De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hoogie2004 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:08:
Volgens mij kan ik wel een boek volschrijven over de quirks / vaagheden / slecht gedocumenteerde onderdelen in Exchange in combinatie met de Exchange API (EWS)....
MSDN: Introducing the Exchange Web Services Managed API 1.0

Heb je die al eens bekeken?

Zie ook: MSDN: Exchange Web Services Managed API 1.1 SDK

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 06-04-2011 14:52 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

My operat~1 system unders~1 long filena~1 , does yours?
:D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:00

Hoogie2004

Whohooooo

Natuurlijk. Kom er uiteindelijk ook wel uit, alleen is het veel zoekwerk. Het is iig niet de best gedocumenteerde API van microsoft.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hoogie2004 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:44:
[...]

Het is iig niet de best gedocumenteerde API van microsoft.
Ach, lang nog niet zo erg als SharePoint. Die API is echt héél uitgebreid, maar de documentatie is ook héél slecht. Methods zijn sowieso niet gedocumenteerd met IntelliSense, en ook op MSDN is er regelmatig niets meer te vinden dan een eenregelige omschrijving van wat een parameter of property nou doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

Gamebuster schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:55:
Wat nou als je toevallig 2 keer hetzelfde resultaat van random krijgt? :P

Hopelijk gaat de browser nu niet iedere seconde cache'n :P
je kan ook de Tick gebruiken, die is nooit hetzelfde :)
of een GUID, dan heb je enorm weinig kans op dezelfde, zelfs bij de verschillende users niet..

niet dat dat allemaal nodig is..

[ Voor 4% gewijzigd door defcon84 op 06-04-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Was op zoek naar wat python bindings voor XQuery, en kwam driemaal de term "Zorba" tegen. De "documentatie" (voor python welteverstaan) is echt hilarisch, het is er, op 80 regels code na, waarvan 30 regels nog placeholder zijn, niet. 8)7

http://www.zorba-xquery.c...hon__test.py-example.html

Kijken of we daar wat leuks op kunnen verzinnen, toch maar beperkt aantal API methods nodig.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Alex) schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:55:
[...]

Ach, lang nog niet zo erg als SharePoint. Die API is echt héél uitgebreid, maar de documentatie is ook héél slecht. Methods zijn sowieso niet gedocumenteerd met IntelliSense, en ook op MSDN is er regelmatig niets meer te vinden dan een eenregelige omschrijving van wat een parameter of property nou doet.
Documentatie? Wat is dat?
* Canaria SharePoint developer, gelukkig is er de community :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
SharePoint 2010 is wel wat verbeterd volgens mij, alleen heb ik daar niet zo veel aan op een SharePoint 2007-project. Gelukkig is heel veel documentatie backwards-compatible zodat het toch nog wel enigszins te begrijpen is.

Het ergste zijn al die XML-files en CAML, dat is helemaal om gek van te worden. Gelukkig zijn er tools (zoals CamlEx op Codeplex, of wat interne tools zoals de Caml Query Builder) die het ontwikkelen een beetje veraangenamen.

Hoi ex-collega!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Alex) schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:47:
SharePoint 2010 is wel wat verbeterd volgens mij, alleen heb ik daar niet zo veel aan op een SharePoint 2007-project. Gelukkig is heel veel documentatie backwards-compatible zodat het toch nog wel enigszins te begrijpen is.

Het ergste zijn al die XML-files en CAML, dat is helemaal om gek van te worden. Gelukkig zijn er tools (zoals CamlEx op Codeplex, of wat interne tools zoals de Caml Query Builder) die het ontwikkelen een beetje veraangenamen.

Hoi ex-collega!
:w
Ik doe ook nog MOSS2007 hoor :) XML is meestal een kwestie van copy-pasten en de guids en properties aanpassen. Verder zijn er natuurlijk stsdev en wspbuilder, hoewel ik in het begin ook handmatig manifestfiles en ddf's heb moeten maken (horror!!!).

Sinds een tijdje houd ik alle 'weetjes' bij in Evernote, zoals
code:
1
move /Y "$(TargetDir)assemblyname.dll" "$(ProjectDir)80\bin"

en dan bedenk ik me dat het eigenlijk helemaal geen toegankelijke technologie is en vraag ik me soms wel af waarom ik er ooit aan ben begonnen :z
insider: dat was een idee van een zekere E.J. net voor de grote hype begon en daar ben ik op zich nog steeds dankbaar voor :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:55:
[...]

Gelukkig is het webpart dat ik aan het maken ben, welk een aantal dingen uit exchange laat zien dan voor SharePoint 2010. Al moet ik zeggen dat ik persoonlijk SharePoint 2010 beter gedocumenteerd vind als de API van Exchange, maar dat kan aan mij liggen. Soeiwso is de EWS API eigenlijk voor Exchange 2010, en werken we hier met 2007 SP1 (welke wel ondersteund wordt, maar op vage manieren).

#edit: voorbeeld van vage dingen in de Exchange API:
Ik haal alle taken op van een user, d.m.v. FindItems op de takenfolder. Het opgegeven searchfilter bevat het veld: Owner, dit moet gelijk zijn aan de huidige gebruiker om te kunnen bepalen of een taak momenteel bij de gebruiker staat. Echter is Owner een DisplayName veld.... (lekker uniek als filter...), en als je alleen het smtp-address van de user hebt, heb je geen manier om de bijbehorende Exchange DisplayName op te vragen :F

[ Voor 23% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-04-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:08
Woehoe! Gisteravond mega release van diverse services waar maanden werk in zit. Vanochtend extra vroeg begonnen, draait tot nu toe rete stabiel en als een speer op wat configuratie issuetjes en vragen van users na. Vanavond maar eens een biertje op drinken denk ik :9 (en morgen lekker wat later beginen >:) )

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22
sig69 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:49:
Woehoe! Gisteravond mega release van diverse services waar maanden werk in zit. Vanochtend extra vroeg begonnen, draait tot nu toe rete stabiel en als een speer op wat configuratie issuetjes en vragen van users na. Vanavond maar eens een biertje op drinken denk ik :9 (en morgen lekker wat later beginen >:) )
Je werkt niet toevallig voor de Rabobank? :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

FragFrog schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:51:
[...]

>:)

Gefeliciteerd iig Sig69 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Ik wil ook nog eens een van de clean code en code complete boeken lezen, welke van de twee zouden jullie aanraden? Momenteel zit ik in het derde jaar hbo, dus nog niet heel erg lang in het ontwikkelaarsvak als dat nog uitmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Laatst online: 10-10 16:35
Zo. Hopelijk vandaag de eerste versie van Moth (zie ook Coding Glamour: Output Cache Substitution (Donut Caching) in ASP.NET MVC 2 en 3 op CodePlex gooien. Library voor ASP.NET MVC 2 en 3 die snelheidsoptimalisaties makkelijk maakt:

* Donut caching (zie blogpost)
* Samenvoegen en minifyen van css en scripts
* Automatisch versionen van css en javascript
* Inline minify van scripts
* Ondersteuning voor Data URI images + fallback voor oude browsers

En dat door alleen een DLL toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DEiE schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:01:
Ik wil ook nog eens een van de clean code en code complete boeken lezen, welke van de twee zouden jullie aanraden? Momenteel zit ik in het derde jaar hbo, dus nog niet heel erg lang in het ontwikkelaarsvak als dat nog uitmaakt :)
Clean Code is eigenlijk voornamelijk handig wanneer je al een tijd aan het ontwikkelen bent en veel projecten gedaan hebt. Het is dan veel herkenbaarder. Code Complete heb ik nog niet gelezen.

-edit-
Hmm, als ik zo door de contents van Code Complete heen scan dan lijkt me dit boekde geschiktere van de twee voor iemand die nog in de schoolbanken zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Janoz op 07-04-2011 11:35 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Robert C. Martin (van Clean Code) heeft onlangs een nieuw boek uitgebracht, The Clean Coder. http://www.amazon.com/Cle...TF8&qid=1302169282&sr=8-2

Maar dat lijkt meer over het managen van je eigen persoon te gaan dan over het schrijven van code :)
Readers will learn
What it means to behave as a true software craftsman
How to deal with conflict, tight schedules, and unreasonable managers
How to get into the flow of coding, and get past writer’s block
How to handle unrelenting pressure and avoid burnout
How to combine enduring attitudes with new development paradigms
How to manage your time, and avoid blind alleys, marshes, bogs, and swamps
How to foster environments where programmers and teams can thrive
When to say “No”—and how to say it
When to say “Yes”—and what yes really means

[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 07-04-2011 11:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Janoz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:32:
[...]

Clean Code is eigenlijk voornamelijk handig wanneer je al een tijd aan het ontwikkelen bent en veel projecten gedaan hebt. Het is dan veel herkenbaarder. Code Complete heb ik nog niet gelezen.

-edit-
Hmm, als ik zo door de contents van Code Complete heen scan dan lijkt me dit boekde geschiktere van de twee voor iemand die nog in de schoolbanken zit.
Dan ga ik daar naar kijken, bedankt voor je inzichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
.oisyn schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:42:
Robert C. Martin (van Clean Code) heeft onlangs een nieuw boek uitgebracht, The Clean Coder. http://www.amazon.com/Cle...TF8&qid=1302169282&sr=8-2

Maar dat lijkt meer over het managen van je eigen persoon te gaan dan over het schrijven van code :)

[...]
Als ik de beschrijving zo lees, gaat het er meer om hoe het is om programmeur te zijn en hoe je je kunt gedragen ipv hoe je code moet schrijven.

Wat dat betreft dus een iets ander onderwerp, maar wel een aardige aanvulling; zeker voor zij die zoals ik beroepsmatig met coden bezig zijn en volgens mij zijn dat er op dit forum aardig wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Janoz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:32:
[...]

-edit-
Code Complete introduceert je daarnaast ook goed in de wereld om software ontwikkeling heen. Ik vind persoonlijk Clean Code nogal op de code zitten terwijl Code Complete ook aspecten eromheen beschrijft zoals testen. Daarnaast schrijft hij behoorlijk prettig en herkenbaar.

Bij Clean Code zit je dicht op de code en leert hij je mooie code schrijven waarbij hij vooral uit gaat van Java en heel veel code listings gebruikt.

Overigens heb ik deze boeken pas later in mijn "carrière" gelezen, Code Complete na een jaar of 4 en met Clean Code ben ik nu bezig, waardoor je een hoop al weet en de boeken nogal wat open deuren intrappen. Echter kun je de voorbeelden goed gebruiken om bijvoorbeeld collega's te overtuigen. Vooral in Code Complete staan goede voorbeelden. Daarnaast is het altijd handig om verstofte kennis op te poetsen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom ben ik in Godesnaam ooit overgestapt van devven naar beheren?

Backuppen, onderhouden en gebruiken van SharePoint is een drama (heeft dat programma überhaupt wel nut?), Team Foundation Server goed configureren is een drama... Ik geloof dat ik m'n parttime systeembeheertaken maar weer neer ga leggen en weer fulltime developen, veel leuker. :P

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 07-04-2011 15:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ach, ik zou best eens een weekje wat anders willen doen dan fulltime devven, maar een beheerfunctie lijkt me sowieso snel suf worden. :p

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

BoAC

Memento mori

zwippie schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:49:
Ach, ik zou best eens een weekje wat anders willen doen dan fulltime devven, maar een beheerfunctie lijkt me sowieso snel suf worden. :p
Inderdaad.. gewoon leuke dingen verzinnen en zaken regelen :)
Gewoon verandering van spijs.. maar dan geen beheer idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah, waarom kun je nou niet gewoon C++/CLI code en C# code in 1 project hebben 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:18:
Bah, waarom kun je nou niet gewoon C++/CLI code en C# code in 1 project hebben 8)7
Wat is de reden dat je het binnen 1 project wil gebruiken? Je kunt het dan eventueel toch gewoon over meerdere projecten verdelen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat dependencies maar 1 kant op werken met projects. Als alles binnen 1 project zit heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:12

BoAC

Memento mori

.oisyn schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:49:
Omdat dependencies maar 1 kant op werken met projects. Als alles binnen 1 project zit heb je daar geen last van.
Tja.. wederzijdse afhankelijkheden zijn lastig kan ik bevestigen.
Maar misschien is er dan wat mis met het ontwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:08
FragFrog schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:51:
[...]

Haha! Nee gelukkig niet..
Thanks! Alles ging verder de hele middag vlekkeloos gelukkig. Voordeel van vroeg beginnen is dan wel weer dat je ook vroeg naar huis kan :). Morgen nog een keer iets eerder aanwezig en dan weer business as usual.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:49:
Dat kan inderdaad lastig zijn, maar meestal wel op te lossen met een 3e "Interface" project, en eventueel DI, maar dat maakt het natuurlijk wel weer meteen een stuk ( onnodig ) complexer.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BoAC schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:51:
[...]

Tja.. wederzijdse afhankelijkheden zijn lastig kan ik bevestigen.
Maar misschien is er dan wat mis met het ontwerp :)
Dat je een circulaire dependency tussen projects krijgt wil niet zeggen dat die circulaire dependency ook echt leeft in je code.

.Net >= CLI >= .Net >= CLI.
Woei, 4 projecten nodig, terwijl het in 1 assembly had gekund |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 09-10 20:04

Sebazzz

3dp

.oisyn schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:18:
Omdat de C# compiler en C++ compiler zelf voor het genereren van de assembly zorgen en nog meerdere taalspecifieke factoren meespelen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nou, die NS-API stelt ook niet veel voor. Sowieso is de documentatie slecht, de naamgeving inconsistent (Engelse parameters, Nederlandstalige response-XML die voorzien is van onnodige camelcasing zoals TreinSoort), ook de resultaten zijn niet duidelijk.

Voorbeeldje: een trein rijdt niet. Er is echter geen boolean of status-enum die dat aangeeft, maar staat het bij de opmerkingen. Ook vertraging staat er heel stom: PT2M betekent: 2 minuten vertraging. Dat had gewoon een integer moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 11:51

Priet

To boldly do what no one has..

Alex) schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:11:
(...) Ook vertraging staat er heel stom: PT2M betekent: 2 minuten vertraging. Dat had gewoon een integer moeten zijn.
Dat is anders wel een standaard: Wikipedia: ISO 8601 ;)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Oh, inderdaad! Die notatie kende ik nog niet, maar .NET kan die netjes parsen (XmlConvert.ToTimeSpan). :)

Blijft staan dat het bepalen of een trein is opgeheven a.d.h.v. een string bij de Opmerkingen-sectie enorm ranzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Alex) schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:37:
Oh, inderdaad! Die notatie kende ik nog niet, maar .NET kan die netjes parsen (XmlConvert.ToTimeSpan). :)

Blijft staan dat het bepalen of een trein is opgeheven a.d.h.v. een string bij de Opmerkingen-sectie enorm ranzig is.
Zou die API door dezelfde mensen ontwikkeld zijn die ook achter iDEAL zitten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Overigens faalt die NS-API wel enigszins: er zitten geen treinnummers in. Ik kan dus zo goed als niet bepalen of een Fyra die om 15:24 uit Breda vertrekt wel op tijd in Amsterdam aankomt, of dat hij onderweg vertraging oploopt, ik kan ze niet correleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sebazzz schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:16:
[...]

Omdat de C# compiler en C++ compiler zelf voor het genereren van de assembly zorgen en nog meerdere taalspecifieke factoren meespelen.
Nee, want het kan wel als je alles via de command line doet. Het is puur een limitatie van de IDE.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 08-04-2011 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Voorbeeldje: een trein rijdt niet. Er is echter geen boolean of status-enum die dat aangeeft, maar staat het bij de opmerkingen. Ook vertraging staat er heel stom: PT2M betekent: 2 minuten vertraging. Dat had gewoon een integer moeten zijn.
Dat formaat kan je inlezen met PHP's DateInterval class:
http://www.php.net/manual/en/dateinterval.construct.php

[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 08-04-2011 02:08 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:59
Jeuj, gisteren een project gefinished (sorry voor het vernederlandsen van woorden, maar ik heb echt nu moeilijkheden om Nederlands te praten). Dat betekent natuurlijk een feestje en de gevolgen zijn... you know what can happen. Anyway, morgen alweer een assignment (dat 1/3 meetelt voor final exam) afwerken (ik had bijna finishen gezegd) terwijl kater hebben... Dat zal sowieso goed gaan, *kuch kuch*
8) 8) :*)

offtopic:
Voor mij is het toch wel een uur later dan jullie :P, en dat betekent wel wat aangezien ik al bijna 24 uur wakker ben -.-. Ikk haat insomnia... Voorbije maand heb ik amper geslapen. Misschien toch wel eens een dokter bezoeken aangezien ik dit erg vaak heb. Anyway, het heeft wel een positief resultaat op het aantal werk dat ik verricht per week.

[ Voor 32% gewijzigd door Styxxy op 08-04-2011 05:31 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 16:51
Nou, die NS-API stelt ook niet veel voor. Sowieso is de documentatie slecht, de naamgeving inconsistent (Engelse parameters, Nederlandstalige response-XML die voorzien is van onnodige camelcasing zoals TreinSoort), ook de resultaten zijn niet duidelijk.

Lol dat is toch normaal voor API's die gemaakt zijn door inleenkrachten? :+ (ik zeg niet dat het zo is, maar je zou denken dat het door een stel schoolverlaters gebouwd is.).

Naar mijn ervaring zitten de meeste 3th party API's slecht in elkaar. Ik heb er heel wat mogen gebruiken maar goed ontworpen API's kom ik maar zelden tegen. Veel vaker,. zoals jij nu ook beschrijft, waardes die versleuteld zitten in opmerkingen velden van vage XML berichten die eigenlijk geen geldige XML berichten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22

Mooiste vind ik nog wel is dat er in de 'documentatie' bij sommige responses nederlandstalige xmltags staan terwijl ik ze hier gewoon engels binnenkrijg :S

O! en eerst stond er bij reisinformatie een parameter ToStation en FromStation een voorbeeld dat gebruik maakte van 'to' en 'from'. Ja WAT IS HET NU!?
Overigens is dat gelukkig al gefixed. Het is net alsof ze een student hebben laten afstuderen op dit project en nooit hebben gekeken of het eigenlijk allemaal wel klopte :/

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 08-04-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 01:37:
[...]

Nee, want het kan wel als je alles via de command line doet. Het is puur een limitatie van de IDE.
Kan je het dan niet eenvoudiger oplossen door gewoon de build file aan te passen? Er zijn wel meer dingen die je niet in de IDE kunt doen, maar wel handmatig in de build ( project ) file kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
*zucht* het is weer vrijdag. Zelfs Visual Studio heeft zoiets van: debugger? welke debugger? owww wacht,, breakpoints!.......mneeeeh, nu even niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

D-Raven schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:08:
*zucht* het is weer vrijdag. Zelfs Visual Studio heeft zoiets van: debugger? welke debugger? owww wacht,, breakpoints!.......mneeeeh, nu even niet :P.
Die heb ik om de een of andere reden al een week. Telkens als ik de debugger detach, moet ik opnieuw deployen, anders laadt ie geen symbols..... (ook niet handmatig te doen, omdat het modules venster leegblijft bij 2e keer attachen....) Eerste keer gaat iig 95% van de tijd goed, is desondanks toch een behoorlijke tijdverspilling :F

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-04-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hoogie2004 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:11:
[...]

Die heb ik om de een of andere reden al een week. Telkens als ik de debugger detach, moet ik opnieuw deployen, anders laadt ie geen symbols..... (ook niet handmatig te doen, omdat het modules venster leegblijft bij 2e keer attachen....) Eerste keer gaat iig 95% van de tijd goed, is desondanks toch een behoorlijke tijdverspilling :F
Bij mij doet die dit maar heel af en toe. Ik los het op door visual studio opnieuw te starten en mn IIS een doodschop te geven. Geen idee waar t aan ligt, en zolang het maar af en toe is, en alleen bij 1 bepaald project neem ik t maar voor lief :P.

Een week lang, ik zou helemaal gek worden.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

D-Raven schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:15:
[...]

Bij mij doet die dit maar heel af en toe. Ik los het op door visual studio opnieuw te starten en mn IIS een doodschop te geven. Geen idee waar t aan ligt, en zolang het maar af en toe is, en alleen bij 1 bepaald project neem ik t maar voor lief :P.

Een week lang, ik zou helemaal gek worden.. :+
Ik word er ook wel gek van, echter ben ik er een beetje aan gewend. Het scheelt ook wel dat ik niet snel detach / attach doe zonder dat ik iets aanpas / deploy. Dan nog is het niet helemaal normaal, maar het kan ook komen de de huidige (bloated) structuur van het SP2010 project waar ik aan bezig ben... Die structuur kan iig nog een stuk beter, maar dat is altijd een leerproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hoogie2004 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:18:
[...]

Ik word er ook wel gek van, echter ben ik er een beetje aan gewend. Het scheelt ook wel dat ik niet snel detach / attach doe zonder dat ik iets aanpas / deploy. Dan nog is het niet helemaal normaal, maar het kan ook komen de de huidige (bloated) structuur van het SP2010 project waar ik aan bezig ben... Die structuur kan iig nog een stuk beter, maar dat is altijd een leerproces.
:D toevallig is dit project ook een SharePoint project..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:48

alienfruit

the alien you never expected

Ach die NS-API valt nog wel mee. Ik moest werken met een API dat XML uitspuugt in een combinatie van Engels (root elements), Duits (subelements) en Frans (datum notatie e.d.)... En gaf aan dat het in UTF-8 was terwijl het niet zo was. Vervolgens éüè e.d. meesturen zonder CDATA of omzetting naar entities. Super :+

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 08-04-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:40
Hier donderdag al. Mijns inziens een legitieme aanpassing gemaakt bij het terugporten van een change naar een versie terug (lang leve meerdere versies onderstuenen), maar applicatie blokkeert ineens die functionaliteit. Centrale rechtengedeelte voor die module is ook ineens leeg. Niks geen error, niks geen fout. Echt... :F |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

alienfruit schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:01:
Ach die NS-API valt nog wel mee. Ik moest werken met een API dat XML uitspuugt in een combinatie van Engels (root elements), Duits (subelements) en Frans (datum notatie e.d.)... En gaf aan dat het in UTF-8 was terwijl het niet zo was. Vervolgens éüè e.d. meesturen zonder CDATA of omzetting naar entities. Super :+
Sounds like API-heaven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ik heb al jaren geen xml meer aangeraakt. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Hoogie2004 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:11:
[...]

Heb je 'm wel op debug staan en niet toevallig op release ofzow :z
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:19:
ik ook niet, en mis het nix! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

defcon84 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:40:
[...]

Heb je 'm wel op debug staan en niet toevallig op release ofzow :z
Natuurlijk staat ie op Debug :) Sowieso zou anders de eerste keer niet eens attachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Hoogie2004 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:43:
[...]

Natuurlijk staat ie op Debug :) Sowieso zou anders de eerste keer niet eens attachen...
idd ^^ maar zou niet weten waaraan het anders zou liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op zich niks mis met XML, ik vind het best een fijn Config formaat. Het probleem is dat er zo vaak een enorme puinhoop van gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Volgens mij wil VS2010 ook weekend hebben :P. Debuggen is zo traag :D, ook is de IDE al 3 gecrashed >.>. Ben blij als ik over 3 uurtjes weekend heb \o/

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:27

Haan

dotnetter

Ik heb gisteren een paar uur gezwoegd om VS2010 te laten connecten met een Oracle 10 database, wat een drama is dat zeg ;(
Het begint al bij het feit dat je een Oracle data access softwarepakket moet installeren, waarvoor je eerst verplicht een account moet aanmaken bij Oracle met daarop je hele doopceel.
Vervolgens denk je wel klaar te zijn als je dat spul hebt geïnstalleerd, maar dan begint het eigenlijk pas. Uiteindelijk informatie van een aantal blogs / forums bij elkaar geraapt en het werkend gekregen.

De grootste WTF was uiteindelijk nog wel dat je VS moet herstarten voordat een wijziging in de tnsnames.ora (waarin je de connectie met de database in configureert) wordt herkend |:(

Ik zal er dit weekend ook nog maar een blog postje aan wijden om mijn ervaringen te delen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ach Oracle is gewoon een verhaal apart. Maar connecten is niet zo heel moeilijk hoor. Niet moeilijker dan elke andere RMDBS.
TNS gebruik ik pas als alles al werkt. Anders doe ik altijd EZConnect, dan heb je geen TNS nodig. Pas als ik niet meer tussen servers hoef te hoppen die ook nogal eens van plek wisselen, dan landt het in mijn TNS.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik kan je vertellen dat connecten met een MS SQL database toch echt wel een stuk makkelijker gaat hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Haan schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:55:
Ik kan je vertellen dat connecten met een MS SQL database toch echt wel een stuk makkelijker gaat hoor ;)
Je hebt toch gewoon een DataProvider for Oracle? Die in .NET is obsolete, maar Oracle levert er zelf ook één. Dat is toch inpluggen en gaan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Sebazzz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:04:
[...]

Je hebt toch gewoon een DataProvider for Oracle? Die in .NET is obsolete, maar Oracle levert er zelf ook één. Dat is toch inpluggen en gaan?
Ik kan me herinneren dat je een hoop gezeik krijgt met 64 en 32 bits. Ik kreeg het niet lekker voor elkaar (ASP.NET applicatie). Lokaal draaide het goed, maar op de server wilde hij niet de goede versie pakken. Weet niet meer precies wat er mis ging, maar echt lekker ging het niet.

De .NET versie is niet alleen obsolete, maar zit ook nog eens vol met bugs. Liep tegen een issue aan dat er bij het aanroepen van een storedprocedure een maximale lengte aan je parameters zat. Terwijl een aanroep via een parameterized query gewoon onbeperkt data mee kon krijgen. Liep er tegen aan toen ik bestanden ging opslaan. Tot een x aantal KB ging het goed, kwam je daarboven krijg je dikke errors. :( Ook was de .NET versie niet echt snel...

Sindsdien vind ik Oracle niet lief meer -O-

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Sebazzz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:04:
[...]

Dat zou je denken, maar is dus helaas niet waar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, die van Oracle kun je tenminste nog gewoon downloaden. (En voor dat downloaden hadden wij altijd nog wel een "hoerenaccount" liggen :) )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Je hebt alleen een 32 bits en 64 client nodig, die kun je wel gewoon naast elkaar draaien. Dan zet je je TNS in een 'gedeelde' map dmv de TNS_ADMIN environment variabele en dan zijn er geen problemen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
@Oracle verhaal, in moeten loggen om SDK's e.d. te downloaden is lame. Sowieso is inloggen lame.

@dagelijkse update, vandaag prutsen met Git. Ben gewend aan grafische diff tools, al die apestaartjes en vage codes die je met de commandline tools terugkrijgt zeggen me niet zoveel, :p. Gitk is dan wel weer pro.

*gaat verder*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 12:54
Waarom geen tortoisegit? Dat was de enige manier waarop ik git nog een beetje begreep, door het in een svn-jasje te frutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

...hoop mensen met gezeik in VS2010
He wat is dit nou, dit was toch het VS2010-is-super-fantastisch-en-een-droom-om-mee-te-werken-topic? :+

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
zwippie schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:30:
[...]

He wat is dit nou, dit was toch het VS2010-is-super-fantastisch-en-een-droom-om-mee-te-werken-topic? :+
Meh, ik kan voor elk voordeel wel een nadeel verzinnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Is het ook, als hij het doet.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ik ben in een tools bui van de week, heb gisteren de in-house profiling tool op de schop genomen zodat ik geen 12 stappen meer hoef te ondernemen om de runtime te profilen. Het is nu nog maar een stap, namelijk op Run knop in VS duwen en vervolgens komt er na x tijd een mooi profile report uitrollen dat automatisch in de profile tool beland \o/. Daarnaast was ik het zat om 20 stappen te moeten doorlopen om een SPU job op te zetten dus er is nu een tool om buildscripts aan te passen en te genereren :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Van de week mijn oude 3d-model import/render tool ge-update naar de nieuwste FBX SDK, en skinning animatie support erin gestopt. Werkt prima voor .obj en .fbx bestanden, helaas de collada support (.dae) is nogal matig, geen enkel model dat ik probeer was 100% compleet (texture mist in material, of animation incompleet). Iemand toevallig ervaring daarmee?

Maar goed, skinning-animatie systeem in DX9 werkt wel goed, dat is mooi :)

[ Voor 5% gewijzigd door MLM op 08-04-2011 15:02 ]

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Mijn laptopscherm is eindelijk aangekomen, whoohoo. Na een maand in de customs vast te zitten, gisteren gereleased en vandaag afgeleverd bij mijn thuis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

[...]

VS2010 heeft nu inderdaad een fijne DataSet voor me gemaakt van de Oracle tabel die ik nodig heb O+

Het kostte alleen wat moeite om zo ver te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Styxxy schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:11:
Mijn laptopscherm is eindelijk aangekomen, whoohoo. Na een maand in de customs vast te zitten, gisteren gereleased en vandaag afgeleverd bij mijn thuis :).
Meestal als je een laptop koopt zit er een scherm bij :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het niet heel vaak, maar als ik het gebruik dan vind ik het best fijn werken. Wat vind jij er precies zo verschrikkelijk aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:11:
[...]

Ik gebruik het niet heel vaak, maar als ik het gebruik dan vind ik het best fijn werken. Wat vind jij er precies zo verschrikkelijk aan dan?
Vooropgesteld; text parsen is sowieso niet mijn hobby en xml heeft z'n doel, maar 9 van de 10 keer als ik text wil (zoals config files) doen voldoet een simpele scanf / linebased format ook prima en heb ik geen zin om de complete dom api na te gaan pluizen op zoek naar wat ik wil hebben. Het is namelijk werkelijk een dagtaak om een xml document fatsoenlijk te traversen zodra je geen xpath lib hebt. Verder heeft 't geen native ondersteuning voor verschillende datatypes, is het verschil tussen een node attribuut en de context van de node enorm ambigue en stoor ik me lichtelijk aan de redundantie van de open en sluit tags. Het formaat op zichzelf is vrijwel compleet nutteloos zonder de omliggende specs (dom, xpath, xslt etc).

Een aantal jaar geleden had ik een prachtige xml + xslt oplossing gemaakt voor het opengl extensie probleem, de xml kwam van een third party die 't in z'n eigen formaat had geformat en ik wilde het zo goed mogelijk naar een c++ header file omzetten. Kortom, daar hebben we xslt voor; en daar ben ik een dag of twee/drie mee aan het klussen geweest en dat werkte vervolgens een aantal jaar goed. Nou zinde me het nooit zo dat ik een .net tool had, die een xml en xslt inlas en vervolgens een c++ header file uitspuugde; het is immers niet echt een platform onafhankelijke oplossing en op een dag hield de 3rd party er mee op z'n xml document up to date te houden.

Enfin, uiteindelijk bleek dat het xml document gegenereerd was uit een andere header file ( 8)7 ) en omdat ik m'n header in een specifiek formaat wilde hebben zat er niets anders op dan die betreffende header file zelf te parsen en om te zetten. Het schrijven van een tool die de header downloadde, door een recursive decendent parser haalde en een nieuwe header uitschreef koste me aanzienlijk minder tijd (halve dag vs. twee, drie dagen) dan het schrijven van het xslt document en het vechten met de destijd erg brakke .net xslt implementatie.

Verder, en dit is geheel persoonlijk, heb ik het niet zo op gigantische bureaucratisch opgestelde specs die uiteindelijk bijna geen inhoud hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik vind xml sinds LINQ to XML in .NET niet zo vervelend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Snake schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:35:
[...]
Meestal als je een laptop koopt zit er een scherm bij :+
Klopt, maar ik was uitgegleden op het ijs (Finland...) en scherm was stuk (erg grote ster). Anyway, net 4 uurtjes bezig geweest om het te vervangen... Sommige kleine connectors waren in the process gedisconnect zonder het door te hebben. En dan telkens opnieuw zoeken en delen open vijzen :P (en sommige connectors waren niet bepaald goed bereikbaar).

En vanaf morgen eindelijk weer eens deftig kunnen devven in VS en Eclipse :-), hoef ik niet constant toolbars te hiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja gelukkig zijn er zat alternatieven ;), JSON bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:34:
[...]

Nouja gelukkig zijn er zat alternatieven ;), JSON bijvoorbeeld.
Of binary files. Maar zoals ik al zei, meestal voldoet dit:

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
char k[100] = {};
char v[100] = {};

FILE *f = fopen("config.txt", "r");

while(fscanf(f, "%[^:]:%s\n", k, v) == 2)
    printf("Found %s: %s\n", k, v);

fclose(f);

[ Voor 3% gewijzigd door PrisonerOfPain op 09-04-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Wat nou als de naam of waarde groter is dan 100 tekens? :9

YAML is ook leuk

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 09-04-2011 14:31 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Gamebuster schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:29:
Wat nou als de naam of waarde groter is dan 100 tekens? :9
Dan kies je voor in xml geembedde json ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:35:
[...]

Of binary files. Maar zoals ik al zei, meestal voldoet dit:

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
char k[100] = {};
char v[100] = {};

FILE *f = fopen("config.txt", "r");

while(fscanf(f, "%[^:]:%s\n", k, v) == 2)
    printf("Found %s: %s\n", k, v);

fclose(f);
In PHP kan dat nog iets makkelijker:
PHP:
1
$array = parse_ini_file('config.ini');

En mensen maar klagen dat het zo'n suffe taal is.. Ik weet wel waar ik het snelste in code :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
FragFrog schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:41:
[...]

In PHP kan dat nog iets makkelijker:
PHP:
1
$array = parse_ini_file('config.ini');

En mensen maar klagen dat het zo'n suffe taal is.. Ik weet wel waar ik het snelste in code :Y)
De taal word toch runtime geevalueerd, kun je net zo goed zoiets doen.

PHP:
1
require_once 'config.php';

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Kwestie van smaak wellicht, ik hou m'n configuratie data liever in ini files. Minder meuk eromheen, zeker als je niet de global namespace wil vervuilen en je met secties werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
FragFrog schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:56:
Kwestie van smaak wellicht, ik hou m'n configuratie data liever in ini files. Minder meuk eromheen, zeker als je niet de global namespace wil vervuilen en je met secties werkt :)
Ik maak al een tijdje geen applicaties van formaat meer met php, dus ik begin steeds vaker laks te krijgen aan dat soort regeltjes. Het enige wat ik er nog mee doe is m'n eigen portfolio website onderhouden (en die is ongeveer 100 regels per file) en wat one-off scriptjes die random taken voor me oplossen. Kortom ik kan me dit soort dingen redelijk veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

zo.. 2 dagen lang verhuist.. nu ff lekker nix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:48

alienfruit

the alien you never expected

Juk, parse_ini_string gebruiken. Bah, laatst nog gezeik meegehad omdat het allemaal magie uitvoerde die ik niet wilde. Kan geen | of & gebruiken in een key value etc. E.g. separator=| gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
alienfruit schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:27:
Juk, parse_ini_string gebruiken. Bah, laatst nog gezeik meegehad omdat het allemaal magie uitvoerde die ik niet wilde. Kan geen | of & gebruiken in een key value etc. E.g. separator=| gaat niet werken.
Ik neem aan dat daar de INI_SCANNER_RAW flag voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

http://nl.php.net/manual/en/function.parse-ini-file.php
Can either be INI_SCANNER_NORMAL (default) or INI_SCANNER_RAW. If INI_SCANNER_RAW is supplied, then option values will not be parsed.
Dus nee, je zit nog steeds met een blacklist aan tekens.
Note: There are reserved words which must not be used as keys for ini files. These include: null, yes, no, true, false, on, off, none. Values null, no and false results in "", yes and true results in "1". Characters ?{}|&~![()^" must not be used anywhere in the key and have a special meaning in the value

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 07-10 19:27

Matis

Rubber Rocket

Wat is Java toch weer lekker consequent; Op Linux mag ik een bestand aanmaken, wijzigen en verwijderen vanuit userspace. Op Windows mag ik het bestand aanmaken, wijzigen, maar niet verwijderen vanuit userspace.
SecurityManager.checkDelete(bestandsnaam) gaat snoeihard op zijn gezichtje onder Windows.
Het maakt overigens niet uit of Java of de gebruiker het bestand heeft aangemaakt onder Windows en Linux :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
alienfruit schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:27:
E.g. separator=| gaat niet werken.
Dan zet je'm toch tussen quotes? :?
If a value in the ini file contains any non-alphanumeric characters it needs to be enclosed in double-quotes (").
En dan kun je prima seperator = "|" gebruiken in je ini tenminste, net hier even getest in een PHP5.3 install en die doet er niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
afraca schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:57:
http://nl.php.net/manual/en/function.parse-ini-file.php
[...]
Dus nee, je zit nog steeds met een blacklist aan tekens.
[...]
In dat geval heb je zo zelf een ini parser geschreven.

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
FILE *f = fopen("test.txt", "r");

char s[256], k[256], v[256], l[256];
int m = 0;

while(
       (m = fscanf(f, "[%[^]\n]]\n", s)) == 1 
    || (m = fscanf(f, "%[^:\n]:%[^\n]\n", k, v)) == 2)
{
    if(m == 1) printf("Section: %s\n", s);
    else if(m == 2) printf(" - Key value pair: %s: %s\n", k, v);

// skip comments & empty lines
    fscanf(f, "#%[^\n]", l);
    fscanf(f, "%[\t \n]", l);
}

fclose(f);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

en morgen weer maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Matis schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:57:
Wat is Java toch weer lekker consequent;
Ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
Als /iedereen/ afspreekt dat 't morgen zondag is, dan is dat zo. Idee? >:)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Freeaqingme schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:22:
[...]

begin maar eens met de bedrijfsleiders, dan komen we mss nog ergens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Freeaqingme schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:22:
[...]

Liever niet :) Heb geld nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C:
1
#define maandag zondag

Zoiets?

Edit:
Bij nader inzien is een regex misschien toch handiger...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:04:
C:
1
#define maandag zondag

Zoiets?

Edit:
Bij nader inzien is een regex misschien toch handiger...
Mijn OS is Engels. En nu?

Pagina: 1 ... 124 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak