De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die snap ik eerlijk gezegd ook niet. Het is een HashSet<Short>, dus er passen sowieso geen Integers in, lijkt mij. Waarom accepteert de remove() die dan wel?

.edit: OMG, remove() accepteert geen T maar een Object. Waarom?! 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 23-05-2011 18:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
.oisyn schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:04:
Die snap ik eerlijk gezegd ook niet. Het is een HashSet<Short>, dus er passen sowieso geen Integers in, lijkt mij. Waarom accepteert de remove() die dan wel?
remove() accepteert gewoon ieder object, zelfs NULL. add() niet.

Zie:
http://download.oracle.co...#remove(java.lang.Object)
http://download.oracle.co...java/util/Set.html#add(E)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je beantwoordt mijn vraag niet, je herhaalt alleen dat het zo is :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
.oisyn schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:08:
Je beantwoordt mijn vraag niet, je herhaalt alleen dat het zo is :)
Ik zie nu pas da tje je post hebt aangepast :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 23-05-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

.oisyn schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:52:
Heb je toch nog niets aan als je undefined herdefinieert voordat je jquery-code aanroept?
Jawel toch? Je maakt immers een local genaamd 'undefined' aan, en die krijgt als waarde dat-ding-dat-je-geeft-aan-niet-geinitialiseerde-variabelen. Dat laatste ding is gewoon de undefined die je gewend bent :P

Je local 'undefined' verbergt vervolgens weer de geherdefinieerde undefined uit een outer scope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:18

RayNbow

Kirika <3

Generifying existing classes

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

defcon84 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:21:
[...]

is blijkbaar al een tijdje geleden
'Glimi is op 25 januari 2011 overleden'
Sinds wanneer heeft Tweakers.net een pagina voor overleden tweakers?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gamebuster schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:03:
[...]

O damn! Die 1e is erg!

Ik vraag me af wie dat had geraden van te voren en de rede daarvan ook wist.

Ik had 1.
Die video laat C++ er nog simpel uit zien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:28:
[...]

zeef schreef op maandag 16 mei 2011 @ 12:07:
Op een speciale gallery-pagina tref je een overzicht aan van alle Tweakers die ons ontvallen zijn.
Nieuw : In Memoriam status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46

Tja, ik snap het ook niet echt.

Alsof je ooit een set met longs hebt en denkt: "Nu ga ik alle integers verwijderen."

Maar dat hele filmpje toont alleen maar quirks eigenlijk. Die zullen in C# ook wel genoeg te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 23:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dit is ook een grote WTF uit de video:
Java:
1
2
Object number = (true) ? new Integer(3) : new Float(1.0);
System.out.println(number);

Wat denk je dat dit print?
spoiler:
3.0

:o
Ook wel een mooie quirk.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

BM

Moderator Spielerij
TheCoolGamer schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:01:
[...]

Dit is ook een grote WTF uit de video:
Java:
1
2
Object number = (true) ? new Integer(3) : new Float(1.0);
System.out.println(number);

Wat denk je dat dit print?
spoiler:
3.0

:o
Ook wel een mooie quirk.
Die vind ik nog wel te verklaren eigenlijk. Vooraf zal wel geevalueerd worden wel datatype nodig is, en aangezien een int wel in een float past zonder precisie te verliezen, maar andersom niet zal er wel een float gekozen zijn :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

BM schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:21:
[...]

Die vind ik nog wel te verklaren eigenlijk. Vooraf zal wel geevalueerd worden wel datatype nodig is, en aangezien een int wel in een float past zonder precisie te verliezen, maar andersom niet zal er wel een float gekozen zijn :)
Maar beide zijn objecten, geen primitive types. Objecten zouden hier niet gecast hoeven te worden om in Object te kunnen passen.

Nog eentje met de ?-operator:
Java:
1
2
3
4
char x = 'X';
System.out.println(true ? x : 0); // "X"
int i = 0;
System.out.println(true ? x : i); // "88"

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik sta echt versteld dat Math.abs(Integer.MIN_VALUE) gelijk is aan Integer.MIN_VALUE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Sebazzz schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:28:
[...]

Nieuw : In Memoriam status :?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Geen .plan, vandaar. Ik volg de mededelingen niet omdat ik ze niet in de tracker ziet :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

eamelink schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:12:
[...]

Jawel toch? Je maakt immers een local genaamd 'undefined' aan, en die krijgt als waarde dat-ding-dat-je-geeft-aan-niet-geinitialiseerde-variabelen. Dat laatste ding is gewoon de undefined die je gewend bent :P

Je local 'undefined' verbergt vervolgens weer de geherdefinieerde undefined uit een outer scope...
Oh wacht, ze geven die parameter natuurlijk ook niet op bij de aanroep. Ik dacht even dat ze 'undefined' meegaven vanuit de aanroepende functie :).
Gamebuster schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:14:
Ik sta echt versteld dat Math.abs(Integer.MIN_VALUE) gelijk is aan Integer.MIN_VALUE.
Waarom? De integer gaat van -2147483648 t/m 2147483647. Er is dus geen +2147483648, de eerstvolgende waarde na +2147483647 (0x7fffffff) is -2147483648 (0x80000000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 12:22
Ik ben aan het zoeken hoe ik Microsoft gecertificeerd kan worden (ben voornamelijk .NET ontwikkelaar). Zoals ik het nu wil ik Windows Developer 4 worden, en moet ik dus een 4tal examens doen.

Ik wil zoveel mogelijk zelfstudie doen, dus gewoon met een boek erbij knallen :). Ik kan alleen nergens testlocaties vinden, dus waar je het examen kan afnemen (alleen bij master-it kan dit heb ik gezien?) Heeft iemand een idee waar ik een locatie bij mij in de buurt kan vinden (omgeving limburg)

En op welk niveau is dit? Heb zelf 4 jaar praktijkervaring met .NET 2.0 t/m 4, en ben HBO niveau

[ Voor 9% gewijzigd door ThaStealth op 23-05-2011 22:14 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
*bezig met leren van C + OpenGL*

code: http://pastebin.com/5jJeAGDr
*denkt: Wat zou er gebeuren als ik glutSwapBuffers() weghaal?*

*compile & run*
*Beeld van Mac OS X loopt vast*

En nog een manier hoe je niet alleen je eigen programma maar zelfs het hele OS onbruikbaar kan maken. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 23-05-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
BM schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:21:
[...]

Als je de video af had gekeken had je gezien dat dat dus niet waar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
Over NodeJS gesproken, gaat er hier iemand ook naar het Node-gebeuren (nodecamp.eu) in Keulen over twee weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCoolGamer schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:34:
[...]

Maar beide zijn objecten, geen primitive types. Objecten zouden hier niet gecast hoeven te worden om in Object te kunnen passen.
Het type van de (X?Y:Z)-expressie wordt statisch bepaald; het is de 'meet' van de typen van Y en Z. De meet van Integer en Float is Float, dus Integer wordt gecast naar Float. Als je dit niet zou doen, zou niet elke expressie (en dus niet elk programma) met een ternaire operator altijd een bruikbaar statisch type kunnen krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je mist het punt. Integer en Float zijn niet int en float, het zijn objecten. Sterker nog, ze zijn beide afgeleiden van het type Number. Het is de autoboxing die roet in het eten gooit. Er wordt dan ook niet gecast, maar geunboxed en geconvert. Beide naar float, en float is dus ook het resultaat van de expressie. Daarom compileert dit ook niet:
Java:
1
Class c = (true ? new Integer(0) : new Float(0)).getClass();

De melding is dat je een float niet kan dereferencen. Had natuurlijk wel gewerkt als het een Float was. Dit werkt wel:

Java:
1
Class c = (true ? (Number)new Integer(0) : new Float(0)).getClass();

c is dan gewoon Integer. Er vindt hier geen unboxing plaats aangezien een van de operanden een Number is (zonder compile-time type informatie dat het een int was). Een Float is ook een Number, dus het resultaat van de ?: is een Number. De Integer blijft intact, want de reference wordt gecast, en er treedt geen conversie op.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

ThaStealth schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:58:
Ik ben aan het zoeken hoe ik Microsoft gecertificeerd kan worden (ben voornamelijk .NET ontwikkelaar). Zoals ik het nu wil ik Windows Developer 4 worden, en moet ik dus een 4tal examens doen.

Ik wil zoveel mogelijk zelfstudie doen, dus gewoon met een boek erbij knallen :). Ik kan alleen nergens testlocaties vinden, dus waar je het examen kan afnemen (alleen bij master-it kan dit heb ik gezien?) Heeft iemand een idee waar ik een locatie bij mij in de buurt kan vinden (omgeving limburg)

En op welk niveau is dit? Heb zelf 4 jaar praktijkervaring met .NET 2.0 t/m 4, en ben HBO niveau
Veel (alle?) MS examens gaan via ProMetric, die zitten overal in het land. http://www.register.prometric.com/Menu.asp

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Haan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:27:
[...]

Veel (alle?) MS examens gaan via ProMetric, die zitten overal in het land. http://www.register.prometric.com/Menu.asp
Aha, thnx

[ Voor 22% gewijzigd door ThaStealth op 24-05-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Goede morgen!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 16:11
Goede morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:07

alienfruit

the alien you never expected

Goede middag zul je bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
middag!? waar de hell ben jij :P?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemoggel!

Nu eerst een koffie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Maar zijn de MCTS examens te doen zonder training (alleen praktijkervaring) + leren uit een boek, of is het niveauverschil zo hoog dat training geadviseerd is?

Verder moet ik een MCPD examen doen, ik neem aan dat het niveau hiervan hoger is dan een MCTS examen, hoeveel hoger? (Nog steeds genoeg om alleen uit boek te doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt helderder dan mijn verklaring :) Maar waarom wordt er nog gekozen voor unboxing+conversion als beide subexpressies Numbers zijn? Heeft het voorrang ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:08:
Maar zijn de MCTS examens te doen zonder training (alleen praktijkervaring) + leren uit een boek, of is het niveauverschil zo hoog dat training geadviseerd is?

Verder moet ik een MCPD examen doen, ik neem aan dat het niveau hiervan hoger is dan een MCTS examen, hoeveel hoger? (Nog steeds genoeg om alleen uit boek te doen?)
Dat moet zeker wel te doen zijn, MCTS is twee examens en MCPD drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Bah, weer een dag niet programmeren... Zo`n afstudeer scriptie schrijven kost veel te veel tijd en is veel te saai >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:17:
[...]

Dat moet zeker wel te doen zijn, MCTS is twee examens en MCPD drie.
Zoals ik het uitgevogeld heb meot je 3 MCTS examens doen:
MCTS: .NET Framework 4, Windows Applications
MCTS: .NET Framework 4, Service Communication Applications
MCTS: .NET Framework 4, Data Access
En dan mag je MCPD Pro: Designing and Developing Windows Applications Using Microsoft .NET Framework 4 doen?

Maar ik zou graag de ervaringen een beetje willen weten, hoe andere deze examens ervaren hebben (en of het meerwaarde heeft natuurlijk)

[ Voor 12% gewijzigd door ThaStealth op 24-05-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 10:25
Grmbl, om een of andere manier wil de MVC ModelBinder een bepaald hidden field niet binden, om gestoord van te worden. Moet ik nu echt een custom model binder schrijven om het dan maar zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:10:
[...]
Maar waarom wordt er nog gekozen voor unboxing+conversion als beide subexpressies Numbers zijn? Heeft het voorrang ofzo?
De regels van de ternaire operator definieren dat expliciet. Als beide converteerbaar zijn naar numerieke types, dan worden ze ook geconverteert.
Zie ook http://java.sun.com/docs/...ml/expressions.html#15.25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Andurin schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:19:
Bah, weer een dag niet programmeren... Zo`n afstudeer scriptie schrijven kost veel te veel tijd en is veel te saai >.<
Ik ben ook bezig met me afstudeerscriptie ;). :P Ik heb het niet zo op documentatie dus ik voel je pijn :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:21:
[...]

Zoals ik het uitgevogeld heb meot je 3 MCTS examens doen:
MCTS: .NET Framework 4, Windows Applications
MCTS: .NET Framework 4, Service Communication Applications
MCTS: .NET Framework 4, Data Access
En dan mag je MCPD Pro: Designing and Developing Windows Applications Using Microsoft .NET Framework 4 doen?

Maar ik zou graag de ervaringen een beetje willen weten, hoe andere deze examens ervaren hebben (en of het meerwaarde heeft natuurlijk)
Oke ik heb het web gedeelte gevolgd, ben nu MCTS Web. Ik heb het Microsoft pakket gehaald waar alle boeken en proefexamens in zitten en deze gelezen etc.. en daarna de proefexamens gemaakt. Let vooral op de tips in de boeken. Hier zatten ook nog kortings bonnen voor de examens in dat was niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Rutix schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:14:
[...]

Ik ben ook bezig met me afstudeerscriptie ;). :P Ik heb het niet zo op documentatie dus ik voel je pijn :D
Stoer :D Met welk onderwerp ben jij bezig dan?

Ik heb zelf onderzoek gedaan naar de mogelijkheden voor het bedrijf om Android / Iphone applicaties te ontwikkelen, en hoe websites te ontwikkelen die er fatsoenlijk uitzien op smartphones ^^ Nog een maand tot de presentatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Rutix schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:14:
[...]

Hear, hear. Nog 2 weken, dan moet het ingeleverd worden... net nu het programmeren leuk begon te worden.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Andurin schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:22:
[...]

Ik heb zelf onderzoek gedaan naar de mogelijkheden voor het bedrijf om Android / Iphone applicaties te ontwikkelen, en hoe websites te ontwikkelen die er fatsoenlijk uitzien op smartphones ^^ Nog een maand tot de presentatie...
Mag er niet heel veel over zeggen maar ik heb onderzoek gedaan naar het corrigeren van gezichtposes voor gezichtsherkenning. (dus iemand die opzij kijkt corrigeren naar full frontal) :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 07-10 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

Andurin schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:22:
[...]

Een goed voorbeeld van een goede site op je mobiel, vind ik persoonlijk http://m.nos.nl (vroeger was ie nog beter, zie ik nu)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Een goed voorbeeld van een goede site op je mobiel, vind ik persoonlijk http://m.nos.nl (vroeger was ie nog beter, zie ik nu)
Ah, die is ook wel leuk inderdaad. Gebruik zelf http://m.nu.nl in mijn voorbeelden, of de website die ik zelf natuurlijk heb gemaakt ;)

En Rutix: Dat klinkt best ingewikkeld, maar ook wel erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Andurin schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:29:
[...]

Ah, die is ook wel leuk inderdaad. Gebruik zelf http://m.nu.nl in mijn voorbeelden, of de website die ik zelf natuurlijk heb gemaakt ;)

En Rutix: Dat klinkt best ingewikkeld, maar ook wel erg leuk :)
Jep. Had alleen nog wat meer tijd gewild voor wat meer wildere testen :P. Maarja kan altijd later nog ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:15:
[...]

Oke ik heb het web gedeelte gevolgd, ben nu MCTS Web. Ik heb het Microsoft pakket gehaald waar alle boeken en proefexamens in zitten en deze gelezen etc.. en daarna de proefexamens gemaakt. Let vooral op de tips in de boeken. Hier zatten ook nog kortings bonnen voor de examens in dat was niet vervelend.
Heb je een linkje waar je dat pakket besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:25
Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:25:
[...]
http://m.funda.nl natuurlijk :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
lunchen~

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sounds like a plan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, ik heb een vriend geholpen met zijn verhaal over de mogelijkheden van Android / iOS en Flash Lite / AIR voor rapid prototyping. Ik blijf erbij dat Flash Lite of AIR momenteel de snelste en makkelijkste manier om prototypes te maken. Die later kunnen worden omgezet naar native Symbian, Android, iOS apps. Het is snel genoeg voor usability tests en je kan genoeg mensen vinden die ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Zo dat was lekkere lunch :). Nu weer verder aan me scriptie (ziet al bijna sterretjes van de statische getallen XD)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Skype anders installeer je even met je update Skype toolbars mee zonder te vragen :|

Ik vind het nog steeds niet logisch dat als je een state machine hebt met een enter-actie dat als je vervolgens in enter-active de transitie cancelled. De cancel van de huidige state wordt aangeroepen ipv van de state waar naartoe je wilde bewegen.

[ Voor 60% gewijzigd door alienfruit op 24-05-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
alienfruit schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:03:
Skype anders installeer je even met je update Skype toolbars mee zonder te vragen :|
Dat is zo irritant. Had ik onderlaatst ook met een programma. Die installeerde die babylon shit mee. Nog een pest om die eraf te krijgen ook -.-

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
alienfruit schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:47:
[...]

Aah, ik heb een vriend geholpen met zijn verhaal over de mogelijkheden van Android / iOS en Flash Lite / AIR voor rapid prototyping. Ik blijf erbij dat Flash Lite of AIR momenteel de snelste en makkelijkste manier om prototypes te maken. Die later kunnen worden omgezet naar native Symbian, Android, iOS apps. Het is snel genoeg voor usability tests en je kan genoeg mensen vinden die ervaring mee hebben.
Dat is inderdaad ook wel een goed idee, zal er in mijn vrije tijd maar is naar kijken :) Weet wel dat een school project dat deels in AIR werd gedaan verassend makkelijk was. Mijn type inspiratie is een beetje heel erg weg :( Zelfs een potje stevige muziek lijkt niet echt te werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaStealth schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:28:
[...]

Heb je een linkje waar je dat pakket besteld hebt?
Hier staan de Self-Paced Training Kits:
http://www.comcol.nl/them...cation/index.php?bann-bv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arg. Dit is zo irritant he. Waarom hebben ze in Silverlight allerlei nuttige controls (DockPanel, Expander, etc.) weggelaten? Precies de controls die ik wil gebruiken zijn alleen in WPF beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dat zal ook wel de reden zijn dat er een Silverlight toolkit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:05:
Dat zal ook wel de reden zijn dat er een Silverlight toolkit is :P
Ja, maar waarom moet ik dat apart downloaden :P Goed, dat 't in een externe assembly zit vind ik prima, maar doe die gewoon bij de SDK ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Als researchers toch eens niet zo geil waren op algoritmische complexiteit maar gewoon op ruwe performance dan werd al dat onderzoek misschien ook nog ergens voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Want ruwe performance trucjes zijn uiterst universeel en algoritmen zijn dat totaal niet, nietwaar? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Haan schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:19:
Ik heb in ieder geval een halve dag vrij ivm huizen bezichtigen. Nog geen uur geleden het perfecte huis bekeken, dus nu e.e.a. aan het regelen om te zorgen dat ik het ook kan gaan kopen :D Dus even duimen allemaal, er is mogelijk iemand voor ons die er net eerder bij was, zou erg jammer zijn als die het huis wegkaapt.
Het is rond, the house is mine >:) onder voorbehoud van financiering Wel snel gegaan, maar een weloverwogen beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 07-10 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

Haan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:39:
[...]

Het is rond, the house is mine >:) onder voorbehoud van financiering Wel snel gegaan, maar een weloverwogen beslissing.
*O* Gefeliciteerd, FEEST! *O*

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
RayNbow schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:36:
Want ruwe performance trucjes zijn uiterst universeel en algoritmen zijn dat totaal niet, nietwaar? :Y)
Daar begint het tegenwoordig wel redelijk op te lijken. De meeste moderne processor architecturen ondersteunen allemaal 4-wide SIMD of meer en bij de meeste zijn branches redelijk duur. Daarbij is het heden ten dagen gewoon zo dat in vrijwel ieder geval een linear search sneller is dan een binary search. Zeker als je maar ~1000 elementen hoeft te doorzoeken bijvoorbeeld.

Daar komt nog eens bij dat lineare searches gewoonweg simpeler te begrijpen zijn en dat als het nodig is ik altijd nog van datastructuur of search algoritme kan wisselen.

[ Voor 59% gewijzigd door PrisonerOfPain op 24-05-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Te snel op verzenden geduwt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

We houden de champagne nog even dicht tot er daadwerkelijk contracten worden getekend, maar een beetje feest is het al wel! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
Haan schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:39:
[...]

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:40:
[...]

Daar begint het tegenwoordig wel redelijk op te lijken. De meeste moderne processor architecturen ondersteunen allemaal 4-wide SIMD of meer en bij de meeste zijn branches redelijk duur. Daarbij is het heden ten dagen gewoon zo dat in vrijwel ieder geval een linear search sneller is dan een binary search. Zeker als je maar ~1000 elementen hoeft te doorzoeken bijvoorbeeld.

Daar komt nog eens bij dat lineare searches gewoonweg simpeler te begrijpen zijn en dat als het nodig is ik altijd nog van datastructuur of search algoritme kan wisselen.
De complexiteit geld ook vaak voor veel elementen ;) Je hebt inderdaad gelijk dat linear search sneller is <1000 elementen :D.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dan nog blijft het punt staan dat algoritmische complexiteit niet altijd een goed beeld geeft van de performance. Op zich zou het goed zijn om bij onderzoeken naar algoritmen ook een aantal gangbare architecturen mee te nemen, en daar de performance van te beschouwen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Rutix schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:04:
[...]

De complexiteit geld ook vaak voor veel elementen ;) Je hebt inderdaad gelijk dat linear search sneller is <1000 elementen :D.
Nee de complexiteit geld voor n elementen en het probleem is dan ook dat researchers snel naar een log n oplossing grijpen terwijl n nooit groot gewoeg is om dat rechtvaardigen. Daar komt nog eens bij dat een linear search extreem makkelijk naar SIMD om te zetten (en daarmee best case een 4x speed increase te halen). Een searchtree/bineary search/ander branchy geheel heeft dat niet omdat ieder element een andere kant op branched waardoor je aan simpele scalar code vast zit met een hoop cache misses en data indirection.

Als je weet dat een roundtrip naar RAM ongeveer een latency heeft van 400 cycles (tegenover een L1 latench van ~8 cycles en een gemiddelde instructie latency van 3/4 cycles) dan kun je je dat amper veroorloven op momenten dat het er toe doet. Het mooie is dat je IA-32 (PC) die RAM roundtrip redelijk kan verbergen door middel van out-of-order execution maar dat doet lang niet ieder platform. Daarbij komt nog kijken dat door de OOE profiles op PC vaak een compleet vertekend beeld van de werkelijkheid geven omdat de CPU op willekeurige momenten zonder data komt te zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door PrisonerOfPain op 24-05-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:40:
[...]

Daar begint het tegenwoordig wel redelijk op te lijken. De meeste moderne processor architecturen[...]
Mijn punt is voornamelijk het volgende. Dat nu bepaalde performancetrucjes werken, wil niet zeggen dat ze altijd zullen werken.

Ik bedoel, wat heb je tegenwoordig aan trucjes die ze vroeger toepasten voor trommelgeheugen bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Pff, ik ben al een hele dag bezig om uit te dokteren hoe je op apache onder Ubuntu fastcgi aan de praat kan krijgen om hem op meerdere poorten te laten luisteren; Ik heb nu dit:
XML: /etc/apache2/mods-available/fastcgi.conf
1
2
3
4
5
<IfModule mod_fastcgi.c>
  AddHandler fastcgi-script .fcgi
  FastCgiIpcDir /var/lib/apache2/fastcgi
  FastCGIExternalServer /home/mathijs/wwwroot/RPC2 -host 127.0.0.1:2072 -pass-header Authorization
</IfModule>

Werkt prima, alleen kan ik dus niet meer dan een FastCGIExternalServer aanmaken :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
RayNbow schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:19:
[...]

Mijn punt is voornamelijk het volgende. Dat nu bepaalde performancetrucjes werken, wil niet zeggen dat ze altijd zullen werken.
Een binary search is ook een "performancetrucje" probleem is dat 't goed werkte toen RAM- en CPU-performance nog relatief dicht bij elkaar lagen. Het probleem is dat die twee steeds verder uit elkaar groeien en dat waarschijnlijk voorlopig nog wel even blijven doen. Het het dus steeds minder relevant word.

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 24-05-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je hebt dezelfde oogkleppen op als waar je de researches van beticht. Je doet net alsof een binary search langzaam is, maar feit is dat bij grote N de binary search zal winnen van een linear search. Wellicht dat jij in de praktijk geen grote N tegenkomt, maar dat wil niet zeggen dat niemand dat doet.

Overigens waag ik te betwijfelen of een binary search bij N=1000 langzamer is. Je hoeft bij binary search altijd maar (log N) / C cachelines te lezen, ipv N / C. En als je een B-tree gebruikt kun je dezelfde SSE optimalisaties toepassen.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:26:
Je hebt dezelfde oogkleppen op als waar je de researches van beticht. Je doet net alsof een binary search langzaam is, maar feit is dat bij grote N de binary search zal winnen van een linear search. Wellicht dat jij in de praktijk geen grote N tegenkomt, maar dat wil niet zeggen dat niemand dat doet.
Nee, mijn punt is dat ik zelf prima kan bepalen hoe groot mijn dataset is en daar mijn implementatie wel voor optimaliseer. Dat hoeft de researcher niet voor mij te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:31
Worden jullie ook nooit eens moe van de debugger. Foutje, weer aanpassen, compilen, applicatie starten, navigeren naar scherm, nog niet goed en weer opnieuw. Word zzzooooo moe van dat wachten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoals ik al zei, oogkleppen. Je plaatst hier een algemene rant waar je een (terechte) opmerking over krijgt, maar feitelijk gaat het gewoon over die ene specifieke case waarmee jij bezig bent, zo blijkt nu.
mijn punt is dat ik zelf prima kan bepalen hoe groot mijn dataset is en daar mijn implementatie wel voor optimaliseer. Dat hoeft de researcher niet voor mij te doen
Exact, en dat weet die researcher. Die legt een generieke scalable oplossing voor, die nog getailored kan worden in een specifieke implementatie. Maar waarom doe je nu net alsof de researcher jou verplicht zijn scalable oplossing te implementeren in een niet-scalable omgeving waar het niet nodig is? Of had je liever dat die researcher ging voorkauwen hoe het op die ene speficieke stepping van een Core i7 (ik noem maar wat) geïmplementeerd moet worden? Ik hoop dat je zelf ook snapt dat zijn paper op dat moment gewoon niets meer waard is. Platformspecifieke optimalisaties vallen gewoon compleet niet binnen de scope van zijn onderzoek.

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:32:
Zoals ik al zei, oogkleppen. Je plaatst hier een algemene rant waar je een (terechte) opmerking over krijgt, maar feitelijk gaat het gewoon over die ene specifieke case waarmee jij bezig bent, zo blijkt nu.
Wellicht ben ik inderdaad wat biassed omdat ik voornamelijk met low-level dingen bezig ben en geen problemen op google-schaal op moet lossen desalniettemin siert het een researcher niet om dergelijke aannames te maken. Zèker niet in het specifieke geval waar ik mee bezig ben omdat de doorzochte data nooit groter is dan 512 elementen (ook niet in het google geval).
Exact, en dat weet die researcher. Die legt een generieke scalable oplossing voor, die nog getailored kan worden in een specifieke implementatie. Maar waarom doe je nu net alsof de researcher jou verplicht zijn scalable oplossing te implementeren in een niet-scalable omgeving waar het niet nodig is? Of had je liever dat die researcher ging voorkauwen hoe het op die ene speficieke stepping van een Core i7 (ik noem maar wat) geïmplementeerd moet worden? Ik hoop dat je zelf ook snapt dat zijn paper op dat moment gewoon niets meer waard is. Platformspecifieke optimalisaties vallen gewoon compleet niet binnen de scope van zijn onderzoek.
Nee, zoals ik al aanhaalde had ik in zo'n geval liever gezien dat er een eenvoudigere oplossing werd gekozen.

[ Voor 36% gewijzigd door PrisonerOfPain op 24-05-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

jip_86 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:32:
Worden jullie ook nooit eens moe van de debugger. Foutje, weer aanpassen, compilen, applicatie starten, navigeren naar scherm, nog niet goed en weer opnieuw. Word zzzooooo moe van dat wachten :|
Wees blij dat je een debugger hebt ;)
Ik debug nu over m.b.v printf's die output naar een UART, en das al redelijk luxe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Mja het is ook meer het wachten tot de applicatie weer helemaal online is en klaar om weer te debuggen. Gaat veel tijd in zitten als het niet helemaal duidelijk is wat de fout is of als je applicatie om de een of andere wazige reden de if en de else gaat uitvoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 07-10 09:34
Hangt van de situatie af, maar kan je geen testscenario schrijven voor die specifieke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Styxxy schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:14:
[...]

Hangt van de situatie af, maar kan je geen testscenario schrijven voor die specifieke situatie?
Inderdaad. Een unittest kan wellicht je pijn wat verminderen jip ;)

EDIT: Anyway mijn dag zit erop :). Zie jullie allemaal morgen wel weer!

[ Voor 11% gewijzigd door Rutix op 24-05-2011 16:25 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Routine inbouwen in je programma die afhankelijk van de inputparameters naar een bepaald scherm springt? En vervolgens in je IDE aangeven dat hij moet starten met arguments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Unittests doen we hier niet aan. Lost ook de foutjes niet op.
Styxxy schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:14:
[...]

Importbestanden voor een importfunctie hebben een ander formaat gekregen. Ik mag dat aanpassen. Dus struinen in de oude code, struinen in de specs en hopen dat je ze goed interpreteert en kan vertalen naar de structuur van de applicatie. En dan gaat het om miljoenen records die initieel geïmporteerd kunnen worden of een update moeten krijgen bij een nieuwe versie van de bestanden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

jip_86 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:30:
Unittests doen we hier niet aan. Lost ook de foutjes niet op.

[...]

Importbestanden voor een importfunctie hebben een ander formaat gekregen. Ik mag dat aanpassen. Dus struinen in de oude code, struinen in de specs en hopen dat je ze goed interpreteert en kan vertalen naar de structuur van de applicatie. En dan gaat het om miljoenen records die initieel geïmporteerd kunnen worden of een update moeten krijgen bij een nieuwe versie van de bestanden >:)
Ik denk dat het beschikbaar zijn van goede unittests en integratie tests wel degelijk 'de foutjes' op zou lossen en je ook een stuk productiever zouden maken.

Zeker met bestaande programmatuur werkt TDD juist enorm prettig bij het bugfixen en het aanpassen van functionaliteit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EddoH schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:53:
[...]

Wees blij dat je een debugger hebt ;)
Ik debug nu over m.b.v printf's die output naar een UART, en das al redelijk luxe :P
Ik ben op dit moment bezig met debuggen met een scope op een I2C data lijntje. Ook leuk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik ben nu bezig met het debuggen van een java-applicatie. Compileren doet hij gelijk zodra ik de source-file save. Ook worden sommige wijzigingen direct in de runtime doorgevoerd, waardoor herstarten van de applicatie soms niet eens nodig is. Voor de gevallen dat een herstart wel nodig is duurt een herstart gelukkig niet zo lang.

Maar voor het testen van kleine stukjes zijn inderdaad unit-tests makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCoolGamer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:11:
Ik ben nu bezig met het debuggen van een java-applicatie. Compileren doet hij gelijk zodra ik de source-file save.
Dat lijkt me echt heel vervelend, ik heb mezelf aangeleerd om in m'n IDE zodra ik een paar regels heb getyped te saven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik merk er eigenlijk niks van. Hij compileerd incrementeel, dus alleen bestanden die aangepast zijn. Ook gebeurd het op de achtergrond waardoor je gewoon gelijk, zonder te wachten, door kan gaan met typen gelijk nadat je gesaved hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hmm, met Fluent NHibernate mappings aan het ouwehoeren.

C#:
1
AsMap<>(null) 

geeft ambiguous reference. Dan maar
C#:
1
AsMap<>(null as string) 

8)

Afbeeldingslocatie: http://community2.metalreview.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/8/5353.awww-yeah.jpg

(Ter info: de waarde null mag daar, wordt verder niet gebruikt in combinatie met een TernaryAssociation blijkt)

[ Voor 5% gewijzigd door HMS op 24-05-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCoolGamer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:36:
Ik merk er eigenlijk niks van. Hij compileerd incrementeel, dus alleen bestanden die aangepast zijn. Ook gebeurd het op de achtergrond waardoor je gewoon gelijk, zonder te wachten, door kan gaan met typen gelijk nadat je gesaved hebt.
Toch maar eens een command toegevoegd in TextMate. Werkt uiteindelijk best wel fijn :+. Meteen maar even toegevoegd dat ik meteen de man page van een command waar ik op sta met m'n cursor open als een HTML pagina. Werkt verdomd goed :*).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:20:
[...]

Dat lijkt me echt heel vervelend, ik heb mezelf aangeleerd om in m'n IDE zodra ik een paar regels heb getyped te saven...
Niet relevant. Bij Eclipse gaat zoiets namelijk compleet op de achtergrond en heb je eigenlijk totaal geen last van.

Ik sla namelijk ook na elk woord op :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik krijg nu (in TextMate) een ToolTip met de build results die echt meteen weer weg gaat als ik aan het typen ben. Maar dat is meer voor het testen, denk dat ik die nu wel weg laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Het heeft me aardig wat tijd gekost om erachter te komen dat de constant M_PI_2 niet gelijk is aan M_PI*2. En ik maar afvragen waarom mijn berekeningen met hoeken zo raar verliepen.

Stomme OpenGL met hun degrees ipv rads :P

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 24-05-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gamebuster schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:05:
Het heeft me aardig wat tijd gekost om erachter te komen dat de constant M_PI_2 niet gelijk is aan M_PI*2. En ik maar afvragen waarom mijn berekeningen met hoeken zo raar verliepen.

Stomme OpenGL met hun degrees ipv rads :P
Niet gelijk als in float-gelijk-aan of is het echt een andere waarde?
Indien het eerste: Dat is de bijkomstigheid van floats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De eerste is het sowieso niet, want bij een vermenigvuldiging of deling met een macht van 2 kan per definitie geen precisie verloren gaan.

M_PI_2 betekent gewoon pi/2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Pff, over twee dagen loopt mijn PHPStorm trial af.

* Matis wacht nog op een toffe aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil M_TAU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
M_TAU is gewoon M_PI*2 of vergis ik me nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:09:
[...]

M_TAU is gewoon M_PI*2 of vergis ik me nou?
Nee, M_PI is M_TAU/2.0 :(
Pagina: 1 ... 139 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak