De Devschuur Coffee Corner Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 201 Laatste
Acties:
  • 852.156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
lol :+
Gamebuster schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:44:
[...]

jammer dat de pagina zo mega-groot is. Niet iedereen met een 1920x1200 heeft zijn venster op fullscreen.
Hmm, werkt prima hier. Behalve dat de content door die informatiebalk aan de onderkant loopt en dat er kennelijk geen UTF-8 gebruikt is :P

* Avalaxy is vandaag voor het eerst aan het spelen gegaan met Expression Blend (4)
Werkt toch wel leuk :9

Beetje slepen met wat random dingetjes en voor je het weet heb je een werkende agenda-app geprogseld :)
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/28jg0eo.png

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 26-01-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Avalaxy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:50:
[...]

* Avalaxy is vandaag voor het eerst aan het spelen gegaan met Expression Blend (4)
Werkt toch wel leuk :9

Beetje slepen met wat random dingetjes en voor je het weet heb je een werkende agenda-app geprogseld :)
[afbeelding]
Heb je toevallig nog moeite gehad om Expression Studio te installeren? Ik heb het nu al op twee computers geprobeerd, en op beide krijg ik de melding dat XSetup geen geldige Windows toepassing is. Inmiddels ook al de meeste fixes van het Microsoft forum afgeplukt, maar dat mocht ook niet baten :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Alex3305: Is dat toevallig op een van dezelfde bakken als waar de operator precedences anders zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
alex3305 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:01:
[...]

Heb je toevallig nog moeite gehad om Expression Studio te installeren? Ik heb het nu al op twee computers geprobeerd, en op beide krijg ik de melding dat XSetup geen geldige Windows toepassing is. Inmiddels ook al de meeste fixes van het Microsoft forum afgeplukt, maar dat mocht ook niet baten :N.
Nope, geen problemen mee! Welk OS en welke versie van Expression Studio heb je? En waar heb je hem vandaan? Torrents, MSDN, cd/dvd?

De Visual Studio 2010 Professional(?) van MSDNAA werkt bij mij ook niet onder Windows 7, krijg ik ook een vage error. Ultimate versie gedownload en die werkt wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:10:
@Alex3305: Is dat toevallig op een van dezelfde bakken als waar de operator precedences anders zijn? :+
:+
Avalaxy schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:29:
[...]

Nope, geen problemen mee! Welk OS en welke versie van Expression Studio heb je? En waar heb je hem vandaan? Torrents, MSDN, cd/dvd?

De Visual Studio 2010 Professional(?) van MSDNAA werkt bij mij ook niet onder Windows 7, krijg ik ook een vage error. Ultimate versie gedownload en die werkt wel prima :)
Gewoon een legale MSDN:AA versie. Ik zag dat meer mensen er last van hadden en de enige oplossing die blijkbaar zou moeten werken is het gehele .net Framework opnieuw installeren. En met het gehele bedoel ik dan alles vanaf .net 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
alex3305 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 01:07:

[...]

Gewoon een legale MSDN:AA versie. Ik zag dat meer mensen er last van hadden en de enige oplossing die blijkbaar zou moeten werken is het gehele .net Framework opnieuw installeren. En met het gehele bedoel ik dan alles vanaf .net 2.0.
Hmm, er is iets met die versies van MSDNAA. Ik heb een klasgenoot er ook al over gehoord... Ik zal morgen op school even informeren of iemand een oplossing weet (iemand had een oplossing... Was wel voor VS2010, maar mogelijk ook voor Expression).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Visual Studio 2010 (zowel Professionel als Ultimate) draaien hier als een zonneschijn. Het was ook voor het eerst dat ik zo'n foutmelding tegenkwam. Meestal installeren Microsoft producten toch wel redelijk goed hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even wat voorgeschiedenis:
10 Things I Learned from the jQuery Source
11 More Things I Learned from the jQuery Source
Allebei zéker 't bekijken waard.

Zeker wanneer je de tweede hebt gezien (vanaf 17:55, en als je ongeduldig bent 24:16) zal hetvolgende je waarschijnlijk net zo amuseren als 't mij deed: http://proj.jetless.org/AWESOME-TIME/ :D _O- Dit wordt geheid de nieuwe hampsterdance :P

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 27-01-2011 03:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Qua inhoud inderdaad erg goed!

Maar op de 1 of andere manier stoor ik me aan z'n manier van praten. Mag wel wat meer tempo in imho. Maar dat is uiteraard gewoon smaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 27-01-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:57

defcon84

Multipass?

(jarig!)
http://megaswf.com/serve/102223/

een soort auto generator, die elke generatie een beetje anders wordt, om zo de best auto te vinden voor je random gegenereerde track..

je kan niets doen dan kijken hoe ie evolueert, maar toch is het enorm verslavend :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AXYfF.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K4fPu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EsbfW.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8vMDv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
RobIII schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 03:11:
Zeker wanneer je de tweede hebt gezien (vanaf 17:55, en als je ongeduldig bent 24:16) zal hetvolgende je waarschijnlijk net zo amuseren als 't mij deed: http://proj.jetless.org/AWESOME-TIME/ :D
WTF MIJN OGEN X_X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Ziet er uit als iets wat op basis van genetic algorithms is gemaakt 8) awesome

@hieronder: * kuch * had nog niet echt verder gekeken dan de animatie zelf 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Laurens-R op 27-01-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Laurens-R schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Dat denk ik ook!
This file was uploaded on Jan. 21, 2011, 7:07 a.m. and has been viewed 487561 times.
Description: Genetic Algorithm used to build a car with the Box2D physics library. The colors show the crossover and mutation for each member of the population.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

.oisyn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:09:
Is er geen 3rd party solution voor distributed builds voor Java? Onze C++ builds worden gedistribueerd over een stuk of 20 threads binnen het kantoor :). Scheelt wel dat C++ code met z'n aparte translation units een stuk makkelijker in parallel te compilen is.
Wij zijn een plan aan het opstellen om ons c++ project ook gedistribueerd te gaan bouwen. Kan je misschien iets meer zeggen over jullie oplossing? Wij werken onder de GNU toolchain en we evalueren momenteel distcc icm ccache.

[ Voor 38% gewijzigd door Andre-85 op 27-01-2011 12:54 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Andre-85 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:53:
[...]

Wij zijn een plan aan het opstellen om ons c++ project ook gedistribueerd te gaan bouwen. Kan je misschien iets meer zeggen over jullie oplossing? Wij werken onder de GNU toolchain en we evalueren momenteel distcc icm ccache.
We/Ze gebruiken Incredibuild en het werkt ook prima in combinatie met VS en de PS3 en 360 compilers. Nou is de PS3 compiler wel een (verouderde) versie van GCC maar Incredibuild werkt enkel onder Windows.

[ Voor 10% gewijzigd door PrisonerOfPain op 27-01-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:24

Hoogie2004

Whohooooo

defcon84 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:58:
http://megaswf.com/serve/102223/

een soort auto generator, die elke generatie een beetje anders wordt, om zo de best auto te vinden voor je random gegenereerde track..

je kan niets doen dan kijken hoe ie evolueert, maar toch is het enorm verslavend :p

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]
Heb em even aangezet, straks maar eens kijken wat ie ervan bakt.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
PrisonerOfPain schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:57:
[...]

We/Ze gebruiken Incredibuild en het werkt ook prima in combinatie met VS en de PS3 en 360 compilers. Nou is de PS3 compiler wel een (verouderde) versie van GCC maar Incredibuild werkt enkel onder Windows.
Dat is wel een mooi systeem idd. Maar de naam Incredibuild doet me altijd aan het stukje crapware "IncrediMail" denken :X

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Hoogie2004 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:07:
[...]

Heb em even aangezet, straks maar eens kijken wat ie ervan bakt.
Had em hier ook even een kwartier lopen. Er zitten nog wat fouten in zoals ook in de comments wordt aangegeven. Soms stopt die voortijdig een 'auto', terwijl deze dus nog rijdt, waarbij de score zeker nog hoger had kunnen gaan en die dus misschien net wel mee zou zijn genomen in de set geschikt voor mutatie enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Laurens-R schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:46:
[...]

@hieronder: * kuch * had nog niet echt verder gekeken dan de animatie zelf 8)7
Het lijkt er inderdaad op dat er iets met GA's worden gedaan. De vraag is alleen wat. Het doel van GA's is dat na elke iteratie (cyclus) de oplossing (in dit geval het autootje) beter wordt. Dat is bij mij duidelijk niet het geval als ik programmaatje een tijdje laat lopen. Af en toe wordt er een enigszins goede oplossing gevonden. De fitness van deze oplossing zou dan hoog moeten zijn waardoor deze met een grotere kans wordt uitgekozen voor crossover (en mutatie).
Misschien verbeteren de oplossing niet echt omdat de mutatiekans wel erg hoog staat (standaard 5%), dit is typisch rond de 0.1% a 1%.

Desalniettemin een leuk idee :)

@Defcon84: Toevallig maandag tentamen Kennissystemen gemaakt? :P

[ Voor 3% gewijzigd door monnick op 27-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Apart.. want ik zag na elke generatie duidelijk verbetering in het auto ontwerp terug komen.

(Pas bij generatie 6 overigens dat dit echt overduidelijk werd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:24

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb de mutatie op 1% staan, en dat lijkt wel op te schieten.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bij mij bleef ie hangen rond een autootje met een wiel voor en een staart achter (en een klein lullig wieltje bovenop). De staart achter voorkomde dat hij achterover sloeg. Deze had in het begin toevallig een goede score en dus borduurde hij daarop voort. Maar het blijft een inherent slecht design. Heb 'm maar opnieuw gestart :P.

.edit: damn blijkbaar stopt de simulatie als je 'm wegklikt :/
.edit2: oh, ik denk dat dat aan Chrome ligt. Als ik 'm in een tab in een losse window draai dan blijft ie wel doorgaan.
Caelorum schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:36:
[...]

Had em hier ook even een kwartier lopen. Er zitten nog wat fouten in zoals ook in de comments wordt aangegeven. Soms stopt die voortijdig een 'auto', terwijl deze dus nog rijdt, waarbij de score zeker nog hoger had kunnen gaan en die dus misschien net wel mee zou zijn genomen in de set geschikt voor mutatie enz.
Volgens mij is dat geen bug. Hij pakt de hoogste score van de vorige generatie, en hij stopt een auto zodra hij meer dan 2x zoveel scoort. Dit is het getal tussen haakjes.

Nu lijkt hij idd veel betere auto's te genereren (mutatie 1%, daarnet had ik 5%). Toen bleef ie steeds steken op 25 (generatie 15), nu zit hij bij generatie 4 al op 100. Maar goed, geluk is natuurlijk ook een belangrijke factor :)

[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 27-01-2011 14:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Laurens-R schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:00:
[...]

Qua inhoud inderdaad erg goed!

Maar op de 1 of andere manier stoor ik me aan z'n manier van praten. Mag wel wat meer tempo in imho. Maar dat is uiteraard gewoon smaak.
Ja, hij gaat erg langzaam. Ik heb 'm gewoon open terwijl ik andere dingen doe :P

Maar aan de andere kant; het is wel duidelijk voor mensen die het niet 1-2-3 snappen.

@video@30:40 moeilijk he, enkele getallen tussen 20 en 80 bedenken :9
@video@32:20 haha, wat een gast. Die lach als die plaatjes over die jQuery pagina komen

[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 27-01-2011 14:59 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
haha nu heb ik iedereen hier ook al hooked aan die kut simulator!
hij is te verslaven! krijg niet veel werk meer gedaan sinds ik 'm gevonden heb :D

en ja, die voortijdige 'stop' is een feature, geen bug :)
en in meeste gevallen zit je rond Gen 20 al op je top en wordt je highscore afgevlakt
je zwarte score (gemiddelde van alle autootjes van 1 gen) wordt wel nog hoger omdat alle auto's leren van de goede auto's :)
monnick schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:39:
@Defcon84: Toevallig maandag tentamen Kennissystemen gemaakt? :P
haha nee hoor :) ik heb al 5 jaar geen tentamen gemaakt
(officieel heb ik nog nooit een tentamen gemaakt, want dat woord gebruiken we in .BE niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zit nu in een lokaal maximum op generatie 23. De wielbasis is veel te kort waardoor ze op een bepaald punt allemaal achterover vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mij begint 'ie te lijken op een ligfiets :D
Heb inmiddels een keer of 4 a 5 tot ~ gen 15 laten lopen maar op een gegeven moment is 't een dood spoor...

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 27-01-2011 16:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
.oisyn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:20:
Ik zit nu in een lokaal maximum op generatie 23. De wielbasis is veel te kort waardoor ze op een bepaald punt allemaal achterover vallen.
dan maar hopen dat ie een staart groeit :)
RobIII schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:24:
Bij mij begint 'ie te lijken op een ligfiets :D
Heb inmiddels een keer of 4 a 5 tot ~ gen 15 laten lopen maar op een gegeven moment is 't een dood spoor...
als je 'm laat gaan komt ie er wel door meestal
maar er is altijd wel ergens een 'trap' ja..

oja, ik wil screenshots zien!! :9~
dit is mijn laatste creatie :)
wat het ook moge zijn
een stier mss :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k49GZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
defcon84 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:42:
als je 'm laat gaan komt ie er wel door meestal
Uiteraard (nou ja, waarschijnlijk) ja. Ik heb alleen als ik een tijdje heb zitten staren gewoon te snel iets van "dat wordt niks meer" en dan begin ik opnieuw :+ PEBKAC :P

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan ook tijdelijk even de mutation rate heel hoog zetten, voor een "frisse wind" zogezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
/b/ heeft het spel ook gevonden zo te zien

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gju3H.png

Beste die ik heb gezien op 4chan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9mWPU.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 27-01-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Grappig, ik heb een stukje in de weg die echt heel hobbelig is en waar autotjes steeds achterover slaan. Nu het een tijdje draait is het zo geevalueerd dat autootjes een redelijk rond dak hebben waardoor ze een keer omver rollen en dan door kunnen rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 08:53
Wat ik me zo eigenlijk afvraag, zitten hier nou eigenlijk veel mensen van HS Zuyd heerlen Informatica? :+

Zie zo vaak posts langskomen waar ik iets heb van... dat moet er haast eentje van de opleiding zijn xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elnaeth schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:15:
Wat ik me zo eigenlijk afvraag, zitten hier nou eigenlijk veel mensen van HS Zuyd heerlen Informatica? :+

Zie zo vaak posts langskomen waar ik iets heb van... dat moet er haast eentje van de opleiding zijn xD
lang, lang geleden :)

(leerde daar nog std C en Oracle & Clipper en Novell !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Zonder de visuele klep zou de simulatie veel sneller kunnen. Kun je die bij dat (of soortegelijke programmas) uitzetten om na een paar duizend generaties nog eens te bekijken wat het geworden is? (verkapt wie geeft zijn computer deze nacht op om generatie 1000 te zien?)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 22:50
Ik had nu 1 generatie die een stuk verder kwam dan de andere (300 vs 200), maar op de een of andere ongelukkige manier heeft hij hem weer verloren en blijf ik nu rond de 200 hangen. Wat is eigenlijk de beste mutation rate? Ik heb hem nu op 2% staan, maar dat schiet niet heel erg op. Toen ik hem een keer op 20% had staan ging hij alleen maar achteruit...
roy-t schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:33:
Zonder de visuele klep zou de simulatie veel sneller kunnen. Kun je die bij dat (of soortegelijke programmas) uitzetten om na een paar duizend generaties nog eens te bekijken wat het geworden is? (verkapt wie geeft zijn computer deze nacht op om generatie 1000 te zien?)
Het is Flash, dat draait zo lastig op een server. Zal is kijken of ik morgen een ubuntu vm kan opzetten om het draaien, ben wel benieuwd wat er uit komt. Hij kan sowieso nog een stuk sneller door de CPU meer te belasten, dat is nu 25% op 1 van m'n 4 cores en de rest is idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Ik zit nu in het derde jaar van mijn hbo-opleiding Informatica. Voor de minor die ik vanaf het begin van volgend studiejaar moet volgen, ben ik aan het kijken naar mogelijkheden buiten de opleiding om. Nu heb ik al gezien dat de Universiteit Utrecht een minor aanbiedt die speciaal gericht is op hbo-studenten: Informatica voor hbo-studenten.

Ik vroeg me af of jullie toevallig andere, soortgelijke minoren kennen. Advies over totaal andere, maar wel op Informatica aansluitende minoren is ook welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
roy-t schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:33:
video-kwaliteit op laag zetten? Denk zelf niet dat het zal werken; de simulatie lijkt een vaste snelheid te hebben, anders zou-ie continue op 100% CPU-load zitten.

Ik las op 4chan dat ze via een cheat-engine voor flash-games de simulatie hebben weten te versnellen. Hoeveel ervan waar is weet ik niet.

+ lol:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ct3Ef.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 28-01-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hmmm mijn auto evolueert niet echt... Hij is nu zo ge-evolueert dat hij over een bepaalde stuk kan... alleen wanneer hij dan nog verder evolueert kan hij een eerdere stuk gedeelte van het parcour niet aan en evolueert hij zeg maar weer terug zodat hij het wel weer haalt... en zo herhaalt het zich steeds... niet echt evolutie dus imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
mijn resultaat van vannacht.. :)
valt wel op, hoe verder geëvolueerd, hoe smaller het chassis wordt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N688w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1F33R.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door defcon84 op 28-01-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

defcon84 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:42:
mijn resultaat van vannacht.. :)
valt wel op, hoe verder geëvolueerd, hoe smaller het chassis wordt.

[afbeelding]

[afbeelding]
Lijkt me op zich wel een grappige engine om een spelletje te maken waarbij je zelf je autootje moet samenstellen en dan los kunt laten op het parcours. Soms gebeuren er best grappige dingen met die auto zoals bijvoorbeeld een salto maken en doodleuk doorrijden :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:46

Haan

dotnetter

Bij mij wordt er nu steeds een soort drag-racing wagen gespawned, wat op zich nog vrij aardig lijkt te werken, maar rijdt erg langzaam. Het andere dominante model heeft twee gelijke wielen en staat op hoge poten, dus blijft niet snel hangen op een heuveltje. Deze racet door het level, dus hopelijk evolueert het meer naar dat model.

edit:
plaatje erbij

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yAbbjEMLMiVW81OYafX9eNay/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door Haan op 28-01-2011 09:11 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
220 generaties aan evolutie
en dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NoFHj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
defcon84 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:15:
220 generaties aan evolutie
en dan krijg je zoiets:
[afbeelding]
Het ziet er misschien niet uit, maar de vraag is natuurlijk hoe ver dat ding komt. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
.Gertjan. schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:59:
[...]

Lijkt me op zich wel een grappige engine om een spelletje te maken waarbij je zelf je autootje moet samenstellen en dan los kunt laten op het parcours. Soms gebeuren er best grappige dingen met die auto zoals bijvoorbeeld een salto maken en doodleuk doorrijden :D
Bestaat zoiets niet al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:40

alienfruit

the alien you never expected

Heh bah, ik moet content van een andere site/database importeren alleen heb ik geen flauw benul hoe je de encoding kan achterhalen van een string in PHP. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Tja, dat evolutiespelletje, je kan wel voorspellen wat het beste werkt: Wielen dicht bij elkaar, klein chassis ertussen dat aan geen kant uitsteekt.

Dan is het gewoon wachten tot zoiets gegenereerd wordt...

Zeg maar zo'n racewagentje van vroeger dat ook salto's kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maethor2
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
alienfruit schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:36:
Heh bah, ik moet content van een andere site/database importeren alleen heb ik geen flauw benul hoe je de encoding kan achterhalen van een string in PHP. Iemand enig idee?
Zoiets misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
alienfruit schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:36:
Tja het is sowieso nogal kansloos om achteraf de encoding te gaan bepalen, als die informatie niet afgesproken/meegeleverd word, dan kun je niet beter doen dan een best-guess op basis van welke encoding het meeste tekens die je verwacht oplevert.

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 28-01-2011 10:54 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 20:16

Matis

Rubber Rocket

FUUUU, na bijna 200 generations is mijn flash-player gecrashed :'(

Damn you Ubuntu

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 12:35

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Dat ding doet me een beetje denken aan dat Coconut Run spelletje. Helaas hebben ze dat offline gehaald omdat de marketing campagne voorbij is :(

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aah, mb_convert_encoding() icm mb_detect_encoding() werkt prima. Verder nooit geweten dat de browser gewoon de encoding van de output gebruikt totdat het de <meta>-tag tegenkomt die de charset veranderd. Zometeen toch eens aan een collega vragen waarom we de charset nietmeesturen met de content-type in de header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
MueR schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:11:
Dat ding doet me een beetje denken aan dat Coconut Run spelletje. Helaas hebben ze dat offline gehaald omdat de marketing campagne voorbij is :(
Related.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Matis schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:03:
FUUUU, na bijna 200 generations is mijn flash-player gecrashed :'(

Damn you Ubuntu Adobe Flash binaries for Linux

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
Java:
1
sb.append(targetPage.contains("?") ? "&" : "?") // ??&:?

vind ik leuk.

Overigens is dat flash spelletje / evolutie ding niet eens zo heel vernieuwend oid, zat vele jaren geleden al te spelen met een spel / simulatie dat heete Darwin Pond, had je grappige beestjes (in de vorm van een paar lijntjes) die door een poel zwemden om eten te verzamelen en te reproduceren. Heel rustgevend, :+.

En wat te denken van dat ene spel met die euh. Gremlins? Furry beestjes die je moest slaan als baas zijnde. Kwam ik nooit zo ver mee, helaas, beesten kon ik niet aan het verstand krijgen dat ze moesten gaan eten :+.

Edit: Hierbij mijn contributie voor de ontwikkeling van een nieuwe taal: de "I dunno lol"-operator. Syntax:

code:
1
X ¯\(°_o)/¯ Y

Uitkomst: X of Y. Welke? I Dunno, lol.

[/random]

Edit 2: Hihi, alle .jar files van De Software uitgepakt met winrar en batch-decompilen maar, ;D. Je moet toch wat, als de debugger niet werkt en de documentatie ontbreekt of op zijn minst half en brak is.

[ Voor 25% gewijzigd door YopY op 28-01-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wat een bagger zeg... ISO-8591-1 ondersteunt geen en/em dashes ik converteer alles wel naar html entities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 18:43

RayNbow

Kirika <3

YopY schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:35:
Edit: Hierbij mijn contributie voor de ontwikkeling van een nieuwe taal: de "I dunno lol"-operator. Syntax:

code:
1
X ¯\(°_o)/¯ Y

Uitkomst: X of Y. Welke? I Dunno, lol.
Het idee van Ambiguous Choice is echter niet nieuw. :p

Edit:
Okay, hier is een poging in Haskell... Ik kan de preciese operator niet namaken (haakjes zijn al gereserveerd en de underscore is geen operatorsymbool), maar hij lijkt er een beetje op:

Haskell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
{-# LANGUAGE GeneralizedNewtypeDeriving #-}
import System.Random (newStdGen)
import System.Random.Shuffle (shuffle')

newtype Amb a = Amb [a] deriving (Show,Monad)

a ¯\°~°/¯ b = Amb [a,b]

runAmb :: Amb a -> IO a
runAmb (Amb xs) = do
  gen <- newStdGen
  return . head $ shuffle' xs (length xs) gen

simply = return :: a -> Amb a

----------------------------------------------

test = do
  x <- simply 1
  y <- simply 2
  z <- simply 3
  a <- x ¯\°~°/¯ y
  b <- y ¯\°~°/¯ z
  simply (a+b)

ghci> runAmb test
4
ghci> runAmb test
4
ghci> runAmb test
3

[ Voor 54% gewijzigd door RayNbow op 28-01-2011 13:24 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Bedankt, daar gaat mijn productiviteit :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.Gertjan. schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:53:
[...]

Precies... Alhoewel ik al vast zit bij de eerste triangle :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 16:46
[...]

BtM909 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:21:
[...]

Sluit me daarbij aan :P al ben ik al voorbij de triangle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
Devilly schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:18:
[...]

Het ziet er misschien niet uit, maar de vraag is natuurlijk hoe ver dat ding komt. O-)
Die kwam iig nergens :p 0.5 ofzow :)
[...]

zelfde hier :(

doet me denken aan The Incredible Machine van vroeger, maar dan iets simpler, en minder tools :)
DAT was echt een vet spel!

edit:
The tank hits the wall! :)
http://www.fantasticcontraption.com/?designId=11399996

[ Voor 7% gewijzigd door defcon84 op 28-01-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:56
BtM909 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:21:
[...]
Ik heb een driehoek gemaakt met die rode blok :).

"The Wall" heb ik wel moeite mee gehad. Uiteindelijk dit design gemaakt en het werkt :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
Styxxy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:07:
[...]

"The Wall" heb ik wel moeite mee gehad. Uiteindelijk dit design gemaakt en het werkt :D.
nice :)
ik had een soort rubsbanden gemaakt :)

meteen een design dat ook werkt voor 'up the stairs'
http://www.fantasticcontraption.com/?designId=11400018

[ Voor 12% gewijzigd door defcon84 op 28-01-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Even pimpen met m'n nieuwe setup (en schandalige crosspost uit het show je werkplek topic):
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/346tlad.jpg
Nu nog een SSD en dan hoort m'n manager me voorlopig niet meer ;)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
AH ijsthee > Fanta.

Maar Fanta is wel OK, 2e keuze als ijsthee op is.

[ Voor 58% gewijzigd door Gamebuster op 28-01-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
sig69 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:38:
Even pimpen met m'n nieuwe setup (en schandalige crosspost uit het show je werkplek topic):
[afbeelding]
nice :-)
jij komt idd weer een jaartje verder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[afbeelding]
Netjes :)
Nu ook nog een mooi toetsenbord ;)

Oh en natuurlijk budget om de SSD te vervangen wanneer die kapot gaat. Lees bij veel mensen dat ze snel kapot gaan. Kan ook aan de personen liggen natuurlijk.

Ben nu bezig m'n Sharepoint weblog in Orchard te plaatsen. Vind het wel een super CMS (tot nu toe). Jammergenoeg moet ik nu zelf een export voor Sharepoint schrijven om daar een valide BlogML bestand uit te krijgen.
Gelukkig heb ik weinig followers (en dus comments) op m'n blog, dus dat maakt het iets eenvoudiger :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Specs or GTFO :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Styxxy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:07:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dYxaY.png

Deze heb ik gebruikt bij junkjard en die muur. Had eerst allerlei andere dingen geprobeerd, maar toen dacht ik aan een tank en dacht ik: als ik nou eens een tank namaak. Werkt dus prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
Jan_V schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:52:
[...]

Oh en natuurlijk budget om de SSD te vervangen wanneer die kapot gaat. Lees bij veel mensen dat ze snel kapot gaan. Kan ook aan de personen liggen natuurlijk.

Ben nu bezig m'n Sharepoint weblog in Orchard te plaatsen. Vind het wel een super CMS (tot nu toe). Jammergenoeg moet ik nu zelf een export voor Sharepoint schrijven om daar een valide BlogML bestand uit te krijgen.
Gelukkig heb ik weinig followers (en dus comments) op m'n blog, dus dat maakt het iets eenvoudiger :)
ik werk thuis al 1.5 jaar met men postville, en ie leeft nog steeds gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Damn, "Up the hump" is best lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
MueR schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:30:
4 wieletjes aan elkaar, dan kruipt ie er wel over..
ik ben gestopt bij 4 balls..
die krijg ik echt niet klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
defcon84 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:40:
[...]

4 wieletjes aan elkaar, dan kruipt ie er wel over..
ik ben gestopt bij 4 balls..
die krijg ik echt niet klaar..
ik heb een soort van lopende band gemaakt van een hele rits gele balletjes onder en evenveel paarsen er net boven. daarna lukt het me niet meer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jan_V schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:52:
[...]

Wat is er mis met een logitech ultra-x? Ik vind ze heerlijk
2x Dell 30" (2560x1600). Exacte type is me onbekend

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
kaesve schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:49:
[...]

ik heb een soort van lopende band gemaakt van een hele rits gele balletjes onder en evenveel paarsen er net boven. daarna lukt het me niet meer :o
ja had ik ook.. maar de laatste duwde alles verder
dus er gingen er 3 in, en de laatste bleef mooi rondjes draaien :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://8bit-world.nl/pic.png
(ondertussen ook lvl 16 en 21 gehaald..)

[ Voor 27% gewijzigd door kaesve op 28-01-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
sig69 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:52:
[...]

Wat is er mis met een logitech ultra-x? Ik vind ze heerlijk

[...]

2x Dell 30" (2560x1600). Exacte type is me onbekend
Dat kan, is alleen zo klein in vergelijking met de monitoren :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar weer eens gaan solliciteren voor een software engineer functie. Weet iemand nog een leuk bedrijfje in Enschede? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
// Hoe het niet moet...
for(var i=0; i<100; i++)
{
    var id = i;
    setTimeout(function()
    {
        //"id" is hier altijd 100!
    }, 100);
}

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// Hoe het wel moet.
for(var i=0; i<100; i++)
{
    (function(id)
    {
        setTimeout(function()
        {
            //"id" is hier correct!
        }, 100);
    })(i);
}

2 dagen gekloot met een bug ten gevolge van bovenstaande fout; bug leek puur random voor te komen en was de oorzak van talloze andere vage bugs, dus zat echt overal te zoeken voordat ik 'm eindelijk had gevonden :9

Al ervaring met deze Javascript-humor, maar toch had ik de fout weer gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 29-01-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gamebuster: Dat is ook niet zo heel gek natuurlijk, ken je variable scopes... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

ReSharper had in C# om access to modified closure geklaagd waarschijnlijk :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:57:
@Gamebuster: Dat is ook niet zo heel gek natuurlijk, ken je variable scopes... :+
Ja, ik ben van C++/Java gewent dat als je een variable aanmaakt voor of in een loop, dat-ie daar ook in blijft. Bij Javascript/PHP is dat echter niet zo. Ik weet dat wel, maar ik denk er niet altijd aan.

Overigens, nadat ik die bug had opgelost vond ik exact dezelfde fout op nog een andere plek in mijn code. Extra opletten dus voortaan bij loops.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 29-01-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:27
MueR schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:30:
Gisteravond zat ik even vast bij 'Up The Hump', nu na 2x proberen is het gelukt.
'Mission To Mars', daar zie ik me echter niet direct beginnen aan ...

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
whoami schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:02:
[...]

Gisteravond zat ik even vast bij 'Up The Hump', nu na 2x proberen is het gelukt.
'Mission To Mars', daar zie ik me echter niet direct beginnen aan ...
'Mission to mars' is ook niet zo moeilijk als je even logisch nadenkt (als je wel eens een docu over ruimtevaart gezien hebt kun je weten hoe deze op te lossen is).

Ik ben gestopt toen ik "Big ball" tegenkwam, toen werd het tijd om weer eens aan het werk te gaan (gisteren) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 01:41
defcon84 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:58:
Is nu ook een nieuwe versie van: http://www.boxcar2d.com/
De uitleg erbij is ook wel interessant. :)
En eigenlijk is het een rip-off hiervan: http://www.qubit.devisland.net/ga/

('t Wordt hier onderhand meer een flash games topic dan een coffee corner, trouwens...)

[ Voor 16% gewijzigd door Soultaker op 29-01-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

is niet lief

Die v2 is beter, kan je die kansloze karretjes die voortsukkellen iig afschieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Parse error: parse error, expecting `T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM' in H:\Wamp\www\***\***.php on line 462
Uh... wat? Blijkt de vergeten $ te zijn in
PHP:
1
foreach ($somearray as id => $name) {

Schijnbaar is het Hebreeuws, maar de logica van een Hebreeuwse naam terwijl de rest gewoon Engels is ontgaat me een beetje. Leek me nog niet genoeg voor in "slechte programmeervoorbeelden" gepost, maar wilde het de mensen hier toch niet onthouden :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:01
Je hebt wel vaker een Hebreeuwse error in PHP, waarom, geen idee :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Gamebuster schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:43:
JavaScript:
1
...

2 dagen gekloot met een bug ten gevolge van bovenstaande fout; bug leek puur random voor te komen en was de oorzak van talloze andere vage bugs, dus zat echt overal te zoeken voordat ik 'm eindelijk had gevonden :9

Al ervaring met deze Javascript-humor, maar toch had ik de fout weer gemaakt.
Tijd geleden heb ik hier ook mee gezeten; het getal bleek altijd het zelfde te zijn. Uiteindelijk
opgelost door setTimeout een extra parameter mee te geven, die het vervolgens weer doorgeeft aan de volgende functie. Je moet het maar net weten, de hidden features van js.

JavaScript:
1
2
3
4
5
for(var i = 0; i < 3; i++) {
    setTimeout( function(id){
        alert(id);
    }, 100, i); // 'i' als extra parameter van setTimeout
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ZpAz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:33:
Je hebt wel vaker een Hebreeuwse error in PHP, waarom, geen idee :)
Nou ik zie in ieder geval nooit Hebreeuwse errors. Alleen die operator heeft een Hebreeuwse naam.
In PHP, the scope resolution operator is also called Paamayim Nekudotayim (Hebrew: פעמיים נקודתיים‎, pronounced [paʔaˈmajim nəkudoˈtajim]), which means "twice colon" or "double colon" in Hebrew.
Wikipedia: Scope resolution operator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:06
ZanderZ schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:57:

Schijnbaar is het Hebreeuws, maar de logica van een Hebreeuwse naam terwijl de rest gewoon Engels is ontgaat me een beetje.
De ontwikkelaars van php (Zeen & Andi) komen zelf uit Israel, en besloten is dit (als laatste aandenken) in php in 't Hebreeuws te houden. Zo af en toe heb dan weer een Amerikaan die te eigenwijs 1 woord "buitenlands" te lezen, maar onder het mom van "is nostalgie, houden we" zijn die vaak vrij snel uitgepraat.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ZanderZ schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:57:
Parse error: parse error, expecting `T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM' in H:\Wamp\www\***\***.php on line 462

Uh... wat? Blijkt de vergeten $ te zijn in
PHP:
1
foreach ($somearray as id => $name) {

Schijnbaar is het Hebreeuws, maar de logica van een Hebreeuwse naam terwijl de rest gewoon Engels is ontgaat me een beetje. Leek me nog niet genoeg voor in "slechte programmeervoorbeelden" gepost, maar wilde het de mensen hier toch niet onthouden :)
Haha, die heb ik ook eens gehad :P

Ik had echt zoiets van: WTF is een "PAAMAYIM NEKUDOTAYIM" :9

In PHP, the scope resolution operator is also called Paamayim Nekudotayim (Hebrew: פעמיים נקודתיים‎, pronounced [paʔaˈmajim nəkudoˈtajim]), which means "twice colon" or "double colon" in Hebrew.
The name was introduced in the Israeli-developed[1] Zend Engine 0.5 used in PHP 3. Although it has been confusing to many developers, it is still being used in PHP 5, as in this sample error message:

Wikipedia: Scope resolution operator

[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 29-01-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

(jarig!)
http://www.boxcar2d.com/

Nieuwe versie van de Genetic Car Algorithm :)
nu kan je je wat meer instellingen doen :)

edit:
Soultaker was me voor :z

[ Voor 14% gewijzigd door defcon84 op 31-01-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik blijf het vreemd vinden dat PHP gemaakt door Isrealiërs geen fatsoenlijk unicode ondersteund heeft vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
wat zijn de meningen over een variabelenaam als (bijvoorbeeld) Δz, voor delta zoomlevel? ik vraag me af of mensen dat gebruiken. zelf vind ik het wel elegant, omdat Δ een duidelijke betekenis heeft en ik dus direct weet wat er in de variabele is opgeslagen. en daarbij, als een taal het gewoon support, waarom zou je het niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Zelf zou ik gewoon deltaZ gebruiken, geen onderbouwing, maar ik denk dat het makkelijker leest ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Qua leesbaarheid maakt het niet zoveel uit, eerder qua typwerk. Ik heb geen idee hoe ik een delta-teken in moet typen. :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
die map je natuurlijk gewoon op een key die je anders toch niet gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
defcon84 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 01:25:
http://www.boxcar2d.com/

Nieuwe versie van de Genetic Car Algorithm :)
nu kan je je wat meer instellingen doen :)
Wat doet frequency?
kaesve schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:00:
wat zijn de meningen over een variabelenaam als (bijvoorbeeld) Δz, voor delta zoomlevel? ik vraag me af of mensen dat gebruiken. zelf vind ik het wel elegant, omdat Δ een duidelijke betekenis heeft en ik dus direct weet wat er in de variabele is opgeslagen. en daarbij, als een taal het gewoon support, waarom zou je het niet gebruiken?
Ik vind het kut, moet ik telkens dat tekentje gaan zitten kopiëren omdat ik niet weet hoe ik zo'n ding maak met mn toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
kaesve schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:00:
tekenset gezeik als je je broncode opent in een andere editor?

Ik vind er in ieder geval niets elegants aan; ik zou er enkel afgeleid door raken.

Pagina: 1 ... 103 ... 201 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep, niet als vraagbaak