versturen naar de client natuurlijk. Als je een nieuw formaat wil outputten; zeg een iPhone client; dan wil je niet je hele database opnieuw gaan opbouwen..oisyn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:05:
Dat zegt hij toch ook
.edit: wacht, wat bedoel je met "bij het wegschrijven"? Het versturen naar de client of het opslaan in de database?
Aangezien het parsen van de BBCodes een zware operatie kan zijn, word er vaak de keus gemaakt om de HTML versie ook in de Database op te slaan, zodat je die transformatie niet elke keer hoeft te doen als je het bericht toont.creator1988 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:04:
[...]
Uh; wtf? Zorg gewoon dat je base-formaat BBCodes is; zo heeft de user het nou eenmaal ingevoerd. Bij het wegschrijven bak je er HTML van.
De versie met de originele BBCodes blijft natuurlijk gewoon de bron, alleen dan met een stukje caching
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Hoezo, "natuurlijk". Het versturen van data zou ik niet zo snel "wegschrijven" noemen. Maar dat terzijdecreator1988 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:09:
[...]
versturen naar de client natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2011 15:07 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ben student en ZZP'er en doe meestal kleine opdrachten. Naast dat ik nog nooit van een kredietverzekeraar gehoord heb, weet ik ook niet of het gezien mijn grootte wel rendabel is.defcon84 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:35:
[...]
meteen je aanpassing terug offline halen tot ie betaald!
zit je niet bij een kredietverzekeraar?
Anyway, gevalletje "Don't fuck with your dev/sysadmin.". De boel netjes offline gehaald en ik hoor het wel als ze er aan die kant achterkomen
Mooie manier om je opdrachtgevers weg te jagen zegMei schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:23:
[...]
Anyway, gevalletje "Don't fuck with your dev/sysadmin.". De boel netjes offline gehaald en ik hoor het wel als ze er aan die kant achterkomen
Zou je niet eerst in gesprek gaan/discussie gaan over de problemen van de klant?
1) Aan de manier van afhandelen van hun kant was duidelijk te merken dat ze met me aan het fucken waren.EddoH schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:35:
[...]
Mooie manier om je opdrachtgevers weg te jagen zeg![]()
Zou je niet eerst in gesprek gaan/discussie gaan over de problemen van de klant?
2) Ik heb een gesprek met ze gehad en duidelijk uitgelegd dat ik mijn werk gedaan heb en dat het uurloon in november met vennoot X overeengekomen was.
3) Ik heb daarna de belofte gekregen dat er achteraan gegaan zou worden, wat niet is gebeurd.
Weet je, zulke klanten jaag ik met alle plezier weg!
Tegelijk editten: de 2e die ctrl+s doet moet mergen. Ingewikkeldere use-cases heb ik niet geprobeerd. Voor ons ding werkte het perfect.oisyn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:29:
Hoe gaat excel om met conflicten? Bijv. twee mensen die tegelijkertijd dezelfde cell editen, of tegelijkertijd een nieuwe regel adden in een lijst?
@Mei: totdat je over 5 jaar kans maakt op een grote opdracht bij diezelfde opdrachtgever
[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 02-02-2011 14:41 ]
En me dan weer laten naaien? Nee, daar dank ik hartelijk voor.MBV schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:41:
@Mei: totdat je over 5 jaar kans maakt op een grote opdracht bij diezelfde opdrachtgever
Ik hoor trouwens van andere bedrijven en zelfs van medewerkers dat dit bedrijf nogal lastig is met betalen, dus zo heel raar vind ik mijn eigen verhaal niet
Ken de geschiedenis natuurlijk niet. In eerste instantie leek het me wat overtrokken, maar zo te zien is er al wat heen en weer gediscussieerd 
Heb dan wel weer een hekel aan het "Don't fuck with your dev/sysadmin."- verhaal.
Sysadmins die denken dat ze superieur zijn en je verzoek pas uitvoeren als je het lief gevraagd hebt. Schiet eens gauw op, je moet gewoon je werk doen.
Zou mooi worden als de loonadministratie hetzelfde zou doen als je niet lief om je salaris vraagt.
Heb dan wel weer een hekel aan het "Don't fuck with your dev/sysadmin."- verhaal.
Sysadmins die denken dat ze superieur zijn en je verzoek pas uitvoeren als je het lief gevraagd hebt. Schiet eens gauw op, je moet gewoon je werk doen.
Zou mooi worden als de loonadministratie hetzelfde zou doen als je niet lief om je salaris vraagt.
[ Voor 53% gewijzigd door EddoH op 02-02-2011 14:50 ]
"Don't fuck with your dev/sysadmin" betekent voor mij dat veel mensen denken dat je developers of sysadmins gemakkelijk kunt naaien, omdat ze van jou afhankelijk zijn, maar jij bent net zo afhankelijk van hen.
edit:
Daarnaast betekent de uitspraak "Don't fuck with..." meestal dat de persoon met die je niet mag fucken normaal doet, maar de 'fucker' wel keihard terug zal pakken. Met andere woorden: bij dergelijke uitspraken is de 'fucker' de schuldige. Heeft verder niets met attitude te maken.
Daarnaast betekent de uitspraak "Don't fuck with..." meestal dat de persoon met die je niet mag fucken normaal doet, maar de 'fucker' wel keihard terug zal pakken. Met andere woorden: bij dergelijke uitspraken is de 'fucker' de schuldige. Heeft verder niets met attitude te maken.
[ Voor 41% gewijzigd door Mei op 02-02-2011 15:08 ]
Ligt eraan aan welke kant je staat natuurlijk (betreft 'de schuldige')Mei schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:06:
"Don't fuck with your dev/sysadmin" betekent voor mij dat veel mensen denken dat je developers of sysadmins gemakkelijk kunt naaien, omdat ze van jou afhankelijk zijn, maar jij bent net zo afhankelijk van hen.
edit:
Even iets anders: weet iemand waarom je in Mantis niet meerde bugs tegelijk kan submitten en de 'permalinks' niet doen wat ze horen te doen.
Ik heb al een hekel aan web interfaces maar die van Mantis is toch echt weer een voorbeeld van hoe het niet moet......
Vuile RedGate gaat geld vragen voor Reflector.NET 
An open letter to the .NET community
Red Gate has announced that it will charge $35 for version 7 of .NET Reflector upon its release in early March. Version 7 will be sold as a perpetual license, with no time bomb or forced updates.
As many of you know, our original intention was to maintain .NET Reflector as a free tool. But, after two-and-a-half years of providing it without charge, we realized that we could not make the free model work. We know that this will cause pain for some people in the .NET community, and we apologize for the change in policy.
As a commercial company, we need to charge at least a nominal amount to keep .NET Reflector up-to-date and relevant. Without revenue coming in, we cannot dedicate a team of developers to ensure that Reflector remains a valuable part of .NET developers' toolboxes.
As always, your feedback is important to Red Gate, so please contribute any thoughts on this subject to our .NET Reflector forum.
https://fgheysels.github.io/
@Mei= nou.. wie niet betalen wil, moet voelen.
maar het kost gewoon veel geld & tijd om software te ontwikkelen
wel heerlijk appje is dit (1 vd vele van RedGate
)
zo vuil vind ik dat niet, wel jammer natuurlijkwhoami schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:31:
maar het kost gewoon veel geld & tijd om software te ontwikkelen
wel heerlijk appje is dit (1 vd vele van RedGate
[ Voor 81% gewijzigd door defcon84 op 02-02-2011 16:38 ]
Niet dat ik het vaak gebruikte, maar als ik het ooit nodig heb dan weet ik wel waar ik het vandaan zal halen. Niet van de fabrikant dus. Vervelend maar een logische consequentie.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zolang ze de huidige gratis versie maar niet onklaar maken vind ik het geen enkel probleem.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het lijkt erop dat ze de nieuwe versie (v7) betalend willen maken. Me dunkt dan ook dat de vorige versies gewoon werkend blijven (ze worden niet meer geupdate).Woy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:47:
Zolang ze de huidige gratis versie maar niet onklaar maken vind ik het geen enkel probleem.
Beetje ondankbaar? 35$ voor zo'n tool is niet al te veel... Het zou natuurlijk heel leuk geweest zijn als het gratis bleef, maar je vergeet dat ontwikkelaars véél geld kosten. Ik ben benieuwd of dat jij het later leuk gaat vinden als men via alternatieve wegen jouw software gratis bemachtigen.Sebazzz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:34:
Niet dat ik het vaak gebruikte, maar als ik het ooit nodig heb dan weet ik wel waar ik het vandaan zal halen. Niet van de fabrikant dus. Vervelend maar een logische consequentie.
[ Voor 44% gewijzigd door Styxxy op 02-02-2011 16:53 ]
Inderdaad, ik vind de tools van RedGate hun geld meer dan waard. We hebben hier een licentie op de SQL Developer Bundle, en nog losse licenties van Sql Source Control, en totaal geen spijt dat we daar wat geld tegen aan gegooid hebben.
Idd, het is natuurlijk compleet van te pot gerukt dat de mensen die de tool maken ook hun brood moeten verdienen!Sebazzz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:34:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ach, als dat je stijl is, dan maak je het toch gewoon zelf en zet je het even op sourceforge? Voor 35 euro kan je, volgens studententarief, een uurtje of 3 tijd ertegenaan gooien. Misschien kan je een grote development-toko zo ver krijgen dat ze je ervoor sponsoren, omdat het hun 100 licenties scheelt. Suc6Sebazzz schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:34:

Er zijn 2 manieren om dit soort frustraties te voorkomen:
- Opensource software gebruiken
- Betaalde software gebruiken
Geval A zal je nooit voor moeten betalen, aangezien je altijd zelf aanpassingen kan doen. Geval B kost het je direct al geld, dus krijg je ook geen teleurstelling
[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 02-02-2011 17:26 ]
Verwijderd
voor die 35 euro koop ik het wel wanneer ik het nodig heb. (de huidige free versie is nog gewoon goed)
en het bedrag is zo klein daar ga ik niet wakker van liggen
hun willen ook geld verdienen met software,, jij toch ook ?
en het bedrag is zo klein daar ga ik niet wakker van liggen
hun willen ook geld verdienen met software,, jij toch ook ?
Precies, niet normaal dit.oisyn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:10:
[...]
Idd, het is natuurlijk compleet van te pot gerukt dat de mensen die de tool maken ook hun brood moeten verdienen!
Tsja, je kan wel moraalridder gaan doen maar voor de ene keer dat ik het gebruik, vind ik het moreel geen probleem. Ik ken geen andere stuk software wat hetzelfde doet, en ik blijf maar een student die het voor hobby- en educatieve doeleinden gebruikt. Als ik het niet zou kunnen downloaden, zou ik gewoon ildasm gebruiken.
Dat is het internet.Ik ben benieuwd of dat jij het later leuk gaat vinden als men via alternatieve wegen jouw software gratis bemachtigen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 02-02-2011 19:30 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
In de discussie op hacker news wordt er geclaimd dat de huidige versie een timebomb heeft en dus na verloop van tijd niet meer bruikbaar is.Styxxy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:51:
Het lijkt erop dat ze de nieuwe versie (v7) betalend willen maken. Me dunkt dan ook dat de vorige versies gewoon werkend blijven (ze worden niet meer geupdate).
Deze discussie is hier al eens eerder voorbij gekomen en ik blijf bij mij oorspronkelijke standpunt: Je gaat deze content pas als HTML cachen als gebleken is (door te meten) dat dit een performance bottleneck is. Bij voorbaat al doen is IMHO premature optimization.Verder, wat Woy zegt. Vrijwel elk fatsoenlijk forum-systeem cachet z'n HTML output in de database.
[ Voor 3% gewijzigd door st0p op 02-02-2011 19:36 ]
Verwijderd
Wauw, ik ben nu aan het spelen met het Cappuccino framework. Zeker in combinatie met Interface Builder is het echt machtig!
Het installeren is wel even een bitch, maar dan heb je ook wat
Het installeren is wel even een bitch, maar dan heb je ook wat
Dus jij gaat nu als een gek IL lerenwhoami schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:31:
Vind het wel jammer dat de .NET reflector betaald gaat worden. Redgate heeft het destijds overgenomen van iemand (even uit min hoofd Lutz Roeder). Weet niet of dat destijds tegen betaling is gegaan. Vervolgens is er een pro. versie uitgebracht met zaken als integratie in Visual Studio enzo, dat die betaald is kan ik me voorstellen, want dat zijn dingen die ook regelmatig moeten worden geüpdatet.
Heb nooit overwogen om de pro te nemen omdat ik de reflector meestal gebruikte om uit nieuwsgierigheid eens in wat assemblies te duiken of om te kijken hoe bepaalde zaken gecompiled/geoptimaliseerd worden.
Heb namelijk ooit een bug gehad met een VB assembly die om de een of andere manier een Nullable int besloot in de assembly als normale int te gaan gebruiken waardoor NULL een 0 werd (hoera VB) en er hele rare issues optraden die me pas in de gecompilede code opvielen (source was namelijk goed).
Denk niet dat ik zal gaan betalen voor een dergelijk tooltje, daar gebruik ik het te weinig voor en 35$ om een paar keer per jaar eens in een assembly te duiken gaat me te ver.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Doh, er staat MySQL, niet MSSQL. Verkeerd gelezen. Gelukkig kom ik er achter nadat ik 3 domeinen heb verhuisdMatis schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:59:
[...]
Ikzelf heb al mijn websites bij Sohosted.com ondergebracht en zijn bieden in al hun paketten ASP.net 4.0 aan.
Ze hebben wel bandbreedte-restricties, maar je zou het voor het geld gewoon kunnen proberen
Sukkel dat ik ook ben.
Gelukkig waren dit sites waar ik nog niet een db bij nodig heb, dus staat nog wel goed voor een jaartje. Rest zal dus naar een ander toe moeten.
.NET 4.0 staat ook niet in m'n configuratie lijstje bij het controlepaneel, eerste minpuntje. Verder is alles wel soepeltjes verlopen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Kan natuurlijk zo worden opgezocht door de sources te disassemblen met Reflectorst0p schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:35:
[...]
In de discussie op hacker news wordt er geclaimd dat de huidige versie een timebomb heeft en dus na verloop van tijd niet meer bruikbaar is.
[...]
Deze discussie is hier al eens eerder voorbij gekomen en ik blijf bij mij oorspronkelijke standpunt: Je gaat deze content pas als HTML cachen als gebleken is (door te meten) dat dit een performance bottleneck is. Bij voorbaat al doen is IMHO premature optimization.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Nope, het ding is obfuscated, en nog goed ook. Maar dat maakt niet uit, gewoon met een hex-editor aanpassen of de nieuwe downloaden. In beide gevallen ondervindt het bedrijf er nadeel van.Jan_V schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:57:
[...]
Kan natuurlijk zo worden opgezocht door de sources te disassemblen met Reflector
Die kan je gebruiken tot mei 2011.Woy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:47:
Nu, ik begrijp ook wel dat software ontwikkelaars hun brood moeten verdienen
Idd. Maar daarom zou ik er niet zo'n moeite mee hebben als de huidige versie zou blijven werken, en alleen voor nieuwe versies betaald moet worden.whoami schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:59:
[...]
Die kan je gebruiken tot mei 2011.
Nu, ik begrijp ook wel dat software ontwikkelaars hun brood moeten verdienen, maar ik vind het een beetje van de pot gerukt ... Ze kopen Lutz Roeders tooltje over, zeggen dat ze het gaan blijven aanbieden aan 'de community', en 2 jaar later komen ze af dat ze centjes willen, mja ....
Ik snap het gezeur eerlijk gezegd niet. Het is proprietary software en dat is het altijd al geweest. Je kon en kunt het dus alleen gebruiken volgens de voorwaarden van de eigenaar, en die heeft nooit beloofd dat het eindeloos gratis zou zijn. Het is niet zo gek dat als een commercieel bedrijf het product overneemt, dat dat bedrijf er dan op een bepaald moment geld voor gaat vragen. De termijn van vier maanden lijkt me heel netjes; daarin moet je toch wel kunnen beslissen of het product je €25 waard is of niet?
Als je dit soort afwegingen niet wil maken, dan moet je van begin af aan uitsluitend vrije software gebruiken, waarbij de zeggenschap over de software expliciet bij de gebruiker wordt neergelegd. Met proprietary software heb je als gebruiker weinig te zeggen over de voorwaarden waaronder je software mag gebruiken. Als gebruiker kies je daar expliciet voor en dan moet je mijns inziens ook niet miepen als de uitgever zijn voorwaarden wijzigt.
Als je dit soort afwegingen niet wil maken, dan moet je van begin af aan uitsluitend vrije software gebruiken, waarbij de zeggenschap over de software expliciet bij de gebruiker wordt neergelegd. Met proprietary software heb je als gebruiker weinig te zeggen over de voorwaarden waaronder je software mag gebruiken. Als gebruiker kies je daar expliciet voor en dan moet je mijns inziens ook niet miepen als de uitgever zijn voorwaarden wijzigt.
Dat zou inderdaad vrij redelijk zijn geweest. Ik zit nu op de forums van redgate te lezen, maar de community is behoorlijk pissed over deze actie, vooral het laten verlopen van de oude versie. Dat is echt een grote middelvinger naar de community toe. Lees ook al dat mensen liever een product 2x zo duur willen aanschaffen van de concurrent (bv JetBrains) en het liefst hun complete software van Redgate vervangen voor andere software. Denk dat op termijn dit verhaal ze mogelijk nog veel meer geld gaat kosten dan dat het gekost zou hebben om reflector in leven te houden. Ik heb zelf nu ook wel mijn bedenkingen bij Redgate, ben altijd behoorlijk onder de indruk geweest van hun tools, maar deze gigantische middelvinger naar de wereld valt bij mij niet echt in goede aarde.Woy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:15:
[...]
Idd. Maar daarom zou ik er niet zo'n moeite mee hebben als de huidige versie zou blijven werken, en alleen voor nieuwe versies betaald moet worden.
Ik vraag me overigens af in hoeverre men de oude versies ook "gebommed" heeft dat deze verlopen. Heb nog een behoorlijk aantal oude versies waarbij je volgens mij niet verplicht was te updaten.
Maar goed .NET reflector is zelf ook een .NET applicatie dus er is vast iemand die uiteindelijk een assembly weet te plaatsen zonder de checks of zelfs de betaalde versie kan reverse engineren tot iets bruikbaars zonder bom erin. Voor de SQL toolbelt duurde het ook niet lang voordat de eerste tools kwamen om de trial onbeperkt te verlengen (de check was schijnbaar redelijk makkelijk te reverse engineren en dus te omzeilen). Is natuurlijk wel weer Epic dat .NET reflector straks wordt ingezet om .NET reflector weer te kraken.
Als ze de tijd die ze nu in het bomben van de oude versies en bouwen van beveiliging in de nieuwe nou in iets anders gestoken hadden hoefde ze het tooltje misschien niet betaald te maken
Ik snap dat je winst wilt maken, maar bedrijven als Sun/Oracle geven toch ook bepaalde projecten "gratis" weg? Ik heb nog nooit hoeven betalen voor OpenOffice, Java of bijvoorbeeld VirtualBox... Een project "cadeau" doen aan de wereld/community levert niet direct geld op maar vaak wel indirect... Ram er desnoods wat banners ofzo in.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Onderbouwing:whoami schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:59:
[...]
Die kan je gebruiken tot mei 2011.
Nu, ik begrijp ook wel dat software ontwikkelaars hun brood moeten verdienen, maar ik vind het een beetje van de pot gerukt ... Ze kopen Lutz Roeders tooltje over, zeggen dat ze het gaan blijven aanbieden aan 'de community', en 2 jaar later komen ze af dat ze centjes willen, mja ....
Hear from Simon, Red Gate's co-CEO on the decision about charging for Reflector
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Als je je verlaagd tot illegaal gebruik verspeel je mijns inziens wel het morele recht om kritiek te uiten op de producent. (En je toont meteen aan waarom die zich genoodzaakt voelt om moeite te steken in obfuscation.).Gertjan. schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:54:
Maar goed .NET reflector is zelf ook een .NET applicatie dus er is vast iemand die uiteindelijk een assembly weet te plaatsen zonder de checks of zelfs de betaalde versie kan reverse engineren tot iets bruikbaars zonder bom erin.
Oh, waar kan ik jouw open-source reflection tool precies downloaden?Ik snap dat je winst wilt maken, maar bedrijven als Sun/Oracle geven toch ook bepaalde projecten "gratis" weg? Ik heb nog nooit hoeven betalen voor OpenOffice, Java of bijvoorbeeld VirtualBox... Een project "cadeau" doen aan de wereld/community levert niet direct geld op maar vaak wel indirect...
Ik zeg nergens dat ik een illegale versie ga gebruiken. Als ik tools gebruik binnen een bedrijf (of als ZZP-er) is dit met het doel (meer) winst te maken, dus dan is betalen voor een product niet onredelijk. Ik geef alleen aan dat de community vanzelf een weg er omheen vindt (en RedGate dus dubbel schade oploopt). Voor de SQL tools stonden de trial extenders ook al vrij snel online. Dat is dus een constatering, ik geef nergens aan dat ik deze dus gebruik! Geen worden in de mond leggen a.u.b.! Als ik het nodig heb schaf ik het aan, maar ik zal er wel een tweede keer over nadenken.Soultaker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:08:
[...]
Als je je verlaagd tot illegaal gebruik verspeel je mijns inziens wel het morele recht om kritiek te uiten op de producent. (En je toont meteen aan waarom die zich genoodzaakt voelt om moeite te steken in obfuscation.)
Ik heb voor alle tools die ik gebruik gewoon netjes licenties aangeschaft hoor, of ik gebruik opensource software (zo gebruik ik GnuCash voor administratie). Ik wil geen gedonder met controles (zeker niet nu ik als ZZP-er ook als eenmanszaak sta geregistreerd), daarbij vind ik het redelijk dat als iemand er geld voor vraagt ik dit ook gewoon betaal. Het is echter aan mij of ik het product dan nog wel wil hebben. Voor die 35 dollar bestaat er een kans dat ik reflector dus links laat liggen.
[...]
Oh, waar kan ik jouw open-source reflection tool precies downloaden?
Om nog even op Microsoft terug te komen, zij geven toch ook hun Visual Studio Express editions gratis weg en wat dacht je van de SQLServer Desktop/Express Edition (als je later dan je DB wilt opschalen naar een grotere DB schaf je sneller een licentie aan, want de code werkt al met de SQL Server core)? Daar zit toch ook ontwikkeltijd in (waarschijnlijk nog wel meer dan in .NET reflector)? Ze geven de express weg om mensen te leren werken met .NET en om beginners/starters een gratis toolkit te verstrekken. Deze mensen lopen dan warm voor VS en zullen sneller neigen om dus een licentie aan te schaffen of bijvoorbeeld andere MS producten aan te schaffen (zoals SQL). Je mag deze tegenwoordig zelfs commercieel gebruiken, dus als bedrijf hoef je niet eens licenties aan te schaffen, maar wil je meer uit je VS halen dan doe je dat vaak wel.
Overigens hoeven open-source en gratis niet direct iets met elkaar te maken te hebben!
Daarnaast vraag ik me af wat RedGate zoal heeft toegevoegd aan .NET reflector in die tijd, ik gebruik het zo weinig dat ik nooit grote verschillen heb opgemerkt, maar volgens mij hebben ze wat extra's toegevoegd in de Pro versie en dat was het volgens mij. Vraag me af hoeveel tijd er dan in is gegaan waardoor het ineens niet meer rendabel is om gratis weg te geven.
Ik ben bezig met het vertalen van onze applicatie, maar loop tegen het probleem aan dat ik niet goed weet hoe ik storingsdienst moet vertalen in het engels. Google translate geeft failure service of repair service als vertaling, maar volgens mij is dat niet de juiste term
Iemand nog goede suggesties
Hail to the king baby!
Je verspeelt echter wel een hoop goodwill als producent. Het tooltje is die € 35,- zeker waard. Zelfs de € 70,- die ze voor de pro vragen zou IMHO een rechtvaardige prijs voor de normale versie geweest zijn.Soultaker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:50:
Ik snap het gezeur eerlijk gezegd niet. Het is proprietary software en dat is het altijd al geweest. Je kon en kunt het dus alleen gebruiken volgens de voorwaarden van de eigenaar, en die heeft nooit beloofd dat het eindeloos gratis zou zijn. Het is niet zo gek dat als een commercieel bedrijf het product overneemt, dat dat bedrijf er dan op een bepaald moment geld voor gaat vragen. De termijn van vier maanden lijkt me heel netjes; daarin moet je toch wel kunnen beslissen of het product je €25 waard is of niet?
Maar het is hetzelfde dat je eerst een kind een lollie geeft, en dan opeens besluit dat je hem weer terug wil hebben, of dat ze voor de rest moeten betalen.
Dat ze voor nieuwe updates gaan vragen zou ik niet meer dan normaal vinden, maar ik kan me het slechte gevoel bij het onklaar maken van de huidige versie heel erg goed voorstellen. Het gaat er dus IMHO ook niet over dat ze opeens geld gaan vragen voor de software, en de daarbij behorende support en updates, maar dat ze de oude versie onklaar maken.
Overigens snap ik het niet helemaal, want bij bijvoorbeeld Sql Search geven ze expliciet aan dat de huidige versie zal blijven werken als het geïntegreerd word in een betaald product: https://www.red-gate.com/...l-development/sql-search/
Als er voor reflector een dergelijke aanpak was gekozen was er denk een stuk minder negatief op gereageerd!SQL Search will eventually become part of SQL Prompt. When this happens, the free version of SQL Search will continue to work without issue.
On-Call Services?urk_forever schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:55:
Ik ben bezig met het vertalen van onze applicatie, maar loop tegen het probleem aan dat ik niet goed weet hoe ik storingsdienst moet vertalen in het engels. Google translate geeft failure service of repair service als vertaling, maar volgens mij is dat niet de juiste term![]()
Is het overigens niet handiger om gewoon een vertaal bureau in te huren?
[ Voor 27% gewijzigd door Woy op 03-02-2011 09:14 ]
Dit is toch wel een wezenlijk verschil tussen normale gratis software, en Visual Studio. Dat Microsoft een gratis versie aanbied is gewoon strategie, en een behoorlijk slimme ook. Ze zorgen er zo namelijk voor dat er meer developers voor Windows zijn, en meer applicaties voor Windows gebruikers. Ze maken het zelfs erg gemakkelijk om voor andere Microsoft producten te ontwikkelen zoals de Xbox en Windows Phone..Gertjan. schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:00:
[...]
Om nog even op Microsoft terug te komen, zij geven toch ook hun Visual Studio Express editions gratis weg en wat dacht je van de SQLServer Desktop/Express Edition (als je later dan je DB wilt opschalen naar een grotere DB schaf je sneller een licentie aan, want de code werkt al met de SQL Server core)? Daar zit toch ook ontwikkeltijd in (waarschijnlijk nog wel meer dan in .NET reflector)? Ze geven de express weg om mensen te leren werken met .NET en om beginners/starters een gratis toolkit te verstrekken. Deze mensen lopen dan warm voor VS en zullen sneller neigen om dus een licentie aan te schaffen of bijvoorbeeld andere MS producten aan te schaffen (zoals SQL). Je mag deze tegenwoordig zelfs commercieel gebruiken, dus als bedrijf hoef je niet eens licenties aan te schaffen, maar wil je meer uit je VS halen dan doe je dat vaak wel.
Ik geef er niets om dat het betalend wordt, R# krijgt zijn eigen reflector 
http://blogs.jetbrains.co...flections-on-recent-news/

Ik host tegenwoordig alles bij www.arvixe.comJan_V schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:56:
[...]
Doh, er staat MySQL, niet MSSQL. Verkeerd gelezen. Gelukkig kom ik er achter nadat ik 3 domeinen heb verhuisd
Sukkel dat ik ook ben.
Gelukkig waren dit sites waar ik nog niet een db bij nodig heb, dus staat nog wel goed voor een jaartje. Rest zal dus naar een ander toe moeten.
.NET 4.0 staat ook niet in m'n configuratie lijstje bij het controlepaneel, eerste minpuntje. Verder is alles wel soepeltjes verlopen.
- full thrust
- geen limieten
- goedkoop
- ...
[ Voor 0% gewijzigd door defcon84 op 04-02-2011 10:31 . Reden: typo ]
On-Call lijkt mij wel een redelijke vertaling. Voorlopig ga ik dan voor On-call duty wat ongeveer vertaald naar wachtdiensten. Een vertaal bureau is waarschijnlijk wel handiger, maar dat zal nog wel even duren.Woy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:04:
[...]
On-Call Services?
Is het overigens niet handiger om gewoon een vertaal bureau in te huren?
Hail to the king baby!
In theorie niet, maar wil jij me een betaald stukje open-source software noemen? Waar ook voor wordt betaald? Het verschil zal vooral zitten in maatwerk-dingen, en online services.Gertjan. schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:00:
[...]
Overigens hoeven open-source en gratis niet direct iets met elkaar te maken te hebben!Gratis is voor dit soort tools al genoeg
Ze hadden volgens de video geld nodig om nieuwe, veel-gevraagde features te ontwikkelen, en misschien hebben ze veel tijd moeten stoppen in het onderhouden met nieuwe .NET versies.Daarnaast vraag ik me af wat RedGate zoal heeft toegevoegd aan .NET reflector in die tijd, ik gebruik het zo weinig dat ik nooit grote verschillen heb opgemerkt, maar volgens mij hebben ze wat extra's toegevoegd in de Pro versie en dat was het volgens mij. Vraag me af hoeveel tijd er dan in is gegaan waardoor het ineens niet meer rendabel is om gratis weg te geven.
Dan is er inderdaad geen enkele reden meer om reflector te kopen. R# licentie is onmisbaar, dus die heb ik sowieso.defcon84 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:56:
Ik geen er niets om dat het betalend wordt, R# krijgt zijn eigen reflector
[afbeelding]
Juist als ze nieuwe, veel gevraagde, features ontwikkelen is het goed te verantwoorden om alleen voor die nieuwe features geld te vragen. Als ze zo veel gevraagd zijn, dan zijn mensen best bereid om daar geld voor te betalen.MBV schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:58:
[...]
Ze hadden volgens de video geld nodig om nieuwe, veel-gevraagde features te ontwikkelen, en misschien hebben ze veel tijd moeten stoppen in het onderhouden met nieuwe .NET versies.
Slimme beslissing van Jetbrains. Ik vraag me af of dit naar aanleiding van RedGate's beslissing is, of dat ze hier zelf al langer mee bezig warenWoy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:20:
[...]
Dan is er inderdaad geen enkele reden meer om reflector te kopen. R# licentie is onmisbaar, dus die heb ik sowieso.
Inderdaad, een basis versie die gratis blijft en nieuwe features betaald maken. Daar hadden niemand minder mensen om gehuild in elk geval. Het voelt natuurlijk rot, zo'n prachtig gratis tooltje wat opgekocht wordt door een grote partij die 2 jaar later tóch gewoon geld gaat vragen. Iedereen roept het altijd als zo'n tooltje opgekocht wordt en ditmaal wordt het maar weer eens bevestigd.Juist als ze nieuwe, veel gevraagde, features ontwikkelen is het goed te verantwoorden om alleen voor die nieuwe features geld te vragen. Als ze zo veel gevraagd zijn, dan zijn mensen best bereid om daar geld voor te betalen.
Gelukkig is sysinternals opgekocht door MS en wel gewoon gratis gebleven.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
wss waren ze er al langer mee bezig, maar nu was het het ideale moment om het bekent te makenCloud schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:30:
[...]
Slimme beslissing van Jetbrains. Ik vraag me af of dit naar aanleiding van RedGate's beslissing is, of dat ze hier zelf al langer mee bezig waren
Precies. Je roept heel hard dat ánderen hun tools gratis weg moeten geven, maar zelf werk je ook niet voor nop..Gertjan. schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:00:
Ik zeg toch nergens dat ik (of iemand anders) een gratis reflection tool heb gemaakt?
Ik zie absoluut niet waarom dit terzake zou doen. Sommige andere bedrijven geven helemaal niets gratis weg. Weer andere bedrijven releasen software onder een open-source licentie (Microsoft meestal niet). Dat mag elk bedrijf lekker zelf weten, zolang ze de gebruiker er fatsoenlijk over informeren en geen onredelijk bezwarende voorwaarden opleggen. Dat lijkt me hier niet aan de orde: vier maanden lijkt me ruimschoots de tijd om op zoek te gaan naar een alternatief, en als ik degenen die de tool daadwerkelijk gebruiken mag geloven is de prijs alleszins schappelijk.Om nog even op Microsoft terug te komen, zij geven toch ook hun Visual Studio Express editions gratis weg en wat dacht je van de SQLServer Desktop/Express Edition [..] Daar zit toch ook ontwikkeltijd in (waarschijnlijk nog wel meer dan in .NET reflector)?
Tja, free software wordt ondergewaardeerd, dat is me onderhand wel duidelijk. Feit is dat deze gang van zaken precies iets is wat je met proprietary software wél hebt en met free software niet. Dat is een risico wat je neemt door met proprietary software genoegen te nemen ("gratis is al genoeg!") en daar is ook niets mis mee, maar dan moet je later niet klagen als je met de gevolgen van die keuze geconfronteerd wordt. Wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten.Overigens hoeven open-source en gratis niet direct iets met elkaar te maken te hebben!Gratis is voor dit soort tools al genoeg
Ik ben het wel met je eens dat ze het niet zo handig aanpakken. En ik kan me voorstellen dat je er als vaste gebruiker van baalt. Maar als je bijvoorbeeld het filmpje dat RobIII al postte bekijkt, dan zie je dat het bij Red Gate ook maar gewoon een stelletje nerds zijn die gewoon proberen hun boterham te verdienen. Misschien dat de boodschap beter ontvangen was als ze er met een groot marketingteam een gewiekste campagne om hadden gebouwd, maar dan zie ik persoonlijk liever een eerlijke en duidelijke mededeling.Woy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:04:
Je verspeelt echter wel een hoop goodwill als producent. Het tooltje is die € 35,- zeker waard. Zelfs de € 70,- die ze voor de pro vragen zou IMHO een rechtvaardige prijs voor de normale versie geweest zijn.
Dus vandaar dat ik termen als "vuile Red Gate", "grote middelvinger" et cetera toch enigzins misplaatst vind, want Red Gate heeft feitelijk niemand iets misdaan.
offtopic:
Trouwens, $35 is slechts €25, zoals ik eerder al opmerkte.
Trouwens, $35 is slechts €25, zoals ik eerder al opmerkte.
Soultaker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:19:
[...]
Precies. Je roept heel hard dat ánderen hun tools gratis weg moeten geven, maar zelf werk je ook niet voor nop.

Daarbij "klote Redgate" en middelvinger zijn niet mijn woorden, maar woorden die uit de community komen. Mij kan het allemaal niet zo ontzettend veel boeien hoor wat ze doen, vind het daarentegen wel erg interessant om te zien hoe dit land in de community en sta er van te kijken hoe fel sommige zijn door aan te geven geplande aanschaf van andere Redgate software uit te stellen/te schrappen door deze actie.
Wat ik aangeef met Microsoft (tenminste dat probeer ik) is dat er ook bedrijven zijn die wel zaken gratis blijven onderhouden onder het mom van Goodwill, boeit dan toch niet of de producten wel of niet in het lijstje van Reflector horen of wat de motivatie is. Uiteraard zijn er ook bedrijven die helemaal niets weggeven en bedrijven die woekerbedragen durven te vragen, klopt. Maar ik probeer alleen aan te geven dat om een winstgevend bedrijf te hebben het niet verplicht is om voor alles in je portfolio geld te vragen. Ik geloof dat die stelling onderhand toch wel duidelijk moet zijn.
De strategie van Redgate is geen illegale of compleet verkeerde en kan hem ook wel begrijpen, maar aan de andere kant zijn er ook nog andere manieren waarop men het had kunnen aanpakken. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij deze aanpak aangezien ik uit de berichten in de community opmaak dat dit redgate misschien nog meer geld kan gaan kosten.
[ Voor 13% gewijzigd door .Gertjan. op 03-02-2011 15:12 . Reden: (was mijn wijzigingen kwijt :S) ]
Maar, dat is het dus niet.Woy schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:15:
[...]
Idd. Maar daarom zou ik er niet zo'n moeite mee hebben als de huidige versie zou blijven werken, en alleen voor nieuwe versies betaald moet worden.
De huidige versie is 'getime-bombed'.
Dat valt volgens mij wel mee, misschien dat het dev-team gewoon een stelletje nerds zijn, maar ze hebben een aardig profi sales afdeling. Ze nemen bijvoorbeeld regelmatig even contact op om te kijken of je nog tevreden bent met de producten die je hebt, en of je nog geïnteresseerd bent in extra producten of verlenging van je subscription.Soultaker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:19:
[...]
Maar als je bijvoorbeeld het filmpje dat RobIII al postte bekijkt, dan zie je dat het bij Red Gate ook maar gewoon een stelletje nerds zijn die gewoon proberen hun boterham te verdienen.
Dat snap ik, maar dat is ook de reden dat het jammer is. Zonder de time-bomb zou er IMHO niet zo veel aan de hand zijn. Het blijft natuurlijk Red-Gate's eigen keuze, maar ik vind het geen slimme.whoami schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:07:
[...]
Maar, dat is het dus niet.
De huidige versie is 'getime-bombed'.
De time-bomb is niet iets wat RG erin heeft gebouwd, maar dat is iets wat Lutz Roeder al 8 jaar deed voordat RG het kocht.Woy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:18:
[...]
Dat snap ik, maar dat is ook de reden dat het jammer is. Zonder de time-bomb zou er IMHO niet zo veel aan de hand zijn. Het blijft natuurlijk Red-Gate's eigen keuze, maar ik vind het geen slimme.
Maar zolang er (gratis) updates zijn is de time-bomb niet ergdefcon84 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:29:
[...]
De time-bomb is niet iets wat RG erin heeft gebouwd, maar dat is iets wat Lutz Roeder al 8 jaar deed voordat RG het kocht.
Ok, goed punt; je weet inderdaad niet precies wat er achter zit. Maar da's alleen maar meer reden om naar de feiten te kijken, en niet te reageren vanuit het (mijns inziens misplaatste) gevoel dat je "recht hebt" op gratis software.Woy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:18:
Dat valt volgens mij wel mee, misschien dat het dev-team gewoon een stelletje nerds zijn, maar ze hebben een aardig profi sales afdeling.
Daar heeft defcon84 ook wel een mooi puntje: die tijdbom en obfuscatie zitten er blijkbaar al veel langer in. De originele auteur heeft die dus waarschijnlijk ingebouwd met het doel om de software later nog te kunnen verkopen (want als het product toch gratis is, updatet men vanzelf wel, en probeert niemand het te kraken).Zonder de time-bomb zou er IMHO niet zo veel aan de hand zijn.
Nu is iedereen kwaad op Red Gate, terwijl het Lutz Roeder is die heeft ingecasht. Red Gate moet echter hun investering nog maar zien terug te verdienen, en die krijgen nu de wind van voren. (Dat risico ligt natuurlijk volledig bij Red Gate, maar het is ergens wel sneu dat de morele verontwaardiging zich nu op Red Gate richt.)
Ik vind het compleet terecht dat de morele verontwaardiging naar Red-Gate is gericht. Op het moment dat ze het overgekocht hebben, hebben ze ook de morele verantwoordelijkheid overgenomen. Dat Lutz Roeder de mogelijkheid gecreëerd heeft doet daar niks aan af, het is degene die uiteindelijk de trekker overhaalt die in eerste instantie verantwoordelijk is.Soultaker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:00:
[...]
Nu is iedereen kwaad op Red Gate, terwijl het Lutz Roeder is die heeft ingecasht. Red Gate moet echter hun investering nog maar zien terug te verdienen, en die krijgen nu de wind van voren. (Dat risico ligt natuurlijk volledig bij Red Gate, maar het is ergens wel sneu dat de morele verontwaardiging zich nu op Red Gate richt.)
Verder ben ik het wel met je eens dat het de eigen keuze van Red-Gate is, en dat moeten ze ook lekker zelf weten, maar ik vind het wel een erg stomme keuze. Goodwill is makkelijk te verliezen, en moeilijk weer terug te winnen.
We kunnen altijd zelf beginnen met een open source Reflector variant 
Gewoon de MSIL extracten uit de assembly en terug omvormen naar de high level code en we zijn klaar!
Gewoon de MSIL extracten uit de assembly en terug omvormen naar de high level code en we zijn klaar!
Verwijderd
Dit geloof je toch zelf niet... WEER een ouder van iemand uit de vriendengroep met kanker... De vorige is koud 3 maanden geleden begraven... Hier word ik echt helemaal knettergek van 

wow!Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:49:
Dit geloof je toch zelf niet... WEER een ouder van iemand uit de vriendengroep met kanker... De vorige is koud 3 maanden geleden begraven... Hier word ik echt helemaal knettergek van
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
veel sterkte en 'good vibes' jonge!
I don't agree:Soultaker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:00:
RedGate heeft er al een commercieel product van gemaakt. Met die Visual Studio debugging.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Zow, "Reflector-Gate" is hier ook losgebarsten zie ik
.
Ik ben het wel eens met de algemene tendens, wat RedGate heeft gedaan is gewoon een hele dikke middelvinger opsteken richting de community. Blijkbaar verdienden ze niet genoeg met de Pro versie. Prima, maar haal dan de geforceerde upgrade "feature" en "tijdbom" eruit, zodat de mensen gewoon de gratis versie die er nu is kunnen blijven gebruiken.
Dat verhaal over dat ze het nodig hebben om de nieuwe, veel, gewenste functionaliteiten te ontwikkelen is gewoon gelul. Als die nieuwe features echt zo gewenst zijn, waarom dan niet in de Pro implementeren en een basis versie gratis houden?
Ik vind het volkomen terecht dat er zo'n grote verontwaardiging richting RedGate is gericht. Tuurlijk, ze hebben alle recht om een betaalde versie uit te brengen, maar wat ze nu doen is gewoon backstabben
Ik ben het wel eens met de algemene tendens, wat RedGate heeft gedaan is gewoon een hele dikke middelvinger opsteken richting de community. Blijkbaar verdienden ze niet genoeg met de Pro versie. Prima, maar haal dan de geforceerde upgrade "feature" en "tijdbom" eruit, zodat de mensen gewoon de gratis versie die er nu is kunnen blijven gebruiken.
Dat verhaal over dat ze het nodig hebben om de nieuwe, veel, gewenste functionaliteiten te ontwikkelen is gewoon gelul. Als die nieuwe features echt zo gewenst zijn, waarom dan niet in de Pro implementeren en een basis versie gratis houden?
Ik vind het volkomen terecht dat er zo'n grote verontwaardiging richting RedGate is gericht. Tuurlijk, ze hebben alle recht om een betaalde versie uit te brengen, maar wat ze nu doen is gewoon backstabben
Hehe, zat er net ook al aan te denken. Ben nu bezig in het boek CLR via C# waarbij je volgens mij ook wat stukjes IL krijgt. Er staat daar ook genoemd dat je met de IL vrij goed kun reverse engineren.defcon84 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:42:
We kunnen altijd zelf beginnen met een open source Reflector variant
Het hoeft allemaal niet perfect te zijn wat het tooltje output, het is grappig als je een volledige assembly kunt decompilen naar een VisualStudio project, maar meestal gebruik ik het om te kijken hoe een assembly in elkaar zit (bijvoorbeeld een snelle blik in een set functies om te zien welke je moet hebben, soms krijg je wel eens een DLL zonder fatsoenlijke documentatie en dan wil je toch even spieken welke functie je moet hebben) of hoe de compiler iets heeft gedaan. Ooit een poging gedaan om de via Reflector getoonde IL code te begrijpen, maar dat was iets te hoog gegrepen.
Zijn dat niet gewoon de MS reference sources? Het zou héél cool zijn als R# zelf elke assembly kon decompilen, maar dat kan ik hier nog niet uit afleiden.defcon84 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:56:
Ik geen er niets om dat het betalend wordt, R# krijgt zijn eigen reflector
[afbeelding]
Holy #($*(, zit ik dit te typen, gaat ineens mn scherm op zwart, en wordt het in stukjes weer opgebouwd. Windows 7 Aero crasht ineens, das naadje natuurlijk en zou nooit moeten gebeuren.
Maar toch wel cool dat ie vanzelf opnieuw opstart en ik nu verder kan alsof er niks is gebeurd
Kan ook gewoon een GPU hang zijn. De drivers van tegenwoordig kunnen dat detecten en resetten dan je videokaart.
Ook al vaak gehad, meestal als m'n geheugen bijna volledig gebruikt wordt. Ach ben al blij dat windows wel volledig hersteld ipv in z'n broek schijt zoals xp vroeger
Een bedrijf beweert dat, wanneer je geld overmaakt, ze je NAW-gegevens kunnen zien/opvragen. Volgens een medewerker van de ING is dit klinkklare onzin.
Weet iemand hier iets over?
Bij Bizner was dat inderdaad wel 't geval, weet niet of dat bij de rabobank ook zo is (ik ben van bizner naar rabo gegaan met m'n zakelijke rekening). maar technisch gezien is het dus in ieder geval mogelijk.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Als ze met "NAW gegevens" eigenlijk naam, plaats en rekeningnummer bedoelen, dan ja, dat klopt. Staat gewoon op de afschrift. Adresinfo (postcode + huisnummer) lijkt me echt dikke onzin.
.edit: dat banken het zelf kunnen zien wil ik dan nog wel geloven. Ik dacht dat je het over een gewone 3rd party bedrijf had?
.edit: dat banken het zelf kunnen zien wil ik dan nog wel geloven. Ik dacht dat je het over een gewone 3rd party bedrijf had?
[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2011 22:51 ]
Nee ik heb het dus echt over (N)naam, (A)adres en (W)woonplaats gegevens. Volgens mij gaat dat tegen de bankwet in, maar ik kan zo gauw geen artikel vinden die daar uitspraken over doet.
- Het staat niet beschreven in een wet
- Bizner lapt de wet aan de laars
3rd party inderdaad. Volgens de ING-medewerker mogen ze niet zomaar gegevens weggeven, zelfs niet aan de "eigenaar" van die gegevens..oisyn schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:49:
Hmm, ok.. Dan zijn er twee opties:Freeaqingme schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:49:
Bij Bizner was dat inderdaad wel 't geval, weet niet of dat bij de rabobank ook zo is (ik ben van bizner naar rabo gegaan met m'n zakelijke rekening). maar technisch gezien is het dus in ieder geval mogelijk.
- Het staat niet beschreven in een wet
- Bizner lapt de wet aan de laars
[ Voor 78% gewijzigd door Avalaxy op 03-02-2011 22:53 ]
Nouja, bij Bizner kon het dus in ieder geval wel, maar dat was een beetje een ondergeschoven kindje van de rabobank, dus kan me voorstellen dat 't wel kon, maar eigenlijk niet mocht/had gemogen. Bizner wordt inmiddels opgeheven, dus weet niet hoe relevant dat nog is
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Nou, als op mijn Dell D830 Aero crasht... dan kan ik me opmaken voor een BSoD. Windows probeert 5x om Aero te herstarten, daarna bluescreent hij alsnog.
We are shaping the future
Bij de Rabo kan ik 't niet zien. Kan me voorstellen dat corporates die toegang hebben tot de 'trunk' van de rabobank deze gegevens wel kunnen zien.
Lekker tegen de live omgeving programmeren omdat de bazen geen geld willen investeren in extra geheugen voor de VMWare bak. Idiote geldbesparing als je het mij vraagt.
hmm... ik ging er vanuit dat het wel zou gaanalwinuzz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:12:
[...]
Zijn dat niet gewoon de MS reference sources? Het zou héél cool zijn als R# zelf elke assembly kon decompilen, maar dat kan ik hier nog niet uit afleiden.
afwachten
Zolang je maar aangegeven hebt dat je geen verantwoordelijkheid neemt voor het onbereikbaar worden van de productieomgeving moet dat geen probleem zijn,alienfruit schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:12:
Lekker tegen de live omgeving programmeren omdat de bazen geen geld willen investeren in extra geheugen voor de VMWare bak. Idiote geldbesparing als je het mij vraagt.
Helaas gebeurt dat ook ietsje te vaak bij ons. Komt omdat de test / acceptatie / productieomgeving één en dezelfde is, en maar eens per zoveel maand gesynchroniseerd wordt. Plus, je hebt een website in een CMS, het is wat lastig om de inrichting (alle pagina's in mekaar klikken) dubbel te laten doen (en zeker als dat gecombineerd moet worden met styling).
Volgens mij klopt dat.Avalaxy schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:47:
Een bedrijf beweert dat, wanneer je geld overmaakt, ze je NAW-gegevens kunnen zien/opvragen. Volgens een medewerker van de ING is dit klinkklare onzin.
Ik werd eens gebeld door een stichting die ik begunstig dat het adres in de administratie afweek van het adres waar de gift vandaan kwam, en waar ik het bijbehorende tijdschrift naartoe gestuurd wilde hebben.
Ook als ik geld overmaak naar Binck (gewoon op een rekening van hen, ze zijn niet aangesloten op het bankrekeningensysteem, dus je binck-interne rekeningnummer moet je in de beschrijving opgeven) dan kan ik als ik bij ze inlog mijn stortingen zien plus het adres wat geregistreerd staat bij mijn bank (Rabobank). Binck belde me ook toen de gegevens afweken van wat ik ze had doorgegeven.
FUUUUUU
* Matis haat Excel.
Voor een voetbalclub waar ik webmastertje van ben, hebben we onze wedstrijdprogramma's in een cvs-bestand op de server staan.
PHP doorzoekt de server, en laat de wedstrijden zien.
Dit werkt altijd helemaal goed, totdat we een nieuwe gebruiker hadden, die af en toe wijzigingen maakte in het speelschema.
Dan ging heel de applicatie over de flos, indexen klopten niet meer en opmaak etc. werkte ook al niet meer.
Na veel zwoegen en zweten kwam ik er eindelijk achter dat Excel 2007 nog een \r toevoegt voor de \n. En wanneer ik explode op \n, bleef er nog een \r over. En PHP ziet dat niet als lege string, waardoor hij ook dat veld probeerde te parsen.
Damn, wat een k*tklus was dat om uit te zoeken

* Matis haat Excel.
Voor een voetbalclub waar ik webmastertje van ben, hebben we onze wedstrijdprogramma's in een cvs-bestand op de server staan.
PHP doorzoekt de server, en laat de wedstrijden zien.
Dit werkt altijd helemaal goed, totdat we een nieuwe gebruiker hadden, die af en toe wijzigingen maakte in het speelschema.
Dan ging heel de applicatie over de flos, indexen klopten niet meer en opmaak etc. werkte ook al niet meer.
Na veel zwoegen en zweten kwam ik er eindelijk achter dat Excel 2007 nog een \r toevoegt voor de \n. En wanneer ik explode op \n, bleef er nog een \r over. En PHP ziet dat niet als lege string, waardoor hij ook dat veld probeerde te parsen.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Sorry hoor maar m.i. ligt die fout nou niet bepaald bij Excel...
Tja, maar dergelijke types zijn dan natuurlijk wel van mening dat als prod plat gaat dat dan toch echt de 'fout' van de developer is. Mensen die niet programmeren denken dat het prima mogelijk is om altijd 100% foutloos te werken. Helaas gaat je dat in de praktijk gewoon niet lukken.YopY schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:49:
Zolang je maar aangegeven hebt dat je geen verantwoordelijkheid neemt voor het onbereikbaar worden van de productieomgeving moet dat geen probleem zijn,.
[ Voor 81% gewijzigd door Hydra op 04-02-2011 13:40 ]
https://niels.nu
Ja, dan wordt je inderdaad door de baas afgezeken... Maar goed kon toch al niks goed doenTja, maar dergelijke types zijn dan natuurlijk wel van mening dat als prod plat gaat dat dan toch echt de 'fout' van de developer is. Mensen die niet programmeren denken dat het prima mogelijk is om altijd 100% foutloos te werken. Helaas gaat je dat in de praktijk gewoon niet lukken.
En daarom heeft PHP dus fgetcsv danwel str_getcsv en de auto-detect-line-endings optie.Matis schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:37:
Zelf een CSV gaan parsen met explodes..

[ Voor 5% gewijzigd door FragFrog op 04-02-2011 13:59 ]
CSV dient nu niet bepaald als database..
Ja, CSV is wat ingewikkelder dan een simpele explodes
CSV is eigenlijk ook niet echt een handig formaat omdat er geen éénduidige standaard voor is. Het hangt er maar vanaf wat er gebruikt wordt als scheidingsteken (komma of puntkomma), decimaal teken, strings quoten of niet, embedded newlines toelaten of niet, welk regeleinde, ...
In de naam staat duidelijk wat het scheidingsteken is, namelijk de komma. Tevens is het escapen erg duidelijk gedocumenteerd. Het enige wat dan overblijft en niet lekker gedocumenteerd is zijn de regeleindes, maar een goede parser kan daar mee overweg.Otherside1982 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:36:
CSV is eigenlijk ook niet echt een handig formaat omdat er geen éénduidige standaard voor is. Het hangt er maar vanaf wat er gebruikt wordt als scheidingsteken (komma of puntkomma), decimaal teken, strings quoten of niet, embedded newlines toelaten of niet, welk regeleinde, ...
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Puntkomma kan ook gewoon. Het gebruiken van komma's in compleet niet over nagedacht, kijkend naar de manier waarop wij (en vast ook andere culturen) "floating points" noteren.Salandur schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:46:
[...]
In de naam staat duidelijk wat het scheidingsteken is, namelijk de komma.
Character seperated values is dan ook een betere naam, aangezien er zo vaak niet alleen een komma wordt gebruikt.Salandur schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:46:
[...]
In de naam staat duidelijk wat het scheidingsteken is, namelijk de komma.
Zucht, SharePoint 
Er is een field type genaamd Lookup, waarmee je verwijzingen kunt maken naar items in een andere lijst. Onder water slaat SharePoint het ID van dit item op, tesamen met een displaynaam. In de UI wordt dit gerenderd als een <select>, behalve als er meer dan 20 items in de lijst staan, dan wordt het een textbox met zoekfunctionaliteit.
Echter, als je geen keuze maakt is de opslag verschillend. Bij de <select> wordt de waarde dan opgeslagen als null, bij de textbox wordt het opgeslagen als 0. En da's best lastig.

Er is een field type genaamd Lookup, waarmee je verwijzingen kunt maken naar items in een andere lijst. Onder water slaat SharePoint het ID van dit item op, tesamen met een displaynaam. In de UI wordt dit gerenderd als een <select>, behalve als er meer dan 20 items in de lijst staan, dan wordt het een textbox met zoekfunctionaliteit.
Echter, als je geen keuze maakt is de opslag verschillend. Bij de <select> wordt de waarde dan opgeslagen als null, bij de textbox wordt het opgeslagen als 0. En da's best lastig.
Dus het is Excel's schuld dat jij Windows newlines niet snapt?
Ik had het probleem ook eerder deze week bleek een Windows text editor die zonder te melden Unix newlines om gooide naar Windows. Duurde toch wel even voor ik dat door had waarom de scripts op de Unix bak niet wilde werken.
Daarom zeg ik, zorg ervoor dat je ze ervoor gewaarschuwd hebben en dat je er geen verantwoordelijkheid voor neemt, hoe stuk je het zelf ook gemaakt hebt. Liefst ook op een papiertje zetten en laten ondertekenen enzo als je het echt heel officieel wilt.Hydra schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:39:
[...]
Tja, maar dergelijke types zijn dan natuurlijk wel van mening dat als prod plat gaat dat dan toch echt de 'fout' van de developer is. Mensen die niet programmeren denken dat het prima mogelijk is om altijd 100% foutloos te werken. Helaas gaat je dat in de praktijk gewoon niet lukken.
Urg, ik haat dat, die nl-NL (of be-NL) notatie van floats. Waarom geen wereldwijde standaard?Avalaxy schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:51:
[...]
Puntkomma kan ook gewoon. Het gebruiken van komma's in compleet niet over nagedacht, kijkend naar de manier waarop wij (en vast ook andere culturen) "floating points" noteren.
1,000.001 . Problem solved.
Die is er wel. Het probleem is dat de standaard zowel de komma als de punt goedkeurt als decimaal scheidingstekenSnake schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:47:
[...]
Urg, ik haat dat, die nl-NL (of be-NL) notatie van floats. Waarom geen wereldwijde standaard?
1,000.001 . Problem solved.
Dan nog heb je andere cases waar een komma in de data voor kan komen. Het is niet bepaald een heel exotisch scheidingsteken
ja maar die , moet je niet schrijven.Avalaxy schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:12:
[...]
Dan nog heb je andere cases waar een komma in de data voor kan komen. Het is niet bepaald een heel exotisch scheidingsteken
1000.001 == 1,000.001 (in en-US notatie).
Verder heb je nog 1'000.000
Gelukkig gebruikt bijna niemand zo'n debiele notatie en botst een apostrof niet snel met andere tekens.alienfruit schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:26:
Verder heb je nog 1'000.000
Ik had laatst trouwens een debiele CVS file waarin inderdaad scheidingstekens voor duizendtallen waren gebruikt. Kan je die weer strippen om de boel vervolgend fatsoenlijk als integer op te slaan

Snap ikSnake schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:22:
[...]
ja maar die , moet je niet schrijven.
1000.001 == 1,000.001 (in en-US notatie).
MS Excel haat iedereen en laat dat dan ook geregeld blijken..oisyn schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:17:
[...]
Vooral als je alle Excel versies vanaf 2000 NU nog moet ondersteunen. Hadden we maar geen klanten
Ik heb altijd ruzie met Office. Een beetje simpel briefjes tikken, met spreadsheets werken of mailen lukt me nog wel... maar vraag me niet om complexere markup-dingen te gaan doen in Word.
Misschien ligt het aan mij.
Knap, als ik een briefje moet tikken in Word wordt ik al gillend gek. Is trouwens ook scheitwerk.Alex) schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:30:
Ik heb altijd ruzie met Office. Een beetje simpel briefjes tikken, met spreadsheets werken of mailen lukt me nog wel... maar vraag me niet om complexere markup-dingen te gaan doen in Word.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik weet hoe ik moet typen, ik weet waar headings voor dienen, en ik weet een beetje hoe ik fonts kan customizen. Maar het aanpassen van hoe de table of contents gerenderd wordt? Of geavanceerdere lists-sjablonen?
Aargh!
Aargh!
Wat is er moeilijk aan dan?
Gewoon rechtsboven kiezen wat voor soort content je wilt (title, headings, paragraph, citaat, etc... eigenlijk net als in HTML), en vervolgens tikken maar 
edit: was @ Farlane
edit: was @ Farlane
[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 04-02-2011 22:47 ]
Of hij snapt PHP niet. In PHP is \n een linefeed, niet een newline zoals in bijv. C..oisyn schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:17:
[...]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Pfft, ben met een python-scriptje bezig om mijn foto-ratings in 1 programma te proppen ipv de 3 verschillende waarin ik ze heb verzameld, blijkt dat om de een of andere wazige reden een stuk of 10 raw-bestanden kwijt zijn
Het enige wat ik doe is de lightroom-database uitlezen, digikam3-database uitlezen, en dan met exiftool de rating aanpassen, deletes komen in mijn script niet voor
* MBV gaat morgen maar weer verder.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak