The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Op mn werk merk ik het ook, klanten die perse willen dat die ribbon interface gebruikt wordt "want dat ziet er goed uit".
Ja, voor een groot pakket als Word e.d vind ik dat de Ribbon bar een verbetering is. Maar voor kleine apps met weinig knoppen... gebruik aub de normale menubar.
Net wat TJHeuvel zegt:
Sommige fabrikanten moeten realiseren dat klanten wel meer doen op een computer dan hun product te gebruiken
VHD support zit al in Windows 7 en Server 2008, je kunt via diskmanagement een VHD aan je machine knopen. Je kunt zelfs booten vanaf een VHD geloof ikCodeCaster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:04:
En er is dus alweer een nieuwe post, over native ISO en VHD-support in Windows 8.
Gaan ze dan weer niet gezeik met Neelie Kroes krijgen, net als over Windows Media Player en dergelijke, omdat ze een "te compleet" OS aanbieden?
ISO zat al voor een deel in Windows, je kon namelijk een ISO naar CD/DVD schrijven. Dit is iets uitgebreider, maar goed enige support voor ISO was er al.
Zodra Nelie kan klagen zal ze dat zeker doen. Hoge bomen vangen veel wind en Microsoft is een behoorlijk hoge boom
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wat dan alleen wel weer beroerd is dat user interfaces nog inconsistenter gaan worden en nog meer variatie hebben per gebruiker.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:02:
Ik vind persoonlijk de Ribbon zeer prettig werken, de gedachte en visie op UX die er achter zit staat me wel aan, maar ieder zijn ding. Het was wel even wennen maar ik zou nu niet meer zonder willen.
Maakt het voor de helpdesks niet makkelijk iig
Beschikbaar via NuGet: Install-Package Moth
Voegt een zwik features toe om de snelheid van je website omhoog te gooien. O.a. server-side caching met output cache substitution, javascript + css combineren, js + css minification, csstidy, alle javascript naar de bottom van je pagina, data uri's voor inline images incl. fallback. Zie de docs op https://github.com/janjongboom/Moth/wiki
Verwijderd
Neelie heeft tegenwoordig toch een andere portefeuille? Volgens mij is er iemand anders die zich hier nu druk om zou moeten maken....Gertjan. schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:08:
[...]
Zodra Nelie kan klagen zal ze dat zeker doen. Hoge bomen vangen veel wind en Microsoft is een behoorlijk hoge boom
oe nice, het zelf implementeren van javascript/css combiner/minifier stond al op mijn lijstje. Maar wellicht dat dit me een hoop tijd gaat schelen.creator1988 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:14:
In het kader van 'beter laat dan nooit': mijn speed lib voor ASPNET MVC (2 + 3) is niet alleen uit, maar ook redelijk goed gedocumenteerd: https://github.com/janjongboom/Moth/
Beschikbaar via NuGet: Install-Package Moth
Voegt een zwik features toe om de snelheid van je website omhoog te gooien. O.a. server-side caching met output cache substitution, javascript + css combineren, js + css minification, csstidy, alle javascript naar de bottom van je pagina, data uri's voor inline images incl. fallback. Zie de docs op https://github.com/janjongboom/Moth/wiki
Gebruik momenteel de ScriptRegistrator van Telerik MVC UI. Maar die gaat op random momenten stuq. (hij genereert een Asset.axd?<hele-lange-query-string-welke-soms-langer-is-dan-de-browser-accepteerd> ). Dus ik was al opzoek naar een alternatief..
Zonder nu direct een hele discussie hier over te willen starten; wat mij betreft mag een OS zeker wel dingen als basis audio/video en ISO support inbouwen..Gertjan. schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:08:
Windows Media Player: Ik vind het een afschuwelijk product en installeer altijd zo snel mogelijk VLC en Winamp, maar ik vind het goed dat gebruikers op een nieuwe install gelijk een video-tje of mp3-tje kunnen afspelen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Nou ja, direct.... Bij het eerste filmpje missen ze waarschijnlijk al de benodigde codecs.OkkE schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:23:
[...]
Zonder nu direct een hele discussie hier over te willen starten; wat mij betreft mag een OS zeker wel dingen als basis audio/video en ISO support inbouwen.
Windows Media Player: Ik vind het een afschuwelijk product en installeer altijd zo snel mogelijk VLC en Winamp, maar ik vind het goed dat gebruikers op een nieuwe install gelijk een video-tje of mp3-tje kunnen afspelen.
Ik kan me helemaal vinden hoor in jouw statement. Apple hanteert het zelfde principe en wordt niet (zo hard) op de vingers getikt, puur omdat Microsoft nu eenmaal zo groot is. Veel kleinere partijen voelen zich door de reus uit de markt gedrukt (terwijl er misschien ook mee speelt dat de geleverde software gewoon niet boeiend is en ze daardoor marktaandeel verliezen) en proberen zich te verzetten.
Maar goed deze discussie is verder inderdaad niet hier op zijn plaats.
Al uitgesloten dat het in javascript van mij zit (ik doe geen resize events afhandelen). Wat betekend dat het ergens in 3th party componenten zit... fijn..
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Je kan gewoon Visual Studio eraanhangen? Zal overigens wel een stack overflow oid zijn, en ik heb zo het vermoeden dat VS je wel kan vertellen waar dat gebeurt.OkkE schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:47:
@Deathraven: Gelukkig heeft IE8 een geweldige debugger.
[ Voor 21% gewijzigd door creator1988 op 30-08-2011 11:49 ]
Kreeg ik maar een foutmelding... dan zou ik meteen kunnen zien in welke lib het zit en van daaruit kunnen gaan zoeken.creator1988 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:49:
[...]
Je kan gewoon Visual Studio eraanhangen? Zal overigens wel een stack overflow oid zijn, en ik heb zo het vermoeden dat VS je wel kan vertellen waar dat gebeurt.
Het wordt nog leuker, hij hangt voor ... laten we zeggen ~10 min (afhankelijk van de pc), waarna hij weer vrolijk verder gaat en het probleem ook niet meer te reproduceren valt (tenzij je de pagina opnieuw laad).
Ik dacht aan een infinite resize loop, maar blijkbaar is het wat lastiger dan dat..
Overigens is het niet zo simpel als VS eraan hangen. De browser draait remote op een VM. Afaik kun je remote alleen native code debuggen.
It's gonna be a long day.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Kijk eens naar PyCharm. Verder vind ik Python wel een fijne taal om snel dingen in te maken, maar ik kan me voorstellen dat het voor grotere projecten misschien wat minder fijn werkt.VyperX schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:10:
Ugh. Na tijden in C++ en Java te hebben geprogrammeerd mag ik nu bezig met een Python script. Ik voel me er totaal niet in thuis. Leuk dat je argumenten binnen krijgt bij een functie, maar welk type hebben ze? Helpt natuurlijk ook niet dat ik er geen IDE bij heb met type informatie / autocompletion.
It's gonna be a long day.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Thanks, ga er zo (na de lunch) even naar kijken.Woy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:11:
[...]
Kijk eens naar PyCharm. Verder vind ik Python wel een fijne taal om snel dingen in te maken, maar ik kan me voorstellen dat het voor grotere projecten misschien wat minder fijn werkt.
Het is maar een klein scriptje eigenlijk. Een C bestand parsen om daar een stel enums en strings uit te halen en op basis daarvan een C++ bestand te genereren met mappings van enum -> string. Is bedoeld om te zorgen dat o.a. de foutmeldingen op de server en de client synchroon blijven bij code aanpassingen. (Server in C, client in C++.)
Ik maak al gebruik van de pycparser library voor het parsen, nu nog de goede informatie ophalen en genereren.
[ Voor 55% gewijzigd door Woy op 30-08-2011 12:39 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nu krijg ik op de FP geen antwoord: Snake in 'nieuws: Firefox vertrouwt certificaat DigiD niet meer'
Als Microsoft dat certificate revoked en Firefox niet, wil dat zeggen dat Firefox deze als veilig blijft markeren?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Correct.Snake schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:40:
Als Microsoft dat certificate revoked en Firefox niet, wil dat zeggen dat Firefox deze als veilig blijft markeren?
We are shaping the future
Inderdaad. Er is gewoon een Certificate Revocation List ( Gewoon een lijst met alle certificaten die niet meer vertrouwd zijn ) die door je browser gedownload word, als het root-certificate daar op staat word hij niet meer als veilig gemarkeerd.Snake schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:40:
Ik ben even het gedeelte aan het lezen ivm die Root certificate revocation van DigiNotar.
Nu krijg ik op de FP geen antwoord: Snake in 'nieuws: Firefox vertrouwt certificaat DigiD niet meer'
Een nadeel is dat er dus verschillende CRL's in omloop zijn, en dus niet per definitie up-to-date.
[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 30-08-2011 12:43 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verder kijkt Chrome in ieder geval wel in die store, maar het zou inderdaad best kunnen dat er ook nog een eigen lijst met vertrouwde root-certificates bijgehouden word.
CRLs worden los aangeboden.Snake schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:46:
Maar nu moet ik wachten op een update van een 22MB grote app eer mijn browser mij waarschuwt.
Ach wees blij dat de CRL's tegenwoordig überhaupt gebruikt worden. Dat was een aantal jaar geleden wel anders.Snake schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:46:
Maar nu moet ik wachten op een update van een 22MB grote app eer mijn browser mij waarschuwt.
Was dus wel een infinite resize loop, in wat javascript gegenereerd door Telerik MVC. Opgelost door component in kwestie eruit te slopen en bug report ingeschoten bij Telerik.

Maargoed dan dat er veel katten op de wereld zijnOkkE schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:50:
For every 250+ kilobyte background-image, God kills a kitten...
Dat probleem snap ik niet zo goed - je weet toch wélke informatie het is? Als je een taal mét typeinformatie hebt dan weet je misschien dat het een string is, maar dan weet je nog niet wát het is.VyperX schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:10:
Ugh. Na tijden in C++ en Java te hebben geprogrammeerd mag ik nu bezig met een Python script. Ik voel me er totaal niet in thuis. Leuk dat je argumenten binnen krijgt bij een functie, maar welk type hebben ze?
Verder kan ik je met python vooral de tip geven om de interpreter open te hebben staan en daarin rond te klooien. Variabele pakken, print 'm eens, bekijk de attributen (met dir()), bekijk documentatie (var.function.__doc__), probeer functies eens uit.
Verder vind ik pdb een heel prettige debugger, aangezien je precies dat ook in je debugger kunt doen. Het kost (net als bij elke debugger) wel even moeite om het aan te leren, maar als je met grotere projecten bezig gaat dan is dat het wel waard.
Oké ik overdrijf nu een beetje.D-Raven schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:53:
[...]
Maargoed dan dat er veel katten op de wereld zijn
Maar ik kwam er op omdat ik nu eigenlijk een 600kb PNG als background moet toevoegen aan een website... Nog maar eens met de ontwerper overleggen.
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Eerst eens door deze tool heen halen: http://pmt.sourceforge.net/pngcrush/OkkE schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:59:
[...]
Oké ik overdrijf nu een beetje.
Maar ik kwam er op omdat ik nu eigenlijk een 600kb PNG als background moet toevoegen aan een website... Nog maar eens met de ontwerper overleggen.
Normaal gebruik ik altijd Yahoo! Smush.it, geeft PNG Crush een veel beter resultaat? Smush.it verkleint 'm van 630kb naar 585kb namelijk.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:02:
[...]
Eerst eens door deze tool heen halen: http://pmt.sourceforge.net/pngcrush/

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 30-08-2011 15:13 ]
Hangt er van af maar ik verwacht niet dat het heel veel beter gaat worden.OkkE schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:05:
[...]
Normaal gebruik ik altijd Yahoo! Smush.it, geeft PNG Crush een veel beter resultaat? Smush.it verkleint 'm van 630kb naar 585kb namelijk.
Op het moment dat je zelf iets opzet dan weet je wel welk type objecten je naar een functie stuurt, maar zelfs dan zie je daar geen informatie over bij de functie definitie.ValHallASW schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:54:
[...]
Dat probleem snap ik niet zo goed - je weet toch wélke informatie het is? Als je een taal mét typeinformatie hebt dan weet je misschien dat het een string is, maar dan weet je nog niet wát het is.
Daarnaast gebruik ik een externe library die het stuk C code parsed, en omzet naar een AST, waarbij alle elementen afleiden van een algemene Node class. Als ik dus in mijn functie een Node binnenkrijg, dan heb ik eigenlijk nog geen idee wat het is.
Natuurlijk zou ik zoiets ook hebben met C++, maar daar kan ik met dynamic_cast + een handige IDE in ieder geval sneller van alle subclasses bepalen wat voor functies/attributen ze hebben.
Da's nog wel een idee. Ben dat natuurlijk niet gewend vanuit C++.Verder kan ik je met python vooral de tip geven om de interpreter open te hebben staan en daarin rond te klooien. Variabele pakken, print 'm eens, bekijk de attributen (met dir()), bekijk documentatie (var.function.__doc__), probeer functies eens uit.
Verder vind ik pdb een heel prettige debugger, aangezien je precies dat ook in je debugger kunt doen. Het kost (net als bij elke debugger) wel even moeite om het aan te leren, maar als je met grotere projecten bezig gaat dan is dat het wel waard.
Daar heb je comments voor.VyperX schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:20:
[...]
Op het moment dat je zelf iets opzet dan weet je wel welk type objecten je naar een functie stuurt, maar zelfs dan zie je daar geen informatie over bij de functie definitie.
Python heeft toch ook wel een instanceof achtige constructie?Natuurlijk zou ik zoiets ook hebben met C++, maar daar kan ik met dynamic_cast + een handige IDE in ieder geval sneller van alle subclasses bepalen wat voor functies/attributen ze hebben.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gaat waarschijnlijk niet in VS komen gezien het feit dat het tegen al hun guidelines indruist.CodeCaster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:04:
@Ribbongebruik: ok, dan moet ik toch maar wat nieuwe shortcuts aanleren. Nu is het natuurlijk wachten tot ze dat (imho nog steeds) gedrocht in Visual Studio inbouwen.
MS is niet anti-toolbar en in hun eigen guidelines wordt er meerdere malen op gewezen dat een interface als de Ribbon niet geschikt is voor applicaties zoals VS.
Lekker op de bank
Die bestaat wel (het is gewoon een functie genaamd isinstance, aangezien in Python classes ook objecten zijn) maar in Python is het niet gebruikelijk om expliciet de types van je argumenten te gaan controleren. Om heldere en flexibele code te schrijven gebruik je je argumenten gewoon, en specificeer je vereisten in de documentatie..oisyn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:49:
Python heeft toch ook wel een instanceof achtige constructie?
Als je bijvoorbeeld een lijst als argument verwacht, dan kan het ook een tupel of een verzameling zijn; dat maakt niet uit als je er over itereert. Dus waarom zou je dan het type checken?
Als je toch types moet controleren, ga dan liever uit van duck typing: controleer of het argument de gewenste eigenschappen heeft; niet of het van een specifiek type is. Als je de eerdergenoemde lijst bijvoorbeeld wil kunnen indexeren, controleer dan met hasattr(x, "__index__") of de __index__-methode bestaat. Immers zijn tupels ook indexeerbaar (maar verzamelingen niet).
Ja hoor, dat heet Visual Studio Tools for OfficeValHallen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:59:
Gah, zit weer met in VBA in Excel te kloten. (Zou verboden moeten worden). Is het inmiddels al mogelijk om C# in Excel te gebruiken (uitgaande van geen beschikking over visual studio)?
In C++ gebruik je ook niet continu dynamic_cast om te kijken of een instance wel van een bepaalde class is. Het ging mij om zijn AST voorbeeld, daar wil je nogal eens kijken of een Node niet toevallig een Expression is oid (zeker gezien het feit dat iets als een Visitor pattern niet gaat werken in Python)Soultaker schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:01:
[...]
Die bestaat wel (het is gewoon een functie genaamd isinstance, aangezien in Python classes ook objecten zijn) maar in Python is het niet gebruikelijk om expliciet de types van je argumenten te gaan controleren. Om heldere en flexibele code te schrijven gebruik je je argumenten gewoon, en specificeer je vereisten in de documentatie.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zow, nog 20 minuten naar mijn beeldscherm staren... Ik loop anderhalve dag voor op schema (feature is afgerond vandaag en ready for deployment deze nacht). En aan een nieuwe feature beginnen is een beetje zonde voor die 20min. Tegen de tijd dat ik ticket en requirements heb gevonden kan ik al terug afsluiten. Oké, dat geeft morgen misschien een 10min voorsprong, ach ja. Dan maar even de FP lezen (heb ik vandaag nog niet gedaan).
Ik kan 't dan inchecken, de vorige versie terughalen, en die daar dan weer bovenop inchecken, maar da's een machtig ranzige workaround en dan krijg je ook conflicten omdat je niet de meest recente versie wil inchecken.
Toch maar eens kijken naar shelven.
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2011 17:12 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Open finder, onder "Shared", klik "All....", check de iconen voor de Windows-PC's.
Bonus: Vergroot de iconen
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ontopic: Binnen een halfuurtje beginnen met de website van een lokale vereniging wat aan te passen. (ze hebben nieuwe sponsers en ze willen die op een andere plaats )

Ghehe
Volgens mij zit er nog een 'steek onderwater' richting Windows in OSX. Als je namelijk bootcamp installeert en je hierin wil booten krijg je een opstart scherm. Elke partitie heeft mooie ge-aliasde letters, behalve die van windows, die is korrelig.Gamebuster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:16:
Voor de Mac gebruikers met windows machines in het netwerk:
Open finder, onder "Shared", klik "All....", check de iconen voor de Windows-PC's.
Bonus: Vergroot de iconen
Nog gaarder is dat die GUID in álle WCF-projecten zit bij de self-paced training kit, terwijl alle solutions daarin zélf hun service hosten.

Notepad++ to the rescue, Find & Replace in Files.
Edit: grr. Zat niet eens zo goed verstopt. Jammer dat 't niet te vinden was op internet.

[ Voor 44% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2011 22:49 ]
Het gaat me inderdaad vooral om het AST stuk. Alle Node-afgeleides zijn gegenereerd aan de hand van een grammatica file, dus documentatie is er ook niet. Als je dan wil weten wat de verschillende attributen van een Declaration inhouden... dan ben je aan het worstelen met de grammatica, en met de Python classes. Erg handig..oisyn schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:12:
[...]
In C++ gebruik je ook niet continu dynamic_cast om te kijken of een instance wel van een bepaalde class is. Het ging mij om zijn AST voorbeeld, daar wil je nogal eens kijken of een Node niet toevallig een Expression is oid (zeker gezien het feit dat iets als een Visitor pattern niet gaat werken in Python)
In de praktijk met Python kan ik het me helemaal voorstellen dat het je voor je interface niet uitmaakt of iets een lijst of tuple is, zolang het maar itereerbaar is. Maar ook daarbij moet je het wel documenteren.
That said, in talen als Java en C# heb je toch ook interfaces als "Iterable" en "IEnumerable" respectievelijk? Door dat soort informatie al vast te legen in je publieke interface kan een gebruiker van die interface sneller zien waar hij aan toe is.
Anyway, misschien moeten we dit maar laten zitten en weer, euh, ontopic gaan.

Er gaat een gerucht dat er op hoog niveau onderzocht wordt wat de impact zou zijn van een upgrade van windows. Naar Vista

De fuck. Upgraden naar Vista.... nu nog?Dido schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:13:
Er gaat een gerucht dat er op hoog niveau onderzocht wordt wat de impact zou zijn van een upgrade van windows. Naar Vista

gefixt
Dev-bak met een i7 2600 en 16GB RAM
Er zijn 1000 argumenten te verzinnen om nooit naar Vista te gaan, en nog eens 1000 om dat nu niet meer te doen. Maar ja, als dat soort beslissingen uit een of andere oververgaderende denktank moeten komen die al gauw een maand of 12 a 18 kunnen lullen over een project dat uiteindelijk in 6 maanden uitgevoerd wordt dan kun je dit soort rare sprongen verwachten.Aloys schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:20:
gefixt. Waarom gaan ze dan niet direct naar Windows 7? Dat lijkt mij een stuk voordeliger (anders moet je snel weer upgraden) en het werkt fijner (productiever dus).
Ik ben er ook niet bang voor dat het doorgaat - voordat ze eruit zijn ligt Windows 9 op de planken

Er is niet direct iets tegen Windows Vista, maar als je nu pas gaat onderzoeken naar welk systeem je kunt overstappen zou ik voor de meest recente versie gaan. Zulke onderzoeken duren over het algemeen best lang dus loop je het risico dat tegen de tijd dat de implementatie plaats vind Windows 8 al op de markt is (met eventueel ook een nieuwe Server OS in korte tijd daarna), als men dan net begint of net klaar is met Windows Vista loop je dus 2 versies van het OS achter.alex3305 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:56:
Vertel eens wat er mis is met Windows Vista inclusief SP2 ten opzichte van Windows 7? Zelf heb ik na een maand of drie nooit echte grote problemen gehad met Windows Vista ten opzichte van Windows XP. Alleen waren er in het begin haast geen fatsoenlijke drivers te verkrijgen.
Bij mijn vorige werkgever draaide alles op Vista (maar goed dat is een jaar geleden) en dat werkte vrij goed, dus er is tegen Vista vrij weinig in te brengen, maar nieuwer is toch prettiger (heb je ook wat extra jaren support).
wachtwoord moet tussen 8 en 12 symbolen bevatten, waaronder minstens 1 niet-letter (0123456789!$%&*()_+=-?) en minstens 1 kleine letter en 1 hoofdletter
De bug report zegt dat er nu een setting (onder Hints) is waarmee de warnings uitgezet kunnen worden. Helaas zie ik niet eens CSS3 hints: screenshot.
En op de een of andere manier is nu alles wat met explorer te maken heeft vernaggelt. Geen enkele drive is bereikbaar, office-applicaties doen niets, IE geeft geen sjoege, etc, etc, etc. Maar ja, het is toch "maar" een ontwikkelsysteem. Dat er nu twintig developers met de armen over elkaar zitten kost kennelijk niet genoegDido schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:13:
Als alles meezit zijn onze developmentservers morgen geupgrade naar IE8.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 31-08-2011 10:15 ]
Sure, had nog maar 4 schermpjes... Maar als ik een groupbox properties aanpas dat het lettergrote 14 wordt en de kleur RoyalBlue dan nemen alle controls dat over

*frustratie*

Haha, MoneYou vindt ook dat je wachtwoord maximaal 12 tekens mag zijnStyxxy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:53:
Wachtwoord beperkingen zijn zó irritant. Waarom een maximaal aantal tekens van 12 (!!).
[...]

Helpdeskert.Andurin schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:16:
Kleine ontwerp wijziging... Op alle schermpjes een groupbox omheen zetten waarin de titel mooi weer gegeven wordt in iets groter en blauw lettertype.
Sure, had nog maar 4 schermpjes... Maar als ik een groupbox properties aanpas dat het lettergrote 14 wordt en de kleur RoyalBlue dan nemen alle controls dat overHet schjnt Ambient Properties (MSDN: AmbientProperties Class (System.Windows.Forms)) of iets dergelijks te zijn... Iemand hier ervaring mee en hoe je het uitzet?
*frustratie*
Het was met de intentie om mijn dev frustratie te uitenCodeCaster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:27:
[...]
Helpdeskert.Maar dat zou je in code kunnen doen, het standaardgedrag is overerven van de parent.
En heb het al opgelost door in de groupbox een panel te plaatsen en deze weer goed in stellen voor de rest

Ik heb een lokale MSSQL Server 2008 draaien, daarop heb ik de afgelopen weken een testproject gedraaid. Nu wil ik de software afdelingsbreed gaan uitrollen, dus ik denk: Even de data exporteren van de lokale server naar onze MSSQL-server in het netwerk.
Dat werkt voortreffelijk, alle data wordt netjes overgezet, alleen worden de CONSTRAINTS en DEFAULT niet meegenomen, waardoor de data op de MSSQL-server een onsamenhangend geheel heeft

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb nu de sysadmin gevraagd om de backup van de lokale server te kopieren naar het filesystem van de MSSQL-server. Dan kan ik vanuit de Management Studio wel een import doen op die database vanaf dat filesystem.Phoenix1337 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:59:
Wees blij. Onze productieserver heeft helemaal geen foreign keys :x die van jou zul je vast nog wel op de een of andere manier kunnen importeren.
Het is ook niet mogelijk om een restore/import te doen via Management Studio op een externe server met een lokaal dump/backup bestand.
Waarom is me een raadsel

Code verwijderen kan soms ook erg nuttig zijn. Go for it!Gamebuster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:03:
Ik ben nu 2 uur aanwezig en heb al wel 0 bytes aan code geschreven /shame on me
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
Same here, ik ben alleen maar schermpjes aan het vernaggelen aanpassen en taart aan het etenGamebuster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:03:
Ik denk dat ik me zorgen moet maken, ik loop momenteel negatief op het aantal regels code geschreven.Gamebuster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:03:
Gelukkig is het tijd voor een cleanup
01101000 01100101 01101100 01110000
haha owja, dat heb ik wel gedaan!zwippie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:06:
[...]
Code verwijderen kan soms ook erg nuttig zijn. Go for it!
Ik heb send(...) rescue nil vervangen door try ...!
Hier is het onze applicatie. Vraag ik waarom ze in godsnaam een max erop hebben gezet (ook al worden wachtwoorden gehasht). Krijg ik het antwoord: "omdat langere wachtwoorden in het password-veld anders er lelijk gaan uitzien".Avalaxy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:22:
[...]
Haha, MoneYou vindt ook dat je wachtwoord maximaal 12 tekens mag zijn

Ze flikkeren zelfs de primary key wegPhoenix1337 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:03:
Ik vraag me sowieso af hoe ze bij MS ooit op het idee gekomen zijn om constraints en default waardes dan maar niet mee te kopiëren.

* Matis zal wel wat fout doen.
Ik kan me niet voorstellen dat de export/import-functie van MSSQL echt zo slecht werkt

01101000 01100101 01101100 01110000
Beter dan bij Online, daar mag je maximaal acht tekens en krijg je uit veiligheidsredenen het wachtwoord nog plaintext thuis opgestuurdStyxxy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:11:
[...]
Hier is het onze applicatie. Vraag ik waarom ze in godsnaam een max erop hebben gezet (ook al worden wachtwoorden gehasht). Krijg ik het antwoord: "omdat langere wachtwoorden in het password-veld anders er lelijk gaan uitzien".![]()
![]()
![]()
.edit: oh blijkbaar werkt het taartje niet bij notifies

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 31-08-2011 11:31 ]
Import / export is dus niet de geschikte tool daarvoorPhoenix1337 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:15:
Dat lijkt me ook niet nee. Gelukkig werk ik met MySQLoh nee, wacht ...
Je moet hebben "Microsoft SQL Server Database Publishing Wizard". Bij MSSQL 2008 zit standaard 1.4 meegeleverd (te vinden in het \Tools\Publishing\1.4 mapje
Die doet wel netjes alles meenemen in een plain SQL-file
Gratz
Dat laatste kan bij ons ook. Alleen moet de klant daar wel zelf voor kiezen en staat het standaard uit gevinkt.alex3305 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:29:
[...]
Beter dan bij Online, daar mag je maximaal acht tekens en krijg je uit veiligheidsredenen het wachtwoord nog plaintext thuis opgestuurdHelemaal voor niets!
Alles goed hier trouwens? Ik geniet nog even van een laatste halve week vrij, vanaf maandag kom ik hier weer rondhangen
Kater? Eerst water, de rest komt later
1
2
3
4
5
6
7
| if( somecondition ) { int i; ... } int i; |
Daar wordt dus op gereklameerd, dat er 2x een variable i gedefinieerd is, terwijl ze toch een verschillende scope hebben. Die 'i' die binnen de if gedeclareerd is, is helemaal niet meer toegankelijk buiten de if.
Dus, waarom kandanie
[ Voor 7% gewijzigd door whoami op 31-08-2011 12:21 ]
https://fgheysels.github.io/
Ik miste al het gekraai 's ochtends om me wakker te makenHaan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:05:
Ik geniet nog even van een laatste halve week vrij, vanaf maandag kom ik hier weer rondhangen
Ja daar stoor ik me ook altijd aan. Het kán natuurlijk wel, maar het lijkt me vooral een bewuste keuze om verwarring te voorkomen. Net zoiets als de verplichte break aan het eind van een case label die verder niets doet want C# support toch geen fallthrough

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 31-08-2011 12:54 ]
Alleen geen impliciete fallthrough, maar wel expliciet, maar dat vind ik idd ook echt irritant ( En bij empty cases word impliciet natuurlijk ook ondersteund ).oisyn schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:53:
[...]
Net zoiets als de verplichte break aan het eind van een case label die verder niets doet want C# support toch geen fallthrough.
[ Voor 55% gewijzigd door Woy op 31-08-2011 13:04 ]
Heeft de laatste versie van JavaScript dat niet? Mbv het 'let' keyword.eamelink schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:04:
Gewoon Javascript nemen, dan heb je helemaal geen blockscope
How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.
eamelink schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:04:
Gewoon Javascript nemen, dan heb je helemaal geen blockscope
1
2
3
4
5
6
7
| var a = 4,b = 5,c = 6; (function(a, b, c) { console.log([a, b, c]); })(1, 2, 3); console.log([a, b, c]); |
output:[1,2,3]
[4,5,6]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak