De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 189 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.055 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Woy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:43:
[...]

Ik heb ook een groter bureau nodig, want ik heb geen plek meer voor het 3e 24" scherm dat ik graag wil hebben :(
Bij mij past 3 x 24" net. Alleen niet echt meer ruimte om ernaast nog wat anders neer te zetten. De postvakjes passen er nog net naast en dan heb je t ook wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik gebruik momenteel 1x 21.5" op 1920x1080 en 1x 27.5" op 1920x1200. Ideale resoluties en groottes naast elkaar. Meestal heb ik op kleine scherm een RDP sessie open, terwijl ik op mijn groot scherm bezig ben met andere dingen. Echter kan ik me voorstellen dat sommige een kleinere pixelpitch willen op 27.5" :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
MBV schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:47:
Sinds een maand hangt hier airco, en zoals voorspeld: het gevecht om de knopjes is begonnen. Ik ga koffie halen: knopje aan (op verzoek van de helft van de collega's). Iemand anders gaat koffie halen: knopje uit. Soms gaan die dingen 4x per uur aan en uit... Had daar niet iemand van te voren over na kunnen denken?
Klimaatbeheersing i.p.v. knopjes. :Y

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Hier airco's, maar die staan vooralsnog heel vaak uit.

En hier 1x 1280x1024 :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Oh ik heb ook niet zulke grote schermen hoor. 1x 1440x900 en 1x 1280x1024 . We krijgen misschien 2x 24" binnenkort

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

MBV

Phoenix1337 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:49:
[...]

Misschien moet je gezamenlijk een temperatuur afspreken i.p.v. dat ding de hele tijd aan en uit te zetten.
Met 50 man het eens worden over zoiets? De temperatuur is ook het probleem niet, zelfs als hij op 24 graden staat gaat hij uit. Nee, stel je voor dat er lucht langs je armen stroomt, uit dat ding! Dat tot vorige maand iedereen bij het raam een stijve nek kreeg doet daar niks aan af.

Toen ik jouw post zat te lezen stonden de airco's weer uit, maar ze staan inmiddels weer aan. Op 23 graden (als hij nog hetzelfde staat als daarnet), dus prima te doen met een T-shirt aan.
Alex) schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:55:
[...]

Klimaatbeheersing i.p.v. knopjes. :Y
Ja leuk, er zit nog steeds topkoeling naast. Maar van facility durft niemand aan de kleppen te schroeven, dus voor de airco's op de 2e = bovenste verdieping kwamen was het boven 25 graden (al vroor het buiten), en beneden 18 graden.

Oh ja, 2x 1280x1024 19" schermen, vind ik goed te doen voor code. Ik zie wel wat nieuwe collega's met grotere breedbeeld-schermen.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 02-09-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Meer schermruimte over de lijn trekken (TS) gaat toch niet werken. Gelukkig komt er binnenkort glas, dus dan moet daar toch maar eens naar gekeken worden. Van een naar twee schermen mag toch wel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:58
Hier 2x 21" (1600x1200). Bij Cloud9 straks naar 1x 27" (2560x1440). Heb toch liever 2 schermen denk ik zo.

[ Voor 22% gewijzigd door creator1988 op 02-09-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb het voor vandaag hélémaal gehad...

Website met alleen maar half transparante vlakken, ronde hoekjes en drop-shadow; vaak een combinatie van dat alles. Wat er dan ook IE6 nog een beetje uit moet zien, en werkbaar moet zijn. :X 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 09:36
Nog een kwartiertje en dan weekend :D :D . Het werd tijd, mijn concentratie begint wat weg te ebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Ik met morgen nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
OkkE schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:26:
Ik heb het voor vandaag hélémaal gehad...

Website met alleen maar half transparante vlakken, ronde hoekjes en drop-shadow; vaak een combinatie van dat alles. Wat er dan ook IE6 nog een beetje uit moet zien, en werkbaar moet zijn. :X 8)7
Dat is nog wel te doen toch :P

http://css3pie.com/

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Ahh. Ziet er handig uit. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Die ken ik. ;) Voor bepaalde kleine dingetjes is het zeker handig! Maar niet als de gehele website bestaat uit alleen maar CSS3 & PNG, dan wordt het in IE6 zo traag dat de website vrijwel niet te gebruiken valt...

Dit is een perfect project om deze eens te gebruiken: http://code.google.com/p/universal-ie6-css/ :P
TJHeuvel schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:47:
Je kan het ontwerp ook niet terugsturen? Die designers zouden meer rekening met ons, programmeurs, moeten houden!
Er is uiteraard overleg geweest. Maar na onderzoek van de doelgroep + huisstijl + stats van de oude website, is besloten dat in dit geval design belangrijker is dan IE6. :) Maar de website moet natuurlijk nog wel werken in IE6, al is het minder mooi.

PS: Ik ben geen programmeur, ik ben front-ender, hehe.

[ Voor 46% gewijzigd door OkkE op 02-09-2011 15:51 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Je kan het ontwerp ook niet terugsturen? Die designers zouden meer rekening met ons programmeurs moeten houden!

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat Stackoverflow is ook nog wel grappig om tussen het werk door af en toe even wat anders, nuttigs, te doen. :)

Al is de gemiddelde topicstart hier in /14 een stuk beter dan daar...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
OkkE schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:46:
[...]

Die ken ik. ;) Voor bepaalde kleine dingetjes is het zeker handig! Maar niet als de gehele website bestaat uit alleen maar CSS3 & PNG, dan wordt het in IE6 zo traag dat de website vrijwel niet te gebruiken valt...

Dit is een perfect project om deze eens te gebruiken: http://code.google.com/p/universal-ie6-css/ :P
who cares, het is Internet Explorer 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Gamebuster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:55:
[...]

Agree. :)

Dat heb ik zelfs al bij IE7 eigenlijk... Wat zou het toch heerlijk zijn om alles onder IE9 (eigenlijk <IE10 zelfs) te kunnen negeren. :9~

[ Voor 28% gewijzigd door OkkE op 02-09-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 11:25

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Gamebuster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 15:55:
Wij kregen dus laatst een offerte-aanvraag voor een enorm hippe site met alle toeters en bellen op front- en backend. Hoop AJAX enzo. De kicker kwam in de laatste regel: het moet werken met FF 3.0 en IE6 als primaire browsers :'(

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 23:30
Zo'n bedrijf kan zich dan toch niet serieus nemen? IE6... Ikzelf houd altijd rekening vanaf IE8. Daaronder al niet meer. Je kan bezig blijven met IE..

En IE6 is niet meer veilig toch..? Waarom zou een bedrijf dat nog willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Stel ik heb een WPF control die zichzelf registreert op een static event. Ik wil niet dat dat event mijn control in leven houdt. Wanneer moet ik de event dan weer weghalen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Maandagochtend, na het weekend weer voorbij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Leuke contaminatie. "Na het weekend" of "als het weekend weer voorbij is".

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@IE6: die discussie wordt elke keer gevoerd na een rant op IE6, maar er zijn legio (grote) bedrijven waarbij bestaande webapps het niet doen in IE > 6 (en er blijkbaar niet dermate is gevirtualiseerd dat het alleen voor die app in leven gehouden kan worden).
.oisyn schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:16:
Stel ik heb een WPF control die zichzelf registreert op een static event. Ik wil niet dat dat event mijn control in leven houdt. Wanneer moet ik de event dan weer weghalen?
Bij een unload van de pagina die dat control bevat, excuseer de waarschijnlijk incorrecte benaming? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat, dus de control moet omhoog zoeken in de visual tree tot ie een panel tegenkomt zodat ie de Unload kan registreren?

.edit: oh wacht, blijkbaar heeft een control (FrameworkElement) zelf gewoon een Unloaded event (maar geen protected OnUnloaded() counterpart waardoor ik die over het hoofd zag) 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat klinkt te moeilijk voor zoiets eenvoudigs, dan zal dat niet de juiste oplossing zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

MueR schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:08:
[...]

Wij kregen dus laatst een offerte-aanvraag voor een enorm hippe site met alle toeters en bellen op front- en backend. Hoop AJAX enzo. De kicker kwam in de laatste regel: het moet werken met FF 3.0 en IE6 als primaire browsers :'(
Zo'n aanvraag kan je toch eigenlijk niet meer serieus nemen. :D Of zou het een [url=http://contrast.ie/blog/the-orange-juice-test/]Orange Juice[url] test zijn? :+
nickb90 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:12:
Zo'n bedrijf kan zich dan toch niet serieus nemen? IE6... Ikzelf houd altijd rekening vanaf IE8. Daaronder al niet meer. Je kan bezig blijven met IE..
Als freelancer / hobbyist kan je dat doen. Als professioneel bedrijf vind ik dat je het per project (budget/doelgroep/...) moet bekijken, maar kan je niet zomaar "alles onder de IE8 valt af..." zeggen.
CodeCaster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:19:
@IE6: die discussie wordt elke keer gevoerd na een rant op IE6, maar er zijn legio (grote) bedrijven waarbij bestaande webapps het niet doen in IE > 6 (en er blijkbaar niet dermate is gevirtualiseerd dat het alleen voor die app in leven gehouden kan worden).
Wat mij betreft is het simpel. Elk bedrijf zou gewoon de nieuwste browser moeten draaien. Heb je nog een webapp die perse IE6 vereist, dan installeer je voor "dagelijks gebruik" een goede browser (Firefox, Chrome, Opera) en is IE alleen voor die webapp.

Maar een webapp die alleen in IE6 werkt zou eigenlijk sowieso eens moeten worden vervangen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

OkkE schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:23:
Wat mij betreft is het simpel. Elk bedrijf zou gewoon de nieuwste browser moeten draaien. Heb je nog een webapp die perse IE6 vereist, dan installeer je voor "dagelijks gebruik" een goede browser (Firefox, Chrome, Opera) en is IE alleen voor die webapp.
Ja, want niet-IE-browsers zijn ook zo lekker dicht te timmeren met GPO.
Maar een webapp die alleen in IE6 werkt zou eigenlijk sowieso eens moeten worden vervangen. :o
Prima, betaal jij?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

CodeCaster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:23:
Ja, want niet-IE-browsers zijn ook zo lekker dicht te timmeren met GPO.
Ik snap dat dit het probleem is, daarom ben ik ook webdev'er en geen sysadmin. ;)
Prima, betaal jij?
Ook software schrijf je toch af...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
OkkE schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:23:
[...]

Voor intern gebruik zou ik er geen probleem van maken. Echter zou ik wel gaan kijken naar compatibiliteit voor de toekomst. Gaat het echter over een publiekelijk toegankelijke webapp, dan zou ik IE6 niet accepteren, zeer zeker niet. Sterker nog, dan zou ik gebruikers aanraden om over te stappen naar IE8+ (voor Windows XP compatibiliteit).

Net zoals vroeger een aantal KPN webapps, die werkte alleen fatsoenlijk in IE en zat ramvol ActiveX :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herinneringen aan Y2K komen boven drijven. Het is heel onverstandig om geld te besparen op software ontwikkeling en onderhoud. Want uiteindelijk gaat je dat enkel meer geld kosten dan het je initieel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@OkkE: als het X kost om de IE6-versie draaiend te houden en het kost Y om een nieuwe versie te laten ontwikkelen waar je misschien Z mee terugverdient over een bepaalde tijd, dan is het zolang X < (Y - Z) geldt toch onverstandig om te vernieuwen? :)

Pas bij een bult nieuwe wensen (die misschien indirect Z ook groter maken) kan het interessant worden de app te vernieuwen.
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:31:
[...]

Herinneringen aan Y2K komen boven drijven. Het is heel onverstandig om geld te besparen op software ontwikkeling en onderhoud. Want uiteindelijk gaat je dat enkel meer geld kosten dan het je initieel oplevert.
Zonder verdere randvoorwaarden valt daar helemaal niets nuttigs over te zeggen. IE6 wordt nog steeds gepatcht, het systeem werkt (en wordt misschien nog wel onderhouden), en er wordt blijkbaar ook nog (al dan niet direct) geld mee verdiend. Vernieuwen kóst in eerste instantie geld.

[ Voor 46% gewijzigd door CodeCaster op 02-09-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

CodeCaster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:31:
@OkkE: als het X kost om de IE6-versie draaiend te houden en het kost Y om een nieuwe versie te laten ontwikkelen waar je misschien Z mee terugverdient over een bepaalde tijd, dan is het zolang X < (Y - Z) geldt toch onverstandig om te vernieuwen? :)

Pas bij een bult nieuwe wensen (die misschien indirect Z ook groter maken) kan het interessant worden de app te vernieuwen.
Helemaal gelijk. Het is bedrijfs-economisch ook logisch om dan IE6 te blijven gebruiken. :) Dit zijn gewoon even "ik denk niet na over de oorzaak en gevolgen, ik rant over hoe slecht IE6 is".

Eigenlijk zou Microsoft gewoon eens een standalone versie van IE6 moeten uitgeven. Zo kan iedereen zijn IE updaten voor dagelijks gebruik en dan voor die verschrikkelijk oude webapp die IE6 nodig heeft, pak je die standalone. Maarja...

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 02-09-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:31:
Waarbij je wel op moet passen met het te lang uitstellen daarvan, vind ik. Want, dan loop je weer het risico dat het vernieuwen/opwaarderen van de app gewoon niet meer mogelijk is, omdat het verschil te groot is geworden met de dan geldende generatie browsers.

En dan kun je dus van voren af aan beginnen, hetgeen de kosten ook weer doet toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34
MBV schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:47:
Sinds een maand hangt hier airco, en zoals voorspeld: het gevecht om de knopjes is begonnen. Ik ga koffie halen: knopje aan (op verzoek van de helft van de collega's). Iemand anders gaat koffie halen: knopje uit. Soms gaan die dingen 4x per uur aan en uit... Had daar niet iemand van te voren over na kunnen denken?
Laatst intern verhuisd, zit nu in een andere kamer precies onder de airco. De hele dag staat dat ding in m'n nek te blazen. Gevolg: een kop vol snot, keel als schuurpapier en ik ben slechts 25% effectief bezig. De rest van de dag probeer ik ergens op te warmen of sta ik m'n longen er uit te hoesten op de wc :( . Ik vind het prima om met het hele team bij elkaar te zitten, is wel gezellig en heeft ook diverse voordelen maar als het volgende week niet opgelost wordt pak ik m'n rotzooi en ga ik lekker terug naar m'n vorige kamertje (is wel een prive kamer dan >:) )

Edit:
Oh ja, stelletje prutsers met die kleine schermpjes van jullie: 2x 30" hier (2560 x 1600)

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 02-09-2011 16:43 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Kharay1977: ik weet niet of het mogelijk is om apps die enkel op IE6 draaien nog te updaten zodat ze recentere browsers ondersteunen... :X Je hebt het wel over programma's waarvan de ontwikkeling maximaal een jaar of tien geleden is begonnen, waarbij dankzij vernieuwde inzichten het een en ander toch totaal anders opgezet zou moeten worden.

Maar ja, vanaf niets opnieuw opbouwen mag niet. :P

Oh, en ik ben het wel met je eens hoor OkkE. IE6 ís kudt. :P

@airco: .oisyn vroeg zich onlangs ook al hardop af waarom die dingen niet moduleren. Het is echt van "hm, het is één graad kouder dan mijn thermostaat staat, laat ik eens even ijskoude lucht gaan blazen". Vijf minuten later "klopt" de temperatuur dan weer, en gaat het ding weer uit. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 02-09-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

CodeCaster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:43:
Oh, en ik ben het wel met je eens hoor OkkE. IE6 ís kudt. :P
En ik ben het met jou eens waarom IE6 niet zomaar ge-update kan worden hoor. :P Dus, nu weekend & bier

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 02-09-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het wel over programma's waarvan de ontwikkeling maximaal een jaar of tien geleden is begonnen, waarbij dankzij vernieuwde inzichten het een en ander toch totaal anders opgezet zou moeten worden.
Hetgeen dus ook exact mijn punt was. ;) Bedankt voor het benadrukken ervan. *grin*
Dag #943 van mijn werkloosheid... en geen bier.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Over bier gesproken :p.

Ik geloof dat er met de tijd wel een vaste club aan devschuurders ontstaan is, misschien niet een echt hechte club, maar toch.

Dat, plus het feit dat ik eigenlijk niet zoveel mensen ken (:p) deed me eraan denken: waarom doen we nooit een Devschuur-meetup? Gewoon een keer een dag klemzuipen of iets dergelijks.

Desnoods geven we het een geeky name, zoals Dev.schuur(MEETUP); oid.

* YopY dumpt bericht en kruipt terug in zijn grot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Leuk idee op zich, maar ik mijd het OV als de pest en drink niet als ik moet rijden. Dus óf je moet bij mij een biertje komen doen, óf het moet op maximaal een half uur met het OV bij mij vandaan zijn. :P

Speaking of which: inderdaad, biertijd. :)

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 02-09-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:46
Allemaal een biertje komen doen bij CodeCaster dan maar :)

Of een dronken programmeerbattle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:03:
... uhoh. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als men gedronken heeft gaat men rare voorstellen doen...
dat dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Moest meteen hieraan denken:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/ballmer_peak.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ja, geniale strip is dat.

We hebben het bij onze baas voorgelegd, het leek hem geen goed idee ;(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken mezelf in een deel van die strip. Alleen is het bij mij vooral dat ik denk dat ik superhuman ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nou, stel super humans bij elkaar dus, klinkt als een top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
:) blij dat er wel animo voor is, in ieder geval.

Een volgende stap: Locatie. Zelf woon ik in regio Amsterdam, werk in regio Utrecht, en beide zijn op zich wel centraal gelegen - maar verder reizen is voor mij persoonlijk geen probleem.

En qua locatie, wat heeft de voorkeur - een kroeg, café of andersoortig uitgaansgelegenheid, een kantoor (mogelijk kan ik wel iets regelen bij mij op kantoor, maar dat moet ik even navragen), of een internetcafé afhuren?

En dan natuurlijk de vraag: waar woont de Caster? :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:55:
:) blij dat er wel animo voor is, in ieder geval.

Een volgende stap: Locatie. Zelf woon ik in regio Amsterdam, werk in regio Utrecht, en beide zijn op zich wel centraal gelegen - maar verder reizen is voor mij persoonlijk geen probleem.

En qua locatie, wat heeft de voorkeur - een kroeg, café of andersoortig uitgaansgelegenheid, een kantoor (mogelijk kan ik wel iets regelen bij mij op kantoor, maar dat moet ik even navragen), of een internetcafé afhuren?

En dan natuurlijk de vraag: waar woont de Caster? :p.
Casters profiel zegt Alphen a/d Rijn... ;-)

Amsterdam, Utrecht... Kom je uit in Zwolle, als je de lijn doortrekt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

MBV

sig69 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:42:
[...]

Laatst intern verhuisd, zit nu in een andere kamer precies onder de airco. [knip]
Op m'n werk is het echt niet zo erg: je voelt amper de lucht stromen, en ze staan op dit moment op swivel, dus maar de helft van de tijd in je nek. Daarnaast hangen er per vleugel 10 van die units aan het plafond, met de ventilator op de laagste stand, dus meer dan de helft van de mensen zit onder zo'n ding.
@airco: .oisyn vroeg zich onlangs ook al hardop af waarom die dingen niet moduleren. Het is echt van "hm, het is één graad kouder dan mijn thermostaat staat, laat ik eens even ijskoude lucht gaan blazen". Vijf minuten later "klopt" de temperatuur dan weer, en gaat het ding weer uit. 8)7
Dat doen die bij ons ook perfect. Stel ze bij 25 graden in op 23 graden, dan komt er lucht van 21 graden uit om de rest van de lucht af te koelen. Oftewel: zeuren om een upgrade :P Sowieso wel een profi systeem: 1 grote buitenunit, met een gigantisch leidingennetwerk naar alle units (ze zijn 2 weken aan het solderen geweest :X). Die units regelen individueel de temperatuur naar een centraal ingestelde waarde.

Er hangt nu een poll onder de bedieningsunit: ramen open of airco aan, voorlopig 5-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:01
Arghblergh!

Net mijn mac opnieuw geïnstalleerd, wil ik MonoTouch erop knallen voor iOS devwerk, is de hele mono-project server kapoet. Ik krijg er dus niets van gedownload! Heeft iemand een link naar Mono Project 2.10.5 voor de mac???

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Ik heb mijn bezigheden voor vandaag alweer voltooid. Dan maar verder waar ik anders door de week niet aan toe kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zow, de laatste servers zijn nu allemaal virtueel \o/
[/kijk mij eens werken op een zaterdag]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Creepy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:29:
Zow, de laatste servers zijn nu allemaal virtueel \o/
\[/kijk mij eens werken op een zaterdag]
Ik ook, maar ik heb dan ook een thuiswerkproject, welke ik gisteren op de afdeling heb uitgerold. Daar kwamen een aantal probleempjes naar voren, welke ik nu dus gefixt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik zit helaas met dit mooie weer op kantoor. Gelukkig nu zo goed als alles afgerond dus zo weer naar huis. Zal je ook net zien natuurlijk, op die ene zaterdag die we hebben uitgezocht is het ineens super mooi weer.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
YopY schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 18:51:
Ik geloof dat er met de tijd wel een vaste club aan devschuurders ontstaan is, misschien niet een echt hechte club, maar toch.
Klinkt tof :D .

Net wat IT shopping gaan doen, nieuwe routers, headset, muismat, toetsenbord gekocht. * Styxxy is blijk met zijn speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Creepy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:42:
Ik zit helaas met dit mooie weer op kantoor. Gelukkig nu zo goed als alles afgerond dus zo weer naar huis. Zal je ook net zien natuurlijk, op die ene zaterdag die we hebben uitgezocht is het ineens super mooi weer.
Wees blij, ik zit gewoon op mijn zolderkamertje onder het schuine dak op het zuiden.

Doe mij maar een airconditioned kantoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Matis schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:37:
[...]

Wees blij, ik zit gewoon op mijn zolderkamertje onder het schuine dak op het zuiden.

Doe mij maar een airconditioned kantoor!
Idd, ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Styxxy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:12:
[...]

Klinkt tof :D .

Net wat IT shopping gaan doen, nieuwe routers, headset, muismat, toetsenbord gekocht. * Styxxy is blijk met zijn speelgoed.
Wat voor muis en toetsenbord heb je aangeschaft? Alhoewel ik nog wel steeds blij ben met mijn Microsoft Natural 4000 erger ik me nog steeds aan de verdomd harde spatiebalk. Het is af en toe net of ik op een typemachine zit te typen in plaats van op een regulier PC toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
alex3305 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:48:
[...]
Wat voor muis en toetsenbord heb je aangeschaft? Alhoewel ik nog wel steeds blij ben met mijn Microsoft Natural 4000 erger ik me nog steeds aan de verdomd harde spatiebalk. Het is af en toe net of ik op een typemachine zit te typen in plaats van op een regulier PC toetsenbord...
Ik gebruik een Razer Imperator als muis (die heb ik al) en heb nu een Razer muismat gekocht samen met een Razer toetsenbord (Arctosa). Klopt dat het allemaal gaming gear is, maar in mijn ervaring zijn dat toch de beste tools om mee te werken (zeker omdat de toetsen zachter zijn, wat ik gewend ben van een laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd van die toetsen die je echt hoort 'klikken' onderbewust geeft dat toch iets dat je echt een toets aanslaat;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Een echte Devschuur meet is echt enorm lang geleden ja. Goed plan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien ff een polletje doen in een nieuw animotopic voor locatie en datum? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 11:25

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Laatste Devschuur meet was wel lang geleden ja. Gezellig poolen + pilzen + bbq was dat :9

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MueR schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:54:
Gezellig poolen + pilzen + bbq was dat :9
Dat is een winnende combinatie! Nu moet ik eigenlijk spontaan heel actief gaan doen hier, zodat ik ook kan komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Nog meer mensen die midden in de nacht wakker werden van ramen die klapperen of dingen die omvallen door de wind? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:12:
Nog meer mensen die midden in de nacht wakker werden van ramen die klapperen of dingen die omvallen door de wind? :P
Nee, wel van dingen die van de flat naar beneden gegooid werden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:41:
Misschien ff een polletje doen in een nieuw animotopic voor locatie en datum? :)
Ga je gang. Ik zeg Smith & Jones in Utrecht, ligt pal naast Stairway to Heaven op loopafstand van het station, centraler kan haast niet. Eten kun je ook overal in Utrecht, dus dat zal ook geen probleem worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Niet wakker werden, maar wakker bleven :P. (Ik zit ook net onder het dak (schuin dak), dus tja.)

[ Voor 8% gewijzigd door Styxxy op 04-09-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was nog wakker op dat moment en aangezien de PC vlakbij het raam staat en ik op dat moment alle ramen nog open had staan werd ik wel erg direct met mijn neus op de feiten gedrukt. ;)

De regen en de wind kwamen nogal spontaan opzetten inderdaad. Was wel lekker eigenlijk, het was de hele avond al erg warm en die verkoeling was wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
alex3305 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:48:
Alhoewel ik nog wel steeds blij ben met mijn Microsoft Natural 4000 erger ik me nog steeds aan de verdomd harde spatiebalk. Het is af en toe net of ik op een typemachine zit te typen in plaats van op een regulier PC toetsenbord...
Check. Is echt de Achilles hiel van dat tobo.

Jammer ook, want verder nadert tobo de perfectie. Als MS ooit de spatiebalk beter maakt (en het ook na lange tijd beter blijft) leg ik zonder ook maar 1 moment te twijfelen 100 E meer neer voor dat ding. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:00:
[...]

Ga je gang. Ik zeg Smith & Jones in Utrecht, ligt pal naast Stairway to Heaven op loopafstand van het station, centraler kan haast niet. Eten kun je ook overal in Utrecht, dus dat zal ook geen probleem worden. :)
Klinkt goed (maar ik ben dan ook heel makkelijk wat dat betreft :p).

Wat betreft datum / tijd, wat heeft de voorkeur - door de week (donderdag / vrijdagavond) of op een zaterdag of zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Door de week is niet zo handig denk ik, dan werken de meesten of hebben "school". Zaterdag of zondag lijkt me beste moment(en) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vrijdagavond klinkt ook wel top 8)

Zaterdag kost het OV geld hehe.

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 04-09-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk verhuisd , woon nu in het mooie Delft. :) Bevalt me wel so far!
En nu weer terug naar het leren van C#, ik ga er toch maar aan geloven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
CodeCaster schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:41:
Klinkt als een plan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

* .Gertjan. klikt het licht aan in de koffie hoek.... Goejesmorges... :P

Kreeg afgelopen weekend een mailtje van een collega waarin hij eventjes in de PS vermeldde dat hij mij op GoT had gevonden :/ Nu zullen mensen die mij kennen me ook snel herkennen op tweakers qua schrijfstijl en de verhalen die ik vertel, maar het is toch een stukje anonimiteit die op zo'n moment sterft :'( Toen ik dat las heb ik toch wel even mijn posts in de DevSchuur nagetrokken om te kijken of ik over de betreffende collega niets negatiefs heb gezegd Of in ieder geval niet op zo'n manier dat hij het zou herkennen ;) Gelukkig heb ik zelf de betreffende collega vrij hoog zitten dus gelukkig heb ik me zover ik weet nog nooit negatief uitgelaten (mocht hij dit lezen krijgt hij meteen een paar veren ;) ), maar werd toch een beetje nerveus.

Nu moet ik toch wel een beetje opletten wat ik ga schrijven :+ En het was net zo'n mooie uitlaatklep... Nou ja, dan maar een keertje zwaaien naar de betreffende collega :w

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Over mijn collega's niets anders dan lof _O_
spoiler:
Mochten ze meelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@meetingtopic: ik ontbeer een beetje de tijd en ervaring om iets dergelijks op te zetten. Mocht iemand anders zich vervelen, be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, terug van vakantie en alweer 2 uurtjes bezig. Alle mail al weg en nu wat bugs in aan het schatten. :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ai, na 2 maanden full time stage bij Nixxes (bij .Oisyn ;)) nu weer terug achter het bureautje waar ik part-time systeembeheerder ben naast mijn studie. Niks van dat programmeren, alleen maar wachten op 2 maanden updates installeren op wat computers :(. Oh well er komt over een tijdje vast wel een leuke programmeer klus bij (zo af en toe hebben we wat mbt serious games).

Maar nu kan ik iig wel .Oisyn weer trollen zonder dat ie omkijkt! :+

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.Gertjan. schreef op maandag 05 september 2011 @ 07:46:
* .Gertjan. klikt het licht aan in de koffie hoek.... Goejesmorges... :P
Maandagochtend :( . Ik heb hier het licht letterlijk moeten aandoen omdat het te donker was :O .
Kreeg afgelopen weekend een mailtje van een collega waarin hij eventjes in de PS vermeldde dat hij mij op GoT had gevonden :/
Dat probleem heb ik momenteel (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
roy-t schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:30:
Maar nu kan ik iig wel .Oisyn weer trollen zonder dat ie omkijkt! :+
Nu alleen zijn naam nog goed schrijven ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Kreeg afgelopen weekend een mailtje van een collega waarin hij eventjes in de PS vermeldde dat hij mij op GoT had gevonden :/
Ik let sowieso altijd op wat ik op (het openbare deel van) Tweakers post. Hou er altijd rekening mee dat een bekende nu (of in de toekomst) een bericht leest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 19-09 10:19
Woy schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:39:
[...]

Nu alleen zijn naam nog goed schrijven ;)
Ah shit ik schrijf die O nog zo netjes met hoofdletter! .oisyn .. :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Ai, dat probleem heb ik gelukkig (nog) niet. Toch wel jammer om zo'n stukje anonimiteit kwijt te raken inderdaad maar och, zolang het geen hogere pief betreft is er vrij weinig loos, toch? ;)

[ Voor 50% gewijzigd door PeterSelie op 05-09-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hmm, mijn nick is eamelink in het irc kanaal van ons bedrijf, mijn username op servers is eamelink, mijn emailadres onder andere eamelink@bedrijf, mijn github account is eamelink, mijn twitternaam eamelink, dus ik denk dat ze niet echt veel moeite zouden hebben om mij terug te vinden op GoT :P

Maar volgens mij lopen er hier niet zoveel collega's van mij rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

* Creepy zwaait naar alle collega's die hier meelezen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:52:
[...]

Ik let sowieso altijd op wat ik op (het openbare deel van) Tweakers post. Hou er altijd rekening mee dat een bekende nu (of in de toekomst) een bericht leest. :)
Ik let er ook wel op hoor :) Maar soms is het verleidelijk om te zeggen dat je door prutscode van een ander aan het grasduinen bent :+ Zelf zou ik er geen klap om geven als men het over mijn code zou zeggen hoor, be my guest. Kritiek moet gegeven kunnen worden mits het maar onderbouwd is.

Maar goed, in een moment van frustratie kun je nogal snel iets negatiefs zeggen over de code waar je in werkt. Niets ten nadele van de ontwikkelaar (ik schijf in haast soms ook prutscode) maar het kan een beetje lomp overkomen. Nu weten mensen dat is sowieso een beetje lomp ben dus dat kunnen ze wel hebben :D

Verder ben ik vrij braaf, vroeger was het anders, maar inmiddels ben ik volwassen geworden :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:21:
[...]

Verder ben ik vrij braaf, vroeger was het anders, maar inmiddels ben ik volwassen geworden :+
* PeterSelie kucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
* Styxxy biedt wat water (of koffie?) aan.

Bijna klaar met het handmatig sorteren van FAQ vragen. Ik vraag me af of ik niet beter een programmaatje had geschreven dat de vragen (oud formaat) inlas en daarna de juiste output genereerde én ineens goed sorteerde. Op zich is dat niet al te moeilijk. Ach ja, nu is het al te laat daarvoor. (Kan goed zijn dat ik even lang bezig was geweest om iets te programmeren dan het handmatig te doen :+ .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

(Kan goed zijn dat ik even lang bezig was geweest om iets te programmeren dan het handmatig te doen .)
Bij even lang, kies je toch voor het eerste? Immers heb je altijd de kans dat de taak weer eens terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Styxxy schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:34:
[...]

* Styxxy biedt wat water (of koffie?) aan.
Koffie graag, thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34
Pfff.. Lekker maandagochtendproblemen weer:
Sql Server Management Studio 2011 maar een geinstalleerd omdat de intellisense in 2008 nog steeds stuk is. Die installer fucked dus Visual Studio 2010 up omdat ze wat onderhuids een en ander delen, dus ik moest VS 2010 SP1 opnieuw installeren. Ok, geen probleem zou je denken...Plop! Dikke foutmelding: 5 nogwat GB vrije ruimte nodig. Ik heb er slechts 4 vrij :( . Ben dus al de hele ochtend van alles en nogwat aan het opruimen en uninstallen om genoeg schijfruimte te vinden om Visual Studio te repareren (moet nog 400MB vinden op het moment). Daarna dus fijn alles weer herinstalleren wat ik verwijderd heb. Binnenkort maar eens een nieuwe harde schijf (lees: SSD) ritselen..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
GateKeaper schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:37:
[...]
Bij even lang, kies je toch voor het eerste? Immers heb je altijd de kans dat de taak weer eens terug komt.
Nop, de taak zal nooit meer terug komen. Was een oud wiki formaat (van de oude help functie) die overgezet moest worden naar de nieuwe wiki (help) waarbij er ook eindelijk eens structuur gebracht werd in de vragen. De oude wiki verhuist naar het archief (aangezien alles is overgezet).
Graag gedaan 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Wat een klotedag, deze maakte wel wat goed: http://www.addedbytes.com/blog/if-php-were-british/ :+

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Erg leuk, vrolijkt mij iig wel even op.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Was hier al een tijdje geleden gepost :+ .

Bluh, waarom vindt iedereen zijn eigen protocol / documentformaat uit. Nu maar parsers beginnen schrijven om elk formaat om te zetten naar een "standaard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Styxxy schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:16:
Was hier al een tijdje geleden gepost :+ .
Ah excuse me. :> die had ik gemist dan

Aunt bunny is coming to get me!

Pagina: 1 ... 189 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak