https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
't Is ook niet alleen een hash van een hash, het is een hash van een hash met per stap een unieke salt.st0p schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:22:
ik heb altijd begrepen dat hashes maken van hashes niet zo'n goed idee was. blijkbaar is dat niet zo.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nou, en dan vooral die modjes en FP'erts..oisyn schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:47:
Wat een stel mongolen zeg bij t.net.
* Hillie gaat rennen.
Tevens een mooi momentje om even kortstondig af te blazen over de fijn-beroerde communicatie met sommige designers die niet direct vertellen en documenteren wat ze nu precies willen.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Je hebt nog steeds je oude start menu he. Die nieuwe is de "Start Page" in metro. Staat dus los van je desktop en je start menu.Snake schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:50:
Iemand de keynote gezien van Build? Ziet er goed uit, alleen dat nieuw start menu gaat echt gek zijn...
Nothing to see here!
Nee hoor. Die metro staat los van je desktop. Proof:Snake schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:12:
Ik denk het niet. Gelijk ik het begrijp opent Metro als je op de start button klikt.

Edit:
Ahh nu ik je terug lees dan je bedoelde je waarschijnlijk ook dit start menu
[ Voor 12% gewijzigd door Rutix op 13-09-2011 22:21 ]
Nothing to see here!
Heeft iemand misschien een andere link waar ik het op kan bekijken?
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Anders wordt het idd morgen
Benieuwd hoe dat uit gaat pakken, heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik ben ook wel benieuwd. Ik denk dat er redelijk snel aan te wennen is, en voor beginnende / minder geavanceerde gebruikers is het vast een hele stap vooruit.BM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 06:49:
Microsoft gaat wel een forse gok nemen door de nieuwe Metro interface ook als standaard te pushen voor 'normale' desktops en laptops. Had verwacht dat tablets de nieuwe metro interface zouden krijgen, terwijl de rest de 'normale' w7-like gui zou krijgen.
Benieuwd hoe dat uit gaat pakken, heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
Ik ben altijd verbaasd van het aantal tweakers dat zich verzet tegen dit soort vernieuwingen. Op de nieuwspost zijn al mega-veel reacties van mensen die het compleet afschieten, zonder het ook maar geprobeerd te hebben. Zelfde gold voor de Ribbon in Office, die ik vanaf dag 1 echt heerlijk vond werken, omdat ik veel minder hoef te klikken en zoeken naar bepaalde functionaliteiten.
Ik ben eigenlijk totaal niet tegen vernieuwingen, maar dan wil ik wel dat ze goed uitgedacht zijn en gewoon werken.Hoogie2004 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:01:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd. Ik denk dat er redelijk snel aan te wennen is, en voor beginnende / minder geavanceerde gebruikers is het vast een hele stap vooruit.
Ik ben altijd verbaasd van het aantal tweakers dat zich verzet tegen dit soort vernieuwingen. Op de nieuwspost zijn al mega-veel reacties van mensen die het compleet afschieten, zonder het ook maar geprobeerd te hebben. Zelfde gold voor de Ribbon in Office, die ik vanaf dag 1 echt heerlijk vond werken, omdat ik veel minder hoef te klikken en zoeken naar bepaalde functionaliteiten.
Ik heb mijn twijfels bij die Metro interface, omdat ik mijn desktop niet in een overpowered tablet wil veranderen. Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe Microsoft het heeft geimplementeerd en daar kan ik nu nog niets over zeggen natuurlijk.
Ik wacht het rustig af, probeer W8 straks in een VM ofzo en oordeel dan wel of ik wil overstappen of niet.
Dat de Metro-interface wordt gepusht vind ik inderdaad ook wat minder, maar wellicht hebben ze een briljant idee qua user interaction. Ik heb het licht alleen nog niet gezien, denk ik.
Hoogie2004 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:01:
Zelfde gold voor de Ribbon in Office, die ik vanaf dag 1 echt heerlijk vond werken, omdat ik veel minder hoef te klikken en zoeken naar bepaalde functionaliteiten.
Que?

[ Voor 89% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 08:25 ]
De ribbon duurde bij mij ook eventjes om te wennen, maar nu wil ik niet meer zonder. De meeste van die UI dingen zit echt jaren research in, om zo het aantal benodigde interacties zover mogelijk te beperken.CodeCaster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:23:
Hij komt hier binnen met een krappe zeven MB per seconde, straks op m'n werk in een verloren uurtje maar even kijken.
Dat de Metro-interface wordt gepusht vind ik inderdaad ook wat minder, maar wellicht hebben ze een briljant idee qua user interaction. Ik heb het licht alleen nog niet gezien, denk ik.
Ik moet toegeven ben ook nog sceptisch, maar ga het zeker een goeie kans geven. Heb de preview iig gedownload. Thuis maar eens een VM maken of mijn Ubuntu partitie overschrijven (dat gebruik ik toch niet, ooit geinstalleerd om te kijken hoe het werkte
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-09-2011 08:26 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Edit: ik zeg dus ook niet dat het bij voorbaat een slecht idee is, maar ik begrijp best dat mensen een negatieve 'gut feeling' hebben over vernieuwing, op basis van minder prettige ervaringen uit het verleden.
[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 08:36 ]
Nee, dat wat met Active Desktop een drama.CodeCaster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:30:
Html, css en javascript op de desktop, was dat met Active Desktop ook al niet zo'n gigantisch succes?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Die duurt me iets te lang. Ik lees de executive summary wel op de FPSoundless schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:35:
Ik kan de keynote niet bekijken via http://www.buildwindows.com/ (timeout ofzo)
Heeft iemand misschien een andere link waar ik het op kan bekijken?
If you can't beat them, try harder
Seeing tweets about http://buildwindows.com/ (building Win 8 apps with HTML/CSS/JS), but I can't see the site 'cause it asks for Silverlight.
Er staat een slash aan het einde van mijn route definitie...

1
2
3
4
5
6
| routes.MapRoute( "Default", // Route name "{controller}/{action}/{id}", // URL with parameters new { controller = "Home", action = "Index", id = UrlParameter.Optional }, // Parameter defaults new[] { "Library.Controllers" } ); |
1
2
3
4
5
6
| routes.MapRoute( "Default", // Route name "{controller}/{action}/{id}", // URL with parameters new { controller = "Home", action = "Index", id = UrlParameter.Optional }, // Parameter defaults new[] { "Library.Controllers" } ); |
Bij het eerste voorbeeld gaat de ActionLink goed en wijst hij netjes naar Contact
1
| @Html.ActionLink("All contacts", "Index", "Contact") |
Bij de 2de wijzen de links naar /... Het rare is dat als ik de URL's zelf intik dan kom ik wel op de goede pagina terug... De problemen komen alleen voor bij de gegenereerde ActionLink...
WHY???
Aan de andere kant zit ik nu lekker naar de BUILD keynote te kijken. Windows 8 ziet er best goed uit
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Het startscherm is gewoon waardeloos zonder multi touch-screen, en de klassieke desktop is zo ver teruggebracht dat het niets meer is dan een app. Om de haverklap kom je toch weer in de Metro-interface terecht, en bij mij werken de apps niet eens. Ze doen gewoon niks...
Voorlopig oordeel: leuk voor een tablet. Waardeloos voor een normale pc.
We are shaping the future
Hoi Royroy-t schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:08:
hap hap: HAL= hardware abstraction layer

Dat wordt XAML leren...
[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 11:18 ]
Wat vind je van het start-menu / metro onderdelen? (ik moet nog zo lang werken voor ik em kan gaan installerenCodeCaster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:17:
Op Hyper-V met 2 GB werkt 'ie prima:
[afbeelding]
Dat wordt XAML leren...Nog nooit wat mee gedaan.
Het werkt wel bijzonder onintuïtief, elke keer als ik de Windows-toets indruk, switcht 'ie naar de Metro-UI. Ik snap niet hoe dat voor een developer kan werken, ik switch op een dag tussen tig tools waarvan ik precies weet waar ze staan in m'n start menu, en anders tik ik de eerste twee letters in en heb ze alsnog op m'n scherm.
Helaas moet ik wachten totdat m'n Asus EP121 weer gerepareerd is.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Nee, de url van de shoutcast is veranderdalienfruit schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:38:
Zucht, Radio 1 / 3FM shoutcast ligt er weer eens uit
Op de keynote deed Steve iets als Windows toets, N, O, Enter ---> Notepad
Dat kan dus ook al met Windows 7, niets nieuws dusalwinuzz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:55:
Codecaster, volgens mij kan je alsnog de eerste twee letters intikken.
Op de keynote deed Steve iets als Windows toets, N, O, Enter ---> Notepad
Vind trouwens de UI echt afschuwelijk. Ribbons om maar zoveel mogelijk features erin te kunnen proppen in desktop mode; en een nogal geforceerd huwelijk tussen 'nieuwe' (Metro) en 'oude' (Win9x) paradigmas.
Waarschijnlijk hebben ze bij MS nog niet helemaal door hoe het nu komt dat jaar over jaar de Mac beter verkoopt en de iPad (buiten het gedoe met Samsung om) nog steeds de bestlopende tablet is: consumenten willen een simpel te bedienen apparaat; niet eentje waarvoor je eerst een boek heb moeten doorlezen om überhaupt alle features die je al dan niet dagelijks nodig hebt te kunnen vinden.
[ Voor 53% gewijzigd door mindcrash op 14-09-2011 12:21 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ik ben 'm nu aan het downloaden, ben wel benieuwd. Ik ben erg blij dat XAML niet alleen ondersteund blijft, maar ook de UI vormt voor alle nieuwe .net/c++ software. Er was voor /build/ zoveel hysterie over 'de toekomst van silverlight' dat je bijna zou geloven dat het zou verdwijnen.
PS codecaster, XAML is geweldig
Oh, wees maar niet bang hoor. Silverlight gaat ook uiteindelijk verdwijnen, echter kan Microsoft dit natuurlijk om strategische redenen nog niet abrupt doen (teveel developers en designers out there die dan onmiddelijk het Microsoft platform zouden verlaten). Maar dat het uiteindelijk plaats zal moeten maken voor een combinatie tussen HTML en JavaScript met hooks naar een native backend om gebruik te maken van diverse platform diensten (a la WebOS of Node) lijkt mij een logische stap. Helemaal omdat XAML, WPF en Silverlight geboren zijn in de tijd dat Microsoft uit pure nood zelf een rijk UI platform op basis van een markup language uit de grond heeft gestampt omdat er toen nog geen sprake was van brede ondersteuning van standaarden als HTML 5 of CSS 3. Ergo: features die er toen niet waren, zijn er nu wel; en ze worden alleen maar beter.alwinuzz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:21:
Ik ben 'm nu aan het downloaden, ben wel benieuwd. Ik ben erg blij dat XAML niet alleen ondersteund blijft, maar ook de UI vormt voor alle nieuwe .net/c++ software. Er was voor /build/ zoveel hysterie over 'de toekomst van silverlight' dat je bijna zou geloven dat het zou verdwijnen.
[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 14-09-2011 13:26 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Damn, nu ben ik ook gesnapt!
Over WPF, het is zo vreselijk heerlijk vergeleken met Winforms
Ik wil de preview uitproberen maar internet is zo langzaam hier! /uitlaatklep
PS heb je gezien hoe je een metro-app schrijft in HTML5/JS/CSS3? 2/3e van de css heeft een -ms prefix, en de javascript zit vol met Windows API objecten. Lang leve breed ondersteunde standaarden.
[ Voor 32% gewijzigd door alwinuzz op 14-09-2011 12:46 ]
Toch mieuwt VirtualBox over het ontbreken hiervan.
Het moet niet gekker worden.
[ Voor 10% gewijzigd door eamelink op 14-09-2011 13:02 ]
B.T.W. MS probeert weer de 'normale' release cycli op te pakken, zoals de periode van Vista -> 7.
let the past be the past.
Tell me more!!!Enfer schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:43:
[...]
Nee, de url van de shoutcast is veranderd![]()
Nog eens in je bios duiken? Er staat mij bij dat ik 2 settings moest aanpassen. Sowieso stond in mijn bios mijn i3 in eerste instantie op lagere snelheid by default...SoaDmaggot schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:53:
Bij mij hetzelfde probleem dat ik geen x64 cpu zou hebben, VT-x is echter netjes in de BIOS van de host ingeschakeld..
Toch mieuwt VirtualBox over het ontbreken hiervan.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Met een foto erbij is het natuurlijk ook niet zo moeilijk herkennen.roy-t schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:34:
Damn, nu ben ik ook gesnapt!

Ik installeer W8 later vandaag ofzo wel even op mijn oudere Vaio. Hopelijk bevalt dat beter
/edit
en toen werkte alles weer
[ Voor 18% gewijzigd door Phoenix1337 op 14-09-2011 13:41 ]
Nothing to see here!
http://www.supersteil.com/news/supersteil-statusboardRutix schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:46:
Wat is dat?
[ Voor 62% gewijzigd door OkkE op 14-09-2011 13:47 ]
Wat is dat?OkkE schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:45:
Yay, beta invite voor het statusboard van Supersteil.
Nothing to see here!
Ik vind Metro fantastisch en wil dit thuis zsm hebben maar ik vraag me idd. af of dit op t werk ook handig is waar je toch met vele explorers, IDE's, shells en browers open zit...Rutix schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:43:
Verschikkelijk is die windows 8. Elke keer als ik windows toets in drukt krijg je die stomme lelijke metro start page. Heb nog geen optie gevonden om die uit te zetten. Voor een developer op een desktop vind ik windows 8 nog totaal niet productief.
Welke setting moet er nog meer gewijzigd, dan?.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:33:
[...]
Nog eens in je bios duiken? Er staat mij bij dat ik 2 settings moest aanpassen. Sowieso stond in mijn bios mijn i3 in eerste instantie op lagere snelheid by default...
Mja ik heb hetzelfde idee. Lijkt me prima voor te consumen, voor wat te prullen op de pc, maar als je ook echt wilt werken lijkt het me maar niets. (Grappig genoeg geldt exact hetzelfde voor tablets in het algemeen, waar deze interface net meer is op afgestemd). Het lijkt me dat ze de ganse zakelijke wereld vergeten.Cartman! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:11:
[...]
Ik vind Metro fantastisch en wil dit thuis zsm hebben maar ik vraag me idd. af of dit op t werk ook handig is waar je toch met vele explorers, IDE's, shells en browers open zit...
Ja Metro is fantastisch voor tablet en sommige dingen van metro is ook super handig voor thuis maar over het algemeen vind ik de interface groot en lelijk (Lelijk voor pc niet voor tablet).Cartman! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:11:
[...]
Ik vind Metro fantastisch en wil dit thuis zsm hebben maar ik vraag me idd. af of dit op t werk ook handig is waar je toch met vele explorers, IDE's, shells en browers open zit...
Nothing to see here!
Goede vraag, ik zit echter niet achter mijn prive pc dus kan het niet voor je opzoeken. Ik zal als ik thuis kom eens even pielen in mijn bios. Er stond me iets bij dat het afhing van 2 settings. De (online) handleiding van het moederbord geeft alleen aan dat er een menuoptie is voor VT, maar de details van het submenu staan dan weer niet in het boekje.SoaDmaggot schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:12:
[...]
Welke setting moet er nog meer gewijzigd, dan?
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php class Blog extends Controller{ public function Blog() { parent::Controller(); } public function index() { $this->load->view('blog_view'); } } ?> |
Hierop krijg ik dan direct de foutmelding:
1
| Fatal error: Call to undefined method CI_Controller::Controller() in C:\wamp\www\CodeIgniter\application\controllers\blog.php on line 6 |
Dan even rondgekeken en blijkbaar is de class Controller vervangen door CI_Controller en dan ook de constructor aangepast:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php class Blog extends CI_Controller{ function __construct() { parent::__construct(); } public function index() { $this->load->view('blog_view'); } } ?> |
Ik vind het spijtig dat er zo weinig moeite gedaan wordt wat betreft Tutorials. De video-tutorials zijn zeker in orde, maar gewoon niet meer up-to-date, wat volgens mij potentiële nieuwkomers toch kan afschrikken...
Ik schrok al bijVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:56:
Ik vind het spijtig dat er zo weinig moeite gedaan wordt wat betreft Tutorials. De video-tutorials zijn zeker in orde, maar gewoon niet meer up-to-date, wat volgens mij potentiële nieuwkomers toch kan afschrikken...
1
| <?php |
* .Gertjan. rent weer terug naar zijn Visual Studio omgeving
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Zijn die video's niet pre-v2? Zo ja, daar zit je probleemVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:56:
Vandaag begonnen met CodeIgniter. Als ik zo naar de filmpjes keek leek het mij echt de moeite, maar al bij de eerste video-tutorial loopt het mis:
* Erkens kijkt naar zijn visual studio en ziet daar "VS.Php" staan.Gertjan. schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:01:
Ik schrok al bij
PHP:
1<?php
* .Gertjan. rent weer terug naar zijn Visual Studio omgeving
Verwijderd
Dat klopt ja, maar ik vraag me af waarom ze dit niet gewoon aanpassen ... Nieuwkomers gaan toch direct aan de slag met v2, of vergis ik mij?Styxxy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:26:
[...]
Zijn die video's niet pre-v2? Zo ja, daar zit je probleem.
Dan hoef je bij wijzigingen in de API ook enkel maar die wijzigingen te verwerken in de tekst, i.p.v. een volledig nieuwe videotutorial op te nemen (of een stukje video eruit te knippen en een nieuw stukje in te plakken, maar dat gebeurt niet in de praktijk en is nog altijd buitenproportioneel lastig in vergelijking met een stukje tekst aanpassen).
Verwijderd
Gaat ook zo lekker met een video tutorial... not.
Edit: misschien maar eens afmaken.
[ Voor 74% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 16:42 ]
Maar datzelfde probleem heb je net zo goed met videotutorials. De auteur moet gewoon goed iets over kunnen brengen, en dat is met schrift echt niet anders dan met spraak.aangezien teksten over programmeren vaak zó saai zijn geschreven
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het meest vervelende is nog wel dat sommige tutorials niet te pauzeren zijn en ook niet scrollbaar zijn.
Daarom heb ik maar DownloadHelper aan Firefox toegevoegd, om de stream gewoon binnen te lepelen. Ik heb hem daarna met behulp van MPC gekeken/gedaan.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Dat gaat zondermeer op voor fysieke handelingen, maar daar hebben we het niet over. Het mooie aan een tekst tutorial is dat je het op geheel je eigen tempo kan lezen, naast je neer kan leggen, even terug kan scrollen, etc, etc, etc, etc.Avalaxy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:51:
Als je kijkt hoe iemand iets doet onthoud je het veel makkelijker.
Video Tutorials voor coding slaan echt nergens op. Is een beetje hetzelfde als een schermafdruk maken van een word document en dat plaatje dan vervolgens op te slaan. Ja, op zich is de informatie visueel nog wel aanwezig, maar, je kunt er verder geen gemakkelijke interactie mee hebben.
Al was het maar omdat je volledig bent overgeleverd aan de beeldkwaliteit van de video tutorial. Die soms ook ver te zoeken is.

iemand verveelde zich volgens mij
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Mjah, dit probleem ligt aan de spreker..oisyn schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:55:
Ik heb een hekel aan videotutorials omdat ze nooit op het juiste tempo gaan
Dit is een kwestie van meer metadata en intelligentere mediaplayers. Het wordt tijd dat players meer gaan lijken op dingen als MSR's Project Tuva.en je naderhand nooit iets terug kan vinden.
Natuurlijk niet. Tekst kun je op je eigen tempo lezen. Bij een spreker moet het precies je eigen tempo matchen.RayNbow schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:17:
[...]
Mjah, dit probleem ligt aan de spreker.
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2011 18:25 ]
En what the flac, als ik een stapel flac-bestanden selecteer en open met VLC, dan zet 'ie ze in willekeurige volgorde in z'n playlist. Ze zijn niet gesorteerd op bestandsgrootte, niet op naam, niet op nummer, niet op lengte en ook niet op datum.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 14-09-2011 19:16 ]
Het is een kwestie van 'the right tool for the job'. High-level overviews enzo zijn vaak bevattelijker als iemand ze even voorstelt, bij voorkeur met wat schema's enzo. Details zijn daar weer eenvoudiger om tekstueel te verwerken, omdat je daar kan scannen en foscussen op wat je belangrijk vindt/nodig hebt.Aloys schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:26:
Maar heb je dan ook een hekel aan presentaties en colleges etc?!

Nu ben ik in zo'n toestand dat ik dénk dat ik heel goed kan programmeren, maar dat morgen waarschijnlijk blijkt dat dat toch tegenviel
[edit]
En zo staat er ineens talloze keren 'metro' op een pagina. Wat is dat nu weer? Ook iets van Microsoft?
* eamelink blij dat operating systems niet meer relevant zijn zeg.
Lang leve de browser

[ Voor 39% gewijzigd door eamelink op 14-09-2011 19:50 ]
Een spreker moet zijn publiek kennen en daarop zijn verhaal aanpassen, zodanig dat het publiek het goed kan volgen op het juiste tempo..oisyn schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:25:
[...]
Natuurlijk niet. Tekst kun je op je eigen tempo lezen. Bij een spreker moet het precies je eigen tempo matchen.
Het is waar dat je een tekst volledig op je eigen tempo kunt lezen en het ook makkelijker is om "terug te spoelen". Zelf hecht ik wel waarde aan video's omdat ik daar soms een hoger leertempo mee kan halen dan met tekst alleen. Je krijgt namelijk bij een video meer signalen binnen dan alleen maar tekst.
Aloys schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:26:
Maar heb je dan ook een hekel aan presentaties en colleges etc?!
^^^ Wat hij zegtdingstje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:21:
[...]
Het is een kwestie van 'the right tool for the job'. High-level overviews enzo zijn vaak bevattelijker als iemand ze even voorstelt, bij voorkeur met wat schema's enzo. Details zijn daar weer eenvoudiger om tekstueel te verwerken, omdat je daar kan scannen en foscussen op wat je belangrijk vindt/nodig hebt.
Vergeet niet dat het ging over video tutorials over programmeren, hè.
In other news, ik zoek een Nederlandse Vista Home Premium ISO. Ben de laptop van een vriendin aan het herinstalleren, ze heeft gewoon een OEM key, ik dacht die ISO kan ik vast wel ergens downloaden... maar ik vind 'm dus nergens

.edit: of zijn die ISO's gewoon multilanguage?
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2011 21:55 ]
Aan de andere kant: Waarom moet elke library een eigen slecht gedocumenteerde DSL gaan implementeren? Wordt de code echt niet leesbaarder op hoor,
Voorbeeld: ScalaQuery. Waarom een DSL om queries op te bouwen (die wat vaag in elkaar geknutseld is met for-loops die eigenlijk queries zijn die ID's teruggeven die je weer kunt gebruiken om zooi op te halen oid), als je een taal hebt die multiline-strings ondersteunt? Vind ik niet leuk
Vaak niet. Ik had laatst hetzelfde geprobeerd, maar die slikte mijn serial nummer niet. Komt denk ik omdat Vista nog onderscheid maakt tussen x86 en x64 keys, ik had iig de x64 gedownload. Wat het ook was; Vista is erg picky wat dat betreft... Als je de juiste versie hebt dan is het nog maar hopen dat hij je key pakt..oisyn schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:49:
.edit: of zijn die ISO's gewoon multilanguage?
Uiteindelijk maar opgelost door een legale Vista van MSDNAA erop te knallen, ik gebruik toch nergens meer Vista

En als dat niet werkt... dan heeft MS het gewoon expres te moeilijk gemaakt en moeten ze niet zeiken
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 14-09-2011 22:10 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak