De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35
Gadverdamme, wat is het aanroepen van legacy WSE services met WCF toch een drama. Vooral als de service die je aanroept zich net niet helemaal aan de standaard houd... :(

* D-Raven geeft t nog een half uurtje..

Als het dan nog niet werkt dan gaat er een mailtje richting het bedrijf achter die service. Jullie zeggen dat jullie .Net integratie ondersteunen? Laat maar een werkend code voorbeeld zien van hoe je die service in .Net aanroept.

Grote kans dat ze met een asmx implementatie op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En, wie heb je verrot gescholden? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:12:
Jullie zeggen dat jullie .Net integratie ondersteunen? Laat maar een werkend code voorbeeld zien van hoe je die service in .Net aanroept.

Je kunt een service natuurlijk ook nog gewoon als oude Web Reference toevoegen ("Add Service Reference">Advanced>"Add Web Reference"). Ik heb al een aantal services gezien die het dan wel goed doen, terwijl het met WCF niet zo makkelijk aan de praat te krijgen was.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
BtM909 schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:49:
En, wie heb je verrot gescholden? :P
:D. Ik heb een mail die kant uit gegooid. Kreeg al snel een reactie terug dat ze "erop terug zullen komen" :P. Aangezien ik nog steeds niks heb, zullen ze wel geen voorbeeld hebben liggen oid.
Woy schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:52:
[...]

Je kunt een service natuurlijk ook nog gewoon als oude Web Reference toevoegen ("Add Service Reference">Advanced>"Add Web Reference"). Ik heb al een aantal services gezien die het dan wel goed doen, terwijl het met WCF niet zo makkelijk aan de praat te krijgen was.
Dat klopt, dan krijg je inderdaad een asmx webservice gegenereerd. Maar de WSDL die ze aanbieden op hun service is niet compleet, de WSE configuratie wordt niet volledig beschreven waardoor ook dat fout gaat.
Hij genereert wel een proxy, maar dat ding daadwerkelijk gebruiken werkt niet omdat je dan WSE gerelateerde fouten krijgt.
Hier kwam ik overigens pas achter nadat ik de email stuurde.. dacht eerst dat een proxy server dingen zat te verstieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kwam net in code van derden iets leuks tegen:
C#:
1
2
3
public void outpoepFoo() {
...
}

:X Dat krijg je als je consequent zegt dat functies dingen uitpoepen :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
een void poept niets uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

System.Console.WriteLine("Drol"); is ook uitpoepen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
D-Raven schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:12:
Gadverdamme, wat is het aanroepen van legacy WSE services met WCF toch een drama. Vooral als de service die je aanroept zich net niet helemaal aan de standaard houd... :(

* D-Raven geeft t nog een half uurtje..

Als het dan nog niet werkt dan gaat er een mailtje richting het bedrijf achter die service. Jullie zeggen dat jullie .Net integratie ondersteunen? Laat maar een werkend code voorbeeld zien van hoe je die service in .Net aanroept.

De webservice standaard is zo simpel. De WCF en .Net wsdl interpreters zijn niet zo slim als de meeste super simpele webservices. Suck it up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Serieus waarom krijg ik ook altijd mensen met weinig verstand aan de support >.<

Ik mail:
Hey there,

I'm actually looking for some info regarding the RPC API which I can't find anywhere in the documentation.

I opted to work with secret keys, for this purpose I made a system that can generate a secret key for me. I tested this a lot but now I can't find where I could remove those keys. I would like to know where these are stored on the server and how I can manage them without actually knowing the key so I don't have to delete them one by one.
Krijg ik dit terug:
Hello Jeffrey,

Thank you for contacting Parallels Customer Support.

Please be informed that the license key needs to be uploaded to the server every month. We do not have much information where the license key is located in the server.

Jeffrey, I will provide you the license upload steps which may help you in this issue.

Log in to Plesk Control Panel:

1.On your Home page, click ‘Tools & Utilities’ > ’License Management’.

2.Click the ‘Upload Key’ icon.

3.Specify the path to the license key file location: enter the path into the input box provided, or click Browse to browse for the desired location.

4.Select the “Replace the currently installed license key with the selected one” check box.

5.Click OK to submit.

Please feel free to contact us for any further assistance.

Thank you for choosing Parallels.

Have a great day!

Thanks,
--
************ (z'n naam)
Customer Support Engineer
|| Parallels

Knowledge Base http://kb.parallels.com
Waar in mijn hele email heb ik het over licenties gehad? |:( |:( |:(

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarschijnlijk heeft hij "RPC" over het hoofd gezien... en een license key is ook secret dus ja :')

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46

Jeffroiscool

Proud DD Member! :D

Alex) schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:08:
Waarschijnlijk heeft hij "RPC" over het hoofd gezien... en een license key is ook secret dus ja :')
Meh, heb het ondertussen al gevonden, gewoon handmatig in de PSA database -.-

Stom dat ze de support voor secret keys zo slecht geregeld hebben, maarja moet het er maar me doen he xD

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
barfieldmv schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:32:
[...]

De webservice standaard is zo simpel. De WCF en .Net wsdl interpreters zijn niet zo slim als de meeste super simpele webservices. Suck it up.
Als je even leest dan zul je er achter komen dat het probleem voornamelijk ligt bij hoe WSE is toegepast in de service waarmee ik tracht te communiceren.

Verder is de opmerking: "De WCF en .Net wsdl interpreters zijn niet zo slim als de meeste super simpele webservices." niet helemaal correct.

WCF implementeert de WSE standaard perfect. Iets te perfect. Binnen de WSE specificatie zijn er namelijk op sommige plekken wat gaten betreft beveiliging. WCF verbeterd hier op. Zo is het niet mogelijk om Basic als authenticatie mechanisme te hebben en je service NIET over ssl te hosten. WCF pikt dat gewoonweg niet, terwijl het volgens de WSE standaard wel mag.
Zo zijn er nog wat meer dingetjes, dit zijn vaak de hoofdredenen waarom het communiceren met een WSE service in WCF lastig is.

Als je dit combineert met het feit dat de wsdl niet de complete WSE configuratie van de service bevatte, dan blijft het deel wat je mist gis werk.

Ik ga niet zitten gissen hoe zij hun service hebben ingericht mbt WSE. Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Morgen (of later deze week) met Hadoop prutsen. Vind ik leuk.

Vandaag nieuwe (high-end Dell) laptop geïnstalleerd. Vind ik ook leuk.

Windows (7) die met 4 GB aan geheugen en niet eens zoveel programma's open gaat zeuren over geheugengebruik. Vind ik niet leuk :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YopY schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:44:
Windows (7) die met 4 GB aan geheugen en niet eens zoveel programma's open gaat zeuren over geheugengebruik. Vind ik niet leuk :'(.
Hoewel wat meer geheugen zeker een stuk fijner is, heb ik laatst ook 2 maanden met een Win7 systeem met 4 GB geheugen gewerkt, en eigenlijk heb ik daar niet echt problemen mee gehad. En ik heb doorgaans best een hoop programma's open ( Meerdere VS.NET instanties, een aantal Remote desktops, Outlook, Word, Browser en soms nog wat andere IDE's ). Alleen bij het gebruik van VM's is meer geheugen zeker wel aan te raden.

Maar zelfs bij mijn Win7 media center met maar 2 GB draait het allemaal wel lekker, al heb ik daar nooit echt veel applicaties open staan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19

Dan moet er echt iets goed mis zijn, ik werk al een jaar met Windows 7 met 4GB geheugen en heb vaak meerdere instanties van Visual Studio open + een draaiend programma +_ WMP + Opera met een dozijn tabs + een pdf reader met wat documentatie, en ik heb nog nooit een melding van Windows gehad, man ik zou niet eens weten hoe ik bij normaal gebruik mijn geheugen nog meer zou kunnen belasten :P.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
d:)b

Ik moet zelf nog een excuus verzinnen daar iets mee te gaan doen.
d:)b Ik ben ook aan een nieuwe toe.
-O-

Heb je niet stom toevallig het virtueel geheugen sterk gelimiteerd? Zelfs op dat ouwe barrel van mij krijg ik die melding nooit. Hij gaat gewoon als een gek swappen (ook zo fijn met een oude HD met een transfersnelheid van ongeveer 1 byte per eeuw).

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:22
roy-t schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:05:
Dan moet er echt iets goed mis zijn, ik werk al een jaar met Windows 7 met 4GB geheugen en heb vaak meerdere instanties van Visual Studio open + een draaiend programma +_ WMP + Opera met een dozijn tabs + een pdf reader met wat documentatie, en ik heb nog nooit een melding van Windows gehad, man ik zou niet eens weten hoe ik bij normaal gebruik mijn geheugen nog meer zou kunnen belasten :P.
Idem, maar dan met windows 7 op mijn development laptop. Anderhalf GB geheugen, UltraEdit, MySQL workbench, RDC, een dozijn tabs in Maxthon en een paar tabs in Chrome en Firefox ernaast open, geen enkel probleem. Mind you, het is niet de snelste machine ooit (en mijn workstation heeft ook gewoon 8GB geheugen wat ik zelden volledig benut :+) maar heb nog nooit een melding gehad over te weinig geheugen :?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mijn laptop klaagt niet over geheugen maar is de laatste tijd wel zo traag als dikke stront als ik in VS 2010 zit :(

Heb een projectje met 5 websites en 2 libraries welke over het algemeen vrij snel reageerden en een compile duurde ook niet zo lang. Heb vorige week een WPF applicatie toegevoegd aan de solution en sindsdien is het niet meer vooruit te branden. Sowieso is de performance om te janken als ik in de GUI editor zit, maar ook compile duurt ineens een stuk langer. De GUI is ontzettend simpel (3 knoppen, 2 datagrids en een inputbox) maar VS 2010 is soms echt niet vooruit te branden. Nu is mijn hardware niet super deluxe, maar een i3 met 4GB geheugen zou een dergelijk simpel projectje toch wel moeten kunnen trekken. Op de zelfde machine performt en compilet een flink webproject wel met redelijke snelheid.

De WPF editor trekt zelfs een i5 volledig plat als hij de kans krijgt. Ik snap niet waarom dat ding zo traag moet zijn. Had gehoopt dat SP1 de boel wat zou verbeteren, maar dat is dus helaas niet het geval. :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.Gertjan. schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:43:
[...]

Mijn laptop klaagt niet over geheugen maar is de laatste tijd wel zo traag als dikke stront als ik in VS 2010 zit :(

Heb een projectje met 5 websites en 2 libraries welke over het algemeen vrij snel reageerden en een compile duurde ook niet zo lang. Heb vorige week een WPF applicatie toegevoegd aan de solution en sindsdien is het niet meer vooruit te branden. Sowieso is de performance om te janken als ik in de GUI editor zit, maar ook compile duurt ineens een stuk langer. De GUI is ontzettend simpel (3 knoppen, 2 datagrids en een inputbox) maar VS 2010 is soms echt niet vooruit te branden. Nu is mijn hardware niet super deluxe, maar een i3 met 4GB geheugen zou een dergelijk simpel projectje toch wel moeten kunnen trekken. Op de zelfde machine performt en compilet een flink webproject wel met redelijke snelheid.

De WPF editor trekt zelfs een i5 volledig plat als hij de kans krijgt. Ik snap niet waarom dat ding zo traag moet zijn. Had gehoopt dat SP1 de boel wat zou verbeteren, maar dat is dus helaas niet het geval. :(
De UI editor in VS is altijd al een monster geweest. Heb nog niet veel met WPF gedaan hoor dus misschien kan het helemaal niet, maar wellicht is het gebruiken van Expression Blend voor de schermen sneller?
(met niet kunnen bedoel ik het niet rechtstreeks kunnen openen van de xaml views)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:07:
[...]

De UI editor in VS is altijd al een monster geweest. Heb nog niet veel met WPF gedaan hoor dus misschien kan het helemaal niet, maar wellicht is het gebruiken van Expression Blend voor de schermen sneller?
(met niet kunnen bedoel ik het niet rechtstreeks kunnen openen van de xaml views)
Ik kan me herinneren dat de editor voor WinForms wel vrij redelijk was, maar goed dan heb ik het over VS2008. De ASP.NET/HTML editor heb ik nooit gebruikt, erg slechte ervaring mee, de oude versies hadden er nogal een handje van om je HTML code te slopen en daarnaast gaf hij vaak de styles incorrect weer. Schrijf over het algmeen mijn HTML lekker met de hand. :P
De eerste versies van VisualStudio waren qua HTML output niet veel beter dan FrontPage. Als je daar alleen de view al opende werd je HTML verbouwd.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.Gertjan. schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:21:
[...]

Ik kan me herinneren dat de editor voor WinForms wel vrij redelijk was, maar goed dan heb ik het over VS2008. De ASP.NET/HTML editor heb ik nooit gebruikt, erg slechte ervaring mee, de oude versies hadden er nogal een handje van om je HTML code te slopen en daarnaast gaf hij vaak de styles incorrect weer. Schrijf over het algmeen mijn HTML lekker met de hand. :P
De eerste versies van VisualStudio waren qua HTML output niet veel beter dan FrontPage. Als je daar alleen de view al opende werd je HTML verbouwd.
Dat is precies dezelfde ervaring die ik heb. Performance is ook een probleem bij de aspx editor. Vooral als het scherm wat complexer wordt. Op het moment dat je zo'n scherm opent gaat hij naast alle directe references (usercontrols e.d.), ook alle andere schermen in dezelfde directory scannen in compileren. Om helemaal gestoord van te worden. Heb nog niet in vs2010 aspx pagina's geopend dus ben benieuwd of dit verbeterd is.

Maar kwa opmaak, styles en html layouting is de aspx editor helemaal zo slecht nog niet, maar goed ik gebruik ook Resharper, ik weet zo even niet wat die allemaal voor me doet in de aspx editor, dus misschien heb ik een verkeerd beeld van de vanilla aspx editor.

Kwa performance beïnvloed Resharper de aspx editor wel overigens, vooral in grote projecten scheelt het aanzienlijk als je Resharper uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:58
D-Raven schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:07:
[...]

Als Expression Blend is geinstalleerd komt er een "edit in expression blend" optie in de contextmenu's van xaml bestanden te staan :)
Zelf hier geen problemen met zowel de UI editor als Expression Blend. EB presteert overigens wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:44:
[...]

Als Expression Blend is geinstalleerd komt er een "edit in expression blend" optie in de contextmenu's van xaml bestanden te staan :)
Zelf hier geen problemen met zowel de UI editor als Expression Blend. EB presteert overigens wel iets beter.
Mmm, toch eens naar kijken dan. Hoewel het opstarten van een extra tool (EB) misschien de performance nog verder negatief beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Expression Blend werkt ook gewoon op dezelfde core als Visual Studio, dus ik verwacht niet dat die designer opeens heel anders is. Er is alleen een andere skin voor ontwikkeld, die meer op het designen van UI's is gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Hydra schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:11:
-O-

Heb je niet stom toevallig het virtueel geheugen sterk gelimiteerd? Zelfs op dat ouwe barrel van mij krijg ik die melding nooit. Hij gaat gewoon als een gek swappen (ook zo fijn met een oude HD met een transfersnelheid van ongeveer 1 byte per eeuw).
Heb ik nagekeken, staat op automagisch dus dat zou goed moeten zijn. Er waren ook geen grote geheugenslurpende applicaties open, voor zover ik in geheugenbeheer kon zien (300 MB voor Eclipse, misschien). Ach, vandaag verder prutsen.

Op m'n vorige laptop werd het geheugen iig een stuk zwaarder belast, Eclipse, Tomcat, Firefox met te zware backend en grote logfiles, zat al gauw op 1000 MB, zonder gezeur.

Rant: Thuiswerken omdat je achter deze trein zat. -O- Als de bus niet verlaat was door file had ik daar ingezeten... alhoewel ik dan nog wel op het werk gekomen was x).

* YopY gaat z'n geld terugclaimen bij NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:50:
Expression Blend werkt ook gewoon op dezelfde core als Visual Studio, dus ik verwacht niet dat die designer opeens heel anders is. Er is alleen een andere skin voor ontwikkeld, die meer op het designen van UI's is gericht.
In 2008 iig niet, daarmee is het gewoon een crime om WPF schermen te designen 8)7. 2010 is inderdaad al een heel stuk fijner.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2011 10:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:39:
[...]

In 2008 iig niet, daarmee is het gewoon een crime om WPF schermen te designen 8)7. 2010 is inderdaad al een heel stuk fijner.
Ik heb het inderdaad over 2010, de WPF designer in 2008 is gewoon compleet onbruikbaar. Al heeft de 2010 designer ook wel eens zijn kuren, maar meestal probeer ik toch zo veel mogelijk direct in XAML te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 05-04-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
.Gertjan. schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:43:
Ik had van de week VS2010 open staan, samen met Eclipse, een paar tools die ik nodig heb die samen ongeveer 500MB geheugen gebruiken) en dan zijn de virusscanner en secunia (waar ik geen controle over heb) ook nog aan het draaien. En dat op een laptop van 4 jaar oud met 2GB RAM waar ook echt 0MB van vrij was. Oh, en waar een retetrage HD in zit. Dat was een beetje een /wrist momentje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 09:23
YopY schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:37:
[...]
Rant: Thuiswerken omdat je achter deze trein zat. -O- Als de bus niet verlaat was door file had ik daar ingezeten... alhoewel ik dan nog wel op het werk gekomen was x).

* YopY gaat z'n geld terugclaimen bij NS.
Ben toch blij dat je niet in de trein zelf zat, wie weet hoe mis het was gegaan dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WTF, smsje van Vodafone

"Over een paar dagen ben je jarig. Wij willen je alvast hartelijk feliciteren en een hele fijne dag toewensen."

Ben zaterdag pas jarig. Zijn ze bang dat hun eigen SMS veel te laat aankomt oid? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hydra schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:27:
[...]

Ik had van de week VS2010 open staan, samen met Eclipse, een paar tools die ik nodig heb die samen ongeveer 500MB geheugen gebruiken) en dan zijn de virusscanner en secunia (waar ik geen controle over heb) ook nog aan het draaien. En dat op een laptop van 4 jaar oud met 2GB RAM waar ook echt 0MB van vrij was. Oh, en waar een retetrage HD in zit. Dat was een beetje een /wrist momentje :(
Ach, ik heb net een nieuwe laptop van het werk. Whooping 6G intern geheugen, samen met.......

Windows 7 32 bit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet dat het slecht is om andermans medicijnen te slikken, maar wat een rust in mijn hoofd na het slikken van ritalin. Het programmeren gaat stukken beter zo:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22

beany

Meeheheheheh

.oisyn schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:59:
WTF, smsje van Vodafone

"Over een paar dagen ben je jarig. Wij willen je alvast hartelijk feliciteren en een hele fijne dag toewensen."

Ben zaterdag pas jarig. Zijn ze bang dat hun eigen SMS veel te laat aankomt oid? 8)7
Dat smsje kreeg ik ook, zat me er ook over te verbazen. Verstuur dat ding dan op de dag zelf, is wel leuker... voorpret voor je verjaardag, die leeftijd ben ik al ontgroeid :P
Janoz schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:29:
[...]

Ach, ik heb net een nieuwe laptop van het werk. Whooping 6G intern geheugen, samen met.......

Windows 7 32 bit.
Ik ken het probleem. Weliswaar 'slechts' 4GB geheugen hier, maar ook Win7 32 bits. Toch 400MB of zo dat ik niet kan gebruiken.

Ik ben dan geen game ontwikkelaar, maar als ik soms lees wat die voor een bakken hebben(12GB geheugen is vrij normaal) denk ik toch 'arme ik'.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Daarvoor hoef je echt geen game ontwikkelaar te zijn hoor. Als ik zie wat ik af en toe lokaal aan het draaien ben dan kan ik die 6G ook wel erg goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra

Windows 7 32 bit.
Ruilen? Nee dacht ik al :P
Janoz schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:47:
Daarvoor hoef je echt geen game ontwikkelaar te zijn hoor. Als ik zie wat ik af en toe lokaal aan het draaien ben dan kan ik die 6G ook wel erg goed gebruiken.
Yup. Een C# en een Java omgeving open op hetzelfde moment, met daarnaast een database die veel memory gebruikt en nog wat andere tools.

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 05-04-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Windows 7 32 bit.
Gewoon herinstalleren met een 64-bit OS dus.

* Alex) haat voorgeïnstalleerde Windows-installaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Encrypted HDD en een gelocked BIOS. Weinig kans dus.

Oh, en als kersje op de taart uiteraard ook nog de prachtige slowdownservice van McAfee ;).

Maar verder klaag ik niet hoor. Mijn vorige laptop was al helemaal op (Lenovo T61)

[ Voor 63% gewijzigd door Janoz op 05-04-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Janoz schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:52:

Oh, en als kersje op de taart uiteraard ook nog de prachtige slowdownservice van McAfee ;).

Maar verder klaag ik niet hoor. Mijn vorige laptop was al helemaal op (Lenovo T61)
Lame...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22

beany

Meeheheheheh

Janoz schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:52:

Ik zou bijna denken dat je hier naast me zit......

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
@Janoz: Je nieuwe laptop is een Toshiba?
Daar heb ik al een aantal keer een mooi blauw kleurtje gezien.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v380/Druchii_Lord/Typischeads.png

Typisch :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tja. Niveau is niet meer wat het geweest is idd :)

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/iw7z9f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Developper"...aan die ad erger ik me zo ontzettend erg. Hoe kan je dat nou verkeerd spellen? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:51:
"Developper"...aan die ad erger ik me zo ontzettend erg. Hoe kan je dat nou verkeerd spellen? :')
Inderdaad. Misschien ben ik dan een zeurderig type maar afgezien van dat ik niet als PHP developer zou willen werken zou zo'n bedrijf meteen afvallen. Kennelijk alleen geld voor een low-budget recruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
Hydra schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:57:
[...]

Inderdaad. Misschien ben ik dan een zeurderig type maar afgezien van dat ik niet als PHP developer zou willen werken zou zo'n bedrijf meteen afvallen.
En als het om een baan als applicatie-ontwikkelaar en -architect gaat waarbij je toevallig de taal PHP moet gebruiken? ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dan zou ik het nog niet willen. PHP :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

SPee schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:18:
@Janoz: Je nieuwe laptop is een Toshiba?
Daar heb ik al een aantal keer een mooi blauw kleurtje gezien.
Yep, gelukkig wel 'de zwarte' en niet dat grijze tussenmodel. Maar blauwe schermen heb ik nog niet gezien. Binnenkort maar wel eens ff naar India de opmerking sturen dat ik niks aan de extra 2G heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Freeaqingme schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:05:
[...]

En als het om een baan als applicatie-ontwikkelaar en -architect gaat waarbij je toevallig de taal PHP moet gebruiken? ;)
Die functies hebben ze daar niet. Wel aplikatie-ontwikelaar en -argitekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
.oisyn schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:59:
WTF, smsje van Vodafone

Ik heb vandaag mijn smsje van Tmobile gekregen, terwijl ik morgen jarig ben. Ook zo vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:27:
enkele maanden geleden ploeterde ik nog met 500MB op een Dell 610 :z :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07

Matis

Rubber Rocket

Episch, ik heb zojuist een beetje zitten graven in een oude map op mijn webhostje, kwam ik het volgende tegen: http://matis-digital.com/meuk/clock/
Het is dus een klok, maar dan van een afbeelding door PHP gegeneerd, dat heeft me toentertijd een hoop bloed, zweet en tranen gekost :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waar is die rand parameter voor?
.edit: oh, zeker om caching problemen te verhelpen? :)

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.oisyn schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:13:
Waar is die rand parameter voor?
.edit: oh, zeker om caching problemen te verhelpen? :)
Check, stomme intelligente browsers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 09-10 20:04

Sebazzz

3dp

Handig dat MSBuild, om een tijdelijke one-click extractor te maken voor een applicatie met meerdere bestanden:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<Target Name="BeforeBuild">
    <RemoveDir Directories="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\Deploy" ContinueOnError="false" />
    <Delete ContinueOnError="false" Files="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\App.exe" />
    <Delete ContinueOnError="false" Files="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\App.7z" />
  </Target>
  <Target Name="AfterBuild" Condition="'$(ConfigurationName)' == 'Release'">
    <MakeDir Directories="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\Deploy" ContinueOnError="false" />
    <MakeDir Directories="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\Deploy\Audio" ContinueOnError="false" />
    <CreateItem Include="$(MSBuildProjectDirectory)\$(OutputPath)*.dll;$(MSBuildProjectDirectory)\$(OutputPath)$(MSBuildProjectName).exe">
      <Output TaskParameter="Include" ItemName="DeploymentFiles" />
    </CreateItem>
    <CreateItem Include="$(MSBuildProjectDirectory)\$(OutputPath)Audio\**\*.*">
      <Output TaskParameter="Include" ItemName="MediaDeploymentFiles" />
    </CreateItem>
    <Copy DestinationFolder="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\Deploy" ContinueOnError="false" OverwriteReadOnlyFiles="true" SkipUnchangedFiles="false" SourceFiles="@(DeploymentFiles)" />
    <Copy DestinationFolder="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\Deploy\Audio\%(RecursiveDir)" ContinueOnError="false" OverwriteReadOnlyFiles="true" SkipUnchangedFiles="false" SourceFiles="@(MediaDeploymentFiles)" />
    <Exec Condition="Exists('C:\Program Files\7-Zip\7z.exe')" ContinueOnError="false" WorkingDirectory="$(MSBuildProjectDirectory)\bin" Timeout="300000" Command="&quot;C:\Program Files\7-Zip\7z.exe&quot; a App.7z .\Deploy\*" />
    <Exec Condition="Exists('C:\Program Files\7-Zip\7zSD.sfx')" ContinueOnError="false" WorkingDirectory="$(MSBuildProjectDirectory)\bin" Timeout="300000" Command="copy /b &quot;C:\Program Files\7-Zip\7zSD.sfx&quot; + &quot;$(MSBuildProjectDirectory)\DeployInstallerConfig.txt&quot; + &quot;$(MSBuildProjectDirectory)\bin\App.7z&quot; App.exe" />

<Delete ContinueOnError="true" Files="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\App.7z" />
    <RemoveDir Directories="$(MSBuildProjectDirectory)\bin\Deploy" ContinueOnError="true" />
    <Message Importance="normal" Text="App is built in RELEASE mode." />
  </Target>

Het ziet er alleen niet zo netjes meer uit omdat VS in mijn projectbestand heeft zitten roeren :(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

Matis schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:46:
Episch, ik heb zojuist een beetje zitten graven in een oude map op mijn webhostje, kwam ik het volgende tegen: http://matis-digital.com/meuk/clock/
Het is dus een klok, maar dan van een afbeelding door PHP gegeneerd, dat heeft me toentertijd een hoop bloed, zweet en tranen gekost :P
en nu een html5 versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Die zal makkelijker het probleem kunnen voorkomen dat 'ie af en toe een seconde 'overslaat' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Hydra schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:42:
[...]

Die zal makkelijker het probleem kunnen voorkomen dat 'ie af en toe een seconde 'overslaat' :)
Dat lijkt me nu al redelijk makkelijk te voorkomen door de setTimeout een stuk omlaag te knallen; of iig op de hele seconde te houden ipv 1111ms. Nu word er namelijk 1 op de 9 keer een seconde overgeslagen.

[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 05-04-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:49:
Dat lijkt me nu al redelijk makkelijk te voorkomen door de setTimeout een stuk omlaag te knallen; of iig op de hele seconde te houden ipv 1111ms. Nu word er namelijk 1 op de 9 keer een seconde overgeslagen.
Ja, gewoon 10 refreshes per seconde. Klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Hydra schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:51:
[...]

Ja, gewoon 10 refreshes per seconde. Klaar :P
't Is maar net hoe vloeiend je dat ding rond wilt zien draaien natuurlijk; al hangt dat ook af van de accuracy van de gebruikte time af (en of dat nauwkeuriger is dan 1 seconde). Zoals het er nu aan toe gaat word 'ie minder dan eens per seconde gerefreshed. Het is maar net waar je waarde aan hecht.

[ Voor 14% gewijzigd door PrisonerOfPain op 05-04-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Wat nou als je toevallig 2 keer hetzelfde resultaat van random krijgt? :P

Hopelijk gaat de browser nu niet iedere seconde cache'n :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Gamebuster schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:55:
Wat nou als je toevallig 2 keer hetzelfde resultaat van random krijgt? :P
Dan heb je een verschrikkelijk slechte pnrg te pakken en zou ik je adviseren de betreffende browser te patchen dan wel een bugreport in te dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PrisonerOfPain schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:13:
[...]

Dan heb je een verschrikkelijk slechte pnrg te pakken en zou ik je adviseren de betreffende browser te patchen dan wel een bugreport in te dienen.
Random kan gewoon 2 keer hetzelfde resultaat opleveren. Als het een eis was dat het altijd een ander nummer was, is het geen random meer. De kans is gewoon verschrikkelijk klein :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 06-04-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Gamebuster schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:14:
[...]

Random kan gewoon 2 keer hetzelfde resultaat opleveren. Als het een eis was dat het altijd een ander nummer was, is het geen random meer. De kans is gewoon verschrikkelijk klein :P
Ja, en een van de kenmerken van een goede random number generator is dat dit heel zelden tot niet voorkomt. Als je al problemen tegenkomt bij een klok die eens per seconde random() aanroept kun je je afvragen hoe goed de implementatie in elkaar steek. Er zijn prima algoritme hier die weinig tot geen last van hebben. Vandaar mijn advies voor een patch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gamebuster schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:14:
[...]

PRNG zijn danook niet random, dat ze een gelijkmatige verdeling geven is zelfs een voorwaarde (of in ieder geval een bekende eigenschap). Als ik met een munt kop gooi, is de kans dat ik daarna weer kop gooi gewoon 50%. Bij een PRNG is dat dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Kan je je server geen HTTP header met no-cache laten meegeven?

Daarnaast, als je toch JavaScript gebruikt, zou ik hem lekker overnieuw doen met canvas ja. Ook geen gezeur met skippende secondes of andere vertragingen meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Hydra schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:25:
[...]

PRNG zijn danook niet random, dat ze een gelijkmatige verdeling geven is zelfs een voorwaarde (of in ieder geval een bekende eigenschap).
Een uniforme verdeling is geen verplichte eigenschap van een prngs; je kunt prima een prng maken die volgens een normale verdeling getallen uitspuugt.
Als ik met een munt kop gooi, is de kans dat ik daarna weer kop gooi gewoon 50%. Bij een PRNG is dat dus niet zo.
Dat is wel wat "gelijkmatige verdeling" impliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Mei schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:33:
Kan je je server geen HTTP header met no-cache laten meegeven?

Daarnaast, als je toch JavaScript gebruikt, zou ik hem lekker overnieuw doen met canvas ja. Ook geen gezeur met skippende secondes of andere vertragingen meer :P
Kan ook prima zonder canvas.

CSS transform. Zelfs IE7+ kent een transform-variant AFAIK.

Een canvas maken lijkt me een beetje overkill voor 3 draaiende plaatjes

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 06-04-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:13:
[...]

Sorry maar dat is echt onzin. Een PRNG die zo is ontworpen dat 2 queries achter elkaar nooit hetzelfde getal opleveren zou ik zelfs klassificeren als een slechte PRNG.

Die kans hoort gewoon 1/RAND_MAX te zijn (voor een uniforme PRNG, wat alle built-in PRNG's wel zijn), en niet 0. Maar jij beweert dus dat de enige goede 1-bit PRNG degene is die { ..., 0, 1, 0, 1, 0, 1, 0, 1, ... } genereert?

<insert bekende Dilbert comic>

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2011 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
.oisyn schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:39:
[...]

U vraagt, wij draaien: Afbeeldingslocatie: http://web.archive.org/web/20011027002011/http://dilbert.com/comics/dilbert/archive/images/dilbert2001182781025.gif

Mag ik ook xkcd even pluggen? :D
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/random_number.png

[ Voor 6% gewijzigd door Freeaqingme op 06-04-2011 01:48 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:39:
[...]

Sorry maar dat is echt onzin. Een PRNG die zo is ontworpen dat 2 queries achter elkaar nooit hetzelfde getal opleveren zou ik zelfs klassificeren als een slechte PRNG.

Die kans hoort gewoon 1/RAND_MAX te zijn (voor een uniforme PRNG, wat alle built-in PRNG's wel zijn), en niet 0. Maar jij beweert dus dat de enige goede 1-bit PRNG degene is die { ..., 0, 1, 0, 1, 0, 1, 0, 1, ... } genereert?

Dat is nou het leuke van de menselijke interpretatie van random getallen, mensen willen graag een verband zien en raken dus in de war als er 2x hetzelfde uit komt. Veel mensen zien een reeks als 1 1 1 2 2 2 niet als random terwijl de kans net zo groot is als 1 5 3 6 8 2 (wat men wel direct als random accepteert). Aan mensen die deze verbanden zoeken verdienen casino's jaarlijks miljoenen. Bij sommige roulette tafels hangt ook een bord met de laatste cijfers, mensen denken dan verbanden te zien en roepen dan: "Nu moet het zwart worden, kijk maar naar de laatste resultaten". Dat soort mensen roepen ook bij bijvoorbeeld kop/munt dat er met de resultaten is geknoeid als er 10x achter elkaar kop wordt gegooid.

Toen ik de discussie over random las schoot ook meteen het dilbert stripje me te binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 20:00

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 07:38:
[...]

Dat is nou het leuke van de menselijke interpretatie van random getallen, mensen willen graag een verband zien en raken dus in de war als er 2x hetzelfde uit komt. Veel mensen zien een reeks als 1 1 1 2 2 2 niet als random terwijl de kans net zo groot is als 1 5 3 6 8 2 (wat men wel direct als random accepteert). Aan mensen die deze verbanden zoeken verdienen casino's jaarlijks miljoenen. Bij sommige roulette tafels hangt ook een bord met de laatste cijfers, mensen denken dan verbanden te zien en roepen dan: "Nu moet het zwart worden, kijk maar naar de laatste resultaten". Dat soort mensen roepen ook bij bijvoorbeeld kop/munt dat er met de resultaten is geknoeid als er 10x achter elkaar kop wordt gegooid.

Toen ik de discussie over random las schoot ook meteen het dilbert stripje me te binnen :P
En toch geldt ook, dat de kans op 10x rood achter elkaar, kleiner is als 2x rood achter elkaar (in je roulette voorbeeld). (#edit: even anders verwoorden)

Het lijkt erg logisch om te denken, dat bij de 50% kans op 1 of 0 (welke random is) een reeks van 10x dezelfde waarde (uit random 1 of 0) achter elkaar, veel minder waarschijnlijk is dan tweemaal dezelfde waarde.

* Hoogie2004 is zijn bestelformuliertje in aan het vullen voor een Ipad2 van de baas _/-\o_ (zelf zou ik hem niet kopen btw, veel te prijzig)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-04-2011 08:08 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Hoogie2004 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 07:44:
[...]

En toch geldt ook, dat de kans op 10x rood achter elkaar, kleiner is als 2x rood achter elkaar (in je roulette voorbeeld).
Geen idee hoe roulette werkt, maar ik weet zeker dat op het moment dat 8x gespeeld is, en er geen enkele keer rood was, er dezelfde kans is dat er rood gegooit word dan wanneer al de 8 vorige keren er rood gegooit werd.

Kansberekening is niet altijd intutief. Het mooiste voorbeeld is het Driedeurenprobleem. Er zijn zelfs wiskundigen geweest die zweerden dat de kans gelijk waren voor deur wisselen of niet.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hoogie2004 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 07:44:
[...]

En toch geldt ook, dat de kans op 10x rood achter elkaar, kleiner is als 2x rood achter elkaar (in je roulette voorbeeld).

* Hoogie2004 is zijn bestelformuliertje in aan het vullen voor een Ipad2 van de baas _/-\o_ (zelf zou ik hem niet kopen btw, veel te prijzig)
Nee hoor, de kans op RRZZZZZZZZ is net zo groot als RRRRRRRRRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

.Gertjan. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:05:
Of net zo groot als GGGGGGGGGG Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L5CTNeNRSeqGoDlEWVIWw53W/full.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
.Gertjan. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:05:
[...]

Maar als je zegt, twee keer rood achter elkaar, dan zijn in ieder geval de volgende opties ook ok:
ZRRZZZZZZZ
ZZRRZZZZZZ
ZZZRRZZZZZ
ZZZZRRZZZZ
ZZZZZRRZZZ
ZZZZZZRRZZ
ZZZZZZZRRZ
ZZZZZZZZRR

Daarnaast, waarschijnlijk accepteer je ook opties waar nog andere keren rood gegooit wordt, of 3x keer achter elkaar. In dat opzicht is de kans op 2x rood achter elkaar in een serie van 10 wel veel groter dan exact 10x rood.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pete schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:13:
[...]

Maar als je zegt, twee keer rood achter elkaar, dan zijn in ieder geval de volgende opties ook ok:
ZRRZZZZZZZ
ZZRRZZZZZZ
ZZZRRZZZZZ
ZZZZRRZZZZ
ZZZZZRRZZZ
ZZZZZZRRZZ
ZZZZZZZRRZ
ZZZZZZZZRR

Daarnaast, waarschijnlijk accepteer je ook opties waar nog andere keren rood gegooit wordt, of 3x keer achter elkaar. In dat opzicht is de kans op 2x rood achter elkaar in een serie van 10 wel veel groter dan exact 10x rood.
Dat wel, maar nog steeds kun je er nog niets over zeggen wanneer je kijkt naar historische gegevens/worpen. Als er 2X RR is uitgekomen is de kans op de volgende R net zo groot als op een volgende Z.

De kans op RR is ook groter dan RRRRRRRRRR, want hoe meer worpen hoe kleiner de kans dat alle uitkomsten gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
.Gertjan. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:39:
[...]

Dat wel, maar nog steeds kun je er nog niets over zeggen wanneer je kijkt naar historische gegevens/worpen. Als er 2X RR is uitgekomen is de kans op de volgende R net zo groot als op een volgende Z.

De kans op RR is ook groter dan RRRRRRRRRR, want hoe meer worpen hoe kleiner de kans dat alle uitkomsten gelijk zijn.
Wat je nu zegt klopt. Mijn opmerking sloeg op het feit dat je reactie startte met "nee hoor" en dan een voorbeeld gaf dat op zich zelf klopte maar niet ging over 2x rood of 10x rood achter elkaar gooien, maar in plaats daarvan 10x achter elkaar rood gooien of eerst 2x rood en daarna 8x zwart gooien.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe dag, een nieuwe gelegenheid om mijn codeerwerk uit te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Een nieuwe dag, een nieuwe poging om linux in een VM aan de praat te krijgen en Hadoop daarop werkend te krijgen. Gisteren deed hij raar, :(. Vandaag maar eens de kant-en-klare Cloudera VMWare image proberen. Zit nog even met synchronisatie tussen 'host' en 'guest' PC... moet mijn workspace maar even als gedeelde map instellen oid. En dan via ssh met VM verbinden, vind ik prettiger dan de VM zelf openen. Denk ik. (stiekem wil ik gewoon deze heel veel gebruiken, x))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

alienfruit

the alien you never expected

Ik ga maar eens wat technische documentatie doorlezen over Piwik. Waarom is dit toch in het Duits :( Snap er de ballen van :X

[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 06-04-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 16:11
Ik heb morgen op school een tentamen. Bij dat tentamen moeten we stukken Python code uitwerken op papier. Ik vraag me af hoe de docent de tabs en spaties gaat tellen :P.
Het leuke is dat we gewoon een A4tje vol met code mogen uitprinten als referentiemateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
alienfruit schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:19:
Waarom is dit toch in het Duits :( Snap er de ballen van :X
Duits ruled regiert! :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pete schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:59:
[...]

Wat je nu zegt klopt. Mijn opmerking sloeg op het feit dat je reactie startte met "nee hoor" en dan een voorbeeld gaf dat op zich zelf klopte maar niet ging over 2x rood of 10x rood achter elkaar gooien, maar in plaats daarvan 10x achter elkaar rood gooien of eerst 2x rood en daarna 8x zwart gooien.
Inderdaad. Anders verwoord, de kans van een specifieke sequence van 2 uitkomsten is altijd groter dan de kans van een specifieke sequence van 10 uitkomsten. De kans op RR is 1/4, maar de kans op 10x R is 1/1024.

Als we even de groene uitkomsten vergeten, wat natuurlijk de edge is van het casino ;)
.edit: hey cool, hebben we nu ook kleine smileys? :D

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:53:
[...]

Ja inderdaad, dat werkt sinds 1 of 2 weken inderdaad ook *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ook in het groot? :?

:?
Nee dus.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 06-04-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
[...]

Inderdaad. Anders verwoord, de kans van een specifieke sequence van 2 uitkomsten is altijd groter dan de kans van een specifieke sequence van 10 uitkomsten. De kans op RR is 1/4, maar de kans op 10x R is 1/1024.

Als we even de groene uitkomsten vergeten, wat natuurlijk de edge is van het casino ;)
Ja, maar als het balletje 20x achter elkaar op rood valt, is het aannemelijker dat er iets mis is of dat de croupier een bepaalde invloed heeft op de uitkomst waardoor de kans juist groter is dat hij de volgende keer weer op rood landt in plaats van zwart.

Dat is contra-intuïtief, omdat mensen denken: "Hij valt nu al zovaak op rood, hij MOET nu wel op zwart vallen." Deze vlieger gaat niet op, het balletje weet zelf namelijk ook niet waar hij de vorige keer op gevallen is en houdt daar dan ook geen rekening mee.

Je kan kansberekening over een serie uitkomsten dan ook niet gebruiken om de toekomst te voorspellen.

Het zijn ook heel andere vragen.
Stel dat ik een muntje 100x opgooi en vraag: "Hoeveel van de 100x komt hij op kop?" Je zegt dan misschien 50, ook al is er een kleine kans dat het precies 50 is.
Maar stel dat ik 99x kop gooi en vraag: "Wat gooi ik de volgende keer? " Je kan er dan vanuit gaan dat ik het muntje precies zo weet te gooien dat het altijd kop is. Maar om je te narren zou ik dan wel munt gooien. :)

Het driedeurenprobleem (google maar op Monty Hall + Goat + Car + Three Doors .....) is wel een mooi voorbeeld om aan te geven dat kansen relatief zijn. Het blijkt dat wisselen in meer dan 1/2 van de gevallen de auto oplevert (simulaties wijzen dit uit), ik geloof zelfs 2/3 van de gevallen.

Maar stel nu dat er iemand aan komt lopen die niet weet wat er aan de hand is en alleen een geit ziet staan; hij weet dus niet welke deur de kandidaat oorspronkelijk had gekozen. Deze nitwit zal wel in 1/2 van de gevallen de auto uitkiezen.

Kansen worden dus beïnvloed door kennis en zijn niet universeel of vantevoren vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nou komt dat natuurlijk een stuk minder voor ;)
Davio schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:10:
[...]
Kansen worden dus beïnvloed door kennis en zijn niet universeel of vantevoren vastgelegd.
In het 3 deuren probleem word inderdaad de kans anders doordat de presentator van de show extra kennis heeft, en aan de hand daarvan een deur open maakt. Als bij dat probleem de presentator ook random een deur opent en dus ook de auto zou kunnen kiezen, zou er niks aan je kansen veranderen.

[ Voor 59% gewijzigd door Woy op 06-04-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Zou wat zijn als de presentator de deur met de auto openmaakt. :D

Maar die presentator heeft volgens mij wel mensen gepusht omdat 'ie wist waar de auto zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
[...]

Ja, maar als het balletje 20x achter elkaar op rood valt, is het aannemelijker dat er iets mis is of dat de croupier een bepaalde invloed heeft op de uitkomst waardoor de kans juist groter is dat hij de volgende keer weer op rood landt in plaats van zwart.

Dat is contra-intuïtief, omdat mensen denken: "Hij valt nu al zovaak op rood, hij MOET nu wel op zwart vallen." Deze vlieger gaat niet op, het balletje weet zelf namelijk ook niet waar hij de vorige keer op gevallen is en houdt daar dan ook geen rekening mee.

Je kan kansberekening over een serie uitkomsten dan ook niet gebruiken om de toekomst te voorspellen.

Stel dat ik een muntje 100x opgooi en vraag: "Hoeveel van de 100x komt hij op kop?" Je zegt dan misschien 50, ook al is er een kleine kans dat het precies 50 is.
Maar stel dat ik 99x kop gooi en vraag: "Wat gooi ik de volgende keer? " Je kan er dan vanuit gaan dat ik het muntje precies zo weet te gooien dat het altijd kop is. Maar om je te narren zou ik dan wel munt gooien. :)
Bij een roulette tafel in het casino kun je er vanuit dat deze geen bias heeft.

Natuurlijk gaat je vertrouwen (confidence) in de eerlijkheid van de tafel/croupier omlaag, maar 20x achter elkaar rood kan nog steeds eerlijk zijn.
Het driedeurenprobleem (google maar op Monty Hall + Goat + Car + Three Doors .....) is wel een mooi voorbeeld om aan te geven dat kansen relatief zijn. Het blijkt dat wisselen in meer dan 1/2 van de gevallen de auto oplevert (simulaties wijzen dit uit), ik geloof zelfs 2/3 van de gevallen.
2/3 kun je gewoon analytisch aantonen, geen simulatie voor nodig.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Maar stel nu dat er iemand aan komt lopen die niet weet wat er aan de hand is en alleen een geit ziet staan; hij weet dus niet welke deur de kandidaat oorspronkelijk had gekozen. Deze nitwit zal wel in 1/2 van de gevallen de auto uitkiezen.

Volgens mij sla je met de dikgedrukte regel de spijker op zijn kop (zeker m.b.t. het casino).
[...]

Dat was waar ik initieel op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Pete schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:24:
[...]

Bij een roulette tafel in het casino kun je er vanuit dat deze geen bias heeft.

Natuurlijk gaat je vertrouwen (confidence) in de eerlijkheid van de tafel/croupier omlaag, maar 20x achter elkaar rood kan nog steeds eerlijk zijn.

[...]

2/3 kun je gewoon analytisch aantonen, geen simulatie voor nodig.
Dat klopt, maar met simulaties is het makkelijker voor mensen om het aan te nemen.

Je hebt er ook talloze programma'tjes voor om het zelf te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Volgens mij kan ik wel een boek volschrijven over de quirks / vaagheden / slecht gedocumenteerde onderdelen in Exchange in combinatie met de Exchange API (EWS)....

#edit:
De SearchFilters voor Taken zijn een drama. Allemaal vage constructies / properties en omrekeningen vanuit een HEX-waarde die je in decimaal mee moet geven... (Exchange 2007 SP1, in 2010 zou het beter moeten zijn...)

[ Voor 58% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-04-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
De office API is ook niet echt optimaal.

Zo probeerde ik een Word document als PDF op te slaan.

De methode ExportAsFixedFormat (die speciaal voor PDF/XPS is) leverde 'beschadigde' PDFs op, maar de methode SaveAs2 met saveasformat als PDF werkte wel gewoon. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Voor mijn verjaardag heb ik Head First Design Patterns gekregen.
Echt super boek; ik heb echt gelachen om de humor.

Nu alleen ff uitzoeken hoe ik het beste in Python & PHP kan toepassen (de talen waar ik nu meestal in werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gefeliciteerd! :) Dat boek heb ik ook, moest 't destijds aanschaffen voor m'n opleiding, en ik zou het zeker aanbevelen aan eenieder die meer van OO te weten wil komen.

De code in Java is redelijk één-op-één over te zetten naar PHP hoor. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:41:
Voor mijn verjaardag heb ik Head First Design Patterns gekregen.
Echt super boek; ik heb echt gelachen om de humor.

Nu alleen ff uitzoeken hoe ik het beste in Python & PHP kan toepassen (de talen waar ik nu meestal in werk).
Heb hem ook nog liggen. Design Patterns zijn best handig, tijdje geleden nog het boek doorgelezen wat we op de opleiding gebruikte voor patterns (boek was goed, de les wat minder omdat we daar enkel patterns overtypte en geen praktische toepassing te horen kregen), best interessant, maar miste ook in het boek een beetje de feeling met de "echte wereld", het boek ging vooral in op het gebruik van Patterns in GUI's (hoe het in java Swing wordt gebruikt). Na wat positieve reviews HF Design Patterns ook maar besteld.

Head-first Design Patterns ligt als volgende op de stapel te lezen boeken. Nu nog bezig in Clean Code, ook best een aardig boek, veel open deuren wat mij betreft maar zeker goed als naslag. Sluit best aardig aan op Code Complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
CodeCaster schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:43:
De code in Java is redelijk één-op-één over te zetten naar PHP hoor. :)
Heeft PHP dan ook interfaces enz? of moet ik daar multiply inheritence gebruiken dan zoals C++?
En dankje :)
.Gertjan. schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:49:
[...]

Head-first Design Patterns ligt als volgende op de stapel te lezen boeken. Nu nog bezig in Clean Code, ook best een aardig boek, veel open deuren wat mij betreft maar zeker goed als naslag. Sluit best aardig aan op Code Complete.
Clean Code vond ik ook goed boek; heb hem ook maar gelezen. Ook al met open deuren heb ik er veel aan gehad; de docenten (doe HBO nog) merken duidelijk een verschil in mijn programmeerstijl.
Code Complete heb ik nog niet echt gelezen, ligt op mijn stapel om te lezen.

Conclusie: er zijn gewoon teveel (goede) IT boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 10:52

CoolGamer

What is it? Dragons?

GoTCoast schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:57:
[...]

Heeft PHP dan ook interfaces enz?
Yep: http://php.net/manual/en/language.oop5.interfaces.php

Multiple inheritence zit er overigens niet in.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 09-10 20:04

Sebazzz

3dp

Ik dacht dat Clean Code hetzelfde onderwerp bespeelde als Code Complete. Maar het vult elkaar dus aan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sebazzz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:17:
Ik dacht dat Clean Code hetzelfde onderwerp bespeelde als Code Complete. Maar het vult elkaar dus aan?
Clean code gaat vooral over je coding standards en is erg gericht op code. Ik had bij Code Compleet erg het gevoel dat er ook naar omliggende processen werd gekeken (dus je manier van werken). Code Complete bevatte ook minder code dan Clean Code, bij Clean Code wordt je doodgegooid met code snippets.

Pagina: 1 ... 123 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak