De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Trackpaaaaaads :D

Werd een stapeltje trackpads uitgedeeld hier. Ons zeuren werd beloond :D

Wel lachen, 8 personen die trackpads gaan synchroniseren met hun iMacs. Iedereen sync't de verkeerde :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Avalaxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:14:
Moet het geld opleveren? Anders kan ik talloze interessante dingen opnoemen om te gaan doen :Y)
Noem er eens een paar dan. :)
Gamebuster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:30:

Wel lachen, 8 personen die trackpads gaan synchroniseren met hun iMacs. Iedereen sync't de verkeerde :P
Ik zie het al helemaal voor me. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 23:09
Devilly schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:38:
[...]

Noem er eens een paar dan. :)
Gaan kloten met XNA en een 3D-spelletje of animatie maken, een Android app in elkaar flansen, een nieuwe taal oefenen met Project Eueler, zelf algoritmes programmeren en jezelf als doel stellen onder een bepaalde executiontijd te komen, een verbeterd portfolio bouwen met hightech snufjes erin, een systeem bouwen om je huis zoveel mogelijk te automagiseren, freelance klusjes zoeken om geld mee te verdienen, experimenteren met nieuwe technieken gewoon puur voor de lol.

Non-programeeractiviteiten:
Een muziekinstrument leren spelen, naar het strand gaan, series kijken (big bang theory, game of thrones), een speciaalbierproefmiddag houden (mitra verkoopt een hoop), een leuk spel spelen (world in conflict 8)), een terrasje doen met wat vrienden, een paar toffe boeken lezen, kanoën, een nieuwe skill verwerven buiten je vakgebied.

Ik kom om van de ideeën, maar heb geen tijd om ze uit te voeren :-(

Edit: oohh, voor de mensen die een ASP.NET MVC3 boek zochten, de eerste is gisteren als het goed is uitgekomen! :) http://www.amazon.com/Pro...3-Framework/dp/1430234040

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 11-07-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:44
Gamebuster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:30:

Nice, wil er ook nog één hebben :)

* doet bestellen, net heeft een klant een factuur betaald dus dat kan wel :9 *

Wat een onzin, een magic mouse van 69 wordt gratis verzonden, en een tracpad van dezelfde prijs niet..

[ Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 11-07-2011 15:52 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:14:
Moet het geld opleveren? Anders kan ik talloze interessante dingen opnoemen om te gaan doen :Y)

Je kunt ook nog iets anders doen; Game of Thrones kijken ofzo ;)
Bij voorkeur wel ja, en ik ben wel al bezig geweest met het leren van Scheme, wat ik overigens iedereen aan kan raden. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dan wordt het iets lastiger. Als je nu snel geld wilt kun je denk ik het best een vakantiebaantje zoeken, zelf iets ontwikkelen en op de markt gooien danwel freelancen kost meestal iets meer tijd voor je je geld hebt.
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:51:
[...]
Scheme, wat ik overigens iedereen aan kan raden. :)
Wat doet het? (beter gezegd: waar is het goed in, ten opzichte van alle andere functionele/multiparadigma talen)

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 11-07-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:52:
[...]

Dan wordt het iets lastiger. Als je nu snel geld wilt kun je denk ik het best een vakantiebaantje zoeken, zelf iets ontwikkelen en op de markt gooien danwel freelancen kost meestal iets meer tijd voor je je geld hebt.
Joa, daar dacht ik ook al aan, alleen doe ik bij voorkeur programmeren natuurlijk, dat is wat ik leuk vind. :P
[...]

Wat doet het? (beter gezegd: waar is het goed in, ten opzichte van alle andere functionele/multiparadigma talen)
Wel, t.o.v. andere functionele talen zou ik het eigenlijk niet weten, dit is mijn eerste functionele taal. Ik koos het dan ook omdat de syntax me on first look cleaner leek dan bijv. Haskell. Nonetheless vind ik het paradigme erg interessant, wat ik eigenlijk bedoelde. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ah ok. Waar programmeer je normaal in als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Avalaxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:48:
[...]een systeem bouwen om je huis zoveel mogelijk te automagiseren
Daar ben ik al mee bezig. :)
Avalaxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:48:
[...] freelance klusjes zoeken om geld mee te verdienen
Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:57:
Ah ok. Waar programmeer je normaal in als ik vragen mag?
Preferabel in C, C++, Perl en soms assembly, en PHP voor webapps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Devilly schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Daar ben ik al mee bezig. :)

[...]

Wat dacht je van Freelance.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke binnenkomstbanner: "Last van onbepaalde facturen?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Of anders vraag je eens rond aan vrienden/kennissen of iemand een idee heeft voor een iphone of android app. Ik besteed mijn vrije tijd ook daaraan, leer je ook nog steeds dingen bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Devilly schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Niet op sites als freelance.nl in ieder geval. Klusjes vinden kan best wel lastig zijn. Ik ben gewoon begonnen met een gratis advertentie (op marktplaats), dan vind je vast wel een klusje (al kan ik marktplaats an sich afraden, want daar zitten allemaal mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten). Je bouwt vanzelf een netwerk op, en daar kun je veel makkelijker klusjes uit halen.
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:58:
[...]

Preferabel in C, C++, Perl en soms assembly, en PHP voor webapps. :)
Ah ok. Als je .NET deed zou ik je F# aanraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Avalaxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:00:
Niet op sites als freelance.nl in ieder geval.
Goed, je moet goed kijken met wie je in zee gaat, maar om te starten, waarom niet? Ik ben op een vergelijkbare site begonnen, heb er een netwerk opgebouwd, en nu komen veel opdrachten vanzelf naar mij toe, veelal van mensen die ik daar heb leren kennen.

Er zit ook wel een hoop prut tussen daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf wel slechte ervaringen met freelancen, vandaar dat ik liever een 'vast' baantje heb. :P
Maar dat maakt op zich niets uit, ik weet ook dat mijn ervaringen waarschijnlijk gewoon ongelukkig zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
ZpAz schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:09:
[...]

Goed, je moet goed kijken met wie je in zee gaat, maar om te starten, waarom niet?
Ik typte mijn post zo'n beetje tegelijkertijd met jou dus ik had je opmerking nog niet gelezen toen ik op Verstuur klikte :Y) Maar zelf vind ik dat soort sites niks, je wordt er compleet uit geboden door mensen die het voor een habbekrats doen maar in feite gewoon baggerkwaliteit afleveren. Dat de consument dat niet inziet en doorgaans gewoon de goedkoopste kiest is jammer. Maar ik zit er persoonlijk niet echt op te wachten de kwaliteit omlaag te gooien om te concurreren met dat soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Ik ben nu een beetje aan het spelen met jsoup. Dat werkt best prettig moet ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Iteratief werken op de 360 is op het moment géén pretje met link-tijden van 2-3 minuten. Gelukkig wel redelijk wat load-hit-stores er uit kunnen gooien vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MQZGt1d6T4DaNX2x6rgwh6sP/thumb.png
O+

Zojuist in mijn email :D

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 11-07-2011 18:42 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Die zal wel op zijn kukel krijgen haha.

Heb zelf ook wel eens iets dergelijks gedaan naar duizenden mensen :/

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:46
Bestel maar eens bij Domino's online. Heb al drie mailtjes waarin staat:
Beste {voornaam} {achternaam},
Wij danken u voor uw bestelling bij Domino's Pizza!
[....]
Waarom ze dat na +-3 maanden nog steeds niet hebben gefixed is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Waarschijnlijk bestellen ze zelf nauwelijks pizza ;).

Probeer eens contact met ze op te nemen.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Ik probeer GoogleCL via een Java Process aan te sturen. Normaal gesproken is het nooit een probleem om de stdout hiervan uit te lezen, maar op de een of andere manier werkt dat nu toch niet helemaal, zoals ik zou verwachten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:00:
[...]
Ah ok. Als je .NET deed zou ik je F# aanraden :P
F# is een mooie taal, maar denk dat je het weinig tegen zult komen. Misschien dat er wat tools bij banken of wetenschappelijke projecten in F# worden gemaakt, maar het blijft een beetje een vreemde eend in de bijt :)

Overigens kun je wel gave dingen met F#, de leercurve is alleen behoorlijk stijl. Je moet je sowieso aanpassen aan de functionele ontwerp principes en met de voorbeelden die je op internet vind kun je wel leuke berekeningen maken, maar leren ze je vaak niet hoe je het als een krachtige library kunt inzetten. Veel voorbeelden blijven beperkt tot het F# interactive scherm (of hoe dat ding ook mag heten, het scherm waar je steeds maar een stukje van je code uit voert), dan lijkt het meer een opgevoerde Powershell (waarbij Powershell een opgevoerde dos console is ;) ).

F# staat ook nog op mijn lijstje om me in te verdiepen, maar goed dat lijstje is al behoorlijk lang :P Heb er al een paar keer naar gekeken en wat filmpjes bestudeerd, maar als je het niet toepast slijt de kennis er behoorlijk snel uit.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 17:03
.Gertjan. schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 07:36:
F# is een mooie taal, maar denk dat je het weinig tegen zult komen. Misschien dat er wat tools bij banken of wetenschappelijke projecten in F# worden gemaakt, maar het blijft een beetje een vreemde eend in de bijt :)
Ik vind F# inderdaad een mooie taal, ben er al 2,5 jaar mee bezig, maar zoals je al zei is de taal zo anders dan C# dat ik de enige ben op mijn werk die het kent en het dus nog niet misschien mag gebruiken voor een project.
.Gertjan. schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 07:36:
[...]
Overigens kun je wel gave dingen met F#, de leercurve is alleen behoorlijk stijl. Je moet je sowieso aanpassen aan de functionele ontwerp principes en met de voorbeelden die je op internet vind kun je wel leuke berekeningen maken, maar leren ze je vaak niet hoe je het als een krachtige library kunt inzetten. Veel voorbeelden blijven beperkt tot het F# interactive scherm (of hoe dat ding ook mag heten, het scherm waar je steeds maar een stukje van je code uit voert), dan lijkt het meer een opgevoerde Powershell (waarbij Powershell een opgevoerde dos console is ;) ).
Een volledige library is niet geschikt om op een blog te plaatsen. Het is veel makkelijker om te laten zien hoe een algoritme in een handvol F#-regeltjes te persen valt. Ik ben er zelf ook nog niet aan toe gekomen om veel nuttigs te bouwen in F#. Algoritmes zijn makkelijk, echte-wereld-applicaties niet.

Het grootste project wat ik ooit in F# bouwde was de zeeslagjesimulator voor een programming contest hier op GoT. Het nuttigste project was een json -> C# class diagram vertaler: die heb ik zowaar nog goed kunnen gebruiken op mijn werk.

Ik denk dat F# zeker geschikt is voor groot werk. De taal is nog jong, pas sinds VS2010 buiten beta beschikbaar. Ik ben benieuwd of de taal nog gaat groeien of dat het tot de niche beperkt blijft. Ik hoop het eerste, dan kan ik er misschien ooit dagelijks mee werken. Als dat niet lukt, zal ik er i.i.g. nog mooi project Euler-probleempjes mee oplossen.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik zie eigenlijk een heel andere toekomst voor F#, functionele talen zijn super geschikt voor sommige toepassingen (bijvoorbeeld parsers maken), maar niet geschikt voor het opzetten van interactieve applicaties (*mening*) maar omdat zowel F# als C# gewoon .NET talen zijn en het uiteindelijk allemaal MSIL wordt kun je het heerlijk mixen in 1 solution.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
grr, half uur zitten neuzelen om objective-C compilen op Linux te laten werken... stomme hoofdletterfout in makefile, x). GNUMakefile genoemd ipv GNUmakefile. Geneuzel.

* YopY probeert kdevelop aan het compilen te zetten
* YopY krijgt hopelijks spoedig een leen-mac.
* YopY had een mac moeten nemen en evt. genoegen moeten nemen met een 15' scherm of zelf bij moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
roy-t schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:29:
Ik zie eigenlijk een heel andere toekomst voor F#, functionele talen zijn super geschikt voor sommige toepassingen (bijvoorbeeld parsers maken), maar niet geschikt voor het opzetten van interactieve applicaties (*mening*) maar omdat zowel F# als C# gewoon .NET talen zijn en het uiteindelijk allemaal MSIL wordt kun je het heerlijk mixen in 1 solution.
F# gebruiken we hier af en toe ook bij een aantal applicaties die flinke berekeningen moeten maken in een korte tijd (statistieken), daar heb je behoorlijk je voordeel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ben na jaaaaaaaaaaaren weer eens aan de gang met Perl... Jeeeez... Da's weer effe wennen :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Perl? Nooit naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Spaghetti!! ;-)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Thee met melk!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nja, ik probeer voor dit (test)project een beetje OO te werken maar ... my gawd...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je ziet door de $'s en %'s de _'s niet meer? :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:18:
Ben na jaaaaaaaaaaaren weer eens aan de gang met Perl... Jeeeez... Da's weer effe wennen :X
Jij liever dan ik. :P Ik hou wel van talen met een iets meer verbose syntax. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ruby's syntax :D
Ruby's flexibiliteit :D
Ruby's performance :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NMe schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:26:
[...]

Jij liever dan ik. :P Ik hou wel van talen met een iets meer verbose syntax. :P
Zoals Frans?

[ Voor 89% gewijzigd door .oisyn op 12-07-2011 11:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Hrmbeuh, zit teveel met Linux bezig de laatste tijd.

Is er ook een editor waarbij de tab-toets twee functies heeft? code completion indien er tekst voor de cursor staat, indentatie indien hij op een nieuwe regel of op whitespace staat. Oid.

En propere syntax highlighting e.d. voor KDevelop zou ook prettig zijn (en ik kon geen goeie objective C editor voor Linux vinden, :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
YopY schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:28:

Is er ook een editor waarbij de tab-toets twee functies heeft? code completion indien er tekst voor de cursor staat, indentatie indien hij op een nieuwe regel of op whitespace staat. Oid.

En propere syntax highlighting e.d. voor KDevelop zou ook prettig zijn (en ik kon geen goeie objective C editor voor Linux vinden, :/).
Al gekeken naar e-textmate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:26:
Ruby's syntax :D
Ruby's flexibiliteit :D
Ruby's performance :( :(
Ook in Ruby 1.9 nog dramatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:15

Is er ook een editor waarbij de tab-toets twee functies heeft? code completion indien er tekst voor de cursor staat, indentatie indien hij op een nieuwe regel of op whitespace staat. Oid.[..]
De reeks IDE's van JetBrains doet dit. Ze hebben wel een Obj-C IDE (AppCode), ware het niet dat het enkel OSX-builds zijn voorlopig :+.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:34:
[...]
Zviw doet 1.9 al best redelijk mee als je kijkt naar PHP/Python 3 in de testjes a-la deze maar het komt natuurlijk in de verste verte niet in de buurt van de compilerende concurrenten.

[ Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 12-07-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Heeft iemand enig idee waar ik het boek Pro Asp.Net Mvc 3 Framework in Nederland kan kopen? Bij Bol staat hij nog op niet leverbaar, en verder kan ik met google geen andere Nederlandse shop vinden die hem verkoopt.

Inmiddels gevonden dat je hem bij Selexyz kunt bestellen. Nog niet leverbaar though.

[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 12-07-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:18:
Perl O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19

}) Visual Studio })

* roy-t roept YopY terug naar 'the dark side'

Maareh hoe ontwikkel je ObjectiveC op Linux, werkt dat uberhaupt op iets anders dan een MAC?

[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 12-07-2011 13:52 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

roy-t schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:50:
[...]

}) Visual Studio })

* roy-t roept YopY terug naar 'the dark side'

Maareh hoe ontwikkel je ObjectiveC op Linux, werkt dat uberhaupt op iets anders dan een MAC?
InfoPath -O-

Ik snap niet wie hier steeds de keuze maakt om iets in InfoPath te bouwen.... 7(8)7

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 18:00
[...]

Alhoewel ik het nog niet heb geprobeerd op Linux, zou het wel gewoon moeten werken. Echter heb je dan als enigste voordeel de syntax, want het lijkt mij dat NS*-libraries niet zomaar op *nix of Windows werken of werkend te krijgen zijn.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik de syntax van Objective C wel ideaal vind, hetzelfde vind ik van C# op Windows. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Meh, het zit gewoon in de GCC. Waarschijnlijk ben je beperkt tot GNUstep.

[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 12-07-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alex3305 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:03:
Overigens moet ik wel zeggen dat ik de syntax van Objective C wel ideaal vind
vre-se-lijk.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
want het lijkt mij dat NS*-libraries niet zomaar op *nix of Windows werken of werkend te krijgen zijn.
welles :p. Ik weet niet tot hoever dat project doorgaat, maar de basis moet sowieso te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Creepy schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:04:
Je ziet door de $'s en %'s de _'s niet meer? :+
:Y

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 25-09 09:27
Care to explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
Hoogie2004 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:55:
[...]

InfoPath -O-

Ik snap niet wie hier steeds de keuze maakt om iets in InfoPath te bouwen.... 7(8)7
Is toch handig!
Eindgebruikers/beheerders kunnen zelf de formulieren onderhouden en voor de ontwikkelaars is het ook eenvoudig dat er zo iets in elkaar kan worden gesleept. Scheelt enorm aan ontwikkelkosten, aangezien -iedereen- het kan doen.
[/sarcasm]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het hele runtime message passing idee vind ik vragen om problemen (maar is natuurlijk vergelijkbaar met loose typed scripttalen) omdat je errors pas @ runtime vangt. Daarnaast, [[Object alloc] init]? Come on. En dan het feit dat je alle parameters behalve de eerste een aparte naam kunt geven, waardoor men in de praktijk de naam van de eerste parameter aan de methodenaam toevoegt 8)7. En dan nog het feit dat je 'self' kunt reassignen (en dus ook moet controleren op het feit dat ie weleens nil kan zijn).

Granted, ik heb er nog vrijwel niet mee gewerkt, maar van dit soort dingen wordt ik bepaald niet vrolijk ;).

.edit: oh ik zie net dat dynamic typing optioneel is.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 12-07-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
In plaats van [[Object alloc] init] ondersteunen de meeste objecten ook [Object new], dat is 2 in 1 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kijk eens aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Ik ben het wel met .oisyn eens, d'r zitten best wel rare zaken in. Maar vooruit, het is nieuw (voor mij), je zit minder met pointers te neuzelen, en je kunt veel bereiken met het equivalent van copy-pasta code (zoals het initialiseren van een object).

Overigens wel grappig dat er geen constructors in zitten (officieel), slechts init-methodes.

En dat ze een soort van preprocessor statements gebruiken om - effectief - code te genereren. Je pleurt een @property in je header om een veld toe te voegen, een @synthesize in je implementatie om setters en getters te genereren... dat soort zaken.

iig, ik moet er nog aan wennen, vind het maar een apart taaltje tot nu toe. Het lijkt echt een soort van C met wat extras met een laag aan vuile hax en preprocessor zut eropgesmeerd, :+. En wat ik tot nu toe (in de tutorials) van iPhone programmeren gezien heb is het veel slepen met GUI elementen en ze door drag & drop aan elkaar te koppelen (een textveld slepen naar je ViewController levert een bakkes(je) aan gegenereerde code op, bijvoorbeeld). Vaag hoor.

iig, morgen pak ik de leen-mac en ga iets ermee maken. Vandaag genoeg aangeklooid met de zooi aan de praat te krijgen op Linux (Windows niet eens geprobeerd). Heb zelfs een poging gedaan om Mac op een VM werkend te krijgen, maar dat was ook weinig succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zelf heb ik twee weken geleden op school een certificaat gehaald voor iOS programmeren. Vond de docent wel leuk om in het curriculum te doen, en zo zien we een keer wat nieuws in tegenstelling tot oude, eigenlijk gedateerde Windows MobileSymbian code van vorig jaar 8)7.

Ik vond het erg leuk om te doen, maar het is in het begin flink door de zure appel heenbijten (pun intended :+), vooral met betrekking tot de syntax zoals .oisyn boven al aangeeft. Echter werken bijvoorbeeld property's wel erg mooi in combinatie met synthesize (in de .m file). Waarnaast ik instance en class (static) methods ook mooi vond werken. Ook de GUI editor werkt ontzettend goed in OS X, waarbij je dus een XIB (of was het nu NIB?) aan de stuk code kunt hangen zonder daar veel moeite voor te hoeven doen.

Het boek iPhone Programming: The Big Nerd Ranch Guide door Joe Conway en Aaron Hillegass kan ik je overigens aanbevelen als referentie en als leermiddel. Alhoewel wij domweg ook veel moesten overtypen heb ik uiteindelijk wel veel aan het boek gehad als referentie, aangezien alles ongeveer wel wordt behandeld.

Als bijkomend 'voordeel' heb ik op mijn Dell laptop twee weken OS X gehad, zodat ik rustig ook eens dat OS kon verkennen en daarnaast iOS programming kon doen. Uiteindelijk conclusie was dat het wel leuk is, maar niet voor mij weggelegd is. Geef mij maar gewoon lekker Windows :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:34:
[...]

Wij draaien ruby 1.9 i.c.m. rails 3 op iMacs. In development mode wacht ik serieus 1 tot 2 seconden per pageview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:17

jacobras

Developer

alex3305 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:06:
Zelf heb ik twee weken geleden op school een certificaat gehaald voor iOS programmeren. Vond de docent wel leuk om in het curriculum te doen, en zo zien we een keer wat nieuws in tegenstelling tot oude, eigenlijk gedateerde Windows MobileSymbian code van vorig jaar 8)7.
Leuk! Welke school? Op Windesheim hebben ze ook iets met mobile development, met Java EE of iets in die richting :X.
En +1 voor je woordgrapje :P

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons op school krijgen we in het 3e jaar Android! Jeeeeuj! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wij krijgen in het 1e jaar Android (of iphone, of windows phone, mag je zelf weten) :P En ook in het 2e jaar mag je daar wat mee doen als je wilt, en je kunt er ook nog een minor in kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Omdat ik morgen mijn eerste Android telefoon ontvang, probeer ik al twee avonden de benodigde software te installeren om me zelf Android Apps te leren schrijven. Als het aan mij ligt, kan ik vanavond nog 'naar school'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ik wacht wel even tot september ;) . Dan mag ik ook aan de slag als practicum-assistent bij het eerstejaars vak "Imperatief Programmeren" :) . Heb er nu al zin in, maar voorlopig maar even lekker thuis aanrommelen met Objective-c (en niet eens speciaal om .oisyn te pesten) :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Bolukan schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:04:
Omdat ik morgen mijn eerste Android telefoon ontvang, probeer ik al twee avonden de benodigde software te installeren om me zelf Android Apps te leren schrijven. Als het aan mij ligt, kan ik vanavond nog 'naar school'
Ben toevallig nu met dit boek bezig:

http://pragprog.com/book/eband3/hello-android

Wel een aanrader als je hiermee aan de slag wilt. :)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Wanneer gaan hosters eens leren dat de applicatie bepalend is voor de hostingomgeving en niet andersom? Als ik je zeg dat open_basedir uit moet, dan hoef je geen securitydiscussie te beginnen. Als je linuxdistro geen packages heeft voor een fatsoenlijke mysqlversie, dan compile je hem gewoon zelf, en leg je je eigen repo van packages aan. En dan zorg je dat de clientlibraries dezelfde versie zijn als de serverlibraries. En je installeert het met je packagemanager en niet handmatig met een make install. En als je dan een keurig a4tje met specificaties van me krijgt, dan maak je een checklistje, en loop je alles even na voordat je het oplevert. En als je dan toch nog iets vergeten bent, en je installeert er nog een php module bij, dan restart je apache voordat je zegt dat het opgelost is. Enz enz enz. Gloeiende, gloeiende....! Soms word ik een beetje moedeloos van dit vak.

Dat is dan high end managed hosting. Een hoster die een compleet eigen conventie er op nahoudt m.b.t. de directory-indeling (/apps/mysql51...? /data/www...? Wtf!) en die X installeert in een vps... Ik denk dat ze dat rootwachtwoord beter aan mij kunnen geven... Zucht.

/rant

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Zet je toch je eigen server dedicated neer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:07

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Gamebuster schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 21:31:
[...]

Wij draaien ruby 1.9 i.c.m. rails 3 op iMacs. In development mode wacht ik serieus 1 tot 2 seconden per pageview.
Kwalijke zaak, op de grootste apps die ik hier in 1.9 en Rails 3 heb kom ik zeer zelden boven de seconde uit (Late 2008 MB Pro).

Tijd voor query_reviewer en request_log_analyzer?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:08
Gelukt! En na paar minuten mijn eerste Hello World applicatie werkend gekregen.
Michali schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:25:
[...]

Ben toevallig nu met dit boek bezig:

http://pragprog.com/book/eband3/hello-android

Wel een aanrader als je hiermee aan de slag wilt. :)
Dank, ik zal het eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Hier hoef ik de lokale hostingboer maar te mailen en ze installeren x en y voor me. Hartstikke handig! Ook geen gezeik als je iets uit wilt zetten in een php.ini. Gewoon en klaar! Alleen bij grote klanten moet je soms een change request formulier invullen omdat ze het zo met de klant hebben afgesproken. Maar verder top :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

drm schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:37:
Wanneer gaan hosters eens leren dat de applicatie bepalend is voor de hostingomgeving en niet andersom? Als ik je zeg dat open_basedir uit moet, dan hoef je geen securitydiscussie te beginnen. Als je linuxdistro geen packages heeft voor een fatsoenlijke mysqlversie, dan compile je hem gewoon zelf, en leg je je eigen repo van packages aan. En dan zorg je dat de clientlibraries dezelfde versie zijn als de serverlibraries. En je installeert het met je packagemanager en niet handmatig met een make install. En als je dan een keurig a4tje met specificaties van me krijgt, dan maak je een checklistje, en loop je alles even na voordat je het oplevert. En als je dan toch nog iets vergeten bent, en je installeert er nog een php module bij, dan restart je apache voordat je zegt dat het opgelost is. Enz enz enz. Gloeiende, gloeiende....! Soms word ik een beetje moedeloos van dit vak.

Dat is dan high end managed hosting. Een hoster die een compleet eigen conventie er op nahoudt m.b.t. de directory-indeling (/apps/mysql51...? /data/www...? Wtf!) en die X installeert in een vps... Ik denk dat ze dat rootwachtwoord beter aan mij kunnen geven... Zucht.

/rant
ik mis hier de like knop

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Vroeg..... :Z

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Bolukan schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:51:
Gelukt! En na paar minuten mijn eerste Hello World applicatie werkend gekregen.
Mmmm, ik heb er een aantal keer geprobeerd er naar te kijken, maar het lukt steeds niet :-( Om de een of andere dubieuze reden wil hij de gemaakte applicatie niet in die VM laden. Sowieso is het om te janken dat die VM +/- 2 minuten nodig heeft om op te starten en als hij dan je app niet laadt is het helemaal om te janken.

Ik heb het via de eclipse weg geprobeerd en met intelliJ en beide faalde kei hard op mijn machine/manier. Tutorials volledig gevolgd, maar 0,0 resultaat. Ik kan je vertellen, dat moedigt je niet aan.
Inderdaad Zat ook al om 7:00 achter mijn bureau :( Heb vannacht bijna 11 uur geslapen (wel een aantal keer wakker geworden) en ben nog zo brak als ik weet niet wat :Z Kwam thuis ben op de bank gaan liggen, vriendin heeft me wakker gemaakt voor het eten en ik ben weer verder gaan slapen...
Waarom hebben vrouwen overigens de nare eigenschap om als ze naar bed komen terwijl jij al slaapt een hoop herrie te maken, vervolgens te vragen of je slaapt (nu niet meer) en dan te vragen of je je al uitgeslapen voelt

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
Euh :? Ik dacht dat Woy drm was ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@drm: wat denk je van hosters die nog PHP 4.3 draaien omdat "onder debian is dat de laatste stable" oid. Fok dat, als ik PHP 5.3.6 vraag dan lever je dat, punt. Als je dat niet kan dan melden we onze klant dat jullie niet voldoen en dan sluizen we hun weg naar onze vaste partner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 14:46
.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:07:
Waarom hebben vrouwen overigens de nare eigenschap om als ze naar bed komen terwijl jij al slaapt een hoop herrie te maken, vervolgens te vragen of je slaapt (nu niet meer) en dan te vragen of je je al uitgeslapen voelt
:| Ik voel me een vrouw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

whoami:
Euh :? Ik dacht dat Woy drm was ?
Ehm... nee ....? 8)7

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 13:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Clone! Ban! :D :+

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 13-07-2011 09:59 . Reden: Grrrr @ hieronder :+ ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cloon? Dat is wel heel mooi Engels en Nederlands door elkaar gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nee man, Woy was rwb.

Maar drm kan ook zomeer ineens gaan veranderen, op Twitter is hij al begonnen met het ontkennen van z'n identiteit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:27
Mwah, drm, rwb what's the difference.
't Is alletwee 3 letters.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
Blegh... motivatieproblemen :(

Ben hard toe aan vakantie, maar dat duurt nog 6,5 week :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Blegh... also motivatieproblemen

Ben hard toe aan het einde van de vakantie, zo'n herexamen periode van enkel vakken waar je later niets meer wilt doen is saai :( en ik heb nog veel te veel wel belangrijke dingen te doen (=php zelfstudie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BM schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:35:

Same here, gelukkig is het voor mij nog maar 7 werkdagen :P
Dan mag het stressvolle werk even aan de kant voor de volgende stressvolle activiteit, het huwelijk. :)

Merk dat ik de laatste weken echt helemaal geleefd wordt op het werk, alle energie is er inmiddels wel een beetje uit :-( Ook qua helderheid ben ik terug aan het lopen...

Zat net 30 minuten te kijken naar een bug waarbij ik geen flauw idee had waarom het mis ging. Alle paden nagelopen, bleek ik in een if de ! te zijn vergeten :'( Mijn eerste intentie met die if was namelijk zaken afhandelen als ze NULL waren, maar bij nader inzien had ik de boel omgebouwd om juist bij !Null iets te ondernemen. Dan is het wel zo handig om ook de if aan te passen aan de nieuwe gedachten :P 8)7 Vond het al zo raar dat hij de if niet in sprong wanneer ik het verwachtte en waarom ik rare fouten kreeg omdat hij in de if sprong op momenten dat ik het niet verwachtte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:03
BM schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:35:

Nog tweeeneenhalve dag hier 8) (Aanwezig that is, denk nog een dagje ofzo werken en dan afronden, overdragen, youtuben, out of office reply aan, telefoon uit en tot over drie weken suckers!! >:) )

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
@ sig69: volgens jouw profiel is jouw beroep het volgende:
Senior Software Devrloper
Wat is een Devrloper? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
iemand die dienst doet als koerier binnenin een bedrijf en enkel door devvers gebruikt mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:17

jacobras

Developer

PietrKempy schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:43:
[...]

iemand die dienst doet als koerier binnenin een bedrijf en enkel door devvers gebruikt mag worden?
_/-\o_
.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:07:
[...]

Mmmm, ik heb er een aantal keer geprobeerd er naar te kijken, maar het lukt steeds niet :-( Om de een of andere dubieuze reden wil hij de gemaakte applicatie niet in die VM laden. Sowieso is het om te janken dat die VM +/- 2 minuten nodig heeft om op te starten en als hij dan je app niet laadt is het helemaal om te janken.

Ik heb het via de eclipse weg geprobeerd en met intelliJ en beide faalde kei hard op mijn machine/manier. Tutorials volledig gevolgd, maar 0,0 resultaat. Ik kan je vertellen, dat moedigt je niet aan.
Inmiddels al gelukt? Ik maak ook regelmatig ruzie met Eclipse en de VM's. Heb gelukkig de beschikking over een aantal Android-apparaten, werkt stukken fijner :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jacobras schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:47:
[...]

Inmiddels al gelukt? Ik maak ook regelmatig ruzie met Eclipse en de VM's. Heb gelukkig de beschikking over een aantal Android-apparaten, werkt stukken fijner :)
Post is van vanochtend, maar helaas mag ik tijdens mijn werk niet spelen met android (daar mag ik in het prachtige Axapta werken). Het plaatsen op een echt apparaat is wel een idee, maar lijkt mij qua deployen een ramp. Want als je de kaart deelt via je telefoon met je PC kan je telefoon deze toch niet meer benaderen?

Daarnaast bestaat er een risico dat je bugs in je code maakt, dan is het niet tof om je telefoon helemaal te moeten resetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Oeh, net mailtje over dat de LaTeX bijbel binnen is gekomen (geen flauwe opmerkingen graag!).
Moet nog een hoop documentatie schrijven, dus nu lekker in LaTeX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:52:
Oeh, net mailtje over dat de LaTeX bijbel binnen is gekomen (geen flauwe opmerkingen graag!).
Moet nog een hoop documentatie schrijven, dus nu lekker in LaTeX
Zou die bijbel dan ook in LaTeX zijn geschreven? Op gewoon lekker in Word :P
Vind ook wel eens een mooi blog over bijvoorbeeld .NET en dan blijkt het weblog zelf in PHP geschreven te zijn :P Niet dat zo iemand dat dan verplicht een .NET tool moet gebruiken, maar het is wel grappig om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:56:
[...]

Zou die bijbel dan ook in LaTeX zijn geschreven? Op gewoon lekker in Word :P
Die bijbel is zelf ook in LaTeX geschreven, maar snap wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Argh, zojuist weer een mail gehad van de hostingpartij dat ze PHP gaan updaten naar de laatste versie of we er voor willen zorgen dat de site voor volgende week donderdag goed werkt. Altijd mooi :+

Ik mag het hopen want ik snap de ballen van deze site :X Iets met structuur van de site in XML en de content in MySQL enzo. Echt vage schizzle. Natuurlijk werken de devers van de site inmiddels ergens anders :|

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 13-07-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:03
Devilly schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:39:
@ sig69: volgens jouw profiel is jouw beroep het volgende:
[...]
Wat is een Devrloper? :o
Nice, dat staat er dus al jaaaren. Haha! Heb er laatst alleen Senior voor gezet.
Aangepast nu.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

sig69 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:04:
[...]

Nice, dat staat er dus al jaaaren. Haha! Heb er laatst alleen Senior voor gezet.
Aangepast nu.
Hopelijk ben je in je code wat zorgvuldiger O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Probleem is dat je je profiel niet kan compilen, dan had ie z'n foutje wel gevonden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Aloys schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:23:
Probleem is dat je je profiel niet kan compilen, dan had ie z'n foutje wel gevonden :+ .
Dat het compiled betekent niet dat het goed is he ;)
Daarnaast is het mogelijk om volledig misspelde variabelen gecompiled te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.Gertjan. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:25:
[...]

Dat het compiled betekent niet dat het goed is he ;)
Daar is Linus het niet met je eens:
"Regression testing"? What's that? If it compiles, it is good; if it boots up, it is perfect.
:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Wat ik hierboven besprak over iOS programming zat allemaal in de minor Middleware op Avans in Den Bosch. Deze gaat overigens verdwijnen en gaat plaatsmaken voor mobile development.

Naast iOS heb ik dus ook les gehad over Android en Python in combinatie met Google AppEngine. Deze twee technieken hebben wij gecombineerd om een location-based game te ontwikkelen voor een ‘echte klant’ in tegenstelling tot een normale schoolopdracht. Even in het kort: in het spel had je meerdere teams waarbij het de bedoeling was om zoveel mogelijk geld te verliezen door middel van multiple-choice vragen, foto-opdrachten, casino spellen en portemonnees.

De multiple-choice vragen spreken denk ik voor zich. Bij de foto-opdrachten was het de bedoeling om een foto te maken van een persoon, object of om iets uit te beelden. Deze foto werd dan verzonden naar Google AppEngine, waarna deze weer werd opgehaald in Windows door middel van een C# applicatie (elke taal was hier toegestaan). Deze foto werd dan beoordeeld en weer teruggepost naar Google AppEngine, waarbij de telefoon elke x-seconden nieuwe events ophaalt, en daarbij ook meteen de GPS locatie post.

Casino spellen werden daarentegen onderling gespeeld tussen teams. Hierbij had je drie spellen waaronder een behendigheidsspel, benaderingsvraag en kansspel. Portemonnees kon je verliezen waardoor ze virtueel in het speelveld lagen. Deze konden dan weer opgepakt worden door andere teams, wanneer zij over de locatie heenliepen.

Naast iOS heb ik dus genoeg gedaan gehad die minor. Misschien een aanrader voor mensen die ook deze opleiding willen gaan doen :P

Overigens is het gebruik van de camera over meerdere Android devices een ramp. Ook het gebruik van grotere en/of veel plaatjes is redelijk dodelijk. Waarbij je namelijk goed moet opletten of je deze wel weer teruggeeft aan de GC doormiddel van recycle(), aangezien Bitmap's 'speciaal' zijn binnen Android 8)7. En als laatste tip kan ik je geven dat je er nooit vanuit moet gaan dat een Activity nog open staat wanneer je in een andere Activity zit. Dalvik kan er zomaar voor kiezen om (ook al is het een singleton) deze op te ruimen.
Pagina: 1 ... 162 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak