De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 188 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.058 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:36
Het gaat in dit geval om het if statement. Niet om een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Phoenix1337 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:46:
Het gaat in dit geval om het if statement. Niet om een functie.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var a = 4,b = 5,c = 6, d = 7;

if(d==7) {
  (function(a, b, c) {
    console.log([a, b, c, d]); // 1, 2, 3, 7
  })(1, 2, 3);
}

console.log([a, b, c]); // 3, 4, 5

:+

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 31-08-2011 13:50 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoals gezegd, javascript heeft geen block scope.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

.oisyn schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:29:
Zoals gezegd, javascript heeft geen block scope.
Is dit niet wat je onder block scope verstaat dan? Dat het in geen enkele browser standaard werkt: ok, maar JavaScript !== Browser JavaScript.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Even een VIM tutorial gevolgd op advies van een collega.

Mooiste moment van de tutorial was het einde ervan; toen ik weer mijn normale editor erbij pakte.

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 31-08-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zwippie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Is dit niet wat je onder block scope verstaat dan?
Geen idee, al die voorbeelden gooien exceptions 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

MBV

Ik heb anders veel plezier gehad van die vimtutor. Via SSH heb je normaal alleen nano of zoiets, met vim kan je veel makkelijker even zoeken, find-replace, dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
MBV schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:25:
Ik heb anders veel plezier gehad van die vimtutor. Via SSH heb je normaal alleen nano of zoiets, met vim kan je veel makkelijker even zoeken, find-replace, dat soort ongein.
Dat wel. Van die HJKL navigatie krijg ik wel spontaan RSI, omdat ik normaal vrijwel nooit mijn pink gebruik tijdens typen. I know, je kan pijltjes gebruiken, alleen met die tut had ik HJKL gebruikt.

Voor de rest... vim is natuurlijk wel gewoon beter dan nano. Vim in insert-mode is hetzelfde als nano. Ik ken nu in ieder geval de basics; zodra ik weer 'ff een bestandje moet aanpassen, komt vim erbij i.p.v. nano, dus zo slecht was die tutorial niet gevallen :P

-maar om het nou als primaire editor te gebruiken...

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 31-08-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik gebruik primair een normale IDE als Eclipse (nee dank je, zonder VIM-shell), maar alles wat in Notepad kan doe ik in VIM. Daarnaast natuurlijk logbestandjes greppen, massive-editten zodat ik de verschillen in 1 scherm kan zien, 'even snel' verbouwen naar een CSV die excel snapt, voor dat soort werk is VIM priceless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gamebuster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:45:
code:
1
2
3
4
5
6
7
var a = 4,b = 5,c = 6;

(function(a, b, c) {
  console.log([a, b, c]);
})(1, 2, 3);

console.log([a, b, c]);
Hoe noem je die constructie die de functie omvat, de '(' en ')', dan? Ik vind het even heel apart dat je die kunt aanroepen met parameters, waarna het blijkbaar vanzelfsprekend is dat die aan de functie worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Devilly schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:05:
[...]

Hoe noem je die constructie die de functie omvat, de '(' en ')', dan?
Gewoon haakjes? 8)7 Het is niet anders dan de haakjes in (1 + 2) * 3. Een "function() { ... }" is een expression. Expressions die een functie opleveren kun je aanroepen. Haakjes gebruik je om expressions af te zonderen zodat de volgorde van interpretatie klopt.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
f = function() { alert("hoi"); }
f();
// is equivalent aan
f = function() { alert("hoi"); }
(f)();
// is equivalent aan
(function() { alert("hoi"); })();

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 31-08-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:54
Gamebuster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var a = 4,b = 5,c = 6, d = 7;

if(d==7) {
  (function(a, b, c) {
    console.log([a, b, c, d]); // 1, 2, 3, 7
  })(1, 2, 3);
}

console.log([a, b, c]); // 3, 4, 5

:+
Kan iemand mij uitleggen waarom a in een keer 3 is geworden? Moet de laatste regel niet gewoon 4,5,6 zijn? Of snap ik hiervoor echt te weinig van JavaScript als Java- ontwikkelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sterker nog, het moet 4, 5, 6, 7 zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:01
.oisyn schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:47:
Sterker nog, het moet 4, 5, 6, 7 zijn ;)
Moet toch maar 4, 5, 6 zijn (je doet maar console.log([a, b, c]);). Zo ver ik kan tellen log je dus maar 3 variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, right 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Einde van de middag he :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Marcj schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:41:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom a in een keer 3 is geworden? Moet de laatste regel niet gewoon 4,5,6 zijn? Of snap ik hiervoor echt te weinig van JavaScript als Java- ontwikkelaar?
Ik testte even of jullie wel opletten. :9

Die haakjes om de functie zijn noodzakelijk om conform de JS syntax te blijven. Zonder haakjes krijg je een syntax error:
JavaScript:
1
2
3
function(a) {
  console.log(a);
}(1); // SyntaxError 

[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 31-08-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

Woei, vandaag weer verder gegaan met het ontwikkelen van mijn PHP/Joomla module om de jarigen van deze week weer te geven.
Ik heb een groot csv-bestand met daarin
Geb. datum(dd-mm-yyyy) DESC;Roepnaam;Tussenvoegsel;Achternaam;

Nu heb ik middels de weeknummers alle jarigen van deze week gevonden, maar nu moet ik nog zorgen dat de jarigen netjes op chronologische volgorde komen te staan. Nu staat de jongste jarige bovenaan en de oudste jarige onderaan :P

Een beetje aanmodderen; Leuk :9

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:01:
Die haakjes om de functie zijn noodzakelijk om conform de JS syntax te blijven. Zonder haakjes krijg je een syntax error:
JavaScript:
1
2
3
function(a) {
  console.log(a);
}(1); // SyntaxError 
Ik snap eigenljik nog steeds niet waarom dat is. Het zorgt toch verder niet voor parse-conflicten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:06
COM Interop fights. :(

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Kreeg ik net de nieuwsbrief van Kamera Express. Vond ik het toch een best creatieve (maar niet juiste) manier van het weergeven van een selectie van producten.

qwertyuiop zoekopdracht op Kamera Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Grappig, :+. Collega gisteren zich zorgen maken over mij - mijn andere collega moest vandaag een Apple push notification server (geschreven in Scala + Akka) aan mij overdragen, collega maakte zich zorgen of dat niet te weinig was en of de andere zooi niet in het gedrang komt enzo.

Ten eerste, dat komt het niet, de opdrachtgever zit niet heel erg op de deadline en vindt het niet erg als het een paar weken later wordt (degenen die over het geld aan onze kant gaan echter wel).

Ten tweede, code valt genoeg mee, :p. Scala syntax en methodes zijn misschien wat apart, maar niks dat een potje Googlen niet op kan lossen. Gelijk even wat code gerefactored van mijn collega. Wel grappig, hij verdient bijna drie keer zoveel als ik (hij is niet officieel een programmeur, maar een architect die even op de bank zit), maar copy/paste code refactoren of dingen de Scala manier doen... nee :p.

Voorbeeld: Haal de eerste en laatste datum op uit een XML bestand. Onderstaand was driemaal gecopy/paste:

Scala:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
  private def filterFirstDepartureTime(xml: Elem) = {
    var firstStop: DateTime = DateTime.parse("2211-01-31T10:01:00+0100") //Hmm ugly, must be somewhere in the far future
    for(plan <- xml \\ "ReisMogelijkheden" \\ "ReisMogelijkheid") {
        // extract the earliest departure time
        for(possibility <- plan \\ "ReisDeel" \\ "ReisStop" \\ "Tijd") {
          val newTime = new DateTime(possibility.text)
          if ( firstStop.isAfter(newTime)) {
            firstStop = newTime
          }
        }
    }
    val ret = new DateTime(firstStop)
    ret
  }

Na wat liefde van mijn kant:

Scala:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  private def sortDates(dates: Seq[DateTime]) {
    dates sortWith((dateOne, dateTwo) => (dateOne compareTo dateTwo) < 0)
  }

private def getFirstDepartureTime(xml: Elem) = {
    val departureTimes = for(plan <- xml \\ "ReisMogelijkheden" \\ "ReisMogelijkheid"; possibility <- plan \\ "ReisDeel" \\ "ReisStop" \\ "Tijd")
      yield new DateTime(possibility.text)
    sortDates(departureTimes)
    departureTimes head
  }

Toegegeven, qua performance is het (nog steeds?) suboptimaal - maak een lijst van DateTime objecten aan, sorteer op datum, pak de eerste uit de lijst. Dit in contrast met de eerste oplossing, die een DateTime maakt en die vergelijkt met de vorige 'vroegste' datum. Die van mij gaat iig niet over 200 jaar stuk, :+.

• Styxxy
Goede morgen. Vandaag is het oh zo druk op de baan :O, het schooljaar is duidelijk weer begonnen hier in België.

Anyway, koffie B) .

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

YopY schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:25:
Ten eerste, dat komt het niet, de opdrachtgever zit niet heel erg op de deadline en vindt het niet erg als het een paar weken later wordt (degenen die over het geld aan onze kant gaan echter wel).
Fixed price?

Bezig met een bugfix, blijkt een heel stuk code wat wordt gebruikt bij een OnExit van een bepaald tekstvak is gecopypasted naar de OKClick. Uiteraard is een latere aanpassing die in de OnExit niet meegenomen naar de OKClick...

Ik snap dat het "lastig" is om er even een functie voor te maken in Delphi, je moet immers helemaal omhoog scrollen en daar eerst de declaratie van de functie tikken, à la header(-file)s in C(++), en daarna kun je de functie pas implementeren/definiëren. Maar als je herbruikbare code niet in functies zet, snij je jezelf onwijs in de vingers qua onderhoud... Iets wat mijn voorgangers helaas niet begrepen.

@Andurin: ik zou sowieso niet kunnen slapen met een vriendin naast me. :P

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 01-09-2011 09:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:51
Moet zeggen dat het op gang komen vandaag weer langzaam gaat :O Slecht slapen door feestende studenten in de introductieweek en een vriendin naast je die flink verkouden is... :Z

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:33
CodeCaster schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:11:
Bezig met een bugfix, blijkt een heel stuk code wat wordt gebruikt bij een OnExit van een bepaald tekstvak is gecopypasted naar de OKClick. Uiteraard is een latere aanpassing die in de OnExit niet meegenomen naar de OKClick...

Ik snap dat het "lastig" is om er even een functie voor te maken in Delphi, je moet immers helemaal omhoog scrollen en daar eerst de declaratie van de functie tikken, à la header(-file)s in C(++), en daarna kun je de functie pas implementeren/definiëren. Maar als je herbruikbare code niet in functies zet, snij je jezelf onwijs in de vingers qua onderhoud... Iets wat mijn voorgangers helaas niet begrepen.
Bwah, met class completion zou ik in dat geval gewoon de functie implementatie schrijven en Ctrl+Shift+C doen, die dan mooi de declaratie bovenaan zit in de private sectie. En natuurlijk indien mogelijk in die Delphi versie gewoon de refactoring extract method gebruiken. Dus "Lastig" is wel een heel flauw excuus van je voorgangers.

@Codecaster hieronder: Class Completion is echt wel handig. Het werkt in de 2 richtingen, je kan dus ook je declaratie in de interface sectie schrijven en de body wordt automatisch aangemaakt. Het is ook handig om properties te declareren:
Delphi:
1
2
3
4
5
//interface
type TForm1: TForm
published
  property Test: Integer;
end;

Dan dan class completion en je krijgt:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
//interface
type TForm1: TForm
private
  FTest: Integer
  procedure SetTest(AValue: Integer)
published
  property Test: Integer read FTest write SetTest;
end;
//implementation
procedure TForm1.SetTest(AValue: Integer);
begin
  FTest := AValue;
end;

[ Voor 28% gewijzigd door Otherside1982 op 01-09-2011 10:31 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Weer wat geleerd, thanks. :) Hier staan er nog een paar. Voor Visual Studio heb ik wel een sheet met alle keyboard shortcuts, waarvan Ctrl+K, Ctrl+D uiteraard wel m'n favoriet is. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Andurin
Ik hou het toch voornamelijk bij Ctrl + K + C en Ctrl + K + U en Shift + F5 als ik weer is vergeet op stop te drukken :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Andurin schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:29:
Ik hou het toch voornamelijk bij Ctrl + K + C en Ctrl + K + U en Shift + F5 als ik weer is vergeet op stop te drukken :)
Control+Shit+F9 is er eentje die ik ook geregeld gebruik als ik mijn code besprenkeld heb met breakpoints :+
In plaats van step into/over plemp ik op gewoon met F9 een breakpoint waar ik uit wil komen en rammen we weer op F5. Na een debug sessie heb ik meestal tig breakpoints staan. Control+Shift+F9 is dan een heerlijke toets om alle rode lijntjes te zien verdwijnen :)

Daarnaast is mijn favo op vrijdagmiddag: Alt+F4 oftewel, WEEKEND!! :p

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Andurin
.Gertjan. schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:59:
[...]

Control+Shit+F9 is er eentje die ik ook geregeld gebruik als ik mijn code besprenkeld heb met breakpoints :+
In plaats van step into/over plemp ik op gewoon met F9 een breakpoint waar ik uit wil komen en rammen we weer op F5. Na een debug sessie heb ik meestal tig breakpoints staan. Control+Shift+F9 is dan een heerlijke toets om alle rode lijntjes te zien verdwijnen :)

Daarnaast is mijn favo op vrijdagmiddag: Alt+F4 oftewel, WEEKEND!! :p
Die laatste gebruik ik niet zoveel... Heb meestal wel 3+ Visual Studio's open staan en die worden zo mooi gegroepeerd in Windows 7 O-) Rechtsklikken + Alle vensters sluiten _/-\o_

• Phoenix1337
Pfff, ik probeer phpunit i.c.m. met de dbunit extension aan de praat te krijgen. Maar wat ik ook probeer, PHPunit probeert altijd de PDO resource te serializen wat dus niet wil met resources.

• Styxxy
Hoe irritant is het feit dat in Windows de font grootte anders is dan onder Linux :x . Nu moet ik een VM op mijn PC gaan installeren om te kunnen testen (rapporten genereren). Aaarg.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Styxxy schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:28:
Hoe irritant is het feit dat in Windows de font grootte anders is dan onder Linux :x . Nu moet ik een VM op mijn PC gaan installeren om te kunnen testen (rapporten genereren). Aaarg.
Je bedoelt dat een Arial op Windows iets smaller is dan een Helvetica (OSX) of een sans-serif op Linux? Yep... Goed om daar in het ontwerp & bouw altijd al rekening mee te houden. :)

Klant heeft problemen met zijn website: "het ziet er niet goed uit" (niet reproduceerbaar). Maar de enige verdere info is dat hij "pas een nieuwe computer heeft" wanneer je er achter probeert te komen welk OS / browser. :'(

Edit: Classic, nu een "print screen" ontvangen; foto van het scherm. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 01-09-2011 13:18 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:39
Een foto van WinXP + IE6?

Verwijderd

Een foto van een scherm dat uit staat?... ;) ;) ;)

• OkkE

OkkE

Windows7 + IE9. :)

Duurde even, maar het is me nu wel duidelijk wat het probleem was. Beetje fail van mijn kan; ik was de meta vergeten:

code:
1
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge">

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat homo thinderbird ondersteunt expres geen wingdings, en ook geen manier meer om 'm handmatig toe te voegen :(. Dat kon in Thunderbird 2 nog wel, maar dat hebben ze eruit gesloopt.

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2011 13:54 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoezo zou je wingdings willen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• OkkE

OkkE

Het wordt bijvoorbeeld gebruikt om eenvoudig icoon-tjes toe te voegen zonder images te moeten gebruiken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doet er eigenlijk niet toe. In dit geval omdat Outlook smileys neerzet als tekens in wingdings font, maar daar zijn ook wel andere oplossingen voor (addons die de email parsen en die tekens omzetten naar iets wat Thunderbird wel snapt). Maar het is gewoon suf dat de app expres bepaalde systeemfonts excludet "omdat ze niet onderdeel zijn van de internetstandaard", en dat ze elke manier om ze handmatig toe te voegen er ook expres hebben uitgesloopt (in Thunderbird 2 kon dat nog).

Als iemand mij een mail stuurt en dan kiest om wingdings te gebruiken, en ik lees die mail gewoon onder Windows waarbij dat font aanwezig is, dan wil ik die mail gewoon kunnen lezen, klaar.

• Styxxy
OkkE schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:57:
[...]
Je bedoelt dat een Arial op Windows iets smaller is dan een Helvetica (OSX) of een sans-serif op Linux? Yep... Goed om daar in het ontwerp & bouw altijd al rekening mee te houden. :)
Courier ook. Probleem met het "design" is dat het lettertype duidelijk moet zijn en liefst in een bepaalde grootte. Ik kan moeilijk in het rapport zeggen dat ik 16pt moet gebruiken (op Windows is dit de goede grootte) terwijl op Linux het 18pt moet zijn. Dat is noodzakelijk omdat de gegevens op voorgedrukte formulieren gedrukt dienen te worden en dus goed moeten passen.

Ach ja, Linux VM is bijna in orde, dan kan ik makkelijk ontwikkelen op mijn Windows en dan de unit tests laten invoken op de Linux VM om dan in mijn Windows de gegenereerde PDF's te controleren. (Jep, lekkere omweg, maar spijtig genoeg moet het zo om zeker te zijn dat het font juist is/staat.)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:07:
Doet er eigenlijk niet toe. In dit geval omdat Outlook smileys neerzet als tekens in wingdings font, maar daar zijn ook wel andere oplossingen voor (addons die de email parsen en die tekens omzetten naar iets wat Thunderbird wel snapt). Maar het is gewoon suf dat de app expres bepaalde systeemfonts excludet "omdat ze niet onderdeel zijn van de internetstandaard", en dat ze elke manier om ze handmatig toe te voegen er ook expres hebben uitgesloopt (in Thunderbird 2 kon dat nog).

Als iemand mij een mail stuurt en dan kiest om wingdings te gebruiken, en ik lees die mail gewoon onder Windows waarbij dat font aanwezig is, dan wil ik die mail gewoon kunnen lezen, klaar.
Daarom dat ik geen Thunderbird meer gebruik. IK (bewust in hoofdletters) wil beslissen waar ik mijn -- zet, en wat voor formaat en dergelijke ik wil, dat hoort TB niet voor mij te beslissen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je een goed alternatief weet voor een client die fatsoenlijk met IMAP om kan gaan dan hoor ik dat graag :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

.Gertjan. schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:59:
[...]
Control+Shit+F9 is er eentje
[...]
Freudiaans? :+

Zo scherp als een voetbal!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:33:
Als je een goed alternatief weet voor een client die fatsoenlijk met IMAP om kan gaan dan hoor ik dat graag :)
Windows Live Mail? :+

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

die fatsoenlijk met IMAP om kan gaan
Anders kun je net zo goed photoshop zeggen oid, die voldoet net zoveel aan mijn eisen 8)7

Ik vind Windows Mail (dus niet de Live variant) op zich een prima client, maar die vertikt het dus om IMAP goed te supporten.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2011 15:00 ]

• Phoenix1337
Net mn contract voor onbepaalde tijd getekend :)

• alex3305
.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:58:
[...]

Anders kun je net zo goed photoshop zeggen oid, die voldoet net zoveel aan mijn eisen 8)7

Ik vind Windows Mail (dus niet de Live variant) op zich een prima client, maar die vertikt het dus om IMAP goed te supporten.
GMail?

Zelf heb ik uit noodzaak inderdaad ook altijd gebruik gemaakt van Thunderbird omdat Outlook (tot en met 2007) gewoonweg vastliep op mijn ongeveer 10000 berichten (destijds rond de 7000) grootte inbox. Outlook Express, Windows Live Mail en Windows Mail hadden ook hetzelfde euvel. Echter ben ik nu maar overgestapt op GMail waarbij ik via Google Chrome een shortcut heb gemaakt zodat het een aparte applicatie lijkt.

• MueR
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Handig ja, Google die door je zakelijke mail snuffelt...

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:58
Phoenix1337 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:19:
Net mn contract voor onbepaalde tijd getekend :)
:9 Maakt echt alles waar een bank bij komt kijken zó veel makkelijker.

• Phoenix1337
creator1988 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:29:
[...]

:9 Maakt echt alles waar een bank bij komt kijken zó veel makkelijker.
Ik woon nog bij mijn ouders dus momenteel maakt het nog niet heel veel uit :)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
Phoenix1337 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:30:
[...]

Ik woon nog bij mijn ouders dus momenteel maakt het nog niet heel veel uit :)
Maakt alles ook zoveel makkelijker >:) ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MueR schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:26:
Mijn zakelijke mail loopt gewoon via Google ja.
Ik wil graag 1 client voor meerdere mailboxen

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2011 15:40 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• alex3305
.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:39:
[...]

Zelf gebruik ik daarvoor een combinatie van pop3 en doorsturen om van mijn GMail één client te maken voor meerdere mailboxen. Dit kan in de GMail instellingen bij Account & Import. Daardoor heb ik momenteel gewoon één plek voor al mijn mail. Helaas ondersteund GMail geen IMAP ophalen.

Het voordeel, vind ik echter, van doorsturen (wanneer het ondersteund wordt) is dat je eventueel het doorstuur-account nog kunt afsluiten mocht er op je hoofdaccount ingebroken worden.
* alex3305 pakt zijn alu-hoedje erbij. En als je per se geen reclame wilt dan neem je toch een pro-account op Google Apps for Domain?

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik gebruik ook Gmail, en ik heb daar ook meerdere inboxes. Erg handig, zo worden zelfs emails uit andere inboxes voorzien van een andere label.
Je hebt ook een tinfoil hat?

Freelance Unity3D developer

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
niet altijd paranoia zijn op grote bedrijven die als motto hebben: "don't be evil" :P

Tijdmachine | Nieuws trends

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alex3305 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:58:
[...]

Zelf gebruik ik daarvoor een combinatie van pop3 en doorsturen om van mijn GMail één client te maken voor meerdere mailboxen. Dit kan in de GMail instellingen bij Account & Import. Daardoor heb ik momenteel gewoon één plek voor al mijn mail. Helaas ondersteund GMail geen IMAP ophalen.
Maar ik heb geen behoefte aan het ophalen van mijn werk-email in het account van mijn thuis-email of andersom. Ik wil die dingen gewoon gescheiden houden.

• alex3305
.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:06:
[...]

Maar ik heb geen behoefte aan het ophalen van mijn werk-email in het account van mijn thuis-email of andersom. Ik wil die dingen gewoon gescheiden houden.
Dat kun je instellen met labels en filters, zodat ze in verschillende inboxen terecht komen. Ook kun je verschillende kleurtjes toewijzen en dergelijke. Het kan dus wel :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je leest niet wat ik zeg. Ik heb het over accounts. Niet over suffe labeltjes die de boel categorizeren (die ik al sinds jaar en dag gebruik thank you ;) voor zowel m'n werk als thuis heb ik een google apps account, dus ik weet heus wel hoe gmail werkt). Een van de redenen dat ik wil dat het verschillende accounts zijn is omdat ik gebruik maak van exchange activesync op mijn telefoon, en die kijkt standaard alleen naar de inbox.

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2011 16:13 ]

• alex3305
.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:12:
Je leest niet wat ik zeg. Ik heb het over accounts. Niet over suffe labeltjes die de boel categorizeren (die ik al sinds jaar en dag gebruik thank you ;) voor zowel m'n werk als thuis heb ik een google apps account, dus ik weet heus wel hoe gmail werkt). Een van de redenen dat ik wil dat het verschillende accounts zijn is omdat ik gebruik maak van exchange activesync op mijn telefoon, en die kijkt standaard alleen naar de inbox.
Dat laatste maakt het ineens helemaal duidelijk. Dan is inderdaad GMail ongeschikt voor wat jij wilt.

offtopic:
Je code highlighter demo op je website is trouwens stuk

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 01-09-2011 17:38 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:06:
[...]

Apart werk-gerelateerd GMail account aanmaken?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lezen blijft soms moeilijk he
voor zowel m'n werk als thuis heb ik een google apps account

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Laatste dag bij DICE, van 't weekend lekker thuis op de bank neerploffen en maandag weer gewoon naar school.

• Rutix
ieperlingetje schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:05:
[...]

niet altijd paranoia zijn op grote bedrijven die als motto hebben: "don't be evil" :P
Nee. Maar ik zou wel oppassen met bedrijven die gewoon zeggen "Ja we geven het wel als erom word gevraagd ookal staat het in europa!". Ik wil nu niet negatief of zeurderig klinken, heb zelf ook gmail, maar google's motto is zo bullshit als ik weet niet wat :P.

Nothing to see here!

Verwijderd

Ja, heel moeilijk. Maar, ik begin het te leren, geef me nog een millenium of anderhalf de tijd en misschien ben ik dan in staat je op de voet te volgen.

Enfin... ik ga eens kijken of er misschien niet gewoon een rare work-around voor bestaat. ;)

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20

jacobras

Developer

Hendel onder bureaustoel eens omhoog getrokken. Welcome back, fijne zithouding! :P. Zitvlak was zo'n 15cm naar benede gezakt, vast door er elke keer op te ploffen.

* jacobras hoeft nu niet meer omhoog te kijken naar tweede scherm :+ .

[ Voor 22% gewijzigd door jacobras op 01-09-2011 18:50 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Goh, net even Cloud9 uitgeprobeerd. Je krijgt daar gewoon een gratis *nix-achtige omgeving voor je (o.a.) Node development, waar je het ook gewoon kunt draaien :D. Je zit alleen wel wat met de limitaties - mogelijk kun je meer met een betaald account. Maar toch, het is eigenlijk best wel toegangkelijk om zo snel even wat te hacken, ipv dat ik m'n linux bak moet opstarten en me weer aan linux moet ergeren.

Je moet overigens wel, als je een database oid gebruikt, je eigen DB server regelen. Maar een site als mongoHQ biedt weer gratis MongoDB hosting aan, dus dat moet ook goed lukken.

Grappig. Moet er maar eens dieper in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pfff, begin te merken dat mijn brein niet altijd meer zo flexibel is. Mocht Moest even een projectje van een collega overnemen welke geen tijd heeft. Klant wil echter op zeer korte termijn een prototype (het leuke van een prototype is dat niemand echt kan vertellen wat ze verwachten :/ ) dus aan mij de eer. Daarbij is het gebouwd op een webservice van een extern pakket waarbij de definitie op zijn eigen systeem verschilde van de definitie op de testserver, dus mag ik eerst de helft slopen.

In dit project wordt me toch een sloot technieken gebruikt die mij niet helemaal bekend zijn. MVC3 (heb wel wat MVC kennis, maar moet toch iedere keer even omschakelen), Razor Syntax, diverse externe libraries, complexe koppelingen tussen lagen :'( Ook wordt er gekoppeld met een pakket waar ik nog nooit mee gewerkt heb, en juist die koppelingen moeten weer in het pakket worden onderhouden. Daarbij heb ik de vrijheid gekregen het project ook een beetje op te poetsen, maar dan begin ik aan het mergen van diverse dll's en kom ik er achter dat ik het niet helemaal goed begrepen had... :F TFS -> Undo changes :P

Heb het gevoel dat aan het eind van de dag mijn hoofd ontploft is. Er staat weinig op papier omdat het project een paar weken geleden ineens is stilgelegd en de andere developer sindsdien geen tijd meer mocht besteden om het af te ronden. Ik mag dus lekker rond-roeren in de tool. Is het al weekend :{

Koffie helpt helaas niet vandaag :'( Nou dan is het wel heel erg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Ik kom net een zeer vreemde html/css "bug" tegen en ik heb geen idee hoe dat te fixen (om een of andere reden wordt max-width altijd genegeerd). Ach, die module is sowieso veel te beperkt (is niet bepaald een grote module). Misschien toch zelf een module maken die wat flexibeler is (en met meer mogelijkheden).

En ja: dit keer is het heruitvinden van het wiel noodzakelijk :9 . (Die huidige module is echt té beperkt en de gegenereerde code ervan is zo slecht. Oh ja, de module is closed source.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
:D 2de dag bij me nieuwe baan :P Leuk altijd dat je omgeving opzetten meestal bestaat uit wachten xD omdat je dingen moet kopieren enzo :D.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:45
Ik zou zeggen tijd om koffie rond te brengen ;)

Ik ben nog bezig met een training presentatie te maken voor een klant. Het wordt alleen steeds moeilijker om me hier op te focussen, dit is verre van mijn ding :S

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Sinds een maand hangt hier airco, en zoals voorspeld: het gevecht om de knopjes is begonnen. Ik ga koffie halen: knopje aan (op verzoek van de helft van de collega's). Iemand anders gaat koffie halen: knopje uit. Soms gaan die dingen 4x per uur aan en uit... Had daar niet iemand van te voren over na kunnen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Heb ik al gedaan :P Ze hebben al een beetje doorgekregen dat een rolstoel aardig wat kopjes koffie kan mee nemen :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Rutix schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:43:
:D 2de dag bij me nieuwe baan :P Leuk altijd dat je omgeving opzetten meestal bestaat uit wachten xD omdat je dingen moet kopieren enzo :D.
Moet je zelf je omgeving opzetten ?
13rapsac schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:45:
Ik zou zeggen tijd om koffie rond te brengen ;)

Ik ben nog bezig met een training presentatie te maken voor een klant. Het wordt alleen steeds moeilijker om me hier op te focussen, dit is verre van mijn ding :S
Ik hou sowieso al niet presenteren dus zou ook niets voor mij zijn :p Succes in ieder geval
MBV schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:47:
Sinds een maand hangt hier airco, en zoals voorspeld: het gevecht om de knopjes is begonnen. Ik ga koffie halen: knopje aan (op verzoek van de helft van de collega's). Iemand anders gaat koffie halen: knopje uit. Soms gaan die dingen 4x per uur aan en uit... Had daar niet iemand van te voren over na kunnen denken?
Misschien moet je gezamenlijk een temperatuur afspreken i.p.v. dat ding de hele tijd aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Echte ITers hebben sterke koeling nodig om stabiel te kunnen werken

Aan die airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:45
Rutix schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:47:
Heb ik al gedaan :P Ze hebben al een beetje doorgekregen dat een rolstoel aardig wat kopjes koffie kan mee nemen :P.
Daaraan herken je een echte meester in het van koffie.

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
True, alleen als je m te koud zet schiet t ook niet op :p Hier staat hij meestal op 22 graden. Daaronder is gewoon te koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Phoenix1337 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:49:
[...]

Moet je zelf je omgeving opzetten ?

[...]
Nouja. Ik kreeg een laptop met windows 7 64bit ect. Ben nu de VM aan het kopieren zodat ik daarop kan werken. Mocht ook de omgeving opzetten op me eigen laptop als ik de VM te traag vond :P ben nu dus de VM aan het kopieren :D.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Ahh oke. Dat scheelt alweer :) Toen ik bij mijn huidige baas kwam werken kreeg ik een kant en klaar systeem aangeleverd. Alleen wel eentje uit het jaar nul dus erop werken ging alsnog niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Phoenix1337 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:52:
Ahh oke. Dat scheelt alweer :) Toen ik bij mijn huidige baas kwam werken kreeg ik een kant en klaar systeem aangeleverd. Alleen wel eentje uit het jaar nul dus erop werken ging alsnog niet :p
Dat is echt zuig >.> . Hier begonnen ze al meteen " Oh je laptop heeft te weinig RAM. We vragen ff meer aan en prikken 4 GB erbij" :p

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Dan heb je het beter voor elkaar dan ik. Ik heb sinds dit jaar eindelijk een wat snellere computer. Met SSD en 3 x 24 inch. Dat laatste is alleen maar omdat er collega's weg zijn gegaan en de schermen over waren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

MBV schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:47:
Sinds een maand hangt hier airco, en zoals voorspeld: het gevecht om de knopjes is begonnen.
Hier is het ook steeds een gevecht. :) Nu het kantoor een beetje anders ingedeeld, dat de mensen die de airo altijd aan willen dichter bij de "blowers" zitten; gevechten zijn een stuk minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
rm -rf blablablabla/*
*test website*

:|

!%!$%@#$^%@# Verkeerde bestanden verwijderd

Ik ga een alias maken voor rm die de files naar een prullenbak verwijderd.

[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 02-09-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Gamebuster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:45:
rm -rf blablablabla/*
*test website*

:|

!%!$%@#$^%@# Verkeerde bestanden verwijderd
Geen backup :P?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Had de bestanden minder dan een uur geleden aangemaakt, dus zo spannend is het niet :P

Heb daarbij een tooltje waarbij er een CTRL+C/CTRL+V history bewaard wordt, daar zaten grote stukken code in. Heb m'n bestanden al weer werkend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20

jacobras

Developer

Gamebuster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:49:
[...]

Heb daarbij een tooltje waarbij er een CTRL+C/CTRL+V history bewaard wordt, daar zaten grote stukken code in. Heb m'n bestanden al weer werkend :P
Care to share? :*)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Gamebuster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:45:
rm -rf blablablabla/*

!%!$%@#$^%@# Verkeerde bestanden verwijderd.
Heb ik ook regelmatig voor :9 . Lang leve de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
http://jumpcut.sourceforge.net/
Styxxy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:06:
[...]

Heb ik ook regelmatig voor :9 . Lang leve de prullenbak.
rm gooit niets naar prullenbak bij mij

[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 02-09-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
-

[ Voor 100% gewijzigd door Gamebuster op 02-09-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Gamebuster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:35:
[...]
rm gooit niets naar prullenbak bij mij
Ik gebruik ook geen rm, was gewoon over "verwijderen" :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, net maar even mezelf geüpgraded van 2x 20" naar 2x 24". Er was nog een andere collega die op deze monitoren zat te azen maar die is er vandaag niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
hahaha :D Evul .oisyn XD

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Bofkont :D

Ik zit hier met een 21" 1680x1050 en een flikkerende 19" 1440x900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Nu nog 1x 1680x1050, tot de iMac er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
2x 1920x1080. Maar ik heb nu een groter bureau nodig. Ik kan mijn schermen niet ver genoeg weg zetten naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind 1080 toch net te weinig voor gewoon desktop werk (icm 1920 bedoel ik dan). Breedbeeld vind ik fijn, maar liever 16:10 dan 16:9.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:34:
2x 1920x1080. Maar ik heb nu een groter bureau nodig. Ik kan mijn schermen niet ver genoeg weg zetten naar mijn smaak.
Ik heb ook een groter bureau nodig, want ik heb geen plek meer voor het 3e 24" scherm dat ik graag wil hebben :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:37:
Ik vind 1080 toch net te weinig voor gewoon desktop werk (icm 1920 bedoel ik dan). Breedbeeld vind ik fijn, maar liever 16:10 dan 16:9.
Heb ik soms ook wel., maar dan draai ik gewoon een van mn schermen 90 graden. De eerste keer was dat trouwens echt een "wow" moment ^^. 8)7
Woy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:43:
[...]

Ik heb ook een groter bureau nodig, want ik heb geen plek meer voor het 3e 24" scherm dat ik graag wil hebben :(
:D 3. Mijn baas begon er laatst nog over, of ik niet beter 3 schermen kon hebben. Maar ben er nog niet over uit of ik dat nou echt zoveel fijner zou vinden.

[ Voor 34% gewijzigd door D-Raven op 02-09-2011 13:45 . Reden: ; vervangen door . ]

Pagina: 1 ... 188 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak