Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mini-me schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:24:
Hier vandaag ook een rood/wit knipperende led. PCH is nog net geen 2 jaar oud en aangeschaft bij MyCom dus ik ga proberen hem onder garantie te laten repareren. De aanschafbon vermeldt geen garantietermijn en bij de huidige mediaplayers geeft MyCom 3 jaar garantie, dus ik ben benieuwd.
Inmiddels reactie ontvangen van MyCom. Ik kan langkomen in de winkel, zodat de technische dienst de PCH kan bekijken. Maar aangezien er binnen een straal van 1 uur rijden geen winkels zijn, is dit voor mij geen optie; daarom heb ik gevraagd wat de garantievoorwaarden zijn en als dit niet bevalt (te duur of teveel risico op geen reparatie onder garantie), ga ik zelf solderen.

En toch blijft het belachelijk dat een apparaat van ruim 300 euro binnen 2 jaar defect is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De C200 zou ook HDMI CEC moeten ondersteunen. Echter het lukt mij maar niet om dit werkend te krijgen met de C200.
Mijn configuratie: een Marantz 5006 aangesloten op een Toshiba tv, een satelliet tuner Et9000 en dus de C200. Allemaal met elkaar verbonden met HDMI.

Met de ET9000 werkt CEC allemaal prima, als ik deze aanzet met de afstandsbediening gaat ook de Marantz en de tv aan, de Marantz wordt op het juiste input kanaal gezet, en de geluidsterkte wordt netjes door de Marantz geregeld. Echter met de C200 werkt het totaal niet. Ik heb de nieuwste FireWire erop staan, ook al heel veel gezocht op internet (waar inderdaad problemen met de CEC worden gemeld), kabel direct aangesloten op de tv, maar het mag allemaal niet baten.

Daarom de vraag: heeft een van jullie wel de CEC werken op de C200, en zo ja in welke configuratie en met welke firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:31
Weet er iemand of er iets als icefilms bestaat voor de popcorn hour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 08:08:
De C200 zou ook HDMI CEC moeten ondersteunen. Echter het lukt mij maar niet om dit werkend te krijgen met de C200.
Mijn configuratie: een Marantz 5006 aangesloten op een Toshiba tv, een satelliet tuner Et9000 en dus de C200. Allemaal met elkaar verbonden met HDMI.

Met de ET9000 werkt CEC allemaal prima, als ik deze aanzet met de afstandsbediening gaat ook de Marantz en de tv aan, de Marantz wordt op het juiste input kanaal gezet, en de geluidsterkte wordt netjes door de Marantz geregeld. Echter met de C200 werkt het totaal niet. Ik heb de nieuwste FireWire erop staan, ook al heel veel gezocht op internet (waar inderdaad problemen met de CEC worden gemeld), kabel direct aangesloten op de tv, maar het mag allemaal niet baten.

Daarom de vraag: heeft een van jullie wel de CEC werken op de C200, en zo ja in welke configuratie en met welke firmware.
Ik neem aan dat je firmware bedoeld :p

Maar met alle eerlijkheid, vergeet CEC... Er zijn inderdaad problemen mee bekent en het hele systeem werkt sowieso maar matig. Dat het met je ET9000 goed gaat is eigenlijk zelfs een klein wonder.

CEC is een leuk idee, wat ook daadwerkelijk werkt als je binnen 1 merk (en het liefst 1 generatie) van apparatuur blijft, maar als je gaat mixen al snel fout gaat.

Naast software problemen, de standaard vraag, heb je ook al eens een andere kabel geprobeerd? Aan de datalijnen waarover CEC werkt, wordt minder hoge eisen gesteld in de HDMI-spec en daardoor zijn deze juist vaak net van te slechte kwaliteit.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@deepbass909

Ik bedoel inderdaad Firmware. Handig die automatisch spellingcheckers.

Inderdaad meerdere kabels geprobeerd, allemaal zonder resultaat.

Het is echt jammer dat dit niet werkt. Ik heb een tijdje geleden zo'n logitech harmony one aangeschaft en een flinke tijd bezig geweest met het programmeren van dat apparaat. Dit om het allemaal perfect en vooral makkelijk te krijgen: een afstandbediening voor alle apparaten. Maar dit is en blijft gewoon een "gammele" oplossing, die erg fout gevoelig is. Soms gaat de TV niet aan, of er loopt net iemand tussen jou en de IR ontvangers heen, etc etc. Daarom ben ik voor de ET9000 weer overgaan naar de originele afstandbediening in combinatie met CEC. En dit werkt gewoon perfect, zonder enig probleem. Als de TV al aan staat dan blijft ie aan, mute werkt prima, geluidniveau via de versterker, gewoon de beste oplossing.

Je vraagt je dan ook af waarom dit van de fabrikanten zo weinig aandacht krijgt. Bijna iedereen heeft toch tegenwoordig minimaal 4 afstandbedieningen op de (salon) tafel liggen, en niemand vindt dit echt makkelijk. Dit terwijl er gewoon een goede oplossing voor handen ligt, als alle fabrikanten maar netjes het HDMI-CEC protocol op hun apparaten implementeren. Dat mag toch niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@audiman58
Was het maar zo'n mooie wereld... HMDI-CEC is daar inderdaad voor bedoeld, maar net als bij de DRM-implementatie, gaat er nog steeds veel fout.
Blijf je binnen 1 merk, werkt het prima. M'n ouders hebben een Samsung D7000 tv en een Samsung BD-D6900 blueray speler, en daarbij werkt CEC prima (Smartlink in Samsungs termen). Maar met de C-200 werkt het gewoon niet. Ik heb het zelf ook helemaal uit staan (heb zelf ook een Samsung tv).

Daarnaast heb ik nog een pré-HDMI receiver, dus zit ik sowieso vast aan een oplossing als de Harmony One en ken de problemen die je ermee hebt.

Overigens besteed Syabas er wel aandacht aan, maar hun focus ligt meer op een zo'n universeel mogelijke speler. Implementaties als CEC en uPNP zijn daardoor vrij basaal en werken dus lang niet altijd goed (helaas).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Niet online
Mini-me schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 18:47:
[...]

Inmiddels reactie ontvangen van MyCom. Ik kan langkomen in de winkel, zodat de technische dienst de PCH kan bekijken. Maar aangezien er binnen een straal van 1 uur rijden geen winkels zijn, is dit voor mij geen optie; daarom heb ik gevraagd wat de garantievoorwaarden zijn en als dit niet bevalt (te duur of teveel risico op geen reparatie onder garantie), ga ik zelf solderen.

En toch blijft het belachelijk dat een apparaat van ruim 300 euro binnen 2 jaar defect is..
Na een week geen reactie te hebben ontvangen, heb ik vandaag gebeld met de technische dienst van MyCom. Die gaf aan dat Popcorn Hour een jaar garantie verleent op deze apparaten, dus mijn hoop dat de aangegeven 3 jaar klopt, is fout. Conclusie: voeding repareren of vervangen, op eigen kosten. Helaas is er in Europa geen officiele distributeur van vervangende onderdelen dus ben je afhankelijk van externe partijen die belachelijke prijzen hanteren (60 tot 80 euro in Nederlandse webshops?!).

Solderen lijkt me dus de enige optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De garantie die de fabrikant aan de winkelier levert is leuk, maar de winkelier dient jou 2jr en/of de verwachte levensduur vh apparaat aan garantie te geven. Nogmaals, dat de winkelier vd fabrikant 1jr krijgt is probleem vd winkelier en niet van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

stok schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:38:
De garantie die de fabrikant aan de winkelier levert is leuk, maar de winkelier dient jou 2jr en/of de verwachte levensduur vh apparaat aan garantie te geven. Nogmaals, dat de winkelier vd fabrikant 1jr krijgt is probleem vd winkelier en niet van jou.
Ander punt, op de aankoopnota staat vrijwel altijd de verleende garantie (tenminste, bij Informatique bijv. wel). De termijn die daar vermeld staat is de enige geldende, tenzij de fabrikant zelf een langer termijn opgeeft, dan geldt die uiteraard.

Informatique hanteert de garantietermijnen van de fabrikanten 1:1 en die was voor zover ik weet 24 maanden voor de C200. De nieuwe C300 en A300 hebben ook dat termijn.

Mycom moet en zal dus gewoon garantie moeten verlenen, of ze willen of niet. Sterker nog, omdat het garantie is, hebben ze alleen wat kosten voor het opsturen naar de importeur, niks meer, niks minder. En als consument heb je daar gewoon recht op, jij hebt het artikel bij Mycom gekocht, dus Mycom is verantwoordelijk voor de garantie-afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wie heeft er nog meer negatieve ervaringen met de laatste firmware?
Hij loopt bij mij geregeld vast, fan draait 24/7 keihard opeens en films/intro's geven soms geen beeld en na een reboot weer wel.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
@Mini-me

Ik heb hetzelfde probleem, mijn voeding is ook binnen 2 jaar kapot gegaan.
Ik heb hem bij mediamarkt gekocht (waar hij nu al dik 3 weken staat) ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
heb btw gewoon 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Zo afgelopen donderdag mijn c-200 weer opgehaald na bijna 5 weken.
Hij is kosteloos gemaakt :), Alleen heb ik nu het volgende probleem ik krijg elke keer een rode streep door het beeld :( kan het aan de instellingen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
ronic1 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 06:57:
Zo afgelopen donderdag mijn c-200 weer opgehaald na bijna 5 weken.
Hij is kosteloos gemaakt :), Alleen heb ik nu het volgende probleem ik krijg elke keer een rode streep door het beeld :( kan het aan de instellingen liggen?
Heb je de instelling "Add red line in the middle of the screen" niet gezien bij de configuratie? :P

Volgens mij niet iig. Misschien resolutie eens veranderen?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Hmmm 8)7 niet dus, Ik zal de resolutie even veranderen.
MrFl0ppY schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:40:
[...]

Heb je de instelling "Add red line in the middle of the screen" niet gezien bij de configuratie? :P

Volgens mij niet iig. Misschien resolutie eens veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:19

JB

Cédric roelt!

Hier ook weer sinds kort problemen met hangen van de C200, vervolgens bij het booten blijft het "Loading" scherm weer staan. Dit heb ik al eerder gehad maar na een factory reset was het verholpen. Nu ook eens de voeding opengemaakt omdat ik lees dat dit ook vaak het probleem lijkt te veroorzaken maar naar mijn idee ziet die er nog prima uit (wijkt ook af van de plaatjes vanuit het NMT forum bij vervangen).

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/psu.jpg

Krijg een beetje de schijt van dat ding, hij heeft me in de 2 jaar dat ik 'm heb al vaak met dit soort geneuzel in de steek gelaten, HDD's niet lusten enz enz. Nu heeft ie weer een half jaar goed gewerkt (altijd in standby) maar geeft ie nu weer problemen, hing gisteren midden onder de film, daarna weer booten, vanmorgen weer rare kuren, kon niet bij de NZBGET vanuit de browser dus gekeken op de C200 zelf, komt er ineens een melding voorbij SATA disk disconnected. Na uit/aan zetten weer "Loading", meestal krijg ik dit opgelost door de sata connectors van de HDD en Bluray een keer te wisselen of los te halen, maar ik ben er een beetje klaar mee,

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Op basis van je foto zit de voeding er fysiek in ieder geval goed uit, geen gebarsten elko's e.d., maar dat zegt helaas nog niks.

Wat je sowieso zou kunnen proberen, is tijdelijk met een standaard ATX-voeding testen. Dan weet je in ieder geval of de instabiliteit door de voeding komt, of iets anders.

Een andere mogelijkheid is het flash-geheugen. Als daar een fout in sluipt, kan de C-200 ook rare dingen gaan doen... Ik heb dat ook gehad, eerst wordt je helemaal gek van de dingen die jij ook hebt, tot je wilt updaten en dat fout gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
Wat zijn jullie ervaringen met stille dvd-drives? Ik had m'n Sony Optiarc dvd-brander ingebouwd, maar het leek wel of ie opsteeg ... Ik zag op het nmt-forum een tooltje; cdspeed, maar die geeft de melding "segmentation fault" als ik die gebruik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
2 vragen

Ik heb een dvd in mijn synology ingebouwd, vergeten het ding region free te maken.
Is dat ook nog mogelijk als hij in mijn syn zit?

Ik heb steeds problemen met de X264 versie van een bepaalde film. Die speelt heel slecht af. Versie start niet op, andere versie geeft op een gegven moment geen geluid en meer van dat spul, streepjes beeld.
Is enkel bij die bepaalde film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

maartend schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:17:
2 vragen

Ik heb een dvd in mijn synology ingebouwd, vergeten het ding region free te maken.
Is dat ook nog mogelijk als hij in mijn syn zit?
Geen flauw idee, probeer het in een topic over je Synology of kijk of je iets over je DVD kan vinden... Dit topic is niet bepaald de goede plek voor dergelijke vragen.
Ik heb steeds problemen met de X264 versie van een bepaalde film. Die speelt heel slecht af. Versie start niet op, andere versie geeft op een gegven moment geen geluid en meer van dat spul, streepjes beeld.
Is enkel bij die bepaalde film.
Lijkt me een specifiek coderingsfoutje van die specifieke film. Als je geduld hebt, kan je hem hercoderen.

Ik heb een probleempje met de NMJ... Ik ben al weken (vrij letterlijk :X ) bezig m'n NMJ-databases weer op te bouwen. Met de NMJ op de interne harddisk was het geen probleem, na een paar uur stampen was die weer helemaal op orde. Maar ik heb ook een NMJ-database op een NAS staan, en die blijft zich maar verslikken in m'n muziekcollectie... Hij begint netjes met scannen, maar blijft telkens op bepaalde nummers hangen. Maar in het verleden was dit geen probleem en kon ik gewoon de NMJ opbouwen met alle muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een AC Ryan PlayOnHD maar nu verkocht (langzaam en geen apps) toch wil ik een media player die alles aan kan, mkv files, iso, avi etc zonder traagheid en problemen zoals die bij de PlayOnHD.

Denk om een PCH C-200 te kopen omdat ie toch snel en bijna alle extentie aan kan, Wat raden jullie een C-200 te kopen of toch de nieuwe A-300, C-300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Of de A400 :+. Hoewel ik nog steeds tevreden ben met de 200 denk ik dat je beter voor de 300 of 400 kunt gaan. Die beschikken over meer snelheid en de nieuwe interface.

De C-versie vind ik persoonlijk niet aan te raden. Teveel Blu-rays of DVD's doen het bij mij niet. Bovendien blijk ik ze echt heel weinig te kijken. Digitaal is zoveel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige reden dat ik aan de C-200 denk omdat ie meer apps heeft en de RF remote toch beter werkt (achter glas zou een IR remote moeite hebben)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Ik ben inmiddels ziek van dit apparaat. Problemen die ik heb gehad:

1. Voeding defect: na veel gespeur op internet uiteindelijk via de website van Popcornhour zelf een nieuwe voeding besteld die werd geshipt vanuit Hong Kong. Kosten: 30 dollar voor de voeding en 30 dollar voor het shippen... Na inbouw weer goed.

2. RF ontvanger defect. Na gepruts met draadjes, uiteindelijk een nieuwe IR ontvanger + afstandsbediening besteld. Na aansluiten weer goed.

3. Bepaalde grote MKV's willen niet afspelen. Na firmware upgrade geen verbetering. Betreffende bestanden worden niet eens meer aangetroffen op de NAS. Na gespeur in de forums van NMT een nieuwe (public release candidate) firmware gevonden waar ook alweer over wordt geklaagd. Ben nog in dubio of ik deze ga installeren.

Waarom kan men niet gewoon een goed werkend product op de markt zetten en deze ook blijven ondersteunen? Volgens mij was dit destijds het topmodel van de serie, maar als ik zie wat voor flutvoeding erin zit vraag ik me af wat voor onderdelen er in de goedkopere series zitten. Om nog maar te zwijgen van de krakkemikkige ondersteuning, aftersales en firmware updates.

Als iemand tips heeft voor het niet kunnen afspelen van grote MKV's (13 GB, 1080p), dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier geen problemen met grote mkv bestanden. Dark Knight Rises zonder problemen gekeken (12 GB) met laatste firmware. Speel ze wel af van de interne HDD en kan het niet nabootsen vanaf een NAS.

[ Voor 24% gewijzigd door JB op 29-12-2012 21:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
JB schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:39:
Hier geen problemen met grote mkv bestanden. Dark Knight Rises zonder problemen gekeken (12 GB) met laatste firmware. Speel ze wel af van de interne HDD en kan het niet nabootsen vanaf een NAS.
Ik speel alles vanaf NAS. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
GoeiedagEem schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:46:
Ik ben inmiddels ziek van dit apparaat. Problemen die ik heb gehad:

1. Voeding defect: na veel gespeur op internet uiteindelijk via de website van Popcornhour zelf een nieuwe voeding besteld die werd geshipt vanuit Hong Kong. Kosten: 30 dollar voor de voeding en 30 dollar voor het shippen... Na inbouw weer goed.

2. RF ontvanger defect. Na gepruts met draadjes, uiteindelijk een nieuwe IR ontvanger + afstandsbediening besteld. Na aansluiten weer goed.

3. Bepaalde grote MKV's willen niet afspelen. Na firmware upgrade geen verbetering. Betreffende bestanden worden niet eens meer aangetroffen op de NAS. Na gespeur in de forums van NMT een nieuwe (public release candidate) firmware gevonden waar ook alweer over wordt geklaagd. Ben nog in dubio of ik deze ga installeren.

Waarom kan men niet gewoon een goed werkend product op de markt zetten en deze ook blijven ondersteunen? Volgens mij was dit destijds het topmodel van de serie, maar als ik zie wat voor flutvoeding erin zit vraag ik me af wat voor onderdelen er in de goedkopere series zitten. Om nog maar te zwijgen van de krakkemikkige ondersteuning, aftersales en firmware updates.

Als iemand tips heeft voor het niet kunnen afspelen van grote MKV's (13 GB, 1080p), dan hou ik me aanbevolen.
Je hebt volgens mij een maandagmorgen model. Ik heb mijn C-200 al bijna 3 jaar en behalve die brakke 3 capacitors heb ik nog niets last van dit toestel gehad. Ook het spelen van BluRay ISO's van 45gb is er geen probleem, noch met grote MKV files ( +- 12 tot 15GB ).

Er zijn weinig andere die evenveel kunnen als deze; Wat betreft de firmware support, is het eigenlijk niet zo slecht gesteld. Het is niet dat hij nu nog zoveel ontbreekt.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 22:49
Zit er nog een nieuwe firmware aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik krijg het gevoel dat de C200 klaar is... Volgens mij komt daar niks meer voor.
Trouwens, weet iemand of het inmiddels mogelijk is om het ding te laten stoppen met vragen of hij zo'n grafische weergave mag bouwen? Ik zeg iedere keer nee, wil ik niet, wil gewoon directory weergave, maar hij blijft het vragen en wordt er een beetje moe van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik ben inmiddels ook klaar met Popcornhour en zijn dievenbende. Heb sinds kort een HTPC gebouwd en wat een verademing zeg! Geen gezeur meer met verschillende formaten, ontzettend veel add ons, TV kijken en opnemen, enz., enz.... Kortom, ik heb spijt dat ik dit niet 3 jaar eerder heb gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak
  • Laatst online: 12-09 08:51

Zak

Na 3 jaar is mijn voeding ook overleden. We kwamen thuis na een lang weekend weg en werden verwelkomd met een zeer luide piep uit de AV-hoek.

De c200 deed het dan weer wel en dan weer niet. Even een tijd met een PC-voeding eraan gewerkt maar de HDD is blijkbaar ook beschadigd. Lang nodig voor opstarten, midden in een film blijven hangen, etc etc. Een handige oom heeft nog geprobeerd om de voeding te repareren maar dat is jammerlijke mislukt.

Nou ben ik op zoek naar een opvolger maar welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nieuwe FW voor de PCH-200. Gewoon via de settings binnen te halen. Niet echt spectaulair ; keys voor BD's geupdate en wat in de aps met het FTP-API

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tc982 schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:06:
[...]

Je hebt volgens mij een maandagmorgen model. Ik heb mijn C-200 al bijna 3 jaar en behalve die brakke 3 capacitors heb ik nog niets last van dit toestel gehad. Ook het spelen van BluRay ISO's van 45gb is er geen probleem, noch met grote MKV files ( +- 12 tot 15GB ).

Er zijn weinig andere die evenveel kunnen als deze; Wat betreft de firmware support, is het eigenlijk niet zo slecht gesteld. Het is niet dat hij nu nog zoveel ontbreekt.
Punt is dat Syabas al tijden verkondigde dat NMJ v2 beschikbaar zou komen voor de C200. Na ruim een jaar is van die belofte niks meer over en zijn ook langlopende (software) bugs nog steeds niet verholpen.
Toen de A-300 aangekondigd werd, werd al de vrees geuit op het NMT-forum dat dit het einde van de ontwikkelingen voor de C-200 zou betekenen, maar dat werd ten stelligste ontkent. Nu is de A-400 al op de markt en is maanden stil gebleven om nu een werkelijk marginale update voor de C-200 vrij te geven. En die update geeft slechts een paar minor fixes (waar vrijwel niemand last van heeft) en is vooral bedoeld als update voor de AACS-keys.
maartend schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:17:
Nieuwe FW voor de PCH-200. Gewoon via de settings binnen te halen. Niet echt spectaulair ; keys voor DVD's geupdate en wat in de aps met het FTP-API
De keys zijn nodig voor Bluray, DVD maakt hier geen gebruik van.

Spijt van aanschaf heb ik niet, toen ik hem kocht, was het van de beschikbare apparaten de beste op de markt. Ik baal wel van Syabas, die afspraken/beloftes niet nakomt en het platform ook niet vrij wil geven zodat de community ermee aan de slag kan. Er zit een stukje propriaty in (de firmware van de Sigma-chip), maar zaken als de NMJ hebben daar verder niks mee te maken. Als Syabas een basis OS beschikbaar zou stellen en een toolkit waarmee de community software kan ontwikkelen (die toolkit hebben ze gewoon liggen en zal grotendeels opensource software zijn, gezien de basis), zal de C-200 nog mooie dingen kunnen doen. Qua hardware is hij immers krachtig genoeg.

Ik zit zelf nu te spelen met het plan om een Android TV dongle te gaan kopen en daarop XBMC te draaien. Dat project ontwikkelt snel en met de nieuwere dongles lijken goede resultaten geboekt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de laatste firmware geinstalleerd op de C-200 (versie 05-02-111220-23-POP-420).
Meteen ook geen geluid meer bij MP4 en MKV files, ook Youtube en andere applicaties geven geen geluid meer. Het enige wat nog wel geluid maakte is Shoutcast.
Hebben meer mensen deze ervaring met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
deepbass909 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 14:49:
[...]

Ik zit zelf nu te spelen met het plan om een Android TV dongle te gaan kopen en daarop XBMC te draaien. Dat project ontwikkelt snel en met de nieuwere dongles lijken goede resultaten geboekt te worden.
Goed verhaal. Het is precies zoals ik er ook over denk. Veel plezier gehad van het apparaat, maar ook veel frustratie. 3x voeding defect en geen mogelijkheid om nieuwe te bestellen. Gelukkig 1x in de garantie, maar 2x moeten laten fixen door handige soldeer-kennis.

De ondersteuning vanuit Syabas is benedenmaats en waar ik voorheen iedereen een PCH aanbeval, zal ik dat nu zeker niet meer doen.
Die FW van de C200 is altijd sloom en buggy geweest en de afgelopen 3 jaar is er veel beloofd, maar vrijwel niets waargemaakt. Ik vind het niet acceptabel om 3 jaar lang betatester te zijn geweest van een apparaat van €300.

voor de PCH's had ik altijd XBMC draaien op een omgebouwde xbox.
Ik ben daarna nooit meer een mediaplayer tegengekomen die zo lekker en intuitief werkt.
Daarom heb ik nu ook veel interesse in een Android mediaplayer met XBMC. Die android sticks zijn wel leuk, maar ik heb liever gewoon een 'kastje' in plaats van zo'n stick in de zijkant van m'n tv.

Een apparaatje zoals de MK808B (http://androidstick.nl/mk808-ii-android-tv-stick/) is wel super, maar heeft toch nog wat nadelen voor mij.

Ik wil zoals aangegeven liever een los kastje (mag best zo groot zijn als een PCH) met een UTP aansluiting, aangezien ik ook bluray iso's wil kunnen streamen.
Daarnaast is HDMI 1.4 wel een eis en hij moet overweg kunnen met DTS(-HD) etc.

dus eigenlijk alles kunnen afspelen wat de PCH's ook kunnen, via een bedraad netwerk. En natuurlijk moet er wel een beetje en recente Android op staan (>4.1).

Dit soort kastjes ben ik eigenlijk nog niet echt tegengekomen, jij misschien wel, deepbass909?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nog niet, maar ik ben ook niet heel actief aan het kijken. De markt voor Android tv is nog redelijk jong en erg dynamisch. Wellicht dat er in de nabije toekomst wel een dergelijk apparaat gaat komen.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er een full-size apparaat op de markt komt. Android is er niet op gebouwd om met een (sATA) harddisk te werken, maar met USB-interfaces en cloud-omgevingen. Er is dus weinig reden om een full-size apparaat te maken.

Maar er loopt hier al een topic over (in dit sub-forum), waar enkele Android TV kastjes staan die een vaste ethernet-aansluiting hebben, en bovendien over zaken als een optical out voor geluid beschikken. Daar staan wel leuke opties tussen, moet ik zeggen.

Qua Android-versie, daar zou ik me geen zorgen over maken. Die dingen zijn vrijwel allemaal generiek opgezet en werken met OSAP-veries (stock Android). Via o.a. XDA blijven daar wel updates voor uitkomen. Kijk bijv. maar naar hoe actief de scene nog is voor een inmiddels bijna antieke telefoon als de Samsung Galaxy S. Omdat het helemaal open is, blijven ontwikkelingen gewoon doorgaan, ook al is de fabrikant al tijden geleden gestopt met verder ontwikkelen.

[edit]
Ik moet mezelf even corrigeren... Er blijken bij o.a. DealExtreme meerdere spelers te staan die gewoon sATA hebben en ook groter qua behuizing zijn.

DTS en optical out zouden geen probleem mogen zijn. Zolang de codec aanwezig is in Android (VLC heeft die bijv.) kan het gewoon afgespeeld worden.

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 25-01-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbsec500
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
tc982 schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:06:
[...]

ik snap ook niet wat mensen vaak klagen.
ik gebruik deze al c-200 al ruim 2 jaar. (voeding is een keer kapot gegaan, deze laten repareren door buurman)
nooit geen problemen meer gehad.
eerst draaide ik altijd via een schijf in de c-200 zelf. sinds kort een qnap nas gekocht en via een netwerk streamen.
c-200 loopt vele malen sneller nu. enige reden waarom ik hem weg zou doen is ivm de full 3d maar hier wacht ik nog wel poosje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Hmmm, ook hier lekkende condensatoren in de voeding (ieder geval 3 bolle hoedjes) Het is dus een structureel probleem, jammer dat er geen garantie meer is idd. Morgen maar naar mn werk en hopen dat ze op voorraad liggen.

:(

Niet echt bereid om 80 euro uit te geven voor een apparaat die nogal wat problemen geeft en bijna geen updates voor uitkomen. Een standalone blu-ray speler is tegenwoordig net zo duur als de voeding, dus een goedkope mediaspeler ernaast is dan voordeliger.

Nogal wat problemen moet ik nuanceren. Vooral geen audio bij opstarten bij begin afspelen (met pauze/play verholpen)
Maar het is een kwalijke zaak dat er anno 2008/12 nog systemen op de markt gezet zijn met lekkende condensatoren. Dit heeft Dell rond 2009/2010 nog buiten garantie gereapareerd. Officieel denk ik dat je dat ook mag verwachten van de fabrikant. Maar goe, ik ben in de mogelijkheid om het zelf te vervangen.

[ Voor 30% gewijzigd door basset op 18-02-2013 18:56 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
[b][message=39780793,noline]
Maar het is een kwalijke zaak dat er anno 2008/12 nog systemen op de markt gezet zijn met lekkende condensatoren. Dit heeft Dell rond 2009/2010 nog buiten garantie gereapareerd. Officieel denk ik dat je dat ook mag verwachten van de fabrikant. Maar goe, ik ben in de mogelijkheid om het zelf te vervangen.
Hier heb je wel een punt. Het is spijtig dat het gaat over wat condensators en duidelijk een fabricagefout is, en het is spijtig dat wij hier zelf voor moeten opdraaien.

Maar probeer het zeker eens zelf, het is niet moeilijk en het kost nog geen paar euro voor dit te repareren. Je moet er echt amper skills voor hebben. Of vraag eens je ouders/familie/neven. Er is altijd wel iemand die een soldeerbout heeft liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
tc982 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:24:
[...]

Hier heb je wel een punt. Het is spijtig dat het gaat over wat condensators en duidelijk een fabricagefout is, en het is spijtig dat wij hier zelf voor moeten opdraaien.

Maar probeer het zeker eens zelf, het is niet moeilijk en het kost nog geen paar euro voor dit te repareren. Je moet er echt amper skills voor hebben. Of vraag eens je ouders/familie/neven. Er is altijd wel iemand die een soldeerbout heeft liggen
Hij doet het weer. :)

Gisteren op het werk 2200uF 10V en (nu even kwijt, maar ik meen ook 2200uF 25V) condensatoren besteld en er vandaag ingezet. Het moeilijkste was die plastic kap aan de onderkant er af krijgen........

Ieder geval, 2 van de een en van de ander en voila!

Gelukkig was dat hem.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Hoe zinvol is het om de C-200 te vervangen voor de C-300, ik zit daar namelijk sterk over na te denken. Als de ondersteuning net zo slecht is voor de C-300 als voor de C-200, dan zie ik er voorlopig vanaf denk ik....

• MrFl0ppY
Wat is de meerwaarde van een C300 tov een C200? Volgens mij is die echt nihil als je de snelheid buiten beschouwing laat. En hij is snel genoeg voor het primaire doel dus ik zie geen reden om hier enkele euro's op stuk te slaan.

• Vjenne-ICT
MrFl0ppY schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:19:
Wat is de meerwaarde van een C300 tov een C200? Volgens mij is die echt nihil als je de snelheid buiten beschouwing laat. En hij is snel genoeg voor het primaire doel dus ik zie geen reden om hier enkele euro's op stuk te slaan.
Dat is mijn gedachten eigenlijk ook... Bedankt voor het meedenken!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier ook een nieuwe voeding besteld. Mijn C-200 loopt weer regelmatig vast. Wanneer ik de speler een geruime tijd uitzet boot ie weer netjes en gaat het weer even goed. HDSupplies is echt maf met hun 85 euro 7(8)7 heb 'm bij popcornhour.com besteld, nog belachelijk eigenlijk want de verzendkosten zijn duurder dan de voeding :X maar goed ben te lui om te solderen.

Mijn boefje is liev!

• tc982
Ik heb eindelijk sickbeard en couchpotato kunnen installeren op de PopCorn. Maar elke keer als ik herstart stop de couchpotato. En als ik die manueel opstart met python CouchPotato.py verliest die alle instellingen. Iemand een idee waarom?

Ook verplaatst hij ineens niets meer naar de Complete directory, als blijft staan in de Download dir.

• basset
JB schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:39:
Hier ook een nieuwe voeding besteld. Mijn C-200 loopt weer regelmatig vast. Wanneer ik de speler een geruime tijd uitzet boot ie weer netjes en gaat het weer even goed. HDSupplies is echt maf met hun 85 euro 7(8)7 heb 'm bij popcornhour.com besteld, nog belachelijk eigenlijk want de verzendkosten zijn duurder dan de voeding :X maar goed ben te lui om te solderen.
Volgens mij zijn 10 van de 10 problemen met die voeding gewoon simpelweg de 3 2200uF condensatoren.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

basset schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 21:22:
[...]

Volgens mij zijn 10 van de 10 problemen met die voeding gewoon simpelweg de 3 2200uF condensatoren.
Jup, maar ik ben te lui om te solderen. Nieuwe voeding is onderweg en dan hoop ik dat het is opgelost.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Sinds kort heb ik een probleem dat ik geen bestanden meer kan kopieren naar mijn C-200.
Ik kan nog perfect streamen, en afspelen. Maar als ik begin te kopieren dan komen er ping timeouts, en word deze onwerkbaar :(

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Hoe kan ik trouwens een schijf vervangen en de inhoud over kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:22
Dat probleem heb ik met mijn C-200 ook tc982.
Na heel wat googlen ben ik erachter gekomen dat het waarschijnlijk aan de combinatie van de chip in de C-200 en mijn router ligt (D-Link DIR-645).
De C-200 schijnt nogal selectief te zijn met routers.
http://www.networkedmedia...s#Gigabit_Router.2FSwitch
Hierdoor ga ik komende week mijn C-200 naar de slaapkamer verhuizen en bouw ik zelf een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonniehe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09 10:02
Hoi, ik ben al een week bezig met de popcorn c-200 om de samba server en ftp server aan te zetten
in de nmt progamma's .
ik heb er een harddisk ingezet maar met de ir afstandsbediening kan ik de samba en ftp server niet benaderen de rest kan ik met a b gewoon benaderen alleen de nmt progamma's niet.
zit er een verborgen knopje op de a b misschien ?
graag zie ik jullie reactie's op mijn probleem tegemoet

Probleem is opgelost harddisk was kapot een andere geplaatst en weg probleem.. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door tonniehe op 28-03-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tc982 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:46:
Sinds kort heb ik een probleem dat ik geen bestanden meer kan kopieren naar mijn C-200.
Ik kan nog perfect streamen, en afspelen. Maar als ik begin te kopieren dan komen er ping timeouts, en word deze onwerkbaar :(

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Hoe kan ik trouwens een schijf vervangen en de inhoud over kopieren?
Als de schijf door de C-200 is geformatteerd, dan is het een ext3 partitie. Met een linux-machine is die zo te lezen, onder windows zal je een speciale driver moeten installeren. Maar het is geen bijzondere formattering verder.
tonniehe schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:55:
Hoi, ik ben al een week bezig met de popcorn c-200 om de samba server en ftp server aan te zetten
in de nmt progamma's .
ik heb er een harddisk ingezet maar met de ir afstandsbediening kan ik de samba en ftp server niet benaderen de rest kan ik met a b gewoon benaderen alleen de nmt progamma's niet.
zit er een verborgen knopje op de a b misschien ?
graag zie ik jullie reactie's op mijn probleem tegemoet

Probleem is opgelost harddisk was kapot een andere geplaatst en weg probleem.. 8)7
Je nmt-apps staan op de harddisk. Als die het niet meer doet, werken je apps ook niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik wordt er echt moedeloos van.
Normaal ben ik stronteigenwijs en wil het gewoon zelf oplossen, maar ik ben er nu al dagen mee bezig, maar kan nergens iets vinden over mijn probleem met de C-200. Dus nu toch maar de hulptroepen inschakelen ;)

Ik heb mijn PCH-C-200 uitgeleend aan iemand.
Ik heb hem bij diegene ook geïnstalleerd en toen zag ik dat de harde schijf iets was losgekomen, dus dat klepje was open gegaan tijdens het vervoer. Bij het opstarten kwam ik niet meer in dat Java-menu.
Dus ik zag nu alleen maar het netwerk en de harde schijf op het scherm staan.
Alle films werken overigens perfect, ik kan nu alleen de films in zeg maar de windows-mappen omgeving benaderen.
Normaal ging ik dan naar map video’s op de harde schijf en met de rode knop kwam je in het grafische menu.
Dit menu krijg ik dus niet meer met de rode knop.
Ik heb daarna maar de laatste firmware geïnstalleerd. Dit mocht echter ook niet baten.

Toen heb ik de hele schijf er maar uitgehaald en heb een usb station aangesloten.
Ik heb dus een nieuwe installatie gemaakt via het internet, maar zelfs dan komt het NMJ menu niet meer naar voren. Ook dat geel gekleurde grafische menu krijg ik niet meer te zien.
Dus ik denk dat mijn probleem met java te maken heeft of met de NMT-software.
Heeft iemand een idee hoe ik mijn mediaspeler weer in orde krijg.
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Even de media.db in de nmj_database map verwijderen via "de windows-mappen omgeving". Als je daarna weer op de rode knop drukt bij je popcorn gaat ie een nieuwe DB aanmaken voor de NMJ.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Popcorn C200 is overleden.

Gisteravond aan willen zetten, hoorde een klap (alsof er iets sprong) en nu niet eens meer knipperende aan/uit/knop of lichtje op moederboard.

Het lijkt alsof de dikke capacitor iets bol staat maar geen lekkend iets, wel brandlucht en wat zwarte roet(?) langs zijkant. Niet veel, lijkt meer op gebruiksroet na 2,5 jaar downloaden/afspelen, denk ik.

Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Voeding?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
Ik vind precies op veel plaatsen terug dat hun pch gestorven is. Bij mij hetzelfde geval. Ik heb hem even open gedaan en powercable terug aangesloten. Wanneer ik de psu op zet gebeurd er niets. Geen lichtjes op het moederbord, geen geluid, gewoon niets. Ik twijfel wat ik zou doen. Op cloudmedia kan je een nieuwe psu kopen voor een redelijk prijs. http://www.cloudmedia.com...pply-for-c-200-300-detail (shipping is 26$, psu 27$) Zou ik nog investeren of naar andere apparaten beginnen uitkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Velen hadden de hoop al opgegeven, maar de C200 lijkt eindelijk een nieuwe NMJ gekregen te hebben.

Vandaag is er een nieuwe firmware vrijgegeven, versie 03-05-130610-21-POP-408-000 en apps 03-04-111220-21-POP-408.

Changelog:
Release date : 10 June 2013
Firmware version : 03-05-130610-21-POP-408-000 (Public Beta)

1. Known Issues
- NMJ won't get created if the Share/Drive is Read Only
- Apps Market currently not possible to activate Mature Content Apps

2. NMJ
- New NMJ UI Added as shown in the Mockup Thread http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=64122
- Changed when at lastwatch scene, press down from tab will focus at Last watch scene image
- Added option to turn off tooltips and tips box at NMJ Setup
- Added option to customize default media view when access Video, Music and Photo
- Added option to disable capture last watch scene
- Added option to customize pane opacity for video info pane and episode pane
- Added support to fetch on line subtitle
- Added enhanced Video details
- Added enhanced Music details
- Added auto focus at last watched episode at episode list
- Added auto focus at last watched season at season list
- Added show video fps info, aspect ratio, external subtitle format
- Added show episode file info
- Added show song file info
- Added Support to have full view of fanart by press i key or down key at video info
- Added Return key function for rating box, delete box & subtitle box.
- Added Return key function to open menu at wall, list and category view

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/nmj_mockup/music%20(1).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/nmj_mockup/music%20(2).jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/nmj_mockup/nmj_mockup%20(1).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/nmj_mockup/nmj_mockup%20(5).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/nmj_mockup/nmj_mockup%20(19).jpg

Vanavond ga ik hem er gelijk op knallen, dus dan weten we of het ook wat is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Oeh nice, ik had de hoop inmiddels opgegeven. Niet dat ik ontevreden ben want ik geniet nog elke dag van de box maar dit is toch wel relax. Zeker voor muziek miste ik nog fatsoenlijke ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:27:
Oeh nice, ik had de hoop inmiddels opgegeven. Niet dat ik ontevreden ben want ik geniet nog elke dag van de box maar dit is toch wel relax. Zeker voor muziek miste ik nog fatsoenlijke ondersteuning.
Ik hoop hiermee ook eindelijk een interface te krijgen die m'n vriendin wat meer snapt. Want hoe logisch en goed je de mappen ook indeelt, het blijft altijd een beetje behelpen met een grote collectie.

Wat ik nog meer hoop, dat ik met de nieuwe NMJ ik eindelijk weer een collectie opgebouwd krijg, want de laatste versie liep steenvast vast bij het updaten.

[update]
De update is geslaagd, er staat een compleet nieuwe NMJ op :)
Eerste grote voordeel, je kan je folders opgeven die hij moet scannen. Dat maakt batch-scannen een stuk makkelijker, maar ook het uitsluiten van bepaalde mappen.
Ik hoop alleen dat ik nog genoeg ruimte op de schijf over heb voor een datebase :X

[update 2]
En het is gelukt een eerste database op te zetten (van alleen m'n FLAC-muziekbestanden). Mijn eerste indruk? Onwaarschijnlijk veel beter dan de oude NMJv1 en meer dan genoeg om de C200 nieuw leven in te blazen _/-\o_

Nu alleen m'n oude apps (torrentwatch_x, pchtrakt) weer actief zien te krijgen

[ Voor 32% gewijzigd door deepbass909 op 10-06-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmmz, de eerste database-update is toch mislukt :( Na een nacht stampen bleek hij 's ochtends nergens op te reageren. Een harde reboot was het enige wat de C200 weer tot leven wou wekken.

Nu maar eerst de database weer updaten met alleen muziek. Als dat goed gaat, voorzichtig het aantal mappen uitbreiden met de video-bestanden. Ik vermoed dat er ergens tussen de vele 100-den bestanden ergens een corrupt bestand staat, wat het update-proces telkens laat vastlopen. Ik ben her en der al een paar keer een corrupt bestand tegen gekomen namelijk. Overigens zijn die corrupties niet door de C200 veroorzaakt, maar waarschijnlijk ontstaan tijdens het heen-en-weer kopiëren tussen een NAS en de interne schijf. Dat proces liep namelijk af en toe vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Kreeg het gisterenavond zo snel ook niet aan de praat. Had geen bestaande database dus een totaal nieuwe laten opbouwen. Helaas kom ik nu meteen in het beheren scherm van de NMJ. Als ik dan vervolgens "stop scanning" kies omdat ik de database wil bekijken, blijven alle opties uitgegrijsd. Vanavond nog maar eens klooien.

@deepbass909: de NMJ database toolbox geen oplossing hiervoor? Volgens mij kun je daarmee de database herstellen of in ieder geval het corrupte bestand eruit gooien. Zelf nog niet gebruikt overigens, maar zal die binnenkort eens download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 13:49:
Kreeg het gisterenavond zo snel ook niet aan de praat. Had geen bestaande database dus een totaal nieuwe laten opbouwen. Helaas kom ik nu meteen in het beheren scherm van de NMJ. Als ik dan vervolgens "stop scanning" kies omdat ik de database wil bekijken, blijven alle opties uitgegrijsd. Vanavond nog maar eens klooien.
Als je stopt voor de database klaar is, val je terug naar de situatie voor het scannen (in jouw geval dus een lege database). Om te testen is het het handigst een enkele map met bestanden te kiezen, zodat de collectie beperkte omvang heeft en lekker snel scant. Want hoewel hij veel sneller scant dan NMJv1, doet hij nog altijd rond 1 bestand per seconde. Een muziekcollectie van rond de 17.000 bestanden kost dus al snel minimaal 5 uur...
@deepbass909: de NMJ database toolbox geen oplossing hiervoor? Volgens mij kun je daarmee de database herstellen of in ieder geval het corrupte bestand eruit gooien. Zelf nog niet gebruikt overigens, maar zal die binnenkort eens download.
Probleem is vermoedelijk een videobestand dat beschadigd is en waar mediainfo op vastloopt. Vanavond bevat de database hopelijk al m'n muziek en dan kan ik met de video-bestanden gaan testen. Ik heb sowieso eerst een database nodig, voor ik überhaupt met een editor aan de slag kan gaan.

Weer een update, gisteravond stonden zowaar alle muziekbestanden in de database :) Dat is al meer dan ik het afgelopen jaar voor elkaar heb gekregen. De NMJv2 reageert niet sneller of trager dan v1, tenminste, zo lijkt het.
Vannacht heeft hij staan stampen op een deel van mijn video-bestanden, en ook dat is geslaagd, dus nu is hij bezig met de laatste set bestanden en dan heb ik eindelijk m'n interne schijf volledig in de database staan.

Volgende klus wordt het koppelen van m'n NAS op zo'n manier dat ik de bestanden daarop kan laten indexeren in dezelfde database, tot één grote database voor alle media.

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 13-06-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

En weer een update, Syabas heeft wéér een nieuwe firmware gereleased voor de C-200, deze keer een RC-1 versie (link)

Changelog:
Release date : 13 June 2013
Firmware version : 03-05-130613-21-POP-408-000 (Release Candidate)

1. Firmware
- Added Mature Content Apps Option under Setup
- Added Access-Control-Allow in Davidbox-Api

2. NMJ
- New NMJ UI Added as shown in the Mockup Thread http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=64122
- Fixed NMJ won't get created if the Share/Drive is Read Only
- Changed when at lastwatch scene, press down from tab will focus at Last watch scene image
- Added option to customize default media view when access Video, Music and Photo
- Added Support to have full view of fanart by press i key or down key at video info
Grootste verschil met de beta lijken vooral de 2 kleine punten van de firmware te zijn en een bugfix in de NMJv2. De andere punten waren ook in de Beta-release al aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hmm, geen reden tot upgraden vooralsnog voor mij. Mijn database is inmiddels ook klaar voor mijn NAS. De HD moet nog en dan nog mergen/koppelen. Heb hem maar de hele nacht laten stampen, dat was goed gegaan. Eerste indruk is goed, paar bestanden niet goed herkent maar niet al teveel. Alleen is het wel jammer dat hij de album cover niet uit het muziekbestand kan halen. Die heb ik namelijk met veel pijn en moeite allemaal toegevoegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De automatische scan maakt in een aantal gevallen wel rare fouten. Ik heb een paar bestanden die hij steenvast als sport-dvd's herkend, maar als ik dan handmatig nog een keer zoekt, is het eerste resultaat vrijwel altijd de juiste film. Dus waarom hij dan eerst de verkeerde pakt...

Ik ben nu bezig een enkele database op te bouwen van zowel de media op m'n NAS als lokaal opgeslagen. Die database staat vervolgens op een 8GB USB-stick (waar ook de NMT-apps op draaien), dus los van m'n media-schijven. Voordeel is dat de database dan niet vertraagd wordt door een harddisk die eerst op moet spinnen en ik een gereserveerde ruimte heb voor de database (die stick zal hooguit een 100mb aan apps bevatten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Inmiddels ben ik zelf alweer een firmware verder (ik heb de RC1 erop gezet) en m'n C-200 een volledige reset en herinstall gegeven. Ik had namelijk wat ruzie om m'n losse apps weer werkend te krijgen, en een herinstall was de snelste methode.
Dit heeft wel wat positieve effecten opgeleverd. De C-200 is sneller geworden, de NMJ werkt vlotter. Helaas moet ik alleen de database opnieuw opbouwen. Bij het back-uppen (of eigenlijk het terugzetten) is er iets fout gegaan, waardoor ik hem niet kan bewerken, alleen lezen...

@MrFl0ppY
Krijg jij ook het gevoel dat wij de enigen nog zijn die de C-200 nog gebruiken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
deepbass909 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:44:
@MrFl0ppY
Krijg jij ook het gevoel dat wij de enigen nog zijn die de C-200 nog gebruiken? :p
Nee hoor. Ik dagelijks. Maar ik update enkel en verder weinig te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

maartend schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:03:
[...]

Nee hoor. Ik dagelijks. Maar ik update enkel en verder weinig te melden
Ik vroeg het me af, aangezien de laatste beta en RC1 best wel grote updates zijn met eindelijk de NMJv2 (er wordt al meer dan een jaar opgewacht) en ze wat lauw ontvangen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
deepbass909 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:44:

@MrFl0ppY
Ik gebruikt hem wekelijks, mijn kinderen dagelijks. En sinds ik couch potato/sickbeard heb erop gekregen nog meer. MAAR ik update hem niet, ik heb het niet op die fancy schermpjes waar elke klik een eeuwigheid duurt. Vandaat dat ik gewoon deze in de "file" explorer laat staan. Razendsnel, en gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[Popcorn A200] Geen geluid bij avi of mp4/mp3

Iemand hier nog tips over dit probleem? (In het topic zelf komen helaas niet veel reacties.) Ik sta op het punt om maar een andere aan te schaffen omdat ik het niet opgelost krijg.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
tc982 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:28:
[...]

Ik gebruikt hem wekelijks, mijn kinderen dagelijks. En sinds ik couch potato/sickbeard heb erop gekregen nog meer. MAAR ik update hem niet, ik heb het niet op die fancy schermpjes waar elke klik een eeuwigheid duurt. Vandaat dat ik gewoon deze in de "file" explorer laat staan. Razendsnel, en gemakkelijk.
Ik gebruik ook de file explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
pven schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:33:

Iemand hier nog tips over dit probleem? (In het topic zelf komen helaas niet veel reacties.) Ik sta op het punt om maar een andere aan te schaffen omdat ik het niet opgelost krijg.
Andere firmware erop zetten? De PCH's hebben nog wel eens van die streken dat ze ineens geen audio meer geven of het beeld niet meer goed is na een bepaalde file.
deepbass909 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:14:
[...]

Ik vroeg het me af, aangezien de laatste beta en RC1 best wel grote updates zijn met eindelijk de NMJv2 (er wordt al meer dan een jaar opgewacht) en ze wat lauw ontvangen worden...
Ik merk bij mezelf dat ik er eerst lang op gewacht heb. Daarna overgegaan naar YAMJ+Eversion en dat werkte voor films en series geweldig. De noodzaak was bij mij dus ook een beetje weg. Wel vind ik de NMJ fijn voor muziek. Ik hoopte dan ook dat de update ervoor zou zorgen dat ik de NMJ voor muziek en film kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:30:
[...]

Andere firmware erop zetten? De PCH's hebben nog wel eens van die streken dat ze ineens geen audio meer geven of het beeld niet meer goed is na een bepaalde file.

[...]

Ik merk bij mezelf dat ik er eerst lang op gewacht heb. Daarna overgegaan naar YAMJ+Eversion en dat werkte voor films en series geweldig. De noodzaak was bij mij dus ook een beetje weg. Wel vind ik de NMJ fijn voor muziek. Ik hoopte dan ook dat de update ervoor zou zorgen dat ik de NMJ voor muziek en film kon gebruiken.
Maar dat kan je niet? :? Ik ben nooit met YAMJ aan de slag gegaan, want ik wou juist een interface voor m'n muziek hebben (die over meerdere hoofdgroepen verspreid staat) en de beheersoftware voor YAMJ niet onder linux gedraaid kon worden (ook niet via Wine).

Wat ik echt een pluspunt vind van de NMJv2 is dat als je door de collectie scrollt, hij niet hoeft te bufferen, maar gewoon doorscrollt, maar dan zonder coverart. Meestal weet ik wel ongeveer waar ik moet zijn in m'n collectie, maar bij de NMJv1 moest je dan steeds even wachten tot hij weer gebuffert had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 08:30:
[...]

Dank voor het antwoord. Bedoel je oudere firmware of dezelfde versie er nog eens overheen flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
deepbass909 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:08:
[...]

Maar dat kan je niet? :? Ik ben nooit met YAMJ aan de slag gegaan, want ik wou juist een interface voor m'n muziek hebben (die over meerdere hoofdgroepen verspreid staat) en de beheersoftware voor YAMJ niet onder linux gedraaid kon worden (ook niet via Wine).

Wat ik echt een pluspunt vind van de NMJv2 is dat als je door de collectie scrollt, hij niet hoeft te bufferen, maar gewoon doorscrollt, maar dan zonder coverart. Meestal weet ik wel ongeveer waar ik moet zijn in m'n collectie, maar bij de NMJv1 moest je dan steeds even wachten tot hij weer gebuffert had.
Dat kan ik nu wel inderdaad. Moet er alleen nog even wat tijd in steken om de collectie op orde te krijgen. Te druk gehad de laatste tijd om het allemaal op orde te krijgen.
pven schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Dank voor het antwoord. Bedoel je oudere firmware of dezelfde versie er nog eens overheen flashen?
De nieuwe RC1? Anders dezelfde nogmaals eroverheen flashen. Of inderdaad terug gaan als dat nog mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:38:
[...]

Dat kan ik nu wel inderdaad. Moet er alleen nog even wat tijd in steken om de collectie op orde te krijgen. Te druk gehad de laatste tijd om het allemaal op orde te krijgen.
Ah, de tijdvretende klus van MP3's uitzoeken... Ik heb ook nog steeds een klein groepje mappen die nog een keer helemaal netjes gemaakt moeten worden.
Het enige jammere is dat de NMJv2 nog steeds geen gebruik maakt van de embedded albumart in de MP3's... Daardoor heb ik nog steeds enkele cd's zonder albumart in de wall staan, terwijl deze wel albumart embedded hebben. Dit zijn meestal wat zeldzame cd's of cd's van heel beperkte oplage, die dus ook niet in een algemene database te vinden zijn.
[...]

De nieuwe RC1? Anders dezelfde nogmaals eroverheen flashen. Of inderdaad terug gaan als dat nog mogelijk is.
Je kan altijd terug naar de laatste steppingstone, maar niet verder. Mijn ervaringen tot nu toe met de RC1 zijn erg positief, ik ben nog geen hick-ups tegengekomen. Het zou me ook niks verbazen als de RC1 redelijk snel final gaat worden (en dan online te updaten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb nu de oude firmware er overheen geflashed, dus nog geen RC1 (dat doe ik van het weekend wel).

Het resultaat is helaas exact hetzelfde. Wat me overigens opvalt is dat bij digitaal geluid de versterker aangeeft dat het bv DTS is, als er analoog geluid binnen komt dan reageert de versterker niet. Voor zover ik weet, kan ik mijn Onkyo niet forceren om hem analoog af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Damn, volgens mij is mijn voeding weer aan het overlijden... Ik heb de afgelopen dagen, met het warmere weer, de ene na de andere vastloper gehad... Het lukt me ook niet meer om een database op te bouwen, hij loopt tijdens het proces telkens vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

En het gaat lekker bij Syabas, er is weer een update voor de C-200, de RC2:
Release date : 20 June 2013
Firmware version : 03-05-130620-21-POP-408-000 (Release Candidate)

1. Firmware
- Fixed issue with index.htm from accident to autostart into NMJ (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46189)
- Fixed Youtube issue
- Updated German Translation

2. NMJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb net RC1 erop gezet. Helaas geeft die het analoge geluid ook niet weer. Ik heb nog wat zitten stoeien met mijn versterker, maar ook dan komt het analoge geluid er niet uit.

Tips zijn welkom, alhoewel de opties waarschijnlijk op zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tering wat een updates in 1x. Ik zit nog op de laatste firmware voor alles wat nu voorbij komt na het lange wachten. Ik durf vaak niet te updaten omdat het nu weer stabiel is :P Zodra ik weer rare kuren krijg ga ik eens kijken om te updaten, sinds mijn nieuwe voeding loopt de C200 eindelijk weer goed. *afklopt*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@JB
Inderdaad, blijkbaar is het even rustig rond de nieuwe apparaten en krijgen de oude nu weer wat aandacht.

Ik vrees alleen dat mijn voeding wel (weer) defect is... Ik krijg het niet meer voor elkaar om een database op te bouwen, hij loopt telkens vast en wordt daarbij erg warm... Hetzelfde had ik een jaar terug ook, toen uiteindelijk de elco's in de voeding defect bleken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:21:
@JB
Inderdaad, blijkbaar is het even rustig rond de nieuwe apparaten en krijgen de oude nu weer wat aandacht.

Ik vrees alleen dat mijn voeding wel (weer) defect is... Ik krijg het niet meer voor elkaar om een database op te bouwen, hij loopt telkens vast en wordt daarbij erg warm... Hetzelfde had ik een jaar terug ook, toen uiteindelijk de elco's in de voeding defect bleken te zijn.
Dat klinkt inderdaad als de voeding. Zelf tijdje terug ook vervangen en sindsdien 1 of 2x een vastloper gehad maar niet zoals daarvoor wekelijks een keer en vervolgens op het "loading" scherm blijven hangen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JB schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:05:
[...]
Dat klinkt inderdaad als de voeding. Zelf tijdje terug ook vervangen en sindsdien 1 of 2x een vastloper gehad maar niet zoals daarvoor wekelijks een keer en vervolgens op het "loading" scherm blijven hangen.
De eerste symptomen waren de eerste keer dat m'n IR-ontvanger (zelfbouw dingetje) steeds slechter ging werken, en dat is nu ook weer het geval. En sinds enige dagen zijn daar de vastlopers ook bij gekomen.

Zodra ik tijd heb, ga ik de voeding maar eens open maken en de elko's inspecteren. En dan wordt het waarschijnlijk met een lijstje op naar Radio Twente in Den Haag om nieuwe te halen.

Ondertussen zit ik wat te worstelen met de NMJtoolbox v2. Het lijkt erop dat hij maar een deel van m'n muziek-collectie wil scannen. Aan de schijf ligt het niet, al mijn muziek staat bij elkaar, maar het is één bepaalde submap (met verzamelalbums) die hij lijkt te negeren.

En het inscannen van de films gaat niet helemaal goed en vereist nog best wel wat nazorg. Vooral het ophalen van de covers gaat vaak fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Damn, m'n vrees is waarheid geworden. De voeding heeft wederom 2 geplofde condensatoren... Dus voor de zekerheid maar weer 5 nieuwe (3x 2200µF/10v en 2x 1000µF/25v) Panasonics bestellen.

Dat verklaart wel de vele vastlopers en onstabiliteit waarvan ik de laatste dagen steeds vaker last had. Deze keer dus maar gewoon iets meer uitgeven en goede elco's bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

En Syabas heeft weer een nieuwe release candidate uitgebracht voor de C-200, we zijn bij RC3.
De changelog is wederom niet heel spannend:
Release date : 3 July 2013
Firmware version : 03-05-130703-21-POP-408-000 (Release Candidate)

1. Firmware
- Fixed Remote becomes unresponsive (Testing)
- Fixed issue with index.htm from accident to autostart into NMJ (http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46189)
- Fixed Youtube issue
- Updated German Translation

2. NMJ
De NMT-apps zijn ongewijzigd.

Vanwege de defecte voeding in mijn C-200 kan ik hem nog even niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:33:

Ik was hier zo klaar mee dat ik een Popbox V8 heb gekocht. En raad eens: daar werkt alles wel. Het lijkt er dus op dat mijn A200 geen analoog geluid meer eruit kan gooien. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
deepbass909 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:30:
Damn, m'n vrees is waarheid geworden. De voeding heeft wederom 2 geplofde condensatoren... Dus voor de zekerheid maar weer 5 nieuwe (3x 2200µF/10v en 2x 1000µF/25v) Panasonics bestellen.

Dat verklaart wel de vele vastlopers en onstabiliteit waarvan ik de laatste dagen steeds vaker last had. Deze keer dus maar gewoon iets meer uitgeven en goede elco's bestellen.
Hmm, de voeding is toch wel een zwak onderdeel van de PCH. Ik had gelukkig 1 dag voor het vervallen van de garantie een overleden voeding. Meteen een garantieclaim gedaan en die was netjes geaccepteerd :*) . De nieuwe voeding is anders en hopelijk wat beter.

Hmmm weer een nieuwe firmware, ik wacht wel tot de Final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:29:
[...]

Hmm, de voeding is toch wel een zwak onderdeel van de PCH. Ik had gelukkig 1 dag voor het vervallen van de garantie een overleden voeding. Meteen een garantieclaim gedaan en die was netjes geaccepteerd :*) . De nieuwe voeding is anders en hopelijk wat beter.

Hmmm weer een nieuwe firmware, ik wacht wel tot de Final.
In mijn geval zijn het eerder de vervangingscondensatoren geweest. Toen ik ze ontving, vertrouwde ik er één al niet. Die had een beetje aanslag op de bovenkant zitten, alsof hij al lekte. Daarom geef ik nu maar iets meer uit, en heb ik hopelijk een stuk betere besteld.

Ik verwacht trouwens dat de final waarschijnlijk wel snel gaat volgen, ik kan eigenlijk geen verschillen meer ontdekken in de changelog t.o.v. de RC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 13:48

Robinski76

The one and only

Gebruik zelf nog steeds de file explorer.
Heb hem nu een paar maanden niet gebruikt ivm verhuizing, daarvoor zeker 4x per week.
Eerdaags de bekabeling op orde brengen, NAS weer aanzetten, PC weer aanzetten en dan kunnen we weer series kijken en muziek draaien.
Desondanks wel benieuwd naar NMJv2, maar op een of andere manier vindt ik dat weer zo'n gedoe, zeker als ik alles zo lees.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Whoppa RC4 is ook al uit. Lijkt wel alsof ze een legertje programmeurs in dienst hebben genomen.

Niet veel nieuws behalve
This firmware should finally solve the Remote becomes unresponsive issue, please test this out and let us know your results
Hier heb ik wel eens last van dus ik ga deze wel ff installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:34:
Whoppa RC4 is ook al uit. Lijkt wel alsof ze een legertje programmeurs in dienst hebben genomen.

Niet veel nieuws behalve

[...]

Ik heb de condensatoren in mijn C-200 vervangen, maar ik heb nog steeds last van vastlopers. Maar niet dat de remote niet werkt, maar gewoon volwaardige vastlopers... Maar ik merk inmiddels ook wel een probleem met de thermo managment. De harddisk doet af en toe raar, de cpu wordt bloedheet en hij loopt dan vaak snel achter elkaar vast tot hij heeft kunnen afkoelen.

Maar het lijkt inderdaad wel alsof er een klein leger aan programmeurs ineens bezig is, zo snel heb ik nog nooit RC's achter elkaar zien uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:34:

Niet veel nieuws behalve

[...]

En hij is final geworden en nu ook online te updaten.
Het is dezelfde versie als RC4, maar nu dus final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
deepbass909 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:00:
[...]

En hij is final geworden en nu ook online te updaten.
Het is dezelfde versie als RC4, maar nu dus final.
Ik zat net even te kijken wanneer ik m'n C200 heb gekocht: 16-10-2009.
Toch best leuk dat er nu eindelijk knappe software en apps komen voor een apparaat van ruim 3,5 jaar oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alie786
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-08 14:03
Nieuwe firmware updates komen niet zo snel uit als b.v. met de 400 series maar ze komen er wel, al is het maar 1 keer per jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De 400 series is ook de laatste NMT. Dus dat is niet zo vreemd. Ik vind het nog wel prettig dat ze nu eindelijk de NMJ op een niveau hebben gekregen dat ik het goed kan gebruiken. Qua afspelen had ik al geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Ik loop tegen het volgende aan met de nieuwe firmware, Ik kom niet meer op mijn nzbget web interface.
Ik krijg http fout 404 :( nog meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 08:52:
De 400 series is ook de laatste NMT. Dus dat is niet zo vreemd. Ik vind het nog wel prettig dat ze nu eindelijk de NMJ op een niveau hebben gekregen dat ik het goed kan gebruiken. Qua afspelen had ik al geen problemen meer.
Ik zit nog steeds met instabiliteit... Of dat komt omdat ik lighttpd heb draaien, of omdat misschien m'n USB-stick gaar is, of er misschien toch iets kapot is gegaan door een defecte voeding... Ik weet het niet.

Maar als hij werkt, werkt de NMJ erg leuk en is hij zowaar ook goed bruikbaar op een grote muziekcollectie. De zoekfunctie werkt nu eindelijk goed, bladeren gaat lekker snel, artiesten worden op een prettige manier geïndexeerd, etc. Alleen gaat het afspelen van m'n media niet altijd even goed. Gaya (de grafische omgeving) crasht af en toe, waardoor deze opnieuw opstart. Maar dat kan ook aan de specifieke opbouw van m'n database liggen (die is wat raar namelijk :p )

Als ik één minpunt zou mogen noemen, is dat niet eens de NMJ zelf, maar de NMJToolbox. Die werkt eigenlijk super en de ontwikkelaar is super actief, maar het ding is alleen op geen enkele manier onder Linux werkend te krijgen... (MS .Net 4 is het probleem...) Wine snapt hem niet en in VirtualBox worden zoveel resources getrokken dat m'n laptop bijna op z'n bek gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
Weet iemand hoe ik de nmtremote werkend krijg? Ik heb isc geinstalleerd en vandaar uit moet je de lundman shell installeren maar die staat er niet tussen. Ik kom er niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobike
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 07:49
misschien een tip: deepbass909
Ik had vorig jaar ook last van veel vastlopers met het warme weer.
Ik heb toen fan geplaatst op de cpu daarna was alles weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je met de nieuwe software weer het wall uiterlijk kunt laten zien.
Deze huidige standaard indeling vind ik niet prettig op alfabet. Ik wil gewoon alleen paar de covers zien van alle films. Ik kan die optie nergens vinden. Alvast bedankt voor de hulp!

Patrick
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.