Tja, waarom moet Facetime geintegreerd zijn, ik zit daar niet op te wachten, en toch staat het op mijn iPadZpAz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:33:
Bestaat wel een kans dat dat standaard aanwezig komt, waarom ook niet. Op iOS heb je standaard FaceTime bijvoorbeeld.
In iOS 5 komt er sowieso al standaard Twitter functionaliteit. Wat mij betreft hoeft het niet persé, maar een ramp vind ik het ook weer niet. Het maakt het wel makkelijker om bijv. een foto of URL te tweeten.
Voor mij hoeft er geen mogelijkheid in iOS om een foto direct te printen of via MMS te sturen, toch zit ook dat er wel in. Ik stoor mij er niet aan. Zolang het netjes geïntegreerd wordt en het de functies die ik wél gebruik niet in de weg zit, heb ik er geen probleem mee.
Voor mij hoeft er geen mogelijkheid in iOS om een foto direct te printen of via MMS te sturen, toch zit ook dat er wel in. Ik stoor mij er niet aan. Zolang het netjes geïntegreerd wordt en het de functies die ik wél gebruik niet in de weg zit, heb ik er geen probleem mee.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ook helemaal waar. Ik overdrijf de tegens ook een beetje hoor. Zolang de core-functionaliteit er niet door beinvloed wordt, of het netjes uit te schakelen is, zul je mij in de praktijk er ook niet over horen.
Waar ik me daarintegen wel mateloos aan erger is van die standaard apps van je fabrikant welke niets toevoegen aan je telefoon. En dit geldt ook voor al die trial-software op nieuwe laptops...
Ben je niet blij met Norton dan?CyCloneNL schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:49:
Waar ik me daarintegen wel mateloos aan erger is van die standaard apps van je fabrikant welke niets toevoegen aan je telefoon. En dit geldt ook voor al die trial-software op nieuwe laptops...
Och, Norton, vooral de trial edities van 30 dagen. Waren vroeger onmogelijk te de-installeren. Toch jammer voor dat bedrijf dat enkele van hun producten hen zo'n slechte naam hebben gebracht. Van wat ik van diverse mensen begreep, zijn de nieuwe pakketten weer best goed.
Oh jawel, geen beter backup programma als Norton Ghost 15.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ja, en hoe kwam het ook alweer dat iedereen het wilde de-installeren, toch niet omdat het zo'n goed programma was.Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:01:
[...]
Och, Norton, vooral de trial edities van 30 dagen. Waren vroeger onmogelijk te de-installeren. Toch jammer voor dat bedrijf dat enkele van hun producten hen zo'n slechte naam hebben gebracht. Van wat ik van diverse mensen begreep, zijn de nieuwe pakketten weer best goed.
Klopt, het maakte je pc echt belachelijk traag. Eerste wat ik deed was Norton deinstalleren, cleaner ervoor draaien (van Norton zelf... hoezo, toegeven dat je uninstall niet werkt), en daarna AVG o.i.d. erop.Davio schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:16:
[...]
Ja, en hoe kwam het ook alweer dat iedereen het wilde de-installeren, toch niet omdat het zo'n goed programma was.
Ik gebruik zelf met grote tevredenheid MSE en ik ben toch vaker van Anti-Virus gewijzigd dan van wasmiddel.
Maar mijn eisen aan een Anti-Virus zijn ook gewijzigd. Vroeger was ik meer paranoïde wbt. beveiliging, Zone Alarm erop etc. Omdat ik een arme sloeber was, had ik meer "riskante" software, de mail-programma's waren slechter waardoor er meer troep doorgelaten werd en mijn nieuwsgierige internetgedrag bracht ook meer risico met zich mee. Ik wilde dan alleen de anti-virus die die maand toevallig als beste uit een willekeurige test kwam.
Nu is het allemaal wat kalmer en hoeft mijn virusscanner maar incidenteel op te treden, als iemand het toch leuk vond om ergens een trojan bij te stoppen; ik ben me zelf ook bewuster van mijn internetgedrag en als ik iets niet vertrouw ga ik niet wachten tot er 30 pop-ups op mijn scherm staan voordat ik wegsurf.
Ik heb zojuist de historie van mijn scanner bekeken en er stond 1 item in quarantaine en verder niks.
Ik ben wat dat betreft ook wel blij met GMail, die doen wel een goede taak om de zooi eruit te filteren, blij dat ik geen Hotmail meer heb.
Maar mijn eisen aan een Anti-Virus zijn ook gewijzigd. Vroeger was ik meer paranoïde wbt. beveiliging, Zone Alarm erop etc. Omdat ik een arme sloeber was, had ik meer "riskante" software, de mail-programma's waren slechter waardoor er meer troep doorgelaten werd en mijn nieuwsgierige internetgedrag bracht ook meer risico met zich mee. Ik wilde dan alleen de anti-virus die die maand toevallig als beste uit een willekeurige test kwam.
Nu is het allemaal wat kalmer en hoeft mijn virusscanner maar incidenteel op te treden, als iemand het toch leuk vond om ergens een trojan bij te stoppen; ik ben me zelf ook bewuster van mijn internetgedrag en als ik iets niet vertrouw ga ik niet wachten tot er 30 pop-ups op mijn scherm staan voordat ik wegsurf.
Ik heb zojuist de historie van mijn scanner bekeken en er stond 1 item in quarantaine en verder niks.
Ik ben wat dat betreft ook wel blij met GMail, die doen wel een goede taak om de zooi eruit te filteren, blij dat ik geen Hotmail meer heb.
Tjonguh, er is geen doorkomen aan:
https://www.datenschutzze...0315-webanalyse-piwik.pdf
https://www.datenschutzze...0315-webanalyse-piwik.pdf
Ik heb het artikel gedeeltelijk gelezen, maar ben afgehaakt bij:Avalaxy schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:11:
Ik weet niet waarom je het artikel niet gewoon leest en er niet inhoudelijk op ingaat?
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
| template<typename T, typename Math> T GenericSum(const vector<T>& list, Math& M) { T sum = M.Zero(); for(int i = 0; i < (int)list.size(); i++) sum = M.Add(sum, list[i]); return sum; } |
Dat is C# in een C++ jasje.
Overigens ga je er zelf ook niet inhoudelijk op in, het enige wat je doet is een link neerplempen
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
De auteur deelt je meningOf course, in C++ this would be simpler; the loop body would simply read "sum += list[i]". However, many C++ template libraries (Boost::GIL comes to mind) rely heavily on the compiler to inline tiny functions and eliminate empty structures, so I directly ported the convoluted C# code to C++ with the confidence that the compiler would make it fast:
Wtf... m'n Android (Galaxy S) en die van een collega (Desire HD) accepteren gewoon geen cookies via PHP
Op een Galaxy S 2 en een iPhone4 werkt het prima. Zelfs de simpelste uitgeklede testcase doet het niet (index.php: zet cookie, index2.php: lees cookie uit). Zou het iets in het netwerk zijn? Collega en ik hebben Hi en op de werkende toestellen hebben ze T-Mobile...

Sowieso wil je dergelijke loops in SIMD doen en unaligned loads voorkomen en dat is iets waar C# je al helemaal niet bij gaat helpen.farlane schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:24:
[...]
Ik heb het artikel gedeeltelijk gelezen, maar ben afgehaakt bij:
[ Voor 4% gewijzigd door PrisonerOfPain op 21-06-2011 16:05 ]
Verwijderd
Wissel de SIM-kaarten even? (als dat gaat, ik weet niet hoe dat nu precies zit in Nederland met die SIM-locks)Cartman! schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:58:
Wtf... m'n Android (Galaxy S) en die van een collega (Desire HD) accepteren gewoon geen cookies via PHPOp een Galaxy S 2 en een iPhone4 werkt het prima. Zelfs de simpelste uitgeklede testcase doet het niet (index.php: zet cookie, index2.php: lees cookie uit). Zou het iets in het netwerk zijn? Collega en ik hebben Hi en op de werkende toestellen hebben ze T-Mobile...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 16:37 ]
Zo, vanavond maar eens een tooltje schrijven dat ervoor zorgt dat Aero niet wordt gedisabled bij het starten van Paint Shop Pro 9. Loop ik me sinds ik Win7 heb al aan te irriteren. Blijkbaar roept er iets DwmEnableComposition(0) aan (waar ik achter kwam na het zetten van een breakpoint op die functie), daar moet ik dus even omheen werken. Verder lijkt de boel prima te werken.
.edit: ah, screen captures werken niet, vandaar.
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 21-06-2011 18:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarom werk je dan ook nog met Paint Shop Pro 9? Ik neem aan dat het bij nieuwere versies gewoon goed werkt.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ben erg benieuwd hoe je dat op gaat lossen, als het je lukt ga je het vast wel opensource/publiek maken..oisyn schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:23:
Zo, vanavond maar eens een tooltje schrijven dat ervoor zorgt dat Aero niet wordt gedisabled bij het starten van Paint Shop Pro 9. Loop ik me sinds ik Win7 heb al aan te irriteren. Blijkbaar roept er iets DwmEnableComposition(0) aan (waar ik achter kwam na het zetten van een breakpoint op die functie), daar moet ik dus even omheen werken. Verder lijkt de boel prima te werken.
Ik loop bij Photoshop CS2 tegen dezelfde problemen aan, best irritant eigenlijk. Sowieso was het een karwij om CS2 op een x64 Windows 7 te krijgen, maar dat lukte uiteindelijk, nu nog uit uischakelen van Aero voorkomen en ik ben helemaal blij.
Ik heb zo een vermoede dat jij daar vast wel voor gaat zorgen
Licenties kosten geld? Ik heb nog CS2 draaien. Officiële licentie, waarom lappen voor een upgrade als het oude in principe ook voldoet? Gebruik hem voor RAW van mijn camera (nadat ze in een DNG convertor zijn gegaan), wat niet stuk is moet je niet vervangen heWoy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:50:
Waarom werk je dan ook nog met Paint Shop Pro 9? Ik neem aan dat het bij nieuwere versies gewoon goed werkt.
[ Voor 20% gewijzigd door .Gertjan. op 21-06-2011 18:54 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
O! Ik dacht dat daar productieomgevingen voor waren uitgevonden! ^^
Waarom heb je dan wel Windows XP vervangen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik eis een Devschuur Tea Corner. Ik drink enkel aardbeien thee met melk en suiker.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Mmmm.... Scherp!
Gratis upgrade? Dat is het voordeel als je een MSDN hebt
Toch zijn er wel dingen die een moderne PC kan die XP niet kan. Zo vind XP 32bit het niet lekker als je hem 4GB of meer voert (overigens geen enkel 32bits OS), XP 64 is ook weer niet je-van-het. Blijft er weinig over als je flink wat geheugen hebt. Ook zaken als Hyper-V zitten niet in XP, dus wat dat betreft is XP wel stuk
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Daar zou het dan uitgestorven zijn ^^Gamebuster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:31:
Ik eis een Devschuur Tea Corner. Ik drink enkel aardbeien thee met melk en suiker.
Drink alleen thee als ik de koffie niet meer kan verdragen. Oftewel als ik te zwak ben voor koffie
En je bent vaak te zwak? /temakkelijk.Gertjan. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:35:
[...]
Drink alleen thee als ik de koffie niet meer kan verdragen. Oftewel als ik te zwak ben voor koffie
Nope, dan zou ik me hier niet durven te vertonen.
En bedankt!
* .Gertjan. gaat in een hoekje zitten huilen met een kopje thee en een dekentje
* Gamebuster gaat erbij zitten met grote mok aardbeien thee met melk en veel suiker
Is wel erg leeg bij ons in het gebouw
Volgens mij zijn de helft van de werkplekken vrij in sommige ruimtes.
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 21-06-2011 19:43 ]
Jij zit nu nog op kantoor?Gamebuster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:42:
* Gamebuster gaat erbij zitten met grote mok aardbeien thee met melk en veel suiker
Nee, ik bedoel toen ik er was
Hmm.. als ik straks ga werken weer (heb net een nieuwe baan), dan zou ik ook nog op kantoor zitten hoor.
Werk ietjes meer uurtjes dan de meeste, waardoor ik vrijdag lekker vroeg klaar ben. Heerlijk vind ik dat; heb ik het gevoel dat ik al een dag weekend heb gehad, terwijl dan net weekend begint!
Ah, ik schrok al.
* .Gertjan. is lekker aan het alt-tabben met Portal 2 en het forum
Morgen zitten we weer vroeg genoeg op kantoor. Om 5:00 gaat die rotwekker weer
Dan is het niet zo erg, staat er iets tegenover. Probeer zelf het overwerk tot een minimum te beperken. Moet zeggen dat ik niet altijd frisser wordt van een lange werkdag. En dat is soms ook te merken in mijn codeGoTCoast schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:45:
[...]
Hmm.. als ik straks ga werken weer (heb net een nieuwe baan), dan zou ik ook nog op kantoor zitten hoor.
Werk ietjes meer uurtjes dan de meeste, waardoor ik vrijdag lekker vroeg klaar ben. Heerlijk vind ik dat; heb ik het gevoel dat ik al een dag weekend heb gehad, terwijl dan net weekend begint!
Zit al om 7:00 op kantoor (na dik een uur reizen) als ik het dan in een extreem geval tot 18:00 volhoudt ben ik ook helemaal leeg hoor. Nadeel is dat ik daarna ook nog een uurtje terug moet rijden. Geloof me dan ben je gaar als boter. 15:00 ~ 16:00 is een mooie tijd om weer te vertrekken
[ Voor 58% gewijzigd door .Gertjan. op 21-06-2011 19:47 ]
hehe, lekker vroeg 
Mijne 6:20, ik werk van 8:20 tot 16:50 (flexibele werktijden, past precies goed icm OV)
Mijne 6:20, ik werk van 8:20 tot 16:50 (flexibele werktijden, past precies goed icm OV)
* Ealanrian geeft .gertjan. nog een koekje.Gertjan. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:41:
Pesten is niet aardig he
* .Gertjan. gaat in een hoekje zitten huilen met een kopje thee en een dekentje
Dank, kan ik die lekker in de thee soppen
Tis dat of file eh.Gertjan. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:45:
Morgen zitten we weer vroeg genoeg op kantoor. Om 5:00 gaat die rotwekker weer
Yup, hoewel met bijna 1,5 reizen is het soms beide. In de ochtend valt het mee, maar 's middags heb ik toch wel wat file vorming. Dan kan het soms goed 2 uur duren eer ik thuis ben. Ah well, zo is het leven. Baas betaalt gelukkig redelijk goed, heb een relaxte auto dus ik zal niet snel klagen.
Daarbij komt dat ik mijn reistijd ook kan inzetten om te laten zien "wat ik wel niet overheb voor het bedrijf"
damn, goed idee!
ik neem mariakoekjes mee!
lekkah
Nog even de flair en de libelle mee en het theekransje kan beginnen.Gamebuster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:55:
[...]
damn, goed idee!
ik neem mariakoekjes mee!
lekkah
Grote kans dat we dit morgenvroeg teruglezen en denken:

Naar mijn nieuwe werk in Venray is het gelukkig maar een klein uurtje.Gertjan. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:51:
[...]
Yup, hoewel met bijna 1,5 reizen is het soms beide. In de ochtend valt het mee, maar 's middags heb ik toch wel wat file vorming. Dan kan het soms goed 2 uur duren eer ik thuis ben. Ah well, zo is het leven. Baas betaalt gelukkig redelijk goed, heb een relaxte auto dus ik zal niet snel klagen.
Daarbij komt dat ik mijn reistijd ook kan inzetten om te laten zien "wat ik wel niet overheb voor het bedrijf"
en de A73 is gelukkig een hele rustige weg
Nou alleen al morgenvroeg? Ik denk het nu al.Gertjan. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:56:
[...]
Nog even de flair en de libelle mee en het theekransje kan beginnen.
Grote kans dat we dit morgenvroeg teruglezen en denken:![]()
Wel altijd leuk hier!
Dat is wel beter. De A50 is wat dat betreft soms rampzalig. Gelukkig leggen ze er wat reepjes asfalt bij, maar soms lijkt het wel dat meer asfalt alleen voor meer ellende zorgt.defcon84 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:58:
[...]
Naar mijn nieuwe werk in Venray is het gelukkig maar een klein uurtje
en de A73 is gelukkig een hele rustige weg
Gelukkig is een heel deel van de werkzaamheden tussen Nijmegen en Arnhem klaar waardoor je 3 baans 120 mag, maar slaat het helaas verderop vast. Als straks die nieuwe brug erbij ligt is het waarschijnlijk een stuk beter
haha ja hoor.. dan beginnen ze gewoon weer ergens anders!
haha.Gertjan. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:56:
[...]
Nog even de flair en de libelle mee en het theekransje kan beginnen.
Grote kans dat we dit morgenvroeg teruglezen en denken:![]()
ik ben alleen wel serieus, ik ga morgenochtend mariakoekjes opvissen in de C1000
Gamebuster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:03:
[...]
haha
ik ben alleen wel serieus, ik ga morgenochtend mariakoekjes opvissen in de C1000
Had overigens al door dat je serieus was hoor
[ Voor 27% gewijzigd door .Gertjan. op 21-06-2011 20:06 ]
breng me nou niet op ideeën @ ongezonde rommel 
ben wel een beetje gaar nu, normaal zit ik hele dag te luieren achter de computer. Nu moet ik 1 uur heen en 1 uur terug en vroeg m'n bed uit om te luieren achter de computer.
ben wel een beetje gaar nu, normaal zit ik hele dag te luieren achter de computer. Nu moet ik 1 uur heen en 1 uur terug en vroeg m'n bed uit om te luieren achter de computer.
[ Voor 88% gewijzigd door Gamebuster op 21-06-2011 20:09 ]
UAC3 (Universal Anti Cheat 3) doet dat ook altijd... Op het moment dat hij begint te scannen, wijzigt hij naar Win7 basic theme. (Daarbij erg irritant dat hij weigert te runnen als je VS open hebt staan... zogezegd omdat je dan kan cheaten op een of andere manier.).oisyn schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:23:
Apps zouden gewoon mooi van mijn theme moeten blijven. Als je een oplossing weet .oisyn, graag
http://www.onzin.com/video/vlieg_op_touchscreen.html

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 21-06-2011 21:05 ]
Verwijderd
Enig idee als het een capacitief of resistief scherm is?
offtopic:
Of ben ik gewoon zo achterlijk dat ik dit geloof?
Of ben ik gewoon zo achterlijk dat ik dit geloof?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 21:41 ]
Ik vraag me af of het echt is 
Ik weet wel dat iPad reageert op mijn katten
Omdat PSP is overgenomen door Corel en ze PSP10 volledig verkracht hebben. PSP vond ik juist zo fijn omdat je ook makkelijk vector graphics ermee kon maken, handig voor diagrammen en tekeningetjes enzo. Bij Adobe heb je voor elke discipline weer een andere appWoy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:50:

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Denk dat het op de iPad niet werkt. Als je al pleister op je vinger hebt, werkt 't al niet meer.Gamebuster schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:46:
Ik vraag me af of het echt is
Dat klopt ook niet. 2000 Server 32 bits kan het wel.Gertjan. schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:32:
[...]
Zo vind XP 32bit het niet lekker als je hem 4GB of meer voert (overigens geen enkel 32bits OS)
Daar heb ik dan ook een server voor draaienOok zaken als Hyper-V zitten niet in XP
Niet dat ik nog Windows XP draai ( Behalve op mijn laptop, maar daar surf ik alleen een beetje mee )
Toch vreemd dat ze een product dan zo weten te verkloten binnen 1 versie..oisyn schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:57:
[...]
Omdat PSP is overgenomen door Corel en ze PSP10 volledig verkracht hebben. PSP vond ik juist zo fijn omdat je ook makkelijk vector graphics ermee kon maken, handig voor diagrammen en tekeningetjes enzo. Bij Adobe heb je voor elke discipline weer een andere app. PSP10 lijkt in dat opzicht meer op Photoshop, meer op fotobewerking gericht.
[ Voor 28% gewijzigd door Woy op 21-06-2011 23:37 ]
Ook is het niet zo dat XP het "niet lekker vindt". XP werkt prima op een bak met 16GB mem. Je kan het alleen niet gebruikenWoy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:35:
[...]
Dat klopt ook niet. 2000 Server 32 bits kan het wel( Wikipedia: Physical Address Extension )
Ik draaide altijd XP x64, maar da's idd ook geen fantastische oplossing. Wordt ook niet echt actief ondersteunt door MS, alle Windows Live tools kun je officieel niet eens installeren onder dat OS (Live Messenger, Live Mail, etc)
't Heet dan ook eigenlijk Paint Shop Photo Pro X ipv PSP10. De apps zelf lijken als ik het me goed herinner in de verste verte niet op elkaar.Toch vreemd dat ze een product dan zo weten te verkloten binnen 1 versie.
.edit: hmm als ik nu een google images search doe dan komt het toch wel aardig overeen, muv de color scheme. Zal ik dan destijds gewoon een verkeerde versie van het internet "geleend" hebben?
Ik denk dat dat voor die app lastig wordt, aangezien het ervoor gemaakt is dat het tampering kan detecterenStyxxy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:34:
[...]
UAC3 (Universal Anti Cheat 3) doet dat ook altijd... Op het moment dat hij begint te scannen, wijzigt hij naar Win7 basic theme. (Daarbij erg irritant dat hij weigert te runnen als je VS open hebt staan... zogezegd omdat je dan kan cheaten op een of andere manier.)
Apps zouden gewoon mooi van mijn theme moeten blijven. Als je een oplossing weet .oisyn, graag.
[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 22-06-2011 01:07 ]
Was dat ook niet mogelijk in XP? XP draait tenslotte ook op de NT kernel (een nieuwere dan 2000 zelfs).Woy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:35:
[...]
Dat klopt ook niet. 2000 Server 32 bits kan het wel( Wikipedia: Physical Address Extension )
Er staat mij bij dat je dan alsnog tegen een bepaalde grens liep in je applicaties. Je applicatie kon niet zomaar over die 4 gig heen of de app moest zelf ook PAE ondersteunen (zoals SQL server). Weet niet meer zeker hoe het precies zat hoor, maar er staat me iets van bij.
Bedenk me net dat Windows 7 helemaal geen Hyper-V heeftDaar heb ik dan ook een server voor draaien, het zou zonde zijn als al die VM's mijn eigen systeem langzaam zouden maken.
Niet dat ik nog Windows XP draai ( Behalve op mijn laptop, maar daar surf ik alleen een beetje mee )
Op mijn werklaptop heb ik overigens 2008 R2 staan vanwege Hyper-V, meestal test ik zaken op een VM op mijn server, maar ik kan niet altijd bij mijn server, dus een aantal kleine VM-etjes op je laptop is wel handig.
Daarnaast is een van de veel gebruikte dingen in 2008 en windows 7 bij mij toch wel de IIS, die zat vroeger alleen in XP Pro. Maar die van Win7/Server 2008 is stukken beter.
En als echte nerd wil je natuurlijk het nieuwste van het nieuwste, zeker wanneer je het legaal kunt verkrijgen.
Och dat lukt meer fabrikanten hoor[...]
Toch vreemd dat ze een product dan zo weten te verkloten binnen 1 versie.
Dan kun je ook dos draaien, weet je zeker dat er niets gebeurt met je fancy hardware. Wat nou multicore!.oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:58:
[...]
Ook is het niet zo dat XP het "niet lekker vindt". XP werkt prima op een bak met 16GB mem. Je kan het alleen niet gebruiken
Dat is ook wat ik er van begrepen had. Daarbij komt dat veel drivers ook niet echt lekker pakken in XP 64, in die tijd was de wereld van de consumenten PC nog niet klaar voor 64 bit.Ik draaide altijd XP x64, maar da's idd ook geen fantastische oplossing. Wordt ook niet echt actief ondersteunt door MS, alle Windows Live tools kun je officieel niet eens installeren onder dat OS (Live Messenger, Live Mail, etc)
Lekker rustig, niemand aanwezig hier. Geloof dat ik de 1e ben. 
Mijn code werkt niet en niemand die me kan helpen
* Gamebuster pakt er maar weer een mok thee bij.
[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 22-06-2011 08:41 ]
Nee hoor, kijk maar eens boven jeGamebuster schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:40:
Vandaag maar weer eens op bug-jacht. Door een wijziging in de functionele eisen van de klant heb ik iets om moeten bouwen midden in het proces. Nu pleurt natuurlijk aan de andere kant van het proces alles omver. Er worden berekeningen gemaakt, maar de opsplitsing op het rapport toont alleen maar 0-en. Het totaal en subtotaal klopt, maar de berekening toont niet wat hij moet tonen. Typisch gevalletje van: "het heeft altijd gewerkt".
Begin eens met koffie, en je pc een rotschop geven, misschien werkt het dan?Gamebuster schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:40:
#stiekem editten met thee voor ik klikte op quote
[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-06-2011 08:47 ]
Vandaag de rest van de spullen inpakken. Gisteren al 32 dozen ingepakt, nog zo'n 100 te gaan. En gelijk weet ik ook weer waarom ik een bureaubaan heb. Ik heb al spierpijn in m'n armen van gisteren en ik moet nog beginnen.
Unable to read metadata of dll *knip*. not enough storage available. Coping failed.
Build failed
Ik heb een SharePoint 2007 solution die een specifieke DLL niet wil packagen...
Moet eerlijk zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met XP64, ook niet met drivers. Heb het toch een aantal jaren gedraaid. Was er erg tevreden over totdat Battlefield BC2 mij er toe 'dwong' om WIndows 7 aan te schaffen. Die ik na 2 weken maar heb getrashed.Gertjan. schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 07:38:
Dat is ook wat ik er van begrepen had. Daarbij komt dat veel drivers ook niet echt lekker pakken in XP 64, in die tijd was de wereld van de consumenten PC nog niet klaar voor 64 bit.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dan is er toch geen probleem?.Gertjan. schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:45:
[...]
Technisch ziet het er allemaal goed uit, het compilet allemaal, maar qua data klopt er geen klap van
Dat probeer ik mijn gebruikers iig wijs te maken
Zorgt helaas ook voor bakken met werk

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hoe krijg je dat voor elkaar?farlane schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:10:
[...]
Moet eerlijk zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met XP64, ook niet met drivers. Heb het toch een aantal jaren gedraaid. Was er erg tevreden over totdat Battlefield BC2 mij er toe 'dwong' om WIndows 7 aan te schaffen. Die ik na 2 weken maar heb getrashed
Mijn windows 7 installatie begon als Win7 Ultimate RC1. Is daarna uiteindelijk via een registry hack gedowngrade naar home edition, om vervolgens te upgraden naar een legale pro versie.
Tevens heeft ie installatie van een nieuwe type moederbord overleeft.
En het draait nog steeds
Dus hoe krijg je t voor elkaar om je win7 installatie te slopen..
Ik heb momenteel ff thee
Beetje last van me maag dus even rustig wakker worden

Ben nu een site aan het beheren. Echt wagelijke PHP code (of is dat dubbelop?)
Dat de website nooit gehackt is, van PreparedStatements hebben ze nooit gehoord. De horror!
[ Voor 29% gewijzigd door Ryur op 22-06-2011 09:28 ]
Ik heb een unit test in een behoorlijk groot project (voor mijn doen) die niet werkt ivm vaagheid,
. Zal wel configuratie zijn oid.
Als ik de tijd ervoor krijg ga ik eerst kijken of ik de harde dependencies op een draaiende Postgres database weg kan halen, evenals de afhankelijkheid van een Spring test context etc. Worden de tests nogal log van, en het opzetten van de applicatie op een testomgeving ook.

Als ik de tijd ervoor krijg ga ik eerst kijken of ik de harde dependencies op een draaiende Postgres database weg kan halen, evenals de afhankelijkheid van een Spring test context etc. Worden de tests nogal log van, en het opzetten van de applicatie op een testomgeving ook.
Ik bedoelde bij mij op kantoor.Gertjan. schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:45:
[...]
Nee hoor, kijk maar eens boven jeIk zat al om 7:00 achter mijn bureau. Werken wil ik het nog niet noemen, maar was wel fysiek aanwezig.
Da's toch stanadard bij om pre 8:00 aanwezig zijn?.Gertjan. schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:45:
[...]
Nee hoor, kijk maar eens boven jeIk zat al om 7:00 achter mijn bureau. Werken wil ik het nog niet noemen, maar was wel fysiek aanwezig.
Zo meteen eens een SOFI nummer gaan halen bij het belastingkantoor in Heerlen
natuurlijk niet, ik ben een Belg eh
Vandaag me eerste presentatie van de 3.
ik heb er totaal geen zin in.
Nothing to see here!
Dat is waar. En het wordt nog meer waar bij projecten die gewoon sh*t zijnSoaDmaggot schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:33:
[...]
Da's toch stanadard bij om pre 8:00 aanwezig zijn?
De bug die ik vanochtend wille pletten heeft zichzelf opgelost
Zie het verkeerd gaan, compile nog een keer, stap door de code, zie de variabelen daadwerkelijk goed geset worden, open PDF: tadaaaa de waardes staan nu wel in de PDF... Que?
Zucht...
Linux Mint installatie USB stick en daarvan booten, vervolgens de schijf die de W7 installatie bevatte opnieuw partitioneren. De Windows 7 DVD kun je doormidden breken met wat moeite en laten refunden.D-Raven schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:18:
Dus hoe krijg je t voor elkaar om je win7 installatie te slopen..
BFBC2 helaas niet. K#tsp3l.
Seriously, ik was na twee weken zo gefrustreerd met beide dat ik ze er afgeknikkerd heb.

Ik heb even wat rondgeklikt, één keer bleef de request hangen, voor de rest geen problemenVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:06:
Zijn er meer mensen hier die ontzettend vaak time-outs krijgen op bol.com?

Dat heet al een paar jaar BSN hèdefcon84 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:33:
Zo meteen eens een SOFI nummer gaan halen bij het belastingkantoor in Heerlen
Edit: oh, voor buitenlanders heet het nog wel een SOFI-nummer.
[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 22-06-2011 11:14 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Verkopen, Account en Bestelstatus werken echt slechtSoaDmaggot schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:09:
[...]
Ik heb even wat rondgeklikt, één keer bleef de request hangen, voor de rest geen problemen
Toen ik vanochtend via m.bol.com op mijn iPhone keek, stond er ook een melding dat er wat problemen met de website waren, waardoor sommige onderdelen niet optimaal zouden werken.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Inderdaad, de laatste tijd is het wel raak. Ik dacht eerst dat het in mijn verbinding zat (Vodafone WIFI), maar thuis ook al wat gemerkt. Maar als eenmaal de eerste pagina is getoond loopt de rest wel door.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:44:
[...]
Verkopen, Account en Bestelstatus werken echt slecht
Best vervelend als je al bijna een maand je pre-order in de gaten aan het houden bent
Tja, 2 weken en nog wat wachten op de douane is ook niet echt mijn hobby.Gertjan. schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:46:
[...]
Inderdaad, de laatste tijd is het wel raak. Ik dacht eerst dat het in mijn verbinding zat (Vodafone WIFI), maar thuis ook al wat gemerkt. Maar als eenmaal de eerste pagina is getoond loopt de rest wel door.
Best vervelend als je al bijna een maand je pre-order in de gaten aan het houden bent
Dat vermoeden had ik al.oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:58:
[...]
Ik denk dat dat voor die app lastig wordt, aangezien het ervoor gemaakt is dat het tampering kan detecteren
Inderdaad, ik ben geen Nederlandse burgerCodeCaster schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:13:
[...]
Dat heet al een paar jaar BSN hèAnders staan ze je raar aan te kijken, denk ik zo.
Edit: oh, voor buitenlanders heet het nog wel een SOFI-nummer.
Ik heb er iig eentje gekregen

Dat is een of ander compatibility ding, aero uitzetten.Styxxy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:23:
[...]
Dat vermoeden had ik al. Overigens net gemerkt bij "Spiral Knights" (game) dat mijn theme ook naar basic wordt gezet. Waarom doen mensen dat toch? Please enlighten me.
Omdat Aero rendering echt compleet anders is als de traditionele GDI rendering van Windows. Met Aero kun je ook niet zomaar de desktop DC opvragen en daar de bits van kopieren. Typisch wel iets wat die anti-cheat tool wil doen.Styxxy schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:23:
[...]
Dat vermoeden had ik al. Overigens net gemerkt bij "Spiral Knights" (game) dat mijn theme ook naar basic wordt gezet. Waarom doen mensen dat toch? Please enlighten me.
Thanks for the info. Heb ook nog wat op Google gezocht en blijkbaar vroeger deden ze dat niet en zorgde ook vaak voor zwarte screenshots..oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:53:
[...]
Omdat Aero rendering echt compleet anders is als de traditionele GDI rendering van Windows. Met Aero kun je ook niet zomaar de desktop DC opvragen en daar de bits van kopieren. Typisch wel iets wat die anti-cheat tool wil doen.
Het blijft lame, want het kan wel (MS' Snipping tool werkt ook gewoon). Het moet alleen op een andere manier.
Ken wel meer tools die het kunnen. Tiny Uploader bijvoorbeeld kan het al heel lang maar inderdaad moet je het op een andere manier voor elkaar krijgen. Ik haat dat me theme soms naar basic word veranderd. Normaal heb je daar niet zo'n last van maar aangezien ik twee beeldschermen heb merk je het heel erg..oisyn schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:57:
Het blijft lame, want het kan wel (MS' Snipping tool werkt ook gewoon). Het moet alleen op een andere manier.
Nothing to see here!
Mooi automatiseringsklusje vandaag.
Van de projectmanager de opdracht gekregen om op de databaseservers van verschillende vestigingen af en toe te kijken hoeveel connecties er actief zijn.
Dat wordt dus een batch-bestandje in elkaar vogelen.
Van de projectmanager de opdracht gekregen om op de databaseservers van verschillende vestigingen af en toe te kijken hoeveel connecties er actief zijn.
Dat wordt dus een batch-bestandje in elkaar vogelen.
Ik moet een nieuw wachtwoord kiezen voor m'n werk, maar ik alles wat ik verzin wordt afgekeurd
. Misschien ook niet zo gek als je kijkt naar de eisen:

Uw wachtwoord moet aan de volgende vereisten voldoen:
Het wachtwoord moet minimaal 8 posities lang zijn
Het wachtwoord mag maximaal 2 keer hetzelfde teken bevatten
Het wachtwoord moet minimaal 2 cijfer bevatten
Het wachtwoord mag geen spatie of # of + of & bevatten
Het wachtwoord moet anders zijn dan de vorige 6 wachtwoorden
Het wachtwoord mag niet gelijk zijn aan uw gebruikersnaam
Het wachtwoord mag niet lijken op uw voornaam en of achternaam

Dat wordt ook wel een PostIt-wachtwoord genoemd, vooral als ze maandelijks verlopen.Het wachtwoord mag maximaal 2 keer hetzelfde teken bevatten
Het wachtwoord mag geen spatie of # of + of & bevatten
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
http://www.techzoom.net/tools/password-generator.enAloys schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:41:
Ik moet een nieuw wachtwoord kiezen voor m'n werk, maar ik alles wat ik verzin wordt afgekeurd. Misschien ook niet zo gek als je kijkt naar de eisen:
[...]
Gewoon blijven genereren tot je er 1 ziet die je kan onthouden
En nog een mooi verhaal (gerelateerd) vandaag op TDWTF: http://thedailywtf.com/Articles/Not-So-Smart-Card.aspx
[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-06-2011 13:44 ]
Ik schrijf em ook altijd op, anders vergeet ik het sowieso nog wel een keer
.
Edit: @hierboven
. Denk alleen dat er nooit een wachtwoord voorbij zal komen die ik zo kan onthouden
.
Edit: @hierboven
[ Voor 42% gewijzigd door Aloys op 22-06-2011 13:45 ]
Verwijderd
numpad ftw. Mogelijkheden als er zijn:Aloys schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:44:
Ik schrijf em ook altijd op, anders vergeet ik het sowieso nog wel een keer.
123456789
987654321
(iets moeilijker)
123698745
547896321
741852963
369258147
123789456
456123789
Voldoen allemaal aan de gevraagde eisen en zijn makkelijk om te onthouden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak