De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.152 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
Jan_V schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:24:
Je kunt in je Windows theme de witte vlakken geheel teniet doen. Dan heb je ook in Word donkere pagina's. Probeer maar eens een hoog contrast thema. Wellicht dat de witte vlakken dan nog moeten worden getweaked, weet ik niet zeker meer. Vond het zelf niet prettig werken, aangezien de hele styling van de documenten naar de knoppen gaat. Zwarte/donkere pagina met kleuren die op wit bedoeld zijn.

Heb VS ook op donker ingesteld (Expression theme), maar je krijgt altijd zo'n context switch als je naar je browser toe gaat. De meeste websites zijn namelijk wit/licht georienteerd. Is daar ook iets voor?
F.lux is een tooltje dat je beelscherm instellingen aanpast aan de stand van de zon op dat moment. Hij neigt iets meer naar rood/geel s'avonds waardoor je een rustiger beeld krijgt. Als de zon op zijn hoogste punt staat is wit wel gewoon wit. Je kan instellen hoe erg hij verkleurd.
http://stereopsis.com/flux/

Op de website staan goed verhalen over mensen die dit gebruiken op hun pc en opeens s'avonds wel kunnen slapen. Verder hebben de meeste beelschermen wel wat opties voor helderheid. Bij mij staan contrast en helderheid altijd zo laag mogelijk(zolang wit maar wit is).

[ Voor 6% gewijzigd door barfieldmv op 31-03-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

barfieldmv schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:08:
[...]

F.lux is een tooltje dat je beelscherm instellingen aanpast aan de stand van de zon op dat moment. Hij neigt iets meer naar rood/geel s'avonds waardoor je een rustiger beeld krijgt. Als de zon op zijn hoogste punt staat is wit wel gewoon wit. Je kan instellen hoe erg hij verkleurd.
http://stereopsis.com/flux/

Op de website staan goed verhalen over mensen die dit gebruiken op hun pc en opeens s'avonds wel kunnen slapen. Verder hebben de meeste beelschermen wel wat opties voor helderheid. Bij mij staan contrast en helderheid altijd zo laag mogelijk(zolang wit maar wit is).
Heerlijk tooltje. Gebruik hem ook een tijdje en moet zeggen dat het best aardig werkt. Ik begin altijd vrij vroeg (7:00 zit ik al op kantoor) en zeker in de winter is het dan behoorlijk vervelend als je scherm dan behoorlijk fel is. In het begin moest ik erg wennen aan het rood, maar dat is vrij snel weggetrokken. Wel heb ik gemerkt dat je hem moet instellen het verloop van nacht/dag langzaam te doen (60 minuten, anders doet hij het binnen 60 seconden), zo wen je sneller aan het veranderende licht. Echt een aanrader, zeker in de winter. d:)b

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 12:25
Hier nog een blije F.lux gebruiker. Doet gewoon wat het moet doen, alleen is de verandering inderdaad ietsje bruusk. Bedankt voor de tip .Gertjan., wist niet dat je dat kon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BM schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:05:
[...]

Dat kan VS2010 standaard ook. In ieder geval voor C# :)
C++ niet vziw, en daar ging het over :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
.Gertjan. schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:15:
60 minuten, anders doet hij het binnen 60 seconden), zo wen je sneller aan het veranderende licht. Echt een aanrader, zeker in de winter.
Hm. ik zal eens kijken waar 'ie bij mij op ingesteld staat - ik heb er namelijk af en toe last van dat, als ik een spelletje aan het spelen ben of een film aan het kijken ben, alles opeens heel erg schokkerig wordt als f.lux de instellingen aanpast. Misschien dat dat effect ook minder is als het over 60 minuten gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35
Fijntjes, zit je op je werk, krijg je een telefoontje dat je halve appartement blank staat vanwege een lekkage.

Bye bye concentratie, tot maandag :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sucks :/

Ik zakte gisteren door de vloer op zolder. Bleek een plank van de ondervloer gewoon in het midden doorgezaagd 8)7. Gelukkig zitten we in een verbouwing, er ligt alleen wat MDF overheen en is het euvel zo verholpen, maar dan schrik je wel even :X.

Ik hoorde gisteren dat de stuccadoor vandaag kwam, maar we waren nog niet klaar met electra. Dus gisteravond nog keihard gewerkt om alles af te krijgen (tot 1:00 's nachts), vanochtend om 6:00 opgestaan om nog even alle zooi weg te halen, belt de stuccadoor om 7:30 aan met de mededeling dat het vandaag toch niet ging lukken. JA HAD ME DAT GVD GISTER LATEN WETEN.

Nu zit ik :z :z :z op m'n werk

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:21:
Sucks :/

Ik zakte gisteren door de vloer op zolder. Bleek een plank van de ondervloer gewoon in het midden doorgezaagd 8)7. Gelukkig zitten we in een verbouwing, er ligt alleen wat MDF overheen en is het euvel zo verholpen, maar dan schrik je wel even :X.

Ik hoorde gisteren dat de stuccadoor vandaag kwam, maar we waren nog niet klaar met electra. Dus gisteravond nog keihard gewerkt om alles af te krijgen (tot 1:00 's nachts), vanochtend om 6:00 opgestaan om nog even alle zooi weg te halen, belt de stuccadoor om 7:30 aan met de mededeling dat het vandaag toch niet ging lukken. JA HAD ME DAT GVD GISTER LATEN WETEN.

Nu zit ik :z :z :z op m'n werk
Dat zuigt ook wel ja :+

Maargoed ik ben allang blij dat ik een Cosmos S als compu kast heb. Deze staat op pootjes en kan dus wel wat nattigheid verdragen.

edit: de rest staat ook op pootjes overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:40

alienfruit

the alien you never expected

Leuk oude projecten onderhouden waarbij ze alle javascript files hebben geminified naar eentje. Zonder ergens een vermelding welke js bestanden van de 30+ waren gebruikt. :|

[ Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 31-03-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nieuw en wellicht interessant voor developers: de NS API beta!

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
Ha, die kwam ik net ook tegen. Ik had liever dat 9292.nl een goedwerkende api introduceerde. Maargoed, een mooi begin ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De site van 9292 werkt niet eens fatsoenlijk (kom op, anno 2011 een page refresh als je een dropdown wijzigt?). Ik denk niet dat er binnen afzienbare tijd een API beschikbaar is.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24

Haan

dotnetter

D-Raven schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:15:
Fijntjes, zit je op je werk, krijg je een telefoontje dat je halve appartement blank staat vanwege een lekkage.

Bye bye concentratie, tot maandag :W
Sucks, heb ik ook een keer gehad. Alleen was toen de onderverdieping volledig weggespoeld en woonde ik gelukkig boven (studentenhuis) :P Maar dat kwam dus omdat de loodgieter bij ons bezig was om de oude loden waterleiding die van de hoofdleiding naar ons huis liep wilde vervangen. Hij dacht daarbij wel even in die hoofdleiding (dus echt de leiding die een hele straat van water voorziet) te kunnen boren zonder dat die leiding afgesloten hoefde te worden 8)7 Het resultaat was dat die leiding over 3 meter openscheurde waardoor een gigantische stortvloed aan water het huis in spoelde en een mooie krater in de stoep werd geslagen :+

Ik heb er zelfs nog twee foto's van gevonden *O*
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3bf65b88cdf8d2312d846bdc7230372/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9ba715461d74df220a0dab883fcbb8bc/medium.jpg
Op de onderste foto zie je dus goed hoe dik zo'n buis is (de leiding naar je huis heeft ongeveer dezelfde doorsnede als de gasaansluiting die je ook ziet)
.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:32:
De site van 9292 werkt niet eens fatsoenlijk (kom op, anno 2011 een page refresh als je een dropdown wijzigt?). Ik denk niet dat er binnen afzienbare tijd een API beschikbaar is.
Die site draait toch ook nog op classic ASP? Waarschijnlijk denken ze daar 'zolang het gewoon werkt, gaan wij er niet aan zitten' :P

[ Voor 21% gewijzigd door Haan op 31-03-2011 16:44 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Haan schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:40:
Ik heb er zelfs nog twee foto's van gevonden *O*
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de onderste foto zie je dus goed hoe dik zo'n buis is (de leiding naar je huis heeft ongeveer dezelfde doorsnede als de gasaansluiting die je ook ziet)
Er is momenteel een loodgieter bij mij in huis bezig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

haha wat een toestanden allemaal :D

ik heb net men sleutels van het nieuwe (huur) huisje opgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:32:
Tja, dat doe ik ook. Lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

alienfruit schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:58:
[...]

jij hebt koffie nodig... maar natuurlijk doe ik ook nog steeds aan de web1.0 meuk

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alienfruit schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:58:
[...]

Maar niet zo fijn als je met een prima capable browser op een mobiele telefoon met langzame internetverbinding even de tijden wil checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

TweakBoy schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:04:
jij hebt koffie nodig... maar natuurlijk doe ik ook nog steeds aan de web1.0 meuk
Hoezo! Ik heb al als functie gemaakt dat als je een item kiest uit de combobox dat automagisch je pagina opnieuw wordt geladen zonder dat je op submit hoeft te drukken. :)
En dan hoef ik niet een ranzige extensie te schrijven voor json en 'ajax' calls voor dit cms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor 9292 hoeft echt geen ajax call gedaan te worden. Je krijgt alleen andere keuzemogelijkheden (zoals adres en postcode ipv treinstation). Zelfs zonder API als jQuery is dat nog wel makkelijk te implementeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Plus dat tussenscherm als je je bestemming "niet correct" intypt (Oh sorry, ik bedoelde natuurlijk "alphen a/d rijn" in plaats van "Alphen aan den Rijn") als er maar één match wordt gevonden. 8)7

Bij slechts één match mag 'ie van mij wel gokken dat dat hem is hoor.

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 31-03-2011 17:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:44:
Plus dat tussenscherm als je je bestemming "niet correct" intypt (Oh sorry, ik bedoelde natuurlijk "alphen a/d rijn" in plaats van "Alphen aan den Rijn") als er maar één match wordt gevonden. 8)7

Bij slechts één match mag 'ie van mij wel gokken dat dat hem is hoor.
Hahaha, ja! Bah bah wat heb ik mij daar vaak aan geïrriteerd. Zelfs ooit een mailtje over gestuurd, maar reactie krijgen was teveel moeite. Jammer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:49
.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:49:
Er is momenteel een loodgieter bij mij in huis bezig :X
Wat kan er nou helemaal mis gaan? :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Harry Hartog van Installatietechniek Hartog uit IJsselstein heeft puik werk afgeleverd!
[/shameless plug]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zo, mijn ondertitel alvast maar weggehaald (was: MVP Windows Live Platform)

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BUUURN!! >:)

Sucks. Maar ach, het is toch niets meer dan een e-penis ;) (oeh, does that make you e-nudered? :P)

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07

Matis

Rubber Rocket

Alex) schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:10:
Zo, mijn ondertitel alvast maar weggehaald (was: MVP Windows Live Platform)

;(
Heb ik wat gemist :? Ik ben niet zo thuis in dat WLP :$

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 31-03-2011 22:20 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De afgelopen 3 jaar was ik MVP (Microsoft Most Valuable Professional) op het gebied van Windows Live Platform. Vanaf morgen mag ik die titel niet meer dragen.

Windows Live Platform was het developergedeelte van Windows Live, net zoals je ook SharePoint-developer MVP's hebt.

Nee, dit is geen grap.
.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:12:
BUUURN!! >:)

Sucks. Maar ach, het is toch niets meer dan een e-penis ;) (oeh, does that make you e-nudered? :P)
Ach ja, zelf een beetje weinig inzet getoond (druk genoeg gehad met werk) en de motivatie een beetje weg, dan krijg je dat. Het is ook niet erg, ik ben 3 jaar MVP geweest en het is wel mooi geweest.

En het is neutered :+

[ Voor 65% gewijzigd door Alex) op 31-03-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:25
Alex): Kut voor je :/
Alex) schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:28:
Nieuw en wellicht interessant voor developers: de NS API beta!
Ben ik net lekker bezig, gaat die site down :S Geeft lekker veel vertrouwen in zo'n API.

Overigens wat een vage zooi daar. Alles staat in engels en nederlands door elkaar. Sommige voorbeeld berichten zijn in eht nederlands geschreven andere in het engels.
Overigens mijn app krijgt alles in het engels binnen..

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 31-03-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Misschien betekent beta bij NS ook echt beta, i.t.t. Google waar het betekent "We hoeven ons niet aan onze eigen gebruiksvoorwaarden te houden want als er iets misgaat kunnen we ons achter het beta-labeltje verschuilen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja Ik was lekker optimistisch begonnen met geen check op of er wel verbinding kan worden gemaakt. Ga ik nu toch maar ff doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Over loodgieters gesproken. Ik kwam daarstraks uit bad en mn keuken stond blank :+.

m.a.w. er zit een gapend gat in de afvoer onder mn bad.... mn halve laminaat staat bol, en de isolatie matten (karton) is papieren machee geworden. Alles zal eruit moeten, compleet nieuwe vloer, x aantal dagen geen gebruik kunnen maken van stromend water in huis, plus een hoop gezeik...

Overigens niet de eerste lekkage die ik hier heb. Heb er al 4 gehad in 2010.

..

Ik denk dat ik binnenkort maar ga verhuizen oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Kijk uit, jullie veters zitten los!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij was jij het die vandaag de discussie begon met een appartement dat blank stond hoor ;)

Maar fuck zeg :X. Ik weet er alles van. Wij hadden ooit een lek dak en een dakgoot die, als die overliep, het huis ín stroomde. Al twee keer gebeurd dat het met een heftige stortregen met bakken naar binnen kwam. Van de vloer hebben we niet zo'n last gehad though. Het was vooral de papieren administratie die natuurlijk precies daar stond. En twee monitoren, maar die hebben het zowaar overleefd.

Dat hele dak bestaat overigens inmiddels niet meer door de uitbouw.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 01-04-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:9 begin steeds meer van WPF te houden :P
Vandaag eens wat geprobeerd met Binding en DAMN hoe makkelijk. Veel tutorials hebben het erover dat je met lastige INotyfiers moet werken enzo terwijl dat als je een simpel object hebt je deze gewoon direct kunt binden met zijn properties.

Wel knap dat bij het wijzigingen van een textbox automatisch het achterliggende object veld wordt aangepast. Ik heb zelf de notify stukken (nog) niet nodig, ik wil alleen even de wijzigingen vasthouden in de objecten en deze daarna als bulk pas opslaan, maar door binding kan ik nu al mooi tientalle regels code slopen die alleen maar gebruikt werden om formvelden te getten en setten :)

Voelt ook wel weer een beetje amateuristisch om pas laat achter zoiets simpels te komen :S, maar goed dit is mijn eerste WPF project

Sowieso vind ik tutorials soms nodeloos complex. Begin eerst langzaam en bouw het dan op, een heel complex verhaal schrikt alleen maar af.

Moraal van het verhaal: WPF+Binding FTW !!! d:)b

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja inotify is wel handig voor twoway binding. Bijv. Voor weergeven van validatie-errors kan dat weel handig zijn.
Ik vind het dan zelf ook.erger dat tutorials over het algemeen niet aangeven waarvoor je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 07:59:
Mja inotify is wel handig voor twoway binding. Bijv. Voor weergeven van validatie-errors kan dat weel handig zijn.
Ik vind het dan zelf ook.erger dat tutorials over het algemeen niet aangeven waarvoor je het gebruikt.
Ow ja, validatie :D
Meh is niet nodig, gebruikers voeren maar de goede gegevens in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.Gertjan. schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 06:53:
Vandaag eens wat geprobeerd met Binding en DAMN hoe makkelijk. Veel tutorials hebben het erover dat je met lastige INotyfiers moet werken enzo terwijl dat als je een simpel object hebt je deze gewoon direct kunt binden met zijn properties.

Wel knap dat bij het wijzigingen van een textbox automatisch het achterliggende object veld wordt aangepast. Ik heb zelf de notify stukken (nog) niet nodig, ik wil alleen even de wijzigingen vasthouden in de objecten en deze daarna als bulk pas opslaan, maar door binding kan ik nu al mooi tientalle regels code slopen die alleen maar gebruikt werden om formvelden te getten en setten :)

Voelt ook wel weer een beetje amateuristisch om pas laat achter zoiets simpels te komen :S, maar goed dit is mijn eerste WPF project

Sowieso vind ik tutorials soms nodeloos complex. Begin eerst langzaam en bouw het dan op, een heel complex verhaal schrikt alleen maar af.

Dit soort binding expresspons zit ook in WinForms... dus wat dat betreft is het niks nieuws. Al zit het in WPF wel wat beter in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
INotifyPropertyChanged is nou ook weer geen rocket science. Het is één event die je moet raisen op het moment dat er wat veranderd.
Alex) schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:28:
De afgelopen 3 jaar was ik MVP (Microsoft Most Valuable Professional) op het gebied van Windows Live Platform. Vanaf morgen mag ik die titel niet meer dragen.
Hoe zoekt MS eigenlijk hun MVP's uit? Kijken ze naar actieve bloggers o.i.d.? En hoe word bepaald of je het nog mag blijven, of dat je je titel in moet leveren. Hebben ze daar een soort punten systeem voor ofzo?

[ Voor 69% gewijzigd door Woy op 01-04-2011 08:57 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Caelorum schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 07:59:
Ik heb INotify gebruikt voor databound labels waarbij ik het onderliggende object aanpaste.

De changes werden toen netjes weergegeven door het veranderen van de labels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:55:
INotifyPropertyChanged is nou ook weer geen rocket science. Het is één event die je moet raisen op het moment dat er wat veranderd.
True, true, maar het nadeel van veel tutorials is dat ze een stukje voorbeeld code neerzetten waarbij in je ModelView een hoop code en attributen staan die niet direct nodig zijn om het idee te illustreren. Om te beginnen is het simpel genoeg om gewoon een simpele class te hebben met properties en die op een simpele manier te binden. Je kunt dan in ieder geval illustreren dat een wijziging in een textbox direct wordt doorgevoerd in het gebinde veld. Mis vaak het KISS (Keep It Simple Stupid) principe in blogposts en tutorials. Het is hartstikke leuk wat allemaal kan, maar gooi iemand die nieuw is in de techniek alstublieft niet meteen in het diepe. Als je bij de eerste listing al iets hebt: "Huh wtf?" heb je er vaak geen zin in. Ik ben niet te lui om iets te leren, maar het moet wel leuk blijven. Zit al een aantal jaar in .NET en snap het framework wel, maar als je dan naar technieken gaat die je nog nooit hebt gebruikt (of in ieder geval nooit serieus) is het fijn als men wat langzaam opstart.

Zo heb ik ook naar styling/styles in WPF gekeken, maar ook daar maken veel bloggers een vliegende start waarbij ik vrij snel de draad kwijt raak. Aangezien ik niet veel tijd heb om dat soort spul uit te zoeken (verdomde deadlines, klant wilde na 1 dag ontwikkelen al een eerde versie en zit flink in mijn nek te hijgen dus kan ik weinig tijd "Verspillen" (zelf vind ik uitzoeken niet verspillen, maar daar denkt de klant anders over als hij een deliverable ziet die niet veel verschilt van de vorige qua frontend, de backend zal hem aan zijn reet roesten)) flans ik het in elkaar zoals ik verwacht dat het moet. Met een simpele tutorial zou ik misschien wel de tijd nemen om het uit te zoeken en het op een goede manier op te bouwen. Maar goed het verhaal over tijd tekort klinkt waarschijnlijk meer mensen bekend.

Mmm, misschien ook GoT niet meer open zetten dan maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:11
GOT staat hier ook zo vaak open. Iedereen compiled toch wel eens :P Wel jammer dat GoT vaak langer duurt dan het compilen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jip_86 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:28:
GOT staat hier ook zo vaak open. Iedereen compiled toch wel eens :P Wel jammer dat GoT vaak langer duurt dan het compilen :+
Dat is het nadeel van snelle hardware :+
En anders is het excuus "even mijn gedachten verzetten, afstand nemen schijnt te helpen" ook wel een goede :P Meestal klopt het ook nog, tijdens het surfen ben ik toch aan het nadenken over problemen die ik nog moet oplossen (alleen dan wat minder hard dan normaal ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom kun je !@$%^&* in godesnaam een netwerkadapter ejecten vanuit hetzelfde scherm als een usb-schijf? 8)7

Dat scherm is echt door een verrekte mongol ontworpen, zeker in Windows 7 / 2008, het is haast onmogelijk om te zien welke schijf je nu eject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

3D April @ xkcd! :D

[ Voor 12% gewijzigd door EddoH op 01-04-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:02:
Waarom kun je !@$%^&* in godesnaam een netwerkadapter ejecten vanuit hetzelfde scherm als een usb-schijf? 8)7

Dat scherm is echt door een verrekte mongol ontworpen, zeker in Windows 7 / 2008, het is haast onmogelijk om te zien welke schijf je nu eject.
:D lol, op mijn thuis PC heeft hij ook iets gevaarlijks gedaan in dat schempje. Daar staat mijn primaire schijf (met Windows) vermeld :S Ik kan dus per ongeluk mijn hardeschijf uitwerpen. Sowieso raar dat hij het als een ejectable ziet, maar dat ik hem vervolgens nog kan ejecten is helemaal spannend.

Het vervelende van ejecten is dat je iets niet makkelijk meer kunt inserten, je moet het apparaat echt opnieuw insteken (soms zelfs nog op een aparte poort voordat hij hem weer oppakt), maar voor een SATA schijf is dat toch wel wat minder handig (waarschijnlijk ook het probleem als je dat bij een netwerkkaart doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Welke Windows? Want mijn schijven zijn allemaal SATA en toch geeft hij dat niet weer?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Snake schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:12:
Welke Windows? Want mijn schijven zijn allemaal SATA en toch geeft hij dat niet weer?
7 Ultimate x64 SP1
Heb in de BIOS hotplug aangezet, misschien dat dat het verschil maakt. Vreemde is dat slechts 1 schijf als ejectable gezien wordt. Intel Storage manager ziet de schijf volgens mij ook als extern terwijl hij gewoon op een interne poort zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20

beany

Meeheheheheh

.Gertjan. schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 06:53:

Geen idee welke tutorials jij zit te lezen e.d. maar misschien heb je hier wat aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
   class Notifier : INotifyPropertyChanged
   {
      public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged;

protected void OnPropertyChanged<TProperty>(Expression<Func<TProperty>> property)
      {
         if ( PropertyChanged != null )
         {
            PropertyChanged(this, new PropertyChangedEventArgs(GetMemberInfo(property).Name));
         }
      }

private static MemberInfo GetMemberInfo(Expression expression)
      {
         MemberExpression memberExpression;
         LambdaExpression lambda = ( LambdaExpression )expression;
         if ( lambda.Body is UnaryExpression )
         {
            UnaryExpression unaryExpression = ( UnaryExpression )lambda.Body;
            memberExpression = ( MemberExpression )unaryExpression.Operand;
         }
         else
         {
            memberExpression = ( MemberExpression )lambda.Body;
         }
         return memberExpression.Member;
      }
   }

En je viewmodel ziet er dan zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
   class TestViewModel : Notifier
   {
      private string _name;
      public string Name
      {
         get
         {
            return _name;
         }
         set
         {
            _name = value;
             OnPropertyChanged( ()=>Name );
         }
      }
   }

Je ViewModel is afgeleid van Notifier die de INotifyPropertyChanged interface implementeerd. Deze heeft een handige helper functie waarmee je op een type-safe manier kan laten weten dat je property gewijzigd is. Is een stuk beter dan OnPropertyChanged( "Name" ); Dit is gevoelig voor typefouten die lastig op te sporen zijn omdat een binding error niet tot een harde exception leidt.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Snake schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:12:
Dat hangt af van de manier waarop ze geïnstalleerd zijn volgens de bios. Iets met powermanagement volgens mij; AHCI of zo? Bij mij staan ook al mijn hardeschijven in het lijstje met Ejectable apparaten.. Ik heb het alleen nog nooit aangedurfd erop te klikken :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 20:00

Hoogie2004

Whohooooo

Cloud schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:25:
[...]

Dat hangt af van de manier waarop ze geïnstalleerd zijn volgens de bios. Iets met powermanagement volgens mij; AHCI of zo? Bij mij staan ook al mijn hardeschijven in het lijstje met Ejectable apparaten.. Ik heb het alleen nog nooit aangedurfd erop te klikken :P
Die gaat gewoon zeggen dat het niet lukt omdat de schijf in gebruik is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-04-2011 10:44 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:55:
Hoe zoekt MS eigenlijk hun MVP's uit? Kijken ze naar actieve bloggers o.i.d.? En hoe word bepaald of je het nog mag blijven, of dat je je titel in moet leveren. Hebben ze daar een soort punten systeem voor ofzo?
How to become an MVP

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 01-04-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
beany schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:22:
[...]

Geen idee welke tutorials jij zit te lezen e.d. maar misschien heb je hier wat aan:

Code-voorbeelden
[..]

Je ViewModel is afgeleid van Notifier die de INotifyPropertyChanged interface implementeerd. Deze heeft een handige helper functie waarmee je op een type-safe manier kan laten weten dat je property gewijzigd is. Is een stuk beter dan OnPropertyChanged( "Name" ); Dit is gevoelig voor typefouten die lastig op te sporen zijn omdat een binding error niet tot een harde exception leidt.
Microsoft heeft zelf een voorbeeld waarin ze wel strings gebruiken, maar dat leek me inderdaad al wat omslachtig. Sowieso vond ik het werken met INotify omslachtig, maar het werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Davio schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:00:
[...]

Microsoft heeft zelf een voorbeeld waarin ze wel strings gebruiken, maar dat leek me inderdaad al wat omslachtig. Sowieso vond ik het werken met INotify omslachtig, maar het werkte wel.
Het is eigenlijk wel een beetje irritant dat je bij elke setter die OnPropertyChanged moet aanroepen. Je krijgt nogal snel een flinke lap code als je in je ViewModel redelijk wat properties hebt waar aan gebinded moet worden. Nou prop ik alles in #region's dus dat ruimt wel redelijk op, maar toch...

Wat mij betreft mag er in .Net 5.0 een constructie komen dat dit achter de schermen geregeld wordt.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, daar stoor ik me ook aan. Natuurlijk heb je wel IDE tools die dat voor je kunnen doen, maar feit blijft dat er een onnodige lap code komt te staan. Jammer dat C# geen macro's kent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wilt iemand nog meehelpen met hun comics verder 3D maken?

http://xkcd.com/

:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

.oisyn schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:26:
Ja, daar stoor ik me ook aan. Natuurlijk heb je wel IDE tools die dat voor je kunnen doen, maar feit blijft dat er een onnodige lap code komt te staan. Jammer dat C# geen macro's kent :)
Dat is inderdaad ook iets waar ik me een beetje aan stoor, geen macro's... Aan de andere kant blijft je code wel leesbaarder, maar soms zijn er dingen die je zoooooo graag in macro's wil oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
beany schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:33:
[...]

Dat is inderdaad ook iets waar ik me een beetje aan stoor, geen macro's... Aan de andere kant blijft je code wel leesbaarder, maar soms zijn er dingen die je zoooooo graag in macro's wil oplossen.
Zijn macro's zoals snippets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had het over C++ macro's.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
#define NOTIFY_PROPERTY(type, name) \
public type name { get { return name##_value; } set { name##_value = value; OnPropertyChanged(#name); } } \
private type name##_value

class PropertyNotifyBase : INotifyPropertyChanged
{
    public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged;

protected void OnPropertyChanged(string name)
    {
        if (PropertyChanged != null)
            PropertyChanged(this, new PropertyChangedEventArgs(info));
    }
}

class SomeClass : PropertyNotifyBase 
{
    NOTIFY_PROPERTY(bool, IsEnabled);
    NOTIFY_PROPERTY(string, Name);
}

NOTIFY_PROPERTY is dus een macro.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 01-04-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 14:51

Sebazzz

3dp

Caelorum schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:47:
[...]

Zijn macro's zoals snippets?
Nee, preprocessor macro's.

C++:
1
2
3
#define CUBE(x) ((x)*(x)*(x))

int x = CUBE(56);

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
beany schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:22:
[...]
Is een stuk beter dan OnPropertyChanged( "Name" ); Dit is gevoelig voor typefouten die lastig op te sporen zijn omdat een binding error niet tot een harde exception leidt.
Ik heb met WPF nu wel geleerd om je Output scherm in VS goed in de gaten te houden. Daar komen die Binding Exceptions wel terug namelijk.

Verder af en toe toch nog de grootste moeite om te bedenken hoe je in WPF/Xaml bepaalde zaken oplost. Het is echt een gigantisch andere denkwijze van Winforms development :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

BM schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:05:
[...]

Ik heb met WPF nu wel geleerd om je Output scherm in VS goed in de gaten te houden. Daar komen die Binding Exceptions wel terug namelijk.
Voeg het volgende aan je app.config toe en je krijgt de binding errors in een log, kan soms handig zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  <system.diagnostics>
    <sources>
      <source name="System.Windows.Data" switchName="SourceSwitch">
        <listeners>
          <add name="textListener"/>
        </listeners>
      </source>
    </sources>

<switches>
      <add name="textListener" value="All"/>
    </switches>

<sharedListeners>
      <add name="textListener" type="System.Diagnostics.TextWriterTraceListener" initializeData="BindingErrors.log"/>
    </sharedListeners>

<trace autoflush="true" indentsize="4"></trace>
  </system.diagnostics>
Verder af en toe toch nog de grootste moeite om te bedenken hoe je in WPF/Xaml bepaalde zaken oplost. Het is echt een gigantisch andere denkwijze van Winforms development :)
MVVM, zoals al zovaak is geroepen. Maar misschien het belangrijkste is misschien nog wel de mind-setting:

Een XAML(window of usercontrol) is een grafische representatie van een viewmodel. Zodra je applicatie logica in een XAML code behind aan het proppen bent, weet je dat je iets fouts doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik vond het ook erg vervelend dat ik elke keer zoiets moest doen, zelfs voor de meest simpele gevallen:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
private string name;
public string Name
{
    get { return name; }
    set
    {
        name = value;
        OnPropertyChanged("Name");
    }
}

In plaats van:

C#:
1
public notifiable string Name { get; set; } // Met notifiable als custom keyword ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 20:00

Hoogie2004

Whohooooo

Mwoh, een code snippet voor de voorgelstelde situatie zou ook wel uitkomst bieden. Echter is dat iid wel lastig bij het aanpassen van de notified code...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
WTF steve balmer scriptje in de devschuur.

Hier wordt ie altijd getoond. Dacht even dat ik RobIII zag, maar het is toch een perversere variant :P

[ Voor 68% gewijzigd door D-Raven op 01-04-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Waar heb je het echt over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De t.net 1 april grap denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@INotifyPropertyChanged: Op zich zou dat mooi op te lossen zijn d.m.v. AOP en een NotifyPropertyChangedAttribute

Deathraven heeft het over de nieuwe feature: Tweakers.net lanceert de TopicAssistant™

[ Voor 34% gewijzigd door Woy op 01-04-2011 13:38 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Woy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:37:
@INotifyPropertyChanged: Op zich zou dat mooi op te lossen zijn d.m.v. AOP en een NotifyPropertyChangedAttribute

Deathraven heeft het over de nieuwe feature: Tweakers.net lanceert de TopicAssistant™
Darth Vader is een baas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 14:51

Sebazzz

3dp

Helaas is PostSharp niet graties :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Laatst online: 10-10 12:36

99% van alle data objecten code komt toch bij ons uit de class generator.
Maakt voor elke property mooi een property naam string aan:

String fldDescript = "Descript";

Hoef je verder weinig aan te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Alex) schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:28:

Windows Live Platform was het developergedeelte van Windows Live, net zoals je ook SharePoint-developer MVP's hebt.
Als (bijna) oud MVP weet je misschien of je het Windows Live Platform kan gebruiken om je eigen MSN client te schrijven?

Of moet je dan beetje protocol reverse engineering doen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HMS schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:39:
[...]
Op wikipedia staat dat het proprietary is en het lijkt me ook sterk als er iets over de werkign wordt verteld.
Je kan natuurlijk altijd nog even in de 'msn-pecan'-source kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
HMS schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:39:
[...]

Als (bijna) oud MVP weet je misschien of je het Windows Live Platform kan gebruiken om je eigen MSN client te schrijven?

Je kunt inderdaad je eigen Messenger-client schrijven, maar dit is beperkt tot webbased. Voor desktopclients ben je aangewezen op wat Microsoft maakt, of gebruik maken van alternatieve clients, of zelf implementeren.

Zie MSDN: Windows Live Messenger Connect Developer Guide voor wat voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Hmm kwam nog wel deze tegen:
http://windowsteamblog.co...th-messenger-connect.aspx

Maar of je hier echt over een messenger kloon kan spreken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Is dat misschien niet zichtbaar als je ads niet aan hebt staan?

.. Dat kon ik zelf natuurlijk wel testen door even uit te loggen ;) maar ik zie nog steeds niks.. Ik vroeg me al af wat er zo leuk was aan alleen een mededeling, maar als ik het goed begrijp is dat ding ook echt actief?

[ Voor 21% gewijzigd door Haan op 01-04-2011 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

JetBrains kondigt einde van ReSharper aan: http://www.jetbrains.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Haan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:39:
[...]Is dat misschien niet zichtbaar als je ads niet aan hebt staan?
Het is alleen zichtbaar als je tweakers-ng gebruikt. Dan even op de new topic-knop drukken en voilá! :-)

Met de oude template heb je traditionele lemmings :p

[ Voor 9% gewijzigd door ValHallASW op 01-04-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
toetsenbord te fanatiek schoongemaakt, nat geworden. Heb 'm 3 dagen moeten laten drogen. Nu werken alle toetsen weer, alleen de backspace toets functioneert nu als een delete knop en de pijltoetsjes doen home, end, page up en page down. Volgens mij zit er iets van een functietoets vast ofzo; lekker irritant :P

Dat wordt weer typen op een kut toetsenbord of werken zonder backspace... :P

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 01-04-2011 19:55 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Afbeeldingslocatie: http://zeljkofilipin.com/wp-content/uploads/2008/02/real-programmers-code-in-binary.jpg

;)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Wat nou als hij een typefout maakt of zijn cursor wilt verplaatsen?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Enter lijkt me overbodig als je toch al binary code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15:16
Davio schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:14:
Enter lijkt me overbodig als je toch al binary code...
Code uitvoeren :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:13:
Wat nou als hij een typefout maakt of zijn cursor wilt verplaatsen?
Real programmers don't make errors .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zie ik voor fucking slechte reclames langs komen met poppetje die tongen uitsteken of praten zoals Canadezen in South Park...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sarcasme +1

(Moet toch nog even opmerken dat ik het wel tof uitgewerkt vind. Kudos! :) )

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, wacht, 1 april hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat ben ik nu blij dat het toch 1 april is, anders was het echt :'( geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Nee, want je hebt dan een specifieke binaire code die hetzelfde betekent als Enter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Ik geloof dat ik te veel aan het programmeren ben de afgelopen 4 dagen.. Ik probeerde zojuist een notepad file op te slaan door F6 te duwen... (voor de duidelijkheid, dat is de buildknop in VS2010 XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 20:16

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Een beetje nerd past z'n keybinds aan om dat op te vangen ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elnaeth schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 02:48:
Ik geloof dat ik te veel aan het programmeren ben de afgelopen 4 dagen.. Ik probeerde zojuist een notepad file op te slaan door F6 te duwen... (voor de duidelijkheid, dat is de buildknop in VS2010 XD)
Ach hoe vaak het mij gebeurd dat ik in "random teksteditor/tekstverwerker" de tekenreeks ":wq" zie staan... :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
Misschien moet je die even aan alle VisualStudio fanboys hier uitleggen :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Iedere developer nerd kent vi toch wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vi:
Q: How to generate a random string?
A: Put a fresh student in front of vi and tell him to quit.
bron

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Lol, ik had ook wel wat problemen met het eruit komen :) Uiteindelijk toen maar een reset gedaan en eens opgezocht hoe het nu eigenlijk werkte ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:07

Matis

Rubber Rocket

CodeCaster schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:08:
Iedere developer nerd kent vi toch wel? :)
Ik ken het wel, maar weiger het te gebruiken. nano ftw *O*

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
emacs :+ Nee serieus, Aquamacs werkt best fijn onder OS X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Laatst online: 10-10 12:25
Matis schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 16:58:
[...]

Ik ken het wel, maar weiger het te gebruiken. nano ftw *O*
Nano _/-\o_
Daar staat tenminste nog een beetje uitleg bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

vrijdag & zaterdag huisje geverfd, zondag helemaal gepoetst..
nu even uitrusten :p
Pagina: 1 ... 122 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak