De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 178 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.073 views

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:09
.oisyn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Nee, wat jij zei was dat het gedrag van een file copy geen bug was maar juist het design van Windows.
Sardaukar in "De Devschuur Coffee Corner"
My bad. Ik lul wel meer uit context.

Terug naar het analyseren van IIS logfiles als passende straf :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:27

MBV

Ik werk aan een applicatie die tegen een DLL van Lawicel moet babbelen. Daarvoor moet je VS2005 SP1 met een security update hebben. Ik zat nog op VS2005 zonder SP1 (zo hebben ze die PC aan me gegeven, en de rest van de ontwikkelaars zit ook op VS2005), dus ik ben gistermiddag begonnen met updaten. De update naar SP1 duurde al meer dan een uur, en vervolgens de security updates installeren duurt al de hele ochtend :( In die tijd had ik in Linux het hele OS met een IDE geinstalleerd :X

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Als we het toch over toetsenbord indelingen hebben, hier iemand ervaring met de Dvorak indeling?

Linkje voor degene die er nog niet mee bekend is.
Wikipedia: Dvorak Simplified Keyboard

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 17:52
@Rubinski_be
ik heb zelf ook al een hele poos qwerty @ m'n gsm (android)..
en werkt gewoon goed vooral omdat je daar niet op moet programmeren..
Als je echter op school azerty moet & thuis qwerty.. ga je meer fouten maken (iemand van m'n klas heeft op zijn laptop en thuis pc dvorak layout.. en als hij op school aan het programmeren is zoekt hij echt té lang naar toetsen etc .. en is hij dus fel benadeelt)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik krijg zoveel "kan je dit even fixen" en "mijn CSS is nu ook kapot" dat ik serieus vergeten ben waarmee ik bezig was.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Sardaukar
Gamebuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:21:
Ik krijg zoveel "kan je dit even fixen" en "mijn CSS is nu ook kapot" dat ik serieus vergeten ben waarmee ik bezig was.
Koffie halen toch? En doe mij ook een bakkie, aub. ;)

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 14:51
Gamebuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:21:
Als je een paar pagina's terug gaat in dit topic kan je het wel weer vinden denk ik :p

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:21:
@Rubinski_be
ik heb zelf ook al een hele poos qwerty @ m'n gsm (android)..
en werkt gewoon goed vooral omdat je daar niet op moet programmeren..
Als je echter op school azerty moet & thuis qwerty.. ga je meer fouten maken (iemand van m'n klas heeft op zijn laptop en thuis pc dvorak layout.. en als hij op school aan het programmeren is zoekt hij echt té lang naar toetsen etc .. en is hij dus fel benadeelt)
Daar heb je wel een punt. Nu, het verschil tussen azerty/qwerty is minder groot dan azerty/dvorak, maar je gaat inderdaad vaker fouten maken. Eventueel gewoon een tobo meebrengen van thuis dan en in een locker steken?

• Gamebuster
Andurin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Als je een paar pagina's terug gaat in dit topic kan je het wel weer vinden denk ik :p
Er staat alleen commentaar over mijn CSS shit :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dvorak lijkt me best nuttig, als het ook de standaard layout zou zijn. Ik ga echt niet de moeite nemen om het te leren typen als je regelmatig moet switchen. Qwerty is nou eenmaal de standaard.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Gamebuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Moet je Pomodoro gaan gebruiken, excuus om het gezeik te reguleren ;)

• Andurin
Gamebuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

Dan denk ik dat je daar mee bezig was :D O-)

• Gamebuster
.oisyn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:38:
Dvorak lijkt me best nuttig, als het ook de standaard layout zou zijn. Ik ga echt niet de moeite nemen om het te leren typen als je regelmatig moet switchen. Qwerty is nou eenmaal de standaard.
Hier werkt ook iemand met DVORAK. Hij kan vrij snel wisselen tussen DVORAK en QWERTY, dus ik denk dat 't wel mee zal vallen.

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Is Dvorak voor terminal/command line ook geschikt? Of werkt Querty hier alsnog sneller bij?

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb

• Gamebuster
whoepie, nog meer kapot door LESS > SASS conversie :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ValHallen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:44:
Is Dvorak voor terminal/command line ook geschikt? Of werkt Querty hier alsnog sneller bij?
Wat is er zo speciaal aan de command line?

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2011 11:45 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gamebuster schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:08:
Fuck yeah; Less to Sass converter werkt :D
:P

• Gamebuster
De converter werkt, alleen het omzetten brengt zoveel aanpassingen met zich mee omdat ze nu ook al die SASS centraal willen hosten voor ieder project i.p.v. copy/pasten naar ieder project. Dat is wanneer het een en ander fout ging, onder andere doordat projecten oudere versies van die gedeelde LESS/SASS hadden.

• Icekiller2k6
@Rubinski_be

tijdens de normale lessen zal het weinig uit maken.. tijdens examens zoveel te meer..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 16:37
Bluh CSS mergen :(.

Heb een theme aangepast van een wiki farm (waarop we onze help gaan hosten). Nu mijn CSS mergen met die theme. Wat een rotwerk, zeker aangezien de CSS van die theme een puinhoop is. Styles van #header staan over het hele document verspreid, in plek van die te groeperen. Is dat nou zo onlogisch...
Icekiller2k6 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:50:
tijdens de normale lessen zal het weinig uit maken.. tijdens examens zoveel te meer..
Inderdaad. Ik haat de toetsenborden van onze school. Ik typ daar zelfs al meer fouten op, ook al zijn die dezelfde indeling (ben niet gewend met van die super hoge toetsen te werken... geef mij maar van die platte toetsen).

[ Voor 40% gewijzigd door Styxxy op 11-08-2011 11:53 ]

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

.oisyn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

Niets naar mijn idee, ben zelf wel een fanatiek terminal/command line gebruiker, vandaar de vraag.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

De standaard dvorak is niet per se het meest geschikt voor een bepaalde taal of toepassing. Voor elke taal zou je een eigen dvorak kunnen ontwerpen die de meest gebruikte letters in die specifieke taal op de beste posities zet.

Zo is er ook een speciale "programmers dvorak", met {}[]()=+* op betere plaatsen, want die gebruik je vaker tijdens het programmeren dan tijdens het schrijven van een Engelse tekst.

Het command-line commando "ls" zit in standaard dvorak bijvoorbeeld niet handig. Je zou dus voor de command-line een dvorak-versie kunnen ontwikkelen die beter geschikt is.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sure, maar dat maakt dvorak niet ineens minder geschikt dan qwerty. Het designprincipe achter qwerty is louter dat het vastlopers in fysieke typmachines voorkomt bij het typen van Engelse woorden. En aangezien alle leestekes aan de rechterkant en op de bovenste rij zitten maakt dat qwerty per definitie "ongeschikt" voor de command line en programmeertalen. Een switch naar dvorak is dus niet echt nadelig voor het typen van leestekens, maar tegelijkertijd wel voordelig voor het typen van woorden.
Het command-line commando "ls" zit in standaard dvorak bijvoorbeeld niet handig.
Bijna net zo onhandig als het woordje "ik" op qwerty. Heb jij daar moeite mee? :)

[ Voor 91% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2011 12:07 ]

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:00:
Sure, maar dat maakt dvorak niet ineens minder geschikt dan qwerty. Het designprincipe achter qwerty is louter dat het vastlopers in fysieke typmachines voorkomt bij het typen van Engelse woorden. En aangezien alle leestekes aan de rechterkant en op de bovenste rij zitten maakt dat qwerty per definitie "ongeschikt" voor de command line en programmeertalen. Een switch naar dvorak is dus niet echt nadelig voor het typen van leestekens, maar tegelijkertijd wel voordelig voor het typen van woorden.
Dat klopt.
[...]

Bijna net zo onhandig als het woordje "ik" op qwerty. Heb jij daar moeite mee? :)
Nee, maar dat is niet de gedachte achter dvorak. Het is idee is dat veelgebruikte tekens (en combinaties van tekens) zo zijn gerangschikt dat ze gemakkelijk te typen zijn. De set van veelgebruikte tekens (en combinaties) verschilt per taal of toepassing, dus voor het optimale gebruik zou je een nieuwe dvorak-layout per taal of toepassing moeten hebben. Een aparte layout voor de command-line is prima te rechtvaardigen, zodat bijvoorbeeld de l en de s met twee verschillende handen worden aangeslagen.

Het feit dat jij of ik er geen moeite mee hebben doet niets af aan het feit dat het wellicht beter zou kunnen :).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt, maar het lijkt me praktischer een gestandaardiseerde layout te kiezen ipv er eentje zelf te verzinnen ;). Het feit dat "ls" beter zou kunnen is imho geen reden om dan maar geen Dvorak te typen.

We praten hier compleet over verschillende dingen. De vraag was "wat is beter voor de command line, dvorak of qwerty". Ik zeg "qwerty is sowieso niet beter, en dvorak biedt veel andere voordelen". Jij zegt "dvorak is nog steeds niet optimaal"

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2011 12:28 ]

• Gamebuster
Als je niet tevreden ben met een standaard maak je toch gewoon een betere standaard?

Verwijderd

De jongens van Microsoft weten er alles van :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 12:53 ]

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Gamebuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:48:
Als je niet tevreden ben met een standaard maak je toch gewoon een betere standaard?
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/standards.png

Freelance Unity3D developer

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daar ben ik dus ook "bang" voor. Ik heb nog minder dan niks met webdevelopment. Ik wil MCPD'er worden, en kan met de eerste twee certificaten nog "beide" richtingen op, maar daarna moet ik kiezen: ga ik voor Windows Developer 4 of toch Web Developer 4?

Ach, ik ga toch liever de achterkant programmeren, de front-enders gaan maar lekker mijn WCF-services aanspreken. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

CodeCaster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:22:
[...] ga ik voor Windows Developer 4 of toch Web Developer 4?
Ik ben uiteraard bevooroordeeld, aangezien ik webdeveloper ben, dus korreltje zout zelf toevoegen.

Ik denk dat met opkomst van Cloud-diensten, tablet PC's, smartphones en ChromeBook het Web een steeds belangrijkere plek gaat innemen, ten koste van (Desktop) Apps. Misschien stort dat over een jaar of 10 weer in, of hebben we tegen die tijd weer iets nieuws, je weet het nooit. Maar komende jaren zit je met het Web wel veilig denk ik.
Ach, ik ga toch liever de achterkant programmeren, de front-enders gaan maar lekker mijn WCF-services aanspreken. :+
* OkkE de front-ender zwaait :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik denk dat een goede basis in web development altijd wel een goed idee is.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:04
CodeCaster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:22:
Daar ben ik dus ook "bang" voor. Ik heb nog minder dan niks met webdevelopment.
Zolang het web bestaat uit een samenraapsel van net-niet technieken om maar bij desktop apps in de buurt te komen blijft die laatste nog uitermate relevant.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik ben deels wel eens met farlane, zolang de clusterfuck van back-end taal (PHP in mijn geval), HTML, CSS en JS zo blijft denk ik niet dat je bijvoorbeeld een excel in de browser kan laten draaien die net zo goed werkt als de desktop app. Ja ik weet dat zowel MS als google webbased varianten van excel hebben en nee, ik vind ze geen van beiden fijn werken.

Daarentegen bewijst gmail dat email prima in de browser kan.

Wat je moet kiezen? wat vind je leuker, web development of applicatie development?

[edit]
Je beantwoord de vraag zelf al. Als je niks met webdevelopment hebt zou ik lekker voor de aplicaties gaan :) mocht de nood aan de man komen en je geen werk kunnen vinden (lijkt me eenwaarschijnlijk scenario, maaar toch), dan kun je altijd nog in een paar dagen / weken html, css en js leren.

[ Voor 23% gewijzigd door st0p op 11-08-2011 14:16 ]

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Ook webdevelopers gebruiken toch nog vaak desktop apps: de IDE's zijn bijna uitsluitend desktop applicaties toch? :p

Daarnaast zal je toch altijd wel bepaalde toepassingsgebieden hebben waar web-apps/online apps niet geschikt zijn en waar er beter met lokale toepassingen kan gewerkt worden.

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ligt het aan mij, of is het by design dat Entity Framework Code First de hele database opnieuw opbouwt zodra je 1 property toevoegt? Waarom zou je dat willen?

We are shaping the future

• Soultaker
  • Laatst online: 01:06
Re: Dvorak: ik heb gewoon zowel Qwerty als Dvorak geconfigureerd en ik switch hoe het me uitkomt.

Persoonlijk vind ik Dvorak om te coden en op de command line niet handig. Voor C/C++ zitten de curly braces te ver weg. En ik kan niet met vi werken in Dvorak (gedeeltelijk is dat een kwestie van wennen, maar toetsen als hjkl om de cursor te verplaatsen zijn zo gekozen omdat ze op een rijtje zitten), nog los van het feit dat veel command line commando's uit medeklinkers bestaan, en Dvorak vooral goed werkt als en medeklinkers en klinkers afwisselen.

Een aparte layout voor elke toepassing lijkt me niet praktisch, want het kost wel wat moeite om jezelf een nieuwe layout aan te leren. Als je tien layouts een beetje kan, heb je nog geen voordeel boven één layout perfectioneren, ook al is het een relatief crappy layout als Qwerty. Vandaar dat ik me tot twee beperk. (Qwerty kennen is sowieso een vereiste als je even makkelijk op een andere computer wil typen dan je eigen.)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

D-Raven schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:03:
Ik denk dat een goede basis in web development altijd wel een goed idee is.
Heb ik ook, ik heb in totaal wel een aantal jaar ervaring met html, css, javascript, asp en php. Ik vind vooral de clientkant echter bijzonder niet-boeiend, omdat het (mij) in mijn ogen onevenredig veel werk kost om iets te voor elkaar te krijgen, en dan met name om het goed te doen. Zeker het stylen-tot-op-de-pixel en zaken cross-browser hetzelfde te laten tonen en functioneren.

Maar dat kan uiteraard ook een gebrek aan recente ervaring zijn, jQuery, html5 en css3 (laat staan LESS en SASS ;)) heb ik amper aangeraakt. Ik hou de ontwikkelingen wel bij (voornamelijk door jullie linkjes aan te klikken :+), maar doe er niks mee.

Een en ander kan wel met MVC 3, waar ik nog steeds meer tijd in wil gaan steken. :P
OkkE schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

Ik ben uiteraard bevooroordeeld, aangezien ik webdeveloper ben, dus korreltje zout zelf toevoegen.

Ik denk dat met opkomst van Cloud-diensten, tablet PC's, smartphones en ChromeBook het Web een steeds belangrijkere plek gaat innemen, ten koste van (Desktop) Apps. Misschien stort dat over een jaar of 10 weer in, of hebben we tegen die tijd weer iets nieuws, je weet het nooit. Maar komende jaren zit je met het Web wel veilig denk ik.

[...]

* OkkE de front-ender zwaait :)
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, en dat realiseer ik me dus ook terdege. Zéker voor het MKB gaat "de cloud" naar mijn idee geld schelen: weg servers, weg werkplekbeheer, zet een Pentium 3 neer met een Ubuntu-cd'tje en log met Firefox in op je cloudwerkplek...

Er zal daar, in de cloud, dus voor developers wel geld te verdienen zijn. Wellicht niet vandaag, maar zeker wel de komende jaren.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 11-08-2011 14:49 ]

• OkkE

OkkE

CodeCaster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:47:
Zeker het stylen-tot-op-de-pixel en zaken cross-browser hetzelfde te laten tonen en functioneren.
Dat moet je ook niet willen, eigenlijk. Helaas is het nog steeds niet altijd even makkelijk om klanten en managers te overtuigen. We moeten eens afstappen van het gekke idee dat web==print.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, en dat realiseer ik me dus ook terdege. Zéker voor het MKB gaat "de cloud" naar mijn idee geld schelen: weg servers, weg werkplekbeheer, zet een Pentium 3 neer met een Ubuntu-cd'tje en log met Firefox in op je cloudwerkplek...

Er zal daar, in de cloud, dus voor developers wel geld te verdienen zijn. Wellicht niet vandaag, maar zeker wel de komende jaren.
Dat is wel mijn idee ja. Natuurlijk blijven desktop Apps bestaan, maar de afzetmarkt voor Web-apps wordt denk ik de komende jaren alleen nog maar groter.

Maar je moet natuurlijk niet de Web-kant op gaan terwijl je dat niks vindt.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:38:
Ligt het aan mij, of is het by design dat Entity Framework Code First de hele database opnieuw opbouwt zodra je 1 property toevoegt? Waarom zou je dat willen?
Het gedrag kun je instellen maar wat jij beschrijft is default. Zie http://weblogs.asp.net/sc...an-existing-database.aspx als je bestaande database wilt gebruiken. EF heeft alleen een hash van de database (zie aparte tabel) en weet niet welke properties je precies hebt gewijzigd, dus doet hij een recreate.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

en vervolgens a la amazon: weg datacenter, weg bedrijf?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31
[...]

Voor het MKB kan het inderdaad wel een stuk goedkoper zijn, maar als je in de Industriele Sector rond loopt is dat gewoon onmogelijk.

Al die fabriekssystemen zijn niet verbonden met internet of het bedrijfsnetwerk. En daarnaast wil je een cloud server niet aan een bijvoorbeeld een inpakmachine hangen ;)

LinkedIn - Collega worden?

• OkkE

OkkE

YakuzA schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:06:
en vervolgens a la amazon: weg datacenter, weg bedrijf?
Er zijn meer aanbieders natuurlijk. :) Sowieso is het niet handig om al je bedrijfskritische zaken uit handen te geven, en toe te vertrouwen aan één dienst (zoals Amazon die nu al paar keer een storing heeft gehad).
Evilbee schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:07:
Al die fabriekssystemen zijn niet verbonden met internet of het bedrijfsnetwerk. En daarnaast wil je een cloud server niet aan een bijvoorbeeld een inpakmachine hangen ;)
Die uiteraard niet, maar de secretaresse kan prima via Google Docs een briefje tikken. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 11-08-2011 15:19 ]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

OkkE:
Ik doe front-end, dus maak eigenlijk nooit Modules of Views of wat-dan-ook, maar op bepaalde vlakken is Drupal niet zo flexibel helaas. En laten we het niet over de HTML code hebben, die standaard gegenereerd wordt, die is soms echt om te huilen...
Moet je bij ons komen werken, dan heb je tenminste backenders die zorgen dat de front-enders niet vermoeid worden met een cms dat bepalend denkt te moeten zijn voor wat er aan de voorkant uitkomt. Een CMS hoort geen HTML uit te spugen. Daar heb je templates voor. Alle modules die daar anders over denken komen er bij ons niet in. (views? :r) Simpel. (ja, wij werken ook met Drupal).

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Graah. Ge neemt twee .jars, zelfde naam, bijna dezelfde bestandsgrootte. Ge opent ze beide met winrar om te kijken of er verschillen zijn - beide hebben ze dezelfde structuur van binnen, beide een bestandje met een versienummer die bij een andere .jar wel anders was, en de datums van de bestanden en mappen binnenin komen overeen. Ge neemt dus aan dat ze hetzelfde zijn.

Later: Exception, veld X niet gevonden die vanuit een andere .jar aangeroepen wordt. Zoeken, decompilen, meer zoeken, meer decompilen... Blijken de twee .jars tóch verschillend te zijn. Grrr...

En het meta-probleem dat eigenlijk eerst opgemerkt en opgelost moest worden: de logging vanuit de applicatie op de applicatieserver werkte niet / stond uit / noem eens iets, waardoor dit probleem (en een andere dat als oorzaak een hardcoded 'http://localhost/iets' had op een server dat localhost niet in zijn hosts had) gewoon niet opgemerkt werdt.

Twee dagen, ;w.

Productiviteit op huidige project -2 dagen, ;w

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:59:
[...]

Het gedrag kun je instellen maar wat jij beschrijft is default. Zie http://weblogs.asp.net/sc...an-existing-database.aspx als je bestaande database wilt gebruiken. EF heeft alleen een hash van de database (zie aparte tabel) en weet niet welke properties je precies hebt gewijzigd, dus doet hij een recreate.
Right, dankjewel!

Eigenlijk is Code First dus prima geschikt om een initiële versie van je datamodel mee op te bouwen... maar heb je er niks meer aan als je later velden wilt toevoegen. Ik zie tenminste geen optie om SQL uit te spugen, of om iets met migratiescripts te doen.

Hoe pakken jullie dat soort dingen aan?

We are shaping the future

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Prachtig, opruimen van andermans crap. Voeg je een feature toe, wordt het er bij het toevoegen van ee nandere feature 'per ongeluk' uitgepleurd. En dan mag ik het weer opnieuw toe gaan voegen -.-

• YopY
Soundless schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:36:
Prachtig, opruimen van andermans crap. Voeg je een feature toe, wordt het er bij het toevoegen van ee nandere feature 'per ongeluk' uitgepleurd. En dan mag ik het weer opnieuw toe gaan voegen -.-
Version control software, :). En gewoon die andere zijn fout laten corrigeren.

* YopY vindt GitHub for Mac wel prettig werken.

[ Voor 11% gewijzigd door YopY op 11-08-2011 15:41 ]

• OkkE

OkkE

drm schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:27:
[...]
Moet je bij ons komen werken, dan heb je tenminste backenders die zorgen dat de front-enders niet vermoeid worden met een cms dat bepalend denkt te moeten zijn voor wat er aan de voorkant uitkomt.
Voor ik bij mijn huidige baan solliciteerde heb ik op het punt gestaan bij Zicht te solliciteren. :) Ik zag alleen het heen- en weer reizen niet zitten.
Een CMS hoort geen HTML uit te spugen. Daar heb je templates voor. Alle modules die daar anders over denken komen er bij ons niet in. (views? :r) Simpel. (ja, wij werken ook met Drupal).
Helemaal mee eens.

Goed, we komen er wel, huidige setup is al heel clean. Het is vooral frustrerend dat Drupal uit zichzelf zoveel bullshit toevoegd. Duidelijk dat ze te flexibel willen zijn, door overal tientalle divs omheen te zetten en belachelijk veel classes aan toe te voegen.

• Soundless
We werken met git, maarja ik moet alles op gaan zoeken en ik moet alles weer terug gaan zetten >_>
Ik vind het niet erg om extra werk te verrichten, maar fouten van anderen moeten herstellen is wel bloedirritant...

Edit: typo

[ Voor 9% gewijzigd door Soundless op 11-08-2011 15:44 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Soundless schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:36:
Mensen die geen update doen voor hun commit mogen hier afgeschoten worden d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Soundless
Dat is hem juist.. Met GIT MOET je, zover ik weet, updaten voor je data kunt pushen. Dus ik snap ook totaal niet hoe dit zomaar kan gebeuren :/

• Soultaker
  • Laatst online: 01:06
Tuurlijk moet je updaten, maar je kunt bij het resolven van merge conflicts gewoon al die vervelende changes van je collega's die met de jouwe conflicteren eruit gooien. ;)

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Soultaker schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:38:
Re: Dvorak: ik heb gewoon zowel Qwerty als Dvorak geconfigureerd en ik switch hoe het me uitkomt.

Persoonlijk vind ik Dvorak om te coden en op de command line niet handig. Voor C/C++ zitten de curly braces te ver weg. En ik kan niet met vi werken in Dvorak (gedeeltelijk is dat een kwestie van wennen, maar toetsen als hjkl om de cursor te verplaatsen zijn zo gekozen omdat ze op een rijtje zitten), nog los van het feit dat veel command line commando's uit medeklinkers bestaan, en Dvorak vooral goed werkt als en medeklinkers en klinkers afwisselen.

Een aparte layout voor elke toepassing lijkt me niet praktisch, want het kost wel wat moeite om jezelf een nieuwe layout aan te leren. Als je tien layouts een beetje kan, heb je nog geen voordeel boven één layout perfectioneren, ook al is het een relatief crappy layout als Qwerty. Vandaar dat ik me tot twee beperk. (Qwerty kennen is sowieso een vereiste als je even makkelijk op een andere computer wil typen dan je eigen.)
Ik heb dezelfde ervaring. Zeker in vi moet ik nog regelmatig nadenken onder dvorak om bepaalde combinaties te doen, die ik nu onder qwerty gewoon direct kan doen. Ik switch overigens niet regelmatig en probeer dus wel zoveel mogelijk in dvorak te werken. Niet dat ik er veel sneller mee typ, het is vnl voor mij een comfort issue; ik vind het wat fijner typen.

Qwerty lukt nog steeds aardig. Onder windows heb ik eigenlijk altijd qwerty. Sommige games vinden het volgens mij niet fijn ivm sneltoetsen. Bovendien, als ik naar mijn toetsenbord ga kijken voor sneltoetsen ga ik zowat meteen qwerty typen ondanks dat ik in dvorak zit.
Overigens scheelt het wel als je dvorak met 10 vingers typt en qwerty niet. Dat helpt met het 'onthouden' van beide layouts, tenminste, dat is mijn ervaring.

Voor het programmeren en cli gebruik zou ik het overigens niet doen. Zoveel ben je doorgaans niet aan het typen. Om het moment dat je nog studeert of om een andere reden veel natuurlijke taal moet typen (documentatie? :+) dan is het wel fijn werken.

Raku

• Soundless
Soultaker schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:04:
Tuurlijk moet je updaten, maar je kunt bij het resolven van merge conflicts gewoon al die vervelende changes van je collega's die met de jouwe conflicteren eruit gooien. ;)
Ah tuurlijk, dat zal het dan wel geweest zijn inderdaad.

Anyways...

Hoe switchen jullie tussen QWERTY en DVORAK? Hebben jullie 2 verschillende toetsenborden? Of doen julllie het op een andere manier?
Ik heb DVORAK zelf nooit gebruikt maar wil het wel graag een keer uitproberen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WTF?!

Ik create net een solution met VS 2008, met daarin een WPF project. Vervolgens open ik die solution in Expression Blend 4, die vraagt of ik 'm wil converten. Ik: :?, maar ok, doe maar. VS 2008 roept dat de solution is gewijzigd en of ik 'm opnieuw wil openen, dus ik klik wederom ok, begint ie te zeuren dat de solution file van een nieuwere versie is. Nou ja, zal wel omdat ik ook VS 2010 geïnstalleerd heb staan, dus dan werk ik wel gewoon alleen in Expression Blend. Dus ik alt-tab terug, krijg ik ook daar een dialog dat de solution is gechanged. En ook Expression Blend wil 'm zelf niet meer opnieuw openen 8)7

• Gamebuster
Iemand hier heeft gewoon zijn tobo met de hand omgebouwd (ook op zijn macbook... lijkt me dodelijk eng) en zijn keyboard settings aangepast.

• Raku

Raku

Mental Aid

Ieder fatsoenlijk OS kan gewoon met een druk op de knop wisselen van layout. Onder OSX zo'n ding in de system tray en onder linux vaak xsetkbmap. Onder sommige distro's werkt dat echter niet...

Keyboard ombouwen doe ik zelf niet. Is alleen handig met sneltoetsen lijkt me, en die weet ik zo onderhand wel te vinden (de belangrijkste iig). Als ik een specifieke letter nodig ben terwijl ik met 1 hand de muis aan het bedienen ben kijk ik (met qwerty) toch stiekem altijd even waar die letter zit. Dat zou met dvorak wel handig zijn. Frappant eigenlijk dat het blind typen prima lukt maar het vinden van een individuele letter toch lastig is :P

Raku

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Raku schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:23:
Keyboard ombouwen doe ik zelf niet. Is alleen handig met sneltoetsen lijkt me
Wat dacht je van om überhaupt te leren dvorak te typen? ;)

't Mooie van de standaard dvorak is wel dat alle toetsen overeenkomen met qwerty, alleen de plek is anders.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2011 17:26 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Heb je misschien wel gelijk in. Ik heb het zelf gedaan door een weekje een spiekbriefje naast het keyboard te houden. Na een klein weekje weet je ze in ieder geval te vinden. Het typen gaat dan nog wel heel erg traag :P

Oh, en vaak mis je dan de gleufjes op de f en j (qwerty).

[ Voor 12% gewijzigd door Raku op 11-08-2011 17:29 ]

Raku

• Gamebuster
Lekker, kom je thuis, is de straat afgesloten i.v.m. een schietpartij. Een buur gewond naar 't ziekengebouw gebracht.

Werd met een agent naar mijn voordeur begeleid.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GqmPw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YsIIU.jpg

edit:
http://www.skoften.net/in...treden_tegen_relschoppers _O-

[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 11-08-2011 19:24 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15

alienfruit

the alien you never expected

Ach, ik heb ook een QWERTZ toetsenbord met QWERTY indeling. Erg leuk als een collega je toetsenbord overneemt of jij bij een collega. Of als je de klus kwijt bent en de toets gaat opzoeken... want dat werkt niet.

QWERTZ toetsenborden zijn echt niet gemaakt om code te kloppen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
drm schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:27:
[...]
Moet je bij ons komen werken, dan heb je tenminste backenders die zorgen dat de front-enders niet vermoeid worden met een cms dat bepalend denkt te moeten zijn voor wat er aan de voorkant uitkomt. Een CMS hoort geen HTML uit te spugen. Daar heb je templates voor. Alle modules die daar anders over denken komen er bij ons niet in. (views? :r) Simpel. (ja, wij werken ook met Drupal).
Dit. Ik krijg steeds een grotere aversie voor het klassieke CMS-dat-templates-rendert paradigma. Ondertussen al 1 programma afgemaakt en geprutst met twee die een heel erg eenvoudige back-end hebben die slechts een REST-service aanbieden, waarbij alle view-logica aan de front-end gebeurt. Zo krijg je dus een lekker gescheiden systeem, en is het eigenlijk een klein moeite om de hele front-end te vervangen of een alternatieve implementatie (bijvoorbeeld als mobiele applicatie) te bouwen, volledig losstaand van de back-end. Enige wat de back-end nog wel moet doen is het serveren van statische bestanden (html, js, css, evt. templates), maar ook dat kun je helemaal scheiden van de REST-service.

Ik wil wel graag een goed, al dan niet open source of commercieel project daarin doen. Maar ja, ben lui, probleem :p.

(oude reactie btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

Ik open net de logs van een .NET MVC3 website die op een testserver staat, staat het vol met
System.Web.HttpException (0x80004005): A potentially dangerous Request.Path value was detected from the client(: ).
System.Web.HttpException (0x80004005): The controller for path '/phpMyAdmin/scripts/setup.php' was not found or does not implement IController.
System.Web.HttpException (0x80004005): The controller for path '/phpmyadmin/scripts/setup.php' was not found or does not implement IController.
etc
Kan dat nog kwaad?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
Haan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:32:
Ik open net de logs van een .NET MVC3 website die op een testserver staat, staat het vol met

[...]

Kan dat nog kwaad?
Ziet er uit als een geautomatiseerde hack-poging wat probeert een niet-bestaande setup pagina bij je te openen. Hangt die server aan het internet?

Maar kan verder geen kwaad. Je moet voor de gein maar eens IIS logfiles bestuderen om te zien hoeveel requests je binnen krijgt die dit soort dingen proberen te doen. (SQL injection pogingen, pogingen om te zien of je bepaalde frameworks hebt geinstalleerd met default wachtwoorden, etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door Sardaukar op 12-08-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:37

BM

Moderator Spielerij
Haan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:32:

[...]

Kan dat nog kwaad?
Kan volgens mij niet zoveel kwaad. Kreeg die melding gister toevallig toen een vriend van me iets te driftig een url van me c/p'ed.
Ik stuurde iets als /Controller/Action/<UserIdHere>

Als je dat letterlijk uitvoerd gaat ie mekkeren over die <> in de Url.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Volgens mij komen die hier vandaan: http://photoshoplooter.tumblr.com/
Daar staan er in ieder geval een paar extra op ^^

*O* *O* Mijn eerste ticket opgelost! *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

YopY schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:09:
[...]

Dit. Ik krijg steeds een grotere aversie voor het klassieke CMS-dat-templates-rendert paradigma. Ondertussen al 1 programma afgemaakt en geprutst met twee die een heel erg eenvoudige back-end hebben die slechts een REST-service aanbieden, waarbij alle view-logica aan de front-end gebeurt. Zo krijg je dus een lekker gescheiden systeem, en is het eigenlijk een klein moeite om de hele front-end te vervangen of een alternatieve implementatie (bijvoorbeeld als mobiele applicatie) te bouwen, volledig losstaand van de back-end. Enige wat de back-end nog wel moet doen is het serveren van statische bestanden (html, js, css, evt. templates), maar ook dat kun je helemaal scheiden van de REST-service.

Ik wil wel graag een goed, al dan niet open source of commercieel project daarin doen. Maar ja, ben lui, probleem :p.

(oude reactie btw)
Maar als je je data ophaalt via REST, creëer je dus weer extra overhead, omdat voor elk stukje content een http-request moet worden opgebouwd. Dat maakt uiteraard niet uit voor je site-updates die via ajax gaan (dan moet er immers hoe dan ook een request worden afgevuurd), maar als je dat om een of andere reden niet kan of wil gebruiken, moet je eerst een serverside pagina aanroepen (index.php) die op zijn beurt voor z'n content ook weer een request moet doen naar je CMS-service.

Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vandaag een dagje lekker met PowerShell aan de slag om het backup en onderhoud van onze database en applicatie servers eens grondig te verbeteren. Altijd leuk, even een dagje wat anders. :) En PS is smullen!

Meer PS fanboys hier? :P

edit:
@hieronder, dat is waar! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 12-08-2011 10:21 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Cloud schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:17:
Vandaag een dagje lekker met PowerShell aan de slag om het backup en onderhoud van onze database en applicatie servers eens grondig te verbeteren. Altijd leuk, even een dagje wat anders. :) En PS is smullen!

Meer PS fanboys hier? :P
PS is wel leuk ja, maar net als alcohol, met mate :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
code:
1
2
3
4
validates :password, :confirmation => true,
                     :allow_blank => true,
                     :allow_nil => true,
                     :presence => true

Is het password-veld nou vereist of niet? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
hm door allow_nil vermoed ik dat daar IETS in moet.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
allow_nil => true zorgt er juist voor dat je het OK is om er niets in te hebben ("nil")
allow_blank => true zorgt ervoor dat het OK is om een lege string erin te hebben.
presence => true zorgt ervoor dat het verplicht is om een niet-lege niet-nil waarde te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 12-08-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik neem aan dat de voorwaarden ge-AND worden, waardoor de 'presence' de twee voorgaande nutteloos maakt. De 'allow_nil' verplicht immers geen lege waarde, hij staat het enkel toe. De 'presence' dwingt vervolgens af dat er wel degelijk iets ingevuld moet worden.

[ Voor 57% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Helaas MCPD net niet gehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

ValHallen schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:20:
Als we het toch over toetsenbord indelingen hebben, hier iemand ervaring met de Dvorak indeling?

Linkje voor degene die er nog niet mee bekend is.
Wikipedia: Dvorak Simplified Keyboard
Zeker! Ik gebruik dit al een jaar of 6. Het heeft me ongeveer 3 weken gekost om het te leren en ik tik nu veel lekkerder (en sneller) dan met Qwerty. Als het moet kan ik nog wel tikken op een Qwerty toetsenbord maar dat is niet echt relaxed meer, omdat al mijn systemen (ook op m'n werk) op Dvorak staan ingesteld :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Volgens mij vergeet praktisch iedereen dat bij regex ^$ het begin/einde van een regel match't ipv de complete string.

Validaties hebben weinig nut als je /^[a-z]{3,12}$/ gebruikt: Je verandert het veld in een textarea, voegt 1 geldige regel toe en daaronder/daarboven pleur je alles wat je maar wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 12-08-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Balen, wanneer de herkansing?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Always trim() your input. ;) Edit: oh wacht, rubbish op de volgende regel wordt dan alsnog meegenomen, ja. :P Dan moet je 'm inderdaad op multiline zetten.
Jammer, voor welke ging je? :)

[ Voor 81% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Dat sowieso, maar dat verhelpt het probleem met de regex-validaties niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:15:
Volgens mij vergeet praktisch iedereen dat bij regex ^$ het begin/einde van een regel match't ipv de complete string.
In Perl regexen (dus ook de preg familie van functies in PHP) is het anders standaard altijd de hele string, tenzij je de m modifier gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
CodeCaster schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:33:
Ik neem aan dat de voorwaarden ge-AND worden, waardoor de 'presence' de twee voorgaande nutteloos maakt. De 'allow_nil' verplicht immers geen lege waarde, hij staat het enkel toe. De 'presence' dwingt vervolgens af dat er wel degelijk iets ingevuld moet worden.
ge-ORd dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, ge-AND. Aan alle voorwaarden moet worden voldaan, echter, twee van die voorwaarden staan toe dat ze genegeerd worden (allow_nil, niet enforce_nil :P).
.oisyn schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:19:
[...]

In Perl regexen (dus ook de preg familie van functies in PHP) is het anders standaard altijd de hele string, tenzij je de m modifier gebruikt.
Andersom toch? http://www.php.net/manual...ence.internal-options.php

[ Voor 38% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je leest "multiline matching" en je gaat er automatisch van uit dat dat betekent dat meerdere regels als 1 string gematcht worden? :)
http://www.php.net/manual...cre.pattern.modifiers.php
By default, PCRE treats the subject string as consisting of a single "line" of characters (even if it actually contains several newlines). The "start of line" metacharacter (^) matches only at the start of the string, while the "end of line" metacharacter ($) matches only at the end of the string, or before a terminating newline (unless D modifier is set). This is the same as Perl. When this modifier is set, the "start of line" and "end of line" constructs match immediately following or immediately before any newline in the subject string, respectively, as well as at the very start and end. This is equivalent to Perl's /m modifier.
.edit: lol @ smiley :P

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 12-08-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BtM909 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Balen, wanneer de herkansing?
Komende weken ergens (in mijn vakantie). Had net te weinig puntjes, jammer maarja.

Ging voor MCPD: ASP.NET Developer 3.5
@hieronder Laatste examen idd gezakt, 70-564

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-08-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
scheelt dat je dadelijk bij de herkansing 75% van de oude vragen weer hebt. ben je voor het pro examen gezakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

argh, website deployen op een server met en-US locale en er dan achterkomen dat datums verkeerd geparsed worden |:(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.oisyn schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

Je leest "multiline matching" en je gaat er automatisch van uit dat dat betekent dat meerdere regels als 1 string gematcht worden? :)
http://www.php.net/manual...cre.pattern.modifiers.php

[...]

.edit: lol @ smiley :P
Ik dacht dus serieus dat dat andersom werkte. Gamebusters opmerking klopt dan ook niet:
Input: "abc"
Pattern: /^[a-z]{3,12}$/: match
Pattern: /^[a-z]{3,12}$/m: match

Input: "abc\n123"
Pattern: /^[a-z]{3,12}$/: no match

Input: "abc\nxyz"
Pattern: /^[a-z]{3,12}$/: no match
Je krijgt dus, als je aan de clientkant gaat lopen kloten, alsnog een melding dat de validatie niet klopt.

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 12-08-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
JavaScript:
1
2
3
4
> /^[a-z]{3}$/.exec("aaa\naaa")
null
> /^[a-z]{3}$/m.exec("aaa\naaa")
[ 'aaa', index: 0, input: 'aaa\naaa' ]

Hee, apart

Ruby:
1
2
ruby-1.9.2-p180 :002 > /^[a-z]{3}$/.match "aaa\naaa"
 => #<MatchData "aaa"> 

Aah, ik had toch gelijk :P

Taal afhankelijk dus

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 12-08-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Haan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:33:
argh, website deployen op een server met en-US locale en er dan achterkomen dat datums verkeerd geparsed worden |:(
Globalization is your friend (and sometimes worst enemy) :)

[ Voor 27% gewijzigd door mindcrash op 12-08-2011 13:11 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
CodeCaster schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Nee, ge-AND. Aan alle voorwaarden moet worden voldaan, echter, twee van die voorwaarden staan toe dat ze genegeerd worden (allow_nil, niet enforce_nil :P).
My bad! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Laatst online: 26-05 17:08
Even een korte mededeling: de perforce timelapse-view is geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Zit 't even tegen op de vrijdag middag? Geen nood: http://make-everything-ok.com/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Hij doet het niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:46:
Zit 't even tegen op de vrijdag middag? Geen nood: http://make-everything-ok.com/ :D
Everything is OK now!
spoiler:
If everything is still not OK, try checking your settings of perception of objective reality.

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Nice :D Die heeft mijn middag wel een stukje beter gemaakt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Volgens mij moet ik maar gewoon naar huis gaan...
.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
foreach() {
    var i = 0;
    if (i <= 3) {
        i = i + 1;
        // doe iets met i
    }
}

En ik me maar afvragen waarom i altijd 1 was. |:( :X
Gamebuster schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:26:
foreach in javascript? :P
volgens mij klopt de syntax ook niet echt
Het is jQuery: $('').each() dus :+

Waar het om gaat; var i = 0; moet natuurlijk buiten de loop.. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door OkkE op 12-08-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
foreach in javascript? :P
volgens mij klopt de syntax ook niet echt

[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 12-08-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Ik vind hem geniaal. Zulke acties heb ik ook nu, nog een uurtje en dan tas inpakken enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Gister heb ik een uur me blind lopen staren waarom dit altijd `true` opleverde:

PHP:
1
2
3
4
if(count($myarray <= 0))
{
    //Doe iets
}

FML

[ Voor 11% gewijzigd door TJHeuvel op 12-08-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 15:51
Haan schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:33:
Er worden hopelijk toch geen datums direct in een query geplakt (oid)?
Dat is altijd leuk (en veilig) :(

In de code die ik nu beheer zie ik dat ook (en meer). :'(
Gelukkig kan ik dat nu (tijdelijk) niet aanpassen. De PC waarop ik werk(te) is gecrasht (fan stuk) en moet nu naar VDI overgezet worden. Maar zolang ze niet klaar zijn kan ik dus weinig anders doen dan een beetje documenteren. :(

let the past be the past.

Pagina: 1 ... 178 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak