En over het algemeen levert dat je ook geen salarisverhoging en promotie op
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Onze CEO heeft tegenwoordig wel een retelekkere PA. Lang, slank, tieten, donker haar, blauwe ogen en benen die maar niet ophouden. Maarja, of dat wat oplevert....Gertjan. schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:25:
Sowieso heb ik een mannelijke manager (en directeur), dus dat is voor mij sowieso een no-go.Vrouwlijke managers zijn zeldzaam, en als die er al zijn is het vaak niet echt van het kaliber "jammie!".
https://niels.nu
Jaloerse blikken van je collega's als je die doetHydra schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:25:
[...]
Onze CEO heeft tegenwoordig wel een retelekkere PA. Lang, slank, tieten, donker haar, blauwe ogen en benen die maar niet ophouden. Maarja, of dat wat oplevert...
Dat werkt kut.
Ik draai de timer1.exe op Ubuntu onder Wine en de uitkomst is
00.018 - 3908.4980000034 10.005 - 9913.93100000173 20.015 - 9994.45099999756 30.005 - 9984.6099999994 40.005 - 9994.31300000101 50.005 - 9994.30200000107 00.006 - 9994.47900000215 10.006 - 9993.69600000232 20.005 - 9993.6799999997 30.006 - 9994.4130000025
Close, but no cigar voor de jongens en meiden van VirtualBox
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat begrijp ik. Wat ik daarmee probeerde aan te geven is dat de virtualisatielaag tussen de host en de VM waarschijnlijk het probleem is. Aangezien de timers native op Ubuntu wel goed lijken te werken..oisyn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:21:
Wine doet niet aan virtualization, die vertaalt louter de API calls.
Het is een pricewatch: Intel Xeon X5650Heeft jouw CPU eigenlijk wel support voor virtualization? Zonder dat moet VB alle privileged instructions gaan zitten emuleren, ik kan me voorstellen dat dat de interne timings verneukt.
Lijkt er wel op dusIntel® Hyper-Threading Technology Yes
Intel® Virtualization Technology (VT-x) Yes
Intel® Trusted Execution Technology Yes
Edit; Ik heb in mijn VirtualBox ingesteld dat VT-/AMD-x acceleratie moet toepassen. Dus meer kan ik er dan ook niet aan doen.
[ Voor 59% gewijzigd door Matis op 07-07-2011 17:28 ]
Overigens moet ik nog ergens een mini-displayport naar displayport kabel zien te vinden. Ik heb net heel Groningen afgefietst en geen enkele winkel heeft zo'n kabel (of ze zeggen, alleen in onze webshop). Iemand tips, zou fijn zijn als die ook nog morgen geleverd kon worden
En nu verder over code: Vandaag samen met een studiegenoot bespreking gehad van onze ingeleverde Java project. De studentassistenten die de zaak nakeken hadden geen opmerkingen, ronduit perfect

Verwijderd
Ik ben eerder voor kwaliteit ipv kwantiteit
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Jup, en 1.5 regelafstand, 4 cm topmarge, 2.5cm voor de rest, 12pts proportioneel font, een hele reeks andere requirements. Maar goed, ik ben op de helft...Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:02:
Moet er een minimaal aantal woorden in je stageverslag staan?
Ik ben eerder voor kwaliteit ipv kwaliteit.
Of gewoon netjes doen wat er van me gevraagt word en vlot afstuderen zodat ik van al dit gemeuk af benAloys schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:08:
Gewoon LaTeX gebruiken en dan melden dat ze niet zo moeten huilen.

[ Voor 12% gewijzigd door PrisonerOfPain op 07-07-2011 18:10 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
dat maakt uit, maar niet veel als je op de milliseconde nauwkeurig wil triggeren.
@Matis Ik herken de frustratie. Ik was uiteindelijk tevreden door met twee timers te werken. Een grove, die binnen de minuut een beperkt aantal keren afgaat; en een 'sprint' timer die dan de laatste 10-20 seconden overbrugt om op het gewenste tijdstip uit te komen.
Dan nog wil het wel voorkomen dat je, op fysieke hardware, 1 ms te vroeg in je eventprocedure terechtkomt...
Een dag niet verstrooid is een dag niet geleefd!Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:20:
[...]
Kwantiteit uiteraard. Ik ben nogal verstrooid vandaag...
* YopY vereeuwigt zichzelf met die uitspraak.
Overigens, woei en het is nu zeker, september naar Strangeloop,

...Tot volgend jaar, als ik een volledig contract krijg en dik betaald wordt enzo. Zoals het nu lijkt (en da's een heel voorlopige schatting) is het kat in het bakkie, de assessment die ze iedereen laten doen is een makkie (voor mij), én ik heb nog 9 maanden om precies te worden zoals ze hun werknemers graag willen zien.
En natuurlijk nog dikke props krijgen als ik over ~4 weken een dikke presentatie / workshop / reclame maak over NodeJS, opgevolgd door nog eentje over frameworks en vette hippe nieuwe dingen daarin.
Ik hoef ook niet op de milliseconde nauwkeurig te triggeren, maar een maximale deviatie van 500ms zal toch wel fijn zijnbiomass schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:26:
dat maakt uit, maar niet veel als je op de milliseconde nauwkeurig wil triggeren.
Zoals ik al aangaf, 1ms is geen enkel probleem, 5 seconde op een interval van 10 seconde wel@Matis Ik herken de frustratie. Ik was uiteindelijk tevreden door met twee timers te werken. Een grove, die binnen de minuut een beperkt aantal keren afgaat; en een 'sprint' timer die dan de laatste 10-20 seconden overbrugt om op het gewenste tijdstip uit te komen.
Dan nog wil het wel voorkomen dat je, op fysieke hardware, 1 ms te vroeg in je eventprocedure terechtkomt...
@hierboven; Gek hoor, zo'n bijeenkomst
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 07-07-2011 21:59 ]
Pas je op dat je niet door je rug gaat bij het bukken?YopY schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:56:
[...]
én ik heb nog 9 maanden om precies te worden zoals ze hun werknemers graag willen zien.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Beetje zitten prutsen, maar volgens mij werkt dit beter, nog steeds niet perfect, maar hij corrigeert zichzelf..oisyn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:17:
Waarom niet? Anders heeft ie én promotie, én salarisverhoging, én sex gehad.
Dit werkt beter
...
Als ie dan te vroeg getriggerd wordt, dan wacht ie dus langer dan 10s ipv dat ie opnieuw voor het eerstvolgende 10s interval scheduled.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Reactive.Concurrency; using System.Reactive.Linq; using System.Text; namespace TimerTest { class Program { static void Main(string[] args) { const double N = 10; Console.WriteLine("Start from program - Interval " + N); var begin = TimeSpan.Zero; var timer = Observable.Timer(TimeSpan.Zero, TimeSpan.FromSeconds(N)).ObserveOn(Scheduler.Immediate); timer.TimeInterval().Subscribe(e => { begin += e.Interval; Console.WriteLine("{0} - {1}", begin, e.Interval); }); Console.ReadLine(); } } } |
Bij 147 ticks is de standaardafwijking 4,5266 milisecondes.
Ben momenteel ook wat aan het spelen met Reactive Extensions, vandaar deze oplossing.
Zat om 6:00 al braaf achter mijn laptopje (lekker vanuit huis werken). Hoewel de motivatie laag is toch maar eens wat doen (momenteel zwaar last van uitstelgedrag).
* .Gertjan. gaat een bakje koffie tappen
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Weekend begint pas om half zes vanmiddag. En dan nog door de file naar huis als regio Zuid vandaag vakantie krijgt..Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:34:
Rustig hier, iedereen al aan de vakantie/het weekend begonnen?
Zat om 6:00 al braaf achter mijn laptopje (lekker vanuit huis werken). Hoewel de motivatie laag is toch maar eens wat doen (momenteel zwaar last van uitstelgedrag).
* .Gertjan. gaat een bakje koffie tappen

Ik ben al van 7u30 fysiek aanwezig op kantoor, maar het is de laatste dag voor 2 weken verlof, dus echt vlot gaat het nog niet.
Vandaag nog testversie opleveren dan kunnen de gebruikers rustig testen terwijl ik op reis ga
Als er echt lastige bugs bovenkomen mag mijn collega die volgende week oplossen, ik vind dat goed geregeld
Oei, das balendev10 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:49:
[...]
Weekend begint pas om half zes vanmiddag. En dan nog door de file naar huis als regio Zuid vandaag vakantie krijgt.

Ik gooi mijn laptop rond 2 uur dicht en ga aan het weekend beginnen. Ben wel blij dat ik lekker vanuit thuis werk, want ik woon in regio zuid (en werk in noord en midden)
Work hard & be brave.
Ik buk nietWoy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:33:
[...]
Pas je op dat je niet door je rug gaat bij het bukken?

(Disclaimer: Ik kan wel goed overweg met de (relatief nieuwe) chef.)
DoggystyleYopY schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:15:
[...]
het is een club goedbetaalde 31337 pr0 developers zonder halsband, en die bukken ook niet.
Daar is vast ook wel een naam voor,Caelorum schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:23:
[...]
Doggystyle(en dan dus de niet bukken variant
)
Overigens, stil jij,
Gelukkig moet ik me daarop nog inlezen, screencasts bekijken, dus wordt wel rustig dagje voor mij
Ben de afgelopen week constant bezig geweest met jQuery, CSS en HTML.
Work hard & be brave.

Leuk een change porten naar een hogere versie rekening houdend met de wijzigingen die daar weer in zijn doorgevoerd.
CSS vind ikzelf nog niet zo leuk, maar komt misschien omdat ik het nog niet echt ken.deCube schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:01:
CSS-en is fun!
jQuery (& JavaScript) vind ik echt super, en dat doe ik ook met groot plezier!
1
| $SITE_ID == Site::EEN_SITE_NAAM ? "large" : "large" |
Wat krijg je toch leuke regeltjes als je code aanpast zonder na te denken
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Zometeen mezelf in pak hijsen voor de bruiloft van een vriend.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik heb vanmiddag/-avond ook een bruilof, van mijn neef. Nu eerst nog druk aan het werk, morgen ook nog de hele dag.Haan schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:32:
Mijn weekend begint ongeveer nu![]()
Zometeen mezelf in pak hijsen voor de bruiloft van een vriend.
Overigens een interessante email van Samsung gekregen betreffende mijn Android app en hun App Market
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Er is maar 1 CSS die leuk is en dat is CS:SdeCube schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:01:
CSS-en is fun!
Tenminste zo was het vroeger, CSS-en voor de "beste browser" (aldus een frontend "guru") IE6 heeft me menig slapeloze nacht gekost. Ik werd er bijna gillend wakker van
[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 08-07-2011 10:56 ]
jacobras schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:56:
CSS'en is leuk, maar ik kan best begrijpen dat je CSS'en voor IE6 een drama vindt
Pffft ben vandaag lekker bezig zeg

Correctie: IE6 is een DRAMA!jacobras schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:56:
CSS'en is leuk, maar ik kan best begrijpen dat je CSS'en voor IE6 een drama vindt
Waarom "beter"?P-Storm schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:59:
[...]
Beetje zitten prutsen, maar volgens mij werkt dit beter, nog steeds niet perfect, maar hij corrigeert zichzelf.
.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:04:
IE was sowieso een drama. Pas sinds versie 8 is het een redelijke browser om voor te ontwikkelen.

Welke taal? Waarom niet samenvoegen? Ik maak bij updaten/inserten gebruik van CodeIgniter's Active Records door een save() functie in mijn models te maken waarmee ik dan, afhankelijk of id is meegegeven, kan inserten of updaten.Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:04:
Pffft ben vandaag lekker bezig zegGewoon op 2 plekken de insert en update omgewisseld. Bij het opslaan van een nieuw item gebeurde er niets want hij deed een update op iets wat niet bestond. En bij het opslaan van een bestaand element kreeg ik ineens 2 vermeldingen in de database.
Tijd voor weekend zou ik zeggen
[ Voor 11% gewijzigd door jacobras op 08-07-2011 11:17 ]
Kijk eens naar Compass. Dat maakte het voor mij nog een stuk leuker :-)deCube schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:01:
CSS-en is fun!
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
C# met een koppeling naar een SQL database met stored proceduresjacobras schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:16:
Welke taal?
Gewoon niet lekker aan het opletten en een ifje totaal verkeerd-om opzetten
Overigens begin ik me nu wel een beetje te ergeren aan Visual Studio 2010
Hij heeft ook "maar" bijna 700 MB geheugen in gebruik... Aan de hardware zal het niet liggen vermoed ik: i5 met 4GB geheugen.
Ik ken het principe, echter nog nooit gebruikt...armageddon_2k1 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:21:
[...]
Kijk eens naar Compass. Dat maakte het voor mij nog een stuk leuker :-)
Work hard & be brave.
Hier ook een tevreden Compass-gebruiker die trouwens nu pas ziet dat Compass.app ook voor Windows verkrijgbaar isdeCube schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:25:
[...]
Ik ken het principe, echter nog nooit gebruikt...Staat wel op de planning though.
[ Voor 6% gewijzigd door jacobras op 08-07-2011 12:21 . Reden: Link gefixt ]
Hehe, ik kreeg al hoofdpijn bij het lezen van jouw tekstPrisonerOfPain schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:02:
Hoofdpijn omdat 360 geen recht-toe-recht-aan integer simd multiply heeft. In plaats daar van kun je (als je een 12-cycle cast wilt voorkomen) een 23-bit multiply doen door de mantissa van je IEEE 754 floats gigantisch bij elkaar te hacken. Prima, maar zó bekend was ik nog niet met hoe dat allemaal werkt.
Bij simd multiply begon ik af te dwalen en bij 12-cycle cast ging mijn brein BSOD
Wikipedia: SIMD, kort gezegt komt het er op neer dat je een operatie op meerdere dingen tegelijk kunt doen - meestal in een factie van de tijd of dezelfde tijd..Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:06:
[...]
Hehe, ik kreeg al hoofdpijn bij het lezen van jouw tekst
Bij simd multiply begon ik af te dwalen en bij 12-cycle cast ging mijn brein BSOD
Ergo ipv van a * b = c doe je
1
2
3
4
| a1 * b1 = c1 a2 * b2 = c2 a3 * b3 = c3 a4 * b4 = c4 |
[ Voor 28% gewijzigd door PrisonerOfPain op 08-07-2011 12:09 ]
Je linkje werkt niet en het deel in die video over kleurnaamselectors slaat natuurlijk nergens op metjacobras schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:32:
[...]
Hier ook een tevreden http://compass-style.org/Compass-gebruiker die trouwens nu pas ziet dat Compass.app ook voor Windows verkrijgbaar is
Het idee erachter rockt wel idd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Een int x kun je simpelweg OR'en met een constante zodat er uiteindelijk 224 + x in je float staat. Op voorwaarde dat x positief is en kleiner dan 224PrisonerOfPain schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:02:
Hoofdpijn omdat 360 geen recht-toe-recht-aan integer simd multiply heeft. In plaats daar van kun je (als je een 12-cycle cast wilt voorkomen) een 23-bit multiply doen door de mantissa van je IEEE 754 floats gigantisch bij elkaar te hacken. Prima, maar zó bekend was ik nog niet met hoe dat allemaal werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2011 12:21 ]
Mja het foefje weet ik wel; ik snap alleen niet waarom het werkt (omdat ik niet begrijp hoe de IEEE standaard z'n operaties heeft gespecificeerd). Maar idd, c = 0x3F800000 | i, p = fnms(v, c, c), r = (int)p met 0 <= i <= 1 << 23 is hoe het in elkaar steekt maar ik ben nu op bit-niveau aan het uitvogelen hoe.oisyn schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:19:
[...]
Een int x kun je simpelweg OR'en met een constante zodat er uiteindelijk 224 + x in je float staat. Op voorwaarde dat x positief is en kleiner dan 224
Niet sign-extenden?.oisyn schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:19:
Negatieve ints moet je eerst negaten, maar de sign bit wil je wel behouden
Edit: nevermind; je 0x7fffffff ^ v + 1 doet dat.
[ Voor 30% gewijzigd door PrisonerOfPain op 08-07-2011 12:32 ]
Link gefixt, had wat zitten rommelen met de [ url]-tagBtM909 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:17:
[...]
Je linkje werkt niet en het deel in die video over kleurnaamselectors slaat natuurlijk nergens op metMooi he hoe marketing werkt
Ik bedoelde trouwens 223.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:22:
[...]
Mja het foefje weet ik wel; ik snap alleen niet waarom het werkt (omdat ik niet begrijp hoe de IEEE standaard z'n operaties heeft gespecificeerd). Maar idd, c = 0x3f800000 | i, p = fnms(v, c, c), r = (int)p met 0 <= i <= 0xFFFF is hoe het in elkaar steekt maar ik ben nu op bit-niveau aan het uitvogelen hoe
Een float is opgeslagen in de vorm (1 + mantissa/223) * 2exp. De 23 mantissa-bits zitten onderin, dus dat komt overeen met de bits van je int. Daarna volgen 8 exponent bits (met een bias van -127, dus 127 betekent exp=0), en daarna de sign bit.
Feitelijk doet de exponent er niet zo heel veel toe als je alleen maar geinteresseerd bent in de mantissabits van het antwoord. Jij doet 0x3f800000, da's een exp van 0 (want 127 << 23), dus feitelijk reken je met 1 + x/223, maar in principe kun je een willekeurige exponent nemen.
Nee, ints zijn two's-complement, maar floats zijn sign-and-magnitude. Je wilt dus de positieve waarde van je int, en de sign bit in de float op 1. Aangezien bij negatieve waarden van een int de hoogste bit altijd 1 is, kun je die dus ook direct meekopiëren naar de float representatie. Een negate is het omdraaien van alle bits (NOT), en dan 1 erbij optellen. Aangezien je de sign bit niet wil omdraaien moet je dus xorren met 0x7fffffff.Niet sign-extenden?
Maar ik zie dat je invoer gewoon in een int register staat, dan kun je natuurlijk nog doen wat je wil. De XOR en ADD methode is vooral handig als de dingen al in een SIMD register staan, want dat is dan je enige oplossing om een int te negaten.
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2011 12:36 ]
Die A50 moet ik dus ook op. Vanuit het zuiden naar de A15. Normaal gesproken niet zo'n probleem, maar ik ben benieuwd vanmiddag..Gertjan. schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:56:
[...]
Oei, das balen
Ik gooi mijn laptop rond 2 uur dicht en ga aan het weekend beginnen. Ben wel blij dat ik lekker vanuit thuis werk, want ik woon in regio zuid (en werk in noord en midden)Normaal is de A50 al een ramp, maar wanneer de vakantie begint is het helemaal om te huilen
Blij dat mij dat leed bespaard blijft
Die ik ge-embed heb?jacobras schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:23:
[...]
Link gefixt, had wat zitten rommelen met de [ url]-tag. Maar welke video bedoel je?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit is volgens mij de reden dat ik het stap-voor-stap aan het doen ben; want ondanks dat de mantissa bits een integer multiply ondergaan kun je dus niet hetvolgende doen:.oisyn schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:31:
Feitelijk doet de exponent er niet zo heel veel toe als je alleen maar geinteresseerd bent in de mantissabits van het antwoord. Jij doet 0x3f800000, da's een exp van 0 (want 127 << 23), dus feitelijk reken je met 1 + x/223, maar in principe kun je een willekeurige exponent nemen.
1
2
3
4
5
6
7
8
| union { float f; int u } u, v, w; u.u = 0x3f8000ff; v.u = 0x3f8000ff; w.f = u.f * v.f; int result = ~0xff000000 & w.u |
Terwijl je wel iets dergelijks zou verwachten als dat het enige was wat er gebeurde; blijkbaar gaat het er iets anders aan toe met impliciete bits en een ogenschijnlijk rare manier om results te truncaten van 48-bits naar 23-bits. Vervolgens moet er ook nog een subtract en een cast terug gedaan worden (reden: vooralsnog onduidelijk).
Verwarring kwam omdat je bij een fp subtraction de mantissa wel naar two's complement omzet..oisyn schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:31:
Nee, ints zijn two's-complement, maar floats zijn sign-and-magnitude.
De data (een kleur-kanaal) staat als integer waarde in 't SIMD register.Maar ik zie dat je invoer gewoon in een int register staat, dan kun je natuurlijk nog doen wat je wil. De XOR en ADD methode is vooral handig als de dingen al in een SIMD register staan, want dat is dan je enige oplossing om een int te negaten.
Mijn aantekeningen tot nu toe aan de hand van deze slides.
Ik word er chinees van -_-The interpolation constant is 255 in this case, it's calculated as:
255 * -pow(2, 23) = -2139095040 = 0xCEFF0000
The color channel value is 0xff
3f800000 | 0xff = 1.0000304 = 0x3f8000ff
1.10011101.11111110000000000000000 (255 * -pow(2,23))
0.01111111.00000000000000011111111 (0x3f8000ff)
1. value of one or both operands = 0? No.
2. compute sign s = Xs XOR Ys = 1 xor 0 = 1. Sign is 1.
3. Multiply mantissas with /implicit/ 01 bits at the beginning!
[01] 11111110000000000000000 = 0xFF0000
[01] 00000000000000011111111 = 0x8000FF
0xFF0000 * 0x8000FF = 0x7F80FE010000
truncate to 24-bit (eg. right shift until lsb = 1 WARNING: empirical result)
0x7F80FE010000 >> 17 = 0xFF01FC
4. Compute exponent of result:
BiassedExponent1 + BiassedExponent2 - 127 = 157 + 127 - 127 = 157 = 9D
[ Voor 44% gewijzigd door PrisonerOfPain op 08-07-2011 13:12 ]
Mja, je zei het net alsof ik een video linkte die nergens op sloeg ofzo
Trouwens laatst een aantal wijzigingen gemaakt in de output van Compass omdat ik geen tijd had om Compass eerst te watchen en alles (na herinstall). Werk ik nu nog in, binnenkort die wijzigingen maar eens overzetten naar het .sass-bronbestand.
Integers multiplyen wordt een beetje screwie, want je verliest heel veel precisie. Stel je hebt 4 bits floats, en je vermenigvuldigt de int 1 met 1, dan krijg je dus (in binair) 1.0001 * 1.0001 = 1.00020001. Nu ben je geinteresseerd in die onderste 4 bits, dus 0001, maar die passen niet in je float, die is gewoon 1.0002. Je moet dus éérst de 1 eraftrekken voor je rekent. En dan is het ook handig als je int gewoon de int was die het zou moeten zijn, waardoor OR'en met 0x4b000000 (= (127+23) << 23) handiger is. Je ints staan dan als x+223 als floats in je register. Kun je eerst een subtract doen met 223 zodat je gewoon de ints hebt in een float representatie. Dan kun je je rekenwerk doen, en aan het eind tel je er weer 223 bij op (om de mantissa bits op de juiste plek in de int te fixeren). Een AND met 0x7ffff geeft vervolgens weer het antwoord als int.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:44:
[...]
Dit is volgens mij de reden dat ik het stap-voor-stap aan het doen ben; want ondanks dat de mantissa bits een integer multiply ondergaan kun je dus niet hetvolgende doen:
C:
1 2 3 4 5 6 7 8 union { float f; int u } u, v, w; u.u = 0x3f8000ff; v.u = 0x3f8000ff; w.f = u.f * v.f; int result = ~0xff000000 & w.u
Oftewel:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| union { float f; int u; } u, v, w; u.u = 0xff | ((127+23) << 23); v.u = 0xff | ((127+23) << 23); u.f -= (float)(1 << 23); v.f -= (float)(1 << 23); w.f = u.f * v.f; w.f += (float)(1 << 23); int result = w.u & ((1 << 23) - 1); // 255*255 == 65025 |
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2011 16:24 ]
1
2
| // send mail // TODO... |
[ Voor 3% gewijzigd door jacobras op 08-07-2011 13:16 ]
Meer extension method, meer anonymous method meer stuff. Meer coolness. En een Observable. gemiste kans : de timer wordt niet uit een database gedeserialized.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
[ Voor 98% gewijzigd door PrisonerOfPain op 08-07-2011 15:47 ]
Ben het niveau helemaal kwijt samen met een collega, flauwe woordgrappen alom (testen is saaaaai)
Was het niveau al aan het zoeken, maarja, hoe vind je iets dat er niet is.
1
| <%# This file intentionally left blank. %> |

...Maar de API niet echt spannend,

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| // eenvoudig voorbeeld: print alle cellen en doe alsof alles string inhoud heeft (heeft het niet): Workbook workbook = new XSSFWorkbook(filename); for (int sheetIndex = 0; sheetIndex < workbook.getNumberOfSheets(); sheetIndex++) { Sheet sheet = workbook.getSheetAt(sheetIndex); for (int rowIndex = 0; rowIndex < sheet.getPhysicalNumberOfRows(); rowIndex++) { Row row = sheet.getRow(rowIndex); for (int cellIndex = 0; cellIndex < row.getPhysicalNumberOfCells(); cellIndex++) { Cell cell = row.getCell(cellIndex); System.out.println(cell.getStringCellValue()); // jeuj } } } |
Is er overigens ook een library oid die onderstaande code iets eenvoudiger / mooier / wat dan ook kan maken?
1
2
3
4
5
6
7
8
| public List<Sheet> getSheets() { List<Sheet> result = new ArrayList<Sheet>(workbook.getNumberOfSheets()); for (int sheetIndex = 0; sheetIndex < workbook.getNumberOfSheets(); sheetIndex++) { result.add(workbook.getSheetAt(sheetIndex)); } return result; } |
Was dat maar zo, dan was het mijn laatste dag voor drie weken vakantie. Nu nog iets meer dan 4,5 te gaan...Gamebuster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:59:
Is het al vrijdag?
Vakantie.. ik kijk er ook al naar uit. Moet alleen nog even wachten, september pas.Amras schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:46:
[...]
Was dat maar zo, dan was het mijn laatste dag voor drie weken vakantie. Nu nog iets meer dan 4,5 te gaan...

Eerste commentaar wat iemand er over geeft: "t ziet eruit alsof ik een half uurtje in paint heb zitten klooien".
Fuck, heb ik daar nou een jaar onderzoek voor zitten doen?
ok, ok, dit was een meting die ik vorige week even tussendoor heb gedaan, maar toch. Het heeft me in ieder geval meer tijd en energie gekost dan een half uurtje paint
scipy
[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 11-07-2011 11:25 ]
Vlaamsche feestdagGamebuster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:59:
Is het al vrijdag?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Terugzetten naar de klant onder vermelding van "niet reproduceerbaar"? Moeten ze maar goede stappen noteren. "Het werkt niet"-meldingen tik ik meteen weer terug. Zeker als die melding bij die klant al langs de applicatiebeheerder en testcoördinator is gegaan...Hoogie2004 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:05:
Hier wat bugs aan het testen na fixes.
Ben het niveau helemaal kwijt samen met een collega, flauwe woordgrappen alom (testen is saaaaai)
Was het niveau al aan het zoeken, maarja, hoe vind je iets dat er niet is.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nja, klant... Het is een interne applicatie die binnenkort live gaat, aantal bugs wat bij de test naar voren kwamen. Nu zijn de fixes gedeployed naar onze eigen test omgeving alvorens het de rest van OTAP ingaat...CodeCaster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:45:
[...]
Terugzetten naar de klant onder vermelding van "niet reproduceerbaar"? Moeten ze maar goede stappen noteren. "Het werkt niet"-meldingen tik ik meteen weer terug. Zeker als die melding bij die klant al langs de applicatiebeheerder en testcoördinator is gegaan...
Het zal de vakantie wel zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 11-07-2011 11:51 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja, het was het niveauCodeCaster schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:51:
Oh, ik las een beetje scheef. Ik begreep dat het "hoe vind je iets dat er niet is" op de bugs sloeg, maar het was blijkbaar het niveau.
Het zal de vakantie wel zijn.
Vlaamsche ambtenaren en banken. Mijn broer werkt aan 't Stad (Antwerpen) en heeft dus vrijaf. Ik heb pas volgende maand werk, dus maakt op zich niet uit voor mij.Snake schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:42:
Alleen ambtenaren vrij toch he? Niet dat ik er wat aan heb, werk in Wallonie
Als je Java wilt blijven gebruiken (ipv Scala / Groovy / whatever fancy taal) is dit misschien wat: GuavaYopY schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:38:
Is er overigens ook een library oid die onderstaande code iets eenvoudiger / mooier / wat dan ook kan maken?
Java:
1 2 3 4 5 6 7 8 public List getSheets() { List result = new ArrayList(workbook.getNumberOfSheets()); for (int sheetIndex = 0; sheetIndex < workbook.getNumberOfSheets(); sheetIndex++) { result.add(workbook.getSheetAt(sheetIndex)); } return result; }
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Geweldig om contravariantie en covariantie te zien.NetForce1 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:12:
[...]
Als je Java wilt blijven gebruiken (ipv Scala / Groovy / whatever fancy taal) is dit misschien wat: Guava

1
| Function<? super F, ? extends T> function |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik snap natuurlijk dat het een programmeeruitdaging is, maar is het in zo'n geval (schoolwerk) niet gewoon handiger om in Matlab (of vergelijkbaren) aan de gang te gaan met plotjes?ValHallASW schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:23:
Masterverslag bakken (natuurkunde). Dus: plotjes bakken. Hoera, python + scipy.
[afbeelding]
Eerste commentaar wat iemand er over geeft: "t ziet eruit alsof ik een half uurtje in paint heb zitten klooien".
Fuck, heb ik daar nou een jaar onderzoek voor zitten doen?
ok, ok, dit was een meting die ik vorige week even tussendoor heb gedaan, maar toch. Het heeft me in ieder geval meer tijd en energie gekost dan een half uurtje paint
scipyOriginPro
Gebruik de TFS powertools voor 2008Haan schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:21:
Vraagt een collega me of ik een rollback uit kan voeren op een project in TFS, blijkt dat die functie er pas sinds 2010 inzit en wij nog op 2008 draaienNu mag ie handmatig alle bestanden terugzetten
Daar zit de rollback wel in
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-07-2011 13:30 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Python + scipy (+ spyder als IDE) is vergelijkbaar met Matlab. Maar dan begint het wél bij 0 met tellen, kan je wél fatsoenlijk functies maken en krijg ik er niet de neiging van om haren uit mijn hoofd te trekken.armageddon_2k1 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:28:
Ik snap natuurlijk dat het een programmeeruitdaging is, maar is het in zo'n geval (schoolwerk) niet gewoon handiger om in Matlab (of vergelijkbaren) aan de gang te gaan met plotjes?
OriginPro is een vrij standaard plotprogramma, maar ook niet goed voor de hoeveelheid haren in mijn hoofd. Prima om een enkel plotje in te maken, maar systematisch data verwerken? Liever niet..
Het is overigens niet zozeer een programmeeruitdaging, het is vooral ook een uitdaging om te bedenken welke plotjes je kunt gebruiken om je verhaal toe te lichten, en hoe je die plotjes (qua dataverwerking) maakt. De daadwerkelijke code is niet zo spannend (en is vrij ranzig, ab-so-luut niet DRY, etc
Kwestie van gewenning dus. Zoals elke taal kan je het zo smerig maken als je wil. Zeker in de latere Matlabs kan je zeer netjes en gestructureerd werken. Ik heb er in ieder geval hele mooie oplossingen mee gemaakt en ik heb werkelijk hele mooie staaltjes gezien. Anyhow. Gewenning dus. Het is gewoon een andere taal apparently. Ik dacht even dat je from scratch bezig was met plotting tools ontwikkelen.ValHallASW schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:50:
[...]
Python + scipy (+ spyder als IDE) is vergelijkbaar met Matlab. Maar dan begint het wél bij 0 met tellen, kan je wél fatsoenlijk functies maken en krijg ik er niet de neiging van om haren uit mijn hoofd te trekken.
Daarnaast heb je er dus nu (naar eigen zeggen) ook een puinhoop van gemaakt, dus ongeacht de taal.

Had laatst ook al hetzelfde, maar dan met FTP (met Filezilla). Bestanden werden niet goed overschreven.
[ Voor 6% gewijzigd door roy-t op 11-07-2011 14:08 ]

NixMLroy-t schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:07:
Aaarrrgg XML files parsen die 99,999% conformant zijn. (behalve van die tag die soms voorkomt die een | gebruikt in de naam van een attribute....)
Verwijderd
Je kunt ook nog iets anders doen; Game of Thrones kijken ofzo
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak