De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 163 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
*O*
Na een hoop gezeik m'n eerste (sinds jaren) perl script geknutseld; en 't mag er wezen :P En best of all: 't werkt nog ook :o

Op een gegeven moment zie je door de %, $, _, @, (), {}, [] het bos niet meer :X :P

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 13-07-2011 12:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:17

jacobras

Developer

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:51:
[...]

Post is van vanochtend, maar helaas mag ik tijdens mijn werk niet spelen met android (daar mag ik in het prachtige Axapta werken). Het plaatsen op een echt apparaat is wel een idee, maar lijkt mij qua deployen een ramp. Want als je de kaart deelt via je telefoon met je PC kan je telefoon deze toch niet meer benaderen?

Daarnaast bestaat er een risico dat je bugs in je code maakt, dan is het niet tof om je telefoon helemaal te moeten resetten :P
Kaart? Hebben wij het over hetzelfde? ;) Ik heb 't over het draaien van een app in development direct op een echt toestel en niet op een VM. Dus lekker coden in Eclipse en dat je app na een ram op Ctrl+F11 direct op je scherm(pje) naast je verschijnt.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

jacobras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:41:
[...]

Kaart? Hebben wij het over hetzelfde? ;) Ik heb 't over het draaien van een app in development direct op een echt toestel en niet op een VM. Dus lekker coden in Eclipse en dat je app na een ram op Ctrl+F11 direct op je scherm(pje) naast je verschijnt.
Met kaart bedoelde ik memory kaart. Kun je ook rechtstreeks de app in je telefoon duwen? Ik dacht dat je een pkg moet maken, deze op je apparaat neerzetten en installeren. Maar het kan makkelijker. Klinkt interessant...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik mag hopen dat je ook gewoon meteen kunt debuggen op je device.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 15:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wanneer je je android apparaat op je computer aangesloten hebt kun je gewoon vanuit eclipse de applicatie op je apparaat starten (en debuggen). Alle logmeldingen van je apparaat komen vervolgens ook gewoon in eclipse terug. Voor de ADB hoef je de SD kaart niet te mounten dus die kan gewoon door het apparaat gebruikt blijven worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:43:
[...]

Met kaart bedoelde ik memory kaart. Kun je ook rechtstreeks de app in je telefoon duwen? Ik dacht dat je een pkg moet maken, deze op je apparaat neerzetten en installeren. Maar het kan makkelijker. Klinkt interessant...
Een .apk bedoel je? Je sluit gewoon je Android apparaat aan (tablet of telefoon, maakt niet uit). Even een vinkje zetten bij 'USB-debugging' in instellingen op je toestel en zodra je op Ctrl + F11 drukt kan je kiezen uit een lijstje van aangesloten Android devices.
.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:44:
Ik mag hopen dat je ook gewoon meteen kunt debuggen op je device.
Jep, werkt gewoon zoals het hoort :).

Edit: Janoz was me net voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Volgens het boek "1001 Video Games You Must Play Before You Die" hier op kantoor moet ik nog 994 spelletjes spelen. Puff. Eens vragen of het onder werktijd mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:56:
[...]

Zou die bijbel dan ook in LaTeX zijn geschreven? Op gewoon lekker in Word :P
Vind ook wel eens een mooi blog over bijvoorbeeld .NET en dan blijkt het weblog zelf in PHP geschreven te zijn :P Niet dat zo iemand dat dan verplicht een .NET tool moet gebruiken, maar het is wel grappig om te zien :)
Omdat het nu eenmaal makkelijker is om bijvoorbeeld een Wordpress gratis te hosten dan een DotNetNuke? :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Potverdorie, das handig. Waarom staat zoiets nou niet in die tutorials. Ik dacht echt dat je die apk (hoe kom ik op pkg :S) moest installen en een hoop moeilijk moest doen.

Ik ga dit eens proberen, is wel erg interessant :) Werkt dit voor alle versies (heb er Froyo op staan)?

Zo wordt het wel makkelijker :) Wil gewoon eens wat proberen met android te spelen, maar een buggende VM en de veronderstelling dat het moeilijk is hadden me afgeschrikt :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Echte developers gebruiken gewoon AIR for iOS/Android/Blackberry :+ Zeker nu Flash Lite zo goed als dood is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:54:
Ik ga dit eens proberen, is wel erg interessant :) Werkt dit voor alle versies (heb er Froyo op staan)?
Werkt voor elke versie van Android. .pkg is trouwens een soort van image/updatefile als ik me niet vergis.

[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 13-07-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:54:
Potverdorie, das handig. Waarom staat zoiets nou niet in die tutorials. Ik dacht echt dat je die apk (hoe kom ik op pkg :S) moest installen en een hoop moeilijk moest doen.

Zo wordt het wel makkelijker :) Wil gewoon eens wat proberen met android te spelen, maar een buggende VM en de veronderstelling dat het moeilijk is hadden me afgeschrikt :P
Als je problemen met het niet opstarten van de Android VM hebt, komt dat waarschijnlijk omdat de Android SDK in Program Files staat. Hij pakt de spatie in Program Files niet lekker, en dan start ie gewoon niet op :(. (Dat probleem had ik met IntelliJ) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
GoTCoast schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:52:
Oeh, net mailtje over dat de LaTeX bijbel binnen is gekomen (geen flauwe opmerkingen graag!).
Moet nog een hoop documentatie schrijven, dus nu lekker in LaTeX
Latex :9

Sorry, maar je vroeg er zelf om :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

A latex bible, ideal for rectal insertion.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 14:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

HMS schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:54:
[...]

Als je problemen met het niet opstarten van de Android VM hebt, komt dat waarschijnlijk omdat de Android SDK in Program Files staat. Hij pakt de spatie in Program Files niet lekker, en dan start ie gewoon niet op :(. (Dat probleem had ik met IntelliJ) :(
Ja die had ik ook al te pakken. Ook vind hij het niet leuk als je je user folders hebt verplaatst (die gaan bij mij altijd op de D schijf). Hij wil die echt hebben op je c:\users , Eclipse was wat vergefelijker, maar die deed ook niet wat ik wilde dat hij zou doen.

De VM kreeg ik uiteindelijk wel gestart, maar mijn app wilde niet laden, zelfs de demo apps wilden niet lekker draaien. Met veel geklooi die "space lander" (of zoiets) werkend gekregen, maar eigen apps? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

Xeo

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Ja die had ik ook al te pakken. Ook vind hij het niet leuk als je je user folders hebt verplaatst (die gaan bij mij altijd op de D schijf). Hij wil die echt hebben op je c:\users , Eclipse was wat vergefelijker, maar die deed ook niet wat ik wilde dat hij zou doen.

De VM kreeg ik uiteindelijk wel gestart, maar mijn app wilde niet laden, zelfs de demo apps wilden niet lekker draaien. Met veel geklooi die "space lander" (of zoiets) werkend gekregen, maar eigen apps? :N
Wel vreemd, ik heb voor een opdracht voor de uni ook wat gewerkt met android en dat ging allemaal redelijk simpel. Als je trouwens de emulator te traag vind kan je ook de x86 versie van Android in een VM gebruiken. Hoe je dat doet staat hier uitgelegd: http://www.android-x86.org/. Dat is bijvoorbeeld handig voor een 3D applicatie. En dan werkt het ook meteen alsof je meteen echte telefoon werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Xeo op 13-07-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 06:51
Code generator maken (in C#) Die Java er weer uitgooit... Op basis van een generator die al een jaartje of 4 bestaat en al flink gegroeid is... Erg vermoeiend >.< En dat op mijn 3e werkdag ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Xeo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:30:
Dat is bijvoorbeeld handig voor een 3D applicatie. En dan werkt het ook meteen alsof je meteen echte telefoon werkt.
Timings zullen nooit overeenkomen met een daadwerkelijk device, om echt goed te testen zul je op het device zelf moeten runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:01:
[...]

Timings zullen nooit overeenkomen met een daadwerkelijk device, om echt goed te testen zul je op het device zelf moeten runnen.
Dat klopt, en dingen zoals een swipe zal je niet goed kunnen testen. Maar op een emulator krijg je 3D niet eens fatsoenlijk aan de gang. En als je geen telefoon hebt, kan je op deze manier nog wel gewoon met android spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Xeo op 13-07-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Xeo schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:07:
Maar op een emulator krijg je 3D niet eens fatsoenlijk aan de gang.
Niet heel raar, die GPUs steken immers ook anders in elkaar.

Edit: ongetwijfeld dat je OpenGL SE prima kunt emuleren op een desktop CPU maar je shaders compilen anders, de PowerVRs hebben andere native texture compression; ongetwijfeld dat het allemaal te doen is om dat om te zetten is het een klus van jewelste :)

[ Voor 35% gewijzigd door PrisonerOfPain op 13-07-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo

Xeo

PrisonerOfPain schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:09:
[...]

Edit: ongetwijfeld dat je OpenGL SE prima kunt emuleren op een desktop CPU maar je shaders compilen anders, de PowerVRs hebben andere native texture compression; ongetwijfeld dat het allemaal te doen is om dat om te zetten is het een klus van jewelste :)
Nah ja ik gaf meer aan dat je het kon gebruiken als je wat wilde prutsen met android, een VM is vele malen sneller dan de emulator. Jullie hebben inderdaad gelijk wat betreft timings en shaders, dat werkt het beste met een echte phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:09:
[...]

Het gaat er natuurlijk om hoe goed je het wil emuleren. De hardware hoeft sowieso niet identiek te zijn wat de verschillende telefoons zijn dat onderling ook niet. Het staat je vrij om een telefoon te releasen met de specs van een PC, en daar zou je game dan ook op moeten werken.

De WP7 emulator gebruikt ook gewoon de hardware Silverlight renderer en alle XNA calls worden ook meteen doorgestuurd naar de host.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:21:
[...]

Het gaat er natuurlijk om hoe goed je het wil emuleren. De hardware hoeft sowieso niet identiek te zijn wat de verschillende telefoons zijn dat onderling ook niet.
Haal je hier niet ook meteen je timing argument onderuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als jij het niet erg vindt dat je app alleen werkt op telefoons met PC specs dan is dat natuurlijk prima :). Mijn timingargument ging niet over microseconden, maar over tienden van seconden. Dat je niet denkt "oh, het loopt best lekker met zoveel sprites op het scherm" terwijl je gewoon in de VM aan het runnen bent, waarbij een device die performance nooit gaat halen.

[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:07:
Als jij het niet erg vindt dat je app alleen werkt op telefoons met PC specs dan is dat natuurlijk prima :).
Prima maar op een mobiele GPU heb je ook dergelijke issues; een heel beperkt aantal drawcalls en shader instructies, andere texture compression (geen DXT maar PVRTC), geen z-buffer (en dus ook geen Hi-Z) maar een tilebased renderer die hidden surface removal voor je doet en zo nog een hoop. Kortom, als je daar met een PC mentaliteit voor gaat zitten zul je ook bedrogen uitkomen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 13-07-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:01
<3 compiling code.

lekker wachten terwijl het arme macbookje zich suf werkt.

edit: ERRORS :@

[ Voor 72% gewijzigd door Gamebuster op 13-07-2011 20:00 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb een beetje met m'n iPad zitten klooien. Er runt nu lighttpd + PHP op.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vet. Hoeveel passen er in een 1U 19" rack? :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Alex) schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:53:
Ik heb een beetje met m'n iPad zitten klooien. Er runt nu lighttpd + PHP op.

:D
/omdat het kan

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Praktisch als je UMTS mast plat ligt, dan verplaats je de server(ipad) gewoon een kilometer :) . Overigens is het wel grappig dat het kan, straks verzinnen ze nog een of andere router/nas/server app voor de iPad. Scheelt wel in stroomverbruik :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Aloys schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:46:
Praktisch als je UMTS mast plat ligt, dan verplaats je de server(ipad) gewoon een kilometer :) . Overigens is het wel grappig dat het kan, straks verzinnen ze nog een of andere router/nas/server app voor de iPad. Scheelt wel in stroomverbruik :) .
Ja, want 600 eurootjes neertellen voor een apparaatje dat je misschien een tientje per jaar bespaart aan elektriciteit is inderdaad een goede investering :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Tweedehands ipad 1 -> 300 euro ofzo, maar je moet natuurlijk mijn opmerking niet helemaal serieus nemen, ipv die eerste :) had beter een :+ kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Aloys schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:49:
Tweedehands ipad 1 -> 300 euro ofzo, maar je moet natuurlijk mijn opmerking niet helemaal serieus nemen, ipv die eerste :) had beter een :+ kunnen staan.
En jij de mijne ook niet :+

Neemt overigens niet weg dat het wel een geinig idee is. Alleen is het jammer dat de iPad by default geen ondersteuning heeft voor bedraad ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:38
Matis schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:51:
[...]

En jij de mijne ook niet :+

Neemt overigens niet weg dat het wel een geinig idee is. Alleen is het jammer dat de iPad by default geen ondersteuning heeft voor bedraad ethernet.
De dock connector kan ook dienen als seriele poort en er zijn ook tuts om een dock to ethernet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
justahuman schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:59:
[...]

De dock connector kan ook dienen als seriele poort en er zijn ook tuts om een dock to ethernet te maken.
by default != tuts nodig om het relatief makkelijk te kunnen laten werken :+ nu ja doet er niet toe het nieuws over een rack met ipads zou sowieso om 13:37 in de autopost staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00
Maar... Als de iPad dan overschakelt naar UMTS, hoe weet je dan nog bij welk device/ip de eventuele hostname moet zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dyndns oid kan een uitkomst bieden? Sorry, dat lijkt me niet echt werken :P . /me Ik moet eerst denken, dan typen!

[ Voor 60% gewijzigd door Aloys op 13-07-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Aloys schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:20:
Dyndns oid kan een uitkomst bieden? Sorry, dat lijkt me niet echt werken :P . /me Ik moet eerst denken, dan typen!
Tuurlijk wel. Gewoon een daemon runnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

eamelink:
Maar drm kan ook zomeer ineens gaan veranderen, op Twitter is hij al begonnen met het ontkennen van z'n identiteit :(
't Voelt ook wel een beetje als verraad... :|. Maar het komt vooral omdat ik die stomme '1114' zat was. Als 'drm' nog vrij was geweest zou ik er ws nooit afstand van hebben gedaan. Net als dat ik nooit meer mijn avatar op GoT ga vervangen :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

* .Gertjan. klikt het ligt aan op de afdeling ICT en loopt naar de koffie machine. Meteen melden de eerste gebruikers zich dat de boel niet werkt :(

Hoewel ik dik een uur onderweg ben iedere ochtend heb ik echt eerst mijn bakje koffie nodig om op gang te komen... Axapta heeft zichzelf vannacht schijnbaar opgehangen waardoor onze nachtelijke processen niet hebben gelopen :? Dan gaan we maar voor een reset van de applicatie, normaliter kan dat door de boel in services.msc plat te leggen en opnieuw te starten, maar AX weigert netjes neer te gaan... :'( Durf het proces niet te killen via de taksmanager, hebben dit ooit gedaan en toch besloot de database in recovery te springen... En geloof me een DB van bijna 400GB in recovery wil je niet op je productie systeem, de recovery kan enkele uren duren...

Leuk, straks gaan de andere afdelingen volledig aan de slag en dan hebben we een probleem als de applicatie er nog niet is. Mocht hij er wel zijn en besluiten zijn nachtelijke taken alsnog uit te voeren hebben we een 2de probleem, namelijk dat de processen zodanig zwaar zijn (en veel locks hebben) dat de applicatie alsnog vrijwel onbruikbaar is.

Ik dacht dat ik had gesolliciteerd op ontwikkelaar/implementatie consultant, niet op de functie voor systeembeheerder :(

* .Gertjan. doet even een schietgebedje en druk toch maar op de knop "End process". We zien wel waar het schip strand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 07:49:
* .Gertjan. klikt het ligt aan op de afdeling ICT en loopt naar de koffie machine. Meteen melden de eerste gebruikers zich dat de boel niet werkt :(

Hoewel ik dik een uur onderweg ben iedere ochtend heb ik echt eerst mijn bakje koffie nodig om op gang te komen... Axapta heeft zichzelf vannacht schijnbaar opgehangen waardoor onze nachtelijke processen niet hebben gelopen :? Dan gaan we maar voor een reset van de applicatie, normaliter kan dat door de boel in services.msc plat te leggen en opnieuw te starten, maar AX weigert netjes neer te gaan... :'( Durf het proces niet te killen via de taksmanager, hebben dit ooit gedaan en toch besloot de database in recovery te springen... En geloof me een DB van bijna 400GB in recovery wil je niet op je productie systeem, de recovery kan enkele uren duren...

Leuk, straks gaan de andere afdelingen volledig aan de slag en dan hebben we een probleem als de applicatie er nog niet is. Mocht hij er wel zijn en besluiten zijn nachtelijke taken alsnog uit te voeren hebben we een 2de probleem, namelijk dat de processen zodanig zwaar zijn (en veel locks hebben) dat de applicatie alsnog vrijwel onbruikbaar is.

Ik dacht dat ik had gesolliciteerd op ontwikkelaar/implementatie consultant, niet op de functie voor systeembeheerder :(

* .Gertjan. doet even een schietgebedje en druk toch maar op de knop "End process". We zien wel waar het schip strand.
Succes
* Hoogie2004 hoopt op goede afloop voor je

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:05:
[...]

Succes
* Hoogie2004 hoopt op goede afloop voor je
Dank :) De hogere machten zijn me goed gezind vandaag lijkt het. Na een kill van het proces probeerde deze zelf weer op te krabbelen en draait de boel nu weer. Nu staan de nacht-taken te stampen (gelukkig is het geen drukke periode) en is het te hopen dat de gebruikers de instructie "Geen zware taken starten" hebben begrepen.

Helaas zijn er namelijk gebruikers waar je tegen kan zeggen dat ze even niets zwaars mogen doen omdat het systeem al belast is maar daar schijt aan hebben en alsnog een zwaar proces starten :')

< Het systeem doet het niet meer
> Heb je iets zwaars gestart?
< Ja (bijvoorbeeld overzichten genereren op tabellen met miljoenen regels), mag dat niet?
> Instructies niet gehoord?
< Ow dat gold ook voor mij
> :F nu ga je maar wachten hoor :W
Mijn klantvriendelijkheid stopt wanneer mensen gewoon moedwillig de clown uit gaan hangen. Gelukkig denkt de rest van de ICT afdeling ook zo dus ben ik niet de enige die soms bot reageert

Anyway, tijd voor koffie, dadelijk even sparren met een collega (trekken we lekker de hele dag voor uit) en dan zitten mijn dagen voor deze klant er deze week op. Morgen lekker vanuit huis een beetje klussen en vroeg aan het weekend beginnen. Misschien dat ik zelfs vanavond al een paar uurtjes voor de andere klant ga prutsen, begint mijn weekend nog eerder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hier is het ook lekker weer: vanacht is OpenE corrupt geraakt, maar niet de software zelf maar de data van de storage, waardoor alle VM's corrupt zijn geraakt + dat de corrupte data ook lekker gesynct is naar de redundant servers... Vandaag dus een paar 100 VM's opnieuw inrichten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

*(&&*(%^*(^*^&*(#$%^&(*)&(&&#
Afgelopen nacht heeft mijn Windows gebakje weer een schop gekregen en is daardoor automagisch opnieuw opgestart na updates.
Hierdoor is er dus een hele nacht compilatie weggegooid, dit had ik vandaag gehoopt te kunnen testen :'(

* Matis start de 5 uur durende compilatie maar opnieuw en gaat maar een bakkie halen.

Tevens een boze mail gestuurd naar de ICT-meneren van de toko.

Edit; voordat iemand mij het lumineuze advies geeft om Windows Updates op handmatig te zetten; dat heb ik al gedaan, maar ik zag in de System Evens de volgende regel:
The start type of the Windows Modules Installer service was changed from demand start to auto start.

Waarna de installatieprocedure doodleuk start. 3 minuten later:
Restart Required: To complete the installation of the following updates, the computer will be restarted within 15 minutes: 

En 17 minuten daarna meldt mijn systeem weer aan op het AD.

Fijn :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Matis op 14-07-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Linq deferred execution en een paar yield statements stonden gisteren garant voor een 3 durende bughunt.
Een ToList was alles wat nodig was om het op te lossen, maar voor dat je daar achter bent .... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wachten op aangepast huurcontract... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Matis:
Afgelopen nacht heeft mijn Windows gebakje weer een schop gekregen en is daardoor automagisch opnieuw opgestart na updates. [...snip ...]
Door dit soort ellende-verhalen ben ik altijd des te blijer dat ik Windows vaarwel heb gezegd... (niet om te suggereren dat jij dan voortaan je windows binaries ook maar op een *X bak moet gaan compilen hoor ;)).

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Matis schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:25:
* Matis start de 5 uur durende compilatie maar opnieuw en gaat maar een bakkie halen.
Wat ben je in spaghettisnaam aan het compilen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:27:
[...]
Of, in welk museum heb je die hardware gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Matis schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:25:
Afgelopen nacht heeft mijn Windows gebakje weer een schop gekregen en is daardoor automagisch opnieuw opgestart na updates.
Mijn PC is vannacht ook weer gereboot. Ik snap het niet, ik heb duidelijk aangegeven in Windows Update dat hij alleen moet downloaden, installeren doe ik handmatig. En toch worden ze na een aantal dagen uptime vanzelf geinstalleerd, met reboot tot gevolg... grr.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Boze mail van een klant waarom niks werkt... Tja, geen idee, we hebben geen werkende apparatuur om op te testen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:27:
FPGA's. Veelal doen we een sweep, wat inhoudt dat je telkens een nieuwe seed genereert en daar tegenaan compileert. Dit om eventuele timing-problemen te kunnen oplossen.
Soms duren die compilaties ook 36 uur, zonder dat er een foutloze compilatie uitkomt.

Qua hardware zit het wel snor. Xeon x5650 (6 core met HT) en 12 GB aan geheugen.
Jammere is dat het compileren 75% van de tijd maar single-core is, dus dan heb je niet heel veel aan de overige 5 fysieke cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Matis schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:12:
Veelal doen we een sweep, wat inhoudt dat je telkens een nieuwe seed genereert en daar tegenaan compileert. Dit om eventuele timing-problemen te kunnen oplossen.
(...)
Jammere is dat het compileren 75% van de tijd maar single-core is, dus dan heb je niet heel veel aan de overige 5 fysieke cores.
Kan je dan niet op de andere cores een compile met een andere seed draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ValHallASW schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:19:
Kan je dan niet op de andere cores een compile met een andere seed draaien?
Dat zou misschien wel kunnen, alleen wordt dat nu (nog) niet ondersteund vanuit de IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:46
Matis schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:23:
[...]

Dat zou misschien wel kunnen, alleen wordt dat nu (nog) niet ondersteund vanuit de IDE.
Das zuur. En meerdere keren de IDE opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kan me niet voorstellen dat daar vandaag de dag nog geen oplossingen voor zijn, zeker als je af en toe tegen compile tijden van 36 uur aan zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:26:
Das zuur. En meerdere keren de IDE opstarten?
Ja, dat kan wel, al moet je dan wel het project klonen, want meerdere keren hetzelfde project openen vanuit andere instanties is ook weer niet toegestaan.

Ach, we hebben er mee leren leven. Vroeger hadden we nog geen sweep en moesten we dus telkens handmatig een compile starten als de vorige niet goed was. Nu laten we het een nachtje rammelen en 9uit10 is er dan 's ochtends een goede versie.
TENZIJ je PC 's nachts ineens opnieuw opstart.

@hierboven, 36 uur is ook wel een extreme tijdsduur. Maar vaak ligt dat dan niet aan de compiler, maar meer aan de logica. Je kunt dan een aantal trucjes toepassen om het voor de fitter (de intelligentie die de routering binnen de FPGA regelt) iets makkelijker te maken.
Je hebt ook pas sweeps nodig als je FPGA minder dan 20% vrije ruimte over heeft. Gelukkig zijn dat er niet heel veel :)

[ Voor 24% gewijzigd door Matis op 14-07-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja ik kan ook wel trucjes toepassen waardoor mijn C++ code sneller compileert. Maar feit blijft dat een volledige single-core recompile daar alsnog pakweg 2 uur over doet, en dat er daarom bedrijven zoals Xoreax (van Incredibuild) zijn die zich bezighouden met het optimaliseren ervan :).

Ik neem aan dat er gewoon vraag naar is. Of niet, en iedereen accepteert maar dat er ontzettend veel manuren worden weggegooid terwijl 95% van de computing power binnen het bedrijf ongebruikt blijft 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:03
Ook leuk: IT die de development server zonder waarschuwwing uit het rack trekt (oeps, verkeerd gelabeld). Heb nog even gevraagd of ze zeker weten dat alle productionele server wel goed gelabeld zijn.. :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:28:
Ik kan me niet voorstellen dat daar vandaag de dag nog geen oplossingen voor zijn, zeker als je af en toe tegen compile tijden van 36 uur aan zit te kijken.
distcc ftw. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:39:
Ja ik kan ook wel trucjes toepassen waardoor mijn C++ code sneller compileert. Maar feit blijft dat een volledige single-core recompile daar alsnog pakweg 2 uur over doet, en dat er daarom bedrijven zoals Xoreax (van Incredibuild) zijn die zich bezighouden met het optimaliseren ervan :).
Ik had het in het begin niet eens in de gaten maar het ziet er uit zoals ze compleet generieke executables ook grid-based kunnen verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ondersteunt alleen maar gcc, en IntelC++ een beetje, en MSVC++ helemaal niet. Crappy project dus.
Incredibuild ftw!
PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:05:
[...]

Ik had het in het begin niet eens in de gaten maar het ziet er uit zoals ze compleet generieke executables ook grid-based kunnen verdelen.
Klopt, de stagiair die er na jou was heeft zich bezig gehouden met het implementeren van de content build middels incredibuild :)

Het enige zure is dat je op 1 machine maar 1 incredibuild sessie actief kunt hebben. Je kunt dus niet tegelijk content en code builden :/

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Fijn programmeren met OneRepublic, Inception OST en Pirates OST op de achtergrond O+

Ik maak nu gebruik van Live.js, werkt perfect O+, moet alleen nog even wennen om niet te alt-tabben.

[ Voor 70% gewijzigd door jacobras op 14-07-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:08:
Klopt, de stagiair die er na jou was heeft zich bezig gehouden met het implementeren van de content build middels incredibuild :)
Daan? Interessant :). Hier doen we de radiocity builds mbv incredibuild en dat werkt volgens mij best aardig.
Het enige zure is dat je op 1 machine maar 1 incredibuild sessie actief kunt hebben. Je kunt dus niet tegelijk content en code builden :/
Dat is inderdaad jammer, maar artists kunnen er iig flink mee vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:08:
[...]

Ondersteunt alleen maar gcc, en IntelC++ een beetje, en MSVC++ helemaal niet. Crappy project dus.
Incredibuild ftw!
Is dat van de makers van Incredimail?

* ZpAz rent.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

d:)b
Zeer goede soundtrack, indrukwekkend en rustgevend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja je kent 'm natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

ZpAz schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:04:
[...]

Is dat van de makers van Incredimail?

* ZpAz rent.
Lol, das pas een prachtig stukje software :+

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-07-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:04:
[...]

Oh ja je kent 'm natuurlijk :P
Het hadden ook Harrie of Nick kunnen zijn, maar die zijn geen stagair voor zover ik weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
.Gertjan. schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:04:
[...]

d:)b
Zeer goede soundtrack, indrukwekkend en rustgevend :P
Echte programmeermuziek is natuurlijk Zanger Rinus - Met Romana Op De Scooter!

Maar nu we toch op dit onderwerp beland zijn, als jullie al programmeren met muziek, waar luister je dan naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dragor schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:40:
[...]

Maar nu we toch op dit onderwerp beland zijn, als jullie al programmeren met muziek, waar luister je dan naar?
Vanalles, via spotify, of Radio 538.
Luister voornamelijk top40 / rnb-achtige muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Laatst online: 08-06 10:55
[...]

[url href="http://www.youtube.com/watch?v=rmBrufLc2io"]Goa[/url] all the way. Wel niet te luid anders is het niet echt bevorderlijk meer :+ En anders liquid DnB. Hangt allemaal wat af van de stemming

[ Voor 6% gewijzigd door PietrKempy op 14-07-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Hoogie2004 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:41:
[...]

Vanalles, via spotify, of Radio 538.
Luister voornamelijk top40 / rnb-achtige muziek.
Als het even kan keiharde, onverstaanbare, electro-industrial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Meestal check ik de albums op de luisterpaal of ik zoek via grooveshark een niet te hectisch techno/electro/ambient muziekje (zoals bv deze).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 22-09 09:15
Luister ook vanalles tijdens het werk, voornamelijk top-40 en electro / house soms ook iets heel anders zoals hardstyle of zelfs klassieke muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik over het algemeen Drum'n'Bass of Minimal. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:48:
[...]
Als het even kan keiharde, onverstaanbare, electro-industrial.
Held! :)
Dat dus + synthpop (en klassiekers als Beatles ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:25:
[...]

Het hadden ook Harrie of Nick kunnen zijn, maar die zijn geen stagair voor zover ik weet ;)
Daan ook niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:54:
[...]

Held! :)
Synthpop heel af en toe (en dan eigenlijk alleen depeche mode) maar bands als wumpscut, tactical sekt, soms wat meer clubby bands als x-rx, nachtmahr, uberbyte of sam en x-fusion (op het moment m'n favoriet) zijn voor mij ideaal om in de zone te komen. Is ook al jaren m'n ideale code-muziek trouwens.
Ow nee natuurlijk die is nu ook gewoon medewerker. Ik was trouwens super blij om te horen dat ik in de credits terecht kom :D

[ Voor 48% gewijzigd door PrisonerOfPain op 14-07-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]
Ik kom daarmee niet aan programmeren toe omdat ik iedere keer mijn toetsenbord onderkots als die lekkere Romana "sexy" probeert te doen :r

Mijn lijstje programmeer muziek is zeer afwisselend :P hangt erg van mijn bui af. Soms heb ik pulseradio opstaan en soms wat mp3-tjes. Een greep uit mijn lijst:

[list]
• Phil Collins
• Rammstein
• Dido
• Adele
• Queen
• The baseballs
• Sensation 2011
• Sarah Brightman

Vandaag heb ik eigenlijk maar 1 liedje in winamp op repeat staan: "The stranglers - Golden brown", niet veel afwisseling, maar het is niet hinderlijk aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Even rustig aan met de muziek hier, heb nog een kater van Slayer afgelopen dinsdag O+

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:54:
Ik was Noise vergeten toe te voegen: xotox en noisuf-x O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:26:
[...]

Ik was Noise vergeten toe te voegen: xotox en noisuf-x O+
Noisuf-x is dezelfde gast als x-fusion, ben de afgelopen paar jaar regelmatig naar summer darkness / cyberia geweest maar kan dit jaar helaas niet omdat ik niet in Nederland ben tegen die tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Grappig, ik zie hier advertenties voor koffie en kernenergie. Koffie geeft ons developers kernenergie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, kernenergie geeft developers koffie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik luister gewoon naar klassieke muziek of upbeat muziek afhankelijk van het stressniveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ben bezig met de maintenance pagina in Drupal, voor als de database connection mislukt. Zocht even op het forum of er misschien een switch in de Admin zit daar voor, ipv handmatig de DB gegevens te veranderen ofzo.

Kom ik deze gouden tip tegen: 8)7
On some Linux systems, there is the even more elegant command:
service mysql stop
and
service mysql start

[ Voor 8% gewijzigd door OkkE op 14-07-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:32:
summer darkness / cyberia geweest maar kan dit jaar helaas niet omdat ik niet in Nederland ben tegen die tijd :(
Ik ga dus mooi wel :P Nu maar hopen dat ik nog in de zaal kom bij VNV Nation.

BTW. Wat is Facebook toch ruk om aan de praat te krijgen in een WP7 app en dat terwijl het notabene geintegreerd is in het OS zelf! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 14-07-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Caelorum schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:43:
[...]

Ik ga dus mooi wel :P Nu maar hopen dat ik nog in de zaal kom bij VNV Nation.
Die heb ik de afgelopen ~4 jaar succesvol 'misgelopen' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
@muziek, keihard metal natuurlijk :+. Het meeste is rommel natuurlijk, ik luister liever naar de grenzen, wat progressiever, wat mengelmoezen, wat vagere muziek. Kayo Dot staat op dit moment aan, eerder vandaag Devin Townsend (ZILTOID! overigens, één van de beste metal albums van de laatste jaren wat mij betreft).

@thread, en het is te lelijk om in het 'welke tools'-topic te pleuren, heb net de beste iphone / ipad app aller tijden gemaakt: de 'countdown-naar-is-het-al-5-uur'-app. image, en let vooral op de aesthetisch verantwoorde kleurkeuze en dergelijke. Binnenkort de 'is het al weekend' in vijf stijlen en drieduizend talen-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Zo, Code Complete 2 uit :) Op naar het volgende boek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 15:59:
[...]

Die heb ik de afgelopen ~4 jaar succesvol 'misgelopen' >:)
8)7 Ik ga voornamelijk voor VNV Nation. Dat is pas mannenmuziek :7

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:25:
En, heb je ook iets geleerd? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
.Gertjan. schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:33:
[...]

En, heb je ook iets geleerd? O-)
Well, het boek heeft denk ik het meest nut als je net begint met programmeren, als je al ervaring hebt dan weet je een hoop dingen al (zeker aangezien ik Clean Code al gelezen had). Maar er zaten natuurlijk wel interessante nieuwe dingen tussen. Vooral het stukje over het schrijven van efficiëntere code vond ik tof :)

Wat ik dan weer mis is dingen als OTAP, had wel een hoofdstuk besteed kunnen worden aan uitleg hoe je je applicatie netjes naar de productie mept en op welk punt je welke handelingen/testen uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
1337 ^ 1337 uitrekenen in Ruby.

Ruby:
1
1337**1337

434201689790289746940350076013759711365305822925722487722689582393
493129734953392804650108109937507784602115080999945607625564989973
095962620162866191163591209752756303755974310297687828213115917188
305674739618582252296697510877029763340753328891799605935699580879
367236485059945289387388223425758800434883555532049596297108687074
349609896725891936863902681104758952388984784214788052776217596841
386019773109528828839050516611384739730758293428777459215511805609
877014999696255907413102829849612935792514520512754608221233194190
212242884950025843409270809724975068037133127351572345046968963044
939288355248159191392032064088358853517975651056259197186086226458
789738889428862986113490577776405827000012009085707656588461345405
938544930472885850453873732670870493950893623222353942600507428401
789034141180792942481266264390087436128010873070801544108865971817
305535302062020373868144784552460933129854962678331020538001182906
927637876712755394990809967331896032086597819019964970852824546608
057980563999452573182414199570833178901443090876210715981665196961
571610736538258544836099938536103265012604890760847972263230333213
639702348301214343301421871416515583170024146443638279831539694410
689762301231524298503588338125106180632149998154628146033006287640
708000856685777109918663369531939816352985964779985217467115979001
162501295939499235405087480011146534035789923128600327371973258035
937722656908343729261654735237644414270050518705782621189523666249
227531530589399404871901889970558540663676720249887203983449153672
325722364689800000279718004442092127552519015634251560611418106192
186408261377408610782489507910224527859945323752158311164754358726
941584923152639402880068569557642165742862854612950756544704594675
903419953725824837956878799097667836379746372063767287734264443707
464921316588480881765744897262501552976974691280384835874773612348
875785945690641939501134127039858697031056710513454703633643718299
457219977393053106137168557836668895007741608357278366577848924804
710672692215846555289566055757238309271211456803627015372808299784
950573029658295308502707637566502223130749186167532506804872503789
739707673804311608029437957497828241236467136848377404083304183090
679909152364010749246792677679210774249015961133847707702326987581
876998034917631922499990030580071205594559408058615172774303884922
602501954398400398123504639624846191179686734321666507880262527296
599295499183729559072889130496352419474951160564218049362876106996
429232855147700996231370189693698997176456657248098246746499279141
392788169387195644222775958802836847632494828596316276558761792268
951768436865548781094962495825838123387889164856836152894289447129
884072462160460432052177026025435948145522715053771222734250476420
100941021027628174397298025980348240553576748089975743494075790253
053063879655063453357398149660049150668339193647710576401265145060
125618610174416445976216940126040410512977674357417748187371479652
103708288577468258021333440563899606672493270863536121758772250973
505201510785912685361292943682823509421940881659295639989389136636
006262586841606644774707023204468090865520523836809714658096686137
838326193679226839829172661358078304881561932257526570282163157738
274620519814954408397750153846218634287260653944506314478582096576
709475492464599702925393210160259089346369824500616526023965386377
227583204563238914172925897185624863729592202763304348655735195242
619245503124256054236618596992303989854215009275797875964705413003
238837616529866553181763204770862710925049165353429581073040102053
759387253773850184784740572593594256994636158365471114048003249265
364459857672190501564531059376003641424667808208929511756765407159
782339094028043016302187108632165277017799861541847896166973819794
901103006232772106033721252657946992043263815712742288514633304294
396184800120703825676357398513934598691172413784967154614464163417
351580222032270087837594651933874955508734572959527285331449171109
939074771671109160923927096302554964314951048726557776494745846814
591491962987309506491503060252825835635597819400604755559615122508
063039027217279264905015183238036377315188409295710150573661995152
640633758852190397216764466618525150807546912777121026909616010952
9020549687098341738617

Grappig dat je daar geen speciale class voor hoeft te gebruiken; gaat helemaal vanzelf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 22:30
Avalaxy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:25:
Die staat nog op mijn to do list :). Ik ben momenteel "Head First: Object-Oriented Analysis and Design" aan het lezen. Is wel leuk leesvoer, ook al weet ik het meeste ervan; altijd goed om eens op een leuke manier er naar te kijken. Volgende boek dat ik ga lezen is "Head First: Design Patterns", kwestie van mijn kennis op dat gebied wat bij te schaven.

Bovenstaande twee boeken waren gisteren aangekomen (in UK besteld) en ben nu al 300 pagina's ver in het eerste boek. Kwestie natuurlijk ook van mijn dag nuttig in te vullen (in plek van "niets" te doen tijdens mijn vakantie).

Heb daarnet ook gesolliciteerd voor vakantiewerk (jobstudent) bij een softwareboer (software voor dieren-, tand- en gewone artsen). Ik schat mijn kansen middelmatig in, al is hun vacature al enkele weken oud en hebben ze nog steeds niemand aangenomen (werk is voor de maand augustus).

[ Voor 16% gewijzigd door Styxxy op 14-07-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
CyCloneNL schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:26:
[...]

8)7 Ik ga voornamelijk voor VNV Nation. Dat is pas mannenmuziek :7
Mja ik vind er absoluut niets aan; kan zowel Ronan, Side-Line als de muziek niet uitstaan dus ik blijf er lekker vandaan :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Gamebuster schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:44:

Ruby:
1
1337**1337

Laat ik dit maar even niet kopiëren

Grappig dat je daar geen speciale class voor hoeft te gebruiken; gaat helemaal vanzelf _/-\o_
We hadden je ook wel geloofd zonder de uitkomst erbij hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

Hoe was jullie werkdag? Hier was het iig nat... :p

Ruby:
1
1337**1337

*snip*

Tsk... is dat nou speciaal? :p
$ ghci
ghci> :s +s
ghci> 1337^1337
43420168*...snip...*738617
(0.05 secs, 6044728 bytes)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En daar heb je meteen je antwoord waarom het zo takketraag is.

Pagina: 1 ... 163 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak