De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 192 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.050 views

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Mijn oude Logitech Natural Wireless Keyboard voldoet daar wel aan.
Lekkere toetsenbord en wireless. Maar vervangen door de MS. Die zou ik op het werk ook wel willen hebben.
Maar daar werk ik nog op de standaard Compaq toetsenbord (jaar 2000).
De muis met balletje is gelukkig vervangen. Daar zat ik me zooooo aan te ergeren dat hij niet meer naar rechts(onder) wou. ;)

Maargoed, voor de rest loopt het ook lekker hier:
-tig applicaties die wat doen, vrij weinig gedocumenteerd en de bouwer is weg
-beheer migreert servers met minimale communicatie (waar applicaties en gebruikers afhankelijk van zijn)
-pc waarop ik werk stortte in elkaar
-etc. etc.
Ik voel me soms net zoals Picard & Riker. :F

Maargoed, positief blijven. Er loopt nu een migratietraject (dat nog officieel moet beginnen ;) ) waar alles "schoon" en netjes doorlopen moet worden. Hopelijk gaat het dan beter.

let the past be the past.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
alex3305 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:14:
[...]

+1, daarnaast ben ik nog geen één echt draadloos toetsenbord gevonden welke ook nog eens ergonomisch is (zoals mijn Microsoft Natural 4000 O+)
De Natural Ergonomic 7000 is ook draadloos. ;)

Hier thuis heb ik een wired Apple keyboard en een Mighty Mouse. Op m'n werk een Natural 4000 en een goedkoop Acer muisje.

• SjaakCobain
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 09:29
PHP:
1
2
3
<?php
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject()->insert($invoker->getLongValue()->eject())->sleep(strtotime('+ 9 month')-time())->ejectChild(2, 'Female')->grow(strtotime('+ 18 year')-time());
?>

Be kind to your knees, you’ll miss them when they’re gone.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Wat is het met die Doutzen Kroes PHP-shit? Één of ander virus/viral of ben ik de enige die er last van heeft?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@Davio :?

Anders doe je ff een poging om het te lezen? Als je het op meer plekken ziet zullen meer mensen het wel leuk vinden of zo. :z Wat dat betreft zijn moppen inderdaad een virus.

{signature}

Verwijderd

Davio schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:22:
Wat is het met die Doutzen Kroes PHP-shit? Één of ander virus/viral of ben ik de enige die er last van heeft?
Ja, je bent de enige die er last van heeft, de rest van ons kan de humor er wel van inzien. ;)

Niet dat ik bulder van het lachen bij het lezen ervan, maar, een kleine lach op mijn gezicht houd ik er zondermeer wel aan over.

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik vraag me de hele tijd al af wat een Doutzen Kroes nou is... Vast een of andere nieuwe webtechnologie B) .

Freelance Unity3D developer

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
TJHeuvel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:54:
[...]

Ik vraag me de hele tijd al af wat een Doutzen Kroes nou is... Vast een of andere nieuwe webtechnologie B) .
Web 3.0 is de shit man :)

Verwijderd

TJHeuvel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:54:
[...]

Als er ook 3d effecten inzitten haal ik een nieuw scherm _/-\o_

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 09:07
Wordt een van jullie toevallig ook chagrijnig als iets werkt in alle browsers behalve IE?

|:(

Verwijderd

X_lawl_X schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:41:
Wordt een van jullie toevallig ook chagrijnig als iets werkt in alle browsers behalve IE?

Nee, hier werkt alles altijd ook in IE. :+

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 17:20

Nee hoor, ik hou er van om extra werk te doen :)

:> :P

Verwijderd

Nee, je bent niet de enige die het niks aan vind. Ik vind het maar uhh.. :F ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10

Meestal ligt het probleem dan tussen het beeldscherm en de stoel op het ontwikkelkantoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
alex3305 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:07:
[...]

Meestal ligt het probleem dan tussen het beeldscherm en de stoel op het ontwikkelkantoor :).
Nu dus niet :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:07:
[...]

Klopt, zoals een paar posts terug:
Gamebuster schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:33:
Ik werk met wireless keyboard en wireless trackpad (muis)

Van beide zijn de batterijen leeg. Geen nieuwe batterijen te vinden in het bedrijf.

#oeps
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

The Windows Live ID service is currently experiencing technical difficulties. You may receive errors when attempting to login to any product that utilizes LiveID.
Currently you might have difficulties accessing the MSN.com web site. Service will be restored as soon as possible.
En ik maar afvragen waarom 'mail.live.com' niet meer resolved naar een ip-adres. Houd er dus rekening mee dat deze services op het moment niet beschikbaar zijn, mocht je er afhankelijk van zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dat is lame! Nu kan ik niet op xbox live! Ow wait ik ben aan het werk :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
En mijn laatste 7 werk uren zijn ingegaan. Soon (tm) Vakantie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Valt me wel op dat er heel veel mensen met een natural ergomic keyboard 4000 zijn hier :) Half jaar geleden ook maar overgestapt omdat ik wel eens last van mn hand kreeg tijdens het programmeren. Sindsdien nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Phoenix1337 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:54:
Valt me wel op dat er heel veel mensen met een natural ergomic keyboard 4000 zijn hier :) Half jaar geleden ook maar overgestapt omdat ik wel eens last van mn hand kreeg tijdens het programmeren. Sindsdien nergens meer last van.
Dat zijn inderdaad behoorlijk fijne toetsenbordjes. Alleen zo jammer dat ze best prijzig zijn. Bij een van mijn vorige werkgevers had ik ook zo'n ramplank en dat werkte best prettig. Maar nu ik bij klanten zit ben ik gedoemd te werken met toetsenborden van de klant of op mijn laptop... Klanten toetsenborden zijn vaak van die harde, niet ergonomische ramplanken :( (en vaak VIES!! :r ) En op je laptop mis je altijd bepaalde toetsen, zo heeft een van mijn laptops geen blokje met home,end, page-up, enz. En de andere heeft weer geen "rechterklik toets" (die naast je windowstoets zit).

Op ons eigen kantoor is het niet veel beter, moest pas een toetsenbordje hebben (die op het bureau lag had nog een PS/2 aansluiting :F) kreeg ik zo'n verrotte Dell plank waar de pootjes van waren gaan hemelen en een UK layout had... ;( Hallo RSI...

Zou wel zo'n natural 4000 willen voor thuis, maar wat ik weet waren die dingen best aan de prijzige kant...

Edit:
Ow, zie dat ze tegenwoordig onder de 50 euro zitten... Meen me te herinneren dat ze vroegah over de 100 euro waren. Moest toen aan mijn baas lief vragen of ik er een mocht... (en daar blink ik niet in uit :P ) Is wel verleidelijk om er eentje te bestellen voor thuis...

[ Voor 9% gewijzigd door .Gertjan. op 09-09-2011 09:10 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 09:07
Probleem met IE opgelost. Was vergeten dat die browser zich standaard verslikt in console.log() :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik vind ergonomic keyboards niet lekker :P. Maar dat komt vooral door een handicap aan me handen. Ze zien er wel fijn uit voor handen met 5 vingers :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou niet meer graag zonder m'n Natural 4000 typen. Erg fijn toetsenbord idd

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Voutloos schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:28:
@Davio :?

Anders doe je ff een poging om het te lezen? Als je het op meer plekken ziet zullen meer mensen het wel leuk vinden of zo. :z Wat dat betreft zijn moppen inderdaad een virus.
Nou, ik had het gelezen en ik moest wel gniffelen.

Maar daarna zag ik het talloze keren herhaald worden en begon ik toch te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Davio schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:16:
[...]

Nou, ik had het gelezen en ik moest wel gniffelen.

Maar daarna zag ik het talloze keren herhaald worden en begon ik toch te twijfelen.
Precies, de eerste 2 waren leuk ;) O-)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Ik heb een standaard HP ramplank. Inclusief zo'n vet hippe 'Important Notice' stikker dat ik de safety & comfort guide moet lezen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

X_lawl_X schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:12:
Probleem met IE opgelost. Was vergeten dat die browser zich standaard verslikt in console.log() :+
Voor test/debug doeleinden gebruik ik daarom vaak:

JavaScript:
1
2
3
var debugging = true;
if (typeof console == "undefined") var console = { log: function() {} };
else if (!debugging || typeof console.log == "undefined") console.log = function() {};

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
jip_86 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:19:
Ik heb een standaard HP ramplank. Inclusief zo'n vet hippe 'Important Notice' stikker dat ik de safety & comfort guide moet lezen. :+
Dat staat ook onder de ergonomic 4000 hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Voor het gamen thuis heb ik een hippe Razer Marauder tobo, inclusief lichtjes. Typt voor geen meter en programmeren kan er totaal niet op, maar gamen gaat als een speer.

Totdat het eerdergister niet echt meezat en er uit frustratie er eens flik op sloeg. Juistem, pootjes doorgebroken en wat toetsen eruit gevlogen |:( .

[ Voor 7% gewijzigd door TJHeuvel op 09-09-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TJHeuvel schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:23:
Voor het gamen thuis heb ik een hippe Razer Marauder tobo, inclusief lichtjes. Typt voor geen meter en programmeren kan er totaal niet op, maar gamen gaat als een speer.

Totdat het eerdergister niet echt meezat en er uit frustratie er eens flik op sloeg. Juistem, pootjes doorgebroken en wat toetsen eruit gevlogen |:( .
Is nog braaf. Ik heb ooit een draadloos toetsenbord tegen de vloer gesmeten :D Sindsdien moet alles een draadje hebben... Hierdoor voorkom ik dat ik er mee ga smijten. Vooral draadloze muizen en telefoons waren nogal eens slachtoffer :+ O-)

Verder ben ik een heel prettig en zachtaardig persoon hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ik had bij mijn vorige baas eerst een standaard Dell ramplank, daarna een Microsoft Naturals tobo, gevolgd door een Goldtouch met een setje om hem apart neer te zetten.

Ze typten allen wel fijn, maar m'n RSI klachten bleven helaas :/. Tegenwoordig heb ik een niet al te fancy Logitech wireless keyboard met bijpassende trackball, en die typt wel fijn. RSI klachten zijn afgenomen omdat ik niet meer fulltime zit te typen, maar ook wel eens met collegae overleg en dergelijke. Misschien zit ik er ook wat ontspannender bij, of ligt het gewoon aan het feit dat ik een ander bureau en dergelijke heb. Ik niet weet.

Voor privé zit ik nu achter een jaren oud Trust keyboard, plat model. Hij doet het, maar daar is bijna alles wel mee gezegd :p. Ik had ook een Microsoft Naturals voor thuis (30 euri), maar die ging stuk en ik had geen zin om hem terug te sturen, :/. Ik wil een Filco Majestouch (tenkeyless) kopen, compact model, mechanische toetsen voor privé. Numpads zijn stom :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

.Gertjan. schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:07:
[...]

Dat zijn inderdaad behoorlijk fijne toetsenbordjes. Alleen zo jammer dat ze best prijzig zijn.
Moet jij eens aan je baas vragen wat het kost als jij 1 dag niet kan werken i.v.m. RSI CANS problemen.
Maar nu ik bij klanten zit ben ik gedoemd te werken met toetsenborden van de klant of op mijn laptop... Klanten toetsenborden zijn vaak van die harde, niet ergonomische ramplanken :( (en vaak VIES!! :r )
Nog een keer aan je baas vragen wat het kost als jij 1 dag niet kan werken. Bij mijn detacheerder hebben we een budget van 200 euro voor anti-rsi-spullen: desnoods loop ik zelf de mediamarkt binnen en koop je een toetsenbord + muis, en lever het bonnetje in, klaar. Wist je dat jouw klant 90% zeker meer dan die 50 euro per uur betaalt voor jouw diensten? Mocht je baas heel moeilijk doen over zo'n toetsenbord (ga dan sowieso eens nadenken over een nieuwe baas), dan kan je voorstellen om een uurtje over te werken.
De klant waar ik nu zit heb ik op dag 1 gevraagd of ik zo'n natural toetsenbord mocht, en op dag 2 lag hij op mijn bureau. Als dat niet was doorgegaan had ik hem dus van mijn detacheerder gekregen.
En op je laptop mis je altijd bepaalde toetsen, zo heeft een van mijn laptops geen blokje met home,end, page-up, enz. En de andere heeft weer geen "rechterklik toets" (die naast je windowstoets zit).
Je weet dat je van de Arbo niet langer dan 3 uur per dag op een laptop mag werken? Bij langer dan 3 uur moet je een toetsenbord en muis los van je beeldscherm hebben, en een houder voor je beeldscherm om hem op hoogte te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 09-09-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Rutix schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:14:
Ik vind ergonomic keyboards niet lekker :P. Maar dat komt vooral door een handicap aan me handen. Ze zien er wel fijn uit voor handen met 5 vingers :).
Pics!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb de oude versie van de Logitech Wave (dus niet de nieuwe met 200 mediaknopjes, maar die met 9 toetsen aan de bovenkant). Vermoeide handen zijn er niet meer, vergeleken met die oude rechte ramplankjes die we hier hadden.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

MBV schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:35:
[...]

Moet jij eens aan je baas vragen wat het kost als jij 1 dag niet kan werken i.v.m. RSI CANS problemen.
Heb het bij deze baas nog niet aangekaart overigens. Maar dat is inderdaad een stuk duurder. Bij een van mijn vorige werkgevers heb ik dat overigens wel gebruikt, en toe had ik verdomd snel een nieuw toetsenbord.
Nog een keer aan je baas vragen wat het kost als jij 1 dag niet kan werken. Bij mijn detacheerder hebben we een budget van 200 euro voor anti-rsi-spullen: desnoods loop ik zelf de mediamarkt binnen en koop je een toetsenbord + muis, en lever het bonnetje in, klaar. Wist je dat jouw klant 90% zeker meer dan die 50 euro per uur betaalt voor jouw diensten? Mocht je baas heel moeilijk doen over zo'n toetsenbord (ga dan sowieso eens nadenken over een nieuwe baas), dan kan je voorstellen om een uurtje over te werken.
De klant waar ik nu zit heb ik op dag 1 gevraagd of ik zo'n natural toetsenbord mocht, en op dag 2 lag hij op mijn bureau. Als dat niet was doorgegaan had ik hem dus van mijn detacheerder gekregen.
Je hebt gelijk, maar het is lastig als je uitgeleend wordt, het spul moet dan bij de klant op locatie komen te liggen of je moet het mee lopen zeulen. Ik ga wel kijken of ik op termijn een wacom van de baas kan krijgen, heb gemerkt dat mijn klachten vooral van het muizen komen.

Ik verwacht overigens niet dat ze moeilijk gaan doen hoor, best een goede verstandhouding met mijn baas :) Maar soms duurt het even voordat signalen goed doordringen, ik klaag ook al een tijdje over de monitoren die we op kantoor hebben, we hebben van die lcdtjes met 1280x1024, dat ontwikkeld voor geen meter, zeker niet als je laptop ook nog een dergelijke trieste resolutie heeft (was een foutje bij het bestellen). Heb al eens gezegd dat een hd monitor ook niet zo duur is. Gelukkig zit ik niet vaak op kantoor en heb ik zowel thuis als bij de klant een behoorlijke monitor.
Je weet dat je van de Arbo niet langer dan 3 uur per dag op een laptop mag werken? Bij langer dan 3 uur moet je een toetsenbord en muis los van je beeldscherm hebben, en een houder voor je beeldscherm om hem op hoogte te krijgen.
I know, maar vaak heb je krappe plekken en kun je geen laptop + tobo kwijt. Dan ga je maar werken op je laptop tobo. Ik werk overigens wel zo goed als altijd op een los scherm, sowieso omdat ik graag met 2 schermen werk. De trackpad gebruik ik sowieso nooit, altijd een extern muisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
MBV schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:35:
[...]

Mogen twee pakken papier ook als houder voor je laptop?

Daarnaast heb ik gelukkig wel een extern toetsenbord + 2e beeldscherm geregeld.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08

I just don't care anymore

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
skabouter schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:20:
[...]

Voor test/debug doeleinden gebruik ik daarom vaak:

JavaScript:
1
2
3
var debugging = true;
if (typeof console == "undefined") var console = { log: function() {} };
else if (!debugging || typeof console.log == "undefined") console.log = function() {};
en console.error/.warn dan? :P

Is overigens niet alleen in Internet Explorer. Vele browsers geven fouten op console.log wanneer je geen devconsole aan hebt staan, zoals oudere firefox versies.

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 09-09-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
const uint32_t addr_seq[2] = {
    0x80003048,      
    0x8000304c,
};

const uint32_t data_seq[2] = {
    0x00000f78,     
    0x00607707,
};

uint32_t i;
for(i=0; i<2; i++) {
    *(volatile uint32_t *)(addr_seq[i])= data_seq[i];
}

Geeft de volgende warning
Warning: undefined behavior: the order of volatile accesses is undefined in this statement
Maar zo mag het wel
C:
1
2
3
4
5
uint32_t i;
for(i=0; i<2; i++) {
    uint32_t temp = addr_seq[i];
    *(volatile uint32_t *)(temp)= data_seq[i];
}

:?, ik ben nog niet helemaal wakker vandaag, maar dit helpt ook niet echt :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Aargh! Die warnings van NetBeans 7.0.1 mbt CSS3 zijn echt heel vervelend. Maar uitzetten lijkt niet te kunnen...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:10
Phoenix1337 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:20:
[...]

Dat staat ook onder de ergonomic 4000 hoor :p
Bij mij zit er nog een mooi zwart/oranje stickertje aan de usb kabel van de ergonomic 4000 :)

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
urk_forever schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:21:
[...]

Bij mij zit er nog een mooi zwart/oranje stickertje aan de usb kabel van de ergonomic 4000 :)
Hier ook :) Maar er staat ook een hele waarschuwing onder op je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
/me TJHeuvel mompelt iets over virusscanners welke zelf virussen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
TJHeuvel schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:23:

Hoezo typt het voor geen meter?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Ik ben op werk een mac toetsenbord gewent, dus relatief gezien steken de toetsen erg uit, en zijn vrij hard. Bovendien is hij erg klein, er zit geen apart numeriek gedeelte op dat moet je togglen.

Waarschijnlijk is het ook omdat ik gewoon een ander toetsenbord gewent ben voor programmeren, maar voor gamen kan ik hem wel aanraden. Alleen hij is wel wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik heb zelf een G11 voor gamen en programmeren :).Vind de programmeerbare toetsen namelijk heerlijk voor programmeren :P. Huppa druk op G8 en een gescripte build start ofzo ^^

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Laatst online: 20-08 08:55

skabouter

Skabouter

Gamebuster schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:14:
[...]

en console.error/.warn dan? :P

Is overigens niet alleen in Internet Explorer. Vele browsers geven fouten op console.log wanneer je geen devconsole aan hebt staan, zoals oudere firefox versies.
Die kun je simpelweg ook definen natuurlijk ;)
Het is gewoon een quick and dirty oplossing, maar kan je vele hoofdbrekers schelen, zeker als je met minimized code werkt.

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:29:
C:
1
2
3
4
uint32_t i;
for(i=0; i<2; i++) {
    *(volatile uint32_t *)(addr_seq[i])= data_seq[i];
}

Geeft de volgende warning

[...]

Maar zo mag het wel
C:
1
2
3
4
5
uint32_t i;
for(i=0; i<2; i++) {
    uint32_t temp = addr_seq[i];
    *(volatile uint32_t *)(temp)= data_seq[i];
}

:?
Het is vrij logisch. Nou zegt standaard C er niets over, maar in vrijwel elke implementatie implementeert compiler barriers bij een een volatile read of write. Alle references die voor de volatile write staan zullen daadwerkelijk plaatsvinden voor de write, en alle references die na een volatile read staan ook pas na de read plaatsvinden (zodat andere threads dezelfde volgorde 'zien' als dat jij je code hebt opgeschreven). Echter gebruik je in het eerste geval een volatile write statement waar 2 array accesses in staan. De warning zegt dat de volgorde van die accesses niet gegarandeerd is, terwijl je dat wellicht juist wel wilt (aangezien je een volatile write doet).

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2011 12:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@.oisyn: Ja op zich logisch, ik was even op het verkeerde been gezet doordat het een array van const values was, en de volgorde van de read vind ik dus niet zo van belang ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is ook wel suf dat de warning het heeft over "volatile accesses", terwijl er maar 1 volatile access is - de write zelf.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Bij de web afdeling van Veronica werken er een stel prutsers op de development afdeling en hebben de systeembeheerders behoorlijk wat gevoel voor humor...

De developers vanwege het feit dat ze hun zooi niet op orde hebben voordat er een bepaalde campagne start; en de systeembeheerders vanwege het feit dat een internal server error vergezeld gaat door de volgende mededeling:
Computer says no...
:')

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grrrr, mijn MVC routes zijn stuk gegaaan ;( Heeft de hele tijd goed gewerkt en nu is het naar de mallemoer. Al mijn Html.ActionLinks verwijzen ineens naar /

Fijn. Handmatig kan ik wel de betreffende links openen, maar dan wijzen alle links weer naar die ene pagina bijvoorbeeld /Contact/.... Seriously WTF... Alleen de detail/edit ActionLinks lijken te werken (als ik dus een Id meegeef), wanneer ik geen parameters meegeef lijken mijn routes te falen.

En zie dit maar eens te googlen :( Gelukkig ben ik nog niet genoeg tijd verloren aan dit soort kloterigheden! :( Bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

.Gertjan. schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:53:
Grrrr, mijn MVC routes zijn stuk gegaaan ;( Heeft de hele tijd goed gewerkt en nu is het naar de mallemoer. Al mijn Html.ActionLinks verwijzen ineens naar /

Fijn. Handmatig kan ik wel de betreffende links openen, maar dan wijzen alle links weer naar die ene pagina bijvoorbeeld /Contact/.... Seriously WTF... Alleen de detail/edit ActionLinks lijken te werken (als ik dus een Id meegeef), wanneer ik geen parameters meegeef lijken mijn routes te falen.

En zie dit maar eens te googlen :( Gelukkig ben ik nog niet genoeg tijd verloren aan dit soort kloterigheden! :( Bah...
Tijd om Glimpse te installeren don't you think? :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mindcrash schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:56:
[...]

Tijd om Glimpse te installeren don't you think? :)
Mmm, misschien maar eens in verdiepen. Maar het is echt vreemd dat de routes wel goed worden opgepakt maar hij hele rare actionlinks plaatst.

Ach ja, mijn werkdag zit er weer op, en ik ga de laptop denk ik maar dichtklappen. Als ik dat nu namelijk niet doe dan smijt ik hem straks waarschijnlijk dicht uit pure frustratie. Zit nu te wachten tot mijn release op de server is gezet. Dat gaat met de overweldigende snelheid van 3KB/s, met pieken van maarliefst 5KB/s... Wist dat een een map delen via RDP niet erg snel was, maar dit is overdreven... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Jeej, licht glasvezel in de meterkast hier. Nu wachten op de monteur die het af komt monteren :D

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 09-09-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

.Gertjan. schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:17:
[...]
Dat gaat met de overweldigende snelheid van 3KB/s, met pieken van maarliefst 5KB/s... Wist dat een een map delen via RDP niet erg snel was, maar dit is overdreven... :'(
56k inbel modem snelheden, moet er niet aan denken.

On topic, heb ook even gekeken naar die microsoft ergonomic 4000, denk dat ik er zelf ook één aan ga schaffen.Gezien van mijn huidig toetsenbord de spatiebalk wel eens blijft hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door ValHallen op 09-09-2011 13:24 ]

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
jip_86 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:20:
Jeej, licht glasvezel in de meterkast hier. Nu wachten op de monteur die het af komt monteren :D
Wij hebben zwaar glasvezel, lichtere kabels waren te duur

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 09-09-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ValHallen schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:21:
[...]

56k inbel modem snelheden, moet er niet aan denken.
Ik weet ook niet waar de bottleneck zit. Vanaf kantoor naar de server is redelijk snel (server staat op een buitenlijn), vanaf huis naar kantoor is ook nog wel oke (ook als ik op de VPN zit), overal is de pijp dik genoeg om fatsoenlijk te kunnen werken.

:? Misschien dat het komt omdat ik op de VPN zit en dat het verkeer via huis over de VPN naar kantoor gaat en dan pas naar de server. Och ja, de wachttijd wordt ook betaald zullen we maar denken :D

Kan ook zijn dat er iemand op kantoor zwaar de bandbreedte aan het opslurpen is. Vrijdagmiddag YouTube middag ofzo... :/
On topic, heb ook even gekeken naar die microsoft ergonomic 4000, denk dat ik er zelf ook één aan ga schaffen.
Ik heb er al een in bestelling staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gamebuster schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:25:
[...]

Wij hebben zwaar glasvezel, lichtere kabels waren te duur
Scherp voor een vrijdagmiddag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
jip_86 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:20:
Al een geluk dat het geen donkere glasvezel is, dan zou er geen signaal op zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/awh1a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Otherside1982 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:58:
[...]

Al een geluk dat het geen donkere glasvezel is, dan zou er geen signaal op zitten :p
Al vindt ik dat glasvezel wel licht overdreven, met gewoon kabel ben ik ook zwaar tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En het nog veel dikkere "Javascript, The Bad Parts" dat ernaast ligt heb je maar expres niet gefotografeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
@.oisyn: "Javascript, The Bad Parts", zou toch het verschil moeten zijn tussen het dikke en dunne boek, toch niet dikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
www.ishetalvrijdag.nl

Voortaan eerst compilen voor je uit gaat vissen waarom het niet werkt 8)7

* jip_86 gaat koffie halen
TJHeuvel schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:15:
[...]

Al vindt ik dat glasvezel wel licht overdreven, met gewoon kabel ben ik ook zwaar tevreden!
Ook als je daarover met 20 man moet gaan RDP-en naar een andere vestiging?

[ Voor 19% gewijzigd door jip_86 op 09-09-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

jip_86 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:45:
www.ishetalvrijdag.nl

Voortaan eerst compilen voor je uit gaat vissen waarom het niet werkt 8)7

* jip_86 gaat koffie halen

[...]

Ook als je daarover met 20 man moet gaan RDP-en naar een andere vestiging?
Op en neer rijden naar die vestiging, server meenemen naar eigen vestiging, en die 1e gebruiker op de andere vestiging naar jullie laten rdp-en :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Rutix schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:48:
Ik heb zelf een G11 voor gamen en programmeren :).Vind de programmeerbare toetsen namelijk heerlijk voor programmeren :P. Huppa druk op G8 en een gescripte build start ofzo ^^
Ik had eerst de G11 gekocht bij mijn nieuwe PC, maar vond het niet lekker typen.
Dus de MS Natural gekocht. Wereld van verschil. De G11 ligt nu in de kast.

En er zijn niet zoveel acties die een speciale key nodig hebben, waar niet al een toetsencombinatie voor beschikbaar is.

Voor snelle kopieren naar de server, probeer ik (indien mogelijk) het zoveel mogelijk serverside te laten doen. Op mijn vorig project was de verbinding naar de servers niet zo snel en was hun onderlinge snelheid beter (en kon doorgaan als ik mijn PC afsloot). scp op Linux is echt da bom :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Zijn er hier toevallig nog mensen die ervaring hebben met de certificaten van StartCom? Zij geven SSL-certificaten uit voor websites, gratis. Als je je identiteit laat verifiëren (kost $59) kun je zelfs onbeperkt wildcard-certificaten en code signing-certificaten krijgen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:45
Vandaag even naar een projectje gekeken van een afstudeerder (die helaas al weg is). Het stukje software werkt wat apart, denk aan maak een fout en laat een veld leeg is een exception vervolgens sluit het programma.

Na wat zoeken heb ik de code gevonden, en ik kan een conclusie trekken:

"Je kunt nooit genoeg statics hebben in je programma"
Nu met zijn allen:
"Je kunt nooit genoeg statics hebben in je programma'

QQ, tijd voor koffie

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Laatst online: 23:02
Alex) schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:31:
Zijn er hier toevallig nog mensen die ervaring hebben met de certificaten van StartCom? Zij geven SSL-certificaten uit voor websites, gratis. Als je je identiteit laat verifiëren (kost $59) kun je zelfs onbeperkt wildcard-certificaten en code signing-certificaten krijgen.
Ik ga hier toch maar eens reageren. :)

Ik heb dit ook gebruikt voor een geldig certificaat voor mijn OpenVPN verbinding.
De website werkt heel onduidelijk en vaak storingen :z , maar als je uiteindelijk het certificaat hebt werkt het goed. Het certificaat werkt ongeveer 2 jaar, en is geldig in IE en firefox. Dus het valt te proberen, zeker omdat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
13rapsac schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:46:
Vandaag even naar een projectje gekeken van een afstudeerder (die helaas al weg is). Het stukje software werkt wat apart, denk aan maak een fout en laat een veld leeg is een exception vervolgens sluit het programma.

Na wat zoeken heb ik de code gevonden, en ik kan een conclusie trekken:

"Je kunt nooit genoeg statics hebben in je programma"
Nu met zijn allen:
"Je kunt nooit genoeg statics hebben in je programma'

QQ, tijd voor koffie
Want OO is eng, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:45
Heel eng ;)

Bijna alles is static.... Voordeel is wel dat je altijd de functies kunt aanroepen (/vrijdagmiddagmode)

Ik heb ook nog even gekeken naar het StartSSL verhaal, oogt een beetje vreemd.

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
13rapsac schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:17:
Ik heb ook nog even gekeken naar het StartSSL verhaal, oogt een beetje vreemd.
Mja, eens. Hun website werkt een beetje raar. Maar ze zijn wel door de grote browser- en OS-bouwers als vertrouwd opgenomen, en da's niet zomaar voor elkaar te krijgen.

Al lukte dat DigiNotar ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
*roffel* VAKANTIE! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, ik heb alleen de linker hier liggen :) Overigens kan ik JavaScript best waarderen, zolang ik maar een framework kan gebruiken die de meest rare verschillen tussen JS-parsers een beetje weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Even terugkomend op het verhaal van de microsoft natural 4000, de mijne is nu ook in bestelling :).
Ben benieuwd hoe het gaat met zo'n toetsenbord.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Pff, vandaag bijna heel de dag aan de praat geweest om een Service-applicatie (C# .Net 4.0) project in VS2010 met zowel systeem- als lokale-referenties naar libraries portable te maken.

Dat is me dus uiteindelijk niet gelukt en heb ik van doffe ellende de Release-build-map naar C:/kutjebef/ gezet en de applicatie, config files en lokale dll's ingepakt om op de Windows server maar weer in C:/kutjebef uit te pakken, de service te installeren en vanuit Services uit te voeren.

Djeez, ik kan me voorstellen dat het makkelijker moet kunnen, maar ik kon het iig nergens vinden ;(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Hurrk, vandaag de hele dag al (thuis) bezig om een kritische denkfout in de push notificatie server te verbeteren. Heeft vooral te maken met de datamodellering.

Je hebt een treinreis en je wilt je inschrijven bij de push notificatie server voor updates. Versie één had een model waarbij voor elke notificatie (voor vertrek, aankomst en tussentijdse notificaties) een request naar de server werd verstuurd en een record werd opgeslagen en ingepland, etc.

Dat gebeurde via een REST-server, echter, naar nu blijkt was de implementatie daarvan gewoon niet goed. Als je een bestaande notificatie wou verwijderen of bewerken moest je het gehele object (dus de reis + de notificatie-optie) opsturen. Aangezien dat object echter op de server gewijzigd werd en, in het geval van een update, het object ook gewijzigd wordt, én ivm het ontbreken van een identifier die bekend gemaakt werd aan de client... werkte dat dus niet.

Dus vandaag maar een poging gedaan om het geheel te refactoren. Twee doelen:

1. Een echte REST API maken. De POST moet dus het ID van het opgeslagen geheel terugsturen naar de client.
2. Het datamodel (aan de serverkant) wijzigen. Dus in plaats van een Reis-object (waar alle informatie zit om de actuele informatie van een reis op te vragen) met daarbij een extra boolean en nummer dat aangeeft wanneer de notificatie verstuurd moet worden, een Reis object samen met een Notificaties object die aangeeft dat die gebruiker notificaties voor, tijdens en na wil hebben (plus nog wat extra info, maar dat terzijde).

Maar tering wat een werk, wordt je niet blij van :(. Ook omdat de tooling voor Scala nog ver onder de maat is, dus een refactor / rename... werkt gewoon niet.

Aan de andere kant: Je kunt wel lekker je actors één voor één aanpassen - ze communiceren met elkaar via berichten, dus als je de bestaande berichten eerst niet verwijdert kun je ze gewoon stuk voor stuk aanpakken.

Ik ga nog even wat verder met opschonen. Conversie van primitives naar een Option moet veel netter kunnen. Conversie van Option naar primitives is wel goed (en gedocumenteerd), in ieder geval.

(voor degenen die zich afvragen wat een Option nu weer is: Option is een manier om optionele waarden aan bijv. een object te geven en heeft twee keuzes: Some() en None. Some bevat een waarde, None is geen. Dit wordt goed uitgelegd in deze blogpost. Codevoorbeeld:

Scala:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
import scala.collection.mutable.HashMap
val map = new HashMap[String, String]
map.put( "Hi", "Dan" )
map.put( "Hello", null )

scala> map.get( "Hi" )
res1: Option[String] = Some(Dan)

scala> map.get( "Hello" )
res2: Option[String] = Some(null)

// (bijv.) Java zou hier ook null teruggeven.
scala> map.get( "Guten Tag" )
res3: Option[String] = None

D'r zijn vast heel erg hippe dingen die je hiermee kunt doen. Sowieso heb je geen null checks meer nodig. Wat je ook kunt doen is makkelijk een default value teruggeven:

Scala:
1
2
3
4
val niks = None
val iets = Some("henk")
println(niks.getOrElse("")) // geeft lege string terug - niks is None.
println(iets.getOrElse("")) // geeft "henk" terug, iets is ingevuld (Some).

Slecht voorbeeld waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ik dacht dat het een probleem van managers was, slechts 2 regels en/of de eerste vraag in een mailtje lezen, maar nu moet ik niet eens lange mails naar collega's aan de andere kant van de wereld ook opsplitsen omdat ik geen antwoord krijg.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:47
MS 4000 keyboard is geweldig! De eerste die ik had was een beetje vies (je weet wat ze zeggen, toetsenbord is viezer dan de wc bril), dus ik had hem grondig schoongemaakt. Helaas waren een paar toetsen verzopen...

Heb sinds toen een nieuwe, hij is weer lekker vies maar werkt geweldig. Zelfs de hotkeys in Starcraft 2 zitten allemaal aan de goede kant :)

Verwijderd

Ik programmeer nu voornamelijk in Coffeescript.. wat een verademing t.o.v. JavaScript :D

Als je een nieuw toetsenbord wilt, moet je ook eens naar mechanische toetsenborden kijken. Typen blijkbaar erg chil. Veel schrijvers hebben Cherry mx blue switches omdat het een "typemachine"feel geeft.

• Rutix
SPee schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:09:
[...]

Ik had eerst de G11 gekocht bij mijn nieuwe PC, maar vond het niet lekker typen.
Dus de MS Natural gekocht. Wereld van verschil. De G11 ligt nu in de kast.

En er zijn niet zoveel acties die een speciale key nodig hebben, waar niet al een toetsencombinatie voor beschikbaar is.
Like I said iedereen zijn eigen smaak :). MS Natural is gewoon geen optie voor mijn handen omdat het echt voor handen met 5 vingers is gemaakt.

Nothing to see here!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:53

RayNbow

Kirika <3

YopY schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:07:
(voor degenen die zich afvragen wat een Option nu weer is: Option is een manier om optionele waarden aan bijv. een object te geven en heeft twee keuzes: Some() en None. Some bevat een waarde, None is geen. Dit wordt goed uitgelegd in deze blogpost. Codevoorbeeld:
Een Option voegt net als andere typeconstructors iets toe aan bestaande types. Het kan een type T transformeren naar een type Option<T>. Een Option<T> bevat meer informatie en wordt, net als in het codevoorbeeld, voornamelijk gebruikt om een mogelijke failure aan te geven.

Haskell kent deze typeconstructor ook (modulo naamgeving):
Haskell:
1
2
data Maybe a = Nothing
             | Just a
D'r zijn vast heel erg hippe dingen die je hiermee kunt doen.
Je kunt iets doen wat lijkt op SQL's null propagation. :)

Zonder null-propagation moet je vaak code als het volgende schrijven:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Pair<Name,PhoneNumber> getPhoneBookEntryOfFoo() {
    Name realName = userRealNames.get("foo"); 
    if (realName == null) {
        return null;
    }
    else {
        PhoneNumber phoneNumber = phonebook.get(realName);
        if (phoneNumber == null) {
            return null;
        }
        else {
            return new Pair(realName, phoneNumber);
        }
    }
}

In het bovenstaande codevoorbeeld heb je een aantal geneste if-statements omdat je telkens moet controleren of er een van de methodeaanroepen gefaald heeft. In een aantal programmeertalen kun je over dit patroon abstraheren. Nu ken ik Scala niet zo goed, dus ik schakel over naar Haskell.

Het Java-voorbeeld direct vertaald naar Haskell ziet er als volgt uit:
Haskell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
foo'sPhoneBookEntry :: Maybe (Name, PhoneNumber)
foo'sPhoneBookEntry
     = let maybeRealName = lookup "foo" userRealNames
       in case maybeRealName of 
            Nothing -> Nothing
            Just realName ->
                let maybePhoneNumber = lookup realName phonebook 
                in case maybePhoneNumber of 
                     Nothing -> Nothing
                     Just phoneNumber -> Just (realName, phoneNumber)

Hierin zie je dat we telkens moeten checken of het resultaat van de lookup-functie een Just of een Nothing is. Het eindresultaat is een onleesbare brei aan code.

Haskell (maar ook C#, VB.NET, F# en Scala) biedt een syntax aan die je in staat stelt om leesbaardere code te produceren. In Haskell kun je het bovenstaande ook als volgt schrijven:

Haskell:
1
2
3
4
5
foo'sPhoneBookEntry :: Maybe (Name, PhoneNumber)
foo'sPhoneBookEntry
     = do realName     <-  lookup "foo" userRealNames
          phoneNumber  <-  lookup realName phonebook 
          return (realName, phoneNumber)

De "magie" van de do-syntax zorgt ervoor dat we geen Nothing-checks meer hoeven te schrijven. Dit zit nu in feite verborgen in de <- pijlen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03
YopY schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:07:
1. Een echte REST API maken. De POST moet dus het ID van het opgeslagen geheel terugsturen naar de client.
Wwaarbij het id een url is neem ik aan? After all, een client zou nooit zijn eigen url's mogen opbouwen...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Voutloos
  • Niet online
Ehm nee? Je POST naar /Journey om je treinreis aan te maken en krijgt 42 terug. Als REST goed consistent toegepast is, kan juist iedereen bedenken dat je met GET /Journey/42 de reis opvraagt en met een DELETE op datzelfde pad de reis verwijdert.

{signature}

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:03
En als Journey vervolgens een aantal collecties bezit, bijvoorbeeld tickets? Dan wordt de url: /journey/42/tickets en daarin een ticket wat nodig is voor die reis: /journey/42/tickets/21 (of /journey/42/ticket/21, of nog iets anders, dat maakt niet uit). Dan ga je /of/ alsnog in de client je url's opbouwen, /of/ je zal de link naar /journey/42/tickets wel meegeven vanuit /journey/42/. Als je dat laatste doet (which you should), waarom dan niet bij het aanmaken van een nieuwe resource?

Als je een RESTful applicatie maakt zijn je URL's de identifiers van je resources, dat is de basis van REST. Dan moet je niet van je client verlangen dat deze deze zelf gaat samenstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Freeaqingme op 10-09-2011 22:15 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Freeaqingme schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:34:
[...]
Wwaarbij het id een url is neem ik aan? After all, een client zou nooit zijn eigen url's mogen opbouwen...
Ja, dat, :). URL met een ID erin, natuurlijk. Ik moet nog even napluizen of dat een volledige URL moet zijn (met hostname) of een gedeeltelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.programmerday.info/

Morgen(de 256e dag van het jaar, vanwege het aantal mogelijke waardes van een byte ;)) is het Programmer day! *O* *O* *O*

Wie gaat hem vieren? Taart op het werk ofzo :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Laatst online: 13-09 11:45
Morgen: 12 september

vs.

This year Programmer Day falls on September 13th for 2011.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
Volgens de php date functie is het vandaag (11/9) dag nummer 253.
Dus programmers day 256 zou dan woensdag 14/9 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lembregtse
  • Laatst online: 13-09 11:45
dik_voormekaar schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:58:
Als je dat met date('z') doet heb je inderdaad day of the year, maar je moet er nog 1tje bij doen, ze beginnen bij 0 :)

http://php.net/manual/en/function.date.php

Edit: wat de meneer hieronder zegt dus, wij zien 1 januari als de eerste dag, een computer als 0

[ Voor 17% gewijzigd door lembregtse op 11-09-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

dik_voormekaar schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:58:
Pruts0r :(

Het staat notabene op de site zelf:
Q: Your logo has 1111 1111 that's 255, not 256, right?
A: While 1111 1111 = 255 as a direct conversion, it's the 256th value so it is correct. January 1st is 0000 0000 so if you celebrate Programmer Day on the 255th day you're guilty of an off by one error.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Handmatig narekenen:
Aantal dagen t/m 31 augustus = 243.
256 - 243 = 13, dus 13 september is het de 256e dag. Dinsdag dus.

Een paar programmeurs hebben dus een paar steekjes laten vallen om het aantal dagen te berekenen. :+

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:48
Oeh, bugs!
* Peetz0r pakt z'n digitale vliegenmepper...
Ik mijn klas (devschool) heeft dinsdag dus wat te vieren! YAY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De posts over programmer day stonden in een los topic. Ik heb ze even hierheen gehaald. En zoals de site http://www.programmerday.info/ ook vrolijk meld, is het de 13de, niet de 12de of de 14de. En het is dat een schrikkeljaar af en toe roet in het eten gooit, maar natuurlijk is 13 september programmer day! Ik heb *altijd* taart op 13 september :+

[ Voor 60% gewijzigd door Creepy op 11-09-2011 22:15 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:32
Pruts0r :(
Oops :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Morgen vertrek ik naar //BUILD :D

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1 ... 192 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak