The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik ben nu bezig een enkele database op te bouwen van zowel de media op m'n NAS als lokaal opgeslagen. Die database staat vervolgens op een 8GB USB-stick (waar ook de NMT-apps op draaien), dus los van m'n media-schijven. Voordeel is dat de database dan niet vertraagd wordt door een harddisk die eerst op moet spinnen en ik een gereserveerde ruimte heb voor de database (die stick zal hooguit een 100mb aan apps bevatten).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dit heeft wel wat positieve effecten opgeleverd. De C-200 is sneller geworden, de NMJ werkt vlotter. Helaas moet ik alleen de database opnieuw opbouwen. Bij het back-uppen (of eigenlijk het terugzetten) is er iets fout gegaan, waardoor ik hem niet kan bewerken, alleen lezen...
@MrFl0ppY
Krijg jij ook het gevoel dat wij de enigen nog zijn die de C-200 nog gebruiken?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Nee hoor. Ik dagelijks. Maar ik update enkel en verder weinig te meldendeepbass909 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:44:
@MrFl0ppY
Ik vroeg het me af, aangezien de laatste beta en RC1 best wel grote updates zijn met eindelijk de NMJv2 (er wordt al meer dan een jaar opgewacht) en ze wat lauw ontvangen worden...maartend schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:03:
[...]
Nee hoor. Ik dagelijks. Maar ik update enkel en verder weinig te melden
Ik gebruikt hem wekelijks, mijn kinderen dagelijks. En sinds ik couch potato/sickbeard heb erop gekregen nog meer. MAAR ik update hem niet, ik heb het niet op die fancy schermpjes waar elke klik een eeuwigheid duurt. Vandaat dat ik gewoon deze in de "file" explorer laat staan. Razendsnel, en gemakkelijk.deepbass909 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:44:
@MrFl0ppY
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Iemand hier nog tips over dit probleem? (In het topic zelf komen helaas niet veel reacties.) Ik sta op het punt om maar een andere aan te schaffen omdat ik het niet opgelost krijg.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik gebruik ook de file explorer.tc982 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:28:
[...]
Ik gebruikt hem wekelijks, mijn kinderen dagelijks. En sinds ik couch potato/sickbeard heb erop gekregen nog meer. MAAR ik update hem niet, ik heb het niet op die fancy schermpjes waar elke klik een eeuwigheid duurt. Vandaat dat ik gewoon deze in de "file" explorer laat staan. Razendsnel, en gemakkelijk.
Andere firmware erop zetten? De PCH's hebben nog wel eens van die streken dat ze ineens geen audio meer geven of het beeld niet meer goed is na een bepaalde file.pven schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:33:
[Popcorn A200] Geen geluid bij avi of mp4/mp3
Iemand hier nog tips over dit probleem? (In het topic zelf komen helaas niet veel reacties.) Ik sta op het punt om maar een andere aan te schaffen omdat ik het niet opgelost krijg.
Ik merk bij mezelf dat ik er eerst lang op gewacht heb. Daarna overgegaan naar YAMJ+Eversion en dat werkte voor films en series geweldig. De noodzaak was bij mij dus ook een beetje weg. Wel vind ik de NMJ fijn voor muziek. Ik hoopte dan ook dat de update ervoor zou zorgen dat ik de NMJ voor muziek en film kon gebruiken.deepbass909 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14:
[...]
Ik vroeg het me af, aangezien de laatste beta en RC1 best wel grote updates zijn met eindelijk de NMJv2 (er wordt al meer dan een jaar opgewacht) en ze wat lauw ontvangen worden...
Maar dat kan je niet?MrFl0ppY schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:30:
[...]
Andere firmware erop zetten? De PCH's hebben nog wel eens van die streken dat ze ineens geen audio meer geven of het beeld niet meer goed is na een bepaalde file.
[...]
Ik merk bij mezelf dat ik er eerst lang op gewacht heb. Daarna overgegaan naar YAMJ+Eversion en dat werkte voor films en series geweldig. De noodzaak was bij mij dus ook een beetje weg. Wel vind ik de NMJ fijn voor muziek. Ik hoopte dan ook dat de update ervoor zou zorgen dat ik de NMJ voor muziek en film kon gebruiken.
Wat ik echt een pluspunt vind van de NMJv2 is dat als je door de collectie scrollt, hij niet hoeft te bufferen, maar gewoon doorscrollt, maar dan zonder coverart. Meestal weet ik wel ongeveer waar ik moet zijn in m'n collectie, maar bij de NMJv1 moest je dan steeds even wachten tot hij weer gebuffert had.
Dank voor het antwoord. Bedoel je oudere firmware of dezelfde versie er nog eens overheen flashen?MrFl0ppY schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:30:
[...]
Andere firmware erop zetten? De PCH's hebben nog wel eens van die streken dat ze ineens geen audio meer geven of het beeld niet meer goed is na een bepaalde file.
Dat kan ik nu wel inderdaad. Moet er alleen nog even wat tijd in steken om de collectie op orde te krijgen. Te druk gehad de laatste tijd om het allemaal op orde te krijgen.deepbass909 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:08:
[...]
Maar dat kan je niet?Ik ben nooit met YAMJ aan de slag gegaan, want ik wou juist een interface voor m'n muziek hebben (die over meerdere hoofdgroepen verspreid staat) en de beheersoftware voor YAMJ niet onder linux gedraaid kon worden (ook niet via Wine).
Wat ik echt een pluspunt vind van de NMJv2 is dat als je door de collectie scrollt, hij niet hoeft te bufferen, maar gewoon doorscrollt, maar dan zonder coverart. Meestal weet ik wel ongeveer waar ik moet zijn in m'n collectie, maar bij de NMJv1 moest je dan steeds even wachten tot hij weer gebuffert had.
De nieuwe RC1? Anders dezelfde nogmaals eroverheen flashen. Of inderdaad terug gaan als dat nog mogelijk is.pven schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:11:
[...]
Dank voor het antwoord. Bedoel je oudere firmware of dezelfde versie er nog eens overheen flashen?
Ah, de tijdvretende klus van MP3's uitzoeken... Ik heb ook nog steeds een klein groepje mappen die nog een keer helemaal netjes gemaakt moeten worden.MrFl0ppY schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:38:
[...]
Dat kan ik nu wel inderdaad. Moet er alleen nog even wat tijd in steken om de collectie op orde te krijgen. Te druk gehad de laatste tijd om het allemaal op orde te krijgen.
Het enige jammere is dat de NMJv2 nog steeds geen gebruik maakt van de embedded albumart in de MP3's... Daardoor heb ik nog steeds enkele cd's zonder albumart in de wall staan, terwijl deze wel albumart embedded hebben. Dit zijn meestal wat zeldzame cd's of cd's van heel beperkte oplage, die dus ook niet in een algemene database te vinden zijn.
Je kan altijd terug naar de laatste steppingstone, maar niet verder. Mijn ervaringen tot nu toe met de RC1 zijn erg positief, ik ben nog geen hick-ups tegengekomen. Het zou me ook niks verbazen als de RC1 redelijk snel final gaat worden (en dan online te updaten is).[...]
De nieuwe RC1? Anders dezelfde nogmaals eroverheen flashen. Of inderdaad terug gaan als dat nog mogelijk is.
Het resultaat is helaas exact hetzelfde. Wat me overigens opvalt is dat bij digitaal geluid de versterker aangeeft dat het bv DTS is, als er analoog geluid binnen komt dan reageert de versterker niet. Voor zover ik weet, kan ik mijn Onkyo niet forceren om hem analoog af te spelen.
Release date : 20 June 2013
Firmware version : 03-05-130620-21-POP-408-000 (Release Candidate)
1. Firmware
- Added Mature Content Apps Option under Setup
- Added Access-Control-Allow in Davidbox-Api
- Fixed issue with index.htm from accident to autostart into NMJ (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46189)
- Fixed Youtube issue
- Updated German Translation
2. NMJ
- New NMJ UI Added as shown in the Mockup Thread http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=64122
- Fixed NMJ won't get created if the Share/Drive is Read Only
- Changed when at lastwatch scene, press down from tab will focus at Last watch scene image
- Added option to turn off tooltips and tips box at NMJ Setup
- Added option to customize default media view when access Video, Music and Photo
- Added option to disable capture last watch scene
- Added option to customize pane opacity for video info pane and episode pane
- Added support to fetch on line subtitle
- Added enhanced Video details
- Added enhanced Music details
- Added auto focus at last watched episode at episode list
- Added auto focus at last watched season at season list
- Added show video fps info, aspect ratio, external subtitle format
- Added show episode file info
- Added show song file info
- Added Support to have full view of fanart by press i key or down key at video info
- Added Return key function for rating box, delete box & subtitle box.
- Added Return key function to open menu at wall, list and category view
Tips zijn welkom, alhoewel de opties waarschijnlijk op zijn ...
Mijn boefje is liev!
Inderdaad, blijkbaar is het even rustig rond de nieuwe apparaten en krijgen de oude nu weer wat aandacht.
Ik vrees alleen dat mijn voeding wel (weer) defect is... Ik krijg het niet meer voor elkaar om een database op te bouwen, hij loopt telkens vast en wordt daarbij erg warm... Hetzelfde had ik een jaar terug ook, toen uiteindelijk de elco's in de voeding defect bleken te zijn.
Dat klinkt inderdaad als de voeding. Zelf tijdje terug ook vervangen en sindsdien 1 of 2x een vastloper gehad maar niet zoals daarvoor wekelijks een keer en vervolgens op het "loading" scherm blijven hangen.deepbass909 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:21:
@JB
Inderdaad, blijkbaar is het even rustig rond de nieuwe apparaten en krijgen de oude nu weer wat aandacht.
Ik vrees alleen dat mijn voeding wel (weer) defect is... Ik krijg het niet meer voor elkaar om een database op te bouwen, hij loopt telkens vast en wordt daarbij erg warm... Hetzelfde had ik een jaar terug ook, toen uiteindelijk de elco's in de voeding defect bleken te zijn.
Mijn boefje is liev!
De eerste symptomen waren de eerste keer dat m'n IR-ontvanger (zelfbouw dingetje) steeds slechter ging werken, en dat is nu ook weer het geval. En sinds enige dagen zijn daar de vastlopers ook bij gekomen.JB schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:05:
[...]
Dat klinkt inderdaad als de voeding. Zelf tijdje terug ook vervangen en sindsdien 1 of 2x een vastloper gehad maar niet zoals daarvoor wekelijks een keer en vervolgens op het "loading" scherm blijven hangen.
Zodra ik tijd heb, ga ik de voeding maar eens open maken en de elko's inspecteren. En dan wordt het waarschijnlijk met een lijstje op naar Radio Twente in Den Haag om nieuwe te halen.
Ondertussen zit ik wat te worstelen met de NMJtoolbox v2. Het lijkt erop dat hij maar een deel van m'n muziek-collectie wil scannen. Aan de schijf ligt het niet, al mijn muziek staat bij elkaar, maar het is één bepaalde submap (met verzamelalbums) die hij lijkt te negeren.
En het inscannen van de films gaat niet helemaal goed en vereist nog best wel wat nazorg. Vooral het ophalen van de covers gaat vaak fout...
Dat verklaart wel de vele vastlopers en onstabiliteit waarvan ik de laatste dagen steeds vaker last had. Deze keer dus maar gewoon iets meer uitgeven en goede elco's bestellen.
De changelog is wederom niet heel spannend:
De NMT-apps zijn ongewijzigd.Release date : 3 July 2013
Firmware version : 03-05-130703-21-POP-408-000 (Release Candidate)
1. Firmware
- Fixed Remote becomes unresponsive (Testing)
- Added Mature Content Apps Option under Setup
- Added Access-Control-Allow in Davidbox-Api
- Fixed issue with index.htm from accident to autostart into NMJ (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46189)
- Fixed Youtube issue
- Updated German Translation
2. NMJ
- New NMJ UI Added as shown in the Mockup Thread http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=64122
- Fixed NMJ won't get created if the Share/Drive is Read Only
- Changed when at lastwatch scene, press down from tab will focus at Last watch scene image
- Added option to turn off tooltips and tips box at NMJ Setup
- Added option to customize default media view when access Video, Music and Photo
- Added option to disable capture last watch scene
- Added option to customize pane opacity for video info pane and episode pane
- Added support to fetch on line subtitle
- Added enhanced Video details
- Added enhanced Music details
- Added auto focus at last watched episode at episode list
- Added auto focus at last watched season at season list
- Added show video fps info, aspect ratio, external subtitle format
- Added show episode file info
- Added show song file info
- Added Support to have full view of fanart by press i key or down key at video info
- Added Return key function for rating box, delete box & subtitle box.
- Added Return key function to open menu at wall, list and category view
Vanwege de defecte voeding in mijn C-200 kan ik hem nog even niet testen.
Ik was hier zo klaar mee dat ik een Popbox V8 heb gekocht. En raad eens: daar werkt alles wel. Het lijkt er dus op dat mijn A200 geen analoog geluid meer eruit kan gooien.pven schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:33:
[Popcorn A200] Geen geluid bij avi of mp4/mp3
Hmm, de voeding is toch wel een zwak onderdeel van de PCH. Ik had gelukkig 1 dag voor het vervallen van de garantie een overleden voeding. Meteen een garantieclaim gedaan en die was netjes geaccepteerddeepbass909 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:30:
Damn, m'n vrees is waarheid geworden. De voeding heeft wederom 2 geplofde condensatoren... Dus voor de zekerheid maar weer 5 nieuwe (3x 2200µF/10v en 2x 1000µF/25v) Panasonics bestellen.
Dat verklaart wel de vele vastlopers en onstabiliteit waarvan ik de laatste dagen steeds vaker last had. Deze keer dus maar gewoon iets meer uitgeven en goede elco's bestellen.
Hmmm weer een nieuwe firmware, ik wacht wel tot de Final.
In mijn geval zijn het eerder de vervangingscondensatoren geweest. Toen ik ze ontving, vertrouwde ik er één al niet. Die had een beetje aanslag op de bovenkant zitten, alsof hij al lekte. Daarom geef ik nu maar iets meer uit, en heb ik hopelijk een stuk betere besteld.MrFl0ppY schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:29:
[...]
Hmm, de voeding is toch wel een zwak onderdeel van de PCH. Ik had gelukkig 1 dag voor het vervallen van de garantie een overleden voeding. Meteen een garantieclaim gedaan en die was netjes geaccepteerd. De nieuwe voeding is anders en hopelijk wat beter.
Hmmm weer een nieuwe firmware, ik wacht wel tot de Final.
Ik verwacht trouwens dat de final waarschijnlijk wel snel gaat volgen, ik kan eigenlijk geen verschillen meer ontdekken in de changelog t.o.v. de RC2.
Heb hem nu een paar maanden niet gebruikt ivm verhuizing, daarvoor zeker 4x per week.
Eerdaags de bekabeling op orde brengen, NAS weer aanzetten, PC weer aanzetten en dan kunnen we weer series kijken en muziek draaien.
Desondanks wel benieuwd naar NMJv2, maar op een of andere manier vindt ik dat weer zo'n gedoe, zeker als ik alles zo lees.
AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W
Niet veel nieuws behalve
Hier heb ik wel eens last van dus ik ga deze wel ff installeren.This firmware should finally solve the Remote becomes unresponsive issue, please test this out and let us know your results
Ik heb de condensatoren in mijn C-200 vervangen, maar ik heb nog steeds last van vastlopers. Maar niet dat de remote niet werkt, maar gewoon volwaardige vastlopers... Maar ik merk inmiddels ook wel een probleem met de thermo managment. De harddisk doet af en toe raar, de cpu wordt bloedheet en hij loopt dan vaak snel achter elkaar vast tot hij heeft kunnen afkoelen.MrFl0ppY schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:34:
Whoppa RC4 is ook al uit. Lijkt wel alsof ze een legertje programmeurs in dienst hebben genomen.
Niet veel nieuws behalve
[...]
Hier heb ik wel eens last van dus ik ga deze wel ff installeren.
Maar het lijkt inderdaad wel alsof er een klein leger aan programmeurs ineens bezig is, zo snel heb ik nog nooit RC's achter elkaar zien uitkomen.
En hij is final geworden en nu ook online te updaten.MrFl0ppY schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:34:
Whoppa RC4 is ook al uit. Lijkt wel alsof ze een legertje programmeurs in dienst hebben genomen.
Niet veel nieuws behalve
[...]
Hier heb ik wel eens last van dus ik ga deze wel ff installeren.
Het is dezelfde versie als RC4, maar nu dus final.
Ik zat net even te kijken wanneer ik m'n C200 heb gekocht: 16-10-2009.deepbass909 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:00:
[...]
En hij is final geworden en nu ook online te updaten.
Het is dezelfde versie als RC4, maar nu dus final.
Toch best leuk dat er nu eindelijk knappe software en apps komen voor een apparaat van ruim 3,5 jaar oud
Ik krijg http fout 404
Ik zit nog steeds met instabiliteit... Of dat komt omdat ik lighttpd heb draaien, of omdat misschien m'n USB-stick gaar is, of er misschien toch iets kapot is gegaan door een defecte voeding... Ik weet het niet.MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:52:
De 400 series is ook de laatste NMT. Dus dat is niet zo vreemd. Ik vind het nog wel prettig dat ze nu eindelijk de NMJ op een niveau hebben gekregen dat ik het goed kan gebruiken. Qua afspelen had ik al geen problemen meer.
Maar als hij werkt, werkt de NMJ erg leuk en is hij zowaar ook goed bruikbaar op een grote muziekcollectie. De zoekfunctie werkt nu eindelijk goed, bladeren gaat lekker snel, artiesten worden op een prettige manier geïndexeerd, etc. Alleen gaat het afspelen van m'n media niet altijd even goed. Gaya (de grafische omgeving) crasht af en toe, waardoor deze opnieuw opstart. Maar dat kan ook aan de specifieke opbouw van m'n database liggen (die is wat raar namelijk
Als ik één minpunt zou mogen noemen, is dat niet eens de NMJ zelf, maar de NMJToolbox. Die werkt eigenlijk super en de ontwikkelaar is super actief, maar het ding is alleen op geen enkele manier onder Linux werkend te krijgen... (MS .Net 4 is het probleem...) Wine snapt hem niet en in VirtualBox worden zoveel resources getrokken dat m'n laptop bijna op z'n bek gaat

Ik had vorig jaar ook last van veel vastlopers met het warme weer.
Ik heb toen fan geplaatst op de cpu daarna was alles weer stabiel.
Verwijderd
Deze huidige standaard indeling vind ik niet prettig op alfabet. Ik wil gewoon alleen paar de covers zien van alle films. Ik kan die optie nergens vinden. Alvast bedankt voor de hulp!
Patrick
Die zit tegenwoordig verstopt bij de instellingen van NMJv2. Per categorie kan je aangeven wat het standaard uiterlijk is.Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:01:
Weet iemand hoe je met de nieuwe software weer het wall uiterlijk kunt laten zien.
Deze huidige standaard indeling vind ik niet prettig op alfabet. Ik wil gewoon alleen paar de covers zien van alle films. Ik kan die optie nergens vinden. Alvast bedankt voor de hulp!
Patrick
Zit ik ook over te denken, hij staat in een kast met verre van optimale ventilatie. Ik ben er alleen ook achter dat mijn diy IR-ontvanger ook niet lekker meer is. Die geeft blijkbaar amper signalen door, waardoor ik waarschijnlijk minder vastlopers heb gehad dan ik dacht, maar het dus achteraf aan m'n IR-ontvanger lag...cobike schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:52:
misschien een tip: deepbass909
Ik had vorig jaar ook last van veel vastlopers met het warme weer.
Ik heb toen fan geplaatst op de cpu daarna was alles weer stabiel.
Punt is alleen, zodra je een IR-ontvanger aangesloten hebt bij het opstarten, werkt de RF-remote niet meer, tot je de C-200 opnieuw opstart zonder IR-ontvanger. Je kan dus ook niet even testen of de andere remote wel werkt...
Dus ik denk als hij bij jou vastloopt, kun je dit testen met de knop aan de voorkant.
Door deze ingedrukt te houden zou hij power-off moeten doen en rood moeten worden.
Als hij dat nog doet dan zal bij jou het probleem wel in de IR ontvangen zitten.
Klopt niet helemaal wat je zegt. Ook met de knop aan de voorkant zal hij uiteindelijk helemaal uit gaan, alleen duurt het bij een vastloper veel langer of moet je soms 2 keer drukken.cobike schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:43:
Bij mij door de hitte, als de c-200 echt vast loopt. Dan werkt de hardware knop aan de voorkant van de c-200 ook niet meer. Dus ik moest hem via de switch aan de achterkant opnieuw resetten.
Dus ik denk als hij bij jou vastloopt, kun je dit testen met de knop aan de voorkant.
Door deze ingedrukt te houden zou hij power-off moeten doen en rood moeten worden.
Als hij dat nog doet dan zal bij jou het probleem wel in de IR ontvangen zitten.
Inmiddels gebruik ik de RF-afstandsbediening weer, en ook daarmee loopt hij af en toe vast. Dus nu maar even rondneuzen naar een koelfan. En de harddisk gaat er waarschijnlijk uit, dat scheelt ook weer extra warmte.
Ik heb gister nog even gekeken hoe het alweer zat, maar ik heb het bestaande koel element vervangen door een revoltec chipset cooler. Is goedkoop setje maar fan is superstil, die hoor je niet.deepbass909 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:22:
[...]
Dus nu maar even rondneuzen naar een koelfan.
Zoiets zou je ook kunnen doen.
2 x 3 pins is aanwezig:mesa57 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:35:
Hoe bevestig je die revoltec ? En is er een 3 pins voeding aanwezig op het board ?

1x voor een case-fan en 1x voor een cpu-fan.
Een fan op de CPU heb ik ook al over gedacht. Eens kijken wat ik thuis nog heb liggen, een standaard chipset of GPU-fan zou moeten passen qua montagegaten.
wat is jullie download snelheid met de c200? ik kom niet sneller dan 4300 KB/s.
MrFl0ppY schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:57:
Geen vreemde snelheid. Het ding is simpelweg niet sneller.
Ik vind het heel netjes, over het lan trek ik met moeite 5MB/s, maar dan mag de C200 niks anders doen. Zijn verwerkingssnelheid is domweg niet hoger, als hij ondertussen staat de downloaden, dan kan ik de downloadsnelheid rustig van de maximale netwerk-doorvoer halen. Ondanks mijn bescheiden internetlijntje van 15Mbit, kan een torrent de C-200 toch bijna vol belasten, zeker als hij ook maximaal staat te seeden.MrFl0ppY schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:57:
Geen vreemde snelheid. Het ding is simpelweg niet sneller.
"Be brave, don't shave"
Ja en nee. Via FTP sowieso niet (de C-200 heeft geen FTP-cliënt aan boord die via Gaya werkt), idem eigenlijk voor HTTP (dan moet je eerst een Gaya-cliënt ervoor gaan maken).Tiestor schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:40:
Ik heb even een vraag, ik ben al een tijd naar het antwoord aan zoeken in o.a. GoT/NMT fora etc. maar kan het nergens duidelijk vinden. Is het mogelijk om met de C-200 media bestanden af te spelen die buiten het eigen thuisnetwerk zijn opgeslagen (via FTP o.i.d.)?
Wel kan het theoretisch via Samba of NFS, maar die protocollen zijn ongeschikt voor het internet (kan wel, maar slechte beveiliging). Wel kan je, als je toegang hebt tot de commandline en thuis bent in Linux, een SSH-tunnel opzetten. De software ervoor is beschikbaar en het is een vrij gangbare methode. Alleen ben ik bang dat je dan zoveel belasting op de CPU gaat leggen, dat afspelen nauwelijks meer gaat lukken.
"Be brave, don't shave"
Sinds kort gaat het mis zodra ik een NZB file selecteer.
Zodra je op 'Add' klikt, open je normaal gesproken de Asus file manager, waarna je de gewenste NZB file selecteert. Die upload je dan en het spul gaat aan de gang.
Het selecteren van de NZB file vanuit de file manager lukt echter niet meer. Fout is (even uit m'n hoofd, want niet thuis) 'File not selected'. Gebruik ik een alternatieve file manager, dan lukt het wel...
Collega van me had ongeveer tegelijkertijd precies hetzelfde probleem, met ook dezelfde hardware. Die heeft de tablet een keer factory reset gegeven, toen ging het een tijd goed.
Ik zoek me suf, maar wij zijn blijkbaar de enigen met dit issue...
Iemand hier die hetzelfde heeft en wellicht ook de oplossing?
Als je een Apple apparaat hebt (iphone, ipad) kan je daarop een file streamen via bijv. HTTP of FTP. Als je airplay-nmt installeert op je c200 kun je vervolgens via Airplay de videofile afspelen op je PCH. Beetje omslachtig, dat wel...Tiestor schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:35:
Thnx voor je reactie, ik zal er eens naar gaan kijken. Mocht ik het op de een of andere manier voor elkaar hebben gekregen laat ik het hier uiteraard even weten voor de tweakers die het eventueel ook zouden willen.
Ik denk dat je in het verkeerde subforum zit hiervoor. Dit is eerder een probleem op je tablet.Joepla schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:25:
Sinds ca. 2 jaar gebruik ik NZBget vaak via m'n tablet (Asus TF301). Werkt allemaal prima.
Sinds kort gaat het mis zodra ik een NZB file selecteer.
Zodra je op 'Add' klikt, open je normaal gesproken de Asus file manager, waarna je de gewenste NZB file selecteert. Die upload je dan en het spul gaat aan de gang.
Het selecteren van de NZB file vanuit de file manager lukt echter niet meer. Fout is (even uit m'n hoofd, want niet thuis) 'File not selected'. Gebruik ik een alternatieve file manager, dan lukt het wel...
Collega van me had ongeveer tegelijkertijd precies hetzelfde probleem, met ook dezelfde hardware. Die heeft de tablet een keer factory reset gegeven, toen ging het een tijd goed.
Ik zoek me suf, maar wij zijn blijkbaar de enigen met dit issue...
Iemand hier die hetzelfde heeft en wellicht ook de oplossing?
Ik kan een nieuwe bestellen geloof ik, maar ik kan ook zo'n IR sensor scoren en een universeel ding scoren. Hm.
Wat ik de laatste tijd wel ervaar is dat de c200 traag reageert op de AB. Terwijl ik van het netwerk stream hoor ik de HDD helemaal opstarten voordat de c200 reageert op de AB, hebben anderen hier last van?
"Be brave, don't shave"
Even heel simpel, batterijen vervangen? De AB vreet batterijen dus als je een keer mindere hebt gekozen kan het snel gaan. Ook wil het wel eens helpen om de antenne anders te richten.m-m schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:24:
De afstandsbediening van mijn c200 wordt steeds brakker over tijd. Meer mensen hier last van? Sommige toetsen reageren gewoon niet zonder dat je er dusdanig hard op drukt dat er net zo goed een olifant op had kunnen staan.
Ik kan een nieuwe bestellen geloof ik, maar ik kan ook zo'n IR sensor scoren en een universeel ding scoren. Hm.
Dit heeft ermee te maken dat een share pas gemount (gekoppeld) wordt na openen. Dit is vooral het geval met netwerk shares. Een bestand aanroepen via bijv. YAMJ is dan niet voldoende, alleen gaya kan een mount-opdracht aanroepen.MrFl0ppY schreef op zondag 01 december 2013 @ 14:09:
Ik heb soms wel na een restart dat ik de share eenmalig moet openen in de browser, voordat ik de video kan openen met YAMJ. Maar ik hoef daarvoor niet een bestand te openen.
Ik heb daarom in start_app.sh geforceerde mount-commando's staan, waarmee de C200 de netwerk-shares op m'n USB-opslag koppelt bij het opstarten.
Dus nu kan ik 2 dingen doen, óf een nieuwe mediaplayer kopen, óf deze behuizing gebruiken om zelf een
HTPC te maken.
Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Bijvoorbeeld welk moederbord past hierin?
Still King
vervelend dat ie alweer stuk is gegaan.. bij mij ook gebeurd, maar nu met goede componenten in die voeding blijft ie het wel al weer ruim een jaar goed doen. Dus wellicht kan je ook de transistoren (laten) vervangen en doet hij het weer een tijdje.Scorpion2k schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:00:
Ik ga maar eens zoeken naar goede XBMC alternatieven.
Daarnaast begint het bij mij ook wel te kriebelen om de C-200 te vervangen voor een XBMC device.Helaas dat het onder Android allemaal nog niet helemaal vlekkeloos werkt met die androidboxes en hdmi sticks.
Ik ben benieuwd wat voor XBMC device je gaat aanschaffen, hou ons op de hoogte!
Er past geen enkel bordje in de behuizing zonder de achterkant te moeten veranderen. Qua form-factor is het mini ITX, waarvoor diverse bordjes te koop zijn waar je prima windows of linux op kunt draaien.Imhotep schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:11:
vanavond mijn moederbord doorgebrand
Dus nu kan ik 2 dingen doen, óf een nieuwe mediaplayer kopen, óf deze behuizing gebruiken om zelf een
HTPC te maken.
Iemand hier die daar ervaring mee heeft? Bijvoorbeeld welk moederbord past hierin?
Let wel op de voeding, de voeding van de C-200 is niet volledig bedraad en niet bepaald robuust gebouwd (de elco's ploffen nog weleens, waarschijnlijk bij jou nu ook gebeurd).
En ook niet onbelangrijk, de knoppen, remote en het display zijn niet te gebruiken met een andere moederbord vzik.
[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 24-01-2014 12:03 ]
"Be brave, don't shave"
Naar mijn weten enkel audio.Masterrikkie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:55:
Zijn er mensen die airplay op de c200 gebruiken? werkt dit ook voor muziek/video ect.?
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Ik had hetzelfde probleem. Als je kijkt wat de laatste versie is van je firmware, en steeds de eerst volgende update van de firmware installeert totdat je bij bent, werkt het wel.rally schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:41:
Heeft iemand anders ook het probleem met : "Wrong Kernel Version" bij het updaten naar de 1007 update?
Alle firmware updates kun je hier vinden:
http://www.cloudmedia.com/support/firmware/
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Tiestor op 04-06-2014 11:53 ]
"Be brave, don't shave"
[ Voor 26% gewijzigd door m-m op 04-06-2014 15:28 ]
Denk eerder dat je dan je voeding zou moeten vervangen, met enkel de aan/uit module ben je er nietBakie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:52:
Vanochtend kwam ik er achter dat mijn Popcorn is overleden. Hij stond op standby-mode. Maar toen ik hem vanochtend aan wilde zetten (hij stond uit) werkte de aan/uitknop aan de achterkant niet meer. Betekend dit nu einde verhaal? Of kan je aan de achterkant makkelijk en goedkoop de aan/uit module vervangen? Ik moet er wel bij vertellen dat ik niet supertechnisch ben.
"Be brave, don't shave"
Geen idee wat het anders kan zijn. Maar 85,- euro voor een voeding vind ik wel een hoop centjes.Tiestor schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:25:
[...]
Denk eerder dat je dan je voeding zou moeten vervangen, met enkel de aan/uit module ben je er nietDie zou je hier vandaan kunnen halen, maar die vind ik eerlijk gezegd nogal prijzig.. Als ik de review mag geloven zou deze niet heel moeilijk te plaatsen moeten zijn. Weet je zeker dat er geen prik op staat en dat het niet iets anders zou kunnen zijn?
Misschien stomme vraag, maar wat bedoel je geen prik op staan?
"Be brave, don't shave"
Een kennis die handig is met solderen etc.heeft ze vervangen voor goede onderdelen. Koste €2 aan onderdelen en een paar flesjes goede wijn.
Sinsdien doet hij het nog perfect.
Ik zou eerlijk gezegd ook geen €85 meer uitgeven om die voeding te vervangen. Maar als je iemand kent die het solderen kan doen, moet het goedkoop op te lossen zijn.
Je kunt sowieso testen of het wel de voeding is door de popcorn open te maken en een computer voeding op het moederbord aan te sluiten ipv de eigen voeding.
Met de computervoeding zou hij het dan wel moeten doen.
Ik heb bij hem ter plekke de voeding laten repareren.
Als je mij PM't, ik heb nog wel een telefoonnummer ergens in de mail.
sinds kort heb ik een heel raar probleem op mijn PCH-C200,
Alle MKV films werken perfect!Beeld en geluid echt perfect!
Maar sommige divx.avis en MP4 die hebben wel beeld maar geen geluid;-(
En dan hebben we het over simpele Stereo geluid!Dolby Digital en DTS werken dan weer wel PERFECT!
Dus het "simpele" stereo speelt die gewoon niet af!En dat doet die ook niet met MP3s en WAV files,
dus geen geluid!
Dit heb ik al geprobeerd:
Fabrieksinstellingen;
Laatste firmware er nieuw op;
Geluid via analoog laten gaan;
Geluid via Optical;
Geluid via Coaxial;
Geluid Downmixed bij instellingen;
Andere HDMI kabel;
Andere TV;
Niets heeft geholpen,het stereo geluid komt er gewoon niet eruit!Vreemde is dat DTS/Dolby Digital/Dolby Tru-HD en DTS HD master files speelt die gewoon perfect af!
Heb al die files die hij niet afspeelde,op mijn A200 wel aan de praat gekregen,
Iemand hier ervaring ermee of weet je de oplossing of de gouden tip,please let me know!
Grts
EDIT:Oudere Firmware erover gezet en hij doet het weer perfecy
[ Voor 3% gewijzigd door TZT op 09-08-2014 22:11 . Reden: Sollution! ]
Misschien is oudere firmware voor mij ook een oplossing.
Kun je vertellen hoe je dat gedaan hebt ?
Voeding is geen issue, ik weet dat een standaard PSU niet past (anders had ik m'n C200 een stuk gemakkelijker weer tot leven kunnen wekken), maar ik heb een mini-itx bordje met een externe 19V voeding op het oog. De ingebouwde LCD kan me ook gestolen worden, dat ding gebruik ik toch niet omdat 'ie totaal onleesbaar is, dus dat 'ie niet meer aangestuurd wordt is prima.
Echter ga ik denk ik maar eens een XMBC HTPC bestellen/bouwen. Ik lees goede verhalen over de Intel NUC systemen i.c.m. openElec en XMBC. Eens kijken of dat wat is.
Verder 4,5 tussen het vloeken door genoten van dit apparaat. Ondanks de bugs, restarts en hickups toch ontelbaar veel muziek geluisterd en films/series gekeken. Nog nooit was het zo makkelijk om al je media thuis op de bank beschikbaar te hebben. Eens kijken of een HTPC hetzelfde kan bereiken.
Je moet dan de kast wel verbouwen, de backplate zal namelijk niet passen. Verder kan je kijken naar een pico-PSU, wellicht dat dat je opties nog wat verder uitbreidt wat betreft mogelijke bordjes.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat er niks te vinden is over hoe de LCD werkt en aangestuurd moet worden. Ik zou hem zelf namelijk wel willen houden.
Mijn C200 is ook langzaamaan aan het overlijden. Op het moment speel ik er geen media meer mee af, maar dient hij puur als NAS. Hij loopt gewoon telkens vast... Wel jammer, want ik blijf het een briljant apparaat vinden.
@MrFl0ppY
Ik heb tegenwoordig een XBMCbuntu installatie draaien op een pc, en dat loopt best wel heel erg lekker. XBMC biedt alle functies die we bij de C200 hoopten, maar nooit echt kregen. De Intel NUC zie ik inderdaad vaker voorbij komen. Het is dat die geen digitale audio-uitgangen heeft (voor mij een harde vereiste), anders had ik daar ook wel naar gekeken.
Aangezien wij toch tweakers zijn in hart en nieren is het een uitdaging om een mini-itx board te vinden cq modificeren en te laten werken in de behuizing, MET wifi ac en een gb netwerk natuurlijk
Optioneel is dan nog de LCD, welke ik ook niet altijd duidelijk vind, maar wellicht is daar een leesbaarder kleuren scherm in te plaatsen.
Als ik hem dan weer aanzet loopt het allemaal weer.
Iemand enige idee wat het kan zijn of loopt de c200 tegen het einde van zijn latijn.
Nu lees ik dat er wel vaker issues mee zijn, maar goed hij heeft het 5 jaar gedaan zonder problemen dus dat vond ik al heel wat. De vraag is nu, zelf voeding vervangen of op zoek naar een mooi & nieuwe update
Iemand ervaring met het vervangen van de voeding? Enigszins te doen voor een 'leek'? Zie dat online iig voldoende video's over zijn. Wat zijn eventuele kosten?
Qua vervanging, iemand wellicht een tip voor goeie update?
Afhankelijk van de schade moet je wellicht inderdaad de hele voeding vervangen.
Maar misschien zijn 1 of een paar condensatoren voldoende ?
Heb nog een synology NAS staan waar de harde skijf dan wel in kan.
Thanks voor de tips, zal die 2 eens onderzoeken!
Had hem vanaf dat ze net uit waren dus heeft het best lang uitgehouden.
Toch zonde want ben altijd blij geweest met dat ding.
AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W
Dit probleem heb ik dus ook.ronic1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:46:
Mijn c200 loopt de laatste tijd vast tijdens het downloaden, dan moet ik de c200 helemaal uit zetten.
Als ik hem dan weer aanzet loopt het allemaal weer.
Iemand enige idee wat het kan zijn of loopt de c200 tegen het einde van zijn latijn.
Ik heb veel gezocht, maar ik kan maar nergens een antwoord krijgen. Heel het apparaat werkt gewoon goed, behalve het enige waar ik het voor wilde gebruiken...

Ik heb onlangs voor 20€ een tweedehands c200 gekocht (met 1tb harde schijf in de BR bay) voor torrent downloads en als mediaserver. Van de afspeelmogelijkheden hoef ik geen gebruik te maken. Alhoewel die gewoon naar behoren lijken te werken.
Als ik Bittorrent gebruik voor het downloaden Linux isos en andere files gaat het mis.
In de eerste instantie lijk ik 3 problemen te hebben:
- Downloads zijn langzaam of staan op inactief
- Downloads zijn soms niet te verwijderen uit Bittorrent
- Het apparaat loopt vast.
Daarnaast kan ik sommige downloads ook niet verwijderen uit het Bittorrent programma.
En als ergste, het apparaat loopt vast na een tijdje als Bittorrent aanstaat. Ik moet dan via de aan- en uitknop de c200 herstarten, hij reageert op geen enkele andere inputs. Dit is niet handig voor een apparaat dat als primair doel heeft om te downloaden en daarna als mediaserver te dienen.
Iemand enig idee wat een mogelijke oorzaak kan zijn van deze problemen?
EDIT: en weer een vastloper. Heel vreemd.
[ Voor 7% gewijzigd door Póg mo Thóin op 08-05-2019 14:06 ]
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Geen idee, heb dit apparaat vroeger gehad, maar erg briljant was het ding er bij release al niet in. Eigenlijk moet je hem hier ook helemaal niet voor willen gebruiken was mijn ervaring. Films spelen ging prima, maar t torrents draaien is mijn ervaring dat het ook altijd traag of vastlopers waren. Leuke gimmick om iets kleins binnen te halen, maar door de ontzettend beperkte cpu kracht die er in zit schiet het sowieso niet op.
Kwa mediaserver zou het wel kunnen, maar heel snel was hij daar destijds ook niet in.
Ah, het zou aan de CPU kunnen liggen? Tja, dan houdt het op, maar ik ben wel teleurgesteld.GoldenBatt schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:46:
[...]
Geen idee, heb dit apparaat vroeger gehad, maar erg briljant was het ding er bij release al niet in. Eigenlijk moet je hem hier ook helemaal niet voor willen gebruiken was mijn ervaring. Films spelen ging prima, maar t torrents draaien is mijn ervaring dat het ook altijd traag of vastlopers waren. Leuke gimmick om iets kleins binnen te halen, maar door de ontzettend beperkte cpu kracht die er in zit schiet het sowieso niet op.
Kwa mediaserver zou het wel kunnen, maar heel snel was hij daar destijds ook niet in.
Beetje een gimmick zoals je zegt, dus.
Ik had ook een A300 (inclusief 1tb) voor 15euro op de kop getikt. Maar daar past maar 1 harde schijf in. En het kastje past niet zo mooi bij de rest van het AV spul. ik vond de c200 zo mooi altijd vroeger...
Jammer, maar uiteindelijk heb ik wel 2 goedkope harde schijven er aan overgehouden!
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.