Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds kort laat mijn Popcorn A200 geen geluid meer horen bij avi of mp4/mp3. Tot enkele weken terug werkte dat wel gewoon. Ik heb, voor zover ik mij er bewust van ben, niets in de configuratie gewijzigd.

Wat bij audio in is gesteld:
• HDMI Audio: Off
• PCM: Passthrough
• AAC: Passthrough
• WMA Pro: Passthrough
• DTS: Passthrough
• Dolby Digital: Passthrough
• DRC: Off

Uiteraard heb ik al met deze opties gespeeld, tot op heden meestal zonder resultaat. Soms gaat het geluid aan, maar een dag later heb ik weer geen geluid met dezelfde instellingen. Vanaf mijn Popcorn loopt er een HDMI-kabel en een optische kabel naar mijn Onkyo TX-SR506. Als ik bij het afspelen van een filmpje zonder geluid naar de info kijk, dan staat er bij audio bv 'MPEG1 48.00 KHz' of 'AAC 44.10 Khz'. Als ik dan voor bv AAC Passthrough naar Downmix verander, dan heb ik nog steeds geen geluid.

Met mkv-bestanden lijken er geen problemen te zijn.

Herkent iemand dit? En nog veel belangrijker: heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
*schop*

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoFTSTuFF
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:03
Ik heb ook een A200.
Verbonden via HDMI met en Denon AVR3313.
HDMI audio = aan
De rest =passtrough

Mp3 en mp4 werkt gewoon
Ik heb er geen optische kabel tussenhangen, alleen HDMI

Groeten Jan Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn Onkyo kan geen HDMI-audio laten horen (hij passt deze alleen door), vandaar de optische kabel.

Wat ik al zei: het heeft gewerkt bij mij. Gisteren had ik bij een MKV overigens ook geen geluid, nadat ik alles uit/aan heb gezet werkte het weer wel. De optische kabel zit goed in de Popcorn en in de versterker, net als de rest van de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoFTSTuFF
  • Laatst online: 00:03
Breukje in de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Daar kan ik idd wel eens naar kijken, volgens mij heb ik nog een reserve-kabel ergens liggen. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het is ook niet de kabel. Iemand nog tips?

* pven vindt het frustrerend dat het wel goed heeft gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Laatst online: 01-07 13:33
En als je de HDMI kabel er tussenuit haalt, hoor je dan wel wat? Dus alleen via de optische kabel? Ik lees her en der wat over problemen met 44.1 kHz geluid en HDMI bij de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Nee, helpt ook niets. Kabelbreuk is het dus ook niet. Ik heb ook alles al van de stroom gehaald, en toen weer aangezet, helpt ook niets.

Ik neig er naar om de Popcorn dit weekend naar fabrieksinstellingen terug te zetten, eens kijken wat dat doet.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb de Popcorn (eindelijlk) terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna vertoont deze nog steeds hetzelfde gedrag.

Het is dus niet de kabel en ook niet de instellingen. Voor zover mij bekend is er echt niets veranderd. Ik weet het echt niet meer, dit is erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Op het Popcorn-forum heb ik er een topic over geopend (http://networkedmediatank.com/showthread.php?tid=67267). Daar krijg ik zeker nuttige tips, maar helaas is er nog niets opgelost.

Iemand een dee wat een coax-audio-kabel precies is? Het is vast een n00b-vraag, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden. :$

Pagina: 1