De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 191 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.053 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Gerco schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:19:
Dat lijkt me nogal logisch... die SwingWorker gaat het werk (doInBackground) op een andere thread zitten uitvoeren. Wanneer je in die method dus in je JTable gaat zitten roeren (of in de TableModel!) gaat het natuurlijk fout. De bedoeling is dat je in de doInBackground het werk doet en dat returned als 1 of andere datastructuur en dan wanneer die klaar is (in de done()) method dus het werk overzet naar de JTable.

doInBackground() draait dus op een achtergrondthread en done() draait in de Swing thread. Buiten done() niet aan Swing objecten zitten (dus ook niet aan TableModels!).
Ik begrijp de achterliggende gedachte ook wel en heb ook het probleem gevonden.
Het was alleen lastig debuggen, omdat in de debug-omgeving het probleem zich veel lastiger liet reproduceren dan in de release-build.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IX00n.png

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Grrr, waarom compilet VS2010 met MVC3 de views niet automatisch. Krijg nu allemaal compiler errors tijdens het runnen/debuggen terwijl de compile geen fouten geeft. Uiteraard is het wel aan te zetten, maar dat kan weer niet met een vinkje, neeee dat moet in de XML van de project file :(

Als hij ze niet compilet heeft het verdomd weinig zin om typed-views te gebruiken. :-(
Er was een property van naam veranderd en dat vond MVC dus niet zo gaaf... Had verwacht dat de compiler wel zo aardig zou zijn me erop te wijzen.... :W In ieder geval weer een half uur verspild aan zoeken...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:56
8) :9
PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Stollie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:11:
8) :9
PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes');
PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject();

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

.Gertjan. schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:13:
[...]

PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject();
PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject()->insert($invoker->getLongValue());

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:05
zwippie schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:47:
[...]

PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject()->insert($invoker->getLongValue());
PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject()->insert($invoker->getLongValue()->eject());

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoenix1337 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:57:
[...]

PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject()->insert($invoker->getLongValue()->eject());
ERROR: buffer overflow on line 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
:D :D :D :D :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ehm, wil ik echt weten wat jullie met die string doen :X Ik zou die acties op het model toepassen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Details :p

Misschien zet die methode de string wel op null en returned hij this ivm fluent interfaces :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Erkens schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:08:
Ehm, wil ik echt weten wat jullie met die string doen :X Ik zou die acties op het model toepassen denk ik :P
Waarschijnlijk is het een fluent interface, en bedoelen ze removeStringFromObject :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Laatst online: 07:56
Prachtige aanvulling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
.Gertjan. schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:44:
[...]

Het is toch normaal tegenwoordig om gewoon je onvolledige product over de schutting te gooien? Zolang de automatic updates werken komt het wel goed :+
Google Chrome, toch? :+.

Overigens las ik daar laatst wel een artikel over. Gewoon een ontzettend simpele app ontwikkelen en deze publiceren. En daarna pas de extra's of andere functionaliteiten in gaan bouwen. In dat artikel werd dat uitgelegd aan jonge ict-ers waarvan iets van 75% van de ict-ers het uiteindelijk 'gemaakt' hadden met hun app.

Ik weet alleen niet meer waar ik het heb gelezen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alex3305 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:02:
[...]

Google Chrome, toch? :+.

Overigens las ik daar laatst wel een artikel over. Gewoon een ontzettend simpele app ontwikkelen en deze publiceren. En daarna pas de extra's of andere functionaliteiten in gaan bouwen. In dat artikel werd dat uitgelegd aan jonge ict-ers waarvan iets van 75% van de ict-ers het uiteindelijk 'gemaakt' hadden met hun app.

Ik weet alleen niet meer waar ik het heb gelezen 8)7.
Sowieso niet geheel onverstandig om eerst te peilen of je überhaupt op de goede weg zit. Vaak worden projecten aangepakt op een manier waarbij direct 100% uitgedacht en gebouwd moet worden. Vaak krijg je dan een vrij lang ontwikkel traject. Als je met de basics begint kun je mensen alvast lekker maken en kun je inventariseren wat de wensen voor de volgende versies zijn. Grote kans namelijk dat ideeën waarvan je dacht "Wauw, dat wil vast iedereen" totaal niet nodig zijn. :) Gebruikers zijn vaak vrij simpele lui ;)

Klein beginnen en dan uitbouwen. Uiteraard moet je daar dan wel rekening mee houden, maar dat is een vak/discussie apart :D Zorg dat je applicatie begint te leven en dat mensen enthousiast worden, pas dan ben je de concurrentie echt voor. Uiteraard moet je wel zorgen dat de updates die je wilt doen tijdig gebeuren, anders vertrekt je publiek alsnog.
Laatste heb ik momenteel een beetje met een eReader, technisch een goed ding, maar de software is zo primitief en er komt maar geen update... Tja dan loop je het risico dat mensen uiteindelijk je product laten liggen en toch bij de concurrent uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
PHP:
1
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject()->insert($invoker->getLongValue()->eject())->sleep(strtotime('+ 9 month')-time());

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 17:20
Ah, ik ben ook ontdekt door de collega's. Hallo collega's :w O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 22:14
Avalaxy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 14:17:
Ah, ik ben ook ontdekt door de collega's. Hallo collega's :w O+
En wie zijn de collega's? :9

Grrrr :( @ JavaScript Date.parse() en Array.sort().

[ Voor 16% gewijzigd door Styxxy op 07-09-2011 15:12 . Reden: js stuff ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Styxxy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:05:
Ik had gistermiddag ruzie met setTimeout() en clearTimeout(), het wilde maar niet goed werken. Kom ik vandaag op werk, 5 minuten en het werkt. Wat een verschil kan dat soms maken zo'n nieuwe dag. :)
.oisyn schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:32:
Dan ben ik wel benieuwd naar wat je dan fout deed :)
Maakte steeds een nieuw timerID aan. :X 8)7

De fout had dus eigenlijk niks met de timeout te maken, maar met basic variabelen in JS... :'(

[ Voor 28% gewijzigd door OkkE op 07-09-2011 15:42 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan ben ik wel benieuwd naar wat je dan fout deed :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Even ragen naar externe libraries.

Om locale afhankelijke (en zelf te specificeren) Date.parse() te bekomen in JavaScript, maak ik gebruik van DateJS. Het standaard gedrag van Date.parse() is dat hij een undefined (of NaN) returned indien hij niet kan parsen. Het leuke nu aan DateJS is, dat die de parse() functie wijzigt, maar zo dat indien hij niet kan parsen, plotseling null eruit komt. En een bepaalde module dat ik gebruik, maakt natuurlijk gebruik van de functie isNan() om het resultaat van Date.parse() te controleren.

Heel dit verhaal was dus om een proof of concept te maken (uitbreiding van bepaalde eigen componenten). Die poc zou ik misschien later, tijdens het schooljaar, mogen komen implementeren, indien dat het goedgekeurd wordt.

Anyway, mijn laatste werkdag zit erop. Nu terug 3 weken vakantie alvorens terug naar school (laatste jaar) te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:08

eagle00789

Est. November 2005

PHP:
1
2
3
<?php
$this->load->model('Doutzen_Kroes')->getStringFromObject()->insert($invoker->getLongValue()->eject())->sleep(strtotime('+ 9 month')-time())->ejectChild(2, 'Female');
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Collega's die pointer arithmetic toepassen omdat ze anders een variabele moeten declareren/gebruiken die de index bijhoudt :'(
Maar aan de andere kant wel enorm veel boekhouding moeten doen om te zorgen dat de pointer niet buiten het array piest :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
O.o matis . Waarvoor moet je index bij houden dan? Custom container?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pointers. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Correction. Smart pointers O+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb m'n snelkoppeling naar Visual Studio 2010 ingesteld op "Als Administrator uitvoeren" (anders kan ik geen WCF-services hosten).

Als ik de snelkoppeling heb aangeklikt, moet ik vijf (!) seconden wachten voordat de UAC-popup komt. :') Daar heb je dan een SSD en zes gig ram voor.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 07-09-2011 20:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
UAC uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee bedankt, sinds ik pas via een of ander Java-lek een rootkit geïnstalleerd heb zien worden via een malafide advertentie op een website ben ik weer een stukje zuiniger op m'n schone installatie. En devven zonder UAC is ook een beetje jammer, omdat je wellicht dingen doet die een niet-admin-user niet mag, en dan klapt met een beetje pech je programma eruit.

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 07-09-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Styxxy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:05:
[...]

En wie zijn de collega's? :9

Ik ben één van de collega's :) Ik kwam gisteren het APNS-Sharp vraagstuk tegen en wist gelijk wie de poster was. Denk dat de rest van de developers niet echt actief is op Tweakers.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:05:
Collega's die pointer arithmetic toepassen omdat ze anders een variabele moeten declareren/gebruiken die de index bijhoudt :'(
Wat is daar nou ":'(" aan? Een pointer is in feite gewoon een iterator.
Maar aan de andere kant wel enorm veel boekhouding moeten doen om te zorgen dat de pointer niet buiten het array piest :/
Dat is een beetje dom ja.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 07-09-2011 21:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
CodeCaster schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:08:
En devven zonder UAC is ook een beetje jammer, omdat je wellicht dingen doet die een niet-admin-user niet mag, en dan klapt met een beetje pech je programma eruit.
Yup, dat is waar. Desondanks vind ik de ergernis van al die pop-ups niet opwegen tegen de tijd die het me kost om een nieuwe Windows installatie te doen :P Heb door gewoon goed opletten en zorgen dat ik Windows altijd netjes update (in combinatie met Windows Security Essentials oid) eigenlijk vrijwel nooit last van gekke dingen, tenzij ik dubieuze cracks ga downloaden, maar dat doe ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Daar voor heb ik een virtualbox Windows XP sp3, dan zie ik meteen tegen welke issues ik aan kom bij het runnen van de apps. Data er op zetten doe ik dan met dropbox, hoewel dat voor de situatie totale overkill qua inefficientie is.

• Fusioxan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 18:11
Ik zal eens een poging wagen om een ander onderwerp op te zetten. :D Toen ik het onderwerp aan het lezen was over de devschuurmeeting, kwam ik deze post tegen. Mij ging het vooral om dit plaatje. Toen de desbetreffende meeting was, zat ik nog lekker rustig op de basisschool. Maar ik vind het een geniaal t-shirt.

Dus mijn vraag is, zijn jullie shirtjes al versleten? Want ik wil ook wel enkele van deze t-shirts. Tijdens het zoeken van deze t-shirts, kwam ik er al enkele tegen op de site van cafepress tegen. Nu kan ik ze wel voor mezelf bestellen, maar ik denk dat er wel meer interesse in is. :+ Misschien weten jullie nog waar ze eerst besteld waren?

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Zo! Kan nu eindelijk Ext.data.Model relaties (hasMany, belongsTo) gebruiken i.c.m. een Ext.data.TreeStore. Hoef ik eindelijk hierarchische data niet meer als special case af te handelen wanneer ze in een tree panel of tree grid gezet moet kunnen worden.

Hoefde er 'alleen maar even' een compleet nieuw type Proxy en Reader voor te schrijven die e.e.a. transparant omvormen. Dat duurde weliswaar een paar uren van de avond, maar dan heb je ook wat. :)

(Het verbaast me trouwens dat niemand dit eerder gedaan heeft. Schijnbaar is het gebrek aan ondersteuning voor bomen i.c.m. relational stores toch al een behoorlijke tijd een doorn in het oog van developers in het ExtJs kamp.)

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
CodeCaster schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:06:
Als ik de snelkoppeling heb aangeklikt, moet ik vijf (!) seconden wachten voordat de UAC-popup komt. :') Daar heb je dan een SSD en zes gig ram voor.
Vreemd, ik heb op mindere hardware die popup vrijwel meteen. :)

Je kunt trouwens aangeven dat het bureaublad niet gedimd hoeft te worden. Dat dimmen is eigenlijk een screenshot maken, overschakelen naar een andere sessie ("Secure Desktop") en dan dat venstertje tonen, om daarna terug te schakelen naar de normale desktop.

We are shaping the future

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Alex) schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:44:
[...]

Vreemd, ik heb op mindere hardware die popup vrijwel meteen. :)

Je kunt trouwens aangeven dat het bureaublad niet gedimd hoeft te worden. Dat dimmen is eigenlijk een screenshot maken, overschakelen naar een andere sessie ("Secure Desktop") en dan dat venstertje tonen, om daarna terug te schakelen naar de normale desktop.
Dat klinkt interessant, heb je misschien een link of zoekterm hoe je dat instelt?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
Haan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:50:
[...]

Dat klinkt interessant, heb je misschien een link of zoekterm hoe je dat instelt?
Control Panel -> System and Security -> Change User Account Control Settings -> Slider eentje naar beneden zetten op "Notify me only when programs try to make changes to my computer (do not dim desktop)". Of de nederlandse vertaling hiervan ofc :9

Die optie is precies hetzelfde als de optie erboven, behalve dan dat de desktop niet meer gedimmed wordt.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Dragor schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:57:
[...]

Control Panel -> System and Security -> Change User Account Control Settings -> Slider eentje naar beneden zetten op "Notify me only when programs try to make changes to my computer (do not dim desktop)". Of de nederlandse vertaling hiervan ofc :9

Die optie is precies hetzelfde als de optie erboven, behalve dan dat de desktop niet meer gedimmed wordt.
Thanks! :9

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Fusioxan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:29:
Ik zal eens een poging wagen om een ander onderwerp op te zetten. :D Toen ik het onderwerp aan het lezen was over de devschuurmeeting, kwam ik deze post tegen. Mij ging het vooral om dit plaatje. Toen de desbetreffende meeting was, zat ik nog lekker rustig op de basisschool. Maar ik vind het een geniaal t-shirt.

Dus mijn vraag is, zijn jullie shirtjes al versleten? Want ik wil ook wel enkele van deze t-shirts. Tijdens het zoeken van deze t-shirts, kwam ik er al enkele tegen op de site van cafepress tegen. Nu kan ik ze wel voor mezelf bestellen, maar ik denk dat er wel meer interesse in is. :+ Misschien weten jullie nog waar ze eerst besteld waren?
Oh wauw ^^ Daar zitten wel hele leuke shirts tussen. Vind http://www.cafepress.com/+why_dark_tshirt,418057586 ook wel erg stoer ^^ Denk dat ik die nog is ga halen in de nabije toekomst :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dood aan de UAC
Afbeeldingslocatie: http://people.cs.uchicago.edu/~ahiorean/uf000041.gif

• OkkE

OkkE

Even kleine vraag aan de webdevs hier.

Stel je hebt een vlak met een transparante PNG als background (kan soms niet met CSS3). Daar kan je eigenlijk geen fallback background-color opgeven. Hoe houden jullie dan rekening met bezoekers die images uit hebben? Of is het gewoon pech voor hun?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

U meneer, bent een HELD! _/-\o_
Op de een of andere manier vertraagd dat dimmen soms de computer behoorlijk. Vooral wanneer je hardware acceleratie niet aanstaat volgens mij, ik heb er tenminste meer last van als ik op de accu werk (dan schakelt de laptop hardware acceleratie uit).

• Blend
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
God, root, what is difference ... WHAHAHAH!

[ Voor 6% gewijzigd door Blend op 08-09-2011 09:39 ]

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

[...]

Dank _/-\o_ Hier ook altijd een lichte vertraging met het dimmen, ook al is het een redelijk nieuwe laptop. Nooit naar gezocht of dat aan te passen was...

Ik heb vandaag een leuk dagje diagrammen uitwerken in het vooruitzicht; tijdje geleden een proof-of-concept uitgewerkt dat nu een echt project gaat worden, maar iemand van het eerdere team zit hier niet bij. Nu even goed zijn workflow uitpluizen en op papier tekenen, leuk klusje... (het gaat om iets waarbij verschillende batches afhankelijk van allerlei parameters van state naar state gaan)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Matis

Matis

Rubber Rocket

UAC heb ik inderdaad ook op "niet dimmen, wel melden" staan. Zeker op mijn laptopje van 4 jaar oud is dat een hele verbetering.

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
UAC gaat bij mij standaard uit. Ik draai nu al 2 jaar dezelfde win7 installatie, zonder virusscanner of vervelende UAC en ik heb tot heden geen virus gehad.

Tegenwoordig zijn sommige virusscanners meer virussen zelf, popups dat je het product moet kopen (AVG) of het maakt je systeem retetraag (McAffee).

Freelance Unity3D developer

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

TJHeuvel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:48:
UAC gaat bij mij standaard uit. Ik draai nu al 2 jaar dezelfde win7 installatie, zonder virusscanner of vervelende UAC en ik heb tot heden geen virus gehad.

Tegenwoordig zijn sommige virusscanners meer virussen zelf, popups dat je het product moet kopen (AVG) of het maakt je systeem retetraag (McAffee).
Hoe weet je dat je systeem niet geinfecteerd is, als je geen programma hebt dat je vertelt dat er iets mis is. Geen visuele of lastige popups is niet hetzelfde als virusvrij! Er is best een kans dat op de achtergrond verschillende virussen actief zijn die data verzamelen en je bankgegevens doorsturen (om maar wat te noemen).

Ik rijd ook nooit te hard, want ik heb geen snelheidsmeter in mijn auto :+

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-09-2011 10:08 ]

My iRacing profile | Strava

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik draai MSE als virusscanner. Produceert alleen popups als het nodig is en vaak istie gewoon stil.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat dimmen van de desktop is om ervoor te zorgen dat virussen geen toegang krijgen tot die 'protected' desktop.

Overigens, wat doet iedereen toch dat ie zoveel UAC problemen heeft. Ik krijg nooit meldingen...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Snake schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:01:
Dat dimmen van de desktop is om ervoor te zorgen dat virussen geen toegang krijgen tot die 'protected' desktop.

Overigens, wat doet iedereen toch dat ie zoveel UAC problemen heeft. Ik krijg nooit meldingen...
Ik ook niet. Alleen bij installeren of onderhoud waarbij ik wat dieper de menu's inga...

My iRacing profile | Strava

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Hoogie2004 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:05:
[...]

Ik ook niet. Alleen bij installeren of onderhoud waarbij ik wat dieper de menu's inga...
Ik kan me er ook nooit druk om maken.. In Vista was het echt een draak van een functionaliteit maar in 7 heb ik er nooit overdreven veel problemen mee gehad..

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Check. Sterker nog, als je met je Windows bak zonder virusscanner en UAC aan internet hangt ben je wat mij betreft behoorlijk asociaal, omdat er een significante kans is dat je allemaal shit en spam verspreid.

En ja het is een kans. Misschien gebeurt het (een tijdje) niet, maar zonder tools weet je het niet dus je kan gewoon niet met droge ogen beweren dat jouw bak gegarandeerd niemand lastig valt.

Ja, ik noem Tjheuvel en mogelijk nog wat anderen indirect asociaal. Maar niet getreurd, als je alsnog een virusscanner installeert is dat geen definitief oordeel. :)

{signature}

• TJHeuvel
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:51:
[...]

Hoe weet je dat je systeem niet geinfecteerd is, als je geen programma hebt dat je vertelt dat er iets mis is. Geen visuele of lastige popups is niet hetzelfde als virusvrij! Er is best een kans dat op de achtergrond verschillende virussen actief zijn die data verzamelen en je bankgegevens doorsturen (om maar wat te noemen).

Ik rijd ook nooit te hard, want ik heb geen snelheidsmeter in mijn auto :+
Dat is waar, maar ik heb geen enkele reden om te vermoeden dat hij geinfecteert is. Alles draait als een zonnetje, als ik het vermoeden zou krijgen dat ik een virus heb zal ik wel is gaan scannen. Alleen mijn ervaring is dat een virusscanner zelf je pc zo langzaam maakt, en met de meest irritante popups komt dat zelf wel een virus lijkt.
Matis schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:55:
Ik draai MSE als virusscanner. Produceert alleen popups als het nodig is en vaak istie gewoon stil.
Als dat standaard is heb ik dat vast ook wel, nog nooit gezien eigenlijk.

• PeterSelie
TJHeuvel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:32:
[...]

Dat is waar, maar ik heb geen enkele reden om te vermoeden dat hij geinfecteert is. Alles draait als een zonnetje, als ik het vermoeden zou krijgen dat ik een virus heb zal ik wel is gaan scannen. Alleen mijn ervaring is dat een virusscanner zelf je pc zo langzaam maakt, en met de meest irritante popups komt dat zelf wel een virus lijkt.
Wat een non-argument, ik zie AVG free nooit enige vorm van popups tonen, tenzij er eens een keer een upgrade gedaan moet worden. Tevens merk ik vrijwel niets van het draaien van AVG: een systeemscan wordt bij installatie eenmalig uitgevoerd, verder wordt er actief gescanned op nieuwe bestanden en naar voorkeur zo heel nu en dan eens een systeemscan uitgevoerd.

• TJHeuvel
  • Niet online
Mijn werk-pc liet AVG, toen het er nog op stond, regelmatig 'handige reminders' zien om te upgraden naar pro, en vroeg inderdaad vaak om aandacht voor upgrades. Ook aan de systeemscans maakten mijn pc haast onbruikbaar, maar dat komt waarschijnlijk door de matige hardware.

Nu draaien we McAffee, eigenlijk heb ik dezelfde klachten. Het boeit me niet dat er elke dag weer een update uit komt, en ik vind het erg irritant als m'n pc zo langzaam gaat als hij scanned.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Snake schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:01:

Mijn VisualStudio draait als administrator omdat ik anders mijn w3wp proces niet kan attachen en dus niet op een fatsoenlijke manier mijn sites kan debuggen. De meeste sites zijn prima te ontwikkelen en draaien met de geïntegreerde webserver, maar soms is het makkelijker rechtstreeks op IIS te testen.

Daarnaast zijn er diverse lieve tooltjes zoals Flahs Updater, Acrobat Updater en Java Updater die automatisch een UAC melding omhoog gooien bij het opstarten omdat er weer een nieuwe versie beschikbaar is... :-(

Maar begrijp ik het nu goed dat als je de dimming niet aanzet je alsnog risico loopt :S

• Alex)
Als je dimming uitschakelt kan malware het UAC-venster opzoeken (FindWindow) en op de "Yes"-knop klikken. De gedimde desktop draait in een andere sectie, waardoor malware in user-space er niet aan kan.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
.Gertjan. schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:38:
[...]

Mijn VisualStudio draait als administrator omdat ik anders mijn w3wp proces niet kan attachen en dus niet op een fatsoenlijke manier mijn sites kan debuggen. De meeste sites zijn prima te ontwikkelen en draaien met de geïntegreerde webserver, maar soms is het makkelijker rechtstreeks op IIS te testen.

Daarnaast zijn er diverse lieve tooltjes zoals Flahs Updater, Acrobat Updater en Java Updater die automatisch een UAC melding omhoog gooien bij het opstarten omdat er weer een nieuwe versie beschikbaar is... :-(

Maar begrijp ik het nu goed dat als je de dimming niet aanzet je alsnog risico loopt :S
Websites develop ik altijd in IIS. Puur vanwege verschillen tussen Casini en IIS. Helemaal voor deployment scenario's scheelt dat gewoon. Casini gedraagt zich met teveel dingen gewoonweg anders als IIS.

• Alex)
Tegenwoordig heb je ook IIS Express. Dat is dezelfde core als IIS, maar dan ook makkelijk bruikbaar voor development. En IIS Express heeft geen adminrechten nodig :D

IIS.NET: IIS Express

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Dat is waar, maar ik heb geen enkele reden om te vermoeden dat hij geinfecteert is.
Bij een goed virus heb je dat vermoeden dan ook nooit.
Als dat standaard is heb ik dat vast ook wel, nog nooit gezien eigenlijk.
Nee dat is niet standaard.
SoaDmaggot schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:33:
Wat een non-argument, ik zie AVG free nooit enige vorm van popups tonen, tenzij er eens een keer een upgrade gedaan moet worden. Tevens merk ik vrijwel niets van het draaien van AVG: een systeemscan wordt bij installatie eenmalig uitgevoerd, verder wordt er actief gescanned op nieuwe bestanden en naar voorkeur zo heel nu en dan eens een systeemscan uitgevoerd.
Maar aan AVG heb je dan ook geen drol want die vindt de helft niet.

Ik had een keer een keylogger en wat andere meuk op m'n PC draaien, terwijl ik AVG had. Hoe ik erachter kwam? Ik had UAC aan staan, en kreeg af en toe een elevation request van Chrome.exe terwijl mijn browser niet eens draaide (die bleek dus gehijackt om shit te downloaden en installeren). I rest my case :Y)

[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 08-09-2011 11:10 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Alex) schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:54:
Tegenwoordig heb je ook IIS Express. Dat is dezelfde core als IIS, maar dan ook makkelijk bruikbaar voor development. En IIS Express heeft geen adminrechten nodig :D

IIS.NET: IIS Express
Mjah klopt. Maar heb nog geen reden gezien om IIS Express te gebruiken. IIS staat standaard geïnstalleerd dus kan er net zo goed meteen gebruik van maken. Dat ik dan VS in admin mode moet starten vind ik niet zo erg.

• PeterSelie
.oisyn schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:06:
[...]

Bij een goed virus heb je dat vermoeden dan ook nooit.
Sterker nog, een goed virus is ook niet te traceren door een virusscanner wanneer je de virusscanner installeert ná infectie.

• Alex)
D-Raven schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:07:
[...]

Mjah klopt. Maar heb nog geen reden gezien om IIS Express te gebruiken. IIS staat standaard geïnstalleerd dus kan er net zo goed meteen gebruik van maken. Dat ik dan VS in admin mode moet starten vind ik niet zo erg.
Als je toch al IIS hebt kun je die net zo goed gebruiken, ja. Juist als je geen IIS hebt (bijvoorbeeld omdat je devt op Windows XP of omdat een beveiligingsbeleid IIS niet toestaat ofzo) is IIS Express handig. :)

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 11:30

Guldan

Thee-Nerd

We doen hier nu een groot project met Webservice Software Factory (http://servicefactory.codeplex.com/). Is echt een top product maar het heeft nog wel een aantal irritante bugs:

BUGS:
1.Valideren van datacontracten heeft een memory leak (20mb per seconde in een groot project). maar hij geeft het wanneer het klaar is niet meer vrij.
2.Designers die af en toe in 1 keer xml weer laten zien waarna je alles moet overkopieren naar een nieuw bestand waarnaar de designer weer werkt.

Voordelen:
1.Het genereert alle klassen voor je (Datacontract, serviceontract etc) daarna hoef je alleen de implementatie nog in te vullen.
2.Code generating templates zijn t4 dus naar wens aan te passen (in ons geval NotifyPropertyChanged en Observable collections voor Silverlight)
3.het geeft je een duidelijk overzicht welke operaties een webservice heeft.

Hebben mensen hier ervaring met soortgelijke pakketten? Het werkt echt voor 90% goed maar die laatste 10 procent is zooo irritant :( :( :(

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Fusioxan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:29:

Ik dacht dat Creepy of RobIII dat indertijd geregeld had.
Ik wil ook wel zo'n shirt. :P (Maar ik ben nog nooit bij een devschuur-meet geweest. Mensen ontmoeten valt wel mee, maar mensen ontmoeten waarvan je ooit eens hun topics gesloten hebt .... :+ )

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 08-09-2011 11:44 ]

https://fgheysels.github.io/

• Rutix
[...]

Als je een goede virus scanner hebt dan heb je niet het gevoel dat hij langzaam is hoor. MSE is al prima (imo) en pakt al veel virussen maar je merkt nieteens dat het draait. Zelf draai ik ESET en de enige popup die ik zie (wat ik uit kan zetten) is al hij de virus definitions heeft geupdate. Ik merk totaal niet dat er een AV op me pc staat. Tegenwoordig moet je wel een hele slechte pc hebben om het te merken.

Nothing to see here!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Aloewel IIS Express dezelfde pipeline als IIS heeft is het niet hetzelfde. IIS Express draait namelijk onder jouw user. En dat kan toch een verschil uitmaken als je met security aan het werken zijt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
SQL injection voor pros: http://cache.gawkerassets...3/for_traffic_cameras.jpg

Ik zat laatst nog te denken of je XSS zou kunnen doen door Javascript in je overschrijvings-opmerking neer te zetten...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

YopY schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:21:

Ik zat laatst nog te denken of je XSS zou kunnen doen door Javascript in je overschrijvings-opmerking neer te zetten...
Volgens mij worden dat soort tekens gewoon genegeerd, ik heb een keer een quote (of ander teken) gebruikt in een overschrijving en bij het bekijken van de overschrijving was deze al verprutst door de bank (ING). Volgens mij werkt zelf het euro teken niet eens... :-(

• OkkE

OkkE

YopY schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:21:

Ik heb niet zo heel veel vertrouwen meer in banken, maar lijkt me dat XSS toch echt niet mogelijk is via opmerkingen veld. :)

• Avalaxy
ING accepteert een hoop tekens daar niet. < mag bijvoorbeeld niet.

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Ook lekker, koffie automaat stuk sinds vanmorgen 11 uur. Noodgedwongen maar aan de H2O, tot de automaat is gerepareerd.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Werkweigering danwel buiten de deur koffie halen? :+

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 08-09-2011 13:55 ]

Specs

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

whoami schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:42:
(Maar ik ben nog nooit bij een devschuur-meet geweest. Mensen ontmoeten valt wel mee, maar mensen ontmoeten waarvan je ooit eens hun topics gesloten hebt .... :+ )
Ach, dat is nu toch al wel weer even geleden? Hoewel, de gemiddelde devver heeft toch wel het geheugen van een olifant... :P

Sowieso stom. Dan vraagt iemand aan jou: "hey, en wie ben jij dan?", antwoord jij: "ja, dat vraag ik me ook af". [/slechte-referentie-naar-nick].

Wat moet je hier nou weer van maken?
Choose your Gravatar username, using only lowercase letters and numbers. This will be used in your profile page address, so choose something other folks might recognize you as. As an added bonus you will be able to log into WordPress.com using this username! Finally choose a password, and once we make sure that your username is available for use you'll be all set! Maak alleen gebruik van letters (geen hoofdletters) en nummers, geen spaties of speciale tekens
Iedere pagina op die site is überhaupt maar voor de helft vertaald, maar ik dacht eerst dat die dikgedrukte zin (die op de site ook vet is) op je wachtwoord slaat, maar dat gaat dus over de te kiezen gebruikersnaam. 8)7 En dat wordt dan door StackOverflow flink gepromoot. Ik dacht dat de heren Atwood en Spolsky doorgaans toch wel iets kwalitatief betere producten op de markt zetten.

De laatste tijd ben ik dus ook op SO wat aan het rommelen, maar het valt me echt op dat bepaalde mensen vaak, of eigenlijk alleen maar, 'the' gebruiken als lidwoord. "I want the query to acces the data from the table". Iemand enig idee uit welke taal dat komt, of is dat gewoon algemeen voor wat minder in de Engelse taal geschoolde mensen? :)

Oh, en wie heeft er ook zo'n schijthekel aan "slimme" tabs in programma's zoals bijvoorbeeld Notepad++, SSMS 2008 en VS2010? Als ik op Ctrl+Tab druk, wil ik naar de tab rechts van de huidige, niet naar de vorige tab die actief was! 8)7 Ik moet ook altijd aan die instellingen rommelen hè... Edit: het kan dus niet uit in SSMS 2008, en ik ben niet de enige die er last van heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 08-09-2011 14:22 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 20:09

Dido

heforshe

CodeCaster schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:00:
De laatste tijd ben ik dus ook op SO wat aan het rommelen, maar het valt me echt op dat bepaalde mensen vaak, of eigenlijk alleen maar, 'the' gebruiken als lidwoord. "I want the query to acces the data from the table". Iemand enig idee uit welke taal dat komt, of is dat gewoon algemeen voor wat minder in de Engelse taal geschoolde mensen? :)
Waarschijnlijk een domme vraag, maar welk ander bepaald lidwoord zou jij in het Engels kunnen noemen?

Of bedoel je dat je liever hebt dat er een onbepaald lidwoord wordt gebruikt? "I want a query to acces data from a table" betekent iets heel ander sdan je oorspronkelijke zin.

Wat betekent mijn avatar?

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
...
Wat moet je hier nou weer van maken?

[...]

Iedere pagina op die site is überhaupt maar voor de helft vertaald, maar ik dacht eerst dat die dikgedrukte zin (die op de site ook vet is) op je wachtwoord slaat, maar dat gaat dus over de te kiezen gebruikersnaam. 8)7 En dat wordt dan door StackOverflow flink gepromoot. Ik dacht dat de heren Atwood en Spolsky doorgaans toch wel iets kwalitatief betere producten op de markt zetten.
...
Zou dat niet zijn omdat die username ook gebruikt wordt in een profiel URL als gravatar.com/users/codecaster? Dan lijkt het me wel nuttig om daar niet te veel speciale tekens, spaties en hoofdletters voor te gaan gebruiken, om problemen te vermijden bij het doorgeven van de url. Het lijkt me dus niet echt een technische reden, maar eerder praktisch.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Dido: excuses voor de verwarring, ik zie vaak 'the' gebruikt worden waar een onbepaald lidwoord bedoeld wordt, of sterker nog, waar een lidwoord eigenlijk overbodig is (als in: voor haast ieder zelfstandig naamwoord, ongeacht de zinsconstructie).
Otherside1982 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:13:
[...]

Zou dat niet zijn omdat die username ook gebruikt wordt in een profiel URL als gravatar.com/users/codecaster? Dan lijkt het me wel nuttig om daar niet te veel speciale tekens, spaties en hoofdletters voor te gaan gebruiken, om problemen te vermijden bij het doorgeven van de url. Het lijkt me dus niet echt een technische reden, maar eerder praktisch.
Dat er een beperking is aan de gebruikersnaam vind ik prima, maar zet die zin dan niet neer na een zin die over je wachtwoord gaat, zonder dat er in die laatste zin wordt gerept dat het over de gebruikersnaam gaat:
Finally choose a password, and once we make sure that your username is available for use you'll be all set! Maak alleen gebruik van letters (geen hoofdletters) en nummers, geen spaties of speciale tekens

[ Voor 93% gewijzigd door CodeCaster op 08-09-2011 14:18 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
[...]
Oh, en wie heeft er ook zo'n schijthekel aan "slimme" tabs in programma's zoals bijvoorbeeld Notepad++, SSMS 2008 en VS2010? Als ik op Ctrl+Tab druk, wil ik naar de tab rechts van de huidige, niet naar de vorige tab die actief was! 8)7 Ik moet ook altijd aan die instellingen rommelen hè... Edit: het kan dus niet uit in SSMS 2008, en ik ben niet de enige die er last van heeft.
Nee, als het om een 'tabbed document view' (is dat een 'officiele' term? :P), dan verwacht ik wel dat gedrag.
Als het gaat om een tabcontrol, dan verwacht ik dan weer hetgeen jij verwacht. :)

https://fgheysels.github.io/

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vind je dat prettig werken dan? Als ik vijf (of vijftien for that matter) SQL-bestanden open heb staan en zie dat degene die ik moet hebben drie tabs naar rechts staat, dan wil ik Ctrl+Tab, Tab, Tab doen en het bestand voor me hebben. Twee naar links? Ctrl+Shift+Tab, Tab.

Als ik zo'n "slim selectievenster" voor me krijg, moet ik ineens heel ergens anders kijken op m'n scherm, en dan net zo lang op Tab drukken totdat de tab die ik bedoel geselecteerd is en dan Ctrl loslaten. Als ik er dan dus vijftien open heb staan en de tab die ik zoek heb ik toevallig als eerste gebruikt, dan mag ik veertien keer op Tab drukken, ook al staat 'ie direct naast m'n huidige actieve tab...

Bij Alt+Tab vind ik dat een heel ander verhaal, daar zijn applicaties duidelijk herkenbaar middels een icoon.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 08-09-2011 14:30 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bij Tele2 zijn ze ook lekker bezig. Je kan daar inloggen op een zogenaamd Mijn Tele2 en je klantgegevens inzien en wijzigen. De enige eis aan het wachtwoord voor Mijn Tele2 is "minimaal 6 karakters". Maar dat is niet waar: er zit ook een limiet aan en er is een beperkte set toegestane tekens.

Dus ik vraag aan de helpdesk-chat waarom die andere eisen (maximale lengte, bepaalde tekens) niet op de site vermeld staan en of ze dat kunnen wijzigen (lees: weghalen).

Antwoord:
Arjan zegt: Dat zal echt niet aangepast worden. Excuses voor het ongemak. Ik wens u nog een fijne dag verder.
:') _! Alsof zo'n helpdesk medewerker dat kan beslissen. Mijn vraag of hij het wilde doorgeven aan de ontwikkel-afdeling negeerde hij en het gesprek werd beëindigd.

• Rutix
Hij beëindigde ook echt het gesprek?

Nothing to see here!

• HuHu
  • Niet online
Ja, daarna kwam weer die chat-robot (die niets snapt :r).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat fucking irritant. Ik heb een WPF TabItem met een custom style (voor een close button). In die custom style zit een storyboard op mouseenter en mouseleave. Nou wil ik de TabItem natuurlijk verwijderen op het moment dat de close wordt aangeklikt, maar dat geeft vervolgens een exception ergens in de storyboard die nog aan het draaien is. Hoe voorkom ik dat nou weer 8)7

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Kun je het Storyboard niet gewoon disablen voordat je je tab closed?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Concentratie helemaal weg. Heb in het laatste uur weinig kunnen doen...

• Styxxy
asfaloth_arwen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:41:
Werkweigering danwel buiten de deur koffie halen? :+
Afbeeldingslocatie: http://images9.cafepress.com/product/42356759v1_350x350_Front_Color-AshGrey.jpg
HuHu schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:45:
Maar dat is niet waar: er zit ook een limiet aan en er is een beperkte set toegestane tekens.
Maximale lengte is sowieso faal.

Afbeeldingslocatie: http://images.cafepress.com/product/27297812v1_350x350_Front.jpg

:D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:30:
Kun je het Storyboard niet gewoon disablen voordat je je tab closed?
Weet je wat het probleem is, de dictionary met resources lijkt op een of andere manier niet meer valid. Alsof de Unload te laat wordt aangeroepen oid. Ik heb nu dit:

XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<Border>
    <!-- meuk -->
    <Border.Triggers>
        <EventTrigger RoutedEvent="Mouse.MouseEnter">
            <BeginStoryboard Name="EnterStoryBoard">
                <Storyboard>
                    <ColorAnimationUsingKeyFrames Storyboard.TargetProperty="(Border.BorderBrush).(SolidColorBrush.Color)">
                        <LinearColorKeyFrame KeyTime="0:0:0.25" Value="#FF747474"/>
                    </ColorAnimationUsingKeyFrames>
                </Storyboard>
            </BeginStoryboard>
        </EventTrigger>
        <EventTrigger RoutedEvent="Mouse.MouseLeave">
            <BeginStoryboard Name="LeaveStoryBoard">
                <Storyboard>
                    <ColorAnimationUsingKeyFrames Storyboard.TargetProperty="(Border.BorderBrush).(SolidColorBrush.Color)">
                        <LinearColorKeyFrame KeyTime="0:0:0.25" Value="#00747474"/>
                    </ColorAnimationUsingKeyFrames>
                </Storyboard>
            </BeginStoryboard>
        </EventTrigger>
        <EventTrigger RoutedEvent="FrameworkElement.Unloaded">
            <EventTrigger.Actions>
                <RemoveStoryboard BeginStoryboardName="EnterStoryBoard" />
                <RemoveStoryboard BeginStoryboardName="LeaveStoryBoard" />
            </EventTrigger.Actions>
        </EventTrigger>
    </Border.Triggers>
</Border>

Resultaat:
A first chance exception of type 'System.InvalidOperationException' occurred in PresentationFramework.dll

Additional information: 'EnterStoryBoard' name cannot be found in the name scope of 'System.Windows.Controls.Border'.
.edit: misschien maar apart topic openen ;)

• Alex)
Afbeeldingslocatie: http://files.sharenator.com/wtf_is_this_shit_piccard_RE_Why_People_Hate_Hipsters-s306x227-109368.jpg

Dat is alles wat ik kan zeggen over de code die ik voor me zie :(

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ben momenteel meer van deze:

Afbeeldingslocatie: http://keizer.nhlrebel.com/double-facepalm.jpg

Eén datum van de drie die ik in een veilig formaat (onafhankelijk van landinstellingen op client en server) naar een ander systeem stuur, wordt als tekst (dus niet als datum) opgeslagen en weergegeven. "Zeg, wat zien die datums er raar uit!".

:(

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 08-09-2011 16:14 ]

• HuHu
  • Niet online
Styxxy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:44:
[...]

Maximale lengte is sowieso faal.
Ik gaf een voorbeeld-wachtwoord van 32 tekens, wat ik middels KeePass laat invoeren, was zijn reactie: ja maar zo'n lang wachtwoord kun je toch niet onthouden. Alsof iedereen z'n wachtwoorden onthoudt.

• ThaNOD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-03 14:04
wachtwoorden laat je tegenwoordig toch niet meer door KeePass genereren en onthouden.
Daar hebben we in deze moderne wereld gewoon http://www.passphra.se voor, en onthouden kan je daarbij zelf doen :+

• Gamebuster
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik werk met wireless keyboard en wireless trackpad (muis)

Van beide zijn de batterijen leeg. Geen nieuwe batterijen te vinden in het bedrijf.

#oeps

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
server migratie laten uitvoeren, alles redelijk op orde op kleine dingen na. Ik denk mooi, dat zit er op. Hoorde ik een uur nadat ik iedereen had laten weten dat de boel weer up is dat ze er niet bij konden. Iets met een firewall, zucht - Ik was samen met de systeembeheerder de enige die erbij kon, daardoor leek er geen vuiltje aan de lucht. Gelukkig net voor half 6 zodat de technische ploeg dat nog direct kon oplossen :).

[ Voor 14% gewijzigd door mbarie op 08-09-2011 17:37 ]

Storyteller @ soundcloud

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gamebuster schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:33:
Ik werk met wireless keyboard en wireless trackpad (muis)

Van beide zijn de batterijen leeg. Geen nieuwe batterijen te vinden in het bedrijf.

#oeps
:+

Altijd reserve batterijen bij de hand, of een muis / kb die kan opladen via microUSB :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gamebuster
  • Laatst online: 15-09 23:08
BtM909 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:38:
[...]

:+

Altijd reserve batterijen bij de hand, of een muis / kb die kan opladen via microUSB :)
Hebben uitstel gekregen door bijna-lege batterijen van iemand anders te mengen met mijn lege batterijen. Nu zijn er dus 2 keyboards en 2 trackpads met een lege en een bijna lege batterij.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat en die kutdelays is waarom ik een hekel heb aan die draadloze meuk, en het biedt geen enkel voordeel (zeker niet in een kantoorruimte)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd, ik heb ook alles gewoon met draad. Alleen mijn mediacenter heeft logischerwijs een draadloos toetsenbord omdat het bij de tv irritant is als je met snoeren door de kamer gespannen zit.

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
.oisyn schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:01:
Dat en die kutdelays is waarom ik een hekel heb aan die draadloze meuk, en het biedt geen enkel voordeel (zeker niet in een kantoorruimte)
+1, daarnaast ben ik nog geen één echt draadloos toetsenbord gevonden welke ook nog eens ergonomisch is (zoals mijn Microsoft Natural 4000 O+)

• Styxxy
Woy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 18:07:
Idd, ik heb ook alles gewoon met draad. Alleen mijn mediacenter heeft logischerwijs een draadloos toetsenbord omdat het bij de tv irritant is als je met snoeren door de kamer gespannen zit.
Ik bijna alles :). Enkel mijn headset is draadloos, voor de rest allemaal met draadjes verbonden aan mijn PC.
Pagina: 1 ... 191 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak