Alle managers die ik ken (en dat zijn er 3, jawel!) werken op een nederlandse versie van windows XP (SP2).
C#:
1
| [System.Diagnostics.CodeAnalysis.SuppressMessage("Microsoft.Reliability", "CA2000:Dispose objects before losing scope", Justification = "Bullshit")] |
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Niets is zo frustrerend om code te schrijven voor mensen die niet weten wat ze willen. Ik ga pitten.
Ah, de gemiddelde eindgebruikerZpAz schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:55:
Niets is zo frustrerend om code te schrijven voor mensen die niet weten wat ze willen. Ik ga pitten.
Het is weer maandag... maar eens beginnen met het lezen van reviews van een geweigerde paper...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Niet alleen de eindgebruikers helaas
Ik heb hier soms het idee dat er bijna niemand is die weet wat we als bedrijf nou willen maken
Waar komt dat vandaan? Het lijkt me toch typisch een geval van geen bullshit.Sebazzz schreef op zondag 10 april 2011 @ 22:07:
C#:
1[System.Diagnostics.CodeAnalysis.SuppressMessage("Microsoft.Reliability", "CA2000:Dispose objects before losing scope", Justification = "Bullshit")]
[ Voor 37% gewijzigd door Woy op 11-04-2011 09:11 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ieuw,Woy schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:09:
[...]
Niet alleen de eindgebruikers helaas
Ik heb hier soms het idee dat er bijna niemand is die weet wat we als bedrijf nou willen maken
Hm, maandag, wat zullen we eens doen... Nethack of Scala leren, x).
Dat lijkt me toch typisch een rechtenkwestietje? Weet je zeker dat het met Java te maken heeft?Matis schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:57:
Wat is Java toch weer lekker consequent; Op Linux mag ik een bestand aanmaken, wijzigen en verwijderen vanuit userspace. Op Windows mag ik het bestand aanmaken, wijzigen, maar niet verwijderen vanuit userspace.
SecurityManager.checkDelete(bestandsnaam) gaat snoeihard op zijn gezichtje onder Windows.
Het maakt overigens niet uit of Java of de gebruiker het bestand heeft aangemaakt onder Windows en Linux
Ik denk niet dat dit een rechtenkwestie is, maar eerder het rukke bestandssysteem van Windows. Die weigert immers bestanden te laten deleten waarvan hij denkt dat ze nog gebruikt worden (of sterker nog, als ze de afgelopen paar seconden nog gebruikt zijn). Onder linux is dat geen enkel probleem.Matis schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:57:
Wat is Java toch weer lekker consequent; Op Linux mag ik een bestand aanmaken, wijzigen en verwijderen vanuit userspace. Op Windows mag ik het bestand aanmaken, wijzigen, maar niet verwijderen vanuit userspace.
SecurityManager.checkDelete(bestandsnaam) gaat snoeihard op zijn gezichtje onder Windows.
Het maakt overigens niet uit of Java of de gebruiker het bestand heeft aangemaakt onder Windows en Linux
Loop je code nog eens door om te kijken of je alle filehandles ook daadwerkelijk wel geclosed hebt.
Ikzelf ben ook recentelijk tegen dit probleem aangelopen. Ik heb nu al een paar keer een workshop gegeven. Onderdeel hiervan waas het bouwen van het Apache CommonsIO project. Het vreemde was dat (op windows 7) enkele unittesten soms faalden en soms weer niet. Uiteindelijk mijn cursisten maar de opdracht gegeven om het dan nog maar een keertje te proberen en vaak ging het dan wel gewoon goed.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
en toch ben ik dit nog nooit tegengekomen in .NET.. ben je zeker dat het dan niet aan de combinatie van Java/Windows ligt?Janoz schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:21:
[...]
Ik denk niet dat dit een rechtenkwestie is, maar eerder het rukke bestandssysteem van Windows. Die weigert immers bestanden te laten deleten waarvan hij denkt dat ze nog gebruikt worden (of sterker nog, als ze de afgelopen paar seconden nog gebruikt zijn). Onder linux is dat geen enkel probleem.
Loop je code nog eens door om te kijken of je alle filehandles ook daadwerkelijk wel geclosed hebt.
Ikzelf ben ook recentelijk tegen dit probleem aangelopen. Ik heb nu al een paar keer een workshop gegeven. Onderdeel hiervan waas het bouwen van het Apache CommonsIO project. Het vreemde was dat (op windows 7) enkele unittesten soms faalden en soms weer niet. Uiteindelijk mijn cursisten maar de opdracht gegeven om het dan nog maar een keertje te proberen en vaak ging het dan wel gewoon goed.
Weer maandag en VS2010 heeft er zin in blijkbaar
alles loopt lekker soepel XD
Nothing to see here!
Ik herken het probleem, echter de oorzaak is anders. Het bestandssysteem sluit een bestand gewoon op het moment dat deze gesloten wordt, echter wil andere software nog wel eens met het pasgesloten bestand aan de haal gaan. Voorbeelden hiervan zijn Windows Explorer (mits je de map met het gewijzigde bestand open hebt), Windows Search en virusscanners. Zolang je direct met de Windows API babbelt (wat ik doe met Delphi) wordt de cache weggeschreven en het bestand gesloten (bestanden sluiten is om deze reden ook blocking).Janoz schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:21:
[...]
Ik denk niet dat dit een rechtenkwestie is, maar eerder het rukke bestandssysteem van Windows. Die weigert immers bestanden te laten deleten waarvan hij denkt dat ze nog gebruikt worden (of sterker nog, als ze de afgelopen paar seconden nog gebruikt zijn). Onder linux is dat geen enkel probleem.
Waar ik dus wel al eens tegenaan ben gelopen is de virusscanner. Mijn programma sloot het bestand en opende het vlak daarna weer, wat niet lukte omdat AVG er nog mee bezig was (dit was voor mij ook de reden om AVG eruit te mikken, deze situatie slokte 2 cores op). Ook Windows Search had in dit geval de neiging vrij actief te blijven, hoewel die geen problemen gaf. Op de ontwikkelmachine (een VM met gestripte Windows XP zonder virusscanner) waren deze problemen dus ook niet te reproduceren.
Buh... Nog 10 minuten tot 3e rijexamen XD Even nog wat programmeren om de zenuwen weg te nemen 
Je zou toch denken dat ik het deze keer ga halen
Ben ook gezakt de eerste keer, bijna door rood gereden (hoewel natuurlijk dom was het echt een hele rare situatie). Tweede keer ging perfect
https://niels.nu
Ik had hem na de 3e keer gehaald. Moet te doen zijnelnaeth schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:07:
Buh... Nog 10 minuten tot 3e rijexamen XD Even nog wat programmeren om de zenuwen weg te nemen
* Janoz gewoon in 1 keer. Mijn broertje ging net voor mij aan (zelfde examinator), en voordat ik op pad moest peperde hij me nog wel even in dat hij hem al gehaald had.
En hoe is het gegaan?elnaeth schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:07:
* Haan had vier pogingen nodig
Kater? Eerst water, de rest komt later
* Rutix heeft het in 1 keer gehaald 
Ik heb daarvoor keihard zitten gamen toen om me zenuwen een beetje onder bedwang te houden en toen ik eenmaal in de auto zat was ik heel rustig
.
Hoop dat je hem gehaald hebt elnaeth!
Ik heb daarvoor keihard zitten gamen toen om me zenuwen een beetje onder bedwang te houden en toen ik eenmaal in de auto zat was ik heel rustig
Hoop dat je hem gehaald hebt elnaeth!
Nothing to see here!
Hehe, GTA gamen en dan vergeten dat je niet meer in het spel zit...Rutix schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:10:
Ik heb daarvoor keihard zitten gamen toen om me zenuwen een beetje onder bedwang te houden en toen ik eenmaal in de auto zat was ik heel rustig.
@elnaeth: succes!
* BoAC ook de 2e keer. Miep zei dat ik een brommer nooit gezien kon hebben.. maar dat was wel zo 
2e keer zei de examinator: je bent geslaagd waarbij ik wel een heel dom gezicht moet hebben getrokken!!
2e keer zei de examinator: je bent geslaagd waarbij ik wel een heel dom gezicht moet hebben getrokken!!
Pff even stoom afblazen hoor. Ik ben nog steeds geen systeembeheerder maar dat wordt wel van me verwacht. Het hele netwerk is door anderen bedacht en ontworpen, en dan is aan mij de schone taak om heel de oude situatie over te zetten naar de nieuwe.
De uitdagingen:
- Visual SourceSafe 6 naar Team Foundation 2010 (en de integratie met Delphi 6)
- WSS 3.0 (2007) naar MOSS 2010 (inclusief custom lijsten)
- SQL Server 2008 naar godzijdank dezelfde versie
- Login scripts van Server 2000 naar 2008 R2 (van .bat naar GPO's)
- Van acht fysieke bakken naar tweemaal Hyper-V plus een backupdoos
Valt totaal buiten mijn functie-omschrijving, maar blijkbaar doe ik het zo leuk of zo. Word er ondertussen een beetje Gallisch van, want alles wat niet in één keer werkt wordt op mijn bordje geschoven. Ah well, goeie motivatie voor m'n beoordelingsgesprek.
De uitdagingen:
- Visual SourceSafe 6 naar Team Foundation 2010 (en de integratie met Delphi 6)
- WSS 3.0 (2007) naar MOSS 2010 (inclusief custom lijsten)
- SQL Server 2008 naar godzijdank dezelfde versie
- Login scripts van Server 2000 naar 2008 R2 (van .bat naar GPO's)
- Van acht fysieke bakken naar tweemaal Hyper-V plus een backupdoos
Valt totaal buiten mijn functie-omschrijving, maar blijkbaar doe ik het zo leuk of zo. Word er ondertussen een beetje Gallisch van, want alles wat niet in één keer werkt wordt op mijn bordje geschoven. Ah well, goeie motivatie voor m'n beoordelingsgesprek.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Da's toch makkelijk bij je volgende beoordeling: "Ik doe tegenwoordig 2 jobs, dus wil ik ook dubbel betaald worden"CodeCaster schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:21:
...
Nou helaas, dat was hem dus weer niet..
45 minuten rit (is dat normaal niet 20-30 minuten? >_>), omkeeropdracht+fileparkeren beide goed, rit voor de rest ook alles goed, alleen 5 minuten voor einde rij ik op een kruispunt af, waarvan ik dacht dat ik voorrangsweg zat. Niet dus, was een gelijkwaardig kruispunt -_- reed ik in haar opzicht te hard op af, hop, weg examen.
Schijt tomtom viel halverwege ook nog eens van de voorruit, dat ook nog XD
Nja.. Daar gaat weer 175 euro voor de volgende peperdure poging voor dat verdomde roze stukje plastic -_-'
45 minuten rit (is dat normaal niet 20-30 minuten? >_>), omkeeropdracht+fileparkeren beide goed, rit voor de rest ook alles goed, alleen 5 minuten voor einde rij ik op een kruispunt af, waarvan ik dacht dat ik voorrangsweg zat. Niet dus, was een gelijkwaardig kruispunt -_- reed ik in haar opzicht te hard op af, hop, weg examen.
Schijt tomtom viel halverwege ook nog eens van de voorruit, dat ook nog XD
Nja.. Daar gaat weer 175 euro voor de volgende peperdure poging voor dat verdomde roze stukje plastic -_-'
Hoeveelste keer?
Ik was erg blij dat ik hem in 2 keer haalde.
Saillant detail: Bij mijn 2e keer hoefde ik maar één speciale verrichting te doen: straatje keren in een woonwijkje en toen was het op zo'n miniparkeerplaatsje met 5 lege vakken naast elkaar dus dat was peanuts.
Daarbij: Ik reed op een weg en de verkeerslichten deden het niet, rij ik dus voorzichtig op een kruispunt af, omdat het nu een normaal kruispunt is, begint mijn examinator te zeuren dat ik door moet rijden voor de doorstroming.
Maar eind goed, al goed en nu heb ik 250km per week woon-/werkverkeer waardoor ik het nu pas echt goed leer.
Ik was erg blij dat ik hem in 2 keer haalde.
Saillant detail: Bij mijn 2e keer hoefde ik maar één speciale verrichting te doen: straatje keren in een woonwijkje en toen was het op zo'n miniparkeerplaatsje met 5 lege vakken naast elkaar dus dat was peanuts.
Daarbij: Ik reed op een weg en de verkeerslichten deden het niet, rij ik dus voorzichtig op een kruispunt af, omdat het nu een normaal kruispunt is, begint mijn examinator te zeuren dat ik door moet rijden voor de doorstroming.
Maar eind goed, al goed en nu heb ik 250km per week woon-/werkverkeer waardoor ik het nu pas echt goed leer.
@elnaeth: Balen! 
@CodeCaster: dat is alles bij elkaar een behoorlijk complexe ingreep om in 1x door te voeren, lijkt me al lastig om zoiets als senior in je eentje voor elkaar te krijgen, laat staan als je zoiets voor het eerst doet
@CodeCaster: dat is alles bij elkaar een behoorlijk complexe ingreep om in 1x door te voeren, lijkt me al lastig om zoiets als senior in je eentje voor elkaar te krijgen, laat staan als je zoiets voor het eerst doet
Heel dat rijbewijs gedoe bij jullie is blijkbaar peperduur..
hier in belgie heb je het voor ongeveer 800 euro.
zelfs minder als je geen lessen neemt, en met je ouders oefent..
dan ben je der al voor +-100euro (als je overal voor de eerste keer door komt natuurlijk)
hier in belgie heb je het voor ongeveer 800 euro.
zelfs minder als je geen lessen neemt, en met je ouders oefent..
dan ben je der al voor +-100euro (als je overal voor de eerste keer door komt natuurlijk)
* .oisyn had 'm gewoon in 1x 
Enige kritiekpuntje was een inschattingsfout. Ik reed op een T-splitsing af (en ik kwam van de | van de T zeg maar
, ik moest voorrang verlenen) en moest linksaf. Eerst even gewacht op het verkeer, van links kwam niets meer, van rechts kwam nog een auto maar die was vrij ver weg, dus toen draaide ik erop. Maar die auto reed iets harder dan verwacht dus had ik eigenlijk nog even moeten wachten, maar het was ook niet dat die auto ineens vol op de rem moest oid.
Enige kritiekpuntje was een inschattingsfout. Ik reed op een T-splitsing af (en ik kwam van de | van de T zeg maar
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2011 15:53 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik tot nu toe... even denken.. 3 examens (van 195, 175, 175 euro) en 43 lessen (van 36 euro elk)
kom je al gauw op 2100 euro, en dan mag ik nu weer 2-3 lessen en nog eens een examen gaan betalen. Op deze manier gaat het echt nog lang duren voor ik met mijn vriendin op vakantie kan gaan
al het geld dat ik verdien met mijn studentenbaantje (programmeur dus tenminste wel nuttig en leuk
) gaat nu op aan dit geneuzel.
kom je al gauw op 2100 euro, en dan mag ik nu weer 2-3 lessen en nog eens een examen gaan betalen. Op deze manier gaat het echt nog lang duren voor ik met mijn vriendin op vakantie kan gaan
Je wil met je verse rijbewijs meteen op vakantie? 
.edit: oh wacht ik begrijp je denk ik verkeerd, je hebt door dit gezever geen geld om op vakantie te kunnen

.edit: oh wacht ik begrijp je denk ik verkeerd, je hebt door dit gezever geen geld om op vakantie te kunnen
[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2011 15:55 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, maar zonder geld kan ik geen vakantie boeken
(dat geld gaat nu allemaal in een private void genaamd rijbewijs)
edit: overigens had mijn vader dat inderdaad gedaan, die haalde zijn rijbewijs bij het gemeentehuis op en stapte vervolgens doodleuk zijn auto in en reed 20 uur naar spanje x)
edit: overigens had mijn vader dat inderdaad gedaan, die haalde zijn rijbewijs bij het gemeentehuis op en stapte vervolgens doodleuk zijn auto in en reed 20 uur naar spanje x)
[ Voor 43% gewijzigd door elnaeth op 11-04-2011 16:01 ]
dat is idd echt veel geldelnaeth schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:52:
Ik tot nu toe... even denken.. 3 examens (van 195, 175, 175 euro) en 43 lessen (van 36 euro elk)
kom je al gauw op 2100 euro, en dan mag ik nu weer 2-3 lessen en nog eens een examen gaan betalen. Op deze manier gaat het echt nog lang duren voor ik met mijn vriendin op vakantie kan gaanal het geld dat ik verdien met mijn studentenbaantje (programmeur dus tenminste wel nuttig en leuk
gelukkig heb je een beter baantje dan ik indertijd had
ik ging kleding-inzamel-bakken leeg maken
Ja, ik heb ook wel meer dan 2k betaald in totaal, 40€ p/uur is het ongeveer nu.
Maar ik heb hem pas gehaald toen ik een vaste baan had, maar nog wel thuis woonde, dus dat kon financieel gezien prima. Toch zijn het veel centjes.
Ik had wel netjes 0 fout in mijn theorie, op die laffe inschattingsvragen na, daar had ik er 5 van fout.
Maar die inschattingsvragen zijn ook bogus, moet je er 13 v/d 25 goed hebben, gaat nergens over.
Maar ik heb hem pas gehaald toen ik een vaste baan had, maar nog wel thuis woonde, dus dat kon financieel gezien prima. Toch zijn het veel centjes.
Ik had wel netjes 0 fout in mijn theorie, op die laffe inschattingsvragen na, daar had ik er 5 van fout.
Maar die inschattingsvragen zijn ook bogus, moet je er 13 v/d 25 goed hebben, gaat nergens over.
Beste manier om het te leren, veel doenelnaeth schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:00:
Ik had een pakket waar alles inclusief was en ik zo vaak mocht afrijden als ik wilde (niet nodig gehad) maar zie wel dat het heel wat voordeliger was dan wat jij nu hebtelnaeth schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:52:
kom je al gauw op 2100 euro, en dan mag ik nu weer 2-3 lessen en nog eens een examen gaan betalen. Op deze manier gaat het echt nog lang duren voor ik met mijn vriendin op vakantie kan gaanal het geld dat ik verdien met mijn studentenbaantje (programmeur dus tenminste wel nuttig en leuk
Nothing to see here!
Erg zuur joh. Wel een zeikerd trouwens, gezakt omdat je "te hard" op een kruising af reed? Als de rit verder gewoon veilig en correct verliep dan is het toch prima ?elnaeth schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:52:
Ik heb m in een keer gehaald, maar daar ben ik destijds dan wel goed weggekomen denk ik.
Ik moest ergens afslaan en reed terstond een uitzonderings situatie in omdat ze aan de weg bezig waren. Had ik niet gezien en zat dus helemaal verkeerd
Tja volgens mij hangt het feit of je geslaagd bent meer af van het gevoel van de examinator, dan van een bepaalde set regels. Uiteindelijk zoeken ze gewoon een reden waarom ze je laten zakken, en dat kan nooit moeilijk zijn want iedereen maakt wel eens kleine foutjes in het verkeer. Het gaat er dan ook vooral om hoe je met die foutjes om gaat, en of je in eerste instantie al genoeg ruimte laat om die foutjes op te kunnen lossen, zonder dat je daarbij als een slak door het verkeer gaat. Dus vooral lekker doorrijden, maar rustig rijden als er een onoverzichtelijke situatie is.D-Raven schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:30:
[...]
Erg zuur joh. Wel een zeikerd trouwens, gezakt omdat je "te hard" op een kruising af reed? Als de rit verder gewoon veilig en correct verliep dan is het toch prima ?
Ik heb het gelukkig ook gewoon in 1 keer gehaald. Ik was denk ik ook iets van 2k kwijt, maar dat was nog wel in de gulden tijd
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Autorijbewijs in 1 keer na 15 lessen. Motorrijbewijs AVB in 1 keer na 6 lessen en AVD na 2 keer na (in totaal) 20 lessen.
Dat ik voor mijn AVD de eerste keer gezakt was, vond ik terecht. Ik zat op dat moment te onzeker op de motorfiets
Dat ik voor mijn AVD de eerste keer gezakt was, vond ik terecht. Ik zat op dat moment te onzeker op de motorfiets
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Autorijbewijs in een keer met 24 lessen. 1700 euro in totaal.
Verwijderd
Ik ben ook in een keer geslaagd. Ongeveer 1800,- kwijt geweest...
Wel mazzel dat ik geslaagd was, op een gegeven moment reed ik met 80 km/u met twee wielen in de berm. Maar dat schijn ik goed opgelost te hebben toen...
Wel mazzel dat ik geslaagd was, op een gegeven moment reed ik met 80 km/u met twee wielen in de berm. Maar dat schijn ik goed opgelost te hebben toen...
Volgende keer raampje open doen. Frisse lucht doet wonderen..elnaeth schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:00:
Nee, maar zonder geld kan ik geen vakantie boeken(dat geld gaat nu allemaal in een private void genaamd rijbewijs)
Klinkt als vette pech m.b.t. je examinator, volgende keer beter. Je gaat het halen, nooit opgeven!
Wat is IE 9 toch een heerlijke browser…

IE 9 rendert de box-shadow alleen wanneer je document ook in IE9-modus wordt gerenderd. Dit kun je zien door op F12 te drukken en te kijken naar de Browser Mode en Document Mode.

CSS3.info
CSS3.info
We are shaping the future
Dat staat allemaal goed. Hij rendert hem ook wel, alleen veel te klein. Zie Box-shadow in IE9 en andere browsersAlex) schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:50:
IE 9 rendert de box-shadow alleen wanneer je document ook in IE9-modus wordt gerenderd. Dit kun je zien door op F12 te drukken en te kijken naar de Browser Mode en Document Mode.
[afbeelding]
CSS3.info
Verwijderd
4de keer en ik vind rijden eigenlijk nog steeds rampzalig. Teveel drukte om me heen, kan me er heel slecht op concentreren. Heb inmiddels al 2 jaar niet gereden. M'n vader krijgt weer een nieuwe auto en dan ga ik wel even een paar rondjes doen, maar voor de rest mijd ik dat ding als de pest.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:40:
Ik ben ook in een keer geslaagd. Ongeveer 1800,- kwijt geweest...
Bij gebrek aan het echte werk, morgen de keynote bij Macaw bekijkencreator1988 schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:04:
Nog iemand anders @ mix?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Zijn er mensen die morgen naar de talk van Erik Meijer @ TUDelft gaan? Het onderwerp is noSQL <--> SQL.
Vandaag eindelijk eerste deployment naar de T-omgeving van onze eerste SharePoint 2010 site(s)
nope.. wij moeten het van thuis uit bekijkencreator1988 schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:04:
Nog iemand anders @ mix?
Ja, ik ben ook aan het sparen voor mijn rijbewijs. Ik verwacht toch wel 50+ lessen nodig te hebben. Dus reken maar uit.
Ik vermoed dat alienfruit beter is in programmeren dan in sturen...sig69 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:06:
50+ lessen??? Waarom denk je zoveel lessen nodig te hebben?
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Och, ik had er ook 46 van 1 uur. 7 keer theorie examen gedaan (in 3 dagen), 1 keer praktijk ^^
Beter dan 1x theorie en 7x praktijk zullen we dan maar zeggenCaelorum schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:18:
Och, ik had er ook 46 van 1 uur. 7 keer theorie examen gedaan (in 3 dagen), 1 keer praktijk ^^
Ik heb volgens mij ook wel tegen de 50 lessen gehad (van 50 minuten) uiteindelijk.Dat krijg je als je 3x zakt
Dus je hebt gewoon je examen gebrute-forced, niceCaelorum schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:18:
Ik had m'n theorie in 2 keer, de eerste keer dat ik er heen ging was m'n paspoort verlopen en mocht ik niet deelnemen aan het examen

Ik had m'n theorie ook in een keer. Donderdag zei m'n instructeur: 'Ik zou je theorie maar snel gaan halen, dan kun je afrijden.' Donderdagmiddag examen geregeld. Zaterdag boek gekocht. Zondagavond begonnen met leren en maandagochtend met drie fouten m'n theorie gehaald. De reactie van m'n moeder toen ik thuiskwam dat ik geslaagd was vergeet ik nooit meer.
Slechte hand-oog coordinatie... en geen talent!sig69 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:06:
50+ lessen??? Waarom denk je zoveel lessen nodig te hebben?
Lijkt me wel interessant. Ik weet niet hoeveel ik ervan ga snappen, maar het kan geen kwaad om een uurtje te luisterenRayNbow schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 07:21:
Zijn er mensen die morgen naar de talk van Erik Meijer @ TUDelft gaan? Het onderwerp is noSQL <--> SQL.
Het mag "gelukkig" in plaats van m'n gewone werk, dus na deze week, als alles draait, mag ik weer lekker devven.Otherside1982 schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:35:
Da's toch makkelijk bij je volgende beoordeling: "Ik doe tegenwoordig 2 jobs, dus wil ik ook dubbel betaald worden"
Mwah, het is te doen, heb natuurlijk ook wel vier jaar mbo systeembeheer gedaan waarvan wel het een en ander is blijven hangen.Haan schreef op maandag 11 april 2011 @ 15:41:
Ik word onderhand alleen wel een beetje gestoord van social.msdn.microsoft.com-site, waar veel van m'n vragen worden beantwoord. Die site doet altijd een redirect via live.com om in te loggen, dus als ik er via Google kom moet ik soms drie, vier keer op "Vorige" klikken om terug te keren naar m'n zoekresultaten.

Oh, en m'n theorie en rijbewijs in één keer, kostte me ongeveer 2500 euro...
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 12-04-2011 10:06 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
35 lesuren * 45 euro/lesuur + 1 theorie * 30 euro/theorie + 2 praktijk * 225 euro/praktijk + 1 rijbewijs * 46 euro/rijbewijs = 2101 euro.
Het blijft toch veel geld
.
Het blijft toch veel geld
Verwijderd
Ik heb mijn theoretisch examen op school afgelegd. Kostprijs: 0 euro.
Praktijk heb ik van mijn vader gekregen: Kostprijs: 0 euro.
Betalen voor het examen: Kostprijs: 40 euro
Totaal: 40 euro
Ik hoop even op een snel antwoord, ik heb de volgende code (ik geloof dat het C is):
C:
Wat betekent die %n precies in regels 6t/m8? Ik ben deze code aan het omschrijven naar VB.Net, maar ben echt niet bekend met de C-syntax.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| for (i=0;i<n;i++) { p1.x = p[i].x - q.x; p1.y = p[i].y - q.y; p1.z = p[i].z - q.z; p2.x = p[(i+1)%n].x - q.x; p2.y = p[(i+1)%n].y - q.y; p2.z = p[(i+1)%n].z - q.z; /* [...] */ } |
-- == Alta Alatis Patent == --
Mod in VB
Hartelijk dank. En mijn verontschuldiging dat ik zelfs de megagrote waarschuwing over het hoofd heb gezien...
-- == Alta Alatis Patent == --
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| fieldset.modbreak { font-size: 1000000000000000000000000000000000000000em; } |
* YopY prutsen verder in Scala doet
Verwijderd
En ook voor jou geldt: lees de topicwaarschuwing
[ Voor 89% gewijzigd door Creepy op 12-04-2011 11:46 ]
Ik ken geen delphi, maar de error lijkt mij aardig duidelijk.
Het type van de regel voor "then" moet een boolean zijn. Gezien ik iets zie met toewijzen van een datum...
Het type van de regel voor "then" moet een boolean zijn. Gezien ik iets zie met toewijzen van een datum...
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Als dat zo doorgaat ga ik inderdaad doorvoeren wat YopY voorstelt met wat HTML magic 
@brickster: open aub een eigen topic als je er echt niet uitkomt, maar as usual: let op het PRG beleid. En no offence, maar als je dit echt niet ziet en je er uren op blind staart, tik ff een collega (klasgenoot?) aan. Een toekenning is niet hetzelfde als een vergelijking.
@brickster: open aub een eigen topic als je er echt niet uitkomt, maar as usual: let op het PRG beleid. En no offence, maar als je dit echt niet ziet en je er uren op blind staart, tik ff een collega (klasgenoot?) aan. Een toekenning is niet hetzelfde als een vergelijking.
[ Voor 67% gewijzigd door Creepy op 12-04-2011 11:53 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Yep dank jeGamebuster schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:45:
Ik ken geen delphi, maar de error lijkt mij aardig duidelijk.
mjah.. in België ehVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:55:
Ik heb mijn theoretisch examen op school afgelegd. Kostprijs: 0 euro.
Volgens mij mag je nieteens auto rijles krijgen van je ouders in Nederland (Als ze geen rij instructeur zijn ofcourse). Correct me if I am wrong.
Nothing to see here!
Ik heb mijn rijbewijs afgelopen januari gehaald na 30 lessen. Theorie in één keer, praktijk de tweede keer.
Zit hier overigens een live virtual class te volgen over een application server van een Serviër samen met o.a. wat Amerikanen en Indiërs. Hier gewoon middag, voor anderen echt midden in de nacht en voor de rest weer 's avonds laat... Doet niet echt veel goeds voor de productiviteit, je merkt toch wel het slaapgebrek bij sommigen van de andere continenten
Zit hier overigens een live virtual class te volgen over een application server van een Serviër samen met o.a. wat Amerikanen en Indiërs. Hier gewoon middag, voor anderen echt midden in de nacht en voor de rest weer 's avonds laat... Doet niet echt veel goeds voor de productiviteit, je merkt toch wel het slaapgebrek bij sommigen van de andere continenten
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Praktijk kan je ook van je vader krijgen als in het krijgen van de centen, dat hoeft niet perse belgië te zijn 
Ik heb 10 lessen gehad. 6 keer praktijk gedaan
Wel overmacht ivm ziekte maar toch...
Ik heb 10 lessen gehad. 6 keer praktijk gedaan

[ Voor 9% gewijzigd door jip_86 op 12-04-2011 15:34 ]
Net een wazig fenomeen in Visual Studio, ik had een webform met een unordered list, en zodra ik daar iets in wijzigde was het formulier kapot ('Error rendering control' in de designer). Dus een <li> weghalen of toevoegen wilde niet meer
Dan sta je toch wel even raar te kijken.. Tot ik bedacht dat veel problemen zijn verholpen als je VS herstart en dat was in dit geval gelukkig ook zo

Grrrr.......
Er draait hier een oud legacy proces die via SQLXML bulkload een xml inleest. Op een file van 200 mb geeft hij alleen maar de melding "Microsoft OLE DB Provider for SQL Server: Invalid character value for cast specification."
Ja dat is leuk, maar als hij nog een hint zou geven waar in de file er wat verkeerd gaat zou het toch een stuk makkelijker zijn
Er draait hier een oud legacy proces die via SQLXML bulkload een xml inleest. Op een file van 200 mb geeft hij alleen maar de melding "Microsoft OLE DB Provider for SQL Server: Invalid character value for cast specification."
Ja dat is leuk, maar als hij nog een hint zou geven waar in de file er wat verkeerd gaat zou het toch een stuk makkelijker zijn
Met een binary search (iedere keer de helft van de helft van de helft etc invoeren) kost 't je minder dan 30 pogingen om je foute char te vinden.Woy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:10:
Grrrr.......
Dat is inderdaad een goed algoritme om te kennen bij dit soort problemen... Maar toch vraag je je af waarom de programmeur die de foutmelding maakt niet even de context (line nummer, fk, pagina, offset, whatever...) kan aangeven bij z'n foutmelding!PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:13:
[...]
Met een binary search (iedere keer de helft van de helft van de helft etc invoeren) kost 't je minder dan 30 pogingen om je foute char te vinden.
Voordeel als je nog wat eerder hebt gelest (lees: ouder bent en de mogelijkheid had):HuHu schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:22:
35 lesuren * 45 euro/lesuur + 1 theorie * 30 euro/theorie + 2 praktijk * 225 euro/praktijk + 1 rijbewijs * 46 euro/rijbewijs = 2101 euro.
Het blijft toch veel geld.
40 lesuren a 35 euro + 2 * theorie a 27,50 + 1 praktijk a 180 + rijbewijs a 35: 1670 euro..
Nog steeds meer dan zat, maar de moeite (en kosten) ondertussen al meer dan waard geweest.
Klinkt ZEER interessant, helaas heb ik morgen afspraken met externen op kantoor. Anders was ik hier wel heen gegaan (mits open voor eenieder die interesse heeft)RayNbow schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 07:21:
[edit]
Heeft iemand hier al gespeeld met mongrel2? Ik heb eerder al wat experimenten met zeromq gedaan, en vandaag mijn eerste mongrel2 php handler geschreven. Erg leuk om te doen, en de eenvoud waarmee je systemen los kan trekken mbv zeromq is very nice. Niet iets wat je dagelijks nodig gaat hebben voor webdevelopment, maar als je bezig bent met je systemen te distribueren (of juist losstaande systemen aan elkaar wilt knopen), lijkt me dit een enorm krachtige oplossing.
[ Voor 33% gewijzigd door st0p op 12-04-2011 17:46 ]
Dat is inderdaad exact hoe ik het opgelost heb, maar het was wel iets complexer, aangezien er intern ook relaties bestaan waar hij weer op fout kan gaan.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:13:
[...]
Met een binary search (iedere keer de helft van de helft van de helft etc invoeren) kost 't je minder dan 30 pogingen om je foute char te vinden.
Voor zover ik weet is het open voor iedereen. De enige beperking is het aantal stoelen, maar er passen toch wel minstens 100 man in zaal C.st0p schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:38:
[...]
Klinkt ZEER interessant, helaas heb ik morgen afspraken met externen op kantoor. Anders was ik hier wel heen gegaan (mits open voor eenieder die interesse heeft)
Het is jammer dat je er niet bij kan zijn, maar misschien is het volgende een troost. Er is een kans dat een video over dit onderwerp een keer zich een weg vindt naar Channel9.
Omg, net een uur verloren omdat een app een vreemde error bleef geven. Blijkbaar zette ik een parameter (command line tool) met als laatste karakter een \ voor een ", waardoor die natuurlijk mooi escapte. En daar dan in de errormessage ook gewoon over lezen en niet zien.
Uiteindelijk gevonden door het extern tooltje te gaan debuggen (gelukkig had ik de beschikking over de source). Daar vond ik dan doodleuk het probleem na een keer de debugger te doorlopen.
* Styxxy is blind.
Uiteindelijk gevonden door het extern tooltje te gaan debuggen (gelukkig had ik de beschikking over de source). Daar vond ik dan doodleuk het probleem na een keer de debugger te doorlopen.
* Styxxy is blind.

[ Voor 3% gewijzigd door Styxxy op 12-04-2011 17:53 ]
Hmm, ik ben een multi-threaded applicatie aan het schrijven en ik pas het gebruik van de WPF Dispatcher toe. De volgorde hoe methodes worden uitgevoerd is belangrijk. En ik bleef maar NullReferenceExceptions krijgen. Bleek dat de methodes in de queue van de Dispatcher niet per se in volgorde worden uitgevoerd (terwijl op MSDN staat van wel)
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
hehehCyCloneNL schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:27:
[...]
Dus je hebt gewoon je examen gebrute-forced, nice
Mijn broer kreeg de 3e keer (geloof ik) bij toeval precies dezelde als bij de eerste keer
Heb zelf ook wel wat vragen dubbel gezien hoor..
Ze worden waarschijnlijk wel in volgorde gestart, maar wie zegt dat ze ook in die volgorde zijn afgelopen? Kan best zijn dat als je method 1, 2,3 en 4 erin stopt dat 2 eerder klaar is dan 1, en dat dan 3 al start terwijl 1 nog bezig is.Sebazzz schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:07:
Hmm, ik ben een multi-threaded applicatie aan het schrijven en ik pas het gebruik van de WPF Dispatcher toe. De volgorde hoe methodes worden uitgevoerd is belangrijk. En ik bleef maar NullReferenceExceptions krijgen. Bleek dat de methodes in de queue van de Dispatcher niet per se in volgorde worden uitgevoerd (terwijl op MSDN staat van wel)
Hoe zouden jullie een tijd opslaan? Momenteel wordt er time() gebruikt maar dit slaat de tijd incl. ingestelde timezone (en dus zomer- en wintertijd?). Welke aanpak gebruiken jullie? Opslaan in GMT? Weet iemand misschien interessante (best practices) artikelen over dit onderwerp?
Lekker is dit
ik moet een sdk van een bedrijf gebruiken en die heeft een licentie nodig. Zo ver zo goed maar de licentie tool geeft bij elke reboot een nieuwe computer id... dus de licentie key is nooit geldig
Nothing to see here!
Zit ik een site te performance testen met WCAT, blijk die wel een wopping 20 requests per seconde aan te kunnen... 
Na enig testen kom ik erachter dat de boosdoener in het starten van een database transactie op elke request zit. Refactoren kan wel, maar het is geen kleine applicatie
* D-Raven weet al waar hij zich de rest van de dag mee zoet gaat houden
Na enig testen kom ik erachter dat de boosdoener in het starten van een database transactie op elke request zit. Refactoren kan wel, maar het is geen kleine applicatie
Nonsens, time() is een aantal seconden sinds een bepaald moment. Per definitie dus zonder timezone.alienfruit schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:39:
Hoe zouden jullie een tijd opslaan? Momenteel wordt er time() gebruikt maar dit slaat de tijd incl. ingestelde timezone (en dus zomer- en wintertijd?).
Ligt eraan hoe dat moment is gedefinieerd..oisyn schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:01:
Nonsens, time() is een aantal seconden sinds een bepaald moment. Per definitie dus zonder timezone.
@alienfruit
Timezone != Daylight saving
[ Voor 8% gewijzigd door farlane op 13-04-2011 11:11 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Als je voor het ophalen van elke static resource (png, css, etc) een db transactie start ok, maar als er ook echt sql uitgevoerd wordt is daar niks mis mee. Sterker nog, als je transactiegebruik gaat verwijderen gaan aannames over transaction isolation in de applicatie misschien wel de mist in en heb je een groter probleem.D-Raven schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:50:
Zit ik een site te performance testen met WCAT, blijk die wel een wopping 20 requests per seconde aan te kunnen...
Als methodes sequentieel worden uitgevoerd, heb je ook geen multi-threading meerSebazzz schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:07:
-niks-
Ik neem aan dat 'ie bedoelt dat er barriers (syncpoints) tussen bepaalde taken komen.MLM schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:11:
[...]
Als methodes sequentieel worden uitgevoerd, heb je ook geen multi-threading meerHet hele idee van meerdere threads is dat dingen tegelijk gebeuren
Er is maar 1 definitie van moment. Als het niet overal op hetzelfde tijdstip gebeurt dan is het niet 1 moment. "1 januari 1970 0:00 UTC" en "1 januari 1970 0:00 GMT+1" zijn twee verschillende momenten.
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2011 11:15 ]
Verwijderd
Inderdaad. Wat de documentatie waarschijnlijk bedoelt is dat de jobs in die volgorde gedispatched worden, dat betekent natuurlijk wel dat de jobs nog steeds tegelijkertijd uitgevoerd kunnen worden (het hele idee achter multi-threading) en dat de resultaten van de jobs niet perse (sterker nog, waarschijnlijk niet) beschikbaar worden.MLM schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:11:
[...]
Als methodes sequentieel worden uitgevoerd, heb je ook geen multi-threading meerHet hele idee van meerdere threads is dat dingen tegelijk gebeuren
Hoe definieer je "de volgorde waarin ze worden uitgevoerd"? Ik denk dat de MSDN alleen iets zegt over de volgorde waarin ze worden gedispatched, maar dat zegt niets over de volgorde waarin ze klaar zijn. Als CPU#0 Task A uitvoert, en CPU#1 gaat vervolgens Task B uitvoeren, dan kan Task B best eerder klaar zijn, zelfs voordat er een regel code van Task A is aangeroepen (als hij bijvoorbeeld wordt gepreëmpt).Sebazzz schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:07:
idd, timezone (en DST) is een property die pas om de hoek komt kijken bij het weergeven (net zo als grondtal bij het weergeven van een integer).oisyn schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:01:
[...]
Nonsens, time() is een aantal seconden sinds een bepaald moment. Per definitie dus zonder timezone.
De echte vraag echter is of Alienfruit het heeft over een specifiek moment (een punt in de tijd die idereeen op hetzelfde moment 'ervaart'), of over een specifiek moment op een willekeurige dag (en afhankelijk van tijdzone). Een voorbeeld van dat laatste is het tijdstip waarop de wekker elke dag gaat of wanneer je zou moeten beginnen op je werk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak