De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.151 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:12

defcon84

Multipass?

D-Raven schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:40:
[...]

CSS3 border radius ftw!.. en dan schijt hebben aan oudere browsers natuurlijk :P
Dat is een probleem voor Modernizr..
dan hoef je helemaal geen rekening meer te houden met oudere browsers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hydra schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:24:
[...]

Voor veel bedrijven is een stagair gewoon een erg goedkope programmeur. Ze snappen dan niet (nouja snappen, ze zijn gewoon laks) dat je als stagebedrijf dan wel een bepaalde verantwoordelijkheid hebt en een stagair moet begeleiden. Tijdens m'n eerste stage ging dat goed maar in m'n 2e stage (afstudeerstage) werd ik ook redelijk aan m'n lot overgelaten.
Bij mij is het gelukkig andersom ;). In me eerste stage werd ik veel aan me lot overgelaten en ging er veel fout. Maar nu met me afstudeerstage word er gewoon goed opgelet (tuurlijk gaat hier ook weleens dingen fout maar je krijgt meteen hulp als je dat nodig hebt). Ik vind het zelf ook prettig om aanwezig te zijn op kantoor en dingen mee te pakken die om mee heen gebeuren :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:24:
[...]
Tijdens m'n eerste stage ging dat goed maar in m'n 2e stage (afstudeerstage) werd ik ook redelijk aan m'n lot overgelaten.
Dit kan ik me wel voorstellen. Je eerste stage is puur ervaring opdoen, kennis opsnuiven. Afstuderen is in de praktijk brengen wat je hebt geleerd, zonder dat je handje vast wordt gehouden. Dit wordt immers in het bedrijfsleven ook niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:51
defcon84 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:28:
[...]

Dat is een probleem voor Modernizr..
dan hoef je helemaal geen rekening meer te houden met oudere browsers :)
Dat is niet waar. Modernizr is niks meer dan een andere manier om conditional css te doen. Het detecteert de mogelijkheden van een browser en laat je door middel van css classes weten of er support voor is of niet.

edit: Ow en het heeft de html5shim library geïntegreerd, wat ook wel handig is.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Raven op 20-04-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Woy schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:57:
[...]

Kewl, meteen even besteld voor PS3
Net gehaald hier. En inderdaad, gewoon steam (overlay) beschikbaar in Portal. Dus ook je friend lists. achievements e.d. En natuurlijk gelijk de PC versie ook aangeslingerd op Steam ;)
Middagje vrij, dus ff langs de mediamarkt gegaan en daar lag ie al in het rek (evenals MK).

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 20-04-2011 14:43 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

D-Raven schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:20:
[...]

Dat is niet waar. Modernizr is niks meer dan een andere manier om conditional css te doen. Het detecteert de mogelijkheden van een browser en laat je door middel van css classes weten of er support voor is of niet.

edit: Ow en het heeft de html5shim library geïntegreerd, wat ook wel handig is.
hmm ja ik zie het..
ik gebruik het eigenlijk alleen voor de html5 tags te laten werken in oudere browsers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Creepy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:42:
[...]

Net gehaald hier. En inderdaad, gewoon steam (overlay) beschikbaar in Portal. Dus ook je friend lists. achievements e.d. En natuurlijk gelijk de PC versie ook aangeslingerd op Steam ;)
Middagje vrij, dus ff langs de mediamarkt gegaan en daar lag ie al in het rek (evenals MK).
Ik krijg net het bericht dat hij verstuurd is, dus ik kan van het weekend lekker spelen. Eerder heb ik toch geen tijd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 20:59
* Styxxy is blind of dom of...

Dat je zo over deze fout kan kijken:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
//*******************************************************************
//  Gets the width of an integer (amount of numbers in it)
//
//  input:  maxnum  The integer
//  output:
//  value:  The width of the given integer
//*******************************************************************
int GetIntWidth(int maxnum) {
    int result = 0;
    maxnum = abs(maxnum);
    do {
        ++result;
        maxnum /= 10;
    } while(maxnum != 0);

return 0;
}

En dan verbaasd zijn dat het altijd 0 is en de geformatteerde tabel er niet uitziet... |:( |:( 8)7 |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 20-04-2011 18:04 . Reden: Comment * verkort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Kun je 'm niet gewoon in een string gooien met sprintf of zo, en de lengte van die string opvragen? :P En wat gebeurt er bij getallen die niet een veelvoud zijn van 10, bijvoorbeeld 11?

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2011 18:10 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Styxxy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:03:

Dat je zo over deze fout kan kijken:
C:
1
// code

En dan verbaasd zijn dat het altijd 0 is en de geformatteerde tabel er niet uitziet... |:( |:( 8)7 |:( |:(
Nu programmeer ik geen C, maar hebben ze daar geen logaritmen? Iets in de geest van:

C:
1
return floor(log10(abs(input)))+1;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Styxxy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:03:

Dat je zo over deze fout kan kijken
Idd, "amount of numbers" waar je eigenlijk "number of digits" bedoelt :N. Breedte is wat dat betreft ook een vage term. Je geeft het aantal cijfers, maar de breedte is toch echt eentje langer voor negatieve getallen. En waarom noem je die variabele 'maxnum'?

Verder, gebruik gewoon een 10-log :)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 20-04-2011 18:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
.oisyn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:17:
[...]

Idd, "amount of numbers" waar je eigenlijk "number of digits" bedoelt :N. Breedte is wat dat betreft ook een vage term. Je geeft het aantal cijfers, maar de breedte is toch echt eentje langer voor negatieve getallen. En waarom noem je die variabele 'maxnum'?

Verder, gebruik gewoon een 10-log :)
Digits was het woord dat ik maar niet vond :X (note to self: translate.google.com) (van de simpele woorden ken ik niet meer... als je te lang zo'n woord niet gebruikt, vergeet je die echt). [/schaammodus] Overigens de term "width" was gekozen omdat de integers in de tabel met die breedte moeten geformatteerd worden. (Maar heb de functienaam wel nu aangepast naar "GetIntDigits" wat correcter is.)

maxnum was verkeerde naam, was copy pasta van andere functie.
In heel dit project komen geen negatieve nummers voor...

Ah 10-log "truc" kende ik nog niet. Vroeg me al af of er geen snellere manier was. Ty Feanathiel en oisyn.
CodeCaster schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:07:
Kun je 'm niet gewoon in een string gooien met sprintf of zo, en de lengte van die string opvragen? :P En wat gebeurt er bij getallen die niet een veelvoud zijn van 10, bijvoorbeeld 11?
Was gewoon om het aantal cijfers te vinden. Zoals hierboven reeds verbeterd is door slimmere mensen dan ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Styxxy op 20-04-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Dutchmega schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:29:
Dit kan ik me wel voorstellen. Je eerste stage is puur ervaring opdoen, kennis opsnuiven. Afstuderen is in de praktijk brengen wat je hebt geleerd, zonder dat je handje vast wordt gehouden. Dit wordt immers in het bedrijfsleven ook niet gedaan.
Er is een verschil tussen handje vasthouden en iemand niet aan z'n lot overlaten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 05:43
CodeCaster schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:07:
Kun je 'm niet gewoon in een string gooien met sprintf of zo, en de lengte van die string opvragen? :P
sprintf() returnt al het aantal geschreven characters, dus dat is inderdaad een simpele hack. Als je ook snprintf() hebt (in C99 en alle C libraries ter wereld behalve die van Microsoft) kan het zelfs zonder buffer:
C:
1
2
3
int GetIntWidth(int i) {
    return snprintf(NULL, 0, "%d", i);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 20:04

Sebazzz

3dp

Soultaker schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:50:
[...]

sprintf() returnt al het aantal geschreven characters, dus dat is inderdaad een simpele hack. Als je ook snprintf() hebt (in C99 en alle C libraries ter wereld behalve die van Microsoft) kan het zelfs zonder buffer:
:D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

kreeg net een mailtje dat portal 2 onderweg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Soultaker: :D :P
There is no ANSI compliant implementation of snprintf in the MS run-time library. The docs with VS2005 Beta 1 state that vsnprintf is included for ANSI compatibility so I presume ANSI compliance is on your radar.

Microsoft op 23-7-2004 om 10:55
Our product is not designed to be C99 compliant in this version. We are considering doing some C99 support in our next major version, although we have not seem very strong customer demand.

Having said that, there is a good chance that a C99-compliant snprintf will make it into Whidbey.
# Whidbey, the Microsoft pre-release codename for Visual Studio 2005
Niet echt, dus?

Echter:
Visual Studio .NET 2003

Write formatted data to a string.
C:
1
2
3
4
5
6
int _snprintf(
   char *buffer,
   size_t count,
   const char *format [,
   argument] ... 
);

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2011 20:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:23
Het lijkt hier net een subtopic van de Portal topic ;)
Helaas heb ik nu steeds project, en ben ik full-time aan het overleggen/devven; maar van het weekend ook Portal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
@CodeCaster: die _snprintf() is hiervoor niet bruikbaar, want die is niet ANSI-compliant met betrekking tot de functionaliteit die hier juist gebruikt wordt. Als de buffer te klein is, moet 'ie de totale stringlengte returnen (als de buffer groot genoeg geweest zou zijn, dus) maar Microsoft's versie returnt dan een negatief getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MSVC++ claimt dan ook helemaal niet C99 te zijn. C90 had geen snprintf, hoewel veel implementaties 'm toen al wel implementeerden (en dan meestal met een negatief getal voor een error - dus ook als de buffer te klein was - inclusief gcclib). Hun product is een C++ compiler, die toevallig ook een C90 font-end heeft maar die verder niet echt wordt onderhouden. En C++-2011 is verder niet gebaseerd op C99, dus er is geen reden om de C99 library te gaan supporten.

Dat "alle C libraries ter wereld" slaat natuurlijk ook gewoon nergens op, want dat kun jij niet garanderen.

[ Voor 116% gewijzigd door .oisyn op 20-04-2011 23:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou, Portal 2 uitgespeeld. Dat spel heeft ook een replay value van 0 zeg :/. Ik dacht, op naar de advanced chambers, maar die zijn er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
.oisyn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:43:
MSVC++ claimt dan ook helemaal niet C99 te zijn.
Dat zei ik ook niet.
En C++-2011 is verder niet gebaseerd op C99, dus er is geen reden om de C99 library te gaan supporten.
Zou leuk zijn uit compatibiliteit met bestaande C-code. Dat is één reden. (Was uitbreiden van de standard library met C99 functies niet ook onderdeel van C++0x?)
Dat "alle C libraries ter wereld" slaat natuurlijk ook gewoon nergens op, want dat kun jij niet garanderen.
Well, duh. :P (Toch implementeren veel libc's, zelfs allerlei minimalisatische als dietlibc en uClibc, 'm wel.)
Nou, Portal 2 uitgespeeld. Dat spel heeft ook een replay value van 0 zeg :/.
Lijkt wat dat betreft op Portal 1 dus! Als de eerste playthrough maar een beetje de moeite waard was, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Soultaker op 21-04-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
.oisyn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:45:
Nou, Portal 2 uitgespeeld. Dat spel heeft ook een replay value van 0 zeg :/. Ik dacht, op naar de advanced chambers, maar die zijn er dus niet.
En de COOP-mode dan?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:37:
(Was uitbreiden van de standard library met C99 functies niet ook onderdeel van C++0x?)
Nope.
Lijkt wat dat betreft op Portal 1 dus! Als de eerste playthrough maar een beetje de moeite waard was, toch?
Nee, want die had challenges. De playthrough is 1 keer leuk. Die challenges in de advanced chambers maakten tenminste dat je echt moeite moest doen om iets te kunnen halen.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 21-04-2011 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Oh, ik vond de eerste playthrough aan Portal zelf wel het leukste. Weet niet eens zeker of ik alle advanced chambers uitgespeeld had. Als het je daar om te doen was, is het wel jammer dat die nu ontbreken ja.

(Is het spel een beetje te modden? Zo ja, dan zouden er toch in no time user-made levels voor te vinden moeten zijn?)

[ Voor 23% gewijzigd door Soultaker op 21-04-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Soultaker schreef op donderdag 21 april 2011 @ 02:05:(Is het spel een beetje te modden? Zo ja, dan zouden er toch in no time user-made levels voor te vinden moeten zijn?)
Valve kennende zullen ze wel het een en ander gaan vrijgeven (als ze dat nog niet hebben gedaan). De level editor is iig al beschikbaar, maar of de texture en models ook beschikbaar zijn kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

quote: JetBrains Facebook page
Hot brainstorming session! Suggest a name for the upcoming free .NET decompiler from JetBrains. Free personal licenses to any 5 JetBrains tools (and a cool T-shirt!) if we choose the name that you suggested. Please leave comments here.
dus hun decompiler word gratis :D
mooie move :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 21:15

BM

Moderator Spielerij
Dat was toch al bekend vanaf het moment dat ze dat ding aankondigden?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

BM schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:50:
Dat was toch al bekend vanaf het moment dat ze dat ding aankondigden?
volgens mij was het altijd gezegd dat het een onderdeel van resharper werd..
correct me if i'm wrong }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

defcon84 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:47:
[...]

dus hun decompiler word gratis :D
mooie move :)
Weet wel een goede naam:
.net reflector THE REAL FREE VERSION :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Zelfs Portal 2 spoilers in de Devschuur :(

Vind het wel een beetje jammer.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Grrrrr, ik begin echt een hekel te krijgen aan DevExpress hun DxGrid :(

Bind een collection van zo'n 100 records en 35 kolommen aan een grid, en dat moet dan kennelijk gewoon rond de 10 seconde duren :/ Al wat ik probeer om het sneller te maken lijkt alleen maar te zorgen dat het nog langzamer word.

[/frustratie]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 09-10 15:53
BM schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:26:

Bind een collection van zo'n 100 records en 35 kolommen aan een grid, en dat moet dan kennelijk gewoon rond de 10 seconde duren :/ Al wat ik probeer om het sneller te maken lijkt alleen maar te zorgen dat het nog langzamer word.

[/frustratie]
De Winforms, ASP.Net, WPF of Silverlight variant? Wat voor soort collectie bind je? Zo'n kleine collectie zou toch veel sneller moeten kunnen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:48

alienfruit

the alien you never expected

Collega op het werkt heeft ook Portal 2. Haha, als jullie het niet opgenoemd hadden (Ja, moest Googlen :P) dan wist ik niet wat het was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
urk_forever schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:44:
[...]

De Winforms, ASP.Net, WPF of Silverlight variant? Wat voor soort collectie bind je? Zo'n kleine collectie zou toch veel sneller moeten kunnen.
De Wpf variant, en ik bind naar een eigen versie van ObservableCollection<T> (2 extra properties toegvoegd, meer niet). Nu hebben eigenlijk alle cellen wel een celltemplate toegewezen gekregen waarin wat converters aangeroepen worden, maar echt heel spannend is dat niet.

Frustrerend rotwerk, zeker als er geen milimeter vooruitgang in zit :/

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Soultaker schreef op donderdag 21 april 2011 @ 02:05:
Oh, ik vond de eerste playthrough aan Portal zelf wel het leukste. Weet niet eens zeker of ik alle advanced chambers uitgespeeld had. Als het je daar om te doen was, is het wel jammer dat die nu ontbreken ja.

(Is het spel een beetje te modden? Zo ja, dan zouden er toch in no time user-made levels voor te vinden moeten zijn?)
Usermade levels is gewoon mogelijk ;) dus dat komt wel goed :).

Ik vond portal 2 wel tof :D. Jammer dat er geen challenge mode is maar misschien komt die nog ! Coop mode is ook heel leuk maar dat is meer samenwerken dan echte challenge.
Matis schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:17:

Vind het wel een beetje jammer.
Ik heb geen spoilers gezien hoor. Alleen praat over dat er geen challenges zijn maar dat zijn geen spoilers.

Bijna lang weekend ook! :D kan niet wachten :D

[ Voor 19% gewijzigd door Rutix op 21-04-2011 11:57 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:17:
Je had er graag zelf achter willen komen dat de tests niet zo moeilijk zijn en dat er geen challenges aanwezig zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:36
BM schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:26:

[/frustratie]
Zet je wel de databinding netjes uit voordatje de kolommen aanpast. Kan echt gigantisch veel schelen (allerlei first change exceptions bommen dan niet)

Anyway devexpress is zowiezo mooie bagger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:59:
Je had er graag zelf achter willen komen dat de tests niet zo moeilijk zijn en dat er geen challenges aanwezig zijn? 8)7
Kun je er wel zo kinderachtig over doen, maar ik meid al 3 dagen het Portal 2 topic, om zo min mogelijk informatie/spoilers te zien over de game zelf.
Wordt er hier gewoon doodleuk over gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
barfieldmv schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:02:
[...]

Zet je wel de databinding netjes uit voordatje de kolommen aanpast. Kan echt gigantisch veel schelen (allerlei first change exceptions bommen dan niet)

Anyway devexpress is zowiezo mooie bagger :+
Hmmz? Tis een readonly grid, dus data aanpassen is sowieso niet het geval.

Maar heb de grootste vertrager gevonden. In elke celltemplate werd een usercontrol aangemaakt, wat maar in een klein gedeelte van de gevallen daadwerkelijk nodig is. Snelheid van opbouwen is van seconde of 10, naar seconde of 4 gegaan. Dat is al een stuk acceptabeler. Nu nog even kijken of ik dynamisch die usercontrols kan toevoegen op het moment dat het echt nodig is.

* BM gaat even met converters aan het rommelen.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 14:31
Wat is nou een nette manier voor inputvalidatie? Je kunt natuurlijk een statuscode returnen, maar dat is niet heel netjes omdat je dan telkens moet gaan checken welke code er gereturned wordt. Je kunt ook strings returnen, maar dan kun je al helemaal niet op een nette manier kijken of de operatie succesvol of juist fout ging. En dan heb je exceptions die je kunt gooien wanneer er iets fout gaat, en de exceptions een string meegeven waarin staat wát er fout ging.

Ik denk zelf dat deze laatste methode het netst is, maar exceptions zijn niet bedoeld voor inputvalidatie heb ik geleerd. Wellicht is er nog een andere optie die ik over het hoofd zie? Vind het wel een interessant discussiepuntje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Matis schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:03:
[...]

Kun je er wel zo kinderachtig over doen, maar ik meid al 3 dagen het Portal 2 topic, om zo min mogelijk informatie/spoilers te zien over de game zelf.
Wordt er hier gewoon doodleuk over gepraat.
Ik snap dat je het niet leuk vindt als er spoilers staan, maar die kan ik hier niet echt vinden. Alleen wat mensen die er naar uit kijken om het van het weekend te spelen, en .oisyn die zegt dat hij het jammer vind dat er wat dingen missen. Verder niks over de daadwerkelijke content van het spel.
Avalaxy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:46:
Wat is nou een nette manier voor inputvalidatie? ....
Waarom niet een Validate methode met een ValidationResult met een IsValid property, en een Errors collectie met een lijst ValidationErrors? In de Error objecten kun je dan aangeven wat de error veroorzaakt, wat de error is, en eventueel nog extra informatie zoals error level o.i.d.

[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 21-04-2011 23:37 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 14:31
Woy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:33:
[...]

Waarom niet een Validate methode met een ValidationResult met een IsValid property, en een Errors collectie met een lijst ValidationErrors? In de Error objecten kun je dan aangeven wat de error veroorzaakt, wat de error is, en eventueel nog extra informatie zoals error level o.i.d.
Ah, objecten teruggeven dus. Stuk flexibeler dan error codes inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 21:22
Avalaxy schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:05:
Ah, objecten teruggeven dus. Stuk flexibeler dan error codes inderdaad.
Wat ik ook wel eens doe is een generieke error-handler voor usercontent. Validatie-functies registreren vervolgens het soort error en waar deze optreed ('userLogin', 'invalidPass'). De error handler zoekt de bijbehorende (vertaalde) error-string op en geeft die mee aan de template handler om weer te geven.

Alle errors zijn dan centraal geregeld, voordeel daarvan is dat je dan heel makkelijk iets kan doen als errorHandler -> hasErrors('userLogin') om te kijken of een bepaald gedeelte errors heeft opgeleverd, of generiek alle errors die gemeld zijn. Bovendien maakt het niet meer uit wat je validatiefuncties returnen, zit je daar ook niet mee :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:00

Hoogie2004

Whohooooo

Bijna heel lang weekend *O* *O* (vanaf 13:00 vanmiddag)
Dan volgende week dinsdag + woensdag werken en donderdag + vrijdag naar de DevDays in Den Haag *O* *O* *O*

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 07-10 15:21
Ik mag vanmiddag gewoon tot half zes door. En daarna ga ik uitgebreid weekend vieren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matis schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:03:
[...]

Kun je er wel zo kinderachtig over doen
Ehm, volgens mij ben jij degene die nu kinderachtig loopt te doen, hoor :). Er staan gewoon 0 spoilers in deze topic. Als je er helemaal niets over wil horen trek je je stekker maar uit je modem ofzo. Dit is een "chat"-achtig topic, dus dergelijke onderwerpen passeren gewoon de revue. Tough luck, get over it.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:39
.oisyn schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:04:
[...]

Ehm, volgens mij ben jij degene die nu kinderachtig loopt te doen, hoor :). Er staan gewoon 0 spoilers in deze topic. Als je er helemaal niets over wil horen trek je je stekker maar uit je modem ofzo. Dit is een "chat"-achtig topic, dus dergelijke onderwerpen passeren gewoon de revue. Tough luck, get over it.
Was het spel niet alleen via Steam speelbaar?

;w :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hoogie2004 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:12:
Bijna heel lang weekend *O* *O* (vanaf 13:00 vanmiddag)
Dan volgende week dinsdag + woensdag werken en donderdag + vrijdag naar de DevDays in Den Haag *O* *O* *O*
ah DevDays :D Ik ga een poging doen twee dagen lang alleen maar WP7 dingen bij te wonen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

@tweakershq koffie leuten.... lekker weinig volk vandaag... Is er nog een paasei zoektocht geplanned?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:36
TweakBoy schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:55:
@tweakershq koffie leuten.... lekker weinig volk vandaag... Is er nog een paasei zoektocht geplanned?
Zwaai even naar de overkant, dan zwaai ik terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:06:
[...]

ah DevDays :D Ik ga een poging doen twee dagen lang alleen maar WP7 dingen bij te wonen :P
Ik mag volgende week van het werk naar de techdays hier in belgië. Iemand een idee wat ik daar kan verwachten? is de eerste keer dat ik naar zoiets van ms naartoe ga. heb dus niet echt een idee wat er van te verwachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 19:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

SoaDmaggot schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:06:
[...]

Was het spel niet alleen via Steam speelbaar?

;w :*
Via de PC wel ja. De XBox en PS3 versie kan je uiteraard zonder gebruik van Steam ook spelen.

Pfff, ik wordt hier gek van maven, nexus, poms en superpoms en een stukje deployment dat hier door wat externen is achter gelaten. "Even" een nieuwe versie van Liferay neerzetten.......

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Troost je. Waar ik hier zit hebben ze, onder het motto "Ant kennis is er al dus we stappen niet over naar Maven" een compleet ondoorgrondelijk doolhof van Ant scripts icm Ivy dat eigenlijk door helemaal niemand hier meer wordt begrepen. Mijn grootste ergernis is nog dat "resolven in workspace" niet goed werkt waardoor een aanpassing in 1 deel niet altijd opgemerkt wordt in een ander deel. En dat is heel lastig wanneer je flink aan het refactoren bent om de code kwaliteit en onderhoudbaarheid behoorlijk omhoog te schroeven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Zelf heb ik vandaag Selenium tests (front-end / integratie tests) geïntegreerd in ons project, op een zodanige manier dat die alleen met een specifiek commando (mvn verify) gedraaid worden. Selenium start een browser op en via magie (en een Firefox addon) stuurt je unit test effectief commando's naar Firefox om bepaalde taken (open deze pagina, klik hierop, check dat) uit te voeren. Mij is tevreden, :).

Als het nu ook eens zo out of the box werkte met IE9-in-IE7-compatibility-modus-onder-Windows-7... D'r is een Internet Explorer 'driver', maar die werkt niet out of the box blijkbaar (en lijkt sowieso niet getest te zijn voor IE9 / Win 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heh bah, jullie werkten gisteren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik kwam op een zeer schimmige site het onderstaande verhaal tegen om snel rijk te worden, het gaat om roulette:
Voorbeeld inzetcyclus:
Draai 1 - Begin met 1€ op ROOD, de bal landt op ZWART dus verliest u 1€.
Draai 2 - Verdubbel tot 2€ op ROOD, de bal landt op ZWART dus u verliest 2€, waardoor u in totaal 3€ verliest.
Draai 3 - Verdubbel tot 4€ op ROOD, de bal landt op ZWART dus u verliest 4€, waardoor u in totaal 7€ verliest.
Draai 4 - Begin met 8€ op ROOD, de bal landt op ROOD dus wint u 8€.

Dus in deze inzetcyclus heeft u 7€ verloren maar 8€ gewonnen. Het is een rekenkundig feit dat, ongeacht hoe lang of kort een inzetcyclus is, u altijd een winst zult boeken die gelijk is aan uw eerste inzet als u deze techniek toepast.
Mooi dat ze er niet bij vertellen dat als je een cyclus van 20x zwart hebt, je ruim 500K nodig hebt en je dan 1 euro wint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

st0p schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:49:
Mooi dat ze er niet bij vertellen dat als je een cyclus van 20x zwart hebt, je ruim 500K nodig hebt en je dan 1 euro wint :)
Waarschijnlijk is dat artikel bedoeld voor mensen die ook kopen bij Tell Sell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik had ooit zo'n artikel gevolgd (niet die, een andere)

Ik ging met 20EU naar binnen en liep met 36EU naar buiten. Ik was met 46EU naar buiten gegaan als mijn vader (was toen nog 17, ik gaf instructies, hij deed het) niet een 10tje in gokautomaat had verspilt.

omdat ik er vanuit ging dat het dom toeval was, heb ik het niet verder geprobeerd.

[ Voor 53% gewijzigd door Gamebuster op 24-04-2011 14:40 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik kwam op een zeer schimmige site het onderstaande verhaal tegen om snel rijk te worden, het gaat om roulette:
[...]
Dit is precies hetzelfde als steeds je inzet verdubbelen bij blackjack. Het is niet alleen onverstandig omdat je op een gegeven moment niet genoeg geld hebt, je hebt meestal ook een maximum inzet om dit te voorkomen :P

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een boekaanbeveling over het vertrouwen van de client in een client/server-model? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:21:
Heeft iemand misschien een boekaanbeveling over het vertrouwen van de client in een client/server-model? :)
[Alg] Centraal boekentopic - part II ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, dat is het twee keer het verkeerde topic op een rij. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Maakt (wat mij betreft) niet uit :)

Hier staan de "grote topic"-reeksen: PRG FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55

Mwa, da's gebaseerd op de (foute) aanname dat de kans dat het ineens op de andere kleur valt groter wordt naarmate je vaker op zwart inzet. In de praktijk gebeurt het natuurlijk wel (vroeg of laat), maar het is niet een of andere magische methode om rijk te worden (zeker niet met een kans op een winst van 1 euro (wauw!) per draai).

Heb een keer gekeken naar een roulettespel. Was een gozer die telkens op één cijfer inzette... en die won drie keer, redelijk vlot achter elkaar aan, :+. Roulette zul je in ieder geval nooit met winst mee weglopen als je niet wegloopt zolang je op winst staat, het is - aannemend dat de bal altijd op een willekeurig getal valt - altijd de bank die wint. Net zoals met blackjack, en slots kun je al helemaal niet vertrouwen, aangezien ze de in/uitvoer marges op de duizendsten precies in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Dat, en ze missen ook nog dat de meeste roulettetafels een 0 en een 00 hebben die als rood noch zwart gelden.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 18:57

RayNbow

Kirika <3

YopY schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:47:
[...]

Mwa, da's gebaseerd op de (foute) aanname dat de kans dat het ineens op de andere kleur valt groter wordt naarmate je vaker op zwart inzet.
Nou nee, het enige probleem van dit systeem is dat het niet rekening houdt met het bestaan van een tafellimiet waardoor je niet oneindig lang je inzet kunt verdubbelen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RayNbow schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:11:
Nou nee, het enige probleem van dit systeem is dat het niet rekening houdt met het bestaan van een tafellimiet waardoor je niet oneindig lang je inzet kunt verdubbelen.
Heeft de groene steen eigenlijk nog invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Matis schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:56:
[...]

Heeft de groene steen eigenlijk nog invloed?
Ja die zorgt ervoor dat de kans minder wordt dan 50% dat je uiteindelijk wat verdient :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel verschil een letter kan maken in het niveau van code:

C:
1
shift_register_write (buffer, sizeof (buffer) / sizeof (uint8_t));

C:
1
shit_register_write (buffer, sizeof (buffer) / sizeof (uint8_t));

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Congratulations! Your proposal "Anjuta as an AVR development environment" as submitted to "GNOME Project" has been accepted for Google Summer of Code 2011. Over the next few days, we will add you to the private Google Summer of Code Student Discussion List. Over the next few weeks, we will send instructions to this list regarding turn in proof of enrollment, tax forms, etc.
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOO YEAAAHHHH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Cool :) Misschien eens proberen binnenkort, Eclipse is veel te groots :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog webdevelopers die op OSX werken en PHP gebruiken? Zo ja; welke IDE gebruiken jullie? Ik zelf gebruik op 't moment Komodo Edit, bij gebrek aan wat beters, maar is lang niet ideaal.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 07:10

hgp

Ik vind PHPStorm wel een fijne IDE voor PHP. Ook beschikbaar voor OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClickTwice
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-10 16:13
Netbeans is wel een aanrader op osx voor php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 21:22
UltraEdit gebruik ik altijd, is er ook voor OSX.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Goede ochtend. Coffee please!

Hopelijk vandaag mijn Battleship game afwerken (eindwerk voor mijn studies hier in Finland) en dan moet ik nog leren voor een examen dat ik morgen heb. Drukke dag voor de boeg (gelukkig vroeg begonnen vandaag, om 7AM opgestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Styxxy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 06:38:
Goede ochtend. Coffee please!

Hopelijk vandaag mijn Battleship game afwerken (eindwerk voor mijn studies hier in Finland) en dan moet ik nog leren voor een examen dat ik morgen heb. Drukke dag voor de boeg (gelukkig vroeg begonnen vandaag, om 7AM opgestaan).
Goeiemorgen, en alstublieft :+
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTjft95eE4c2U_nWKEchCKaYcjLgXl1_1ln5dYChtMk4SZaqoA80A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:25:
Zijn er hier nog webdevelopers die op OSX werken en PHP gebruiken? Zo ja; welke IDE gebruiken jullie? Ik zelf gebruik op 't moment Komodo Edit, bij gebrek aan wat beters, maar is lang niet ideaal.. :+
Kun je geen Eclipse draaien? Heb tijdje geleden een klein projectje in PHP gedaan en moet zeggen dat ik best te spreken was over Eclipse. Het kan natuurlijk niet tippen aan Visual Studio :Y) , maar om een beetje PHP te klussen voldeed het prima. Aangezien het in Java is gemaakt zal het allicht ook wel op een Mac werken.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Pff bij de DevDays weer teveel keuze in sessies. Hoe kan ik nou kiezen als elk tijdvak 11 sessies heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:25:
Voor OSX vond ik Coda erg fijn werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Haan

dotnetter

Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:01:
Pff bij de DevDays weer teveel keuze in sessies. Hoe kan ik nou kiezen als elk tijdvak 11 sessies heeft |:(
Gelukkig dat alle sessies in een handig overzicht staan, zodat je een goed overzicht hebt.. not :/ Ze hebben tenminste wel bij het filteren op onderwerp de radiobuttons vervangen door checkboxes zodat je meerdere onderwerpen kan selecteren. hebben ze er een AND filter van gemaakt ipv een OR filter |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 26-04-2011 08:23 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Haan schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:19:
[...]

Gelukkig dat alle sessies in een handig overzicht staan, zodat je een goed overzicht hebt.. not :/ Ze hebben tenminste wel bij het filteren op onderwerp de radiobuttons vervangen door checkboxes zodat je meerdere onderwerpen kan selecteren.
Donderdag:
http://techdays.nl/GridAgenda.aspx?day=28
Vrijdag:
http://techdays.nl/GridAgenda.aspx?day=29

Dat overzicht zoek je waarschijnlijk. Stond ergens in een vaag linkje onderaan een overzicht. Heb er ook even naar moeten zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-04-2011 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:51
Ze hebben wel echt teveel sessies tegelijk gepland :P Of ik had gewoon teveel sessies waar ik naartoe wil. Dat kan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Haan

dotnetter

Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:23:
[...]

Donderdag:
http://techdays.nl/GridAgenda.aspx?day=28
Vrijdag:
http://techdays.nl/GridAgenda.aspx?day=29

Dat overzicht zoek je waarschijnlijk. Stond ergens in een vaag linkje onderaan een overzicht. Heb er ook even naar moeten zoeken.
Die zocht ik ja _/-\o_

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tjonguh, altijd mooi als je niet wordt betrokken bij het nieuw ontwerp van een web-service. Maar vervolgens wel alle legacy applicaties mag gaan aanpassen. Zitten we echt op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

hgp schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 01:39:
Ik vind PHPStorm wel een fijne IDE voor PHP. Ook beschikbaar voor OSX.
JetBrains maakt idd puike software. Het lijkt bijna voor en door ontwikkelaars. Ik vind hun software zo ongelofelijk logisch in elkaar zitten.
Heb wel eens met PHPStorm gewerkt op Windows en hun intellisense is gruwelijk :9~
Persoonlijk vind ik het dan wel weer jammer om het voor huis, tuin en keukengebruik weer te moeten aanschaffen. 42 eurootjes stelt natuurlijk niet zoveel voor, maar is toch weer 42 euro meer dan PDT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Misschien mag je de licensie ook thuis gebruiken als je hem voor de zaak koopt? Zo werkt het bij Adobe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:47:
Misschien mag je de licensie ook thuis gebruiken als je hem voor de zaak koopt? Zo werkt het bij Adobe :+
Zo werkt het ook bij de Visual Studio add-in van DevExpress (CodeRush, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ja, dat kan/mag. Het is een persoonlijke licentie die ook commercieel gebruikt mag/kan worden. Dus zowel zakelijk als persoonlijk. Al heb ik hem zakelijk niet nodig. Misschien dat ik de baas er nog van kan overtuigen :+

Overigens werkt het zo ook voor R#.

Edit; wat ze hierboven zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 26-04-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je mag je persoonlijke versie ook gewoon op de zaak gebruiken. Dus ik zou gewoon met je baas afspreken dat jij een personal license koopt en die op je werk declareert. Zo heb ik het met Resharper ook gedaan. Als ik echt handige tools tegen kom die niet al te duur zijn bestel ik die altijd meteen op naam van het bedrijf. Het geld word snel zat terug verdiend door de tijd die er bespaard word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Matis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:43:
[...]

JetBrains maakt idd puike software. Het lijkt bijna voor en door ontwikkelaars. Ik vind hun software zo ongelofelijk logisch in elkaar zitten.
Dat dacht ik ook altijd totdat ik MPS tegenkwam. Wat een stuk pauper software is dat zeg. Inclusief tutorials waarbij ze zeggen "nu komt er een error, maar die mag je negeren. Het doet het toch wel." Om dan vervolgens keihard te crashen ^^

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 26-04-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Woy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:03:
Dus ik zou gewoon met je baas afspreken dat jij een personal license koopt en die op je werk declareert.
Dat mag dan weer niet:
A Personal License is not available to a company or an individual who expects reimbursement of the license fee from a company.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

eamelink schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:12:
[...]

Dat mag dan weer niet:

[...]

:)
Klopt, ik doe het derhalve ook andersom. Ik heb nu een R# licentie op mijn zakelijke naam staan. Zo ook VS2010. Als ik die voor thuis wil gebruiken, kan ik twee dingen doen.

Inloggen via VPN om de floatinglicentie op te pikken, of door de code (eenmalig) onder dezelfde naam te gebruiken voor thuisgebruik.

Ikzelf doe meestal het eerste, dan hoef ik allemaal niet lastig te doen met licenties etc. en zit ik altijd veilig qua licentieaantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik heb een personal licentie van R# die ik ook opt werk gebruik.. nix mis mee volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

defcon84 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:30:
ik heb een personal licentie van R# die ik ook opt werk gebruik.. nix mis mee volgens mij..
Zolang je maar als persoonlijke licentie hebt betaald kan het volgens mij. Al vind ik dit soort dingen altijd zo lastig om te bepalen.
Wanneer ben je persoonlijk en wanneer ben je zakelijk bezig.
Soms die ik (in mijn vrije tijd) knutselen voor zakelijke toepassingen, zonder dat ik de uren daarvoor declareer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:23:
[...]

Dat, en ze missen ook nog dat de meeste roulettetafels een 0 en een 00 hebben die als rood noch zwart gelden.
Dat doet er eigenlijk helemaal niet toe. Het zorgt hoogstens dat de kans voor rood of zwart niet 50% is. Maar al was er maar 1 rood vakje op het hele bord (of je zet op een nummer ipv op een kleur), dan nog werkt de techniek zolang de mogelijke winst van een zet altijd meer is dan je in het verleden verloren hebt.

De 00 is trouwens Amerikaans, die vind je niet in het Europese spel (al weet ik niet welke van de twee Holland Casino hanteert).

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:39
.Gertjan. schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 07:45:
[...]

Kun je geen Eclipse draaien? Heb tijdje geleden een klein projectje in PHP gedaan en moet zeggen dat ik best te spreken was over Eclipse. Het kan natuurlijk niet tippen aan Visual Studio :Y) , maar om een beetje PHP te klussen voldeed het prima. Aangezien het in Java is gemaakt zal het allicht ook wel op een Mac werken.
Ik prefereer Netbeans persoonlijk boven Eclipse. Netbeans voelt als IDE toch wat minder log en traag aan. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik Eclipse al geen jaren heb aangeraakt en hoor collega's juist zweren bij het pakket, die hebben echter weer geen ervaring met Netbeans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Matis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:33:
[...]

Zolang je maar als persoonlijke licentie hebt betaald kan het volgens mij. Al vind ik dit soort dingen altijd zo lastig om te bepalen.
Wanneer ben je persoonlijk en wanneer ben je zakelijk bezig.
Soms die ik (in mijn vrije tijd) knutselen voor zakelijke toepassingen, zonder dat ik de uren daarvoor declareer.
yup heb ik.. ik had 'm al voor ik hier ging werken, en gebruik 'm hier ook gewoon om het mezelf makkelijker te maken :)
Pagina: 1 ... 128 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak