Ik houd meestal een static instantie bij in 1 bepaalde context waar ik die meermaals nodig heb.Cloud schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:16:
Dat is een goede vraag, ik weet eigenlijk niet waarom ze dat nooit toegevoegd hebben. Het lijkt mij zeer praktisch in elk geval. Ik doe het nu zelf elke keer, maar ze hadden net zo goed in .NET een static variant toe kunnen voegen.
Het vervelende is dat ik in dit geval meerdere contexten heb waar ik 'm maar eenmaal nodig heb
. Ik doe nu (new Random()).Next() op verschillende plekken, maar die getallen zijn dus allemaal hetzelfde omdat ze op dezelfde timestamp worden uitgevoerd

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 15-08-2011 17:23 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mja dat is de meest vervelende situatie ja. In zo'n situatie werk ik dus met een static Random() voor m'n hele applicatie/library. Maar inderdaad, als je met verschillende libraries werkt die allemaal hun eigen Rng nodig hebben; is dat niet altijd een optie doordat je dan mogelijk initialiseert met dezelfde seed op alle rng's. Vrij lastige situatie. Dan zou je een aparte rng-library moeten maken waarbinnen je een enkele rng creëert
Maar dan heb je weer onderlinge afhankelijkheden... Bleh.
[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 15-08-2011 17:33 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
In Haskell moet je een PRNG ook threaden. Ik zie niet wat het probleem is.Cloud schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:32:
Dan zou je een aparte rng-library moeten maken waarbinnen je een enkele rng creëertMaar dan heb je weer onderlinge afhankelijkheden... Bleh.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Call me stupid, maar als je in Expression Blend een DataTemplate aan het editen bent die in een resource staat van bijv. een user control, hoe kom je dan weer terug bij het usercontrol zonder je hele usercontrol.xaml document te heropenen? 
.edit: oh wacht, in het "objects and timeline" schermpje kun je op het "level up" icoontje klikken
. Ik zou zweren dat het altijd gewoon met de bread crumb bar kon, maar blijkbaar geldt dat alleen voor specifieke styles en templates, en niet een datatemplate die je hebt gekozen vanuit de lijst met resources.

.edit: oh wacht, in het "objects and timeline" schermpje kun je op het "level up" icoontje klikken
[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 15-08-2011 22:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hele nacht gezocht zeker
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Je kunt ook dubbelklikken buiten je control/datatemplate..oisyn schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:38:
Call me stupid, maar als je in Expression Blend een DataTemplate aan het editen bent die in een resource staat van bijv. een user control, hoe kom je dan weer terug bij het usercontrol zonder je hele usercontrol.xaml document te heropenen?
.edit: oh wacht, in het "objects and timeline" schermpje kun je op het "level up" icoontje klikken. Ik zou zweren dat het altijd gewoon met de bread crumb bar kon, maar blijkbaar geldt dat alleen voor specifieke styles en templates, en niet een datatemplate die je hebt gekozen vanuit de lijst met resources.
Vraagje zo tussendoor. Maar kan het zijn dat de Radio 1 / 3FM shoutcasts stuk zijn? Of hebben ze gewoon de expaters geblokkeerd?
Hier doet die van 3FM het gewoon.alienfruit schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:16:
Vraagje zo tussendoor. Maar kan het zijn dat de Radio 1 / 3FM shoutcasts stuk zijn? Of hebben ze gewoon de expaters geblokkeerd?
Weinigzeggend filmpje van Windows 8: YouTube: Building "Windows 8" - Video #1 - YouTube Het ziet er allemaal wel tablet-y en fancy uit, maar op 3:04 lijkt dat dat dus gewoon een schil à la Windows Media Center te zijn.
Wel is het mogelijk de "nieuwe" tiles en de "oude" UI naast elkaar te draaien:

Zo te zien blijft er voorlopig nog werk voor mij als Windows Developer (mocht ik dat ooit worden natuurlijk). Phew.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik denk dat je eerder kunt stellen dat het genereren van (pseudo)random bit sequences een (system-wide) service dient te zijn van je platform/operating system (configureerbaar, customizable, etc.), zoals bijvoorbeeld het lezen van /dev/urandom onder linux. De manier hoe je zo'n service aanbiedt (als singleton, of als wrapper object) maakt dan eigenlijk niet zoveel uit.RayNbow schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:16:
[...]
In Haskell moet je een PRNG ook threaden. Ik zie niet wat het probleem is.
Uiteraard zijn er altijd applicaties/situaties met bijzondere eisen. Bijvoorbeeld, wanneer je gaat debuggen is het wel fijn dat bij elke herexecutie van je programma er dezelfde bitjes uit komen rollen. Als je zoiets als onderdeel van je platform aanbiedt dan kun je daar in je programmacode van abstraheren
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Argh, onze User Acceptence Test server is voor de zoveelste keer gecrasht. In VMWare kunnen we alleen zien dat de CPU naar 100% springt. De hele machine hangt, zelfs de tijd veranderd niet meer.
Nu maar monitoring op alle processen zetten om te zien welk proces dit nu veroorzaakt
Nu maar monitoring op alle processen zetten om te zien welk proces dit nu veroorzaakt
Ik maak meestal gebruik van RNGCryptoServiceProvider, maar het zou inderdaad fijner zijn als er wat meer over Random zelf was nagedacht.
What is the best comment in source code you have ever encountered?
http://stackoverflow.com/...you-have-ever-encountered
Awhh... Net deed de link het nog.
[ Voor 11% gewijzigd door OkkE op 16-08-2011 09:59 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
This question was removed from Stack Overflow for reasons of moderation.
Dip Provider kent hetzelfde probleem toch? Die heeft namelijk ook geen static variant en zul je dus ook zelf elke keer moeten instantiëren. Of heeft die provider niet het probleem dat je bij het instantiëren van twee stuks vlak na elkaar, uiteindelijk dezelfde initial seed gebruikt?soczol schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:39:
Ik maak meestal gebruik van RNGCryptoServiceProvider, maar het zou inderdaad fijner zijn als er wat meer over Random zelf was nagedacht.
Een hele vraag verwijderd? Dat heb ik nog nooit gezienOkkE schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:55:
What is the best comment in source code you have ever encountered?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Als je op die pagina doorklikt naar http://stackoverflow.com/...l-comment-youve-ever-seen en dan de boodschap leest, dan wordt het wat duidelijker.Cloud schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:06:
[...]
Een hele vraag verwijderd? Dat heb ik nog nooit gezienVraag me af wat er dan stond.
De vraag was dus wat de beste comment was die men ooit in source code was tegengekomen.
Het was dus een opsom-topic, wat ze daar blijkbaar liever niet hebben. In het begin stonden er alleen wat waarschuwingen van modjes, dat dit niet de soort vragen is die ze er willen hebben, nu uiteindelijk dus toch geheel verwijderd. Jammer, zaten leuke comments tussen.
@HuHu;
Zo'n soort vraag was het inderdaad. Alleen zijn de antwoorden die daar gegeven worden lang niet zo leuk en origineel als die van de link die ik eerst poste (en nu weg is). Jammer.
Het was dus een opsom-topic, wat ze daar blijkbaar liever niet hebben. In het begin stonden er alleen wat waarschuwingen van modjes, dat dit niet de soort vragen is die ze er willen hebben, nu uiteindelijk dus toch geheel verwijderd. Jammer, zaten leuke comments tussen.
@HuHu;
Zo'n soort vraag was het inderdaad. Alleen zijn de antwoorden die daar gegeven worden lang niet zo leuk en origineel als die van de link die ik eerst poste (en nu weg is). Jammer.
[ Voor 21% gewijzigd door OkkE op 16-08-2011 10:12 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Toch heb ik juist het idee dat het geen schil is, maar dat het echt in de core-shell van Windows ingebouwd is. Anders zouden ze het volgens mij niet ondersteunen om de 2 soorten gui (tablet + 'oude windows') naast elkaar te draaien.CodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:28:
Het ziet er allemaal wel tablet-y en fancy uit, maar op 3:04 lijkt dat dat dus gewoon een schil à la Windows Media Center te zijn.
Ben wel erg benieuwd naar W8, en wat MS in september gaat melden. Het is een erg ambitieus project, met grote plannen om de onderliggende Windows API op te schonen (wat ze met Vista eigenlijk al wilden doen). Ben benieuwd of het ze gaat lukken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Jeeej, visitekaartjes
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
CodeIT schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:47:
[...]
Je kunt ook dubbelklikken buiten je control/datatemplate.
Heel intuitief

Awesome, ik wilde sowieso al eens kijken hoe je dat zelf moest implementeren
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2011 11:33 ]
Inderdaad.oisyn schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:58:
[...]
Heette het niet allang C++11?
.edit: oh nee blijkbaar geldt het pas vanaf het moment dat het officieel is gepubliceerd.
Stukje van Herb Sutter:
Nu maar hopen dat compilers beetje snel implementerenThe final ISO ballot on C++0x closed on Wednesday, and we just received the results: Unanimous approval.
The next revision of C++ that we’ve been calling “C++0x” is now an International Standard! Geneva will take several months to publish it, but we hope it will be published well within the year, and then we’ll be able to call it “C++11.”
Nothing to see here!
Da's precies het stukje wat ik las voor mijn editStukje van Herb Sutter:
Ik denk twee nieuwe VS versies. We hebben al wat features in VS10, in VS11 zullen er wel wat volgen maar lang niet allemaal. Ik hoop iig op variadic templates, initializer lists, ctor delegation/inheriting en een betere lambda implementatie (in VS10 kun je dus geen lambda's nestenVoor VS moeten we wel wachten tot de nieuwe VS versie .

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2011 12:47 ]
Hehe, nadat ik het had gepost dacht ik al dat je dat stukje had gelezen.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:42:
[...]
Da's precies het stukje wat ik las voor mijn edit
On another note
Die variadic templates is nog maar de vraag of VS die krijgt. Via-via hoorde ik dat de syntax conflict met een eigen "feature" (zal straks even zoeken of ik het nog kan vinden)..oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:42:
Ik denk twee nieuwe VS versies. We hebben al wat features in VS10, in VS11 zullen er wel wat volgen maar lang niet allemaal. Ik hoop iig op variadic templates, initializer lists, ctor delegation/inheriting en een betere lambda implementatie (in VS10 kun je dus geen lambda's nesten)
Lambdas in VS10 zijn inderdaad nog versie 1.0
Er is trouwens al meerdere malen gevraagd aan MS of ze een lijstje wilde posten op de blog met welke ze denken te gaan implementeren maar dat zullen ze wel niet doen tot de RC er is ofzo
[ Voor 55% gewijzigd door Rutix op 16-08-2011 12:58 ]
Nothing to see here!
Ik vind het toch verbazingwekkend hoe nuttig (ik had eerst "helpvol" naar het Engelse helpful geschreven...
) help pagina's schrijven kan zijn. Op die manier word je gedwongen om over de UI/UX te denken. Zo ben ik al heel wat onlogische zaken tegen gekomen, die intuïtiever kunnen. Vaak kan het al verbeterd worden door een simpele ingreep.
Ja, de jobstudent krijgt het "vervelende" werk (help pagina's schrijven dus). Nu ja, nog 2-3 dagen en alle teksten zouden klaar moeten zijn en ook ingevoerd moeten zijn in de wiki. Daarna nog eens nalezen. Volgende week kan ik terug features beginnen programmeren
.

Ja, de jobstudent krijgt het "vervelende" werk (help pagina's schrijven dus). Nu ja, nog 2-3 dagen en alle teksten zouden klaar moeten zijn en ook ingevoerd moeten zijn in de wiki. Daarna nog eens nalezen. Volgende week kan ik terug features beginnen programmeren
Nu bezig met mijn eerste Drupal theme maken.
Best lastig want ik beheer CSS nog niet helemaal naar mijn zin, maar opzich is Drupal theming best makkelijk.
Had het veel lastiger verwacht.
Vandaag is het dus liefde voor Drupal. Durf nu al te wedden dat het morgen haat is
Best lastig want ik beheer CSS nog niet helemaal naar mijn zin, maar opzich is Drupal theming best makkelijk.
Had het veel lastiger verwacht.
Vandaag is het dus liefde voor Drupal. Durf nu al te wedden dat het morgen haat is
@.oisyn: ik dacht dat 3/4 van de C++0x features al met boost min-of-meer mogelijk was? O.a. boost::lambda.
boost::lambda is leuk bedacht maar haalt het absoluut niet bij een compiler implementatie. Een boost::lambda is namelijk gewoon een expressie (ipv een lijst van statements) met magic identifiers voor de parameters genaamd _1, _2, etc, waar alle operators voor zijn geoverload. Dat betekent dat als jij een operator aanroept die niet overloadbaar is (zoals de .), of een operator toepast op objecten die niet een van die magic identifiers zijn (zoals std::cout << "hoi"), dan werkt het al niet meer.
Sjonguh, kan nog steeds geen radio luisteren.
Veel C++0x zijn Boost features maar dan verbeterd en gewoon mooier omdat het zoals .oisyn al zegt een compiler implementatie is (of wordMBV schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:08:
@.oisyn: ik dacht dat 3/4 van de C++0x features al met boost min-of-meer mogelijk was? O.a. boost::lambda.
Nothing to see here!
Daarnaast, maak daar maar 1/30e van C++0x van.

Is dat Hugh Laurie?
Als het hem niet is dan lijkt hij er verdacht veel op.
En die hond ziet er uit als Colin
En die hond ziet er uit als Colin
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Ik heb zin om creatief te worden met css classnames
.bigass-fugly-gray-box-without-border
.small-awful-blue-box-with-way-too-thick-border
.some-weird-box-unlike-other-boxes-that-is-only-used-once
.some-box-with-a-slightly-different-tint-of-blue
.bigass-fugly-gray-box-without-border
.small-awful-blue-box-with-way-too-thick-border
.some-weird-box-unlike-other-boxes-that-is-only-used-once
.some-box-with-a-slightly-different-tint-of-blue
[ Voor 21% gewijzigd door Gamebuster op 16-08-2011 14:29 ]
waarvan.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:01:
Daarnaast, maak daar maar 1/30e van C++0x van.
Nothing to see here!
Nog iets meer als een uur arbeiten, pff.. bijt me kapot op die Magento Connect Manager. Blijft maar zeiken over permissions... bah!
Professioneel Heftruck Syndroom
MBV schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:08:
Ik vraag me af of het kwaad kan dat ik sommige bestanden heb die meer dan 60 karakters als filename hebben
.
Ik vraag me af waarom ej dat zou willen
10 features gebaseerd op boost libraries komen in de standard (ongeveer). Dus ik weet niet of dat 1/30e is
Nothing to see here!
De EA booth op GamesCon live: http://live-event.ea.com/gamescom/
Structurering van afbeeldingen. Je ik weet dat mappen ervoor zijn uitgevonden, maar in dit geval is een hele mapstructuur maken te uitgebreid. Voorbeeld van zo'n lange naam: instellingen-praktijk-praktijkgegevens-plaatsen-consultatieruimtes.png, waarbij een dash (-) als niveau dient.Gamebuster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:42:
Ik vraag me af waarom ej dat zou willen
[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 16-08-2011 16:46 ]
Jammer dat ik EA haat anders had ik gekekenPrisonerOfPain schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:44:
De EA booth op GamesCon live: http://live-event.ea.com/gamescom/
Nothing to see here!
Geen Battlefield, Mass effect of Need for Speed voor jou?Rutix schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:45:
[...]
Jammer dat ik EA haat anders had ik gekeken
Ik haat Microsoft, maar heb nog steeds Windows op mijn game PC omdat het niet anders kan.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:
[...]
Geen Battlefield, Mass effect of Need for Speed voor jou?
Kan je dan niet beter het ID van een gerelateerd database record gebruiken?Styxxy schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:45:
[...]
Structurering van afbeeldingen. Je ik weet dat mappen ervoor zijn uitgevonden, maar in dit geval is een hele mapstructuur maken te uitgebreid. Voorbeeld van zo'n lange naam: instellingen-praktijk-praktijkgegevens-plaatsen-consultatieruimtes.png, waarbij een dash (-) als niveau dient.
Geen battlefield inderdaad omdat ik geen origin wil. En beter heeft Mass Effect geen origin want die wil ik welPrisonerOfPain schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:46:
[...]
Geen Battlefield, Mass effect of Need for Speed voor jou?
Nothing to see here!
Het gaat niet om databaserecordsEvilbee schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:48:
[...]
Kan je dan niet beter het ID van een gerelateerd database record gebruiken?
Battlefield GamesCon presentatie is on
Nothing to see here!
Ninja edit to the rescue
[ Voor 159% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2011 17:05 ]
Maakt het er niet beter opPrisonerOfPain schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:05:
Ej, da's m'n baas, ja!
Gameplay zag er wel nice uit. Jammer dat Origin nodig is anders had ik hem gekocht
[ Voor 20% gewijzigd door Rutix op 16-08-2011 17:08 ]
Nothing to see here!
Oh grow a pair. Dat eeuwige gezever over EA en Origin...
Niet gezever. Ik moest kiezen tussen Deus EX: HR en Skyrim of BF3 en Skyrim.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:12:
Nothing to see here!
Ja, want de hele game valt natuurlijk compleet in het niet bij het installeren van een extra client

Wees verstandig en ga voor Deus EX: HR en BF3.Rutix schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:24:
[...]
Niet gezever. Ik moest kiezen tussen Deus EX: HR en Skyrim of BF3 en Skyrim. Nou dan is het toch wel een groundbreaker voor mij dat ik perse nog een extra client nodig heb om BF3 te spelen
.
Dat zei ik niet. Ik heb het over de preorder. Als straks bf3 uit is en Origin schijnt best ok te zijn zal ik het heus wel gebruiken. Maar ik heb nogal slechte ervaringen met applicaties van EA dus no thanks.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:28:
Ja, want de hele game valt natuurlijk compleet in het niet bij het installeren van een extra client
@ PrisonerOfPain: Dat zowiezo niet. Ben meer een RPG fan dan shooter
Nothing to see here!
Ok ok ok.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:37:
Nou ja je zei "geen battlefield [voor mij] inderdaad omdat ik geen origin wil", maar soit.
Nothing to see here!
Wel om te spelen. Je moet gewoon Origin gebruiken wil je BF3 spelen. Dus ik preorder hem nu niet omdat ik gewoon bang bent dat origin super kut is gezien me ervaringen met andere programma's van EA..oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:40:
Maar je hebt toch geen Origin nodig om 'm te preorderen?
Limited edition nu €36,50 bij Wehkamp.
Nothing to see here!
Was al gepost door PoP.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:05:
Linkje erbij omdat PoP daar te lame voor is: http://live-event.ea.com/gamescom/
Ninja delete to the rescue 
[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 16-08-2011 17:55 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Hey die heb ik verbloemd met een Ninja edit
Gebruik dan een andere Map<K,V> implementatie die wel null's accepteert. Bijvoorbeeld HashMap.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Volgens mijn MSDN install is dat geen .Net class.
Ik dacht je Dictionary<K,V> uit Java bedoelde. Daar heeft het namelijk precies die signature. In .NET heeft het formeel deze Dictionary<TKey, TValue> vorm.
Er zal weinig anders opzitten dan een eigen implementatie van IDictionary te maken of met een andere workaround verder te gaan.
Er zal weinig anders opzitten dan een eigen implementatie van IDictionary te maken of met een andere workaround verder te gaan.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
!@#% Wat is Windows toch vervelend af en toe.
In m'n map met recente aanwinsten op beeldmateriaal wens ik te sorteren op datum, zodat ik kan zien wat ik het laatst heb binnengehengeld. So far, so good. Als je echter zo'n map alleen al selecteert, gaat Windows alvast slim doen en een thumbs.db aanmaken met een thumbnail van de film, waardoor de wijzigingsdatum van die map (!) wordt aangepast. Nu heb ik dus een tiental films staan, die volgens de datumkolom de afgelopen twee minuten zijn gewijzigd.
Of moest dit in het slechtste programmeervoorbeeldentopic?
Edit: als ik de films normaal gesproken bekijk op m'n htpc, wordt er meestal geen thumbs.db aangemaakt, geen idee waarom niet.
In m'n map met recente aanwinsten op beeldmateriaal wens ik te sorteren op datum, zodat ik kan zien wat ik het laatst heb binnengehengeld. So far, so good. Als je echter zo'n map alleen al selecteert, gaat Windows alvast slim doen en een thumbs.db aanmaken met een thumbnail van de film, waardoor de wijzigingsdatum van die map (!) wordt aangepast. Nu heb ik dus een tiental films staan, die volgens de datumkolom de afgelopen twee minuten zijn gewijzigd.
Edit: als ik de films normaal gesproken bekijk op m'n htpc, wordt er meestal geen thumbs.db aangemaakt, geen idee waarom niet.
[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 16-08-2011 20:52 ]
Nog vervelender is het dat als je een map op een server selecteert om te verwijderen, dat tie thumbs.db aanmaakt. Vervolgens begint windows te blaten dat het bestand in gebruik is en kan ik hem dus niet verwijderen.CodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:51:
!@#% Wat is Windows toch vervelend af en toe.

BF2 was een complete ramp qua stabiliteit. Met de laatste patches enigzins acceptabel. BF:BC2 wilde niet eens connecten op WinXP64, als enige game in mijn verzameling..oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:12:
EA was kwaliteit ooit volgens mij, nu is het een ramp. En ja, een extra client is kut en onnodig.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
ik werk sinds deze week met ubuntu op mijn werklaptopje en ik heb wat moeite met me aan te passen aan deze nieuwe omgeving. de werking is wat anders natuurlijk dan wat ik gewend was, en het configureren is wat meer werk (soms), maar het werkt wel weer wat beter en bied meer vrijheden. nog geen idee of ik hem blijf houden of toch maar weer terug ga naar windows. vooral omdat onze database (oracle) geen ondersteuning biedt voor ubuntu...
iemand een suggestie voor een betere linux variant waar wel oracle 10g op gedraait kan worden?
iemand een suggestie voor een betere linux variant waar wel oracle 10g op gedraait kan worden?
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Pff, heb net een nieuwe route toegevoegd voor een specifieke url binnen Orchard en dan wordt die niet gebruikt! Argh!
Hij staat in de lijst onder een route die ook valide is voor dit pad.
Geprobeerd de prio aan te passen, maar dat lijkt niets uit te voeren.
Soms wel vervelend om in een framework te werken waar je nog niet het fijne van weet (zowel Orchard als MVC). Ach, ik puzzel lekker door....
Hij staat in de lijst onder een route die ook valide is voor dit pad.
Geprobeerd de prio aan te passen, maar dat lijkt niets uit te voeren.
Soms wel vervelend om in een framework te werken waar je nog niet het fijne van weet (zowel Orchard als MVC). Ach, ik puzzel lekker door....
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
BF:BC2 werkte prima op zowel Win XP x64 als Win 7 x64 bij mij. Onder XP beter zelfs, maar de performance in Win7 is wel vooruit gegaan met de laatste patches.farlane schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:11:
BF:BC2 wilde niet eens connecten op WinXP64, als enige game in mijn verzameling.
Helemaal mee eens. Ik vind een client sowieso onnodig. Ik had niet eens een Steam account voordat ik een abo kreeg op alle Valve en Square games. Maar het staat imho niet in perspectief om dan maar die ene vette game niet te spelen, omdat ie toevallig die ene client gebruikt die je nog niet geïnstalleerd had.En ja, een extra client is kut en onnodig.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2011 21:50 ]
Check. Alhoewel het wel een beetje suf wordt als je voor 10 games 10 clients nodig zou hebben.
Het liefst zie ik het gros in Steam, met af een toe een concurrentiepoginkje zodat ze bij Steam scherp blijven.
Het liefst zie ik het gros in Steam, met af een toe een concurrentiepoginkje zodat ze bij Steam scherp blijven.
{signature}
Zit ik een paar weken lang overal DependencyProperties te schrijven in WPF, blijkt dat als je backgroundworkers/threads gaat gebruiken deze niet heel erg handig zijn. Komt .Oisyn langs, 'oh probeer INotifyChangeProperty eens, na veel pijn en moeite blijkt dat dit wel goed werkt met threads. Grrmbbll waarom had ik na wat onderzoek ook alweer vastgesteld dat DependencyProperties the way to go zijn?
.
Anyhow, na een dag kloten heb ik nu eidenlijk een progressbar, kom ik er daarna achter dat doordat het zware werk nu in een backgroundworker zit ik de progressbar eigenlijk niet echt meer nodig heb omdat het sneller gaat
, achja het was nuttig refactoren en de datasets waar mee gewerkt wordt groeien wel.
Serieuzere uitleg
Een DependencyProperty wordt opgeslagen op je hoofd thread, en kan wel gelezen worden door andere threads, maar je kunt er niet naar assignen vanuit een ander thread. Waarschijnlijk omdat de DependencyProperty dan ineens in een ander thread opgeslagen zou worden, en wat gebeurt er als dat thread klaar is maar het object waar de DependencyProperty in zit blijft leven? Bij INotifyChangeProperty heb je gewone properties, doordat er geen gebruik gemaakt wordt van deze DependencyProperty magie gaat dit wel goed. Ik vraag me nu wel ineens af waar die nieuwe waarde van de property wordt opgeslagen als ik die vanuit een ander thread assign.
Hmm, weet iemand hoe dat werkt? Hmm anywhow het werkt.

Anyhow, na een dag kloten heb ik nu eidenlijk een progressbar, kom ik er daarna achter dat doordat het zware werk nu in een backgroundworker zit ik de progressbar eigenlijk niet echt meer nodig heb omdat het sneller gaat

Serieuzere uitleg
Een DependencyProperty wordt opgeslagen op je hoofd thread, en kan wel gelezen worden door andere threads, maar je kunt er niet naar assignen vanuit een ander thread. Waarschijnlijk omdat de DependencyProperty dan ineens in een ander thread opgeslagen zou worden, en wat gebeurt er als dat thread klaar is maar het object waar de DependencyProperty in zit blijft leven? Bij INotifyChangeProperty heb je gewone properties, doordat er geen gebruik gemaakt wordt van deze DependencyProperty magie gaat dit wel goed. Ik vraag me nu wel ineens af waar die nieuwe waarde van de property wordt opgeslagen als ik die vanuit een ander thread assign.
Hmm, weet iemand hoe dat werkt? Hmm anywhow het werkt.
[ Voor 50% gewijzigd door roy-t op 16-08-2011 22:02 ]
En het grappige was, ik heb nog nooit een DependencyProperty geïmplementeerd, ik vond het maar enge ingewikkelde dingen waar ik ver vandaan moest blijven
Nouja ze typten wel lekker weg, gewoon 'propdp' -> tab -> tab hoppa invullen, en ik snapte eerst niet dat je vanuit je eigen classen andere classen kon vertellen dat een van jouw properties veranderde, ik dacht, incorrect, dat de properties dat zelf moesten doen. Ook is zowat alles in WPF al een dependency property, dus ik dacht 1+1=2, hoppa!
[ Voor 13% gewijzigd door roy-t op 16-08-2011 22:04 ]
Ik heb geen idee wat Origin is, dat zie ik wel als ik BF3 koop (Battlefield-fan van het eerste uur, dus je moet wat), maar is dat dan niet EA's antwoord op Steam? Edit: blijkbaar. Is Origin zó slecht dat je het een "poginkje" noemt?Voutloos schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:57:
[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 16-08-2011 22:08 ]
mhh toch ideaal dat ik nog een studie naast mn werk doe. gratis een phone 7 developer geworden 
En kan ik mn phone 7 unlocken zonder hacks
En kan ik mn phone 7 unlocken zonder hacks
[ Voor 20% gewijzigd door eBoR op 16-08-2011 22:07 ]
Je moet 'm alleen wel elk jaar opnieuw renewen, dus er komt een moment waarop het niet meer gratis is
.
Ach, dan is WP12 al uit
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Door dit soort meuk werk ik dus liever in de runtime, shared u32/u64 atomic incrementen en ieder frame pollen en gaanroy-t schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:58:
Zit ik een paar weken lang overal DependencyProperties te schrijven in WPF, blijkt dat als je backgroundworkers/threads gaat gebruiken deze niet heel erg handig zijn. Komt .Oisyn langs, 'oh probeer INotifyChangeProperty eens, na veel pijn en moeite blijkt dat dit wel goed werkt met threads.[...]
Ik doe het liever 1x fout, daarna goed en hoef me er dan nooit meer zorgen over te maken. Een programmeur zijn tijd is ook wat waard immersPrisonerOfPain schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:15:
[...]
Door dit soort meuk werk ik dus liever in de runtime, shared u32/u64 atomic incrementen en ieder frame pollen en gaan
roy-t schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:16:
[...]
Ik doe het liever 1x fout, daarna goed en hoef me er dan nooit meer zorgen over te maken. Een programmeur zijn tijd is ook wat waard immers.
F$%@$%#$%#$%@#
3 dagen gekloot om een library van mijn project te herschrijven omdat er iets niet goed werkte. Eenmaal klaar, alles super werkend. Test ik mijn nieuwe implementatie in mijn applicatie, werkt-ie weer niet: Zit er een TYPO in mijn app waardoor het niet werkte.
faal van het kwartaal
ach ja, mijn nieuwe implementatie is in ieder geval een F'ing stuk sneller doordat hele trage netwerk-requests allemaal tegelijk gebeuren in een threadpool ipv. 1 voor 1 na elkaar zoals bij mijn vorige implementatie.
3 dagen gekloot om een library van mijn project te herschrijven omdat er iets niet goed werkte. Eenmaal klaar, alles super werkend. Test ik mijn nieuwe implementatie in mijn applicatie, werkt-ie weer niet: Zit er een TYPO in mijn app waardoor het niet werkte.
faal van het kwartaal
ach ja, mijn nieuwe implementatie is in ieder geval een F'ing stuk sneller doordat hele trage netwerk-requests allemaal tegelijk gebeuren in een threadpool ipv. 1 voor 1 na elkaar zoals bij mijn vorige implementatie.
[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 16-08-2011 22:22 ]
Oh wacht, ja ik zit nu wel bij Nixxes, maar ik schrijf op dit moment alleen voor een tool. Voor games zou ik ook niet snel zo'n systeem gebruiken natuurlijk. De applicatie die ik nu maak staat helemaal los van alles en parsed wat XML bestanden en laat dat wat data zien, dus vandaar al die chique meukPrisonerOfPain schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:19:
[...]
Ik bedoelde niet dat je je werk naar de runtime moest verhuizen, eerder dat je daar relatief weinig (gameplay code nagelaten) geen message based systeem hebt dat vervolgens ook nog limieten legt op je threading gedrag omdat .net bepaalde dingen zo nodig op de GUI thread wil doen.
edit: ik kan niet typen vandaag.

Nope, ken het niet, vind Steam gewoon top. Af en toe gun ik anderen een kans om het beter te doen.CodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:04:
[...]
Ik heb geen idee wat Origin is, dat zie ik wel als ik BF3 koop (Battlefield-fan van het eerste uur, dus je moet wat), maar is dat dan niet EA's antwoord op Steam? Edit: blijkbaar. Is Origin zó slecht dat je het een "poginkje" noemt?
{signature}
Hoppa, NodeJS blogpost geschreven voor het werk-blog en presentatie gegeven, kleine workshop gedaan waar we even vlot een telnet chat applicatie in elkaar geprutst hebben.
link: http://blog.xebia.com/201...he-what-why-how-and-when/
link: http://blog.xebia.com/201...he-what-why-how-and-when/

[ Voor 6% gewijzigd door PrisonerOfPain op 16-08-2011 23:09 ]
Ben je dan niet behoorlijk beperkt qua bruikbare karakters?
Ongetwijfeld maar m'n debug ouput was kort en eenvoudigCodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:09:
255 characters, any Unicode except NUL and \ / : * ? " < > |CodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:09:
Wikipedia: Comparison of file systems
Met 255 karakters kan je toch wel wat doen.
(Ja, die link stond nog in mijn history naar aanleiding van enkele posts terug (van mij).
Super interessant WPF topic, check it out!
[WPF] Design van een graph editor
/shameless plug
[WPF] Design van een graph editor
/shameless plug
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 16-08-2011 23:19 ]
Oh, creatieve oplossing hoor, daar niet van.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:11:
[...]
Ongetwijfeld maar m'n debug ouput was kort en eenvoudig
Want de aanhalingstekens en dubbele punt zijn ook de minst gebruikte karakters bij debug-info natuurlijk.Styxxy schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:18:
[...]
255 characters, any Unicode except NUL and \ / : * ? " < > |
Wikipedia: Comparison of file systems
Met 255 karakters kan je toch wel wat doen.
(Ja, die link stond nog in mijn history naar aanleiding van enkele posts terug (van mij).)
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 16-08-2011 23:24 ]
Ik zit nu, voor de zoveelste keer, te hangen en wurgen met databinding in .NET.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:15:
Door dit soort meuk werk ik dus liever in de runtime, shared u32/u64 atomic incrementen en ieder frame pollen en gaan
Gief C/C++ en Win32 ( of beter nog Linux )
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak