De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat inderdaad, nu heb je zelf gewoon je eigen wachtwoordbestand in de hand. En kunt daarmee doen wat je wilt. En daarbij lijkt het geen open source te zijn (niemand kan het controleren). Persoonlijk 'voelt' KeePass beter dan LastPass, hoewel het gezien de reviews ook een prima programma/service zal zijn. :) Maar al m'n wachtwoorden aan één programma toevertrouwen vind ik al spannend genoeg.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cloud schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:43:
Tsjong, schijnbaar heb ik met mijn opmerking over KeePass nogal het een en ander losgemaakt :P En ik wilde nog wel niet te ver offtopic gaan!
Wat een stelletje flutdevelopers hiero. Niet eens zelf software schrijven en ipv daarvan software van derden gebruiken :')

* .oisyn heeft gewoon een online password generator. Ik heb een database met per-site salts, en in combinatie met mijn masterpasword genereer ik (volledig clientside) daaruit een random password met klein-, hoofdletters en cijfers.

voorbeeld

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 14-02-2011 15:21 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
D-Raven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:33:
Eigenlijk zouden alle websites welke niet in een uitzonderings situatie zitten (banken e.d.) OpenAuth moeten implementeren.
Als je erover nadenkt, is dat niet even onveilig als één wachtwoord voor alle sites gebruiken? Erger nog, met OAuth deel je zelfs je loginnaam en wachtwoord over al die sites, wat nog minder veilig is als alleen het wachtwoord aangezien er niet altijd van dezelfde gebruikersnaam gebruik gemaakt wordt.

Een sterk wachtwoord is slechts de helft van je login. Voor echte beveiliging heb je een gebruikersnaam die minstens zo complex is als je wachtwoord. Nee, 'admin' is geen sterke gebruikersnaam, :+.

* YopY is ook lid van de KeePass club. Heb twee databases, één voor privé, één voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

nieuws: Hacker haalt logingegevens uit database onofficiële Hyves-gadget geeft trouwens mooi aan waarom meerdere keren dezelfde user/pass combo gebruiken niet handig is ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik gebruik KeePass (1.x) nu ook al een tijdje. Voor privé gebruik vond ik het eigenlijk niet echt nodig: ik heb een 4-tal redelijk sterke wachtwoorden voor de belangrijke gegevens en dan allerlei wachtwoorden die afgeleid zijn van de site of activiteit.
Ik ben het pas beginnen gebruiken toen ik op mijn huidige werkplek begon. Er zijn hier namelijk zo veel verschillende wachtwoorden en usernames in gebruik voor 1 gebruiker dat ik het een beetje beu werd om telkens een copy-paste van wacthwoorden te doen uit een email. Nu zitten al die verschillende wachtwoorden in Keepass en heb ik macro's ingesteld zodat Keepass alles automatisch voor me kan invullen. Even tellen: Citrix account (waarbij de website om de zoveel tijd uitlogt en ik dus 4-8 keer per dag opnieuw mag inloggen), SVN account, ontwikkeldatabank, testdatabank, applicaties op ontwikkelingdatabank, applicaties op testdatabank, JIRA. De hotkey Ctrl+Alt+A (invullen van username en wachtwoord door Keepass) gebruik ik dus dagelijks wel meer dan 20 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 19:34

Matis

Rubber Rocket

zwippie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:01:
Maakt niemand gebruik van LastPass? Of is dat te eng, je wachtwoorden toevertrouwen aan een webdienst?
Ik heb nu al mijn wachtwoorden op XMarks staan. Een online dienst, die wel cross-platform en cross-browser je bookmarks en wachtwoorden en eventueel ook je geschiedenis en open tabs kan syncen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

.oisyn schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:17:
[...]

Wat een stelletje flutdevelopers hiero. Niet eens zelf software schrijven en ipv daarvan software van derden gebruiken :')

* .oisyn heeft gewoon een online password generator. Ik heb een database met per-site salts, en in combinatie met mijn masterpasword genereer ik (volledig clientside) daaruit een random password met klein-, hoofdletters en cijfers.

voorbeeld
waarom het wiel opnieuw uitvinden?
ik veronderstel dat je ook je eigen browser schrijft enz? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

MBV

Niemand die XMarks gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Otherside1982 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:50:
....
De hotkey Ctrl+A (invullen van username en wachtwoord door Keepass) gebruik ik dus dagelijks wel meer dan 20 keer
Is dat niet een vervelende hotkey? Ctrl+A is immers ook alles selecteren. Is Ctrl+(shift/alt)+A niet handiger? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:02

Jrz

––––––––––––

Hydra schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:25:
FF kort vraagje: ik ben met MongoDB bezig, dat werkt op zich erg lekker, maar ik mis de optie van SqLite om in-process te draaien. Kent iemand een leuke NoSQL DB die dat wel kan? Performance e.d. is ondergeschikt aan gebruikersgemak en het gaat ook single-user zijn. Eigenlijk is het vooral bedoeld om config settings en wat variabele binaire data op te slaan.
tokyo cabinet, db4o

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

defcon84 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:54:
[...]

waarom het wiel opnieuw uitvinden?
Mensen stelden dat ze hun wachtwoorden niet aan derden toevertrouwden. Waarom zou je dan niet snel zelf even iets in elkaar zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Aloys schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:28:
[...]

Is dat niet een vervelende hotkey? Ctrl+A is immers ook alles selecteren. Is Ctrl+(shift/alt)+A niet handiger? :)
Het is dan standaard ook Ctrl-Alt-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Inmiddels heeft Otherside1982 stiekem zijn bericht aangepast :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:36
HuHu schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:34:
[...]

Het is dan standaard ook Ctrl-Alt-A.
Ik had het inderdaad verkeerd genoteerd. Ik heb het maar even aangepast in mijn originele post. Die hotkey is dus zo veel gebruikt dat ik hem gewoon blindelings indruk zonder na te denken welke toetsen ik juist moet hebben. Daardoor had ik het dus verkeerd opgeschreven.

Edit: @hierboven: niet stiekem hoor, wel eerst aangepast en daarna bovenstaande pas geschreven :)

[ Voor 10% gewijzigd door Otherside1982 op 14-02-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:33:
[...]

Mensen stelden dat ze hun wachtwoorden niet aan derden toevertrouwden. Waarom zou je dan niet snel zelf even iets in elkaar zetten? :)
Als het puur om de opslag voor wachtwoorden gaat, oké zoiets kun je zelf ook wel in elkaar flansen. Maar dit soort programma's hebben meestal veel nuttige extra features (in elk geval KeePass). En sommige van die features zijn niet zo triviaal om zelf even te schrijven.

Natuurlijk heb je misschien niet alles nodig van zo'n pakket en kun je het meeste ook zelf bouwen. Maar zo'n complete oplossing zelf maken zou ik niet snel doen ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

.oisyn schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:33:
[...]

Klopt, maar dat doe je dus met KeePass ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar ik begrijp dat je dat lokaal draait? Of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Yep lokaal, met in mijn geval een synchronisatie via Dropbox. Er zijn overigens ook wel web-alternatieven zoals LastPass en misschien ook wel plugins voor KeePass om hetzelfde te doen.

Maar dat heb ik allemaal niet per se nodig. Mocht ik echt ergens zitten waar ik absoluut een wachtwoord nodig heb uit de DB, dan download ik KeePass wel en haal ik het bestand op uit m'n Dropbox :P Maar omdat dat toch de minder gebruikte wachtwoorden zullen zijn (die ik daarom niet uit het hoofd ken), zal dat wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:02:
Maar ik begrijp dat je dat lokaal draait? Of zie ik dat verkeerd.
App is lokaal of op je mobiel en de database encrypted als file (lokaal, dropbox, wherever)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, niets beat een simpele HTML pagina die ik overal op kan synchronizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
1e geen .Net helaas, 2e alleen gratisch voor non-commercial use. Nouja, m'n eigen JSON based storage werkt vooralsnog ook prima. Toch bedankt!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ruzie met Internet Explorer 6 i.c.m. jQuery.

Ik had zo'n knopje in een form:
HTML:
1
<button type=submit>Knopje</button>

Deze werkte prima. Echter, wanneer ik een nieuw button-element aanmaakte via document.createElement, kon ik deze geen type=submit attribute geven: ik kreeg een vage error vanuit jQuery.

Maak ik een input-element aan met type=submit, dan werkt het wel.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

jQuery he :N :P

Maar weird, alleen in IE6? Dan kan 't misschien komen door de butte implementatie van button in IE6

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Internet Explorer 6 draaien we nog op de servers van mijn werk, voor de rest heb ik Firefox gedeployed door heel het domein heen :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarom op die servers niet dan, als je toch die rechten hebt?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:02:
Waarom op die servers niet dan, als je toch die rechten hebt?
We werken niet zoveel op de servers. Ik heb alleen op de domeincontroller Firefox geïnstalleerd, omdat ik daar wat vaker op zit, maar de rest van de servers draaien alleen maar services die je start en niet meer naar omkijkt (zoals Microsoft SQL Server).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55
Gamebuster schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:03:
Ruzie met Internet Explorer 6 i.c.m. jQuery.

Ik had zo'n knopje in een form:
HTML:
1
<button type=submit>Knopje</button>

Deze werkte prima. Echter, wanneer ik een nieuw button-element aanmaakte via document.createElement, kon ik deze geen type=submit attribute geven: ik kreeg een vage error vanuit jQuery.

Maak ik een input-element aan met type=submit, dan werkt het wel.
Waarom gebruik je geen trema's?
HTML:
1
<button type="submit">Knopje</button>

Dat zou het probleem namelijk weleens kunnen zijn. Button wordt namelijk al sinds IE4 gesupport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
alex3305 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:34:
[...]

Waarom gebruik je geen trema's?
HTML:
1
<button type="submit">Knopje</button>

Dat zou het probleem namelijk weleens kunnen zijn. Button wordt namelijk al sinds IE4 gesupport.
Trema's zijn niet verplicht in HTML zover ik weet, alleen in XHTML of wanneer je waarde bepaalde tekens bevat. (uit m'n hoofd: " ' < > = ` en spaties, uiteraard)

Al is dat niet relevant; de code die error gaf was:
JavaScript:
1
2
var button = $(document.createElement("button"));
button.attr("type", "submit"); // < dat geeft error in jQuery in IE6

Heb nu dit:
JavaScript:
1
2
var button = $(document.createElement("input"));
button.attr("type", "submit"); // werkt

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 14-02-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Gamebuster schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:29:
Heb nu dit:
JavaScript:
1
2
var button = $(document.createElement("input"));
button.attr("type", "submit"); // werkt
Waarom gebruik je DOM functies terwijl jQuery dat prima zelf allemaal af kan handelen?

JavaScript:
1
$("<input type='submit' value='Blaat' />").appendTo(".mySelector")

... en done!

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Trema's? Dit zijn letters met trema's: ë, ä, ö.
Dit zijn aanhalingstekens: "hier staat iets tussen aanhalingstekens".
Hier komt een apostrof: oma's appeltaart.

Ik gebruik trouwens liever het Engelse woord quote voor een aanhalingsteken, is korter. Een apostrof is dan een single quote en dat is weer langer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

In Ubuntu kan je overigens wel een losse trema maken door dubbel op de "-toets te rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sebazzz schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:09:
In Ubuntu kan je overigens wel een losse trema maken door dubbel op de "-toets te rammen.
Hee, dat wist ik dan weer niet. Ik vond ë en ä in Ubuntu altijd zooo k*t om te maken. Ik had vaak een tekstdocumentje met daarin een aantal van die letters met trema's er op. Die ik dan kon kopiëren en plakken.

Dit is veel handiger 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nee, want met " + e maak je gewoon een ë. Je moet echter je toetsenbord op US-English (International) hebben ingesteld, en pas sinds een jaar is dat de standaardinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Sebazzz schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:17:
Nee, want met " + e maak je gewoon een ë. Je moet echter je toetsenbord op US-English (International) hebben ingesteld, en pas sinds een jaar is dat de standaardinstelling.
Oh, ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dat nu heb staan. Als ik op de zaak " in druk en dan los laat, dan staat er al een ". Ik dacht uit jouw opmerking te begrijpen dat je dus twee keer " achter elkaar moest drukken en dan een e er achteraan.

Edit; ah zo moet het dus: http://forum.ubuntu-nl.or...eer-terug-naar-standaard/

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 14-02-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
mindcrash schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:49:
[...]

Waarom gebruik je DOM functies terwijl jQuery dat prima zelf allemaal af kan handelen?

JavaScript:
1
$("<input type='submit' value='Blaat' />").appendTo(".mySelector")

... en done!
Ik vind DOM netter.

Ik wilde antwoorden "is sneller", maar heb geen meetbaar verschil kunnen meten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 13-10 17:24
YopY schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:31:
[...]

Als je erover nadenkt, is dat niet even onveilig als één wachtwoord voor alle sites gebruiken? Erger nog, met OAuth deel je zelfs je loginnaam en wachtwoord over al die sites, wat nog minder veilig is als alleen het wachtwoord aangezien er niet altijd van dezelfde gebruikersnaam gebruik gemaakt wordt.

Een sterk wachtwoord is slechts de helft van je login. Voor echte beveiliging heb je een gebruikersnaam die minstens zo complex is als je wachtwoord. Nee, 'admin' is geen sterke gebruikersnaam, :+.

* YopY is ook lid van de KeePass club. Heb twee databases, één voor privé, één voor werk.
Hoezo deel je je wachtwoord over al die sites? Volgens mij werkt OAuth zo niet. Als ik bijvoorbeeld google gebruik als authentication provider voor OAuth op een website. Dan log ik in via OAuth bij google, waarna deze vervolgens een security token aan de website geeft om aan te geven dat ik echt ben wie ik zeg dat ik ben. Daarin zit dan misschien mijn loginnaam/email maar zeer zeker niet mijn wachtwoord.

Of heb ik nou zo'n verkeerd beeld van OAuth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

D-Raven schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:45:
[...]

Hoezo deel je je wachtwoord over al die sites? Volgens mij werkt OAuth zo niet. Als ik bijvoorbeeld google gebruik als authentication provider voor OAuth op een website. Dan log ik in via OAuth bij google, waarna deze vervolgens een security token aan de website geeft om aan te geven dat ik echt ben wie ik zeg dat ik ben. Daarin zit dan misschien mijn loginnaam/email maar zeer zeker niet mijn wachtwoord.

ik denk dat hij bedoelt, als iemand je OAuth login kent, kan ie op alle sites inloggen die OAuth gebruiken..

KeePass is leuk, maar KeeForm werkt niet echt bij mij..

http://geekandpoke.typepa...11/02/the-real-coder.html Amen! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door defcon84 op 15-02-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
defcon84 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:25:
[...]

ik denk dat hij bedoelt, als iemand je OAuth login kent, kan ie op alle sites inloggen die OAuth gebruiken..
Ah ok, ja je username/wachtwoord combinatie is niet meer uniek in combinatie met de website. Maargoed, als iemand je gmail login gegevens heeft dan kan hij precies hetzelfde. Dit probleem gaat natuurlijk op voor alle OAuth providers.
Sterker nog, of je nu een account hebt op een website met OAuth of niet, zodra iemand je login gegevens heeft van een van de OAuth providers dan kan hij zonder problemen ergens anders een account openen op jou naam.

Of je nu OAuth gebruikt of niet, zodra jij een account hebt bij een OAuth provider (google, facebook, etc) dan loop je dit risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het principe is toch single use, single lost (of hoe dat ook heet)?

Ligt je OAth ww op straat, dan kunnen ze overal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

mjah.. gewoon hopen dat je niet gehacked wordt zeker ^_^
wat je ook doet, als ze je getarget hebben, dan ga je der toch aan :)
kijk maar naar die kerel van HBgary Federal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
D-Raven schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:45:
[...]

Da's waar, je wachtwoord wordt niet daadwerkelijk op die site gebruikt. Maar wat ik specifiek bedoel is dat je met één account (bijvoorbeeld je Google account) in kunt loggen bij meerdere diensten, dus als je account bij die OAuth provider gejat wordt, heeft de jatter ook toegang tot de verschillende diensten die je met datzelfde OAuth account gebruikt.

Wat dat aangaat is het maar goed dat OAuth niet overal te gebruiken is (nog), :). Het zou niet verkeerd zijn dat je in kunt loggen op een site met je OAuth en voor de zekerheid een extra security token of (eenvoudig) wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
defcon84 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:25:
[...]

KeePass is leuk, maar KeeForm werkt niet echt bij mij..

http://geekandpoke.typepa...11/02/the-real-coder.html Amen! _/-\o_
KeeForm werkte bij mij wel in de bèta van Firefox die ik geïnstalleerd heb, maar de installer herkende PaleMoon niet, zou ik dus nog even handmatig moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jullie benoemen OAuth nu als een dienst van 1 partij maar daar klopt niks van. Mijn login voor Hyves is anders dan voor Facebook en bij beiden kun je OAuth gebruiken. Je krijgt van OAuth gewoon een token en een secret die jouw login representeren, verder kun je er bij een andere site niks mee want die herkent simpelweg die tokens niet. Er is dus niet zoiets als "je OAuth wachtwoord". Zover ik weet ondersteunt Google ook geen OAuth maar 'slechts' OpenID, een ander systeem.

Ook is OAuth geen single use iets, het kan wel maar vaak is dat niet zo. Een token heeft een lifetime die je (meestal) bij het vragen van toestemming doorgeeft (bij Hyves bijv. standaard een paar uur tot "infinite" die wel honderd jaar geldig blijft). Zelf de token invalid maken kan je op de site doen die de token heeft uitgegeven (Hyves, Facebook).

[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 15-02-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Cartman! schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:18:
Jullie benoemen OAuth nu als een dienst van 1 partij maar daar klopt niks van. Mijn login voor Hyves is anders dan voor Facebook en bij beiden kun je OAuth gebruiken. Je krijgt van OAuth gewoon een token en een secret die jouw login representeren, verder kun je er bij een andere site niks mee want die herkent simpelweg die tokens niet. Er is dus niet zoiets als "je OAuth wachtwoord". Zover ik weet ondersteunt Google ook geen OAuth maar 'slechts' OpenID, een ander systeem.

Ook is OAuth geen single use iets, het kan wel maar vaak is dat niet zo. Een token heeft een lifetime die je (meestal) bij het vragen van toestemming doorgeeft (bij Hyves bijv. standaard een paar uur tot "infinite" die wel honderd jaar geldig blijft). Zelf de token invalid maken kan je op de site doen die de token heeft uitgegeven (Hyves, Facebook).
Je hebt gelijk ik verwarde OAuth met OpenID. Mijn betoog ging dan dus over OpenID. Maar dat je de token zelf kunt invalidaten is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
BtM909 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:30:
jQuery he :N :P

Maar weird, alleen in IE6? Dan kan 't misschien komen door de butte implementatie van button in IE6
Dat is het inderdaad. Eenmaal gecreeerd staan oude IE versies niet toe dat je het 'type' attribuut v/e button element wijzigt. Je moet dan het hele element opnieuw aanmaken.

Zelfde geldt trouwens ook voor select elementen en het dynamisch aanpassen van de beschikbare options. Het enige wat consistent goed werkt is de hele select tag samen met alle optgroup en option tags weggooien en alles opnieuw bouwen.

Eigenlijk zijn (form elementen in) oude IE versies gewoon compleet ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Je moet een gebruiker ook niet teveel verrassen, dus zo gek vind ik het niet dat form-elementen niet zomaar van type mogen wijzigen, noch dat de opties van select-elementen dynamisch worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:01

Haan

dotnetter

Wat aan het spelen met LINQ en daarbij een heerlijk traag alternatief voor string.Substring() bedacht :9
C#:
1
2
string capped1 = longstring.Substring(0, 100);
string capped2 = new string(longstring.Take(100).ToArray());

De tweede performt ongeveer 10000 keer slechter :P Máar geeft geen exception bij strings met een lengte < 100.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Iets als dit:
C#:
1
string capped3 = longstring.Substring(0, (longstring.Length >= 100 ? 100 : longstring.Length));

was te eenvoudig gevonden zeker.
Ok, komt de leesbaarheid niet direct ten goede....

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doe dan gewoon Math.Min(longstring.Length, 100). Dat werkt ook als op de plek van longstring.Length een functie staat die je maar 1 keer wilt evalueren.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 15-02-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:09:
Doe dan gewoon Math.Min(longstring.Length, 100). Dat werkt ook als op de plek van longstring.Length een functie staat die je maar 1 keer wilt evalueren.
Nice. Ik ga meestal voor de uitgebreidere if-else structuur, maar dat is inderdaad net zo leesbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Cool die kende ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat is inderdaad best wel een slimme ja... nooit aan gedacht om 'm zo te gebruiken.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nou ja 'kennen' doe ik die functie natuurlijk wel, maar het gaat er meer om dat ik er nog niet aan gedacht had die functie zo te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:? Zo'n vreemde constructie is het toch niet? In feite doet het ook hetzelfde, behalve dat het in aparte functie is gezet, wat dus inderdaad een extra evaluatie voorkomt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50
Gamebuster schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:45:
[...]

Ik vind DOM netter.

Ik wilde antwoorden "is sneller", maar heb geen meetbaar verschil kunnen meten :P
Dom icm document.createElement is wel duidelijk sneller als gewoon html gooien in je jquery append functies e.d. Als je een paar dingen maakt merk je het niet, maar als er veel gerenderd moet worden wel, maar dan kan je je afvragen of je dat niet serverside had moeten genereren.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel even goed opletten, als je een maximum waarde wilt gebruiken moet je dus Min() aanroepen, en als je een minimum waarde hebt dan moet je Max() gebruiken. Ik wil het zelf in the heat of the moment nog weleens omdraaien :)

Dit leest wat dat betreft wel prettiger:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
static class ClampExtensions
{
    static int ClampMax(this int value, int max) { return Math.Min(value, max); }
}

// ...
string str = longstring.Substring(longstring.Length.ClampMax(100));

Of wordt er dan geboxed?

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 15-02-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:27

RayNbow

Kirika <3

Waarom zou er geboxt moeten worden?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Woy schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:28:
[...]

:? Zo'n vreemde constructie is het toch niet? In feite doet het ook hetzelfde, behalve dat het in aparte functie is gezet, wat dus inderdaad een extra evaluatie voorkomt.
Ik zeg dan ook niet dat het vreemd is, maar dat ik niet het kende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:47:
[...]

Waarom zou er geboxt moeten worden?
In mijn ogen zou dat niet hoeven, maar ik heb de CLR wel raardere dingen zien doen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 15-02-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:04
.oisyn schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:32:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
static class ClampExtensions
{
    static int ClampMax(this int value, int max) { return Math.Min(value, max); }
}

// ...
string str = longstring.Substring(longstring.Length.ClampMax(100));

Of wordt er dan geboxed?
Even openen met ILDasm, en dan zal je 't wel zien.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De x86 assembly van de jitter laat iig weinig zien van boxing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ZpAz schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:31:
[...]

Dom icm document.createElement is wel duidelijk sneller als gewoon html gooien in je jquery append functies e.d. Als je een paar dingen maakt merk je het niet, maar als er veel gerenderd moet worden wel, maar dan kan je je afvragen of je dat niet serverside had moeten genereren.
Ik had 1000 buttons gemaakt in een loop via DOM en via append(htmlString), beide ~50ms.

Wat ik wel heb gemerkt is dat er een aardige overhead is in JS calls. 1 grote HTML string maken met 1000 elementen erin geplakt en die toevoegen aan de innerHTML van een element gaat aanzienlijk sneller dan 1000 losse createElement en appendChild calls.

Was al wel een tijdje terug, weet niet of dat nu nog steeds zo is. Zal zo eens kijken. En dan nog maar de vraag wat jquery doet met de html string: zelf parsen (traag) of de browser laten parsen (lijkt me aanzienlijk sneller)

Maarja... Uiteindelijk maak ik maar een paar elementjes aan, dus verschil zal er toch niet gemerkt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 15-02-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:26

MBV

Javascript performance is heel lastig te vergelijken. In IE6 is het aanmaken van DOM-objecten erg duur, in Firefox (toen ik ermee bezig was) juist innerHTML aanpassen. De impact bij IE6 was dramatisch, de impact bij Firefox maar 10%, dus toch maar innerHTML gekozen. Tot ik erachter kwam dat dat niet werkt voor tables in IE6 8)7 Ach, wie weet hebben ze in dat bedrijf inmiddels IE een update gegeven :')

Conclusie: zoek recente benchmarks en houdt ze tegen je bezoekers-statistieken aan.

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 15-02-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
MBV schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:02:
Javascript performance is heel lastig te vergelijken. In IE6 is het aanmaken van DOM-objecten erg duur, in Firefox (toen ik ermee bezig was) juist innerHTML aanpassen. De impact bij IE6 was dramatisch, de impact bij Firefox maar 10%, dus toch maar innerHTML gekozen. Tot ik erachter kwam dat dat niet werkt voor tables in IE6 8)7 Ach, wie weet hebben ze in dat bedrijf inmiddels IE een update gegeven :')

Conclusie: zoek recente benchmarks en houdt ze tegen je bezoekers-statistieken aan.
Werkt wel voor tables, maar moet je <tbody> tag erbij gebruiken, als ik me goed herinner.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 15-02-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Of: Doe het gewoon zodat het goed leesbaar is en je geen gekke dingen doet, per browser optimalisaties doen kost tijd en zal binnen twee jaar weer overbodig zijn met de volgende generatie browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50

Had een project welke nogal traag was welke veel objecten aanmaakte, en dat werd nogal traag (klant stopte er meer data in dan verwacht :+ ) maar ik deed eerst dus jquery icm de html in een string appenden, en met dom elementen zelf aanmaken en dan appendChild e.d was al een mooi stukje rapper bij mij.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
JavaScript:
1
2
if(data.credits)
    setCredits(data.credits);

Heeft me 10 minuten gekost om erachter te komen waarom "setCredits" nooit geroepen werd wanneer het aantal credits 0 heeft bereikt :P

Toch maar aangepast:
JavaScript:
1
2
if(data.credits !== undefined)
    setCredits(data.credits);

Lekker wakker vandaag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Wat te doen als je niet kan slapen om 4u00 's nachts en je moet binnen 2,5u opstaan. Wel, we staan op uit bed, zetten de laptop terug aan en we werken verder aan een project :).

Oja, * Styxxy studeert momenteel in Finland, vandaar het uurverschil (+1u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Styxxy schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 03:04:
Wat te doen als je niet kan slapen om 4u00 's nachts en je moet binnen 2,5u opstaan. Wel, we staan op uit bed, zetten de laptop terug aan en we werken verder aan een project :).

Oja, * Styxxy studeert momenteel in Finland, vandaar het uurverschil (+1u)
Gewoon doorwerken, dag erna geen regel kunnen schrijven :9

Ik lig nu overigens net in bed. Hele nacht JS geschreven voor site. Nog steeds regelmatig ruzie met jQuery, krijg bijna zin om volgende project weer zonder te doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 16-02-2011 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Gamebuster schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 05:46:
[...]
Gewoon doorwerken, dag erna geen regel kunnen schrijven :9
Inderdaad :), ik heb zelfs een feature kunnen afwerken (whoohoo). Ach, ik heb deze ochtend mijn laatste les voor deze week en ik heb dus gedaan om 11u20. Daarna lucnhen, huiswaarts keren en een power napje doen. 8)
Gamebuster schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 05:46:
[...]
Ik lig nu overigens net in bed. Hele nacht JS geschreven voor site.
Truste!

[ Voor 20% gewijzigd door Styxxy op 16-02-2011 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Ook maar eens Clean Code geleend in de bibliotheek. Klinkt tot nu toe vrij obvious allemaal. Het gedeelte over de naming conventions vond ik een beetje raar... Voor PHP is hungarian notation bijvoorbeeld nogsteeds vrij handig, en dat je een interface niet met de hoofdletter i mag prefixen is natuurlijk onzin, in C# is dat bij mijn weten de enige manier om in je implementatie het verschil tussen een Interface en Class te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zulke 'opgelegde' naming conventions vind ik ook altijd maar een beetje raar. Ik vind dat je zoiets niet integraal voor alle projecten kan beslissen. Het enige wat van belang is, is dat je consequent bent in de aanpak die je gekozen hebt.

Voor C# volg ik overigens de meeste naming conventions van Resharper. Niet omdat ze van Resharper zijn, maar omdat ze prima bij onze eigen werkwijze pasten (eigenlijk een verbetering waren om eerlijk te zijn). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Avalaxy schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:47:
Ook maar eens Clean Code geleend in de bibliotheek. Klinkt tot nu toe vrij obvious allemaal. Het gedeelte over de naming conventions vond ik een beetje raar... Voor PHP is hungarian notation bijvoorbeeld nogsteeds vrij handig, en dat je een interface niet met de hoofdletter i mag prefixen is natuurlijk onzin, in C# is dat bij mijn weten de enige manier om in je implementatie het verschil tussen een Interface en Class te zien.
Die IInterface notation van C# is ook geen hungarian notation, da's gewoon een naming convention om onderscheid te maken, en m.i. een betere dan die Java gebruikt. "Echte" hungarian heeft IMHO geen plaats meer in strongly typed talen. Voor PHP kan ik me voorstellen dat je het gebruikt, baggernotatie voor een baggerplatform ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met echte hungarian, bedoel je daar de echte methode waarbij je de semantiek van de variabele documenteert, of diegene die MS foutief heeft overgenomen waarbij je gewoon het type specificeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lief Unicode Consortium, zouden jullie alsjeblieft tekens niet willen herklassificeren van whitespace naar niet-whitespace?
Lieve mediawiki-developers, zouden jullie alsjeblieft U+200B ZERO WIDTH SPACE niet willen toestaan in paginatitels?
Lieve pywikipedia-developers, zouden jullie met je vuile gore .strips() van U+200B ZERO WIDTH SPACEs in paginatitels af willen blijven, en de troep door mediawiki op te laten lossen?

Kusjes,
* ValHallASW

Anders krijg je namelijk keiharde editwars tussen bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik denk dat hij met echte Hungarian bedoelt: strWhatever als het een string is.

En niet uWhatever als het een unescaped string is die nog escaped moet worden voordat hij in een database belandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Cloud schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:54:
Zulke 'opgelegde' naming conventions vind ik ook altijd maar een beetje raar. Ik vind dat je zoiets niet integraal voor alle projecten kan beslissen. Het enige wat van belang is, is dat je consequent bent in de aanpak die je gekozen hebt.

Voor C# volg ik overigens de meeste naming conventions van Resharper. Niet omdat ze van Resharper zijn, maar omdat ze prima bij onze eigen werkwijze pasten (eigenlijk een verbetering waren om eerlijk te zijn). :)
klopt, resharper komt ook perfect overeen met mijn gebruikelijke conventies..
behalve voor mijn tests gebruik ik nogal eens BlaBlaBla_Should_BlaBlaBla
en dat vind ie niet leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Veel van de beschreven dingen zijn inderdaad wel obvious, maar in de praktijk blijkt wel dat dit blijkbaar niet tot iedereen is doorgedrongen.
Die van de interface snapte ik ook niet echt. Heb even geprobeerd met interfaces te werken zonder een I-prefix, maar dat vond ik niet handig. Gelukkig schrijft hij ook dat het boek niet in steen is geschreven en je zelf mag bepalen wat je van de statements vind. Zo lang je er maar over nadenkt waarom je iets doet.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
en dat je een interface niet met de hoofdletter i mag prefixen is natuurlijk onzin, in C# is dat bij mijn weten de enige manier om in je implementatie het verschil tussen een Interface en Class te zien.
Je kunt natuurlijk stellen dat dat verschil niet belangrijk is, aangezien je toch op interfaces behoort te programmeren. Maar ik ben niet nozel genoeg om dat op dit moment goed te kunnen verdedigen, :+.

* YopY suffixt standaardimplementaties meestal nog met 'impl'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

defcon84 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:33:
[...]

klopt, resharper komt ook perfect overeen met mijn gebruikelijke conventies..
behalve voor mijn tests gebruik ik nogal eens BlaBlaBla_Should_BlaBlaBla
en dat vind ie niet leuk :p
Het enige waar ik het op uitzet is de eventhandlers in ASP.net (niet MVC) projecten. Daar vind ik de standaardnaamgeving (objectnaam_Eventnaam) van VS prima. Weet zo even niet wat Resharper daar van wilde maken, maar het beviel me niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Cloud schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:48:
[...]

Het enige waar ik het op uitzet is de eventhandlers in ASP.net (niet MVC) projecten. Daar vind ik de standaardnaamgeving (objectnaam_Eventnaam) van VS prima. Weet zo even niet wat Resharper daar van wilde maken, maar het beviel me niet :P
ReSharper probeert van Button_Click inderdaad ButtonClick te maken. Zelf pas ik het doorgaans gewoon aan, ik heb een hekel aan onderlijnde code hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In dat soort projecten zet ik die convention gewoon uit. Maar inderdaad, dat wil Resharper er van maken. Op zich niet heel raar, maar ik vind het praktischer als ik de eventnamen duidelijk zie staan :) Puur een stukje gevoel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjvdree
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 11:53
Dan smaakt het verbrand, niet bitter
Boudewijn schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:09:
Naaaaah. Ik heb gewoon vrij goede koffie op het werk, alhoewel tikje bitter (de temperatuur mag dus wat omlaag, dan is hij stukken beter),
Bonen worden voor mijn neus gemalen en ze maken hem dagelijks schoon.

Geen roer-unit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

gjvdree schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:35:

[...]
Speciaal geregistreerd om op een bericht van 2 jaar oud te reageren? :D

Desalniettemin welkom op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gjvdree schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:35:
Nee, de temperatuur van het water zorgt als hij te hoog wordt dat er bittere stoffen vrijkomen. De temperatuur is niet zo hoog (het blijft water/stoom) dat het extra verbrand hoor :)

Edit: Holy crap :D

[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 16-02-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 12-10 22:24

Flapmo

and back is gigi!

Haan schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:36:
[...]

Speciaal geregistreerd om op een bericht van 2 jaar oud te reageren? :D

Desalniettemin welkom op GoT ;)
Het was dan ook een levensbedreigende situatie die schreeuwde om rectificatie :+, al dan niet correct uitgevoerd.

Maar, idd, welkom, al vermoed ik dat je allicht gewoon een lurker bent gezien je reg datum: Reg. datum: 21 juli 2008.

[ Voor 16% gewijzigd door Flapmo op 16-02-2011 14:27 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Na twee jaar lang zoeken heeft ie eindelijk een post gevonden waardig genoeg om op te reageren :P

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Leuk, Firefox source aan het uitpakken, krijg ik een virusmelding. Bij virustotal.com geven 8 van de 43 scanners een melding (18.6%), en bij Jotti 2 van de 19 scanners.

Maar ja...
SFX archives created with compressed modules can cause false alarms from various antiviurs programs.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
meuh geen zin meer. Dat krijg je als blijkt dat een onderdeel van je project zo goed als klaar is, :). Maar heb net weer wat verbeterpuntjes / wenschen gekregen, dus gaan we gewoon weer verder. Module roept een webservice aan die een lijst van artikelen teruggeeft, voor elk van die artikelen moet een friendly URL gemaakt worden voor gebruik in het CMS. Er is een API voor friendly URLs, echter die werkt alleen specifiek voor dingen die in een database opgeslagen staan, d'r is niet een generieke friendly URL API. Dus heb ik die zelf maar gemaakt.

Feature request is het op kunnen geven van een friendly URL patroon, omdat op bepaalde sites een eenvoudiger URL wel voldoet.

* YopY doet net alsof bovenstaand volledig logisch is voor een willekeurige lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is nooit te laat om over koffie te discussieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 12-10 22:24

Flapmo

and back is gigi!

CodeCaster schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:54:
Leuk, Firefox source aan het uitpakken, krijg ik een virusmelding. Bij virustotal.com geven 8 van de 43 scanners een melding (18.6%), en bij Jotti 2 van de 19 scanners.

Maar ja...

SFX archives created with compressed modules can cause false alarms from various antiviurs programs.
* Flapmo bedenkt zich opeens hoe geniaal het zou zijn om een virusprogsel te schrijven en die tekst bij te voegen.

Ik denk dat heel wat simpele zieltjes gewoon alsnog doorgaan ;( :F .

[ Voor 7% gewijzigd door Flapmo op 16-02-2011 15:02 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Cloud schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:48:
[...]

haha ja klopt

in een subfolder van een asp.net project wil ie dit:
Partial Class subfldr_Default
altijd veranderen in dit:
Partial Class subfldr

dus elke code behind class wil ie veranderen in dezelfde naam :p
wat natuurlijk niet juist is :)

@gjvdree: mooie intro :D :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
<rant>Schurfterige facebook api ook... wil ik soundcloud embedden via de graph api maar die meuk wil gewoon niet... vimeo en youtube geen enkel probleem maar soundcloud krijg ik met geen enkele combinatie aan de gang :{ </rant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:33

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle komt hier ook weer es kijken :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Scheer je weg, jelle jan van veelen punt en el!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Volgens mij ben ik net iets te stupide dingen aan het doen in OpenCL, m'n videokaart driver is inmiddels al een keer of 10 op z'n plaat gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 12:33

Pelle

🚴‍♂️

.oisyn schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:43:
Scheer je weg, jelle jan van veelen punt en el!
.oisyn O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
PrisonerOfPain schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:13:
Volgens mij ben ik net iets te stupide dingen aan het doen in OpenCL, m'n videokaart driver is inmiddels al een keer of 10 op z'n plaat gegaan.
* Gamebuster herkent het met CUDA
Altijd een verassing hoe de boel nu weer gaat flippen als je op "Build & Run" klikt. Daarom ben ik maar weer verder gegaan met dingen die mij wel lukken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27
Gamebuster schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:41:
[...]

* Gamebuster herkent het met CUDA
Altijd een verassing hoe de boel nu weer gaat flippen als je op "Build & Run" klikt. Daarom ben ik maar weer verder gegaan met dingen die mij wel lukken :9
Wat zeker weinig is? >:) O-)
Sorry, inkoppertje!
Pagina: 1 ... 108 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak