Heb ik ook, ik heb in totaal wel een aantal jaar ervaring met html, css, javascript, asp en php. Ik vind vooral de clientkant echter bijzonder niet-boeiend, omdat het (mij) in mijn ogen onevenredig veel werk kost om iets te voor elkaar te krijgen, en dan met name om het goed te doen. Zeker het stylen-tot-op-de-pixel en zaken cross-browser hetzelfde te laten tonen en functioneren.
Maar dat kan uiteraard ook een gebrek aan recente ervaring zijn, jQuery, html5 en css3 (laat staan LESS en SASS

) heb ik amper aangeraakt. Ik hou de ontwikkelingen wel bij (voornamelijk door jullie linkjes aan te klikken

), maar doe er niks mee.
Een en ander kan wel met MVC 3, waar ik nog steeds meer tijd in wil gaan steken.

OkkE schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:45:
[...]
Ik ben uiteraard bevooroordeeld, aangezien ik webdeveloper ben, dus korreltje zout zelf toevoegen.
Ik denk dat met opkomst van Cloud-diensten, tablet PC's, smartphones en ChromeBook het Web een steeds belangrijkere plek gaat innemen, ten koste van (Desktop) Apps. Misschien stort dat over een jaar of 10 weer in, of hebben we tegen die tijd weer iets nieuws, je weet het nooit. Maar komende jaren zit je met het Web wel veilig denk ik.
[...]
* OkkE de front-ender zwaait 
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, en dat realiseer ik me dus ook terdege. Zéker voor het MKB gaat "de cloud" naar mijn idee geld schelen: weg servers, weg werkplekbeheer, zet een Pentium 3 neer met een Ubuntu-cd'tje en log met Firefox in op je cloudwerkplek...
Er zal daar, in de cloud, dus voor developers wel geld te verdienen zijn. Wellicht niet vandaag, maar zeker wel de komende jaren.
[
Voor 5% gewijzigd door
CodeCaster op 11-08-2011 14:49
]