Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 12:51
Net ook zo'n C-200 besteld. Normaal wordt hij morgen geleverd. Ik ben eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Ik heb mij dan ook maar eens laten gaan en een c200 gekocht met 1tb schijf in. Kreeg eht al heel warm wanneer ik deze nieuws: CES: Popbox als opvolger van de Popcorn Hour voorgesteld zag, maar gelukkig is het geen opvolger.

Zelf ben ik zeer tevreden met de C200, maar ik heb voor dat wanneer deze in standby staat, de remote niet meer herkend. Dan moet ik het apparaat volledig heropstarten en is alles terug in orde. Soms krijg ik ook geen beeld als deze uit standby komt. Iemand nog ervaring met dit?

Hij is trouwens aangesloten via een Onkyo TX-SR307, met HDMI passthrough.

Trouwens wat een shitty oplossing voor YAMJ, ik dacht dat deze realtime werkte, dus dat ik deze installeer en dat was het, maar blijkbaar moet je deze elke keer opnieuw laten aanmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door tc982 op 04-01-2010 16:03 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

De Xtreamer heeft een leuke AB oplossing -> via de iPhone.
Dit zou ik ook wel willen zien in de C-200... of zit er al zoets in? (of aan te komen)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
MrMGeeIsTheName schreef op maandag 04 januari 2010 @ 10:59:
Daarnaast heb ik soms dat de ondertiteling van dvd's soms raar is.
Soms is de kleur van de letters zwart of een andere kleur.
Is dit ook een bekende bug?
Jup, dit is een bekende bug. Geen idee of dit gefixt is in een nieuwe versie. Zie 'm zo niet in de beta change log staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r1lub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 21:30
MrFl0ppY schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:55:
[...]

ipv te starten met de "OK" of "Enter" knop de play toets gebruiken. Dus een nummer selecteren en dan op play drukken ipv de ronde knop in het midden.

Menu's ed werken allemaal gewoon op de PCH C-200.
Thanks! _/-\o_ Het werkt. Is dit iets dat bewust zit in de software of moet dit nog "opgelost" worden?

Heb btw ook al een paar opties voorbij zien komen met inbouw HD + blue ray speler. Zag op een Franse sit(helaas heb ik de link niet meer) een nbouw module 5,25 waarin 1 3,5 hd inpast + een slimm line CD-DVD-BD slot. Al ergens in Nederland voorbij zien komen? Of heeft iemand misschien "DE" oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door r1lub op 04-01-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06-2024
r1lub schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:36:
[...]

Thanks! _/-\o_ Het werkt. Is dit iets dat bewust zit in de software of moet dit nog "opgelost" worden?

Heb btw ook al een paar opties voorbij zien komen met inbouw HD + blue ray speler. Zag op een Franse sit(helaas heb ik de link niet meer) een nbouw module 5,25 waarin 1 3,5 hd inpast + een slimm line CD-DVD-BD slot. Al ergens in Nederland voorbij zien komen? Of heeft iemand misschien "DE" oplossing?
Zie derde pagina van deze thread.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
Volgens een admin op de thread [C-200] Firmware 02-01-091113-19-POP-408 (02-01-090828-19-POP-408 Apps) op het NMT forum mogelijk van de week een nieuwe firmware !!!!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Nice! Eindelijk shuffle functionaliteit zag ik! Ben benieuwd naar alles.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
hier hebben ze ook z'n dubbele bracket voor in de popcorn c-200
http://www.rackmountnet.c...-slim-fdd-hdd-p-1412.html
en hier ook
http://www.moovika.fr/bou...rne-disques-c-45_131.html

[ Voor 25% gewijzigd door keeskloon op 05-01-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 00:33
Masterrikkie schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:20:
Waarom krijg ik geen uitzending gemist te zien op mijn c200. Kom wel op de site ed. maar er word niets geopend als ik op OK of Play druk.

ik kijk via http://www.microchange.nl/uzg/ . Ik lees dat dit bij veel mensen werkt, maar gebruiken die de a-110 dan misschien?

Iemand waarbij het wel werkt of moet ik nog iets instellen/installeren. Ik heb er nog geen Hdd in.
Weet iemand hier al wat meer over? Ik zou ook graag gebruik willen maken van UZG op mijn nieuwe C-200 maar voor mij werkt de link ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Wildfire

Joy to the world!

LouBas schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:21:
Volgens een admin op de thread [C-200] Firmware 02-01-091113-19-POP-408 (02-01-090828-19-POP-408 Apps) op het NMT forum mogelijk van de week een nieuwe firmware !!!!!! :*)
Ik wil twee dingen:

a) audio delay probleem met optische digital output fixen
b) mogelijkheid inbouwen om audiotrack zelf te delayen (kan soms handig zijn)

Maar vooral punt a, ik kan bijna niets kijken via de optische output omdat ik audio delay problemen krijg. Zoals vele anderen met mij... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
Wildfire schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:38:
[...]

Ik wil twee dingen:

a) audio delay probleem met optische digital output fixen
b) mogelijkheid inbouwen om audiotrack zelf te delayen (kan soms handig zijn)

Maar vooral punt a, ik kan bijna niets kijken via de optische output omdat ik audio delay problemen krijg. Zoals vele anderen met mij... :(
Problemen met audio heb ik inderdaad ook. Alhoewel ik na een volledige herstart deze kwijt was. Nu is het alleen nog een kleine lipsync en niet meer zo'n 2 à 3 seconden dat mijn geluid voorloopt. Handmatige correctie (net als met subtitles) zou inderdaad een fijne uitkomst zijn als tijdelijk fix om in ieder geval alles goed te kunnen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Laatst online: 17-02 16:52
Kun je de C-200 zonder router of switch rechtstreeks op de netwerkkaart van de pc aansluiten? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellevictoor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 16:34
De mijne is ook besteld en onderweg, spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 14:18
TopGun2010 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:04:
Kun je de C-200 zonder router of switch rechtstreeks op de netwerkkaart van de pc aansluiten? Zo ja, hoe?
Lijkt me dat je met een crosscable de C-200 gewoon aan je pc kan aansluiten.
Wel op beide handmatig ip adressen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
@ baggah: dank voor reactie, het lukt inderdaad op deze manier, ik kom alleen niet verder dan 14 MB/s, ook kan ik in de C-200 de optie 1000 mb/s niet selecteren, hij geeft alleen maar 10-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
TopGun2010 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:13:
@ baggah: dank voor reactie, het lukt inderdaad op deze manier, ik kom alleen niet verder dan 14 MB/s, ook kan ik in de C-200 de optie 1000 mb/s niet selecteren, hij geeft alleen maar 10-100.
Waarbij dan meteen je 2e punt het eerste verklaard. Het tweede punt komt nog een keer in een firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
@LouBas: OK, vreemd dat men hier zo lang op wacht, er zit toch een snelle netwerkchip in de C-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
TopGun2010 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:03:
@LouBas: OK, vreemd dat men hier zo lang op wacht, er zit toch een snelle netwerkchip in de C-200?
Sja dat zit er inderdaad in, maar ik vind het t.o.v. de andere issues niet zo'n heel erg interessante. Ik vind het veel belangrijker dat ik alle soorten films met perfect geluid en muziek kan afspelen dus heb ik liever dat ze daar alle tijd in steken. Zo heeft ieder zijn voorkeur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06

rally

Deyterra Consultancy

Klopt... en een bug in de driver waardoor hij niet op 1000Mbit kan werken (ok... met sommige combinaties lukt het wel, maar de meeste mensen krijgen het niet werkend opGigaBit).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
We zullen zien, 600gb overzetten met deze snelheid is niet echt fantastisch. Ik vertrouw er op dat het allemaal goed komt. Ik vind het trouwens een geweldig product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Voor een eerste keer het ding volzetten kun je ook de usb-slave functie gebruiken. Tenminste bij mijn pch-a110 is dat VEEL sneller dat via netwerk

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
TopGun2010 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:06:
We zullen zien, 600gb overzetten met deze snelheid is niet echt fantastisch. Ik vertrouw er op dat het allemaal goed komt. Ik vind het trouwens een geweldig product!
Achja, het is inderdaad jammer dat het nog niet ondersteund is, ik heb de PC maar een nacht laten pompen om alle data over te krijgen. Gelukkig is het eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Correctie: Nog niet ondersteund.
Het is een driver probleem waar ze aan werken. De work-around voor nu is de mogelijkheid om terug te schakelen naar 10/100, maar het is zeker de bedoeling om dit probleem op termijn te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik heb dan eindelijk mijn Popcorn C200 binnen gekregen. Maar jammer genoeg zat er geen Nederlandse handleiding bij mijn model. Weet iemand hoe je daar aan kan komen of waar je die kan downloaden? Kan het namelijk niet op de site van popcorn.nl zelf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Bakie schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:15:
Ik heb dan eindelijk mijn Popcorn C200 binnen gekregen. Maar jammer genoeg zat er geen Nederlandse handleiding bij mijn model. Weet iemand hoe je daar aan kan komen of waar je die kan downloaden? Kan het namelijk niet op de site van popcorn.nl zelf vinden.
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Main_Page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
De dag van de nieuwe firmware !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenssiemen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2023
Vandaag de C-200 ontvangen.
maar ik geraak er niet helemaal uit.

internet werkt normaal (via kabel naar router)

ik zou graag een beetje hulp krijgen ivm volgende zaken:

* verbinding mac ---> pch
Ik heb geprobeerd met de mac om via SMB in mijn pch te geraken maar daar krijg ik geen verbinding
als ik op de pch kijk dan zegt die dat dat ip adres: 192.168.1.3 is. via smb://192.168.1.3 krijg ik geen verbinding.

* verbinding pch ---> mac
Ik kan van op de pch in bestanden van mijn windows PC die gedeeld staan. dus dat is ok. maar op de mac is dit anders.
daar kan ik in de gedeelde map maar ik moet telkens mijn username/password invullen. kan ik dit ni invullen in de setting bij gedeelde mappen?

* afspelen liedjes
Hoe doen jullie dit, is er plugin om dit een beetje georganiseerd te doen? wat is Yamj?

* Werking van Bonjour
Hoe werkt dit juist, wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
LouBas schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:23:
De dag van de nieuwe firmware !!!!!!!!
IK HEB HEM !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Waar dan??? Bij Popcorn is de laatste nog november..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TopGun2010 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:11:
Waar dan??? Bij Popcorn is de laatste nog november..................
De nieuwe firmware:
THIS RELEASES IS CURRENTLY ONLY RELEASED ON THE FORUM, WE WILL RELEASE NEXT WEEK ON POPCORNHOUR.COM AND ALSO MAKE IT READY FOR ONLINE UPDATE.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=34335

[ Voor 23% gewijzigd door Longbowh op 08-01-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur156
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Na 34 pagina's lezen nu vierkante ogen :+
Een paar van mijn vragen zijn reeds langs gekomen en beantwoord. :)

Maar waarschijnlijk een heel simpele vraag (graag uitleg op zandbaknivo) :?
Hoe kijk ik naar DVD films? Geen speler ingebouwd maar wil naar de
files in de VideoTS (en audioTS) mappen kijken.

Hoe?

tnx! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur156 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:18:
Na 34 pagina's lezen nu vierkante ogen :+
Een paar van mijn vragen zijn reeds langs gekomen en beantwoord. :)

Maar waarschijnlijk een heel simpele vraag (graag uitleg op zandbaknivo) :?
Hoe kijk ik naar DVD films? Geen speler ingebouwd maar wil naar de
files in de VideoTS (en audioTS) mappen kijken.

Hoe?

tnx! _/-\o_
Heel eenvoudig, je selecteert gewoon de map waar de de videots-map in staat of waar de dvd-files in staan (map-naam videots is niet eens nodig), en hij begint automatisch te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
@ Longbowh: dank!

@ Arthur156: dvd rippen met bv. dvdshrink, bestanden in video_ts in hoofdmap zetten, bijvoorbeeld map: spiderman, map naar c-200 overbrengen, scrollen naar map, druk op ENTER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Zojuist de nieuwe firmware geinstalleerd en het eerste wat opviel is dat audio sneller start.
Het geluid loopt bij mij via een receiver en met de vorige firmware duurde het ongeveer 2-3 seconden voor het geluid startte. Nu is dat vrijwel meteen.

Wel duurde het redelijk lang voor de firmware geladen was. Het leek zelfs of hij bleef hangen bij de upgrade, maar je moet gewoon geduld hebben. Hij stop zo nu en dan, maar loopt wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Ook nieuwe firmware geinstalleerd, zelfde ervaring als rally. Had problemen met sommige wav bestanden, nu niet meer. Mooi!!! Helaas nog geen giga netwerkondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
rally schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:56:
Zojuist de nieuwe firmware geinstalleerd en het eerste wat opviel is dat audio sneller start.
- Added gapless playback feature for audio playback (first phase)
- only for MP3 and WAV now, and for subsequent files of same format
- cannot seek when prebuffer starts near end of file

Iemand enig idee hoe je deze nieuwe functie in de nieuwe firmware aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen....

Je kunt bij setup instellen nederlandse ondertiteling, het komt bij mij vaak voor, ondanks dat ik dit heb ingevuld dat er andere ondertitels te zien krijg, bijv engels. Als je op subtitle drukt, kun je de vorm hoogt kleur etc aanpassen maar niet de taal. Terwijl dit wel simpel werkt bij audio, spoor 1 ned, spoor 2 eng enz.
Vraag; hoe kan ik simpel switchen tussen subtites.
Mocht dat alleen maar kunnen in setup, hoe krijg ik dan ned subs als de hierboven beschreven instelling niet lukt...Ik kan moeilijk al die veertig landen gaan uitproberen tot op het moment dat nederlands zichtbaar wordt. Als ik de film op de pc afspeel, dan kan ik via navigatie, subt zo nederlands instellen, kortom de nederlandse sub zijn er wel bij ingebakken.
ben benieuwd naar jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:23:
Wie kan mij helpen....

Je kunt bij setup instellen nederlandse ondertiteling, het komt bij mij vaak voor, ondanks dat ik dit heb ingevuld dat er andere ondertitels te zien krijg, bijv engels. Als je op subtitle drukt, kun je de vorm hoogt kleur etc aanpassen maar niet de taal. Terwijl dit wel simpel werkt bij audio, spoor 1 ned, spoor 2 eng enz.
Vraag; hoe kan ik simpel switchen tussen subtites.
Mocht dat alleen maar kunnen in setup, hoe krijg ik dan ned subs als de hierboven beschreven instelling niet lukt...Ik kan moeilijk al die veertig landen gaan uitproberen tot op het moment dat nederlands zichtbaar wordt. Als ik de film op de pc afspeel, dan kan ik via navigatie, subt zo nederlands instellen, kortom de nederlandse sub zijn er wel bij ingebakken.
ben benieuwd naar jullie reactie
Je kan de voorkeurs ondertiteling instellen voor als je een DVD schijfje afspeelt, niet wanneer je een DVD ISO/map of MKV wilt afspelen; hier zul je bij iedere film afzonderlijk de nederlandse ondertitels voor moeten instellen.

---

Even de changelog van de nieuwe firmware:
Release date : 8 January 2010
Firmware version : 02-02-100109-19-POP-408-000

1. Previous NMT apps 02-01-091203-19-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Workaround for CDDA issues
- Workaround for BD-ROM via USB support
- Performance improvement for BD ISO playback
- Added patches for audio bitstream issues
- Enabled MENU key for DVD/ISO/VIDEO_TS playback
- Added REPEAT A-B function for DVD/VIDEO_TS and CDDA
- Known to have slow response
- A-B interval of less than 2sec may have issue
3. Video and Audio playback
- Fixed detection conflict between FLAC, WAV and AVS video
- Enable support for FLAC and VORBIS with 3, 4 & 5 channels
- Support Thai(codepage 874) external ext-based subtitle
- Checking of Byte Order Mark for external SRT in UTF8
- Fixed positioning of long/large-size text-based subtitle
- Fixed external text-based subtitle via HTTP e.g. myiHome not loaded
- Fixed resume/bookmark issue; only seekable files can be bookmarked now
- Fix to only allow files with duration and seekable status to do time seek (LEFT/RIGHT/GOTO)
- Fixed file certain WMV clip unable to end after LEFT/RIGHT/GOTO seek
- Fixed STEP on clip that is not steppable will terminate playback
- Fixed after trigger SEEK LEFT/RIGHT/GOTO on the infobar will show PAUSE/STOP icon then only show PLAY icon.
- Fixed hang-up when press PLAY on m3u file
- Fixed issue regarding video zoom/scaling
- Improvements for h264 video frame sequence calculation to handle typical h264 encoding fault
caused by non-standard ripping
- MKV chapter support, use PREV/NEXT key
- Added FLAC metadata display for music playback
- Added shuffle feature for music playlist; press REPEAT to toggle
- Added gapless playback feature for audio playback (first phase)
- only for MP3 and WAV now, and for subsequent files of same format
- cannot seek when prebuffer starts near end of file
- Fixed certain TS video clips cannot do LEFT/RIGHT/GOTO/TIME SEEK seek/resume from bookmark.
- Fixed if huge MKV chapter size causing system error.
- Fixed certain Internet radio cannot play.
- Fixed UPnP-AV (WMP11) playlist item crashes.
- embedded PGS subtitle support for M2TS files (first phase)
- Fixed PGS/M2TS subtitle rendering resolution flaw
- Enabled camcoder AVCHD type detection.
- Added gapless audio support for FLAC format.
- Support for changing subtitle encoding on-the-fly
- in subtitle menu; only for ASCII codepages (Latin1, Greek,
Cyrillic, Turkish, Vietnamese, Thai), GB2312, BIG5, Shift_JIS and UTF-8)
- Fixed missing space with italic subtitle
- Fixed PGS subtitle potential hang.
- Workaround to enable 24.000Hz at auto framerate sync
- Fixed gapless playback feature for small mp3 file less than 1MB
- Added album art retrieval from FLAC metadata
- Added Brightness, Contrast, Hue and Saturation setting for video
(press Setup during video playback)
- Fixed issue where single file playback could not toggle repeat mode.
- Fixed M2TS PGS subtitle issue
- Workaround WMAPro bitstream output issue
4. Photo app
- Slideshow, new photo info (ISO speed, F number and Exposure time)
5. OSD
- slight modification for info display during video/photo playback.
6. System/Network
- Resolved screensaver setting issue after restoring factory setting
- Fixed video scaling info not updated during PAUSE
- Disallow file copy of over 4GB to FAT device (filesystem limitation)
- included kernelmode NTFS read/write driver
- Fixed configure proxy result in error page
- Fixed DVD parental setting cannot be saved
- minor update on Chinese/Japanese language pack
- Fixed HDD name not displayed
- Fixed occasional detection failure of NTFS harddisk
- New network share UI
- Turn on syabas_command_server
- Improve time for NFS (UDP/TCP) client login to non-exist/blocked shares
- Improve time for server discovery utility
- More intelligent handling of protocol type instead of .udp. default
- Torrent client HTTP wget fix
- Network share, number of allowed persistent links has been increased to 20.
- Fixed USB unmount issue
- Fixed issue of incorrect redirection when changing password in NMT Apps page
- Fixed CD status update while opening/closing
- Fixed issue where some servers were missing from the discovery
7. Browser
- press PLAY on non-playable item will instead play from first playable
item in the folder
- Browser user-agent missing closing bracket.
- Added "remove USB device" feature in file mode menu
- For browser to display USB mount point instead of USB name
- browser will stay busy until all images from previous page is loaded
- Fixed file operation delete/copy/newfolder/move/rename/createplaylist does not update the list in UI
- Fixed Internet radio showing image info on front panel LCD
- Fixed SD mode media source listing issue, broken in previous RC release
8. WiFi
- Fixed connection failure if disable SSID broadcast at router and key in SSID manually
- Fixed unable to play Internet radio via MSP when using WiFi
9. UPnP AV
- Resolved photo pause-next will hang the system
- support mp2v m4a mp4 m4v.
- Resolved PlayOn "no content found" problem
- Fixed URL with parameters cannot find extension
10. Web Services
- App Center service (First Cut)
- Official SHOUTcast service added
- Fixed "scroll up" page handling issue.
- Fixed loading wrong saved flash info in SD mode
Hopelijk komt bij de volgende firmwareupdate de nieuwe UI erin te zitten, waar momenteel aan gewerkt wordt (ongeveer zoals bij de Popbox komt alleen dan nog uitgebreider volgens Syabas).

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

En hopelijk fixen ze dan ook de GB-Driver bug, want ik zou hem toch graag op volle snelheid gebruiken (anders heeft het ook geen zin om er een GB-NIC in the zetten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb onlangs een popcorn hour c200 aangeschaft en deze inmiddels voorzien van een 3,5" sata. Nu heb ik een netwerkkabel gekoppeld tussen mijn laptop en de popcorn c200 maar ik heb geen idee hoe ik nu de bestanden van mijn laptop overzet naar de popcorn. Kan hier ook weinig over vinden op internet. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:18:
Hallo mensen,

Ik heb onlangs een popcorn hour c200 aangeschaft en deze inmiddels voorzien van een 3,5" sata. Nu heb ik een netwerkkabel gekoppeld tussen mijn laptop en de popcorn c200 maar ik heb geen idee hoe ik nu de bestanden van mijn laptop overzet naar de popcorn. Kan hier ook weinig over vinden op internet. Wie kan me helpen?
Het is lastig te beoordelen als je niet aangeeft wat je al hebt geprobeerd, maar hier een poging.

Je kan wel connecten naar een Popcorn Hour C200 via een cross-link kabel, maar dan moet je beide een vast IP-adres geven. Het is makkelijker om dit via een router te doen.

Voor informatie over het benaderen van de interna HDD vanaf de PC, had je naar Popcornhour C200 Wiki kunnen kijken.

Als dit niet werkt, dan heb ik geen oplossing

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.C schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:08:
[...]

Het is lastig te beoordelen als je niet aangeeft wat je al hebt geprobeerd, maar hier een poging.

Je kan wel connecten naar een Popcorn Hour C200 via een cross-link kabel, maar dan moet je beide een vast IP-adres geven. Het is makkelijker om dit via een router te doen.

Voor informatie over het benaderen van de interna HDD vanaf de PC, had je naar Popcornhour C200 Wiki kunnen kijken.

Als dit niet werkt, dan heb ik geen oplossing
Ik zie de PCH200 wel als mediacenter bij netwerken in vista maar niet als harde schijf. De harde schijf die ik gebruikt heb is degene die je er aan de voorkant inschuift. Probleem is dat ik momenteel geen netwerkkabel heb om hem aan mijn router te koppelen (wordt natuurlijk snel geregeld) maar als nood wilde ik via laptop films overzetten. In ieder geval bedankt voor de tip ik ga kijken wat ik er mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 17:14:
[...]

Ik zie de PCH200 wel als mediacenter bij netwerken in vista maar niet als harde schijf. De harde schijf die ik gebruikt heb is degene die je er aan de voorkant inschuift. Probleem is dat ik momenteel geen netwerkkabel heb om hem aan mijn router te koppelen (wordt natuurlijk snel geregeld) maar als nood wilde ik via laptop films overzetten. In ieder geval bedankt voor de tip ik ga kijken wat ik er mee kan.
Via Vista weet ik het niet, nooit gebruikt namelijk.

Tweakers.net is geen site waar je vragen dropt zonder zelf actie te ondernemen. Aangezien de meesten onder ons geen telepathische krachten bezitten, kunnen wij niet zien wat je allemaal geprobeerd hebt.

Dus het enige wat ik kan doen is verwijzen naar de Wiki of het forum van networkedmediatank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Deze vraag heb ik in het harde schijf gedeelte gedaan, maar misschien is het hier even relevant

Ik heb mij pas een Popcorn hour C200 gekocht en heb vandaag meteen een sata schijf gekocht om erin te kunnen steken. Nu had ik deze schijf eerst in de C-200 geformatteerd, maar nu ik hem in mijn docking station bij de PC steek wordt hij niet getoont in "deze computer". Screenshot is toegevoegd (het is schijf 6)

Hoe los ik dit op?

screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:56:
Hoi,

Deze vraag heb ik in het harde schijf gedeelte gedaan, maar misschien is het hier even relevant

Ik heb mij pas een Popcorn hour C200 gekocht en heb vandaag meteen een sata schijf gekocht om erin te kunnen steken. Nu had ik deze schijf eerst in de C-200 geformatteerd, maar nu ik hem in mijn docking station bij de PC steek wordt hij niet getoont in "deze computer". Screenshot is toegevoegd (het is schijf 6)

Hoe los ik dit op?

screenshot
De Popcorn Hour C200 formatteert de volgens mij als EXT3 filesystem, deze wordt niet standaard ondersteund door windows, dus kan hij die ook niet tonen.
Er bestaan drivers voor windows die zorgen dat deze dit filesystem wel kan lezen.

Je zal even moeten zoeken welke driver dat is. Maar als je bij google zoekt naar EXT3 +windows kan het niet volgens mij niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.C schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:14:
[...]

De Popcorn Hour C200 formatteert de volgens mij als EXT3 filesystem, deze wordt niet standaard ondersteund door windows, dus kan hij die ook niet tonen.
Er bestaan drivers voor windows die zorgen dat deze dit filesystem wel kan lezen.

Je zal even moeten zoeken welke driver dat is. Maar als je bij google zoekt naar EXT3 +windows kan het niet volgens mij niet missen.
Ik heb een programma gedownload (Ext2 IFS op http://www.fs-driver.org/download.html leek het populairste) en de drive wordt nu in mijn explorer getoond. Maar wanneer ik toegang probeer te krijgen zegt windows dat ik die eerst moet formatteren (maarja, als ik dat doe sta ik weer nergens vrees ik).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb me vanavond niet kunnen beheersen omdat ik me weer eens zat te ergeren aan PS3 streaming, en een C-200 besteld. Zal dinsdag wel arriveren.
Ben niet vies van een bugje links en rechts, en gezien de community en support die voor de A110 bestond, voorzie ik hier geen problemen. Maar damn, als je toch leest wat een problemen veel mensen hebben... :X
Slaat je de schrik toch wel om het hart ;)

Hoop alleen dat ik het ding goed aan de gang krijg met mijn Harmony 895. Heb wel een IR oogje besteld, just to be sure, maar als het aan mij ligt klus ik wat met een ir-oogje van de extender van de Harmony zelf. Weer iets minder lag. Zag dat dat al eens gevraagd was in dit topic, maar niemand geantwoord had.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nou... bugs zaten er in de eerste firmware voldoende in.
Maar met deze firmware begint de C200 behoorlijk volwassen te worden. Er zullen zeker nog voldoende bugs gefixed moeten worden, maar persoonlijk vind ik het nu een heel solide/flexible apparaat.

Je hebt er dus zeker geen miskoop aan.

Als het goed is komt maandag ook mijn Blu-Ray drive binnen en dan kan ik dat ook testen. Kunnen we ook onze oude DVD's weer gaan kijken zonder dat ik ze eerst hoef om te zetten (vooral handig voor mijn vriendin als ik niet thuis ben :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

nou,

vandaag de c200 opgehaald, 1,5tb er in. Installatie ging oke, firmware ophalen en flashen ging ook oke. Heb inmiddels samba aangezet en de eerste film naar de c200 gekopierd echter... ik kan nergens vinden waar ik internet radio vandaan kan toveren.... Ik zal wel niet goed kijken maar bij mediasources heb ik alleen de hdd en network browsers en verder niets..

Ik krijg ook alleen voor films/muziek een folder structuur en niet een fancy mce-achtige interface... heb ik iets gemist of vergeten ?

[ Voor 12% gewijzigd door shades op 09-01-2010 22:29 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:21:
[...]

Ik heb een programma gedownload (Ext2 IFS op http://www.fs-driver.org/download.html leek het populairste) en de drive wordt nu in mijn explorer getoond. Maar wanneer ik toegang probeer te krijgen zegt windows dat ik die eerst moet formatteren (maarja, als ik dat doe sta ik weer nergens vrees ik).
update: grootste partitie geformateerd, films erop gezet en na de c200 volledige te rebooten kon gij van de hdd spelen. Geen gebruiksvriendelijk systeem voor de gemiddelde computerleek zoals ik, maar werkt als een trein eens je het aan de gang krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxicunderGroov schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:30:
[...]

Weet iemand hier al wat meer over? Ik zou ook graag gebruik willen maken van UZG op mijn nieuwe C-200 maar voor mij werkt de link ook niet.
Laatste versie installeren van MMSproxyService (Zie MMSproxy pagina op http://www.microchange.nl/uzg).
En aanvinken dat je altijd MMSproxy wil gebruiken..

C-200 ondersteunt geen RTSP en MMS streams. De proxy doet MMS streams voor alsof het HTTP downloads zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 23:36:
[...]

update: grootste partitie geformateerd, films erop gezet en na de c200 volledige te rebooten kon gij van de hdd spelen. Geen gebruiksvriendelijk systeem voor de gemiddelde computerleek zoals ik, maar werkt als een trein eens je het aan de gang krijgt :)
waarom niet samba aanzetten en connecten naar de nmt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
rally schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:52:

Als het goed is komt maandag ook mijn Blu-Ray drive binnen en dan kan ik dat ook testen. Kunnen we ook onze oude DVD's weer gaan kijken zonder dat ik ze eerst hoef om te zetten (vooral handig voor mijn vriendin als ik niet thuis ben :P )
welke bluray drive heb je besteld en waar?

ik had er eentje besteld, die volgens de compatability lijst er goed uitkwam, maar die was niet meer leverbaar.

zit nu echt te twijfelen welke ik moet bestellen.. ik heb er geen zin in dat ik er eentje bestel en dat hij strax niet alles netjes afspeelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Pusherman_ schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:59:
[...]

welke bluray drive heb je besteld en waar?

ik had er eentje besteld, die volgens de compatability lijst er goed uitkwam, maar die was niet meer leverbaar.

zit nu echt te twijfelen welke ik moet bestellen.. ik heb er geen zin in dat ik er eentje bestel en dat hij strax niet alles netjes afspeelt...
En ook ernstig belangrijk: stilte!!! Ik wil geen herrischoppende bluray drive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 07:57

Obi

Obi schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:34:
Heeft er iemand anders ook dit probleem?

Deze topic beschrijft precies mijn symptomen:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31296

Als ik iets heb gekeken en ik wat voor een knop dan ook indruk, klapt ie helemaal uit (ook de power knop is donker) pas na een half uur de unit helemaal uit te zetten kan ie weer aan. In de tussentijd de hardware switch uit en aan zetten en dan met de remote power on doen resulteert gelijk weer in een blackout. Ik kan uren iets aan zetten, of het nou een bestand van mijn nas is, een DVD of een Blu-ray, loopt goed door. Maar bij een willekeurige knop (bijvoorbeeld een menu-actie) knalt ie op zwart.

Heel irritant... Hoop dat er een fix voor is of komt, echt geen trek om dat ding op te gaan sturen enzo.
Een updateje, lag inerdaad aan de voeding. Item opgestuurd naar HDsupplies, hebben de boel vervangen en teruggestuurd. Zelfs de Blu-ray drive vervangen door een betere (!?). Kudos voor HDsupplies. Werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Laatst online: 15-08-2021
Mensen, ben ook zeer geinteresseerd in de C-200. Ik wil hem alleen echt MET Wifi hebben. Zag op HDsupplies dat deze pas half januari beschikbaar is zonder een duidelijke datum.

Wie weet wanneer het Wifi ding beschikbaar is in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Heb ik eigenlijk nog een vraag. Ik heb een normale netwerkkabel van mijn pc naar de router lopen. Daarvandaan weer een normale netwerkkabel naar de PCH. Als ik ga downloaden begint de weergave te stotteren, als ik andere dingen doe (offline gamen) op mijn OS HDD, dan is er niks aan de hand. Oftewel, mijn netwerkkabels zijn goed voor het streamen, maar zodra ik meer wil gaan doen gaat het fout.

Kan ik dit oplossen door een betere/sterkere netwerkkabel te kopen van mijn pc naar de router? Het is maar 3 meter denk ik, dus veel zal het niet kosten.

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-01-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Blizzard,
je geeft als antwoord rondom ondertiteling

Je kan de voorkeurs ondertiteling instellen voor als je een DVD schijfje afspeelt, niet wanneer je een DVD ISO/map of MKV wilt afspelen; hier zul je bij iedere film afzonderlijk de nederlandse ondertitels voor moeten instellen.

Waar stel ik dit afzonderlijk in per film in bij de popcorn c200??
Bijvoorbeeld mkv bestand the longest day geeft bij mij standaard engelse language en engelse subs, de nederlandse subs zitten er bij ingebakken, hoe zet ik de subs voor alleen deze film (mkv) bestand om naar nd subs (welke knoppen??)
alvast bedankt voor je antwoord!'
grt Radstake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocht iemand anders een antwoord weten op bovenstaande vraag, dan hoor ik het graag, toch jammer dat er geen handleiding bij zit ;-)
met de afstandsbediening in de hand wacht ik op het goede antwoord ;-)
radstake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:08:
mocht iemand anders een antwoord weten op bovenstaande vraag, dan hoor ik het graag, toch jammer dat er geen handleiding bij zit ;-)
met de afstandsbediening in de hand wacht ik op het goede antwoord ;-)
radstake
Handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tc82 bedankt voor de link, die had ik al doorgelezen, maar het antwoord op de vraag hoe verander ik subs bij mkv bestand met meerdere subs (zoals hierboven beschreven), kan ik helaas nog niet vinden.
Beste waudt, bedankt voor de link mbt interne hard disk, je geeft aan dat je gedeeltelijk hebt geformatteerd, geeft hij dit aan binnen het exe programma ( link) of heb je de bijv met part magic gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 17:21:
tc82 bedankt voor de link, die had ik al doorgelezen, maar het antwoord op de vraag hoe verander ik subs bij mkv bestand met meerdere subs (zoals hierboven beschreven), kan ik helaas nog niet vinden.
Beste waudt, bedankt voor de link mbt interne hard disk, je geeft aan dat je gedeeltelijk hebt geformatteerd, geeft hij dit aan binnen het exe programma ( link) of heb je de bijv met part magic gedaan?
subtitle toets, pijltje naar beneden tot je bij track komt.. en dan kan je met pijltje naar rechts/links browsen tussen verschillende tracks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Pusherman_ schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:15:
[...]

subtitle toets, pijltje naar beneden tot je bij track komt.. en dan kan je met pijltje naar rechts/links browsen tussen verschillende tracks...
Niks meer aan toe te voegen :+

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff dank je het is gelukt, ik dacht de hele tijd dat Aa instelling was van de lettergrootte en niet van de audio sporen.
THX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:09:
pff dank je het is gelukt, ik dacht de hele tijd dat Aa instelling was van de lettergrootte en niet van de audio sporen.
THX!!
ik ben meer zo van 'alles proberen tot ik het knopje vind waarmee het wel lukt' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zit met een probleem m.b.t. mijn Popcorn A-110

Ik had een docu op 720P 25Hz gedownload. Eerst speelde ik hem af op 23,976, dit zorgde logischerwijs voor een licht schok in het beeld. Ik ga naar opties en zet de video-output op 1080p 25Hz.

De PCH start opnieuw op en hij komt niet voorbij het POPCORN HOUR logo. Ik heb hem al gereset en uitgezet met de aan-en-uit knop. Maar elke keer blijft het beeld zwart nadat ik het PCH logo heb gezien. Het logo komt en hij laad de PCH voor een paar seconden. Daarna gaat de tv een paar keer switchen tussen aspect e.d. maar ik krijg geen blauw menu.

Wat te doen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouBas
StealthyPeanut schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:29:
Ik zit met een probleem m.b.t. mijn Popcorn A-110

Ik had een docu op 720P 25Hz gedownload. Eerst speelde ik hem af op 23,976, dit zorgde logischerwijs voor een licht schok in het beeld. Ik ga naar opties en zet de video-output op 1080p 25Hz.

De PCH start opnieuw op en hij komt niet voorbij het POPCORN HOUR logo. Ik heb hem al gereset en uitgezet met de aan-en-uit knop. Maar elke keer blijft het beeld zwart nadat ik het PCH logo heb gezien. Het logo komt en hij laad de PCH voor een paar seconden. Daarna gaat de tv een paar keer switchen tussen aspect e.d. maar ik krijg geen blauw menu.

Wat te doen? :(
Dit probleem in een thread voor de A-110 plaatsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Die is er niet, vandaar dat ik het hier vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Overigens.. wat ik van een of andere mediaspeler vroeger nog ken; kan de PCH bookmarks opslaan? En dan bedoel ik persistent? Dus ook als het ding uit is geweest, en per film onthouden waar je was gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Gisteren een hele zwik film van mij oude player naar de c200 gepompt - wat is samba traaaaag zeg. Max 50% van mijn 100Mbps wordt maar gebruikt. Later een paar films geprobeerd met filezilla en dat ging echt een stuk beter >80% en bij 2 bestanden tegelijk >95%. Klopt dat ?

(heb vista64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
shades schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:14:
Gisteren een hele zwik film van mij oude player naar de c200 gepompt - wat is samba traaaaag zeg. Max 50% van mijn 100Mbps wordt maar gebruikt. Later een paar films geprobeerd met filezilla en dat ging echt een stuk beter >80% en bij 2 bestanden tegelijk >95%. Klopt dat ?

(heb vista64)
Denk 't wel, als ik via windows kopieer dan haal ik vaak zo'n 8 a 9MBps. Via ftp gaat het iets sneller.

De nieuwe firmware is overigens erg fijn, zeker de shuffle functie is erg relax! Natuurlijk is dit gewoon standaard functionaliteit maar toch. Verder had ik wel iets heel erg vreemds. Toen ik de firmware wilde updaten via een usb stick, en daarmee voor de eerste keer usb gebruikte, veranderde de naam van mij HD.. Die ging van HARD_DISK naar SATA_DISK. Hiermee werkte meteen mijn custom theme niet meer, was heel het theme verneukt omdat geen 1 plaatje meer weergeven werd en was het apparaat dus ineens onbruikbaar geworden. Gelukkig was een reset voldoende om de theme weer op beeld te krijgen, de custom theme was natuurlijk zo aangepast. Maar het is natuurlijk wel erg vreemd waarom zo'n naam ineens veranderd :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Moet nog veel leren - is erg customizable - ik heb alleen wel dat roterende scherm waarin je de source kan kiezen. Wel jammer. Weet iemand hoe ik dat tevoorschijn kan toveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen over aanschaf van dit apparaat, is dit nou echt zoveel beter dan de andere media spelers? Moet je hier eerst een harddisk in stoppen? En hoe het er intern uitziet (qua plaatjes van de productreviews hier) ziet het er veel uit als de KiSS media spelers, erg middelmatig. Het enige waar ik naar zoek is een media apparaat die h.264 mkv/mpeg4 en .mkv afspeelt en streamt direct van de pc, met of wireless of ethernet via wireless router.

Vriend van me zei dat dit HET model was om aan te schaffen, is het gezien de prijs de juiste optie? Of is er beter apparatuur te vinden prijs/kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Er is ook een HDX-BD1 uitgekomen. Die is op dezelfde chipset gebasseerd (en dus dezelfde firmware etc), maar ik ben voor de PCH gegaan omdat FW support daar *net* een tandje beter is (PCH is een dochter van Syabas).

Edit: Ik heb overigens de LG CH08LS10 Blu-ray drive gekocht. Zou ook compatible moeten zijn volgens de compatibility list, maar was wat beter leverbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door rally op 11-01-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:21:
Ik zit te twijfelen over aanschaf van dit apparaat, is dit nou echt zoveel beter dan de andere media spelers? Moet je hier eerst een harddisk in stoppen? En hoe het er intern uitziet (qua plaatjes van de productreviews hier) ziet het er veel uit als de KiSS media spelers, erg middelmatig. Het enige waar ik naar zoek is een media apparaat die h.264 mkv/mpeg4 en .mkv afspeelt en streamt direct van de pc, met of wireless of ethernet via wireless router.

Vriend van me zei dat dit HET model was om aan te schaffen, is het gezien de prijs de juiste optie? Of is er beter apparatuur te vinden prijs/kwaliteit ?
Ik denk dat dit voor jou erge overkill is. Een PCH A-110 of HDX-1000 of een Realtek-boxje zullen voor jou prima voldoen. Hooguit wireless kan een performanceprobleem worden. En PCH claimed dat die performance bij de C200 verdubbeld wordt omdat het dan via mini-PCI gaat ipv USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
UltraSub schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:22:
Overigens.. wat ik van een of andere mediaspeler vroeger nog ken; kan de PCH bookmarks opslaan? En dan bedoel ik persistent? Dus ook als het ding uit is geweest, en per film onthouden waar je was gebleven?
M'n oude HDX-1000 bewaard de bookmarks niet als de stroom eraf is geweest. De C200 echter bewaard de bookmarks wel op (volgens mij) harde schijf (dus wel een HD nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
buzzbuzz68 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:35:
[...]

M'n oude HDX-1000 bewaard de bookmarks niet als de stroom eraf is geweest. De C200 echter bewaard de bookmarks wel op (volgens mij) harde schijf (dus wel een HD nodig).
Aha! Bedankt voor je antwoord. Dan gaat er dus een usb stickie in het ding. Verder heb ik geen doel voor een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Na ruim 1 jaar een HDX1000 te hebben gehad nu maar eens vanaf morgen na veel nadenk werk ook in het bezit van de Popcorn C200. Alleen zit ik even alvast bij Wiki te kijken en zit ik toch even met de volgende vraag.

Morgen wil ik ook de WD 1TB erin plaatsen maar heeft de popcorn ook een Ext3 format mogelijkheid of moet het echt bijvoorbeeld via Gparted?

Voor de rest kijk ik er weer naar uit om er weer veel mee te spelen waar deze NMT eigenlijk ook voor bedoeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
De primaire harde schijf wordt door de "NMT apps install wizzard" (of hoe die optie ook precies heet) gepartitioneerd en geformatteerd. (in ext3).
Voor het formateren van een eventuele tweede harde schijf (voor alleen content) heeft het ding vreemd genoeg nog steeds geen voorziening, dat moetje zelf doen op je PC.
Het goede nieuws is dat hij met de nieuwste firmware ook overweg kan met NTFS (lezen én schrijven), dus dat je geen gparted en/of ext3-drivers meer nodig hebt op je Windows PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
geerten schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:13:
De primaire harde schijf wordt door de "NMT apps install wizzard" (of hoe die optie ook precies heet) gepartitioneerd en geformatteerd. (in ext3).
Voor het formateren van een eventuele tweede harde schijf (voor alleen content) heeft het ding vreemd genoeg nog steeds geen voorziening, dat moetje zelf doen op je PC.
Het goede nieuws is dat hij met de nieuwste firmware ook overweg kan met NTFS (lezen én schrijven), dus dat je geen gparted en/of ext3-drivers meer nodig hebt op je Windows PC.
houdt dit in dat een externe hardeschijf die je op de Popcornhour aansluit en die NTFS is, nu wel via het netwerk op je pc zichtbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 15:42
http://tweakers.net/nieuws/64884/syabas-kondigt-a-200-mediaspeler-aan.html
Elektronicafabrikant Syabas heeft de Popcorn Hour A-200 aangekondigd. De nieuwe mediaspeler, die de A-110 moet opvolgen, krijgt dezelfde processor als de C-200 en zou toegang bieden tot een nog te lanceren applicatiewinkel.

De Popcorn Hour A-200 heeft een behuizing met afgeronde hoeken gekregen, waarin ruimte is voor een 3,5" sata-harddisk. In plaats van de SMP8635-processor van de A-110 heeft Syabas in de A-200 een op 667MHz draaiende Sigma Designs SMP8643-processor geplaatst, dezelfde als in de met blu-ray uitgeruste C-200. Verder is 512MB ddr2-geheugen aanwezig, terwijl voor de firmware 256MB flashgeheugen beschikbaar is.

Anders dan bij de A-110 is er op het nieuwe apparaat niet alleen een toslink- maar ook een coaxiale s/pdif-poort aan de achterzijde te vinden. Verder is er voorzien in een hdmi 1.3a-aansluiting en component video-, composiet- en s-video-uitgangen. Aan de voorzijde is één usb-ingang gemonteerd, terwijl aan de achterzijde twee usb-poorten zitten, waarvan een van het slave-type. De A-200 beschikt ook nog over gigabit-ethernet en, met behulp van een optionele dongle, over 802.11n-wifi.

Syabas stelt dat de 1,6kg zware mediaspeler videobestanden met ac3- en dts-soundtracks kan downmixen. Daarnaast worden alle video- en audiobestanden afgespeeld die ook door de C-200 verwerkt kunnen worden. De A-200 ondersteunt verder blu-ray- en avchd-navigatie 'op basisniveau' en de interface zou verbeterd zijn.

Syabas wil een 'app center' voor de A-200 lanceren. In de toekomst wil het bedrijf ook widgets aanbieden, zo blijkt uit een posting op het Mpeg4-players-forum, maar details hierover zijn nog onbekend. Zonder aangesloten randapparatuur zou de nieuwe speler gemiddeld 8W verstoken, terwijl het maximaal opgenomen vermogen op 36W zou liggen. De A-200 moet binnenkort leverbaar zijn; de webshop HD Supplies verwacht eind januari al te kunnen leveren en heeft de mediaspeler zonder harddisk een prijs van 185 euro gegeven.
Het enige verschil met de C-200 is dat deze geen 3.5"hotswapable toegang en geen extra ruimte voor een 2.5"heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
En geen blu-ray speler kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
En geen Blu-ray licentie heeft, dus ook nooit de volledige menu's en BD-Live zal kunnen afspelen. En geen display. En geen interne PCI-aansluiting voor Wifi (men zegt 2x de performance van USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Pusherman_ schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:00:
[...]

houdt dit in dat een externe hardeschijf die je op de Popcornhour aansluit en die NTFS is, nu wel via het netwerk op je pc zichtbaar is?
Ik meen dat dat al kon, maar tot nu toe alleen read-only. Tenminste met SMB. Via FTP zag je alleen de data-partitie van de primaire schijf. Dat is nu ook veranderd, maar dat is een heel ander issue.
Maar een externe schijf zul je meestal toch lostrekken en aan je PC koppelen wanneer je er iets naartoe wilt kopiëren. Ik denk dat dat veel sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Kan die afstandbediening ook met je TV werken? Of kan het niet meerdere apparaten bedienen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Zag zojuist dat ik helaas nog een dag extra moet wachten voordat ik eindelijk de C200 binnen heb.
Was bedoeling vandaag maar bij TNT staat sorteerfout, uitgesteld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChanChan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2022
Goedenavond,

ik heb vanmiddag mijn popcorn gekregen met harddisk (Samsung Ecogreen F3 2 tb 5400rpm 32mn)
maar wanneer ik deze aan de voorkant erin stop gebeurd er niets

vervolgens in menu nmt wizzard gestart en daar geeft ie op het eind aan setup failed, source not valid

Al wel de nieuwe firmware erop gezet

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Gr

[ Voor 61% gewijzigd door ChanChan op 12-01-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 00:33
ChanChan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:11:
Goedenavond,

ik heb vanmiddag mijn popcorn gekregen met harddisk (Samsung Ecogreen F3 2 tb 5400rpm 32mn)

vervolgens in menu nmt wizzard gestart en daar geeft ie op het eind aan setup failed, source not valid

Gr
http://www.networkedmedia...y_Lists#3.5.22_SATA_disks

HDD Compatibility list, zie hem er zo 123 niet tussen staan.

Als de C-200 kompleet uitstaat en je doet de HDD erin om hem vervolgens te booten, nmt wizard te draaien en het werkt niet, werkt de schijf volgens mij gewoon niet in combi met de C-200.

edit; je zou hem eventueel nog aan een pc kunnen hangen om een defecte HDD uit te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door toxicunderGroov op 12-01-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChanChan
Nadat ik nog een keer de nmt wizzard gestart heb waar ik wel weer op het eind de setup failed krijg ziet de popcorn het nu wel als harde schijf. Er staat geen kruisje meer door het apparaat en kan er nu ook in komen.

Er staan geen bestanden in en geeft dus ook aan.

Is er nog een manier om de setup werkende de krijgen.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo.. gisteren de PCH C-200 binnen gekregen en aangesloten. Mooi apparaat, maar na een kwartier gebruik toch al een paar dingetjes:

1. Volgens de specs heeft het ding een standaard hi-fi maat. Dus niet. Heb hem boven op mijn Harman/Kardon receiver gezet, en hij is 1.5-2 cm smaller.
2. Heb een Bluray iso gestreamed. Het menu start (very cool :) ) maar dat menu is traaaag! Is dat normaal?
3. In dit topic werd verteld dat als je een usb stick in het apparaat had, bookmarks zouden worden opgeslagen. Dit gebeurd bij mij niet. Zie ook nergens een optie om bookmarks te beheren. Kijk ik er overheen, of mis ik iets.
4. Heb even een dvd'tje van Bob de Bouwer gestreamed voor de kids. Was een ts_video map. Krijg ik een 16:9 intro, maar links/rechts/boven/onder 15 cm zwart. Bij het kiezen van een filmpje in het menu, krijg ik een 4:3 weergave. Links/rechts balken. Geen probleem, maar ik heb toch echt fill-screen aan staan in de preferences. Output staat fixed op 1080p 50Hz.

Iemand dezelfde ervaringen, en heeft oplossingen?

Verders, mooi apparaat zeg. Streamed inderdaad werkelijk alles. De GUI mag inderdaad wel eens iets aan gebeuren. Schermpje kan best nuttig zijn om muziek te draaien, in tegenstelling tot wat vele reacties zeggen. De kijkhoek van de LCD is bedroevend, maar als ik een gezellige avond heb met vrienden, en wat muziek nodig heb, is het fijn dat je de tv niet aan hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10-09 20:05
UltraSub schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:44:
Zo.. gisteren de PCH C-200 binnen gekregen en aangesloten. Mooi apparaat, maar na een kwartier gebruik toch al een paar dingetjes:

1. Volgens de specs heeft het ding een standaard hi-fi maat. Dus niet. Heb hem boven op mijn Harman/Kardon receiver gezet, en hij is 1.5-2 cm smaller.
In tegenstelling tot professionele 19" apparatuur bestaat er niet zoiets als een standaard hifi maat. Het ene merk zit op 42 cm, het andere bijvoorbeeld op 43,5. Bovendien, wat let je om de opgegeven afmetingen even te checken met wat je zelf hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Marcel schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:30:
[...]

In tegenstelling tot professionele 19" apparatuur bestaat er niet zoiets als een standaard hifi maat. Het ene merk zit op 42 cm, het andere bijvoorbeeld op 43,5. Bovendien, wat let je om de opgegeven afmetingen even te checken met wat je zelf hebt staan?
Niet zo verdedigend he :)
Ik schrijf toch dat ik blij ben met het apparaat. Ik wist niet dat er een afwijking zat tussen hifi merken. Waarom niet? Simpel: ik heb op die HK receiver inmiddels al een HK, Philips, Sony, en fukiyuki merk dvd speler gehad. Allemaal exact dezelfde maat. Daardoor ga je toch denken dat hifi apparatuur een standaard maat heeft, toch? En als dan ook nog eens overal op het net wordt geschreven dat veel mensen zo blij zijn dat ze eindelijk een niet afwijkende maat NMT kunnen kopen, denk ik: "Aha, eindelijk.. het past". Dus is de teleurstelling "groot" als dat niet zo blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

wat een lelijk ding zeg die A-200 , had qua design toch meer in de richting van c-200 gedacht :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:51:
[...]
Niet zo verdedigend he :)
Ik schrijf toch dat ik blij ben met het apparaat. Ik wist niet dat er een afwijking zat tussen hifi merken. Waarom niet? Simpel: ik heb op die HK receiver inmiddels al een HK, Philips, Sony, en fukiyuki merk dvd speler gehad. Allemaal exact dezelfde maat. Daardoor ga je toch denken dat hifi apparatuur een standaard maat heeft, toch? En als dan ook nog eens overal op het net wordt geschreven dat veel mensen zo blij zijn dat ze eindelijk een niet afwijkende maat NMT kunnen kopen, denk ik: "Aha, eindelijk.. het past". Dus is de teleurstelling "groot" als dat niet zo blijkt te zijn.
Het is ook geen hifi apparaat ;) Ik heb dit 'probleem' ook, mijn Onkyo versterker is net een cm breder. Overigens heb ik hem onder mijn versterker staan, zodat die zn warmte goed kwijt kan. Weet niet hoe warm jouw versterker wordt maar wellicht ook een optie?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
ChanChan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:11:
Goedenavond,

Gr
Heb je de harddisk geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
UltraSub schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:44:

2. Heb een Bluray iso gestreamed. Het menu start (very cool :) ) maar dat menu is traaaag! Is dat normaal?

4. Heb even een dvd'tje van Bob de Bouwer gestreamed voor de kids. Was een ts_video map. Krijg ik een 16:9 intro, maar links/rechts/boven/onder 15 cm zwart. Bij het kiezen van een filmpje in het menu, krijg ik een 4:3 weergave. Links/rechts balken. Geen probleem, maar ik heb toch echt fill-screen aan staan in de preferences. Output staat fixed op 1080p 50Hz.

Iemand dezelfde ervaringen, en heeft oplossingen?
2 Gestreamed over netwerk, dan is het bij mij ook traag, heb een internte wd green 1,5TB en bijvoorbeeld Earth Full HD 1080 stottert soms ook.

4. heb je al eens op je zoom knop gedrukt? helemaal rechtsonder op je ab. ik heb films gemaakt met mijn sony trv33e nog in 4:3 en dan heb ik ook balken (zoomen ziet er dan niet uit) heb nu wel een echte 16:9 sony hdr cam dus balkjes weg en geen bandjes meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
Zelf ook even een vraag, heb de PCH C-200 nu bijna 1 week, ben dus nog volop aan het testen.

Alleen mp3 afspelen is nog een raar dingetje mee, als ik een mp3 start heb ik de eerste 1 a 2 seconden geen geluid. daarna fadert het geluid in.

En soms bij afspelen van DTS krijg ik ruis, of dat aan mijn versterker ligt of aan de PCH200 weet ik niet. uit aan van PCH lost dit wel weer op. Maar soms moet ik ook de versterker eerst uit aan doen, en soms ook echt powerknop achterop de pch uit aan...ik test nu met Thriller.WAV van M Jackson.

PCH C-200 hdmi > Versterker Sony Str-KS1200 hdmi > TV Sony kdl D3000 40"
Heb mijn bas op versterker op -8 moeten zetten, komt een mega vette bas uit de PCH200.

Nu ben ik met dts aan het testen, blijft nu weer ruis geven. gewoon mp3 werkt wel, en Dolbly 5.1 ook ok (gebruik dan dolby channel check.m2ts)
Denk dat het toch aan het bestand van Thriller ligt

UPDATE: net een nieuwe firmware erop en DTS probleem is opgelost. Hernoemen van *.WAV > *.DTS help ook in sommige gevallen
MP3 is nu iets sneller (nog niet perfect wat wel moet) en alles reageert nu een stuk sneller met de nieuwe FW

[ Voor 23% gewijzigd door Turb0Turb0 op 13-01-2010 23:50 . Reden: edit- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChanChan
Dinky01 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:19:
[...]

Heb je de harddisk geformateerd?
======
wanneer ik de harde schijf in het apparaat stop aan de voorkant gebeurd er niets uit zich zelf, of er geformatteerd is tijdens de setup weet ik niet

Hoe kan ik anders de harde schijf formateren?

Gr

[ Voor 5% gewijzigd door ChanChan op 13-01-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Nu online
ChanChan schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:22:
[...]

======
wanneer ik de harde schijf in het apparaat stop aan de voorkant gebeurd er niets uit zich zelf, of er geformatteerd is tijdens de setup weet ik niet

Hoe kan ik anders de harde schijf formateren?

Gr
RTFM :) kleine foldertje die in vieren is gevouwen.
Setting up the full NMT application suite.
1 Turn off PCH
2 attach hdd
3 power on pch goto setup maintenace
4 nmt wizzard

Moet lukken zo (ik had ook niks gelezen en kwam er ook niet uit zonder de RTFM :X
Pagina: 1 ... 9 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.