Om vervolgens random graphics glitches te krijgen omdat je local memory vol zit, of je complete pc onbruikbaar word omdat je een off-by-one error had en je ergens buiten de bounds van je array aan het lezen was. Het grootste nadeel; dat je een extra GPU nodig hebt als je met Nsight je kernels wilt debuggen. Ach ja.Gamebuster schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:41:
[...]
* Gamebuster herkent het met CUDA
Altijd een verassing hoe de boel nu weer gaat flippen als je op "Build & Run" klikt. Daarom ben ik maar weer verder gegaan met dingen die mij wel lukken

Oeps... volgens mij moet ik een ander datatype gebruiken

Dat is beter
[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 17-02-2011 00:52 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
En dan perongeluk nog 1 cent meer overmaken
1e keer gooide ik er €10.000 op. Maar goed dat het geen echt geld was
Dit was een UNSIGNED SMALLINT(5) in een MySQL DB. Veranderd naar een "normale" unsigned int.
> http://kutcomputers.nl:8080/
[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 17-02-2011 01:15 ]
ROFL Gamebuster, binnenkort beschikbaar in Thailand?Gamebuster schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 01:12:
[...]
1e keer gooide ik er €10.000 op. Maar goed dat het geen echt geld was
Dit was een UNSIGNED SMALLINT(5) in een MySQL DB. Veranderd naar een "normale" unsigned int.
> http://kutcomputers.nl:8080/
Thailand? huh?
5xx minutes? Kan je de output niet iets leesbaarder maken, als in X aantal dagen, uren, minuten en seconden?
Zo.. we hebben het wereld record regeringsvormen
BELG! BELG! ^^defcon84 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:04:
Nu moeten jullie de lat wel extra hoog leggen he?!
defcon84 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:04:

Zo hebben we toch iets om trots op te zijndefcon84 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:04:

we gaan er minimum 2 weken bovenop doen hoorCaelorum schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:25:
[...]
BELG! BELG! ^^
Nu moeten jullie de lat wel extra hoog leggen he?!
Zijn ze er überhaupt nog mee bezig, of heeft iedereen zoiets als "laat ook maar"?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
heh ze zijn nog pogingen aant doen hoor maar ik denk dat we naar nieuwe verkiezingen gaan uiteindelijk.oisyn schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:36:
Zijn ze er überhaupt nog mee bezig, of heeft iedereen zoiets als "laat ook maar"?
Errrr, is het zetten van Dependency Properties in WPF echt zo duur? 
Ben beetje aan het stoeien met een profiler, maar volgens dat ding kost elke SetValue op zo'n property ruim 2 seconde. Dat verklaard wel een deel van de traagheid van de applicatie, maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
Een 'normale' property kost 'maar' 0.0000000x (oid
), wat ik ook zou verwachten, maar dan werken m'n databindings niet meer
Ben beetje aan het stoeien met een profiler, maar volgens dat ding kost elke SetValue op zo'n property ruim 2 seconde. Dat verklaard wel een deel van de traagheid van de applicatie, maar dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
Een 'normale' property kost 'maar' 0.0000000x (oid
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat voor profiler? Een call hierarchy profiler kan nogal wat invloed hebben op de performance van function calls. En dependency properties hebben volgens mij een nogal diepe call hierarchy.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pff... Ben aan het proberen het mogelijk te maken commentaar achter te laten op meerdere dingen (projecten, taken, logboekregels), hoe doen jullie dat eigenlijk normaal? Begint er meer en meer op te lijken dat ik gewoon ipv een tabel "Comment", voor elk commentable iets een tabel kom aan het maken (TaskComment, ProjectComment, etc) >_>
(ben bezig met entity framework en inheritance wil niet lief meespelen :x)
(ben bezig met entity framework en inheritance wil niet lief meespelen :x)
Je kunt Task, Project en Logline toch als een soort enum definiëren, of met een ID? En als ID geen optie is omdat een Task met ID 1 net zo goed kan bestaan als een Project met ID 1 (heb je eigenlijk sequences die je tussen tabellen kan delen in MSSQL?)
Anders maak je een Comment-tabel met een ObjectType wat dus een Task/Project/Logline is (of het bijbehorende ID) en wat je dus of in je query moet zetten (variabele) en dan dus joinen op dat ID.
Hè? Nou zo:
Toch?
Anders maak je een Comment-tabel met een ObjectType wat dus een Task/Project/Logline is (of het bijbehorende ID) en wat je dus of in je query moet zetten (variabele) en dan dus joinen op dat ID.
Hè? Nou zo:
Tasks: {TaskID, Title} Comments: {ObjectID, ObjectType, Comment}
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| select Tasks.Title, Comments.Comment from Comments right join -- Null comments wel toestaan Tasks on Comments.ObjectID = Tasks.TaskID where Comments.ObjectType = 'Task' -- of een ID als je dat leuk vindt, wel documenteren dat 1=Task enz. and Tasks.TaskID = @ID |
Toch?
[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 17-02-2011 21:44 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Probleem zit zich er eigenlijk in dat ik pas begonnen ben met het entity framework, ik weet dus ook niet helemaal wat dat onder water nou allemaal doet, of wat het van mij verwacht 
Liefste zou ik een abstracte class maken, Commentable, en dan Project/Task/Logentry daar gewoon van laten inheriten. Kan ook gewoon in entity framework, maar om de een of andere reden werkt het gewoon niet. Of dat nou komt doordat ik iets fout doe, of gewoon niet kan wat ik wil, dat weet ik dus nog niet, en kan er eigenlijk ook niet al te veel over vinden, op wat obscure blogposts na.. Kan natuurlijk ook dat mijn zoektermen gewoon prut zijn
Liefste zou ik een abstracte class maken, Commentable, en dan Project/Task/Logentry daar gewoon van laten inheriten. Kan ook gewoon in entity framework, maar om de een of andere reden werkt het gewoon niet. Of dat nou komt doordat ik iets fout doe, of gewoon niet kan wat ik wil, dat weet ik dus nog niet, en kan er eigenlijk ook niet al te veel over vinden, op wat obscure blogposts na.. Kan natuurlijk ook dat mijn zoektermen gewoon prut zijn
Pff, ik heb wel de 'wazige bugs in python-upstream'-maand. Eerst Unicode-normalisatie gone wrong - iets wat je alleen maar ziet als je werkt met teksten als मार्क ज़ुकेरबर्ग (ja, da's Mark Zuckerberg in 't Hindi). Afgelopen week kwam opeens een bug naarvoren omdat U+200B ZERO WIDTH SPACE niet meer als whitespace wordt gezien - maargoed, dat was een bug in onze code. En nu, last but not least: de standaardlibrary voor password entry reageert niet meer op ctrl-C/ctrl-Z sinds 2.6, ergens. Bah.
Gisteren een mijlpaal bereikt: Msc in Economics & Informatics
Na ruim 9 jaar studeren / ingeschreven staan bij universiteit, toch het diploma gehaald

Na ruim 9 jaar studeren / ingeschreven staan bij universiteit, toch het diploma gehaald
Kater? Eerst water, de rest komt later
Hulde.Haan schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:17:
Gisteren een mijlpaal bereikt: Msc in Economics & Informatics![]()
En nu hop, een baan zoeken, vieze parasiet van de maatschappij!
Gefeliciteerd.
Je dacht zeker volgend jaar gaat het collegegeld omhoog, laat ik nu maar eens een keertje afronden?
Je dacht zeker volgend jaar gaat het collegegeld omhoog, laat ik nu maar eens een keertje afronden?
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Performance Profiler van ANTS. Heb verder niet zoveel verstand van profilers, maar andere Dependency Properties worden wel gewoon bijna instantly gezet. Als ik ze in code aanpas naar normale properties merk ik ook gewoon dat de applicatie veel sneller word..oisyn schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:00:
Wat voor profiler? Een call hierarchy profiler kan nogal wat invloed hebben op de performance van function calls. En dependency properties hebben volgens mij een nogal diepe call hierarchy.
Ik dacht dat het wellicht lag aan het feit dat ik collections in Dep.Prop's op sla, maar op andere plekken (met grotere datasets) gaat dat ook gewoon snel.
Erg vreemd, is op een plek of 5 in de applicatie, en levert dus gewoon substantiele vertraging op

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik werk al jaren hoorDavio schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:13:
[...]
Hulde.
En nu hop, een baan zoeken, vieze parasiet van de maatschappij!![]()
![]()
Gefeliciteerd!Haan schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:17:
Gisteren een mijlpaal bereikt: Msc in Economics & Informatics![]()
Weet iemand een goed recent boek over jQuery, dat ook ingaat op de combinatie met ASP.net? Ik vind genoeg boeken over jQuery, maar heb geen idee wat nu een handige keus is. En als er een is die de bovenstaande combinatie voorbij laat komen, dan is dat wel een pre.
Gebruik de laatste tijd steeds vaker jQuery en begrijp het concept/werkwijze op zich wel prima, maar een goed boek is nooit weg, vind ik altijd. Dan kan ik er mogelijk wat meer uit halen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Proficiat Haan!!! 
edit:
ILSpy: open-source .NET assembly browser & decompiler
ter vervanging van reflector?
edit 2:
of gewoon wachten op de decompiler die gratis bij R# gaat zitten:
ReSharper 6 Bundles Decompiler, Free Standalone Tool to Follow
Prachtige quote btw:
edit:
edit 2:
Prachtige quote btw:
And by saying “free”, we actually mean “free”.
[ Voor 130% gewijzigd door defcon84 op 18-02-2011 12:10 ]
Nu we toch op zoek zijn naar dingen:
Weet iemand een programma (bij voorkeur extension) voor Visual Studio om exceptions bij voorbaat op te sporen?
Bij sommige methodes kun je in de info popup wel zien: throws BlablaException.
Maar is er een progje om de methodes te zien die exceptions throwen in je project die nog niet worden afgevangen?
Misschien kan het wel binnen VS..
Weet iemand een programma (bij voorkeur extension) voor Visual Studio om exceptions bij voorbaat op te sporen?
Maar is er een progje om de methodes te zien die exceptions throwen in je project die nog niet worden afgevangen?
Wat jij wil is iets als checked exceptions in Java, waarbij de compiler reklameert als je bepaalde exceptions (die je als checked hebt gedefinieerd voor die method) niet afvangt ?
Dit is niet geimplementeerd in .NET.
Of er een tool is die je code inspecteert, en daar warnings op genereert bv, dat weet ik niet ...
Dit is niet geimplementeerd in .NET.
Of er een tool is die je code inspecteert, en daar warnings op genereert bv, dat weet ik niet ...
https://fgheysels.github.io/
Liep vorige week tegen het tooltje: Monoflector aan, deze gebruikt de Cecil library om te decompilen. Het is nog in ontwikkeling, maar zou een WPF achtig tooltje opensource tooltje moeten worden om te decompilen.defcon84 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:59:
Proficiat Haan!!!
edit:
edit 2:
Prachtige quote btw:
[...]
Uiteraard gaat een echte developer gewoon met IL Disasambler aan de gang
Ben zelf nu bezig met het boek CLR via C#, maar kan tot nu toe weinig soeps maken van dat hele IL (wordt wel regelmatig wat voorbeeld code in IL gegeven) . De aanroepen gaan nog wel maar hoe hij objecten in de stack/heap plaatst en weet welke hij moet doorgeven is mij nog een beetje een raadsel.
Maar wel goed te zien dat JetBrains hun tool ook gratis gaat weggeven, en dan ook echt gratis. Ben benieuwd of men bij RedGate daar nog iets mee gaat doen.
Kun je zoiets niet met FXCop doen? Het is mogelijk om je eigen FXCop regels te maken dus er is vast wel iemand die het zelfde wilde en de moeite heeft genomen iets vergelijkbaars te schrijven.Davio schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:41:
Wilde zelf ooit zo'n regel maken om te checken of voor iedere db connectie die werd aangemaakt ook netjes de close werd aangeroepen of dat deze binnen een using() werd gebruikt (de dispose sluit de connectie namelijk), maar het bleef slechts bij een idee, maar had toen wel gevonden dat het mogelijk zou zijn om zoiets te bouwen.
In het begin miste ik het verplicht afvangen afdwingen ook wel. Was op zich wel mooi in Java, alleen soms kreeg je wel vrij overbodige Try/catches omdat je verplicht moest afvangen.
[ Voor 31% gewijzigd door .Gertjan. op 18-02-2011 13:07 . Reden: Reactie Davio ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Wat jij ziet in Visual Studio is xml comment boven de methode waarin een <exception ...> element is opgenomen.
Dat is dan een jammerlijk gemis in .NET.
Ik vind het niet erg om alle exceptions zelf af te moeten vangen. Ik heb toch liever dat een klant een vriendelijk bericht ziet dan een stacktrace. Daarbij helpt het mij om mogelijke pitfalls te ontdekken.
Ik vind het niet erg om alle exceptions zelf af te moeten vangen. Ik heb toch liever dat een klant een vriendelijk bericht ziet dan een stacktrace. Daarbij helpt het mij om mogelijke pitfalls te ontdekken.
Kijk eens naar PostSharp, daa mee kun je met attributen opgeven dat er altijd bepaalde zaken moeten worden uitgevoerd. Dan kun je een eventuele unhandled exception opvangen. Best een handig tooltje, zo kun je ook entry en exit logging makkelijk inbouwen. Ik dacht dat er ook leuke ondersteuning voor automatische foutafhandeling in zat.Davio schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:19:
Dat is dan een jammerlijk gemis in .NET.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Om eerlijk te zijn, ben ik blij dat ik er vanaf ben sinds ik in .NET werk. In Java had ik (puur persoonlijk!) het gevoel dat ik aan het catchen was om het catchen. Als ik nu catch dan heeft dat tenminste een reden. Het voornaamste probleem was, vond ik, dat het je forceerde al vrij diep in je logic layer allemaal catches-te gaan schrijven voor situaties die nooit voorkomen. Excepties die je liever wilt doorschoppen. Een catch op een veel hoger niveau (en dus breder) met daarbij een correcte afhandeling vind ik zelf netter 
Wat betreft pitfalls ontdekken, tja daar ben ik het op zich wel mee eens. Je kunt bepaalde excepties anders over het hoofd zien op de plaats waar ze op kunnen treden. Toch hoeft het zeker niet te betekenen dat een gebruiker dán maar een stacktrace voor z'n neus moet krijgen. Je moet je excepties alleen op een ander punt afhandelen
Wat betreft pitfalls ontdekken, tja daar ben ik het op zich wel mee eens. Je kunt bepaalde excepties anders over het hoofd zien op de plaats waar ze op kunnen treden. Toch hoeft het zeker niet te betekenen dat een gebruiker dán maar een stacktrace voor z'n neus moet krijgen. Je moet je excepties alleen op een ander punt afhandelen
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Cloud schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:24:
Om eerlijk te zijn, ben ik blij dat ik er vanaf ben sinds ik in .NET werk. In Java had ik (puur persoonlijk!) het gevoel dat ik aan het catchen was om het catchen. Als ik nu catch dan heeft dat tenminste een reden. Het voornaamste probleem was, vond ik, dat het je forceerde al vrij diep in je logic layer allemaal catches-te gaan schrijven voor situaties die nooit voorkomen. Excepties die je liever wilt doorschoppen. Een catch op een veel hoger niveau (en dus breder) met daarbij een correcte afhandeling vind ik zelf netter
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| public static void main(string[] args) { try { MyApplication.DoWork(); } catch(Exception e) { MyApplication.HandleException(e); } } |
Done
Overigens over foutmeldingen gesproken. Ik vind het zo bagger dat WPF in de Load/Init van de control de foutmeldingen "inslikt" als ik even snel iets opzet bouw ik het zonder try/catch en dan wil het weleens gebeuren dat ik bijvoorbeeld een fout in de DB opvraging heb zitten (die borrelt vanuit de DAL-> BLL naar de frontend), maar helemaal geen fout/crash krijg (alleen een leeg grid). Als ik een fout heb wil ik gewoon naar VisualStudio crashen met een mooie stacktrace erbij... Iemand enig idee waarom dat zo is gedaan door Microsoft? Een error in de Page_Load van APSX wordt toch ook niet ingeslikt...
Hehe, dat zou mijn laatste redmiddel zijn, maar die is wel erg vies..Gertjan. schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:33:
[...]
C#:
1 2 3 4 5 6 7 public static void main(string[] args) { try { MyApplication.DoWork(); } catch(Exception e) { MyApplication.HandleException(e); } }
Done![]()
Overigens over foutmeldingen gesproken. Ik vind het zo bagger dat WPF in de Load/Init van de control de foutmeldingen "inslikt" als ik even snel iets opzet bouw ik het zonder try/catch en dan wil het weleens gebeuren dat ik bijvoorbeeld een fout in de DB opvraging heb zitten (die borrelt vanuit de DAL-> BLL naar de frontend), maar helemaal geen fout/crash krijg (alleen een leeg grid). Als ik een fout heb wil ik gewoon naar VisualStudio crashen met een mooie stacktrace erbij... Iemand enig idee waarom dat zo is gedaan door Microsoft? Een error in de Page_Load van APSX wordt toch ook niet ingeslikt...
Ik hoef ook niet per se álles af te vangen, maar ik maak gebruik van een externe API en ken daar natuurlijk niet alle exceptions van, daarbij zit er een bagger-documentatie achter dus ik moet echt via de Intellisense kijken welke exceptions hij uitspuugt.
Alhoewel het een extreem voorbeeld is, is dat stuk code nu ook juist bedoeld als 'laatste redmiddel'. Het betekent niet dat je op andere (iets eerdere) punten in je code niet alvast de voorkomende excepties af kunt handelen. Maar op zo'n manier kun je wel alle unhandled excepties langs één punt laten gaat, t.b.v. logging en dergelijke. 
Wij gebruiken doorgaans ook een soortgelijke structuur, maar het aantal keer dat die code daadwerkelijk een exceptie afvangt is minimaal. Maar zo voorkom je een 'Application stopped working' en een gebruiker geen flauw idee heeft wat er aan de hand is.
Wij gebruiken doorgaans ook een soortgelijke structuur, maar het aantal keer dat die code daadwerkelijk een exceptie afvangt is minimaal. Maar zo voorkom je een 'Application stopped working' en een gebruiker geen flauw idee heeft wat er aan de hand is.
Heerlijk lekker rustig aan het werk vandaag. Geen deadlines, geen stress. Heerlijk. Ik hoef alleen maar oude projecten archiveren
Een programmeurs favoriete bezigheden:
1. Eigen project ontwikkelen
2. Meedoen met andermans project, maar wel verantwoordelijk voor eigen onderdeel
3. Andermans spaghetticode ontrafelen
...
1200. Documentatie schrijven
2. Meedoen met andermans project, maar wel verantwoordelijk voor eigen onderdeel
...
Je mist het 'refactoren' (of herschrijven) van andermans code in dat verhaaltje.
Zie: spaghetticode.whoami schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:02:
Je mist het 'refactoren' (of herschrijven) van andermans code in dat verhaaltje.
Op 1. staat natuurlijk procrastinating!
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2011 14:31 ]
Ik moet denken aan het onderzoeksproject Spec#, maar dat is een stille dood gestorven geloof ik.Davio schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:41:
AppDomain.CurrentDomain.UnhandledExceptionDavio schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:41:
http://www.pluralsight-tr...hive/2004/06/13/1455.aspx
der zijn altijd wel wat manieren om dat te doen hoor
ja idd, ik ben ook eens benieuwd...Gertjan. schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:03:
Liep vorige week tegen het tooltje: Monoflector aan, deze gebruikt de Cecil library om te decompilen. Het is nog in ontwikkeling, maar zou een WPF achtig tooltje opensource tooltje moeten worden om te decompilen.
Uiteraard gaat een echte developer gewoon met IL Disasambler aan de gang![]()
Ben zelf nu bezig met het boek CLR via C#, maar kan tot nu toe weinig soeps maken van dat hele IL (wordt wel regelmatig wat voorbeeld code in IL gegeven) . De aanroepen gaan nog wel maar hoe hij objecten in de stack/heap plaatst en weet welke hij moet doorgeven is mij nog een beetje een raadsel.
Maar wel goed te zien dat JetBrains hun tool ook gratis gaat weggeven, en dan ook echt gratis. Ben benieuwd of men bij RedGate daar nog iets mee gaat doen.
heb zelf geen zin/tijd om me te verdiepen in IL ^^
dat laat ik mooi aan andere over
geef mij maar een goede decompiler zodat ik lekker snel kan devven
Dat is inderdaad de manier die wij ook standaard gebruiken. AppDomain...UnhandledException en Application_ThreadException.defcon84 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:37:
[...]
AppDomain.CurrentDomain.UnhandledException
http://www.pluralsight-tr...hive/2004/06/13/1455.aspx
der zijn altijd wel wat manieren om dat te doen hoor
Die sturen de exceptie door naar een methode die de gebruiker netjes op de hoogte brengt van een fout, de boel logged en in sommige situaties ook per mail verzend naar een speciaal mailadres voor de devvers.
Shit daar heb je me!.oisyn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:31:
Op 1. staat natuurlijk procrastinating!
zo zou het moeten ehCloud schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:43:
[...]
Dat is inderdaad de manier die wij ook standaard gebruiken. AppDomain...UnhandledException en Application_ThreadException.
Die sturen de exceptie door naar een methode die de gebruiker netjes op de hoogte brengt van een fout, de boel logged en in sommige situaties ook per mail verzend naar een speciaal mailadres voor de devvers.
maar via Application_ThreadException of bvb een try..catch rond de application.run, vangt ie volgens mij alleen maar de exceptions van de main thread, dus als een backgroundworker een exception gooit, zou het wel eens kunnen dat ie die niet vangt.. (niet getest)
Met backgroundworkers werk ik niet zo vaak, maar ik mag hopen dat die ook naar Application_ThreadException gestuurd worden. Wel belangrijk om te weten
Zal eens kijken of ik dat kan testen.
Nee, BackgroundWorkers die eten de exceptie op en maken het probleem duidelijk middels het RunWorkerCompleted event.
Nee, BackgroundWorkers die eten de exceptie op en maken het probleem duidelijk middels het RunWorkerCompleted event.
[ Voor 24% gewijzigd door Cloud op 18-02-2011 15:18 ]
Toch vind ik het heerlijk om goede documentatie te schrijven bij een mooi stuk code. Dat geeft mij, althans dat gevoel heb ik, toch meer inzicht in wat ik nu allemaal aan het doen ben. Daarnaast kan ik er ook regelmatig andere mee helpen of van dienst zijn. Mensen die totaal geen documentatie schrijven vind ikDavio schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:57:
Een programmeurs favoriete bezigheden:
...

Mwa, alleen als ik een geniaal stuk code geschreven heb en dan in het commentaar uit mag gaan leggen waarom het precies zo geniaal isalex3305 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:00:
Toch vind ik het heerlijk om goede documentatie te schrijven bij een mooi stuk code. Dat geeft mij, althans dat gevoel heb ik, toch meer inzicht in wat ik nu allemaal aan het doen ben. Daarnaast kan ik er ook regelmatig andere mee helpen of van dienst zijn. Mensen die totaal geen documentatie schrijven vind ik
https://niels.nu
Ik ben al blij als ik tijd mag besteden aan het schrijven van unit tests

Meestal door deadlines nagenoeg geen tijd voor (als in kan de tijd beter gebruiken of de boel op tijd af te krijgen)
Meestal door deadlines nagenoeg geen tijd voor (als in kan de tijd beter gebruiken of de boel op tijd af te krijgen)
Ik vind unit-tests schrijven ongeveer net zo saai als documentatie. Sowieso vind ik tools die code documentatie afdwingen vaak te suf voor woorden, helemaal voor typische beans. WTF denk je dat een methode genaamd ".getId();" doet...alienfruit schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:12:
Ik ben al blij als ik tijd mag besteden aan het schrijven van unit tests![]()

Mijn eerste stagebebeleider was van mening dat code zo goed moest zijn dat hij zichzelf documenteerde, niet dat documentatie 'gaten' in de code moest vullen. Die kerel is nog steeds mijn held.
https://niels.nu
Ik doelde dan ook meer op een tutorial.
Ik probeer mijn software wel zo te schrijven dat alles zichzelf verklaart, maar dat is niet altijd even makkelijk. Dat komt doordat ik eerder kon typen dan lopen en gebruikers heel dom zijn (worst case scenario). Ik probeer dan ook altijd veel gebruik te maken van wat die gebruikers in de praktijk tegenkomen, maar er kan nog wel eens een button of menu-item verdwalen...
Ik probeer mijn software wel zo te schrijven dat alles zichzelf verklaart, maar dat is niet altijd even makkelijk. Dat komt doordat ik eerder kon typen dan lopen en gebruikers heel dom zijn (worst case scenario). Ik probeer dan ook altijd veel gebruik te maken van wat die gebruikers in de praktijk tegenkomen, maar er kan nog wel eens een button of menu-item verdwalen...
Aah, enigste wat ik beschrijf is het idee er achter en hoe het werkt. Zodat je niet die duizendende regels code of te lezen om er achter te komen hoe de push-based update mechanisme werkt. Gebruikt Git
* Matis voelt zich misbaar

Ben ik een hele avond bezig geweest om de verbinding met mijn ubuntu machine aan de praat te krijgen voor xmlrpc. Blijkt dat mijn vpn-verbinding naar de zaak nog open stond.
Daardoor werd het verkeer niet naar mijn ubuntu machine geroute, maar naar de grote boze vpn-server op het werk

Ben ik een hele avond bezig geweest om de verbinding met mijn ubuntu machine aan de praat te krijgen voor xmlrpc. Blijkt dat mijn vpn-verbinding naar de zaak nog open stond.
Daardoor werd het verkeer niet naar mijn ubuntu machine geroute, maar naar de grote boze vpn-server op het werk
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Grmbl, net m'n Senseo apparaat eens een schoonmaakbeurt gegeven, helemaal gepoetst en met schoonmaakazijn door laten lopen. Maar nu blijft ie maar pompen, ook zonder water en meteen zodra je de stekker in het stopcontact steekt
Nog geen oplossing kunnen vinden @ the internet.
Aan de andere kant is het ook wel een mooie gelegenheid om dat ding in de prullenbak te kieperen en voor een 'echt' apparaat te gaan (zoals een espresso machine waar verse bonen in gaan
)
Aan de andere kant is het ook wel een mooie gelegenheid om dat ding in de prullenbak te kieperen en voor een 'echt' apparaat te gaan (zoals een espresso machine waar verse bonen in gaan
Misschien dat hier iemand me kan helpen 
Ik wil komend jaar HBO Informatica gaan doen, liefst part time. Ik heb op het moment geen MBO4, maar ben wel 21 geweest. Wil niet zeggen dat ik de beste programmeur ben, maar heb over het algemeen geen moeite met zaken als recursion, pointers, OOP, etc. Ik heb min of meer begrepen dat dat toch wel basiszaken zijn die een redelijke ontwikkelaar zou moeten kennen. (Dit geef ik aan omdat ik het lastig vind om een standaard te zetten voor m'n programmeerkennis, heb met HBO'ers samengewerkt die veel minder technische kennis hadden en met HBO'ers die veel meer hadden)
Nu is mijn vraag eigenlijk: Heeft er iemand ervaring met de 21+ toets om in te stromen op HBO, en lijkt jullie het een goed idee om de opleiding parttime te doen, of is het beter fulltime te doen?
Weet niet zo goed waar ik de vraag anders moet stellen, en dit leek me nou precies de juiste plek
Ik wil komend jaar HBO Informatica gaan doen, liefst part time. Ik heb op het moment geen MBO4, maar ben wel 21 geweest. Wil niet zeggen dat ik de beste programmeur ben, maar heb over het algemeen geen moeite met zaken als recursion, pointers, OOP, etc. Ik heb min of meer begrepen dat dat toch wel basiszaken zijn die een redelijke ontwikkelaar zou moeten kennen. (Dit geef ik aan omdat ik het lastig vind om een standaard te zetten voor m'n programmeerkennis, heb met HBO'ers samengewerkt die veel minder technische kennis hadden en met HBO'ers die veel meer hadden)
Nu is mijn vraag eigenlijk: Heeft er iemand ervaring met de 21+ toets om in te stromen op HBO, en lijkt jullie het een goed idee om de opleiding parttime te doen, of is het beter fulltime te doen?
Weet niet zo goed waar ik de vraag anders moet stellen, en dit leek me nou precies de juiste plek
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.
Ik denk dat de toelatingstest voor HBO voornamelijk bestaat uit wiskunde en taal, je kunt namelijk niet verwachten dat iemand zonder opleiding al veel voorkennis over programmeren heeft, net als dat je dat niet van een havist of vwo'er kunt verwachten.
Wat qua part-time of full-time de beste keus is voor jou weet ik niet... Werk je? Zo ja dan is part-time zeer waarschijnlijk handiger.
Wat qua part-time of full-time de beste keus is voor jou weet ik niet... Werk je? Zo ja dan is part-time zeer waarschijnlijk handiger.
Ik heb zelf geen ervaring met de 21+ toets, maar heb wel bezig met een informatica opleiding op HBO niveau. Programmeerervaring heb je niet nodig voordat je begint aan het HBO. De toets zal wat meer algemenere dingen testen, kijken of je wel op niveau zit van iemand die een HAVO-diploma heeft.
Dat je programmeerervaring hebt zal het zeker in het begin makkelijker maken om mee te komen in die opleiding. Dus om dan die opleiding in deeltijd te doen kan je gewoon blijven werken.
Dat je programmeerervaring hebt zal het zeker in het begin makkelijker maken om mee te komen in die opleiding. Dus om dan die opleiding in deeltijd te doen kan je gewoon blijven werken.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Smarty is ook niet bepaald netjes... Je zou verwachten van zo'n "groot" product dat het geen notices/warnings/errors smijt:
pagina A, iedere pageview:
pagina A, iedere pageview:
Pagina B, iedere keer na veranderen van template:Notice: Undefined variable: js in /var/www/smarty/sysplugins/smarty_internal_data.php on line 291
Notice: Undefined property: Smarty_Internal_SmartyTemplateCompiler::$template in /var/www/smarty/sysplugins/smarty_internal_compile_include.php on line 104
Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/smarty/sysplugins/smarty_internal_compile_include.php on line 104
Als ik in Smarty undefined variables krijg, dan ligt dat toch meestal aan mijzelf of mijn template...
Die 1e is inderdaad terecht: de variable "js" bestaat niet:alex3305 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:40:
Als ik in Smarty undefined variables krijg, dan ligt dat toch meestal aan mijzelf of mijn template...
code:
1
2
3
| {foreach $js as $file} <script type=text/javascript src=js/{$file}.js></script> {/foreach} |
Echter, ik had gehoopt dat $js dan gewoon als lege array behandeld werd.
Die 2e error is mij niet helemaal duidelijk, maar dat heb ik opgelost door code van smarty aan te passen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| // sysplugins/smarty_internal_compile_include.php on line 104 // van: if ($this->compiler->template->caching && !$this->compiler->nocache && !$this->compiler->tag_nocache) { // naar: if (isset($this->compiler->template) && $this->compiler->template->caching && !$this->compiler->nocache && !$this->compiler->tag_nocache) { |
Is trouwens wel de 1e keer dat ik met Smarty werk, of templates in het algemeen. Ik vind het verassend fijn werken en zal er zeker een gewoonte van maken.
Had gewoon als test een paar pagina's omgezet naar templates en ben er erg tevreden mee. Komende dagen rest van pagina's omzetten.
Ik mis wel een Javascript implementatie van Smarty... (al dan niet beperkt, aangezien Smarty ook veel PHP-specifieke features heeft) ik moet nog een JS versie vinden of een ander template-systeem zoeken.
[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 20-02-2011 01:59 ]
Idem. Laatst nog een recente versie geprobeerd op een verse server met laatste PHP, errors op E_STRICT, enkel wat waarschuwingen over date/timezone settings, niets van Smarty. Je zal wel iets raars gedaan hebbenalex3305 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:40:
[ Voor 12% gewijzigd door FragFrog op 20-02-2011 02:48 ]
Misschien kan je iets met jQuery Templates?Gamebuster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:45:
[...]
Ik mis wel een Javascript implementatie van Smarty... (al dan niet beperkt, aangezien Smarty ook veel PHP-specifieke features heeft) ik moet nog een JS versie vinden of een ander template-systeem zoeken.
We are shaping the future
Volgens mij kan spec# je vooral helpen met het voorkomen van fouten. Je kunt randvoorwaarden opgeven waaraan data moet voldoen voordat deze door een functie geaccepteerd wordt. Verder kun je volgens mij niet veel randvoorwaarden definiëren.MBV schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:32:
[...]
Ik moet denken aan het onderzoeksproject Spec#, maar dat is een stille dood gestorven geloof ik.
Maar toch was het wel een mooi project. Sluit best mooi aan op de visie van Dijkstra, waarin testen niet zou hoeven omdat je moet kunnen bewijzen dat je code correct is. Weet niet zeker of het een stille dood is gestorven, het was een microsoft research project, die liggen soms langere tijd stil, maar duiken dan ineens op. F# is ook ooit begonnen als Microsoft Research project en heeft zelfs VS 2010 bereikt
Ook een paar keer naar F# gekeken, maar mijn stuggen hersens kunnen niet lekker omgaan met die denkwijze..
AppDomain.ThreadException vangen alle unhandled exceptions op, ook als die vanuit een andere thread gegooid worden.Cloud schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:12:
Met backgroundworkers werk ik niet zo vaak, maar ik mag hopen dat die ook naar Application_ThreadException gestuurd worden. Wel belangrijk om te wetenZal eens kijken of ik dat kan testen.
Mjah... 't Is te zien vind ik.Hydra schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:15:
[...]
Ik vind unit-tests schrijven ongeveer net zo saai als documentatie.
Soms vind ik het juist tof om eerst een unit-test te schrijven, en op die manier tot mijn API te komen ...
En zowiezo is het leuk om na een tijdje gewoon snel te kunnen checken of alle code nog werkt (althans, de code waarvoor je een test hebt
Yea, 4 solutions (1 voor de GoF patterns, HF patterns, Silverlight patterns en Patterns in Action patterns), daarbinnen heb je allemaal projecten, voor elk design pattern 1. En daar heb je dan weer 3 verschillende varianten van:
- Structural code
- .NET optimized code
- Real world code
Oftewel: gewoon alle designpatterns in nette codevoorbeelden gegoten zodat je ze meteen kun copy-pasta'en (of kunt kijken hoe zij iets oplossen). Tevens zit er bij elk designpattern een PDF waarin hij wordt uitgelegd, met UML diagram, etc.
Zeer nice om op je computer te hebben
Afhankelijk van je papieren, moet jeexamen doen in maximaal Nederlands, Engels en Wiskunde B op HAVO niveau. Hoewel het niet helemaal een HAVO examen is (als je examenbundels hebt en die goed doorkomt, is de 21 plus toets een makkie). Hier staat ook meer info:Hmail schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:29:
Misschien dat hier iemand me kan helpen
http://www.dehaagsehogesc...toelatingseisen-en-advies
Ik heb het overigens niet gehaald, mijn wiskunde is bar slecht. Bij het LOI kon ik wel beginnen op basis van ervaring. Voorlopig ook nog geen wiskunde nodig gehad
Bedenk dat het volgen een serieuze hap uit je vrije tijd neemt. Als je deeltijd doet heb je 2 avonden les, en daarnaast dus minstens net zoveel tijd nodig voor opdrachten en studie (eigenlijk meer...).
Exact expert nodig?
iemand ervaring met Ikea Boxsprings?
Elke nacht dat ik wil proberen hoe het ding ligt val ik als een blok in slaap en herinner ik me er de volgende ochtend vrijwel niets van...

En wat hebben Ikea boxsprings te maken met code devven
Jij hebt 't op het werk ook enkel over code devven wanneer je koffie staat te leuten?
Nope, maar het voelde plots zo HK-achtig.SoaDmaggot schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:55:
Jij hebt 't op het werk ook enkel over code devven wanneer je koffie staat te leuten?
De productielijn moet toch ook geprogrammeerd worden.alex3305 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:54:
En wat hebben Ikea boxsprings te maken met code devven
Ik dacht, ik probeer eens een to-do lijst bij te houden, gewoon eens kijken of dat werkt bij programmeren.
paar dagen later:
Ja, het werkt, maar nu heb ik wel dat de todo lijst sneller groeit dan dat-ie afgewerkt wordt
paar dagen later:
Ja, het werkt, maar nu heb ik wel dat de todo lijst sneller groeit dan dat-ie afgewerkt wordt
Dat komt waarschijnlijk omdat je ideeën nu ook uitschrijft in plaats van dat het in je hoofd blijft zitten. Bij dat laatste medium blijk je nog wel eens wat te vergeten, wat bij een opgeschreven takenlijst een stuk lastiger isGamebuster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:56:
Ik dacht, ik probeer eens een to-do lijst bij te houden, gewoon eens kijken of dat werkt bij programmeren.
paar dagen later:
Er staan niet eens echt ideeen tussen, meer dingen die nog daadwerkelijk moeten gebeuren of zouden gedaan kunnen worden, zoals:
"Maak wachtwoord-vergeten pagina voor gebruikers"
"Houd 'gewonnen' veilingen per gebruiker bij"
"Maak administratie-pagina voor aanpassen van veilingen"
"Optimaliseer SQL queries"
"Minimize JS code tot 1 minimized JS file"
"Verwijder debug-code uit X"
"Validate HTML"
etc
Ik vind het best handig, zo'n todo list. Had er niet aan gedacht dat zo'n lijst daadwerkelijk zou helpen, maar dat doet het wel. Ik maak er dus een gewoonte van voor toekomstige projecten.
Waarschijnlijk voor iedereen hier de normaalste zaak van de wereld, maar niet voor mij
"Maak wachtwoord-vergeten pagina voor gebruikers"
"Houd 'gewonnen' veilingen per gebruiker bij"
"Maak administratie-pagina voor aanpassen van veilingen"
"Optimaliseer SQL queries"
"Minimize JS code tot 1 minimized JS file"
"Verwijder debug-code uit X"
"Validate HTML"
etc
Ik vind het best handig, zo'n todo list. Had er niet aan gedacht dat zo'n lijst daadwerkelijk zou helpen, maar dat doet het wel. Ik maak er dus een gewoonte van voor toekomstige projecten.
Waarschijnlijk voor iedereen hier de normaalste zaak van de wereld, maar niet voor mij
[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 20-02-2011 23:26 ]
Ik zet die dingen altijd boven aan in m'n .cpp file; dan heb ik 't altijd bij de hand. Werkt enorm goed, tenzij je vergeet er dingen op te zetten. Zo kwam er net pas achter dat ik geen perspective correct texture mapping in m'n software rasterizer had omdat het ook niet op het todolijstje stond. Het was me ook nog niet eerder op gevallen omdat m'n models redelijk high-poly waren. Kortom, daar gaat m'n avond. Over het algemeen ziet 't lijstje er dan zo uit:Gamebuster schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:56:
paar dagen later:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // TODO: // - vertex transformations (DONE) // - fixed point triangle filler (DONE) // // - sub-pixel correctness (DONE) // - texturing sub-texel / sub-pixel correct (DONE) // - Z-Buffer (DONE) // - mip-mapping (DONE) // - Sutherland-Hodgman clipping (DONE) |
Wat vinden jullie ervan om in je entities code te zetten voor de presentatie? Denk aan:
Om in de View dan dit te kunnen doen:
Ik vind dit echt spuuglelijk, en gebruik het dan ook niet. Maar degene die het wel gebruikt zegt "ik kan het op de nette manier doen, of op de snelle manier. En ik heb maar weinig tijd dus..."
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| public bool ShouldOpenInNewWindow { get; set; } public string ShouldOpenInNewWindowFormatted { get { if(ShouldOpenInNewWindow) return "target=\"_blank\""; return ""; } } |
HTML:
1
| <a href="<%=Url%>" <%=ShouldOpenInNewWindow>bla</a> |
Ik vind dit echt spuuglelijk, en gebruik het dan ook niet. Maar degene die het wel gebruikt zegt "ik kan het op de nette manier doen, of op de snelle manier. En ik heb maar weinig tijd dus..."
Verwijderd
"dus neem ik extra tijd om ervoor te zorgen dat mensen die met mijn code moeten werken het ook nog snappen".
Ik zou het op een van de volgende manieren oplossen:Alex) schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:40:
Wat vinden jullie ervan om in je entities code te zetten voor de presentatie? Denk aan:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 public bool ShouldOpenInNewWindow { get; set; } public string ShouldOpenInNewWindowFormatted { get { if(ShouldOpenInNewWindow) return "target=\"_blank\""; return ""; } }
HTML:
1 <a href="<%=Url%>" <%=ShouldOpenInNewWindow>bla</a>
- 'target="_blank"' in een constante zetten boven aan de klasse, zodat je - mocht je bijvoorbeeld met een iFrame gaan werken of er een CSS klasse aan willen hangen - de eventuele toegevoegde code gemakkelijk op één plek kunt veranderen, namelijk bovenin je klasse.
- Een conditionele statement in de HTML code zetten in plaats van in de property.
Mja, iets soortgelijks heb je ook in WPF en Silverlight. In WPF zou je een trigger kunnen definieren voor een speciale kleur voor een bepaalde waarde van een property. Silverlight heeft geen triggers, dus je kunt twee dingen doen: de kleur vanuit code instellen (lelijk imho), of de waarde van de kleur binden aan data. Maar dan moet die data wel in het formaat van een kleur zijn, dus moet je óf een data converter implementeren, óf je neemt een extra property in je viewmodel op die de kleur teruggeeft afhankelijk van de waarde van die ene property. Voor mijn WP7 FreeCell app ben ik voor die laatste oplossing gegaan. Misschien niet helemaal netjes, maar wel enorm pragmatisch.Alex) schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:40:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 public bool ShouldOpenInNewWindow { get; set; } public string ShouldOpenInNewWindowFormatted { get { if(ShouldOpenInNewWindow) return "target=\"_blank\""; return ""; } }
Dat deed ik inderdaad al wel, al niet echt vaak. Netbeans IDE geeft het lijstje dan ook netjes weer in een overzicht van alle TODO: comments, wat op zich wel handig is.PrisonerOfPain schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:35:
[...]
Ik zet die dingen altijd boven aan in m'n .cpp file; dan heb ik 't altijd bij de hand. Werkt enorm goed, tenzij je vergeet er dingen op te zetten. Zo kwam er net pas achter dat ik geen perspective correct texture mapping in m'n software rasterizer had omdat het ook niet op het todolijstje stond. Het was me ook nog niet eerder op gevallen omdat m'n models redelijk high-poly waren. Kortom, daar gaat m'n avond. Over het algemeen ziet 't lijstje er dan zo uit:
*code*
Huidige todo is echter meer voor features die nog gebakken moeten worden; het toevoegen van UI items, toevoegen van nieuwe functionaliteit, etc. Dat kan je niet 'ff in een broncode zetten, aangezien er voor die dingen nieuwe bestanden gemaakt worden of meerderen aangepast moeten worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 21-02-2011 01:24 ]
string.Empty is ook wat ik gebruik, this. gebruik ik niet altijd consequent (alleen als er verwarring kan ontstaan eigenlijk), ik gebruik eigenlijk altijd braces en indenting omdat ik dit mooier vind.alex3305 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:33:
[...]
Ik zou het op een van de volgende manieren oplossen:Daarnaast zou ik "" vervangen door string.Empty, eventueel haakjes gebruiken bij de conditionele statement en het this-keyword gebruiken voor velden, properties en methoden.
- 'target="_blank"' in een constante zetten boven aan de klasse, zodat je - mocht je bijvoorbeeld met een iFrame gaan werken of er een CSS klasse aan willen hangen - de eventuele toegevoegde code gemakkelijk op één plek kunt veranderen, namelijk bovenin je klasse.
- Een conditionele statement in de HTML code zetten in plaats van in de property.
Daarnaast gaat mijn voorkeur er ook naar uit om het in de view op te lossen, ofwel door code nuggets (<% if () %>) of door in de code behind (OnItemDataBound) dit op te lossen.
Het in het viewmodel definiëren vind ik nog niet eens zo ranzig, het VM is immers een representatie van de data ten behoeve van de view, en een kleur mag daar denk ik best in staan. Het alternatief is een valueconverter wat ook niet een al te lelijke oplossing is, zolang je het enigszins generiek opzet..oisyn schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:40:
[...]
Mja, iets soortgelijks heb je ook in WPF en Silverlight. In WPF zou je een trigger kunnen definieren voor een speciale kleur voor een bepaalde waarde van een property. Silverlight heeft geen triggers, dus je kunt twee dingen doen: de kleur vanuit code instellen (lelijk imho), of de waarde van de kleur binden aan data. Maar dan moet die data wel in het formaat van een kleur zijn, dus moet je óf een data converter implementeren, óf je neemt een extra property in je viewmodel op die de kleur teruggeeft afhankelijk van de waarde van die ene property. Voor mijn WP7 FreeCell app ben ik voor die laatste oplossing gegaan. Misschien niet helemaal netjes, maar wel enorm pragmatisch.
Over todo's, ik maak meestal een todo.php aan in de root van m'n project waar ik zo de todo's inzet:
Zo pakt NetBeans netjes de todo's op en zullen deze onderin getoond worden
PHP:
1
2
3
4
| /** * @todo fix a * @todo fix b */ |
Zo pakt NetBeans netjes de todo's op en zullen deze onderin getoond worden
[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 21-02-2011 08:58 ]
Ik hou overal in de code todo's bij. Resharper herkent standaard 'todo', 'note', 'bug' en markeert die regels zodat je ze makkelijk terug kan vinden. Ook kan je alle todo items in een solution in een apart venster openen en doorlopen en meteen naar de juiste locatie switchen.

Zit dat niet standaard in visual studio dan?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Niet zo slick als ik het daar zie staan volgens mij. Al heb ik ze al een tijd niet meer gebruikt in Visual Studio. Moet die van Resharper maar eens gaan bekijken, want dit ziet er wel mooi uit
Yep, maar die pakt zo ver ik weet alleen TODO's en plakt deze in de 'Tasks' lijst,Janoz schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:17:
Zit dat niet standaard in visual studio dan?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Als het goed is pakt VS alle tokens die in de Environment -> Task List staan opgesomd. Standaard zijn dit HACK, TODO & UNDONE.
Deze komen dan in de Task List te staan. Minder mooi als met R#, maar nog wel nuttig.
Zat 'vroeger' een bug in, waardoor hij alleen zocht in de open files, dat is tegenwoordig gelukkig opgelost (geloof vanaf vs2008 sp1 of vs2005 sp1).
Deze komen dan in de Task List te staan. Minder mooi als met R#, maar nog wel nuttig.
Zat 'vroeger' een bug in, waardoor hij alleen zocht in de open files, dat is tegenwoordig gelukkig opgelost (geloof vanaf vs2008 sp1 of vs2005 sp1).
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Hey mensen, ik denk dat ik hier in het goede forumpje zit, in elk geval het veiligste om niets te misplaatsen. Ik wou even vragen waar jullie aan programmeren als het niet voor jullie werk is? Ik ben nl student TI in m'n 2e jaar en ken al heel wat Java en de basis van C# (ASP.NET), en zou graag met iets van proggen bezig zijn buiten school. Heeft iemand hier een handige tip of idee waar ik kan aan beginnen?
- Hoe groot acht je de kans dat de representatie niet in HTML is vb waardoor deze methode niet zou werken? Hoe groot acht je de kans dat die situatie ook daadwerkelijk gaat optreden?Alex) schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:40:
C#:
- Hoeveel tijd ben je extra kwijt om een 'mooiere' maar minder pragmatische methode te implementeren?
- Kun je die extra tijd verantwoorden icm met punt 1?
Imho moet je afwegen of het 'te smerig' is of dat er misschien meer dringende zaken zijn die eerste gedaan moeten worden.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ja dat is moeilijk te zeggen natuurlijk, dat hangt van je andere interesses af.m1dnigh7 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:45:
Hey mensen, ik denk dat ik hier in het goede forumpje zit, in elk geval het veiligste om niets te misplaatsen. Ik wou even vragen waar jullie aan programmeren als het niet voor jullie werk is? Ik ben nl student TI in m'n 2e jaar en ken al heel wat Java en de basis van C# (ASP.NET), en zou graag met iets van proggen bezig zijn buiten school. Heeft iemand hier een handige tip of idee waar ik kan aan beginnen?
- Ik kom een nieuwe techniek tegen waar ik eens mee wil spelen (demo project maken)
- Er is vraag naar iets in mijn omgeving (heb zo bijvoorbeeld voor m'n vriendin een programma gemaakt die de kilometers voor haar werk automatisch uitsplitst naar woon-werk en werk-werk verkeer)
- Ik ben in een malle bui en vraag me af hoe snel ik een bepaald probleem op zou kunnen lossen in code (zo heb ik eens een programma geschreven dat zo'n wegstreep-puzzel oplost en je het antwoord geeft)
- Gewoon hobbyen; ik ben geïnteresseerd in kunstmatige intelligentie en werk nog wel eens aan het verbeteren van een programma uit m'n studietijd
[ Voor 28% gewijzigd door Cloud op 21-02-2011 09:54 ]
Dan zet je het in de feature trackerGamebuster schreef op maandag 21 februari 2011 @ 01:23:
Huidige todo is echter meer voor features die nog gebakken moeten worden; [...] Dat kan je niet 'ff in een broncode zetten, aangezien er voor die dingen nieuwe bestanden gemaakt worden of meerderen aangepast moeten worden.
{signature}
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak