De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 16:11
Rutix schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:21:
goede morgen! Nog snel ff wat documentatie typen voordat me afstudeerdocent komt om het concept van me scriptie te bespreken :P
Succes! ^^ En goede morgen allemaal trouwens :) Ik heb gisteren is geprobeert een Windows Phone 7 appje te maken... En moet zeggen, na de installatie van 2 uur :O zat het appje toch wel erg snel in elkaar O+ Handig dat er gewoon C# en Silverlight te gebruiken is ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:21

alienfruit

the alien you never expected

Ongelovelijk dit wordt echt een dramatische dag. Ik ben nu al een half uur aan het klooien om een bericht alleen om-en-om weer te geven. Alleen showMessage = ( itemIndex % 2 == 0 ); werkt voor geen meter. Omdat dit fout gaat bij itemIndex -1, 0, 1 etc. Misschien maar een boolean flag gebruiken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
C#:
1
showMessage = (Math.Abs(itemIndex)%2==0);

;)

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
RobIII schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 02:18:
[...]

http://www.voidtools.com/Everything-SDK.zip
Ought to be peanuts. 't Is dat ik er op dit tijdstip geen zin in heb :P
Valt mee; de CreateFile call die er voor zorgt dat er admin-privileges nodig zijn staat er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

CyCloneNL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:02:
C#:
1
Ja, dat wilde dus ook niet werken. Uiteindelijk wegens te weinig tijd maar opbasis van item type gedaan ipv. item index. showMessage = ( prevItemType != "message" );

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobIII schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 02:18:
[...]

http://www.voidtools.com/Everything-SDK.zip
Ought to be peanuts. 't Is dat ik er op dit tijdstip geen zin in heb :P
Heb je niets aan. Everything communiceert met je app dmv window messages. Een service draait typisch gezien in een andere window station, en kan dus niet communiceren met jouw windows.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Welke mongoloïde developers hebben nou eigenlijk aan Internet Explorer gewerkt en schamen zich daar niet voor?

Het ding start nog trager dan Visual Studio, en dat op een SSD en met 8 GB RAM. Vervolgens ga ik in de adresbalk tikken, waarbij het lijkt alsof een stoned aapje mijn aanslagen overtikt met een typemachine, zo langzaam gaat het. Vervolgens, als ik halverwege het tikken van de URL ben, besluit IE9 ineens dat het nodig is om naar de welkomstpagina te navigeren, in de huidige tab! Weg URL!

Baggersoftware, en dan heb ik het nog niet eens over de rendering. :r

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
alienfruit schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:57:
[...]

Ja, dat wilde dus ook niet werken. Uiteindelijk wegens te weinig tijd maar opbasis van item type gedaan ipv. item index. showMessage = ( prevItemType != "message" );
C:
1
2
3
4
5
u32 highlight = 0;
foreach(...)
{
     highlight ^= 1;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
CyCloneNL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:02:
C#:
1

;)
Kun je niet gewoon doen:

showMessage = !showMessage; ??

Ik neem immers aan dat hij gewoon in een loopje staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CodeCaster schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:02:
Vervolgens, als ik halverwege het tikken van de URL ben, besluit IE9 ineens dat het nodig is om naar de welkomstpagina te navigeren, in de huidige tab! Weg URL!
Heeft Chrome ook last van. Als je chrome start, en snel begint te tikken en op enter ramt, dan gaat ie ineens naar chrome://newtab

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Welke mongoloïde developers hebben nou eigenlijk aan Internet Explorer gewerkt en schamen zich daar niet voor?

Het ding start nog trager dan Visual Studio, en dat op een SSD en met 8 GB RAM. Vervolgens ga ik in de adresbalk tikken, waarbij het lijkt alsof een stoned aapje mijn aanslagen overtikt met een typemachine, zo langzaam gaat het. Vervolgens, als ik halverwege het tikken van de URL ben, besluit IE9 ineens dat het nodig is om naar de welkomstpagina te navigeren, in de huidige tab! Weg URL!

Agree. Héél irritant...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:00

Ik denk dat die bij mij thuis in ongeveer ~80ms helemaal geladen, inclusief tweakers.net. Ook een SSD en 8GB RAM.
Heb je toevallig office geinstalleerd? Dan zou ik namelijk even de Groove en Office Cache Addins uitzetten. Die vertragen de boel echt eeeeenorm. (Terwijl IE gewoon blijft claimen dat dat niet zo is)

Rendering gaat bij mij overigens ook behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:08:
[...]

Heeft Chrome ook last van. Als je chrome start, en snel begint te tikken en op enter ramt, dan gaat ie ineens naar chrome://newtab
Of dat chrome://newtab er enkele seconde over doet goed weer te geven, vlak nadat je Chrome start. Het ding is er om mij snel te laten navigeren, als het zo traag is dan type ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 17:29

Matis

Rubber Rocket

Gisteren nieuwe telefoon besteld icm abonnement. Contact gehad met de verzender of ik ook mag/kan pinnen bij de bezorger. Geen probleem, wordt beweerd, want bij een nieuw contract moet altijd gepind worden ter verificatie van het rekeningnummer.

Staat de bezorger voor de deur, kan ik niet pinnen, want dat kan nooit bij de TNT. Kerel was ook niet voor rede vatbaar, dus is weggegaan met mijn pakketje :'(
Ik heb twee jaar terug wel gewoon gepind bij de mevrouw van de TNT toen.

Mooi klote dit :'(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Matis schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:45:
Gisteren nieuwe telefoon besteld icm abonnement. Contact gehad met de verzender of ik ook mag/kan pinnen bij de bezorger. Geen probleem, wordt beweerd, want bij een nieuw contract moet altijd gepind worden ter verificatie van het rekeningnummer.

Staat de bezorger voor de deur, kan ik niet pinnen, want dat kan nooit bij de TNT. Kerel was ook niet voor rede vatbaar, dus is weggegaan met mijn pakketje :'(
Ik heb twee jaar terug wel gewoon gepind bij de mevrouw van de TNT toen.

Mooi klote dit :'(
Dat klinkt bekend... Ik moest ook pinnen voor mijn HTC Wildfire. Ik woonde toen alleen nog in een uithoek van het land waar de dekking niet echt geweldig was, dus het pin ding wou ook niet... Gelukkig op kunnen lossen door een printje te maken van mijn telebankieren pagina. Kereltje heeft daar toen een foto van gemaakt samen met mijn ID kaart + bankpas... Nooit gezeik mee gehad verder. Beetje jammer dat ze bij jou zo moeilijk doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:07

Haan

dotnetter

Een development server op het werk gaf af en toe een OutOfMemoryException, wat opzich vrij zeldzaam is. Blijkt bij nader onderzoek gewoon dat er geen page file stond ingesteld.. Dan heb je inderdaad een probleem als je 4GB geheugen vol is gelopen |:(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Davio schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:05:
Ik neem immers aan dat hij gewoon in een loopje staat...
Nope, het zit in een event handler na dat een item is afgespeeld. Alleen tussen elke item moet reclame komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Haan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:48:
Een development server op het werk gaf af en toe een OutOfMemoryException, wat opzich vrij zeldzaam is. Blijkt bij nader onderzoek gewoon dat er geen page file stond ingesteld.. Dan heb je inderdaad een probleem als je 4GB geheugen vol is gelopen |:(
Nouja is het niet juist intentioneel dat er geen page file stond ingesteld? Ik weet niet wat voor software jij ontwikkeld, maar als het uit 4GB geheugen loopt is dat wel een error waard :)>

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Matis schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:45:
Gisteren nieuwe telefoon besteld icm abonnement
Zodra het ook maar even kan schaf ik m'n telefoon compleet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Andurin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:47:
Dat klinkt bekend... Ik moest ook pinnen voor mijn HTC Wildfire. Ik woonde toen alleen nog in een uithoek van het land waar de dekking niet echt geweldig was, dus het pin ding wou ook niet... Gelukkig op kunnen lossen door een printje te maken van mijn telebankieren pagina. Kereltje heeft daar toen een foto van gemaakt samen met mijn ID kaart + bankpas... Nooit gezeik mee gehad verder. Beetje jammer dat ze bij jou zo moeilijk doen :(
Ik moest ook nog betalen voor de verzendkosten en mijn toestel. Misschien dat daar de crux van het verhaal zit.
Enniehoe, hij heeft voorgesteld het pakketje vanavond om 1645 bij het postkantoor af te geven, zodat ik het daar kan ophalen en desgewenst kan pinnen.
Mij gaan ze overigens niet meer foppen, ik zorg wel dat het ik het geld contant bij me heb.

@hierboven; hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04:33
Zul je zien dat je daar alleen kunt pinnen en na deze opname je saldo niet meer voldoet. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Z-Dragon op 26-05-2011 11:54 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Z-Dragon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:54:
Zul je zien dat je daar alleen kunt pinnen en na deze opname je saldo niet meer voldoet. ;)
Ach, zo'n vaart zal het wel niet lopen. Vakantiegeld is weer binnen en ik kan ook nog eens een aardig bedrag rood staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Matis schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:52:
Ik moest ook nog betalen voor de verzendkosten en mijn toestel. Misschien dat daar de crux van het verhaal zit.
Enniehoe, hij heeft voorgesteld het pakketje vanavond om 1645 bij het postkantoor af te geven, zodat ik het daar kan ophalen en desgewenst kan pinnen.
Mij gaan ze overigens niet meer foppen, ik zorg wel dat het ik het geld contant bij me heb.

@hierboven; hoe bedoel je ?
Die werden bij mij bij de eerste factuur afgeschreven, samen met de aansluit kosten >.< Niets geen gezeik verder eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:25
PrisonerOfPain schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:52:
[...]

Zodra het ook maar even kan schaf ik m'n telefoon compleet af.
Zoals Matis ook al zegt.

Hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
D-Raven schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Zoals Matis ook al zegt.

Hoe bedoel je ?
Gewoon. Geen telefoon.

Serieus, het is het ding waar ik tot nu toe het meeste gezeik mee heb gehad en daarbij heb ik het idee dat de abbonementen opgesteld worden door advocaten die er op uit zijn mij zo hard mogelijk te naaien.

[ Voor 35% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-05-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Een implantaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Denk dat een heleboel collega's dat hier wel zouden willen... geen telefoon op hun bureau :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:07

Haan

dotnetter

roy-t schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:52:
[...]

Nouja is het niet juist intentioneel dat er geen page file stond ingesteld? Ik weet niet wat voor software jij ontwikkeld, maar als het uit 4GB geheugen loopt is dat wel een error waard :)>
Het was niet de bedoeling dat er geen pagefile stond ingesteld ;)
En als je SQL Server hebt draaien en IIS op 1 machine, is die 4GB snel vol hoor

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Andurin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:03:
[...]

Denk dat een heleboel collega's dat hier wel zouden willen... geen telefoon op hun bureau :P
Mja, ik gebruik het ding alleen om ING codes te ontvangen en voor vrouwelijk contact. Zodra die twee dingen ook op een fatsoenlijke manier zonder telefoon kunnen gaat 'ie de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
PrisonerOfPain schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:06:
Mja, ik gebruik het ding alleen om ING codes te ontvangen en voor vrouwelijk contact. Zodra die twee dingen ook op een fatsoenlijke manier zonder telefoon kunnen gaat 'ie de deur uit.
Ah, die eerste heb ik hem al niet meer voor :P Raboreader doet het prima zonder telefoon ^^ En de 2e wordt volgens mij alleen opgelost door geen vrouwlijk contact nemen of thuiswerken toch? ^^

Ik hou hem alleen lekker wel om mijn appjes op uit te proberen ^^ Werkt altijd toch net wat beter als een (retetrage) emulator :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Andurin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:09:
En de 2e wordt volgens mij alleen opgelost door geen vrouwlijk contact nemen of thuiswerken toch? ^^
Hell no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sekslijnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Damn, blij dat we geen woning hebben gekregen in die Antillenflat... 3 weken geleden verhuisd naar Leeuwarden, dat zou mooi bagger zijn geweest zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
alienfruit schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:50:
[...]

Nope, het zit in een event handler na dat een item is afgespeeld. Alleen tussen elke item moet reclame komen...
Ik snap het probleem niet echt want, uit 0%2 komt toch echt 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
PrisonerOfPain schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:06:
[...]
Ik doe vrouwelijk contact eigenlijk liever zonder telefoon :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Woy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:22:
[...]

Ik doe vrouwelijk contact eigenlijk liever zonder telefoon :+
Ik ook, chloroform is een stuk effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 13:13

defcon84

Multipass?

haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
PrisonerOfPain schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:25:
[...]

Ik ook, chloroform is een stuk effectiever.
Of anders gewoon een ouderwetse knuppel :Y)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 18:57
Woy schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:35:
[...]

Of een zweep :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
En dat kan dan weer met een telefoon als je geen knuppel bij de hand hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
[...]

Monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Andurin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:35:
[...]

En dat kan dan weer met een telefoon als je geen knuppel bij de hand hebt :)
Alleen als je een ouderwetse koelkast hebt, met een modern smartphone zie mezelf niet zo snel iemand neerknuppelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-10 22:22
Ja zou toch zonde zijn, straks komt er nog een kras op je mooie smartphone... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
JavaScript:
1
2
3
4
var __oldAlert = window.alert;
var __oldConfirm = window.confirm;
window.alert = function(msg) { __oldConfirm(msg); }
window.confirm = function(msg) { __oldAlert(msg); return true; }

Tralala, lekker usertjes fucken. :+

toch maar niet gedaan

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
alwinuzz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:45:
Ja zou toch zonde zijn, straks komt er nog een kras op je mooie smartphone... :)
Mwa, dat heeft meer met (gebrek aan) gewicht te maken. Ik beschouw ook telefoon als een gebruiksvoorwerp, dus als er krassen op komen: so be it. Bloedsporen en dna resten zijn ivm mogelijk politie onderzoek natuurlijk een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Alex) schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:58:
JavaScript:
1
2
3
4
var __oldAlert = window.alert;
var __oldConfirm = window.confirm;
window.alert = function(msg) { __oldConfirm(msg); }
window.confirm = function(msg) { __oldAlert(msg); return true; }

Tralala, lekker usertjes fucken. :+

toch maar niet gedaan
Wat dacht je van deze dan: http://kilianvalkhof.com/...-js-how-to-be-an-asshole/ ? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Blijkbaar is er een Code Bubbles achtig iets als VS plugin per Juni.

http://research.microsoft.com/en-us/projects/debuggercanvas/

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-05-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Davio schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:21:
Ik snap het probleem niet echt want, uit 0%2 komt toch echt 0?
Ja, en bij -1, 0 en 1 ook. Maar ja, dat laat ie dus drie keer achter elkaar de reclame zien. Maar ik moet toegeven dat ik te gaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Al een paar keer aangehaald in dit topic ;)

@Alienfruit: Dan check je dan toch gewoon op die uitzonderingen :D?

Ander nieuws: Me docent is geweest en hij vond concept goed, paar kleine aanpassingen maar ik kan nu werken aan het definitief verslag.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Rutix schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:31:
[...]

Al een paar keer aangehaald in dit topic ;)
Klopt maar iedere keer in een stadium dat nog niet ver genoeg gevorderd was voor een release; blijkbaar hoeven we nog maar een paar weken te wachten _/-\o_
alienfruit schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:25:
[...]

Ja, en bij -1, 0 en 1 ook. Maar ja, dat laat ie dus drie keer achter elkaar de reclame zien. Maar ik moet toegeven dat ik te gaar ben.
Bij 1 sowieso niet. En bij -1 is het afhankelijk van je platform.

[ Voor 34% gewijzigd door PrisonerOfPain op 26-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Rutix schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:31:
Ander nieuws: Me docent is geweest en hij vond concept goed, paar kleine aanpassingen maar ik kan nu werken aan het definitief verslag.
Nice :D Succes! Ik denk dat ik maar vast moet beginnen met bomen planten :S 3-voud uitprinten en zit onderhand op 70 pagina's... Waarvan de helft nog geen invulling heeft dus :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

Dat is heel vaag. Maar als je alles maal twee doet, dan heb je er geen last meer van. Al vermoed ik dat er ergens anders iets mis is als je dit moet toepassen.

[ Voor 9% gewijzigd door HuHu op 26-05-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
[...]

Ow?

C# geeft resp. -1, 0 en 1 als uitkomst van n % 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom zou 1 % 2 ooit 0 zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Dat vraag ik me ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer leer je wat de % operator doet sowieso op school? Toen ik een keer probeerde C te leren :+ kwam ik dat ding ook al tegen. Alleen nog niet gehad op school.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dus je wacht nu braaf op de les waarin de %-operator wordt behandeld? :)
Je krijgt 90% van programmeertheorie niet 'op school'. Zul je zelf achteraan moeten...

edit: beetje lullig dat ik niet uitleg wat het ding doet, maar dacht eigenlijk dat jeh et ondertussen zelf al wist. Zoals hieronder: modulo dus.

[ Voor 33% gewijzigd door EddoH op 26-05-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:15:
Wanneer leer je wat de % operator doet sowieso op school? Toen ik een keer probeerde C te leren :+ kwam ik dat ding ook al tegen. Alleen nog niet gehad op school.
modulo, oftewel de rest na een deling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, dit werkt prima. Toch een kromme gedachte om hiervoor % te gebruiken. Leek vannacht na 18 uur werken wel een goed idee. Overigens heb ik een kunstopleiding gedaan ipv. informatica ;)

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 26-05-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
alienfruit schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:24:
Ach, dit werkt prima. Toch een kromme gedachte om hiervoor % te gebruiken. Leek vannacht na 18 uur werken wel een goed idee. Overigens heb ik een kunstopleiding gedaan ipv. informatica ;)
Ik vind het nog steeds een goed idee! Geen idee waarom het in jouw geval niet werkt, zou toch ergens een foutje ingeslopen zijn na die 18 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
EddoH schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:20:
Dus je wacht nu braaf op de les waarin de %-operator wordt behandeld? :)
Je krijgt 90% van programmeertheorie niet 'op school'. Zul je zelf achteraan moeten...
Nice >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 09:34
Pff, kan me echt niet concentreren om te leren voor CCNA2 examen morgen -.- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Tijd om mijn onderzoeks rapport te bugfixes, de eerste helft is af... Is zien hoeveel van de 17.800 woorden er fout zijn :D En dan morgen een dagje vrij omdat iemand in de familie besluit te trouwen... Nooit verkeerd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:15:
Ik gok ergens in groep 4 of 5 van de basisschool, op het moment dat je leert rekenen. In die lage klassen hou je namelijk altijd een rest over na een deling, omdat komma-getallen nog niet zijn behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jij hebt op de basisschool geleerd wat de %-operator in C-achtige talen betekent? Wauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Jij niet dan?

Wij zaten allemaal al zwaar te PHP'en hoor. C kregen we pas in groep 7.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:32:
Jij hebt op de basisschool geleerd wat de %-operator in C-achtige talen betekent? Wauw...
Het ging toch om wat de operator doet? Namelijk: rest na deling. Dat leer je al heel vroeg. Dat je er in C-achtige talen de % voor gebruikt leer je uiteraard later (of nooit) :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HuHu schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:40:
[...]

Het ging toch om wat de operator doet?
Als ik aan een bestuurder van een auto vraag wat een bepaald knopje doet, dan zegt hij toch ook dat het bijv. de airco aanzet, en gaat hij niet uitleggen hoe een airco werkt of zeggen dat ik dat op de airco-school heb geleerd. Ik heb op de airco-school niet geleerd waar dat knopje voor is, noch heeft Coltragon op de basisschool geleerd waar de %-operator voor dient. Dus. :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 26-05-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Gamebuster schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:34:
Jij niet dan?

Wij zaten allemaal al zwaar te PHP'en hoor. C kregen we pas in groep 7.
QBasic, ftw, lekker het standaard Snake-programma aanpassen zodat je 2x zo snel gaat of 2x zo lang wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gebrek aan creativiteit. Twee keer zo lang. :N Doe dan 100x zo lang zodat het hele spel compleet fubarred is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 06-10 22:29
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:45:
Wat een gebrek aan creativiteit. Twee keer zo lang. :N Doe dan 100x zo lang zodat het hele spel compleet fubarred is. :Y)
hij is ook ontwikkelaar, geen functioneel analyst ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kzargid
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 02:01
Wat moet je zonder roerstaafje in je mond, men moet toch iets te kauwen hebben...GRtVR weer mijn staafje doorgeslikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Andurin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 16:18:
Tijd om mijn onderzoeks rapport te bugfixes, de eerste helft is af... Is zien hoeveel van de 17.800 woorden er fout zijn :D En dan morgen een dagje vrij omdat iemand in de familie besluit te trouwen... Nooit verkeerd ^^
nice zoveel woorden gaat mijn scriptie niet hebben :P. Denk dat ik rond de 35-40 pagina's kom :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zo, vanaf vandaag ga ik door het leven als Oracle Certified Professional: Java SE6 Programmer (oud: SCJP).
Het examen was eigenlijk best simpel, nu doorleren voor de overige certificeringen van Java...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Kzargid schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:58:
Wat moet je zonder roerstaafje in je mond, men moet toch iets te kauwen hebben...GRtVR weer mijn staafje doorgeslikt!
Als ooit blijkt dat er giftige stoffen in roerstaafjes zitten moet ik denk ik ook even naar de dokter. Als ik een cup-a-soupje heb gemaakt zit ik een uur nadat de soep op is nog steeds met dat roerstokje in mijn mond. Meestal gaat deze pas weg als ik door lompigheid dat ding op de vloer laat vallen, maar anders zit ik geregeld met dat ding te klooien :P Moet niet te veel klooien, want dan spattert het kwijl in het rond, vinden collega's in de omgeving niet zo'n succes :D

Bij mijn vorige baas vrat ik altijd plastic bekertjes, dan ging ik op de rand zitten knagen en de bekertjes aan flarden scheuren... Wat dat betreft zit het jeugdige er nog wel in, zitten ook overal op te kluiven.

Vandaag lekker vrij gehad, trouwringen maken met mijn aanstaande, sowieso is een dagje vrij leuk, maar een dagje met het meisje iets leuks doen is nog leuker :P Echt een beleving zoiets, raad het ook wel aan :) Zowel ringen maken als iets met je meisje doen :)

Helaas gaat morgen om 5:00 de wekker weer en mag ik vervolgens weer 75 minuten in de auto zitten. Gelukkig lekker op tijd weg, dat is dan weer het voordeel als meetings in het begin van de week uitlopen, kun je vrijdag lekker op tijd weg :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:44

Hoogie2004

Whohooooo

Vroeg, ik nies me een ongeluk, en de eerste 3 bekertjes koffie kon ik meteen weer wegdoen, omdat de automaat kuren had :( Het is weer zo'n vrijdag hoor |:(

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:17:
Vroeg, ik nies me een ongeluk, en de eerste 3 bekertjes koffie kon ik meteen weer wegdoen, omdat de automaat kuren had :( Het is weer zo'n vrijdag hoor |:(
Hier is hij leeg :( Zit nu verplicht aan de thee omdat ik geen flauw idee heb hoe ik dat ding moet bijvullen of waar het spul ligt om mee bij te vullen...

Daarbij komt, dat werk moet een dure consultant niet doen toch? ;) Ben tenslotte Axapta specialist, geen Douwe Egberts specialist 8)

Ah well, thee is weer goed om te voorkomen dat ik me een maagzweer drink aan de koffie :P
Vandaag even 6 uurtjes werken en dan WEEKEND!!!

Naast het developen even een handleiding TFS opstellen voor de collega's op het hoofdkantoor.... Draait al een tijdje, maar ik was de enige die hem gebruikte :P Dan hoef je weinig te documenteren :P Vrees alleen dat ik ze ook even moet uitleggen wat zaken als in- en uitchecken zijn.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik mag vandaag 7 uurtjes werken. In die tijd wat SharePoint 2007 functionaliteit porteren naar SharePoint 2010, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. Moet op zich niet zo'n probleem zijn, aangezien het gaat om een aantal custom webparts, die wat data tonen, niets SharePoint 2007 specifieks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hoogie2004 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 07:33:
Ik mag vandaag 7 uurtjes werken. In die tijd wat SharePoint 2007 functionaliteit porteren naar SharePoint 2010, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. Moet op zich niet zo'n probleem zijn, aangezien het gaat om een aantal custom webparts, die wat data tonen, niets SharePoint 2007 specifieks dus.
Sterker nog, als je niet gebruikt maakt van API calls waar een breaking change in zit dan ben je heel erg snel klaar :)

Er zitten al een stel binding redirects in van de v12 naar de v14 DLL's. Gewoon je WSP package pakken, deployen en klaar ben je, de CLR (of liever gezegd 'Fusion') regelt de rest ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 27-05-2011 08:15 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

mindcrash schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:13:
[...]

Sterker nog, als je niet gebruikt maakt van API calls waar een breaking change in zit dan ben je heel erg snel klaar :)

Er zitten al een stel binding redirects in van de v12 naar de v14 DLL's. Hoef je ze alleen nog maar uit te rollen, en done.
Mwoh, de webparts maken gebruik van een aantal stored procedures op een heel oud datamodel, dat nog werkt met een of ander prehistorie ding. Dat moet ik dus nog even ombouwen naar Linq2Sql _/-\o_ Verder doen ze eigenlijk niets met de SharePoint OM

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-05-2011 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hoogie2004 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:15:
[...]

Mwoh, de webparts maken gebruik van een aantal stored procedures op een heel oud datamodel, dat nog werkt met een of ander prehistorie ding. Dat moet ik dus nog even ombouwen naar Linq2Sql _/-\o_ Verder doen ze eigenlijk niets met de SharePoint OM
Doe het dan gelijk goed en pak Entity Framework. L2S is min of meer abandoned technology, alle effort in Microsoft rond data access wordt op dit moment in EF gestoken (en de laatste release begint al aardig op een fatsoenlijke effort om een OR mapper te bouwen te lijken)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

mindcrash schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:18:
[...]

Doe het dan gelijk goed en pak Entity Framework. L2S is min of meer abandoned technology, alle effort in Microsoft rond data access wordt op dit moment in EF gestoken (en de laatste release begint al aardig op een fatsoenlijke effort om een OR mapper te bouwen te lijken)
Wat je daarbij vergeet is dat het gaat om .NET 3.5 (SharePoint 2010). En in .NET 3.5 is Linq2Sql beter als EF, wat daar nog niet feature-complete is, dat is het eigenlijk pas vanaf .NET 4. Tevens performed Linq2Sql beter als EF (iig in 3.5, volgens mij ook nog in 4, maar in de toekomst zal dat idd EF worden).

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-05-2011 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Kleding webshop vroeg zich af waarom ze niet goed gevonden worden in Google, dus komen nu naar ons voor advies... Als ik zo de top 5 keywords bekijk, snap ik het wel. Welke bezoeker vult in Google nu de volgende termen in:

1. beschikbare
2. maten
3. voorraad
4. kleuren
5. winkelwagen

Denk dat het tijd is de teksten eens te herschrijven. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:05:
Kleding webshop vroeg zich af waarom ze niet goed gevonden worden in Google, dus komen nu naar ons voor advies... Als ik zo de top 5 keywords bekijk, snap ik het wel. Welke bezoeker vult in Google nu de volgende termen in:

1. beschikbare
2. maten
3. voorraad
4. kleuren
5. winkelwagen

Denk dat het tijd is de teksten eens te herschrijven. :)
Winkelwagen gebruik ik eigenlijk best vaak. Bij sommige producten vind je niet direct webshops, maar vooral informatie pagina's door een term als winkelwagen of kopen te gebruiken kom je vaak op een webshop uit.

Onderschat vooral de term winkelwagen niet :) Veel sites gebruiken die term gewoon, als je deze dus bundelt met je zoekopdracht kom je 99% van de tijd op een webshop uit :P Kopen levert namelijk nogal eens resultaten op met "waar kan ik dat kopen?", "zal ik dat kopen?" of "U kunt het product kopen bij een van onze resellers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:45:
Nee, want ik speelde het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.Gertjan. schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:09:
Onderschat vooral de term winkelwagen niet :)
Klopt, de term "winkelwagen" is zeker niet zo verkeerd; je kan je wel afvragen of die op plek 5 moet staan.

De overige zijn echter geen termen die je zo hoog wil hebben. Als ik verder kijk, pas op plek 15 staat de term "shirt" en op 18 staat "broeken", verder alleen maar dingen waar bezoekers niet op zoeken (uploads? kolom? pulldown?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Goede morgen! Dagje scriptie weer :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Groep 5 / 6? Toen zat ik hardcore OOP game development te doen.

Wikipedia: ZZT
Wikipedia: ZZT-oop

Iets anders OOP dan de meeste mensen denken, maar het idee is ongeveer hetzelfde :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Pff, wij gebruiken hier op de zaak Skype als IM-tool.
Door de storing van Skype, kan ik op Ubuntu niet meer inloggen :/ Het inlogscherm verdwijnt spontaan na een aantal secondes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Matis, ik zag toevallig gister een tweet met de volgende workaround langs komen:
http://heartbeat.skype.co...igning_into_skype_an.html

Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:08
Zou eigenlijk even de tijd willen nemen om de codebase die hij geerfd heeft, en die nu nog in VSS zit, naar TFS over te zetten.
krijg ik er op die manier wellicht ook een beter overzicht over, en wat meer structuur in.

De .NET code is nu verdeeld over 2 VSS databases, en er is geen enkele sln file ingechecked. Heb er al redelijk wat structuur in gekregen, maar het kan nog beter.
(Om dan nog niet te spreken over het VB6 gedeelte van de codebase, maar daar heb ik gelukkig nog een collega voor :P ).

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

OkkE schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:30:
Matis, ik zag toevallig gister een tweet met de volgende workaround langs komen:
http://heartbeat.skype.co...igning_into_skype_an.html

Misschien helpt dat?
Held _O_
Works like a banana *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Dat is de vorige partner behoorlijk gelukt als ik zo naar de code kijk. Echter hebben zij hun job niet echt goed secured :+ Ze zijn de opdracht namelijk kwijtgeraakt :P Vind mijn baas niet zo erg, die heeft inmiddels om het project te redden al behoorlijk wat manuren kunnen uitlenen :9, hogere declarabiliteit is ook een hogere bonus :9

Je kan je code wel unmaintanable maken, maar je moet ook zorgen dat ze je er niet om andere redenen uitknikkeren, zoals het niet halen van deadlines, arrogantie en spul opleveren wat niet klopt met wat gevraagd is. Als je net doet of je het onder controle hebt en jezelf goed ingraaft zit je veilig, maar als je het te gek maakt lig je er alsnog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Altijd overal een Manager-class voor hebben, het ergste wat iemand kan doen is een belachelijk groot systeem opzetten dat maanden duurt om te doorgronden, repareren en vervangen. Maar goed, als het moet iemand mij betaald, is alle code leesbaar te krijgen natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door PrisonerOfPain op 27-05-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:11:
[...]

Altijd overal een Manager-class voor hebben, het ergste wat iemand kan doen is een belachelijk groot systeem opzetten dat maanden duurt om te doorgronden, repareren en vervangen. Maar goed, als het moet iemand mij betaald, is alle code leesbaar te krijgen natuurlijk.
Een manager class om managers te managen
C#:
1
2
3
public class God {
    //Manage the managers 
}

:9

Zie toch wat dingen van dat artikel in mijn huidige code base ;( (overigens code van een ander, zelf doe ik dat nooit O-) ). Vooral het niet logisch uppercases is zeer herkenbaar, of het gebruik van meerdere talen door elkaar. Het eerste is gelukkig geen probleem voor Axapta (niet case sensitive), maar het ziet er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Natuurlijk verder de comments in Pools of Servisch of een andere taal die niemand kent. Alle functie en variabele namen ook maar meteen in die taal.

[ Voor 25% gewijzigd door alienfruit op 27-05-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
alienfruit schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:51:
Natuurlijk verder de comments in Pools of Servisch of een andere taal die niemand kent. Alle functie en variabele namen ook maar meteen in die taal.
Dat heb ik een keer ontcijferen (broncode behorend bij een sumiere paper was compleet in het frans) en dat heeft me inderdaad wel enige tijd gekost :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:55:
[...]

Dat heb ik een keer ontcijferen (broncode behorend bij een sumiere paper was compleet in het frans) en dat heeft me inderdaad wel enige tijd gekost :/
Of Cyrillisch :') De charme van werken met een team uit Oekraïne :P
Gebeurde ook wel eens dat ze via de IM iets wilde sturen en begonnen te typen, maar vergeten waren hun toetsenbord even op westers te zetten, geloof me daar kun je nog minder soep van trekken dan Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
omg het lukt echt niet vandaag. >.>

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 141 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak