Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tegels schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:41:
[...]

En volgens mij zit hier een 'tricky' punt: wat ik lees, is dat de film (een mkv) in sync start maar na verloop van tijd out of sync is..... Dit los je niet op met een delay in de versterker. Mijn receiver kan dat namelijk niet....
Ik heb er iig geen last van. Enig probleem wat volgens mij kan optreden qua out of sync audio is als je heen en weer gaat skippen met fast forward bijvoorbeeld. Ik gebruik dit zelf eigenlijk nooit dus ik zou niet weten of dit ook daadwerkelijk problemen opleverd :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Tegels schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:41:
[...]

En volgens mij zit hier een 'tricky' punt: wat ik lees, is dat de film (een mkv) in sync start maar na verloop van tijd out of sync is..... Dit los je niet op met een delay in de versterker. Mijn receiver kan dat namelijk niet....
Klopt, dit is het probleem. Vaak zijn MKV's in het begin nog goed, maar na even afspelen gaat de boel out-of-sync. Nasty bug die nog steeds niet gesquashed is helaas.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ze laten wel lang op zich wachten met die fw update zeg, heb mijn pch nog amper kunnen gebruiken... :(

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
Dat out of sync probleem, daar heb ik echt helemaal geen last van en ik kijk veel MKV's.. zowel serie rips als blu-ray rips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Volgens diverse bronnen zou wellicht morgenavond (maar waarschijnlijk vrijdag avond) een nieuwe update uitkomen voor de C-200.
Nog zeker niet alle problemen zijn daarin opgelost, laat staan dat er (veel) functionaliteit is toegevoegd, maar het schijnt wel een flinke stap voorwaarts te zijn in de stabiliteit van de C-200.

Hoewel ik moet zeggen dat hij met de huidige firmware niet slecht is, maar wel blij zou zijn als er een aantal bugs geplet worden (helaas worden de SMB/NFS problemen wel minder, maar de bug m.b.t. Gigabit netwerken heb ik nog niet voorbij zien komen :) )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

rally schreef op woensdag 18 november 2009 @ 17:30:
Volgens diverse bronnen zou wellicht morgenavond (maar waarschijnlijk vrijdag avond) een nieuwe update uitkomen voor de C-200.
Nog zeker niet alle problemen zijn daarin opgelost, laat staan dat er (veel) functionaliteit is toegevoegd, maar het schijnt wel een flinke stap voorwaarts te zijn in de stabiliteit van de C-200.

Hoewel ik moet zeggen dat hij met de huidige firmware niet slecht is, maar wel blij zou zijn als er een aantal bugs geplet worden (helaas worden de SMB/NFS problemen wel minder, maar de bug m.b.t. Gigabit netwerken heb ik nog niet voorbij zien komen :) )
Is dit die firmware waarbij FLAC wel wordt ondersteund?
Dit is namelijk iets dat ik daadwerkelijk mis, een moderne media speler die niet eens FLAC kan spelen |:(

Verder ben ik eigenlijk wel gelukkig met het apparaat, zelfs met de stabiliteit.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Yup, FLAC support is hier in toegevoegd.

Bron

(Je moet wel even door enkele change logs bladeren want ze voegen steeds nieuwe informatie op en geen nieuwe opsomming van alle changes -. Hij staat trouwens in de eerste change log, die van 23 oktober).

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
rally schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:04:
Yup, FLAC support is hier in toegevoegd.

Bron

(Je moet wel even door enkele change logs bladeren want ze voegen steeds nieuwe informatie op en geen nieuwe opsomming van alle changes -. Hij staat trouwens in de eerste change log, die van 23 oktober).
Eindelijk! Ze hebben de firmware nu vrijgegeven!

Te vinden in een nieuwe draad op het NMT-forum!

new firmware released,

ISO won't work better but we are already working on it so next firmware should have better performance

[C-200] Firmware 02-01-091113-19-POP-408

[ Voor 28% gewijzigd door Dinky01 op 19-11-2009 20:37 ]

• T.C

T.C

Dinky01 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:31:

Eindelijk! Ze hebben de firmware nu vrijgegeven!

Te vinden in een nieuwe draad op het NMT-forum!

new firmware released,

ISO won't work better but we are already working on it so next firmware should have better performance

[C-200] Firmware 02-01-091113-19-POP-408
Heb nu ook de nieuwste firmware op de C-200 staan, heb hem nog niet echt goed getest maar ben nu al zeer gelukkig.

De HDD werkt nu echt veel sneller, geen halve minuut wachten totdat de folder geladen is.
En de FLAC ondersteuning _/-\o_

• BlizzarD
  • Niet online
Jup idd nieuwe firmware, zie:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31602

Goed nieuws voor iedereen dus :)

Changelog:
Release date : 19 November 2009
Firmware version : 02-01-091113-19-POP-408-000

1. Previous NMT apps 02-01-090828-19-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Retrieve DVD region and number of changes available from the hardware;
show these info in the region setting pop-up box
- Bookmark/resume support for DVD ISO/VIDEO_TS
- Max. 10 bookmarks.
- known issue, sometimes failed to resume correctly for certain clips
- Implemented simple persistfs folder
- if NMT HDD not exist, any available writable device (HDD/USB)
will be auto-detected and used.
- previous /persistfs mounting wizard removed
- Temporarly mount VideoCD/SVCD as data disc, to play the .dat
- Fixed DVD fast-forward issue; press FF->PAUSE->PLAY key, playback could not resume
- Fixed some DVD ISO files cannot resume from bookmark.
- Fixed system hang when BD-J ISO playback BDJ ISO without /persistfs (Bug #5000285)
- Fixed playback BDJ disc from internal BDROM without /persistfs connected.
- Fixed certain DVD ISO (Apocalypto.ISO) cannot resume from bookmark (Bug #5000289).
- Fixed subtitle cannot be enabled when play DVD with only single subtitle.
- Fixed audio CD info not showed
- Fixed occasional access/mount failure to disc in USB drive (Bug #5000315, #5000316)
3. Video and Audio playback
- Added Dolby DRC (Dynamic Range Control) setting
- Fixed RW/FF/Slow icon not cleared after seek
- Fileplayer bookmark/resume support (first-cut)
- Max. 10 bookmarks
- bookmark saved on STOP keypress; subsequent press (ENTER or PLAY) will resume from bookmark.
- To start from beginning, press '0'.
- Fixed incorrect aspect ratio (Bug #5000155)
- Fixed "actual size" aspect ratio issue when playback clips below 1080p. (Bug #5000154)
- Fixed BiDi char type table to resolved incorrect Hebrew subtitle rendering.
- Partially fixed Arabic Tashkeel character shaping issue
- Fixed subtitle size/position affected by pan/zoom.
- Modified time seek hh:mm:ss key handling.
- Fixed certain clips WMAPro audio lose output after 1-2 sec playback.
- Forced 24p source to framerate 60Hz for non-1080p TV mode
- Fixed issue where audio playback do not stop gracefully when encounter file read error
- added FLAC audio support, including multi-channel FLAC
- Fixed and restored video/audio bitrate display
- Added Vorbis/FLAC audio bitrate display
- Fixed MKV playback file cannot get audio bitstream/passthrough after resume from bookmark.
- Modified subtitle menu order and reversed time offset key direction; same as A100
- Changed tab-switching (SOURCE key) focus behaviour
- Show only ID3 album art if exist, when music playback
- Fixed incorrect ID3 genre display for certain files
- Disable bookmark for Internet/Broadcast/MSP/SayaTV video playback
- Temporarily disabled video format with psfdemux/demux for video/audio bitrate shown on infobar.
- Increased subtitle font size range.
- maintain adjusted subtitle time offset throughout playlist.
- Increased vertical position range for external text subtitle.
- Stop background slideshow before starting VOD to release free memory (Bug #5000299)
4. Photo app
- Fixed an issue when setting repeat on the last photo in playlist
will show current playlist item as 0 on FIP (Bug #5000116)
- Fixed PNG image decoding causing system hang
- Fixed issues where myiHome (Mac) not focusing on photo when playback
photo with BGM and stopping photo does not stop BGM
- Enable screensaver during photo playlist pause state
5. OSD
- fixed minor OSD text wrapping issue.
6. System
- Fixed cannot eject data disc (Bug #5000064)
- Workaround for missing folder issue due to filesystem failed to identify
directory type for unknown reason with scandir (Bug #5000218)
- Fixed incorrect display resolution when boot up in auto TV mode without
connecting HDMI.
- Tweak to improve network performance.
- Fix for HDMI blackout and HDMI audio mute issue
- Added progress indicator during firmware update download
- Fixed flash driver to avoid occasional hang issue when umount particular partition
- Fixed default value; DTS:PCM, DRC:off for factory setting
- Changed "AC3" wording to "Dolby Digital", shifted DRC setting down to Audio section
- Fixed language tanslations
- Added Country/Region code to WiFi config setup.
- Country/Region contains channel settings for 8 regions; only for Ralink MII card.
- Fixed stuck in playback if no network up
- Fixed reboot failure (Bug #5000243)
- Fixed screensaver still kicks in at background when in standby mode
- Show harddisk and usb disk size when info button pressed
- Show file size on the UI listing
- Reverted patch which fixed screensaver kicking in at background when standby; causing (Bug #5000314)
7. Browser
- New twirling icon
- New licensed font integrated
- Support dynamic loading of external js file
- New UI theme
- To display memory usage; press SLOW key
- Fixed Pause key wrongly mapped as Play/Pause key
- Fixed 'No Disc Found' message not shown and browser hang when accessing empty loader (Bug #5000292)
8. WiFi
- Integrated WIFI driver for Realtek USB RTL8192
- Turn on Ethernet LNK LED when link to 100baseT as well.
9. UPnP
- Added image resolution support (Twonky photo bug)
- Fixed UPnP device duplication issue when server restart or host name changed
- Added .ts, .avi support (Twonky)

[ Voor 95% gewijzigd door BlizzarD op 19-11-2009 22:18 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik lees zojuist dat Syabas heeft aangekondigd dat het YouTube-kanaal vanaf 2 december niet langer beschikbaar zal zijn. Als reden worden gewijzigde algemene voorwaarden van YouTube aangehaald.

Google zou hebben gevraagd per 2 december te stoppen met het doorgeven van YouTube-video's via het Media Service Portal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Die nieuwe firmware komt op het juiste moment voor mij. Na anderhalve maand wachten wordt die van mij nu ook eindelijk afgeleverd. Hij zit nu nog ergens in de pijplijn bij tnt post. Hopelijk vandaag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27
voor mij is de nieuwe firmware nogsteeds brak.
ISO's stotteren, qua beeld. audio knalt er nogsteeds uit bij BD en mts2 films.

er zijn nu nog minder films die het goed doen.
begin nu toch echt te twijfelen of ze het ooit goed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren een verzedbevestiging gekregen van mijn C-200, komt rechtstreeks van de fabrikant. Nu moet ik hier in NL nog een goede stille HD kopen om er in te zetten. In eerste instantie kies ik er voor om geen bluray er in te zetten.

Wat zijn op dit moment de stille, met hoge capaciteit HD's?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2009 11:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nou geweldige firmware zeg, behalve het menu merk ik er nu niet echt iets van. Wat een waardeloos ding is het, kan nog beter mijn A110 terugzetten, die kan tenminste fatsoenlijk WMV's en ISO's afspelen, die toch wel erg standaard zijn... Echt slecht hoor, na zo'n lange tijd nog steeds geen fatsoenlijke firmware...

/frustration

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
eindelijk....... heerlijk... hoe langer het wachten.. des te groter het genot ;-)

Ondertiteling doet het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
@ Sp33dFr34k

Volgens mij doe je dan wat anders verkeerd. Heb nog nooit problemen met isoos gehad... ook niet met de oude firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Krijg jij een menu of ondertiteling bij je iso's dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Wel vreemd idd, ik heb bij alle dvd iso's die ik heb wel een menu en/of ondertiteling (waar dit in zit uiteraard).

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Ik ben aan het overwegen om de C-200 aan te schaffen. Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar wat ik mis is hoe het apparaat nu presteert en of Syabas haar beloftes is nagekomen.

Dus... Werkt het? Doet het wat op er op de doos staat? Of kan ik na al deze firmware updates nog steeds problemen met de basisfuncties verwachten, zoals het afspelen van ISOs, haperende MKVs, trage netwerkverbindingen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Zodiac schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:21:
Ik ben aan het overwegen om de C-200 aan te schaffen. Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar wat ik mis is hoe het apparaat nu presteert en of Syabas haar beloftes is nagekomen.

Dus... Werkt het? Doet het wat op er op de doos staat? Of kan ik na al deze firmware updates nog steeds problemen met de basisfuncties verwachten, zoals het afspelen van ISOs, haperende MKVs, trage netwerkverbindingen of wat dan ook.
Kijk eens naar http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21902. Hier wordt het één en ander op een rijtje gezet. Lees echter ook de fora http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31602. Nog lang niet alles is opgelost, en ga er maar vanuit dat dit nog wel even duurt. Het apparaat schijnt nu echter wel goed bruikbaar te zijn voor de meeste zaken. Het is en blijft echter een apparaat voor de hobbyisten, niet voor opa en oma. Voor een simpeler apparaat kun je bij HDI terecht voor de Dune BD Prime 3.0 http://dune-hd.com/index.php?do=players. Maar ook deze heeft z'n problemen en vergt nog wat updates. Dat schijnt helaas bij dit soort apparaten te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Bedankt voor de links, die ga ik nalezen.

Ik ga er ook niet van uit dat alles is opgelost, maar het apparaat is nu lang genoeg op de markt om toch enige beloftes waar te maken. Maar kijkend naar de eerdere producten, zoals de A-110, heb ik er wel vertrouwen in dat dit zal lukken, het duurt alleen wat lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
  • Laatst online: 10:10
Ik zit nog steeds te twijvelen tussen de A110 en C200.
Wat ik wil is film downloaden en afspelen. daarna gooi ik ze weer weg.
Alleen voor de kids zal ik er wat tekenfilms op laten staan.
Dat kunnen ze beide alleen vind ik de a110 erg traag (is de c200 echt veel sneller?)
Echter ik wil ook mijn oude DVD's kunnen kijken dus ik kan mijn DVD speler laten staan of de BD-spaler inbouwen.
Maar kan de C200 dan ook DVDtjes afspelen?

Verder kan ik niet goed vinden wat nu echt het verschil is tussen de 2 ja, hij is sneller en meer mem en ziet er anders uit. maar voor mij als gebruiker, wat is er anders?
Budget is geen probleem maar wil natuurlijk niet geldt uitgeven aan zaken die ik toch niet gebruik.

Verdere moet hij te bedienen zijn door vrouw en kids (filmpje afspelen bedoel ik dan)

En nog vergeten, hoe id de kwaliteit van de C200 set als BD/dvd speler? of kan ik beter een goede aparte BD/dvd speler erbij kopen?

als andere suggestie dan de a110 en c200 dan altijd welkom. maar ik heb een hekel aan converteren en rommelen met downloads, ik wil downloaden en spelen, vandaar de PCH, die kan zo goed als all formaten aan.

[ Voor 17% gewijzigd door agraaff op 23-11-2009 15:58 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Ik loop eigenlijk een beetje tegen hetzelfde aan. Verschil is dat ik al een prima BD speler heb. Zelf neig ik meer en meer naar HDI Dune Base 3.0 die een apart topic heeft in dit forum. In jouw geval zal de HDI Dune Prime 3.0 een optie kunnen zijn; deze heeft een BD speler. De recensies zijn erg positief tot nu toe, lust nagenoeg alle formaten. Zeker voor de echtgenotes vriendelijker te bedienen.... Prijs is iets vriendelijker, de Prime heeft namelijk al een speler aan boord, bij de PCH C200 moet je die nog apart kopen. Succes met verdere afweging!!

Tegels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik kan iig, uit ervaring, zeggen dat de C200 uitstekend Blu-ray en DVD kan afspelen. En wat ik me afvraag t.o.v. die HDI Dune, wordt de firmware net zo actief ontwikkeld als voor de C200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Laatst online: 08-09 15:00
Wat ik lees heeft PCH een beduidend actievere community die actief is met het releasen van betere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoals velen hier stond mij de keus te wachten: C-200 of HDI Base 3.0
Ik heb al een PS3 voor bluray, dus dat was niet belangrijk voor mij.
Randapparatuur waarmee de C-200 gebruikt gaat worden:

Onkyo TX-SR507+ JAMO 407
Samsung 40'' FULL HD LCD
PS3
Gigabit Netwerk
1 TB WD Elements

Het belangrijkste voor mij in een NMT is dat hij alle formatten geluid en video kan processen/afspelen
'Future Proof'

Na een lang gesprek en gedachtenwisseling met Wifimedia toch maar besloten om de C-200 te nemen voor de volgende redenen:

-Regelmatige Firmware Updates
-Grotere Community
-Groot Succes van de A-110 (Lat ligt hoog voor de C-200)
-Netwerk makkelijk in te stellen bij C-200
-Ease of Use
-RF Remote
-Op Voorraad

Ondanks dat ik de HDI qua looks superieur vind en denk dat het op dit moment een beter apparaat is weet ik 100% zeker dat de C-200 na verloop van tijd hier bovenuit zal stijgen.

Hij wordt vanavond hierheen gestuurd, dus morgen zal ik hem uitgebreid gaan testen.
ICM met een GREEN WD 1,5 TB SATA disk besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Kan de c200 ook dts downmixen? ik heb namelijk nog geen HDMI versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
Ik heb doorgekregen dat mijne vandaag is geleverd, maar ik moet vanavond nog weg dus zal er nog niet veel mee kunnen spelen.
Ben benieuwd hoe die het bij mij gaat doen, heb ook een versterker zonder HDMI dus zal met TOSlink moeten werken. Heb er nog niet veel goeds van gelezen dus ik hoop dat het allemaal wel zal meevallen.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Robbeke schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:45:
Ik heb doorgekregen dat mijne vandaag is geleverd, maar ik moet vanavond nog weg dus zal er nog niet veel mee kunnen spelen.
Ben benieuwd hoe die het bij mij gaat doen, heb ook een versterker zonder HDMI dus zal met TOSlink moeten werken. Heb er nog niet veel goeds van gelezen dus ik hoop dat het allemaal wel zal meevallen.
Helaas niet... bij mij geeft toslink een behoorlijke delay in de audio.
Voorlopig (totdat er een firmware update komt) het geluid maar via de tv laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:42

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb de vraag hier al een paar keer langs zien komen maar het antwoord nog niet:

Kun je met de C200 internetradio (lees: je eigen, favoriete, stream (via shoutcast bv, of radio 538/veronica/3fm)) beluisteren?

Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

stef-o schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:17:
[...]

Voorlopig (totdat er een firmware update komt) het geluid maar via de tv laten lopen...
Ik heb net zitten testen, maar bij mij loopt het synchroon.
Ik heb hem wel via S-video op een crt tv aangesloten.
handige_harrie schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:43:
Ik heb de vraag hier al een paar keer langs zien komen maar het antwoord nog niet:

Kun je met de C200 internetradio (lees: je eigen, favoriete, stream (via shoutcast bv, of radio 538/veronica/3fm)) beluisteren?

Dankjewel :)
Er zit ook internet radio op, met een hele lijst met zenders waaruit je kunt kiezen.
En in de media service portal zit ook shoutcast en andere radio sevice's in.
Genoeg om uit te kiezen.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21
[b]
Zo te zien kun je zelf ook urls toevoegen. Ik heb het nog niet geprobeerd (idd voor 538 enzo) , want ik wil eerst de fontgrootte van de menu's e.d. groter hebben, daar die bij mij veel te klein zijn.
Ik vermoed dat ik dan zelf een theme in elkaar moet zetten ofzo. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
agraaff schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:22:
Kan de c200 ook dts downmixen? ik heb namelijk nog geen HDMI versterker...
Ja, stereo output over cinch is mogelijk.
Digitale output via toslink / coaxiaal is eventueel ook mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Mental schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:00:
[...]

Ja, stereo output over cinch is mogelijk.
Digitale output via toslink / coaxiaal is eventueel ook mogelijk
Het zal dat coaxiaal worden :) maar zorgt hij er wel voor dat het geluid in sync loopt met het beeld...

edit typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
wie van jullie heeft er eigenlijk al een blu-raydrive ingebouwd en werkt dit goed? ik ben me even aan het oriënteren op welke drive ik er in wil hangen, dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
agraaff schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:25:
[...]

Het zal dat coaxiaal worden :) maar zorgt hij er wel voor dat het geluid in sync loopt met het beeld...

edit typo
Heb wel mensen gehoord met problemen daarmee maar ik heb hem coaxiaal aangesloten zonder problemen.
Meeste receivers/versterkers kunnen ook een audio delay inbouwen dus dat zou het eventueel nog kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agraaff
Mental schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:31:
[...]

Heb wel mensen gehoord met problemen daarmee maar ik heb hem coaxiaal aangesloten zonder problemen.
Meeste receivers/versterkers kunnen ook een audio delay inbouwen dus dat zou het eventueel nog kunnen oplossen.
helaas, mijn versterker heeft geen delay functie, ook ondersteund hij geen HDMI :'( maar om nu ook meteen een nieuwe versterker te kopen terwijl deze pas 4 of 5 jaar oud is (net voordat hdmi opkwam gekocht).....
Had ik al eens uitgezocht ivm beeldverbeteraars van de LCD en daarbij een vertraging van 200ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:48
Pusherman_ schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:30:
wie van jullie heeft er eigenlijk al een blu-raydrive ingebouwd en werkt dit goed? ik ben me even aan het oriënteren op welke drive ik er in wil hangen, dus ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...
Ik heb er een BRD ingebouwd (eigenlijk door HDSupplies) en die werkt naar behoren
Ben ff het type kwijt, dat zal ik even voor je opzoeken
Maar er is een compatibiliteits lijst met een overzicht van wat je wel en niet kan aansluiten

http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists

Mijn player wilde alleen eerst geen dvd's spelen, maar dat was een instelling die je via de remote kan oproepen en toen werkte alles naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Vraagje
Sinds de nieuwe firmware van 19 november heb ik het volgende probleem

Ik kan soms wel, maar soms ook niet verbinden met mijn NAS (Synology 207+) via het NFS protocol
Komt dit een van jullie bekend voor?
Voorheen had ik dat probleem niet (met de firmware van voor 19 november)

(de synology is voorzien van de laatste firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Geen probleem hier met mijn DS109 i.c.m. NFS. ik het wel nfs-tcp gebruikt in de link die ik in de C-200 heb ingevoerd, wellicht dat dat nog een optie voor je is? Schijnt sneller/stabieler te zijn

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
BlizzarD schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:49:
Geen probleem hier met mijn DS109 i.c.m. NFS. ik het wel nfs-tcp gebruikt in de link die ik in de C-200 heb ingevoerd, wellicht dat dat nog een optie voor je is? Schijnt sneller/stabieler te zijn
Kijk dat klinkt veel belovend
Ga ik maar een keer proberen

Just to be sure....
- ik heb nfs aanstaan op de synology
- op de c200 in de network settings voeg je toe:
nfs-tcp://ip-adres-van-synology:/pad-van-de-map
ipv
nfs://ip-adres-van-synology:/pad-van-de-map

toch?

• BlizzarD
  • Niet online
MrMGeeIsTheName schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:59:
[...]

Kijk dat klinkt veel belovend
Ga ik maar een keer proberen

Just to be sure....
- ik heb nfs aanstaan op de synology
- op de c200 in de network settings voeg je toe:
nfs-tcp://ip-adres-van-synology:/pad-van-de-map
ipv
nfs://ip-adres-van-synology:/pad-van-de-map

toch?
Klopt idd :) Bij mij is het geloof ik zoiets:

nfs-tcp://ip-adres-van-synology:/Volume1/Mapnaam

Via nfs-tcp heb ik eigenlijk nog nooit problemen ondervonden. Heb verschillende firmware versies geinstalleerd (zowel interne beta's als public) en mijn NFS mounts blijven altijd zonder problemen werken.

iStockphoto

• Robbeke
stef-o schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 13:17:
[...]

Heb nu twee dagen getest en ik merk wel een delay, maar deze is eerder klein te noemen. Zelfs na fast-forward blijft dit volgens mij < 100 ms en stoort het mij niet echt noemenswaardig. Voorlopig kan ik er zeker mee leven tot aan de volgende firmware.

Wat kan ik verder delen qua ervaring:
- als hij al tijdje aanstaat gaan films makkelijker stotteren en valt geluid sneller weg. Na een herstart van het apparaat werkt dit weer zonder problemen. Hij doet dit dan voornamelijk met 1080p materiaal (hogere bandbreedtes) of bij MTS bestanden (hoge compressie). Het lijkt mij dat hij niet netjes z'n resources weer vrijmaakt waardoor het apparaat steeds minder geheugen ter beschikking heeft, waardoor hij bij complexere taken problemen krijgt. Toch is dit maar een vermoeden op basis van wat ik constateer :)
- Bitperfect playback: hoera! Blijkbaar doet de C-200 niets met de audio en stuurt hij deze gewoon intact door (zoals het moet) waardoor je geen kwaliteitsverlies hebt. _/-\o_ Xbox media center bvb zet alles om naar 48000hz met kwaliteitsverlies tot gevolg. Dit kan getest worden door een aantal speciale WAV bestanden met daarin een verborgen DTS track. Bij XBMC krijg je gewoon ruis door de resampling, bij de C-200 detecteerde m'n versterker keurig de DTS track. _/-\o_
- Ondertitels werken zoals ik ze verwacht: gebruikt die in DVD/MKV tenzij er een externe SRT aanwezig is met zelfde bestandsnaam. _/-\o_
- Ook MTS bestanden van m'n Canon HG20 spelen probleemloos af. Wanneer hij lang opstaat (meerdere uren allerlei zaken/bestanden testen) gaan deze zeer snel problemen geven, maar een herstart en ze spelen weer vlotjes. Toch mooie kwaliteit wat zo'n HD camcorder produceert, Italië kwam weer helemaal tot leven :P
- Menu's werken zeer vlot, echt tevreden van!
- Wel spijtig dat WMA 5.1 en WMAPro niet gesupporteerd zijn. Hierdoor heb ik een 50tal films moeten omzetten met WMV Convertor naar MKV met de originele WMV video en Dolby Digital Audio. Gelukkig vereist dit geen recode van de video en gaat dit vrij snel. Op m'n MediaPortal gebaseerde Mediacenter had ik hier trouwens ook best wat moeite mee om dit werkende te krijgen. Blijkbaar kunnen fabrikanten niet zo eenvoudig WMA licenties krijgen, wel jammer.

al bij al tevreden tot nu toe en verwacht ik dat het apparaat enkel nog beter zal worden. Nu maar eens testen met de Torrent en usenet client en proberen YAMJ werkende te krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Robbeke op 26-11-2009 12:21 ]

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:23
Ben dit topic nu al een tijdje aan het volgen. Vooral gezien het volgende:

Recentelijk een Asus O!Play gekocht om even te bekijken. Aantal problemen:
- Kan wel op mijn XP systeem maar moet vervolgens voor elke dir een l/pw geven waarbij geen enkele combinatie werkt. Maakt ook niet uit het strookt met accounts of niet.
- Kan een standaard BD ISO vanaf USB niet vloeiend spelen (Startrek 1:1 BD rip met gem. 40 Mbps begint al te haperen vanaf het begin).
- Kan killersample vanaf USB niet vloeiend spelen
- Kan killersample vanaf UTP niet testen omdat ik dus niet in de directory kan komen (lees eerste punt).

Een aardige lijst met m.i. cruciale problemen en dus aan het overwegen een ander systeem te kopen, nu zat ik zelf te denken aan de A-110 maar las in posts van rond september dat deze geen BD ISO support heeft. Kan ook niet vinden op de PCH site of dat al is opgelost maar misschien kijk ik er overheen. Daarnaast vroeg ik me af of iemand via USB de A-110 al gekieteld heeft met het killersample en of het apparaat de test doorstaat.

Criticism is prejudice made plausible.

• BlizzarD
  • Niet online
Robbeke schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:03:
[...]
- Wel spijtig dat WMA 5.1 en WMAPro niet gesupporteerd zijn. Hierdoor heb ik een 50tal films moeten omzetten met WMV Convertor naar MKV met de originele WMV video en Dolby Digital Audio. Gelukkig vereist dit geen recode van de video en gaat dit vrij snel. Op m'n MediaPortal gebaseerde Mediacenter had ik hier trouwens ook best wat moeite mee om dit werkende te krijgen. Blijkbaar kunnen fabrikanten niet zo eenvoudig WMA licenties krijgen, wel jammer.
Bestanden met WMAPro audio zouden gewoon moeten afspelen. Ik heb hier 3 films welke deze audio codering aanwezig hebben, en deze spelen gewoon goed af.

iStockphoto

Verwijderd

Beste Mensen,

Ik heb nu de PCH C-200 een aantal dagen in bezit en loop tegen hetvolgende aan.
In heb een Linksys gigabit router met daaraan een linksys gigabit switch,Toen ik mijn PCH aansloot voor de eerste keer kreeg deze keurig een IP adres toegewezen: 192.168.1.103
Nou doet hij de laatste dagen heel vreemd, hij krijgt opeens een IP adres aangewezen helemaal buiten de range? Zelfs als ik manual een IP adres geef aan de PCH binnen de range ziet hij hem even in mijn netwerk, maar kan hem vanuit mijn PC niet accessen. Daarna verdwijnt hij weer en kan ik hem niet meer zien. Uiteraard heb ik de NMT apps draaien, SMB icm met windows. FTP wil ook niet lukken... Hebben jullie dit probleem ook? Hoe op te lossen?

Alvast Bedankt

Gr

• Robbeke
Christian_Ku schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:56:
..., nu zat ik zelf te denken aan de A-110 maar las in posts van rond september dat deze geen BD ISO support heeft. Kan ook niet vinden op de PCH site of dat al is opgelost maar misschien kijk ik er overheen. Daarnaast vroeg ik me af of iemand via USB de A-110 al gekieteld heeft met het killersample en of het apparaat de test doorstaat.
Blu-ray support is volgens het NMT forum nog instabiel, omdat Sigma (producent chipset) nog een reeks bugs heeft in de SDK die Syabas (fabrikant Popcorn Hour) gebruikt. Voor zover ik weet zijn ze nu bezig te switchen naar een vernieuwde SDK waarbij Blu-ray support veel beter zou moeten zijn. Als je hem enkel voor blu-ray wil kopen, zou ik nog even wachten. Toch lees ik bij gebruikers dat ze toch blu-ray kunnen afspelen, maar verwacht zeker geen perfectie als het om Blu-Ray en blu-Ray iso's gaat.

• Robbeke
BlizzarD schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:10:
[...]

Bestanden met WMAPro audio zouden gewoon moeten afspelen. Ik heb hier 3 films welke deze audio codering aanwezig hebben, en deze spelen gewoon goed af.
Bij de Technical Specs bij Popcorn Hour staat bij audio support enkel WMA, wat gelijk staat voor WMA versie 9. Hier zal hij dan downsamplen naar stereo geluid voor multichannel audio. WMAPro (versie 10), is niet gesupporteerd en hier heb ik geen geluid. Dit heb ik bij m'n eigen filmcollectie zo geconstateerd en ook meermaals op het forum van NMT tegen gekomen.
Als jij multichannel geluid hebt bij WMA of WMAPro geluid werkende kan krijgen, dan hoor ik het graag. :P
Zijn er in de WMV-HD Showcase filmpjes waar je surround uit de PCH krijgt?

Edit: bij de technical specs staat blijkbaar ook WMA Pro maar toch heeft dit nooit gewerkt bij mij. Volgens mij werkt dit enkel als je een WMA-Pro capabele receiver hebt? Is dit zo bij jou?
Linkje: zie puntje 32 of de tweede post in deze thread

@lovezilli: in welke range krijgt hij dan een IP adres? 169.x.x.x?

[ Voor 17% gewijzigd door Robbeke op 26-11-2009 16:18 ]

• Christian_Ku
Robbeke schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:04:
[...]

Blu-ray support is volgens het NMT forum nog instabiel, omdat Sigma (producent chipset) nog een reeks bugs heeft in de SDK die Syabas (fabrikant Popcorn Hour) gebruikt. Voor zover ik weet zijn ze nu bezig te switchen naar een vernieuwde SDK waarbij Blu-ray support veel beter zou moeten zijn. Als je hem enkel voor blu-ray wil kopen, zou ik nog even wachten. Toch lees ik bij gebruikers dat ze toch blu-ray kunnen afspelen, maar verwacht zeker geen perfectie als het om Blu-Ray en blu-Ray iso's gaat.
Hmmm, dan komt de HTPC toch wel steeds dichter bij! Zeker als het een NMT HTPC zou betreffen dan kan dat ook bijna voor dat bedrag aangezien dan een flitsende kast bijna niet meer nodig is en puur een toetsenbordje met muis voldoende zou moeten zijn.

Bedankt in ieder geval, duidelijk verhaal.

• Robbeke
Christian_Ku schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:16:
[...]

Hmmm, dan komt de HTPC toch wel steeds dichter bij! Zeker als het een NMT HTPC zou betreffen dan kan dat ook bijna voor dat bedrag aangezien dan een flitsende kast bijna niet meer nodig is en puur een toetsenbordje met muis voldoende zou moeten zijn.

Bedankt in ieder geval, duidelijk verhaal.
Geen probleem. Ik kom zelf van een HTPC en heb het nooit naar m'n zin gekregen. Heb MediaPortal en XBMC gehad, maar geen van beide kon me echt bekoren. Windows Media Center vond ik dan weer te beperkt. Je steekt ook ellendig veel tijd in dergelijke zaken, iets wat ik niet heb. De PCH is zo ongeveer wat ik zocht en ik heb geen problemen wat te wachten op nieuwe firmware. De volgende firmware verwacht ik trouwens nog onder de kerstboom, PCH is heel actief in development ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Robbeke op 26-11-2009 16:21 ]

Verwijderd

Robbeke schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:09:

@lovezilli: in welke range krijgt hij dan een IP adres? 169.x.x.x?
Yes klopt helemaal... Pls zeg me dat je een oplossing hebt _/-\o_

• Christian_Ku
Robbeke schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:21:
[...]

Geen probleem. Ik kom zelf van een HTPC en heb het nooit naar m'n zin gekregen. Heb MediaPortal en XBMC gehad, maar geen van beide kon me echt bekoren. Windows Media Center vond ik dan weer te beperkt. Je steekt ook ellendig veel tijd in dergelijke zaken, iets wat ik niet heb. De PCH is zo ongeveer wat ik zocht en ik heb geen problemen wat te wachten op nieuwe firmware. De volgende firmware verwacht ik trouwens nog onder de kerstboom, PCH is heel actief in development ;)
Maarrrrrr, zal die firmware de voornoemde ingrijpende verandering in de SDK bevatten of niet? Dat is dan natuurlijk de volgende vraag. EN, zal dat dan ook gelden voor de A-110.

• Robbeke
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:30:
[...]

Yes klopt helemaal... Pls zeg me dat je een oplossing hebt _/-\o_
Misschien. De 169.X.X.X range heet in technische termen de APIPA range, wat staat voor "Automatic Private IP Addressing", wat erop wijst dat de PCH geen IP adres kan verkrijgen van een DHCP server (je routertje ofzo). De reden hiervan kan divers zijn: instellingen, bekabeling of inderdaad een bug in de PCH.
Je kan ook alvast proberen een vast IP adres in te stellen en ik vermoed dat het dan ook wel zal werken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Robbeke op 26-11-2009 17:44 ]

• Robbeke
Christian_Ku schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:32:
[...]

Maarrrrrr, zal die firmware de voornoemde ingrijpende verandering in de SDK bevatten of niet? Dat is dan natuurlijk de volgende vraag. EN, zal dat dan ook gelden voor de A-110.
In principe wel, de volgende firmware zou Blu-ray problemen moeten aanpakken en die zijn gerelateerd aan de SDK. Daarnaast is al meermaals op het NMT forum gepost door mensen van Syabas dat ze engineers in het hoofdkwartier van Sigma hebben. De SDK is (volgens mij) wel chip-afhankelijk en vermits de A-110 naar mijn weten een andere processor-chip heeft dan de C-200, betwijfel ik je stelling. Heeft de A-110 blu-ray (drive of iso) support? Ik dacht van niet.

• Christian_Ku
Van de blu-ray support is het allemaal onduidelijk. Wel de ISO iig, dat kan hij dus niet. De chip is in die zin anders dat de C-200 een 43 model heeft en de A-110 een sigma 8635. Maar of dat iets uitmaakt?

[ Voor 3% gewijzigd door Christian_Ku op 27-11-2009 11:34 ]

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Heb ik weer, bestel zo'n ding als kado voor mijn vader pak hem uit en druk op de aan knop druk je het hele bedienings panner naar achter er kwamen ook al 2 schoefjes uit maar we kunnen niet ondekken waar die vandaan komen en ook niet hoe we deze er zelf in moeten schroefen :(
nou maar hopen dat regelen met 4launch goed gaat.. :(

Verwijderd

Robbeke schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:44:
[...]

Misschien. De 169.X.X.X range heet in technische termen de APIPA range, wat staat voor "Automatic Private IP Addressing", wat erop wijst dat de PCH geen IP adres kan verkrijgen van een DHCP server (je routertje ofzo). De reden hiervan kan divers zijn: instellingen, bekabeling of inderdaad een bug in de PCH.
Je kan ook alvast proberen een vast IP adres in te stellen en ik vermoed dat het dan ook wel zal werken. :)
Dank voor je reply. Ik heb heel NMT forum afgezocht en ik denk haast dat het een bug is in de PCH.
Een probleem dat Gigabit niet helemaal stabiel werkt.
Ik heb nog geprobeerd om een vast IP adres aan te wijzen aan de PCH; 192.168.1.105 Subnet 255.255.255.0
Maar zonder succes:(/ Hij is heel eventjes visible in het netwerk, maar kan geen verbinding maken nog bestanden transferren naar de PCH, erg frustrerend. Ik heb wifimedia ook gesproken vanmiddag en die gaven aan dat er al meerdere klanten voor hetzelfde probleem belde....
Iemand hier nog adviezen? Van je medetweaker moet je het hebben ;)

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
BlizzarD schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:54:
[...]

Klopt idd :) Bij mij is het geloof ik zoiets:

nfs-tcp://ip-adres-van-synology:/Volume1/Mapnaam

Via nfs-tcp heb ik eigenlijk nog nooit problemen ondervonden. Heb verschillende firmware versies geinstalleerd (zowel interne beta's als public) en mijn NFS mounts blijven altijd zonder problemen werken.
Alles lijkt nu goed te werken en de synology wordt nu steeds gevonden.
NFS aangepast naar NFS-TCP en ook de NFS rechten op de desbetreffende folder
Vanavond maar eens lekker een filmpje kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:36:
[...]

Alles lijkt nu goed te werken en de synology wordt nu steeds gevonden.
NFS aangepast naar NFS-TCP en ook de NFS rechten op de desbetreffende folder
Vanavond maar eens lekker een filmpje kijken :)
Goed om te horen :) NFS rechten heb ik gewoon op "Alleen lezen" gezet, kan er ook niets per ongeluk verwijderd worden :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
gisteren ook eens de usenet client getest (met scheduler voor de Belgische downloadlimieten) en alles mooi gedownload, geparred, en unrarred. Netjes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik heb momenteel een PCH A-110 maar ben toch aan het uitkijken naar de C200 omdat de snelheid van de A-110 toch soms te wensen overlaat en (belangrijker) je regelmatig moet rebooten omdat hij HD films niet wil afspelen. Ook de beperkte netwerkmogelijkheden (het probleem met meerdere netwerk shares) steken tegen.

Weet iemand of die opgelost zijn met de C-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
SlasZ schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 09:20:
Ik heb momenteel een PCH A-110 maar ben toch aan het uitkijken naar de C200 omdat de snelheid van de A-110 toch soms te wensen overlaat en (belangrijker) je regelmatig moet rebooten omdat hij HD films niet wil afspelen. Ook de beperkte netwerkmogelijkheden (het probleem met meerdere netwerk shares) steken tegen.

Weet iemand of die opgelost zijn met de C-200?
Als je een stabielere unit zoekt dan zou ik momenteel echt wel niet de C-200 nemen. De firmware staat daarvoor nog teveel in z'n kinderschoentjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
vraagje speelt de c-200 via een harde schijf full hd 1080p af,want kan dit niet terug vinden bij de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

keeskloon schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:36:
vraagje speelt de c-200 via een harde schijf full hd 1080p af,want kan dit niet terug vinden bij de specificaties.
Natuurlijk kan 'ie dat, da's nou juist één van de dingen waarvoor 'ie ontworpen is. Vanaf een interne HD kan ik je vanuit de praktijk vertellen dat het probleemloos gaat, via het netwerk zal het van je streaming snelheid afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb recent een C-200 aangeschaft. Nou valt mij op dat het lijkt of om de zoveel tijd een fan aangaat en de HDD opgestart wordt om het apparaat op standby the houden. In eerste instantie dacht ik dat het FeedTime was die een feed afging elk uur maar die service stond uit.

Nou kan ik er best mee leven als hij dat moet doen, maar het apparaat maakt een vrij hoge toon als hij dat doet. Duurt 5 seconden en dan is het weg maar het is erg vervelend aangezien ik hier in de midden van de nacht wakker van wordt :+ De HDD die er in zit is de Samsung EcoGreen, 1TB.

Iemand anders ook ervaring met deze hoge toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Fan? Volgens mij is mijn C-200 fanless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik heb aan m'n PCH een externe HDD van 1tb (WD MYBOOK essential) hangen.. deze heb ik ook via het netwerk geshared en kan deze benaderen via mijn pc.
Ik heb Yamj al draaien voor mn movie collectie op de interne HDD van de PCH maar wil dit nu voor mijn movie collectie op m'n externe HDD. Alles goed ingesteld via Gui config..YAMJ ziet alle films maar op het einde bij bestanden (index.hmtl en jukebox map) aanmaken gaat het fout.. Ik heb toen zelf geprobeerd om een jukebox map via het netwerk op mn externe HDD (die aangesloten is op de PCH) aan te maken.. maar hier gaat het dus fout.. blijkt dat ik niet de juiste rechten heb. :s heb via eigenschappen > beveiliging > volledig beheer willen aanvinken.. maar ook hier gaf hij de melding > niet bevoegd voor deze machtiging (ofzo)

hoe moet ik dit aanpakken wil ik YAMJ werkend krijgen op mn externe HDD? Ik kan hem wel externe HDD wel aan mn PC hangen en daar een map aanmaken en yamj draaien.. maar dit is veelste omslachtig, ik wil dit via het netwerk doen.

wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Robbeke schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:44:
[...]

Ik heb nog geprobeerd om een vast IP adres aan te wijzen aan de PCH; 192.168.1.105 Subnet 255.255.255.0
Maar zonder succes:(/ Hij is heel eventjes visible in het netwerk, maar kan geen verbinding maken nog bestanden transferren naar de PCH, erg frustrerend. Ik heb wifimedia ook gesproken vanmiddag en die gaven aan dat er al meerdere klanten voor hetzelfde probleem belde....
Iemand hier nog adviezen? Van je medetweaker moet je het hebben

Alvast Bedankt.

Hoi

Je PCH heeft waarschijnlijk een slechte fysieke verbindingen met je router, heb je wel cat6 kabel gebruikt (cat5 is volgens mij niet geschikt voor gigabit).
Sluit anders een laptop op de aansluiting van je pch en kijk of je latop wel verbindig krijgt.
Heb je toevallig de utp kabel door hetzelfde buisje als je tv-coax getrokken , dit wil ook wel eens problemen geven ivp overspraak.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
rally schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:12:
Fan? Volgens mij is mijn C-200 fanless....
Zo klinkt het in ieder geval wel, betekend niet dat het er één is. De vraag is daarom ook of iemand anders dit type geluid herkent bij zijn c-200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C200 nu een paar dagen in bezit en ik kijk mijn ogen uit, ik heb alleen een paar vragen over de bediening.
als ik foto's kijk of muziek luister zou er in het scherm een klein schermpje zichtbaar moeten zijn waarmee ik door foto's kan scrollen en bij muziek kan skippen naar het volgende nummer (Next-Prv-ff-rew)

en hoe kan ik in (mtroska video files ?!) MVF naar de verschillende hoofdstukken zappen of moet ik dat alles omzetten in mapjes video_ts en audio_ts ??

ik krijg dit alleen niet te zien en weet dit ook niet uit de afstandsbediening te halen.
vanalles al geprobeerd.
kan iemand helpen

Gr C

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
Wildfire schreef op zondag 29 november 2009 @ 20:48:
[...]

Natuurlijk kan 'ie dat, da's nou juist één van de dingen waarvoor 'ie ontworpen is. Vanaf een interne HD kan ik je vanuit de praktijk vertellen dat het probleemloos gaat, via het netwerk zal het van je streaming snelheid afhangen.
Dit weekend 2 films gekeken streaming over Gigabit via windows shares, geen probleem ondervonden met streaming an sich. Wel wat last van geluid dat niet 100% synchroon loopt, maar dat probleem is bekend met geluid over optische uitgang in bepaalde gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:02:
C200 nu een paar dagen in bezit en ik kijk mijn ogen uit, ik heb alleen een paar vragen over de bediening.
als ik foto's kijk of muziek luister zou er in het scherm een klein schermpje zichtbaar moeten zijn waarmee ik door foto's kan scrollen en bij muziek kan skippen naar het volgende nummer (Next-Prv-ff-rew)

en hoe kan ik in (mtroska video files ?!) MVF naar de verschillende hoofdstukken zappen of moet ik dat alles omzetten in mapjes video_ts en audio_ts ??

ik krijg dit alleen niet te zien en weet dit ook niet uit de afstandsbediening te halen.
vanalles al geprobeerd.
kan iemand helpen

Gr C
Hoofdstukken skippen in MKV bestanden kan momenteel nog niet, enkel met dvd mappen en ISO's

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu ook sinds een paar dagen de C-200 in bezit en vindt het een heerlijk apparaat om mee te werken. Uiteraard nog niet alles kunnen uitproberen, maar voorlopig ben ik tevreden.

Geluid loopt bij mij ook via de optische verbinding naar de audio-installatie en heb dus ook kunnen constateren dat geluid en beeld niet helemaal synchroon loopt. Heb wel gemerkt dat dit 'probleem' erger wordt naarmate je de TV méér digitale bewerkingen laat doen. Dus, alle digitale beeldbewerking 'uit' gezet en dan valt het eigenlijk wel mee.

Verder had ik de 'standaard' mappen Music, Photo en Video een andere naam gegeven (Foto's, Muziek en Films) en er nog een aantal mappen aan toegevoegd, en dat leek verder goed te werken. Na de PCH een keer uitgeschakeld te hebben en weer opnieuw te hebben opgestart, bleek de PCH opeens die drie 'standaard' mappen weer opnieuw te hebben aangemaakt! Blijkbaar kom je dus niet om die drie 'standaard' mappen heen? Iemand nog een oplossing of moet ik er maar mee leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:08:
Heb nu ook sinds een paar dagen de C-200 in bezit en vindt het een heerlijk apparaat om mee te werken. Uiteraard nog niet alles kunnen uitproberen, maar voorlopig ben ik tevreden.

Geluid loopt bij mij ook via de optische verbinding naar de audio-installatie en heb dus ook kunnen constateren dat geluid en beeld niet helemaal synchroon loopt. Heb wel gemerkt dat dit 'probleem' erger wordt naarmate je de TV méér digitale bewerkingen laat doen. Dus, alle digitale beeldbewerking 'uit' gezet en dan valt het eigenlijk wel mee.

Verder had ik de 'standaard' mappen Music, Photo en Video een andere naam gegeven (Foto's, Muziek en Films) en er nog een aantal mappen aan toegevoegd, en dat leek verder goed te werken. Na de PCH een keer uitgeschakeld te hebben en weer opnieuw te hebben opgestart, bleek de PCH opeens die drie 'standaard' mappen weer opnieuw te hebben aangemaakt! Blijkbaar kom je dus niet om die drie 'standaard' mappen heen? Iemand nog een oplossing of moet ik er maar mee leren leven?
Denk dat je er mee moet leven :+ Je kan wel bijvoorbeeld de AEON HD interface gebruiker en vervolgens gewoon binnen of buiten de video map onderscheid te maken tussen TV en Film. Dan de AEON skin index.html editen en de knoppen laten verwijzen naar die mappen. Persoonlijk doe ik dit ook in combinatie met YAMJ en het bevalt me goed. Ik moet alleen m'n muziek nog overzetten en daar een interface voor genereren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukin schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:23:

[...]

Je kan wel bijvoorbeeld de AEON HD interface gebruiker en vervolgens gewoon binnen of buiten de video map onderscheid te maken tussen TV en Film. Dan de AEON skin index.html editen en de knoppen laten verwijzen naar die mappen.
Ik zit er nog niet zo diep in, in deze materie, dus ik wil mij er nog niet aan wagen dit soort fratsen uit te halen. Voorlopig doe ik het er wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het zo snel niet terugvinden in het forum, maar heeft iemand dit apparaat al eens besteld via de fabrikant zelf? Waar ik dan op doel is het volgende: zit er een verschil in een eventuele Amerikaanse en Europese variant? Daarnaast vind ik het prijsverschil persoonlijk nogal groot. De laagste prijs in NL is 349 euro, terwijl hij via popcornhour.com inclusief bezorgkosten net iets meer als 230 euro moet kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:41:
Ik kan het zo snel niet terugvinden in het forum, maar heeft iemand dit apparaat al eens besteld via de fabrikant zelf? Waar ik dan op doel is het volgende: zit er een verschil in een eventuele Amerikaanse en Europese variant? Daarnaast vind ik het prijsverschil persoonlijk nogal groot. De laagste prijs in NL is 349 euro, terwijl hij via popcornhour.com inclusief bezorgkosten net iets meer als 230 euro moet kosten...
Zit geen verschil tussen, kosten die erbij komen zijn uiteraard voor verzending, tussenhandel en winkel.. die moeten nu eenmaal ook winst maken

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:11:
quote:
Hoi

Je PCH heeft waarschijnlijk een slechte fysieke verbindingen met je router, heb je wel cat6 kabel gebruikt (cat5 is volgens mij niet geschikt voor gigabit).
Sluit anders een laptop op de aansluiting van je pch en kijk of je latop wel verbindig krijgt.
Heb je toevallig de utp kabel door hetzelfde buisje als je tv-coax getrokken , dit wil ook wel eens problemen geven ivp overspraak.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, gr
Hey,

Dank voor de reactie. Ik heb alles bekabeld met CAT5E en dat is ook geschikt voor gigabit. Mijn PC is er ook mee verbonden en ondervind eigenlijk nooit problemen... Er gaat ook geen Coax door de kabelgoot, slechts 2 LAN kabels en speakerkabel. In het begin krijg ik nu ik een vast IP heb gegeven aan de PCH wel verbinding, na een aantal keer wegvallen heb ik hem op 10/100 gezet en dit werkt stabiel nu. Laten we hopen dat ze snel komen met een fix voor het gigabit verhaal, want dat loopt niet helemaal lekker.

Dank voor alle reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Hebben meerdere mensen last van het probleem om meerdere HD films (MKV containers/M2TS containers) achter elkaar af te spelen?

De eerste film is perfect afgespeeld maar bij de 2e begint hij problemen te geven na een tijdje. Te warm wordt hij niet. Als ik hem reboot met de switch dan doet hij het weer goed.

Jammer om elke keer dat ding opnieuw te moeten opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Hallo Medetweakers

Ik heb helaas nog steeds last van het feit dat ik soms geen netwerk verbinding heb.
Dit uit zich met name dat ik mijn NAS (synology 207+) niet kan beneaderen (nfs-tcp).

Wat opvalt is dat ik op dat moment ook niet het internet kan (gebruik maken van de webservices)
Ik heb al de kabel vervangen van de PCH-C200 naar de router (linksys wrt610n), meteen ook maar op een ander poortje.
Daarnaast valt het op dat al mijn andere apparaten wel gewoon netwerk en internet verbinding hebben (Xbox360 - PS3 - Pc - Laptop)

Het vreemde is dus dat dit soms optreed. Andere momenten werkt alles naar behoren.

1) Komt iemand dit bekend voor?
2) Ik zit te denken om de hele PCH-C200 te reseten - maar hoe doe je dat?

Misschien dat jullie nog tips of ideeen hebben.
Alvast dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
StealthyPeanut schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:47:
Hebben meerdere mensen last van het probleem om meerdere HD films (MKV containers/M2TS containers) achter elkaar af te spelen?

De eerste film is perfect afgespeeld maar bij de 2e begint hij problemen te geven na een tijdje. Te warm wordt hij niet. Als ik hem reboot met de switch dan doet hij het weer goed.

Jammer om elke keer dat ding opnieuw te moeten opstarten.
Helaas nog niet kunnen testen
Maar doet ie dat alleen bij MKV's of ook bij DVD's etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Laatst online: 05-05-2022
BlizzarD schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:48:
[...]

Zit geen verschil tussen, kosten die erbij komen zijn uiteraard voor verzending, tussenhandel en winkel.. die moeten nu eenmaal ook winst maken
Ik ga proberen direct bij Popcornhour te bestellen, de lage dollarkoers is gewoon TE interessant :)

Update: besteld voor 242 eurotjes

[ Voor 4% gewijzigd door Peet73 op 05-12-2009 14:25 . Reden: Bestelling geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo net de popcorn c-200 gekocht en aangesloten,maar hij ziet hem niet in mijn netwerk wat kan dat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
hallo probeer ook eens wat met de zins opbouw en interpunctie te werken dat zorgt ervoor dat wij de posts wat beter kunnen begrijpen

verder denk ik dat het een poort in je router zal zijn? of misschien moet je hem toevoegen

wat voor soort router pf netwerk heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
Ik denk dat ik dichter bij mijn probleem ben.
Het lijkt er op dat een vast ip adres het probleem geeft
Zet ik de C200 op auto ip dan lijkt het wel goed te gaan
Gaat er bij een van jullie een lampje branden als het om mijn probleem gaat?
(ik wil natuurlijk liever een vast IP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:50
hello

ik heb me ook een popcorn aangeschaft , welliswaar zonder interne HD want ik heb reeds een NAS
Maar ik kan dus niet via de browser op http://IP:8066 , om mijn nzb enzo in te stellen
Uiteraard kan ik ook de config file niet configureren...
Klopt het dus dat je niet met torrent en nzb kan werken als je geen interne schijf hebt?

en nog een 2de vraagje...

via mijn nas share open ik een foto, maar als ik op next duwn op mijn remote dan browset hij niet naar de volgende foto??? ik moet steeds op return klikken dan krijg ik de lijst van fotos en dan weer de volgende selecteren?? Lijkt me toch niet logisch?

[ Voor 26% gewijzigd door NoFate op 06-12-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:48
keeskloon schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:48:
hallo net de popcorn c-200 gekocht en aangesloten,maar hij ziet hem niet in mijn netwerk wat kan dat zijn
vergeet niet dat de douane je ook een rekening gaat sturen, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit.

Edit: reactie was bedoeld voor Peet73.

[ Voor 6% gewijzigd door Master Chieftec op 06-12-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Laatst online: 05-05-2022
Master Chieftec schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:27:
[...]

vergeet niet dat de douane je ook een rekening gaat sturen, maar uiteindelijk ben je goedkoper uit.

Edit: reactie was bedoeld voor Peet73.
Daar ben ik dus heel benieud naar. Het enige risico wat ik loop is als ik voor garantie in aanmerking kom. Dat zal dan wel een heel feest worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

NoFate schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:41:
hello

ik heb me ook een popcorn aangeschaft , welliswaar zonder interne HD want ik heb reeds een NAS
Maar ik kan dus niet via de browser op http://IP:8066 , om mijn nzb enzo in te stellen
Uiteraard kan ik ook de config file niet configureren...
Klopt het dus dat je niet met torrent en nzb kan werken als je geen interne schijf hebt?

via mijn nas share open ik een foto, maar als ik op next duwn op mijn remote dan browset hij niet naar de volgende foto??? ik moet steeds op return klikken dan krijg ik de lijst van fotos en dan weer de volgende selecteren?? Lijkt me toch niet logisch?
Een vraag over het connecten via de browser.
Heb je daadwerkelijk http://IP:8066 gebruikt of heb je http://192.168.1.35:8066 of iets dergelijks gebruikt?
(192.168.1.35 is het IP adres waarop de speler in mijn netwerk zit.)

Maar het zou kunnen dat dit vanwege ontbreken van interne schijf niet te benaderen is, het downloaden kan ook alleen op de interne schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:08
Ik heb hem ook besteld via internet... en geen briefje van de douane erbij. :-) Dus mooi goedkoop!

Verder moet je voor de torrent en andere apps wel een interne harde schijf zijn, anders kan je de apps niet installeren. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ChrisM schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:16:
Ik heb hem ook besteld via internet... en geen briefje van de douane erbij. :-) Dus mooi goedkoop!

Verder moet je voor de torrent en andere apps wel een interne harde schijf zijn, anders kan je de apps niet installeren. :-)
ja , tuurlijk heb ik het ip adres gebruikt gevolgd door de poort... maar ik denk gewoon dat dit niet gaat als je geem interne disk hebt???

Want ik zie ook nergens in mijn systeem menu iets staan van newsgroepen of torrents om deze services te starten?

Wel heb ik direct de popcorn uitgepakt (van 4launch) en dadelijk online een firmware gedaan...
Bestaat er ook zo iets om misschien de apps opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
[b][message=33054965,noline]Maar het zou kunnen dat dit vanwege ontbreken van interne schijf niet te benaderen is, het downloaden kan ook alleen op de interne schijf.
Je moet de NZBget (en andere services) toch eerst installeren op je interne schijf? Pas als je de installatiewizzard voor nieuwe hardeschijf draait worden de services geinstalleerd en kun je ze activeren in het menu 'set-up'. Dus als je geen interne schijf hebt kun je ook geen gebruik maken van NZBGet. Misschien gaat het wel als je een USB stick inbouwt waarop je de services kunt installeren, dat weet ik niet...

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NoFate schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:41:

Enter is 'afspelen' bestand (dus 1 foto), met Play speel je alle bestanden in de map af.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
wel spijtig dat newsgroupen/torrent alleen maar gaan als je ook een interne schijf hebt.

Normaal zou je toch een extrene disk ofzo moeten kunnen mounten?? Misschien is voor de volgende firmware releases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=buynow&type=accessories

Whoppa. Eindelijk beschikbaar. Dan zal de nieuwe firmware ook wel niet lang op zich laten wachten.
Op het forum van NMT nog geen meldingen van een werkende unit met Wifi, maar dat zal niet lang meer duren.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Is er kans dat er een pricedrop zal zijn na kerst? Anders wacht ik nog een maand om deze te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:19
jellevictoor schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:31:
Is er kans dat er een pricedrop zal zijn na kerst? Anders wacht ik nog een maand om deze te bestellen.
Ja de kans is 50:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickV.
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:08:
Dat is toch simpelweg opgelost met een receiver met lipsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Harkelaar schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:42:
http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?pluginoption=buynow&type=accessories

Whoppa. Eindelijk beschikbaar. Dan zal de nieuwe firmware ook wel niet lang op zich laten wachten.
Op het forum van NMT nog geen meldingen van een werkende unit met Wifi, maar dat zal niet lang meer duren.
Over werkende wifi: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=32620
En nog goedkoper ook..
Pagina: 1 ... 7 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.