De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 199 ... 201 Laatste
Acties:
  • 850.791 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Je moet het niet te serieus nemen, OkkE.

Ik heb het hier over archaïsche software dat die mensen in de loop der jaren zo geconditioneerd heeft dat ze blind hun weg over het Num-Lockpad kunnen vinden.

Als je het from scratch zou doen, zou je natuurlijk een andere benadering nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Oke, even een niet serieuze post: http://www.drawastickman.com/ _O_

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 10:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat is dit ding (splitter) toch een design fail, blegh:

Afbeeldingslocatie: http://i.msdn.microsoft.com/dynimg/IC59757.png

Zeker over remote desktop, als het even duurt voordat je cursor verandert.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:37
.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:03:
[...]
Ben nu met WPF bezig. Een klant wil vrij specifieke styling en ik krijg het potdorie niet voor elkaar. :(
Klant wil "platte" knoppen. [...]
Heel makkelijk, klant moet wachten tot Windows 8 uit is met Metro :)

Je kan in Blend toch de ingebouwde buttonstyle kopieren en dan plat maken? En vervolgens op alle controls met type=button toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
MBV schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:29:
Voor 3/4 van de iOS en Android applicaties heb je maar 30 regels java of Objective C (geen C++ ;)) nodig om de html+css+javascript app te laten werken.

Als het je hobby is, en je er niet je beroep van wilt maken, dan moet je misschien overwegen of je je wensen/eisen niet terug moet schroeven. Ik heb niet zo'n moeite met een nieuwe taal leren, maar dat komt omdat ik daar een studie voor heb gedaan.
Heb je een studie gedaan voor het aanleren van nieuwe talen?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

OkkE schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:41:
Gebruikers trainen vind ik eigenlijk slecht. Als het niet intuitief werkt, moet je het aanpassen.
Daar ben ik het niet mee eens. Als een gebruiker veelvuldig met een systeem moet werken (meer dan een half uur per dag), dan is er wellicht efficiëntie te winnen door de processen die het vaakst gebeuren te stroomlijnen. Dat kan soms ten koste gaan van intuïtiviteit, maar dat is niet automatisch een probleem.

Een ander voorbeeld is de hoeveelheid informatie op een scherm. Als beginnende gebruiker is de kans groot dat je overwhelmed raakt door een overload aan informatie op een scherm, maar de ervaren gebruiker weet precies waar hij wanneer moet kijken en is juist blij met die hoeveelheid informatie op een scherm.

Zeker binnen een zakelijke omgeving is het helemaal niet gek dat sommige mensen uren per dag met één systeem werken. Als je het systeem aanpast om het meest efficiënt te werken voor ervaren gebruikers kan dat ten koste gaan van de intuitiviteit en dan is wat training nodig. Nou, prima dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Precies, intuïtiviteit is leuk voor "casual" systemen, software of sites die je af en toe gebruikt, maar imho doe je concessies om iets intuïtief te maken. Het kost vaak voornamelijk schermruimte. Grote, duidelijke knoppen (liefst nog met afbeeldingen), weinig informatie in één scherm, dat soort zaken.

Er is wel een middenweg te bedenken, maar dan lopen ervaren gebruikers wellicht tegen beperkingen op, terwijl het nog net niet eenvoudig genoeg is voor de beginnende gebruiker. Dan maar liever een wat spartaanse GUI en de gebruiker opleiden.

Uiteraard is dat niet in alle gevallen wenselijk, en soms zelfs domweg onmogelijk.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

alwinuzz schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:24:
[...]

Heel makkelijk, klant moet wachten tot Windows 8 uit is met Metro :)

Je kan in Blend toch de ingebouwde buttonstyle kopieren en dan plat maken? En vervolgens op alle controls met type=button toepassen?
Heb hier geen blend tot mijn beschikking. Uiteindelijk heb ik maar de buttons laten erven van de toolbarbutton styles. Echter blijft het probleem met de achtergrond bestaan. Gelukkig is de huisstijl van de klant blauw en default mouseover van een toolbarbutton ook blauwig dus kan ik er nog mee weg komen, maar helaas heeft het wel iets teveel tijd gekost. Uiteindelijk was de oplossing dus "zo simpel".

XML:
1
2
3
4
5
        <Style x:Key="CustomButton" TargetType="{x:Type Button}" BasedOn="{StaticResource {x:Static ToolBar.ButtonStyleKey}}" >

<Setter Property="Background" Value="#FF4C7CFF" />
            <Setter Property="Foreground" Value="#FFFFFFFF" />
        </Style>

:z Gelukkig bijna weekend :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik kan me nog goed herinneren hoe snel vroeger bij de aldi het afrekenen ging, ze moesten daar voor ieder product een numerieke code intoetsen. Streepjescodes zijn misschien intuitiever en een beetje minder foutgevoelig, maar dat maakt het nog niet sneller.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pete schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:01:
Ik kan me nog goed herinneren hoe snel vroeger bij de aldi het afrekenen ging, ze moesten daar voor ieder product een numerieke code intoetsen. Streepjescodes zijn misschien intuitiever en een beetje minder foutgevoelig, maar dat maakt het nog niet sneller.
Zodra men leert de streepjescode op het goede deel van het product te plakken loopt het wel los. Bij de AH zit bijvoorbeeld bij de grootverpakkingen water (AH Spa rood eigenlijk) de streepjescode gedruk op het plastic aan de onderkant. Die handscanners hebben daar de grootste moeite mee omdat het plastic is en vaak wat verkreukeld/beschadigd is. Andere fabrikanten hebben bijvoorbeeld ook de neiging de barcode dicht bij een rand te plaatsen, als het product wat indeukt werkt het ook niet meer :(

Selfscanning is heerlijk bij de AH, maar helaas worden bepaalde producten zo slecht gepakt door die scanners... Dan heb je je pak koekjes al bijna gesloopt voordat de barcode is begrepen :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
eamelink schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:46:
[...]

[...]

Een ander voorbeeld is de hoeveelheid informatie op een scherm. Als beginnende gebruiker is de kans groot dat je overwhelmed raakt door een overload aan informatie op een scherm, maar de ervaren gebruiker weet precies waar hij wanneer moet kijken en is juist blij met die hoeveelheid informatie op een scherm.

[...]
Wij hebben hier browsers (van die tabellen, niet de internetprogramma's) met zoveel kolommen dat ze nooit allemaal tegelijkertijd op het scherm passen. Ze kunnen echter wel door de gebruikers aangepast worden zodat ze alleen de informatie zien die voor hen nuttig is.

Tja, de software waar ik nu aan programmeer was al 15 jaar oud toen ik er dit jaar mee begon. Wie ben ik dan om te zeggen dat we het helemaal omgooien? Dan verliezen we juist productiviteit in plaats van dat het dat oplevert, omdat veel gebruikers er ook al zo lang mee werken.

Als we iets verbeteren doen we dat dus in kleine stapjes zodat de overstap beperkt blijft. We moeten echter ook rekening houden met nieuwe gebruikers, omdat oude gebruikers niet voor eeuwig blijven zitten, in tegenstelling tot dit monsterlijke programma.

We hadden een keer een oude control vervangen door een mooie .NET-control. Nou, de weerstand die dat opleverde was niet mals. Maar gelukkig helpt de bureaucratie ons dan een handje omdat de managers en de managers van de managers beslissen dat het moet, daar kunnen de devs ook niks aan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Met intuitief bedoel ik niet perse simpel of weinig informatie of grote knoppen. Ook was misschien mijn verwoording hier helemaal juist door te stellen dat ik "gebruikers trainen" slecht vind.

Wanneer gebruikers alle klantennummers uit hun hoofd moeten weten vind ik het een slecht systeem. Ik vind dat je in zo'n geval bijvoorbeeld zowel achternaam als klantnummer moet kunnen invullen; is er maar 1 result, die gelijk tonen, zijn er meerdere, de lijst laten zien.
Zo hoeven gebruikers niet perse alle klantennummers te kennen. Wanneer je net binnen een bedrijf begint, is het intuitiever (lijkt me) om te werken met de klantnaam, daar heb je het in gesprekken ook over lijkt me.

De mogelijkheid om kolommen binnen een grote dataset aan/uit te kunnen zetten, of de kolommen te kunnen verplaatsen is iets dat je klanten best mag "aanleren". Iets dat alleen voor powerusers is, zeg maar.

Het is een dunne lijn en het is ook lastig om in algemene zin uit te leggen, vind ik. Zulke dingen zijn per applicatie/website/doelgroep anders.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:57
Voor mij is het echte werk als consultant sinds van de week dan ook maar begonnen. Afgelopen 5 jaren als SAS ETL'er, Microsoft SQL ETL'er, en nu als SAP BO'er al voor een jaartje. Maar afgelopen jaar eigenlijk alleen maar BO XI rapportages gebouwd en af en toe een beetje aan de universe objecten bijbouwen en wat migratie trajectjes vanaf BO6 naar BO XI.

En nu sinds deze week bij een klant neergezet om even 4 nieuwe rapportages inclusief universes, tabellen, en views op te leveren in 2 weken. Gelijk oracle sql, universes alles in 1. Voor een Junior BO'er is dat toch dan wel ff slikken. (scope van project was ook anders) Maar gelukkig na wat worstelen ben ik er wel uit gekomen.

Hebben hier meer mensen ervaring mee dat ze soms op het project beginnen en de scope uiteindelijk anders was dan "verkocht" is?

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 23-09-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iedereen hier ook druk in de weer om alle facebook tabs/apps te voorzien van https en oauth2 voordat t per volgende week breekt? :) Hier moet tot in de hoogste boom geklommen worden om te zorgen dat lagere afdelingen toch beseffen dat hun apps volgende week niet meer werken als er niet snel https komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Cartman! schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:20:
Iedereen hier ook druk in de weer om alle facebook tabs/apps te voorzien van https en oauth2 voordat t per volgende week breekt? :) Hier moet tot in de hoogste boom geklommen worden om te zorgen dat lagere afdelingen toch beseffen dat hun apps volgende week niet meer werken als er niet snel https komt...
Ik wil niet zeggen dat we er heel druk mee zijn, zoveel hebben we er niet, maar we zijn er wel mee bezig ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En wéér een crash van Visual Studio. Ook erg vaak last van deze bug.

Ach, bijna weekend. Als het werkt. Hopelijk ergens vóór acht uur vanavond nog.

[ Voor 106% gewijzigd door CodeCaster op 23-09-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
.Gertjan. schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:10:
[...]
Selfscanning is heerlijk bij de AH, maar helaas worden bepaalde producten zo slecht gepakt door die scanners... Dan heb je je pak koekjes al bijna gesloopt voordat de barcode is begrepen :+
:) probeer de volgende keer eens de scanner wat verder weg of dichterbij te houden. War voornamelijk irritant is aan de handscanners is dat sommige verkeerd staan afgesteld en je dus of dat ding er zowat op het product moet drukken of een meter ervanaf houden.
Overigens heb ik een paar maanden in een magazijn gewerkt als orderpicker en daar was het wel fijn dat je op 2 meter afstand vanuit je wagentje een label van pakweg 10 cm breed kon scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:23

alienfruit

the alien you never expected

Lekker zeg... heel de dag besteed aan het fiksen van de PEAR-MDB2 / PHP bug voor alle bestaande websites. Pokke klus :P

Trouwens, weet iemand een handig trucje om diakritisch tekens om te zetten naar de niet-diakritische vorm? Bijv. ü -> ue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 12:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja, zelf een tabelletje maken met wat je waarin vertaald zou willen hebben en dan hopen dat je alles goed afgedekt hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 20:56
alienfruit schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:08:
Lekker zeg... heel de dag besteed aan het fiksen van de PEAR-MDB2 / PHP bug voor alle bestaande websites. Pokke klus :P

Trouwens, weet iemand een handig trucje om diakritisch tekens om te zetten naar de niet-diakritische vorm? Bijv. ü -> ue ?
Waarom wil je dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

alienfruit schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:08:
Op deze manualpagina staan wat snelle manieren in de comments. Geen van allen is compleet, maar ze dekken wel de meest voorkomende gevallen.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Omdat ik geen umlauts in gebruikersnamen wil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
UPDATE user SET username=''; :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

alienfruit schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 15:26:
[...]

Omdat ik geen umlauts in gebruikersnamen wil :+
Gaat het om bestaande data, of wil je voorkomen dat het überhaupt kan? In dat laatste geval zou ik een simpele regex-test doen op standaard tekens ("\w" o.i.d.) bij het aanmaken.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:42
Coding Glamour: Diakritische tekens en Soundex in .NET

Zal wel zoiets ook in PHP zitten?

[ Voor 10% gewijzigd door creator1988 op 23-09-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Of je pakt de iconv functie :)

[ Voor 31% gewijzigd door Cartman! op 23-09-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Typisch vrijdag.

Ik ben de hele dag zo'n beetje bezig voor een klant die mij gemaild heeft met een probleem. Heb ik eindelijk een voorstel om het probleem aan te pakken, kan ik het oorspronkelijke mailtje niet meer vinden.

Begin nu toch te twijfelen of ik het niet gedroomd heb... :?

EDIT: Opgelost, 't zat in een submap waar het door een ooit handig bedacht filter automatisch inkomt. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Davio op 23-09-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waarom snapt Doctrine niet dat order een gereserveerde keyword is in de database. Nu moet ik met de hand de database aanpassen omdat het over de veldnaam order valt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, daar beweren ze dus dat het bad practice is om 'order' als veldnaam te gebruiken omdat het een reserved word is. Uhm, okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:09
Fleh. Zoek wat dedicated hosting (of in ieder geval iets wat niet thuis staat waar ik volledige toegang toe heb (dus kan doen en laten wat ik wil), maar heb geen zin om €200 / maand te betalen :p. En ik ben lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
In de documentatie van Doctrine 2 staat gewoon dat je er ` omheen moet zetten als je een reserved keyword te pakken hebt.

http://www.doctrine-proje...ml#quoting-reserved-words

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik gebruik gewoon altijd rank ipv order bij het ontwerpen van databases, probleem ook opgelost. Maar ja, als de database al bestaat is dat niet zo eenvoudig natuurlijk

[ Voor 0% gewijzigd door st0p op 23-09-2011 16:48 . Reden: Spelvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar als je een bestaande tabel wil gebruiken wilt het velden soms updaten en dan quote hij dus niet de originele veldnaam 8)7 in de CHANGE blah blah gedeelte.

Krijg je dus dit:
SQL:
1
2
3
4
5
6
ALTER TABLE questions 
CHANGE quiz_id quiz_id INT NOT NULL, 
CHANGE question question VARCHAR(255) NOT NULL, 
CHANGE type type VARCHAR(10) DEFAULT NULL, 
CHANGE is_required is_required INT DEFAULT NULL, 
CHANGE order `order` INT DEFAULT NULL;

[ Voor 47% gewijzigd door alienfruit op 23-09-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Fantastisch. Wéér een tegenslag. Een bepaalde, gedownloade adapter voor BizTalk, (volgens mij deze), kun je op bepaalde tijden z'n ding laten doen.

Alleen hebben de makers van dat ding niet nagedacht over het feit dat er misschien niet over de héle wereld AM/PM-notatie wordt gebruikt. Staat je server ingesteld op 24-uurs-notatie, dan verdwijnt keurig het AM/PM-selectievakje uit het configscherm, maar de uren lopen nog steeds van 1 tot 12.

8)7

En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet, nog lange niet...

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 23-09-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 18:55

HMS

YopY schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:40:
Fleh. Zoek wat dedicated hosting (of in ieder geval iets wat niet thuis staat waar ik volledige toegang toe heb (dus kan doen en laten wat ik wil), maar heb geen zin om €200 / maand te betalen :p. En ik ben lui.
Kijk eens naar OVH of Leaseweb. Afhankelijk van wat je wil zou je ook voor een VPS kunnen gaan (directvps.nl is niet duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55
YopY schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:40:
Hiero speciale aanbiedingen, toevallig vandaag geplaatst: http://www.icehosting.nl/aanbiedingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:41
CodeCaster schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:03:
Fantastisch. Wéér een tegenslag. Een bepaalde, gedownloade adapter voor BizTalk, (volgens mij deze), kun je op bepaalde tijden z'n ding laten doen.
Ewww. BizTalk misbruiken voor een timer based event. Kan je dat niet vanuit een van je sources laten genereren? (of in het slechtste geval gewoon een file droppen via een scheduled task/agent job/etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, ík heb het niet bedacht. :P

Ik ga denk ik ook voor de laatste optie, wel het meest transparant en het minst intrusive in het systeem.

[ Voor 68% gewijzigd door CodeCaster op 23-09-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Wij danken u voor de suggesties :). Ik ben nog niet zo thuis in de verschillende hostingopties als ik wel geacht ben te zijn. (D'r staat overigens nog een typo op die aanbiedingssite van IceHosting, 'betaping' ipv 'betaling').

Unrelated: Typen is ineens best wel prettig / leuk / voldoeninggevend op een proper mechanish toetsenbord, :). M'n best wel moderne Logitech wireless voelt ineens zompig en vies aan, en tegelijkertijd ben ik ineens veel meer op zoek naar keyboard shortcuts. Ik zit verdraaid nu de Scala Koans (linkje) in Vim te doen, x). (maar ook omdat de Scala ide in Eclipse bagger is, én ik een cursusje Vim gehad heb, ben toch wel benieuwd of ik er ook vlot mee kan werken).

Edit: Heb voor Leaseweb gekozen, hun 'cloud hosting' plan ziet er goedkoop genoeg uit :). Als het me bevalt zal ik waarschijnlijk mettertijd m'n andere sites daarheen verplaatsen, aangezien die nu beide op shared hosting zitten die me eigenlijk niet bevalt ivm onvoorspelbare uitval en performanceproblemen. Natuurlijk ook omdat het allemaal php/mysql is, die beide niet bepaald performancekoning zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door YopY op 23-09-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 16:05

Matis

Rubber Rocket

Whoei weekend.
Afgelopen week "vrij" geweest. Dat wil zeggen, geen zakelijke verplichtingen.
Wel hebben mijn vriendin en ik van zondag t/m woensdag diverse woonboulevards bezocht, gisteren hypotheken vergeleken en afspraken gemaakt. Vandaag ben ik bezig geweest om het een en ander uit te zoeken voor het geregistreerd partnerschap en de partnerschapsvoorwaarden. Maandag weer werken ( *O* ) dinsdagmiddag naar de ABN voor een oriënterend hypotheekgesprek. Woensdag-ochtend naar de Rabobank voor eenzelfde gesprek. Donderdag in aangifte doen op het gemeentehuis voor het geregistreerde partnerschap.
In de komende week zal het tijdelijke koopcontract wel op de mat vallen.

Pff, wat een drukke vrij week :/ :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Waarom niet trouwen? :Y)

Ter info... ons is verteld dat bij geregistreerd partnerschap je praktisch getrouwd bent en dat mocht je ooit willen trouwen met een dienst erbij dat je het deel van het tekenen eigenlijk moet overslaan, je bent immers al 'getrouwd'. Toch iets om aan te denken misschien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cartman! schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 21:14:
Waarom niet trouwen? :Y)

Ter info... ons is verteld dat bij geregistreerd partnerschap je praktisch getrouwd bent en dat mocht je ooit willen trouwen met een dienst erbij dat je het deel van het tekenen eigenlijk moet overslaan, je bent immers al 'getrouwd'. Toch iets om aan te denken misschien :)
Nope, er is wel een teken gedeelte. Volgens mij teken je een akte waarmee je je partnerschap omzet in een huwelijk. Partnerschap zit overigens ook wat complexer in elkaar wanneer er kinderen komen. * .Gertjan. heeft zich er ook ooit in moeten verdiepen :+

In het begin ging mijn voorkeur ook uit naar geregistreerd partnerschap, maar dan vooral omdat ik het na 10 jaar al die poeha niet nodig vond. Waarom moet je een heel feest geven om te verklaren dat je elkaar naar 10 jaar nog echt leuk vind... Anders had een van ons al lang ontslag genomen uit die functie :P Maar het vrouwtje wilde niet gratis gaan trouwen (dat was ook mijn idee, maandag ochtend voor gratisch op het gemeentehuis), vond ze niet leuk. Dus hadden we min of meer bedacht geregistreerd partnerschap gratis te doen en dan later (als we groot en sterk zijn, en genoeg geld hadden) een huwelijk.

Maar schijnbaar vond mijn vrouw (toen nog vriendin) dat we de punt al bereikt hadden en vroeg ze mij maar ten huwelijk een paar maanden later :) Toch wel groter geworden dan eigenlijk verwacht (ook zij schrok er soms een beetje van). Inmiddels is de grote dag alweer een tijdje geleden en er geen spijt van gehad ^) Wilde het eigenlijk puur vanwege het "papier", maar moet zeggen dat ik echt genoten heb. :)

edit:
Goh, ik begin als een oud wijf te klinken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Omdat mijn vriendin de belofte niet wil doen.
Je hebt daar bijna gelijk in. Zoals .Gertjan. al aangeeft, zit er wel degelijk een paar handtekeningen aan vast om je geregistreerd partnerschap om te zetten naar trouwen.
We gaan dat pas doen als mijn vriendin (dan partner B) ) zwanger is. Dan zijn ook meteen de kinderen geregeld bij wet :)

• HMS
  • Laatst online: 30-05 18:55

HMS

ARGH. Stomme visualisatie meuk! Weet iemand of er een groot verschil zit tussen OpenGL versies? Ik probeer een stuk visualisatie code uit C naar C# te porten (met behulp van OpenTK als wrapper voor OpenGL), maar de code paint niet wat ik verwacht......

Misschien moet ik toch maar er voor kiezen om in C te gaan werken, alleen dan zijn GUI's een hel :(.

Anoniem: 303530

C++ met QT? Een UI daarin maken is weliswaar relatief omslachtig, zeker geen hel.

• YopY
quote: .gertjan
Waarom moet je een heel feest geven om te verklaren dat je elkaar naar 10 jaar nog echt leuk vind..
Nou, niet, :+. Gewoon op een dinsdag naar het gemeentehuis en je bent getrouwd. D'r hoeft helemaal geen feest of dure jurken of wat dan ook omheen. Sterker nog, elke gemeente heeft een of meerdere tijdstippen waarop je zonder kosten kunt trouwen. Gewoon in je spijkerbroek in de pauze naar het gemeentehuis gaan, krabbeltje zetten, en gefeliciteerd, getrouwd.

Volgens mij is dat een stuk moeilijker dan een geregistreerd partnerschap. "'M'n vrouw" kun je ook nog eens sneller uitspreken dan "Mijn geregistreerde partner". Bureaucratische onzin, :+.

• Cartman!
  • Niet online
Je moet ook niks maar ik vind het een heel waardevolle herinnering om de dag dat m'n vrouw en ik officieel voor de wet bij elkaar horen goed gevierd te hebben :)

• Jegorex
  • Laatst online: 11-05-2023
Waarom moet je een heel feest geven om te verklaren dat je elkaar naar 10 jaar nog echt leuk vind
Zo naar zullen die 10 jaar toch niet zijn? ;)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:52

MBV

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:48:
C++ met QT? Een UI daarin maken is weliswaar relatief omslachtig, zeker geen hel.
Het enige nadeel dat ik aan QT kan verzinnen is dat je vaak wat veel 'nutteloze' klasses nodig hebt voor simpele dingen (abstract base class was voor mij vaak nutteloos, maar noodzakelijk voor QT). Verder is het op veel punten intuïtiever dan Java Swing bijvoorbeeld (ja QT kan ook in Java, ik weet het). C# heb ik nooit mee gespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 24-09-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BtM909 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:07:
[...]

Nee joh, lekker die naslagwerken lezen die je altijd al wilde, lekker je hobbyprojectje weer oppakken, lekker een filmpje kijken...

Oh wacht, je bedoelt vast niet dat je verkouden bent :+
Inderdaad :P Ik had koorts en was echt grieperig XD

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
.oisyn schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:49:
Beter weet je zoveel mogelijk manieren hoe het niet moet. Je kunt wel in een keer de goede manier aanleren, maar dan weet je nooit echt waarom dat ook de betere manier is. Het stelt je in staat betere afwegingen te maken in bepaalde situaties, en je keuze te verdedigen.
Daarenboven: wie enkel bewandelde paden bewandelt, zal nooit innovatief zijn. Zolang je maar kritisch bent voor jezelf, is het nooit slecht om iets anders te proberen.

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dingstje schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:11:
[...]

Daarenboven: wie enkel bewandelde paden bewandelt, zal nooit innovatief zijn. Zolang je maar kritisch bent voor jezelf, is het nooit slecht om iets anders te proberen.
Hehe, ik zie geregeld mensen die buiten de reeds bewandelde paden lopen.... _O- Vaak is dan ook behoorlijk duidelijk waarom het betreffende pad niet belopen is :+

Ben nu bezig met een review projectje waarbij ik dus code van een andere partij mag bekijken... Mijn hemel, wat een schitterende code zit daar tussen zeg. Ik kan daar het complete slechtste programmeer voorbeelden topic mee vullen.

[ul]
• DB Connectie logic in de APSX frontend, sure no probs
• DB Connectie logic op iedere plek gecopy-paste? Sure!
• Gewoon met een string je querystring in elkaar plakken zonder enkele escaping en vervolgens gewoon naar je DB slingeren, tuurlijk geen probleem
• Binnen 2 verschillende pagina's een functie met de zelfde naam bouwen welke totaal iets anders doet (waarbij geen van beide functies doet wat de naam je laat verwachten), why not!
• ASPX pagina met 2000+ regels code in de page_load, uiteraard!
• Triviale zaken binnen het framework opnieuw bouwen zoals een datetime object? Doen we!

Sommige paden blijven het best onbewandeld ;( _O-

Maar verder heb je gelijk dat out-of-the-box thinking een goed iets is. Als je weet wat je doet kan je dat sterker maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

!%&* ik word echt moe van een BizTalk-solution die na iedere cycle van Rebuild -> Deploy weer willekeurige errors geeft.

Ik heb er vandaag alweer een stuk of drie gezien, echt iedere keer breekt er weer iets anders, terwijl er aan de code of config niets is veranderd...

Edit: en nu vier. :') Zonder fouten door een orchestration 'heen vallen' na een call. Niet één van de milestones wordt geraakt in de BAM, van de logging die her en der gebeurt is niets te vinden, alleen een log "Voor call" en "Na call", in dezelfde seconde.

Dit kán toch niet.
mismatched braces

Visual Studio 2010 Crash

En nu vindt 'ie ineens dat een orchestration geen poorten meer heeft. Gelukkig is daar een hotfix voor, die 'ie nu aan het installeren is. Ben benieuwd. :')

[ Voor 62% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

.Gertjan. schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:55:
Er is een verschil tussen de onbekende weg kiezen en laveloos rondwaggelen. ;)

Jij hebt een prachtvoorbeeld gevonden van laveloos rondwaggelen. *grin*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]
Nouja. Jij reviewt het nu en zal ze toch hopelijk vertellen dat ze beter dat niet kunnen doen ect. :P Ok het is een beetje kut dat ze geld en tijd aan die fouten manieren hebben besteed maar hopelijk gaan ze het volgende keer anders aanpakken omdat ze er nu op worden gewezen.

Alhoewel ik met je eens bent dat sommige dingen die je aanhaalt wel erg "stupid" zijn. ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347253

I know i know
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
maar toch wil ik even 'helpdesken' want om voor deze vraag nou een topic aan te maken?

Ik heb wat rond gegoogled maar kon niks vinden. Is het mogelijk om in Eclipse(het gaat om Java code voor Android) een geselecteerd stuk code een kleiner lettertype te geven?
Nested classes zoals OnClickListeners enzo kijk je later nooit meer naar en mogen wat mij betreft in een kleiner lettertype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
CodeCaster schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:17:
!%&* ik word echt moe van een BizTalk-solution die na iedere cycle van Rebuild -> Deploy weer willekeurige errors geeft.
Weet je zeker dat de host instances goed herstart worden? Het is mijn ervaring dat je Visual Studio wel kunt vertellen dat de host instance herstart moet worden, maar dat dat niet altijd gebeurd. Vanuit de administrationconsole even herstarten is dan de oplossing.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 347253 schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:31:
I know i know

[...]
maar toch wil ik even 'helpdesken' want om voor deze vraag nou een topic aan te maken?

Ik heb wat rond gegoogled maar kon niks vinden. Is het mogelijk om in Eclipse(het gaat om Java code voor Android) een geselecteerd stuk code een kleiner lettertype te geven?
Nested classes zoals OnClickListeners enzo kijk je later nooit meer naar en mogen wat mij betreft in een kleiner lettertype.
Verschilllende lettertypes binnen één file heb ik nog nooit gezien, wellicht kun je iets inklappen (folding) zoals hier wordt verteld.
P_de_B schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:48:
[...]

Weet je zeker dat de host instances goed herstart worden? Het is mijn ervaring dat je Visual Studio wel kunt vertellen dat de host instance herstart moet worden, maar dat dat niet altijd gebeurd. Vanuit de administrationconsole even herstarten is dan de oplossing.
Uiteraard. :) Dat doe ik uit voorzorg na elke deployment al, heb al verschillende malen gehad dat er toch nog oude artifacts (voornamelijk orchestrations, maar ook schema's) bleven hangen. Zojuist had ik zelfs een orchestration die er spontaan uit klapte, zonder exception of logmelding (wellicht gerelateerd aan mijn probleem van de call die niet uitgevoerd leek te worden, maar dit was weer een totaal andere orchestration), toen heb ik het bijltje er voor vandaag even bij neergesmeten.

Ik ga wel weer een oude VM gebruiken die zeker werkt, er zal wel iets grondig mis zijn met deze die ik nu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347253

CodeCaster schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:52:
[...]

Verschilllende lettertypes binnen één file heb ik nog nooit gezien, wellicht kun je iets inklappen (folding) zoals hier wordt verteld.
Oke dat is ook best wel awesome _/-\o_ _/-\o_
Thanks man! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over inklappen van code gesproken... Niet proberen met QT. Laatst met een project verdween er constant stukken code... echt bizar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Anoniem: 303530 schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:02:
Over inklappen van code gesproken... Niet proberen met QT. Laatst met een project verdween er constant stukken code... echt bizar irritant.
In Eclipse of met QtCreator? Want bij mij is dat nog noooooit gebeurd in QtCreator

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

QT's aanbevolen GUI was nu toch ook een plugin voor Eclipse, of heb ik het verkeerd gezien? That is, KDevelop buiten beschouwing gelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rutix schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:12:
[...]

In Eclipse of met QtCreator? Want bij mij is dat nog noooooit gebeurd in QtCreator
Met QT creator in linux ja. Echt elke dag wel een keer dat het project functies kwijtraakte omdat deze ooit zijn ingeklapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Anoniem: 303530 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:05:
[...]

Met QT creator in linux ja. Echt elke dag wel een keer dat het project functies kwijtraakte omdat deze ooit zijn ingeklapt..
:O Dat is wel heel erg vaag. Ik heb dat nooit gehad. Is dat met de laatste versie?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De versie die een halfjaar geleden standaard was geinstalleerd op de linux bakken op school, ik denk niet dat dat de laatste versie is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Dat denk ik ook niet inderdaad :D. Maar wel een weird probleem :P. I wonder if there was a bug report about it.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

apt-get install kdevelop -> problem solved? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
MBV schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:42:
apt-get install kdevelop -> problem solved? :P
KDevelop hetzelfde als QtCreator?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als in, het is beide ruk?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Nou, Nou, Nou, QtCreator is not bad :P. Werkt best prettig als je alleen Qt dev doet imo. :) Natuurlijk vind ik visual studio beter werken maar om nou te zeggen dat ze ruk zijn ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
[...]

Hehe, ik zie geregeld mensen die buiten de reeds bewandelde paden lopen.... _O- Vaak is dan ook behoorlijk duidelijk waarom het betreffende pad niet belopen is :+

Ben nu bezig met een review projectje waarbij ik dus code van een andere partij mag bekijken... Mijn hemel, wat een schitterende code zit daar tussen zeg. Ik kan daar het complete slechtste programmeer voorbeelden topic mee vullen.

[ul]
• Gewoon met een string je querystring in elkaar plakken zonder enkele escaping en vervolgens gewoon naar je DB slingeren, tuurlijk geen probleem
• Binnen 2 verschillende pagina's een functie met de zelfde naam bouwen welke totaal iets anders doet (waarbij geen van beide functies doet wat de naam je laat verwachten), why not!
• Triviale zaken binnen het framework opnieuw bouwen zoals een datetime object? Doen we!

Maar verder heb je gelijk dat out-of-the-box thinking een goed iets is. Als je weet wat je doet kan je dat sterker maken :)
Ook keer zoiets gehad, maar daar hadden ze dus gewoon duizenden pagina's gecopy/paste, ook hadden ze 5 dubbel geneste database connecties in loops gezet. Hun oplossing: 50K aan hardware :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:07:
[...]

Nou, Nou, Nou, QtCreator is not bad :P. Werkt best prettig als je alleen Qt dev doet imo. :) Natuurlijk vind ik visual studio beter werken maar om nou te zeggen dat ze ruk zijn ;)
Ik maakte ook maar een provocerende opmerking, ik ken geen van beide :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:05:
[...]

Ook wel een paar keer gehad op windows versie van Qt creator, laatste tijd niet meer. Gebeurde bij mij meestal als ik auto-indent aanriep op me code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wat is PHPStorm toch een geweldige IDE voor webdevelopment. De ene keer voor PHP, daarna HTML en de volgende keer CSS :)
Javascript heb ik nog niet echt geprobeerd.
Misschien toch eens de stoute schoenen aantrekken en een licentie aanschaffen. Want elke 30 minuten herstarten is ook klote :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 12:09
Matis schreef op maandag 26 september 2011 @ 00:29:
Wat is PHPStorm toch een geweldige IDE voor webdevelopment. De ene keer voor PHP, daarna HTML en de volgende keer CSS :)
Ik gebruik sinds kort Aptana Studio, dat is ook geen geweldige IDE (wel de standalone versie) ;-) Gebaseerd op Eclipse, dus veel features maar veel sneller dan Eclipse. Probeer dat ook nog eens zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hmmm... Will do. Al ben ik redelijk sceptisch dat het beter kan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 30-05 21:43
Ik ga phpStorm en Aptana ook eens proberen. Staat al langer op het lijstje van "TO DO", maar heb het tot nu toe niet gedaan. Aangezien ik een vers geïnstalleerde laptop heb, gaan we eens met die IDE's spelen. (Normaal gebruik ik Eclipse.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02

BM

Moderator Spielerij
Toch wel blij met sourcecontrol :p
Open net een solution, en alleen de installers waren nog aanwezig... Door een of andere wazige reden was de rest pleite. D'r zijn leukere manieren om de maandagochtend te beginnen.
Was uiteindelijk alleen de *.sln file die niet goed meer was, maar hoe VS er nu bij gekomen is om daar een stuk of 10 projecten uit te gooien is me een raadsel :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op maandag 26 september 2011 @ 07:56:
Toch wel blij met sourcecontrol :p
Open net een solution, en alleen de installers waren nog aanwezig... Door een of andere wazige reden was de rest pleite. D'r zijn leukere manieren om de maandagochtend te beginnen.
Was uiteindelijk alleen de *.sln file die niet goed meer was, maar hoe VS er nu bij gekomen is om daar een stuk of 10 projecten uit te gooien is me een raadsel :?
Blame it on VS :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Welk kleurenschema gebruiken jullie voor VS2010? Heb wel eens zin in een nieuwe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Aptana en Eclips bevielen me beide toch net wat minder dan NetBeans, misschien phpStorm ook binnenkort nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Eclipse is echt waardeloos wat betreft php. Helft van de tijd loopt dat ding vast met het aanvullen van functies en dergelijke. Laatst liet de secure storage voor de zoveelste keer eclipse niet meer opstarten dat ik het helemaal zat was. Heb toen per direct eclipse gedeïnstalleerd en ben overgestapt naar netbeans. PDT en PHPEclipse worden voor zover ik weet ook niet meer verder ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
[...]

[ul]

Lijkt sterk op waar ik zit. Echter, bij mij is dat in Java.
De database van de programma's gaat van maxDB naar MySQL, vanwege het "masterprogramma". In de code zit echter code als "indicatieMaxDB", "indicatieMySQL". Moeten we nu heel de code doorlopen? Eumh.. Nee. Sommige programma's gebruikte een eigen database (MySQL) waarvoor dat onderscheid is gemaakt. Door copy/paste programming zit dat bijna in elk project. :( Was moeilijk duidelijk te maken aan mijn collega, dat het functioneel was (ala "indicatieMaster", "indicatieEigen") en niet welke database. Gelukkig is het veelal alleen het aanpassen van de property files :) en wat queries.
Na dit project toch maar verder met een grote schoning. Gelukkig is mijn andere collega het daar mee eens. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het was niet mijn bedoeling om hier weer een wellus-nietus discussie aan te zwengelen :$

Ik heb de afgelopen dagen intensief met PHPStorm gewerkt en ik ben weinig tot niets tegengekomen wat me tegenstaat.
Het enige lastige (en het zal vast wel te configureren zijn) is dat hij automatisch opslaat. Dat wil ik in veel gevallen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02

BM

Moderator Spielerij
Megamind schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:35:
Welk kleurenschema gebruiken jullie voor VS2010? Heb wel eens zin in een nieuwe :+
De naam weet ik niet, maar iig een zwarte achtergrond. Vind ik persoonlijk vele malen rustiger werken, al krijg ik er nog steeds opmerkingen over van collegas :p
Is wel VS2008, maar idee is wel hetzelfde.

Voor VS2010 thuis heb ik nog niet echt een goeie theme. Degene die ik gevonden maakte de cshtml voor mvc3 nogal onleesbaar qua kleuren :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik gebruik al een tijd: easy-on-the-eyes als theme / kleuren settings. is een subtiele variatie op het default thema. Zoek nog naar verbeterde varianten of radicaal betere settings met een donkere achtergrond bijvoorbeeld... (sta open voor alles) :)

#edit: Kan helaas niet meer vinden waar ik die vandaan heb :(

[ Voor 34% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-09-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
Hoogie2004 schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:42:

#edit: Kan helaas niet meer vinden waar ik die vandaan heb :(
Deze misschien?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Yep, dat is em :)
Fijne site trouwens, dom dat ik die toen niet heb opgeslagen toen ik die easy-on-the-eyes heb gedownload.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-09-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Zelf gebruik ik humane-studio (http://studiostyl.es/schemes/humane-studio). Best een lekkere instelling, lichtbruine achtergrond met donkere letters. Heb ook met wat donkerdere achtergronden gewerkt, maar helaas vond ik het contrast dan alsnog te groot. Daarbij zijn er diverse styles (ook op studiostyl.es) waarbij de tekst niet fatsoenlijk meer te lezen is als deze selected is (lichte tekst op een licht vlak).

Vroeger stelde ik het zelf meestal in, maar dan bleef ik beperkt tot:
[ul]
• Achtergrond lichtgrijs
• Commentaar heeft een groene achtergrond met witte letters

Het commentaar was even wennen omdat het direct van die grote groene blokken werden. Zeker wanneer je veel code tegen kwam die uitgecomentariseerd was. Maar het zorgde wel voor een goed onderscheid tussen code en commentaar.

Ik kan zelf helemaal niet zo lekker tegen diepe contrasten op mijn scherm. Na een paar uur voelt dat niet prettig aan. Afgelopen weekend eventjes in VS2008 bezig geweest zonder aangepaste theme (te lui :D) en vond het gewoon niet lekker wegkijken.

Baal er ook van dat je in Axapta weinig aan de IDE editor kan veranderen. Die heeft een brak lettertype en altijd witte achtergronden... :-( Maar goed er zijn wel zwaardere tekortkomingen aan de Axapta IDE :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
http://i.imgur.com/kjXLP.png mijne. Het is een custom maar ik heb hem volgens mij gebaseerd op (http://studiostyl.es/schemes/son-of-obsidian) . Deze screenshot is echter niet helemaal compleet omdat ik normaal Resharper of Visual Assist X ook heb draaien die nog wat extra syntax highlighting doen :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:18
PHPStorm is idd een ideale IDE voor PHP. Maar is de 'feature' van dat je mappen kan selecteren die je wilt downloaden van een server voor je project i.p.v. je hele project te moeten downloaden? Heb namelijk wat mappen met meer dan 30.000 aan html/css/sprite's(gifs) aan cache bestanden bij sommige projecten en heb absoluut geen zin om deze te gaan downloaden :/

Op de site kan ik het niet meer terug vinden van deze feature request, iemand die dit weet? voordat ik de boel ga upgraden naar de nieuwste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 18:26

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je kan natuurlijk gewoon even los connecten naar die server om je files te downloaden..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik gebruik nu ruim een jaar Netbeans voor PHP, en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:18
MueR schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:35:
Je kan natuurlijk gewoon even los connecten naar die server om je files te downloaden..
Klopt, maar dat zijn extra handelingen en een IDE als PHPStorm hoort deze feature al lang ingebouwd te hebben naar mijn mening. Maar ik hoorde net dat het per versie 3.0 deze feature eindelijk beschikbaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

st0p schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:40:
Ik gebruik nu ruim een jaar Netbeans voor PHP, en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben...
Ik gebruik het voornamelijk voor HTML/CSS/Javascript, opzich een prima IDE, alleen erg irritant dat bijna alle CSS3 als warning wordt weergegeven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
En hopla, nieuwe PC (onderdelen) besteld. Rib uit m'n lijf (of twee), maar vooruit, eens in de paar jaar moet het kunnen. Zie hier voor een overzicht.

(Ook nieuw: Dell UltraSharp U2412M en Filco Majestouch Tenkeyless.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

YopY schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:44:
En hopla, nieuwe PC (onderdelen) besteld. Rib uit m'n lijf (of twee), maar vooruit, eens in de paar jaar moet het kunnen. Zie hier voor een overzicht.

Leuk spul, echter wel prijzig, maar soms mag dat O-) . Heb sinds een goede week dit:
  • Lian Li PC-V351B, mATX, noPSU, Zwart
  • Kingston HyperX Gen. 8GB(2x4GB) DDR3 1600MHz
  • AMD Phenom II X4 955, 3.2GHz, 8MB, AM3, Black
  • Asus M5A78L-M/USB3 AM3+ 760G 4xDDR3 mATX
  • Sony Optiarc AD-5260S 24xDVDRW, Zwart, SATA,
  • Crucial M4 64GB 2.5" SATA3
  • Gigabyte NVidia GTX480 SOC 1,5 Gb
  • 500W voeding
Hierbij de GTX480 en voeding voor 200 euro kunnen krijgen via een forumvriend :)

[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-09-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
YopY schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:44:

Is het dit toetsenbord?
Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/filco_majestouch_tenkeyless.jpg

Is er nog een reden dat er geen tekens opgedrukt zijn? Of is het gewoon om te patsen? :+
Pagina: 1 ... 199 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak