De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 186 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:29:
[...]Ik was gelukkig niet de enige, maar je ziet dan ook de mensen die overmoedig zijn... Kwam op een gegeven moment met een rotvaart een vrachtwagen inclusief trailer langs het treintje auto's welke voorzichtig reden. Ik denk dat die dus gewoon 80 gereden heeft ofzo... En uiteraard witte platen met de letter combinatie PL... :X
Die zijn dat ook wel wat gewend. Als ik zo zie hoe sommigen in de bergen van zwitserland rijden dan krijg ik al een hartverzakking. Gewoon doodleuk meer dan 50 rijden en dan laatste moment voor een U bocht afremmen. Alsof er niet een ravijn achter ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:28:
[...]

Die zijn dat ook wel wat gewend. Als ik zo zie hoe sommigen in de bergen van zwitserland rijden dan krijg ik al een hartverzakking. Gewoon doodleuk meer dan 50 rijden en dan laatste moment voor een U bocht afremmen. Alsof er niet een ravijn achter ligt.
Veel moeten zich dan ook eerst moed in drinken :+ Je moet ook wel moed hebben om midden op de snelweg te willen keren (tijdje geleden een Roemeen ofzo).
creator1988 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:24:
Zo, eindelijk ook weer eens in de Coffee Corner. Per 1 oktober weg bij funda, en bij Cloud9 aan de slag! http://c9.io/.

On topic: ze hebben daar ook een Nespresso apparaat :).
Ik trapte bijna in die "popup" voor de Chrome plugin. :+ Zo zie je maar hoe blind je op een gegeven moment wordt voor waarschuwingen en popups :P

Maar je bent helemaal "in de wolken" bij je nieuwe werkgever? :+
Afbeeldingslocatie: http://files.sharenator.com/s21984_Ba_dum_tss_RE_Minecraft_on_Drugs-s398x343-181273.jpg

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:32
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:36:
Het is dat het vrijdag is :>

Maar nee gekkenhuis, kom binnen in het episch centrum van javascript development. Dus allemaal heel hip en awesome!

-edit: en funda zoekt dus nieuwe goede fabeltastische devs :) http://www.funda.nl/about...er-funda/werken-bij-funda

[ Voor 21% gewijzigd door creator1988 op 26-08-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:01
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:39:
[...]
:? Leg uit, volgens mij begrijp ik hem niet... 't is tenslotte bijna weekend he ;)
Fix:
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:00:
[...]
:) Ach alles bBeter dan:
's avonds met, een vrouw, 's ochtends een vent :+
roy-t schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:04:
[...]
Waarom niet gewoon CTRL+scrollwieltje, zoom je in kun je alles goed zien :)
Kwaliteit viel behoorlijk tegen, Paint toont de afbeelding toch duidelijker :).
Zo, eindelijk ook weer eens in de Coffee Corner. Per 1 oktober weg bij funda, en bij Cloud9 aan de slag! http://c9.io/.
Proficiat!
.Gertjan. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:36:
[...]
[afbeelding]
_/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Styxxy op 26-08-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
creator1988 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

Maar nee gekkenhuis, kom binnen in het episch centrum van javascript development. Dus allemaal heel hip en awesome!
Zullen we daar epicentrum van maken? :D Dat leest fijner weg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

En ik me maar afvragen waarom pas bij 2x klikken de lightbox werkte... Zucht. Vrijdag zeker?

JavaScript:
1
2
3
4
// simpele versie
$('a.preview').click(function(){
    $(this).lightbox();
});

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
OkkE schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:47:
En ik me maar afvragen waarom pas bij 2x klikken de lightbox werkte... Zucht. Vrijdag zeker?
Ik ken de code niet dus ik zou het niet weten. Registreert die lightbox functie nogmaals een click event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Die lightbox() methode zal de lightbox aanmaken. Dus de preview is niks meer dan een normale link, na 1 keer klikken wordt de lightbox geinitialiseerd. Als je daarna klikt, klik je dus op de lightbox.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Inderdaad wat Creepy zegt. De lightbox() wordt nu pas geïnitialiseerd bij klik, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Ik ben vandaag duidelijk niet op mijn scherpst. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind de functienaam wel bijster onduidelijk, hij is net zo nietszeggend als database() of fiets(). Noem 'm dan initializeLightbox()... dan zie je, als je de code leest, ook dat daar niet de juiste functie wordt aangeroepen, dat moet natuurlijk showLightbox() zijn. ;)

En als dezelfde functie voor beide activiteiten moet worden aangeroepen, maar dat 'ie de eerste keer alleen geïnitialiseerd wordt... tjsa. :P

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 26-08-2011 14:08 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Naja, opzicht maakt de naam niet zoveel uit, want je het geen showLightbox nodig, wanneer je lightbox aanroept wordt alles automatisch voor je gefixt (met onclick handlers etc). Je doet in principe dus maar 1x lightbox() in je code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Aloys schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:53:
Naja, opzicht maakt de naam niet zoveel uit, want je het geen showLightbox nodig, wanneer je lightbox aanroept wordt alles automatisch voor je gefixt (met onclick handlers etc). Je doet in principe dus maar 1x lightbox() in je code.
Dan zou ik het nog altijd initialiseLightbox noemen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Gedoe om de naam van een functie... :+

Nog wat leuks. Een image loopt buiten de ronde hoeken van een div als ze niet beide position:static hebben. :(

http://jsfiddle.net/okke/Zbwgw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:33
Ik volg Styxxy en CodeCaster: initialiseLightbox lijkt mij ook veel beter en duidelijker.

Nog een interessant artikel over naamgeving in code: Naming things in code
Dikwijls vind ik naamgeving het moeilijkste deel van een stuk code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Voor zo ik weet is dat dood normaal, Als een object binnen het div groter is dan de aangegeven waarden zal deze er gewoon buiten gaan in plaats van afgekapt worden
OkkE schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:16:

Nog wat leuks. Een image loopt buiten de ronde hoeken van een div als ze niet beide position:static hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Otherside1982 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:21:
Nog een interessant artikel over naamgeving in code: Naming things in code
Dikwijls vind ik naamgeving het moeilijkste deel van een stuk code.
Leuk geschreven artikel. Al vind ik het voorbeeld van ConnectionManager wel een slechter gekozen voorbeeld. Het kan zijn dat je een object hebt dat verschillende connecties beheert (en eventueel berichten naar de juiste connectie leidt).

Ik moest glimlachen om:
Well-named code is easier to talk about with other programmers, helping knowledge of the code to spread. No one wants to try to say “ISrvMgrInstanceDescriptorFactory” forty times in a meeting.
DonKui schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:24:
Voor zo ik weet is dat dood normaal, Als een object binnen het div groter is dan de aangegeven waarden zal deze er gewoon buiten gaan in plaats van afgekapt worden
Maar daarvoor is er nu net overflow: hidden;...

Nog een uurtje en het is weekend *O* . Nu nog werk verzinnen om in dat uur te doen. Unit tests om een upgrade na te kijken zijn allemaal geschreven, maar de upgrade doen, wil ik voor na het weekend houden. Is een beetje zinloos om er nu mee te beginnen aangezien het mogelijk langer gaat duren vooraleer alles goed is ingesteld etc. (En een upgrade halverwege stoppen is ook een beetje stom.)

[ Voor 12% gewijzigd door Styxxy op 26-08-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Heeft een tweaker niet al een keer zo'n muis-scanner gemaakt een aantal jaar geleden gedaan maar dan op veel lagere resolutie?

YouTube: LG's Scanner Mouse LSM-100 at CES 2011 - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Je hebt gelijk daar had ik over heen gekeken
Dan nog werkt het normaal, het rode wat je nu nog ziet is de border, welke qua inhoud niet wordt meegerekend, het feit dat de image vierkant is en de div "rond" klopt natuurlijk niet, een div is altijd rechthoekig en zal daarom met overflow:hidden niet de delen verbergen die buiten de cirkel vallen
Styxxy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Leuk geschreven artikel. Al vind ik het voorbeeld van ConnectionManager wel een slechter gekozen voorbeeld. Het kan zijn dat je een object hebt dat verschillende connecties beheert (en eventueel berichten naar de juiste connectie leidt).

Ik moest glimlachen om:

[...]

[...]

Maar daarvoor is er nu net overflow: hidden;...

Nog een uurtje en het is weekend *O* . Nu nog werk verzinnen om in dat uur te doen. Unit tests om een upgrade na te kijken zijn allemaal geschreven, maar de upgrade doen, wil ik voor na het weekend houden. Is een beetje zinloos om er nu mee te beginnen aangezien het mogelijk langer gaat duren vooraleer alles goed is ingesteld etc. (En een upgrade halverwege stoppen is ook een beetje stom.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

DonKui schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:39:
Je hebt gelijk daar had ik over heen gekeken
Dan nog werkt het normaal, het rode wat je nu nog ziet is de border, welke qua inhoud niet wordt meegerekend, het feit dat de image vierkant is en de div "rond" klopt natuurlijk niet, een div is altijd rechthoekig en zal daarom met overflow:hidden niet de delen verbergen die buiten de cirkel vallen

[...]
Als je beide elementen position: static geeft, wordt de image wel rond weergegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb m'n nieuwe laptop *O*

Lekker snel, die i7 :9

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:32:
Heeft een tweaker niet al een keer zo'n muis-scanner gemaakt een aantal jaar geleden gedaan maar dan op veel lagere resolutie?

YouTube: LG's Scanner Mouse LSM-100 at CES 2011 - YouTube
Volgens mij wel, dat zal Sprite_TM dan wel geweest zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:30
Volgensmij was dat de 4x4 pixel webcam, op basis van een optische muis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Die gebruikt de optische sensor van de muis. Dat ding van LG heeft losse camera's erin zitten om te scannen (tenminste dat zegt die dame). Dat is niet zo revolutionair lijkt me, als ik een camera onder mijn auto hang heb ik een scannende auto :D

Sowieso beetje vreemd dat ze ook in de demo laat zien dat ze het plaatje kan roteren :') Dat is ook echt vanwege de techniek in de muis :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
OkkE schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:16:

De mijne ziet er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/acwhzo.png

Dat is toch wat je wilt?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39

On topic: ze hebben daar ook een Nespresso apparaat :).
Gefeliciteerd!

Hmm, een (javascript) dev IDE in de browser? Grappig concept en ziet er ook nog goed uit.
Qua werking heb ik er m'n twijfels bij, maar ja, dat is met veel dingen die 'nieuw' zijn en je zelf nog nooit hebt geprobeerd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Jan_V schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:51:
[...]
Hmm, een (javascript) dev IDE in de browser? Grappig concept en ziet er ook nog goed uit.
Das toch gewoon de console? Zit standaard in dev tools van IE9, firebug, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Wat lame zeg, om in MVC3 te kunnen developen moet je Visual Web Developer installeren (anders krijg je vage errors). Die had ik niet geïnstalleerd omdat het simpelweg een uitgeklede versie van Visual Studio is, compleet nutteloos dus als je toch al een betaalde Visual Studio hebt.

Ik snap niet waarom de IDE en het framework niet gewoon los van elkaar kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Avalaxy schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:44:
Wat lame zeg, om in MVC3 te kunnen developen moet je Visual Web Developer installeren (anders krijg je vage errors).
Had je niet gewoon wat andere dingen nodig? Het is namelijk wel los mogelijk, zo lang je het alleen wil uitvoeren..

De release logs zeggen dat het gewoon met VS2010 kan:
code:
1
2
3
4
5
The ASP.NET MVC 3 run-time components require the following software: 
- NET Framework version 4. 

ASP.NET MVC 3 Visual Studio 2010 tools require the following software: 
- Visual Studio 2010 or Visual Web Developer 2010 Express.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 26-08-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Visual Studio zegt wat anders :P Deze error krijg ik: http://stackoverflow.com/...rking-on-at-least-two-pcs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het kan ook gewoon met VS2010, Visual Web Developer is namelijk een component (net als VB, C#, of F#) dat ondersteuning voor o.a. HTML enzo toevoegt aan VS2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
Om je weer actief aan het backuppen te krijgen werkt niets zo goed als data-loss als gevolg van je meest recente schijf die op onverwachts moment de geest geeft :'(.

Gelukkig niets cruciaals verloren maar genoeg kleine dingetjes waarvan je denkt van 'ohja, die moest ik nog toevoegen aan m'n cronjob'. :/ Gelukkig nu weer wat te doen dit weekend :+

[ Voor 19% gewijzigd door Leftblank op 27-08-2011 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Raar, ik heb VS 2010 (dacht Prof) en het werkt gewoon goed, afgelopen week kreeg ik ook een MVC3 project in mijn handen en moest alleen even MVC3 installen en het werkte.

Installer draaien en VS2010 snapte het project... :P In ieder geval bij mij wel :Y)
Zover ik weet is mijn VS2010 ook helemaal up-to-date (dus met SP)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:12:
Het kan ook gewoon met VS2010, Visual Web Developer is namelijk een component (net als VB, C#, of F#) dat ondersteuning voor o.a. HTML enzo toevoegt aan VS2010.
Klopt, je moet dat component hebben geïnstalleerd.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En, kenden we deze al?

http://forums.thedailywtf.com/forums/p/8499/161670.aspx

The Pokemon way :P 8)7

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Blijkbaar is er een Visual Studio uservoice account aangemaakt :)

http://visualstudio.uservoice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Voted :) Ik hoop dat er een soort Git integratie komt, maar dat zie ik niet snel gebeuren bij Microsoft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:39:
Blijkbaar is er een Visual Studio uservoice account aangemaakt :)

http://visualstudio.uservoice.com
Jammer alleen dat elke idioot een idee kan aandragen. Een splitsing van de IDE in een native en managed variant bijvoorbeeld gaat natuurlijk nergens over.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Of die opmerking over het opvangen van meerdere soorten exceptions in 1 catch blok... Heeft ook echt met de IDE te maken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:00:
Jammer alleen dat elke idioot een idee kan aandragen. Een splitsing van de IDE in een native en managed variant bijvoorbeeld gaat natuurlijk nergens over.
Heeft misschien met deze te maken, de link lijkt wel erg vaak gelegd te worden.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar dát is een zinnige suggestie. Wellicht moeten ze terug naar native, maar een splitsing gaat echt nergens over

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
[...]
Ik ga er van uit dat ze bij MS verstandig genoeg zijn om dat in te zien ;)
Avalaxy schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:17:
Of die opmerking over het opvangen van meerdere soorten exceptions in 1 catch blok... Heeft ook echt met de IDE te maken :F
Het gaat óók over de onderliggende platformen voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
PrisonerOfPain schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:48:
[...]

Het gaat óók over de onderliggende platformen voor zover ik kan zien.
Waar zie je dat dan? Die categoriën (C#, F#, VB.NET, etc.) lijken mij meer te duiden op Visual Studio features voor die specifieke taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Avalaxy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:50:
[...]

Waar zie je dat dan? Die categoriën (C#, F#, VB.NET, etc.) lijken mij meer te duiden op Visual Studio features voor die specifieke taal.
Als je bij C++ kijk zie je dat er eigenlijk alleen maar om language features gevraagt word, maar goed uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit. Je vraagt ergens om en uiteindelijk vogelen ze bij MS maar uit wat ze er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

creator1988 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

Het is dat het vrijdag is :>

-edit: en funda zoekt dus nieuwe goede fabeltastische devs :) http://www.funda.nl/about...er-funda/werken-bij-funda
Late quote, maar leuk voor je. :) Ga je daar ook tijd krijgen om te bloggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:48:
[...]

Ik ga er van uit dat ze bij MS verstandig genoeg zijn om dat in te zien ;)
Daar ben ik niet zo bang voor. Wat ik me afvraag is wat het netto resultaat van een dergelijke lijst met suggesties is als hij wordt ondergesneeuwd door onzinrequests.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

farlane schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:42:
[...]

De mijne ziet er zo uit: [afbeelding]

Dat is toch wat je wilt?
Dat is de bedoeling ja. Welk OS/browser gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
OkkE schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:29:
[...]
Dat is de bedoeling ja. Welk OS/browser gebruik je?
Firefox (6, misschien 5 ook) en Internet Explorer 9 tonen het wel goed. Opera en Chrome doen het nog niet. Ik heb deze bug al bij Opera gerapporteerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Styxxy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:31:
[...]

Firefox (6, misschien 5 ook) en Internet Explorer 9 tonen het wel goed. Opera en Chrome doen het nog niet. Ik heb deze bug al bij Opera gerapporteerd :).
Volgens mij sliep ik vrijdag; ik zou zweren dat ik het in Firefox getest had... Maar daar werkt het wel gewoon ja. Dat IE9 het doet is ook wel een shock, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het daar toch niet zou werken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

Terwijl ik vandaag een vrije dag heb, worden er zojuist toch 3 bugs RESOLVED FIXED gesloten.

Geeft toch een extra fijn gevoel :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Logisch; als jij vrij hebt dan wordt er tenminste niks nieuws gesloopt, dus dit is een uitgelezen kans voor je collega's om op een positief aantal gesloten issues uit te komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
[b]Jan_V schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:51:

Gefeliciteerd!

Qua werking heb ik er m'n twijfels bij, maar ja, dat is met veel dingen die 'nieuw' zijn en je zelf nog nooit hebt geprobeerd.
Ja het is een dev IDE, maar wel redelijk full-fledged, inclusief debugging / stepping / locals, etc. Nu vooral gericht op NodeJS, maar komt een zwik andere talen aan. Het is nu ook al de default editor voor GitHub, dus wel nice.
CodeCaster schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:03:
[...]

Late quote, maar leuk voor je. :) Ga je daar ook tijd krijgen om te bloggen? ;)
Juist wel. Nu gestopt omdat er mensen aanstoot namen aan een aantal van mijn uitspraken, maar wil weer gewoon gaan beginnen als ik bij c9 ben begonnen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
creator1988 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:39:

..., maar wil weer gewoon gaan beginnen als ik bij c9 ben begonnen :) .
Daar kijk ik naar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
.Gertjan. schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:54:
[...]

Raar, ik heb VS 2010 (dacht Prof) en het werkt gewoon goed, afgelopen week kreeg ik ook een MVC3 project in mijn handen en moest alleen even MVC3 installen en het werkte.

Installer draaien en VS2010 snapte het project... :P In ieder geval bij mij wel :Y)
Zover ik weet is mijn VS2010 ook helemaal up-to-date (dus met SP)...
Ja dat werkt dus. Het werkt niet als je eerst MVC3 installeert en daarna pas VS2010 ;).
[...]

Nee inderdaad. Ze hadden beter het kunnen veranderen in "Pay the same attention to native as managed".

[ Voor 25% gewijzigd door Rutix op 29-08-2011 12:34 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:22
Ik ben maar eens begonnen aan het schrijven van unit tests voor een project (in php) wat al sinds 2005 loopt en nog geen enkele unit test heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Het aantal ruby on rails vacatures is zo mager dat het bedrijf waar ik voor werk 4x op de 1e pagina van google komt zodra ik ernaar zoek

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Gamebuster schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:07:
Het aantal ruby on rails vacatures is zo mager dat het bedrijf waar ik voor werk 4x op de 1e pagina van google komt zodra ik ernaar zoek
Dat kan ook komen door dat je er werkt. :) Welke zoek-term gebruik je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:31:
[...]
Ja dat werkt dus. Het werkt niet als je eerst MVC3 installeert en daarna pas VS2010 ;).
VS2010 staat al op mijn machine sinds hij op MSDN is beland :P Het eerste wat er na een format op gaat is VS2010, je installeert toch nooit je plugins als eerste :+ Maar een reinstall van MVC3 lost het probleem ook niet op?

Maar goed er zijn meer plugins/zaken die VS2010 niet oppakt bij de installatie en je dus moet installen na VS2010. Zelfde als eerst .NET installeren en dan pas IIS, dat gaat/ging ook niet altijd even lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Gamebuster schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:07:
Ruby on Rails vind ik dan ook wel een grappige taal maar IMHO niet echt geschikt voor productiesoftware. Hetzelfde wat ik overigens vind van Adobe AIR. Het zijn ontzettend leuke ideeën, maar werken in mijn ervaring vaak traag.

Daarnaast kun je alles nabouwen in PHP, ASP.net, Python en Javascript met HTML en CSS. Waar nu ook veel bedrijven naartoe lijken te gaan overigens. HTML5 + JS en CSS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
alex3305 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:38:
[...]

Ruby on Rails vind ik dan ook wel een grappige taal maar IMHO niet echt geschikt voor productiesoftware.
Ontwikkelsnelheid ligt wel erg hoog. De nieuwe Uitzending Gemist site is ook in RoR geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Styxxy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:31:
[...]

FF5 op Linux/Debian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
creator1988 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:45:
[...]

Ontwikkelsnelheid ligt wel erg hoog. De nieuwe Uitzending Gemist site is ook in RoR geschreven.
Ontwikkelsnelheid met PHP inclusief een goed framework (zoals CodeIgnitor of Zend) ligt volgens mij ook ontzettend hoog. Net zoals elke taal met een goede library en of deze dan in de taal zelf gebakken zit of niet, doet er naar mijn mening niet echt toe.

Daarnaast kun je bij elke webtaal zowat alles zelf mooi vormgeven met CSS en eventueel effectjes toevoegen met HTML5 en/of JS (jQuery, mootools, Prototype, etc). Dus daar zie ik het probleem ook niet in. Ik ben zelf gewoonweg nog niet overtuigd van een pakket zoals Ruby on Rails. Eerder zou ik dan nog kiezen voor Python bij Google AppSpot, vanwege de goede schaalbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:25
alex3305 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Ontwikkelsnelheid met PHP inclusief een goed framework (zoals CodeIgnitor of Zend) ligt volgens mij ook ontzettend hoog. Net zoals elke taal met een goede library en of deze dan in de taal zelf gebakken zit of niet, doet er naar mijn mening niet echt toe.
Ruby on Rails zit dan ook niet ingebakken in Ruby maar staat er volledig los van :+.
[..]
Ik ben zelf gewoonweg nog niet overtuigd van een pakket zoals Ruby on Rails. Eerder zou ik dan nog kiezen voor Python bij Google AppSpot, vanwege de goede schaalbaarheid.
Python op AppSpot is inderdaad een prima optie maar Ruby (of inmiddels overige talen) op Heroku of EngineYard zullen hier niet voor onder doen en zijn zviw. ook al wat langer in omloop dan AppSpot en bieden op een aantal vlakken wat meer keuzevrijheid. Zulke schaalbare cloud-oplossingen zijn er inmiddels wel voor elke denkbare programmeertaal en komen ook stuk voor stuk weer met hun eigen beperkingen ten opzichte van traditionele hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
30 minuten discussieren met 1/3e van het team over de besparing van 8 tekens in een groepje methods FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
Besparing van tekens in methods ? WTF ? Je bedoelt toch niet over functienamen ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaNOD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-03 14:04
Gamebuster schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:45:
30 minuten discussieren met 1/3e van het team over de besparing van 8 tekens in een groepje methods FTW
1 ding is zeker, dit zijn jullie duurste acht tekens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
whoami schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:51:
Besparing van tekens in methods ? WTF ? Je bedoelt toch niet over functienamen ?
We hebben een zooi van dit soort methods welke altijd gebruikt worden om iets te doen met een bepaalde context:

code:
1
2
3
def self.a(context, args)
  context.doe_iets
end

Ik wilde ervan maken:

code:
1
2
3
def self.a(args)
  doe_iets
end

Die methods doen altijd iets op context en gebruiken nooit methods uit de class waarin ze gedefinieerd zijn, dus ik wilde die methods gewoon uitvoeren in context van context. Die methods verplaatsen naar de class van context was namelijk geen optie.

Er was dus een hele discussie waarom wel en waarom niet :P

Nou is die context. niet echt een probleem, maar soms is er ook humor als context.instance_variable_get(:@variable).doe_iets_anders, en dat vond ik toch wel iets te gek.

Ik blijf erbij dat ik 't lelijk vind, maar het is hier meerderen tegen 1, dus laat ik maar braaf zijn :P

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 29-08-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Woei, tijd om naar huis te gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Hee, inderdaad! Bijna tijd!

Damn, wat ging de dag snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:05:
Hee, inderdaad! Bijna tijd!

Damn, wat ging de dag snel!
Komt ervan als je uren discussies hebt over nutteloze dingen :+
Of je werk leuk vind

[ Voor 9% gewijzigd door graceful op 29-08-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh man, ik zou dringend nog eens men programmeerskills moeten bovenhalen in de vakantie. Vooral met deze slechte zomer zou het wel handig zijn om eens een deftig homeproject te vinden om me bezig te houden (aan veel van mijn projecten vanuit mijn school is er niet veel extra aan toe te voegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
.Gertjan. schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:34:
[...]
je installeert toch nooit je plugins als eerste :+ Maar een reinstall van MVC3 lost het probleem ook niet op?
Heb ik niet gedaan, gewoon in de juiste volgorde gedaan, alleen had ik de web developer dinges uitgevinkt. Visual studio + MVC3 + SP1 verwijderd, alles opnieuw gedaan (mét web developer dinges), en toen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik ben bezig met asp.net te leren. MVC 3. Ik heb een klein vraagje waar ik geen topic aan wil wijden :P

Ik ben nu bezig met de database.

In mijn controller staat:
ASP.NET:
1
2
var genreModel = storeDB.Genres.Include("Albums").Single(g => g.Name == genre);
return View(genreModel);

Lees ik hier regel 1 goed:
Neem uit de database tabel Genres, en selecteer enkel 1 genre, waarbij de naam gelijk is aan Genre.
En Inner join (include) hierbij de tabel Albums. Gekoppeld aan de overeenkomstige velden in de Modelclass (In dit geval in beide tabel GenreID)
Klopt dat?

In mijn view kan ik nu mooi alle albums zien voor de gekozen genre.
Maar ik wil ook de artiest naam zien. Echter: de structuur is als volgt:

Genre
GenreID
Name
List<Album> Albums

Album
AlbumID
GenreID
ArtistID
Title

Artist
ArtistID
Name

Hoe kan ik nu een soort van inner join doen hiermee?
Include(Albums) is de inner join voor albums, heb ik dat goed?

Ik moet soort van Include("Artist") doen op de Include("Albums") want een artiest zit gekoppeld aan een album, en niet aan een genre.

[ Voor 7% gewijzigd door Guillome op 29-08-2011 22:04 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
* YopY houdt wel van dat agile gebeuren, :+.

In den beginne hebben we een paar stories ingeschat op ~6 punten, die, zoals onze velocity toen was ongeveer een á twee dagen was, en nu één. Nu blijkt dat we die stories stiekem al eerder gebouwd hebben (het zijn dezelfde schermen, alleen je komt er via een ander pad - via het hoofdscherm ipv een andere flow). Zo twee maal een drie-punts story in een uurtje gefixed, plus de rest nog, :+. En het was ook nog eens een melige, afgeleide dag waar we wat muziek zaten te luisteren / delen en wat op youtube zaten te kijken. Doe mij nog maar een paar van zulke dagen, :p.

Zit nu echt in een eind-van-het-project-nabij stemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
eind-van-het-project-nabij stemming, is dat een stemming waar je het helemaal gehad hebt met je project, de motivatie zakt en je iets nieuws wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutonus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 15:06
Guillome schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:00:
Ik ben bezig met asp.net te leren. MVC 3. Ik heb een klein vraagje waar ik geen topic aan wil wijden :P

Ik ben nu bezig met de database.

In mijn controller staat:
ASP.NET:
1
2
var genreModel = storeDB.Genres.Include("Albums").Single(g => g.Name == genre);
return View(genreModel);

Lees ik hier regel 1 goed:
Neem uit de database tabel Genres, en selecteer enkel 1 genre, waarbij de naam gelijk is aan Genre.
En Inner join (include) hierbij de tabel Albums. Gekoppeld aan de overeenkomstige velden in de Modelclass (In dit geval in beide tabel GenreID)
Klopt dat?

In mijn view kan ik nu mooi alle albums zien voor de gekozen genre.
Maar ik wil ook de artiest naam zien. Echter: de structuur is als volgt:

Genre
GenreID
Name
List<Album> Albums

Album
AlbumID
GenreID
ArtistID
Title

Artist
ArtistID
Name

Hoe kan ik nu een soort van inner join doen hiermee?
Include(Albums) is de inner join voor albums, heb ik dat goed?

Ik moet soort van Include("Artist") doen op de Include("Albums") want een artiest zit gekoppeld aan een album, en niet aan een genre.
Je kan .Include("Album").Include("Album.Artist") doen, zo neem je het album met bijhorende artiest mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

HELD _/-\o_ Nu kan ik weer verder :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutonus
Je kan er ook velden me aanroepen als je enkel bv je artiestnaam wil zien bij je album, hoef je: .Include("Album").Include("Album.Artiest.Naam") doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat kan dan volgens .net weer niet: "Een opgegeven Include-pad is niet geldig. Het EntityType MvcMusicStore.Models.Artist declareert geen navigatie-eigenschap met de naam Name."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutonus
Guillome schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:21:
Dat kan dan volgens .net weer niet: "Een opgegeven Include-pad is niet geldig. Het EntityType MvcMusicStore.Models.Artist declareert geen navigatie-eigenschap met de naam Name."
Klopt inderdaad, had me vergist |:( -> koffie-break

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Avalaxy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:10:
eind-van-het-project-nabij stemming, is dat een stemming waar je het helemaal gehad hebt met je project, de motivatie zakt en je iets nieuws wilt?
Bij de klant waar ik al meer dan een jaar zit is de einde-van-het-project-nabij-stemming meer: "Nee ik wil niet weg want deze klant is tof ;( "

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 29-08-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
alex3305 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:38:
[...]

Ruby on Rails vind ik dan ook wel een grappige taal maar IMHO niet echt geschikt voor productiesoftware. Hetzelfde wat ik overigens vind van Adobe AIR. Het zijn ontzettend leuke ideeën, maar werken in mijn ervaring vaak traag.

Daarnaast kun je alles nabouwen in PHP, ASP.net, Python en Javascript met HTML en CSS. Waar nu ook veel bedrijven naartoe lijken te gaan overigens. HTML5 + JS en CSS3.
Ruby is niet de snelste in performance, maar Rails is toch meest awesome framework waar ik ooit mee gewerkt heb. Hoezo is t niet geschikt voor productie software? We hebben gigantische pakketten erin draaiende en is goed te onderhouden, zelfs voor mij met 2 maanden ervaring met ruby of rails.

Ik moet er niet aan denken die sites/tools van "ons" in PHP te schrijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zat zo eens de nieuwste Building Windows 8-blog te lezen en vroeg me wat af:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-43-metablogapi/7532.Figure-22-_2D00_-Keytips-crop_5F00_2.png

Gebruikt iemand dergelijke shortcut keys wel eens? Ik ben bijvoorbeeld in Word langer bezig met kijken naar welke letter waarbij hoort dan dat ik bezig ben om 'm aan te klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Laatst online: 21:37

Reptile209

- gers -

CodeCaster: voor veelgebruikte functies zoek ik idd vaak de shortcut key op. Je moet hem daarna natuurlijk wel onthouden voor de volgende keer :). Op een gegeven moment wordt dat een handige routine: Alt-IVK: Invoegen > Verwijzingen > Kruisverwijzing gaat een stuk sneller dan met de muis het menu (of de ribbon) navigeren.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:35:
Ik zat zo eens de nieuwste Building Windows 8-blog te lezen en vroeg me wat af:
[afbeelding]

Gebruikt iemand dergelijke shortcut keys wel eens? Ik ben bijvoorbeeld in Word langer bezig met kijken naar welke letter waarbij hoort dan dat ik bezig ben om 'm aan te klikken...
De enige die ik gebruik is de ALT + H A S in outlook om mijn signature aan een mail te hangen. Verder enkel de control + key shortcuts.
Alex) schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:31:
[...]

Bij de klant waar ik al meer dan een jaar zit is de einde-van-het-project-nabij-stemming meer: "Nee ik wil niet weg want deze klant is tof ;( "
Heb eigenlijk nooit echt het einde van een project mee gemaakt. Vaak zijn het projecten die chronisch lijken te worden en besluit ik mijn ontslag maar in te dienen :+ Vaak is dat ook wel een beetje een einde project (want vaak houden werkgevers er geen rekening mee dat iemand kan opstappen en zetten hun geld dus op 1 persoon) :+

Overigens ben ik dan vaak de laatste weken ook niet echt te genieten. Tot nu toe is er altijd wel iets van onenigheid ontstaan als ik opstap. De meeste werkgevers zijn het namelijk niet altijd eens met de opstap... Ze hebben wel diverse signalen gehad dat ze misschien eens moesten investeren, maar die slaan ze in de wind, tja dan stapt iemand een keer op, en dan is het :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Poeh....het is toch een beetje back to basic om weer die-hard embedded bezig te zijn, zonder OS, threading, 256kb (wat wel weer luxe is) flash, etc......En dan een redelijk brakke ide erbij, waarbij je teruggrijpt naar notepad++.

Maar goed....het is ook weer fun.

* koli-man gaat weer aan het werk

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:26:
[...]
Vaak is dat ook wel een beetje een einde project (want vaak houden werkgevers er geen rekening mee dat iemand kan opstappen en zetten hun geld dus op 1 persoon) :+
Dat is bij mij nu ook het geval, bij het belangrijkste project van het bedrijf nog wel en er is op het moment geen collega die mijn werk kan overnemen.. maar ik ben toch aan het overwegen op te stappen. Ik vind dat aan de ene kant toch moeilijk omdat ik ook heb geholpen met het opzetten van alles, het is eigenlijk een beetje "mijn kindje" geweest jarenlang.. maar ik heb al vaak aangekaart dat er enkele dingen anders moeten, en ik kan er niet blijven werken omdat ik me anders schuldig voel dat ze met niets zitten. Heb een doos vol redenen waarom ik weg wil, en heel weinig waarom ik zou blijven.

:D/-<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:51
Goede morgen! Strontverkouden dag 4, moet toch zeggen dat ik het helemaal gehad heb met dat gesnotter... Als het zo door gaat moet ik nog nieuwe zakdoekjes kopen ook >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
koli-man schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:30:
Poeh....het is toch een beetje back to basic om weer die-hard embedded bezig te zijn, zonder OS, threading, 256kb (wat wel weer luxe is) flash, etc......En dan een redelijk brakke ide erbij, waarbij je teruggrijpt naar notepad++.
256 KB is inderdaad een enorme bult geheugen voor embedded. Ik ben al blij dat ik bij de chip waar ik nu mee bezig ben 96 KB heb, maar bij een ander project is het maar 16 KB.

Maar ook het feit dat je geen OS/threading/whatever hebt maakt het ook wel weer makkelijker, want je hoeft er ook geen rekening mee te houden ;)

Helaas zitten we hier nog met een framework van de leverancier, en geen tijd om alles zelf naar eigen wensen te implementeren :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Meer mensen die vinden dat Microsoft een beetje doorslaat met zijn Ribbon idee in Windows 8? Ik vond het in Word al een verschrikkelijk ding; laat staan in de Verkenner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

semicolon schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:54:
[...]

Dat is bij mij nu ook het geval, bij het belangrijkste project van het bedrijf nog wel en er is op het moment geen collega die mijn werk kan overnemen.. maar ik ben toch aan het overwegen op te stappen. Ik vind dat aan de ene kant toch moeilijk omdat ik ook heb geholpen met het opzetten van alles, het is eigenlijk een beetje "mijn kindje" geweest jarenlang..
In het begin vond ik het ook sneu om mijn werkgever te verlaten en "mijn kindje" op te moeten geven. Echter komt er een punt dat de samenwerking niet lekker gaat. Dit kan door allerlei zaken komen, van conflicten in de werksfeer tot het missen van de uitdaging in je werk. Bij mijn eerste baas heb ik daar 2 jaar mee rondgelopen en meerdere malen aangekaart, maar er werd niets mee gedaan. De mooie projecten gingen aan mijn neus voorbij en gingen naar incompetente mensen die het vervolgens verkrachtten, vervolgens mocht ik de scherven opvegen. Daarnaast ging men er graag met de eer vandoor, wat ik maakte werd door een ander gebruikt om mee te pronken richting klanten (want als junior mocht je geen klant contact).

Op een gegeven moment had ik echt zoiets van: "Fuck this, ik weet zeker dat ik meer kan en waard ben dan dat hier ooit zal worden benut."
maar ik heb al vaak aangekaart dat er enkele dingen anders moeten, en ik kan er niet blijven werken omdat ik me anders schuldig voel dat ze met niets zitten. Heb een doos vol redenen waarom ik weg wil, en heel weinig waarom ik zou blijven.
Je moet natuurlijk wel kans geven om te verbeteren, maar als dat vervolgens niet gebeurt (als de veranderingen redelijk zijn en wel zouden kunnen) moet je opstappen. Geloof me, anders vreet je je helemaal op en loop je kans op een burn-out of een bore-out...

Maar het blijven lastige zaken.

Momenteel zit ik zelf ook weer in een dipje. Ik weet alleen niet of het door het werk komt, maar ik heb totaal geen motivatie meer. Het werk is redelijk leuk, ik kan een beetje ZZP-en (wat ik ook redelijk leuk vind), maar ik heb iedere dag last van gigantische opstart problemen en ben ontzettend snel afgeleid. Ik ben al dik 2 uur op kantoor en heb nog niet veel voor elkaar gekregen. Ik wil wel, maar ook weer niet, waarbij het resultaat is dat ik uiteindelijk weinig voor elkaar krijg... Je zou zeggen dat ik toe ben aan vakantie, maar die heb ik net gehad... Daarnaast ben ik als ik 's avonds thuis kom helemaal kapot......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:51
OkkE schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:20:
Meer mensen die vinden dat Microsoft een beetje doorslaat met zijn Ribbon idee in Windows 8? Ik vond het in Word al een verschrikkelijk ding; laat staan in de Verkenner...
Moet zeggen dat ik er in Office nu wel een beetje gewend aan ben... Gewoon niet te vaak Office gebruiken en het gaat wel... Maar ik vind het er verschrikkelijk uitzien voor de verkenner... Het zal misschien voor tablets wel aardig werken aangezien je vrijwel geen sneltoetsen hebt, maar voor een desktop vind ik het toch wel erg lelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Avalaxy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:10:
Nog net niet, dat komt waarschijnlijk volgende week :p. Nu is het van 'het eind is in zicht, nog een paar features en klaar'. Alleen het is dan niet klaar, want dan komt het langdradige proces van kleine dingetjes tweaken, bugs fixen, etc :+.
Nein: ik vond de Ribbon in Word op zich veel prettiger dan de tienduizenden icoontjes die je eigenlijk niet gebruikt. Aan de andere kant, ik gebruik zelden knoppen in Verkenner, en hoop dat ze wel de optie geven om de UI te verbergen of verkleinen.

[ Voor 38% gewijzigd door YopY op 30-08-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Laatst online: 12-09 14:21

koli-man

Bartender!!!!

Woy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:17:
[...]

Maar ook het feit dat je geen OS/threading/whatever hebt maakt het ook wel weer makkelijker, want je hoeft er ook geen rekening mee te houden ;)

Helaas zitten we hier nog met een framework van de leverancier, en geen tijd om alles zelf naar eigen wensen te implementeren :(
In dit geval schrijven wij het framework :) omdat onze partner gegenereerde (matlab) code erin wil hangen. Dat willen wij op een zo mooi en praktisch mogelijke manier. En de codebase kan inderdaad wat groter worden, vandaar het extra geheugen.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Sowieso ben ik geen ribbon fan, maar waar ik hier nog extra voor vrees is dat iedereen binnen de kortste keren niet alleen de standaard tabs heeft, maar ook 1 voor zijn virusscanner, videokaart, HP printer e.d.

Sommige fabrikanten moeten realiseren dat klanten wel meer doen op een computer dan hun product te gebruiken |:(

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan die ribbon balk dan niet gewoon uit? Ik dacht dat je 'em in Word ook kon 'hiden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Woy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:17:
256 KB is inderdaad een enorme bult geheugen voor embedded. Ik ben al blij dat ik bij de chip waar ik nu mee bezig ben 96 KB heb, maar bij een ander project is het maar 16 KB.
Ligt er een beetje aan over welk platform je het hebt, een mainstream STM32 (Cortex-M3) bijvoorbeeld heeft toch al snel 128KB, en is ook als 1M versie te krijgen.
Ik ben iig blij dat dat RAM en FLASH geneuzel een beetje verleden tijd is, dat vond ik altijd zo'n zonde van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de Ribbon zeer prettig werken, de gedachte en visie op UX die er achter zit staat me wel aan, maar ieder zijn ding. Het was wel even wennen maar ik zou nu niet meer zonder willen.

@TJHeuvel: itt tot de Ribbon in Word is er expliciet voor gekozen om geen extensies in de Explorer Ribbon toe te staan.
@Aloys: net als in Word krijgt Explorer in Windows 8 het kleine pijltje rechts om het hele ding in te klappen.

Check deze blogpost voor alle informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En er is dus alweer een nieuwe post, over native ISO en VHD-support in Windows 8.

Gaan ze dan weer niet gezeik met Neelie Kroes krijgen, net als over Windows Media Player en dergelijke, omdat ze een "te compleet" OS aanbieden?

@Ribbongebruik: ok, dan moet ik toch maar wat nieuwe shortcuts aanleren. Nu is het natuurlijk wachten tot ze dat (imho nog steeds) gedrocht in Visual Studio inbouwen. :D

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 30-08-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:56

RMX

Ik vind de ribbon er wel handig uitzien in Windows 8.
Als ik even naar mijn moeder kijk, die nog steeds niet snapt hoe je handig bepaalde bestanden in een andere map kunt zetten met Windows 7, lijkt me de Move to wel handig, aangezien die nu een prominente plaats heeft.
Pagina: 1 ... 186 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak