Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinky01 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:09:
[...]

Heb hier ook al aangegeven dat dit zeker vermeld moet worden in de TS, al dan niet met namen van leveranciers er bij, zodat toekomstige kopers hier rekening mee kunnen houden.

Het lijkt dan nu een beetje overgewaaid maar wacht maar tot de volgende batch uitgeleverd gaat worden. Gaat hier nog veel meer over geschreven worden door kopers die ook aangenaam verrast worden als ze met hun nieuwe C200 en hdd en/of BD-speler thuis komen...
Vooralsnog gaat de importeur nog gewoon door met het aanleggen van beperkingen en koppelverkoop door te verplichten zaken te laten inbouwen door hen zelf.
Divxplayer heeft wel aangegeven dit verhaal nog wel eens nader te bekijken maar hangt tegelijkertijd weer af van een heleboel andere mensen dus verwacht hier persoonlijk niet zo veel van. Ik hoop dan ook dat mensen via andere kanalen aan hun unit gaan komen of duidelijke afspraken maken met hun reseller voor dat je koop sluit. Er zijn namelijk heus wel afspraken te maken icm het behouden van je garantie.
Ik ben nu zover dat mijn unit retour gaat naar divxplayer.nl omdat ik me niet kan verenigen met de opgelegde beperkingen. Via de mail is mij al laten weten dat de koop ontbonden is en dat ik een retourlabel tegemoet kan zien. Nette oplossing dacht ik, echter laat dat retourlabel alweer een week op zich wachten, niet reageren op mail etc. Denk even na waar je je unit gaat kopen als je er eentje wil...

Kortom, een duidelijke waarschuwing met de beperkingen die resellers je opleggen op de 1e pagina lijkt me wederom een goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 12:36
Gaat ie wel Divx afspelen met nieuwe firmware oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMN!, wat veel info en toch nog een vraag. Klopt het dat het afspelen van films met DTS een probleem is? Ik lees in sommige reacties op verschillende fora's dat het afspelen van DTS niet mogelijk is en je het moet omzetten naar AC3. Alleen daar staat niet welke popcorn hour. Nu begin ik te twijfelen.

Ik zoek gewoon een goeie mediaspeler die alles afspeelt zoals een orginele dvd ook zou doen. Ik wil al mijn films digitaal opslaan in een mediatheek en overal beschikbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:25:
DAMN!, wat veel info en toch nog een vraag. Klopt het dat het afspelen van films met DTS een probleem is? Ik lees in sommige reacties op verschillende fora's dat het afspelen van DTS niet mogelijk is en je het moet omzetten naar AC3. Alleen daar staat niet welke popcorn hour. Nu begin ik te twijfelen.

Ik zoek gewoon een goeie mediaspeler die alles afspeelt zoals een orginele dvd ook zou doen. Ik wil al mijn films digitaal opslaan in een mediatheek en overal beschikbaar hebben.
De PCH A100 kan DTS niet decoderen, dus als je een film via de speakers van de TV zelf wilt laten lopen dan heb je geen geluid. Als je een externe DTS decoder hebt kun je het geluid via die laten lopen.

De PCH A110 en C200 hebben een ingebouwde DTS decoder zodat het geluid ook gewoon op TV kan worden afgespeeld.

De C200 heeft dan wel weer een bug met digitale output, dat hapert. Daar wordt door Syabas aan gewerkt en zal in een komende firmware worden gefixed.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
mijne is binnen, nu aan het uitpakken. ben heel benieuwd, laat wel even weten hoe hij bevalt tov m'n A100

1st impression:
netjes ingepakt, goede stevige kwaliteit behuizing, bekabeling en AB.
meteen firmware update gedaan.
instellingen menu exact hetzelfde als de A100, netwerkshare werkt perfect.

Paar video's getest:
-het valt me meteen op dat de afstandbediening écht ruk reageert, vaak moet ik meerdere keren drukken voordat er gebeurt wat ik wil, heel irritant! lol, had de antenne niet goed vastgedraaid :X
- 1080p TS van ice age 3 speelt perfect, alleen de subs raken uit sync bij spoelen.
- 1080p MKV van Public Enemies werkt goed
- dvd iso's werken goed.
- Dexter.S04E01.HDTV.XviD-NoTV werkt goed, subs ook nog in sync na spoelen.

Tot nu toe bevalt het me, doet hij eigenlijk alles wat ik er van gebruik en wat m'n A100 ook kon, plus ik hoef MKV's met DTS niet meer handmatig om te zetten naar AC3, ik ben namelijk nog op zoek naar een andere receiver, heb net m'n oude verkocht en zit noodgewongen weer even op stereo...
volgende week maar even en blu-ray drive er in doen, ben heel benieuwd hoe dat is! zijn ze er eigenlijk nou al uit wat de beste blu-ray drive is om er in te bouwen?

vanavond nog maar even verder spelen...

[ Voor 102% gewijzigd door Pusherman_ op 20-10-2009 14:10 . Reden: testen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men weet iig dat de LG GGC-H20L alle testen heeft doorstaan.
Voor alle andere zaken die je wil toevoegen zou ik even de wiki raadplegen.

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Vandaag de 8ste dag na aankoop toch besloten dat ik de c-200 terug ga brengen en toch voor de Asrock ION 330 ga. De buggy firmware heeft me toch doen te besluiten om voor een systeem te gaan waar ik zelf iets meer invloed op heb :)

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Grappig... want ik heb juist het omgekeerde gedaan. XBMC i.c.m. de ASRock was me teveel werk om te configureren (bovendien... mijn vriendin was net aan de PCH interface gewend).

Gezien de reputatie van PCH heb ik er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen. De uitgeleverde modellen was van bekend dat de firmware van af was, dus ik heb gewoon nog even geduld.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
@ FRoSTy en rally.. misschien kunnen jullie ruilen ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook liever een standalone heb zoals de popcorn hour, die gewoon dedicated z'n media taken doet, ipv een PC die ook mediacenter taken kan..
Ondanks dat ik best een tweaker ben en het heerlijk vind om alles in te stellen hoe ik het wil, weegt het gemak van een NMT veel zwaarder. Als ik al nadenk over geklooi met codecs etc.. :S
Nou speelt bij mij ook mee dat ik de Popcorn puur voor playback gebruik, geklooi met torrents/nzb laat ik m'n pc wel doen!
M'n enige andere overweging was om op de Dune 3 te wachten, maarja ik ben nou eenmaal ongeduldig en m'n A100 is me altijd top bevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.5TB 3,5" zit erin, samen met een BD-Drive.
Heb een soort van bracket gemaakt van plastic. (Foto's volgen zsm)

Het enige wat mij irriteert is dat ik het volume niet kan regelen middels de PCH bij het afspelen van MKV's.
Staat hij op -15 en komt er nog geluid uit de speakers (Marantz SR5003). Geluid via HDMI....

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Too late :)

@Pusherman_: Dat is ook een belangrijke reden om de PCH te kiezen. Ze gebruiken weinig energie, hebben allemaal vrijwel dezelfde interface (zodat mijn vriendin er ook mee overweg kan) en updates worden keurig voor je gedaan (even op USB stick zetten en later ook via Web-updates).

Na 2-3 maanden met de ASRock en XBMC te hebben gespeeld heb ik het opgegeven want er kan ZOVEEL worden aangepast dat het met gewoon teveel tijd kostte.

Maar dat is het mooie... iedereen kan die oplossing kiezen of bouwen die het beste aansluit op zijn/haar wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
rally schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:59:
Too late :)

@Pusherman_: Dat is ook een belangrijke reden om de PCH te kiezen. Ze gebruiken weinig energie, hebben allemaal vrijwel dezelfde interface (zodat mijn vriendin er ook mee overweg kan) en updates worden keurig voor je gedaan (even op USB stick zetten en later ook via Web-updates).

Na 2-3 maanden met de ASRock en XBMC te hebben gespeeld heb ik het opgegeven want er kan ZOVEEL worden aangepast dat het met gewoon teveel tijd kostte.

Maar dat is het mooie... iedereen kan die oplossing kiezen of bouwen die het beste aansluit op zijn/haar wensen :)
Ik heb net een webupdate gedaan. werkte perfect, hoefde niet met een usb-stick aan de slag!

Tja.. XBMC :9~ wat was dat heerlijk, die xbox1 met xbmc er op.. als de popcorn het menu en de mogelijkheden van xbmc had, was het de perfecte mediaplayer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famod
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 17:11
Hoe zit het eigenlijk met multitasking? Ik kan me voorstellen dat je tijdens het afspelen van een 1080p filmpje, je niet ook nog eens vol van usenet kan dl'en, maar kan dit bijvoorbeeld wel tijdens mp3 afspelen, foto's kijken etc?
En is het apparaat tijdens dl'en irritant lawaaiig of -'s nachts voor in de slaapkamer- stil?
Daarnaast ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe gemakkelijk je muziek te benaderen is met de tv uit.. het schermpje is voor mij namelijk een belangrijk voordeel van beide voorgenoemde NMTs, maar als er amper functionaliteit in zit dan gaat dat natuurlijk niet echt op. (ik heb het filmpje gezien maar wil wat gebruikerservaringen lezen..)
Ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door famod op 21-10-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik zit er echt heel erg sterk over na te denken om de PCH A-110 terug te sturen en een andere mediaspeler te kopen. Hij is zo onstabiel als ik films kijk, ook 720p films. Om de minuut hapert hij even kort 3x ongeveer en elke film loopt na een tijdje gewoon vast. Dan moet ik de complete PCH uit zetten (dus niet standby, maar echt uit) omdat ik anders elke keer het beeld krijg van de laatste hangende scene. Zelfs muziek speelt hij dan niet meer af.

Hebben jullie hier ook last van met de 200? En is deze stabieler dan zijn voorganger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
StealthyPeanut schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 13:55:
Ik zit er echt heel erg sterk over na te denken om de PCH A-110 terug te sturen en een andere mediaspeler te kopen. Hij is zo onstabiel als ik films kijk, ook 720p films. Om de minuut hapert hij even kort 3x ongeveer en elke film loopt na een tijdje gewoon vast. Dan moet ik de complete PCH uit zetten (dus niet standby, maar echt uit) omdat ik anders elke keer het beeld krijg van de laatste hangende scene. Zelfs muziek speelt hij dan niet meer af.

Hebben jullie hier ook last van met de 200? En is deze stabieler dan zijn voorganger?
heb die problemen nog nooit gehad met mijn A110. Is nog nooit vastgelopen en heeft het bij mij toch behoorlijk zwaar te verduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
sundace schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:50:
[...]

heb die problemen nog nooit gehad met mijn A110. Is nog nooit vastgelopen en heeft het bij mij toch behoorlijk zwaar te verduren.
ik ook niet met de a100 en vrienden van me die de a110 hebben ook niet.
Ik vermoed een netwerkprobleem. draai je wel de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

En hoe is dit apparaat nou in vergelijking met de vorige popcorn? Is het echt die 200euro meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ja, ik heb de nieuwste firmware. Ik heb de PCH naar me Sitecom Mimo-XR router aangesloten met normale netwerkkabels.

Hoe kan ik testen dat het bijvoorbeeld aan me router ligt? Want aan me netwerkkabels zal het niet liggen denk ik. Kan ik mijn HDD uit me pc ook gewoon in de PCH hangen? De Samsung 1TB F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Er zitten nog (behoorlijk) wat vervelende bugs in, maar ik ben er zeker van dat PCH die gaat verhelpen. Deze batch is gewoon extreem vroeg op de markt gebracht. Persoonlijk vind ik het de extra kosten waard.
1. Je kunt er een DVD/Blu-ray drive in zetten
2. Je kunt er eenvoudig een HD in zetten
3. Je kunt er allebei in zetten (bij de vorige kon er alleen een SATA schijf in en die kon geen Blu-ray afspelen
4. Hij is aanzienlijk sneller. Niet alleen is dat voordelig voor de interface, High-bitrate HD materiaal word allemaal soepel afgespeeld.
5. Hij heeft een HD interface (t.o.v. de SD interface van de A100/A110)
6. GigaBit ethernet waardoor transfers van/naar de HD een stuk sneller gaan.

Als ze over enkele weken de belangrijkste bugs geplet hebben (Gigabit ethernet, SMB, geen geluid in WMV, audio cut-outs, etc) dan denk ik dat het een fantastisch apparaat is en mijn HDX-1000 (mijn huidige favoriet) naar de slaapkamer gedegradeerd word (waar nu de HDX-900 staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is met youtube service te kunnen zoeken? eigen favorites to kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb vandaag via de bay een 1,5 TB Schijf van Samsung erin gehangen.
Enige probleem is dat hij de extra HD niet weergeeft als zijnde extra HD in het start menu,
Dit kan natuurlijk zijn omdat het HD icoon in het start menu overkoepelend is voor alle HD schijven.
Maar ik heb de nieuwe HD nog niet kunnen formatteren, als ik naar NMT wizard ga ziet hij de schijf wel.
Alleen als ik dan kies voor formateren en installatie op de nieuwe schijf, gaan hij alleen zoeken naar een firmware upgrade, en daarna komt hij weer terug bij het begin menu :S

Heb allebei de opties geprobeerd, heb trouwens de meest recente firmware erop staan.
Heb ook uiteraard dit eerder wel werkend gehad aangezien ik wel alle wizard aps op mijn
2,5" hd heb gezet, en die speelt alles netjes af.

Weet iemand wat ik verkeerd doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:49
Hallo mede tweakers

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een PCH-C200
Mooi apparaat ondanks de bug, maar dat zal wel goed komen hoop ik zo.
Alleen 1 ding snap ik niet helemaal.
Mijn PCH-C200 is voorzien van een blueray rom en een HD van 500gb
Blue rays (orgineel schijfje van Transformers) werkt naar behoren, maar orginele DVD's pakt hij niet.
Steeds de error "Bad Disk Region".
Iemand een idee hoe dat kan? En of je de regio kan instellen (niet kunnen vinden in de settings).

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

Specs:
PCH-C200 - laatste firmware
Interne 4x Blu-ray BD ROM iHOS104 (LiteOn)
Western Digital Scorpio Blue, 500GB (2.5")

Ps
De PCH-C200 komt van HD Supplies - heeft geen stikker achterop en gewoon 2 jaar garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
MrMGeeIsTheName schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:30:
.
Alleen 1 ding snap ik niet helemaal.
Blue rays (orgineel schijfje van Transformers) werkt naar behoren, maar orginele DVD's pakt hij niet.
Iemand een idee hoe dat kan? En of je de regio kan instellen (niet kunnen vinden in de settings).

Alvast bedankt voor jullie hulp _/-\o_

Specs:
PCH-C200 - laatste firmware
Interne 4x Blu-ray BD ROM iHOS104 (LiteOn)
Western Digital Scorpio Blue, 500GB (2.5")

Ps
De PCH-C200 komt van HD Supplies - heeft geen stikker achterop en gewoon 2 jaar garantie :)
Had je even van te voren moeten controleren. Is bekend dat hier problemen mee zijn:

Retail BD discs appear to work fine. Could not play retail DVDs - no video (might be just a singularity).
Burnt AVIs appear to work fine. Takes all of a few seconds for BD menus to appear.

Is hier allemaal terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesko
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04 11:09
Korte vraag: kan de C200 overweg met Windows 7 shares...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hierzo is overigens de changelog van de laatste internal beta:
1. Previous NMT apps 02-01-090828-19-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Retrieve DVD region and number of changes available from the hardware
- Bookmark/resume support for DVD ISO/VIDEO_TS
- Max. 10 bookmarks.
- known issue: sometimes failed to resume correctly for certain clips
- Implemented simple folder for BD-J and BD Live
- if NMT HDD does not exist, any available writable device (HDD/USB) will be auto-detected and used.
- previous mounting wizard removed
- Temporarly mount vcd/svcd as data disc, to play the .dat file inside
3. Video and Audio playback
- Added FLAC Stereo and Multichannel audio support
- known issue Stereo Flac will also output as Multichannel PCM
- Added FLAC Stereo and Multichannel audio support inside MKV
- known issue Stereo Flac will also output as Multichannel PCM
- Added DRC setting - Dolby Digital AC3 Dynamic Range Compression On/Off Switch
- Fixed RW/FF/Slow icon not cleared after seek
- Fileplayer bookmark/resume support (first-cut)
- Max. 10 bookmarks
- bookmark saved on STOP keypress; subsequent press (ENTER or PLAY) will resume from bookmark.
- To start from beginning, press '0'.
- Mkv will cause issue if DTS and AC3 is set to Digital (RAW) workaround change audioline if possible
- Fixed incorrect aspect ratio
- Fixed "actual size" aspect ratio issue when playback clips below 1080p.
- Fixed incorrect Hebrew subtitle rendering.
- Partially fixed Arabic Tashkeel character shaping issue
- Fixed subtitle size/position affected by pan/zoom.
- Modified time seek hh:mm:ss key handling.
- Fixed certain clips WMAPro audio lose output after 1-2 sec playback.
- Forced 24p source to framerate 60Hz for non-1080p TV mode
- Fixed issue where audio playback do not gracefully stop when encounter file read error
4. Photo app
- Fixed an issue when setting repeat on the last photo in playlist will show current playlist item as 0 on FIP
- Fixed PNG image decoding caused system hang in a endless loop
5. System
- Fixed cannot eject data disc by eject key on remote control
- Workaround for missing folder issue due to filesystem failed to identify directory type for unknown reason
- Fixed incorrect display resolution when boot up in auto TV mode without connecting HDMI.
6. UPnP
- Added image resolution support (Twonky photo bug)
- Fixed UPnP device duplication issue when server restart or host name changed
- Added .ts, .avi support (Twonky)
7. Browser
- New twirling icon
8. Network
- Samba improvements
- NFS improvements
Omdat ik lid ben van het beta team heb ik hem al draaien, en kan melden dat bestanden met WMAPro audio het nu wel doen :9 Ook FLAC bestanden schijnen goed te werken en is netwerk performance verbeterd (flac heb ik niet zelf getest, netwerk bug had ik geen last van).

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij meer vertellen over de Youtube service? Kan je ermee eigen youtube favorites bekijken? of alleen youtube browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
rudyhattem schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

Had je even van te voren moeten controleren. Is bekend dat hier problemen mee zijn:

Retail BD discs appear to work fine. Could not play retail DVDs - no video (might be just a singularity).
Burnt AVIs appear to work fine. Takes all of a few seconds for BD menus to appear.

Is hier allemaal terug te vinden.
Thanx for the answer
Balen dat deze combo wel zo wordt verkocht :(
Toch maar eens een belletje aan besteden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
BlizzarD schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:38:

[...]

Omdat ik lid ben van het beta team heb ik hem al draaien, en kan melden dat bestanden met WMAPro audio het nu wel doen :9 Ook FLAC bestanden schijnen goed te werken en is netwerk performance verbeterd (flac heb ik niet zelf getest, netwerk bug had ik geen last van).
Is er al een datum bekend waarop men deze nieuwe firmware willen gaan uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
Djesko schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:41:
Korte vraag: kan de C200 overweg met Windows 7 shares...?
Als een trein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem

[...]

Is de ellende met de subs nu ook opgelost? Word er echt helemaal gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

En hoe zit het met de audio in WMV files? Werkt dat nu ook?
Want als dat werkt dan denk ik dat ik mijn HDX 1000 ga parkeren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[...]

Share plz, word gek van die wmv audio en sub bug (ik neem aan dat het eindelijk gefixed is...) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 25-10-2009 23:33 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
MrMGeeIsTheName schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 10:30:
Heb zaterdag dezelfde configuratie mogen ontvangen van hdsupplies :) Ik heb nog niet geprobeerd een DVD af te spelen, dus ik kan jouw probleem nog niet bevestigen. Heb je ook geprobeerd om de dvd regio in te stellen? Hierover staat het volgende op de nmt wiki:
DVD Region Setting:
1.) Insert an DVD Disc which has the Region you wanna setup, if the Region is not the same as the Disc has, it wont work!
2.) Please go into the Setup Page
3.) press now "Slow, 1, 6, 8, 3" on your remote
4.) now an popup shows up, on the remote use the number for the region you wanna set.

1 Canada, United States; U.S. territories; Bermuda
2 Western Europe, incl. United Kingdom, and Central Europe; Western Asia; including Iran, Israel and Turkey, Egypt; Japan, South Africa, Swaziland, Lesotho; French overseas territories
3 Southeast Asia; South Korea; Taiwan; Hong Kong; Macau
4 Mexico, Central and South America; Caribbean; Australia; New Zealand; Oceania;
5 Ukraine, Belarus, Russia, Continent of Africa, excluding Egypt, South Africa, Swaziland, and Lesotho; Central and South Asia, Mongolia, North Korea.
6 People's Republic of China, Hong Kong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
best zuur dat die winkels combo's verkopen waarvan ze weten dat het niet ideaal werkt..
weer een rare situatie, na het hele stickers gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Tja, ik ga ervan uit dat wanneer het echt niet schijnt te werken, de leverancier hier een mooie oplossing voor biedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

***UPDATE VERZEGELING***

Net weer met divxplayer aan de telefoon gezeten betreft het retour sturen van mijn c200.
Ipv een retourlabel kreeg ik te horen dat de kogel door de kerk is en men gebruikers toe staat om de c200 te openen zonder dat de garantie vervalt. Dit moet nog officieel gemaakt worden en zal vandaag of morgen te lezen zijn op de divxplayer.nl of de site van popcornhour.nl (site van de importeur dat heel toevallig ook divxplayer.nl is)
Hier zitten wel nog wat haken en ogen aan omdat het voor iedereen duidelijk moet zijn dat er bepaalde risico`s aan verbonden zijn op gebied van de voeding etc. Maar iedere gemiddelde tweakert weet dat je voorzichtig moet handelen met dit soort producten.
Na dit gesprek heb ik de unit open gemaakt, de zaak bekeken en de unit weer gesloten, dat was alles wat ik voorlopig wilde doen... Het toevoegen van een blu-ray komt later wel een keer.
Al met al ben ik ruim een maand bezig geweest met ConsuWijzer, DAS rechtsbijstand, divxplayer.nl etc. om er voor te zorgen dat men dit toe zou staan. Nu is het eindelijk toegestaan maar heeft er wel toe bij gedragen dat ik nooit en te nimmer meer iets ga bestellen bij deze heren. Ik hoop dan ook niet dat mijn unit ooit stuk gaat en terug moet omdat ze een hoop beloven maar weinig waar maken. Dit is mijn ervaring en kan dus voor iedereen anders zijn. Ik ga in de toekomst iets meer betalen en bestellen bij bijvoorbeeld Wifimedia.nl waar kennis van zaken en service goed voor elkaar is, en nee ik heb geen aandelen wifimedia.

Tot zover,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:29:
***UPDATE VERZEGELING***

Al met al ben ik ruim een maand bezig geweest met ConsuWijzer, DAS rechtsbijstand, divxplayer.nl etc. om er voor te zorgen dat men dit toe zou staan.
Goed bezig geweest en fijn om te lezen dat die belachelijke verzegeling vervalt! Lijkt me een verstandige keuze van DVXPLAYER want hier was ongetwijfeld meer commentaar op gekomen.
Hier zitten wel nog wat haken en ogen aan omdat het voor iedereen duidelijk moet zijn dat er bepaalde risico`s aan verbonden zijn op gebied van de voeding etc.
Wat een onzin dat ze zich hier druk om maken! Lijkt mij algemeen bekend dat je een elektrisch apparaat niet moet openen als je niet weet waar je mee bezig bent. Onzin om de C200, of welk ander apparaat dan ook, daarvoor te verzegelen.

En, los daarvan, als ik de binnenkant bekijk van de C200 is de hoogspanning netjes afgeschermd en zijn er dus geen blanke delen waar gevaarlijke hoogspanning op staat, waar je per ongeluk tegenaan zou kunnen stoten. Om dat te voorkomen is zelfs de gehele voedingsprint voorzien van een afscherming die weer is voorzien van een gele sticker met een daarop een afbeelding van een bliksemschicht en uitroepteken. En, als je gewoon de stekker er uit trekt is er al helemaal geen probleem :)

[ Voor 22% gewijzigd door Dinky01 op 27-10-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crap eindelijk besloten om de Popcorn te bestellen is die niet leverbaar tot 10 november of anders bij Azert maar dan met 1 jaar garantie |:(

Iets meer betalen zodat ik hem snel heb is tot daar aan toe, maar verschillende garanties is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:17:
Crap eindelijk besloten om de Popcorn te bestellen is die niet leverbaar tot 10 november of anders bij Azert maar dan met 1 jaar garantie |:(

Iets meer betalen zodat ik hem snel heb is tot daar aan toe, maar verschillende garanties is belachelijk.
Volgens een europese wet heb je als particulier altijd recht op 24 maanden garantie, ongeacht wat de leverancier ook zegt. Hij blijft gewoon 24 maand verantwoordelijk voor het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik wil even voor de zekerheid de router ertussenuit halen om te testen of HD materiaal dan nog steeds vastloopt. Maar als ik dan de PCH direct aansluit ziet hij de PC niet. Hoe kan ik dit tijdelijk testen? Om er zeker van te zijn dat het aan de PCH ligt en niet aan de router. Ik denk namelijk dat het gewoon aan de router ligt, het haperen, vastlopen en uitvallen van HD films. Series doen het wel goed, maar 720p en 1080p films zijn erg onstabiel zodra ik ze op 1080p 24hz zet. Morgen test ik nog even de 720p stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Sp33dFr34k schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:32:
[...]

Share plz, word gek van die wmv audio en sub bug (ik neem aan dat het eindelijk gefixed is...) :P
Hehe no can't do :+ Maar ik verwacht dat een volgende public firmware update niet al te lang meer op zich zal laten wachten. Ze krijgen een hoop feedback van de beta testers (zowel positief als negatief), maar met de volgende firmware zullen denk ik een aantal belangrijke bugs opgelost zijn.

Plus dat je een nieuw laad-icoontje krijgt :P

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Hmmm. Ik krijg met de iHOS 104 ook geen beeld met DVD's. Het geluid en het schakelen tussen chapters werkt wel.

Wanneer ik terug ga naar het menu, blijft het beeld ook zwart. Als ik vervolgens via de afstandsbediening "auto tv mode" kies, komt het beeld weer terug. Vermoed dus dat dit een firmware probleem van de c200 zelf is. We wachten de volgende update maar af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
DVD Region Setting:
1.) Insert an DVD Disc which has the Region you wanna setup, if the Region is not the same as the Disc has, it wont work!
2.) Please go into the Setup Page
3.) press now "Slow, 1, 6, 8, 3" on your remote
4.) now an popup shows up, on the remote use the number for the region you wanna set.

1 Canada, United States; U.S. territories; Bermuda
2 Western Europe, incl. United Kingdom, and Central Europe; Western Asia; including Iran, Israel and Turkey, Egypt; Japan, South Africa, Swaziland, Lesotho; French overseas territories
3 Southeast Asia; South Korea; Taiwan; Hong Kong; Macau
4 Mexico, Central and South America; Caribbean; Australia; New Zealand; Oceania;
5 Ukraine, Belarus, Russia, Continent of Africa, excluding Egypt, South Africa, Swaziland, and Lesotho; Central and South Asia, Mongolia, North Korea.
6 People's Republic of China, Hong Kong
Dit heeft voor mij het probleem verholpen.
Toch nog voor de zekerheid ook even met HDSupplies gebeld en die kwamen met de zelfde oplossing dus dit lijkt the way to go te zijn.

Nu maar wachten op de nieuwe firmware voor de laatste bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
OllieMongollie schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:49:
Hmmm. Ik krijg met de iHOS 104 ook geen beeld met DVD's. Het geluid en het schakelen tussen chapters werkt wel.

Wanneer ik terug ga naar het menu, blijft het beeld ook zwart. Als ik vervolgens via de afstandsbediening "auto tv mode" kies, komt het beeld weer terug. Vermoed dus dat dit een firmware probleem van de c200 zelf is. We wachten de volgende update maar af :)
Dit probleem had ik niet.
Mijn probleem was een "bad disk region" error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:30:
Ik wil even voor de zekerheid de router ertussenuit halen om te testen of HD materiaal dan nog steeds vastloopt. Maar als ik dan de PCH direct aansluit ziet hij de PC niet. Hoe kan ik dit tijdelijk testen? Om er zeker van te zijn dat het aan de PCH ligt en niet aan de router. Ik denk namelijk dat het gewoon aan de router ligt, het haperen, vastlopen en uitvallen van HD films. Series doen het wel goed, maar 720p en 1080p films zijn erg onstabiel zodra ik ze op 1080p 24hz zet. Morgen test ik nog even de 720p stand.
heb Netgear 3300 router, Philips TV met hulp van TVersity speelt grote videobestanden die op PC staan probleemlos af , toen ik HDX-1000 aanslot alleen series deed hij goed die rest liep vast.Waar ligt het eraan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb 10 verschillende 1080p films op 720 en 1080p geprobeerd af te spelen, maar ELKE keer sloeg hij na meer dan 15/20 minuten vast. En aangezien dit de laatste dag van mijn nietgoedgeldterug regeling is heb ik besloten om de 110 terug te sturen en voor de HDX1000 te gaan.

Dan zal ik die ook weer 8 werkdagen volle bak gaan testen om te kijken of die wel beter is. Als dit ook niet is stuur ik die ook terug en kunnen alle mediaspelers de **** krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
StealthyPeanut schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:09:

Dan zal ik die ook weer 8 werkdagen volle bak gaan testen om te kijken of die wel beter is. Als dit ook niet is stuur ik die ook terug en kunnen alle mediaspelers de **** krijgen :)
Dan heb ik inderdaad ook het idee dat alle mediaspelers jou moedwillig proberen te dwarsbomen ;)
is het je nou gelukt om de popcorn rechtstreeks op je pc te testen?
waarschijnlijk kreeg je geen verbinding omdat je je pc dan moet instellen als DHCP server. anders gaan zowel je popcorn als pc proberen een ip adres aan elkaar te vragen, omdat ze denken dat ze met een modem/router verbonden zijn en krijgen ze beiden geen ip, dus geen verbinding met elkaar.

Ik heb zowel met een sitecom, usrobotics en nu een linksys router getest.. werkt allemaal als een trein.

misschien een gek idee hoor, maar elke keer na 15/20 minuten zeg je.. heb je niet een soort schermbeveiliging /slaapstand / standby ingesteld op je pc die dan actief wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik moest eigenlijk zeggen, minimaal 15/20 minuten. De ene keer speelt hij Public Enemies tot 01:23:xx af, de andere keer na 25 minuten.

Ik vond de PCH ook al wel wat tegenvallen wat de vormgeving betreft, dit is mijn eigen schuld maar ik had alleen een klein plaatje vluchtig bekeken. De HDX-1000 staat een stuk beter in onze huiskamer EN heeft ook nog Coaxiaal Digitale audio out -> geen Optical Switch meer nodig voor de HD-Decoder en PCH.

Ik had de PCH ook direct aangesloten via een Crossed Kabel, maar bij 3 rips stopte hij ook alweer. Dus toen heb ik maar besloten om mijn geld terug te vragen en de HDX1000 te testen. Als deze ook niet doet wat ik ervan verwacht, dan ga ik maar sparen denk ik voor de C-200 OF een HTPC, maar dat duurt dan nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Heb een HDD toegevoegd, een 1,5 TB van Samsung.
De C200 ziet de HDD en ik kan er op komen, dan zie ik staan dat hij leeg is.
Dit is de tweede HDD die er in zit, heb ook een 2,5" HD van WD in zitten.
Daar kan ik gewoon files naar toe zetten etc... , maar als ik dat probeer naar de nieuwe schijf,
Krijg ik niet eens de optie om dat te doen. Ook loopt hij standaard vast de c200 op het moment
dat ik van de HDD terug naar het menu wil. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

HDD is NTFS geformateerd.

Alvast bedankt

Edit : Ik ga eens proberen de schijf naar ext3 over te zetten, kijken of dit helpt.
Edit 2 : Probleem is opgelost, probleem is dat de C200 NTFS niet lekker vind !

[ Voor 13% gewijzigd door KunDun op 27-10-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:29:
***UPDATE VERZEGELING***

Ipv een retourlabel kreeg ik te horen dat de kogel door de kerk is en men gebruikers toe staat om de c200 te openen zonder dat de garantie vervalt. Dit moet nog officieel gemaakt worden en zal vandaag of morgen te lezen zijn op de divxplayer.nl of de site van popcornhour.nl (site van de importeur dat heel toevallig ook divxplayer.nl is)
Zie nog niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

KunDun schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:43:
Daar kan ik gewoon files naar toe zetten etc... , maar als ik dat probeer naar de nieuwe schijf,
Krijg ik niet eens de optie om dat te doen. Ook loopt hij standaard vast de c200 op het moment
dat ik van de HDD terug naar het menu wil. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

Alvast bedankt

Edit : Ik ga eens proberen de schijf naar ext3 over te zetten, kijken of dit helpt.
Tsja, de C200 ondersteunt NTFS alleen voor lezen -- niet voor schrijven. Dat was toch wel bekende informatie dacht ik zo :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
KunDun schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:43:

Alvast bedankt

Op de NMT Wiki (C-200 Compatibility Lists) staat het volgende:

If you have problems with your HDD in your NMT always ensure that you try the HDD after formatting it to NTFS in a PC. This will ensure that the HDD is initialised as some brand new HDD's are not and the NMT cannot format a none initialised HDD. Do NOT choose the Quick Format option as this may mean that the HDD is not recognised and the NMT Setup option is not available to install the NMT Apps, always use the Full Format option or alternatively use Roadkil's Diskwipe to format a HDD for use in your NMT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, blijft wel divxplayer he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
klein vraagje, ik kon er zelf niet zo snel een antwoord op vinden.

Als ik een externe usb hdd aan m'n c200 hang, kan ik deze dan ook via het netwerk sharen?
dus als m'n c200 aanstaat, wil ik m'n muziek/films vanaf m'n pc, via m'n netwerk naar de usb hdd sturen.

is dit mogelijk?

en wat ik me ook net bedenk.. hoe zit het met blu-rays afspelen? om van de online mogelijkheden van blu-rays gebruik te kunnen maken heb je toch een intern geheugen nodig? ik heb hier wel eens iets over gelezen, maar kan het ook niet meer terugvinden.
Werken die online mogelijkheden dan ook bij geripte blu-rays (naar iso of folders)?

[ Voor 37% gewijzigd door Pusherman_ op 29-10-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Pusherman_ schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:15:
Als ik een externe usb hdd aan m'n c200 hang, kan ik deze dan ook via het netwerk sharen?
dus als m'n c200 aanstaat, wil ik m'n muziek/films vanaf m'n pc, via m'n netwerk naar de usb hdd sturen.
Wanneer die harde schijf geformateerd is met fat32 of ext3, kan je deze via de c200 over het netwerk benaderen via FTP of een windows share. Geen probleem.
hoe zit het met blu-rays afspelen? om van de online mogelijkheden van blu-rays gebruik te kunnen maken heb je toch een intern geheugen nodig? ik heb hier wel eens iets over gelezen, maar kan het ook niet meer terugvinden.
Als je een interne harde schijf hebt, wordt deze hiervoor gebruikt. Anders kan het ook op een USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

[quote]OllieMongollie schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:26:
[...]

Wanneer die harde schijf geformateerd is met fat32 of ext3, kan je deze via de c200 over het netwerk benaderen via FTP of een windows share. Geen probleem.

als je ext HDD in fat32 is geformateerd dan heb je er toch niks aan? je kan dan toch geen grote bestanden erop zetten. iso of mkv etc. groter dan >4gb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Daarom moet je ook ext3 gebruiken, of bestanden kleiner dan 4GB :) Hoe je dit doet kan je op de wiki van nmt vinden.

[ Voor 51% gewijzigd door OllieMongollie op 29-10-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ah bedankt.. dat ext3 moet ik maar even gaan uitzoeken dan..
jammer dat ik die hdd helemaal weer moet leeghalen en formatteren haha.
btw, die usb stick voor de blu-ray mogelijkheden kan ook extern worden aangesloten? als ie maar ext3 geformatteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Zijn er eigenlijk meer mensen die bij de C-200 problemen hebben met het afspelen van WMV files? Ik heb een aantal HD WMV's (720p en 1080p) die geen geluid geven bij het afspelen.

Ik kan echter op het forum van NetworkMediaTank geen melding ervan vinden. Dus ik hoop niet dat ik de enige ben met dit probleem.

Audio gaat via HDMI, maar hetzelfde probleem heb ik als ik het via SPDIF/Toslink laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
Welk ledje brandt er bij jullie eigenlijk bij gebruik van de LAN verbinding?

Heb hier alleen de geel/orange kleurige led zien branden.

[ Voor 14% gewijzigd door Dinky01 op 29-10-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:11:
Zijn er eigenlijk meer mensen die bij de C-200 problemen hebben met het afspelen van WMV files? Ik heb een aantal HD WMV's (720p en 1080p) die geen geluid geven bij het afspelen.

Ik kan echter op het forum van NetworkMediaTank geen melding ervan vinden. Dus ik hoop niet dat ik de enige ben met dit probleem.

Audio gaat via HDMI, maar hetzelfde probleem heb ik als ik het via SPDIF/Toslink laat lopen.
Als ik mij niet vergis is het een bekende bug...
Ik heb het namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
rally schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:11:

Bestanden met WMAPro audio werken momenteel idd nu nog niet. In de eerstvolgende public firmware wel ;)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Enig idee wanneer die gaat komen? Maandag schreef je binnenkort, maar ik kan helaas (nog) geen data ontdekken op het NMT forum.

Dit is namelijk de laatste (grote) bug die me weer houdt om het apparaat te gaan gebruiken.

Edit: Net een update gedaan en AVI's worden nu wel met geluid afgespeeld, dus dit is al een hele verbetering. Wellicht dat hij nu wel aangesloten blijft. Ik zit alleen nu nog te wachten op de IR kit.

Mischien dat ik anders toch een Harmony 900 gaan aanschaffen. Jammer dat die dingen zo schreeuwend duur zijn :X

[ Voor 41% gewijzigd door rally op 30-10-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
waarom post je niet ff de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
rally schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:41:
Enig idee wanneer die gaat komen? Maandag schreef je binnenkort, maar ik kan helaas (nog) geen data ontdekken op het NMT forum.

Dit is namelijk de laatste (grote) bug die me weer houdt om het apparaat te gaan gebruiken.

Edit: Net een update gedaan en AVI's worden nu wel met geluid afgespeeld, dus dit is al een hele verbetering. Wellicht dat hij nu wel aangesloten blijft. Ik zit alleen nu nog te wachten op de IR kit.

Mischien dat ik anders toch een Harmony 900 gaan aanschaffen. Jammer dat die dingen zo schreeuwend duur zijn :X
Hm vandaag is de 2e interne beta uitgekomen :P Maar ik *denk* dat ze de nieuwe public firmware update wel op de nieuwe batch zullen willen hebben, die volgens mij begin volgende maand uit zou moeten komen :?

Changelog:
1. Previous NMT apps 02-01-090828-19-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed DVD fast-forward issue; press FF->PAUSE->PLAY key, playback could not resume
- Fixed some DVD ISO files cannot resume from bookmark.
3. Video and Audio playback
- Fixed and restored video/audio bitrate display
- Added Vorbis/FLAC audio bitrate display
- Fixed MKV playback file cannot get audio bitstream/passthrough after resume from bookmark.
- Modified subtitle menu order and reversed time offset key direction; same as A100
- Changed tab-switching (SOURCE key) focus behaviour
- Show only ID3 album art if exist, when music playback
- Fixed incorrect ID3 genre display for certain files
- Disable bookmark for Internet/Broadcast/MSP/SayaTV video playback
4. Photo app
- Fixed issues where myiHome (Mac) not focusing on photo when playback photo with BGM and stopping photo does not stop BGM
5. System
- Fix for HDMI blackout and audio mute issue
- Added progress indication for downloading during firmware
- Fixed default value; DTS:PCM, DRC:off for factory setting
- Changed "AC3" wording to "Dolby Digital", shifted DRC setting down to Audio section
- Fixed language tanslationsupdate
6. Browser
- new UI theme (first cut)
- memory usage display; press SLOW key |>
- Added Country/Region code to WiFi config setup.
Opzich geen schokkende dingen, maar wel goed om te zien dat er progressie in zit :) Vooral de nieuwe UI ziet er een stuk beter uit :9

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 22:15
BlizzarD schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:11:
[...]

Hm vandaag is de 2e interne beta uitgekomen :P Maar ik *denk* dat ze de nieuwe public firmware update wel op de nieuwe batch zullen willen hebben, die volgens mij begin volgende maand uit zou moeten komen :?
Zou je die ergens willen neerzetten? Kan ik dit weekend zonder HDMI drop outs genieten van een paar films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Dat mag niet.... Daarom is het een interne Beta/

Als PCH Beta's wil delen, dan doen ze dat via het NMT forum...

Ik ben ook "wat" ongeduldig, maar ik zal net als iedereen helaas ook nog heeeeel even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hoe kan ik trouwens verschillende skins etc. installeren op de PCH? Ik heb bij YAMJ gevonden, een leuke moviejukebox voor de PCH volgens mij, maar bij installeren staat bijvoorbeeld ook "Install Java xxxx". Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen op de PCH?

En sowieso, hoe krijg je allerlei features enzo op je PCH? Ik weet dat je CSI kan installeren, maar HOE doe ik dat dan? JHier kan ik echt geen tutorials over vinden etc :'(

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-10-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig iedee hoe ik een Windows Home Server zichtbaar maak in de c200 normale pc ziet hij wel alleen een WHS wil hij niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Best leuk nieuws:

De makers van XBMC hebben het voor elkaar gekregen om XBMC op een ARM platform te laten draaien. Zo zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om XBMC op een pop-corn hour te kunnen installeren. Een demonstratie filmpje hebben ze hier neergezet:

http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-op-arm-gles-2-0/

Ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat zoiets ook daadwerkelijk voor ons allemaal mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Pusherman_ schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:56:
Best leuk nieuws:

De makers van XBMC hebben het voor elkaar gekregen om XBMC op een ARM platform te laten draaien. Zo zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om XBMC op een pop-corn hour te kunnen installeren. Een demonstratie filmpje hebben ze hier neergezet:

Ben heel benieuwd hoe lang het duurt voordat zoiets ook daadwerkelijk voor ons allemaal mogelijk is!
Werner (administrator op het NMT forum) zei vrijdag dat hij in Berlijn was voor een vergadering met UMC (Ultimate Media Collector). Soort duitse tegenhanger van YAMJ. Weet niet wat we hieruit mogen opmaken, maar zou leuk zijn als hierdoor een samenwerking zou komen in de vorm van een geintegreerde media bibliotheek :9 Maargoed dat is maar gissen op dit moment..

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Nog tegen een aantal dingen aangelopen die nogal vervelend zijn,
en weet niet of het nou aan de c200 ligt of aan iets anders.

Het snelste overzetten van blu-ray iso's naar de c200 is via de usb voor mij.
Nu heb ik twee HDD's in de c200 zitten, een 2,5" 500gb HDD en via het slot een 3,5" 1,5 TB schijf.
Het blu-rays overzetten naar die 2,5" gaat altijd zonder problemen, maar als ik hetzelfde probeer naar
de 3.5" word nooit het volledige bestand overgezet.
Soms schrijft hij 30g weg, dan weer 16 etc... maar nooit het volledige bestand, erg vervelend.
Dit alles doe ik niet anders dan dat ik het deed dan naar die 2.5" via het file transfer system op de c200.

Heb ook geprobeerd files over te pompen van de 2,5" naar de 3,5" precies hetzelfde probleem.
De 3,5" is een samsung schijf.

Enige manier is nu overpompen via het netwerk, alleen doe ik dit draadloos en dat geeft ook regelmatig problemen, omdat als 1 keer de verbinding wegvalt, als je al 16g heb overgepompt kan je opnieuw beginnen, en over het draadloze netwerk is heeel erg traag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 15:00
Ik volg de ontwikkelingen en ervaringen van mensen met de C200 op de voet. Nu is het echter al een tijdlang erg rustig op dit front.... Is dit een goed teken? Of......? Is er inmiddels al nieuwe firmware uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Ze zijn druk bezig de hand te leggen aan de laatste firmware. Wanneer die gaat verschijnen weet ik nog niet (en is ook nog niet echt duidelijkheid over).
De huidige firmware is niet perfect, maar voor mij op dit moment goed genoeg. Onze HDX-1000 is in ieder geval nu naar de slaapkamer verhuisd :)
Ik hoop eigenlijk dat de volgende firmware ergens in de loop van volgende week komt. De tweede (interne) beta is namelijk al een paar weken geleden uitgekomen dus dat geeft moed.
PCH heeft overigens een hele goede reputatie op het gebied van bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Vandaag mijn C-200 mogen ontvangen van HDSupplies, echt top geregeld.

Nu ben ik van de nieuwsservers en één van de dingen die de PCH moet gaan doen is het downloaden en uitpakken... Maar ik krijg het niet aan de slag. :|

Ben ingelogd op de NZBGet Webinterface, heb de server ingesteld, heb nzb's in de juiste directory geplakt, hij ziet ze ook, maar downloaden.. Dat niet. shutdown en restart lijkt niet echt te helpen bovendien.

Heb geen scheduler gebruikt, geen maxrate ingesteld, niet zitten kutten met instellingen (nadat ik de factory-reset al eens had gebruikt) en ik kan het gewoon niet vinden. :| Usenet werkt, heb net op mijn laptop getest met exact dezelfde instellingen.

Iemand een idee?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Tegels schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:32:
Ik volg de ontwikkelingen en ervaringen van mensen met de C200 op de voet. Nu is het echter al een tijdlang erg rustig op dit front.... Is dit een goed teken? Of......? Is er inmiddels al nieuwe firmware uit?
Lijkt zo, maar inmiddels zijn er al 2 interne beta's uitgekomen voor de beta-testers. Weet niet of er nog meer functies in de komende public firmware komen, maar er worden al een paar grote stappen genomen vind ik :)
rally schreef op donderdag 05 november 2009 @ 20:51:
Ze zijn druk bezig de hand te leggen aan de laatste firmware. Wanneer die gaat verschijnen weet ik nog niet (en is ook nog niet echt duidelijkheid over).
De huidige firmware is niet perfect, maar voor mij op dit moment goed genoeg. Onze HDX-1000 is in ieder geval nu naar de slaapkamer verhuisd :)
Ik hoop eigenlijk dat de volgende firmware ergens in de loop van volgende week komt. De tweede (interne) beta is namelijk al een paar weken geleden uitgekomen dus dat geeft moed.
PCH heeft overigens een hele goede reputatie op het gebied van bugfixes.
Las net op het NMT forum dit:
not long anymore, i think next week could be possible, anyway i try so to schedule it into next week
Post van administrator van Syabas..

Opzich ben ik ook wel tevreden qua firmware zoals deze nu is (met de 2e interne beta that is). Mis eigenlijk alleen nog de volgende dingen:

- Doorgeven van TrueHD en DTS-HD
- Interne media bibliotheek a la YAMJ
- Thumbnails bij foto's

Verder ben ik eigenlijk wel al tevreden, ding speelt zo'n beetje alles goed af.

[ Voor 10% gewijzigd door BlizzarD op 05-11-2009 21:29 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
Is er nog iemand die een screenshot heeft van de site van onze "vrienden" van DVXPlayer van enkele weken geleden? Volgens mij hebben ze de tekst op de site aangepast ivm de zegel perikelen...

Zie nergens meer de zin: Add a Blu-ray drive** to turn your Popcorn Hour C-200 into a full-featured Blu-ray player

In plaats daar van staat er nu: requires addition of compatible BD-ROM and at least 1GB USB memory stick (op zowel de site van DVXplayer als de Nederlandse Popcorn hour site

Ben toch ernstig benieuwd hoe de komende batch uitgeleverd gaat worden door dit bedrijf...

[ Voor 30% gewijzigd door Dinky01 op 05-11-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Dinky01 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:55:
Is er nog iemand die een screenshot heeft van de site van onze "vrienden" van DVXPlayer van enkele weken geleden? Volgens mij hebben ze de tekst op de site aangepast ivm de zegel perikelen...

Zie nergens meer de zin: Add a Blu-ray drive** to turn your Popcorn Hour C-200 into a full-featured Blu-ray player

In plaats daar van staat er nu: requires addition of compatible BD-ROM and at least 1GB USB memory stick (op zowel de site van DVXplayer als de Nederlandse Popcorn hour site

Ben toch ernstig benieuwd hoe de komende batch uitgeleverd gaat worden door dit bedrijf...
Ik heb nog een bestelling open staan voor een C200 en kreeg vorige week een update mailtje van de webshop:
------------------------------------
Wel kan ik al mededelen dat alle Popcornhours C-200 dit keer zonder verzegeling geleverd zullen worden waardoor het voor u zelf ook mogelijk is eventueel een blu-ray drive in te bouwen. Hierover hopen wij ook snel nieuwe informatie te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:44
Floor-is schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:18:
Vandaag mijn C-200 mogen ontvangen van HDSupplies, echt top geregeld.

Nu ben ik van de nieuwsservers en één van de dingen die de PCH moet gaan doen is het downloaden en uitpakken... Maar ik krijg het niet aan de slag. :|

Ben ingelogd op de NZBGet Webinterface, heb de server ingesteld, heb nzb's in de juiste directory geplakt, hij ziet ze ook, maar downloaden.. Dat niet. shutdown en restart lijkt niet echt te helpen bovendien.

Heb geen scheduler gebruikt, geen maxrate ingesteld, niet zitten kutten met instellingen (nadat ik de factory-reset al eens had gebruikt) en ik kan het gewoon niet vinden. :| Usenet werkt, heb net op mijn laptop getest met exact dezelfde instellingen.

Iemand een idee?
Ik heb dit topic aandachtig doorgelezen en hierna NZBget geconfigureerd. Werkt bij mij nu super. Laat maar even weten wanneer je er niet uitkomt, misschien kan ik een kopietje van mijn config maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Oretet schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:18:
[...]

Ik heb dit topic aandachtig doorgelezen en hierna NZBget geconfigureerd. Werkt bij mij nu super. Laat maar even weten wanneer je er niet uitkomt, misschien kan ik een kopietje van mijn config maken ;)
Ik heb deze uitleg gechecked wat ik in moest stellen, heb dit gedaan via de web-interface.

Ben er net achter gekomen dat die webinterface niet op de juiste manier haar data wegschijft naar /share/.nzbget/nzbget.conf waardoor alle serverinstellingen ergens onderaan de config-file hingen. Zojuist daarom handmatig de file aangepast, restart gedaan en nu is hij druk aan het hengelen :)

Wel vrij matig dat dat met maximaal 20Mbit lijkt te gaan, maar da's een ander verhaal :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven657 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:40:
[...]

Ik heb nog een bestelling open staan voor een C200 en kreeg vorige week een update mailtje van de webshop:
Wel kan ik al mededelen dat alle Popcornhours C-200 dit keer zonder verzegeling geleverd zullen worden waardoor het voor u zelf ook mogelijk is eventueel een blu-ray drive in te bouwen. Hierover hopen wij ook snel nieuwe informatie te kunnen sturen.
Dit is ook aangeven door divxplayer.nl echter zouden ze het op de website en op popcorn.nl zetten.
Maar met alles van divxplayer.nl is het een hoop gepraat maar weinig actie. Ondertussen heb ik een grondige hekel gekregen aan deze mensen. Maar hopen dat ik nooit terug hoef voor een garantie claim oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:44
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:20:
[...]

Dit is ook aangeven door divxplayer.nl echter zouden ze het op de website en op popcorn.nl zetten.
Maar met alles van divxplayer.nl is het een hoop gepraat maar weinig actie. Ondertussen heb ik een grondige hekel gekregen aan deze mensen. Maar hopen dat ik nooit terug hoef voor een garantie claim oid.
Ik heb inmiddels bevestiging van informatique dat zij ook de garantie behouden van 2 jaar ook al heb je de zegel verbroken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Okay als nzbget niet genoeg pars kan vinden, hoe krijg ik het dan voor elkaar dat hij naar de volgende file gaat?
ERROR Sat, 07 Nov 2009 17:00:40 +0000 Repair failed for [download-naam.mkv]: not enough par-blocks, 1 block(s) needed, but 0 block(s) available
En dan doet hij dus ook gewoon niks meer :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Huizenga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 09:17
Ik denk dat ik een DOA heb ontvangen :S
Zijn er meer mensen met deze issue?
Gezien de installatie filmpjes ben ik niks vergeten.
Echter wil ik zeker weten dat ik misschien iets vergeten ben,
Heb geen Bluray of hdd ingebouwd dus zou hij out of the box moeten werken.
Klopt dit of ben ik toch aan nooben of iets vergeten.

Stone Cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27
Peter Huizenga schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:09:
Ik denk dat ik een DOA heb ontvangen :S
Zijn er meer mensen met deze issue?
Gezien de installatie filmpjes ben ik niks vergeten.
Echter wil ik zeker weten dat ik misschien iets vergeten ben,
Heb geen Bluray of hdd ingebouwd dus zou hij out of the box moeten werken.
Klopt dit of ben ik toch aan nooben of iets vergeten.
Zal je vast wel al geprobeerd hebben, maar toch, schakelaar aan de achterkant op "on" gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Huizenga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 09:17
NoVaRaGnA schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:36:
[...]

Zal je vast wel al geprobeerd hebben, maar toch, schakelaar aan de achterkant op "on" gezet?
Dat was uiteraard ook het eerste waar ik zelf aan dacht.
Maar nee helaas niet de oplossing.
Maar ik zie ook geen teken van leven als ik op de aanknop druk.

Denk dat ik morgen maar even contact opneem met hd supplies ;(

Stone Cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:14
Zijn er al mensen die via de C200 gebruik maken van zaken als uitzending gemist ? Of van de vergelijkbare RTL/SBS/Veronica websites ?

• arieanneke
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2022
Kan je met de C200 ook Radio 538, Veronica of Sky Radio luisteren via internet radio o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoTweak
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Hoi allemaal,

Is er iemand met een pocorn hour C-200 die wat meer kan vertellen over de repeat functies en zo?
Bijvoorbeeld repeat a-b. Werkt dat op alle media bestanden of alleen op dvd's. En zit er een vaste
pauze tussen de a en de b?
Zelfde vraag eigenlijk ook voor de step forward en back, slow motion enz. Zoek al een tijdje naar
zo'n overzicht maar tot zover nog geen succes. Hopelijk wil iemand zo'n lijstje maken.
Of in ieder geval alleen deze punten eens proberen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Pusherman_ schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:56:
Best leuk nieuws:

Beetje speculatief. Beagleboard is een TI OMAP3-achtige processor met een 600 MHz Cortex A8 + HW video accelerator en SGX 3D core. Popcorn Hour en ook andere media adapters gebruiken een chipset van Sigma Design wat neer komt op een 300 MHz MIPS core en 2 HW video decoders. Je kunt prima Linux draaien op zo'n OMAP en leuke UI maken met de 3D core. Zie ik zo'n Sigma Design chip nog niet doen...

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:17
Wat is nou het grote verschil tussen de A110 en de C200?
Wat maakt die 70 euro extra nou aan voordelen beschikbaar? :)

Als ik zeg maar een PCH wil kopen, doe ik er dan beter aan om meteen de C200 te kopen of gaat de A110 ook nog enkele jaren mee?

[ Voor 70% gewijzigd door Deezers op 15-11-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
Hoe zijn de ervaringen met mkv files met AC3 en/of DTS geluid. Ik lees op het forum van nmt dat hier veel out of sync issues zijn. Klopt dit? Of is dit inmiddels verholpen? Ik heb de C200 (nog) niet. Ik overweeg het wel. Het goed synchroon lopen van beeld en geluid vind ik erg belangrijk; ik ben er erg gevoelig voor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Tegels schreef op zondag 15 november 2009 @ 13:52:
Hoe zijn de ervaringen met mkv files met AC3 en/of DTS geluid. Ik lees op het forum van nmt dat hier veel out of sync issues zijn. Klopt dit? Of is dit inmiddels verholpen? Ik heb de C200 (nog) niet. Ik overweeg het wel. Het goed synchroon lopen van beeld en geluid vind ik erg belangrijk; ik ben er erg gevoelig voor.....
Volgens mij komt dit voornamelijk voor wanneer je de optische (Toslink) uitgang gebruikt. Ik heb m via HDMI op mijn versterker aangesloten en heb er eigenlijk geen last van.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik zit te twijfelen tussen de PopCorn C200 en de AC Ryan PlayOn HD.

Ik wil met Usenet kunnen downloaden via de mediaspeler, de popcorn ondersteunt dit, de AC Ryan maar half...

Hoe gaat het downloaden via usenet eigenlijk via de mediaspeler?
Kan je gewoon een .nzb file aanmaken via de player of moet je bijvoorbeeld eerst een .nzb bestand creeeren op je computer, deze via het netwerk plaatsen op de HDD van de PopCorn en dan vervolgens de .nzb file selecteren op de Popcorn waarna ie begint te downloaden?

Prijsverschil is +- 100 euro....

Ik wil best meer betalen als ik dan ook jarenlang firmware updates voorgeschoteld krijg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Ik heb de C-200 bij HDsupplies gehaald, netjes geregeld. Ook gelijk een Blu-ray drive erin laten zetten.

Hier is alleen wat geks mee; ik koop vooral concerten op Blu-ray. Alleen heb ik bij geen enkele disc de buttons in een menu zichtbaar... Nou start bij The Killers bij het opzetten van een disc gelijk het concert en kun je tijdens het concert het geluid op DTSHD zetten, dus dan is het geen ramp..

Maar met andere blu-rays krijg ik met geen mogelijkheid het concert afgespeeld. Geen knoppen in het Blu-ray menu, en dus ook geen mogelijkheid iets te kiezen. Andere buttens op de AB werken niet als de BD in het menu zit..

Weet iemand wat dat kan zijn? Kan er op internet niets over vinden gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
BlizzarD schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:20:
[...]

Volgens mij komt dit voornamelijk voor wanneer je de optische (Toslink) uitgang gebruikt. Ik heb m via HDMI op mijn versterker aangesloten en heb er eigenlijk geen last van.
Da's een meevaller: als ik de popcorn aanschaf, wordt deze aangesloten via een hdmi ingang van mijn receiver. Zijn er nog meer mensen met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Tegels schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:03:
[...]

Da's een meevaller: als ik de popcorn aanschaf, wordt deze aangesloten via een hdmi ingang van mijn receiver. Zijn er nog meer mensen met ervaringen?
Dan heb je dit probleem sowieso niet.. als je een hdmi versterker hebt kun je als het goed is ook eventueel audio delay instellen :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Hoe gaat het downloaden via usenet eigenlijk via de mediaspeler?
Kan je gewoon een .nzb file aanmaken via de player of moet je bijvoorbeeld eerst een .nzb bestand creeeren op je computer, deze via het netwerk plaatsen op de HDD van de PopCorn en dan vervolgens de .nzb file selecteren op de Popcorn waarna ie begint te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
BlizzarD schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:23:
[...]

Dan heb je dit probleem sowieso niet.. als je een hdmi versterker hebt kun je als het goed is ook eventueel audio delay instellen :)
En volgens mij zit hier een 'tricky' punt: wat ik lees, is dat de film (een mkv) in sync start maar na verloop van tijd out of sync is..... Dit los je niet op met een delay in de versterker. Mijn receiver kan dat namelijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegels schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:03:
[...]

Hier ook audio via HDMI naar een Marantz SR5003.... totaal geen problemen,
Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.