Sinds kort laat mijn Popcorn A200 geen geluid meer horen bij avi of mp4/mp3. Tot enkele weken terug werkte dat wel gewoon. Ik heb, voor zover ik mij er bewust van ben, niets in de configuratie gewijzigd.
Wat bij audio in is gesteld:
• HDMI Audio: Off
• PCM: Passthrough
• AAC: Passthrough
• WMA Pro: Passthrough
• DTS: Passthrough
• Dolby Digital: Passthrough
• DRC: Off
Uiteraard heb ik al met deze opties gespeeld, tot op heden meestal zonder resultaat. Soms gaat het geluid aan, maar een dag later heb ik weer geen geluid met dezelfde instellingen. Vanaf mijn Popcorn loopt er een HDMI-kabel en een optische kabel naar mijn Onkyo TX-SR506. Als ik bij het afspelen van een filmpje zonder geluid naar de info kijk, dan staat er bij audio bv 'MPEG1 48.00 KHz' of 'AAC 44.10 Khz'. Als ik dan voor bv AAC Passthrough naar Downmix verander, dan heb ik nog steeds geen geluid.
Met mkv-bestanden lijken er geen problemen te zijn.
Herkent iemand dit? En nog veel belangrijker: heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Wat bij audio in is gesteld:
• HDMI Audio: Off
• PCM: Passthrough
• AAC: Passthrough
• WMA Pro: Passthrough
• DTS: Passthrough
• Dolby Digital: Passthrough
• DRC: Off
Uiteraard heb ik al met deze opties gespeeld, tot op heden meestal zonder resultaat. Soms gaat het geluid aan, maar een dag later heb ik weer geen geluid met dezelfde instellingen. Vanaf mijn Popcorn loopt er een HDMI-kabel en een optische kabel naar mijn Onkyo TX-SR506. Als ik bij het afspelen van een filmpje zonder geluid naar de info kijk, dan staat er bij audio bv 'MPEG1 48.00 KHz' of 'AAC 44.10 Khz'. Als ik dan voor bv AAC Passthrough naar Downmix verander, dan heb ik nog steeds geen geluid.
Met mkv-bestanden lijken er geen problemen te zijn.
Herkent iemand dit? En nog veel belangrijker: heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||