Dat is een probleem voor Modernizr..D-Raven schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:40:
[...]
CSS3 border radius ftw!.. en dan schijt hebben aan oudere browsers natuurlijk
dan hoef je helemaal geen rekening meer te houden met oudere browsers
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat is een probleem voor Modernizr..D-Raven schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:40:
[...]
CSS3 border radius ftw!.. en dan schijt hebben aan oudere browsers natuurlijk
Bij mij is het gelukkig andersomHydra schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:24:
[...]
Voor veel bedrijven is een stagair gewoon een erg goedkope programmeur. Ze snappen dan niet (nouja snappen, ze zijn gewoon laks) dat je als stagebedrijf dan wel een bepaalde verantwoordelijkheid hebt en een stagair moet begeleiden. Tijdens m'n eerste stage ging dat goed maar in m'n 2e stage (afstudeerstage) werd ik ook redelijk aan m'n lot overgelaten.
Nothing to see here!
Dit kan ik me wel voorstellen. Je eerste stage is puur ervaring opdoen, kennis opsnuiven. Afstuderen is in de praktijk brengen wat je hebt geleerd, zonder dat je handje vast wordt gehouden. Dit wordt immers in het bedrijfsleven ook niet gedaan.Hydra schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:24:
[...]
Tijdens m'n eerste stage ging dat goed maar in m'n 2e stage (afstudeerstage) werd ik ook redelijk aan m'n lot overgelaten.
Dat is niet waar. Modernizr is niks meer dan een andere manier om conditional css te doen. Het detecteert de mogelijkheden van een browser en laat je door middel van css classes weten of er support voor is of niet.defcon84 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:28:
[...]
Dat is een probleem voor Modernizr..
dan hoef je helemaal geen rekening meer te houden met oudere browsers
[ Voor 8% gewijzigd door D-Raven op 20-04-2011 12:23 ]
Net gehaald hier. En inderdaad, gewoon steam (overlay) beschikbaar in Portal. Dus ook je friend lists. achievements e.d. En natuurlijk gelijk de PC versie ook aangeslingerd op Steam
[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 20-04-2011 14:43 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
hmm ja ik zie het..D-Raven schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:20:
[...]
Dat is niet waar. Modernizr is niks meer dan een andere manier om conditional css te doen. Het detecteert de mogelijkheden van een browser en laat je door middel van css classes weten of er support voor is of niet.
edit: Ow en het heeft de html5shim library geïntegreerd, wat ook wel handig is.
Ik krijg net het bericht dat hij verstuurd is, dus ik kan van het weekend lekker spelen. Eerder heb ik toch geen tijd.Creepy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:42:
[...]
Net gehaald hier. En inderdaad, gewoon steam (overlay) beschikbaar in Portal. Dus ook je friend lists. achievements e.d. En natuurlijk gelijk de PC versie ook aangeslingerd op Steam
Middagje vrij, dus ff langs de mediamarkt gegaan en daar lag ie al in het rek (evenals MK).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| //******************************************************************* // Gets the width of an integer (amount of numbers in it) // // input: maxnum The integer // output: // value: The width of the given integer //******************************************************************* int GetIntWidth(int maxnum) { int result = 0; maxnum = abs(maxnum); do { ++result; maxnum /= 10; } while(maxnum != 0); return 0; } |
[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 20-04-2011 18:04 . Reden: Comment * verkort ]
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2011 18:10 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nu programmeer ik geen C, maar hebben ze daar geen logaritmen? Iets in de geest van:Styxxy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:03:
* Styxxy is blind of dom of...
Dat je zo over deze fout kan kijken:
C:
1// code
En dan verbaasd zijn dat het altijd 0 is en de geformatteerde tabel er niet uitziet...![]()
![]()
![]()
![]()
1
| return floor(log10(abs(input)))+1; |
Idd, "amount of numbers" waar je eigenlijk "number of digits" bedoeltStyxxy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:03:
* Styxxy is blind of dom of...
Dat je zo over deze fout kan kijken
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 20-04-2011 18:19 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Digits was het woord dat ik maar niet vond.oisyn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:17:
[...]
Idd, "amount of numbers" waar je eigenlijk "number of digits" bedoelt. Breedte is wat dat betreft ook een vage term. Je geeft het aantal cijfers, maar de breedte is toch echt eentje langer voor negatieve getallen. En waarom noem je die variabele 'maxnum'?
Verder, gebruik gewoon een 10-log
Was gewoon om het aantal cijfers te vinden. Zoals hierboven reeds verbeterd is door slimmere mensen dan ik.CodeCaster schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:07:
Kun je 'm niet gewoon in een string gooien met sprintf of zo, en de lengte van die string opvragen?En wat gebeurt er bij getallen die niet een veelvoud zijn van 10, bijvoorbeeld 11?
[ Voor 26% gewijzigd door Styxxy op 20-04-2011 18:30 ]
Er is een verschil tussen handje vasthouden en iemand niet aan z'n lot overlaten.Dutchmega schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:29:
Dit kan ik me wel voorstellen. Je eerste stage is puur ervaring opdoen, kennis opsnuiven. Afstuderen is in de praktijk brengen wat je hebt geleerd, zonder dat je handje vast wordt gehouden. Dit wordt immers in het bedrijfsleven ook niet gedaan.
https://niels.nu
sprintf() returnt al het aantal geschreven characters, dus dat is inderdaad een simpele hack. Als je ook snprintf() hebt (in C99 en alle C libraries ter wereld behalve die van Microsoft) kan het zelfs zonder buffer:CodeCaster schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:07:
Kun je 'm niet gewoon in een string gooien met sprintf of zo, en de lengte van die string opvragen?
1
2
3
| int GetIntWidth(int i) { return snprintf(NULL, 0, "%d", i); } |
Soultaker schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:50:
[...]
sprintf() returnt al het aantal geschreven characters, dus dat is inderdaad een simpele hack. Als je ook snprintf() hebt (in C99 en alle C libraries ter wereld behalve die van Microsoft) kan het zelfs zonder buffer:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
There is no ANSI compliant implementation of snprintf in the MS run-time library. The docs with VS2005 Beta 1 state that vsnprintf is included for ANSI compatibility so I presume ANSI compliance is on your radar.
Microsoft op 23-7-2004 om 10:55
Our product is not designed to be C99 compliant in this version. We are considering doing some C99 support in our next major version, although we have not seem very strong customer demand.
Having said that, there is a good chance that a C99-compliant snprintf will make it into Whidbey.
Niet echt, dus?# Whidbey, the Microsoft pre-release codename for Visual Studio 2005
Visual Studio .NET 2003
Write formatted data to a string.
C:
1 2 3 4 5 6 int _snprintf( char *buffer, size_t count, const char *format [, argument] ... );
[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 20-04-2011 20:30 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
[ Voor 116% gewijzigd door .oisyn op 20-04-2011 23:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat zei ik ook niet..oisyn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:43:
MSVC++ claimt dan ook helemaal niet C99 te zijn.
Zou leuk zijn uit compatibiliteit met bestaande C-code. Dat is één reden. (Was uitbreiden van de standard library met C99 functies niet ook onderdeel van C++0x?)En C++-2011 is verder niet gebaseerd op C99, dus er is geen reden om de C99 library te gaan supporten.
Well, duh.Dat "alle C libraries ter wereld" slaat natuurlijk ook gewoon nergens op, want dat kun jij niet garanderen.
Lijkt wat dat betreft op Portal 1 dus! Als de eerste playthrough maar een beetje de moeite waard was, toch?Nou, Portal 2 uitgespeeld. Dat spel heeft ook een replay value van 0 zeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Soultaker op 21-04-2011 00:42 ]
En de COOP-mode dan?.oisyn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:45:
Nou, Portal 2 uitgespeeld. Dat spel heeft ook een replay value van 0 zeg. Ik dacht, op naar de advanced chambers, maar die zijn er dus niet.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Nope.Soultaker schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:37:
(Was uitbreiden van de standard library met C99 functies niet ook onderdeel van C++0x?)
Nee, want die had challenges. De playthrough is 1 keer leuk. Die challenges in de advanced chambers maakten tenminste dat je echt moeite moest doen om iets te kunnen halen.Lijkt wat dat betreft op Portal 1 dus! Als de eerste playthrough maar een beetje de moeite waard was, toch?
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 21-04-2011 01:56 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Soultaker op 21-04-2011 02:05 ]
Valve kennende zullen ze wel het een en ander gaan vrijgeven (als ze dat nog niet hebben gedaan). De level editor is iig al beschikbaar, maar of de texture en models ook beschikbaar zijn kan ik niet zeggen.Soultaker schreef op donderdag 21 april 2011 @ 02:05:(Is het spel een beetje te modden? Zo ja, dan zouden er toch in no time user-made levels voor te vinden moeten zijn?)
dus hun decompiler word gratisquote: JetBrains Facebook pageHot brainstorming session! Suggest a name for the upcoming free .NET decompiler from JetBrains. Free personal licenses to any 5 JetBrains tools (and a cool T-shirt!) if we choose the name that you suggested. Please leave comments here.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
volgens mij was het altijd gezegd dat het een onderdeel van resharper werd..BM schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:50:
Dat was toch al bekend vanaf het moment dat ze dat ding aankondigden?
Weet wel een goede naam:defcon84 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:47:
[...]
dus hun decompiler word gratis
mooie move
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De Winforms, ASP.Net, WPF of Silverlight variant? Wat voor soort collectie bind je? Zo'n kleine collectie zou toch veel sneller moeten kunnen.BM schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:26:
Grrrrr, ik begin echt een hekel te krijgen aan DevExpress hun DxGrid
Bind een collection van zo'n 100 records en 35 kolommen aan een grid, en dat moet dan kennelijk gewoon rond de 10 seconde durenAl wat ik probeer om het sneller te maken lijkt alleen maar te zorgen dat het nog langzamer word.
[/frustratie]
Hail to the king baby!
De Wpf variant, en ik bind naar een eigen versie van ObservableCollection<T> (2 extra properties toegvoegd, meer niet). Nu hebben eigenlijk alle cellen wel een celltemplate toegewezen gekregen waarin wat converters aangeroepen worden, maar echt heel spannend is dat niet.urk_forever schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:44:
[...]
De Winforms, ASP.Net, WPF of Silverlight variant? Wat voor soort collectie bind je? Zo'n kleine collectie zou toch veel sneller moeten kunnen.
Xbox
Usermade levels is gewoon mogelijkSoultaker schreef op donderdag 21 april 2011 @ 02:05:
Oh, ik vond de eerste playthrough aan Portal zelf wel het leukste. Weet niet eens zeker of ik alle advanced chambers uitgespeeld had. Als het je daar om te doen was, is het wel jammer dat die nu ontbreken ja.
(Is het spel een beetje te modden? Zo ja, dan zouden er toch in no time user-made levels voor te vinden moeten zijn?)
Ik heb geen spoilers gezien hoor. Alleen praat over dat er geen challenges zijn maar dat zijn geen spoilers.Matis schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:17:
Zelfs Portal 2 spoilers in de Devschuur
Vind het wel een beetje jammer.
[ Voor 19% gewijzigd door Rutix op 21-04-2011 11:57 ]
Nothing to see here!
Je had er graag zelf achter willen komen dat de tests niet zo moeilijk zijn en dat er geen challenges aanwezig zijn?
Zet je wel de databinding netjes uit voordatje de kolommen aanpast. Kan echt gigantisch veel schelen (allerlei first change exceptions bommen dan niet)BM schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:26:
Grrrrr, ik begin echt een hekel te krijgen aan DevExpress hun DxGrid
Bind een collection van zo'n 100 records en 35 kolommen aan een grid, en dat moet dan kennelijk gewoon rond de 10 seconde durenAl wat ik probeer om het sneller te maken lijkt alleen maar te zorgen dat het nog langzamer word.
[/frustratie]
Kun je er wel zo kinderachtig over doen, maar ik meid al 3 dagen het Portal 2 topic, om zo min mogelijk informatie/spoilers te zien over de game zelf..oisyn schreef op donderdag 21 april 2011 @ 11:59:
Je had er graag zelf achter willen komen dat de tests niet zo moeilijk zijn en dat er geen challenges aanwezig zijn?
Hmmz? Tis een readonly grid, dus data aanpassen is sowieso niet het geval.barfieldmv schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:02:
[...]
Zet je wel de databinding netjes uit voordatje de kolommen aanpast. Kan echt gigantisch veel schelen (allerlei first change exceptions bommen dan niet)
Anyway devexpress is zowiezo mooie bagger
Xbox
Ik snap dat je het niet leuk vindt als er spoilers staan, maar die kan ik hier niet echt vinden. Alleen wat mensen die er naar uit kijken om het van het weekend te spelen, en .oisyn die zegt dat hij het jammer vind dat er wat dingen missen. Verder niks over de daadwerkelijke content van het spel.Matis schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:03:
[...]
Kun je er wel zo kinderachtig over doen, maar ik meid al 3 dagen het Portal 2 topic, om zo min mogelijk informatie/spoilers te zien over de game zelf.
Wordt er hier gewoon doodleuk over gepraat.
Waarom niet een Validate methode met een ValidationResult met een IsValid property, en een Errors collectie met een lijst ValidationErrors? In de Error objecten kun je dan aangeven wat de error veroorzaakt, wat de error is, en eventueel nog extra informatie zoals error level o.i.d.Avalaxy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:46:
Wat is nou een nette manier voor inputvalidatie? ....
[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 21-04-2011 23:37 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ah, objecten teruggeven dus. Stuk flexibeler dan error codes inderdaad.Woy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:33:
[...]
Waarom niet een Validate methode met een ValidationResult met een IsValid property, en een Errors collectie met een lijst ValidationErrors? In de Error objecten kun je dan aangeven wat de error veroorzaakt, wat de error is, en eventueel nog extra informatie zoals error level o.i.d.
Wat ik ook wel eens doe is een generieke error-handler voor usercontent. Validatie-functies registreren vervolgens het soort error en waar deze optreed ('userLogin', 'invalidPass'). De error handler zoekt de bijbehorende (vertaalde) error-string op en geeft die mee aan de template handler om weer te geven.Avalaxy schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:05:
Ah, objecten teruggeven dus. Stuk flexibeler dan error codes inderdaad.
Ehm, volgens mij ben jij degene die nu kinderachtig loopt te doen, hoor
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2011 10:05 ]
Was het spel niet alleen via Steam speelbaar?.oisyn schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:04:
[...]
Ehm, volgens mij ben jij degene die nu kinderachtig loopt te doen, hoor. Er staan gewoon 0 spoilers in deze topic. Als je er helemaal niets over wil horen trek je je stekker maar uit je modem ofzo. Dit is een "chat"-achtig topic, dus dergelijke onderwerpen passeren gewoon de revue. Tough luck, get over it.
ah DevDaysHoogie2004 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:12:
Bijna heel lang weekend![]()
(vanaf 13:00 vanmiddag)
Dan volgende week dinsdag + woensdag werken en donderdag + vrijdag naar de DevDays in Den Haag![]()
![]()
---
Zwaai even naar de overkant, dan zwaai ik terug.TweakBoy schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:55:
@tweakershq koffie leuten.... lekker weinig volk vandaag... Is er nog een paasei zoektocht geplanned?
Verwijderd
Ik mag volgende week van het werk naar de techdays hier in belgië. Iemand een idee wat ik daar kan verwachten? is de eerste keer dat ik naar zoiets van ms naartoe ga. heb dus niet echt een idee wat er van te verwachtenCaelorum schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:06:
[...]
ah DevDaysIk ga een poging doen twee dagen lang alleen maar WP7 dingen bij te wonen
Via de PC wel ja. De XBox en PS3 versie kan je uiteraard zonder gebruik van Steam ook spelen.SoaDmaggot schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:06:
[...]
Was het spel niet alleen via Steam speelbaar?
![]()
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Mooi dat ze er niet bij vertellen dat als je een cyclus van 20x zwart hebt, je ruim 500K nodig hebt en je dan 1 euro wintVoorbeeld inzetcyclus:
Draai 1 - Begin met 1€ op ROOD, de bal landt op ZWART dus verliest u 1€.
Draai 2 - Verdubbel tot 2€ op ROOD, de bal landt op ZWART dus u verliest 2€, waardoor u in totaal 3€ verliest.
Draai 3 - Verdubbel tot 4€ op ROOD, de bal landt op ZWART dus u verliest 4€, waardoor u in totaal 7€ verliest.
Draai 4 - Begin met 8€ op ROOD, de bal landt op ROOD dus wint u 8€.
Dus in deze inzetcyclus heeft u 7€ verloren maar 8€ gewonnen. Het is een rekenkundig feit dat, ongeacht hoe lang of kort een inzetcyclus is, u altijd een winst zult boeken die gelijk is aan uw eerste inzet als u deze techniek toepast.
Waarschijnlijk is dat artikel bedoeld voor mensen die ook kopen bij Tell Sell.st0p schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:49:
Mooi dat ze er niet bij vertellen dat als je een cyclus van 20x zwart hebt, je ruim 500K nodig hebt en je dan 1 euro wint
[ Voor 53% gewijzigd door Gamebuster op 24-04-2011 14:40 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dit is precies hetzelfde als steeds je inzet verdubbelen bij blackjack. Het is niet alleen onverstandig omdat je op een gegeven moment niet genoeg geld hebt, je hebt meestal ook een maximum inzet om dit te voorkomenst0p schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:49:
Ik kwam op een zeer schimmige site het onderstaande verhaal tegen om snel rijk te worden, het gaat om roulette:
[...]
Mooi dat ze er niet bij vertellen dat als je een cyclus van 20x zwart hebt, je ruim 500K nodig hebt en je dan 1 euro wint
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
[Alg] Centraal boekentopic - part IIVerwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:21:
Heeft iemand misschien een boekaanbeveling over het vertrouwen van de client in een client/server-model?
Mwa, da's gebaseerd op de (foute) aanname dat de kans dat het ineens op de andere kleur valt groter wordt naarmate je vaker op zwart inzet. In de praktijk gebeurt het natuurlijk wel (vroeg of laat), maar het is niet een of andere magische methode om rijk te worden (zeker niet met een kans op een winst van 1 euro (wauw!) per draai).st0p schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:49:
Ik kwam op een zeer schimmige site het onderstaande verhaal tegen om snel rijk te worden, het gaat om roulette:
Dat, en ze missen ook nog dat de meeste roulettetafels een 0 en een 00 hebben die als rood noch zwart gelden.st0p schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:49:
https://niels.nu
Nou nee, het enige probleem van dit systeem is dat het niet rekening houdt met het bestaan van een tafellimiet waardoor je niet oneindig lang je inzet kunt verdubbelen.YopY schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:47:
[...]
Mwa, da's gebaseerd op de (foute) aanname dat de kans dat het ineens op de andere kleur valt groter wordt naarmate je vaker op zwart inzet.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Heeft de groene steen eigenlijk nog invloed?RayNbow schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:11:
Nou nee, het enige probleem van dit systeem is dat het niet rekening houdt met het bestaan van een tafellimiet waardoor je niet oneindig lang je inzet kunt verdubbelen.
Ja die zorgt ervoor dat de kans minder wordt dan 50% dat je uiteindelijk wat verdient
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
1
| shift_register_write (buffer, sizeof (buffer) / sizeof (uint8_t)); |
1
| shit_register_write (buffer, sizeof (buffer) / sizeof (uint8_t)); |
WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOO YEAAAHHHHCongratulations! Your proposal "Anjuta as an AVR development environment" as submitted to "GNOME Project" has been accepted for Google Summer of Code 2011. Over the next few days, we will add you to the private Google Summer of Code Student Discussion List. Over the next few weeks, we will send instructions to this list regarding turn in proof of enrollment, tax forms, etc.
Verwijderd
Goeiemorgen, en alstublieftStyxxy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 06:38:
Goede ochtend. Coffee please!
Hopelijk vandaag mijn Battleship game afwerken (eindwerk voor mijn studies hier in Finland) en dan moet ik nog leren voor een examen dat ik morgen heb. Drukke dag voor de boeg (gelukkig vroeg begonnen vandaag, om 7AM opgestaan).
Kun je geen Eclipse draaien? Heb tijdje geleden een klein projectje in PHP gedaan en moet zeggen dat ik best te spreken was over Eclipse. Het kan natuurlijk niet tippen aan Visual StudioVerwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:25:
Zijn er hier nog webdevelopers die op OSX werken en PHP gebruiken? Zo ja; welke IDE gebruiken jullie? Ik zelf gebruik op 't moment Komodo Edit, bij gebrek aan wat beters, maar is lang niet ideaal..
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Voor OSX vond ik Coda erg fijn werken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:25:
Zijn er hier nog webdevelopers die op OSX werken en PHP gebruiken? Zo ja; welke IDE gebruiken jullie? Ik zelf gebruik op 't moment Komodo Edit, bij gebrek aan wat beters, maar is lang niet ideaal..
Gelukkig dat alle sessies in een handig overzicht staan, zodat je een goed overzicht hebt.. notHoogie2004 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:01:
Pff bij de DevDays weer teveel keuze in sessies. Hoe kan ik nou kiezen als elk tijdvak 11 sessies heeft
[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 26-04-2011 08:23 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Donderdag:Haan schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:19:
[...]
Gelukkig dat alle sessies in een handig overzicht staan, zodat je een goed overzicht hebt.. notZe hebben tenminste wel bij het filteren op onderwerp de radiobuttons vervangen door checkboxes zodat je meerdere onderwerpen kan selecteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-04-2011 08:24 ]
Die zocht ik jaHoogie2004 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:23:
[...]
Donderdag:
http://techdays.nl/GridAgenda.aspx?day=28
Vrijdag:
http://techdays.nl/GridAgenda.aspx?day=29
Dat overzicht zoek je waarschijnlijk. Stond ergens in een vaag linkje onderaan een overzicht. Heb er ook even naar moeten zoeken.
Kater? Eerst water, de rest komt later
JetBrains maakt idd puike software. Het lijkt bijna voor en door ontwikkelaars. Ik vind hun software zo ongelofelijk logisch in elkaar zitten.hgp schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 01:39:
Ik vind PHPStorm wel een fijne IDE voor PHP. Ook beschikbaar voor OSX.
Zo werkt het ook bij de Visual Studio add-in van DevExpress (CodeRush, etc)alienfruit schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:47:
Misschien mag je de licensie ook thuis gebruiken als je hem voor de zaak koopt? Zo werkt het bij Adobe
Ja, dat kan/mag. Het is een persoonlijke licentie die ook commercieel gebruikt mag/kan worden. Dus zowel zakelijk als persoonlijk. Al heb ik hem zakelijk niet nodig. Misschien dat ik de baas er nog van kan overtuigenalienfruit schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:47:
Misschien mag je de licensie ook thuis gebruiken als je hem voor de zaak koopt? Zo werkt het bij Adobe
[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 26-04-2011 10:02 ]
Je mag je persoonlijke versie ook gewoon op de zaak gebruiken. Dus ik zou gewoon met je baas afspreken dat jij een personal license koopt en die op je werk declareert. Zo heb ik het met Resharper ook gedaan. Als ik echt handige tools tegen kom die niet al te duur zijn bestel ik die altijd meteen op naam van het bedrijf. Het geld word snel zat terug verdiend door de tijd die er bespaard word.alienfruit schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:47:
Dat dacht ik ook altijd totdat ik MPS tegenkwam. Wat een stuk pauper software is dat zeg. Inclusief tutorials waarbij ze zeggen "nu komt er een error, maar die mag je negeren. Het doet het toch wel." Om dan vervolgens keihard te crashen ^^Matis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:43:
[...]
JetBrains maakt idd puike software. Het lijkt bijna voor en door ontwikkelaars. Ik vind hun software zo ongelofelijk logisch in elkaar zitten.
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 26-04-2011 10:05 ]
Dat mag dan weer niet:Woy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:03:
Dus ik zou gewoon met je baas afspreken dat jij een personal license koopt en die op je werk declareert.
A Personal License is not available to a company or an individual who expects reimbursement of the license fee from a company.
Klopt, ik doe het derhalve ook andersom. Ik heb nu een R# licentie op mijn zakelijke naam staan. Zo ook VS2010. Als ik die voor thuis wil gebruiken, kan ik twee dingen doen.
Zolang je maar als persoonlijke licentie hebt betaald kan het volgens mij. Al vind ik dit soort dingen altijd zo lastig om te bepalen.defcon84 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:30:
ik heb een personal licentie van R# die ik ook opt werk gebruik.. nix mis mee volgens mij..
Dat doet er eigenlijk helemaal niet toe. Het zorgt hoogstens dat de kans voor rood of zwart niet 50% is. Maar al was er maar 1 rood vakje op het hele bord (of je zet op een nummer ipv op een kleur), dan nog werkt de techniek zolang de mogelijke winst van een zet altijd meer is dan je in het verleden verloren hebt.Hydra schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:23:
[...]
Dat, en ze missen ook nog dat de meeste roulettetafels een 0 en een 00 hebben die als rood noch zwart gelden.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 26-04-2011 10:45 ]
Ik prefereer Netbeans persoonlijk boven Eclipse. Netbeans voelt als IDE toch wat minder log en traag aan. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik Eclipse al geen jaren heb aangeraakt en hoor collega's juist zweren bij het pakket, die hebben echter weer geen ervaring met Netbeans...Gertjan. schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 07:45:
[...]
Kun je geen Eclipse draaien? Heb tijdje geleden een klein projectje in PHP gedaan en moet zeggen dat ik best te spreken was over Eclipse. Het kan natuurlijk niet tippen aan Visual Studio, maar om een beetje PHP te klussen voldeed het prima. Aangezien het in Java is gemaakt zal het allicht ook wel op een Mac werken.
yup heb ik.. ik had 'm al voor ik hier ging werken, en gebruik 'm hier ook gewoon om het mezelf makkelijker te makenMatis schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:33:
[...]
Zolang je maar als persoonlijke licentie hebt betaald kan het volgens mij. Al vind ik dit soort dingen altijd zo lastig om te bepalen.
Wanneer ben je persoonlijk en wanneer ben je zakelijk bezig.
Soms die ik (in mijn vrije tijd) knutselen voor zakelijke toepassingen, zonder dat ik de uren daarvoor declareer.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq