De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 16:38

Dido

heforshe

Ach ja, de erfenis van de typmachine. Carriage return en Line feed. Met nota bene hun eigen ASCii-posities, zodat line-printers aangstuurd konden worden als waren het typmachines.
Zelfs deze eeuw heb ik nog een keer een rapport geproduceerd met een print-tooltje waarin zaken als underline of bold aangebracht werden door een CR gevolgd door underline characters op de juiste posities (en bold door het herhalen van de gewenste tekst). Een dievenklus, en dan te bedenken dat het gewoon op page-printers werd geprint :X

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 22:04
Stel, normaal werk je lekker in C# met lambdas en LINQ, heerlijk al die functies als objecten. Dan moet je iets toevoegen in PHP, en dat probeer je dan vanzelf met een soort van C# coding. Hoe werken die functies dan? Even zoeken levert closures op, ziet er goed uit. Je maakt daar wat moois mee, het werkt goed op localhost, even uploaden:
Fatal error: [...]
Blijken closures pas vanaf PHP 5.3 te zijn, en de server draait op 5.1 :(

- Waarom bestaan die prachtige closures pas zo kort in PHP?
- Waarom draait die verrekte host zo'n oude versie?

Nu maar opggelost met wat copypasta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:15
- Waarom bestaan die prachtige closures pas zo kort in PHP?
"Some things need time" :D
- Waarom draait die verrekte host zo'n oude versie?
De vraag hier is: Wat moet jij bij een hoster die nog een php versie uit de steentijd draait? Zelfs Debian Stable heeft php5.3, dus er is geen geldig excuus meer. Let overigens op bij closures in php dat ze anders kunnen werken dan andere talen. Zo heb je geen $this binnen een closure, en als je een closure in een property opslaat kan je 'm niet rechtstreeks callen, maar moet je 'm eerst in een local variable zetten (want gescheiden hashmaps voor methods & properties).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-10 22:04
Freeaqingme schreef op zondag 06 februari 2011 @ 06:42:
[...]
"Some things need time" :D
[...]
Ja ze waren er in C# ook niet gelijk, maar je raakt er snel verslaafd aan!
Freeaqingme schreef op zondag 06 februari 2011 @ 06:42:
De vraag hier is: Wat moet jij bij een hoster die nog een php versie uit de steentijd draait? [...]
Niet lang meer (vanwege iets heel anders), we zijn half overgestapt en de andere helft volgt binnenkort.

Heb nu ook een VPS, wat een verademing! Als daar PHP 5.1 op draait is het m'n eigen schuld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:26
Ach het kan erger: PHP 4.4.4-8+etch6 :). Stond ooit een keer op de planning om te updaten, nooit van gekomen. Development server draait netjes 5.2, laatste stabel van Debian 5.0. En daarbij komt er binnen twee weken gehele nieuwe server met VM's. Mooi 5.3 eens uitproberen in Debian 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:04
alwinuzz schreef op zondag 06 februari 2011 @ 06:34:
Stel, normaal werk je lekker in C# met lambdas en LINQ, heerlijk al die functies als objecten. Dan moet je iets toevoegen in PHP, en dat probeer je dan vanzelf met een soort van C# coding. Hoe werken die functies dan? Even zoeken levert closures op, ziet er goed uit. Je maakt daar wat moois mee, het werkt goed op localhost, even uploaden:
Same here, heb een VB6 project geërfd. :|
Gelukkig worden alle nieuwe dingen voor dat project in .NET geschreven, en dan met wat COM interop magic geintegreerd.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zo, ben alweer een maand of wat bezig met mijn eigen hobby-projectje als website. Na een paar jaar als mannusje-van-alles gewerkt te hebben bij een MKB bedrijfje ben ik in Mei gestopt vanwege mijn studie, maar ook omdat er tegenwoordig meer professionaliteit vereist is wil je goede, veilige en snelle websites bouwen en ik dat eigenlijk niet kan brengen :-). Ik heb immers die achtergrond niet.

Voor mijn band website ben ik echter begonnen met een nieuw frameworkje opbouwen in PHP, lerend van alle dingen van de afgelopen jaren en waar ik de tijd soms niet voor had het goed te implementeren. Denk dus: caching, slimme autoloading, social-media integratie etc etc :-) Erg leuk vooral.

Grootste eye-opener: Twig! (http:/www.twig-project.org). Wat een heerlijke template engine zeg. Razendsnel, goed uitbreidbaar. Fijne documentatie en super snel te leren en te gebruiken.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
armageddon_2k1 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:36:
Zo, ben alweer een maand of wat bezig met mijn eigen hobby-projectje als website. Na een paar jaar als mannusje-van-alles gewerkt te hebben bij een MKB bedrijfje ben ik in Mei gestopt vanwege mijn studie, maar ook omdat er tegenwoordig meer professionaliteit vereist is wil je goede, veilige en snelle websites bouwen en ik dat eigenlijk niet kan brengen :-). Ik heb immers die achtergrond niet.

Voor mijn band website ben ik echter begonnen met een nieuw frameworkje opbouwen in PHP, lerend van alle dingen van de afgelopen jaren en waar ik de tijd soms niet voor had het goed te implementeren. Denk dus: caching, slimme autoloading, social-media integratie etc etc :-) Erg leuk vooral.
Ai. 'Meer professionaliteit' en 'Een nieuw frameworkje opbouwen' gaan (imho) niet samen. Een professional doet namelijk eerst een overzicht van wat nodig is in een framework, en kijkt dan eerst wat er beschikbaar is voordat de beslissing genomen wordt om zelf iets te bouwen. En het zelf iets bouwen gaat vaak vanuit het oogpunt van 'ik wil het leren' of 'ik vind die frameworks niet leuq' (denk in dit geval het eerste).

Als je echter professioneel wilt doen moet je een goed product neerzetten dat ook qua kosten kan concurreren, en het ding met je eigen framework bouwen is dat het ontwikkelen en onderhouden van nieuwe features daaraan veel tijd (en dus geld) kost.

Punt is: Een professional bouwt alleen zijn eigen framework als het echt nodig is, en met de overmaat aan PHP frameworks groot en klein zal dat in de meeste gevallen niet nodig zijn. Sterker nog, voor het grote meerendeel van websites zal zelf programmeren niet of nauwelijks nodig zijn, en zal een off-the-shelf CMS hetzelfde doen.

Waar je dan eigenlijk voor zou moeten kiezen is:

* Allround website developer. Klik een website bij mekaar in een CMS, doe er styling overheen, en waar nodig bouw je (een klein stukje) custom zooi als het echt niet anders kan.
* Website designer. Ontwerp maken, CSS typen, anderen het in-mekaar-klikken / programmeren laten doen. Werkt niet in een eenmansding.
* Webdeveloper. Dit laatste is waarschijnlijk wat veel PHP-ers stiekem willen zijn als ze, zoals ze bijna allemaal doen, hun eigen framework proberen in mekaar te prutsen. Dit werkt alleen in bedrijven die veel custom websites bouwen (of, zoals ik doe, met bedrijven bij welk CMS ze gebruiken er niet zoveel functionaliteit off-the-shelf te krijgen is).

/rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Zou het leuk vinden als er NodeJS/Javascript devs gezocht zouden worden. Heb nog geen vacature gevonden, maar ga waarschijnlijk binnen enkele maanden wel op zoek naar baantje.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 13-10 21:54
YopY schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:00:
* Webdeveloper. Dit laatste is waarschijnlijk wat veel PHP-ers stiekem willen zijn als ze, zoals ze bijna allemaal doen, hun eigen framework proberen in mekaar te prutsen. Dit werkt alleen in bedrijven die veel custom websites bouwen (of, zoals ik doe, met bedrijven bij welk CMS ze gebruiken er niet zoveel functionaliteit off-the-shelf te krijgen is).
Mwoach, niet vergeten dat er veel bedrijven zijn die ook ooit begonnen met een custom framework wat nergens op sloeg, maar door jaren ermee gewerkt te hebben (en belangrijker, jarenlang er aan gewerkt te hebben) zijn dat soms best leuke producten geworden.

Ik heb al aardig wat pareltjes gezien bij verschillende bedrijven, vaak werken die (als je er eenmaal aan gewend bent) even goed of beter als open source varianten. En als dan eenmaal driekwart van hun producten daar gebruik van maakt stap je ook niet zomaar even over - ook niet als er betere alternatieven komen, veel te duur. Vaak zijn die ook nog volledig geintegreerd met andere producten en bieden ze juist die features die het bedrijf in kwestie nodig heeft, dan hoeft het niet per definitie beter te zijn een open source variant te gebruiken, ook als je alleen maar CMS'en maakt.

Mind you, 'k heb ook met een paar gedrochten gewerkt waardoor je na een dag of drie de neiging krijgt je PC uit het raam te gooien :+
Gamebuster schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:11:
Zou het leuk vinden als er NodeJS/Javascript devs gezocht zouden worden.
Elk zichzelf respecterend webdevelopment bureau heeft wel front-end developers in dienst. Daar zijn volgens mij wel genoeg vacatures voor :) Al zal je dan ook HTML + CSS moeten kunnen natuurlijk, en als het krenterige 'ollanders zijn ook nog design want dat is allemaal hetzelfde. Enzo 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door FragFrog op 06-02-2011 14:20 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Gamebuster schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:11:
Zou het leuk vinden als er NodeJS/Javascript devs gezocht zouden worden. Heb nog geen vacature gevonden, maar ga waarschijnlijk binnen enkele maanden wel op zoek naar baantje.
Dat gebeurt al kan ik je vertellen ;-) Ik programmeer fulltime JavaScript, zowel Client als Server Side (NodeJS). Verder slice ik ook wat PSD's weg (HTML/CSS). Soms nog PHP prut erdoor heen, maar dat laatste zal steeds minder worden.

Stond erg te kijken dat NodeJS zo snel geaccepteerd werd, erg blij mee. Heb al heel wat pareltjes neer kunnen zetten voor intern gebruik (Realtime statusboard bijv.) dat aangetoond heeft hoe krachtig NodeJS is. (Ticket systeem werkt per e-mail, deze laat ik ook een Mail sturen naar api@statusboard.app die weer Exim triggert om een script te runnen die NodeJS informeert en die doet op zijn beurt zijn werk weer.. voordat de ticket page refreshed is, staat de ticket al op het statusboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
graceful schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:33:
[...]
Dat gebeurt al kan ik je vertellen ;-) Ik programmeer fulltime JavaScript, zowel Client als Server Side (NodeJS). Verder slice ik ook wat PSD's weg (HTML/CSS). Soms nog PHP prut erdoor heen, maar dat laatste zal steeds minder worden.
Ja, vermoedde ik al, maar heb de vacatures nog niet gevonden. Heb echter ook nog niet echt actief gezocht; beetje rondgekeken en paar keer via Google. Jouw omschrijving spreekt me wel aan; beetje PHP lig ik niet wakker van en PSD's slicen kan ik ook prima. Met NodeJS heb ik nu ongeveer een half jaartje gespeeld en ik vind het bijzonder leuk om mee te werken.

Ben op dit moment een centveiling site ermee aan het maken; voorbeeldje:
http://www.bidson.com/nl/centveilingen/

Alle AJAX-requests gaan naar NodeJS backend. Rest gaat via PHP.
Mijn huidige versie staat hier en hier, maar is op dit moment dood. Dit is tevens mijn 1e serieuze NodeJS app.

NodeJS is nog erg nieuw en duurt nog wel een paar maandjes voordat ik baantje ga zoeken. Tegen die tijd zal de vraag vast wel toegenomen zijn. -en dan nog kan ik me ook prima vinden met clientside Javascript i.c.m. mootools, jQuery of zonder framework.

[ Voor 45% gewijzigd door Gamebuster op 06-02-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Gamebuster schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:55:
[...]

Ja, vermoedde ik al, maar heb de vacatures nog niet gevonden. Heb echter ook nog niet echt actief gezocht; beetje rondgekeken en paar keer via Google. Jouw omschrijving spreekt me wel aan; beetje PHP lig ik niet wakker van en PSD's slicen kan ik ook prima. Met NodeJS heb ik nu ongeveer een half jaartje gespeeld en ik vind het bijzonder leuk om mee te werken.

Ben op dit moment een centveiling site ermee aan het maken; voorbeeldje:
http://www.bidson.com/nl/centveilingen/
Denk dat je gewoon moet kijken naar ClientSide Developer en dan rustig aan NodeJS kunt aanraden. Dan heb je direct iets nieuws gebracht in het bedrijf, kans dat men NodeJS kent schat ik toch wel weer erg klein.

Mag ik trouwens vragen waarom je geen gebruik maakt van WebSockets? Heeft dat een specifieke reden? Ik zie daar op jouw site wel een bepaalde logica voor om dat te doen namelijk. Buiten dat IE het nog niet heeft en FireFox 4 het er tijdelijk uitgetrapt heeft, maar die zou je kunne opvangen met long polling oid. (Socket.IO?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik maak al gebruik van long polling. Werkt gewoon in alle browsers. Sockets werken helaas nog niet in alle browsers en dan mag je alsnog een fallback schrijven. Ik heb in de backend wel een implementatie die gebruik maakt van NodeJS's sockets om te synchroniseren met andere NodeJS processen (i.v.m. load balance), wat ook al prima werkt.

Op dit moment heb ik de AJAX-requests nog niet echt (beter: echt niet) geoptimaliseerd en zit er een vervelende fout in. Later is het de bedoeling dat in 1 request alle info wordt opgehaald en dan via long polling de updates (+biedingen etc) ontvangen worden.

Er zit nu alleen een (of meerdere) bugs in. Ik ben een tijdje terug tot midden in de nacht erg laat doorgegaan en ging toen niet helemaal lekker, dus moet nog steeds de troep opruimen. Zal me niet verbazen dat het hele systeem vaag doet door 1 dom foutje, maar daar kom ik een deze dagen wel achter als ik m'n ritme weer terug heb. Heb tijdje pauze genomen i.v.m. persoonlijke problemen.

edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
(node) warning: possible EventEmitter memory leak detected. 59 listeners added. Use emitter.setMaxListeners() to increase limit.
Trace: 
    at EventEmitter._addListener (/var/www/js/EventEmitter.js:30:21)
    at EventEmitter.addListener (/var/www/js/EventEmitter.js:46:14)
    at EventEmitter.on (/var/www/js/EventEmitter.js:91:14)
    at EventEmitter.getEventsSince (/var/www/js/EventStack.js:108:14)
    at /var/www/api/StackedEventDatabaseServer.js:105:42
    at /var/www/api/StackedEventDatabaseServer.js:40:13
    at /var/www/js/EventEmitter.js:110:22
    at Object.ready (/var/www/js/EventEmitter.js:78:22)
    at EventEmitter._addListener (/var/www/js/EventEmitter.js:17:31)
    at EventEmitter.once (/var/www/js/EventEmitter.js:107:14)

Deze vloog nu net langs. :9

[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 06-02-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:13
Gamebuster schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:32:
Ik maak al gebruik van long polling. Werkt gewoon in alle browsers. Sockets werken helaas nog niet in alle browsers en dan mag je alsnog een fallback schrijven.
Ken je het APE project? (http://www.ape-project.org/) Maakt gebruik van WebSockets voor browsers die daar mee kunnen werken en heeft een fallback voor overige browsers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
dev10 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:00:
[...]

Ken je het APE project? (http://www.ape-project.org/) Maakt gebruik van WebSockets voor browsers die daar mee kunnen werken en heeft een fallback voor overige browsers. ;)
wel van gehoord, ja. Zal zo nog eens kijken, maar mijn oorspronkelijke plan was gewoon om 2 versies te maken: Een AJAX versie met Long Polling en een websocket-versie. Ben waarschijnlijk minder tijd kwijt een socket-versie te schrijven dan APE te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
[...]

wel van gehoord, ja. Zal zo nog eens kijken, maar mijn oorspronkelijke plan was gewoon om 2 versies te maken: Een AJAX versie met Long Polling en een websocket-versie. Ben waarschijnlijk minder tijd kwijt een socket-versie te schrijven dan APE te leren kennen.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ape-project.org/imgs/slide-show_img5.png
hehe, dat plaatje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Laatst online: 13-10 13:14
[...]

Alleen als je APE van Git afhaalt, efyx & paraboul zijn een beetje te lui om de website te updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
YopY schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:00:
Ai. 'Meer professionaliteit' en 'Een nieuw frameworkje opbouwen' gaan (imho) niet samen.
Euhm... Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik ben dus ook gestopt met het werk, omdat ik hun aanraadde meer professionaliteit te zoeken. 'Een nieuw frameworkje' is een hobbydingetje wat ik doe naast mijn echte (niet IT-gerelateerde) werk. Gewoon voor de lol. Niet bij een bedrijfskritische website.

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 06-02-2011 17:52 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:38

defcon84

Multipass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

d:)b Ben benieuwd wat dat gaat worden. Als het een goede vervanger voor de RedGate Reflector is weet ik wel wat ik ga gebruiken :P Voor die paar keer dat ik hem gebruik per jaar hoeft het niet perfect te zijn.

Dit kan nog wel eens behoorlijk pijnlijk worden voor RedGate... Zeker als het opensource is...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Volgens mij is mijn Windows-setup nog niet helemaal wakker:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/de7

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 17:24
Grmbl, typisch microsoft, een popupbox met een warning erin, met daarin een link naar een website, welke je dus niet kunt selecteren, of op klikken of anderzijds kopiëren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Alex) schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:45:
Volgens mij is mijn Windows-setup nog niet helemaal wakker:
[afbeelding]
haha goed bezig :D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
D-Raven schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:06:
Grmbl, typisch microsoft, een popupbox met een warning erin, met daarin een link naar een website, welke je dus niet kunt selecteren, of op klikken of anderzijds kopiëren...
Sowieso: "Popup's waar je de text niet van kunt selecteren" :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Weten een hoop mensen niet, maar ctrl+c werkt op standaard messageboxes.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:44

alienfruit

the alien you never expected

Net hele tijd bezig geweest content in een CMS te kloppen. Blijkbaar deed ik net dus wat verkeerd want nu werkt heel de site niet meer. Elke keer als ik een pagina wil laden krijg ik:
Error 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED): Unknown error.
Lekker is dat... ik was bijna klaar. Ik krijg het gevoel dat ik weer opnieuw kan beginnen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 16:25
Vanaf zaterdag alle missende resource strings van DevExpress lopen vertalen naar het Nederlands, 1900+ string vertalen, wat een pokke werk :'(

Op een totaal van ongeveer 9000 strings is dat toch 20% wat nog miste.Maar goed, nu is alles weer bijgewerkt. Hopelijk maken ze snel de sattelite assemblies aan.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
urk_forever schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:20:
Vanaf zaterdag alle missende resource strings van DevExpress lopen vertalen naar het Nederlands, 1900+ string vertalen, wat een pokke werk :'(

Op een totaal van ongeveer 9000 strings is dat toch 20% wat nog miste.Maar goed, nu is alles weer bijgewerkt. Hopelijk maken ze snel de sattelite assemblies aan.
Waar hadden ze dan geen vertalingen van. Nieuwste versie of een speciale namespace?
Anders zie ik mij binnenkort hetzelfde doen of delegeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ugh, DevExpress-meuk. Heb er meer dan genoeg ellende mee gehad op een vorig project.

...niet dat de SharePoint-controls nou zoveel beter zijn. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ben ik lekker aan't internetten op m'n macbook, wordt het scherm opeens blauw (alsof je nieuwe monitor aansluit) en logt het systeem opnieuw in.

Leek wel of de hele login + alle apps daarin gecrasht waren en direct daarna opnieuw inlogde. Duurde nog geen seconde. Nog nooit meegemaakt, in geen enkel OS. Gelukkig geen niet-opgeslagen werk openstaan, maar toch erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:50:
Ben ik lekker aan't internetten op m'n macbook, wordt het scherm opeens blauw (alsof je nieuwe monitor aansluit) en logt het systeem opnieuw in.

Leek wel of de hele login + alle apps daarin gecrasht waren en direct daarna opnieuw inlogde. Duurde nog geen seconde. Nog nooit meegemaakt, in geen enkel OS. Gelukkig geen niet-opgeslagen werk openstaan, maar toch erg vreemd.
Werd je scherm niet 'gewoon' zwart? Dat is wel te verklaren. Ik had mijn iPhone op m'n Macbook gelegd toen het scherm wegviel, niet bij stil gestaan dat veel laptops tegenwoordig magneten gebruiken om sluiting te detecteren.

Ook de console (logs) zeiden heel vriendelijk; Sleep mode on UserEvent. Heel fijn, schrik je toch even 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Nee, echt blauw, alsof je nieuwe monitor aansluit.

Ook maar kort; duurde niet langer dan het daadwerkelijk aansluiten van een monitor, behalve dat na het beeld weer terugkwam, al mijn applicaties gesloten waren en mijn start-on-login apps opeens omhoog kwamen.

Ik denk echt dat de hele login gecrasht was, op een of andere manier.

[ Voor 89% gewijzigd door Gamebuster op 07-02-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Gamebuster schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:06:
Nee, echt blauw, alsof je nieuwe monitor aansluit.

Ook maar kort; duurde niet langer dan het daadwerkelijk aansluiten van een monitor.
Ah, cmd+spatie 'Console' dan 'Alle berichten'. Zoek de juiste tijd en meestal verteld de Kernel je dan wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
graceful schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:08:
[...]

Ah, cmd+spatie 'Console' dan 'Alle berichten'. Zoek de juiste tijd en meestal verteld de Kernel je dan wel genoeg.
Ik vind geen "Console". Misschien omdat ik engelse versie heb? Zal eens 'ff rondkijken in utilities

edit:
http://i.imgur.com/CGwim.png

Rond deze tijd gebeurde het en zie ook wat "ongewone" meldingen.

edit2:
.... Ik heb serieus gewoon 2-3 dagen naar 1 rotbug gezocht in mijn centveilingsite. Hele site ging raar doen erom. Nu kijk ik voor het eerst sinds dagen ernaar en vind ik de bug in 10 minuten en opeens werkt alles perfect :P

Ik riep een functie aan met 2 parameters in de omgekeerde volgorde; draai ze om: alles werkt perfect. :D

Nou eindelijk weer eens verder. Kan niet geloven dat ik zo lang bezig ben geweest met zo'n dom foutje.

[ Voor 46% gewijzigd door Gamebuster op 07-02-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
barfieldmv schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:51:
[...]

Waar hadden ze dan geen vertalingen van. Nieuwste versie of een speciale namespace?
Anders zie ik mij binnenkort hetzelfde doen of delegeren :X
Van alles wat, WinForms controls, WPF/Silverlight controls etc. Wij hebben vorige week de laatste versie geïnstalleerd. Daar was wel een een vertaling van, maar die was dus niet compleet.

Ook een aantal belachelijke vertalingen in de trant van:
Toetsen autogeneration alleen ondersteund voor Int32 en Guid datatypes. Klasse type: '{0} "
Aangepakt in de DevExpress.Xpo.Localization namespace.
Alex) schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:11:
Ugh, DevExpress-meuk. Heb er meer dan genoeg ellende mee gehad op een vorig project.

Er zit wel een bepaalde leercurve aan, maar nu ik er de laatste 2/3 jaar mee heb gewerkt vindt ik het steeds beter werken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Net half uur lopen zoeken naar een memory leak in mijn php applicatie. En zojuist gevonden, zat ergens een flinke hoeveelheid strings aan elkaar te reigen. Had bijna nog nooit een memory overload error gehad in php. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
themole schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:35:
Net half uur lopen zoeken naar een memory leak in mijn php applicatie. En zojuist gevonden, zat ergens een flinke hoeveelheid strings aan elkaar te reigen. Had bijna nog nooit een memory overload error gehad in php. :P
Strings aan elkaar plakken is dan ook iets wat je erg inefficiënt kan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Eindelijk wat tijd gevonden om eens serieus wat functies toe te voegen aan een project waar ik zelf mee bezig ben :)

Is een website waar mensen projecten kunnen gaan bijhouden; leden toekennen aan projecten, taken uitdelen, status van taken bijhouden, logboeken bijhouden per persoon per project, dat soort dingen.

Omdat er op mijn opleiding voor elk vak een logboek bijgehouden moet worden en je nogal vaak met groepswerk te maken krijgt, hoop ik dan ook gretig aftrek te vinden van mijn dienst :P

Word alleen gek van alle prepared statements schrijven.. Had misschien beter eerst naar Entity Framework oid kunnen kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 13:25

BM

Moderator Spielerij
Alex) schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:11:

We gebruiken ze bij mijn huidige opdracht ook, maar ik ben er ook niet echt heel blij mee (collega's ook niet echt :+). WPF DataGrid is traaaaaag, zelfs bij een vrij beperkte set aan data, en de Chart componenten kunnen geen stippellijnen tekenen :'( Eigen plaatjes gebruiken als bar in je graphs is geen probleem, maar een niet-standaard lijntje is ineens erg ingewikkeld.

Allemaal opgelost in V10.x natuurlijk, maar laten we hier nu net V9.3 gebruiken :/

En opzich kunnen al die componenten wel erg veel, maar ik vind het allemaal niet heel logisch opgezet. Mijn keus zou het niet zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 08-02-2011 06:58 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
elnaeth schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 00:30:
Eindelijk wat tijd gevonden om eens serieus wat functies toe te voegen aan een project waar ik zelf mee bezig ben :)

Is een website waar mensen projecten kunnen gaan bijhouden; leden toekennen aan projecten, taken uitdelen, status van taken bijhouden, logboeken bijhouden per persoon per project, dat soort dingen.

Omdat er op mijn opleiding voor elk vak een logboek bijgehouden moet worden en je nogal vaak met groepswerk te maken krijgt, hoop ik dan ook gretig aftrek te vinden van mijn dienst :P

Word alleen gek van alle prepared statements schrijven.. Had misschien beter eerst naar Entity Framework oid kunnen kijken :P
Had iets als TFS, Trac of een ander PM achtig (gratis) pakket niet volstaan?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad er zijn zat open-source PM's zoals Trac en Redmine, waar je dus eventueel zelf nog extensions op kunt maken voor de functionaliteit. Maar aangezien het voor school is, is het ook leuk om zelf eens wat te prutsen, want daar leer je ook een hoop van.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Remine installeren op een Windows systeem is ander ook wel een leuke uitdaging :P
(Het is zo af en toe alleen niet vooruit te branden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
dcm360 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:33:
Remine installeren op een Windows systeem is ander ook wel een leuke uitdaging :P
Ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Heb het zowel op een Windows 7 bak als een Windows Server 2008 R2 bak gedaan.

Hier staat wel een goede beschrijving: http://www.redmine.org/pr...RI_on_Windows_with_Apache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

lekker duiken op google vandaag :)

[ Voor 19% gewijzigd door defcon84 op 08-02-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
BM schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 06:56:
[...]

We gebruiken ze bij mijn huidige opdracht ook, maar ik ben er ook niet echt heel blij mee (collega's ook niet echt :+). WPF DataGrid is traaaaaag, zelfs bij een vrij beperkte set aan data, en de Chart componenten kunnen geen stippellijnen tekenen :'( Eigen plaatjes gebruiken als bar in je graphs is geen probleem, maar een niet-standaard lijntje is ineens erg ingewikkeld.

Allemaal opgelost in V10.x natuurlijk, maar laten we hier nu net V9.3 gebruiken :/

En opzich kunnen al die componenten wel erg veel, maar ik vind het allemaal niet heel logisch opgezet. Mijn keus zou het niet zijn.
Mijn ervaringen met DevExpress zijn goed. Tuurlijk zitten er altijd net die dingen niet in die je graag zou willen gebruiken, maar qua ontwikkel snelheid vindt ik het zijn prijs dubbel en dwars waard. Als ik al die features zelf zou moeten maken dan zou dat vele malen duurder zijn.
De 'Large dataset' demo van DevExpress vliegt bij mij over het scherm met de 10.2.5 versie, dus misschien is het voor jullie ook interessant om te upgraden ;)

Ook qua support zijn ze heel goed, op vragen heb ik over het algemeen binnen een dag wel antwoord.

Even iets anders, weet iemand hoe ik de tabbladen in de toolbox van Visual Studio kan sorteren? Ik dacht dat dat wel kon, maar ik kan zo snel niet vinden hoe.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 13:25

BM

Moderator Spielerij
urk_forever schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:39:
[...]

Mijn ervaringen met DevExpress zijn goed. Tuurlijk zitten er altijd net die dingen niet in die je graag zou willen gebruiken, maar qua ontwikkel snelheid vindt ik het zijn prijs dubbel en dwars waard. Als ik al die features zelf zou moeten maken dan zou dat vele malen duurder zijn.
De 'Large dataset' demo van DevExpress vliegt bij mij over het scherm met de 10.2.5 versie, dus misschien is het voor jullie ook interessant om te upgraden ;)

Ook qua support zijn ze heel goed, op vragen heb ik over het algemeen binnen een dag wel antwoord.

Even iets anders, weet iemand hoe ik de tabbladen in de toolbox van Visual Studio kan sorteren? Ik dacht dat dat wel kon, maar ik kan zo snel niet vinden hoe.
Geloof dat het licentietechnisch voor ons niet mogelijk is te upgraden. Daar komt bij dat versie 10 volgens mij alleen werkt in VS2010, en die upgrade zit er hier ook nog niet in.

Nu helpt het niet dat ik nieuw ben met WPF, dat zal ook wel voor het nodige onbegrip zorgen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Nice nice, dit schoolproject ga ik (wij eigenlijk) Team Foundation Server als versiebeheertool werken. Ik ben benieuwd wat het oplevert!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

dcm360 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:33:
Redmine op een Debian Lenny bak is het ook erg lastig ivm outdated versies van diverse rubymeuk. Het loopt nu wel bloedjesnel trouwens, daar sta ik echt van te kijken.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:52:
Nice nice, dit schoolproject ga ik (wij eigenlijk) Team Foundation Server als versiebeheertool werken. Ik ben benieuwd wat het oplevert!
Niet zoveel meer of minder dan Ankhsvn icm. Visual Studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:08:
[...]

Als je het puur over het versiebeheer hebt wel, maar TFS omvat natuurlijk wel wat meer dan alleen een VCS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Blargh vaagheid in dependencies die niet toegekend worden. Module X geeft aan dat hij afhankelijk is van module Y en Z, die elk ook weer hun afhankelijkheden hebben. Initialisatie van alle modules is buiten mijn bereik. Bij initialisatie van module X geeft een ingebouwde validator aan dat de verwijzingen naar modules Y en Z, die dus door iets buiten mijn bereik toegekend moeten worden aan X, null zijn / blijven. Volgorde en definitie / specificatie van modules / dependencies lijkt me goed, dus geven we de schuld aan vaagheid.

...of aan dat het half 5 geweest is, :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:08:
[...]

...totdat je met work items en reporting gaat werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, wij gebruikten op de zaak ook work items en heel de reut. Maar in dit geval gaat het om een schoolproject. Nu ken ik de complexiteit van het project natuurlijk niet (ik gok minor project software engineering ;)), maar dat soort leuke extra's zul je in die context maar weinig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
Nee mijn project is niets mbt versioning en bestandsbeheer, gewoon een website die redelijk gericht is op de informatiebehoeften van docenten met betrekking tot besteedde uren. Ik weet ook wel dat er waarschijnlijk ergens een stukkie software bestaat dat doet wat ik wil, maar kom op, het is zo veel leuker een eigen product te zien groeien ;)

Daarnaast is het natuurlijk ook leerzaam, mijn eerste volledig eigen project in asp.net, deed voorheen alles met PHP, is toch wel leuk zo'n uitstap naar een andere taal dan je gewend bent :)

[ Voor 0% gewijzigd door elnaeth op 08-02-2011 16:55 . Reden: Typvaudt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:53:
Nu ken ik de complexiteit van het project natuurlijk niet (ik gok minor project software engineering ;)),
Nog niet eens, project tweede helft tweede jaar, 10 studiepunten, duurt een half jaar.

Waarom zou je work items enzo niet gebruiken dan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
elnaeth schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:55:
Nee mijn project is niets mbt versioning en bestandsbeheer
Wij hadden het over de features die TFS biedt ten opzichte van bijvoorbeeld SVN. ;)
Daarnaast is het natuurlijk ook leerzaam, mijn eerste volledig eigen project in asp.net, deed voorheen alles met PHP, is toch wel leuk zo'n uitstap naar een andere taal dan je gewend bent :)
Helemaal mee eens. Persoonlijk heb ik geen spijt van de stap naar ASP.NET. C# is een verademing ten opzichte van PHP, al weet ik dat de meningen daarover verschillen.

Je gaat toch wel C# doen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 08:08
Office space op TV zo. :) Leuke film als je zelf op kantoor werkt ook. ;)

Ben wel blij dat bij ons niet zo aan toe gaat gelukkig.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Michali schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:49:

Haha, die vent achter dat bureautje die elke keer verplaatst wordt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
Alex) schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:34:
[...]
Wij hadden het over de features die TFS biedt ten opzichte van bijvoorbeeld SVN. ;)

[...]

Helemaal mee eens. Persoonlijk heb ik geen spijt van de stap naar ASP.NET. C# is een verademing ten opzichte van PHP, al weet ik dat de meningen daarover verschillen.

Je gaat toch wel C# doen he?
Maar natuurlijk, C# :)

Wat anders? XD VB?! XD Moet er niet aan denken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Objective-J! Het is even wennen, maar je kan er fantastische web-apps mee maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:57
Cappuchino, een leuk idee inderdaad. Een projectje van mij daarin is http://flickr.indev.nl enkel is het alleen client side, helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 08-02-2011 19:47 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:43:
Objective-J! Het is even wennen, maar je kan er fantastische web-apps mee maken :)
Fantastische webapps is niet iets inherent aan een taal, desnoods kun je dat ook keihard in assembler doen door een vlinder op een specifieke manier te laten fladderen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:26:
[...]

Fantastische webapps is niet iets inherent aan een taal, desnoods kun je dat ook keihard in assembler doen door een vlinder op een specifieke manier te laten fladderen ;).
Dat zegt hij toch ook niet? Hij zegt niet dat je dat met andere talen niet kan. :9

"Met een Ferrari kan je lekker hard rijden!"
- "Om hard te kunnen rijden heb je niet per se een Ferrari nodig, het kan ook met een VW Golf uit 1689!"

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hard rijden kan ook prima met een Polo 1.2. Belangrijkste is dat je hem gloednieuw krijgt en goed fel inrijdt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol, een vector en matrix math library voor javascript, vernoemd naar mij: http://sylvester.jcoglan.com/ :+

Ja ik weet dat het om de wiskundige gaat ;)

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2011 22:30 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:29:
Lol, een vector en matrix math library voor javascript, vernoemd naar mij: http://sylvester.jcoglan.com/ :+

Ja ik weet dat het om de wiskundige gaat ;)
Nice :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:26:
[...]

Ja, natuurlijk. Maar met sommige dingen is het makkelijker dan met andere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 18:11
Schaamteloze reclame :>
naam in "[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - dee..."

[ Voor 3% gewijzigd door naam op 09-02-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik denk dat veel gebruikers uit dit topic ook in dat topic kijken / posten, dus die reclame lijkt me vrij overbodig en als je een mod op een slechte dag treft, krijg je d'r wel een uitbrander voor.

Als je immers hier je reclame voor een ander Tweakers-topic gaat posten, waar is dat andere topic dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Zucht, wat zuigt Subversive toch in Eclipse. Helft van de tijd herkent het nieuwe files niet :|
Binnenkort maar eens een plan bedenken hoe we kunnen overstappen naar Git of Mercurial. Mercurial waarschijnlijk want Git is niet sterk in Windows ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Davio schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:38:
[...]

Ik denk dat veel gebruikers uit dit topic ook in dat topic kijken / posten, dus die reclame lijkt me vrij overbodig en als je een mod op een slechte dag treft, krijg je d'r wel een uitbrander voor.
Je overdrijft enorm :). Juist in de coffeecorner wordt wat losser gemod.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 15:39
alienfruit schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:59:
Zucht, wat zuigt Subversive toch in Eclipse. Helft van de tijd herkent het nieuwe files niet :|
Binnenkort maar eens een plan bedenken hoe we kunnen overstappen naar Git of Mercurial. Mercurial waarschijnlijk want Git is niet sterk in Windows ondersteuning.
Exact de reden waarom ik ben afgestapt van SVN binnen IDE's zelf. Doe mij maar TortoiseSVN (Windows) / RabbitVCS SVN (Ubuntu, Linux) via de GUI / context menu's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
SoaDmaggot schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:18:
[...]

Exact de reden waarom ik ben afgestapt van SVN binnen IDE's zelf. Doe mij maar TortoiseSVN (Windows) / RabbitVCS SVN (Ubuntu, Linux) via de GUI / context menu's..
Voor eenvoudige updates en commits voldoet de ingebouwde SVN van Eclipse mij wel, maar checkouts / checkins en andere operaties doe ik meestal van buitenaf met Tortoise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 22:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, met subclips heb ik eigenlijk nooit echt problemen gehad.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Michali schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:49:

"I believe you have my stapler.." _/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb op de haverklap ook java heap space fouten... als ik wat wil uitchecken.

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 09-02-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:06

Haan

dotnetter

Sinds augustus een webservice aan het ontwikkelen. Altijd gebruik gemaakt van Windows authenticatie. Nu gaat een partij die van de webservice gebruik gaat maken opeens zeggen dat we Basic authenticatie gebruiken en dat ze hun halve code base moeten ombouwen om met Windows authenticatie om te gaan 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:26
http://jashkenas.github.com/coffee-script/ wel toepasselijk voor hier, geen idee of het bekend is hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, we hebben een paar maanden geleden een discussie gehad of we het in externe projecten zouden moeten gebruiken of niet. Eindconclusie was dat de uitgespuwde Javascript net niet fraai genoeg is om gewoon daarmee lekker verder te werken als we besluiten CoffeeScript te droppen, dus tot nu toe nog geen externe projecten met CoffeeScript :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08

MBV

alienfruit schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:59:
http://subclipse.tigris.org/

Nooit problemen mee gehad. disclaimer: bij studentenprojecten en afstudeeropdracht, waarbij SVN toch vooral backup was.

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 09-02-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zag 't al eerder voorbijkomen, maar Released: 1/17/2011 betekent dat iemand vergeten is de unpublish knop in te drukken? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:55
Nice, weer wat te doen tijdens de lunch / ander dood uurtje :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

BtM909 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:34:
[...]

Zag 't al eerder voorbijkomen, maar Released: 1/17/2011 betekent dat iemand vergeten is de unpublish knop in te drukken? :P
nee, toen stond het wss al op die website, maar het is pas sinds gisteren dat het gratis te zien is volgens mij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
rhodium schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:58:
http://jashkenas.github.com/coffee-script/ wel toepasselijk voor hier, geen idee of het bekend is hier.
Word er niet warm bij; als er een error, stacktrace o.i.d. wordt gesmeten zit je te zoeken hoe-ie aan die JS code komt en mag je weer zoeken in welk deel van de CoffeeScript dat staat. De syntax spreekt mij ook niet bijzonder sterk aan.

Enige wat me aanspreekt is de OOP; van mij mag zoiets ook wel in Javascript komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 13-10 21:54
Janoz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:48:
Mwah, met subclips heb ik eigenlijk nooit echt problemen gehad.
Mmm, ik hier wel helaas. Helemaal als subclipse net een andere versie van SVN gebruikt dan TortoiseSVN en ze incompatible zijn, of als je een project hebt wat je ook met Netbeans opent - gaan ze fijn elkaars property-files / builds comitten :|

Gebruik tegenwoordig bijna alleen nog maar TortoiseSVN, toch net wat minder gezeur :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08

MBV

Ik heb wel eens gehad dat ik een te nieuwe/oude tortoiseSVN had t.o.v. subclipse, met als gevolg dat een van de twee het niet deed. Misschien de volgende keer de warnings lezen ipv force submit doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10 18:56
Zijn er nog mensen hier die zich met Objective-C bezighouden? Ik ben van plan om een low-level Twitter bibliotheekje te schrijven, omdat MGTwitterEngine niet aan mijn eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zo vandaag eindelijk eens werk gemaakt van continuous integration. Een CC.Net servertje opgezet, en dat werkt nu al wel lekker.

Nu alleen nog eens werk maken van een goed Release-Managment. Op dit moment gebeurt dat helaas nog allemaal handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

letscode schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:43:
Zijn er nog mensen hier die zich met Objective-C bezighouden? Ik ben van plan om een low-level Twitter bibliotheekje te schrijven, omdat MGTwitterEngine niet aan mijn eisen voldoet.
Ik hou me er ook regelmatig mee bezig. :Y Klinkt tof, kan je leuke dingen mee maken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tipje: Firebug. Net-tabje openen. Link v.d. stream(s) even zoeken en save-as ;) Hoef je niet binnen 48 uur meteen die 3uur en 17min af te kijken ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
RobIII schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:01:
[...]

Tipje: Firebug. Net-tabje openen. Link v.d. stream(s) even zoeken en save-as ;) Hoef je niet binnen 48 uur meteen die 3uur en 17min af te kijken ;)
Hoe kom je eigenlijk aan die 48 uur? Zie het zo snel niet staan.

• Gamebuster
n.a.v.: Gamebuster in "Uploaden foto's V&A"

> http://levensweg.net/ImageUpload/

Jammer dat-ie, zover ik heb getest, alleen in Firefox 4 lijkt te werken. Safari kent geen FileReader object... snap niet waarom, gezien er wel drag & drop functionaliteit is in Safari voor bestanden. Ook Google zegt hier nog mee bezig te zijn.

ps.: drop foto op pagina; foto wordt vanuit Javascript verkleint binnen 300x200 pixels en daarna geupload. Na uploaden wordt de foto weergegeven. Host dit wel thuis met 1Mbps upload, dus....... :9

edit:
verplaatst naar levensweg.net; deze heeft wat meer bandbreedte. Gooi eens een lading vakantiefoto's erin; je zult zien dat het nog verassend sneller gaat dan alle foto's eerst uploaden en dan serverside verkleinen. 64.5MB aan foto's (20 foto's) ging bij mij in een paar seconden met 1Mbps upload.

[ Voor 65% gewijzigd door Gamebuster op 10-02-2011 03:08 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, wel een leuk idee zo.
* dcm360 wacht totdat Firefox 4 uit is en zal het dan proberen

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:10

orf

Met de upload library die in dezelfde thread genoemd staat heb je dit werkend in heel wat meer browsers met behulp html5, Flash en Silverlight. Mét fallback zodat er niet clientside verkleind wordt maar gewoon geüpload.

• defcon84

defcon84

Multipass?

RobIII schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:01:
[...]

haha yeah nice :)
ma ik ben er ondertussen bijna door :)
(begin kan je sowieso al skippen als je mvc2 al kent)
Megamind schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:44:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan die 48 uur? Zie het zo snel niet staan.
ik had het van ScottGu zijn blog..
http://weblogs.asp.net/sc...mvc-3-video-training.aspx

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:52

Lye

Gamebuster schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 00:48:
n.a.v.: Gamebuster in "Uploaden foto's V&A"

> http://levensweg.net/ImageUpload/

Jammer dat-ie, zover ik heb getest, alleen in Firefox 4 lijkt te werken. Safari kent geen FileReader object... snap niet waarom, gezien er wel drag & drop functionaliteit is in Safari voor bestanden. Ook Google zegt hier nog mee bezig te zijn.

ps.: drop foto op pagina; foto wordt vanuit Javascript verkleint binnen 300x200 pixels en daarna geupload. Na uploaden wordt de foto weergegeven. Host dit wel thuis met 1Mbps upload, dus....... :9

edit:
verplaatst naar levensweg.net; deze heeft wat meer bandbreedte. Gooi eens een lading vakantiefoto's erin; je zult zien dat het nog verassend sneller gaat dan alle foto's eerst uploaden en dan serverside verkleinen. 64.5MB aan foto's (20 foto's) ging bij mij in een paar seconden met 1Mbps upload.
Leuk projectje, werkt ook in Chromium 11 (Dev build) overigens. Eens even inlezen in dat FileReader gebeuren :P

• YopY
[rant]
Woei, het ene moment ben je hardcore Java aan het doen (of iig te doen alsof), twee minuten later zit je iemand zijn Dreamweaver-gegenereerde HTML te debuggen (zaten twee lange woorden in gescheiden met een   die niet afgekapt werden, tabel uitgerekt), :/.
[/rant]

[rant]
Woei, óf de lokale unit tests slagen en de applicatie werkt niet, of de unit tests mislukken maar de applicatie werkt. Leve vaagheid bij het ophalen van bestanden. (technisch: werkt in tests alleen als je backslashes gebruikt (file:// pad), werkt in applicatie alleen als je forward slashes gebruikt (bundle:// pad)).
[/rant]

[rant]
Woei, heb nieuw werk, over anderhalf maand begin ik als apprentice bij Xebia, 20% / 2 dagen/week te besteden aan zelfstudie/ontwikkeling, jaar lang elke 3 maand ergens anders aan het werk, hoofddoel van het eerste jaar is om zoveel mogelijk ervaring / kennis op te doen, :). Alle contracten e.d. zijn rond, vandaar poast.
[/rant]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

defcon84 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:08:
[...]

nee, toen stond het wss al op die website, maar het is pas sinds gisteren dat het gratis te zien is volgens mij 8)
Waarom heb ik het al sinds de datum dat ik noemde? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1 ... 106 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak