De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.115 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
.Gertjan. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:30:
[...]

CSV of andere platte tekst neerplempen in een gedeelde folder d:)b O-)
Ow wacht, zo werkt het alleen hier :') Soms heb je geluk en dan krijg je een echt XML bestandje *O*, maar de methodiek van neerplempen in een directory blijft.
Mjah dat komt helaas ook nog veel voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

FragFrog schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:38:
[...]
Gezipt-XML file op een FTP-server :7 Of doet niet iedereen dat soms? :?
I see your zip and raise it with: Triple DES XML in een XML :D in een ZIP

Voor communicatie tussen 2 interne systemen stelde iemand voor een XML file te Triple-Dessen, in een andere XML te mikken en dit hele zwikje te zippen :9 Verder niet paranoia ofzo....

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
.Gertjan. schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:46:
[...]

Voor communicatie tussen 2 interne systemen stelde iemand voor een XML file te Triple-Dessen, in een andere XML te mikken en dit hele zwikje te zippen :9 Verder niet paranoia ofzo....
Beter dan PSN en Duinrel enzo met hun gegevens om gaan :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Wat is dat, Security Through Adding Lots Of Obscure Layers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09

Ach, ik kreeg onlangs nog een zip op rapidshare met gevoelige informatie aangeboden van een klant. Het was veilig want het ZIP password stuurde hij in een separate mail.

-O-

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bij ons gaan er ook vanuit klanten ook gewoon doodleuk psd's via yousend it :P Tja als ze niet willen uploaden via onze eigen secured ftp server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ugh halve middag verspeeld omdat Visual Studio besloot de verkeerde compiler te kiezen waardoor niks meer wilde builden :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 11:39
(*@#$^@#*%

Per ongeluk een oude versie van m'n samenvatting over m'n nieuwe versie (8 pagina's) heen geschreven. Al m'n progress weg ;(

Als ik hem nou gewoon verwijderd had dan was het niet zo'n probleem en had ik hem gewoon kunnen recoveren.

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 30-05-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Psst, version control ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Daarvoor doe ik altijd al m'n verslagen in een lokale Git repository :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
D-Raven schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:27:
Als je een API voor je ERP pakket wilt aanbieden aan zoveel mogelijk platformen, dan zou ik voor http webservice gaan, en niet voor COM
Nja kan me zo voorstellen dat voor een ERP pakket koppelingen met MS Office/VBA erg belangrijk is.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:54:
Inderdaad. Daarvoor doe ik altijd al m'n verslagen in een lokale Git repository :).
Dropbox is mijn redder in nood. :) Wat ik wel jammer vind, is dat je nog maar dertig dagen terug in de tijd kunt gaan met een gratis account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

farlane schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:27:
[...]

Nja kan me zo voorstellen dat voor een ERP pakket koppelingen met MS Office/VBA erg belangrijk is.
VBAaaaarggghhhh! Die paar keer dat ik iets in VBA heb moeten maken had ik toch echt een gevoel van: "dit is het net niet". Was vroeger wel fan van Visual Basic, het was tenslotte mijn eerste ontwikkeltaal *; , maar met VBA kon ik nooit door een deur, het lijkt erop maar is totaal anders.

Als ik nu terugdenk aan wat ik in mijn eerste programma's geschreven heb :$ (bij benadering, mijn VB syntax kennis is wat verstoft).
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
Dim resultaat = false
Dim waardeOmTeHebben = true
resultaat = mijnVariabele < 5

If resultaat = waardeOmTeHebben Then

End If

:P
Ik wist toen nog niet helemaal dat je ook direct resultaat in je if kon gebruiken (wist niet dat je if een statement was waar een expressie in moest die true/false opleverde en dus een boolean ook mocht) en dat je bepaalde zaken kon koppelen.

Desalniettemin toch leuke dingetjes gemaakt in VB, dialoogjes met knopjes die verspringen en zelfs een hele applicatie met koppeling aan Access voor een "afstudeer projectje" op de HAVO. Iedereen kloten in Access en wij een mooie VB applicatie inleveren. Zat zelfs een heus credits scherm met in en uitfadende tekst. :P Nu zeg ik wel wij, maar ik was de enige die een beetje kon programmeren, dus ik bouwde alles. Het was wel leuk :P

Zucht, die goede oude tijd :9 Toen programmeren nog hobby was :9, nu is het "serious business"

Goed koffie dan maar, en dan weer beginnen aan "het project". Moet zeggen dat mijn motivatie ver te zoeken is. -O- Tig lijnen waarover de communicatie verloopt (met de nodige ruis) en nog veel onduidelijkheden. Over 2 weken moet het getest zijn terwijl ik nog volop aan het bouwen ben :? Vandaag maar eens proberen wat zaken uit de scope van het project te duwen en terug te leggen in het systeem waarmee we koppelen... Scheelt mij weer een hoop werk en ellende.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

[RANT]
Welke gek heeft verzonnen dat de add regel in de VS Resx editor onderaan moet zitten.... Echt niet grappig als je tig-honderd entries hebt :(
[/RANT]

* Hoogie2004 telt tot tien en haalt nog wat koffie

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:47:
[RANT]
Welke gek heeft verzonnen dat de add regel in de VS Resx editor onderaan moet zitten.... Echt niet grappig als je tig-honderd entries hebt :(
[/RANT]

* Hoogie2004 telt tot tien en haalt nog wat koffie
Anders zet je hem even in source mode, knikker je de resx in iets als Notepad, Notepad++ of Notepad2 of bouw je zelf iets :p

ResX is nog altijd gewoon XML namelijk en (als je wat voorzichtig bent) can be treated that way ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 11:49

Haan

dotnetter

Aaargh eerst valt de netwerkverbinding van m'n pc weg, is pas opgelost na een reboot. Net weer alles opgestart (VPC, Visual Studio, Outlook, etc), netwerk is er weer, krijg ik opeens een BSOD voor m'n kiezen (vrij zeldzaam bij Win7). Weer opgestart, heb ik weer geen verbinding :r
Maar nu werkt 't weer, fingers crossed dat het zo blijft.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Haan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:53:
Aaargh eerst valt de netwerkverbinding van m'n pc weg, is pas opgelost na een reboot. Net weer alles opgestart (VPC, Visual Studio, Outlook, etc), netwerk is er weer, krijg ik opeens een BSOD voor m'n kiezen (vrij zeldzaam bij Win7). Weer opgestart, heb ik weer geen verbinding :r
Maar nu werkt 't weer, fingers crossed dat het zo blijft.
Het begon er hier mee dat onze dev-stations op Paused stonden. (Virtual machines) Dus toen ik vanmorgen hier kwam kon ik niks, aangezien ik ze niet zelf mag beheren (heb ik ook de rechten niet voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:09:
[...]

Het begon er hier mee dat onze dev-stations op Paused stonden. (Virtual machines) Dus toen ik vanmorgen hier kwam kon ik niks, aangezien ik ze niet zelf mag beheren (heb ik ook de rechten niet voor.)
Wtf? Dan zou ik jullie ops eens wijzen op SCVMM. Zorgt ervoor dat jullie als devs via een portal zelf de aan jullie toegewezen VM's kunnen managen. Werkt super!

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

mindcrash schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:16:
[...]

Wtf? Dan zou ik jullie ops eens wijzen op SCVMM. Zorgt ervoor dat jullie als devs via een portal zelf de aan jullie toegewezen VM's kunnen managen. Werkt super!
Staat allemaal op de planning, dev-machines zijn al via Microsofts MSFS (Managed Software Factory Service). Maar de hosts van de VM's zijn ze bij onze infra afdeling nog razend druk mee bezig, naast de SP2010 Farm neerzetten en nog tig andere werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:09:
[...]

Developen op virtual machines? Werkt dat een beetje? VS presteert het soms om mijn i5 plat te trekken dus als je met een groep mensen op een VM server werkt zal de performance ook niet al te super zijn denk ik. Maar kan er ook naast zitten.

Sowieso heb ik liever een eigen machine, kun je tenminste nog wat mp3's op kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:20:
[...]

Developen op virtual machines? Werkt dat een beetje? VS presteert het soms om mijn i5 plat te trekken dus als je met een groep mensen op een VM server werkt zal de performance ook niet al te super zijn denk ik. Maar kan er ook naast zitten.

Sowieso heb ik liever een eigen machine, kun je tenminste nog wat mp3's op kwijt :P
Op zich werkt het best goed. Mis alleen soms de multi-monitor die je lokaal wel hebt. Maar onze laptops voorzien van een SP2010 installatie (single machine farm) incl. database e.d. is niet echt een optie (dan gaat het draaien op mindere hardware als nu gevirtualiseerd)

Nou is SharePoint zelf al niet een performancebeest tijdens ontwikkelen (vanwege deployments, iisresets etc), maar VS werkt gewoon lekker.

Muziek luister ik via de 'productie'-laptop (waarmee ik ook connect naar de VM's), waarop spotify staat :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-05-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:22:
[...]

Op zich werkt het best goed. Mis alleen soms de multi-monitor die je lokaal wel hebt.
Als zowel je client and server minimaal Windows Vista (of hun serverequivalent) zijn kun je met mstsc /multimon meerdere monitor-support krijgen bij je RDP-verbindingen.
Nou is SharePoint zelf al niet een performancebeest tijdens ontwikkelen (vanwege deployments, iisresets etc), maar VS werkt gewoon lekker.
Ah, dat is nog niks veranderd sinds SP2007 dus. Nog steeds traag. :')

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Alex) schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:53:
[...]
Als zowel je client and server minimaal Windows Vista (of hun serverequivalent) zijn kun je met mstsc /multimon meerdere monitor-support krijgen bij je RDP-verbindingen.
Yup dat is best wel ideaal. Erg jammer dat ik als ik vanuit thuis uit werk de VMware client moet gebruiken, deze ondersteund dat weer niet. en zo is het altijd wel wat natuurlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:22:
[...]

Op zich werkt het best goed. Mis alleen soms de multi-monitor die je lokaal wel hebt. Maar onze laptops voorzien van een SP2010 installatie (single machine farm) incl. database e.d. is niet echt een optie (dan gaat het draaien op mindere hardware als nu gevirtualiseerd)

Muziek luister ik via de 'productie'-laptop (waarmee ik ook connect naar de VM's), waarop spotify staat :)
Multimonitor werkt toch ook prima in VM's?
Heb het zowel in VMWare als Virtualbox (redelijk) goed werkend. Virtual PC heb ik weinig tot geen ervaring mee, maar die ondersteund ook geen 64-bit platformen, dus niet echt nuttig.
Zoek nu echter een vervanger voor VirtualBox, iets dat dus 64-bit vhd's kan draaien. Verdenk VB er namelijk van dat die iets in het geheugen corrupteerd. Geheugen is namelijk wel goed volgens mij, net een memtest gedaan. Blijft alleen nog een corrupte install over, of de software. Aangezien de rest van het team dezelfde vhd heeft, wijs ik eerst even naar VB.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:56:
[...]

Heb het zowel in VMWare als Virtualbox (redelijk) goed werkend. Virtual PC heb ik weinig tot geen ervaring mee, maar die ondersteund ook geen 64-bit platformen, dus niet echt nuttig.
Zoek nu echter een vervanger voor VirtualBox, iets dat dus 64-bit vhd's kan draaien. Verdenk VB er namelijk van dat die iets in het geheugen corrupteerd. Geheugen is namelijk wel goed volgens mij, net een memtest gedaan. Blijft alleen nog een corrupte install over, of de software. Aangezien de rest van het team dezelfde vhd heeft, wijs ik eerst even naar VB.
Hyper-V :)

Ik kwam pas overigens tot de ontdekking dat virtualbox harddisks standaard op een SATA poort gooit waar de VHD's van Microsoft vaak zijn voorbereid om op een IDE poort te draaien. Daar kan het Guest-OS dus meestal niet lekker tegen. Diverse keren gehad dat ik een VM van Microsoft wilde gebruiken op mijn PC in VirtualBox en hij gewoon vrolijk begon te blue-screenen... :( Duurde even voor ik doorhad wat er mis ging. In Virtual-PC werkte het wel, maar tja dat is gewoon een "net-niet" pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

[...]

Ah, die multimon kende ik nog niet. Cool :) (enig probleem is dat ie de taakbalk niet laat staan van de host, die is wel handig om te hebben i.v.m. mails e.d. :( )

En idd, sinds 2007 veel veranderd, maar de opstarttijd na een IISReset niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Jan_V schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:56:
[...]

Inderdaad. Ik heb ook gewoon werkend in VMware hoor :) dus dan doe je iets fout :P. Niet dat ik veel develop in een virtual machine maar testen gebeurt nog weleens.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:10:
[...]

Inderdaad. Ik heb ook gewoon werkend in VMware hoor :) dus dan doe je iets fout :P. Niet dat ik veel develop in een virtual machine maar testen gebeurt nog weleens.
Testen? Daar heb ik mensen voor :Y) Eindgebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 08:57

Matis

Rubber Rocket

.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:16:
Yup, dat doen wij ook. Onze klanten hebben systemen die wij hier niet kunnen nabootsen etc. Daarom hebben wij ook veel klanten die graag beta-testen.
Deze klanten hebben hun uitzendstraten vaak 3 of zelf 4-voudig uitgevoerd, waar normaliter wel een beta-uitzendstraat bijzit.
We hebben natuurlijk wel Q&A-mensen, die regressietesten doen, maar de eindgebruikers testen vaak het grote geheel.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:16:
[...]

Ja ik bedoel ook niet doorgrondig testen ;). Maar soms loop ik ergens tegen aan en wil ik het nabootsten ;) dat doe ik graag in een vm dan :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Ja ik bedoel ook niet doorgrondig testen ;). Maar soms loop ik ergens tegen aan en wil ik het nabootsten ;) dat doe ik graag in een vm dan :D
code:
1
Ticket.Close(Reason.NotReproducable);

Klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]

[...]

Windows 7 Ultimate of Enterprise als host gebruiken, dan heb je echte multi monitor support in remote sessions :Y)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

sig69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:29:
[...]

Windows 7 Ultimate of Enterprise als host gebruiken, dan heb je echte multi monitor support in remote sessions :Y)
Die tip was idd al gegeven. Werkt idd erg mooi, wat ik alleen jammer vind is dat er geen optie is om je taakbalk van de host zichtbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:28:
[...]

code:
1
Ticket.Close(Reason.NotReproducable);

Klaar :Y)
Kan ik moeilijk doen met me afstudeeropdracht he ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Rutix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:38:
[...]

Kan ik moeilijk doen met me afstudeeropdracht he ;)
svn delete * 
Will do :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:34:
[...]
Die tip was idd al gegeven.
Waar dan? Heb even teruggekeken maar kan het niet vinden.
Werkt idd erg mooi, wat ik alleen jammer vind is dat er geen optie is om je taakbalk van de host zichtbaar te houden.
Hier heb ik persoonlijk geen moeite mee. Ik start een remote desktop sessie alleen fullscreen als ik echt op dat ding aan het werk ga. Als ik alleen wat moet configureren of installeren start ik 'm doorgaans in 1280x1024 ofzo.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

sig69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:53:
[...]

Waar dan? Heb even teruggekeken maar kan het niet vinden.

[...]

Hier heb ik persoonlijk geen moeite mee. Ik start een remote desktop sessie alleen fullscreen als ik echt op dat ding aan het werk ga. Als ik alleen wat moet configureren of installeren start ik 'm doorgaans in 1280x1024 ofzo.
[...]

[...]

Daar :)

Of jij bedoeld iets anders, en dan wil ik wel weten wat :D

Tevens mis ik het wel, ik ontwikkel namelijk op die machine waar ik naar connect, maar heb de communicator en mail van het werk op de laptop waar ik mee connect, dus de start-balk zien is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:07

alienfruit

the alien you never expected

Wat een bagger is Firefox 4 toch. Crasht om de haverklap :( Vijf keer in een uur :|

[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 31-05-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 05-10 11:49

Haan

dotnetter

Ik ergerde me al 2 jaar aan het feit dat bij het starten van Visual Studio altijd een prompt kwam om in te loggen bij de team foundation server. Nu ging ik eindelijk eens zoeken of dat automatisch kan en heb ik binnen 2 minuten de oplossing gevonden :') (credentials toevoegen aan de Credential Manager van Windows)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
alienfruit schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:15:
Wat een bagger is Firefox 4 toch. Crasht om de haverklap :( Vijf keer in een uur :|
Oh ik heb totaal geen last daarvan. Ik heb de laatste tijd wel dat wanneer ik bepaalde sites in me tabs heb staan dat firefox super traag word en soms zelfs freezed voor 10 secs ofzo. Maar dat kan ook komen omdat ik vaak op de 60+ tabs zit ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

FF4 blijft hier lekker snel lopen, en crasht nooit.
alleen verwijdert ie al zen settings soms zelf.
zodat je alles weer kan instellen.
o.a. de nieuwe 'app-tabbladen': vind ze wel handig, maar als ik ze 1x per week moet instellen, wordt het wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
defcon84 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:26:
FF4 blijft hier lekker snel lopen, en crasht nooit.
alleen verwijdert ie al zen settings soms zelf.
zodat je alles weer kan instellen.
o.a. de nieuwe 'app-tabbladen': vind ze wel handig, maar als ik ze 1x per week moet instellen, wordt het wel vervelend...
Hoe bedoel je verwijderd zijn settings?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vind de interface van FF4 echt afgrijselijk, sorry dat ik het zeg. Het menu linksboven ziet er niet uit, en vind het ook niet lekker werken. (gebruik hem echter wel voor devving, ivm firebug), tevens voor dev ook IE8

Voor dagelijks gebruik heb ik Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

De app-tabbladen (je weet wel, die vaste kleine) verwijderen zichzelf ooit, en alle sites, waar ik user/ww onthoudt, zijn ineens uitgelogd (iets cookie dus).. start pagina onthoudt ie dan weer wel.. en er zit geen regelmaat in wanneer dit gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:35:
Ik vind de interface van FF4 echt afgrijselijk, sorry dat ik het zeg. Het menu linksboven ziet er niet uit, en vind het ook niet lekker werken. (gebruik hem echter wel voor devving, ivm firebug), tevens voor dev ook IE8

Ik was vroeger ook groot fan van Firefox, maar ben sinds Chrome uit is toch wel meer fan van Chrome geworden. Mijn default browser is dan ook al sinds een tijdje Chrome. De functie "element inspecteren" en de network monitor zijn voldoende voor mij.

Firefox is de laatste jaren traag en lomp geworden.

Chrome *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:35:

I.v.m. Firebug? De Chrome inspector is even goed, zo niet beter, als Firebug in Firefox IMO
.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:37:
[...]

Ik was vroeger ook groot fan van Firefox, maar ben sinds Chrome uit is toch wel meer fan van Chrome geworden. Mijn default browser is dan ook al sinds een tijdje Chrome. De functie "element inspecteren" en de network monitor zijn voldoende voor mij.

Firefox is de laatste jaren traag en lomp geworden.

Chrome *O* *O* *O* *O*
Met ^

[ Voor 33% gewijzigd door PeterSelie op 31-05-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:38:
[...]

I.v.m. Firebug? De Chrome inspector is even goed, zo niet beter, als Firebug in Firefox IMO

[...]

Met ^
Dat ga ik dan meteen even inspecteren :) Mijn collega's hadden het altijd over firebug, en in IE was die inspector echt crap, dus heb niet echt verder gekeken.

Edit @hieronder, thnx voor de tip, had dat knopje al vaker gezien, maar nooit de moeite genomen om daadwerkelijk die inspector e.d. te testen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 31-05-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:39:
[...]

Dat ga ik dan meteen even inspecteren :) Mijn collega's hadden het altijd over firebug, en in IE was die inspector echt crap, dus heb niet echt verder gekeken.
Zit standaard in chrome, overigens. Je hoeft er geen plugin voor te installeren.

Rechter muisknop op element > inspect object. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik gebruik ook Firefox voor het developen en Chrome voor het browsen. Deels omdat ik gewoon bekender ben met Firebug, maar ook omdat ik het zo alles gescheiden kan houden. Het is toch vervelend om overal weer te moeten inloggen als je je cookies cleared, of je browser crashed weer eens door een stom foutje van jezelf.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik gebruik IE9 om te devven, Die F12 inspector vind ik ook best goed!
en FF4 om te surfen enzoverder.. uit gewoonte.. mss toch maar eens naar chrome gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:57:
[...]

[...]
Daar :)

Of jij bedoeld iets anders, en dan wil ik wel weten wat :D
...
Ah dan is er enige verwarring. De multimon feature waar jij het over hebt zit voor zover ik weer niet in Vista. Vista doet spanning.
Multi monitor support in Windows 7 gaat nog iets verder

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik vind chrome echt crap kwa tab management. Hij verkleint je tabs zo erg dat je er op een gegeven moment nieteens meer op kan klikken. Ik gebruik het menu bijna nooit dat boeit me niet zo dat het niet zo mooi eruit ziet. De rest kun je allemaal customizen bij Firefox 4 dus als je de layout vreselijk vind gooi je toch een skin of customization erover heen :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

sig69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:44:
[...]

Ah dan is er enige verwarring. De multimon feature waar jij het over hebt zit voor zover ik weer niet in Vista. Vista doet spanning.
Multi monitor support in Windows 7 gaat nog iets verder
De spanning optie was ik ook al bekend mee, maar dat werkt voor geen meter met 2-monitoren :)
Heb nu idd W7, dus /multimon werkte goed :) (afgezien van de taakbalk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 04-10 14:40
SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:38:
[...]

Dat ben ik helaas totaal niet met je eens; het gemak waarmee je css-eigenschappen kan aanpassen, uitschakelen of toevoegen vindt ik zoveel eenvoudiger. Verder de uitbreidbaarheid van Firebug met FireCookie en FirePHP zorgt ervoor dat ik voorlopig nog maar bij Firefox en Firebug blijf. met De nieuwe firebug-kloon van Opera ben ik trouwens ook wel erg enthousiast over.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, Firefox heeft ook wat vreemde quirks waar het de caret laat zien halverwege (of net er boven) een tekstveld of een knippert caret na een groot div-element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
wackmaniac schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Dat ben ik helaas totaal niet met je eens; het gemak waarmee je css-eigenschappen kan aanpassen, uitschakelen of toevoegen vindt ik zoveel eenvoudiger. Verder de uitbreidbaarheid van Firebug met FireCookie en FirePHP zorgt ervoor dat ik voorlopig nog maar bij Firefox en Firebug blijf. met De nieuwe firebug-kloon van Opera ben ik trouwens ook wel erg enthousiast over.
Daarin zullen de meningen inderdaad uiteen lopen. Ik ben meer dan content met de inspector van Chrome en kan er eigenlijk geen missers in vinden t.o.v. Firebug, terwijl ik die toch ook een tijd heb gebruikt.

Daarbij weegt de performance van Chrome voor mij ontzettend zwaar, waar de performance (in ieder geval een jaar geleden, toen ik de overstap maakte naar Chrome) van Firefox zwaar te wensen overlaat. Mogelijk zijn er inmiddels ook het e.e.a. aan ontwikkelingen geweest in Firebug waar ik dus geen weet van heb, maar zoals ik zei: ik mis momenteel niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Het enigste irritante aan Chrome is dat je niet gemakkelijk de cache kan uitschakelen zoals in Firefox middels de Web Developer Tools add-on: "Disable cache".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Rutix schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:46:
Ik vind chrome echt crap kwa tab management. Hij verkleint je tabs zo erg dat je er op een gegeven moment nieteens meer op kan klikken. Ik gebruik het menu bijna nooit dat boeit me niet zo dat het niet zo mooi eruit ziet. De rest kun je allemaal customizen bij Firefox 4 dus als je de layout vreselijk vind gooi je toch een skin of customization erover heen :P.
tab management in chrome?
http://www.conceivablytec...-can-kill-chromes-url-bar
keuze genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
SoaDmaggot schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:52:
[...]

Daarin zullen de meningen inderdaad uiteen lopen. Ik ben meer dan content met de inspector van Chrome en kan er eigenlijk geen missers in vinden t.o.v. Firebug, terwijl ik die toch ook een tijd heb gebruikt.

Daarbij weegt de performance van Chrome voor mij ontzettend zwaar, waar de performance (in ieder geval een jaar geleden, toen ik de overstap maakte naar Chrome) van Firefox zwaar te wensen overlaat. Mogelijk zijn er inmiddels ook het e.e.a. aan ontwikkelingen geweest in Firebug waar ik dus geen weet van heb, maar zoals ik zei: ik mis momenteel niets :)
Ik snap dat chrome een jaar geleden een betere keus was als het om performance ging. Maar firefox 4 is zeker vooruit gegaan kwa performance tov firefox 3. Ik zou chrome ook wel als me standaard browser gebruiken als deze stomme dingen er niet in zaten:

* Geen tab management. De tabs shrinken gewoon bij tab 35 ofzo kan ik al niet meer zien welke tab wat is.
* Voor elke tab word er een process geopent in taskmanager wat een enorme clutter geeft in de manager.
* Firebug is toch wat uitgebreider dan inspector :).
Lost het probleem nog steeds niet op. Want ze shrinken nog steeds en chrome beloofd al een jaar ofzo hier wat aan te doen maar dat doen ze niiet :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Rutix op 31-05-2011 10:57 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1 process / tab doet IE9 ook. En ik vind het niet zo slecht. Dan kan de gehele browser niet onderuit voor de crash op 1 pagina.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Snake schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:56:
1 process / tab doet IE9 ook. En ik vind het niet zo slecht. Dan kan de gehele browser niet onderuit voor de crash op 1 pagina.
Nou bij chrome crashed alles ookal crasht 1 tab maar. Bij IE9 werkt het inderdaad wel dat als 1 tab crasht niet de hele programma crasht maar bij alle tabcrashes van chrome crashte me hele chrome :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bij mij crasht dan alleen de Chrome venster met de tab erin en niet de rest. Terwijl bij Firefox 4 alles meteen pleite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
alienfruit schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:04:
Bij mij crasht dan alleen de Chrome venster met de tab erin en niet de rest. Terwijl bij Firefox 4 alles meteen pleite is.
Ik heb inderdaad dezelfde ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

gelukkig crasht het bij mij bijna nooit :p
alleen de silverlight/flash plugin wil wel eens stoppen met werken in FF4
een F5-je lost dat altijd op :)

[ Voor 12% gewijzigd door defcon84 op 31-05-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

w00t! Even m'n excitement delen: zojuist contract getekend van nieuwe werkgever :)
Rondje koffie van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

EddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:29:
w00t! Even m'n excitement delen: zojuist contract getekend van nieuwe werkgever :)
Rondje koffie van mij.
Gefeliciteerd.
en dat laat ik me geen 2 keer zeggen, * Hoogie2004 haalt koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rondje koffie van mij.
Gefeliciteerd doe mij maar een Cappuccino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Thx.
Cappuccino zou ik je niet aanraden hier... maar alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Rondje koffie van mij.
Wat ga je doen ;)?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Proficiat EddoH!!

ik ben ook actief op zoek naar een nieuwe uitdaging..
hopelijk snel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Iets met nieuws op de frontpage toevallig..navigatie-toko..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:21:
[...]

oh een hacker ;) lol capuccino viel wel mee hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
EddoH schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:21:
[...]

Ahhh als het dus niet goed werkt kunnen we jou aanvallen >:) mooi om te weten har har :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

offtopic:
Zeg devvers, ik weet dat u wat schuw bent en zich liever niet buiten het PRO subforum waagt, maar dit is iets voor u: afraca in "Visual C# Express installatie error"

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

afraca schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:57:
offtopic:
Zeg devvers, ik weet dat u wat schuw bent en zich liever niet buiten het PRO subforum waagt, maar dit is iets voor u: afraca in "Visual C# Express installatie error"
Zie je topic, verder geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Slaap gebrek is niet goed voor de kwaliteit van de code... pff. :Z

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
OkkE schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:23:
Slaap gebrek is niet goed voor de kwaliteit van de code... pff. :Z
Moet je meer slapen :D.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

of morgen je code verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Of drank :9 Vroeger knapte mijn code dan ook wel op :P En ik werd prettiger in de omgang :+

Tenminste, het deed uiteindelijk wat het moest doen. Ik wordt niet betaald voor mooie code, maar voor werkende code :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 11:39
Nice, net het werk van 6 uur tijd even gedaan in een half uurtje :)
Avalaxy schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:46:
(*@#$^@#*%

Per ongeluk een oude versie van m'n samenvatting over m'n nieuwe versie (8 pagina's) heen geschreven. Al m'n progress weg ;(

Als ik hem nou gewoon verwijderd had dan was het niet zo'n probleem en had ik hem gewoon kunnen recoveren.
En deze ook weten te recoveren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 12:38
Weekje verrekend in de tijd die ik dacht te hebben voor mijn eindverslag... Nouja, enige voordeel is wel dat ik er nu een stuk harder door ga werken :P Helaas wel de hele dag koppijn erbij en het wordt lang niet zo mooi als de bedoeling was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Vanavond. :)
Inderdaad, morgen de fouten er uit. :)
Daar wordt mijn code over het algemeen ook niet beter van...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

hij lijkt wel even beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Woei, laatste release van project is eruit, *O*. Morgen de demo en retrospective en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:04:
Als er een firefox tabblad crasht dan restart firefox hier bij mij en laad hij gewoon alle pagina's opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

wackmaniac schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Zo nieuw is DragonFly nu ook weer niet hoor, ik geloof dat het al zo ongeveer een jaar of 3 geleden is dat het in een beta van Opera zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rondje koffie van mij.
Gefeliciteerd, ik ben morgen aan de beurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Morgen nog werken, dan vakantie. Weekje naar Zwitserland 8)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Argh, waarom is die documentatie van ORM (Object Role Modeling) zoo beperkt :(. Kom je weer errors tegen waar je de oplossing niet voor kan vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Te vroeg.... Need coffee.....

is het al weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Hoogie2004 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:57:
Te vroeg.... Need coffee.....

is het al weekend?
Pff, ik kom net uit bed gerold :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Voor mij wel! :+ Al moet ik zeggen dat ik op dit moment toch voor school bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

HMS schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 01:36:
Argh, waarom is die documentatie van ORM (Object Role Modeling) zoo beperkt :(. Kom je weer errors tegen waar je de oplossing niet voor kan vinden....
altijd vervelend als er voor 2 verschillende dingen 1 afkorting is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Matis schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:58:
[...]

_/-\o_ respect :+ (ik begin om half 7, wel omdat ik dat zelf wil)

3 uur vanmiddag klaar *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Goede morgen allemaal! Ik heb helemaal genoeg van het verslag schrijven ^^ Ben onderhand 12 uur per dag bezig met dit stomme verslag... (8 uur op het werk, 4 uur thuis) maar het eind begint langzaam in zicht te komen! Nog maar een paar duizend woorden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:47
Matis schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:58:
[...]

Ik was nog iets later. :P Een uurtje geleden stapte ik m'n bed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Andurin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:08:
Goede morgen allemaal! Ik heb helemaal genoeg van het verslag schrijven ^^ Ben onderhand 12 uur per dag bezig met dit stomme verslag... (8 uur op het werk, 4 uur thuis) maar het eind begint langzaam in zicht te komen! Nog maar een paar duizend woorden... 8)7
Vergeet je bronnenlijst niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Davio schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:19:
[...]

Vergeet je bronnenlijst niet. :p
Automatisch gegenereerd, net als de inleiding en de datum ;) Het op typfouten controleren is veel erger... Zit onderhand op zo`n 28k woorden en moet alles zelf doorlezen op zinsbouw e.d. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 11:51
Vandaag bezoek van een echte koffieapparatentoko :Y) ipv zo'n warmhoudplaatje. Deze dag gaat hopelijk goed beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ameesters
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-01-2022
dns server opschonen, 11.000+ domeinen waarvan er nog maar zo'n 4.000 van actief zijn...

een erg slechte dag vandaag, vrijdag en de rest van de maand...

Welke idioot schoont zoiets nou niet op bij het verlopen van een domein :s
Pagina: 1 ... 143 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak