“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Gewoon 6x je wachtwoord wijzigen en dan weer terug naar je oude wachtwoordHet wachtwoord moet anders zijn dan de vorige 6 wachtwoorden
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat truukje pastte ik eerst ook toe tot ze een limit op het aantal password changes in 24 uur gingen toepassen :<.oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:03:
[...]
Gewoon 6x je wachtwoord wijzigen en dan weer terug naar je oude wachtwoord
@ linkje van Hoogie2004 : Ok die gast ging dus daar keihard op zijn bek.
Nothing to see here!
Één nummertje roteren is voldoende..oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:03:
[...]
Gewoon 6x je wachtwoord wijzigen en dan weer terug naar je oude wachtwoord
Ik heb zelf een mooi wachtwoord wat ik via de Windows CTRL-ALT-DEL methode niet in mag voeren, keurt 'ie fout terwijl er aan de eisen wordt voldaan. Ik moest het de laatste keer direct bij de netwerkbeheerder op zijn PC invullen en toen werkte het wel.
[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 22-06-2011 15:02 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Mis ik iets?Gamebuster schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:56:
En toen praatte iedereen hier over Final Fantasy 7.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Ja precies.OkkE schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:01:
Ik snap niet dat er zulke strenge eisen gesteld worden op een bedrijfsnetwerk dan iedergeval. Natuurlijk moet je niet de (voor)naam toestaan, maar als het zo lastig wordt gaan mensen het onherroepelijk opschrijven; volgens mij is dat nog onveiliger.
Dan krijg je juist de situatie dat mensen briefjes onderop hun toetsenbord plakken enzo. Ik zie het wel vaker dat een security policy zijn doel voorbijschiet. Ondertussen zijn alle werknemers een groot gedeelte van de tijd aan het uitvogelen hoe ze de laatste wijzigingen kunnen omzeilen enzo. Slaat helemaal nergens op.
Lekker op de bank
En grr asdf fsdfdsdfsdfs, Java security, Spring bugs, en problemen die ik alleen op mijn Windows bak lijk te hebben. Ik zou fulltime op Linux gaan werken, als mijn email (exchange 2010) en bluetooth keyboard daar maar normaal op werkten.
Natuurlijk zou ik ook mijn USB keyboard mee kunnen nemen naar het werk, danwel een goedkoop USB keyboard gaan bestellen van DX.
We are shaping the future
* YopY neemt morgen z'n USB keyboard mee. Zal toch op linux moeten overschakelen voor dit project.
resultaat: ik ken geen een paswoord meer, dus zonder men kdbx file ben ik nix meer
Ooit ergens gewerkt waar ze enkel van die Dell stylistische toetsenborden hadden, kreeg na een halve dag al last van m'n klauwen. Volgende dag een Logitech UltraX meegenomen, beste aankoop ooitYopY schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:54:
Natuurlijk zou ik ook mijn USB keyboard mee kunnen nemen naar het werk, danwel een goedkoop USB keyboard gaan bestellen van DX.
Kan ook anders overigens; laatste bedrijf waar ik zat had al op alle werkplekken UltraX'en
* FragFrog heeft er inmiddels iets van vier versleten
[ Voor 11% gewijzigd door FragFrog op 22-06-2011 17:23 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Daarom heb ik een Filco aangeschaft. Heerlijk ding en ondanks volledige toetsen typt het (veel) lichter dan de UltraX of een willekeurig laptop toestenbord. Thuis gebruik ik nu de UltraX en op werk de Filco. Zit er toch echt aan te denken om een tweede Filco aan te schaffen. Is voor de gamers onder ons ook zeker geen game keyboard (geen macro's, display's, extra keys etc, gewoon lekker plain keyboard) maar wel met N-key rollover. Dus geen problemen om 6 toetsen (of zelfs meer via een PS2 aansluiting) tegelijk in te drukken.alienfruit schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:33:
Doe mij maar zo'n oude IBM toetsenbord! Tikken toch het fijnst!
[ Voor 36% gewijzigd door Creepy op 22-06-2011 17:40 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
And the myth continues.Dus geen problemen om 6 toetsen (of zelfs meer via een PS2 aansluiting) tegelijk in te drukken.
Hoezo, meer via PS/2? Ze zeggen altijd dat het juist minder is met PS/2. Maar volgens mij is het complete onzin, want het enige wat een tobo doet is de scancodes doorsturen van de toetsen die worden ingedrukt en losgelaten. De transport layer heeft dus vrij weinig te zeggen over hoeveel toetsen er tegelijk ingedrukt kunnen zijn.
En UltraX ftw
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Ik ben er over aan het denken om gewoon over te schakelen naar qwerty, dan kan ik ook laptops laten importeren uit het buitenland.
Hoe staan jullie daar tegenover?
Was binnen een week aan azerty gewend; het duurde een stuk langer voor ik aan de zweedse layout gewend was en ben inmiddels weer naar een US keyboard geswitched.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:07:
Hoe staan jullie daar tegenover?
[ Voor 9% gewijzigd door PrisonerOfPain op 22-06-2011 19:48 ]
ah, duidelijk, USB is dus niet event based. De host pollt welke toetsen er zijn ingedrukt, en het USB keyboard protocol heeft maar ruimte voor 6 toetsen + modifiers (ctrl-alt-shift).oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:01:
[...]
And the myth continues.
Hoezo, meer via PS/2? Ze zeggen altijd dat het juist minder is met PS/2. Maar volgens mij is het complete onzin, want het enige wat een tobo doet is de scancodes doorsturen van de toetsen die worden ingedrukt en losgelaten. De transport layer heeft dus vrij weinig te zeggen over hoeveel toetsen er tegelijk ingedrukt kunnen zijn.
http://www.usb.org/developers/devclass_docs/HID1_11.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 22-06-2011 18:16 ]
Toevallig iets van een iframe in je pagina? Kan me uit het verleden herinneren dat die standaard about:blank inladen. Erg schattig, maar wordt gezien als mixed content.alienfruit schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:53:
Grr, krijg hier een mixed content waarschuwing in IE8 terwijl Charles zegt dat alles netjes wordt geladen over https. Ik vraag mij af hoe ik de boosdoener kan vinden
Vroegah, toen je voor IE6 hacks moest schrijven om bijvoorbeeld te voorkomen dat dropdowns door je divs heen priemde gooide je een iframe onder je div (die hacks moet je nog steeds schrijven voor IE6, maar weren van IE6 mensen is beter
Die bug heeft me behoorlijk wat tijd gekost. Door code in en uit te schakelen probeerde we te vinden waar de mixedcontent error ongeveer vandaan moest komen. Pas toen we zagen dat about:blank gebruikt werd gingen we testen wat er gebeurde als we daar een "normale" pagina zouden laden, et voila fixed. Nooit bij stilgestaan dat about:blank niet als veilig gezien kon worden. Tot op vandaag snap ik ook niet waarom IE daar zo achterlijk over doet, die about:blank komt van "nergens", dus why bother
Vermoedelijk reageert 8 hetzelfde. Misschien een componentje gebruikt met IE6 compatibility (kan me voorstellen dat bij jQuery voor IE6 compat. wel de iframe aanmaakt).
Uiteraard ga je de about:blank niet terugzien in je netwerk load
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb een Steelseries 7G, maar godsamme, die toetsaanslagen zijn echt te zwaar om te programmeren. Gamen prima, waarschijnlijk, maar geen tekstverwerking of programmeren. Dus niet zomaar "elk ander mechanisch keyboard".Sebazzz schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:56:
Of een Das Keyboard of ieder ander mechanisch keyboard
Verwijderd
Net kom ik iets tegen waarvan ik, uit principe, nare rillingen krijg:
"You can use these two methods in combination to torn a table into an arbitrary data list view. Each row can now be any size and drawn using any cell. This lets you draw completely unrelated things in a table view and just use it as a layout container."
Table gebruiken voor layout, dat is toch iets wat ik jaren geleden afgezworen heb in HTML. En nu wordt het me vrolijk weer aangeleerd... Ik denk at ik maar een bladzijde oversla en dit snel weer vergeet...
Verwijderd
Op dit moment voor OSX.. Maar tables gebruiken voor layout is daar wel 'normaal'?dev10 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:01:
Laat me raden: iOS development? Dan kom je niet om die tables heen. Werkt alleen heel anders dan HTML tabellen.
UI elements in OS X hebben een stuk minder semantische waarde dan in HTML, vandaar dat ze het in HTML liever niet zien. Buiten HTML om is het redelijk normaal om table-based layouts te hebben.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:02:
[...]
Op dit moment voor OSX.. Maar tables gebruiken voor layout is daar wel 'normaal'?
Mja, een lijst alla Tweets van de Twitter app staan in een tabel inderdaad. Maar het is niet echt vergelijkbaar met tabellen in HTML. Er zijn allerlei views voor allerlei dingen.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:59:
Niet zo heel erg lang geleden ben ik begonnen met Objective-C, hier ben ik wat boeken van aan het doorwerken.. Tot nu toe waren het vooral totaal andere dingen dan voorheen, aangezien ik voornamelijk met PHP werk.
Net kom ik iets tegen waarvan ik, uit principe, nare rillingen krijg:
"You can use these two methods in combination to torn a table into an arbitrary data list view. Each row can now be any size and drawn using any cell. This lets you draw completely unrelated things in a table view and just use it as a layout container."
Table gebruiken voor layout, dat is toch iets wat ik jaren geleden afgezworen heb in HTML. En nu wordt het me vrolijk weer aangeleerd... Ik denk at ik maar een bladzijde oversla en dit snel weer vergeet...
Maar gelukkig hebben we JavaScript:.Gertjan. schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:22:
[...]
Uiteraard ga je de about:blank niet terugzien in je netwerk load
1
2
| var ifrs = document.getElementsByTagName('iframe'); alert(ifrs.length); |
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Moet je dat artikel maar eens lezenVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:47:
Hmm, zou eerder zeggen dat het een van de simpelste pagina's is; hij is leeg!
[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 22-06-2011 20:49 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Die zijn toch ook voor gamen bedoeld?Nikolas schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:47:
[...]
Dus niet zomaar "elk ander mechanisch keyboard".
Ik heb een Das Keyboard, die zijn voor typen bedoeld, en oooh wat typt dat goddelijk
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat komt omdat die HTML bozo's het voornamelijk over semantiek hebben, en daarbij even compleet voorbij gaan aan het feit dat tables in GUI's heel logisch zijn als je dingen uit wil lijnen in rijen en kolommen.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:59:
Ach, of je het nu een tabel, een grid, een raster of hokjes en vakjes noemt, het idee blijft hetzelfde.dcm360 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:49:
Alsnog zou ik het plaatsen van elementen niet echt het plaatsen ervan in een tabel noemen, een tabel is zon leuk dingetje om gegevens in te tonen, maar eerder een grid of een raster.
Precies, en PS2 is wel event based dus kan het dan wel. Maar er zijn zat keyboards die dus via USB niet 6 toetsen tegelijk + modifiers ondersteunen (hardware matige beperking, dus goedkoper te maken). Geen idee hoe dat met de UltraX zit eigenlijk, nooit opgezocht en gelukkig ook nooit last van gehad. Terwijl op mijn laptop keyboard sommige combinaties echt niet lukken (2 cursor toetsen + spatie is al een probleem)..oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:16:
[...]
ah, duidelijk, USB is dus niet event based. De host pollt welke toetsen er zijn ingedrukt, en het USB keyboard protocol heeft maar ruimte voor 6 toetsen + modifiers (ctrl-alt-shift)
http://www.usb.org/developers/devclass_docs/HID1_11.pdf
Edit: grappig: http://hardforum.com/showthread.php?t=1523154
Net ff gekeken op mijn UltraX en jawel. beide shifts ingedrukt houden en de T registreert ie dan niet. Morgen eens testen op mn Filco.
[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 22-06-2011 22:03 ]
Heeft volgens mij niets met type aansluiting te maken.
edit: lees weer eens te snel. Het was dus al duidelijk dat bij <6 i.g.v USB het aan het toetsenbord ligt
[ Voor 18% gewijzigd door EddoH op 22-06-2011 22:08 ]
Daarom is dat in WPF ook fijn opgesplitst en heb je onderscheid tussen de visual tree en de logical tree..oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:46:
[...]
Dat komt omdat die HTML bozo's het voornamelijk over semantiek hebben, en daarbij even compleet voorbij gaan aan het feit dat tables in GUI's heel logisch zijn als je dingen uit wil lijnen in rijen en kolommen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De UltraX is er idd niet zo heel fantastisch in, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad tijdens gamen, en ik heb er toch aardig intensief shooters zoals Quake 3 en Battlefield 2 op gespeeld waarin een cirkel van 2 toetsen dik rond WSAD allemaal zijn gebind.Creepy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:58:
[...]
Precies, en PS2 is wel event based dus kan het dan wel. Maar er zijn zat keyboards die dus via USB niet 6 toetsen tegelijk + modifiers ondersteunen (hardware matige beperking, dus goedkoper te maken). Geen idee hoe dat met de UltraX zit eigenlijk, nooit opgezocht en gelukkig ook nooit last van gehad. Terwijl op mijn laptop keyboard sommige combinaties echt niet lukken (2 cursor toetsen + spatie is al een probleem).
Edit: grappig: http://hardforum.com/showthread.php?t=1523154
Net ff gekeken op mijn UltraX en jawel. beide shifts ingedrukt houden en de T registreert ie dan niet. Morgen eens testen op mn Filco.
Wel herkennen alle drie de apps de BIZCARD indeling
Edit; WTF, Goggles pakt deze VCARD niet
BEGIN:VCARD VERSION:2.1 N:Gump;Forrest FN:Forrest Gump ORG:Bubba Gump Shrimp Co. TITLE:Shrimp Man TEL;WORK;VOICE:(111) 555-1212 ADR;WORK:;;100 Waters Edge;Baytown;LA;30314;United States of America LABEL;WORK;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:100 Waters Edge=0D=0ABaytown, LA 30314=0D=0AUnited States of America ADR;HOME:;;42 Plantation St.;Baytown;LA;30314;United States of America LABEL;HOME;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:42 Plantation St.=0D=0ABaytown, LA 30314=0D=0AUnited States of America EMAIL;PREF;INTERNET:forrestgump@example.com REV:20080424T195243Z END:VCARD
Maar haal ik de BEGIN:VCARD weg, dan herkent hij hem als VCARD

[ Voor 46% gewijzigd door Matis op 23-06-2011 00:04 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Zit al twee avonden weer heelijk te hacken, is lang geleden.oisyn schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:23:
Zo, vanavond maar eens een tooltje schrijven dat ervoor zorgt dat Aero niet wordt gedisabled bij het starten van Paint Shop Pro 9. Loop ik me sinds ik Win7 heb al aan te irriteren. Blijkbaar roept er iets DwmEnableComposition(0) aan (waar ik achter kwam na het zetten van een breakpoint op die functie), daar moet ik dus even omheen werken. Verder lijkt de boel prima te werken.
Ik had een DLL geschreven die LoadLibrary() en DwmEnableComposition() hookt, en dat werkt prima met mijn test-app, maar helaas niet met PSP. Ik inject mijn DLL door PSP te starten in een suspended state en dan een CreateRemoteThread() te doen op het adres van LoadLibrary() in het proces van PSP, maar helaas zorgt dat ervoor dat de DllMain's van de al geladen libraries eerst worden gerund voor mijn geinjecte DLL (inclusief apphelp.dll, die er volgens mij voor zorgt dat aero gedisabled wordt), waardoor ik dus te laat ben met patchen

Over mij
.edit: misschien kan ik beter gewoon een homemade dwmapi.dll in de PSP folder mikken.
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 23-06-2011 01:48 ]
Ach so!.oisyn schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 01:35:
Die call zit niet in PSP, maar in een Windows DLL die detecteert dat PSP dat nodig heeft.
Lijkt me dan ook handiger/makkelijker. Of je sloopt gewoon de originele DLL en patched even die functie met een NOP of return en signed dan die DLL even opnieuw met het MS certificaat en laat 'm dan staan waar 'ie hoort.oisyn schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 01:35:
.edit: misschien kan ik beter gewoon een homemade dwmapi.dll in de PSP folder mikken.
Iets anders: http://www.touchtrigonometry.org/index.html
Had ik dat op de middelbare school gehad waren er véél kwartjes véél eerder gevallen
[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 23-06-2011 01:56 ]
Over mij
In de folder kijlen van de app die je aero disablet, en klaar
Toch jammer, ik was juist zo lekker bezig met het in memory patchen van import en export address tables van DLL's, om er zo achter te komen wanneer dwmapi.dll geladen wordt, en vervolgens die call gewoon hooken. 't Moet toch op een of andere manier mogelijk zijn om eigen code te runnen in een proces voordat DLLs geinitialiseerd worden.
[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 23-06-2011 02:39 ]
Ik heb het zelfde "probleem", ben een eigen php framework aan het schrijven die gebruik maakt van RedBeans php en dwoo templating engine.. een rasechte RDF... al 3 nachten tot half3/4 uur bezig, en dat met een fulltime baan ernaast en een kind.oisyn schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 01:04:
[...]
Zit al twee avonden weer heelijk te hacken, is lang geleden

Te laat naar bed gaan is killing voor mij. Heb daar ook nog al moeite mee, maar de volgende dag is je concentratie echt 0
Tips:jip_86 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:47:
Gast![]()
Te laat naar bed gaan is killing voor mij. Heb daar ook nog al moeite mee, maar de volgende dag is je concentratie echt 0
- zorg voor koffie, heel veel koffie.
- drink daarnaast veel water.
- zorg voor een prettige werkhouding.
- zorg voor voldoende licht om je heen.
- neem om het uur even een kwartiertje rust.
Zo kan ik het heel lang vol houden... maar denk dat ieder dat anders ervaart
Echter krijg ik die verdraaide method.invoke niet aan de praat;
"object is not an instance of declaring class"
Verwijderd
Om het uur een kwartier rust? Kan me voorstellen dat werkgevers het niet heel super vinden als je op een dag 2 uur rust neemt..ameesters schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:10:
[...]
...
- neem om het uur even een kwartiertje rust.
Koffie halen, praatje met collega (werkoverleg), even poepen en je bent zo door je kwartier heenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:50:
[...]
Om het uur een kwartier rust? Kan me voorstellen dat werkgevers het niet heel super vinden als je op een dag 2 uur rust neemt..
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nothing to see here!
Moet jij elk uur poepen?.Gertjan. schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:02:
[...]
Koffie halen, praatje met collega (werkoverleg), even poepen en je bent zo door je kwartier heen
Edit: komt zeker door dat overmatige koffiegebruik
[ Voor 10% gewijzigd door Aloys op 23-06-2011 12:06 ]
Koffie wordt gebracht, relevante collega's zit direct naast me, poepen doe ik 's ochtends..Gertjan. schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:02:
[...]
Koffie halen, praatje met collega (werkoverleg), even poepen en je bent zo door je kwartier heen
Weg kwartier
Sorry, ik was onduidelijk, ik doe dit niet tijdens werktijd, alleen als ik 's avonds lang doorhaal, had ik er even bij moeten vermeldenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:50:
[...]
Om het uur een kwartier rust? Kan me voorstellen dat werkgevers het niet heel super vinden als je op een dag 2 uur rust neemt..
Maar even een mini-break waarbij je niet 100% op je probleem van dat moment zit te werken.
Dus kort overleg met de collega naast je (ook over werk/probleem), je mail checken enz vallen daar dan ook onder. 't is niet echt een pauze, maar je gedachten zijn even op iets anders gefocused. Dat doe je zowiezo onbewust vaker dan je denkt.
Als ik de wikipedia pagina zo lees, lijkt het of ik een zware mental disorder heb

Method.invoke() met JavaBeans? Hiervoor gebruik je gewoon een Statement of Expression.Matis schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:54:
Pff, ik ben naar aanleiding van Matis in "De Devschuur Coffee Corner" mijn JavaBean storage aan het omschrijven, zodat er geen public fields meer nodig zijn, maar via public getters de private finals opgehaald worden.
Echter krijg ik die verdraaide method.invoke niet aan de praat;
"object is not an instance of declaring class"
Het schijnt dat bij een aantal keyboards. de WASD keys en wat zooi eromheen wel zo gefixt zijn dat je dat probleem niet hebt. Of dat ze 3-4 matrixen hebben waarin je dit probleem niet hebt. Op mijn UltraX heb ik er ook nog nooit last van gehad, alleen maar op het keyboard van m'n laptop zelf..oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:53:
[...]
De UltraX is er idd niet zo heel fantastisch in, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad tijdens gamen, en ik heb er toch aardig intensief shooters zoals Quake 3 en Battlefield 2 op gespeeld waarin een cirkel van 2 toetsen dik rond WSAD allemaal zijn gebind.
Caps Lock toggled bij mij niet langer, dus dat probleem is opgelost. Gebruik het nu als TeamSpeak push-to-talk button.EddoH schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:22:
Geen Caps Lock in de buurt?
Windows key kan ik met een switch op de G19 uitschakelen, irriteer me ook altijd mateloos aan die knopCreepy schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:26:
Of de Windows Key die maar al te vaak zorgt dat je uit je game wordt gegooid terug naar de desktop. En ik muis links idd

Dus je kunt je wél een praktisch nut voorstellen.SoaDmaggot schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:18:
Waarom zou je de voorkeur hebben met IJKL te spelen? Ik kan me geen practisch nut voorstellen, met uitzondering van de linkshandigen..
Er is altijd een uitzondering op de regel, toch?.oisyn schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:44:
[...]
Dus je kunt je wél een praktisch nut voorstellen.
Uitzonderingen daargelaten
[ Voor 9% gewijzigd door PeterSelie op 23-06-2011 13:49 ]
Ik heb dat vroeger nog gebruikt, toen we Little Fighters aan het spelen waren met z'n 4en achter hetzelfde toetsenbordSoaDmaggot schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:18:
Waarom zou je de voorkeur hebben met IJKL te spelen? Ik kan me geen practisch nut voorstellen, met uitzondering van de linkshandigen..
Edit: Argh, ze hebben hier weer meer websites geblokkeerd. Websites die ik een paar dagen geleden nog kon bezoeken, krijg ik nu een Access Denied (policy_denied) te zien
Tijd voor een tunneltje naar huis ofzo.
PS. I'm not slacking, my code is compiling
[ Voor 26% gewijzigd door Dragor op 23-06-2011 14:12 ]
* RayNbow heeft dus maar een oude wxPython 2.8.11.0 installer opgegraven en geinstalleerd...
Het gaat om code als:
1
| self.Bind(wx.EVT_IDLE, None) # werkt in wxPython 2.8.11.0, niet in 2.8.12.0 |
Het passen van None mag volgens de documentatie, maar de nieuwere wxPython faalt ergens omdat het assert dat de meegegeven handler callable moet zijn.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Geweldig, ik installeer Python 2.6, M2Crypto, apsw, pywin32 en wxPython 2.8.12.0 om Tribler te kunnen runnen op een nieuw apparaat... Blijkt dat wxPython 2.8.12.0 de boel sloopt.
Ik ben al een hele dag (zoals vandaagjip_86 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:47:
Gast![]()

Oh ja, en stillere huisgenoten,
iig. Best wel gaar, en da's suboptimaal. En nee, koffie helpt niet meer - misschien moet ik daar zelfs juist helemaal vanaf.
Kwartier rust hoeft niet 'niet werken' te betekenen - even iets anders gaan doen, rondje lopen, zoiets. Doe ik ook (alhoewel ik het niet exact time), vind ik heel relaxed. Heb daarentegen een collega die (volgens mij) zo 16 uur per dag achter zijn PC zit en er misschien twee of drie keer achter vandaan komt. Ben ik het niet mee eens, maar aan de andere kant, ieder z'n ding.quote: GuidoHOm het uur een kwartier rust? Kan me voorstellen dat werkgevers het niet heel super vinden als je op een dag 2 uur rust neemt..
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik vind je post onmogelijk, probeer het opnieuw.OkkE schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:37:
Wat is het toch vervelend wanneer iemand een topic opent en hij/zij vervolgens niet meer reageert of zonder reden je oplossing als "onmogelijk" bestempeld. Werkt niet motiverend om volgende keer weer te helpen.
En ik geloof zo dat veel mensen een 'fire & forget'-aanpak bij het stellen van vragen hebben - heb ik zelf stiekem ook vaak genoeg gedaan. Misschien niet hier, maar wel op SO enzo. Vaak volgt een vraag uit urenlange frustratie met iets.
Over urenlange frustratie gesproken... Grr @ project waarbij de unit tests niet out of the box werken. Poging 1: OwH, je hebt een bepaald settings.properties bestand niet. Poging #2, OwH, je hebt postgres met de standaard set databases niet. Poging 3, OwH, ik ga je een java.lang.ClassNotFoundException: org.junit.Assume$AssumptionViolatedException geven, omdat ik het leuk vind.
Gewoon keislecht opgezet natuurlijk - afhankelijk van een Spring context, een settingsbestand, een werkende lokale database, etc. Pro tip: Een unit test moet 0 afhankelijkheden hebben - geen lokale database, geen externe software, geen niks. git clone <project>, mvn test, en het moet gewoon werken.
Ten tweede, dat soort dingen horen in integratietests, onafhankelijk van je unit tests.
Ten derde, documenteer die rommel. Geef aan wat nodig is en welke stappen er doorlopen moeten worden om het project werkend te krijgen als dat niet overduidelijk is (en als het niet overduidelijk is, schrijf het op en fix het).
fdsdfsdfasdf. Dag twee. Hoop dat ik het morgen aan de praat krijg,

Hear, hear. Hoewel, minuten dan.YopY schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:58:
Over urenlange frustratie gesproken...
Thuis heb ik op een Windows-bak een SVN-server draaien, en wil anderen daar ook rechten op geven. Werkt prima, met één klein klotepuntje: waar Apache op Windows niet case-sensitive is, is SVN dat wel.
Uiteraard heb ik mezelf alle rechten op de root gezet, dus of ik nou de url http://bla/svn/sites/ of http://bla/svn/Sites/ gebruik, het verzoek levert het verwachte resultaat op: de inhoud van de Sites-repository in mijn SVN-root. In de mod_authz_svn-config voor andere gebruikers moet ik echter ten eerste exact de casing overnemen van de directorystructuur waarop ik iemand rechten wil geven, en daarnaast moeten zij dan ook die casing overnemen in de URL.
Aangezien ik dus alle rechten vanaf de root heb en het niet uitmaakt welke URL ik gebruikte, was het erg fijn debuggen. [/rant]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Edit:
1
2
3
4
5
| [INFO] BUILD SUCCESSFUL [INFO] ------------------------------------------------------------------------ [INFO] Total time: 6 minutes 26 seconds [INFO] Finished at: Thu Jun 23 17:22:00 CEST 2011 [INFO] Final Memory: 78M/399M |

Todo: Upgraden naar Spring 3.0 (ben enkele Spring 2.5 bugs / incompatibiliteiten tegengekomen die simpelweg niet gefixed worden), integratietests scheiden van unit tests, unit tests belachelijk snel en onafhankelijk maken, en de helft van de code weggooien.
Tenminste, als ik dat mag doen. Officieel doe ik aan onderhoud aan dit project. Maar officieel had de nieuwste versie ook een half jaar al in productie moeten staan,
[ Voor 16% gewijzigd door YopY op 23-06-2011 17:26 ]
Niet alleen van Python hoor. Je komt het overal tegen.eamelink schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:37:
[...]is toch juist de charme van Python?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
En ik ben vandaag tegen een yo dawg, I heard you liked CData-situatie aangelopen. Ik exporteer een SharePoint-webpart naar XML en sla dat op in een CData-node. Nu zit in één van de geëxporteerde webparts een CData-blok -_-
Ik denk dat ik het maar naar base64 encode om van dat gezeik af te zijn. Jammer dat ik het zelf niet heb opgemerkt... alle andere webparts werken immers prima.
Zolang ze alle OS-incompatibiliteiten kunnen oplossen: jeuj.
Aan de andere kant, Linux-only software vind ik niet erg. Ik kan niet een goed verkoopargument bedenken om Node in Windows te draaien, anders dan developers die aan Windows vastzitten.
Wat voor plugin/tool is dat? Lijkt me handig om ook een aantal van mijn sites mee te profilenRobIII schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:07:
Ik zou sowieso de site eens laten nakijken die er een beetje kaas van heeft gegeten
[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 23-06-2011 21:13 ]
YSlow firebug plugin.Matis schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:13:
[...]
Wat voor plugin/tool is dat? Lijkt me handig om ook een aantal van mijn sites mee te profilen
ThnxSebazzz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:17:
YSlow firebug plugin.
Not available for Firefox 5.0
Bug die in 39 van de tienduizend(nogwat) ingevulde formuliertjes zit.... (ben benieuwd of ik dit kan reproduceren)
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-06-2011 08:39 ]
EddoH schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:23:
[...]
Als ik de wikipedia pagina zo lees, lijkt het of ik een zware mental disorder heb
Als ik wiki's lees over ADHD of autisme herken ik ook behoorlijk veel, maar voor zover ik weet heb ik geen van beide (of ik zit nog in de ontkenningsfase

Te koop: Bak stront http://bit.ly/mkfkyl #marktplaats #antiek
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak