De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Vroeger werkte ik ook vaak over, maar sinds ik met afvallen (en dus meer sporten) ben begonnen, heb ik daar geen tijd meer voor :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Argh, ik irriteer me enorm aan de Track & Trace site van PostNL.
Als je zoekt op je pakket komt er ten eerste de hele site (inclusief menu's) nog een keer in een frame op de site, dat is gewoon lelijk. En vervolgens gaat dat frame niet eens via HTTPS, waardoor Firefox en IE een waarschuwing geven. In Chrome is deze waarschuwing er niet, maar moet ik wel 2x op Zoek drukken om mijn resultaten te krijgen. 8)7

Zo moeilijk is het toch niet om een fatsoenlijke site op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dragor schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:56:
Argh, ik irriteer me enorm aan de Track & Trace site van PostNL.
Als je zoekt op je pakket komt er ten eerste de hele site (inclusief menu's) nog een keer in een frame op de site, dat is gewoon lelijk. En vervolgens gaat dat frame niet eens via HTTPS, waardoor Firefox en IE een waarschuwing geven. In Chrome is deze waarschuwing er niet, maar moet ik wel 2x op Zoek drukken om mijn resultaten te krijgen. 8)7

Zo moeilijk is het toch niet om een fatsoenlijke site op te zetten?
LostBoys toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

^^ eens. Heb net een klein projectje met VBA achter de rug. Ben blij dat het is afgerond.
Had persoonlijk liever met C# bezig geweest, helaas ondersteund excel 2002 dat niet...

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Goede ... hnnHGGgh .. morgen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:53

jacobras

Developer

dingstje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 01:02:
[...]

.html() past de innerHtml van het betreffende element aan, zodat je form dus eigenlijk een child wordt van de anchor. .replaceWith() daarentegen vervangt het betreffende element door de form, zodat je anchor gewoon verdwijnt en de form in de plaats komt. There's a manual for that ;)
De manual ken ik uiteraard, las er overheen. Bedankt in ieder geval.

Goedemorgen :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
IE9 uitgerold hier. Met die homescreen met de meest gebruikte sites kan je pijnlijk zien hoe veel je op GoT zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
jip_86 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:06:
IE9 uitgerold hier. Met die homescreen met de meest gebruikte sites kan je pijnlijk zien hoe veel je op GoT zit :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ESradxjlYPz9zpmXjcBQ5iKQ/medium.jpg

Hmm, whut? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
cba, ze hebben er hier niet echt problemen mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door PeterSelie op 06-07-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Haan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:33:
Anyway, ik vind het wel weer mooi geweest voor vandaag, 13 uur op de teller en morgen weer vroeg verder :O
Had ik gisteren ook, :/. Werken van 8:30 tot 4, gevolgd door een tweewekelijks terugkerende knowledge exchange + diner (waar we presentaties en workshops enzo doen, is wel leuk) tot 9 uur, en toen wou de chef (die regelmatig tot na middernacht zit te mailen - vind 'ie leuk) nog even vergaderen over iets dat we eerder die dag gedaan hebben. Half 12 thuis, ach ja. 16 uur weg, en vanochtend gewoon weer opnieuw :p. Wel later begonnen natuurlijk (het is niet alsof we voor dit soort extra inzet vergoed worden, ik zeker niet ivm mijn niet-volwaardige-werknemer-zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lGD3r.png

Op m'n werk. 4 websites van m'n werk, YT, tweakers, google en ychat

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GoT, GoT, GoT, t.net, devmaster.net, oisyn's password tool, game build server status

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 06-07-2011 14:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Leuk:"Ja, maar het moet ook werken met de bestanden van Y". Waar Y dus het product is dat wij momenteel vervangen. Grote specificatie verandering zo aan het eind van het project... Vooral de verandering naar een lagere versie van de VM... En ik gebruikte natuurlijk nieuwe language features...

GoT, Gmail, intranet (prod), intranet (staging), intranet trac, intranet2 trac :+

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 06-07-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben ik heel raar als ik vind dat je dat wel gewoon had kunnen verwachten? Ik bedoel, als je Y vervangt, dan wil je doorgaans dat oude meuk dat in Y gemaakt is wel gewoon nog werkt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ze zeiden expliciteit dat dit niet hoefde... maar nu willen ze de oude meuk laten zien terwijl in de achtergrond de content wordt gepushed. En verder kunnen ze de VM niet updaten wegens "veelste duur om te vervangen". Waarom zeg je dan eerder dat we de nieuwe VM versie moeten en kunnen gebruiken 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 06-07-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Woeps

[ Voor 96% gewijzigd door alienfruit op 06-07-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is dan wel suf ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, best wel vervelend want de nieuwe VM heeft een hele reeks GC verbeteren en het geheugenverbruik is lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jeej, bug in MSVC++ (2008 en 2010)

Dit compilet:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
struct Foo
{
    const int i;

Foo();
    operator int() const;
    Foo& operator=(int);
};

int main()
{
    Foo a, b;
    a = b;
}

Wat klopt hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:36

Haan

dotnetter

Ik heb weleens het idee dat jij de hele dag allerlei obscure code zit uit te proberen :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee het zijn echt dingen waar ik in de praktijk tegenaan loop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:39:
Ik heb weleens het idee dat jij de hele dag allerlei obscure code zit uit te proberen :P
Second that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:46:
Nee het zijn echt dingen waar ik in de praktijk tegenaan loop :)
Mja, die pech heb je helaas als je bijna dagelijks tussen 3 compilers moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar weet iemand het antwoord ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik krijg een unresolved external symbol-error van de linker als ik die code in VS2008 en VS2010 plak, maar dat zal meer aan (het gebrek aan) mijn C++-kennis liggen. Dus nee, ik weet het antwoord in ieder geval niet. :+

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 06-07-2011 16:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat komt omdat ik geen definities heb gegeven van de verschillende methods in Foo. Maar dan heb je het waarschijnlijk gecompiled met MSVC++, die vindt dat de code prima is, terwijl het dat nou juist niet is :P. Regel 13 zou een compile error op moeten leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 06-07-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Je default assignment operator is fucked omdat het een const int is, maar waarom valt MSVC hier niet over?

code:
1
2
3
4
prog.cpp: In member function 'Foo& Foo::operator=(const Foo&)':
prog.cpp:2: error: non-static const member 'const int Foo::i', can't use default assignment operator
prog.cpp: In function 'int main()':
prog.cpp:13: note: synthesized method 'Foo& Foo::operator=(const Foo&)' first required here

[ Voor 77% gewijzigd door PrisonerOfPain op 06-07-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 14:27

CoolGamer

What is it? Dragons?

De compiler moet de default assignment operator aanroepen i.p.v. een implicite cast naar int te doen en de operator=(int) aan te roepen. Echter werkt de default assignment operator niet, want er is een const-member?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheCoolGamer wint een koekje. Het antwoord van PrisonerOfPain kan ik niet goed rekenen omdat hij het heeft over de copy ctor, en niet over de copy assignment operator ;)

.edit: na de edit wel, maar ja, TheCoolGamer was eerder :P

.edit2: trouwens wel heel freaky
PrisonerOfPain wijzigde dit bericht 06-07-2011 16:20
TheCoolGamer Geplaatst op woensdag 06 juli 2011 16:21
Terwijl de reactie van TheCoolGamer toch echt eerder was dan PrisonerOfPain's edit 8)7
PrisonerOfPain schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:36:

Je moet niet zo veel op die gele balk klikken en vaker de pagina refreshen O-)
Ah ja, toch niet zo freaky idd :). Maar helaas, het koekje is al vergeven en over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd >:)

[ Voor 74% gewijzigd door .oisyn op 06-07-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:35:
TheCoolGamer wint een koekje. Het antwoord van PrisonerOfPain kan ik niet goed rekenen omdat hij het heeft over de copy ctor, en niet over de copy assignment operator ;)
Je moet niet zo veel op die gele balk klikken en vaker de pagina refreshen O-)
.oisyn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:35:
Ah ja, toch niet zo freaky idd :). Maar helaas, het koekje is al vergeven en over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd >:)
Jij bent stom. :'(

[ Voor 26% gewijzigd door PrisonerOfPain op 06-07-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 16:09

Kwastie

Awesomeness

Kan iemand mij het volgende uitleggen:

Waarom wil iedere (beginnende) PHP programmeur een _eigen_ CMS schrijven?

En als je vraagt: "Waarom?", krijg ik 9/10 te horen dat het "beter" is dan de rest.. |:( *zucht*

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Kwastie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:54:

En als je vraagt: "Waarom?", krijg ik 9/10 te horen dat het "beter" is dan de rest.. |:( *zucht*
Omdat een eigen CMS da bomb is bij de chickies; JWZ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Om ervan te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb ook een eigen CMS O-) . Maar de reden daartoe is dat ik een hobby project wilde en nu is het maatwerk wat voor dit doeleinde heerlijk werkt. Bovendien is het nu erg klein, scheelt mij weer in het bijhouden (en php4 ondersteuning was genoeg, stomme host is/was altijd laat met upgrades).

Edit: bovendien is het gebruiken van een willekeurige bestaande cms (met eigen custom template) een behoorlijke uitdaging voor een beginner hoor :) .

[ Voor 20% gewijzigd door Aloys op 06-07-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
Pak dan WP/Drupal en maak het veilig.

Als je even wil lachen: http://forum.fok.nl/topic/1676427/1/75#98945260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En ik maar steeds in mijn achterhoofd "en nu komt de clou", maar nee, het leek gewoon een fatsoenlijke programmeur die dat verhaal postte. En dat op fok 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben schuldig! })
Waarom? Ik wou al langer een eigen blogje en heb eerst geprobeerd met andere CMS'en zoals Drupal, Joomla en WordPress. MAAR: ik wou een eigen template. Die kan je zelf maken (Artisteer, of je code hem helemaal zelf). Maar ik dacht: ik probeer gewoon zelf een heel klein simpel CMS'je te maken.

Het stelt niet veel voor hoor, ik maak zelf geen gebruik van een framework... Nuja, ik vind het er goed uitzien en zolang ik er me mee kan bezighouden leer ik ook het een en ander bij. Ik probeer redelijk wat aandacht te schenken aan veiligheid (met sql-injecties in het achterhoofd) maar moet me nu nog wat concentreren op xss-attacks.

Toen zag ik gisteren dit nieuwsbericht: nieuws: WordPress 3.2 biedt 'Zen-modus' in editor en ik moet toegeven: ik ben wel wat jaloers. Ik had misschien toch beter gewoon een template gemaakt, maar dat kan ik nog een andere keer doen.

Daarnaast ben ik nu ook bezig met een eigen shopping cart systeempje. Er zijn zo ook talloze open-source systemen te vinden, maar ik vind ze vaak gewoon te complex ... daarmee dat ik zo'n dingen al gauw zelf probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:19:
[...]

En ik maar steeds in mijn achterhoofd "en nu komt de clou", maar nee, het leek gewoon een fatsoenlijke programmeur die dat verhaal postte. En dat op fok 8)7.
Sowieso komt het over als een redelijk normale solicitatie, het is namelijk iets wat aan beidde kanten moet klikken. Zo'n gesprek kan ook gewoon op de klippen lopen als het de solicitant niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:54:
[...]

Omdat een eigen CMS da bomb is bij de chickies; JWZ :)
_/-\o_ Los daarvan vinden beginnende PHPers het vaak te complex om in een bestaand CMS te werken/programmeren. Je moet je immers flink inlezen wil je aan de slag kunnen. Ik herinner me nog de eerste keer dat ik in Magento een backend module moest schrijven :X Totaal niet aan het framework gehouden en gewoon alles zelf doen ookal waren er kant en klare klassen voor..

Over dat Fok sollicitatie verhaal: De assessment was dat er een klassendiagram/MVC model gemaakt moest worden, maar
meneer was absoluut tegen objectgeörienteerd programmeren
?? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024

It’s harder to read code than to write it.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
De eerste paar jaren sowieso, maar dat trok bij mij hoe langer hoe meer gelijk. Zeker als je een beetje regelmatig op dev-websites rondhangt en af en toe eens een open-source project door je debugger haalt.

[ Voor 23% gewijzigd door PrisonerOfPain op 06-07-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:17
Voor mij is het vaak ook de doorslaggevende factor om zelf even iets te brouwen dan een bestaand framework te gebruiken omdat laatstgenoemde doorgaans véél te veel rotzooi hebben voor wat ik nodig heb. Als ik Wordpress gebruik dan heb ik zeker 95% van de code niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het einde van dat FOK!-verhaal, dat ze hem toch willen hebben... toch mooi :)

In other news: vandaag een beetje aan het spelen met ADFS/WIF. Leuke techniek! Ik had zelfs al even Office 365 gekoppeld aan ADFS :$

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:12:
Als ik Wordpress gebruik dan heb ik zeker 95% van de code niet nodig.
Dus? Maakt dat die 5% die je wel gebruikt slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Avalaxy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:12:
Voor mij is het vaak ook de doorslaggevende factor om zelf even iets te brouwen dan een bestaand framework te gebruiken omdat laatstgenoemde doorgaans véél te veel rotzooi hebben voor wat ik nodig heb. Als ik Wordpress gebruik dan heb ik zeker 95% van de code niet nodig.
Hardware is cheap, veel goedkoper dan zelf iets maken. Dus waarom zou je dan die 5% niet gebruiken?

En dan heb je alle bijkomende problemen: beveiliging en ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:56:
[...]

Dus? Maakt dat die 5% die je wel gebruikt slecht?
Kwastie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:03:
[...]

Hardware is cheap, veel goedkoper dan zelf iets maken. Dus waarom zou je dan die 5% niet gebruiken?

En dan heb je alle bijkomende problemen: beveiliging en ondersteuning.
Het probleem is niet dat die code slecht is (alhoewel...) of slecht performt (hmm...) maar vooral dat het veel meer tijd kost omdat je eerst het framework moet leren begrijpen om er iets simpels mee te kunnen. Dat vind ik vaak de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:05:
Het probleem is niet dat die code slecht is (alhoewel...) of slecht performt (hmm...) maar vooral dat het veel meer tijd kost omdat je eerst het framework moet leren begrijpen om er iets simpels mee te kunnen. Dat vind ik vaak de moeite niet waard.
100% mee eens _/-\o_ . Dat is ook de reden waarom ik me nog nooit echt verdiept heb in jQuery. Kost me zo'n lading aan investering dat ik het soms beter zelf kan afhandelen met de Javascript libraries die ik zelf al die jaren heb opgebouwd.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie

Kwastie

Awesomeness

Avalaxy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:05:
[...]
Natuurlijk heeft niet ieder probleem dezelfde oplossing, maar ik zou er niet aan moeten denken dat ik alle code zelf moet schrijven.

Bij een "standaard" website (wat tekst, contact formulier, foto's etc) gebruik ik Wordpress (met plugins)

Maar als het een web-app(licatie) is: Django (Python framework)

Edit:
.Gertjan. schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:23:
100% mee eens _/-\o_ . Dat is ook de reden waarom ik me nog nooit echt verdiept heb in jQuery. Kost me zo'n lading aan investering dat ik het soms beter zelf kan afhandelen met de Javascript libraries die ik zelf al die jaren heb opgebouwd.
jQuery is zo simpel, als je puur kijkt naar LoC kan het eigenlijk nooit op tegen "normale" Javascript. (de prestaties zijn tegenwoordig ook goed) http://trends.builtwith.com/javascript/JQuery

[ Voor 27% gewijzigd door Kwastie op 06-07-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Kwastie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:24:
[...]

Bij een "standaard" website (wat tekst, contact formulier, foto's etc) gebruik ik Wordpress (met plugins)

Maar als het een web-app(licatie) is: Django (Python framework)
Zelfde voor websites, en voor het wat uitgebreidere werk gebruik ik CodeIgniter (codeigniter.com) :).

Doet me aan mijn WordPress plugins denken die wel weer eens een update zouden kunnen gebruiken.

En dat doet me aan m'n mailbox denken die met 981 nog af te handelen emails ook wel eens wat aandacht zou mogen krijgen... Afgelopen weken helemaal geen tijd meer voor gehad wegens drukte, loopt het zo vol :/

Maar goed, de prioriteiten liggen anders: projecten voor werk afronden > mailbox afwerken > Notes updaten > websites updaten > WordPress plugins updaten. En als dat klaar is begint waarschijnlijk het nieuwe schooljaar alweer :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
jQuery is volgens mij (nooit echt gebruikt) vrij modulair waardoor je losse onderdelen kunt gebruiken ervan. Bij Zend Framework kan dat ook wel aardig, maar er zijn ook frameworks waar je gelijk het complete pakket moet gebruiken, en dat vind ik niet fijn.

Wat betreft de performance van jQuery kwam ik deze link tegen: http://addyosmani.com/jqprovenperformance/ (vanaf slide 17 ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Pff ik ben al heel de dag aan het stoeien met de System.Timers.Timer in C#.

Ik probeer een bepaalde functie te "synchroniseren" op de hele minuut. Dat moet later op het hele uur worden, maar als test wil ik het nu op de hele minuut krijgen.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  /* constructor */
 double nextMinute = (60 * 1000)-(now.TimeOfDay.TotalMilliseconds % (60 * 1000));
 _costsTimer = new Timer();
 _costsTimer.Elapsed += ReloadCosts;
 _costsTimer.Interval = nextMinute;
 _costsTimer.Enabled = true;
 AapLogger.Log.Error(_costsTimer.Interval);

private void ReloadCosts(object source, ElapsedEventArgs e)
{
  _costsTimer.Interval = 60 * 1000;
}

Dat had ik eerst, hierdoor kreeg ik de meest achterlijke intervallen, waar ik geen touw aan vast kon knopen :'(
C#:
1
2
3
4
5
6
7
private void ReloadCosts(object source, ElapsedEventArgs e)
{
_costsTimer.Enabled = false;
_costsTimer.Interval = 60 * 1000;
_costsTimer.Enabled = true;
}

There; I fixed it :)
Scratch that, na de volgende compilatie doet ie weer de meest vreemde dingen :/
19:38:18,211 41788
19:39:06,195 41788
19:39:59,788 60000
19:45:01,159 60000
19:45:47,860 60000

:'(

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 06-07-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Avalaxy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:36:
Wat betreft de performance van jQuery kwam ik deze link tegen: http://addyosmani.com/jqprovenperformance/ (vanaf slide 17 ongeveer)
Interessante presentatie zeg! * jacobras bookmarkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
jacobras schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Interessante presentatie zeg! * jacobras bookmarkt :).
Mocht je twitter hebben dan kan ik je aanraden om Sixrevisions te volgen (heel erg gericht op zelfstandig ondernemers) en ProgrammerWorld (ontzettend interessante artikelen over programmeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jQuery is niet echt een framework, meer een library waar je verschillende functies van kunt gebruiken mocht je dat willen.

Check deze presentatie voor echte javascript frameworks: http://addyosmani.com/toolsforjqueryapparchitecture/ zeer interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Kwastie schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:24:
jQuery is zo simpel, als je puur kijkt naar LoC kan het eigenlijk nooit op tegen "normale" Javascript. (de prestaties zijn tegenwoordig ook goed) http://trends.builtwith.com/javascript/JQuery
Van wat ik heb gezien is het ook niet moeilijk, maar het werkt net iets anders dan ik gewend ben. Als ik JS programmeer heb ik heel vaak een bepaald element in mijn var zitten waar ik acties op wil doen of zaken aan toe wil voegen. In jQuery heb je wel snel bepaalde elementen gevonden, maar ook echt een DOM object in je var krijgen vereiste toch wat meer werk. Een element vinden en daar meteen een event of gedrag aan toe kennen doe je snel in jQuery, maar als je echt veel controle wilt hebben moet je soms best wat pielen.

Dus het is niet per definitie moeilijker, maar het is meer dat je je er in moet verdiepen. Verdiepen kost tijd (en dus geld) en zorgt (tenminste bij mij) voor frustratie als het niet lukt zoals je wilt.

Ik heb het wel een paar keer gebruikt om bijvoorbeeld een popupje te tonen, maar als je hele specifieke dingen wilt bouwen zoals het popupje gedrag laten aanpassen aan de hand van data op je scherm wordt het lastig. In dat soort gevallen bouw ik het soms dus liever zelf. :P De charme van een IT-er is dat hij meestal nog eigenwijs is ook :P

Zelfde geldt voor Linq2Sql (en andere DB mappers), ik bouw het meestal zelf tegen de DB aan omdat ik vaak iets wil wat net anders werkt of het moet snel en ik heb geen zin me te verdiepen (of heb het geprobeerd maar had binnen korte tijd al zoiets van: fuck-it, ik ga het op de oude manier doen).

Overigens is het niet zo dat ik nooit iets wil aanpakken hoor :+ Er zijn ook zat technieken die wel zijn blijven hangen (MVC bijvoorbeeld).

Kan ook zijn dat bovenstaande over jQuery niet klopt hoor, dat je in jQuery wel makkelijk dat soort dingen kunt doen, maar ik heb er toen wat mee zitten klooien en kreeg niet voor elkaar wat ik wilde en heb toen de boel maar opgegeven. Kan overigens ook komen omdat veel voorbeelden bestaan uit complexe aan-een-schakelingen van jQuery spul waardoor het snel complex en onoverzichtelijk oogt en je geen flauw idee hebt wat je nu aan het bekijken bent.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Avalaxy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:47:
[...]

Mocht je twitter hebben dan kan ik je aanraden om Sixrevisions te volgen (heel erg gericht op zelfstandig ondernemers) en ProgrammerWorld (ontzettend interessante artikelen over programmeren).
Sixrevisions kende ik nog niet, ziet er interessant uit! Artikelen lijken qua uiterlijk en schrijfwijze op die van SmashingMagazine, wat me prima bevalt Ah, is onderdeel van SmashingMagazine :)

[ Voor 4% gewijzigd door jacobras op 06-07-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Matis schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:37:
Scratch that, na de volgende compilatie doet ie weer de meest vreemde dingen :/
Desktop Windows is niet realtime. Ook niet als je het de hele dag probeert :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50

Ik probeer een bepaalde functie te "synchroniseren" op de hele minuut. Dat moet later op het hele uur worden, maar als test wil ik het nu op de hele minuut krijgen.
Zoals farlane al zegt is Windows niet realtime.

Misschien beter om na elke x aantal seconden te checken of een nieuwe minuut is aangebroken. Hoe vaker je controleert hoe acurater je op de hele minuut zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
waarom gebruik je geen wmi timer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

farlane schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:49:
Desktop Windows is niet realtime. Ook niet als je het de hele dag probeert :P
Dat Desktop Windows niet realtime is, ben ik me van bewust; Alleen dat een timer van 60 seconde er soms wel 10 hele secondes naast piest had ik echt nooit verwacht :'(
Zeebonk schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:22:
Zoals farlane al zegt is Windows niet realtime.

Misschien beter om na elke x aantal seconden te checken of een nieuwe minuut is aangebroken. Hoe vaker je controleert hoe acurater je op de hele minuut zal zitten.
Dat had ik in eerste instantie ook gedaan, maar een Timer leek me netter en in ieder geval overzichtelijker dan elke x-aantal secondes checken.
eBoR schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:30:
Thnx voor de tip, ik zal er morgen naar kijken, anders val ik weer gewoon terug op het voorstel van Zeebonk (en dus mijn oude implementatie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Argh. :X Bezig met project waarbij iemand zich op uitnodiging kan aanmelden met unieke code. Aanmelden werkte perfect, maar inloggen kon niet omdat de password hash niet overeenkwam. Ga je debuggen en kom je er na een kwartier achter dat je dit ertussen hebt staan:

code:
1
$sPassword = (int) $this->input->post('password');

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
eBoR schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:30:
Want een WMI timer heeft een 'beter realtime' gedrag? Waarom?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

farlane schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:26:
Want een WMI timer heeft een 'beter realtime' gedrag? Waarom?
Daar was ik ook al achter :/ Had stiekem nog een testje aangezet, maar even goed/slecht als de gewone Timers in C#.

Ik had hem nu, voor de gein elke 10 seconde draaien; Het verloop zag er zo uit :08 :14 :18 :24 :28 :34

That makes * Matis a SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD panda :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom laat je AutoReset eigenlijk aan staan? Dat is natuurlijk vragen om problemen als je elk event toch een nieuw interval instelt.
Daarnaast kun je de interval beter ook opnieuw uitrekenen in je handler. Nu gaat ie gewoon scheef lopen na verloop van tijd (aangezien je code pas wordt aangeroepen als er minstens een minuut verstreken is)

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 06-07-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Matis schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:33:
Ik had hem nu, voor de gein elke 10 seconde draaien; Het verloop zag er zo uit :08 :14 :18 :24 :28 :34
Lijkt meer op twee timers die tegelijk draaien op 10s eigenlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:35:
Waarom laat je AutoReset eigenlijk aan staan? Dat is natuurlijk vragen om problemen als je elk event toch een nieuw interval instelt.
In de code die ik gepost heb, lijkt inderderdaad de AutoReset niet aan te staan. In de daadwerkelijke code staat het wel op false. Echter maakt het geen reet uit, de timer blijft ontzettend onnauwkeurig.
Daarnaast kun je de interval beter ook opnieuw uitrekenen in je handler. Nu gaat ie gewoon scheef lopen na verloop van tijd (aangezien je code pas wordt aangeroepen als er minstens een minuut verstreken is)
Dat is inderdaad een goed idee, ware het niet dat ik toch niet kan vertrouwen op de timers.

farlane schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:37:
Lijkt meer op twee timers die tegelijk draaien op 10s eigenlijk ...
Klopt slecht voorbeeld; Was idd de logging van twee processen die door elkaar heen liepen.
Ik heb net even de verstreken tijd tussen twee events gelogd en daaruit blijkt dat hij gemiddeld op 10 seconde uitkomt, maar met een afwijking van soms wel 3 secondes.

Ik vind het wel weer genoeg ellende voor vandaag. Morgen weer een dag :)

Edit; Ik heb zojuist ook nog een testje gedaan met alleen de initialisatie van 10.000 ms in de constructor en alleen maar logjes wanneer de functie wordt uitgevoerd. De uitkomsten zijn hetzelfde als bij de vorige sessie, waar ik telkens de Interval zette op 10.000. AutoReset staat dan natuurlijk wel aan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 06-07-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
class Program
{
    static Timer timer;

static double GetNextInterval()
    {
        return 10000 - (DateTime.Now.TimeOfDay.TotalMilliseconds % 10000);
    }

static void Handler(object source, ElapsedEventArgs a)
    {
        Console.WriteLine("{0:ss.fff} - {1}", a.SignalTime, timer.Interval);
        timer.Interval = GetNextInterval();
        timer.Start();
    }

static void Main(string[] args)
    {
        timer = new Timer();
        timer.AutoReset = false;
        timer.Elapsed += Handler;
        timer.Start();

System.Threading.Thread.Sleep(1000000);
    }
}

50.012 - 2966.66499999166
00.013 - 9985.4944999963
10.012 - 9986.9226000011
20.013 - 9987.35069999099
30.012 - 9986.77869999409
40.013 - 9987.20669999719
50.009 - 9986.63470000029
00.015 - 9990.06299999356
10.009 - 9984.49069999158

Verder weet ik niet precies hoe je logger werkt, wanneer captured die de huidige tijd?

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:58
offtopic:
@.oisyn Kan de Karma Monitor ook boven de 300 users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
.oisyn schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:57:
C#:
1
...

Verder weet ik niet precies hoe je logger werkt, wanneer captured die de huidige tijd?
En nu eens wanneer al je processors druk bezig zijn... Ik weet nog van de zeeslagprogrammeervuur dat er dan wel eens wat afwijking kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

No shit sherlock, als je CPU bezig is dan krijg je niet zomaar ineens voorrang. Zoals gezegd, Windows is geen realtime OS :)
alex3305 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:56:
offtopic:
Technisch gezien wel, maar ik moet ergens een grens trekken.

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of een System.Threading.Timer voorbeeld:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
class Program
{
    static Timer timer;

static long GetNextInterval()
    {
        return (long)Math.Max(10000 - (DateTime.Now.TimeOfDay.TotalMilliseconds % 10000), 1);
    }

static void Handler(Object stateInfo)
    {
        timer.Change(GetNextInterval(), Timeout.Infinite);
        Console.WriteLine("{0:ss.fff}", DateTime.Now);
    }

{
        timer = new Timer(Handler, null, GetNextInterval(), Timeout.Infinite);
    }
}

:Y)

edit:

Je moet overigens wel even oppassen dat GetNextInterval geen (afgerond) nul teruggeeft :X :o, anders krijg je
00.003
10.002
19.999
19.999
19.999
19.999
20.000
30.003
...
zoiets :P

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 07-07-2011 03:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alex3305 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:56:
offtopic:
Verkapt: Kijk mij bijna bij de top 300 zitten? :+

Als we gaan oprekken stel ik voor 1931 als grens te nemen ;)
Ik heb nog een lange weg te gaan zo te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik geef geen ruk om karma (veel posts @ forum , weinig @ FP --> weinig karma) maar zit zelfs hoger...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Boudewijn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 07:42:
Ik geef geen ruk om karma (veel posts @ forum , weinig @ FP --> weinig karma) maar zit zelfs hoger...
Jij hebt dan ook ongeveer 10x zoveel posts op het forum :)
Ik heb een lange tijd een leven gehad andere prioriteiten gehad dan op tweakers te posten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 27-09 21:09
Veel baggeren in de HK helpt ook mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Amras schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 07:58:
Veel baggeren in de HK helpt ook mee. ;)
HK posts tellen afaik amper tot niet mee voor je karma :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Och zo'n karma score is toch maar een verkapte e-penis :+
[/knuppel -> honderhok]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Laatst online: 27-09 21:09
Ow, das mooi kut. Dat wordt een andere tactiek verzinnen voor het karmahoeren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

.Gertjan. schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 07:51:
[...]

Jij hebt dan ook ongeveer 10x zoveel posts op het forum :)
Ik heb een lange tijd een leven gehad andere prioriteiten gehad dan op tweakers te posten. :P
Er zijn mensen met 2z zoveel FP posts en veel minder forumposts die toch een beduidend hoger karma hebben dan ik.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik heb letterlijk jouw code in een nieuw project gehangen en dit is mijn resultaat:
58.828 - 9663,4375 
59.900 - 1157,71669999883 
59.999 - 99,5155999995768 
00.013 - 0,832399997860193 
08.908 - 9986,73479999974 
09.796 - 1091,67239999771 
09.974 - 203,519399996847 
09.999 - 25,8887999989092 
10.012 - 0,513000000268221 
17.907 - 9987,82509999722 
19.437 - 2092,60469999909 
19.860 - 562,431899998337 
19.962 - 139,921499997377 
26.930 - 9877,2798999995 
28.954 - 3069,71659999713 
29.643 - 1045,08849999681 
29.868 - 356,509399998933 
29.951 - 131,436200000346 
29.988 - 48,1897999979556 
29.998 - 11,1913999989629 
30.007 - 1,94179999828339 
35.904 - 9992,6921999976 
38.094 - 4095,26129999757 
39.110 - 1905,34489999712 
39.584 - 889,731499999762 
39.809 - 415,223600000143 
39.917 - 190,456699997187 
39.967 - 82,2355999983847 
39.992 - 32,2873999997973 
40.001 - 7,31329999864101 

De afrondingsfouten daargelaten (waar RobIII al voor waarschuwde), is het nog steeds even bagger :$
Misschien hebben jullie wel een realtime kernel in Windows :+

Zou het kunnen komen omdat ik op een VM-draai dat de uitkomst zo beroerd is?
Host: Ubuntu 10.04-2 x64
VM: Windows 7 x64 (applicatie draait op .Net 3.5)

Edit; RobIII's voorstel maakt qua nauwkeurigheid niet veel uit:
28.490
29.724
29.966
30.007
38.686
39.942
40.001
49.678
50.019
00.680
11.578
22.228
32.999
43.292
53.082

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 07-07-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Matis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:16:
[...]
Host: Ubuntu 10.04-2 x64
VM: Windows 7 x64 (applicatie draait op .Net 3.5)
Jazeker! Het host-OS heeft namelijk een hele hoop van z'n eigen processen, en moet nu ook nog eens time schedulen voor je guest-OS. En je guest-OS heeft ook weer een hoop eigen processen, en moet nog eens time schedulen voor je timertje.

Je ziet dit ook altijd heel goed als je een ouder OS hebt dat de CPU-ticks gebruikt voor tijdsbepaling, na een paar uur gaat het je vaak ineens opvallen dat het guest-OS met gemak 45 minuten achterloopt op je host-OS.

Bekijk deze PDF van VMware maar voor wat meer informatie.

[ Voor 26% gewijzigd door Alex) op 07-07-2011 09:34 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Als je host OS een realtime OS is en je VM op realtime prioriteit draait niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

farlane schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:18:
Als je host OS een realtime OS is en je VM op realtime prioriteit draait niet :P
Nope. Ik heb geen RT kernel geinstalleerd en mijn VM draait (godzijdank) ook niet RT :)

Ik zal het wel eens native testen op een Windows-bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Edit; RobIII's voorstel maakt qua nauwkeurigheid niet veel uit:
28.490
29.724
29.966
30.007
38.686
39.942
40.001
49.678
50.019
00.680
11.578
22.228
32.999
43.292
53.082
Ik snap eigenlijk geen kont van de output tenzij je (weer) twee of meer timers door elkaar hebt lopen. Zelfs onder een VM mag het niet zo veel schelen tenzij je extreem zwaar belast bent.

[edit]
Overigens klopt mijn "fix" van GetNextInterval niet helemaal helemaal niet :X :+ Het was laat :P

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 07-07-2011 12:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Matis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:27:
Ik zal het wel eens native testen op een Windows-bak.
Ik denk dat dat veel gaat uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:55:
Je moet overigens wel even oppassen dat GetNextInterval geen (afgerond) nul teruggeeft :X :o
System.Time.Timer gebruikt een double voor een interval. De uitkomst kan dus nooit 0 zijn. Bij jou is de max ook niet nodig als je TotalMilliseconds al naar long converteert ipv eerst de berekening in doubles plaats laat vinden. Als hij bijna 0 is zit je vlak voor het volgende event en wil je ook dat de tijd kort is.

Dit is wel gebaseerd op het feit dat de timer scheduled als er minstens zoveel tijd is verstreken. Als de timer eerder kan runnen dan klopt er iets niet 8)7
[...]

Ik heb letterlijk jouw code in een nieuw project gehangen en dit is mijn resultaat:
...
00.013 - 0,832399997860193 
08.908 - 9986,73479999974
...
Dat is toch vaag? De interval tussen die twee timings is 9986,7ms, maar toch wordt de event al getriggerd na 8895ms 8)7. De timings van je VM zijn gewoon compleet verneukt.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:38:
Als de timer eerder kan runnen dan klopt er iets niet 8)7
Dat kan dus (zover ik begrijp) wel:
MSDN: Windows Timer Coalescing

Hoe dan ook: ik heb onder een VM geen last van zo'n flinke afwijking als Matis demonstreert (en even los van 't zojuist beschreven probleem):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yc2c0ut5IHuahYD3j7Zl1SqQ/medium.png

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 07-07-2011 12:46 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het zou wel fijn zijn als je er dan ook een stuk uit quote ipv mij dat hele document te laten lezen :). Ik zie het namelijk niet.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:47:
[...]

Het zou wel fijn zijn als je er dan ook een stuk uit quote ipv mij dat hele document te laten lezen :). Ik zie het namelijk niet.
Dit?
[..]SetWaitableTimerEx[..]
The TolerableDelay parameter lets the caller specify the tolerance for the timer's period in milliseconds.

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 07-07-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:47:
[...]

Het komt er op neer dat Windows probeert verschillende/diverse timers "naar elkaar toe te schuiven" om zo minder "wakeups" van diverse componenten (CPU) te veroorzaken en daarmee tracht zuiniger om te springen met energie. Ik was al even aan 't googlen voor duidelijke(re) uitleg. Ik heb het iig een keer in een video van Mark Russinovich gezien, ik meen op Channel9.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En
You can take advantage of Windows timer coalescing in applications and services by using the new user-mode SetWaitableTimerEx function
doet vermoeden dat je het dus niet hoeft te gebruiken ;).
De vraag is natuurlijk hoe de .Net API is geïmplementeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgens mij was 't deze video; even zoeken waar precies. Anyway; ik weet niet of 't "by default aan staat" of gebruikt wordt of... maar daar hing me iets van bij. En gezien Windows geen RT OS is en dus geen garanties geeft over resoluties van timers kan/kon ik me voorstellen dat Windows (als je zelf geen tolerantie opgeeft) tot op bepaalde hoogte zelf daarmee aan de gang gaat.

Ik vond wel nog zo snel:
Timer coalescing zorgt er voor dat timer interupts voor vm's worden gesynced zodat over het geheel genomen er minder interupts worden gegenereerd. Hierdoor neemt de overhead in hypervisor af en is de hypervisor beter in staat om zelf ook in een idle state terecht te komen.
Maar die quote is volgens mij niet helemaal correct of maar de helft van 't verhaal; ik google nog even verder :P

En dit:
The timer coalescing API needs an explanation. Suppose you have two timers on your system firing every 5ms, except the first timer was set at t=0ms and the second was set at t=1ms. Then your timer interrupts have to fire at 5ms, 6ms, 10ms, 11ms, ... to service those timers. Since both timers have a period of 5ms, it would be more efficient to reuse the interrupt at t=5ms by advancing the first servicing of the second timer. This way, the CPU has more time between interrupts to go into a deeper sleep state or to execute other code.
[edit]
Ik heb geen audio hier, maar volgens mij is hier vanaf 36:04 wat interessants te zien :P Maar dat is niet de video waar ik op doel; daarin zag je de "triggers" in een schema "naar elkaar toe" trekken.

[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 07-07-2011 13:07 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
Promotie + salarisverhoging, jeej! 8)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

sig69 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:58:
Promotie + salarisverhoging, jeej! 8)
Nice, en dat in "zware tijden" :P
Je hebt toch niet moeten doen wat in je avatar staat, he? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom niet? Anders heeft ie én promotie, én salarisverhoging, én sex gehad. :+

Dit werkt beter
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
class Program
{
    static Timer timer;
    static DateTime eventTime;

static double GetNextInterval()
    {
        DateTime now = DateTime.Now;
        if (now > eventTime)
            eventTime = now.AddMilliseconds(10000 - (now.TimeOfDay.TotalMilliseconds % 10000));
        else
            eventTime = eventTime.AddMilliseconds(10000);

return (eventTime - now).TotalMilliseconds;
    }

static void Handler(object source, ElapsedEventArgs a)
    {
        Console.WriteLine("{0:ss.fff} - {1}", a.SignalTime, timer.Interval);
        timer.Start();
    }

{
        timer = new Timer();
        timer.AutoReset = false;
        timer.Elapsed += Handler;
        timer.Start();

}
}

Als ie dan te vroeg getriggerd wordt, dan wacht ie dus langer dan 10s ipv dat ie opnieuw voor het eerstvolgende 10s interval scheduled.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:17:
Waarom niet? Anders heeft ie én promotie, én salarisverhoging, én sex gehad. :+
Nou dat is erg situatie afhankelijk! :+ De mensen waarmee die ik zou moeten doen voor een promotie? :N No way :X

Sowieso heb ik een mannelijke manager (en directeur), dus dat is voor mij sowieso een no-go. :D Vrouwlijke managers zijn zeldzaam, en als die er al zijn is het vaak niet echt van het kaliber "jammie!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.Gertjan. schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:25:
Vrouwlijke managers zijn zeldzaam, en als die er al zijn is het vaak niet echt van het kaliber "jammie!".
Dat is hét voordeel van DICE, er lopen hier redelijk wat vrouwelijke programmeurs, producers, modellers, audio-geeks, HR-mensen en meer rond. Ze zijn niet allemaal even aantrekkelijk, maar er is keus genoeg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
.Gertjan. schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:12:
[...]

Nice, en dat in "zware tijden" :P
Je hebt toch niet moeten doen wat in je avatar staat, he? :+
Nee dat zou ik voor een miljoen nog niet doen :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom niet? Met de dochter van de baas? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1 ... 160 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak