De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.071 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Voutloos schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:57:
Check. Alhoewel het wel een beetje suf wordt als je voor 10 games 10 clients nodig zou hebben.

Het liefst zie ik het gros in Steam, met af een toe een concurrentiepoginkje zodat ze bij Steam scherp blijven. :P
Daar hoort Origin jammer genoeg niet bij :P BF3 is op origin €49.99 (digital!) terwijl de fysieke dvd's 34 euro zijn.....

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alsof Steam zelf zo scherp geprijsd is. Ze hebben af en toe leuke deals, maar over het algemeen betaal je gewoon de hoofdprijs.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:38:
Alsof Steam zelf zo scherp geprijsd is. Ze hebben af en toe leuke deals, maar over het algemeen betaal je gewoon de hoofdprijs.
Dat ligt niet aan steam he. Uitgevers bepalen gewoon de prijs ;). Zeg daarom ook niet dat steam goedkoper is maar reageerde meer op dat het een alternatief voor steam moest zijn. Dan wens ik ze success als ze fysieke goedkoper maken dan digitale ;).

Edit: Anyway ik ga pitten :D morgen 6 uur op :(

[ Voor 4% gewijzigd door Rutix op 16-08-2011 23:45 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat ligt niet aan steam he. Uitgevers bepalen gewoon de prijs
Uiteraard, en daarom is het ook onwaarschijnlijk dat Origin goedkoper is voor non-EA games. Het enige waar ze mee kunnen spelen is de marge die ze zelf hanteren. Maar voor de eindgebruiker maakt het natuurlijk geen drol uit wie de prijs bepaald :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:37
CodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:23:
[...]
Oh, creatieve oplossing hoor, daar niet van. :)
[...]
Want de aanhalingstekens en dubbele punt zijn ook de minst gebruikte karakters bij debug-info natuurlijk. :+
Hangt van de gegenereerde output af :P :+ .

Anyway, ik duik het bedje ook maar weer eens in. Om 7u opstaan om tijdig op mijn werk te geraken (8u30 beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24

alienfruit

the alien you never expected

Stomme Eclipse. Uit het niets kan ik geen projecten meer aanmaken via SVN -> Check out in Eclipse :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Afbeeldingslocatie: http://www.madsci.org/FAQs/caffeine.gif

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
html h1, html h2, html form fieldset legend, form fieldset html legend, html .h2, html h1 a, html h2 a, html form fieldset legend a, form fieldset html legend a, html .h2 a, html h1 a:hover, html h2 a:hover, html form fieldset legend a:hover, form fieldset html legend a:hover, html .h2 a:hover, html h1 h1, html h2 h1, html form fieldset legend h1, form fieldset html legend h1, html .h2 h1, html h1 h2, html h2 h2, html form fieldset legend h2, form fieldset html legend h2, html .h2 h2, html h1 form fieldset legend, html form fieldset h1 legend, html h2 form fieldset legend, html form fieldset h2 legend, html form fieldset legend legend, html form fieldset html legend legend, html .h2 form fieldset legend, html form fieldset .h2 legend, form fieldset html h1 legend, form fieldset html h2 legend, html form fieldset legend html legend, html form fieldset html legend legend, form fieldset html legend legend, form fieldset html .h2 legend, html h1 .h2, html h2 .h2, html form fieldset legend .h2, form fieldset html legend .h2, html .h2 .h2, html h1 h2, html h2 h2, html form fieldset legend h2, form fieldset html legend h2, html .h2 h2, html h1 form fieldset legend, form fieldset html h1 legend, html h2 form fieldset legend, form fieldset html h2 legend, html form fieldset legend legend, form fieldset html legend legend, html .h2 form fieldset legend, form fieldset html .h2 legend, html .h1, html .h1 a, html .h1 a:hover, html .h1 h1, html .h1 h2, html .h1 form fieldset legend, html form fieldset .h1 legend, form fieldset html .h1 legend, html .h1 .h2, html .h1 h2, html .h1 form fieldset legend, form fieldset html .h1 legend {
  color: #00adef;
}

Sass-gegenereerde CSS selectors FTW. Even kijken hoe de F hij nou weer aan deze bagger komt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Enige vorm van optimalisatie zou daar niet overbodig zijn. :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

OkkE schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:46:
Enige vorm van optimalisatie zou daar niet overbodig zijn. :+
Precies, ik zou het gzippen!

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En de spaties na de , weglaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Laat ook de "html" maar weg...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:48
En de laatste ; van elke class/id/whatever :+

[ Voor 15% gewijzigd door console op 17-08-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
_/-\o_

Pffrt, op magische wijze plotseling instellingen gewijzigd waardoor ik 1000 JS error boxjes kreeg (gebruik van dwr engine en de exception handler bleef maar alert boxen spuwen). Na debugging (lang leve console.log) gevonden dus dat een instellingen was gewijzigd, maar ik ben de enige ingelogde sessie. En ik was niet eens in de buurt van die instellingen geweest. Vaag vaag vaag. Ach ja, instelling terug goed gezet en hopen dat de databasefeetjes geen grappen meer gaan uithalen.

Wat is het stil hier.
* Styxxy hoort de bits ritselen.

[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 17-08-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Heb de oorzaak gevonden:

Als je in SASS @extend gebruikt, extend't-ie alle versies van die selector, ook als ze genest zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
h1 {
  color: black;
  font-size: 18px;
}

div.apple {
  h1 {
    color: red;
  }
}

div.banana {
  h1 {
    color: yellow;
  }
}

.like_a_header {
  @extend h1;
}

Ik had verwacht:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
h1, .like_a_header {
}

.like_a_header {
  font-variant: italic;
}

div.apple h1 {
}

div.banana h1 {
}

... maar wordt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
h1, .like_a_header {
}

.like_a_header {
  font-variant: italic;
}

div.apple h1, div.apple .like_a_header {
}

div.banana h1, div.banana .like_a_header {
}

Doe dat voor je hele website en je krijgt css selectors van 1000en tekens lang.

De logica ervan snap ik wel, maar het is niet helemaal wat ik ermee wilde.

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 17-08-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
CodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:23:
[...]

Oh, creatieve oplossing hoor, daar niet van. :)

[...]

Want de aanhalingstekens en dubbele punt zijn ook de minst gebruikte karakters bij debug-info natuurlijk. :+
Meh ik moest een lijstje van gerunde en runnende jobs op de jobthread hebben op het moment dat de boel deadlockte dus "start_jobNameHere.txt" en "stop_jobNameHere.txt" deden hun werk prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan in een C# project zeker geen files referencen die niet onder je project folder staan? Hij kopiëert 'm naar z'n lokale dir als ik dat doe, maar dat is nou precies niet wat ik wil. Oh well, dan maar een symbolic link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:18:
Je kan in een C# project zeker geen files referencen die niet onder je project folder staan? Hij kopiëert 'm naar z'n lokale dir als ik dat doe, maar dat is nou precies niet wat ik wil. Oh well, dan maar een symbolic link :P
Je kan dit toch gewoon in de properties window aanpassen? Selecteer de reference en dan in het properties window "copy local" op false zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

@.oisyn: Kan wel, maar het is niet voor de hand liggend. In het scherm waarin je een bestand selecteert is de "OK" (of wat er ook maar op die button staat) knop tevens een pulldown menuutje. Als je dat menuutje opent zie je ook de mogelijkheid om het bestand als link toe te voegen in plaats van het te kopiëren naar je project folder.

@urk_forever: Dat bedoel ik inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Dricus op 17-08-2011 11:28 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:18:
Bedoel je een reference of wil je een bestaand bestand wat niet in je project folder staat als link toevoegen? Dat tweede kan namelijk ook, in het Add existing file dialog moet je dan op het pijltje naast Add klikken en kiezen voor Add as link.

Plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: http://2wtska.blu.livefilestore.com/y1pbyz_jMF06sSGTDuew6exuBAeUoW0jLhvdMTqT2PbA5AeCiPxMA3owenywy7Ii1DrkWlcofDlbnUVMdoowGAOD80XStUZWbED/addaslink.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door urk_forever op 17-08-2011 11:28 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Styxxy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:21:
[...]

Je kan dit toch gewoon in de properties window aanpassen? Selecteer de reference en dan in het properties window "copy local" op false zetten.
Jij hebt het over assembly references

@Dricius/urk_forever: wow, lekker intuitief :P. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:
@Dricius/urk_forever: wow, lekker intuitief :P. Thanks.
Ze hebben de hex-editor achter zo'n zelfde knopje verstopt. Duurde me ook 100 jaar om daar achter te komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat wist ik dan weer wel, maar dat is de file open dialog. Een file in je solution kun je dan nog op een andere manier openen door right-click en dan "open with" te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:36:
[...]
Jij hebt het over project references
Oeps ja :9 verkeerd gelezen.

Wauw, dat is erg duidelijk :O dat pijltje valt nu eens echt niet op. Je moet het maar weten :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Ben blij dat we Yii gebruiken. Maakt PHP nog een beetje 'ok'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:57:
Ik denk ik kijk even wat Yii is. Heeft Google weer wat nieuws bedacht?
Google subresultaten

Lekker onoverzichtelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
hahaha, omg dat zie ik voor de eerste keer. Het moet wel iets nieuws zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:57:
Waarom blijft de PHP communitie dingen van andere talen/platformen herkouwen tot er iets nieuws is? Dit ziet er uit als de zoveelste RoR convention-over-configuration kloon.

[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-08-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Dus volgens jou zijn alle MVC frameworks maar RoR wannabees? Want daar komt het wel een beetje op neer wat je daar zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:08:
Dus volgens jou zijn alle MVC frameworks maar RoR wannabees? Want daar komt het wel een beetje op neer wat je daar zegt...
Nee, er zijn ook zat kloons van andere platformen en frameworks :) maar het RoR gebeuren komt wel overdreven vaak voor, ja.

De 5 stappen in de tour zijn exact de scaffolding dingen waar RoR destijds (inmiddels ook al weer 30 jaar terug) mee pronkte.

[ Voor 24% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-08-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

https://encrypted.google.com/

Waarom zou je je zoektermen secure naar een bedrijf sturen die van alles met die termen kan doen en doet 7(8)7

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
PrisonerOfPain schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:09:
Nee, er zijn ook zat kloons van andere platformen en frameworks :) maar het RoR gebeuren komt wel overdreven vaak voor, ja.
Kun je mij dan uitleggen wat het een RoR kloon maakt (behalve dat het een MVC framework is) en waarom dat erg zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:12:
[...]

Kun je mij dan uitleggen wat het een RoR kloon maakt (behalve dat het een MVC framework is) en waarom dat erg zou moeten zijn?
http://www.yiiframework.com/about/ "Ruby on Rails: Yii inherits its spirit of convention over configuration. Yii also referenced its implementation of the active record design pattern for its ORM layer." en "Symfony: Yii referenced its filter design and plug-in architecture." waarbij Symfony ook een slap RoR aftreksel is.

Het erge is dat het nu ongeveer het 100e framework is dat precies hetzelfde doet, de PHP communitie heeft belachelijk veel programmeurs en ze lijken allemaal tot niets innovatiefs in staat te zijn. Ze hebben allemaal een "database abstraction layer", wat caching en logging meuk en een leuk "mvc" opzetje.

[ Voor 14% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-08-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Meer hebben ze toch niet nodig :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ok, duidelijk.
Ik vind het persoonlijk nog steeds super dat het bestaat en dat we ermee werken. Het is sneller dan de meeste, zo niet alle overige PHP MVC frameworks. Ik heb zelf geen ervaring met andere PHP MVC frameworks, maar als ik de mensen moet geloven in de IRC channel van Yii (#yii @ irc.freenode.org) die net zijn overgestapt naar Yii, dan is het tig keer beter dan frameworks als Symfony.
( Meestal zijn deze meningen niet onderbouwd though, maar die dingen worden ook niet 'zomaar' gezegd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een paar dagen terug naar de klant waar ik anderhalve maand geleden ben vertrokken. Feels good to be back, heb wel een binding met het bedrijf *O*

Nee, ik zit niet bij Alstom.

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 17-08-2011 12:27 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Nouja, binnenkort ben ik helemaal van PHP af en helemaal into .NET . Moet ik wel eerst ff een .NET baantje vinden natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:27:
( Meestal zijn deze meningen niet onderbouwd though, maar die dingen worden ook niet 'zomaar' gezegd :P )
Nee, maar je samplet wel precies die mensen die het ermee eens zijn, want mensen die Yii niets vinden zul je niet in dat IRC kanaal vinden. Het is dus nogal een eenzijdig verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

Nee, maar je samplet wel precies die mensen die het ermee eens zijn, want mensen die Yii niets vinden zul je niet in dat IRC kanaal vinden. Het is dus nogal een eenzijdig verhaal.
Dat is niet helemaal waar. Degene die het niet gebruiken zul je er inderdaad niet vinden. Maar er was laatst bv iemand die het totaal niks vond om uberhaupt met een framework te werken, maar hij had geen keus omdat hij het voor zijn baan moest. Die gast liep alleen maar te klagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BtM909 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:10:
https://encrypted.google.com/

Waarom zou je je zoektermen secure naar een bedrijf sturen die van alles met die termen kan doen en doet 7(8)7
Zodat je werkgever niet kan kijken wat je aan het zoeken bent natuurlijk :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Woy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Zodat je werkgever niet kan kijken wat je aan het zoeken bent natuurlijk :+
Ik snap wel waarom je SSL zou willen :P

Ik vond het gewoon een grappige toen ik dat net tegenkwam :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ggrmlh @#%$@^@# 4!@#$! multiple interface inheritance in C++ @$^^@$#%@ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Awesome Twitter account is awesome: http://twitter.com/#!/111001001101010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Lees net een reactie op 1 van de artikelen hier: field33P in 'nieuws: Wii krijgt nieuw design en verliest GameCube-compatibiliteit'

Wordt dit de nieuwe manier van praten? >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zit kennelijk zo stil tijdens m'n werk, dat de lichtsensor niet eens meer doorheeft dat ik er nog ben. De verlichting schakelde net uit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nobody notices you, not even the light sensor :+

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Alex) schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:04:
Ik zit kennelijk zo stil tijdens m'n werk, dat de lichtsensor niet eens meer doorheeft dat ik er nog ben. De verlichting schakelde net uit :')
In het kader Soundless suggestie om te praten zoals in de gegeven reactie: pwned for life. :+
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:49:
Ggrmlh @#%$@^@# 4!@#$! multiple interface inheritance in C++ @$^^@$#%@ :(
Ik vroeg me al af of dat je ziek was geworden. Ik begon de C++ verhaaltjes al te missen. :*) :9
Woy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:14:
[...]
Dat is pas vervelend als je dat op de WC hebt :(, zit je even lekker te !@#$%^&, zit je opeens in het donker
Ik heb een déjà vu gevoel bij deze conversatie :P. Ik geloof dat enkele maanden geleden hier ook al over gesproken werd (met dezelfde comment van jou), hehe :+ .

[ Voor 23% gewijzigd door Styxxy op 17-08-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat is pas vervelend als je dat op de WC hebt :(, zit je even lekker te !@#$%^&, zit je opeens in het donker

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:17
[...]

Is et wel goed gegaan, qua richting? :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Bij ons hoor je dan standaard de opmerking: "No brain activity detected! Hey 'xxxx' werk eens wat harder?!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:00:
Lees net een reactie op 1 van de artikelen hier: field33P in 'nieuws: Wii krijgt nieuw design en verliest GameCube-compatibiliteit'

Wordt dit de nieuwe manier van praten? >_>
Zo te zien is de nederlandse taal ook pwned for life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zeker van mensen die meer naar de koffie-automaat heen en weer lopen dan werken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Precies, tien minuten is veel te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Aloys schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:27:
Zeker van mensen die meer naar de koffie-automaat heen en weer lopen dan werken :+ .
Er zijn ongeveer 3 manieren om met lange compiletijden om te gaan, op tweede PC werken, internet vol spammen en de koffie-automaat busy-loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
PrisonerOfPain schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:29:
[...]
Er zijn ongeveer 3 manieren om met lange compiletijden om te gaan, op tweede PC werken, internet vol spammen en de koffie-automaat busy-loop.
Jij bent master in de twee laatste opties? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
CodeCaster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:27:
[...]

Precies, tien minuten is veel te kort.
wtf doen jullie op die WC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Styxxy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

O-) Ik probeer m'n koffie inname te beperken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Styxxy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:32:
[...]

wie niet :D.

BTW iemand ooit gebruik gemaakt van ? http://www.kaxaml.com/ ziet er best lightweight uit en vroeg me af of mensen ervaringen ermee hadden.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Rutix schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:47:
[...]

wie niet :D.

BTW iemand ooit gebruik gemaakt van ? http://www.kaxaml.com/ ziet er best lightweight uit en vroeg me af of mensen ervaringen ermee hadden.
Ik ben er zelf enorm over te spreken, maar ben dan wel "slechts" vrijetijds programmeur.

Autocomplete / suggest is niet altijd even super, maar als "WYSIWYG" editor is hij ideaal.

Jij klopt de xaml in, en hij laat je gelijk zien hoe het eruit ziet.

*edit, preview is interactief. Heb je dus een listbox die moet kunnen scrollen, dan kan je in de preview gewoon scrollen.

[ Voor 10% gewijzigd door GateKeaper op 17-08-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
http://eyemjr.nl/ychat/co...?DiscussionID=4190&page=1

Ik liep een beetje rood aan van het lach inhouden; iedereen is zo stil aan't werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:32:
Nouja, binnenkort ben ik helemaal van PHP af en helemaal into .NET . Moet ik wel eerst ff een .NET baantje vinden natuurlijk ;)
Nu snap ik niet wat mensen tegen PHP hebben (ben zelf nog altijd een student) en ik vind het nog steeds lekkerder werken dan asp.net... Iemand die mij een deftige reden wilt geven? (Altijd al interessant gevonden waarom de ene taal populairder is dan de andere)

Zelf maak ik gebruik van spoonlibrary voor templates en een eigen functions class en alles werkt er toch deftig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De vergelijking gaat dan ook niet helemaal op. .NET is een heel stuk breder dan PHP. PHP kun je inderdaad beter vergelijken met ASP.NET. En ach ja, beide omgevingen hebben hun voor- en nadelen zullen we maar zeggen. ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PHP's ingebouwde functies hebben inconsequente en/of cryptische functie namen.
PHP's ingebouwde objecten zijn niet object georiënteerd.
PHP biedt matige multibyte character encoding support.
PHP heeft wazige type casting (bijv. "0" (een string met het cijfer nul erin) is gelijk aan false)

Verder,
Er is weinig gestandaardiseerd in PHP, waardoor iedereen PHP anders gebruikt.
PHP wordt veel gebruikt als "ik smijt even wat in elkaar" taal en heeft daarom als reputatie dat veel code geschreven in PHP rommelig is.
In PHP is het makkelijker iets op "de foute manier" te doen dan iets op "de goede manier" te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 17-08-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
stsadm -o import -url <someurl> -filename <somefilename>

code:
1
2
Error: Fout bij het schrijven naar het doelbestand.
FatalError: Failed to read package file.

Schijf vol, kan hij niet verder uitpakken |:(

Edit: tee hee, dit werkt ook voor import *D

[ Voor 33% gewijzigd door Alex) op 17-08-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:46:
PHP heeft wazige type casting (bijv. "0" is gelijk aan false)
Je haalt een goed punt aan, maar plaatst daar vervolgens precies het verkeerde voorbeeld bij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
GateKeaper schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

Ik ben er zelf enorm over te spreken, maar ben dan wel "slechts" vrijetijds programmeur.

Autocomplete / suggest is niet altijd even super, maar als "WYSIWYG" editor is hij ideaal.

Jij klopt de xaml in, en hij laat je gelijk zien hoe het eruit ziet.

*edit, preview is interactief. Heb je dus een listbox die moet kunnen scrollen, dan kan je in de preview gewoon scrollen.
Nice. Ik zat naar zoiets te kijken :) ga het zeker proberen. Ty

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Cloud schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:43:
De vergelijking gaat dan ook niet helemaal op.
Welke vergelijking? Ik zie er geen :P

Hier nog een failure van php:
code:
1
2
3
4
5
6
<?php
/* 1 == 0? */

1 == "non-empty-string"
"non-empty-string" == false
false == 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij klopt alleen niet, want "non-empty-string" is niet gelijk aan 1.

"non-empty-string" == true
"non-empty-string" == 0
0 == false

Dus true == false

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Soundless schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:45:
[...]

Welke vergelijking? Ik zie er geen :P

Hier nog een failure van php:
code:
1
2
3
4
5
6
<?php
/* 1 == 0? */

1 == "1non-empty-string" // FTFY
"non-empty-string" == false
false == 0
Dit word extreem vaak aangehaald als een probleem met PHP maar wat mij betreft is het, gezien de context waarin de taal gebruikt word, namelijk string based io en html, een prima te verantwoorde keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat mij betreft is het op geen enkele manier te verantwoorden dat "aap" gelijk is aan zowel 0 als true, ongeacht de context waarin je de constructie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:51:
Wat mij betreft is het op geen enkele manier te verantwoorden dat "aap" gelijk is aan zowel 0 als true, ongeacht de context waarin je de constructie gebruikt.
Prima, maar ik heb er minder problemen mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Logisch, je programmeert nooit in PHP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:53:
Logisch, je programmeert nooit in PHP :)
Ik denk dat ik voor het eerst in 6 jaar een praktisch nut voor m'n ZCE heb gevonden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar het is ongeveer hetzelfde als zeggen dat een deling door 0 altijd een exit(1) doet in een PHP script, want het is immers string based io en html 8)7. De twee dingen hebben gewoon niets met elkaar te maken. Dat je ervoor kiest dat "34" gelijk is aan 34, dát is te verantwoorden.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:46:
Hij klopt alleen niet, want "non-empty-string" is niet gelijk aan 1.

"non-empty-string" == true
"non-empty-string" == 0
0 == false

Dus true == false
Ah klopt ja, hoe was die nou ook alweer. Je kreeg ook 1 == 0 op de een of andere manier. Is even geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Content import duurt laaaaaaaaaang :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:59:
Maar het is ongeveer hetzelfde als zeggen dat een deling door 0 altijd een exit(1) doet in een PHP script, want het is immers string based io en html 8)7. De twee dingen hebben gewoon niets met elkaar te maken. Dat je ervoor kiest dat "34" gelijk is aan 34, dát is te verantwoorden.
What is this i don't even

Het is gewoon hoe atoi werkt, bullshit word gediscared omdat het niet nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-08-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Je haalt een goed punt aan, maar plaatst daar vervolgens precies het verkeerde voorbeeld bij 8)7
Wat is er verkeerd aan mijn voorbeeld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat het imho niet raar is dat "0" == false. Wat raar is is dat "aap" == 0.
PrisonerOfPain schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:10:
Het is gewoon hoe atoi werkt, bullshit word gediscared omdat het niet nodig is.
Ah ja, hou even lekker de PHP design retoriek aan. "Het werkt zo omdat het zo is geïmplementeerd". Jij maakt zeker ook nooit bugs, want ja, zo heb je het immers geïmplementeerd 8)7

De fout die ze maken is niet dat ze atoi gebruiken, maar dat ze atoi zonder meer aanroepen ookal is een string geen int, en die 0 vervolgens dus als valide geconverteerde waarde gebruiken om te testen op equality met een andere int.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik ken geen enkele andere taal dan PHP waarin een string met een cijfer nul gelijk is aan boolean false.

Geen argument dat het goed of fout is, maar toch

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 17-08-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Gamebuster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:23:
Ik ken geen enkele andere taal dan PHP waarin een string met een cijfer nul gelijk is aan boolean false.
Javascript

'0' == false geeft true.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:23:
Lol, je doet je ondertitel eer aan. Het door jou geliefde javascript dus, maar wat is er raar aan? Als false == 0, en "0" == 0, dan is het toch ook niet zo vreemd dat "0" == false?

Javascript doet het op het andere vlak wel goed overigens, "aap" != 0.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat moet ik uit het account id kunnen halen :? Z'n tweets zijn wel grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:29

StM

.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:20:
Dat het imho niet raar is dat "0" == false. Wat raar is is dat "aap" == 0.

[...]

Ah ja, hou even lekker de PHP design retoriek aan. "Het werkt zo omdat het zo is geïmplementeerd". Jij maakt zeker ook nooit bugs, want ja, zo heb je het immers geïmplementeerd 8)7

De fout die ze maken is niet dat ze atoi gebruiken, maar dat ze atoi zonder meer aanroepen ookal is een string geen int, en die 0 vervolgens dus als valide geconverteerde waarde gebruiken om te testen op equality met een andere int.
Tja wat stel jij dan voor? Het nu opeens aan gaan passen en wss heel wat bestaande code breken? Iedere serieuze php dev is bekend dat dit gebeurd ikzelf heb er ook eigenlijk nooit last van simpelweg omdat ik weet dat het er in zit. Iedere taal heeft zijn narigheden hooguit dat PHP er een beetje veel heeft door hun geweldige devteam.

Het enigste wat imo moet veranderen is dat PHP gezien wordt als simpele en makkelijk te leren taal. Een dynamische taal is imo gewoon verre van simpel en nooit geschikt als eerste taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

StM schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:38:
[...]

Tja wat stel jij dan voor? Het nu opeens aan gaan passen en wss heel wat bestaande code breken?
Stick to the subject, de discussie was of een dergelijke "design keuze" te verantwoorden was.

Daarnaast denk ik dat het nog wel meevalt met hoeveel code er daadwerkelijk gebroken zal worden, want het is code die er expliciet vanuit moet gaan dat een willekeurige niet-int string gelijk is aan 0. Maar het zou ook gewoon een runtime optie kunnen zijn. Magic_quotes_gpc is tegenwoordig toch ook gewoon deprecated? Heel wat meer code die daar gebruik van maakte. En wat dacht je van de automatische references voor objecten in PHP5, dat was ook groundbreaking.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:15
Weer terug van vakantie :) Nog interessante dingen gemist op programmeervlak de afgelopen 2 weken? Zo'n 25 pagina's slowchat lezen is niet echt fijn hehe.

Pro ASP.NET MVC3 bijna uit, briljant goed boek :) Zitten wat foutjes in, maar dat gaat vooral om kleine syntaxfouten en taalfouten, wel by far het meest complete boek over een specifiek framework dat ik ooit gelezen heb.

[ Voor 42% gewijzigd door Avalaxy op 17-08-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Avalaxy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:41:
Weer terug van vakantie :) Nog interessante dingen gemist op programmeervlak de afgelopen 2 weken? Zo'n 25 pagina's slowchat lezen is niet echt fijn hehe.
Och, we zijn terug waar we zaten 25 pagina's terug: de het "php is brak" discussie geroep. Nog even geduld en binnen 25 pagina's heb je alles gelezen dat je gemist hebt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Lol, je doet je ondertitel eer aan. Het door jou geliefde javascript dus, maar wat is er raar aan? Als false == 0, en "0" == 0, dan is het toch ook niet zo vreemd dat "0" == false?

Javascript doet het op het andere vlak wel goed overigens, "aap" != 0.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
if("0") {
  console.log("Ik ben zichtbaar");
}
if("0"==true) {
  console.log("Ik niet");
}

Humor, weer wat geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Leuk.

code:
1
where NietInArchief == false;

0 resultaten.

code:
1
where NietInArchief != true;

Alle gewenste resultaten

Schiet mij maar lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:43
Als nietinarchief undefined is is het "null" dus niet "false".. zou 1 van de redenen kunnen zijn.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mja, dat klopt... een aantal records bleken null te hebben daar, maar sommige stonden ook op 0 (false). Beetje raar... maar het werkt nu zo te zien wel.

Gekke SharePoint. Of gekke custom code die het schrijven van CAML-queries minder verschrikkelijk maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 17-08-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_o-
Alleen jammer dat het "Sarah Connor", en dus niet met een e :+. Ik twitter 't 'm wel even :P

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 17-08-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:20:
Right, dus als het in een specificatie had gestaan was het volgens jou wel correct geweest?
Waarom neem je hier uberhaupt aan dat het een fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:14:
[...]

Right, dus als het in een specificatie had gestaan was het volgens jou wel correct geweest?
Nee, ik geef louter aan dat "het werkt zo want zo hebben we het geïmplementeerd" geen valide argumentatie is. Een dergelijk argument zegt eerder iets over een gebrek aan iets goed doordenken voor je code intypt.
Waarom neem je hier uberhaupt aan dat het een fout is?
Ik stel dat het fout is, en ik heb van jou nog geen argument gehoord waarom het huidige gedrag handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor degene die het interessant vinden: How Browsers Work: Behind the Scenes of Modern Web Browsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:15
Styxxy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:45:
[...]

Och, we zijn terug waar we zaten 25 pagina's terug: de het "php is brak" discussie geroep. Nog even geduld en binnen 25 pagina's heb je alles gelezen dat je gemist hebt. 8)
Ah ok, die discussie heb ik toch al zeker 5x gelezen hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ohhh Crytek heeft die CryEngine3 SDK gereleased :>

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jammer dat je er alleen games mee kan maken waarbij het vanaf de tweede helft dom aliens knallen wordt.

Pagina: 1 ... 181 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak