De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 194 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Alex) schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:56:
Oh, vandaar dat ik eerder vandaag ineens opnieuw moest inloggen!
Dát was dan waarschijnlijk vanwege deze bug. :P Toevallig een week geleden ingelogd? Dat cookie leefde dan maar een week of zo. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

st0p schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:22:
ik heb altijd begrepen dat hashes maken van hashes niet zo'n goed idee was. blijkbaar is dat niet zo.
't Is ook niet alleen een hash van een hash, het is een hash van een hash met per stap een unieke salt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:41

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik zou even bij de lokale coffeeshop navragen wat ze vinden van het maken van hash van hash met extra zout. :+
.oisyn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:47:
Wat een stel mongolen zeg bij t.net.
Nou, en dan vooral die modjes en FP'erts. :+

* Hillie gaat rennen.

Tevens een mooi momentje om even kortstondig af te blazen over de fijn-beroerde communicatie met sommige designers die niet direct vertellen en documenteren wat ze nu precies willen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iemand de keynote gezien van Build? Ziet er goed uit, alleen dat nieuw start menu gaat echt gek zijn...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Snake schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:50:
Iemand de keynote gezien van Build? Ziet er goed uit, alleen dat nieuw start menu gaat echt gek zijn...
Je hebt nog steeds je oude start menu he. Die nieuwe is de "Start Page" in metro. Staat dus los van je desktop en je start menu.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk het niet. Gelijk ik het begrijp opent Metro als je op de start button klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Snake schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:12:
Ik denk het niet. Gelijk ik het begrijp opent Metro als je op de start button klikt.
Nee hoor. Die metro staat los van je desktop. Proof:
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/2/N/307247/original/win8start.png

Edit:

Ahh nu ik je terug lees dan je bedoelde je waarschijnlijk ook dit start menu :P.

[ Voor 12% gewijzigd door Rutix op 13-09-2011 22:21 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Oh gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ik kan de keynote niet bekijken via http://www.buildwindows.com/ (timeout ofzo)
Heeft iemand misschien een andere link waar ik het op kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zou ook tot morgen kunnen wachten. Dan zal het ongetwijfeld rustiger zijn en zal je het zonder problemen kunnen zien.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Jammer, wilde het nu wel graag zien. Ik probeer straks nog wel even dan.
Anders wordt het idd morgen

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Microsoft gaat wel een forse gok nemen door de nieuwe Metro interface ook als standaard te pushen voor 'normale' desktops en laptops. Had verwacht dat tablets de nieuwe metro interface zouden krijgen, terwijl de rest de 'normale' w7-like gui zou krijgen.

Benieuwd hoe dat uit gaat pakken, heb er eigenlijk wel vertrouwen in.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 06:49:
Microsoft gaat wel een forse gok nemen door de nieuwe Metro interface ook als standaard te pushen voor 'normale' desktops en laptops. Had verwacht dat tablets de nieuwe metro interface zouden krijgen, terwijl de rest de 'normale' w7-like gui zou krijgen.

Benieuwd hoe dat uit gaat pakken, heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
Ik ben ook wel benieuwd. Ik denk dat er redelijk snel aan te wennen is, en voor beginnende / minder geavanceerde gebruikers is het vast een hele stap vooruit.

Ik ben altijd verbaasd van het aantal tweakers dat zich verzet tegen dit soort vernieuwingen. Op de nieuwspost zijn al mega-veel reacties van mensen die het compleet afschieten, zonder het ook maar geprobeerd te hebben. Zelfde gold voor de Ribbon in Office, die ik vanaf dag 1 echt heerlijk vond werken, omdat ik veel minder hoef te klikken en zoeken naar bepaalde functionaliteiten.

My iRacing profile | Strava

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

WordPad werkt prima :+

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
Hoogie2004 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:01:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd. Ik denk dat er redelijk snel aan te wennen is, en voor beginnende / minder geavanceerde gebruikers is het vast een hele stap vooruit.

Ik ben altijd verbaasd van het aantal tweakers dat zich verzet tegen dit soort vernieuwingen. Op de nieuwspost zijn al mega-veel reacties van mensen die het compleet afschieten, zonder het ook maar geprobeerd te hebben. Zelfde gold voor de Ribbon in Office, die ik vanaf dag 1 echt heerlijk vond werken, omdat ik veel minder hoef te klikken en zoeken naar bepaalde functionaliteiten.
Ik ben eigenlijk totaal niet tegen vernieuwingen, maar dan wil ik wel dat ze goed uitgedacht zijn en gewoon werken.
Ik heb mijn twijfels bij die Metro interface, omdat ik mijn desktop niet in een overpowered tablet wil veranderen. Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe Microsoft het heeft geimplementeerd en daar kan ik nu nog niets over zeggen natuurlijk. ;)
Ik wacht het rustig af, probeer W8 straks in een VM ofzo en oordeel dan wel of ik wil overstappen of niet.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hij komt hier binnen met een krappe zeven MB per seconde, straks op m'n werk in een verloren uurtje maar even kijken. :P

Dat de Metro-interface wordt gepusht vind ik inderdaad ook wat minder, maar wellicht hebben ze een briljant idee qua user interaction. Ik heb het licht alleen nog niet gezien, denk ik.
Hoogie2004 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:01:
Zelfde gold voor de Ribbon in Office, die ik vanaf dag 1 echt heerlijk vond werken, omdat ik veel minder hoef te klikken en zoeken naar bepaalde functionaliteiten.
Que? :+
Ribbon in Wordpad

[ Voor 89% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 08:25 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:23:
Hij komt hier binnen met een krappe zeven MB per seconde, straks op m'n werk in een verloren uurtje maar even kijken. :P

Dat de Metro-interface wordt gepusht vind ik inderdaad ook wat minder, maar wellicht hebben ze een briljant idee qua user interaction. Ik heb het licht alleen nog niet gezien, denk ik.
De ribbon duurde bij mij ook eventjes om te wennen, maar nu wil ik niet meer zonder. De meeste van die UI dingen zit echt jaren research in, om zo het aantal benodigde interacties zover mogelijk te beperken.

Ik moet toegeven ben ook nog sceptisch, maar ga het zeker een goeie kans geven. Heb de preview iig gedownload. Thuis maar eens een VM maken of mijn Ubuntu partitie overschrijven (dat gebruik ik toch niet, ooit geinstalleerd om te kijken hoe het werkte :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-09-2011 08:26 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Wat mij vooral interessant in de oren klonk was de dat de Metro apps met HTML/CSS/JS waren gemaakt. Ik denk wel dat zoiets een goede toekomst heeft.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Html, css en javascript op de desktop, was dat met Active Desktop ook al niet zo'n gigantisch succes? :P

Edit: ik zeg dus ook niet dat het bij voorbaat een slecht idee is, maar ik begrijp best dat mensen een negatieve 'gut feeling' hebben over vernieuwing, op basis van minder prettige ervaringen uit het verleden.

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 08:36 ]

• OkkE

OkkE

CodeCaster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:30:
Html, css en javascript op de desktop, was dat met Active Desktop ook al niet zo'n gigantisch succes? :P
Nee, dat wat met Active Desktop een drama. :) Maar in de keynote zag het er allemaal een stuk beter uit, al is het natuurlijk afwachten hoe dat in werkelijkheid zal zijn.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• alienfruit

alienfruit

Zucht, Radio 1 / 3FM shoutcast ligt er weer eens uit :|

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Soundless schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:35:
Ik kan de keynote niet bekijken via http://www.buildwindows.com/ (timeout ofzo)
Heeft iemand misschien een andere link waar ik het op kan bekijken?
Die duurt me iets te lang. Ik lees de executive summary wel op de FP :+

If you can't beat them, try harder

• OkkE

OkkE

Hehe:
Seeing tweets about http://buildwindows.com/ (building Win 8 apps with HTML/CSS/JS), but I can't see the site 'cause it asks for Silverlight.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:( Ben er eindelijk uit waarom mijn routes van mijn MVC app vorige week ineens niet meer werkte :S

Er staat een slash aan het einde van mijn route definitie... :F Ik had vorige week geprobeerd een extra parameter aan mijn route toe te voegen, maar dat heb ik later ongedaan gemaakt, maar schijnbaar heb ik de slash niet weggehaald. Maar ik snap niet waarom hij zo moeilijk doet...

C#:
1
2
3
4
5
6
 routes.MapRoute(
                "Default", // Route name
                "{controller}/{action}/{id}", // URL with parameters
                new { controller = "Home", action = "Index", id = UrlParameter.Optional }, // Parameter defaults
                new[] { "Library.Controllers" } 
            );

C#:
1
2
3
4
5
6
 routes.MapRoute(
                "Default", // Route name
                "{controller}/{action}/{id}", // URL with parameters
                new { controller = "Home", action = "Index", id = UrlParameter.Optional }, // Parameter defaults
                new[] { "Library.Controllers" } 
            );

Bij het eerste voorbeeld gaat de ActionLink goed en wijst hij netjes naar Contact
code:
1
@Html.ActionLink("All contacts", "Index", "Contact")

Bij de 2de wijzen de links naar /... Het rare is dat als ik de URL's zelf intik dan kom ik wel op de goede pagina terug... De problemen komen alleen voor bij de gegenereerde ActionLink...

WHY??? ;( Ah well, het werkt nu weer en we hebben weer iets geleerd...

Aan de andere kant zit ik nu lekker naar de BUILD keynote te kijken. Windows 8 ziet er best goed uit :P Zie dat er op MSDN ook een preview voor een nieuwe Windows Server is vrijgegeven, maar daar heb ik verder nog niets over gezien...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
De win 95 instructie video door vrouw in bikini is hilarisch: http://www.nrc.nl/nieuws/...rialvideo-van-windows-95/

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zojuist Windows 8 geïnstalleerd op mijn netbook (Samsung NC10). Eerste oordeel: ja, leuk. Maar volstrekt onbruikbaar.

Het startscherm is gewoon waardeloos zonder multi touch-screen, en de klassieke desktop is zo ver teruggebracht dat het niets meer is dan een app. Om de haverklap kom je toch weer in de Metro-interface terecht, en bij mij werken de apps niet eens. Ze doen gewoon niks...

Voorlopig oordeel: leuk voor een tablet. Waardeloos voor een normale pc.

We are shaping the future

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
Ik heb hem ook even gedraaid... Één woord: afschuwelijk :r

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rjAR5OiPeO1GW6e49DtJaNTj/full.png

:N

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat belooft niet veel goeds :( (nja, het is dan ook een pre-beta release)

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
HAL_INITIALIZATION_FAILED
wtf?
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1f/Hal-9000.jpg

Freelance Unity3D developer

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
hap hap: HAL= hardware abstraction layer

~ Mijn prog blog!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
roy-t schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:08:
hap hap: HAL= hardware abstraction layer
Hoi Roy :w

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Op Hyper-V met 2 GB werkt 'ie prima:
Visual Studio 2011 in Windows 8

Dat wordt XAML leren... :P Nog nooit wat mee gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 11:18 ]

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
Ahh, vast WPF

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:17:
Op Hyper-V met 2 GB werkt 'ie prima:
[afbeelding]

Dat wordt XAML leren... :P Nog nooit wat mee gedaan.
Wat vind je van het start-menu / metro onderdelen? (ik moet nog zo lang werken voor ik em kan gaan installeren :S

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb ook niet echt de tijd om ermee te hobbyen, er moet ook nog gewerkt worden. ;( Maar de eerste indruk: t-r-a-a-g, hoewel dat wellicht door de niet zo jofele onboard videokaart kan komen.

Het werkt wel bijzonder onintuïtief, elke keer als ik de Windows-toets indruk, switcht 'ie naar de Metro-UI. Ik snap niet hoe dat voor een developer kan werken, ik switch op een dag tussen tig tools waarvan ik precies weet waar ze staan in m'n start menu, en anders tik ik de eerste twee letters in en heb ze alsnog op m'n scherm.

• RayNbow
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow is benieuwd hoe Win8 werkt op een touch+pen tablet...

Helaas moet ik wachten totdat m'n Asus EP121 weer gerepareerd is.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
alienfruit schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:38:
Zucht, Radio 1 / 3FM shoutcast ligt er weer eens uit :|
Nee, de url van de shoutcast is veranderd >:) B)

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:47
Codecaster, volgens mij kan je alsnog de eerste twee letters intikken.

Op de keynote deed Steve iets als Windows toets, N, O, Enter ---> Notepad

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik kreeg hetzelfde in VirtualBox. Ik vond het gebruik van de :( wel grappig. :P

• PeterSelie
Mja, Microsoft lijkt een wat minder serieus image aan te nemen. De huidige BSoD's zijn voor de gemiddelde gebruiker ook wel érg imponerend.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

alwinuzz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:55:
Codecaster, volgens mij kan je alsnog de eerste twee letters intikken.

Op de keynote deed Steve iets als Windows toets, N, O, Enter ---> Notepad
Dat kan dus ook al met Windows 7, niets nieuws dus :')

Vind trouwens de UI echt afschuwelijk. Ribbons om maar zoveel mogelijk features erin te kunnen proppen in desktop mode; en een nogal geforceerd huwelijk tussen 'nieuwe' (Metro) en 'oude' (Win9x) paradigmas.

Waarschijnlijk hebben ze bij MS nog niet helemaal door hoe het nu komt dat jaar over jaar de Mac beter verkoopt en de iPad (buiten het gedoe met Samsung om) nog steeds de bestlopende tablet is: consumenten willen een simpel te bedienen apparaat; niet eentje waarvoor je eerst een boek heb moeten doorlezen om überhaupt alle features die je al dan niet dagelijks nodig hebt te kunnen vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door mindcrash op 14-09-2011 12:21 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• alwinuzz
Dat weet ik, en codecaster ook denk ik. Maar ik had het idee dat codecaster niet wist dat je dat in het nieuwe "Windows 8 metro startscherm" ook kan doen.

Ik ben 'm nu aan het downloaden, ben wel benieuwd. Ik ben erg blij dat XAML niet alleen ondersteund blijft, maar ook de UI vormt voor alle nieuwe .net/c++ software. Er was voor /build/ zoveel hysterie over 'de toekomst van silverlight' dat je bijna zou geloven dat het zou verdwijnen.

PS codecaster, XAML is geweldig :)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

alwinuzz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:21:
Ik ben 'm nu aan het downloaden, ben wel benieuwd. Ik ben erg blij dat XAML niet alleen ondersteund blijft, maar ook de UI vormt voor alle nieuwe .net/c++ software. Er was voor /build/ zoveel hysterie over 'de toekomst van silverlight' dat je bijna zou geloven dat het zou verdwijnen.
Oh, wees maar niet bang hoor. Silverlight gaat ook uiteindelijk verdwijnen, echter kan Microsoft dit natuurlijk om strategische redenen nog niet abrupt doen (teveel developers en designers out there die dan onmiddelijk het Microsoft platform zouden verlaten). Maar dat het uiteindelijk plaats zal moeten maken voor een combinatie tussen HTML en JavaScript met hooks naar een native backend om gebruik te maken van diverse platform diensten (a la WebOS of Node) lijkt mij een logische stap. Helemaal omdat XAML, WPF en Silverlight geboren zijn in de tijd dat Microsoft uit pure nood zelf een rijk UI platform op basis van een markup language uit de grond heeft gestampt omdat er toen nog geen sprake was van brede ondersteuning van standaarden als HTML 5 of CSS 3. Ergo: features die er toen niet waren, zijn er nu wel; en ze worden alleen maar beter.

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 14-09-2011 13:26 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Damn, nu ben ik ook gesnapt!

Over WPF, het is zo vreselijk heerlijk vergeleken met Winforms :D

~ Mijn prog blog!

• alwinuzz
Silverlight zal verdwijnen, WPF ook. Maar daaruit is de nieuwe metro-xaml ontstaan en die verdwijnt niet zomaar (gelukkig :) )

Ik wil de preview uitproberen maar internet is zo langzaam hier! /uitlaatklep

PS heb je gezien hoe je een metro-app schrijft in HTML5/JS/CSS3? 2/3e van de css heeft een -ms prefix, en de javascript zit vol met Windows API objecten. Lang leve breed ondersteunde standaarden.

[ Voor 32% gewijzigd door alwinuzz op 14-09-2011 12:46 ]

• Soundless
Hoe hebben jullie W8 in VM gekregen? VMware herkent W8 nog niet dus throwt bij mij een of andere error en Virtual PC 'vind' dat ik geen x64 cpu heb

• alwinuzz
Het schijnt in VirtualBox wel te werken.

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik heb W8 geïnstalleerd in VirtualBox (met BIOS, niet met EFI want dat deed traag). Ik heb er overigens een poging of 3 over gedaan om het werkend te krijgen, zo hier en daar is de installatie nog niet echt stabiel dus.

• Soundless
Thnx, ik probeer het daar ook nog wel even mee

• PeterSelie
Bij mij hetzelfde probleem dat ik geen x64 cpu zou hebben, VT-x is echter netjes in de BIOS van de host ingeschakeld..

Toch mieuwt VirtualBox over het ontbreken hiervan.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wacht eens even, Windows 8? Bestaat dat al? Microsoft released toch maar ééns per vijf jaar ofzo? Lang geleden XP, toen een beta van Windows 7 (Vista) en onlangs 7?

Het moet niet gekker worden.

[ Voor 10% gewijzigd door eamelink op 14-09-2011 13:02 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Heb je dan sinds gisteren niet de frontpage gezien: Windows 8 preview

B.T.W. MS probeert weer de 'normale' release cycli op te pakken, zoals de periode van Vista -> 7.

let the past be the past.

• OkkE

OkkE

Hmm, Virtual PC 2004 zegt dat de Win8 ISO niet geldig is. Misschien toch een incomplete download dan.

• Avalaxy
Ik moest, om het in VirtualBox werkend te krijgen even de chipsetinstellingen in VirtualBox veranderen naar IHC9 (stond op een of ander VirtualBox ding).

• alienfruit

alienfruit

Enfer schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:43:
[...]

Nee, de url van de shoutcast is veranderd >:) B)
Tell me more!!!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:53:
Bij mij hetzelfde probleem dat ik geen x64 cpu zou hebben, VT-x is echter netjes in de BIOS van de host ingeschakeld..

Toch mieuwt VirtualBox over het ontbreken hiervan.
Nog eens in je bios duiken? Er staat mij bij dat ik 2 settings moest aanpassen. Sowieso stond in mijn bios mijn i3 in eerste instantie op lagere snelheid by default... ;(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Met een foto erbij is het natuurlijk ook niet zo moeilijk herkennen.

• Soundless
Omg ben blij dat ik net even VirtualBox heb afgesloten. Super irritant zeg :/
Ik installeer W8 later vandaag ofzo wel even op mijn oudere Vaio. Hopelijk bevalt dat beter

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
Hmm, volgens mij ligt de verbinding er in het datacentrum uit. Alles gigantisch traag :p

/edit
en toen werkte alles weer :)

[ Voor 18% gewijzigd door Phoenix1337 op 14-09-2011 13:41 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier nog lui die naar Kings of Code gaan maandag? Wij gaan met n mannetje of 7 weer nadat we vorig jaar overgeslagen hebben. We zijn biersponsor overigens dit jaar :)

• Rutix
Verschikkelijk is die windows 8. Elke keer als ik windows toets in drukt krijg je die stomme lelijke metro start page. Heb nog geen optie gevonden om die uit te zetten. Voor een developer op een desktop vind ik windows 8 nog totaal niet productief.

Nothing to see here!

• OkkE

OkkE

Yay, beta invite voor het statusboard van Supersteil. :)
http://www.supersteil.com/news/supersteil-statusboard

[ Voor 62% gewijzigd door OkkE op 14-09-2011 13:47 ]

• Rutix
OkkE schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:45:
Yay, beta invite voor het statusboard van Supersteil. :)
Wat is dat?

Nothing to see here!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Rutix schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:43:
Verschikkelijk is die windows 8. Elke keer als ik windows toets in drukt krijg je die stomme lelijke metro start page. Heb nog geen optie gevonden om die uit te zetten. Voor een developer op een desktop vind ik windows 8 nog totaal niet productief.
Ik vind Metro fantastisch en wil dit thuis zsm hebben maar ik vraag me idd. af of dit op t werk ook handig is waar je toch met vele explorers, IDE's, shells en browers open zit...

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:33:
[...]

Nog eens in je bios duiken? Er staat mij bij dat ik 2 settings moest aanpassen. Sowieso stond in mijn bios mijn i3 in eerste instantie op lagere snelheid by default... ;(
Welke setting moet er nog meer gewijzigd, dan? :)

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
Cartman! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:11:
[...]

Ik vind Metro fantastisch en wil dit thuis zsm hebben maar ik vraag me idd. af of dit op t werk ook handig is waar je toch met vele explorers, IDE's, shells en browers open zit...
Mja ik heb hetzelfde idee. Lijkt me prima voor te consumen, voor wat te prullen op de pc, maar als je ook echt wilt werken lijkt het me maar niets. (Grappig genoeg geldt exact hetzelfde voor tablets in het algemeen, waar deze interface net meer is op afgestemd). Het lijkt me dat ze de ganse zakelijke wereld vergeten.

• Rutix
Cartman! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:11:
[...]

Ja Metro is fantastisch voor tablet en sommige dingen van metro is ook super handig voor thuis maar over het algemeen vind ik de interface groot en lelijk (Lelijk voor pc niet voor tablet).

Nothing to see here!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:12:
[...]

Welke setting moet er nog meer gewijzigd, dan? :)
Goede vraag, ik zit echter niet achter mijn prive pc dus kan het niet voor je opzoeken. Ik zal als ik thuis kom eens even pielen in mijn bios. Er stond me iets bij dat het afhing van 2 settings. De (online) handleiding van het moederbord geeft alleen aan dat er een menuoptie is voor VT, maar de details van het submenu staan dan weer niet in het boekje.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ah, ik zie welke 2 opties het waren op mijn Asrock bordje. Bij de Advanced CPU staat, volgens de manual, een optie Intel (R) Virtualization Tech en bij de chipset moest ik VT-d aanzetten. Zo uit mijn hoofd was dat wat ik moest doen. Het bestond uit 2 settings dus.

Verwijderd

Vandaag begonnen met CodeIgniter. Als ik zo naar de filmpjes keek leek het mij echt de moeite, maar al bij de eerste video-tutorial loopt het mis:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
class Blog extends Controller{

public function Blog()
    {
        parent::Controller();
    }

public function index()
    {
        $this->load->view('blog_view');
    }
}
?>

Hierop krijg ik dan direct de foutmelding:
code:
1
Fatal error: Call to undefined method CI_Controller::Controller() in C:\wamp\www\CodeIgniter\application\controllers\blog.php on line 6

Dan even rondgekeken en blijkbaar is de class Controller vervangen door CI_Controller en dan ook de constructor aangepast:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
class Blog extends CI_Controller{

function __construct() {
                parent::__construct();
        }

public function index()
    {
        $this->load->view('blog_view');
    }
}
?>

Ik vind het spijtig dat er zo weinig moeite gedaan wordt wat betreft Tutorials. De video-tutorials zijn zeker in orde, maar gewoon niet meer up-to-date, wat volgens mij potentiële nieuwkomers toch kan afschrikken...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:56:
Ik vind het spijtig dat er zo weinig moeite gedaan wordt wat betreft Tutorials. De video-tutorials zijn zeker in orde, maar gewoon niet meer up-to-date, wat volgens mij potentiële nieuwkomers toch kan afschrikken...
Ik schrok al bij
PHP:
1
<?php

:+
* .Gertjan. rent weer terug naar zijn Visual Studio omgeving

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Zojuist een Eureka-momentje gehad waarbij alles op zijn plek viel na weken ploeteren, altijd een fijn gevoel :) Ben bezig met een project waarbij we een product gebruiken voor iets waar het niet helemaal voor bedoelt is, waardoor het ons de nodige hoofdbrekens opleverde. Indien dit succesvol wordt afgerond komen er echter veel mogelijkheden bij om dit bij nieuwe klanten toe te passen, dus dat motiveert wel :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Styxxy
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:56:
Vandaag begonnen met CodeIgniter. Als ik zo naar de filmpjes keek leek het mij echt de moeite, maar al bij de eerste video-tutorial loopt het mis:
Zijn die video's niet pre-v2? Zo ja, daar zit je probleem :P.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is dit (zie URL) een nieuwe vorm van SEO? :')

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:44:
Is dit (zie URL) een nieuwe vorm van SEO? :')
*shiver*

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:01:

Ik schrok al bij
PHP:
1
<?php

:+
* .Gertjan. rent weer terug naar zijn Visual Studio omgeving
* Erkens kijkt naar zijn visual studio en ziet daar "VS.Php" staan :+

Verwijderd

Styxxy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:26:
[...]

Zijn die video's niet pre-v2? Zo ja, daar zit je probleem :P.
Dat klopt ja, maar ik vraag me af waarom ze dit niet gewoon aanpassen ... Nieuwkomers gaan toch direct aan de slag met v2, of vergis ik mij? :p

• dingstje
Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd wat mensen zo goed vinden aan videotutorials voor development. Ik begrijp dat het handig is om (Windows-)systeembeheertutorials of Officetutorials etc. te geven, omdat je daar complexe GUI-handelingen wilt illustreren. Maar als de kern van de zaak gaat om het kloppen van code, kan je toch beter een tekstuele tutorial lezen waarin de concepten eerst worden toegelicht en vervolgens geïllustreerd met goedgedocumenteerde code snippets? Iemand de code zien tikken heeft weinig toegevoegde waarde... Vaak heeft de voiceover ook nog eens een niet-zo-aangename stem, wat het geheel er niet beter op maakt.

Dan hoef je bij wijzigingen in de API ook enkel maar die wijzigingen te verwerken in de tekst, i.p.v. een volledig nieuwe videotutorial op te nemen (of een stukje video eruit te knippen en een nieuw stukje in te plakken, maar dat gebeurt niet in de praktijk en is nog altijd buitenproportioneel lastig in vergelijking met een stukje tekst aanpassen).

Verwijderd

En, los daarvan... stel nou dat je de voorbeeldcode gewoon even snel zou willen kopieren/plakken, om er even mee te experimenteren/spelen. Om het beter te begrijpen.

Gaat ook zo lekker met een video tutorial... not.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik was daar ooit een blog over begonnen, nooit afgemaakt. "Why Video Tutorials Suck". In ieder geval is het voor programmeren bijzonder onnuttig, principes uitleggen gaat wel (als degene die de video inspreekt daar tenminste goed in is, en inderdaad een stem heeft die om aan te horen is), maar code overnemen of iets op je eigen tempo leren (als in: "scannend" lezen) is gewoon onmogelijk.

Edit: misschien maar eens afmaken. :P

[ Voor 74% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 16:42 ]

• Avalaxy
Ik vind videotutorials wel handig aangezien teksten over programmeren vaak zó saai zijn geschreven dat ik halverwege het verhaal al kwijt ben. Als je kijkt hoe iemand iets doet onthoud je het veel makkelijker.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb een hekel aan videotutorials omdat ze nooit op het juiste tempo gaan en je naderhand nooit iets terug kan vinden.
aangezien teksten over programmeren vaak zó saai zijn geschreven
Maar datzelfde probleem heb je net zo goed met videotutorials. De auteur moet gewoon goed iets over kunnen brengen, en dat is met schrift echt niet anders dan met spraak.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb ook liever text dan video tutorials. Aan de andere kant vond ik de SICP video lectures van Brian Harvey wel erg interessant. Maar goed, dat zijn dan meer hoorlezingen dan tutorials.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik heb me ook kunnen ergeren aan de achterhaald-heid van de CI-tutorials.
Het meest vervelende is nog wel dat sommige tutorials niet te pauzeren zijn en ook niet scrollbaar zijn.

Daarom heb ik maar DownloadHelper aan Firefox toegevoegd, om de stream gewoon binnen te lepelen. Ik heb hem daarna met behulp van MPC gekeken/gedaan.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:51:
Als je kijkt hoe iemand iets doet onthoud je het veel makkelijker.
Dat gaat zondermeer op voor fysieke handelingen, maar daar hebben we het niet over. Het mooie aan een tekst tutorial is dat je het op geheel je eigen tempo kan lezen, naast je neer kan leggen, even terug kan scrollen, etc, etc, etc, etc.

Video Tutorials voor coding slaan echt nergens op. Is een beetje hetzelfde als een schermafdruk maken van een word document en dat plaatje dan vervolgens op te slaan. Ja, op zich is de informatie visueel nog wel aanwezig, maar, je kunt er verder geen gemakkelijke interactie mee hebben.

Al was het maar omdat je volledig bent overgeleverd aan de beeldkwaliteit van de video tutorial. Die soms ook ver te zoeken is.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gsyNf.png

iemand verveelde zich volgens mij :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:55:
Ik heb een hekel aan videotutorials omdat ze nooit op het juiste tempo gaan
Mjah, dit probleem ligt aan de spreker.
en je naderhand nooit iets terug kan vinden.
Dit is een kwestie van meer metadata en intelligentere mediaplayers. Het wordt tijd dat players meer gaan lijken op dingen als MSR's Project Tuva.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:17:
[...]

Mjah, dit probleem ligt aan de spreker.
Natuurlijk niet. Tekst kun je op je eigen tempo lezen. Bij een spreker moet het precies je eigen tempo matchen.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2011 18:25 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Maar heb je dan ook een hekel aan presentaties en colleges etc?!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik eigenlijk wel, als ik het onderwerp al ken verveel ik me, en als er mij onbekende begrippen worden gebruikt die niet worden uitgelegd, dan moet ik weer moeite doen om de betekenis daarvan uit de context te halen waardoor ik van het echte onderwerp word afgeleid. Doe mij maar een boek of tekstuele tutorial, dan kan ik zelf bepalen of er diepgang genoeg in zit of dat ik meer wil weten van een bepaald onderdeel.

En what the flac, als ik een stapel flac-bestanden selecteer en open met VLC, dan zet 'ie ze in willekeurige volgorde in z'n playlist. Ze zijn niet gesorteerd op bestandsgrootte, niet op naam, niet op nummer, niet op lengte en ook niet op datum. 8)7 FooBar, here I come.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 19:16 ]

• dingstje
Aloys schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:26:
Het is een kwestie van 'the right tool for the job'. High-level overviews enzo zijn vaak bevattelijker als iemand ze even voorstelt, bij voorkeur met wat schema's enzo. Details zijn daar weer eenvoudiger om tekstueel te verwerken, omdat je daar kan scannen en foscussen op wat je belangrijk vindt/nodig hebt.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Burp. Woensdagmiddagborrel :Y

Nu ben ik in zo'n toestand dat ik dénk dat ik heel goed kan programmeren, maar dat morgen waarschijnlijk blijkt dat dat toch tegenviel :P

[edit]

En zo staat er ineens talloze keren 'metro' op een pagina. Wat is dat nu weer? Ook iets van Microsoft?

* eamelink blij dat operating systems niet meer relevant zijn zeg.

Lang leve de browser :Y

[ Voor 39% gewijzigd door eamelink op 14-09-2011 19:50 ]

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Pfff na 300 van de 1200 uur project gecancelled... Baas mag wel snel met iets nieuws komen :P

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:25:
[...]

Natuurlijk niet. Tekst kun je op je eigen tempo lezen. Bij een spreker moet het precies je eigen tempo matchen.
Een spreker moet zijn publiek kennen en daarop zijn verhaal aanpassen, zodanig dat het publiek het goed kan volgen op het juiste tempo.

Het is waar dat je een tekst volledig op je eigen tempo kunt lezen en het ook makkelijker is om "terug te spoelen". Zelf hecht ik wel waarde aan video's omdat ik daar soms een hoger leertempo mee kan halen dan met tekst alleen. Je krijgt namelijk bij een video meer signalen binnen dan alleen maar tekst.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aloys schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:26:
dingstje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:21:
[...]

Het is een kwestie van 'the right tool for the job'. High-level overviews enzo zijn vaak bevattelijker als iemand ze even voorstelt, bij voorkeur met wat schema's enzo. Details zijn daar weer eenvoudiger om tekstueel te verwerken, omdat je daar kan scannen en foscussen op wat je belangrijk vindt/nodig hebt.
^^^ Wat hij zegt
Vergeet niet dat het ging over video tutorials over programmeren, hè.

In other news, ik zoek een Nederlandse Vista Home Premium ISO. Ben de laptop van een vriendin aan het herinstalleren, ze heeft gewoon een OEM key, ik dacht die ISO kan ik vast wel ergens downloaden... maar ik vind 'm dus nergens :X. Kan er wel een illegale Win7 op knallen, maar da's ook weer zoiets.

.edit: of zijn die ISO's gewoon multilanguage?

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2011 21:55 ]

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Aan de ene kant is Scala vette shit.

Aan de andere kant: Waarom moet elke library een eigen slecht gedocumenteerde DSL gaan implementeren? Wordt de code echt niet leesbaarder op hoor, :'(.

Voorbeeld: ScalaQuery. Waarom een DSL om queries op te bouwen (die wat vaag in elkaar geknutseld is met for-loops die eigenlijk queries zijn die ID's teruggeven die je weer kunt gebruiken om zooi op te halen oid), als je een taal hebt die multiline-strings ondersteunt? Vind ik niet leuk :'(.

• Avalaxy
.oisyn schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:49:

.edit: of zijn die ISO's gewoon multilanguage?
Vaak niet. Ik had laatst hetzelfde geprobeerd, maar die slikte mijn serial nummer niet. Komt denk ik omdat Vista nog onderscheid maakt tussen x86 en x64 keys, ik had iig de x64 gedownload. Wat het ook was; Vista is erg picky wat dat betreft... Als je de juiste versie hebt dan is het nog maar hopen dat hij je key pakt.

Uiteindelijk maar opgelost door een legale Vista van MSDNAA erop te knallen, ik gebruik toch nergens meer Vista :z

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah ik zocht gewoon verkeerd, ik moet niet zoeken op Home Premium. Er zijn zat Nederlandse ISO's te vinden waar alle edities gewoon opstaan (en dan waarschijnlijk de juiste installeren afhankelijk van de key) :).

En als dat niet werkt... dan heeft MS het gewoon expres te moeilijk gemaakt en moeten ze niet zeiken :P

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2011 22:10 ]

• Styxxy
  • Laatst online: 22:14
Ik snap niet waarom ze niet gewoon de ISO's ergens beschikbaar stellen. Zou mijn leven zo veel makkelijker maken... Ik heb wel enkele legale keys (verschillende versies), maar vaak is de ISO ergens verloren geraakt. Begin dan maar die versie te vinden (een goede ISO en niet een die half verneukt is door die illegale shizzle).
Pagina: 1 ... 194 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak