ook keys voor Home en voor Ultimate heb.)
Ik heb de link gebookmarked aangezien ik de ISO's niet kan downloaden (iets te veel gedownload deze maand, zit op smallband voor de resterende 2 dagen)
[ Voor 17% gewijzigd door Styxxy op 14-09-2011 23:08 ]
Verwijderd
Hoewel ik het een beetje irritant vind dat een link van de uitzending gemist-frontpage stuk is -- de paginatitel is toch wel leuk.
@Zeebonk hieronder:
Zeebonk schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:25:
offtopic @ValHallASW: toevallig ook ergens een werkende link? Ik kan die docu nergens terug vinden...
zet je DM dan ook aan ;-) De gewone uitzending gemist (niet-beta) doet het wel: http://www.uitzendinggemi...6eb27acf70d68ab6d52888aa8 en via holland doc is 'ie ook te vinden
[ Voor 52% gewijzigd door ValHallASW op 15-09-2011 01:03 ]
Jep, zelfde ergernis hier.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:10:
Wat ik nog het meest gestoord vind is dat MS die downloads zelf niet overzichtelijk aanbied.

Laptop verkocht en kan nu eindelijk een vaste pc neerzetten.
Overigens heb ik tjidens de keynote behoorlijk moeten lachen om de opmerking die gemaakt werd bij de demo van IE 10. Deze draait nu dus zonder "window" wat men dus schijnbaar chromeless noemt, dus die gast zegt: "So you can enjoy a chromeless surfing experience" (of iets vergelijkbaars)
Trouwens ging het werkend maken ook niet zonder slag of stoot. Hyper-V was behoorlijk aan het tegenwerken. Kon geen vm's maken in een folder anders dan de standaard folder, ik kreeg dan access denied fouten terwijl de files wel werden aangemaakt

De volgende stap is Win8 native op die laptop. Dat wil ik eens proberen met een VHD. Ik heb geprobeerd de VHD van de VM in mijn bootloader te hangen, maar die geeft een fout op winload.exe, eens kijken of het trucje om win7 via een VHD te draaien ook werkt voor win8. Heb gisteren een wacom bamboo touch+pen besteld dus eens kijken of de touch interface dan ook wil werken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
MSDN: What's New in the .NET Framework 4.5 Developer Preview
F# 3.0:
MSDN: What's New for Visual F# in Visual Studio 11 Developer Preview.
ASP.NET 4.5:
MSDN: What’s New for ASP.NET 4.5 and Web Development in Visual Studio 11 Developer Preview
[ Voor 23% gewijzigd door Avalaxy op 15-09-2011 09:06 ]
Waarom gebruik je een library die als belangrijkste ontwerpdoel heeft om een type-safe methode van databases query'en aan te bieden als je blijkbaar geen behoefte hebt om databases type-safe te query'en?YopY schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:55:
Voorbeeld: ScalaQuery. Waarom een DSL om queries op te bouwen (die wat vaag in elkaar geknutseld is met for-loops die eigenlijk queries zijn die ID's teruggeven die je weer kunt gebruiken om zooi op te halen oid), als je een taal hebt die multiline-strings ondersteunt?
Vandaag komt hopelijk mijn nieuwe telefoon binnen ^^ Eindelijk een fatsoenlijke telefoon om wat Android dingen op te testen... (Van een HTC Wildfire naar een Nexus S) Nu alleen nog tot half 6 wachten tot ik thuis ben

Avalaxy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:02:
.NET 4.5:
MSDN: What's New in the .NET Framework 4.5 Developer Preview
F# 3.0:
MSDN: What's New for Visual F# in Visual Studio 11 Developer Preview.
ASP.NET 4.5:
MSDN: What’s New for ASP.NET 4.5 and Web Development in Visual Studio 11 Developer Preview

Maar waarom link je naar de Italiaanse MSDN?
Nu pas binnen? Werkt zeker halve dagen?
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
De leukste feature vind ik nog dat Microsoft het met C# straks ook een stuk makkelijker maakt om async code te schrijven! Dit soort features zie je in (bijv.) Java niet zo snel!CodeCaster schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:51:
[...]
Leuke nieuwe features.
Maar waarom link je naar de Italiaanse MSDN?en-us doet het ook gewoon.
MSDN: What's New for Visual C# in Visual Studio 11 Developer Preview
edit:
LOL, dit is pas een groundbreaking feature... Achievements in Visual Studio! http://timdams.wordpress....ements-while-programming/
[ Voor 12% gewijzigd door HMS op 15-09-2011 11:22 ]
LolHMS schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:34:
[...]
LOL, dit is pas een groundbreaking feature... Achievements in Visual Studio! http://timdams.wordpress....ements-while-programming/
Verwijderd
Oeeeh... dat is helemaal iets voor mij.HMS schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:34:
<---- achievement whore.
aaw ik heb geen VS
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Same here, maar ik ben dan ook geen .NET devver..
Verwijderd
Daar heb ik gisteren tot 2 uur in de nacht mee zitten klooien... Als je de oplossing vind meld het dan even.Gertjan. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 07:23:
De volgende stap is Win8 native op die laptop. Dat wil ik eens proberen met een VHD. Ik heb geprobeerd de VHD van de VM in mijn bootloader te hangen, maar die geeft een fout op winload.exe, eens kijken of het trucje om win7 via een VHD te draaien ook werkt voor win8.
Die "for-loops" zijn gewoon monadische queries.YopY schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:55:
Voorbeeld: ScalaQuery. Waarom een DSL om queries op te bouwen (die wat vaag in elkaar geknutseld is met for-loops [...]
1
2
3
4
| val q4c = for { u <- Users o <- Orders if o.userID is u.id } yield u.first ~ o.orderID |
1
2
3
4
5
| var q4c = from u in Users from o in Orders where o.userID == u.id select new {u.first, o.orderID} |
1
2
3
4
5
| q4c = do u <- users o <- orders guard (userID o == id u) return (first u, orderID o) |
1
2
3
4
| SELECT u.first, o.orderID FROM Users AS u, Orders AS o WHERE o.userID = u.id |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik denk niet dat dat gaat lukken. Waarschijnlijk omdat de bootloader ook is veranderd. Ik ga vanavond proberen om de dvd te gebruiken, VHD koppelen aan mijn filesystem in de setup, installeren op de VHD.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:36:
[...]
Daar heb ik gisteren tot 2 uur in de nacht mee zitten klooien... Als je de oplossing vind meld het dan even
http://www.hanselman.com/...fAVHDVirtualHardDisk.aspx
Ik baal er alleen van dat de ISO met tools groter is dan een standaard 4,7GB DVD en dus op een dual-layer moet (en die heb ik niet
Er zat in Hyper-V ook nog een vinkje om aan te geven dat je een "distributable" machine wilt maken. Dan gebruikt hij schijnbaar wat minder specifieke hardware.
edit: derp, ik zie net dat dat stap 1 is in de post die je linkt. Dus neem aan dat je hieraan al had gedacht?
[ Voor 28% gewijzigd door alwinuzz op 15-09-2011 12:59 ]
Verder ziet het er wel geinig uit, maar het gaat wel wennen worden
Bij mij bleef hij klagen, heb hem niet werkend gekregen. Straks nog eens proberen.Hoogie2004 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:44:
Gisteren Windows 8 werkend gekregen zonder problemen op Virtualbox, enige aanpassing is dat je de chipset op ICH9 moet zetten...
Verwijderd
die is al eerder hier neergezet!DEiE schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:49:
Leuk project voor c#-ontwikkelaars: Strokes: achievements while programming!
DEiE schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:49:
Leuk project voor c#-ontwikkelaars: Strokes: achievements while programming!
Redundancy ftw?HMS schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:34:
[...]
edit:
... Spuit11
Deze instructies hebben bij mij geholpen om het onder virtual box aan de praat te krijgen...Styxxy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:47:
[...]
Bij mij bleef hij klagen, heb hem niet werkend gekregen. Straks nog eens proberen.
Kwam naar boven dat er toch wel heel, heel, heel veel queries afgevuurd werden. Het ophalen van 1 dag aan data (en die komt uit redelijk veel tabellen) leverde een profiler log op van.... 16500 regels
Bleek dat het ophalen van historische data 1 query per record kostte, ipv 1 query per set. Dat resulteerde dus in zo'n 300 queries voor 1 set aan data. Dat door de hele applicatie aangepast, en nu nog 'maar' 300 queries over. Helaas is het er allemaal nog niet sneller op geworden, dus daar moet ik morgen nog even naar gaan kijken. Performance is nu om te janken (20+ seconde om de data voor 1 dag op te halen), dus dat moet absoluut nog beter.
Voor nu valt het op dat na zo'n beetje elke query een reset_connection uitgevoerd word. Aangezien alle requests via webservices lopen is dat ergens wel logisch (aangezien de ene methode niet weet dat de volgende ook een datacontext heeft), maar volgens mij heltp dat ook niet mee qua snelheid.
Edit: reset_connection word dus uitgevoerd vanwege connection pooling, maar schijnt geen noemenswaardige performance te kosten. Dat laten we dus maar voor wat het is
[ Voor 23% gewijzigd door BM op 15-09-2011 14:45 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Nu staat alle crapcode op mijn naam in de versiegeschiedenis
We are shaping the future
Helpt nietst0p schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:01:
[...]
Deze instructies hebben bij mij geholpen om het onder virtual box aan de praat te krijgen...
Your computer needs to restart. Please hold down the power button. Error Code: 0x0000000A Parameters: 0xFFFFFFE6 0x0000001F 0x00000000 0x81B9863B
[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4?BM schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:38:
Bleek dat het ophalen van historische data 1 query per record kostte, ipv 1 query per set. Dat resulteerde dus in zo'n 300 queries voor 1 set aan data. Dat door de hele applicatie aangepast, en nu nog 'maar' 300 queries over. Helaas is het er allemaal nog niet sneller op geworden, dus daar moet ik morgen nog even naar gaan kijken. Performance is nu om te janken (20+ seconde om de data voor 1 dag op te halen), dus dat moet absoluut nog beter.
Hoe sneller Flash verdwijnt, hoe liever.OkkE schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:48:
En weer een extra reden waarom Flash langzaam aan gaat verdwijnen: nieuws: Microsoft: Metro-versie IE10 in Windows 8 ondersteunt geen Flash
Alleen erg jammer dat dit de het "landen" van Windows 8 misschien behoorlijk kan bemoeilijken... Verkijk je niet op het aantal applicaties/sites welke nog met flash werken. Vooral de zaken voor "jan met de pet" zijn redelijk vaak in flash gemaakt.OkkE schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:48:
En weer een extra reden waarom Flash langzaam aan gaat verdwijnen: nieuws: Microsoft: Metro-versie IE10 in Windows 8 ondersteunt geen Flash
Zeker voor het gebruik als tablet kan dat behoorlijk beperkend zijn. Zo spelen kinderen graag games op internet, zijn ouders daar blij mee omdat ze dan even stil zijn, maar gaat dat straks niet werken omdat veel on-line games in Flash zijn gemaakt. Ook veel "community" sites zijn met flash opgezet.
Maar goed, dat is enkel mijn bescheiden mening....
Ik hoefde geen enkele aanpassing te doen.Hoogie2004 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:44:
Gisteren Windows 8 werkend gekregen zonder problemen op Virtualbox, enige aanpassing is dat je de chipset op ICH9 moet zetten...
Verder ziet het er wel geinig uit, maar het gaat wel wennen worden
Via de wizard Win 7 x64 gekozen, de ISO van de dev-versie x64 geïnstalleerd en klaar.
Inderdaad.Styxxy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:15:
Hoe sneller Flash verdwijnt, hoe liever.
Het is alleen in de Metro versie, niet in de desktop versie. Maar ik denk eigenlijk niet dat het de overstap naar Win8 zal verminderen; iPhone en iPad zijn toch ook onwijs populair - zonder Flash..Gertjan. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:23:
Alleen erg jammer dat dit de het "landen" van Windows 8 misschien behoorlijk kan bemoeilijken...
Misschien wel... Ik heb Flash nu ongeveer een maand uitstaan en ben nog niet tegen een probleem aangelopen. Maar ik ben dan ook geen gemiddelde consument, denk ik.Verkijk je niet op het aantal applicaties/sites welke nog met flash werken. Vooral de zaken voor "jan met de pet" zijn redelijk vaak in flash gemaakt.
En meningen verschillen.Maar goed, dat is enkel mijn bescheiden mening....
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
en ik heb hongerrr...
Professioneel Heftruck Syndroom
http://blogs.msdn.com/b/l...rt-menu-in-windows-8.aspx
NIET PERSOONLIJK GETEST ! geen garanties dus
Met deze link is het me gelukt een nieuwe install te doen op een VHD en deze direct te booten
Krijg netjes een opstartmenu met daarin Windows 2008R2 en Windows 8
Eens kijken hoe het zaakje draait zonder Hyper-V laagje er tussen
Wat me nu overigens opvalt wanneer ik de computer opnieuw start en kies voor 2008R2 dat de laptop opnieuw door zijn Bios post lijkt te gaan
http://oisyn.nl/converter/
Er mist nog wel UTF-16, UTF-32, Latin-15, Win-1252 en verschillende hash functies als MD5 en SHA-1 (die uiteraard dan wel maar 1 richting op werken)
[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2011 16:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Oh wacht, slechte programmeervoorbeelden is een deur verderop.
[ Voor 22% gewijzigd door Alex) op 15-09-2011 16:07 ]
We are shaping the future
- RegExHelperNeFoRcE schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:46:
Iemand nog must-have dingen voor NotePad++ ???
en ik heb hongerrr...
- Compare (maar volgens mij is die standaard installed)
- ZenCoding rocked hard
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Is dat dan niet gewoon het bios van je Hyper-V-VM?.Gertjan. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:52:
Wat me nu overigens opvalt wanneer ik de computer opnieuw start en kies voor 2008R2 dat de laptop opnieuw door zijn Bios post lijkt te gaan
Edit: oh, als je 2008R2 boot. Wellicht schrijft 'ie na het kiezen van 2008R2 iets anders in je bootrecord en reset vervolgens je pc?
Van:De eerste die de link meldde was twitteraar Multesimus. Bram Talman die achter deze naam schuilgaat, heeft het stuk gevonden door het adres van de vorige Miljoenennota in te tikken en vervolgens het jaartal te wijzigen. "Het was een uurtje werk."
http://miljoenennota.prinsjesdag2010.nl/downloads/Miljoenennota.pdf
Naar:
http://miljoenennota.prinsjesdag2011.nl/downloads/Miljoenennota.pdf
Hij is al offline, maar de NOS heeft 'm gemirrord.
[ Voor 62% gewijzigd door CodeCaster op 15-09-2011 16:39 ]
Nope, als je een VHD laat booten emuleert hij enkel de hardeschijf, verder is het allemaal "normaal". Tenminste volgens mij. Zal er eens dieper induiken wat het nou exact doet.CodeCaster schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:32:
[...]
Is dat dan niet gewoon het bios van je Hyper-V-VM?
Edit: oh, als je 2008R2 boot. Wellicht schrijft 'ie na het kiezen van 2008R2 iets anders in je bootrecord en reset vervolgens je pc?
Hij heeft trouwens het oude opstartscherm helemaal vervangen en krijg nu een mooi blauwig scherm welke zelfs met de muis is te bedienen.
Wel een tegenvaller dat mail niet werkt
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Het feit dat het die gast nog een uur duurde is de grootste WTFCodeCaster schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:32:
Van:
http://miljoenennota.prinsjesdag2010.nl/downloads/Miljoenennota.pdf
Naar:
http://miljoenennota.prinsjesdag2011.nl/downloads/Miljoenennota.pdf
Hij is al offline, maar de NOS heeft 'm gemirrord.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Och de gemiddelde overheidssite is niet echt overzichtelijk, grote kans dat hij dus een uur is bezig geweest om op de oude site de URL te vinden voor de download van toen.BtM909 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:41:
[...]
Het feit dat het die gast nog een uur duurde is de grootste WTF
Maar damn wat een FAIL om de documenten alvast op de site te dumpen...

Dat is ook m'n WTF.Gertjan. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:44:
[...]
Och de gemiddelde overheidssite is niet echt overzichtelijk, grote kans dat hij dus een uur is bezig geweest om op de oude site de URL te vinden voor de download van toen.
Als ik zoiets zou zoeken, dan deed ik [google=miljoenennota prinsjesdag 2010 type:pdf]
Daar zou een flink deel van de code helaas wel in kunnen ja
Het systeem an sich is erg leuk, maar er is een boel fout gegaan, zowel door mij, als door degenen die de specs opgesteld hebben.
Komende tijd maar wat tweaken. Voordeel als het erg traag is, is dat er vast nog een boel te verbeteren valt
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Extra codepages en hashes toegevoegd.oisyn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:01:
Hier een tooltje van het omzetten van verschillende encodings en representaties van data
http://oisyn.nl/converter/
Er mist nog wel UTF-16, UTF-32, Latin-15, Win-1252 en verschillende hash functies als MD5 en SHA-1 (die uiteraard dan wel maar 1 richting op werken)

En toen liep ik tegen deze fout aan: Invalid access of stack red zone 0x10a42a790 rip=0x10a1c7b87
Vermoedelijk loopt Jackson ergens tegen een recursive dinges aan. Best vreemd, want vorige keer dat ik dat tegenkwam, gaf hij netjes een exception waarin stond waar het probleem juist zat. Leuk debuggen wordt dit met een VM die gewoon eruit vliegt
Edit: is dus inderdaad een Jackson recursive probleem, maar ik had een console overflow door een enorme stacktrace, zodat ik de 'bovenste' exception niet kon zien. En nu krijg ik Invalid memory access of location 0x0 rip=0x7fff8213b60b
Edit 2: woei

[ Voor 19% gewijzigd door dingstje op 15-09-2011 20:16 ]
If you can't beat them, try harder
Zodra je het 'bootmenu' ziet is Windows 8 praktisch al geheel geboot. Als je dus voor de andere Windowsversie kiest laat ie een markering daarvoor achter op de HDD en boot bij de volgende start direct het aangeven OS. Een beetje zoals GRUB ook kan doen..Gertjan. schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:52:
[...]
Echt, waarom Microsoft ineens denkt dat het handiger is om een UI in HTML te maken dan in XAML ontgaat me echt compleet.
Ik wil gewoon 3 kolommetjes naast elkaar, met alle content erin verticaal gecentreerd, en als hoogte de hoogte van de grootste van de 3 kolommen. Je zou zeggen dat dat anno 2011 welk makkelijk zou gaan.
Is ook wel makkelijk. Met tables. Maar ja, dat is dan weer niet netjes enzo

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2011 22:36 ]
Ik neem aan dat dit over Windows 8 Metro GUI's gaat? Wat zou dan het nadeel zijn van tables? Normaal heb je nog enigzins te maken met semantische HTML enzo, maar wat is de meerwaarde daarvan in een metro GUI? Niemand kijkt ooit met een andere viewer naar die HTML en een crawler gaat er ook nooit overheen....oisyn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:33:
Aaargh IK HAAT HTML @%@#$@#$
Echt, waarom Microsoft ineens denkt dat het handiger is om een UI in HTML te maken dan in XAML ontgaat me echt compleet.
Ik wil gewoon 3 kolommetjes naast elkaar, met alle content erin verticaal gecentreerd, en als hoogte de hoogte van de grootste van de 3 kolommen. Je zou zeggen dat dat anno 2011 welk makkelijk zou gaan.
Is ook wel makkelijk. Met tables. Maar ja, dat is dan weer niet netjes enzo, well SCREW YOU!
[ Voor 4% gewijzigd door 0fbe op 15-09-2011 22:57 ]
Iemand is kwaad gefrustreerd..oisyn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:33:
Aaargh IK HAAT HTML @%@#$@#$
[...]
well SCREW YOU!
[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 15-09-2011 22:59 ]
Meer in het algemeen gewoon de richting die MS op lijkt te gaan met HTML5 voor UI ipv XAML, wat idd gevoed wordt door de visie van MS rond Windows 8.simplendi schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:57:
[...]
Ik neem aan dat dit over Windows 8 Metro GUI's gaat?
Fair point, maar er zijn wel meer layout-gerelateerde zaken die in XAML een stuk beter geregeld zijn. HTML gaat veel teveel uit van een verticale flow.Wat zou dan het nadeel zijn van tables? Normaal heb je nog enigzins te maken met semantische HTML enzo, maar wat is de meerwaarde daarvan in een metro GUI? Niemand kijkt ooit met een andere viewer naar die HTML en een crawler gaat er ook nooit overheen...
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 15-09-2011 23:05 ]
IE10 en Metro ondersteunen het CSS3 flex box model, dus wat betreft layout flow zit het wel goed, zou ik denken. Je zit in elk geval niet meer vast aan de standaard flow van HTML..oisyn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:04:
Fair point, maar er zijn wel meer layout-gerelateerde zaken die in XAML een stuk beter geregeld zijn. HTML gaat veel teveel uit van een verticale flow.
(IE10 ondersteunt trouwens een hele bak nieuwe specificaties die Trident eindelijk gelijk zouden moeten trekken met Gecko en Chrome.)
[ Voor 17% gewijzigd door R4gnax op 15-09-2011 23:20 ]

Dus ik had toch een beetje gelijk.dcm360 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:43:
[...]
Zodra je het 'bootmenu' ziet is Windows 8 praktisch al geheel geboot. Als je dus voor de andere Windowsversie kiest laat ie een markering daarvoor achter op de HDD en boot bij de volgende start direct het aangeven OS. Een beetje zoals GRUB ook kan doen.
Ik vind het leuk om soms wat minder fijne puntjes in software aan te stippen, maar Chrome verdient weer eens een veer in de reet.
Als je meerdere tabs open hebt staan, worden de tabs een stukje kleiner om er zo meer op het scherm te laten passen.
En wanneer je dan snel meerdere tabs achter elkaar sluit, bijvoorbeeld door herhaaldelijk op de scroll-knop te klikken wanneer je muis op een tab staat, dan duurt het even voordat de overige tabs weer breder worden. Zo kun je nooit per ongeluk ineens de tab links van degene die je bedoelde wegklikken omdat die door het breder worden onder je muis terecht komt, wat me bij Firefox nog wel eens overkwam (je moet toch wát te zeiken hebben hè
Of het nu 'on purpose' is gedaan of niet: ik vind het wel fijn.
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 16-09-2011 00:14 ]
Verwijderd
Daarmee krijg je niet alleen het aloude startmenu terug, maar wordt de hele metro interface uitgezet (dat vereist wel een reboot) en krijg je het resultaat wat Rutix al meldde: Rutix in "De Devschuur Coffee Corner" http://ii.snag.gy/T8ikA.jpgHoogie2004 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:48:
Voor mensen die normaal start-menu willen in Windows 8:
http://blogs.msdn.com/b/l...rt-menu-in-windows-8.aspx
NIET PERSOONLIJK GETEST ! geen garanties dus
Werkt prima, maar dan ga je je toch een beetje afvragen waarom je daar geld voor op tafel zou willen leggen als je nu Win 7 draait. Maar goed, het schijnt pas in 2013 uit te komen dus er kan nog een heleboel veranderen.
Klinkt wel logisch. Zoiets ging ook al door mijn hoofd, maar wist niet of dat mogelijk was.dcm360 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:43:
[...]
Zodra je het 'bootmenu' ziet is Windows 8 praktisch al geheel geboot. Als je dus voor de andere Windowsversie kiest laat ie een markering daarvoor achter op de HDD en boot bij de volgende start direct het aangeven OS. Een beetje zoals GRUB ook kan doen.
Een error veroorzaken bij een throw Exception... De boodschap die meegegeven werd ging door een String.Format, maar ik gaf niet genoeg parameters mee

Wel lekker aan het typen op mijn Microsoft Natural 4000
Dat is natuurlijk wel zo maar het is nog maar een developer preview he. Ik neem aan dat er nog features bij gaan komen en features uiteraard eruit gaanVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 01:16:
[...]
Daarmee krijg je niet alleen het aloude startmenu terug, maar wordt de hele metro interface uitgezet (dat vereist wel een reboot) en krijg je het resultaat wat Rutix al meldde: Rutix in "De Devschuur Coffee Corner" http://ii.snag.gy/T8ikA.jpg
Werkt prima, maar dan ga je je toch een beetje afvragen waarom je daar geld voor op tafel zou willen leggen als je nu Win 7 draait. Maar goed, het schijnt pas in 2013 uit te komen dus er kan nog een heleboel veranderen.
Nothing to see here!
Violation of UNIQUE KEY constraint ' ... '. Cannot insert duplicate key.
Bij het zoeken dus... het beloofd een mooie vrijdag te worden
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'
Idd, ik was net zo blij met XAML.oisyn schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:04:
[...]
Meer in het algemeen gewoon de richting die MS op lijkt te gaan met HTML5 voor UI ipv XAML, wat idd gevoed wordt door de visie van MS rond Windows 8.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Heb je een commisie met 10 leden en de grootste dienstverleners erin die specificatie schrijven vervolgens implementeert de helft van de leden het verkeerd. Heb je toch niks aan. Stomme IT bedrijven
Inmiddels is mijn frustratielevel ook behoorlijk hoog
Gelukkig werk ik thuis en heb ik nog een andere PC om even op tweakers te kijken en via MSN contact te hebben met de sysadmin.
Ik dacht dat MS html als extra aanboodt, en xaml daar gewoon naast blijft bestaan (wellicht in een iets ander dialect ofzo).
Het zou zonde zijn als ze XAML alweer zouden laten 'vallen', daar is de techniek veel te leuk/goed voor.
Xbox
Je hebt inderdaad gelijk: http://channel9.msdn.com/Events/BUILD/BUILD2011/APP-737TBM schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:42:
[...]
Ik dacht dat MS html als extra aanboodt, en xaml daar gewoon naast blijft bestaan (wellicht in een iets ander dialect ofzo).
Het zou zonde zijn als ze XAML alweer zouden laten 'vallen', daar is de techniek veel te leuk/goed voor.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
XAML blijft, sterker nog... ze gaan er zwaar op leunen! Alleen heet het geen WPF meer maar DirectUI of iets dergelijks.
De C++ en .Net applicaties gaan XAML gebruiken, Javascript gaat HTML5 gebruiken.
Zoek in google een beetje rond op "windows 8 WinRT", dan kom je artikelen tegen die het uitleggen. Misschien interessant voor Tweakers om een artikel te schrijven over WinRT ??? Want iedereen ziet dat een beetje over het hoofd en concentreert zich op Metro. Maar WinRT is erg interessant(de vervanger voor Win32 API).
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
* PeterSelie was gisteren zijn sigaretten kwijt.
Ik werd daar chagrijnig van en vond dat zó een onzin dat ik maar besloten heb om te stoppen.. Ik kan me de vorige keer nog herinneren, kwam ik in 3 maanden ruim 8 kilo aan. Misschien toch maar proberen om nu op mijn eetgewoonten te letten en veel water te drinken..
Ik herken het probleem.Gertjan. schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:35:
Wel lekker aan het typen op mijn Microsoft Natural 4000Moet even wennen aan de nieuwe toetsaanslagen, deze moet ik iets harder inrammen dan mijn laptop tobo. Vooral de spatie is wennen
Daarnaast weer wennen dat ik echt met 10 vingers moet typen. Merk nu dat ik wel eens met links letters indruk die eigenlijk met rechts moeten, normaal geen probleem, maar nu mis je dus vanwege de ruimte tussen de 2 delen
Be kind to your knees, you’ll miss them when they’re gone.
Heb mijn Microsoft Natural 4000 ook sinds woensdag eind van de middag. Merk nu wel dat normale toetsenborden echt rampenplanken zijn, zit enorm krampachtig te werken met zo'n ding. (Heb @ werk nog steeds zo'n rampenplank.).Gertjan. schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:35:
Wel lekker aan het typen op mijn Microsoft Natural 4000Moet even wennen aan de nieuwe toetsaanslagen, deze moet ik iets harder inrammen dan mijn laptop tobo. Vooral de spatie is wennen
Daarnaast weer wennen dat ik echt met 10 vingers moet typen. Merk nu dat ik wel eens met links letters indruk die eigenlijk met rechts moeten, normaal geen probleem, maar nu mis je dus vanwege de ruimte tussen de 2 delen
De spatie is ook waar ik aan moet wennen, heb er geen last van dat ik toetsaanslagen heb welke ik anders met links of met rechts gebruik, dus dat valt best mee
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Oeh XAML icm C++Woy schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:52:
[...]
Je hebt inderdaad gelijk: http://channel9.msdn.com/Events/BUILD/BUILD2011/APP-737T
Ja! Syntaxt zag er wel erg C++/CLI uit maar verder zag het er wel clean en nice uit
Nothing to see here!
* VyperX gaat nog maar even wat te drinken halen.
Edit: Gevonden... Blijkbaar hebben default fonts die ingesteld worden met QApplication een hogere prioriteit dan opties die je zelf expliciet mee geeft.

[ Voor 25% gewijzigd door VyperX op 16-09-2011 11:30 ]
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Paar maanden geleden cola over mijn vorige geknoeid, na heel veel schoonmaken alle toetsen kunnen fixen, behalve 1: de x. En ja dan heb je er niet zoveel meer aan een toetsenbord.
Vorige week dus maar even opnieuw besteld, want dat ding werkt echt zo fijn.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ja, het werkt prima in 5.3.3 (staging) maar niet 5.3.8 (hoster) en ik heb deze site + framework niet gemaaktCartman! schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:11:
PHP 5.3 breekt ook wel wat grotere dingen dus dat is goed mogelijk...De meeste dingen zijn vrij makkelijk te fixen om het weer compatible te maken, dat scheelt.
Nouja, aanspreekbaar...

[ Voor 19% gewijzigd door alwinuzz op 16-09-2011 14:02 ]
Mja Adobe Reader is sowieso een monster als het op geheugengebruik aankomt... Ik heb de laatste tijd ook standaard 3 pdf's met documentatie openstaan en er gaat geen dag voorbij zonder dat Reader weer eens spontaan vastgelopen is.alwinuzz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:49:
Wou even een PDFje uitprinten van 2 MB, als ik 'm open loopt mn hele PC vast en na 5 minuten is Acrobat eindelijk aanspreekbaar. 1,8 GB geheugen opgesnoept
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Hier nog een enthousiaste gebruiker, ook zowel thuis als werkRhapsody schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:50:
Wat mij betreft ook een van de fijnste toetsenborden! :-) Heb er ook al een paar versleten (zowel thuis als op het werk).
Edit:
Tijd voor een bakkie
[ Voor 7% gewijzigd door ValHallen op 16-09-2011 14:15 ]
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak