Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je het over hetzelfde. Maar bij jou issie schijnbaar goedkoper (??)

Wat ik wou zeggen is dat er nog geen testresultaten van gebruikers beschikbaar zijn. Anyhoe, voor 50 USD heb ik hem besteld.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Stom van mij, verkeerde link geplakt. Ik bedoelde eigenlijk deze thread: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RickV. schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:15:
[...]

Dat is toch simpelweg opgelost met een receiver met lipsync?
Als die optie op je receiver zit wel ja, maar helaas is mijn receiver al wat ouder en een dergelijke instelling ben ik nooit tegengekomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
geerten schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:46:
Stom van mij, verkeerde link geplakt. Ik bedoelde eigenlijk deze thread: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31721
No spang...

Had die thread ook gezien. Maar zoals je daar zelf ook al een beetje aangeeft: het is eigenlijk toeval dat dat werkt en het is onzeker of deze drivers in toekomstige firmware nog opgenomen zullen zijn.
Iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij/zij aan gaat schaffen, maar ik speel het maar op save.
(ik moet wel zeggen dat de kosten voor mij beperkt blijven tot USD 50 plus USD 5,95 verzendkosten naar Miami. Als ik in NL zou zitten had ik hem denk ik nu nog niet besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:48
Ik heb een Oppo dv 981hd dvd speler, welk bekend staat om zijn goede upscaler (Faroudja). Heeft iemand enig idee of de scaler van C200 van enige kwaliteit is? C200 icm een interne hdd lijkt mij geweldig, maar ik zou het zonde vinden als de beeldkwaliteit achteruit zou gaan als ik een dvd wilt bekijken met de C200 vanaf een intern hdd. Ik ben niet van plan een BD/DVD rom in te bouwen in de C200, als ik hem zou halen. Het gedoe met DVD's branden heb ik nu wel een beetje gehad en wil nu overstappen naar een bekwame mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peet73 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:37:
[...]

Ik ga proberen direct bij Popcornhour te bestellen, de lage dollarkoers is gewoon TE interessant :)

Update: besteld voor 242 eurotjes
Invoerrechten + Douanekosten + BTW op "totale bedrag". Ben je daar zeker van dat dit goedkoper uitkomt? Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als je het tegen de 350 euro zet die Nederlandse winkels vragen ben je inderdaad goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Is het beeldkwaliteit van deze popcornhour of de oudere versie beter dan wat je bijvoorbeeld uit een HTPC kan krijgen?

Zit namelijk in dubio of ik een HTPC neem die kan opnemen/afspelen tegelijk en gedownloade content kan afspelen. (wat +- 600eu kost) of een Humax 5050c + dvd speler + popcorn. Wat zou een betere overweging zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 13:48

Robinski76

The one and only

Dark0z schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:12:
Is het beeldkwaliteit van deze popcornhour of de oudere versie beter dan wat je bijvoorbeeld uit een HTPC kan krijgen?

Zit namelijk in dubio of ik een HTPC neem die kan opnemen/afspelen tegelijk en gedownloade content kan afspelen. (wat +- 600eu kost) of een Humax 5050c + dvd speler + popcorn. Wat zou een betere overweging zijn?
Humax 5050c (goedkoopst ongeveer 320 euro incl verzend)
dvd-speler (paar tientjes qua aanschaf)
Popcorn (350 euro, ik ga tenminste uit van de C200 gezien dit topic daar over gaat)
totaal dus ongeveer rond de 700 euro.

Dus al met al scheelt het niet zo gigantisch veel.

overweging om mee te nemen:
Wil je een out of the box oplossing of vindt je het niet erg om zelf te knutselen (en waarschijnlijk te blijven knutselen).

De beslissing zal je toch echt zelf moeten nemen :)

Of de beeldkwaliteit beter is of niet tov een HTPC kan ik niet zeggen. Ik kan alleen zeggen dat ik tevreden ben met mijn C200. (en naar verwachting in de toekomst alleen nog maar meer zal zijn omdat men nog flink aan de firmware aan het sleutelen is 8) )

[ Voor 12% gewijzigd door Robinski76 op 08-12-2009 16:34 . Reden: opmerking beeldkwaliteit toegevoegd. ]

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:13:
[...]
Invoerrechten + Douanekosten + BTW op "totale bedrag". Ben je daar zeker van dat dit goedkoper uitkomt? Ben benieuwd
Ik hou u allen op de hoogte ;)

Nog even voor alle duidelijkheid, de 242 euro is inclusief de IR-ontvanger en afstandbediening!

[ Voor 15% gewijzigd door Peet73 op 09-12-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 11-09 12:47
Hallo, nou eindelijk een werkende C-200 hier echter één probleempje. ik heb Stargate Universe S01e0102 en die probeer ik vanaf usb hd af te spelen op een oude CRT maar hij start en krijg een zwart en de teller blijft op 0.00.00 staan iemand hier ervaring mee? ik heb geen idee waarom hij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ondertoon
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08-2020
Tommymang schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:13:
[...]
Ik heb bij de belastingdienst gekeken en kom uit op volgende:

De tabel voor gebruikstarief op TOESTELLEN VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN GELUID, VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN BEELDEN EN GELUID VOOR TELEVISIE,
te vinden bij
Afdeling XVI > Hoofdstuk 85 > Post 8521 9000 90;
oorsprong 1011 (inclusief de VS) ->13,90
oorsprong 1011 (inclusief de VS) ->19%

Dat levert dan (299$*0,70 +€13,90) x 19%= €265,60,
dat is slechts een slordige €56 aan heffing; klinkt best interessant!
Iemand ervaring met invoeren?

Ben heel benieuwd naar bericht van Tommymang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
Voor de mensen die hem willen importeren, zou ik aanraden de product review van McOrmick op Tweakers te lezen. productreview: Popcorn Hour C-200 review door McOrmick
er komt een flink bedrag erbij, maar nog steeds minder duur dan bij een reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Beetje ongewoon vraagje:
Ik wil er een Dual Band N netwerk kaartje in douwen, maar gebruiken op de 5GHz band en niet op de 2,4GHz band. (i.v.m. te veel storing en ik wil BR's of MKV's proberen te streamen).
Hoe moet je dit in de PCH instellen?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Niet. Alleen de minipci wifi die zij zelf leveren wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een klein weekje stoeien met dit apparaat valt het mij op dat de ondertitels er eigenlijk helemaal niet mooi uitzien. De letters zien er nogal 'rafelig' uit. Ik zou het nog het beste kunnen omschrijven als 'niet gerenderde bitmapjes die op een veel te lage resolutie worden weergegeven'. Van 3,5 meter afstand lijkt het wel mee te vallen, maar van dichtbij ziet het er niet uit.
Je kunt nog van alles instellen aan de ondertitels (kleur, grootte, positie), maar datmaakt niets uit, het rafelige beeld blijft. Het gewone videobeeld ziet er mijns inziens wel goed uit.
Is dit een bekend 'probleem' dat met een toekomstige update van de FW opgelost moet worden, of is hier toch iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondertoon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:57:
[...]

De tabel voor gebruikstarief op TOESTELLEN VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN GELUID, VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN BEELDEN EN GELUID VOOR TELEVISIE,
te vinden bij

Oorspronkelijk bericht was van Peet73 ;-)

Zijn daar ook douanekosten bijgeteld? Ik ben van België dus bij ons is dat 21% BTW. Maar ik heb soms toch de indruk dat de douane "eigen tarieven" hanteert hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Erg jammer vind ik trouwens dat je bij het afspelen van muziek je niet gewoon een simpele Shuffle functie hebt, of is dit bij de 200 wel? De 110 heeft dit niet in ieder geval.

[ Voor 24% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-12-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
Shuffle-functie wordt verwacht met de volgende firmware (nu in beta)
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=8159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:05:
[...]
Oorspronkelijk bericht was van Peet73 ;-)

Zijn daar ook douanekosten bijgeteld? Ik ben van België dus bij ons is dat 21% BTW. Maar ik heb soms toch de indruk dat de douane "eigen tarieven" hanteert hoor ;-)
En ik weet niet of je er rekening mee gehouden hebt dat Popcornhour zijn apparaten verstuurd vanaf productieland China.

• bapemania
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-09 10:43
Ik vind het een beetje spannend met die invoerrechten en bijkomende btw, ik heb hem net op norrod.nl besteld voor 329,- met slechts 1,50 verzendkosten. Ze hebben ze ruim op voorraad zeiden ze aan de telefoon.

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
ondertoon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:57:
[...]

te vinden bij

Klopt niet helemaal; je vergeet de tranpostkosten. Die worden ook in de BTW meegenomen.. (honden)

Dus je betaalt; (C-200 + douanekosten 13,90 + transportkosten) x 19% B.T.W.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
Na het lezen van de Tweakers review en rond te hebben gehangen op GoT, heb ik ook deze apparaat aangeschaft. Goeiedag, wat een buggy fest is dit.
Ik heb in genoeg rijen gestaan als early adopter van verschillende apparaten, maar heb zelden een apparaat meegemaakt die zo rampzalig werkt direkt na zijn release.
Ik heb gelijk na het opstarten de meest recente firmware met USB opgezet. Daarna direkt aan de slag gegaan met NZBget. van 6 HD films heeft hij 2 parred en unrarred, de andere 4 heeft hij voor de helft binnengehaald. Op de desktop heb ik die 4 probleemloos binnengehaald.
Ik schakelde alle services uit (NZBget, Torrent) om de CPU te ontlasten bij films kijken, maar bij de 2 HD films freezed hij om de haverklap. De meest gebruikte knop tot nu toe is dan ook de Power Off knop aan de achterzijde. Nu wil ik DVD rips gaan kijken, ben benieuwd of hij dat wel trekt.
ik ben van plan hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna de hdd weer te formatteren en de NMT apps te installeren.
voor een goede werking zijn alle tips meer dan welkom. de eerste indrukken zijn niet bepaald geweldig, maar ik zie wel van mijlenver hoeveel potentie dit apparaat wel niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik ging vandaag eens kijken of de Popcorn hour wel netjes de True HD track afpseelde,
Dit bleek niet zo te zijn, toen bij audio options Dolby Digital op Raw gezet, toen kreeg ik inderdaad netjes de True HD track, alleen niks anders meer. Alle trailers etc.. voor de film alsmede de film studio intro was geluidloos :S heb uiteraard beetje lopen stoeien met de instellingen zoals DTS ook op raw zetten, maar dat werkte niet.

Weet iemand wat ik fout doe, want heb voor mijn idee alle opties al geprobeerd.

Edit:

Ik heb mijn popcorn hour aangesloten via HDMI op mijn Onkyo receiver.
Op mijn receiver kijk ik ook of ik een HD signaal zie binnenkomen of niet

[ Voor 13% gewijzigd door KunDun op 11-12-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik nog geen reakties op mijn 'vraag' ben tegen gekomen, quote ik mijzelf maar eens.
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:49:
Na een klein weekje stoeien met dit apparaat valt het mij op dat de ondertitels er eigenlijk helemaal niet mooi uitzien. De letters zien er nogal 'rafelig' uit. Ik zou het nog het beste kunnen omschrijven als 'niet gerenderde bitmapjes die op een veel te lage resolutie worden weergegeven'. Van 3,5 meter afstand lijkt het wel mee te vallen, maar van dichtbij ziet het er niet uit.
Je kunt nog van alles instellen aan de ondertitels (kleur, grootte, positie), maar datmaakt niets uit, het rafelige beeld blijft. Het gewone videobeeld ziet er mijns inziens wel goed uit.
Is dit een bekend 'probleem' dat met een toekomstige update van de FW opgelost moet worden, of is hier toch iets anders aan de hand?
Niemand die hier 'last' van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ondertoon
rabor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:08:
[...]
Klopt niet helemaal; je vergeet de tranpostkosten. Die worden ook in de BTW meegenomen.. (honden)

Dus je betaalt; (C-200 + douanekosten 13,90 + transportkosten) x 19% B.T.W.
helemaal juist! Jij hebt er vast meer ervaring mee!

Weet je dan ook hoe het volgende zit:
Sommige bedrijven verschepen vanaf de fabriek (China), anderen vanuit hun distributiecentrum. De kosten staan natuurlijk wel op je besteloverzicht, maar wat ik niet zeker weet is of Popcorn dan onder VS invoerarief=€13,90 valt of dat je vanuit China of mss een EU distributieland moet rekenen.

Het blijft dus een beetje onduidelijk/onduidelijk. Hopen dat Tommymang weer online komt met het verlossende antwoord. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb mijn C-200 rechtstreeks bij Popcorn Hour besteld... en hoefde niks extra's te betalen. Gewoon 245 euro (omgerekend van dollars via credit card) en that's it! :-) Geen inklaringskosten, geen bezorgkosten, niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Heeft er iemand anders ook dit probleem?

Deze topic beschrijft precies mijn symptomen:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31296

Als ik iets heb gekeken en ik wat voor een knop dan ook indruk, klapt ie helemaal uit (ook de power knop is donker) pas na een half uur de unit helemaal uit te zetten kan ie weer aan. In de tussentijd de hardware switch uit en aan zetten en dan met de remote power on doen resulteert gelijk weer in een blackout. Ik kan uren iets aan zetten, of het nou een bestand van mijn nas is, een DVD of een Blu-ray, loopt goed door. Maar bij een willekeurige knop (bijvoorbeeld een menu-actie) knalt ie op zwart.

Heel irritant... Hoop dat er een fix voor is of komt, echt geen trek om dat ding op te gaan sturen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:41
Ik zou graan een harmony willen aanschaffen , dus moet ik ook een IR ontvanger kopen voor de popcorn,

Maar ik heb hier nog een infarood ontvangertje liggen van mijn Mirrosoft remote control... Zou deze ook op de popcorn werken? Of moet ik echt de specifieke van sybass zelf kopen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Weet iemand toevallig een webshop waar ik een Harmony kan kopen + ook de IRK-200 receiver? Dat spaart me toch 1 x verzendingskosten naar belgie uit + vistakosten :)

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.p.bakker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 13:03
NoFate schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:46:
Weet iemand toevallig een webshop waar ik een Harmony kan kopen + ook de IRK-200 receiver? Dat spaart me toch 1 x verzendingskosten naar belgie uit + vistakosten :)

thnx
http://www.divxplayer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja , maar daar hebben ze alleen maar de dure harmonys... ik ben op zoek naar de 525 of de 555 ...

spijtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hoeveel Mbps moet je draadloos kunnen streamen om een film op de pch c200 te kijken.
Ik heb mijn pch met een cat 5e kabel verbonden met mijn experiabox -speedtouch-780 en mijn computer
is met een b/g kaart draadloos verbonden met de experia.
Iso bestanden doen het redelijk maar vts bestanden doen het helemaal niet.
Ok heb ik bij iso bestanden die op de ingebouwde 3,5" hd staan mpeg2 beeld en mpeg1 32000 khz
geen geluid wel als de mpeg1 dolby digital is.
Voor de rest ben ik zeer tevreden over het apparaat.
Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
ChrisM schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:02:
Ik heb mijn C-200 rechtstreeks bij Popcorn Hour besteld... en hoefde niks extra's te betalen. Gewoon 245 euro (omgerekend van dollars via credit card) en that's it! :-) Geen inklaringskosten, geen bezorgkosten, niks!
Hoop doet leven :D ik heb bericht dat mijn C200 onderweg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

ChrisM schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:02:
Kreeg je twee weken later niet toevallig nog een briefje van TNT waarin ze verzoeken om even 45 euro aan BTW te betalen? Dat heb ik bij beide bestellingen via Syabas gehad; de heffing komt een week of twee later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Uiteindelijk is het ook maar eerlijk dat je de BTW betaald, anders klopt hun boekhouding niet meer...
Zijn er eigenlijk leveranciers in België? ik heb nog geen leveranciers gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabRat-NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 16:33

LabRat-NL

Ja toch

Obi schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:34:
Heeft er iemand anders ook dit probleem?
Ja ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik kon ongeveer 15 a 30 minuten een films kijken en daarna knalde de PCH eruit. Dacht eerst ook dat het aan de afstandsbediening lag, maar daarna knalde ie er ook uit zonder dat ik een knop op de afstandsbediening aanraakte.

Heb hem toen teruggestuurd (Azerty) en in het briefje van hun leverancier (Real Solutions) stond op dat de casing was vervangen. Zie trouwens ook dit topic.

PCH werd trouwens gewoon gerepareerd ondanks dat ik de zegel eraf had gehaald.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het werken door deze PCH c200 dmv HDMI aantesluiten op de TV en dan via de TV het geluid te laten spelen over de surround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:18:
Zou het werken door deze PCH c200 dmv HDMI aantesluiten op de TV en dan via de TV het geluid te laten spelen over de surround?
Als jou TV het signaal surround doorgeeft aan je versterker wel. Echter, de meeste tv's geven alleen een stereo signaal door via de audio out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Master Chieftec schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 00:06:
Na het lezen van de Tweakers review en rond te hebben gehangen op GoT, heb ik ook deze apparaat aangeschaft. Goeiedag, wat een buggy fest is dit.
Ik heb in genoeg rijen gestaan als early adopter van verschillende apparaten, maar heb zelden een apparaat meegemaakt die zo rampzalig werkt direkt na zijn release.
Ik heb gelijk na het opstarten de meest recente firmware met USB opgezet. Daarna direkt aan de slag gegaan met NZBget. van 6 HD films heeft hij 2 parred en unrarred, de andere 4 heeft hij voor de helft binnengehaald. Op de desktop heb ik die 4 probleemloos binnengehaald.
Ik schakelde alle services uit (NZBget, Torrent) om de CPU te ontlasten bij films kijken, maar bij de 2 HD films freezed hij om de haverklap. De meest gebruikte knop tot nu toe is dan ook de Power Off knop aan de achterzijde. Nu wil ik DVD rips gaan kijken, ben benieuwd of hij dat wel trekt.
ik ben van plan hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna de hdd weer te formatteren en de NMT apps te installeren.
voor een goede werking zijn alle tips meer dan welkom. de eerste indrukken zijn niet bepaald geweldig, maar ik zie wel van mijlenver hoeveel potentie dit apparaat wel niet heeft.
Heb er eigenlijk geen probelemen mee.. nzbget doet zijn werk gewoon op de max. snelheid van mijn verbinding (20mbit) en unrard ook nog films op dat moment terwijl ik dan ook een hd film kijk zonder dat die schokt/vastloopt/etc.
Wat ik wel heb gemerkt is dat een vriend van me ook freezes had tijdens kijken van films, maar dat deze waren opgelost toen ik mijin HD in zijn c200 stopte. Nadat hij een andere HD had gekocht (uit de lijst met gesupporte hd's) was het probleem helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Ik was eigenlijk ook van plan om dit leuke apparaatje te gaan bestellen. Maar na het een en ander te hebben doorgelezen, is mijn mening dat ze iets op de markt hebben gebracht wat nog gewoon niet af is. Daarom zal het waarschijnlijk ook gewoon de ''oude'' A110 worden.(mits die aan mijn eisen voldoet, oa: alle soorten<hd> audio doorgeven via hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 18:28

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb zo'n beetje alle mediaspelers gehad ondertussen (TViX 4100, TViX 6500, HDX 900, HDX 1000, Xtreamer, PCH-A100, PCH-C200) en de TViX 6500 was ik het meest tevreden over vanwege de snelheid van de interface (maar dit apparaat was wel HEEL buggy).
Maar nu ik de C-200 in huis heb ben ik weer helemaal blij. Snelle interface (die bij de overige, op de PCH gebasseerde interface nogal langzaam is). Verder speelt hij zowat alles af en heb ik geen problemen met audio sync.
Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik zowel audio en video via mijn Onkyo receiver heb lopen.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch voor de C-200 gaan. Mocht je kunnen wachten, dan komt in Januari de Yuixx uit, een veelbelovend apparaat waar ik ook voor wil gaan.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
C-200 + Nas kan dat ook problemen geven? Als niet aanbevolen hd's soms kunnne schokken bezorgen, heb je dit over lan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 18:28

rally

Deyterra Consultancy

Is dat een vraag? Want dan moet je hem even in correct Nederlands formuleren... Ik snap er i.i.g. niets van...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Nu online

Tijgert

Mocht je kunnen wachten, dan komt in Januari de Yuixx uit, een veelbelovend apparaat waar ik ook voor wil gaan.
Ik wachtte daar ook op, maar helaas heeft die geen BR image of BR file structure support en de C-200 wel.
Ik wacht heel even of de C-200 wat van zijn ruwe randjes kwijt gaat raken, anders bewaar ik mijn centjes voor een andere (toekomstige) speler.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik ga me er ook eentje aanschaffen.... Heb nu een WD Media player 1080p, maar deze schokt wat veel met 1080p content (vooral als er veel actie is).
Hopelijk is de C200 hier beter in ( heeft toch een snellere processor)

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Alleen vandaag: €299,99 incl BTW
POPCORN HOUR C200 Networked Media Tank

1dayfly.nl!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
ind0mi schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:01:
Alleen vandaag: €299,99 incl BTW
POPCORN HOUR C200 Networked Media Tank

1dayfly.nl!
He dat is een mooie aanbieding! Wilde eigenlijk nog even wachten met aanschaffen, maar nu begin ik toch te twijfelen. Zie nu dat de prijs in de PW ook al begint te dalen. hmm is even de bankrekening checken...

• Tijgert
  • Nu online

Tijgert

20 euro is de moeite als je hem toch al wou kopen... is gratis geld.

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Zouden jullie mij iets kunnen vertellen over de downloadsnelheid van de popcornhour a200 via nieuwsgroepen en de snelheid van het parren en uitpakken van deze bestanden ten opzichte van de A110. Ik ben namelijk zeer geinteresseerd in de A200 als deze zaken verbeterd zijn.

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik download met mijn 50mbit connectie met ongeveer 3.9 mb/s via de c-200. Het rarren en parren gaat wat aan de trage kant t.o.v. mijn laptop, wat ook logisch is. Maar ik heb geen ervaring met de A110 op dit gebied. Ik dacht wel gelezen hebben op het NMT forum dat het aanzienlijk sneller is dan op de A110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
Gisteren heb ik ook deze speler besteld, opgehaald en geinstalleerd. Direct de nieuwste firmware erop gezet, dat liep allemaal vlekkeloos. Ook het afspelen van allerlei content ging prima, het enige wat ik niet goed aan de praat kreeg was het afspelen van mp3's.

Enkele mp3's speelt hij prima af, met de 'enter' toets. Na het afspelen gaat hij dan weer terug naar de mp3 map. Continu een mp3 selecteren en afspelen is natuurlijk geen doen en voor zover ik weet speelt de C-200 geen .m3u playlists.

Net heb ik dit hele topic zitten doorlezen en zou met de 'play' functie op een track alle tracks uit die map afgespeelt moeten gaan worden, helaas lijkt dit niet goed te werken bij mij. Ik krijg dan 'buffering' in beeld en daar blijft het vervolgens bij. Na dik een minuut staat hij nog steeds te bufferen op 6-7 tracks. De bron is een hdd via usb, de speler heeft verder geen interne optische speler en/of hdd.

Zijn er meer mensen met dit probleem of doe ik gewoon iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nope, dat is een bug denk ik, bij mij blijft hij ook op buffering staan en ik heb ze staan op de interne HDD. Ik gebruik tegenwoordig de "ShuffleandPlay" Add on (of FolderandShuffle?), deze kan je installeren via de CSI en dan aanroepen als webservice. Werkt perfect, alleen hij shuffelt dus wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Lukin op 18-12-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Kun je de klok toevallig ook handmatig instellen, of lukt dat alleen dmv synchroniseren?

Het lukt mij nl niet om de C-200 via een Win 7 Ult. 64 systeem verbinding met het internet te laten maken.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Na een hoop getwijfel tussen de Dune 3.0 en de PCHC200 eindelijk de knoop doorgehakt. Het wordt de PCH! Mede door de Blu Ray drive bug in de Dune (lawaaierig), de optie om een 3,5" HD en een BD in het apparaat te plaatsen en de community die meewerkt om de PCH te verbeteren.

Heb hem besteld met een WD 2TB Caviar Green en een Asus BD Rom die op de wiki als capabel werd bestempeld. Nu maar afwachten! Ben erg benieuwd

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 15:04
MrFl0ppY schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:35:
Na een hoop getwijfel tussen de Dune 3.0 en de PCHC200 eindelijk de knoop doorgehakt. Het wordt de PCH! Mede door de Blu Ray drive bug in de Dune (lawaaierig), de optie om een 3,5" HD en een BD in het apparaat te plaatsen en de community die meewerkt om de PCH te verbeteren.

Heb hem besteld met een WD 2TB Caviar Green en een Asus BD Rom die op de wiki als capabel werd bestempeld. Nu maar afwachten! Ben erg benieuwd
Op welke manier kan je een 3.5 hd en een bdrom erin krijgen?
Zover ik weet is er maar plaats voor 1 3.5 device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
Mijn direct bij Popcornhour bestelde en vanuit China geleverde C-200 is binnen.
5 dec besteld
11 dec creditcard afgeschreven
17 dec afgeleverd door TNT

Bij levering alleen een handtekening hoeven zetten en verder geen formulieren m.b.t. belasting, invoerrechten e.d.
Maar wat niet is kan nog komen, ik houd jullie op de hoogte!

Dan nog dit, ik weet niet of het al eerder vermeld is op dit forum, maar op een direct vanuit China geleverd apparaat zit geen "niet verwijderen i.v.m. garantie"-zegel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
A-star schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:58:
[...]

Op welke manier kan je een 3.5 hd en een bdrom erin krijgen?
Zover ik weet is er maar plaats voor 1 3.5 device?
Zie Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:15:
Met hoeveel Mbps moet je draadloos kunnen streamen om een film op de pch c200 te kijken.
Ik heb mijn pch met een cat 5e kabel verbonden met mijn experiabox -speedtouch-780 en mijn computer
is met een b/g kaart draadloos verbonden met de experia.
Iso bestanden doen het redelijk maar vts bestanden doen het helemaal niet.
Ok heb ik bij iso bestanden die op de ingebouwde 3,5" hd staan mpeg2 beeld en mpeg1
geen geluid wel als de mpeg1 dolby digital is.
Voor de rest ben ik zeer tevreden over het apparaat.
Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp.
Ik heb nog even verder getest en het ligt niet aan de draadloze verbinding want de pch speel wel draadloos vts van mijn laptop af, dus het ligt aan mijn desktop zelfs als ik deze met utp verbind.
Ik niet wat de reden kan zijn.
Ook heb ik nog steeds geen geluid bij alle iso`s met mpeg 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ondertoon
Kaj. schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:18:
[...]
Kreeg je twee weken later niet toevallig nog een briefje van TNT waarin ze verzoeken om even 45 euro aan BTW te betalen? Dat heb ik bij beide bestellingen via Syabas gehad; de heffing komt een week of twee later.
ik heb hem!
ging ff een schijfje kopen om mijn storage probleem op te lossen en kon mijn ogen niet geloven: €299,- bij informatique in de etalage. En gelijk meenemen; das maar €10,- duurder dan rechtstreeks bij PCH (€245 + 45BTW).

Ik hoef me niet te vervelen deze kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Heb een probleempje met mijn C-200

Heb de service torrent gestart en kan via de webbrowser naar de torrents

Heb een torrent geupload en deze zegt "status aan het downloaden" enkel er gebeurt niets (geen download of upload). heb ook alle schedules verwijderd enz...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:39:
[...]

Ik heb nog even verder getest en het ligt niet aan de draadloze verbinding want de pch speel wel draadloos vts van mijn laptop af, dus het ligt aan mijn desktop zelfs als ik deze met utp verbind.
Ik weet niet wat de reden kan zijn.
Ook heb ik nog steeds geen geluid bij alle iso`s met mpeg 1
Op mijn computer heb ik nu myiHome geinstaleerd en nu speelt hij wel video ts alleen hiermee kan ik
geen ondertiteling kiezen als deze niet is ingebakken en als dit wel zo is hebben ze rare kleuren.
Is er nog iemand die hier last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 10:30
Wij hebben momenteel enkel een DVD speler die we gebruiken om retail films te bekijken en divx/xvid die ik op DVD-RW brand.

Nu zijn we aan het uitkijken naar een BR-speler en mijn oog was gevallen op de Sony BDP-S360. Die kunnen we hier kopen voor 200€. Enige nadeel is dat we onze DVD speler nog moeten laten staan voor de divx/xvid omdat de BR-speler dit niet kan.

Nu ben ik mij een beetje gaan inlezen in de PCH in combinatie met een BR-drive. Klopt het dat dit apparaat eigenlijk die BDP-S360 volledig in alle functionaliteiten kan gaan vervangen? Met natuurlijk als extra het afspelen van alle andere zaken die op mijn pc staan.

Ik kom dan wel op het dubbel van de prijs maar dan heb ik wel een centraal systeem voor alle multimedia, maar zal ik dan geen enkele functionaliteit t.o.v. een standalone BR-speler missen?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
@Fluo: In principe moet de PCH C200 alle functionaliteit bieden van een gewone Blu-ray speler, incl. BD-Live. Bedenk echter wel dat de firmware nog volop in ontwikkeling is en er nog de nodige bugs in zitten. Als je geen Tweaker bent die het leuk vindt om geregeld een nieuwe firmware op het apparaat te zetten en community fora door te spitten, dan is dit denk ik niet het juiste apparaat. Anders is dit een apparaat met heel veel potentie en nu al goede functionaliteit. Bedenk ook dat je met een BD-rom moet zorgen een compatibele te kopen. Ze werken lang niet allemaal goed. Zie http://www.networkedmedia...lity_Lists#Blu-ray_drives voor een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 10:30
Bedankt voor de info.

Ik ben IT'er van beroep, dus het tweaken moet wel lukken.
Retail Blu-rays / DVDs moeten dus zeker lukken met een compatibele drive?

Is de PCH-C200 eigenlijk al in winkels in Belgie te verkrijgen?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
@Fluo: Ja, met een compatible drive moet dat lukken. De Lite-On IHOS104-37 is een populaire drive die ook nog eens zo'n beetje de goedkoopste is die je kunt kopen. Wordt veel in bundels aangeboden.
En een Googletje leert dat hij in België ook te koop is http://www.google.se/sear...&as_nlo=&as_nhi=&safe=off. De meesten zijn webshops, maar Komplett heeft ook winkels. En dan zullen er ook wel andere winkels zijn die 'm verkopen. De prijs lijkt nog niet zover gezakt te zijn als hier echter (€349,- tov €299). Zal vast binnenkort wel gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
rally schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:42:
Is dat een vraag? Want dan moet je hem even in correct Nederlands formuleren... Ik snap er i.i.g. niets van...
Dus ik lees hier dat een PCH + een hd problemen kunnen geven (schokken en dergelijke) wanneer de HD niet aanbevolen is door PCH zelf.
Zijn er ook problemen met een NAS? ik ben niet van plan om een HD in mijn PCH te steken maar alles streamen over het netwerken. Eerst met mijn vaste pc (Ubuntu 9.10), met tijd zou ik daar een NAS voor gebruiken. Duidelijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
jellevictoor schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:06:
[...]

Dus ik lees hier dat een PCH + een hd problemen kunnen geven (schokken en dergelijke) wanneer de HD niet aanbevolen is door PCH zelf.
Zijn er ook problemen met een NAS? ik ben niet van plan om een HD in mijn PCH te steken maar alles streamen over het netwerken. Eerst met mijn vaste pc (Ubuntu 9.10), met tijd zou ik daar een NAS voor gebruiken. Duidelijk zo?
Ja duidelijk en erg algemeen. Als ik jou was zou ik eens een kijkje nemen op het Forum en de Wiki van NMT
Zie: http://www.popcornhour.co...hp?pluginoption=community
Er is vanalles mogelijk en daardoor gaat er ook vanalles fout (ook door de gebruikers zelf). Er is genoeg te vinden over streamen vanaf een NAS en oplossingen worden ook geboden. Lees ook de bug-thread eens goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ik hebsoms wel een probleem als ik op mijn notebook een drive map naar de share wordt windows explorer soms heel traag. Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Ik heb net mijn PopCornHour ontvangen, maar ik kan hem pas volgende week installeren i.v.m. verhuizing. Ik heb even snel een vraagje: 'Is het ook mogelijk om het geluid via de coax te laten lopen en het beeld via hdmi? Beeld gaat dan rechtstreeks naar de tv en geluid naar de receiver.'

Ik heb hem alleen maar even uit de doos gehaald, ik kon het namelijk niet laten :> O-)

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Laatst online: 17-02 16:52
Je kunt de C-200 prima op verschillende manieren aansluiten, beeld via hdmi en geluid via coax is mogelijk, let op (!) via coax heb je niet de hd geluidssignalen (bv. true hd) maar een dts downmix. Zelf gebruik ik hdmi voor film + geluid en coax voor muziek alleen (wav of mp3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:14

Airpower

Feel the Power!

Fluo schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:09:
Nu ben ik mij een beetje gaan inlezen in de PCH in combinatie met een BR-drive. Klopt het dat dit apparaat eigenlijk die BDP-S360 volledig in alle functionaliteiten kan gaan vervangen? Met natuurlijk als extra het afspelen van alle andere zaken die op mijn pc staan.

Ik kom dan wel op het dubbel van de prijs maar dan heb ik wel een centraal systeem voor alle multimedia, maar zal ik dan geen enkele functionaliteit t.o.v. een standalone BR-speler missen?
Het is niet zo dat de PCH alle functionaliteiten van de BDP-S360 gaan vervangen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de mogelijkheden van audio-decoding voor DTS-HD of Dolby True HD dan blijkt dat de PCH deze enkel kan doorgeven aan de versterker. Als je versterker dus niet over de decoders beschikt om deze geluidssporen te decoderen moet je het stellen zonder deze audioformaten. Toch wel een degelijk verschil met de BDP-S360 die deze formaten wel kan decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
TopGun2010 schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:56:
Je kunt de C-200 prima op verschillende manieren aansluiten, beeld via hdmi en geluid via coax is mogelijk, let op (!) via coax heb je niet de hd geluidssignalen (bv. true hd) maar een dts downmix. Zelf gebruik ik hdmi voor film + geluid en coax voor muziek alleen (wav of mp3).
Dat was mij wel bekend van hd-signalen ;) Maar dan weet ik voorlopig genoeg, dat wordt volgende week genieten :D

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Airpower schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:43:
[...]

Het is niet zo dat de PCH alle functionaliteiten van de BDP-S360 gaan vervangen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de mogelijkheden van audio-decoding voor DTS-HD of Dolby True HD dan blijkt dat de PCH deze enkel kan doorgeven aan de versterker. Als je versterker dus niet over de decoders beschikt om deze geluidssporen te decoderen moet je het stellen zonder deze audioformaten. Toch wel een degelijk verschil met de BDP-S360 die deze formaten wel kan decoderen.
Er is nu firmware in omloop voor de beta testers wat straks dit probleem moet gaan verhelpen. Dit zal zeer waarschijnlijk wel al in de komende public firmware zitten :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
  • Laatst online: 02-06-2024
Ik wil dit apparaat echt hebben. Nog wel een 2-tal vraagjes aan de guru's hier. :)

1. Over de decoder voor WMA-PRO. Als deze eenmaal werkt (ik heb net al iets gelezen over dat hij met de laatste firmware werkt), hoe wordt dan het digitale geluidssignaal doorgestuurd naar de versterker. Ofwel, moet mijn versterker dan ook WMA-PRO snappen of krijgt hij een ander soort signaal binnen (en welk dan?)

2. Het downloaden/fixen/unrarren van nieuwsgroepen doe ik normaliter met de PC. Lijkt mij superhandig om dat door de PCH te laten doen. Kan je in de config van dit apparaat instellen welke nieuwsserver met welke accountgegevens gebruikt moeten worden of zitten daar beperkingen op? Kun je bijv. ook aangeven hoeveel connecties maximaal gemaakt mogen worden?

3. Hoe zit het met de support van 24p en 23,97p? Ik zie daar niks over staan in de specs op de site van popcorn en dit wordt wel genoemd in bijv. de specs van de Dune 3.0. Iemand een idee (of ervaring) of deze rates wel/niet worden gesupport?

Alvast dank voor de reacties.

[ Voor 13% gewijzigd door LouBas op 29-12-2009 18:37 . Reden: Punt 3 toegevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LouBas schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:13:
Ik wil dit apparaat echt hebben. Nog wel een 2-tal vraagjes aan de guru's hier. :)

....

2. Het downloaden/fixen/unrarren van nieuwsgroepen doe ik normaliter met de PC. Lijkt mij superhandig om dat door de PCH te laten doen. Kan je in de config van dit apparaat instellen welke nieuwsserver met welke accountgegevens gebruikt moeten worden of zitten daar beperkingen op? Kun je bijv. ook aangeven hoeveel connecties maximaal gemaakt mogen worden?

Alvast dank voor de reacties.
Gaat inderdaad superhandig met de c200. Instellen gaat in een tekstbestandje in de root van je harde schijf. Daar moet inderdaad nieuwservernaam opgeven en je maximale connectie. Allemaal heel recht-toe recht-aan. Zie de wiki: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Nzbget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn C200 geïnstalleerd en het lukt mij niet om de shares te benaderen.

Nu heb ik al zitten zoeken op het web, maar kan helaas geen passende oplossing vinden.

Mijn config:

Vista 64 bit
Gedeelde schijven

Echter zitten de shares achter een wachtwoord, aangezien ik niet wil dat iedereen in het netwerk bij alle files kan. Indien ik de guest account activeer en zet binnen vista wachtwoord beveiligde shares uit kan ik alles benaderen op de popcorn. Echter is dit voor mij geen werkbare situatie want ik wil niet alle files openbaar maken in het netwerk.

Is er een oplossing om wachtwoord beveiligde shares te benaderen. Ik heb een zyxel media tank staan en die vraagt gewoon om een user en wachtwoord in te vullen.

• Tijgert
  • Nu online

Tijgert

Kijk even in dit topic bij de Q&A. De enerlaatste vraag geeft de oplossing voor exact dit probleem.

• TopGun2010
Wat voor snelheden haal je met een 1000mbps switch tussen de C-200 en pc met dezelfde aansluiting? Nu haal ik via mijn router (10-100) maximaal 9 mb/s (Core FTP Pro).

Verwijderd

hallo
een vraagje,heb dit topic al helemaal doorgespit,maar kom er niet uit
klopt het dat je interne hdd in de c200 blijft draaien in de standby stand.
staat er een instelling verkeerd of is dit nog een bug.
overigens wel een vet apparaat,ben er zeer content mee.

• LouBas
Ik heb me dus niet kunnen inhouden. Vanmorgen nog de PCH gekocht met een 500gig HD en bluray speler. Helemaal top. Ik heb de laatste firmware via USB erop geplaatst. Zojuist de harddisk en de speler ingebouwd. Nu is de PCH de NMT aan het installeren. En het werkt als een speer. HELEMAAL TOPPIE !!!!

Ik de winkel heb ik nog even nagevraagd over het blijven draaien van de HD. Deze kunnen worden uitgeschakeld vertelden ze me daar, dat doen ze in ieder geval wel als ze in een PC zitten en niet worden aangeroepen/gebruikt. Kwestie van een fix in de firmware zeiden ze daar. Hopelijk komt dat er nog een keer in dus.

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:52:
hallo
een vraagje,heb dit topic al helemaal doorgespit,maar kom er niet uit
klopt het dat je interne hdd in de c200 blijft draaien in de standby stand.
staat er een instelling verkeerd of is dit nog een bug.
overigens wel een vet apparaat,ben er zeer content mee.
Ik gebruik een 3.5 interne hdd en deze schakelt wel uit als de C200 op standby staat of een tijd niet wordt benaderd.

Verwijderd

@LouBas
welke bleuray speler is dat die je erbij gekocht hebt.

@Dinky01

gaan we eens even proberen,weet je toevallig na hoelang de schijf uit schakelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 21:17:
@LouBas
welke bleuray speler is dat die je erbij gekocht hebt.
Ik heb de LiteOn iHOS104-37 erbij gekregen. Volgens de compatibility list in ieder geval goed. Tot dusver krijg ik inderdaad alles gedraaid via de speler nadat ik ook de regiocode had goed gezet voor de DVD's. Iets wat even duurde omdat ik (yes i feel ashamed ... :$) eerst las dat je langzaam (lees 'slow') de toetsen 1, 6, 8, 3 moest indrukken..... hehehehe 8)7
Ik heb alleen wat schijfjes van mijn dochter (sinterklaas CD's van de super de boer) die hij dus niet pakt. Maar die doen ook erg moeilijk in de 'oude' DVD-spelers hier dus vind ik niet zo schokkend.

Overigens vind ik de speler wel erg piepen. er komt regelmatig een hoge toon uit als er een schijf in draait. Moet ik nog eens even bekijken hoe dat zit en of er wat aan te doen is.

Ennuh HAPPY NEWYEAR allemaal !!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Hoofdknop 1 keer indrukken: display gaat uit, apparaat blijft volledige functie behouden (voor bijvoorbeeld downloaden). Hoofdknop 3 seconden ingedrukt houden, lampje gaat knipperen, C-200 gaat volledig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:19
Ook ik ben in bezit van de popcorn maar nu heb ik een vraag.
Ik heb deze vraag ook gesteld in het harmony topic, maar daar komt eigenlijk niks uit, dus hier een poging.
Ik wil graag de popcorn bedienen met een harmony 895.

Om de popcorn met ir te bedienen moet je daar normaal gesproken de IRK-200 voor hebben. Deze dus http://images.google.nl/i...fficial%26sa%3DG%26um%3D1 Dit is niets anders dan een 3,5mm jack met daaraan een ir oogje. Net als in je normale apparatuur dus. Hier zou je dan je ir-ledje van logitech op plakken die aan de extender zit.

De stap extender, ir ledje, ir-oogje, popcorn lijkt mij overbodig. Het ir-ledje van logitech zet elektrische singalen vanaf de extender om in ir. Het ir-oogje van de IRK-200 zet ir signalen weer om in elektrische signalen die vervolgens weer met een 3,5mm jack de popcorn ingaan. Beetje dubbel, daarom wil ik met een male male 3,5mm jack het ir-oogje en ir-ledje overslaan. Dit werkt perfect op de marantz op de daarvoor bedoelde ir-ingang, maar niet op de popcorn. Zijn er mensen die hun popcorn al met een harmony bedienen? En kan dit uberhaubt wel wat ik wil, en zo ja wat gaat er dan fout? Dat moet toch kunnen? daar heb je die kit van popcorn niet voor nodig. helemaal niet als je deze zelf gekluste ontvangertjes ziet http://hackadaycom.files.wordpress.com/2009/10/ir_module.jpg

Wie geeft mij het verlossende antwoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Is het mogelijk om b.v. met de PS3 foto's te gaan halen op de popcorn c-200 ( image viewer popcorn is hopeloos; misschien kan ik dit via de ps3?

Als ik een media-server zoek op de ps3 vind ie de popcorn maar bij benaderen krijg ik steeds een of andere dnla-error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Waarom krijg ik geen uitzending gemist te zien op mijn c200. Kom wel op de site ed. maar er word niets geopend als ik op OK of Play druk.

ik kijk via http://www.microchange.nl/uzg/ . Ik lees dat dit bij veel mensen werkt, maar gebruiken die de a-110 dan misschien?

Iemand waarbij het wel werkt of moet ik nog iets instellen/installeren. Ik heb er nog geen Hdd in.

[ Voor 45% gewijzigd door Masterrikkie op 02-01-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook wat aan het proberen geweest met de samsung sh-B083L combo.
eerst geprobeert in een externe behuizing:dvd en cd speelden goed af,maar bleuray niet.
met usb stick intern hdd intern maakte niet uit.
dus vervolgens de SH-B083L ingebouwd in de C-200 met een externe 1 tb wd schijf op de usb poort en bleuray werkt prima,net zoals de dvd en cd`s.sommige originele bd pakt hij niet,maar zal wel opgelost worden met een volgende firm update.
kan mijn oude dvd speler naar boven verhuizen.wat een mooi apparaat is dit zeg.er zijn natuurlijk nog wat minpunten maar die worden wel opgelost in de komende firmware versie`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Als ik de video-output op auto zet, moet de PCH eigenlijk de juiste output zelf pakken, maar dit doet hij alleen bij PAL Dvd's. Zodra ik bijvoorbeeld zelfgemaakte dvd's heb (HD tv rips) of gewoon HD bestanden, pakt hij nooit de juiste uitgang.

Ik zet hem zelf altijd op 1080 23,976 en dat werkt voor films perfect.

Maar welke uitgang moet ik pakken voor dvd's uit amerika bijvoorbeeld? Welke Hz's worden daar gebruikt? En ook voor dvd's met tvrips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo allemaal vraagje
heb de c-200 aan mijn router hangen en mijn pc ook als ik een film van mijn pc overzet op de hardeschijf van de c-200 gaat dat tussen de 10 en 13 mb per sec,als je dan een blurayfilm aan het overzetten bent duurt dat ongeveer een uur 35gb.
is er soms een snellere manier om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1lub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 21:30
Ben nu 3 weken een zeer tevreden eigenaar van de pch-200.

Heb nu ook een interne hd schijf draaien. Loop ik tegen iets raars aan tijdens het afspelen van MP3's.

Als ik via de remote(normale RF) op next druk gaat de media player niet naar het volgende nummer in de map. Ik krijg een uitroepteken in het scherm. Ook als ik via audio(toetsen op het scherm) click op volgende werkt dat niet.

Weet iemand hoe dit kan? Ik vind dit toch een beetje raar.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee allemaal,

Ik heb me de afgelopen weken zitten verdiepen in de mediaplayers alleen ik kan geen keuze maken ik zit namelijk te twijfelen tussen de Xtreamer en de Popcorn hour c-200, uit de informatie die ik heb verzameld via het internet ben ik erachter gekomen dat de xtreamer meerdere formaten afspeelt zoals, avchd en blu-ray iso's, ik las ergens dat de popcorn hour dit niet doet en de menu's niet weer geeft.
Verder ben ik niet van plan om er een blue-ray speler in te zetten daar heb ik de ps3 voor.
Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen waarom ik niet de Xtreamer zou kopen maar juist de popcorn hour c-200, want met wat mindere punten dan de Xtreamer en het (€200) prijsverschil zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd?

Met vriendelijke groet,
Kupske

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Nu online

Tijgert

ik las ergens dat de popcorn hour dit niet doet en de menu's niet weer geeft.
Oh? Dit zou voor mij ook wel een dealbreaker zijn dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:45:
Hee allemaal,

Ik heb me de afgelopen weken zitten verdiepen in de mediaplayers alleen ik kan geen keuze maken ik zit namelijk te twijfelen tussen de Xtreamer en de Popcorn hour c-200, uit de informatie die ik heb verzameld via het internet ben ik erachter gekomen dat de xtreamer meerdere formaten afspeelt zoals, avchd en blu-ray iso's, ik las ergens dat de popcorn hour dit niet doet en de menu's niet weer geeft.
Verder ben ik niet van plan om er een blue-ray speler in te zetten daar heb ik de ps3 voor.
Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen waarom ik niet de Xtreamer zou kopen maar juist de popcorn hour c-200, want met wat mindere punten dan de Xtreamer en het (€200) prijsverschil zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd?

Met vriendelijke groet,
Kupske
Van de week heb ik een 50 GB ISO van de film 'Valkyrie' binnengehaald (met de popcorn zelf :)). Deze speelt gewoon direct vloeiend af. Geen enkel probleem. Menu's doen het gewoon en ook tijdens het draaien van de film kun je bijv. ondertitels en geluidspoor wijzigen.

Waarom je deze speler moet kopen is natuurlijk uiteindelijk ook aan jezelf. Ik heb de ' berekende gok' wel durven nemen met het vertrouwen dat alle bugs (waarvan het ik het in sync lopen van de audio met de video de meest vervelende vind) wel worden opgelost. Bij deze in ieder geval de fabel dat ISO's en/of menu's het niet doen uit de wereld geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
r1lub schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:04:
Ben nu 3 weken een zeer tevreden eigenaar van de pch-200.

Heb nu ook een interne hd schijf draaien. Loop ik tegen iets raars aan tijdens het afspelen van MP3's.

Als ik via de remote(normale RF) op next druk gaat de media player niet naar het volgende nummer in de map. Ik krijg een uitroepteken in het scherm. Ook als ik via audio(toetsen op het scherm) click op volgende werkt dat niet.

Weet iemand hoe dit kan? Ik vind dit toch een beetje raar.

Thanks!
ipv te starten met de "OK" of "Enter" knop de play toets gebruiken. Dus een nummer selecteren en dan op play drukken ipv de ronde knop in het midden.

Menu's ed werken allemaal gewoon op de PCH C-200. Het enige probleem wat ik op dit moment heb is dat mijn blu-ray speler geen zelf gebrande DVD's afspeelt. Normale DVD's en CD's zijn geen probleem maar een zelf gebrande DVD geeft de melding "No Disk". Iemand? Ik heb de Asus BR-04B2T. Op de wiki stond deze als compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tijgert schreef op maandag 04 januari 2010 @ 06:33:
[...]

Oh? Dit zou voor mij ook wel een dealbreaker zijn dan...
Dat is echt onzin, heb meerdere Blu-ray ISO's en BDMV-mappen en deze werken perfect, inclusief menu's, extra's etc.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:48
Medetweakers,

Even 2 korte vraagjes van een mede c-200 owner.
Ik heb een aantal gedownloade dvd's waarvan het menu het niet doet, dit is toch een bekende bug?

Daarnaast heb ik soms dat de ondertiteling van dvd's soms raar is.
Soms is de kleur van de letters zwart of een andere kleur.
Is dit ook een bekende bug?

Alvast bedankt voor jullie reactie's _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 12:51
Ben nu ook al even aan het kijken naar een c-200. Nu standaard zit draadloos niet inbegrepen bij dit toestel. Is er dan een bepaalde reden waarom er een antenne inbegrepen zit in de verpakking?

Momenteel heb ik nog een A-100 versie. Is het de moeite om te upgraden naar een c-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:48
Racingboy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:16:
Ben nu ook al even aan het kijken naar een c-200. Nu standaard zit draadloos niet inbegrepen bij dit toestel. Is er dan een bepaalde reden waarom er een antenne inbegrepen zit in de verpakking?

Momenteel heb ik nog een A-100 versie. Is het de moeite om te upgraden naar een c-200?
De antenne is voor de remote
Pagina: 1 ... 8 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.