De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.087 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:35:
[...]

En daar heb je meteen je antwoord waarom het zo takketraag is.
Haskell laat zien dat dat geen reden is om traag te zijn. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

RayNbow schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:31:
Hoe was jullie werkdag? Hier was het iig nat... :p

[video]
Gelukkig is je server ruimte niet voorzien van watercooling :D Tenminste dat hoop ik :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 22:30
.Gertjan. schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:45:
[...]
Gelukkig is je server ruimte niet voorzien van watercooling :D Tenminste dat hoop ik :P
Nu misschien wel :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

JAAAAAAAAAAAA, na bijna een week ploeteren heb ik eindelijk met behulp van ChibiOS op een STM32 het bericht "Hello World" naar buiten gestuurd via de UART :)

:'(
spoiler:
Tranen van vreugde

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 14-07-2011 18:58 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:01
.oisyn schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:35:
[...]

En daar heb je meteen je antwoord waarom het zo takketraag is.
hehe, tja :P

toch is het wel een geinig taaltje.

Tsk... is dat nou speciaal? :p
$ ghci
ghci> :s +s
ghci> 1337^1337
43420168*...snip...*738617
(0.05 secs, 6044728 bytes)
Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt in een programmeertaal, dus ik vond dat wel speciaal.

[ Voor 51% gewijzigd door Gamebuster op 14-07-2011 19:39 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nah, Python kan dat ook :+
>>> 1337 ** 1337
4342016897...8617L

En met PyPy is Python ook behoorlijk snel. Een JIT-compiler (of interpreter) gebruikt gewoon 32-bit integers en moet alleen rekening houden met overflow maar dat moet ook voor talen als JavaScript. Het is niet alsof de interpreter of JIT-compiler alles met bigints doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zelfs PowerShell kan het
PS C:\Users\Mathijs> [math]::Pow(1337,1337)
Infinity

:+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EMLJ0NDYTKcHu4WwVgjwsPRx/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door Matis op 14-07-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:38
code:
1
2
    player.draw(); 
    SDL_FillRect( screen, &screen->clip_rect, SDL_MapRGB( screen->format, 0xFF, 0xFF, 0xFF ) );

en ik maar zoeken waarom player niet zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Goeie :D

MOAR DIGITS!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SUcfEljoNGhJNNJRpZy8ndoo/thumb.gif

@hierboven, zonder ook maar een keer iets met SDL gedaan te hebben; Gokje: Wit op Wit?

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 14-07-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 10:02
Matis schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:17:
[...]
@hierboven, zonder ook maar een keer iets met SDL gedaan te hebben; Gokje: Wit op Wit?
Dat ofwel "teken gebied" en dan voegt hij speler toe aan veld, maar tekent niet opnieuw (niet zeker of dat zo bij SDL werkt.. al ff geleden)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Matis schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:17:
Scherm clearen na het tekenen van de player :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:38
PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:42:
[...]

Scherm clearen na het tekenen van de player :Y)
jup, een uur lang lopen zoeken of de class wel goed is. Kom ik er achter dat ik het scherm weer vul met wit.

[ Voor 10% gewijzigd door justahuman op 14-07-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:38

neevedr

Dat was ik niet!

Ik krijg zin in koffie, wie gaat er halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

neevedr schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:36:
Ik krijg zin in koffie, wie gaat er halen?
Ik nu net :+
En nu weer :+

SharePoint development... IISResets zuigen
Everytime u perform an IISReset, God kills a kitten..... |:( (trage zooi met opstarten, ondanks de snelle machine)

[ Voor 34% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-07-2011 07:17 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
4 uur naar bed, 7 uur er weer uit :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:28:
4 uur naar bed, 7 uur er weer uit :O
Dan ben jij behoorlijk snel op tweakers gekomen :D Als ik zo brak opsta heb ik niet eens de energie om iets te typen.

* .Gertjan. bevindt zich ook nog in opstartmodus. Ik kroop om 6:00 achter mijn laptop, maar voel die paar glazen wijn van gisteren avond nog wel zitten :P Hele avond met mijn vriendin naar muziek voor de bruiloft gezocht, we wilden iets leuks/typisch uit de periode dat we elkaar leerden kennen (2001), voor ik het wist was ik heel mijn verzameling 538 Dance Smash en Hitzones aan het afluisteren (+ de handel zelfgebrande CD's uit die tijd).

Nu maar eens echt iets gaan doen, ben al 2 uur "aan het werk" en niet echt het gevoel iets gedaan te hebben. Mailtjes van de klant wegwerken en de bugtracker vullen met issues voor vandaag, maar veel verder ben ik nog niet gekomen. En ik vrees dat ik dat ook niet zal komen

Eerst maar even mijn kopje vol met koffie kieperen...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04

[video]
Er staat toch duidelijk "Alleen Papier" op die bak! :9

Ik mag vandaag weer systeemtesten gaan schrijven. Leuk is anders, maar je moet wat als de tester op vakantie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:41:
[...]

Dan ben jij behoorlijk snel op tweakers gekomen :D Als ik zo brak opsta heb ik niet eens de energie om iets te typen.
Zelfstandig developdinges. Ik klim m'n bed uit, rol over de grond richting mijn pc, land met mijn arm op de aan-knop, klauter mijn stoel op en mijn werkdag is begonnen :Y)

Hier overigens ook vrij brak, stuk of 8 flesjes bier achter de kiezen.

En dat doet pijn, zo'n fles achter je kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:17:
[...]

Zelfstandig developdinges. Ik klim m'n bed uit, rol over de grond richting mijn pc, land met mijn arm op de aan-knop, klauter mijn stoel op en mijn werkdag is begonnen :Y)

Hier overigens ook vrij brak, stuk of 8 flesjes bier achter de kiezen.

En dat doet pijn, zo'n fles achter je kiezen ;)
Ik heb vandaag een thuisdagje dus gelukkig kan ik ongeveer hetzelfde doen :+ Ben dan altijd blij dat ik de auto niet in hoef, ik weet vrij zeker dat ik vanochtend geen P-tje zou blazen bij een eventuele controle :D

Ik merk overigens dat ik de laatste dagen behoorlijk slordig ben geworden in mijn boolean expressions en if-statements. :-( Een OR gebruiken als je een AND bedoelt, de if en else omdraaien :'( Hoezo toe aan vakantie...

Begreep net al niet waarom mijn app raar gedrag vertoonde, ik had verwacht dat hij een return zou doen, maar helaas besloot hij toch door te gaan om op een index out of range te stuiten. Duurde +/- 5 minuten voordat ik zag wat ik mis deed:
C#:
1
if (ranges == null && ranges.Count == 0) { return; }

:F Het mooie is nog dat ik tijdens het debug-steppen verbaasd was dat hij de return niet pakte, dus een aantal keer opnieuw compilen (want er stond eerst zelfs ranges.Count > 0) om zeker te weten dat ik de laatste sources had, bevindt het probleem zich tussen toetsenbord en stoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:49:
[...]

:F Het mooie is nog dat ik tijdens het debug-steppen verbaasd was dat hij de return niet pakte, dus een aantal keer opnieuw compilen (want er stond eerst zelfs ranges.Count > 0) om zeker te weten dat ik de laatste sources had, bevindt het probleem zich tussen toetsenbord en stoel :+
PEBKAC errors, zeer herkenbaar. De andere error die ik vaak tegenkom is PICNIC :+

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-07-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:54:
[...]

PEBKAC errors, zeer herkenbaar. De andere error die ik vaak tegenkom is PICNIC :+
BEBKAC ken ik, maar PICNIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

GoTCoast schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:59:
[...]

BEBKAC ken ik, maar PICNIC?
Problem In Chair, Not In Computer :+

En vergeet: ID-10T error niet (idiot error) _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-07-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Heeft iemand hier een tip hoe ik zo goed mogelijk CSS voor IE8 en lager goed kan krijgen?
In WebKit ziet het er al goed uit, maar IE (die de meeste bezoekers gebruiken :S) niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

GoTCoast schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:04:
Heeft iemand hier een tip hoe ik zo goed mogelijk CSS voor IE8 en lager goed kan krijgen?
In WebKit ziet het er al goed uit, maar IE (die de meeste bezoekers gebruiken :S) niet :(
Correcte CSS gebruiken? Zonder een glazen bol is het nog al lastig om te weten wat er niet goed gaat.

Wat over het algemeen vaak best aardig werkt zijn de zoom: 1; en position: relative; trucjes. Moet zeggen dat ik vrij weinig problemen heb met IE8.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:44:
1337 ^ 1337 uitrekenen in Ruby.

Ruby:
1
1337**1337

-snip-

Grappig dat je daar geen speciale class voor hoeft te gebruiken; gaat helemaal vanzelf _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CkobM.png
:Y)

offtopic:
En ja, de ˆ functie klopt niet helemaal, maar het werkt wel voor positieve exponenten. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
OkkE schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Correcte CSS gebruiken? Zonder een glazen bol is het nog al lastig om te weten wat er niet goed gaat.

Wat over het algemeen vaak best aardig werkt zijn de zoom: 1; en position: relative; trucjes. Moet zeggen dat ik vrij weinig problemen heb met IE8.
Ik wil ook niet dit laten uitmonden in een CSS oplossingsvraag, maar vraag me gewoon af hoe jullie zulke dingen voorkomen.

Moet vandaag voor een klant een site gaan stylen, maar ik heb steeds CSS problemen. Heb zo'n hekel aan Microsoft erdoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik ga vaak uit van de HTML5 Boilerplate code van Paul Irish. Dat lost voor mij al heeeeeeel veel cross-browser problemen op. Wel goed lezen wat er op z'n website staat, want je hebt lang niet alles nodig en soms moet je de rationale van sommige keuzes wel weten voor je ermee verder gaat.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Wat ik eerder noemde zijn een beetje de standaard oplossingen voor veel IE problemen in CSS, als gevolg van de hasLayout bugs. Verder zijn er gewoon geen magische wondermiddeltjes, het is een kwestie van vaak genoeg doen, dan leer je vanzelf wat wel en wat niet goed werkt. En uiteraard een goed DOCTYPE gebruiken (HTML5 zou ik tegenwoordig doen); IE in Quirks Mode wil je ook niet.

Dat is het wel zo'n beetje. Heb je verder problemen dan is het denk ik het slimst om er een testcase van te maken en er vragen over te stellen in W&G.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
GoTCoast schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:23:
[...]

Ik wil ook niet dit laten uitmonden in een CSS oplossingsvraag, maar vraag me gewoon af hoe jullie zulke dingen voorkomen.

Moet vandaag voor een klant een site gaan stylen, maar ik heb steeds CSS problemen. Heb zo'n hekel aan Microsoft erdoor!
Ik doe als front-end developer met regelmaat toch wel aanzienlijk ingewikkelde CSS truukjes maar moet eerlijk bekennen dat ik me nooit zo heb kunnen vinden in de 'OMG IT BE NOT WORKING IN IE' discussies..Gebruik CSS waar het voor bedoelt is, maak het jezelf niet te ingewikkeld en zorg dat je goed uitdenkt wat je wil bereiken zodat je onderweg niet allemaal kleine fixjes gaat schrijven om iets exact goed in elkaar te zetten terwijl het als je het vanaf het begin goed had aangepakt en uitgedacht je het jezelf een stuk simpeler had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:23:
[...]

Plemp dit in je header, en klaar! :)
HTML:
1
2
3
4
5
6
<!--[if lt IE 10]>      
<script type="text/javascript">                    
alert("Kies voor een echte browser!!");
window.location = "http://www.mozilla.org";                      
</script>
<![endif]-->

Sowieso zou ik niet meer voor IE 6 gaan lopen prutsen. Meestal hanteer ik het principe dat het in 6 functioneel voor een groot deel moet werken, dat het er niet uit ziet zal me worst zijn. Gebruikers die IE6 gebruiken lopen toch al achter, dus die hoeven geen fancy site te zien :D 7 ondersteun ik dan weer wel, maar die is niet zo heel erg vervelend. 6 is een ramp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:30:
[...]

Plemp dit in je header, en klaar! :)
HTML:
1
2
3
4
5
6
<!--[if lt IE 10]>      
<script type="text/javascript">                    
alert("Kies voor een echte browser!!");
window.location = "http://www.google.com/chrome/";                      
</script>
<![endif]-->
There, i fixed it for you :Y)

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

CyCloneNL schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:08:
[...]

_/-\o_
Iemand koffie? ga nu toch halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Moest voor een potentiele klant een demo-omgeving installeren, maar dan heb ik dus netwerktoegang nodig.
Allemaal 'moeilijke' requestformulieren invullen en ze wilden een peer to peer vpn verbinding opzetten.
Wij hebben geen ruimte meer in ons vpn encryption domein, dus dat ging 'm niet worden.
Ik vragen of ik niet gewoon met een PPTP VPN mag inbellen, maar er is een policy dat third party geen PPTP VPN mag vanwege security. *zucht*
Het duurde allemaal lang en op een gegeven moment grapte ik dan maar met teamviewer.
De CC in de conversatie behelsde inmiddels een mannetje of 10 en binnen 5 minuten had ik tig mails van iedereen die enthousiast was. Allemaal reacties van "die gebruik ik thuis ook en werkt te gek!" etc en een half uur later had ik access.

Soms snap ik echt geen zak van die admins.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:15:
[...]

_/-\o_
Iemand koffie? ga nu toch halen....
De koffiemachine staat naast me, dus ik hoef niet te lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CyCloneNL schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:08:
[...]

Vind zelf Chrome ook wel lekkerder werken. Maar kon even de URL niet herinneren :P Daarbij dacht ik dat Chrome alleen op Windows werkte (maar zie net dat hij het ook op Mac en Linux doet).

Aan de andere kant zijn er toch behoorlijk wat sites die niet echt lekker werken in Chrome (webmail van Ziggo en diverse sharepoint-sites die ik heb gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
Ik was net wat muziek aan het zoeken voor onder het proggen en kwam toen op de Dubstep remix van Rebecca Black - Friday uit. Lees ik deze comment:
Dubstep is like Duct Tape it fixes everything.
Toen moest ik wel ff lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Matis schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:57:
JAAAAAAAAAAAA, na bijna een week ploeteren heb ik eindelijk met behulp van ChibiOS op een STM32 het bericht "Hello World" naar buiten gestuurd via de UART :)
Vanwaar de keuze voor ChibiOS? (Ken het niet)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07

Rhapsody

In Metal We Trust

.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:36:
[...]

Vind zelf Chrome ook wel lekkerder werken. Maar kon even de URL niet herinneren :P Daarbij dacht ik dat Chrome alleen op Windows werkte (maar zie net dat hij het ook op Mac en Linux doet).

Aan de andere kant zijn er toch behoorlijk wat sites die niet echt lekker werken in Chrome (webmail van Ziggo en diverse sharepoint-sites die ik heb gezien).
Webmail van ziggo werkt prima toch? (je krijgt bij het inloggen alleen zo'n waarschuwing) Nu moet ik wel zeggen dat ik webmail alleen gebruik om ff kort te kijken óf ik mail heb, maar het werkt volgens mij prima.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rhapsody schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:48:
[...]
Webmail van ziggo werkt prima toch? (je krijgt bij het inloggen alleen zo'n waarschuwing) Nu moet ik wel zeggen dat ik webmail alleen gebruik om ff kort te kijken óf ik mail heb, maar het werkt volgens mij prima.
Bij mij stopt hij bij het laden van het adresboek (60% ofzo) en komt daarna niet verder. Zou ook kunnen omdat ik volgens mij nog steeds de beta-branch van Chrome draai. Maar ik heb voor zover ik me kan herinneren de webmail nooit lekker kunnen gebruiken.

Nu kan het ook komen omdat ik vaak via zo'n Vodafone stick werk, dan hang je achter een proxy die je javascripts enzo samendrukt en volgens mij het een en ander nog wel eens wil verprutsen. Overigens werkt het in Firefox wel weer via die stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-09 11:05
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:00:
[...]

Bij mij stopt hij bij het laden van het adresboek (60% ofzo) en komt daarna niet verder. Zou ook kunnen omdat ik volgens mij nog steeds de beta-branch van Chrome draai. Maar ik heb voor zover ik me kan herinneren de webmail nooit lekker kunnen gebruiken.

Nu kan het ook komen omdat ik vaak via zo'n Vodafone stick werk, dan hang je achter een proxy die je javascripts enzo samendrukt en volgens mij het een en ander nog wel eens wil verprutsen. Overigens werkt het in Firefox wel weer via die stick.
Klopt wel, ligt niet aan de Vodafone stick. Als je lang genoeg door blijft F5-en, dan geeft hij uiteindelijk wel een keer toe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SumBeam schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:08:
[...]

Klopt wel, ligt niet aan de Vodafone stick. Als je lang genoeg door blijft F5-en, dan geeft hij uiteindelijk wel een keer toe! :)
Lol, dat is dus niet echt een werkbare oplossing :P
Tegen die tijd heb ik Firefox gedownload, geinstalleerd en mijn mail via Firefox bekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:36:
[...]

SharePoint 2010 werkt alleen in IE echt goed. De rest van de browsers is het niet echt geweldig (maar vaak wel nog werkbaar).
2007 is niet eens werkbaar is andere browsers als IE

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-07-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:24:
[...]

SharePoint 2010 werkt alleen in IE echt goed. De rest van de browsers is het niet echt geweldig (maar vaak wel nog werkbaar).
In firefox werkt het redelijk, maar Chrome laat het afweten op bepaalde pagina's. Maar goed dat kan ook aan een brak control liggen welke op de sharepoint site gebruikt wordt. Is een of ander dubieus script wat er voor zorgt dat je bij het gebruik van de back-knop geupdate data te zien krijgt (weet eigenlijk niet of het standaard Sharepoint functionaliteit is of dat het via de tool die sharepoint gebruikt als frontend daar is gekomen). In de andere browsers werkt het redelijk, maar Chrome trekt de events door elkaar op de een of andere manier waardoor de pagina leeg blijft. De content is er wel, maar wordt niet gedisplayed omdat een scriptje loopt te buggen.

Maar zoals bij veel dingen in Sharepoint hangt dat ding vrij diep verankert tussen de rest (hij zit op creatieve manieren aan de postbacks en pageloads geknoopt) dat het lastig eruit te slopen is. Dan maar de aanbeveling aan klanten geen Chrome (of andere Webkit) browsers te gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:24:
[...]

Doet me denken aan het Microsoft CRM pakket. Als je die opent in een andere browser dan IE dan krijg je een melding dat je gebruik maakt van een "niet compatibele" browser en of je even IE wilt gebruiken.

Zo slecht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:34:
[...]

Doet me denken aan Microsoft
Zo slecht......
Even gecorrigeerd voor je :P

:Y) Sorry, moest het even doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Crap! Garage heeft geen interesse in mn auto. Nu moet ik nog moeite gaan doen ook nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wij zitten in een oud herenhuis aan een singel met water, en zo rond 15 uur was het water al een paar uur buiten de oevers getreden, en begon het in de kelder steeds harder naar binnen te sijpelen vanuit scheuren en kieren. Aangezien onze serverruimte ook in de kelder is, stonden daar ook wat plassen water, maar alle apparatuur zelf staat veilig verhoogd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
eamelink schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:53:
[...]

Wij zitten in een oud herenhuis aan een singel met water, en zo rond 15 uur was het water al een paar uur buiten de oevers getreden, en begon het in de kelder steeds harder naar binnen te sijpelen vanuit scheuren en kieren. Aangezien onze serverruimte ook in de kelder is, stonden daar ook wat plassen water, maar alle apparatuur zelf staat veilig verhoogd :)
lol..."famous last words" je zou niet de enige zijn waarbij de kelder helemaal volstroomt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:17

jacobras

Developer

SumBeam schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:08:
[...]

Ziggo webmail is irritant, hoef het zelf gelukkig niet te gebruiken (m'n vader wel). De webmail deed 't eerst gewoon 9/10x niet in Chrome (inmiddels opgelost, al krijg je een mooie "uw browser wordt niet ondersteund"-melding in rode tekst), bleef het steken op een bepaald percentage (dan weer 60%, dan weer 20% of 40%). Enige wat werkte was IE gebruiken.

Inmiddels laat ik m'n vaders mail doorsluizen naar GMail, dat werkt prima. En IMAP support, dus de mails ook op z'n iPhone (zonder dat de boel van de server verwijderd wordt).

Ik raak wat offtopic, maar ook irritant: dat internetaanbieders geen IMAP-ondersteuning bieden. Vorige week ook nog iemand die al d'r mail kwijt was geraakt van Ziggo na computercrash. Tja...

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
D-Raven schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:54:
[...]

lol..."famous last words" je zou niet de enige zijn waarbij de kelder helemaal volstroomt. :X
Daarin zijn wij ook door schade en schande wijs geworden :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Gaat hard hier! :+ If (vandaag != vrijdag) eetSchoen();

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jacobras schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:56:
[...]

Ik raak wat offtopic, maar ook irritant: dat internetaanbieders geen IMAP-ondersteuning bieden. Vorige week ook nog iemand die al d'r mail kwijt was geraakt van Ziggo na computercrash. Tja...
Nadeel van imap is dan dat je weer aan een maximum grootte bent gebonden :( Geloof me, mijn mail archief gaat niet passen bij ziggo als ze zouden gaan imappen :P

Gebruik het zelfs niet voor mijn zakelijke account, die kan ik met imap benaderen, maar ook met pop, ik pluk het er met pop af en zorg voor een mail-retentie van 30 dagen. In die 30 dagen heb ik allicht al een backup getrokken :P

Sowieso staan al mijn accounts op 30 dagen "retentie", anders bestaat er een kans dat mijn computer ze al van de mailbox heeft getrokken terwijl mijn telefoon ze nog niet binnen heeft, en die wil ik toch ook wel up-to-date houden. Aan de andere kant is het niet tof als je ook nieuwsbrieven op je telefoon ontvangt, mijn phone geeft nu aan dat ik 122 ongelezen mails heb :+ Ik lees die nieuwsbrieven namelijk nooit op mijn telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

iH8 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:59:
En om te voorkomen dat iemand 't toch probeert:
C#:
1
void eetSchoen() { if (vandaag == vrijdag) throw new NotAllowedToEetSchoenException(); }

:+
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:02:
[...]

Nadeel van imap is dan dat je weer aan een maximum grootte bent gebonden :( Geloof me, mijn mail archief gaat niet passen bij ziggo als ze zouden gaan imappen :P
Maximumgrootte? Bedoel je qua opslag of bijlages oid?

[ Voor 34% gewijzigd door jacobras op 15-07-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wat doen de developers hier wanneer ze last krijgen van een "RSI - aanval"? Sinds gisteren schiet er af en toe kramp in mijn pols (en trekt door tot mijn elleboog). Als ik dan stug door blijf typen verga ik van de pijn. Maar ik kan natuurlijk ook niet mijn werk neerleggen. Iemand een slim idee? Ik moet nog 1,5 uur "uitzitten" maar de pijn lijkt wel erger te worden.

Kan natuurlijk mijn code door een speech-to-text heengooien, maar dat staat ook zo raar:
code:
1
2
3
public-static-int-GetId-haakjeopenen-haakjesluiten-accoladeopenen-enter
return-id-puntkomma-enter
-accoladesluiten

edit:@jacobras: Vooral de opslag. De maximum attachement size heb ik nu ook last van :) Maar ik heb een archief van enkele GB's.

[ Voor 9% gewijzigd door .Gertjan. op 15-07-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:19:
Wat doen de developers hier wanneer ze last krijgen van een "RSI - aanval"?
Voorkomen dat je er last van krijgt. :+

Sinds ik 4 jaar geleden last heb gekregen van RSI neem ik gewoon elk uur even een paar minuten "pauze"; even iets op papier schrijven/uittekenen, even bakje koffie halen, even rondje lopen, etc... En daarnaast vaak genoeg even mijn armen bewegen, uitrekken, etc.

Vanaf dat ik dat ben gaan doen eigenlijk nooit meer last gehad van RSI.

Het lijkt misschien best veel tijd die je "verspilt", maar als dat betekend dat ik geen last meer heb van RSI, is het uiteindelijk voor zowel mij als mijn werkgever een stuk voordeliger. :) Daarnaast is uiteraard een goed afgestelde werkplek erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb echt nog nooit RSI gehad. Kan iedereen dat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Weet niet of het RSI is, maar ben recent naar de dokter moeten gaan wegens helse hoofdpijn (werkelijk kreunen van de pijn).

dacht eerst dat ik migraine had, bleek dat mijn nek zo stroef zat door te werken achter de pc dat ik er hoofdpijn van kreeg.

Leuke pilletjes voor gekregen waar ik ook nog eens goed van slaap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen de developers hier wanneer ze last krijgen van een "RSI - aanval"?
Maar ik kan natuurlijk ook niet mijn werk neerleggen.
Tenzij je voor de rest van je leven ongelukkig wil zijn - je kan je werk zondermeer wel neerleggen. Je gezondheid is oneindig veel belangrijker dan je werk en als je leidinggevende/werkgever een andere mening is toegedaan verwijs ik hem naar de eerste de beste Arbo-dienst voor een opfriscursusje.
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:19:Iemand een slim idee? Ik moet nog 1,5 uur "uitzitten" maar de pijn lijkt wel erger te worden.
Gewoon stoppen, punt. En heel rustig de pijnlijke plek masseren. Of een beetje warmte/koude therapie (warm water of juist koud water).

Maar, belangrijkste is - gewoon wel die rust nemen en de pijnlijke plek die rust gunnen. Je moet het niet gaan forceren nu, daar krijg je echt wel een prijs voor gepresenteerd uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:30:
Ik heb echt nog nooit RSI gehad. Kan iedereen dat krijgen?
Volgens mij wel, maar het ligt aan heel veel zaken hoor of je het echt krijgt. Bij mij is vooral stress een grote factor. Nu is er bij mij de laatste tijd geen gebrek aan stress dus ik begin er weer last van te krijgen.

Als je de hele dag aan het stressen of frustreren bent verkramp je best snel wat ook weer niet goed is voor je spieren. Over 1,5 uur smijt ik sowieso de boel aan de kant en ga ik iets anders doen. Dan maar even een tijdje niet gamen (jammer, pas wat leuke aankopen gedaan).

Heb een periode met een wacom gewerkt, dat scheelde wel, je hebt met een muis de neiging je hand er op te laten liggen. Met een tablet-pen doe je dat minder snel, dan ga je ook sneller keyboard schortcuts gebruiken. Zeker als je even je gedachten verzet met een rondje GoT houd je je muis vast, en dat is eigenlijk behoorlijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:34:
[...]

Heb een periode met een wacom gewerkt, dat scheelde wel, je hebt met een muis de neiging je hand er op te laten liggen. Met een tablet-pen doe je dat minder snel, dan ga je ook sneller keyboard schortcuts gebruiken. Zeker als je even je gedachten verzet met een rondje GoT houd je je muis vast, en dat is eigenlijk behoorlijk slecht.
Ik heb mijn hand eigenlijk altijd half op m'n laptop en half op m'n bureau liggen. Op GoT doe ik wel de nodige 2-vinger-scrolloefeningen :P. Gelukkig nog nooit last gehad van echt RSI.
Kan er ook aan liggen dat ik regelmatig een aantal uur achter elkaar piano speel, m'n vingers krijgen iig voldoende beweging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hoofdpijn vanwege kramp in mn nek. Check.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:33:
[...]

[...]

Tenzij je voor de rest van je leven ongelukkig wil zijn - je kan je werk zondermeer wel neerleggen. Je gezondheid is oneindig veel belangrijker dan je werk en als je leidinggevende/werkgever een andere mening is toegedaan verwijs ik hem naar de eerste de beste Arbo-dienst voor een opfriscursusje.

[...]
Gewoon stoppen, punt. En heel rustig de pijnlijke plek masseren. Of een beetje warmte/koude therapie (warm water of juist koud water).

Maar, belangrijkste is - gewoon wel die rust nemen en de pijnlijke plek die rust gunnen. Je moet het niet gaan forceren nu, daar krijg je echt wel een prijs voor gepresenteerd uiteindelijk.
Ik quote hem om t nog even te onderstrepen.

Wat hij zegt, stoppen. Ga een uurtje iets anders doen, in ieder geval iets waarbij je je pols tot rust kunt laten komen, ga anders een film/tv serie kijken waarbij je je arm relaxed kunt laten liggen oid.

Ik heb ooit iemand gesproken die, vanwege de pijn, niet eens meer zijn vingers kon buigen naar een houding alsof hij een muis vasthoudt. Dat wil je echt niet.

Overigens ook een van de redenen waarom ik alleen maar met ergodynamisch gevormde muizen werk. De logitech revolution bv. Hiermee kan ik de zijkant van mijn hand laten rusten op het bureau terwijl ik aan het muizen ben. Dit scheelt enorm.

En een juiste houding natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Wij maken gebruik van arsio om jezelf te forceren regelmatig pauzes te nemen. Bij mij zorgt 'ie ervoor dat ik om de 5 minuten 12 seconde pauze neem en om de 25 minuten 2 minuten stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

CyCloneNL schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:46:
Wij maken gebruik van arsio om jezelf te forceren regelmatig pauzes te nemen. Bij mij zorgt 'ie ervoor dat ik om de 5 minuten 12 seconde pauze neem en om de 25 minuten 2 minuten stop.
Ik heb ook een tijdje van zulke programma-tjes gebruikt, verschrikkelijk vond ik het. Je "moet" altijd pauze nemen als je net midden in een taak zit. Het leverde mij alleen frustratie op, en door de pauze's steeds uit te stellen had het uiteindelijk nog geen nut.

Nee, ik heb mezelf gewoon aangeleerd om de zoveel tijd (gem. één keer per uur) even wat rust te nemen, wanneer het mij uit komt. Maar om jezelf dat aan te leren, kan zo'n programma-tje denk ik voor sommige mensen wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Anti-RSI software heb ik geprobeerd, maar ik had er altijd last van dat hij omhoogkwam wanneer ik iets aan iemand aan het demo-en was. Of als ik net lekker op gang was. Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat ik die break uitstelde hoefde ik niet meer te werken :+

Hoewel het om mijn gezondheid gaat ben ik denk ik toch niet kritisch genoeg. Nadeel is ook dat ik al een tijdje in de detachering zit en dat je een break niet altijd aan je klant kunt verkopen. Ik probeer geregeld naar het koffiemachine te lopen, maar toch komt de pijn zo nu en dan op. Zeker in stressperiodes.

Ik heb mezelf ook aangeleerd "rook-pauzes" te nemen. Hoewel ik niet rook, ga ik toch een keer of 3 per dag met de rokende collega's even een luchtje scheppen :P Ik denk dat ik de meest fanatieke ben qua aangeven wanneer we weer voor een break moeten :P Een luchtje is sowieso fijn om even afstand te nemen, tijdens de break kun je eventueel ook nog wat inhoudelijke zaken bespreken (dan is het gewoon werktijd :D ).

Edit:
Bedenkt me net dat ik ook ongeveer 3 uur per dag een stuur in mijn handen heb. Ook heb je dan ook nog wel eens last van een "zwevende" arm (je kunt hem dan niet kwijt dus hoovert hij ergens in de lucht. Ik merk vooral vermoeidheid in mijn armen na een dag werken. Als ik dan in bad een boek wil lezen kan ik dat niet lang achter elkaar volhouden. :-(

[ Voor 15% gewijzigd door .Gertjan. op 15-07-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:52:
Nadeel is ook dat ik al een tijdje in de detachering zit en dat je een break niet altijd aan je klant kunt verkopen.
Dan verwijs ik je klant naar de eerste de beste Arbo-dienst en de Arbo wetgeving.

Je kunt het niet verkopen.... je MOET het verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:54:
[...]

Dan verwijs ik je klant naar de eerste de beste Arbo-dienst en de Arbo wetgeving.

Je kunt het niet verkopen.... je MOET het verkopen.
Dat is ook wel weer zo :)
Misschien is het dat ik zelf in de ontkenning zit hoor. Zo van: "niet piepen, doorgaan". Mijn schoonpa (50+) loopt op de bouw en die klaagt ook niet. Verkeerde gedachte, maar hij is er toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Mja, ik piep eigenlijk best hard. Het sucked nogal dat als je na 2 jaar werken al last hebt van RSI, en ik moet nogal wat jaren aangezien ik pas 20 ben :X

Het is wel een eye-opener voor mij geweest, wellicht wil ik gewoon iets totaal anders gaan doen mede door RSI.

[ Voor 27% gewijzigd door TJHeuvel op 15-07-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MySQL Query cache werkt spontaan niet meer, ondanks dat 'ie goed geconfigureerd is en aangeeft dat 't actief is...
code:
1
have_query_cache YES

(En nee, 't is niet compiled met --without-query-cach dinges)

Fijn... :| Op 5 andere (identieke) bakken met exact dezelfde config werkt 't wel...
Ik zal wel wat schenen raken hiermee, maar wat is dat MySQL toch een wanproduct... Ik heb constant en altijd gezeik ermee. Zolang je 't gebruikt voor een leuk blogje of simpele site is 't een prima product; ben je iets veeleisender (clustering, replication, ingewikkeldere queries dan de gemiddelde paar joins etc.) dan loop je constant te puzzelen welke parameter je nou weer waar moet tweaken.
En ja, dit is een persoonlijke mening; als je er dolgelukkig mee bent vooral zo houden d:)b Maar ik voel me toch wel heel erg vereerd doorgaans met MSSQL te mogen werken :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 15-07-2011 13:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:46
iH8 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:59:
jacobras schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:04:
[...]

En om te voorkomen dat iemand 't toch probeert:
C#:
1
void eetSchoen() { if (vandaag == vrijdag) throw new NotAllowedToEetSchoenException(); }
Je bedoelt vast:
C#:
1
void eetSchoen() { if (vandaag != vrijdag) throw new NotAllowedToEetSchoenException(); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Caelorum schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:19:
[...]

[...]

Je bedoelt vast:
C#:
1
void eetSchoen() { if (vandaag != vrijdag) throw new NotAllowedToEetSchoenException(); }
Huh, dan kan je NOOIT je schoen opeten, wat is daar nu leuk aan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Je bedoelt vast:
C#:
1
Uh-oh, een dubbele ontkenning. head.Explode(); Dit moet je niet op vrijdag doen :P

Het doel van de functie was voorkomen dat de eetSchoen toch aangeroepen werd op vrijdag. Want voordat de functie werd aangeroepen werd er gecheckt of het vrijdag was. De schoen mocht alleen gegeten worden op dagen anders dan vrijdag :P

Overigens lijkt het erop dat vandaag en vrijdag variabelen in de class zijn waar de functie zit, dat is ook niet altijd netjes. Sowieso zou deze functie prima static kunnen zijn. Daarnaast NL variabelen met een sausje Engels :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Puff, wat je allemaal niet moet doen om de Belastingdienst je geen zorgtoeslag te laten betalen :|
Brieven, bellen om het op te zeggen helpt niet :X
RobIII schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:58:
Fijn... :| Op 5 andere (identieke) bakken met exact dezelfde config werkt 't wel...
Ik zal wel wat schenen raken hiermee, maar wat is dat MySQL toch een wanproduct... Ik heb constant en altijd gezeik ermee. Zolang je 't gebruikt voor een leuk blogje of simpele site is 't een prima product; ben je iets veeleisender (clustering, replication, ingewikkeldere queries dan de gemiddelde paar joins etc.) dan loop je constant te puzzelen welke parameter je nou weer waar moet tweaken.
Ja, dan stappen wij over naar PostgresSQL. Op het moment dat we clustering of replication nodig hebben...

[ Voor 70% gewijzigd door alienfruit op 15-07-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Niks te zien.

[ Voor 96% gewijzigd door alienfruit op 15-07-2011 13:32 . Reden: Zzz, laatste post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
alienfruit schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:29:
Ja, dan stappen wij over naar PostgresSQL. Op het moment dat we clustering of replication nodig hebben...
Dat heb ik ook pas 200x geopperd hier :X :'(

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:28:
[...]

Uh-oh, een dubbele ontkenning. head.Explode(); Dit moet je niet op vrijdag doen :P

Het doel van de functie was voorkomen dat de eetSchoen toch aangeroepen werd op vrijdag. Want voordat de functie werd aangeroepen werd er gecheckt of het vrijdag was. De schoen mocht alleen gegeten worden op dagen anders dan vrijdag :P

Overigens lijkt het erop dat vandaag en vrijdag variabelen in de class zijn waar de functie zit, dat is ook niet altijd netjes. Sowieso zou deze functie prima static kunnen zijn. Daarnaast NL variabelen met een sausje Engels :'(
Die implementatie van eetSchoen() is toch niet duidelijk. Stel dat ik wel eetSchoen wil aanroepen als het niet vrijdag is, dan zie ik dat echt niet aan de functienaam! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, daarom moet je ook een guard implementeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
alienfruit schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:01:
Ja, daarom moet je ook een guard implementeren :)
Dan moet je ook de functie renamen naar eetSchoenMaarNietOpVrijdag() naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

[...]

Je bedoelt vast:
C#:
1
Oeps, ik maakte inderdaad 'n typo. Ik ga maar weer verder met werk hier :P

PHP:
1
2
3
4
function __construct()
    {
        $this->CI = &get_instance();
    }

CodeIgniter O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragor schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:09:
[...]

Dan moet je ook de functie renamen naar eetSchoenMaarNietOpVrijdag() naar mijn mening.
Garfield had ooit een hele mooie oplossing... gewoon alle maandagen van de kalender scheuren. Misschien kunnen we hier ook zoiets doen?

In plaats van schoenen op vrijdag niet te eten... maar gewoon de hele vrijdag voorkomen? Dan kan er ook geen verwarring ontstaan over de wijze waarop we gaan voorkomen onze schoen op vrijdag te eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:12:
[...]

Garfield had ooit een hele mooie oplossing... gewoon alle maandagen van de kalender scheuren. Misschien kunnen we hier ook zoiets doen?

In plaats van schoenen op vrijdag niet te eten... maar gewoon de hele vrijdag voorkomen? Dan kan er ook geen verwarring ontstaan over de wijze waarop we gaan voorkomen onze schoen op vrijdag te eten.
Ik stel voor maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag uit de kalender te halen. Maar het weekend laten we lekker op zaterdag en zondag staan :P Sneu voor de mensen met weekenddiensten, maar dat is maar een kleine groep.

Tijd voor een burger initiatief? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:12:
[...]

Dat houd dus in dat het vandaag zaterdag is......

Wat doe ik hier nog?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Dat houd dus in dat het vandaag zaterdag is......

Wat doe ik hier nog?? 8)7
> Baas, ik wil opslag?
< Waarom?
> Ik ben potdorie op zaterdag aan het werk. Was zo lekker bezig dat het ineens zaterdag was

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Laten we dat niet doen, deze avond is een leuk feestje dat ik niet wil missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enfin, jij naar je leidinggevende - "Luister, zoëven hebben we op GoT bepaald dat het vandaag zaterdag is... en, ik werk niet op zaterdag, dus... ik ben weg."

... ik stel mij een heel verbaasd gezicht voor als reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Tis dat mn baas niet aanwezig is vandaag. Maar anders zou ik t zo doen :D puur alleen om zijn reactie/gezicht te zien..

en hij kan wel tegen een geintje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:44:
[...]

Enfin, jij naar je leidinggevende - "Luister, zoëven hebben we op GoT bepaald dat het vandaag zaterdag is... en, ik werk niet op zaterdag, dus... ik ben weg."

... ik stel mij een heel verbaasd gezicht voor als reactie. ;)
"Ow dus jij bent lekker voor jezelf bezig? Kom zondag dan ook maar werken!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:45:
[...]

"Ow dus jij bent lekker voor jezelf bezig? Kom zondag dan ook maar werken!" :+
Ik zou eigenlijk tekenen voor een leidinggevende die op die manier terugkomt met een reactie. Nee, echt. Doe mij maar een leidinggevende met een gezonde dosis humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:46:
[...]

Ik zou eigenlijk tekenen voor een leidinggevende die op die manier terugkomt met een reactie. Nee, echt. Doe mij maar een leidinggevende met een gezonde dosis humor.
Dat is wel weer waar :) De klant waar ik zit zijn ze ook zo relaxt, zorgt wel voor een ontspannen sfeertje. Anders was ik allicht nog gestresster/gefrustreerder geweest :D

Beetje gezellig team is altijd goed :D
Van die opmerkingen als:
> Heb niet het idee vandaag veel gedaan te hebben... :-(
< Nou die indruk hebben wij al maanden
> :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:|
http://bugs.mysql.com/bug.php?id=55556

|:( |:( |:( |:( |:( |:( :(

RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :( Eikels.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 15-07-2011 15:02 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 06:51
Eclipse vind java bestanden van 30k+ regels niet echt geweldig, zeker als er ook nog eens zo`n 16k fouten in zitten... Builden van de workspace (met alleen die bestanden) duurt ongeveer 4 minuten >.<

Edit: Voelt wel goed dat ik in totaal ook al zo`n 20000 fouten heb opgelost in iets meer als 3 dagen werk ^^

[ Voor 21% gewijzigd door Andurin op 15-07-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
De beschrijving van die bug ook. Hoe droog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
Wat ik me dan weer afvraag is hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om zo'n bug in de query cache te introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Soultaker schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:09:
Wat ik me dan weer afvraag is hoe ze het voor elkaar gekregen hebben om zo'n bug in de query cache te introduceren...
Beats me. Ik ben er gewoon misselijk van :r Gewoon haast een dag kwijt aan deze onzin. En ik heb zojuist ook even bevestigd dat 't ook mis gaat wanneer er een - (minus) in de tabelnaam zit.

Seriously, WTF :|
Andurin schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:02:
Edit: Voelt wel goed dat ik in totaal ook al zo`n 20000 fouten heb opgelost in iets meer als 3 dagen werk ^^
Werk je voor MySQL? :+

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 15-07-2011 15:12 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:10:
[...]

Beats me. Ik ben er gewoon misselijk van :r Gewoon haast een dag kwijt aan deze onzin. En ik heb zojuist ook even bevestigd dat 't ook mis gaat wanneer er een - (minus) in de tabelnaam zit.

Seriously, WTF :|
Geef echter toe - de workaround zou in principe relatief gemakkelijk moeten zijn. Afhankelijk natuurlijk van de omgeving waarbinnen de database wordt gebruikt.

Gewoon, voor nu, het minteken in tabel en database namen vermijden. Tot het gefixed is.

Tenzij er van alles natuurlijk hardcoded is op tabel en database namen. Maar goed, dat is dan misschien gewoon wel... eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"minus sign" 8)7
Dat zijn hyphens, you idiots :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:13:
Geef echter toe - de workaround zou in principe relatief gemakkelijk moeten zijn. Afhankelijk natuurlijk van de omgeving waarbinnen de database wordt gebruikt.
Theorie != praktijk ;)

In ons geval hangt er een zooi replicatie aan die dan opnieuw opgezet moet worden (en dat is al een bitch an sich). Daarna is 't idd. in de config de DB naam aanpassen et voila.
Gewoon, voor nu, het minteken in tabel en database namen vermijden. Tot het gefixed is.
Joh :P
Tenzij er van alles natuurlijk hardcoded is op tabel en database namen. Maar goed, dat is dan misschien gewoon wel... eigen schuld.
Niets hardcoded (waar zie je me voor aan? :X :+ ) maar dat neemt niet weg dat zo'n fout in the first place nooit had mogen bestaan. En waarom zo'n bugreport dan een jaar open staat is me helemaal een raadsel...
.oisyn schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:13:
"minus sign" 8)7
Dat zijn hyphens, you idiots :P
De originele bugreport had 't over "minus" en om geen verwarring te zaaien heb ik dat ook maar gehanteerd; het is voor iedereen net zo duidelijk wat er gebruikt wordt.

Technically is 't trouwens wel degelijk een "minus":
The hyphen ( ‐ ) is a punctuation mark used to join words and to separate syllables of a single word. It should not be confused with dashes ( ‒, –, —, ― ), which are longer and have different uses, or with the minus sign ( − ) which is also longer. The hyphen is often represented by a hyphen-minus ( - ), which is well-known and easy to enter on keyboards.

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 15-07-2011 15:27 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:25:
[...]
En waarom zo'n bugreport dan een jaar open staat is me helemaal een raadsel...
[...]
Mij niet echt. Het is niet echt een overdreven hevige bug, het staat de uiteindelijke functionaliteit van het produkt niet echt in de weg, het is daarom waarschijnlijk een zeer lage prioriteit voor het team om te fixen.

Neemt niet weg dat de bug er natuurlijk nooit had mogen zijn, in de eerste plaats. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar hoe deze bug is ontstaan.

Waarom specifiek het verbindingsstreepje IN COMBINATIE met InnoDB? Ik vind hem fascinerend eigenlijk. ;)
Pagina: 1 ... 164 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak