De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Als er drie banden staat met frequency 50% dan heb je 50% kans op drie banden wss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39
Toch maar op zoek naar een andere hosting partij.
Is nog best lastig zoeken naar een hoster waar asp.net (4.0) kan worden gehost en als reseller aan de slag kunt. Sites als ispgids.nl helpen een beetje, maar is nog steeds niet echt wat ik zoek.

Misschien binnenkort maar een klein projectje opzetten voor iets dergelijks.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Men gebruikt daar gewoon de d voor, dus dz, en ddz voor de 2e afgeleide.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Sebazzz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:11:
Zelf zou ik gewoon deltaZ gebruiken, geen onderbouwing, maar ik denk dat het makkelijker leest ;)
Ik zou zelfs deltaZoom kiezen, omdat een z niets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:15:
Is nog best lastig zoeken naar een hoster waar asp.net (4.0) kan worden gehost en als reseller aan de slag kunt. Sites als ispgids.nl helpen een beetje, maar is nog steeds niet echt wat ik zoek.

Kijk eens naar MijnHostingPartner.nl, heb hier zelf ook een drietal sites lopen. Ze zijn niet echt duur (betaal zelf +/- 40E voor 1 pakket met 3 domeinen met 10GB ruimte en onbeperkt dataverbruik) en hebben volgens mij ook een reseller programma. Heb er zelf 3 sites lopen en bevalt me best goed. Daarnaast gingen zij vrij snel over naar 4.0, geloof na een paar weken na vrijgave van het 4.0 framework waren hun server geupdate. Daarnaast kun je er ook nog PHP hosten (zelfs nog binnen een pakket (dus per subfolder/subdomein in te stellen, vaak moet je kiezen uit een van de twee talen), dus dat is ook erg fijn als je beide talen gebruikt voor bijvoorbeeld projecten/testcases.

Ben zelf best wel tevreden over ze, snelle reactie tijden, vriendelijke klanten service.
Nee, ik heb geen enkel belang bij MHP, dus hopelijk wordt dit niet als spam gezien, maar vind het gewoon een prettige partij :) en misschien help ik iemand door te wijzen op deze partij.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Onbeperkt dataverbruik? Miscchien moet je dan even google tippen; zullen er vast blij mee zijn. Daarnaast, als je een 100Mbit verbinding hebt kan je nog steeds maar een beperkte hoeveelheid tb door de pijplijn krijgen, conclusie: ONBEPERKT BESTAAT NIET.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 20:16

Matis

Rubber Rocket

Jan_V schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:15:

Ikzelf heb al mijn websites bij Sohosted.com ondergebracht en zijn bieden in al hun paketten ASP.net 4.0 aan.

Ze hebben wel bandbreedte-restricties, maar je zou het voor het geld gewoon kunnen proberen :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-10 20:37
Freeaqingme schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:51:
Onbeperkt dataverbruik? Miscchien moet je dan even google tippen; zullen er vast blij mee zijn. Daarnaast, als je een 100Mbit verbinding hebt kan je nog steeds maar een beperkte hoeveelheid tb door de pijplijn krijgen, conclusie: ONBEPERKT BESTAAT NIET.
Wow, rant much? :?

Oh wacht:
Besides developing Web Applications I also do some shared webhosting with my company, so most blogposts will be about either PHP, ZF or hosting related stuff.
:N

Zelf enkel ervaring met TransIP en XLS Hosting, beide wel over te spreken eigenlijk, maar geen idee of die wat met ASP.net aanbieden, sorry :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Matis schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:59:
[...]

Ikzelf heb al mijn websites bij Sohosted.com ondergebracht en zijn bieden in al hun paketten ASP.net 4.0 aan.

Ze hebben wel bandbreedte-restricties, maar je zou het voor het geld gewoon kunnen proberen :)
Zo, die zijn echt goedkoop zeg!
Had net Coloprovider.nl gevonden, ziet er ook niet al te raar uit.
Moet maar even kijken wat het wordt dan. Net brief de deur uit gestuurd dat ik 2 domeinen op wil zeggen, zodra dat geregeld is, dan maar de rest laten verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Davio schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:37:
[...]

Ik zou zelfs deltaZoom kiezen, omdat een z niets zegt.
Idd; Bij Z denk ik aan het Z-as in een 3D omgeving. Ik zou daar zeker geen Zoom achter zoeken.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe kun je nou oordelen over een variabelenaam als 'z' als je de rest van de codebase niet kent :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
.oisyn schreef op maandag 31 januari 2011 @ 00:47:
Hoe kun je nou oordelen over een variabelenaam als 'z' als je de rest van de codebase niet kent :?
Omdat een algemeen voorkomende (dus niet als iterator, uitzonderingsgeval wmb) 1-letterige variabelenaam zo ongeveer altijd voor verwarring zorgt? Dan krijg je straks een deltaS, deltaK, deltaN en mag je maar gokken wat ze ook weer doen. Niet alsof uitschrijven zoveel moeite is, zeker niet als je een IDE hebt met code-completion.

* FragFrog groot voorstander is van uitschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In sommige vakgebieden hebben 1-letterige variabelnamen gewoon een duidelijke betekenis. Z voor zoom lijkt mij op het eerste gezicht ook niet duidelijk, maar ik ben niet bekend met de context waarin het gebruikt wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2011 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Freeaqingme schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:51:
Lol.... Die beperkte hoeveelheid TB waar je het over hebt is in mijn ogen onbeperkt genoeg hoor. Ik kan me weinig situaties voorstellen waar een particulier of kleine ondernemer een 100(0)Mbit verbinding volledig voltrekt 24/7 en komt klagen dat zijn onbeperkte verbruik niet onbeperkt genoeg is.

Daarbij komt dat er uiteraard een fairuse policy zal gelden, als jij hun servers gaat gebruiken om bijvoorbeeld data over te hevelen tussen verschillende servers of als newsgroup server zijn er vast wel regels die dat uitsluiten. Zodra je shared hosting hebt moet je namelijk ook rekening houden met andere sites, maar goed daar is de prijs toch ook naar.

Als dat je wensen/eisen zijn is shared hosting sowieso geen optie, want dan is het OMG WTF JULLIE PROCESSOR KAN DE "ONBEPERKTE DATA" NIET AAN, FAKE HOAX HOSTER IK WIL EEN SNELLERE PROCESSOR :') (vraag me dan af of je überhaupt ooit tevreden zult zijn dan)

Wat ik begreep uit de vraag die gesteld werd is dat er gezocht werd naar een .NET 4.0 hoster die reseller programma's heeft waarop ik tip met de hoster die ik momenteel gebruik en zeer tevreden over ben.

Maar goed speciaal voor jou: Bij MijnHostingPartner is je datalimiet enkel gebaseerd op de technische beperkingen. Er is dus geen harde limiet van een aantal GB/TB, dus geen facturen over je data verbruikt. Zo goed? 8)

Snap je flame niet helemaal... :F Toevallig een concurrent van jou (of van je werkgever)... Probeer iemand op weg te helpen en een ander gaat flamen over de term onbeperkt ;w

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:57

defcon84

Multipass?

(jarig!)
maandag.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:53

Hoogie2004

Whohooooo

Koud hier... Verwarming is nog even stuk... (hopelijk fixen ze het snel)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:57

RayNbow

Kirika <3

Alex) schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:12:
Ik heb geen idee hoe ik een delta-teken in moet typen. :+
Avalaxy schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:27:
Ik vind het kut, moet ik telkens dat tekentje gaan zitten kopiëren omdat ik niet weet hoe ik zo'n ding maak met mn toetsenbord :P
Oplossing voor Windows gebruikers: Japanse IME installeren.

NLJPGROpmerkingen
alfaarufaα
betabe-taβ
gammaganmaγ Γ
deltaderutaδ Δ
epsilonepushironε
zetaze-taζ
etae-taη
thetashi-taθ Θ
iotaiotaι
kappakappaκ
lambdaramudaλ Λ
mumyu-μ
nunyu-ν
ksikushi-ξ Ξ
omikronomikurono(gelijk aan de Latijnse o)
pipi-π Π
rhoro-ρ
sigmasigumaσ Σ(eindsigma staat er niet tussen)
tautauτ
upsilonyupushironυ
phifaiφ Φ
chiki-χ
psipushi-ψ Ψ
omegaomegaω Ω

:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een vraag telt bij jullie ook de door jou geregistreerde tijd aan tickets ook als werktijd ipv. de tijd die je op kantoor aanwezig bent? Ik vind dit zelf zo gek. Maar ik werk dan ook nog niet zolang voor een baas... Je zou toch denken dat de tijd je op kantoor bent telt. Of ben ik gewoon dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-10 00:53
FragFrog schreef op maandag 31 januari 2011 @ 02:08:
Omdat een algemeen voorkomende (dus niet als iterator, uitzonderingsgeval wmb) 1-letterige variabelenaam zo ongeveer altijd voor verwarring zorgt?
* FragFrog groot voorstander is van uitschrijven :)
Conventie doet natuurlijk ook veel. Bij bv vector stuff is het gebruik van x,y,z duidelijk genoeg lijkt me. Het is niet zo dat een complete nab in het probleemdomein maar meteen moet snappen waar het over gaat.
1-letterige iterators zijn ook niet meer dan een conventie, en ook duidelijk voor de meeste mensen.
:X

[ Voor 6% gewijzigd door farlane op 31-01-2011 08:50 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 14-10 16:45

Dido

heforshe

RayNbow schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:47:
Misschien een heel raar idee, maar door het Griekse toetsenbord aan te vinken kan ik het ook :+
(En ja, omdat ik nog wel eens Grieks typ heb ik dat vrij standaard aanstaan).
Maar goed, ik gebruik in code het liefst alleen standaard tekens (dus zeg maar low-ASCii). Heeft ook wel weer wat te maken met het feit dat onze codebase opgeslagen wordt op een iSeries, dus geconverteerd wordt naar EBCDIC, en ik wil niet eens uitproberen wat er bij conversie van "rare" karakters gebeurt :+

[ Voor 57% gewijzigd door Dido op 31-01-2011 08:52 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Dido schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:52:
[...]

Misschien een heel raar idee, maar door het Griekse toetsenbord aan te vinken kan ik het ook :+
(En ja, omdat ik nog wel eens Grieks typ heb ik dat vrij standaard aanstaan).
Dat kan ook... maar ik heb momenteel alleen EN en JP als toetsenbordtalen geinstalleerd. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:48:
Ik heb een vraag telt bij jullie ook de door jou geregistreerde tijd aan tickets ook als werktijd ipv. de tijd die je op kantoor aanwezig bent? Ik vind dit zelf zo gek. Maar ik werk dan ook nog niet zolang voor een baas... Je zou toch denken dat de tijd je op kantoor bent telt. Of ben ik gewoon dom?
Zou wel vervelend zijn als er op een bepaald moment geen tickets meer zijn, dan zit je dus voor niets op kantoor. Vreemde regeling van je baas. Niet is zo lekker als poepen tijdens werktijd als je weet dat je betaald krijgt ;)

Overigens zorgt een dergelijke aanpak voor een oneerlijke registratie van uren op een project. Als je een netwerkstoring of wachttijden hebt zal je die dus op een (willekeurige) klant gaan boeken om te zorgen dat je aan 8 uur activiteiten komt.

Heb hier ooit een gesprek over gehad met iemand voor wie ik ZZP werk doe, hij vroeg zich af hoe het kon dat ik minder uren schreef dan het bedrijf welke voorheen werkzaamheden uitvoerde (was een bedrijf met meerdere mensen in dienst waarbij die mensen dus die 8 uur per dag moesten schrijven), ik gaf aan dat ik houd van eerlijke urenregistratie en dat als ik even geen zin heb ik gewoon de timer stop iets anders ga doen en vervolgens later pas weer doorwerk. Geldt ook als ik even geen feedback heb om verder te werken, dan ga ik iets anders doen.

Een IT-er in loondienst zal als hij even vastloopt gaan zitten internetten en dit gewoon opschrijven op het project, want zijn baas verwacht namelijk dat hij zijn 8 uur volmaakt en je kan moeilijk iedere dag een uur "internetten" op je urensheet schrijven.
Overigens het 8 uur schrijven in loondienst maak ik me ook schuldig aan, zodra je ergens gedetacheerd wordt schrijf je 8 uur, zelfs als je door een netwerkstoring niets gedaan hebt die dag, je bent tenslotte wel de hele dag daar geweest en hebt over het algemeen wel wat nuttige bijdragen kunnen leveren (al is het maar door te brainstormen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:46
.Gertjan. schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:09:
[...]

Zou wel vervelend zijn als er op een bepaald moment geen tickets meer zijn, dan zit je dus voor niets op kantoor. Vreemde regeling van je baas. Niet is zo lekker als poepen tijdens werktijd als je weet dat je betaald krijgt ;)

Overigens zorgt een dergelijke aanpak voor een oneerlijke registratie van uren op een project. Als je een netwerkstoring of wachttijden hebt zal je die dus op een (willekeurige) klant gaan boeken om te zorgen dat je aan 8 uur activiteiten komt.
..

Een IT-er in loondienst zal als hij even vastloopt gaan zitten internetten en dit gewoon opschrijven op het project, want zijn baas verwacht namelijk dat hij zijn 8 uur volmaakt en je kan moeilijk iedere dag een uur "internetten" op je urensheet schrijven.
..
Iets wat helaas heel vaak voorkomt. Ik heb precies hetzelfde. Alleen heb ik met mijn baas de afspraak dat ik niet al mijn uren op een dag hoef te verantwoorden. Mijn baas realiseert zich terdegen dat niemand 8 uur per dag full time aan het werken is en verplicht mij dan ook niet om volledig 8 uur te schrijven. Hij vindt het veel belangrijker dat ik accuraat mijn project uren schrijf. Alles wat overblijft wordt als onderzoek / zelfontwikkeling beschouwd.
Dit werkt perfect, hoef ik me niet 'schuldig' te voelen als ik in downtime wat sites ga bezoeken, of creatief te wezen met mn uren verantwoording. Maargoed of zoiets voor iedereen werkt.. het is iets wat twee kanten uitwerkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
goede & realistische baas heb jij :)
zo zijn er niet veel

ik wordt iig betaald als ik hier ben of als ik op de vpn zit, zonder controle van wat ik doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

code:
1
2
3
4
FDOmNomNom::FDOmNomNom(QObject *parent) : FDKeyPressEater(parent)
{
...
}

:')

Hij kon ook in ' slechtste programmeervoorbeelden' .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een zeer duidelijke naam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
D-Raven schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:34:
Iets wat helaas heel vaak voorkomt. Ik heb precies hetzelfde. Alleen heb ik met mijn baas de afspraak dat ik niet al mijn uren op een dag hoef te verantwoorden. Mijn baas realiseert zich terdegen dat niemand 8 uur per dag full time aan het werken is en verplicht mij dan ook niet om volledig 8 uur te schrijven. Hij vindt het veel belangrijker dat ik accuraat mijn project uren schrijf. Alles wat overblijft wordt als onderzoek / zelfontwikkeling beschouwd.
Dit werkt perfect, hoef ik me niet 'schuldig' te voelen als ik in downtime wat sites ga bezoeken, of creatief te wezen met mn uren verantwoording. Maargoed of zoiets voor iedereen werkt.. het is iets wat twee kanten uitwerkt natuurlijk.
Mijn 'baas' boeit het niet wat ik doe, als ik m'n taken maar afrond, m'n deadlines haal, en m'n klanten tevreden zijn. Dit betekent dat ik soms kan slacken, en soms moet overwerken omdat er overlap zit. Ik heb vorig jaar nog weken gehaald van 60 uur billable dus te klagen hebben ze niet echt :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
http://whatthecommit.com

voor iedereen die niet weet wat te zeggen bij een svn commit xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
alienfruit schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:48:
Gewoon 9 tot 5, dwz kantoortijd. Dat alleen de tijd die je aan tickets besteed geteld wordt als werktijd is gewoon krom - hoeveel tijd besteed je bijvoorbeeld tussen tickets? hoeveel aan opstarten / afsluiten? Geen idee wat voor werk je doet, maar ik kan met zo voorstellen dat je 1 a 2 uur per dag (totaal) gewoon niet aan die tickets werkt, terwijl je wel aan het werk bent. Helpdesk oid?

Zelf moet ik officieel zoveel uur per week aan project X en zoveel aan Y spenderen, maar om een of andere reden lukt dat me nooit (terwijl ik niet het idee heb dat ik veel andere dingen doe). De baas boeit het niet zoveel op zich, maar ik vind het wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Grrr, wat is Business Intelligence Development Studio een verschrikkelijk product :X alles werkt met absolute paden, en bij het minste of geringste laat het VS vastlopen. Ik ben blij dat ik er zelf niks in hoef te ontwikkelen, maar alleen in een reeds bestaande solution kleine aanpassingen moet doen.

Ik moet zeggen dat ik dit wel erg slecht vind van MS, want meestal leveren ze wel goede dev tools.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Hier geld dus dat alleen de tijd die verantwoord zijn in commits of tickets tellen als werktijd. Niet de presentie of aanwezigheid op kantoor. Ik vind het dit maar vreemd. Ik werk 8.5uur per dag (dus 9.5 op kantoor + 1 uur pauze)en hiervan moeten minstens 7.5 uur verantwoord zijn. Als je dus wilt overwerken moet je dus minimaal die 8.5 uur hebben. Maakt niet uit of je om 8uur begint en tot 8uur 's avonds doorwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@alienfruit: Wat een onzin regeling is dat zeg. Als je voor je werk dus even wat uit moet zoeken, wat niet direct met een ticket te maken heeft, dan moet dat in je eigen tijd? Ik zou niet graag voor zo'n baas willen werken. Flexibiliteit moet IMHO ook van 2 kanten komen. Mijn baas vind het niet erg als ik tijdens werktijd even wat prive dingen uitzoek, en ik vind het niet erg als ik in het weekend eens een keer wat uit moet zoeken voor mijn werk. Bij een dergelijke strikte regeling zou ik mezelf al snel de gewoonte aanleren om bij elk ticket gewoon standaard een half uur extra te registeren, om zo de tijd op te vangen die je een keer niet direct op een ticket kan boeken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
alienfruit schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:09:
Hier geld dus dat alleen de tijd die verantwoord zijn in commits of tickets tellen als werktijd. Niet de presentie of aanwezigheid op kantoor. Ik vind het dit maar vreemd. Ik werk 8.5uur per dag (dus 9.5 op kantoor + 1 uur pauze)en hiervan moeten minstens 7.5 uur verantwoord zijn. Als je dus wilt overwerken moet je dus minimaal die 8.5 uur hebben. Maakt niet uit of je om 8uur begint en tot 8uur 's avonds doorwerkt.
Daar krijg ik echt een vieze smaak van in m'n mond.

Vraag me af of dat wettelijk gezien überhaupt wel door de beugel kan. Kan me ergens van herinneren dat over dit soort zaken ooit gerechtelijke uitspraken zijn geweest, waaruit kwam dat voor loondienst het aantal uren verplichte presentie / aanwezigheid op kantoor gewoon uitbetaald moet worden.

Ik zou aanraden het eens op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
alienfruit schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:09:
Dit geeft gewoon aan dat je werkgever z'n werknemers niet vertrouwt. Ik zou zelf niet voor zo'n bedrijf willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
.oisyn schreef op maandag 31 januari 2011 @ 02:24:
In sommige vakgebieden hebben 1-letterige variabelnamen gewoon een duidelijke betekenis. Z voor zoom lijkt mij op het eerste gezicht ook niet duidelijk, maar ik ben niet bekend met de context waarin het gebruikt wordt.
farlane schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:49:
Conventie doet natuurlijk ook veel. Bij bv vector stuff is het gebruik van x,y,z duidelijk genoeg lijkt me. Het is niet zo dat een complete nab in het probleemdomein maar meteen moet snappen waar het over gaat.
Mijn voorkeur gaat er naar uit om code zo te schrijven dat iemand die niet direct hard in de code zit, ook simpel kan snappen waar het over gaat. Natuurlijk helpen conventies daarbij, dat gaf ik in mijn eerdere post ook al aan, zolang die maar universeel zijn. Maar als je een beetje afwisselend werk doet kan een letter afhankelijk van het project waar je mee bezig bent een dozijn verschillende betekenissen hebben: dan staat 's' ineens voor seconde, afwijking, sigmoid, synapse, siemens of een fase om maar iets te noemen.

Zelf ben ik tegenwoordig bezig met NEURON, neurofysische simulatiesoftware, codebase die ik daarvoor kreeg bevat ook overal dergelijke afkortingen en daarin is het heel gebruikelijk dat 's' bijvoorbeeld drie verschillende betekenissen heeft, afhankelijk van waar die voorkomt. Voor 1 variabele niet zo'n ramp, maar het zijn er tientallen over het project verspreid (als ik twee-letterige afkortingen als nc, sn, FS, pr ed ook mee tel). Zeker met debuggen kost het me relatief veel tijd puur om uit te zoeken wat de context is waarin zo'n variabele gebruikt wordt en wat in die context de betekenis ervan is. Simpelweg even uitschrijven (of desnoods becommentarieren) had mij in elk geval veel moeite bespaard.

Tuurlijk, dat is niet altijd nodig (het x,y,z voorbeeld is een goede, of i,j,.. voor iterators) maar daar houdt het wmb ook wel zo ongeveer mee op. Uitschrijven is een kleine moeite en je code wordt er in mijn ervaring vaak een stuk duidelijker op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:55

Haan

dotnetter

Wanneer leren mensen nu eens dat je een screenshot niet in een Word document hoeft te plakken om deze te kunnen mailen |:(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Woy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:18:
Bij een dergelijke strikte regeling zou ik mezelf al snel de gewoonte aanleren om bij elk ticket gewoon standaard een half uur extra te registeren, om zo de tijd op te vangen die je een keer niet direct op een ticket kan boeken.
+1 . Een dergelijk systeem vraagt daar gewoon om.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Haan schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:47:
Wanneer leren mensen nu eens dat je een screenshot niet in een Word document hoeft te plakken om deze te kunnen mailen |:(
Waarschijnlijk zodra Microsoft een logischer manier voor het maken en opslaan van screenshots verzint? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

eamelink schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:06:
[...]

Waarschijnlijk zodra Microsoft een logischer manier voor het maken en opslaan van screenshots verzint? :)
Want plakken in een mailclient kan natuurlijk niet...

En als je Outlook gebruikt heb je ook direct de mogelijkheid om de afbeelding te resizen en te snijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Afgezien van bovenstaande reactie heeft MS dat allang. Het heet "snipping tool".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Hydra schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Mijn 'baas' boeit het niet wat ik doe, als ik m'n taken maar afrond, m'n deadlines haal, en m'n klanten tevreden zijn. Dit betekent dat ik soms kan slacken, en soms moet overwerken omdat er overlap zit. Ik heb vorig jaar nog weken gehaald van 60 uur billable dus te klagen hebben ze niet echt :)
Komt een beetje op hetzelfde neer :)
Hydra schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:43:
[...]

Dit geeft gewoon aan dat je werkgever z'n werknemers niet vertrouwt. Ik zou zelf niet voor zo'n bedrijf willen werken.
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Zoals ik eerder al zei: Het moet van 2 kanten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Vorige week nog aan een windows beheerder (!) gevraagd om een dirlisting van een directory daar. Krijg ik een screenshot terug van een cmd.exe window met daarin een halve dirlisting. Natuurlijk in een word-document...

En dat is dan een beheerder, kun je nagaan hoe de gebruikers zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

[...]

Wat is er logischer dan plakken in Paint en opslaan als afbeelding? En met een beetje moderne software (vanaf Vista+Office2007 denk ik) gewoon direct plakken in je email. Simpeler kan het niet.
Hydra schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:35:
[...]

Vorige week nog aan een windows beheerder (!) gevraagd om een dirlisting van een directory daar. Krijg ik een screenshot terug van een cmd.exe window met daarin een halve dirlisting. Natuurlijk in een word-document...

En dat is dan een beheerder, kun je nagaan hoe de gebruikers zijn 8)7
Ok, jij wint :+

Laatst had ik trouwens ook nog een leuke situatie, ik was bij een klant om te helpen met het overzetten van een paar webformulieren, gemaakt in .NET 3.5, over te zetten naar een andere server. Het was ze zelf niet gelukt. Bleek het een Windows 2000 server te zijn :P Nu hebben ze het ding toch maar opgewaardeerd naar Server 2008 R2, kunnen ze weer tien jaar vooruit.

[ Voor 50% gewijzigd door Haan op 31-01-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Haan schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:36:
Wat is er logischer dan plakken in Paint en opslaan als afbeelding?
Dat is net zo omslachtig als plakken in een word bestand. Ik plak ze gewoon rechtstreeks in een mailtje.
Ok, jij wint :+
*O*
Laatst had ik trouwens ook nog een leuke situatie, ik was bij een klant om te helpen met het overzetten van een paar webformulieren, gemaakt in .NET 3.5, over te zetten naar een andere server. Het was ze zelf niet gelukt. Bleek het een Windows 2000 server te zijn :P Nu hebben ze het ding toch maar opgewaardeerd naar Server 2008 R2, kunnen ze weer tien jaar vooruit.
Ach, standaard pitfall.
* T -1: "We kunnen in versie X de support voor windows Y" wel loslaten, gebruiken klanten niet meer.
* T 0 : Releasemoment
* T 0.0001: Klant aan de lijn met de klacht "hullie spullie doet 't niet meer!!!"

[ Voor 55% gewijzigd door Hydra op 31-01-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Haan schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:36:
En met een beetje moderne software (vanaf Vista+Office2007 denk ik) gewoon direct plakken in je email. Simpeler kan het niet.
Net getest. Outlook openen -> new E-mail -> alt+prntscrn van een window maken -> ctrl-v in bericht, klaar :Y Werkt trouwens ook in WLM en vast nog wel meer plekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
Die "Snipping Tool" werk anders echt perfect.. gebruik die al sinds ik 'm gevonden heb in Win7 voor al men screenshots (ja ook die van de flashspelletjes van vorigeweek :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:50

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

De snipping tool is inderdaad briljant.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Herkenbaar :+. Het helpt natuurlijk ook niet dat Trac (en veel andere webapps) geen WYSIWYG-editor met automagische image upload / pasta-mogelijkheden heeft (hebben).

Mbt snipping tools pre-Windows 7 gebruiken we hier wel Snippy, kun je F11 doen om een screenshot te kunnen nemen. Kan of een vierkant zijn, of een 'freeform' selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06

MBV

FragFrog schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:42:
[...]

Net getest. Outlook openen -> new E-mail -> alt+prntscrn van een window maken -> ctrl-v in bericht, klaar :Y Werkt trouwens ook in WLM en vast nog wel meer plekken :)
Dat is leuk, maar in outlook 2003 krijg je daar mailtjes van die 5MB groot zijn (BMP |:( ).

De oplossing zit al een aantal jaar in ubuntu: printscreen geeft een popup 'waar wil je je plaatje opslaan'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
MBV schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:26:
Dat is leuk, maar in outlook 2003 krijg je daar mailtjes van die 5MB groot zijn (BMP |:( ).

De oplossing zit al een aantal jaar in ubuntu: printscreen geeft een popup 'waar wil je je plaatje opslaan'.
Outlook2010 maakt er gewoon PNG's van zo te zien, perfect dus. Die popup in ubuntu ken ik, op zich leuk, maar 't is weer drie stappen extra als je een screenie wilt mailen / IM'en - dan is de Win7 methode een verdraaid stuk handiger (printscrn -> ctrl-v, *klaar*) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
FragFrog schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:58:
[...]

Outlook2010 maakt er gewoon PNG's van zo te zien, perfect dus. Die popup in ubuntu ken ik, op zich leuk, maar 't is weer drie stappen extra als je een screenie wilt mailen / IM'en - dan is de Win7 methode een verdraaid stuk handiger (printscrn -> ctrl-v, *klaar*) :)
Behalve als je de ss ook zou willen opslaan dan :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Aye, dat vond ik vooral gigantisch irritant aan windows XP + paint die daarbij zat. Herkende het niet als je een nieuw screenshot maakte, moest je elke keer weer paint opnieuw opstarten :| Bagger was dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ik gebruik altijd OneNote voor m'n screenies. Even [Windows]+[S] en klaar.
Werkt hetzelfde als de snippet tool, maar iets uitgebreider. Het kost dan ook een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een vriend van me heeft het tooltje (en de site) op www.xkcd.nl gemaakt, dat werkt ook wel easy.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Die naam, wat een ripoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
FragFrog schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:02:
Aye, dat vond ik vooral gigantisch irritant aan windows XP + paint die daarbij zat. Herkende het niet als je een nieuw screenshot maakte, moest je elke keer weer paint opnieuw opstarten :| Bagger was dat altijd.
Doe dan meestal Save As, werkt ook wel. Behalve als de ss kleiner is, dan eerder new file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg laatst ook een mailtje... Van iemand die wel weet dat je dingen kan plakken in Outlook (oid), maar niet dat je kan kopiëren vanuit Paint. Was serieus een screenshot van een screenshot in paint, met wat lijntjes erbij gepaint. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
MBV schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:26:
[...]

even meegaan met de tijd en dan is dat probleem ook weer opgelost O-)
Alex) schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:42:
Een vriend van me heeft het tooltje (en de site) op www.xkcd.nl gemaakt, dat werkt ook wel easy.
Waar staat die afkorting voor? of wil ie gewoon meeliften op het succes van een andere site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Heeft nog een paar bugs gevonden in de tijdregistratiesysteem. Erg vervelend als het wordt gebruikt om je werktijden mee bij te houden... Net dus bijna 10minuten misgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
defcon84 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:54:
[...]

Waar staat die afkorting voor? of wil ie gewoon meeliften op het succes van een andere site?
Hij registreert wel vaker 'zomaar' een domein. En xkcd.nl was nog vrij. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

defcon84 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:54:
[...]

even meegaan met de tijd en dan is dat probleem ook weer opgelost O-)

[...]

XKCD stond toch voor 42 (Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything).
24 + 11 + 3 + 4 = 42 B)
Maar waarschijnlijk was de visie van de oprichter van de .nl inderdaad meeliften op een naam. Lijkt me sterk dat hij ook 42 wilde uitdrukken en toevallig terecht kwam op bovengenoemde afkorting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:29:
[...]

XKCD stond toch voor 42 (Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything).
24 + 11 + 3 + 4 = 42 B)
Maar waarschijnlijk was de visie van de oprichter van de .nl inderdaad meeliften op een naam. Lijkt me sterk dat hij ook 42 wilde uitdrukken en toevallig terecht kwam op bovengenoemde afkorting...
xkcd staat nergens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:53

Hoogie2004

Whohooooo

Wohooo. jQuery i.c.m. (nested) templates werkt *O*

Het gedeelte waarin ik de templates moest nesten werkt gewoon simpelweg binnen 30 min. Verbazingwekkend hoe goed jQuery in elkaar zit.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
JQuery 1.5 is uit.

Deferred objects zijn een hele verbetering tot de ajax api. Het sluit nu veel beter aan bij de rest van de JQuery API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zit achter m'n nieuwe workstation *O*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bYQ2Ze4MvYC7FZSlQkMsmBLX/full.png

[ Voor 49% gewijzigd door Haan op 01-02-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mwa daar is niet iedereen het mee eens... Er gaan geruchten dat het dus om 42 gaat, misschien toeval hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
morgen of overmorgen is het IPcalypse!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

PrisonerOfPain schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:52:
[...]

Dat zijn nu net de machines waarbij het niet crashed...

http://bugs.php.net/53632
Hmm, Java houdt ook niet altijd van het getal 2.2250738585072012e-308... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Aaaargh. Heb een klant ruim twee weken geleden een factuur gestuurd, met als termijn 14 dagen. Niets gehoord, niets ontvangen, dus vandaag maar gemaild. Vindt meneer het uurloon ineens maar niks (vorige factuur was een op uurloon gebaseerd totaalbedrag) en beweert dat sommige werkzaamheden niet verricht zijn en dat andere dingen die ik gemaakt heb niet goed functioneren.
1) Het is allemaal af. Hij heeft zelf enkele weken terug gezegd dat bepaalde dingen voorlopig toch niet gedaan hoefden te worden.
2) Het werkt perfect.
3) Ik ben verdomme nog goedkoper dan een andere partij die aan dit project werkt en zelfs nog slechter werk aflevert ook 8)7

Maargoed, ZZP'er versus groot bedrijf. Eens kijken hoe ik dit ga winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik neem aan dat je op voorhand een overeenkomst hebt gesloten waarin je een uurtarief afspreekt, en dat je netjes een urenrapportage bijhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:02
Mei schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:14:
Aaaargh. Heb een klant ruim twee weken geleden een factuur gestuurd, met als termijn 14 dagen. Niets gehoord, niets ontvangen, dus vandaag maar gemaild. Vindt meneer het uurloon ineens maar niks (vorige factuur was een op uurloon gebaseerd totaalbedrag) en beweert dat sommige werkzaamheden niet verricht zijn en dat andere dingen die ik gemaakt heb niet goed functioneren.
1) Het is allemaal af. Hij heeft zelf enkele weken terug gezegd dat bepaalde dingen voorlopig toch niet gedaan hoefden te worden.
2) Het werkt perfect.
3) Ik ben verdomme nog goedkoper dan een andere partij die aan dit project werkt en zelfs nog slechter werk aflevert ook 8)7

Soortgelijk probleem hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alex: Je tweakersmaps faalt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Heb je er een tijdbom ingebouwd, in de software? Leveren, en activeren :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Sebazzz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:20:
[...]

Heb je er een tijdbom ingebouwd, in de software? Leveren, en activeren :p
Ja, idd :P

Niet betalen, site offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Alex) schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:35:
Ik neem aan dat je op voorhand een overeenkomst hebt gesloten waarin je een uurtarief afspreekt, en dat je netjes een urenrapportage bijhoudt?
Het aantal uren is het probleem niet (rapportage trouwens bijgehouden en in de factuur vermeld), maar het uurtarief. Deze is alleen mondeling afgesproken. Probleem is echt de klant die loopt te fucken. Dit is veel meer dan miscommunicatie.
Gamebuster schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:20:
[...]

Ja, idd :P

Niet betalen, site offline.
Het waren aanpassingen aan een bestaande site. Site offline halen gaat me problemen opleveren, want die is niet van mij. Ik kan hoogstens de aanpassingen ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Mei schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:47:
[...]

Het aantal uren is het probleem niet (rapportage trouwens bijgehouden en in de factuur vermeld), maar het uurtarief. Deze is alleen mondeling afgesproken. Probleem is echt de klant die loopt te fucken. Dit is veel meer dan miscommunicatie.
Heb je in je contract staan dat je per gewerkt uur betaald wordt? En heb je deze uren duidelijk naar de klant gecommuniceerd? In dat geval lijkt me een overzicht van je gewerkte uren afdoende om gerechtelijk in je macht te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah. Ik zit een beetje te spelen met ipv6, maar DynDNS support dat niet en een CNAME en een AAAA record (aangezien mijn ipv6 tunnel wel een vast ip heeft) mogen niet naast elkaar bestaan 8)7

EINDE BERICHT

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

.Gertjan. schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:29:
[...]

24 + 11 + 3 + 4 = 42 B)
Ik ben die vriend en dus eigenaar van die site :+ . Ik registreer wel vaker domeinnamen die op een of andere manier uniek zijn (zelfde naam als een andere site, korte domeinen, enzovoort). Toen de xs imagesharing site weg ging (of in ieder geval alle huidige plaatjes weg gooide) had ik behoefte aan een simpel en betrouwbare image host. Ik had er een domein voor nodig, en voor xkcd had ik nog niks bedacht :P.
Eerst was het alleen voor mijzelf bedoeld, maar andere mensen vonden het uiteindelijk ook handig :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ga binnenkort een groot project voor school starten waarin we gaan werken met C# 4.0 met TFS in Visual Studio 2010. Nu moeten we echter alle uren die we werken bijhouden en bij de juiste taak zetten...

Aangezien we waarschijnlijk een product backlog (Scrum) gaan maken in TFS (lijkt me handig?) zou het erg dubbelop zijn als ik alle taken nog een keer over ga schrijven en elke keer als ik werk m'n uren tellen en achter de juiste taak zetten... Kortom: ik zoek een manier om dit makkelijk te automatiseren zodat ik maar op 1 plek alle taken hoef in te vullen, met een hele simpele knop om bij te houden hoe lang ik daar aan heb gewerkt...

Heeft iemand hier toevallig een goed idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Avalaxy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:51:
[...]

Heb je in je contract staan dat je per gewerkt uur betaald wordt? En heb je deze uren duidelijk naar de klant gecommuniceerd? In dat geval lijkt me een overzicht van je gewerkte uren afdoende om gerechtelijk in je macht te staan.
Er is geen contract, omdat dit slechts werk van enkele uren is. Voor een paar uur werk een contract afsluiten is stom en onhandig, maargoed, dat moet in de toekomst dan misschien maar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[b][message=35469656,noline]Heeft iemand hier toevallig een goed idee? :)
Een kladblokje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:58:
Ik ga binnenkort een groot project voor school starten waarin we gaan werken met C# 4.0 met TFS in Visual Studio 2010. Nu moeten we echter alle uren die we werken bijhouden en bij de juiste taak zetten...

Aangezien we waarschijnlijk een product backlog (Scrum) gaan maken in TFS (lijkt me handig?) zou het erg dubbelop zijn als ik alle taken nog een keer over ga schrijven en elke keer als ik werk m'n uren tellen en achter de juiste taak zetten... Kortom: ik zoek een manier om dit makkelijk te automatiseren zodat ik maar op 1 plek alle taken hoef in te vullen, met een hele simpele knop om bij te houden hoe lang ik daar aan heb gewerkt...

Of je het een goed idee vindt, weet ik niet, maar ik houd persoonlijk alles gewoon bij in een: Excel sheet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 08:28
Mei schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:04:
[...]

Er is geen contract, omdat dit slechts werk van enkele uren is. Voor een paar uur werk een contract afsluiten is stom en onhandig, maargoed, dat moet in de toekomst dan misschien maar 8)7
Als je niet echt een contract contract wilt maar wel een specificatie kan je overwegen een offerte te sturen en die online te laten tekenen. Bijvoorbeeld met MoneyBird: http://moneybird.nl kan je dit: http://www.moneybird.nl/tour/offertes Je kan daar dan bijvoorbeeld vermelden: Werkzaamheden op basis van nacalculatie op basis van uurtarief 80. Tevens kan je eventuele algemene voorwaarden als bijlage toevoegen. Dan doe je het correct maar is het niet zo dwingend, mensen vinden het soms zelf wel hip om online te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 22:46
Qt Framework is wel leuk; spijtig dat het builden zo lang duurt hier (netwerk drives... en die zijn op het moment traag). Een uurtje geleden (om 8u, het is hier in Finland immers een uur later) ging alles nog vlot :(, waarschijnlijk zat toen enkel maar de 6 man van dit lokaal op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:27
Avalaxy schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:58:

Kan je in TFS geen work-items aanmaken, en daarin bijhouden hoeveel uren je eraan besteed hebt ?

edit: ja dus; als je een 'Task' maakt, kan je daar de original effort estimate bijhouden, de remaining, en completed.

Hier intern maakt de 'scrum master' eigenlijk een excel sheet, met daarin de sprint backlog, en alle andere nodige administratie. Eenvoudig & effectief.

[ Voor 13% gewijzigd door whoami op 02-02-2011 09:09 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wij gebruiken Hansoft Project Management voor scrum. Nou heb ik geen ervaring met vergelijkbare tools, maar het is vooral handig dat iedereen (rechten zijn uiteraard in te stellen) tegelijk tasks en de backlog kan editen. Dat gaat met een excel sheet niet echt lukken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 07:47
Je kan vanuit Excel 2010 (weet niet of het met eerdere versies ook kan) je TFS taken bewerken en aanmaken. Deze kan dus direct met TFS gekoppeld worden. Scheelt een hoop tijd en je hebt gelijk een document wat je makkelijk kan gebruiken voor het management.

[ Voor 9% gewijzigd door denyos op 02-02-2011 09:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Mei schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:04:
[...]

Al zorg je alleen maar dat je een mail stuurt, en die bevestigd word. Maar hoeveel verschil zit er dan tussen het tarief dat je nu gerekend hebt, en wat ze willen betalen?

Als ze echt lastig doen, nu gewoon je verlies nemen, en de volgende keer een "hufter" opslag bovenop je tarief doen ( Die je dan natuurlijk eerst moet laten bevestigen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
2) Het werkt perfect.

meteen je aanpassing terug offline halen tot ie betaald!
zit je niet bij een kredietverzekeraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Je kan ze toch in gebreke stellen omdat jij een dienst geleverd hebt en zij niet betalen?

Als je alles netjes hebt bijgehouden, heb je een prima zaak. Aantoonbare communicatie lijkt me hierbij ook belangrijk, goedkeuring op papier (e-mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Baasjes.

Ik zou eerst proberen in gesprek te komen met die persoon ( face to face > telefoon > mail > IM > SMS trouwens ), misschien is zijn probleem wel heel makkelijk op te lossen en het levert waarschijnlijk voor jou een beter resultaat op ( $$ ).

Pas als dat niet lukt ga je met pressiemiddelen aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
farlane schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:41:
Baasjes.

Ik zou eerst proberen in gesprek te komen met die persoon
Eensch
( face to face > telefoon > mail > IM > SMS trouwens )
Dat is natuurlijk afhankelijk van je doel. Maar in dit geval is dat zeker waar. Het is meestal wel verstandig om de gemaakte afspraken meteen na het gesprek wel per mail te bevestigen. Op het moment dat ze er dan geen opmerkingen op maken, dan sta je later bij een eventueel geschil een stuk sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:06

MBV

.oisyn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:30:
Wij gebruiken Hansoft Project Management voor scrum. Nou heb ik geen ervaring met vergelijkbare tools, maar het is vooral handig dat iedereen (rechten zijn uiteraard in te stellen) tegelijk tasks en de backlog kan editen. Dat gaat met een excel sheet niet echt lukken ;)
Oh? Excel 2003 kan dat al, gewoon 'share' ergens aanvinken en elke keer dat je ctrl+s doet zie je de wijzigingen van anderen. Werkte heel handig voor een grote merge-actie die we laatst moesten doen, lijstje changelist-nummers in Excel, iedereen zet zijn naam erachter en klaar.

Iemand bekend met Coverity? Best mooie tool die soms erg tricky fouten vindt. We zijn het hier aan het uitproberen, maar bij de code die we hebben 'geerfd' durven we niet goed aan om dingen te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-10 16:32
Ik ben een forum aan het bouwen, maar nu zit ik vast in het UBB gedeelte. Is het handig om bij het opslaan van het bericht de UBB tags te converteren naar HTML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe gaat excel om met conflicten? Bijv. twee mensen die tegelijkertijd dezelfde cell editen, of tegelijkertijd een nieuwe regel adden in een lijst?

@RambOe: als performance een belangrijk punt voor je is wel ja :)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
RambOe schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:29:
Ik ben een forum aan het bouwen, maar nu zit ik vast in het UBB gedeelte. Is het handig om bij het opslaan van het bericht de UBB tags te converteren naar HTML?
Sla 2 versies op: 1 BBCode-versie en 1 HTML-versie. Eventueel nog een 3e gestripte versie zonder BBCode tags of smileys voor de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
XKCD.com
Stick-figure strip featuring humour about technology, science, mathematics and relationships, by Randall Munroe.
Vaak hilarische cartoons daar overigens, zoals deze recente en veel te herkenbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh ja, ik denk dat iedereen hier wel weet wat XKCD is. De discussie was of de afkorting zelf ergens voor stond. Maar toch bedankt voor de informatie :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:52
Gamebuster schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:40:
[...]

Sla 2 versies op: 1 BBCode-versie en 1 HTML-versie. Eventueel nog een 3e gestripte versie zonder BBCode tags of smileys voor de zoekfunctie.
Uh; wtf? Zorg gewoon dat je base-formaat BBCodes is; zo heeft de user het nou eenmaal ingevoerd. Bij het wegschrijven bak je er HTML van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat zegt hij toch ook :?
.edit: wacht, wat bedoel je met "bij het wegschrijven"? Het versturen naar de client of het opslaan in de database?

[ Voor 70% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2011 14:06 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak