De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.155 views

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YopY schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:14:
[rant]
Woei, heb nieuw werk, over anderhalf maand begin ik als apprentice bij Xebia, 20% / 2 dagen/week te besteden aan zelfstudie/ontwikkeling, jaar lang elke 3 maand ergens anders aan het werk, hoofddoel van het eerste jaar is om zoveel mogelijk ervaring / kennis op te doen, :). Alle contracten e.d. zijn rond, vandaar poast.
[/rant]
Feli :)

Maar hoezo is dat een rant?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

offtopic:
Misschien schreeuwt hij het heel boos in onze gezichten?

Verwijderd

Zooo, heb net een bakje koffie gepakt.
Ik wou dit artikel even met jullie delen:
http://net.tutsplus.com/t...ve-kittens-and-learn-php/

Save the kittens!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:04
Woy schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:12:
Zo vandaag eindelijk eens werk gemaakt van continuous integration. Een CC.Net servertje opgezet, en dat werkt nu al wel lekker.

Nu alleen nog eens werk maken van een goed Release-Managment. Op dit moment gebeurt dat helaas nog allemaal handmatig.
Da's echt een verademing. Ik heb dat een tijd terug ook gedaan voor mijn projecten, en heerlijk. Niets meer te hoeven aantrekken van bepaalde dingen.
(Bij iedere nightly build, tests runnen, documentatie files genereren, setup bouwen, en dat allemaal publiceren zodat mensen de laatste build kunnen ophalen).

Jammergenoeg heb ik nu een project geerfd, waarbij de code over zodanig veel assemblies verspreid is (en ook nog grote stukken code in VB6 geschreven zijn), dat ik het niet direct zie zitten om dat in een CI project te draaien.
Wel eens werk maken om een build script te maken, dat wel .... Want nu krijg ik tijdens beta-test fases kweetniet hoeveel RTE meldingen, omdat bepaalde assemblies niet altijd gecompiled zijn tegen de laatste versies van hun dependencies.

https://fgheysels.github.io/

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:12:

Save the kittens!
Om de 20e moest ik lachen :P

Wel leuk geschreven.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 10-02-2011 15:26 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

#10 gaat alleen nergens over.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
whoami schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:13:
[...]
(Bij iedere nightly build, tests runnen, documentatie files genereren, setup bouwen, en dat allemaal publiceren zodat mensen de laatste build kunnen ophalen).
Hoe heb jij de publicatie geregeld? Gewoon met een batch/powershell script? Of heb je een publicatie task gebruikt?
Jammergenoeg heb ik nu een project geerfd, waarbij de code over zodanig veel assemblies verspreid is (en ook nog grote stukken code in VB6 geschreven zijn), dat ik het niet direct zie zitten om dat in een CI project te draaien.
Wel eens werk maken om een build script te maken, dat wel .... Want nu krijg ik tijdens beta-test fases kweetniet hoeveel RTE meldingen, omdat bepaalde assemblies niet altijd gecompiled zijn tegen de laatste versies van hun dependencies.
Als je eenmaal een buildscript hebt, dan moet het daarna ook niet zo heel moeilijk zijn om het onder CI te hangen. Ik heb hier ook nog een applicatie die ik niet onder CC.NET kan hangen omdat ik in de knoop kom met de compiler. Ten eerste licentie technisch, en ten tweede omdat ik niet weet hoe ik de compiler command-line kan aanspreken zodat ik een heel project in een keer kan builden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Save the kittens!
Kan toch niet zeggen dat ik het met al deze zaken eens ben. Programmeren gaat toch wel iets dieper dan een lijstje met korte regels die je kan volgen en dan verwachten dat je niet in een valkuil valt.

Nummer 10 bijvoorbeeld is de grootste valkuil van allemaal. OOP is niet gelijk aan "Ik gebruik classes als namespaces".

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ik ben geen PHP developer, maar ik denk dat dit van toepassing is om mensen die nog nooit geprogrammeerd hebben in een andere programmeertaal of echt beginners zijn.

Anders heb je meer aan een top 10 caveats (kom er maar in met de PHP logica) + een link naar de manual, zo moeilijk is de taal nou ook weer niet van opzet, en met simpele functionele opzet kom je best een eind voor de kleinere projecten (en tbh, als je grote projecten doet, weet je dat allemaal al).

-niks-

• whoami
Woy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:43:
[...]

Hoe heb jij de publicatie geregeld? Gewoon met een batch/powershell script? Of heb je een publicatie task gebruikt?
De buildpublisher task is gewoon voldoende voor mij. (met useLabelSubdirectory = true).
Als je eenmaal een buildscript hebt, dan moet het daarna ook niet zo heel moeilijk zijn om het onder CI te hangen. Ik heb hier ook nog een applicatie die ik niet onder CC.NET kan hangen omdat ik in de knoop kom met de compiler. Ten eerste licentie technisch, en ten tweede omdat ik niet weet hoe ik de compiler command-line kan aanspreken zodat ik een heel project in een keer kan builden.
Ook wel waar, maar dat buildscript maken, zal niet zo makkelijk zijn.
Echt, honderd assemblies ofzo, en allemaal losse proj files, geen sln files, dus dat wordt alles mooi oplijsten.
Al denk ik er aan om eerst eens grondig structuur te brengen in de source-db, en de projecten die logisch bij elkaar horen, in een solution te gooien.
zou wel eens kunnen natuurlijk dat er hier en daar circulaire referenties liggen ...

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

whoami schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:03:
[...]
De buildpublisher task is gewoon voldoende voor mij. (met useLabelSubdirectory = true).

[...]

Ook wel waar, maar dat buildscript maken, zal niet zo makkelijk zijn.
Echt, honderd assemblies ofzo, en allemaal losse proj files, geen sln files, dus dat wordt alles mooi oplijsten.
Al denk ik er aan om eerst eens grondig structuur te brengen in de source-db, en de projecten die logisch bij elkaar horen, in een solution te gooien.
zou wel eens kunnen natuurlijk dat er hier en daar circulaire referenties liggen ...
Circulaire referenties tussen projecten zijn sowieso een slecht idee zeg...
Dan is er standaard 1 van je projecten out of date (er is een nieuwere dependency), en dan moet je maar hopen dat je interface tussen projecten niet veranderen anders gaat je OS het niet geladen krijgen.

-niks-

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-10 22:26

MBV

Hmm, is er een truc om VS 2005 circulaire referenties tussen projecten te laten tellen? :+ * MBV download SolidSX, heeft mijn PC vannacht weer wat te doen.
edit:
Die kan dus alleen maar dependencies binnen een project zien. Leuk, met 436 .vcproj bestanden in de tree...

[rant]
Waarom is het nou zo ontzettend moeilijk om die unittests in de daily build te stoppen? Blijkt een unittest dus al weet-ik-veel hoe lang stuk te zijn, en het ligt niet aan de unittest maar aan de rest van de code. :(
[/rant]

[ Voor 54% gewijzigd door MBV op 10-02-2011 18:58 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Save the kittens!
1a. Read the Comments!

It's easy to overlook the comments, but do yourself a favor and have a look through them. If you're getting an unexpected result from a function, chances are someone has spotted it and explained it in the comments.
Hier wilde ik 'm al bijna wegklikken. Als er íets slecht is aan de PHP-manual dan zijn het wel de codevoorbeelden die door scriptkiddies worden neergezet. Ik hoef niet meer dan één voorbeeld aan te halen hoop ik?

Verder zou ik input validation op nummer één zetten bij PHP, maar dat terzijde. Verder wel een mooi rijtje met best practices. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Cartman!
  • Niet online
CodeCaster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:00:
[...]
Verder zou ik input validation op nummer één zetten bij PHP, maar dat terzijde. Verder wel een mooi rijtje met best practices. :)
Lijkt me dat dit bij elke vorm van programmeren nummer 1 zou moeten zijn, niet specifiek voor PHP.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Uiteraard, maar juist bij PHP zie ik het vaak misgaan. :P

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:45
RobIII schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:01:
[...]

Tipje: Firebug. Net-tabje openen. Link v.d. stream(s) even zoeken en save-as ;) Hoef je niet binnen 48 uur meteen die 3uur en 17min af te kijken ;)
Bedankt voor de tip, ook namens m'n collega.
Kan ik volgende week rustig op gemakje gaan kijken :D

Strava

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Misschien een domme vraag maar:

In de WebForms view engine van ASP.NET MVC is <%=XXX();%> hetzelfde als @XXX(); in Razor is. Hoe doe ik dan het equivalent van <% YYY(); %> in Razor? Ik heb wel @{YYY();} maar het lijkt mij sterk dat het zo moet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Woy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Feli :)

Maar hoezo is dat een rant?
Is het niet, maar anders zou het wat apart lijken in een rant-post, :+. Dat heet droge komedie, of een poging daartoe.

Save the kittens!
Hmm, "1a. Read the Comments!" zou ietsje genuanceerd moeten worden, aangezien daar ook wel de nodige onzin in staat :+.

" Group Related Functions Into Classes" is ook niet iets dat je klakkeloos over moet nemen, evenmin als het citaat "If you have a handful of functions that all deal with database actions, you can save yourself a lot of time and effort by grouping them into classes." - OOP is /niet/ het groeperen van gerelateerde functies, dat heten namespaces.

• whoami
MLM schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:05:
[...]

Circulaire referenties tussen projecten zijn sowieso een slecht idee zeg...
tuurlijk is dat een slecht idee, tell me ... :X

• whoami
MBV schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:47:
[rant]
Waarom is het nou zo ontzettend moeilijk om die unittests in de daily build te stoppen? Blijkt een unittest dus al weet-ik-veel hoe lang stuk te zijn, en het ligt niet aan de unittest maar aan de rest van de code. :(
[/rant]
Dan is je code stuk; niet je unit-test. :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Zo wat kun je toch lol hebben met generics :D. Was met DFS bezig en zag dat ik dat telkens opnieuw moest schrijven dus even gochelen:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
public void DFS<T>(T node, Action<T> action) where T : IHasChildren<T>
{
    Stack<T> stack = new Stack<T>();
    action(node);
    stack.PushMany<T>(node.Children); //extension method, doet iets als foreach... push
    while (stack.Count > 0)
    {
        T n = stack.Pop();
        action(n);
        stack.PushMany<T>(n.Children);
    }
}

public interface IHasChildren<T>
{
    List<T> Children;
}

Als ik heel eerlijk ben moet je wel even twee keer kijken wat er gebeurd door al die T's :).

Edit: nouja eerder depth-first-traversal, niet echt search :).

[ Voor 4% gewijzigd door roy-t op 10-02-2011 20:55 ]

~ Mijn prog blog!

• MBV

MBV

whoami schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Dan is je code stuk; niet je unit-test. :)
Thank you, captain obvious. Maar eigenlijk is de unittest ook stuk: als hij niet wordt uitgevoerd doet hij niks, en heb je er dus niks aan :P

Maar ik weet wel hoe het komt dat hij uit staat: een ander team heeft de code geintegreerd, bouwen faalt op de unittest, dus zetten ze die uit. Wijzigingen van het andere team worden braaf geintegreerd in onze branch, en dan is onze code stuk. Zo gaat dat wel vaker... :'( Toegegeven: veel unittests zijn zo geschreven dat ze te snel omvallen, dus als de code het nog wel doet. Verander de volgorde van aanroepen van functies (binnen specs van de interface) en de code werkt nog wel, maar unittests niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
CodeCaster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:00:
[...]
Hier wilde ik 'm al bijna wegklikken. Als er íets slecht is aan de PHP-manual dan zijn het wel de codevoorbeelden die door scriptkiddies worden neergezet. Ik hoef niet meer dan één voorbeeld aan te halen hoop ik?
Soms heb je wel nuttige comments eronder staan, precies zoals hij uitlegt in de tekst: voor als de functie onverwachte resultaten heeft, moet je even de comments lezen en daar staan meestal opmerkingen van anderen die ook zoiets hadden. -en ja, er staat ook veel bagger tussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 11-02-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:43

Hoogie2004

Whohooooo

Hij is vast al behoorlijk oud, maar toch. De ultieme helpdesk:

YouTube: Basta Neveneffecten bij Mobistar Volledig

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

defcon84

Multipass?

BtM909 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:34:
[...]

Waarom heb ik het al sinds de datum dat ik noemde? ;)
geen idee :)
Maar.. Jij wist al sinds de 17de en je deelt het niet met ons?!! }:| 8)

nu zijn ze in iig niet meer te bekijken, dus de 48 uur die scottgu zei klopte wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
MBV schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:19:
Thank you, captain obvious. Maar eigenlijk is de unittest ook stuk: als hij niet wordt uitgevoerd doet hij niks, en heb je er dus niks aan :P
Dan moet je een unit test voor je unit tests schrijven die controleren of je unit tests wel werken, :+. Soms heb ik wel de neiging om dat te gaan doen (gelukkig geen idee hoe ik dat aan zou moeten pakken), maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik mijn unit tests nog andersom uitprogrammeer, danwel mijn API te complex is om 'test-first' in elkaar te prutsen.

Maar heb gister een stukje code geschreven waar dat wel goed zou kunnen. Intern is het een (DOM) XML parser, maar van buitenaf is het gewoon Document in, object uit, en zou het (in de test) een kwestie moeten zijn van Document object mocken of aanmaken en controleren of het object dat teruggegeven wordt hetzelfde is.

* YopY gaat verder prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

YopY schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:27:
[...]
Maar heb gister een stukje code geschreven waar dat wel goed zou kunnen. Intern is het een (DOM) XML parser, maar van buitenaf is het gewoon Document in, object uit, en zou het (in de test) een kwestie moeten zijn van Document object mocken of aanmaken en controleren of het object dat teruggegeven wordt hetzelfde is.
Je zal hier inderdaad zelf de input document moeten gaan maken en de output handmatig definieren om te test te controleren. Het is een bitch en eigenlijk niet eens "unit" genoeg vaak.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 17:24
defcon84 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:17:
[...]

geen idee :)
Maar.. Jij wist al sinds de 17de en je deelt het niet met ons?!! }:| 8)

nu zijn ze in iig niet meer te bekijken, dus de 48 uur die scottgu zei klopte wel
Ik heb ze ook even snel 'gebackupped' :P. Heb het onderdeel over nuget niet meegenomen, de rest wel. Ik kijk ze komende paar weken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

MTWZZ schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:56:
[...]

Je zal hier inderdaad zelf de input document moeten gaan maken en de output handmatig definieren om te test te controleren. Het is een bitch en eigenlijk niet eens "unit" genoeg vaak.
Ach, waar ligt de grens tussen component test en unit test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb echt m'n dag niet! Ik word schijt- en schijtziek van dat rebooten. Van woensdag op donderdag was m'n workstation gereboot dankzij Windows Update. Ik heb dit al een keer of dertig uitgeschakeld, maar het lijkt wel alsof met elke security update de automatische updates weer worden teruggezet op "automatisch installeren" (en dus ook automatisch rebooten). Tot zover niets aan de hand, maar ik heb niet altijd zin om m'n virtuele pc aan het einde van de dag af te sluiten, sterker nog, dat doe ik enkel aan het eind van de week.

Wanneer er geforceerd gereboot wordt krijgt m'n virtuele pc ook gewoon een harde shutdown, en ben ik niet-opgeslagen gegevens kwijt. Dat gebeurt niet omdat ik altijd alles incheck aan het einde van de dag, maar je zal maar net met een lastig stuk code bezig zijn wat niet buildt waardoor je het niet kan en/of wil inchecken.

Gistermiddag heb ik de updates dus weer op "laat mij bepalen wanneer ik ze installeer" gezet, maar vanmorgen was m'n laptop wéér gereboot, en na het inloggen kreeg ik weer een fijn ballonnetje naar m'n hoofd dat Windows opnieuw was gestart vanwege het installeren van updates. Je zou ze toch 8)7 :(

En dan vanmorgen: eerst m'n virtuele ontwikkelmachine maar weer opgestart. Ja hoor, Windows updates, ditmaal voor Outlook 2007 die daarop staat. Het spamfilter had een update, en ik moest rebooten. Windows 2003, dus deed ik het maar, anders krijg je telkens een popup. Na de reboot begon Adobe Reader te mekkeren dat er een update was, en ja hoor, rebooten.

Toen dit gebed zonder end eindelijk gedaan was begon mijn workstation te piepen! Jaja, ook daar staat Adobe reader op, en na een suspend van m'n VM en een reboot kon ik weer verder. Oh nee, we hebben een nieuwe licentie van de virusscanner en moeten dus ook een nieuwe versie daarvan installeren. Ja hoor, reboot.

Ik word er verdomme zo moe van hè. Ben nu drie uur aanwezig en heb nog geen fluit uitgevoerd. Ah, lunch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik snap sowieso niet dat er zovaak gereboot moet worden na een installatie.

Je zou toch denken dat ze er al lang iets op verzonnen hadden om alleen de shell te rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

D-Raven schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:23:
[...]

Ik heb ze ook even snel 'gebackupped' :P. Heb het onderdeel over nuget niet meegenomen, de rest wel. Ik kijk ze komende paar weken wel.
nuget niet?! of ken je het al?
heerlijke plugin! _/-\o_
CodeCaster schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:49:
*de ik heb echt m'n dag niet rant*
Begin je pas om 9 uur?
dan heb je geen recht tot klagen! 8)
denk dan maar eens aan de mensen die op het onmenselijke uur van half 9 moeten beginnen! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:07
defcon84 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:04:
denk dan maar eens aan de mensen die op het onmenselijke uur van half 9 moeten beginnen! :O
Half negen is een relaxte tijd om te beginnen. Dan kun je tenminste een hoop doen 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
[...]

nuget niet?! of ken je het al?
heerlijke plugin! _/-\o_

[...]
Ik ken het te goed daarom vond ik het niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

dev10 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:08:
[...]

Half negen is een relaxte tijd om te beginnen. Dan kun je tenminste een hoop doen 's ochtends.
haha ja (was ook sarcasme :))
D-Raven schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:09:
[...]

Ik ken het te goed daarom vond ik het niet zo interessant.
aah gelukkig O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Bah bah, je zou denken dat ze in de consumenten industrie een standaard hebben omtrent hoe ze producten definiëren. Niets is minder waar helaas, wat een teringzooi.
Duidelijk verschil te merken bij de product types waar geen groothandel tussen zit, daar is het echt een grote benden. Bij producten die wel via een groothandel geleverd worden zijn er tenminste duidelijke uniforme specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
[...]
Begin je pas om 9 uur?
dan heb je geen recht tot klagen! 8)
Ik zal aan je denken maandag, als ik begin wanneer ik zelf wil >:) (varieert tussen 8 en 11 uur, hangt er vanaf waar ik zin in heb en / of de vorige avond heb gedaan)

verkapte pats-met-je-werktijden post :P

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Jemig, ik sta best te kijken van alle reacties op dit artikel op de frontpage. Iedereen roept, zonder verdere achtergrondinformatie over betrokkenen te hebben, meteen dat ze 'de programmeur en/of zijn verantwoordelijke' direct moeten ontslaan.

Nou is het natuurlijk een knoepert van een fout om persoonlijke gegevens zo te laten ontsnappen, absoluut. Maar los je het probleem op door iemand te ontslaan? Iemand ontslaan lost namelijk het probleem niet op.

M.i. is ontslag pas aan de orde als:
- er sprake is van grote incompetentie, dus grote kans op herhaling,
- de geleden financiële schade voor het bedrijf zo groot is dat je genoodzaakt bent personeel te ontslaan, in dat geval is de foutenmaker de eerste die mag gaan.

Juist door iemand aan te houden die een keer een fout heeft gemaakt, creëer je een stuk loyaliteit richting de werkgever.

Hoe denken jullie hier over? Denk je dat je (nog) beter je best gaat doen als je mag blijven na het maken van een kapitale blunder?

Disclaimer: ik heb absoluut geen connecties met die site of het bedrijf erachter. Wel heb ik zelf ooit eens een fout gemaakt met een mailing die niet helemaal goed ging. :p Ben er niet voor ontslagen gelukkig.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 11:06

Haan

dotnetter

Argh, stomme fout in mijn sorteer algoritme, maar het duurde een tijd voor ik hem zag..
Ik haalde dit uit de logfile:
Comparing x(6/6/2008Arbeidsmarktgekwalificeerde Assistent) to y(6/6/2008Winkelassistent)
Both X and Y have enddate; Compare x.Name [Arbeidsmarktgekwalificeerde Assistent] to y.Name [Winkelassistent] returns [0]
Wat natuurlijk raar is, want 'Arbeidsmarktgekwalificeerde Assistent' is helemaal niet gelijk aan 'Winkelassistent'.
Maar uiteindelijk bleek dit in de code te staan:
C#:
1
2
3
x.Enddate.Value.CompareTo(y.Enddate.Value);
// terwijl dat dus dit had moeten zijn
x.Name.CompareTo(y.Name);

|:(
In ieder geval wordt er nu wel goed gesorteerd :9

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

@Zwippie:
het is natuurlijk meestal nooit iemand individueel zijn fout
of je hebt slechte intenties :p

maar niemand in het bedrijf heeft de fout opgemerkt, dus zouden ze volgens sommige mensen hun theorie het hele bedrijf moeten ontslaan }:O
natuurlijk niet
het enigste wat ze moeten doen, is de QA verbeteren door wat meer tests de doen op veiligheidsniveau..

en eventueel de communicatie afdeling aan damage control laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
omfg... tis echt vrijdag... kom op een scherm in een app die ik aan het bouwen ben. Zie ik maar 20 regels, terwijl ik 25 verwacht.

Mijn reactie: :? Waar zijn die andere regels nou weer. [Kijk in database: regels zitten er in], [kijkt in code: nee geen limiet ofzoiets].

[Kijkt weer naar scherm]

7(8)7

Owja... pager... :+ :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
@defcon + zwippie

Ik snap niet dat niemand even had gekeken ernaar; het is nou niet echt iets dat onzichtbaar was. Als je als team eraan werkt moet er toch wel 1 kut zijn die zoiets opmerkt, als je het zelf al niet opmerkt?

Zal wel een gevalletje "fix ik later wel" geweest zijn, waarna het vergeten was in alle haast en enthousiasme om het uit te brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 11-02-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-09 16:32
Ik denk dat iemand heel basis een "Bod" class opgesteld heeft met persoon en bod erin oid, en deze geserialiseerd heeft naar json, en vervolgens dat object uitgebreid is (al dan niet door iemand anders) zonder erbij in het achterhoofd te houden dat die json daardoor meegroeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

lol Deathraven :)

Gamebuster, als dat (fix ik later wel) het geval was mag ie van mijn part wel ontslagen worden, want dat doe je niet met zo een security fout!
sig69 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:05:
[...]

Ik zal aan je denken maandag, als ik begin wanneer ik zelf wil >:) (varieert tussen 8 en 11 uur, hangt er vanaf waar ik zin in heb en / of de vorige avond heb gedaan)

verkapte pats-met-je-werktijden post :P
hehe officieel moet ik om half 9 beginnen,
maar in praktijk moet ik gewoon men 8 uurtjes doen
en meestal doe ik er 9 a 10 per dag :)
gelukkig doen ze hier ook niet zo moeilijk :)

[ Voor 62% gewijzigd door defcon84 op 11-02-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 07:45
defcon84 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:14:
Half 9 is voor mietjes. Ik ben de hele week nog niet voor kwart over 10 binnen geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik begin altijd om 08:00 (plus of min een beetje ivm files) en ga door tot 16:30-17:30. Bevalt me prima, ben toch meer een ochtendmens en zo zijn er 12 uur per dag mensen van R&D aanwezig wat handig is voor support, e.d.

[ Voor 43% gewijzigd door AtleX op 11-02-2011 16:33 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

creator1988 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:21:
[...]

Half 9 is voor mietjes. Ik ben de hele week nog niet voor kwart over 10 binnen geweest >:)
Totally agree. Ik ben absoluut geen ochtendmens, het is me de afgelopen anderhalf jaar in totaal twee weken achtereen gelukt om om half negen te beginnen. Hiervoor moet ik om zeven uur uit bed en om half acht de deur uit. Ik ben dan de eerste twee uur totaal niet productief en 's avonds als ik thuiskom helemaal verrot waardoor ik direct m'n bed in kan.

Dat doe ik nu dus beter: ik begin ergens tussen negen en tien. Bevalt een stuk beter. Leve flexibele werktijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Denk dat dit in bijna iedere organisatie gebeurd.
In de meeste projecten waar ik aan heb gewerkt is er altijd wel iets wat beter zou moeten, of anders. Vaak is het een kwestie van tijd en kennis of het wel of niet wordt opgelost. Jammergenoeg is dat vaker niet dan wel.
Dit keer lijkt het inderdaad een Person object dat in een JSON object wordt geserialized, volgende keer is het een wachtwoord dat met een bepaalde encryptie methode is versleuteld die 2 maanden daarvoor is gekraakt, een andere keer is het een db backup die publiek is te downloaden.

Volgens mij is het niet dat de mensen het niet beter willen doen, maar vaak kan/mag het niet.
Zou ook kunnen zijn dat het object zo verweven is in het framework dat men het niet durft aan te passen in de angst dat het iets anders kapot maakt (gebrek aan tests?).

Mijn insteek is dat men er alleen maar van kan leren. Natuurlijk is het kut dat het gebeurd, maar dat zal vast niet weer gebeuren. Ieder nadeel heb z'n voordeel.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
quote: Jan_V
Volgens mij is het niet dat de mensen het niet beter willen doen, maar vaak kan/mag het niet.
Dat, of ze voelen zich niet verantwoordelijk, of ze willen zich verantwoordelijk voelen maar krijgen daar de tijd of de goedkeuring niet voor, etc. D'r zijn een dozijn zaken die ik wel op mijn huidige werkplek zou willen aanpakken, en onze bugtracker heeft ondertussen honderden openstaande issues die gewoon blijven liggen omdat er de tijd niet voor is / vrijgemaakt worden.

Had met de PM afgesproken dat we na mijn huidige project eens een paar weken aan onderhoud zouden besteden, maar ja, toen moest ik zo nodig ander werk :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wat is Entity Framework Code-First vage ongedocumenteerde rotzooi van Microsoft. Ik heb nog nooit zoiets slechts gezien, of ik snap het niet.

Een comment:
C#:
1
2
3
4
5
public class Comment {
     public int CommentId { get;set; }
     // ...
     public virtual User User { get; set; }
}

Een user:
C#:
1
2
3
4
5
public class User {
     public int UserId { get;set; }
     // ...
     public virtual ICollection<Comment> Comments { get;set; }
}
The referential relationship will result in a cyclical reference that is not allowed. [ Constraint name = Comment_User ]
Wat een troep. Niet gebruiken.

Een voorbeeld van één van de vele blogs (waarom staat Code First niet gewoon in de MSDN library gedocumenteerd?):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
public class Category
{
    public string CategoryId { get; set; }
    public string Name { get; set; }

public virtual ICollection<Product> Products { get; set; }
}

public class Product
{
    public int ProductId { get; set; }
    public string Name { get; set; }

public virtual Category Category { get; set; }
} 

Echt precies hetzelfde.

/frustratie :(

[ Voor 29% gewijzigd door Sebazzz op 11-02-2011 20:47 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Nu online
YopY schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:38:
[...]
... maar ja, toen moest ik zo nodig ander werk :p.
Dat doen meer mensen die goede intenties hebben maar vaak niet aan toe komen om dat uit te voeren en dus semi-gefrustreerd raken.
Jammer voor het bedrijf dat het dan een zooi blijft, maar ja, je moet altijd voor jezelf kiezen weet ik inmiddels wel.

Oh, dat code-first leek me juist zo gaaf om een keer te gaan gebruiken. Maar als dit soort 'eenvoudige' dingen al niet intuitief werken, dan laat ik het eerst wel even. Zijn wel andere dingen die m'n interesse ook hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Jan_V op 11-02-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Jan_V schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:33:
Oh, dat code-first leek me juist zo gaaf om een keer te gaan gebruiken. Maar als dit soort 'eenvoudige' dingen al niet intuitief werken, dan laat ik het eerst wel even. Zijn wel andere dingen die m'n interesse ook hebben.
Blijkbaar was de enige optie het model handmatig beschrijven. Met een model waarbij je blogitems, pagina's, comments, gebruikers, locales, tags hebt krijg je zoiets:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
    protected override void OnModelCreating(ModelBuilder modelBuilder) {
            ModelBuilder builder = new ModelBuilder();

builder.Entity<User>().HasKey(u => u.UserId);

builder.Entity<Locale>().HasKey(loc => loc.LocaleId);

builder.Entity<Tag>().HasKey(tag => tag.TagId);

builder.Entity<Page>().HasKey(p => p.PageId).HasRequired(p => p.User).WithMany(
                    u => u.Pages);

builder.Entity<Page>().HasMany(p => p.Tags).WithMany(t => t.Pages);

builder.Entity<Page>().HasMany(p => p.ChildPages).WithRequired(p => p.ParentPage);

builder.Entity<Page>().HasOptional(p => p.ParentPage);

builder.Entity<Page>().HasRequired(p => p.Locale).WithMany(loc => loc.Pages);

builder.Entity<BlogItem>().HasKey(b => b.IsVisible).HasRequired(b => b.User).WithMany(u => u.BlogItems);

builder.Entity<BlogItem>().HasMany(b => b.Tags).WithMany(t => t.BlogItems);

builder.Entity<BlogItem>().HasRequired(b => b.Locale).WithMany(loc => loc.BlogItems);

builder.Entity<Comment>().HasKey(c => c.CommentId).HasRequired(c => c.BlogItem).WithMany(b => b.Comments);

builder.Entity<Comment>().HasOptional(c => c.User).WithMany(u => u.Comments);
        }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:07
YopY schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:38:
D'r zijn een dozijn zaken die ik wel op mijn huidige werkplek zou willen aanpakken, en onze bugtracker heeft ondertussen honderden openstaande issues die gewoon blijven liggen omdat er de tijd niet voor is / vrijgemaakt worden.
Oh, wat komt dat bekend voor. Waarschijnlijk ga ik voor het einde van het jaar solliciteren, omdat ik dan m'n diploma heb, maar er zijn nog genoeg plannen om mij de komende twee jaar bezig te houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:31

alienfruit

the alien you never expected

defcon84 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:14:
Begin om 8u tot 18uur en dat is een gewone werkdag. Moet dan minimaal 7.5 uur tijd registeren via tickets. En als ik overtijd wil creëren (vrije tijd) dan minimaal meer dan 8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe:
16 ?- Test.
% ... 1,000,000 ............ 10,000,000 years later
%
% >> 42 << (last release gives the question)
Foutmelding van SWI-Prolog bij een niet geinstantieerde variabele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
alienfruit schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 03:37:
[...]

Begin om 8u tot 18uur en dat is een gewone werkdag. Moet dan minimaal 7.5 uur tijd registeren via tickets. En als ik overtijd wil creëren (vrije tijd) dan minimaal meer dan 8.5.
Hoeveel betaalde uren heeft jouw 'gewone werkdag'? 5 dagen per week? Heb je een speciale functie?

Hint (nofi): als je eigenlijk 40u/week krijgt en '1 vd programmeurs' bent, ben je een idioot xor workaholic xor iemand met teveel hart voor de zaak.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:31:
Hehe:

[...]

Foutmelding van SWI-Prolog bij een niet geinstantieerde variabele :)
Hee, die heb ik afgelopen woensdag nog gezien tijdens college :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Voutloos schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:06:
[...]
Hoeveel betaalde uren heeft jouw 'gewone werkdag'? 5 dagen per week? Heb je een speciale functie?

Hint (nofi): als je eigenlijk 40u/week krijgt en '1 vd programmeurs' bent, ben je een idioot xor workaholic xor iemand met teveel hart voor de zaak.
Waarom xor? Zijn zat idiote workaholics :P Ik blijf zelf ook wat langer dan ik betaald krijg, maar dat is compensatie voor wat doelloos funsurfen tussendoor O-) Eind van de dag wil ik iets nog even werkend zien, en dan is het te laat...

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 12-02-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Nu online
Zal ook een half uur pauze af gaan toch? Dan houdt je nog maar 8 uur 'echt' over.
Ik moet ook altijd minsens 8.5 uur aanwezig zijn, of ik nou 10 minuten lunch of 30 minuten.

Nou ja, ik doe tegenwoordig 4x9, 1x4, zodat ik op het vrije dagdeel iets voor mezelf kan doen. Website bouwen, prive projecten (af)maken, studeren, bloggen, etc. Is wel een fijne verdeling vind ik.
Doordeweeks merk je het niet echt dat je een uurtje langer werkt, je moet alleen wat eerder op staan als je 18:00 thuis wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 08:56

Matis

Rubber Rocket

Wij hebben op de zaak zogenaamde glijtijden. We zijn verplicht tussen 930 en 1630 binnen te zijn. We moeten/mogen dagelijks tussen de 6 en 10 uur maken. Daarmee kun je dus uren opsparen/opnemen binnen je reguliere 40-urige werkweek.
We kunnen dus niet 4x10 uren maken op maandag t/m donderdag en dan de vrijdag opnemen van de glijtijd.
Daarnaast wordt elke 1e van de maand je saldo geclipped. Uren onder de -10 worden gecompenseerd met je vakantie-uren. Alle uren boven de +10 zijn voor de zaak.

Wij moeten ook 8,5 uur aanwezig zijn voor 8 uur ' reële prestatie' . Er zijn collega's die geen pauze nemen, maar ik weet niet precies hoe dat geregeld wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 12-02-2011 13:26 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 00:31

alienfruit

the alien you never expected

Voutloos schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:06:

8.5 uur... en totaal 42.5 uur per week. Half uur langer komt meer door slap ouwehoer voor vertrek naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
http://codereddit.com/

Ik zie hier al ideeën voor codetweakers.net en gathering.codetweakers.net :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eclipse blijft een lastige IDE als je 'm niet regelmatig gebruikt. De afgelopen vier jaar op school heb ik 't wel een aantal keer gebruikt voor een Java-project, maar nu ik een VM met Windows, Eclipse, Android SDK en ADT heb ingericht heb ik het na anderhalf uur frustratie maar weer opgegeven.

De Android-SDK wordt in C:\Program Files\ geïnstalleerd. New project -> from existing source -> bladeren naar de Sample-directory, Android-versie selecteren en Finish. Builden gaat niet. Iets met bestanden, waarschijnlijk een rechten-issue. Het zal wel. Dus ik een map C:\Source\Android aangemaakt en daar m'n Eclipse workspace heen laten verwijzen. Prima. Nieuw project, bladeren naar de Sample-directory, opnieuw builden, dezelfde fout.

Oh, hij importeert een project op die manier blijkbaar niet naar je workspace? Dan doe ik dat zelf wel. File -> Import, bladeren naar het sample-project wat niet lukte, nee hoor, "No projects are found to import". Ok, dan kopieer ik de directory van zo'n sample wel zelf naar C:\Source\Android en maak een nieuw project van die directory. Nee, dat mag ook weer niet, want dat overlapt. Zucht. Waarom dan, hij doet toch niks met die directory?

Een uur verder, de samples gekopieerd naar C:\Source\Android-samples\. Werkt nog niet. Blijkt dat ik een gare sample heb gekozen, een ander werkt wel.

Nog mooier: de ADT heeft blijkbaar een functie hiervoor in de "New Project"-wizard gestopt: je kunt gewoon een project creëren op basis van een sample. Waarom zag ik dat niet eerder? 8)7 Dan nu nog even uitzoeken waarom de Android-emulator één op de vier keer niet vastloopt en dan ben ik weer blij.

Samenvatting: Eclipse zuigt niet per definitie, maar in combinatie met * CodeCaster wel.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 12-02-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
defiant schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:12:
http://codereddit.com/

Ik zie hier al ideeën voor codetweakers.net en gathering.codetweakers.net :)
Duurde wel even een uur voordat ik doorhad dat het geen random stuk code is maar daadwerkelijk een pagina dat doorlinkt naar andere webpagina's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Gamebuster schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:59:
Duurde wel even een uur voordat ik doorhad dat het geen random stuk code is maar daadwerkelijk een pagina dat doorlinkt naar andere webpagina's :P
Het kan natuurlijk ook in VS, dan valt het helemaal niet op :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Matis schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:25:
Wij moeten ook 8,5 uur aanwezig zijn voor 8 uur ' reële prestatie' . Er zijn collega's die geen pauze nemen, maar ik weet niet precies hoe dat geregeld wordt.
Kennelijk heb ik een heel erg 'relaxte' klant. Overuren mogen niet geschreven worden in het urensysteem, want dat mag niet 8)7 Het effect: je komt voor de scrum binnen (*hijg hijg* O-)), en gaat na 4 uur weg. Je moet dan zelf maar bijhouden dat je ongeveer 40 uur werkt, niemand die dat in de gaten lijkt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och hemel, ben weer wakker vandaag... Ik laad steeds de verkeerde bron, nogal wiedes dat het niet werkt |:( :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Nu online
Weer eens een nieuwe website maken mbv WebMatrix. Helemaal ideaal!
*klik* *klik* *klik* website is klaar.
Onlangs al Orchard geinstalleerd, nu WordPress.

Nadeel is dat ik nu een hele MySQL server moet gaan opzetten aangezien WordPress dus niet werkt met MSSQL. Wil de MySQL zooi niet op m'n MS SQL server hebben en al helemaal niet op de webserver. Gelukkig had ik nog wat ruimte over op de Hyper-V server.

[edit]
Meh, ik neem het terug. Het is inderdaad handig om lokaal iets te installeren, maar nu ik het wilde publiceren is het toch iets lastiger. Via FTP kan de database niet worden gepubliceerd. Ik ken MySQL niet goed genoeg om zelf zoiets te doen en de gevonden tools zijn ook nogal spartaans.
Nou ja, dan maar even opnieuw beginnen. Het is niet dat ik er veel werk van had gemaakt of zo.

[ Voor 32% gewijzigd door Jan_V op 13-02-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

FUUUU, ik heb per ongeluk op mijn localhost-test-omgeving mijn user-table in MySQL leeggegooid :'(
[red]MySQL said:
[b]#1130 - Host 'localhost' is not allowed to connect to this MySQL server[/b][/red]

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Matis schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:33:
FUUUU, ik heb per ongeluk op mijn localhost-test-omgeving mijn user-table in MySQL leeggegooid :'(
[red]MySQL said:
[b]#1130 - Host 'localhost' is not allowed to connect to this MySQL server[/b][/red]

:')
1 rule: Version control or have a backup :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

alex3305 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:30:
Ja, ik heb even een default MySQL-installatie gedaan en de mysql-map uit die installatie over de mysql-map uit mijn gesloopte versie gekopieerd. Service restart en alles deed het weer!
Problemo solved :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 14-02-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
alex3305 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:30:
[...]

Dat, of werk nooit als super-user, de aloude (en vroeger veel overtreden) Linux regel, :+.

Dat is trouwens wel iets dat me opvalt - heeeel veel (zo niet alle) applicaties die met een DB werken hebben vaak een superuser of admin account (iets dat Veel Kan), terwijl ze alleen eenvoudig lees- en schrijftoegang nodig hebben op specifieke databases (en als ze iets meer toegang nodig hebben zou je een apart DB admin account aan kunnen maken voor het administratiegedeelte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat viel mij inderdaad ook wel aardig op toen ik MediaPortal installeerde op mn server: waarom heeft dat toegang nodig tot de database van mn chatbot? En heeft het echt de mogelijkheden nodig om een nieuwe database te maken, is de db die ik aanmaak niet goed genoeg? De installatie gaat er dus eigenlijk heel erg van uit dat het het enige pakket is dat van de database gebruik gaat maken, terwijl dat in de praktijk (op thuisservers) zelden het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Wat bruut irritant die mastercard secure code. (rabobank) ik snap wel waarom ze het doen, en ik ben er helemaal voor dat hierdoor betalingen met mijn creditcard veiliger worden. Maar nu heb ik dus helemaal geen mogelijkheid meer om online te betalen zonder dat ik een rabo-reader nodig heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
D-Raven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:55:
Wat bruut irritant die mastercard secure code. (rabobank) ik snap wel waarom ze het doen, en ik ben er helemaal voor dat hierdoor betalingen met mijn creditcard veiliger worden. Maar nu heb ik dus helemaal geen mogelijkheid meer om online te betalen zonder dat ik een rabo-reader nodig heb. :(
Tja de implementatie van de ING vraagt om een 'eenmaal' vastgesteld wachtwoord. Dat is ook erg fijn als je maar eens in de paar maanden een betaling via credit card hoeft te authenticeren, aangezien je dan domweg het wachtwoord bent vergeten 8)7. Alles heeft uiteindelijk z'n voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:31
dcm360 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:45:
Dat viel mij inderdaad ook wel aardig op toen ik MediaPortal installeerde op mn server: waarom heeft dat toegang nodig tot de database van mn chatbot? En heeft het echt de mogelijkheden nodig om een nieuwe database te maken, is de db die ik aanmaak niet goed genoeg? De installatie gaat er dus eigenlijk heel erg van uit dat het het enige pakket is dat van de database gebruik gaat maken, terwijl dat in de praktijk (op thuisservers) zelden het geval zal zijn.
Bij mij deed hij het gewoon met volledige permissies op de eigen database en leesrechten op de MySQL database. Tijdens installatie kiezen voor externe db en dan tijdens de eerste start de databasegegevens invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

D-Raven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:55:
daar begin ik tegenwoordig ook meer en meer last van te hebben.. af en toe is er nog een paypal mogelijkheid, maar meestal moet ik wachten tot ik thuis ben om te betalen.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Eenvoudige oplossing: twee readers en er altijd eentje bij je hebben / eentje op kantoor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
alex3305 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:05:
[...]

Tja de implementatie van de ING vraagt om een 'eenmaal' vastgesteld wachtwoord. Dat is ook erg fijn als je maar eens in de paar maanden een betaling via credit card hoeft te authenticeren, aangezien je dan domweg het wachtwoord bent vergeten 8)7. Alles heeft uiteindelijk z'n voor- en nadelen.
Dat gebeurd mij altijd als ik weer eens mn digid nodig heb. Ook al zo'n toonbeeld van een gebruikersvriendelijk beveiligings systeem.

@Haan

Tuurlijk, maar dat maakt het niet minder irritant. "Makkelijk" en "snel" betalen is er niet meer bij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja als iemand een gebruikersvriendelijker (en toch minstens even veilig) systeem weet, ga je gang en meld het ze ;) Natuurlijk zijn het allemaal irritante toevoegingen, maar tegenwoordig is de gemiddelde gebruiker niet meer veilig zonder.

Dankzij al die wachtwoorden die je sporadisch gebruikt (DigiD, stroom/gas-leverancier, waterleverancier, verzekeringen) gebruik ik tegenwoordig maar KeePass. Ik wilde er nooit aan, maar sinds ik het gedaan heb kan ik niet meer zonder :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Wohooooo, TFS Database is vol -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Cloud schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:34:
Tja als iemand een gebruikersvriendelijker (en toch minstens even veilig) systeem weet, ga je gang en meld het ze ;) Natuurlijk zijn het allemaal irritante toevoegingen, maar tegenwoordig is de gemiddelde gebruiker niet meer veilig zonder.

Dankzij al die wachtwoorden die je sporadisch gebruikt (DigiD, stroom/gas-leverancier, waterleverancier, verzekeringen) gebruik ik tegenwoordig maar KeePass. Ik wilde er nooit aan, maar sinds ik het gedaan heb kan ik niet meer zonder :)
KeePass O+ Zeker met browser integration in Firefox werkt het helemaal goddelijk. Ik gebruik nu overigens XMarks voor Bookmarks en Password syncrhonisatie. Maar voor sommige sites mag XMarks simpelweg geen wachtwoorden opslaan.
Internetbankieren en DigiD niet bijvoorbeeld. Dus voor die specifieke gevallen is KeePass wel weer een stukje fijner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Inderdaad :) Ik werd gek nadat ik voor de 3e keer opnieuw de gebruikersnaam/wachtwoord combinatie van m'n verzekering aan moest vragen.. Ik kan er niets aan doen maar als ik maar één keer in het jaar inlog (of minder) dan kan ik het niet onthouden zonder iets simpels te bedenken wat ik op andere plaatsen ook gebruik. En dat is weer niet handig/veilig :P

Ik gebruik het tegenwoordig in combinatie met Dropbox om verzekerd te zijn van een backup en een kopie op m'n laptop. Het voelt enigszins gek, maar ik heb nu zelfs sites er in staan waarvan ik het wachtwoord niet weet. Gewoon een gegenereerd vanuit KeePass en bij registratie gebruikt; nooit gezien wat het is :P
[/KeePass fanboi]

Maar volgens mij begin ik wat offtopic te raken, sorry collega's :>

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

Haan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:22:
Eenvoudige oplossing: twee readers en er altijd eentje bij je hebben / eentje op kantoor neerleggen.
idd, ma die krenge kosten (officieel) ook geld eh :p
ma mss dat ze ze toch gratis weg geven bij de bank..
eens achter vragen :)
Cloud schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:34:
helemaal waar :)
uhooohww |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Is gewoon omdat we te hard werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
KeePass kende ik dan weer niet, maar ik heb een gratis variant die hetzelfde doet. Programma geïnstalleerd op stick, de encrypted database op mn dropbox, en ik kan overal bij mn wachtwoorden.

Ik gebruik het alleen nog niet zo lang, dus nog niet alles staat er in.
[b][message=35533257,noline]
Ik gebruik het tegenwoordig in combinatie met Dropbox om verzekerd te zijn van een backup en een kopie op m'n laptop. Het voelt enigszins gek, maar ik heb nu zelfs sites er in staan waarvan ik het wachtwoord niet weet. Gewoon een gegenereerd vanuit KeePass en bij registratie gebruikt; nooit gezien wat het is :P
Dat probleem heb ik nu ook.. zo weet ik bv mn gmail echt niet meer, dat is nu een 16 char generated onding wat ik never nooit niet zal onthouden :D
Aan de ene kant niet zo handig, maar als ik altijd bij die app kan dan valt het nog mee.

Maar KeePass integreerd in FireFox ? Das wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
FF kort vraagje: ik ben met MongoDB bezig, dat werkt op zich erg lekker, maar ik mis de optie van SqLite om in-process te draaien. Kent iemand een leuke NoSQL DB die dat wel kan? Performance e.d. is ondergeschikt aan gebruikersgemak en het gaat ook single-user zijn. Eigenlijk is het vooral bedoeld om config settings en wat variabele binaire data op te slaan.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 13-10 16:38

Dido

heforshe

KeePass (in de DropBox) is handig, maar nu kan ik niet meer inloggen op GoT vanaf m'n IPad :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

D-Raven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:12:
Maar KeePass integreerd in FireFox ? Das wel interessant.
Jup, heet KeeForm en kan hier worden gevonden: http://keepass.info/plugins.html#formfiller of http://www.keeform.org/bl...a-form-filler-for-keepass

Ik moet er overigens wel bij vermelden dat het alleen native ondersteuning heeft voor Windows (zowel IE als Firefox). Maar KeePass is ook alleen gebaseerd op Windows, dus hoogstwaarschijnlijk is dat geen probleem.
Er zijn wel wat afgeleiden van KeePass (KeePassX voor Linux en OSX). Deze hebben echter geen ondersteuning voor eventuele plugins.

Misschien interessant voor de mensen die hun KeePass-gegevens cross-platform willen delen en voor overige handige instructies: http://lifehacker.com/#!5...-to-master-your-passwords

[ Voor 47% gewijzigd door Matis op 14-02-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Matis schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:10:
[...]

Jup, heet KeeForm en kan hier worden gevonden: http://keepass.info/plugins.html#formfiller of http://www.keeform.org/bl...a-form-filler-for-keepass

Ik moet er overigens wel bij vermelden dat het alleen native ondersteuning heeft voor Windows (zowel IE als Firefox). Maar KeePass is ook alleen gebaseerd op Windows, dus hoogstwaarschijnlijk is dat geen probleem.
Er zijn wel wat afgeleiden van KeePass (KeePassX voor Linux en OSX). Deze hebben echter geen ondersteuning voor eventuele plugins.
KeePass zelf draait ongewijzigd onder Linux (het is een .Net applicatie) maar die form filler helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hmm getuige de mensen die hier reageren op het KeePass verhaal ben ik niet de enige die helemaal gestoord werd van de onheilige hoeveelheid wachtwoorden die je tegenwoordig moet onthouden.

Eigenlijk zouden alle websites welke niet in een uitzonderings situatie zitten (banken e.d.) OpenAuth moeten implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb eigenlijk overal hetzelfde wachtwoord, best slecht.. Binnenkort maar eens kijken wat dat KeePass voor moois is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

hmm die keepass klinkt interessant..
u heb ik een paswoord beveiligd Excel filetje voor al men wachtwoorden in men live mesh zitten :+
D-Raven schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:33:
Hmm getuige de mensen die hier reageren op het KeePass verhaal ben ik niet de enige die helemaal gestoord werd van de onheilige hoeveelheid wachtwoorden die je tegenwoordig moet onthouden.

Eigenlijk zouden alle websites welke niet in een uitzonderings situatie zitten (banken e.d.) OpenAuth moeten implementeren.
OpenAuth klinkt goed op papier, maar het is te rommelig gemaakt. dat zou beter moeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tsjong, schijnbaar heb ik met mijn opmerking over KeePass nogal het een en ander losgemaakt :P En ik wilde nog wel niet te ver offtopic gaan!
Haan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:36:
Ik heb eigenlijk overal hetzelfde wachtwoord, best slecht.. Binnenkort maar eens kijken wat dat KeePass voor moois is :)
Ik wilde er vroeger niet aan, omdat het wel 'eng' is om al je wachtwoorden aan zo'n programma toe te vertrouwen. Maar goed, KeePass is de voornaamste/bekend op het gebied en is open source. En maakt gebruik van bewezen encryptiestandaarden i.p.v. zelf iets verzonnen te hebben. Na het een tijdje aangezien te hebben, toch maar de sprong gewaagd. Mede naar aanleiding van een artikel op Lifehacker.

Het gemak ervan, zeker in combinatie met Dropbox, is echt super. :) Ik had dus inderdaad ook op veel plaatsen hetzelfde wachtwoord, wat ingewikkelder werd naarmate de registratie belangrijker was. Kwam uiteindelijk neer op een 6-8 verschillende wachtwoorden die ik in gebruik had. Door de koppeling wachtwoord <> belang, kon ik meestal wel gokken welk wachtwoord bij een bepaalde site hoorde. Maar helemaal lekker is het niet nee. Zeker naarmate er steeds meer sites kwamen met halve gare wachtwoordrestricties waardoor ik variaties op die 6-8 moest gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:25:
Collega's kunnen niet geen pauze nemen wettelijk gezien:
Artikel 5:4
2.De werkgever organiseert de arbeid van een werknemer van 18 jaar of ouder zodanig, dat indien hij:
a.meer dan 5,5 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid wordt onderbroken door een pauze van ten minste 30 minuten, die kan worden gesplitst in pauzes van elk ten minste 15 minuten;
b. meer dan 10 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid wordt onderbroken door een pauze van ten minste 45 minuten, die kan worden gesplitst in pauzes van elk ten minste 15 minuten.
3.Bij collectieve regeling kan van het tweede lid worden afgeweken. Daarbij wordt in acht genomen dat de werkgever de arbeid zodanig organiseert, dat indien de werknemer meer dan 5,5 uren arbeid per dienst verricht, zijn arbeid wordt onderbroken door een pauze van ten minste 15 minuten. Elk beding, waarbij op een andere wijze dan in dit lid is bepaald, wordt afgeweken van het tweede lid, is nietig.
Uit de arbeidstijdenwet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Haan schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:36:
Ik heb er 4, eentje voor heel persoonlijjk spul (mail), een voor minder persoonlijk spul (wow account e.d.), een voor sites die ik af en toe bezoek maar wel vertrouw en eentje voor sites e.d. die ik absoluut niet vertrouw.

Wat je in ieder geval nooit moet doen is hetzelfde PW voor je mail gebruiken als waarmee je inlogt op forums e.d., want dan kan een kwaadwillende admin oid dus zo bij je mail.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

PolarBear schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:43:
[...]

Collega's kunnen niet geen pauze nemen wettelijk gezien:

[...]

Uit de arbeidstijdenwet.
Volgens mij staat daar alleen maar dat de werkgever de verplichting heeft een pauze te faciliteren. Volgens mij mag je als werknemer je pauze gewoon skippen. Weet niet wat er gebeurt als dat mis gaat (dus je maakt fouten door geen pauze te nemen etc).

Ik heb persoonlijk liever geregeld een onderbreking van een paar minuten (koffie halen, even met rokende collega's een luchtje scheppen (terwijl ik zelf niet rook)) dan een pauze van een half uur. Meestal zit je na het leegeten van je broodtrommeltje dan je tijd een beetje te verdoen (mijn trommeltje is om 9:00 al leeg, maar goed ik zit dan al om 7:00 op kantoor en heb dan al een uur rijden achter de rug). Ik haal mijn "rusttijd" wel in de auto in.

Meestal ben ik toch meer dan 8 uur aanwezig op kantoor en dat half uur pauze wat ik zou moeten hebben smeer ik alsnog een beetje uit. 2x 4 uur achter een computer lijkt me ook niet echt goed, dus liever tijd een beetje scheiden dan slechts 1 lange pauze.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

zoi.. Keepass geinstalleerd, en men excel file geimporteerd :')
so far so good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Maakt niemand gebruik van LastPass? Of is dat te eng, je wachtwoorden toevertrouwen aan een webdienst?

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Pagina: 1 ... 107 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak