[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Heb je de site gelezen?
Het grootste verschil is eigenlijk dat, als je pi gebruikt in plaats van tau, je op een hoop plekken in wiskundige expressies "maal twee" ziet verschijnen, wat veel formules minder goed leesbaar en handelbaar maakt.
Ik krijg deze foutmelding vrij random. Ik ben geen goede vriendjes met deze foutmelding. Gelukkig staat er dat het geheugenblok "mogelijk aangepast is" en weet ik dus dat ik ergens een stukje geheugen aanpas nadat ik er free() overheen heb gegooid.
Ergens.
Ik begin C nu al leuk te vinden.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
De taal is vooral gericht op parallel processing, zodat dus alle threads die een bijv een GPU tegelijk aan kan (e.g. 23.000) ook softwarematig optimaal gebruikt wordt. Dit gebeurd nu vaak met threads en locks, maar dit is omslachtig en de kans dat er iets mis gaat blijft groot. In Scala wordt gebruik gemaakt van actors, agents en STM. (In de nabije toekomst willen ze alle goede punten van Akka er ook in verwerken.)
Aan de andere kant is de syntax van Scala zodanig dat het vrijwel altijd minimaal 2x zo kort is als Java, maar al snel 10x. Ter illustratie: In het jaar 2000 is er een vergelijking gedaan (sowieso een leuk onderzoek om eens te lezen, de link is de samenvatting!) van 7 programmeertalen (C, C++, Java, Perl, Python, Rexx en Tcl) op verschillende vlakken. Een van de vergelijkingen is het aantal LOC (lines of code) die gemiddeld nodig zijn om een specifiek programma te maken. Hierbij zie je dat de script-talen ongeveer 100 regels nodig hadden gemiddeld en de rest rond de 270. Martin Odersky liet tijdens de sessie zien dat in Scala dit probleem opgelost kon worden met rond de 20 regels code. En dat waren nog relatief korte regels ook. Dat is dus 5x zo weinig als de gemiddelde scripting taal.
Uiteindelijk was er een 'stem-ronde', die eigenlijk al was veranderd naar Hot-or-Hotter en bijna iedereen was het er over eens dat dit onderwerp onder 'Hotter' viel. Dus als je bekend bent met Java, zou je echt eens naar Scala moeten kijken. Er zijn inmiddels ongeveer 20 boeken over waarvan sommigen gratis online (bijv O'Reilly).
Een geslaagde avond iig
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ik geloof dat iemand mij niet mag
(zie "Dear ONZIN PUNT COM fucktoby")
Zo'n 20 andere leden van ander forum waar ik op actief ben krijgen dezelfde spam (ook met "fucktoby"). Ik ben "Toby", trouwens
[ Voor 60% gewijzigd door Gamebuster op 25-05-2011 01:34 ]
Verwijderd
Overigens zie je in veel regeltechnische formules gewoon pi terug komen. Dus in plaats van pi schrijf je dan tau/2 wat veel onpraktischer is in grote formules. Daarnaast, die tau is gewoon voor mensen die de hele tijd pi * 2 vergeten in cirkel berekeningenVerwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:15:
[...]
Heb je de site gelezen?
Het grootste verschil is eigenlijk dat, als je pi gebruikt in plaats van tau, je op een hoop plekken in wiskundige expressies "maal twee" ziet verschijnen, wat veel formules minder goed leesbaar en handelbaar maakt.
En ook in veel goniometrische berekeningen wordt pi en niet pi * 2 gebruikt
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 00:41 ]
Visual Studio 2010 SP1 is geinstalleerd, heb de pc maar de hele nacht laten aanstaan. Nu IIS Express testen, want hier in het team zitten we nog met XP machines en die hebben geen degelijke IIS. Dus SP1 testen.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Wat versta je onder degelijk? In XP Pro zit in principe dezelfde IIS als op Server 2003. Alleen geloof ik dat de IIS van XP gelimiteerd was wat concurrend gebruikers, hij klapt dicht als je teveel request tegelijk doet, verder zit er alles op wat je nodig hebt. Of je moet XP home hebben, maar dat lijkt me in een bedrijfsomgeving sowieso een no-go.Snake schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:06:
Veel te vroeg. Moest mijn moeder wegbrengen naar het treinstation. Dan maar komen werken.
Visual Studio 2010 SP1 is geinstalleerd, heb de pc maar de hele nacht laten aanstaan. Nu IIS Express testen, want hier in het team zitten we nog met XP machines en die hebben geen degelijke IIS. Dus SP1 testen.
Daarnaast voldoet de webserver die in Visual Studio zit in principe ook voor een heel eind, je kunt hem alleen niet remote bereiken. Wel heeft die overigens de nare eigenschap om de poort nummers te veranderen. Heb je een project met webservices, wil je een reference updaten is de originele poort aangepast

Edit: Te vroeg? Mijn wekker ging al bij "het krieken van de dag"
[ Voor 6% gewijzigd door .Gertjan. op 25-05-2011 07:23 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat poortnummer kan je per project fixed instellen, of kiezen voor random..Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:22:
[...]
Wat versta je onder degelijk? In XP Pro zit in principe dezelfde IIS als op Server 2003. Alleen geloof ik dat de IIS van XP gelimiteerd was wat concurrend gebruikers, hij klapt dicht als je teveel request tegelijk doet, verder zit er alles op wat je nodig hebt. Of je moet XP home hebben, maar dat lijkt me in een bedrijfsomgeving sowieso een no-go.
Daarnaast voldoet de webserver die in Visual Studio zit in principe ook voor een heel eind, je kunt hem alleen niet remote bereiken. Wel heeft die overigens de nare eigenschap om de poort nummers te veranderen. Heb je een project met webservices, wil je een reference updaten is de originele poort aangepastMoet je de webservice weer opnieuw toevoegen. Maar afgezien van dat voldoet het vrij goed.
Edit: Te vroeg? Mijn wekker ging al bij "het krieken van de dag"Voordeel is wel, tegen de tijd dat het hier volstroomt heb je er al een halve dag op zitten
Kort: Casini ondersteund geen Windows Authentication, en IIS op XP heeft een andere pipeline..Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:22:
[...]
Wat versta je onder degelijk? In XP Pro zit in principe dezelfde IIS als op Server 2003. Alleen geloof ik dat de IIS van XP gelimiteerd was wat concurrend gebruikers, hij klapt dicht als je teveel request tegelijk doet, verder zit er alles op wat je nodig hebt. Of je moet XP home hebben, maar dat lijkt me in een bedrijfsomgeving sowieso een no-go.
Daarnaast voldoet de webserver die in Visual Studio zit in principe ook voor een heel eind, je kunt hem alleen niet remote bereiken. Wel heeft die overigens de nare eigenschap om de poort nummers te veranderen. Heb je een project met webservices, wil je een reference updaten is de originele poort aangepastMoet je de webservice weer opnieuw toevoegen. Maar afgezien van dat voldoet het vrij goed.
Edit: Te vroeg? Mijn wekker ging al bij "het krieken van de dag"Voordeel is wel, tegen de tijd dat het hier volstroomt heb je er al een halve dag op zitten
Ah, dat wist ik niet. Hij kiest meestal een poort en houdt deze ook vast (over het algemeen gaat het ook gewoon goed), maar heb ook al een paar keer gehad dat hij de poort gewijzigd had, waarschijnlijk omdat 2 projecten openstonden welke graag dezelfde poort wilde gebruiken ofzo. Ging er eigenlijk vanuit dat het niet in te stellen wasHoogie2004 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:29:
[...]
Dat poortnummer kan je per project fixed instellen, of kiezen voor random.

Inmiddels opgelost door in Windows 7 de boel maar in de IIS te hangen
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Moet je ook niet tijdens je werk doenSnake schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 07:37:
@.Gertjan. Gisteren was mijn excuus voor 'slacking off': 'Ik ben SP1 aan het installeren.'Dat duurt LANG...
Overigens duurde die van 2005 en 2008 veel langer (kan ook aan de hardware hebben gelegen)
Overigens heeft de autoupdate-reboot me al eens vaker ellende opgeleverd. Convert script draaien welke een/anderhalve dag duurt. Naar huis gaan in de hoop dat de volgende ochtend het script klaar is en de volgende dag bij je machine aankomen, een inlog-scherm zien en na inloggen een melding "Windows installed updates", FUUUUUUU!!!
Afwisseling is inderdaad iets wat belangrijk is. Momenteel mis ik dat behoorlijk.Andurin schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:50:
Goede morgenWe zijn weer een dag verder in de week... Ik denk dat ik vandaag maar is wat prototypes uit moet gaan werken, heb totaal geen zin om weer de hele dag met een onderzoeksrapport bezig te zijn >.<
Vandaar dat ik hier zoveel zit
Afgelopen week een mooi stukje werk opgeleverd welke een bestand inleest en output volgens een (wettelijke) standaard, werkt allemaal lekker, komt de klant met een lijst (platte tekst $ seperated

Echte live-gang is pas in begin juli, maar de kans is klein dat dat ook gehaald wordt...
Het leven van een developer zou een stuk makkelijker zijn zonder gebruikers
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Nothing to see here!
Oh wauw... Dat klinkt inderdaad als een drama.Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:57:
[...]
Afwisseling is inderdaad iets wat belangrijk is. Momenteel mis ik dat behoorlijk.
Vandaar dat ik hier zoveel zit
</snip>
Het leven van een developer zou een stuk makkelijker zijn zonder gebruikers
En voor mij wordt het een kwestie van verschillende tutorials verzamelen binnen 1 simpele applicatie... Niet heel erg spannend maar het houdt je wel bezig
Zowiezo ben ik een fan van Git, Mercurial, Preforce over SVNAndre-85 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:59:
We zijn in ons team Mercurial aan het test driven als versiebeheersysteem. Het is even een leercurve maar wat een verademing in vergelijking met SVN. Switchen van branch kost geen tijd, ongekende flexibiliteit. Patch Queues en rebase zijn geniale extensies. Ik ben al fan
Nothing to see here!
* .Gertjan. kijkt naar de statusbalk in Axapta: Visual SourceSafe: [Company]DevRutix schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:08:
[...]
Zowiezo ben ik een fan van Git, Mercurial, Preforce over SVN. Ik gebruik dan Git omdat het iets sneller is maar Mercurial werkt ook best lekker.
Gelukkig pas voor mijn baas een TFS server op mogen zetten voor de .NET projecten die we doen, maar voor Axapta bij deze klant zitten we helaas vast aan VSS. Graf pakket
Opmerkelijk is daarbij ook dat Axapta naast de VSS koppeling zelf ook een en ander in een DB bijhoudt en dat Team System durft te noemen. Altijd lekker zo'n halfbakken oplossing.

Je kunt hem daarna nog gebruiken, alleen moet je hem dan ieder half uur opnieuw opstarten.Matis schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:43:
Pff, over twee dagen loopt mijn PHPStorm trial af.
* Matis wacht nog op een toffe aanbieding
Ohdev10 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:31:
Je kunt hem daarna nog gebruiken, alleen moet je hem dan ieder half uur opnieuw opstarten.
Die heb ik nu gekregen en ik wil graag de software (prive) aanschaffen, maar als het even kan voor een lagere prijs dan nu
[ Voor 43% gewijzigd door Matis op 25-05-2011 09:49 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Lekker is dat altijd he.Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:15:
[...]
* .Gertjan. kijkt naar de statusbalk in Axapta: Visual SourceSafe: [Company]Dev
Gelukkig pas voor mijn baas een TFS server op mogen zetten voor de .NET projecten die we doen, maar voor Axapta bij deze klant zitten we helaas vast aan VSS. Graf pakketsoms zo traag als dikke stront door een trechter (kan ook aan AX liggen). Konden helaas geen TFS installeren op de server, ging iets mis met 64 bits, TFS wil niet draaien op Server 2003 x64 om de een of andere dubieuze reden.
Opmerkelijk is daarbij ook dat Axapta naast de VSS koppeling zelf ook een en ander in een DB bijhoudt en dat Team System durft te noemen. Altijd lekker zo'n halfbakken oplossing.Daarnaast gaat het geregeld mis als mensen in verschillende applicatie lagen zitten te werken. Als een object is aangeraakt op een hoger niveau kunnen anderen op het lager niveau er helemaal niets meer mee omdat de VSS koppeling een dikke error geeft. Oplossing is tijdelijk VSS uit te schakelen
.

Nothing to see here!
Matis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:48:
[...]
OhAlleen vind ik niet dat je zo met een trial om hoort te gaan. Een trial is er om een gedegen indruk te krijgen in de kwaliteiten en mogelijkheden van de (in dit geval) IDE.
Die heb ik nu gekregen en ik wil graag de software (prive) aanschaffen, maar als het even kan voor een lagere prijs dan nu

Die heb ik al jaren in trial
True that, maar dat is me toch ook een partij bagger
We are shaping the future
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Eens. En precies hetzelfde hier.Matis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:48:
[...]
OhAlleen vind ik niet dat je zo met een trial om hoort te gaan. Een trial is er om een gedegen indruk te krijgen in de kwaliteiten en mogelijkheden van de (in dit geval) IDE.
http://bit.ly/ku2KZ6
Jup, WinRAR is idd prima software en ik gebruik het ook liever dan WinZip en 7Zip, maar toch vind ik het erg bloated aanvoelen.Alex) schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:16:
Ik vind WinRAR vrij decent. WinZip is erger.
Vroeger gooide ik er een crack oid overheen, tegenwoordig klik ik gewoon netjes de trial-informatie weg
Ik ben voor mijzelf in Excel ook weer het onmogelijke aan het proberen.
Ik heb twee tabjes, eentje met IN en eentje met UIT. Nu staan bij IN 3 kolommen: Wanneer, wie en hoeveel. Bij UIT staan dezelfde drie kolommen.
Ik probeer nu (zonder pivot table) een running balance te maken in een nieuw tabje. Echter is de grootte van de IN-rijen in geen enkele verhouding met het aantal rijen in het UIT-tabje.
Ik moet dus een nette manier vinden om per dag een running balance te kunnen doen;
Als dat niet lukt, kan ik altijd nog grijpen naar een pivot table
@hieronder, True. Ik heb zelf ook Newsleecher gekocht
[ Voor 47% gewijzigd door Matis op 25-05-2011 10:32 ]
Newsleecher pakt al mijn rars uitMatis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:29:
[...]
Jup, WinRAR is idd prima software en ik gebruik het ook liever dan WinZip en 7Zip, maar toch vind ik het erg bloated aanvoelen.
Vroeger gooide ik er een crack oid overheen, tegenwoordig klik ik gewoon netjes de trial-informatie weg
(en voor de rest, winRar)
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 25-05-2011 10:31 ]
Andurin schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:39:
Bah mijn prototype is al klaar... Toch nog maar een paar uurtjes verhaaltje typen voor het onderzoeksrapport dan... Blegh.

Meh ik liet mezelf een beetje gaan.Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:41:
[...]
je moet ook niet zo snel werken. Als je een hele dag de tijd hebt, moet je ook de hele dag nemen

Gisteren een opdracht in de schoot geworpen gekregen; dit moet je implementeren in pakket X , tegen 9 juni, want dan gaan we het tonen op een symposium.

https://fgheysels.github.io/
Ow daarom halen mensen hun deadline niet.Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:41:
[...]
je moet ook niet zo snel werken. Als je een hele dag de tijd hebt, moet je ook de hele dag nemen
Nothing to see here!
Jawel, dat is een kwestie van ervaring
Uiteraard moet je wat ruimte inbouwen voor correcties, maar als het om 5 uur af moet zijn en je zorgt dat je rond 4 uur uitkomt kun je nog even wat ontspannen controles doen en wat fine-tunen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven
Eigenlijk is het net als vrouwen: je moet er gewoon de tijd voor nemen en niet willen haasten
Gewoon Winrar.exe openen in visual studio en het nag dialog uit de resources tiefen. Werkt al jaren prima. Zal alleen vast wel niet mogen.Matis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:29:
[...]
Jup, WinRAR is idd prima software en ik gebruik het ook liever dan WinZip en 7Zip, maar toch vind ik het erg bloated aanvoelen.
I
Lekker op de bank
Leuke vergelijking met vrouwen.Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:07:
[...]
Jawel, dat is een kwestie van ervaringAls iets die dag af moet gebruik je lekker de hele dag. Onder het mom: "Liever goed dan snel" kom je heeeeeel ver
Naarmate je meer ervaring krijgt weet je hoe lang je nog nodig hebt en hoe lang je hebt, die twee laat je naar elkaar lopen
Als je eerder klaar bent krijg je allemaal rot klusjes en denken ze dat voortaan al je planningen te ruim zijn (lees: je komt met 2 weken ontwikkeltijd en op basis van ervaringen uit het verleden geven ze je maar 1 week, want je bent altijd eerder klaar).
Uiteraard moet je wat ruimte inbouwen voor correcties, maar als het om 5 uur af moet zijn en je zorgt dat je rond 4 uur uitkomt kun je nog even wat ontspannen controles doen en wat fine-tunen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven
Eigenlijk is het net als vrouwen: je moet er gewoon de tijd voor nemen en niet willen haastenOverigens doet "liever goed dan snel" het ook goed bij de vrouwen
Nothing to see here!
Ik zie die dialog nooit, ik gebruik gewoon de shell extensions van winrar. Gewoon right-click en dan "extract to ..." vanuit windows explorerMatis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:29:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klikken?! Total Commander ftw!.oisyn schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:35:
[...]
Ik zie die dialog nooit, ik gebruik gewoon de shell extensions van winrar. Gewoon right-click en dan "extract to ..." vanuit windows explorer
So old school! Ik stuur het allemaal gewoon aan met mijn hersenen :D! Beetje moeilijk soms als je word afgeleid maar voor de rest wel awesome.
Nothing to see here!
En TC zelf heb je dan zelf ook gecrackt, of klik je steeds op die 1,2,3 dialog?
[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2011 11:46 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
uh why?.oisyn schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:43:
Dat vind ik toch wel zo'n bout app
Het beats die achterlijke windows explorer by far. Alles wat je qua files nodig hebt onder een paar keyboard shortcuts.
FTP/unzip/tar/file (un)compres/ even peeken in een archive/dir syncs etc etc
No way dat ik files ga kopieren door te slepen in 2 afzonderlijke explorer windows.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Oei, dat ze 2x voorkomen is wel behoorlijk irritant. Vaak helpt een reset van de IIS (of de hele machine) om dat op te lossen. Meestal treden dat soort zaken op als er fouten in de compile optreden, om de een of andere reden neemt hij die nieuwe assemblies niet goed over en bestaan ze 2x. Als beide hetzelfde zijn is er niets aan de hand, maar op het moment dat ze verschillen gaat hij huilen over ambiguous code...Haan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:55:
er is _ergens_ iets kapot gegaan in m'n ASP.NET project waar ik de afgelopen maanden aan heb gewerkt en nu alleen even een paar puntjes aan feedback moest verwerkn. Opeens gezeur met resource files dat ze ofwel op 2 plekken staan (in de dll van het project en in ASP.NET temp map) ofwel geblaat dat de resource niet gevonden kan worden. Nu al de hele morgen naar de oorzaak op zoek,en nog geen zicht op een oplossing
Filelocks zitten soms ook dwars, door een fout houdt hij dan je assemblies vast en kan ze niet overschrijven (soms krijg je daar ook errors over in je compile actie). 99,9% van de tijd gaat het goed, maar die 0,1 % van de tijd dat het mis gaat kost het je een hoop tijd om recht te zetten...
Enkel als ik ook daadwerkelijk de output van het command wil zien. Voor de rest gebruik ik compulsief het Run... (Win+R) dialog. En ipv PowerShell pak ik meestal een cygwin installatie.Alex) schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:44:
Ik grijp nog regelmatig terug naar cmd.exe of PowerShell
Total Commander kan ik ook absoluut niet mee om gaan; ik drag & drop alles lekker naar een van m'n Documents folders (Win key induwen en in 't startmenu op de goede folder gooien) tenzij het niet anders kan.
[ Voor 10% gewijzigd door PrisonerOfPain op 25-05-2011 12:33 ]
Ik heb het vaak een kans gegeven en weet ook wel alles op de TC manier te doen, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik gebruik Directory Opus. Het is wel wat duurder, maar houdt zich wel aan de regeltjes zegmaar...
Lekker op de bank
Inderdaad. Ik heb hetzelfdeZaZ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:43:
Verschillende tabs en listers vind ik persoonlijk dan wel handig, maar Total Commander is gewoon erg alien. Drag & drop werkt voor geen meter en hij houdt geen (of niet genoeg) rekening met shell extensions en kan niet lekker omgaan met 64 bit.
Ik heb het vaak een kans gegeven en weet ook wel alles op de TC manier te doen, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik gebruik Directory Opus. Het is wel wat duurder, maar houdt zich wel aan de regeltjes zegmaar...
Nothing to see here!
Die wisten het ook nietmOrPhie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:06:
Als je vast zit -> collega('s) erbij halen. Het geheim van succesvolle professionals.
Uiteindelijk maar een test case gemaakt met een test paginaatje met labels uit verschillende resource files en daarna in Reflector de verschillen bekeken tussen wat wel en niet werkte...Gertjan. schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:08:
[...]
Oei, dat ze 2x voorkomen is wel behoorlijk irritant. Vaak helpt een reset van de IIS (of de hele machine) om dat op te lossen. Meestal treden dat soort zaken op als er fouten in de compile optreden, om de een of andere reden neemt hij die nieuwe assemblies niet goed over en bestaan ze 2x. Als beide hetzelfde zijn is er niets aan de hand, maar op het moment dat ze verschillen gaat hij huilen over ambiguous code...
Uiteindelijk bleek er een verschil te zitten in hoe de ResourceManager werd geïnitialiseerd:
1
2
3
4
5
| // error: global::System.Resources.ResourceManager temp = new global::System.Resources.ResourceManager("Volledige.Namespace.App_GlobalResources.Labels", typeof(Labels).Assembly); // geen error: global::System.Resources.ResourceManager temp = new global::System.Resources.ResourceManager("Resources.Labels", global::System.Reflection.Assembly.Load("App_GlobalResources")); |
Ik denk achteraf dat Resharper de boel heeft lopen verneuken door iets te enthousiast te zijn met het aanpassen van namespaces, leermomentje voor de toekomst.
[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 25-05-2011 13:08 ]
De learning curve is in het begin misschien erg stijl, maar shell extensions, 64-bit en dergelijke zijn allemaal prima geregeled hoor (wij gebruiken ze intensief juist voor eigen sw), je moet ze misschien alleen even naar je smaak configureren.ZaZ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:43:
Verschillende tabs en listers vind ik persoonlijk dan wel handig, maar Total Commander is gewoon erg alien. Drag & drop werkt voor geen meter en hij houdt geen (of niet genoeg) rekening met shell extensions en kan niet lekker omgaan met 64 bit.
Daarnaast moet je TC ook niet met je muis gebruiken, het is juist bij uitstek geschikt om met het toetsenbord te werken.
Voor de acties die je in TC in 3 seconden kan doen ben je in Explorer 10 windows en een RSI-arm verder
Maargoed, kwestie van smaak blijkt
Nothing to see here!
Ik heb het bijna een jaar lang gebruikt en om het echt een kans te geven heb 'm in het begin met alles zijn zin gegeven; explorer vervangen alle mogelijke file associaties afhandelen door TC etc. Kon er wel mee werken, maar het is gewoon niet voor mij denk ik. Ik ben meer de combi sneltoetsen + muis gewend. Want met explorer (of zoiets als dopus) werken betekent niet dat alles met enkel de muis moet.EddoH schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:12:
[...]De learning curve is in het begin misschien erg stijl, maar shell extensions, 64-bit en dergelijke zijn allemaal prima geregeled hoor (wij gebruiken ze intensief juist voor eigen sw), je moet ze misschien alleen even naar je smaak configureren.
Daarnaast moet je TC ook niet met je muis gebruiken, het is juist bij uitstek geschikt om met het toetsenbord te werken.
Voor de acties die je in TC in 3 seconden kan doen ben je in Explorer 10 windows en een RSI-arm verder
Maargoed, kwestie van smaak blijkt
Maar net zoals je zelf zegt: 't is maar wat je prettig vindt. Dat is voor iedereen verschillend.
Lekker op de bank
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Wat dacht je van eerlijk kopen?.oisyn schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:43:
En TC zelf heb je dan zelf ook gecrackt, of klik je steeds op die 1,2,3 dialog?
Bij mij zijn er eigenlijk ook geen Explorer vervangers blijven hangen.ZaZ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:03:
[...]
Ik heb het bijna een jaar lang gebruikt en om het echt een kans te geven heb 'm in het begin met alles zijn zin gegeven; explorer vervangen alle mogelijke file associaties afhandelen door TC etc. Kon er wel mee werken, maar het is gewoon niet voor mij denk ik. Ik ben meer de combi sneltoetsen + muis gewend. Want met explorer (of zoiets als dopus) werken betekent niet dat alles met enkel de muis moet.
Maar net zoals je zelf zegt: 't is maar wat je prettig vindt. Dat is voor iedereen verschillend.
Wat ik het meeste doe: Gewoon Windows-toets + R => Uitvoeren.
Dan type ik daar de mapnaam die ik nodig heb, hij doet ook aan auto-aanvullen en dan ben ik er vaak al snel.
Daarbij is explorer gepind op mijn Win7-taakbalk en als ik daar rechts op klik, zie ik een lijstje met recente items.
Overige persoonlijke mappen staan gewoon in het startmenu.
Ik gebruik uitvoeren voor veel dingen, zo ook voor Internet Explorer als ik dat toevallig nodig heb (iexplore), de command prompt (cmd), de Registry Editor (regedit), configuratieschermitems als Services (services.msc), geavanceerd gebruikersbeheer (control userpasswords(2)), etc...
De meeste van die woorden heb ik al zovaak getypt dat ze als het ware in mijn 'spiergeheugen' staan waardoor ik ze type zonder erbij na te denken.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik:
Reactie:Beste X,
Niet iedereen heeft een fullscreen browservenster met een 1920x1200 monitor. Op mijn kleinere venstertje ziet de tekst er als volgt uit:
[screenshot]
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Groetjes,
Toby
Hmm dat is inderdaad heel vaag... enig idee hoe dit verholpen kan worden? Ik heb nl in firefox browser nergens last van en het is 'gewoon' en wordpress site.
Doet deze site het wel normaal: [link andere site]
Met vriendelijke groet,
X
Same here; maar ik browse eigenlijk altijd met een half-schermvullend browser window (Win + pijltje naar rechts).Gamebuster schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:05:
Ik kom op een site met nogal vervelende layout. De dynamische breedte zorgde met mijn ~1000px brede venstertje ervoor dat de content met de tekst erin nog geen 100px breed was en daarom de pagina 1 lange strook aan tekst was.
[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 25-05-2011 17:10 ]
Dat en FTP support in explorer.Gamebuster schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:10:
Ja, dat was idd heel handig van Windows 7. Dat was voor mij de enige indrukwekkende nieuwe feature van Windows 7 tegenover zijn voorgangers
*Googled.... Kut.Gamebuster schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:22:
Was dat niet al in XP/Vista?
Vanuit code exporteer ik een bepaalde lijst als template (.stp), hierin zitten ook wat lookups enzo. Nu importeer ik die .stp op een andere site (gebaseerd op dezelfde template) maar zijn de lookups stuk, omdat daar GUIDs staan die bij de bronsite horen

Ik ben nu al een tijdje bezig om het te fixen, maar so far no good... zal je zien dat het er straks op neerkomt dat ik de .stp moet gaan hacken
En de nieuwe taskbar
Nothing to see here!
Waarom schrijf je daar dan geen stukje code voor? Werkt een stuk stabieler en heb je ook geen last van deze rare fratsen. Ga er vanuit dat je wel een goede reden hebt om een stp te gebruiken, maar toch...Alex) schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:31:
Raaah, SharePoint!
Vanuit code exporteer ik een bepaalde lijst als template (.stp), hierin zitten ook wat lookups enzo. Nu importeer ik die .stp op een andere site (gebaseerd op dezelfde template) maar zijn de lookups stuk, omdat daar GUIDs staan die bij de bronsite horen
Ik ben nu al een tijdje bezig om het te fixen, maar so far no good... zal je zien dat het er straks op neerkomt dat ik de .stp moet gaan hacken
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd
Dat doe je toch na elke methode....
Dat leren ze ons toch aan op de unief. Niet dat het veel uitmaakt want niemand houdt zich eraan. Quote van een docent over ons project: 'het valt keihard op dat de documentatie gewoon achterna erbij geplaatst is. Deftige zinconstructie is zeer ver te zoeken.'
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 20:21 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| /// <summary> /// Calculate total length of all the words stored in this class. /// </summary> /// <returns> /// Return as result the total length of all the words. /// </returns> /// <seealso cref="String"> /// This class uses a List of Strings so you might want to check those out. /// </seealso> /// <seealso cref="List"> /// This class uses a List of Strings so you might want to check those out. /// </seealso> public static uint calculateTotalLength() { return words.Sum(w => w.Length); } |
Zo ongeveer?
Slordig, geen commentaar in de functie zelfPrisonerOfPain schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:31:
[...]
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 /// <summary> /// Calculate total length of all the words stored in this class. /// </summary> /// <returns> /// Return as result the total length of all the words. /// </returns> /// <seealso cref="String"> /// This class uses a List of Strings so you might want to check those out. /// </seealso> /// <seealso cref="List"> /// This class uses a List of Strings so you might want to check those out. /// </seealso> public static uint calculateTotalLength() { return words.Sum(w => w.Length); }
Zo ongeveer?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| /// <summary> /// Calculate total length of all the words stored in this class. /// </summary> /// <returns> /// Return as result the total length of all the words. /// </returns> /// <seealso cref="String"> /// This class uses a List of Strings so you might want to check those out. /// </seealso> /// <seealso cref="List"> /// This class uses a List of Strings so you might want to check those out. /// </seealso> public static uint calculateTotalLength() { // return total length using the Sum extension method return words.Sum(w => w.Length); } |
Verwijderd
What's the problem?
Dit doe je toch zo nadat je een methode hebt geïmplementeerd (of nog beter: ervoor of tijdens). No big deal.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Als het om steeds hetzelfde zou gaan zou ik ook code schrijven... maar dat is dus niet zo. Gebruikers kunnen namelijk aan de hand van een site kiezen welke lijsten ze willen "exporteren", waarna er voor iedere lijst een STP wordt gegenereerd die ergens wordt opgeslagen.Jan_V schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:38:
[...]
Waarom schrijf je daar dan geen stukje code voor? Werkt een stuk stabieler en heb je ook geen last van deze rare fratsen. Ga er vanuit dat je wel een goede reden hebt om een stp te gebruiken, maar toch...
En Win ME / 98?Gamebuster schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:22:
Was dat niet al in XP/Vista?
Bullshit. Ik comment weinig in de functie zelf. Alleen als ik echt dirty hacks heb gebruikt of iets heb gedaan met memory ofzo. Anders schrijf ik me code zo dat mij code zichzelf documenteert en daarmee bedoel ik dat goed duidelijk code voor zichzelf spreekt en geen comments nodig heeftVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:18:
Zoals hierboven. Gewoon Javadoc laten genereren door Netbeans en dan zelf nog wat aanvullen. Alleen hameren ze er bij ons op dat we ook in de methode zelf commentaar zetten bij hacks die we gebruikt hebben en controles op bijvoorbeeld verkeerde invoer. Commentaar als 'Leest een persoon in en geeft zijn naam terug' is niet genoeg als er bijvoorbeeld ook controle gebeurt op verschillende dingen.
Nothing to see here!
Ik geef in mijn comments eigenlijk alleen maar aan wat mijn bedoeling is met de code. Dus was het meot doen, niet wat het doet. Dat wil namelijk nog wel eens verschillen bij mij, vooral als ik weer eens gebrainfucked benRutix schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:04:
[...]
Bullshit. Ik comment weinig in de functie zelf. Alleen als ik echt dirty hacks heb gebruikt of iets heb gedaan met memory ofzo. Anders schrijf ik me code zo dat mij code zichzelf documenteert en daarmee bedoel ik dat goed duidelijk code voor zichzelf spreekt en geen comments nodig heeft
Als de code zelf heel vaag is dan moet daar nog extra commentaar bij, maar naar mijn mening hoort die niet boven de functie thuis.
Dat lijntje commentaar in de code zelf vind ik pas slordig en onnodig. Je hebt al een summary die zegt wat de method doet (vind ik goed, probeer ik ook zo veel mogelijk te doen).Haan schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:43:
[...]
Slordig, geen commentaar in de functie zelf
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 /// <summary> /// Calculate total length of all the words stored in this class. /// </summary> /// <returns> /// Return as result the total length of all the words. /// </returns> /// <seealso cref="String"> /// This class uses a List of Strings so you might want to check those out. /// </seealso> /// <seealso cref="List"> /// This class uses a List of Strings so you might want to check those out. /// </seealso> public static uint calculateTotalLength() { // return total length using the Sum extension method return words.Sum(w => w.Length); }
Maar om dat dan nog eens in commentaar te gaan herhalen in de code zelf, terwijl de code zelf op zich al duidelijk is, dat is er (zwaar) over.
https://fgheysels.github.io/
Waarschijnlijk heb je het sarcasme-bordje bij de post gemist:whoami schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:33:
[...]
Dat lijntje commentaar in de code zelf vind ik pas slordig en onnodig. Je hebt al een summary die zegt wat de method doet (vind ik goed, probeer ik ook zo veel mogelijk te doen).
Maar om dat dan nog eens in commentaar te gaan herhalen in de code zelf, terwijl de code zelf op zich al duidelijk is, dat is er (zwaar) over.

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 25-05-2011 22:49 ]
Ik gebruik de tool inmiddels intensief, maar nu ontdekte ik thuis (mijn werk-PC heb ik sindsdien nog niet gerebootPrisonerOfPain schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:26:
Overigens, beste tool ooit Everything, dat ding is wel zo ontzettend rap. En nog iets, Visual Studio addins maken is een hel, pfff.

Los van het sarcasme bordje...whoami schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:33:
[...]
Dat lijntje commentaar in de code zelf vind ik pas slordig en onnodig. Je hebt al een summary die zegt wat de method doet (vind ik goed, probeer ik ook zo veel mogelijk te doen).
That said, als je commentaar net zoveel regels beslaat als de code zelf, is de code of uitermate lastig, of 1 van beiden is overbodig, en dat zal niet de code zelf zijn
Exact expert nodig?
Rechtstreeks uit de FAQ.oisyn schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:02:
Even wat betrekkelijk oude koeien uit de sloot halen
[...]
Ik gebruik de tool inmiddels intensief, maar nu ontdekte ik thuis (mijn werk-PC heb ik sindsdien nog niet gereboot, maar overigens staat UAC daar ook niet aan) dat hij elke keer bij opstarten wel weer administrator rechten wil
Lekker op de bank
ik heb ze even op twitter aangesproken... hopelijk reactie..

---
Ik ben bekend genoeg met Windows om daar omheen te kunnen werken, maar het is toch suf? Het zou gewoon een service moeten zijn.
En als ze deze workaround in de FAQ zetten, waarom maken ze dan geen optie in de app zelf om die task voor je te maken.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 26-05-2011 01:59 ]
http://www.voidtools.com/Everything-SDK.zip.oisyn schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:55:
Het zou gewoon een service moeten zijn.
Ought to be peanuts. 't Is dat ik er op dit tijdstip geen zin in heb
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Gamebuster schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:45:
[...]
Waarschijnlijk heb je het sarcasme-bordje bij de post gemist:
[afbeelding]

Hij leek mij wel zó duidelijk dat daar verder geen knipoog smiley o.i.d. bij hoefde om aan te geven dat het niet serieus bedoeld was ..
Meestal is goede code ook niet het probleemVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:33:
Goede code documenteert zichzelf natuurlijk.
Dat er nog wat verbeterpuntjes zijn ben ik met je eens..oisyn schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:55:
[...]
Ik ben bekend genoeg met Windows om daar omheen te kunnen werken, maar het is toch suf? Het zou gewoon een service moeten zijn.
En als ze deze workaround in de FAQ zetten, waarom maken ze dan geen optie in de app zelf om die task voor je te maken.
Lekker op de bank
lol. Iemand heeft dus 200% discount neergezet ipv 20% ?TweakBoy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:54:
Net even wat boeken besteld... en kwam de daily WTF tegen :x
ik heb ze even op twitter aangesproken... hopelijk reactie..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak