De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 177 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Zit nu al op een dubbele sterke expresso, kan maar niet wakker worden :S. Denk je voor de verandering een keer wat vroeger naar bed te gaan....

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:08:
[...]

Ja dat is irritant, je kan een bestand ook niet renamen naar dezelfde naam met een andere casing.
Dat lijkt me meer een explorer issue dan een NTFS issue.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
@casing-rename probleem:
Dat is echt heel irritant, heb dat ook in netbeans

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:14:
[...]

In Posix namespace, any UTF-16 code unit (case sensitive) except U+0000 (NUL) and / (slash). In Win32 namespace, any UTF-16 code unit (case insensitive) except U+0000 (NUL) / (slash) \ (backslash) : (colon) * (asterisk) ? (Question mark) " (quote) < (less than) > (greater than) and | (pipe) [4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@PoP: Wat wil je precies zeggen met die quote?
Sardaukar schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:50:
Da's geen bug, maar standaard gedrag van Windows. Windows is case-preserving en case-insensitive.
Hoe case-preserving is het als de case van de te kopiëren file niet gepreserved wordt?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Die sinds Windows 7 ook al is opgelost.
.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:22:
[...]

Hoe case-preserving is het als de case van de te kopiëren file niet gepreserved wordt?
Bij kopiëren niet, bij moven weer wel:
C:\Temp>dir /b
Foo.TXT
FooBar.txt

C:\Temp>move Foo.TXT fOObAR.TXT
Overwrite C:\Temp\fOObAR.TXT? (Yes/No/All): Y
        1 file(s) moved.

fOObAR.TXT

Mooi spul, dat Windows.

[ Voor 51% gewijzigd door CodeCaster op 10-08-2011 11:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:07:
[...]

Het moet uiteraard ook 100% functioneel en pixel precies in Internet Explorer 6. 8)7
HTML5 in IE6, veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Kwestie van een javascript x86 emulator inladen, linux draaien met compatible browser en daarin de html5 laten zien :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:22:
@PoP: Wat wil je precies zeggen met die quote?
Dat NTFS het prima ondersteund afhankelijk van de namespace. Kortom; geen explorer en geen NTFS issue maar legacy uit het DOS tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Dikke JS library gebruiken/maken

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 10-08-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ach, gewoon een kwestie van even met de klant gaan zitten en uitleggen wat HTML5 is, etc. Het is duidelijk dat de klant iets over HTML5 heeft gehoord, en het nu persé wil, zonder te weten wat het inhoud, wat de consequenties zijn, etc. :) Gevalletje we praten de sales-praatjes na.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Ik dacht dat het misschien dezelfde oorzaak heeft, maar dat had ik dus blijkbaar mis ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:44
Ik zeg: Afbeeldingen ^^ Ziet er altijd goed uit, en gebruikers ervaring door JavaScript e.d. missen mensen die IE6 gebruiken toch niet :) *meteenkorreltjezoutnatuurlijk*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

Dat NTFS het prima ondersteund afhankelijk van de namespace. Kortom; geen explorer en geen NTFS issue maar legacy uit het DOS tijdperk.
Euhm, het ging erom dat als je een file renamet in explorer naar dezelfde naam maar naar een andere casing dat ie dan niets doet (pre Win 7). Dat is gewoon een explorer issue. Dat NTFS wel verschillende casings snapte was allang duidelijk.
C++:
1
2
if (stricmp(oldName, newName))
    MoveFile(oldName, newName);
CodeCaster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:30:
Bij kopiëren niet, bij moven weer wel:
Foo.TXT
FooBar.txt

C:\Temp>move Foo.TXT fOObAR.TXT
Overwrite C:\Temp\fOObAR.TXT? (Yes/No/All): Y
        1 file(s) moved.

fOObAR.TXT

Mooi spul, dat Windows.
En probeer nu eens een file te moven over een file op een andere partitie? Waarschijnlijk heb je dan weer hetzelfde resultaat als de copy :)

Het gedrag is logisch als je bedenkt dat ie voor een copy de bestaande file opent en z'n data overschrijft. Bij een move binnen hetzelfde volume past ie alleen de file records aan, dus als een file al bestaat dan verwijdert ie gewoon de bestaande file. Een move naar een ander volume is altijd een copy gevolgd door een delete.

Het leek me dan ook dat de opmerking van Sardaukar ("Windows is case preserving") onzin is en het gewoon een oversight is van hoe CopyFile() is geïmplementeerd.

[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 10-08-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik word nu zo'n beetje direct aangekeken als er iets vreemd aan de hand is met de CSS, zelfs als ik niet de schuldige ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gamebuster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:02:
Ik word nu zo'n beetje direct aangekeken als er iets vreemd aan de hand is met de CSS, zelfs als ik niet de schuldige ben :P
Ah, CSS-dude, het hulpje van Styling-man :+

Helaas ben ik hier ook iets te vaak de goto-guy als het styling betreft. Gelukkig nog een andere collega die er veel van weet, ben ik niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Jeuj, blijkt dat we de hele tijd de particuliere API gebruiken ipv de 'enterprise' (of hoe het maar heet). Het verschil? De 'enterprise' heeft Engelse API calls en geeft Engelstalige XML terug, :/.

Dus dan krijg je

code:
1
<price reduction="vol tarief" comfort="2">2.30</price>

ipv

code:
1
<Prijs korting="vol tarief" klasse="2">2.30</Prijs>

:/ tweetalige API...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
I especially love the dutch attribute values and the english node and attribute names.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gamebuster schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:32:
I especially love the dutch attribute values and the english node and attribute names.
That is toch absoluut normal. Ik talk ook often two talen door eachother :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
"08-10 13:42:46.670: ERROR/CursorWindow(2465): Can't read row# 0, col# -1 from CursorWindow. Make sure your Cursor is initialized correctly."

Zeg dan gewoon dat ik een typfoutje heb gemaakt in 1 van de kolom namen -.- *zwaait naar de laatste 3 uur debuggen om dit probleem op te lossen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Hoogie2004 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:42:
[...]

That is toch absoluut normal. Ik talk ook often two talen door eachother :+
Ja, dutch spieken is verry awezoom andsuch.

* YopY heeft motivatieproblemen atm, :(. Vandaag prutsen met iPhone (en dat begint ook behoorlijk grind te worden), morgenochtend weer met WebLogic klooien... beuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
D-Raven schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:36:
[...]

Ah mjah als je alles met Authorize annoteert en dat werkt niet goed, dan krijg je inderdaad hetzelfde probleem :Y) (anonymous access probleem)
Maar mooi dat t werkt.
Slechts een paar adminpagina's hoeven te worden beveiligd, maar ik wil geen aparte username/password-database hebben. Gewoon lekker geïntegreerd met Active Directory. :)

Ik heb in ADFS nu de groepslidmaatschappen van de gebruiker gemapt aan de Roles, ik kan vanuit code ook weer mooi opvragen User.IsInRole("Enterprise Admins") :)

Overigens, minkudos voor iOS: hij verving 'groepslidmaatschappen' door 'groepslid aars happen'... gelukkig let ik op.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Overigens, minkudos voor iOS: hij verving 'groepslidmaatschappen' door 'groepslid aars happen'... gelukkig let ik op.
I lol'ed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
[...]

Geniaal! Jammer dat het er niet tussen stond dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

LOL, www.damnyouautocorrect.com :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik laat vandaag echt 1 groot spoor aan vernielingen achter, echt niet normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapotte dingen gecommit? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Here's proof:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/d5J

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 16:37
[...]
Ik moest m'n glimlach toch ligt onderdrukken, anders zou mijn baas toch mogelijk commentaar geven... Perfecte voorbeeld van "damnyouautocorrect" :P.

* Styxxy is een thema van een wiki aan het aanpassen. Lekker CSS zitten prutsen (ctrl+f en dan naar kleuren zoeken en die aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

offtopic:
Misschien wat offtopic, maar is die autocorrect van iOS dan werkelijk zo slecht? Als ik meerdere pagina's op die site doorblader kom ik één Android voorbeeld tegen en de rest is van iOS. Zelf heb ik ook nog nooit zo'n rare autocorrect gehad op m'n SGS+. Sowieso doet het Swype keyboard niet aan autocorrect, maar stelt alleen zaken voor. Misschien dat het daarom bij mij goed gaat? :P

Die site is verder wel geniaal maar af en toe vraag ik me wel af of het e.e.a. niet opzettelijk gedaan is. Sommige van die gesprekken zijn echt te bruut :)
Shit happens. Ik heb ook wel eens zo'n dag dat de patches voor een bugs die ik commit, erger zijn dan de bugs die er oorspronkelijk in zaten.. :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:49
Voordeel is dat je niet hoeft in te grijpen als het voorstel wel correct is dan word het nl automatisch doorgevoerd. Helaas krijg je daarmee vaak zat een heel ander voorstel en kan je het hele woord opnieuw gaan typen. Dat gebeurt nu ook op OS X Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik heb het idee dat mijn iOS wel leert; na 2x een autocorrect te verbeteren wordt het niet meer voorgesteld? En het verbeteren is ook niet zo'n drama op de iPhone, vind ik; gewoon backspace tot je bij de laatste letter van dat woord bent en je kunt de autocorrect ongedaan maken.

En aan het einde van een woord, voor je spatie of leesteken doet, wordt al aangegeven dat het vervangen gaat worden; dan kan je eenvoudig op "X" drukken en de autocorrect vervangt het woord niet. :) Maar het is, vooral in het begin, wel eventjes wennen ja.

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 10-08-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dat klopt, maar daar moet je wel bedacht op zijn. Persoonlijk ben ik dat niet altijd. Het feit dat er een hele site voor is geeft al wel aan dat ik niet de enige ben die dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06
code:
1
2
The following packages have unmet dependencies:
 libcurl4-gnutls-dev : Depends: libcurl3-gnutls (= 7.21.3-1ubuntu1) but 7.21.3-1ubuntu1.3 is to be installed

Lang leve de dependencies. Nu weer gaan puzzelen om te kijken welke repo de boel loopt te verzieken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dit topic dient als uitlaatklep nietwaar? Wel.

De hele middag gewerkt om dit te produceren:

PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
    ForEach ($objUserToClean in $colUserToClean)
        {
        $Owner = "$env:UserDomain\$env:UserName"
        $User = (Get-ADUser $objUserToClean).Name

$ProfilePath = "\\$Server\profile$\$User"
        $HomePath = "\\$Server\home$\$User"
        $PrivatePath = "\\$Server\private$\$User"

TAKEOWN.EXE /R /D Y /F $ProfilePath\*.*
        TAKEOWN.EXE /R /D Y /F $HomePath\*.*
        TAKEOWN.EXE /R /D Y /F $PrivatePath\*.*

Get-ChildItem $ProfilePath -Recurse | ForEach-Object {ICACLS.EXE $_.FullName /GRANT:r $Owner:`(OI`)`(CI`)F /C}
        Get-ChildItem $HomePath -Recurse | ForEach-Object {ICACLS.EXE $_.FullName /GRANT:r $Owner:`(OI`)`(CI`)F /C}
        Get-ChildItem $PrivatePath -Recurse | ForEach-Object {ICACLS.EXE $_.FullName /GRANT:r $Owner:`(OI`)`(CI`)F /C}

Get-ChildItem $ProfilePath -Recurse | ForEach-Object {Remove-Item $_.FullName -Force}
        Get-ChildItem $HomePath -Recurse | ForEach-Object {Remove-Item $_.FullName -Force}
        Get-ChildItem $PrivatePath -Recurse | ForEach-Object {Remove-Item $_.FullName -Force}
        }

Eerst zitten knoeien om ownership te nemen. Hiervoor wat C++ code gewrapped en werkt perfect, maar niet op de home-folder van een user. Reden, zo bleek, was dat ik zelfs als admin geen rechten heb om de ACL uit te lezen. Dan maat TakeOwn er bijgesleurd wat uiteindelijk een bevredigend resultaat gaf.

Volgende stap: rechten overnemen. Een uur uitzoeken hoe de parameters escaped moeten worden in PoSh.

Tenslotte de inhoud van de mappen wissen behalve de map zelf en tot de vaststelling komen dat er iets loos is met de -Recurse parameter van Remove-Item indien gecombineerd met filters. Of zoals het in de documentatie staat:
-Recurse

Deletes the items in the specified locations and in all child items of the locations.

The Recurse parameter in this cmdlet does not work properly.
FFS, Redmond, hoe krijg je het voor mekaar om die bug na 4 jaar PoSh nog niet gecorrigeerd te hebben?

Dan maar creatief opgelost door de inhoud te enumereren en die richting /dev/null te sturen.

Na een halve dag knoeien met ACL ben ik rijp om in Londen mee te gaan rellen... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Leftblank schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:53:
code:
1
2
The following packages have unmet dependencies:
 libcurl4-gnutls-dev : Depends: libcurl3-gnutls (= 7.21.3-1ubuntu1) but 7.21.3-1ubuntu1.3 is to be installed

Lang leve de dependencies. Nu weer gaan puzzelen om te kijken welke repo de boel loopt te verzieken :/
Je kunt natuurlijk altijd nog alle functionaliteiten zelf in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06
Devilly schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:59:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd nog alle functionaliteiten zelf in elkaar zetten.
Ik vrees dat dat meer tijd gaat kosten, bovendien is het enkel 'n dependency van 'n andere tool, geen core-functionality die ik even zelf kan inbakken in 'n uurtje helaas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

OkkE schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:33:
Ik heb het idee dat mijn iOS wel leert; na 2x een autocorrect te verbeteren wordt het niet meer voorgesteld?
Helaas, er zijn "verbeteringen" die iOS na 100 keer handmatig weigeren toch blijft suggereren. Op een gegeven moment weet je wel van tevoren bij welke woorden dit is, maar fijn is anders. Ach ja, aan de andere kant is het op vele andere momenten wel handig :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Leftblank schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:02:
[...]

Ik vrees dat dat meer tijd gaat kosten, bovendien is het enkel 'n dependency van 'n andere tool, geen core-functionality die ik even zelf kan inbakken in 'n uurtje helaas. :P
/ironie

(Volgens mij kwam dat niet helemaal goed over. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ram0n schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:04:
[...]

Helaas, er zijn "verbeteringen" die iOS na 100 keer handmatig weigeren toch blijft suggereren. Op een gegeven moment weet je wel van tevoren bij welke woorden dit is, maar fijn is anders. Ach ja, aan de andere kant is het op vele andere momenten wel handig :)
"a" wil iOS altijd corrigeren naar "à" wanneer je het Nederlands woordenboek gebruikt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Niet alleen iOS, winMo doet dat ook :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"a" is ook geen woord, "à" wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:03:
"a" is ook geen woord, "à" wel.
Maar "a)" is dan wel weer een correcte opsomming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Alex) schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 18:04:
[...]

Maar "a)" is dan wel weer een correcte opsomming.
Alex) daar in tegen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb even met Reflector dotPeek gekeken, en ik implementeer inderdaad de ICollection-interface niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
In related news. Fuck GCC assembly syntax :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

while true; do clear; dig @$ns $domain; sleep 4; done;

:Z

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Had ik onlangs nog gerant over hostingtoko's? Bij deze nog 's. Rant.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 23-09 20:09
.oisyn schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:59:
[...]
Het leek me dan ook dat de opmerking van Sardaukar ("Windows is case preserving") onzin is en het gewoon een oversight is van hoe CopyFile() is geïmplementeerd.
Windows onthoudt met welke case je een file/directory hebt aangemaakt (preserving case) en Windows maakt het niks uit als je later die file met een andere casing refereert (case insensitivity)

Van Microsoft zelf:
"
NTFS Naming Conventions
File and directory names can be up to 255 characters long, including any extensions. Names preserve case, but are not case sensitive. NTFS makes no distinction of filenames based on case.

"

Overigens bestaat er een registry setting waarmee je Windows case-sensitive kan maken. Ben altijd benieuwd hoeveel applicaties dan breken als je dat ding aanzet >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Sardaukar op 10-08-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Het adobe pakket breekt al bij een case-sensitive FS in Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:29:
Voordeel is dat je niet hoeft in te grijpen als het voorstel wel correct is dan word het nl automatisch doorgevoerd. Helaas krijg je daarmee vaak zat een heel ander voorstel en kan je het hele woord opnieuw gaan typen. Dat gebeurt nu ook op OS X Lion.
Hoeft niet, heeft autocorrect je woord verkracht, backspace 'm dan tot na het woord dat 'verbeterd' is. Dan zie je als het goed is de origineel ingevoerde tekst nog staan in een soort van wolkje. Klik erop en de 'verbetering' is undone. Succes (Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 19:37 . Reden: uhuh, zal 'm even afmaken ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:53

BM

Moderator Spielerij
Gisteravond even met Unity icm MVC3 zitten spelen, das toch ook wel leuk hoor :)

(Extra) constructor op je controller aanmaken die een ICustomRepository (oid :+) accepteerd, Unity even vertellen dat een ICustomRepository moet resolven naar een MyCustomRepository instance, en op 1 of andere magische wijze word nu ineens de nieuwe controller constructor gebruikt :+ Geeeeen idee nog hoe het precies werkt, maar ik ben er wel blij mee :p

Alleen lijkt het voor mijn MembershipProviders nog niet te werken, die hebben per-se een parameterless constructor nodig, waardoor ik alsnog zelf de juiste repositories moet gaan zitten resolven :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BM schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:03:
Alleen lijkt het voor mijn MembershipProviders nog niet te werken, die hebben per-se een parameterless constructor nodig, waardoor ik alsnog zelf de juiste repositories moet gaan zitten resolven :/
Je kan ook property injection gebruiken d.m.v. het [Dependency] attribute

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
BM schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:03:
Gisteravond even met Unity icm MVC3 zitten spelen, das toch ook wel leuk hoor :)

(Extra) constructor op je controller aanmaken die een ICustomRepository (oid :+) accepteerd, Unity even vertellen dat een ICustomRepository moet resolven naar een MyCustomRepository instance, en op 1 of andere magische wijze word nu ineens de nieuwe controller constructor gebruikt :+ Geeeeen idee nog hoe het precies werkt, maar ik ben er wel blij mee :p

Wat bezielde je om Unity als je DI/IOC container te gebruiken? :P Persoonlijk vind ik Autofac veel beter.

.........Eigenlijk maakt het bijna niet uit wat je gebruikt, Windsor, StructureMap, Ninject, LinFu of zelfs Spring.net (voor de Java liefhebbers).

Alles is beter dan dat gedrocht wat gebaseerd is op ObjectBuilder. Het attribute based configuratie is de complete tegenstelling van precies datgene wat je wilt bereiken met je DI container.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Echt, wat is dat IE toch een gedrocht van een programma, op zo enorm veel vlakken. Ik wilde een setup.exe downloaden van een legitieme site, maar je moest daarvoor wel even je e-mailadres en andere zut invullen. Prima, stuur maar naar foo@bar.org (als de downloadlink naar je e-mailadres gestuurd zou worden had ik wel een 10minutemail aangemaakt).

Klik ik daarna op Download, krijg ik een balk van IE: "bla bla software downloaden gevaarlijk, geblokkeerd". Zucht. Ik klik op Allow, moet ik wederom het formulier invullen. Zucht. Weer Download, wéér die balk. Ik had toen geen zin meer om op "Always allow from this site" te klikken dus heb maar een echte browser gepakt.

Het debiele is dus dat het verzoek niet gecached of onthouden wordt, maar bij het klikken op Allow opnieuw verstuurd wordt. Daar zit je dan met je gratis RapidShare-account met twee downloads per dag, dat is dankzij IE gereduceerd tot één of zelfs nul.

Welke gladiool verzint zo'n oplossing, en waarom wordt dat niet verbeterd in de wekelijkse updates die die browser die zo lek is als een mandje krijgt? Laat ze dan meteen het probleem oplossen van het vijf seconden op "Connecting..." staan bij het openen van een lege(!) tab. wat ik op de helft van de PC's heb waarop ik IE gebruik.

Ja, ik word boos van slechte software.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:44

defcon84

Multipass?

nog 2 dagen werken en dan eindelijk vakantie!!
11 dagen Portugal!
kga het er eens lekker van nemen :)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:06:
Alles is beter dan dat gedrocht wat gebaseerd is op ObjectBuilder. Het attribute based configuratie is de complete tegenstelling van precies datgene wat je wilt bereiken met je DI container.
Ik heb niet zo heel veel met Unity gedaan ( Wij gebruiken voornamelijk Spring.net ), maar ik zie het probleem niet zo, zover ik weet heb je alleen een attribute nodig om aan te geven dat een property een dependency is, en daar lijkt me niet zo veel mis mee. Hoe die dependency geresolved word kan je weer op verschillende manieren configureren.

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik altijd ninject :)

• Sardaukar
Ik gebruik voor mijn (kleine) tools altijd handmatige constructor injectie. Ik voel me oud :)

Off-topic: als ik naar een DI-framework overstap, wat raden jullie me aan? Eisen: light-weight, klein. Hoeft ook alleen maar DI te doen...

• defcon84

defcon84

Multipass?

Sardaukar schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:23:
[...]
Off-topic: als ik naar een DI-framework overstap, wat raden jullie me aan? Eisen: light-weight, klein. Hoeft ook alleen maar DI te doen...
ninject! :p

• D-Raven
autofac! :P :+

• OkkE

OkkE

CodeCaster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:07:
Echt, wat is dat IE toch een gedrocht van een programma, op zo enorm veel vlakken. [...]
Ja, ik word boos van slechte software.
Gebruik dan ook een echte browser, heb je dat gezeik niet. >:) :+

• defcon84

defcon84

Multipass?

Ik denk niet dat het veel uitmaakt welke je kiest, ze doen allemaal hetzelfde (mss op een net iets andere manier)
ik vind de fluent syntax van ninject net iets leuker dan de linq van autofac..
bvb:
C#:
1
2
3
4
// ninject
x.Bind<IFileRepository>().To<FileRepository>();
// autofac
x.Register(c => new FileRepository(c.Resolve<IFileRepository>()));

• BM

BM

Moderator Spielerij
D-Raven schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:06:
[...]

Wat bezielde je om Unity als je DI/IOC container te gebruiken? :P
Het was de 1e die ik tegen kwam :X

Ik heb totaal geen kaast gegeten van IoC containers, dus voor mij is het allemaal nieuw. Zal vanavond eens kijken naar Ninject en aanverwanten.
Woy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:50:
[...]

Je kan ook property injection gebruiken d.m.v. het [Dependency] attribute
Ah, dat soort zaken kende ik dus nog niet. Ga ik vanavond ook achteraan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
C#:
1
2
// Unity
x.RegisterType<IFileRepository, FileRepository>();

• D-Raven
Woy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:16:
[...]

Ik heb niet zo heel veel met Unity gedaan ( Wij gebruiken voornamelijk Spring.net ), maar ik zie het probleem niet zo, zover ik weet heb je alleen een attribute nodig om aan te geven dat een property een dependency is, en daar lijkt me niet zo veel mis mee. Hoe die dependency geresolved word kan je weer op verschillende manieren configureren.
Ik heb ObjectBuilder 3 jaar moeten gebruiken in een project (gecombineerd met het p&p SCSF). Hierna heb ik voor een test project Unity geprobeerd, maar vervolgens heel snel naar andere DI containers gegaan en bij Autofac ge-eindigd.
Ik ben totaal geen fan van het rondzaaien van attributen in mijn code om aan te geven waar mijn injectie punten zitten. Ik wil juist vanuit een plek de DI en IOC aspecten van mijn applicatie kunnen regelen. Als er dan iets veranderd moet worden hoef ik tenminste niet in mijn code te gaan attributen hunten.

Uiteindelijk is het een kwestie van voorkeur want de mogelijkheden tussen de verschillende containers lopen niet zo ver uit elkaar (al heeft Autofac dependency lifetime management, waar ik veel gebruik van maak, geen idee of andere dat ook hebben).

@Sardaukar

Deze link is wellicht wel interesant: so-topic Dat gezegd, kijk eerst eens waarvoor je de DI container wilt gebruiken. Autofac heeft bv een goede Asp.Net MVC integratie, welke je kan helpen om snel aan de gang te gaan.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:38:
[...]
Ik ben totaal geen fan van het rondzaaien van attributen in mijn code om aan te geven waar mijn injectie punten zitten. Ik wil juist vanuit een plek de DI en IOC aspecten van mijn applicatie kunnen regelen. Als er dan iets veranderd moet worden hoef ik tenminste niet in mijn code te gaan attributen hunten.
Ninject doet exact hetzelfde. Het is ook logisch dat een object aangeeft wat voor dependency's hij heeft en hoe hij ze wil ontvangen ( Door een constructor met de juiste interfaces doe je dat impliciet, bij een property expliciet d.m.v. een attribute ), je wil alleen dat hij niet dependant is op de implementatie.
Uiteindelijk is het een kwestie van voorkeur want de mogelijkheden tussen de verschillende containers lopen niet zo ver uit elkaar (al heeft Autofac dependency lifetime management, waar ik veel gebruik van maak, geen idee of andere dat ook hebben).
Zit ook gewoon in Unity
C#:
1
Container.RegisterType<IFileRepository, FileRepository>(new ContainerControlledLifetimeManager());

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 11-08-2011 09:42 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Woy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:38:
C#:
1
2
// Unity
x.RegisterType<IFileRepository, FileRepository>();
Hmz, dat soort dingen had ik nu in de bootstrapper van mijn applicatie staan. Dat zorgde er voor dat bij de controllers de juist constructor aan werd geroepen. Dat zou ook moeten werken in parameterless constructors? Of was daar dat Dependency attribute voor?

Heb code niet bij de hand nu (er schijnt gewerkt te moeten worden :+), maar ik ga vanavond absoluut verder spelen, vind het een erg leuk concept :)

Xbox

• D-Raven
Woy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:41:
[...]

Ninject doet exact hetzelfde. Het is ook logisch dat een object aangeeft wat voor dependency's hij heeft en hoe hij ze wil ontvangen ( Door een constructor met de juiste interfaces doe je dat impliciet, bij een property expliciet d.m.v. een attribute ), je wil alleen dat hij niet dependant is op de implementatie.
Tuurlijk, alleen wil ik geen Attributes gebruiken om dit te doen. In Autofac kan ik constructor en property based injection doen, zonder dat ik hoef aan te geven dat het een dependancy is. Autofac zoekt dat zelf uit.
Zit ook gewoon in Unity
C#:
1
Container.RegisterType<IFileRepository, FileRepository>(new ContainerControlledLifetimeManager());
Dat is nieuw sinds dat ik het gebruikte. Maar wel een goede ontwikkeling.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BM schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:49:
[...]
Hmz, dat soort dingen had ik nu in de bootstrapper van mijn applicatie staan.
Dat is ook correct ;)
Of was daar dat Dependency attribute voor?
Het Dependency attribute gebruik je op een property om aan te geven dat het een Dependency is ( Echt waar joh ;) :+ ), en na het constructen van het object gaat de DI container dan kijken of hij die Dependency kan resolven en assignen.
D-Raven schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:49:
[...]
Tuurlijk, alleen wil ik geen Attributes gebruiken om dit te doen. In Autofac kan ik constructor en property based injection doen, zonder dat ik hoef aan te geven dat het een dependancy is. Autofac zoekt dat zelf uit.
Maar hoe weet hij dan welke property een Dependency is? Het lijkt me ook niet altijd gewenst dat hij maar alle property's waarvan hij een type kent gaat assignen.

[ Voor 33% gewijzigd door Woy op 11-08-2011 09:53 ]

• defcon84

defcon84

Multipass?

unity heeft ook een mooie syntax ja :)
ninject (en alle andere) heeft ook scopes

meer over de verschillen tussen IoC.s: http://stackoverflow.com/...y-vs-other-ioc-containers

• Ryur
Bleg, heb echt een haat-liefde verhouding met Drupal.
Deze hele week een haat verhouding ;)

• D-Raven
defcon84 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:53:
unity heeft ook een mooie syntax ja :)
ninject (en alle andere) heeft ook scopes

meer over de verschillen tussen IoC.s: http://stackoverflow.com/...y-vs-other-ioc-containers
Mja die link had ik ook al gepost :+

• OkkE

OkkE

GoTCoast schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:54:
Bleg, heb echt een haat-liefde verhouding met Drupal.
Deze hele week een haat verhouding ;)
Ik ook. Het is een mooi systeem, maar soms .... argh!

• defcon84

defcon84

Multipass?

D-Raven schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:54:
[...]

Mja die link had ik ook al gepost :+
YOU BASTARD!!!
hehe ik zie 'm nu ja.. sorry tis nog vroeg :z }:O

[ Voor 55% gewijzigd door defcon84 op 11-08-2011 09:59 ]

• D-Raven
defcon84 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

YOU BASTARD!!!
hehe ik zie 'm nu ja.. sorry tis nog vroeg :z }:O
:D

• Ryur
OkkE schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

Ik ook. Het is een mooi systeem, maar soms .... argh!
Ben nu bezig met mijn eerste module ooit (werk pas 2 maand ermee).
Vreselijk, want mijn baas heeft gekke eisen!

• OkkE

OkkE

GoTCoast schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

Ben nu bezig met mijn eerste module ooit (werk pas 2 maand ermee).
Vreselijk, want mijn baas heeft gekke eisen!
Ik doe front-end, dus maak eigenlijk nooit Modules of Views of wat-dan-ook, maar op bepaalde vlakken is Drupal niet zo flexibel helaas. En laten we het niet over de HTML code hebben, die standaard gegenereerd wordt, die is soms echt om te huilen...
:'( Als je het heel neerbuigend wil zeggen, ja, CSS-er.
GoTCoast schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:09:
Ja leuk, ik ben totaal niet geschoold in CSS!
Waarom moet jij het doen dan, als je er eigenlijk niet genoeg kennis van hebt?

[ Voor 32% gewijzigd door OkkE op 11-08-2011 10:14 ]

• Ryur
Front-end? Dats toch de "CSS-er"?
Ik ben manusje van alles, vooral module bouwer (ben een programmeur ook), alleen nu ben ik de module aan het themen. Horror.
Ik heb mijn block in de first-sidebar en hij moet rechts in de first-sidebar komen tegen de content aan.

Ja leuk, ik ben totaal niet geschoold in CSS!
OkkE schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:07:
[...]
:'( Als je het heel neerbuigend wil zeggen, ja, CSS-er.
Bij ons doet de front-end man (ja klein bedrijf) ook de Views vaak & de CSS, en zoekt de (bekende) modules bij elkaar. En als er dan nog dingen missen gaat het naar de programmeurs.
OkkE schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:07:
[...]

Waarom moet jij het doen dan, als je er eigenlijk niet genoeg kennis van hebt?
De CSSer is afwezig, anders had ik het aan hem gegeven, of tenminste even gevraagd of hij een kijkje kon nemen.
Maar nu moet ik het (helaas) zelf oplossen, zoals het nu naar uit ziet, hopeloos. 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Ryur op 11-08-2011 10:17 ]

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Niet geschoold betekent niet per se dat je er geen kennis van hebt, dan zou ik totaal niet weten wat ik aan het doen was *O*

[ Voor 31% gewijzigd door TJHeuvel op 11-08-2011 10:19 ]

Freelance Unity3D developer

• Ryur
TJHeuvel schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:19:
Niet geschoold betekent niet per se dat je er geen kennis van hebt, dan zou ik totaal niet weten wat ik aan het doen was *O*
Laat ik zo zeggen, ik haat CSS. Ik kan heeeel klein beetje, maar volgens mij dit probleem is ook hardstikke simpel (gewoon 'normaal' CSS volgens mij).
Het is een noodzakelijk kwaad. :X

• Gamebuster
Half uur zoeken waarom de CSS half dood is... staat er geen link meer naar in het HTML document omdat het bestand van naam veranderd is.

• Styxxy
Gamebuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:22:
Half uur zoeken waarom de CSS half dood is... staat er geen link meer naar in het HTML document omdat het bestand van naam veranderd is.
En iedereen keek weer naar jou omdat het niet werkte? :P :+

• Ryur
Gamebuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:22:
Het gepushed en iedereen was boos op jou? :)

• jip_86
GoTCoast schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:21:
[...]

Laat ik zo zeggen, ik haat CSS. ...
Ik ook, daarom begin ik er niet eens aan. Gelukkig zijn er ook nog desktopapplicaties :+

• Ryur
jip_86 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:41:
[...]

Ik ook, daarom begin ik er niet eens aan. Gelukkig zijn er ook nog desktopapplicaties :+
Haha, desktopapplicaties vind ik echt niks. Heb veel met web, maar alleen CSS niet!

• OkkE

OkkE

The Web is the Future! 8)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sardaukar schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:19:
[...]

Windows onthoudt met welke case je een file/directory hebt aangemaakt (preserving case)
Ja duh, maar dat heeft dus geen drol te maken met waar wij het over hadden, namelijk als je een file over een andere heenkopiëert dat ie dan de casing van de al bestaande file behoudt ipv die van de nieuwe file overneemt. Terwijl als je een move doet, dat ie dan wél die van de nieuwe file overneemt.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2011 11:01 ]

• Gamebuster
Styxxy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:35:
[...]

En iedereen keek weer naar jou omdat het niet werkte? :P :+
Nee, enkel lokaal. :P
Ik mag SASS CSS opruimen. Leuk he? :D

Overbodige/dubbele statements opruimen, ongebruikte statements opruimen, etc
GoTCoast schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:21:
[...]

Laat ik zo zeggen, ik haat CSS. Ik kan heeeel klein beetje, maar volgens mij dit probleem is ook hardstikke simpel (gewoon 'normaal' CSS volgens mij).
Het is een noodzakelijk kwaad. :X
Note: Iedere keer dat ik over "CSS" sprak, sprak ik eigenlijk over SASS CSS.

SASS CSS / SCSS is best fet.

[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 11-08-2011 11:03 ]

• Sardaukar
.oisyn schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:00:
[...]

Ja duh, maar dat heeft dus geen drol te maken met waar wij het over hadden, namelijk als je een file over een andere heenkopiëert dat ie dan de casing van de al bestaande file behoudt ipv die van de nieuwe file overneemt. Terwijl als je een move doet, dat ie dan wél die van de nieuwe file overneemt.
Ik wilde aangeven dat Windows case-preserving en case-sensitive by design is. En dat dit al heel lang zo is.

Dat bepaalde implementaties (copy/move) zich anders gedragen dan je misschien zou verwachten, verbaast me niet zo.Ik gok dat daar intern bij Microsoft geen afspraken over zijn...

• Ryur
Gamebuster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:01:
[...]

Nee, enkel lokaal. :P
Ik mag SASS CSS opruimen. Leuk he? :D

Overbodige/dubbele statements opruimen, ongebruikte statements opruimen, etc

[...]

Note: Iedere keer dat ik over "CSS" sprak, sprak ik eigenlijk over SASS CSS.

SASS CSS / SCSS is best fet.
SASS CSS / SCSS lijkt mij wel tof. Ga ik mij wel in verdiepen, maar het is toch nogsteeds CSS, en dat vind ik niet fijn ^^

• Gamebuster
GoTCoast schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:07:
[...]

SASS CSS / SCSS lijkt mij wel tof. Ga ik mij wel in verdiepen, maar het is toch nogsteeds CSS, en dat vind ik niet fijn ^^
Ach ja, je kan gewoon functies (mixin's) schrijven. Je kan 't best leuk maken

• Andurin
Google denkt dat heel Nederland AZERTY toetsenborden gebruikt... Bij de update naar Android 3.1 op de Motorola Xoom staat het Nederlandse toestenbord ineens op AZERTY... Erg onhandig >.<

• Styxxy
Andurin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:08:
Google denkt dat heel Nederland AZERTY toetsenborden gebruikt... Bij de update naar Android 3.1 op de Motorola Xoom staat het Nederlandse toestenbord ineens op AZERTY... Erg onhandig >.<
Hehehe. Graag gedaan (groeten uit België) >:) .

Al moet ik zeggen, ik vind het maar stom dat wij ook AZERTY gebruiken... Als je een degelijk toetsenbord wilt kopen online, moet je altijd zoeken naar de AZERTY variant, al is die vaak niet beschikbaar (of sterker nog, bestaat gewoon niet). :(

• Andurin
Styxxy schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

Hehehe. Graag gedaan (groeten uit België) >:) .

Al moet ik zeggen, ik vind het maar stom dat wij ook AZERTY gebruiken... Als je een degelijk toetsenbord wilt kopen online, moet je altijd zoeken naar de AZERTY variant, al is die vaak niet beschikbaar (of sterker nog, bestaat gewoon niet). :(
Dat kan ik me wel voorstellen dat dat verschrikkelijk irritant is... Gelukkig is het bij softwarematige toetsenborden vrij snel opgelost ;) *klik toetsenbord instellingen. Klik Engels* ^^

En het is tijd voor beschuit met muisjes... Er is (alweer) een nestje met muisjes geboren vanochtend :o :)

Ow wacht... beschuit met broodbeleg muisjes... niet de kleine baby muisjes die zijn geboren |:( *in before the comments (I hope)*

[ Voor 8% gewijzigd door Andurin op 11-08-2011 11:15 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sardaukar schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:06:
[...]

Ik wilde aangeven dat Windows case-preserving en case-sensitive by design is. En dat dit al heel lang zo is.
Nee, wat jij zei was dat het gedrag van een file copy geen bug was maar juist het design van Windows.
Sardaukar in "De Devschuur Coffee Corner"
Dat bepaalde implementaties (copy/move) zich anders gedragen dan je misschien zou verwachten, verbaast me niet zo.Ik gok dat daar intern bij Microsoft geen afspraken over zijn...
Euh ja, dit staat dus haaks op die eerdere opmerking 8)7. Maar goed, het is nu duidelijk waar de verwarring vandaan komt. :)

[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 11-08-2011 11:18 ]

• Styxxy
Andurin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:14:
[...]
Dat kan ik me wel voorstellen dat dat verschrikkelijk irritant is... Gelukkig is het bij softwarematige toetsenborden vrij snel opgelost ;) *klik toetsenbord instellingen. Klik Engels* ^^
Ik ben al lang aan het twijfelen om over te stappen naar een QWERTY toetsenbord... Enige nadeel is dan wel dat je vaak zit te wisselen tussen soorten toetsenborden. Mijn laptop is bijvoorbeeld AZERTY, op werk ook en op keyboard thuis is dan QWERTY. Dat is ook niet praktisch.

Verwijderd

Ik heb er al aan gedacht om gewoon over te schakelen naar QWERTY. België en Frankrijk zijn de enige landen die AZERTY gebruiken, en er zijn nog wat andere varianten (Duitsland: QWERTZ), maar het overgrote deel gebruikt toch QWERTY.

Volgende maand koop ik me waarschijnlijk een HTC Desire Z en ik ga waarschijnlijk toch gaan voor de QWERTY-variant.
Pagina: 1 ... 177 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak