Mjah dat komt helaas ook nog veel voor..Gertjan. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:30:
[...]
CSV of andere platte tekst neerplempen in een gedeelde folder![]()
Ow wacht, zo werkt het alleen hierSoms heb je geluk en dan krijg je een echt XML bestandje
, maar de methodiek van neerplempen in een directory blijft.
I see your zip and raise it with: Triple DES XML in een XMLFragFrog schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Gezipt-XML file op een FTP-serverOf doet niet iedereen dat soms?
Voor communicatie tussen 2 interne systemen stelde iemand voor een XML file te Triple-Dessen, in een andere XML te mikken en dit hele zwikje te zippen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Beter dan PSN en Duinrel enzo met hun gegevens om gaan.Gertjan. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:46:
[...]
I see your zip and raise it with: Triple DES XML in een XMLin een ZIP
Voor communicatie tussen 2 interne systemen stelde iemand voor een XML file te Triple-Dessen, in een andere XML te mikken en dit hele zwikje te zippenVerder niet paranoia ofzo....
Nothing to see here!
Wat is dat, Security Through Adding Lots Of Obscure Layers?.Gertjan. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:46:
Voor communicatie tussen 2 interne systemen stelde iemand voor een XML file te Triple-Dessen, in een andere XML te mikken en dit hele zwikje te zippenVerder niet paranoia ofzo....
Ach, ik kreeg onlangs nog een zip op rapidshare met gevoelige informatie aangeboden van een klant. Het was veilig want het ZIP password stuurde hij in een separate mail..Gertjan. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:46:
I see your zip and raise it with: Triple DES XML in een XMLin een ZIP

https://niels.nu
Bij ons gaan er ook vanuit klanten ook gewoon doodleuk psd's via yousend it
Tja als ze niet willen uploaden via onze eigen secured ftp server...
Ugh halve middag verspeeld omdat Visual Studio besloot de verkeerde compiler te kiezen waardoor niks meer wilde builden

(*@#$^@#*%
Per ongeluk een oude versie van m'n samenvatting over m'n nieuwe versie (8 pagina's) heen geschreven. Al m'n progress weg
Als ik hem nou gewoon verwijderd had dan was het niet zo'n probleem en had ik hem gewoon kunnen recoveren.
Per ongeluk een oude versie van m'n samenvatting over m'n nieuwe versie (8 pagina's) heen geschreven. Al m'n progress weg
Als ik hem nou gewoon verwijderd had dan was het niet zo'n probleem en had ik hem gewoon kunnen recoveren.
[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 30-05-2011 19:47 ]
Nja kan me zo voorstellen dat voor een ERP pakket koppelingen met MS Office/VBA erg belangrijk is.D-Raven schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:27:
Als je een API voor je ERP pakket wilt aanbieden aan zoveel mogelijk platformen, dan zou ik voor http webservice gaan, en niet voor COM
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dropbox is mijn redder in nood.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:54:
Inderdaad. Daarvoor doe ik altijd al m'n verslagen in een lokale Git repository.
VBAaaaarggghhhh! Die paar keer dat ik iets in VBA heb moeten maken had ik toch echt een gevoel van: "dit is het net niet". Was vroeger wel fan van Visual Basic, het was tenslotte mijn eerste ontwikkeltaalfarlane schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:27:
[...]
Nja kan me zo voorstellen dat voor een ERP pakket koppelingen met MS Office/VBA erg belangrijk is.

Als ik nu terugdenk aan wat ik in mijn eerste programma's geschreven heb
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
| Dim resultaat = false Dim waardeOmTeHebben = true resultaat = mijnVariabele < 5 If resultaat = waardeOmTeHebben Then End If |
Ik wist toen nog niet helemaal dat je ook direct resultaat in je if kon gebruiken (wist niet dat je if een statement was waar een expressie in moest die true/false opleverde en dus een boolean ook mocht) en dat je bepaalde zaken kon koppelen.
Desalniettemin toch leuke dingetjes gemaakt in VB, dialoogjes met knopjes die verspringen en zelfs een hele applicatie met koppeling aan Access voor een "afstudeer projectje" op de HAVO. Iedereen kloten in Access en wij een mooie VB applicatie inleveren. Zat zelfs een heus credits scherm met in en uitfadende tekst.
Zucht, die goede oude tijd
Goed koffie dan maar, en dan weer beginnen aan "het project". Moet zeggen dat mijn motivatie ver te zoeken is.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[RANT]
Welke gek heeft verzonnen dat de add regel in de VS Resx editor onderaan moet zitten.... Echt niet grappig als je tig-honderd entries hebt
[/RANT]
* Hoogie2004 telt tot tien en haalt nog wat koffie
Welke gek heeft verzonnen dat de add regel in de VS Resx editor onderaan moet zitten.... Echt niet grappig als je tig-honderd entries hebt
[/RANT]
Anders zet je hem even in source mode, knikker je de resx in iets als Notepad, Notepad++ of Notepad2 of bouw je zelf ietsHoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:47:
[RANT]
Welke gek heeft verzonnen dat de add regel in de VS Resx editor onderaan moet zitten.... Echt niet grappig als je tig-honderd entries hebt![]()
[/RANT]
ResX is nog altijd gewoon XML namelijk en (als je wat voorzichtig bent) can be treated that way
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Aaargh eerst valt de netwerkverbinding van m'n pc weg, is pas opgelost na een reboot. Net weer alles opgestart (VPC, Visual Studio, Outlook, etc), netwerk is er weer, krijg ik opeens een BSOD voor m'n kiezen (vrij zeldzaam bij Win7). Weer opgestart, heb ik weer geen verbinding
Maar nu werkt 't weer, fingers crossed dat het zo blijft.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Het begon er hier mee dat onze dev-stations op Paused stonden. (Virtual machines) Dus toen ik vanmorgen hier kwam kon ik niks, aangezien ik ze niet zelf mag beheren (heb ik ook de rechten niet voor.)Haan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:53:
Aaargh eerst valt de netwerkverbinding van m'n pc weg, is pas opgelost na een reboot. Net weer alles opgestart (VPC, Visual Studio, Outlook, etc), netwerk is er weer, krijg ik opeens een BSOD voor m'n kiezen (vrij zeldzaam bij Win7). Weer opgestart, heb ik weer geen verbinding![]()
Wtf? Dan zou ik jullie ops eens wijzen op SCVMM. Zorgt ervoor dat jullie als devs via een portal zelf de aan jullie toegewezen VM's kunnen managen. Werkt super!Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:09:
[...]
Het begon er hier mee dat onze dev-stations op Paused stonden. (Virtual machines) Dus toen ik vanmorgen hier kwam kon ik niks, aangezien ik ze niet zelf mag beheren (heb ik ook de rechten niet voor.)
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Staat allemaal op de planning, dev-machines zijn al via Microsofts MSFS (Managed Software Factory Service). Maar de hosts van de VM's zijn ze bij onze infra afdeling nog razend druk mee bezig, naast de SP2010 Farm neerzetten en nog tig andere werkzaamheden.mindcrash schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:16:
[...]
Wtf? Dan zou ik jullie ops eens wijzen op SCVMM. Zorgt ervoor dat jullie als devs via een portal zelf de aan jullie toegewezen VM's kunnen managen. Werkt super!
Developen op virtual machines? Werkt dat een beetje? VS presteert het soms om mijn i5 plat te trekken dus als je met een groep mensen op een VM server werkt zal de performance ook niet al te super zijn denk ik. Maar kan er ook naast zitten.Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:09:
[...]
Het begon er hier mee dat onze dev-stations op Paused stonden. (Virtual machines) Dus toen ik vanmorgen hier kwam kon ik niks, aangezien ik ze niet zelf mag beheren (heb ik ook de rechten niet voor.)
Sowieso heb ik liever een eigen machine, kun je tenminste nog wat mp3's op kwijt
Op zich werkt het best goed. Mis alleen soms de multi-monitor die je lokaal wel hebt. Maar onze laptops voorzien van een SP2010 installatie (single machine farm) incl. database e.d. is niet echt een optie (dan gaat het draaien op mindere hardware als nu gevirtualiseerd).Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:20:
[...]
Developen op virtual machines? Werkt dat een beetje? VS presteert het soms om mijn i5 plat te trekken dus als je met een groep mensen op een VM server werkt zal de performance ook niet al te super zijn denk ik. Maar kan er ook naast zitten.
Sowieso heb ik liever een eigen machine, kun je tenminste nog wat mp3's op kwijt
Nou is SharePoint zelf al niet een performancebeest tijdens ontwikkelen (vanwege deployments, iisresets etc), maar VS werkt gewoon lekker.
Muziek luister ik via de 'productie'-laptop (waarmee ik ook connect naar de VM's), waarop spotify staat
[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-05-2011 08:30 ]
Als zowel je client and server minimaal Windows Vista (of hun serverequivalent) zijn kun je met mstsc /multimon meerdere monitor-support krijgen bij je RDP-verbindingen.Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:22:
[...]
Op zich werkt het best goed. Mis alleen soms de multi-monitor die je lokaal wel hebt.
Ah, dat is nog niks veranderd sinds SP2007 dus. Nog steeds traag.Nou is SharePoint zelf al niet een performancebeest tijdens ontwikkelen (vanwege deployments, iisresets etc), maar VS werkt gewoon lekker.
We are shaping the future
Yup dat is best wel ideaal. Erg jammer dat ik als ik vanuit thuis uit werk de VMware client moet gebruiken, deze ondersteund dat weer niet. en zo is het altijd wel wat natuurlijkAlex) schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:53:
[...]
Als zowel je client and server minimaal Windows Vista (of hun serverequivalent) zijn kun je met mstsc /multimon meerdere monitor-support krijgen bij je RDP-verbindingen.

Multimonitor werkt toch ook prima in VM's?Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:22:
[...]
Op zich werkt het best goed. Mis alleen soms de multi-monitor die je lokaal wel hebt. Maar onze laptops voorzien van een SP2010 installatie (single machine farm) incl. database e.d. is niet echt een optie (dan gaat het draaien op mindere hardware als nu gevirtualiseerd)
Nou is SharePoint zelf al niet een performancebeest tijdens ontwikkelen (vanwege deployments, iisresets etc), maar VS werkt gewoon lekker.
Muziek luister ik via de 'productie'-laptop (waarmee ik ook connect naar de VM's), waarop spotify staat
Heb het zowel in VMWare als Virtualbox (redelijk) goed werkend. Virtual PC heb ik weinig tot geen ervaring mee, maar die ondersteund ook geen 64-bit platformen, dus niet echt nuttig.
Zoek nu echter een vervanger voor VirtualBox, iets dat dus 64-bit vhd's kan draaien. Verdenk VB er namelijk van dat die iets in het geheugen corrupteerd. Geheugen is namelijk wel goed volgens mij, net een memtest gedaan. Blijft alleen nog een corrupte install over, of de software. Aangezien de rest van het team dezelfde vhd heeft, wijs ik eerst even naar VB.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Hyper-VJan_V schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:56:
[...]
Multimonitor werkt toch ook prima in VM's?
Heb het zowel in VMWare als Virtualbox (redelijk) goed werkend. Virtual PC heb ik weinig tot geen ervaring mee, maar die ondersteund ook geen 64-bit platformen, dus niet echt nuttig.
Zoek nu echter een vervanger voor VirtualBox, iets dat dus 64-bit vhd's kan draaien. Verdenk VB er namelijk van dat die iets in het geheugen corrupteerd. Geheugen is namelijk wel goed volgens mij, net een memtest gedaan. Blijft alleen nog een corrupte install over, of de software. Aangezien de rest van het team dezelfde vhd heeft, wijs ik eerst even naar VB.
Ik kwam pas overigens tot de ontdekking dat virtualbox harddisks standaard op een SATA poort gooit waar de VHD's van Microsoft vaak zijn voorbereid om op een IDE poort te draaien. Daar kan het Guest-OS dus meestal niet lekker tegen. Diverse keren gehad dat ik een VM van Microsoft wilde gebruiken op mijn PC in VirtualBox en hij gewoon vrolijk begon te blue-screenen...
Ah, die multimon kende ik nog niet. CoolAlex) schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:53:
[...]
Als zowel je client and server minimaal Windows Vista (of hun serverequivalent) zijn kun je met mstsc /multimon meerdere monitor-support krijgen bij je RDP-verbindingen.
[...]
Ah, dat is nog niks veranderd sinds SP2007 dus. Nog steeds traag.
En idd, sinds 2007 veel veranderd, maar de opstarttijd na een IISReset niet
Inderdaad. Ik heb ook gewoon werkend in VMware hoorJan_V schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:56:
[...]
Multimonitor werkt toch ook prima in VM's?
Nothing to see here!
Testen? Daar heb ik mensen voorRutix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:10:
[...]
Inderdaad. Ik heb ook gewoon werkend in VMware hoordus dan doe je iets fout
. Niet dat ik veel develop in een virtual machine maar testen gebeurt nog weleens.
Yup, dat doen wij ook. Onze klanten hebben systemen die wij hier niet kunnen nabootsen etc. Daarom hebben wij ook veel klanten die graag beta-testen.
Deze klanten hebben hun uitzendstraten vaak 3 of zelf 4-voudig uitgevoerd, waar normaliter wel een beta-uitzendstraat bijzit.
We hebben natuurlijk wel Q&A-mensen, die regressietesten doen, maar de eindgebruikers testen vaak het grote geheel.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja ik bedoel ook niet doorgrondig testen.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:16:
[...]
Testen? Daar heb ik mensen voorEindgebruikers
Nothing to see here!
Rutix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:25:
[...]
Ja ik bedoel ook niet doorgrondig testen. Maar soms loop ik ergens tegen aan en wil ik het nabootsten
dat doe ik graag in een vm dan
code:
1
| Ticket.Close(Reason.NotReproducable); |
Klaar
Windows 7 Ultimate of Enterprise als host gebruiken, dan heb je echte multi monitor support in remote sessionsAlex) schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:53:
[...]
[...]
Die tip was idd al gegeven. Werkt idd erg mooi, wat ik alleen jammer vind is dat er geen optie is om je taakbalk van de host zichtbaar te houden.sig69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:29:
[...]
Windows 7 Ultimate of Enterprise als host gebruiken, dan heb je echte multi monitor support in remote sessions
Kan ik moeilijk doen met me afstudeeropdracht he.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:28:
[...]
code:
1 Ticket.Close(Reason.NotReproducable);
Klaar
Nothing to see here!
Rutix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:38:
[...]
Kan ik moeilijk doen met me afstudeeropdracht he
svn delete *
Waar dan? Heb even teruggekeken maar kan het niet vinden.
Hier heb ik persoonlijk geen moeite mee. Ik start een remote desktop sessie alleen fullscreen als ik echt op dat ding aan het werk ga. Als ik alleen wat moet configureren of installeren start ik 'm doorgaans in 1280x1024 ofzo.Werkt idd erg mooi, wat ik alleen jammer vind is dat er geen optie is om je taakbalk van de host zichtbaar te houden.
sig69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:53:
[...]
Waar dan? Heb even teruggekeken maar kan het niet vinden.
[...]
Hier heb ik persoonlijk geen moeite mee. Ik start een remote desktop sessie alleen fullscreen als ik echt op dat ding aan het werk ga. Als ik alleen wat moet configureren of installeren start ik 'm doorgaans in 1280x1024 ofzo.
DaarAlex) schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:53:
[...]
[...]
Of jij bedoeld iets anders, en dan wil ik wel weten wat
Tevens mis ik het wel, ik ontwikkel namelijk op die machine waar ik naar connect, maar heb de communicator en mail van het werk op de laptop waar ik mee connect, dus de start-balk zien is wel handig.
Wat een bagger is Firefox 4 toch. Crasht om de haverklap
Vijf keer in een uur
[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 31-05-2011 10:19 ]
Ik ergerde me al 2 jaar aan het feit dat bij het starten van Visual Studio altijd een prompt kwam om in te loggen bij de team foundation server. Nu ging ik eindelijk eens zoeken of dat automatisch kan en heb ik binnen 2 minuten de oplossing gevonden
(credentials toevoegen aan de Credential Manager van Windows)
Kater? Eerst water, de rest komt later
Oh ik heb totaal geen last daarvan. Ik heb de laatste tijd wel dat wanneer ik bepaalde sites in me tabs heb staan dat firefox super traag word en soms zelfs freezed voor 10 secs ofzo. Maar dat kan ook komen omdat ik vaak op de 60+ tabs zitalienfruit schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:15:
Wat een bagger is Firefox 4 toch. Crasht om de haverklapVijf keer in een uur
Nothing to see here!
FF4 blijft hier lekker snel lopen, en crasht nooit.
alleen verwijdert ie al zen settings soms zelf.
zodat je alles weer kan instellen.
o.a. de nieuwe 'app-tabbladen': vind ze wel handig, maar als ik ze 1x per week moet instellen, wordt het wel vervelend...
o.a. de nieuwe 'app-tabbladen': vind ze wel handig, maar als ik ze 1x per week moet instellen, wordt het wel vervelend...
Hoe bedoel je verwijderd zijn settings?defcon84 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:26:
FF4 blijft hier lekker snel lopen, en crasht nooit.
Nothing to see here!
Ik vind de interface van FF4 echt afgrijselijk, sorry dat ik het zeg. Het menu linksboven ziet er niet uit, en vind het ook niet lekker werken. (gebruik hem echter wel voor devving, ivm firebug), tevens voor dev ook IE8
Voor dagelijks gebruik heb ik Chrome.
De app-tabbladen (je weet wel, die vaste kleine) verwijderen zichzelf ooit, en alle sites, waar ik user/ww onthoudt, zijn ineens uitgelogd (iets cookie dus).. start pagina onthoudt ie dan weer wel.. en er zit geen regelmaat in wanneer dit gebeurd..
Ik was vroeger ook groot fan van Firefox, maar ben sinds Chrome uit is toch wel meer fan van Chrome geworden. Mijn default browser is dan ook al sinds een tijdje Chrome. De functie "element inspecteren" en de network monitor zijn voldoende voor mij.Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:35:
Ik vind de interface van FF4 echt afgrijselijk, sorry dat ik het zeg. Het menu linksboven ziet er niet uit, en vind het ook niet lekker werken. (gebruik hem echter wel voor devving, ivm firebug), tevens voor dev ook IE8
Firefox is de laatste jaren traag en lomp geworden.
Chrome

I.v.m. Firebug? De Chrome inspector is even goed, zo niet beter, als Firebug in Firefox IMOHoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:35:
Met ^.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:37:
[...]
Ik was vroeger ook groot fan van Firefox, maar ben sinds Chrome uit is toch wel meer fan van Chrome geworden. Mijn default browser is dan ook al sinds een tijdje Chrome. De functie "element inspecteren" en de network monitor zijn voldoende voor mij.
Firefox is de laatste jaren traag en lomp geworden.
Chrome![]()
![]()
![]()
[ Voor 33% gewijzigd door PeterSelie op 31-05-2011 10:38 ]
Dat ga ik dan meteen even inspecterenSoaDmaggot schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:38:
[...]
I.v.m. Firebug? De Chrome inspector is even goed, zo niet beter, als Firebug in Firefox IMO
[...]
Met ^
Edit @hieronder, thnx voor de tip, had dat knopje al vaker gezien, maar nooit de moeite genomen om daadwerkelijk die inspector e.d. te testen
[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-05-2011 10:41 ]
Zit standaard in chrome, overigens. Je hoeft er geen plugin voor te installeren.Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:39:
[...]
Dat ga ik dan meteen even inspecterenMijn collega's hadden het altijd over firebug, en in IE was die inspector echt crap, dus heb niet echt verder gekeken.
Rechter muisknop op element > inspect object.

Ik gebruik ook Firefox voor het developen en Chrome voor het browsen. Deels omdat ik gewoon bekender ben met Firebug, maar ook omdat ik het zo alles gescheiden kan houden. Het is toch vervelend om overal weer te moeten inloggen als je je cookies cleared, of je browser crashed weer eens door een stom foutje van jezelf.
ik gebruik IE9 om te devven, Die F12 inspector vind ik ook best goed!
en FF4 om te surfen enzoverder.. uit gewoonte.. mss toch maar eens naar chrome gaan
en FF4 om te surfen enzoverder.. uit gewoonte.. mss toch maar eens naar chrome gaan
Ah dan is er enige verwarring. De multimon feature waar jij het over hebt zit voor zover ik weer niet in Vista. Vista doet spanning.Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:57:
[...]
[...]
Daar
Of jij bedoeld iets anders, en dan wil ik wel weten wat
...
Multi monitor support in Windows 7 gaat nog iets verder
Ik vind chrome echt crap kwa tab management. Hij verkleint je tabs zo erg dat je er op een gegeven moment nieteens meer op kan klikken. Ik gebruik het menu bijna nooit dat boeit me niet zo dat het niet zo mooi eruit ziet. De rest kun je allemaal customizen bij Firefox 4 dus als je de layout vreselijk vind gooi je toch een skin of customization erover heen
.
Nothing to see here!
De spanning optie was ik ook al bekend mee, maar dat werkt voor geen meter met 2-monitorensig69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:44:
[...]
Ah dan is er enige verwarring. De multimon feature waar jij het over hebt zit voor zover ik weer niet in Vista. Vista doet spanning.
Multi monitor support in Windows 7 gaat nog iets verder
Heb nu idd W7, dus /multimon werkte goed
Dat ben ik helaas totaal niet met je eens; het gemak waarmee je css-eigenschappen kan aanpassen, uitschakelen of toevoegen vindt ik zoveel eenvoudiger. Verder de uitbreidbaarheid van Firebug met FireCookie en FirePHP zorgt ervoor dat ik voorlopig nog maar bij Firefox en Firebug blijf. met De nieuwe firebug-kloon van Opera ben ik trouwens ook wel erg enthousiast over.SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:38:
[...]
I.v.m. Firebug? De Chrome inspector is even goed, zo niet beter, als Firebug in Firefox IMO
Read the code, write the code, be the code!
Ja, Firefox heeft ook wat vreemde quirks waar het de caret laat zien halverwege (of net er boven) een tekstveld of een knippert caret na een groot div-element.
Daarin zullen de meningen inderdaad uiteen lopen. Ik ben meer dan content met de inspector van Chrome en kan er eigenlijk geen missers in vinden t.o.v. Firebug, terwijl ik die toch ook een tijd heb gebruikt.wackmaniac schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:47:
[...]
Dat ben ik helaas totaal niet met je eens; het gemak waarmee je css-eigenschappen kan aanpassen, uitschakelen of toevoegen vindt ik zoveel eenvoudiger. Verder de uitbreidbaarheid van Firebug met FireCookie en FirePHP zorgt ervoor dat ik voorlopig nog maar bij Firefox en Firebug blijf. met De nieuwe firebug-kloon van Opera ben ik trouwens ook wel erg enthousiast over.
Daarbij weegt de performance van Chrome voor mij ontzettend zwaar, waar de performance (in ieder geval een jaar geleden, toen ik de overstap maakte naar Chrome) van Firefox zwaar te wensen overlaat. Mogelijk zijn er inmiddels ook het e.e.a. aan ontwikkelingen geweest in Firebug waar ik dus geen weet van heb, maar zoals ik zei: ik mis momenteel niets
Het enigste irritante aan Chrome is dat je niet gemakkelijk de cache kan uitschakelen zoals in Firefox middels de Web Developer Tools add-on: "Disable cache".
tab management in chrome?Rutix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:46:
Ik vind chrome echt crap kwa tab management. Hij verkleint je tabs zo erg dat je er op een gegeven moment nieteens meer op kan klikken. Ik gebruik het menu bijna nooit dat boeit me niet zo dat het niet zo mooi eruit ziet. De rest kun je allemaal customizen bij Firefox 4 dus als je de layout vreselijk vind gooi je toch een skin of customization erover heen.
http://www.conceivablytec...-can-kill-chromes-url-bar
keuze genoeg
Ik snap dat chrome een jaar geleden een betere keus was als het om performance ging. Maar firefox 4 is zeker vooruit gegaan kwa performance tov firefox 3. Ik zou chrome ook wel als me standaard browser gebruiken als deze stomme dingen er niet in zaten:SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:52:
[...]
Daarin zullen de meningen inderdaad uiteen lopen. Ik ben meer dan content met de inspector van Chrome en kan er eigenlijk geen missers in vinden t.o.v. Firebug, terwijl ik die toch ook een tijd heb gebruikt.
Daarbij weegt de performance van Chrome voor mij ontzettend zwaar, waar de performance (in ieder geval een jaar geleden, toen ik de overstap maakte naar Chrome) van Firefox zwaar te wensen overlaat. Mogelijk zijn er inmiddels ook het e.e.a. aan ontwikkelingen geweest in Firebug waar ik dus geen weet van heb, maar zoals ik zei: ik mis momenteel niets
* Geen tab management. De tabs shrinken gewoon bij tab 35 ofzo kan ik al niet meer zien welke tab wat is.
* Voor elke tab word er een process geopent in taskmanager wat een enorme clutter geeft in de manager.
* Firebug is toch wat uitgebreider dan inspector
Lost het probleem nog steeds niet op. Want ze shrinken nog steeds en chrome beloofd al een jaar ofzo hier wat aan te doen maar dat doen ze niietdefcon84 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:55:
[...]
tab management in chrome?
http://www.conceivablytec...-can-kill-chromes-url-bar
keuze genoeg
[ Voor 14% gewijzigd door Rutix op 31-05-2011 10:57 ]
Nothing to see here!
1 process / tab doet IE9 ook. En ik vind het niet zo slecht. Dan kan de gehele browser niet onderuit voor de crash op 1 pagina.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nou bij chrome crashed alles ookal crasht 1 tab maar. Bij IE9 werkt het inderdaad wel dat als 1 tab crasht niet de hele programma crasht maar bij alle tabcrashes van chrome crashte me hele chromeSnake schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:56:
1 process / tab doet IE9 ook. En ik vind het niet zo slecht. Dan kan de gehele browser niet onderuit voor de crash op 1 pagina.
Nothing to see here!
Bij mij crasht dan alleen de Chrome venster met de tab erin en niet de rest. Terwijl bij Firefox 4 alles meteen pleite is.
Ik heb inderdaad dezelfde ervaringen.alienfruit schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:04:
Bij mij crasht dan alleen de Chrome venster met de tab erin en niet de rest. Terwijl bij Firefox 4 alles meteen pleite is.
gelukkig crasht het bij mij bijna nooit 
alleen de silverlight/flash plugin wil wel eens stoppen met werken in FF4
een F5-je lost dat altijd op
alleen de silverlight/flash plugin wil wel eens stoppen met werken in FF4
een F5-je lost dat altijd op
[ Voor 12% gewijzigd door defcon84 op 31-05-2011 11:15 ]
w00t! Even m'n excitement delen: zojuist contract getekend van nieuwe werkgever 
Rondje koffie van mij.
Rondje koffie van mij.
Gefeliciteerd.EddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:29:
Rondje koffie van mij.
en dat laat ik me geen 2 keer zeggen, * Hoogie2004 haalt koffie
Verwijderd
Gefeliciteerd doe mij maar een CappuccinoEddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:29:
Rondje koffie van mij.
Thx.
Cappuccino zou ik je niet aanraden hier... maar alsjeblieft.
Cappuccino zou ik je niet aanraden hier... maar alsjeblieft.
Wat ga je doenEddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:29:
Rondje koffie van mij.
Nothing to see here!
Proficiat EddoH!!
ik ben ook actief op zoek naar een nieuwe uitdaging..
hopelijk snel..
ik ben ook actief op zoek naar een nieuwe uitdaging..
hopelijk snel..
Iets met nieuws op de frontpage toevallig..navigatie-toko..;)
Verwijderd
oh een hackerEddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:21:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 12:24 ]
Ahhh als het dus niet goed werkt kunnen we jou aanvallenEddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:21:
[...]
Nothing to see here!
offtopic:
Zeg devvers, ik weet dat u wat schuw bent en zich liever niet buiten het PRO subforum waagt, maar dit is iets voor u: afraca in "Visual C# Express installatie error"
Zeg devvers, ik weet dat u wat schuw bent en zich liever niet buiten het PRO subforum waagt, maar dit is iets voor u: afraca in "Visual C# Express installatie error"
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Zie je topic, verder geen idee.afraca schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:57:
offtopic:
Slaap gebrek is niet goed voor de kwaliteit van de code... pff.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Moet je meer slapenOkkE schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:23:
Slaap gebrek is niet goed voor de kwaliteit van de code... pff.
Nothing to see here!
of morgen je code verbeteren
Of drank
Vroeger knapte mijn code dan ook wel op
En ik werd prettiger in de omgang 
Tenminste, het deed uiteindelijk wat het moest doen. Ik wordt niet betaald voor mooie code, maar voor werkende code
Tenminste, het deed uiteindelijk wat het moest doen. Ik wordt niet betaald voor mooie code, maar voor werkende code
Nice, net het werk van 6 uur tijd even gedaan in een half uurtje 
En deze ook weten te recoverenAvalaxy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:46:
(*@#$^@#*%
Weekje verrekend in de tijd die ik dacht te hebben voor mijn eindverslag... Nouja, enige voordeel is wel dat ik er nu een stuk harder door ga werken
Helaas wel de hele dag koppijn erbij en het wordt lang niet zo mooi als de bedoeling was
Vanavond.
Inderdaad, morgen de fouten er uit.
Daar wordt mijn code over het algemeen ook niet beter van...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Woei, laatste release van project is eruit,
. Morgen de demo en retrospective en noem maar op.

Verwijderd
Als er een firefox tabblad crasht dan restart firefox hier bij mij en laad hij gewoon alle pagina's opnieuw.alienfruit schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:04:
Zo nieuw is DragonFly nu ook weer niet hoor, ik geloof dat het al zo ongeveer een jaar of 3 geleden is dat het in een beta van Opera zat.wackmaniac schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:47:
[...]
Dat ben ik helaas totaal niet met je eens; het gemak waarmee je css-eigenschappen kan aanpassen, uitschakelen of toevoegen vindt ik zoveel eenvoudiger. Verder de uitbreidbaarheid van Firebug met FireCookie en FirePHP zorgt ervoor dat ik voorlopig nog maar bij Firefox en Firebug blijf. met De nieuwe firebug-kloon van Opera ben ik trouwens ook wel erg enthousiast over.
Verwijderd
Gefeliciteerd, ik ben morgen aan de beurtEddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:29:
Rondje koffie van mij.
Morgen nog werken, dan vakantie. Weekje naar Zwitserland
We are shaping the future
Argh, waarom is die documentatie van ORM (Object Role Modeling) zoo beperkt
. Kom je weer errors tegen waar je de oplossing niet voor kan vinden....
Te vroeg.... Need coffee.....
is het al weekend?
is het al weekend?
Pff, ik kom net uit bed geroldHoogie2004 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:57:
Te vroeg.... Need coffee.....
is het al weekend?
Voor mij wel!Hoogie2004 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:57:
is het al weekend?
altijd vervelend als er voor 2 verschillende dingen 1 afkorting isHMS schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 01:36:
Argh, waarom is die documentatie van ORM (Object Role Modeling) zoo beperkt. Kom je weer errors tegen waar je de oplossing niet voor kan vinden....

3 uur vanmiddag klaar

Goede morgen allemaal! Ik heb helemaal genoeg van het verslag schrijven ^^ Ben onderhand 12 uur per dag bezig met dit stomme verslag... (8 uur op het werk, 4 uur thuis) maar het eind begint langzaam in zicht te komen! Nog maar een paar duizend woorden...

Ik was nog iets later.
Vergeet je bronnenlijst niet.Andurin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:08:
Goede morgen allemaal! Ik heb helemaal genoeg van het verslag schrijven ^^ Ben onderhand 12 uur per dag bezig met dit stomme verslag... (8 uur op het werk, 4 uur thuis) maar het eind begint langzaam in zicht te komen! Nog maar een paar duizend woorden...
Automatisch gegenereerd, net als de inleiding en de datum

Vandaag bezoek van een echte koffieapparatentoko
ipv zo'n warmhoudplaatje. Deze dag gaat hopelijk goed beginnen
dns server opschonen, 11.000+ domeinen waarvan er nog maar zo'n 4.000 van actief zijn...
een erg slechte dag vandaag, vrijdag en de rest van de maand...
Welke idioot schoont zoiets nou niet op bij het verlopen van een domein
een erg slechte dag vandaag, vrijdag en de rest van de maand...
Welke idioot schoont zoiets nou niet op bij het verlopen van een domein
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak