Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
LG CH08LS10 Blu-Ray Drive vandaag aangesloten.
Werkt als een trein. lekker snel en stil.

Tot nu toe getest met:

Originele CD werkt
Copy CD werkt
Originele DVD werkt
Copy DVD+r arita 4x (gebrand als +r) werkt niet
Copy DVD+r arita 8x (gebrand als rom) werkt niet
Copy DVD+r Verbatim 16x (gebrand als rom) doet het perfect.
Blu-Ray nog niet getest aangezien ik nog geen blu-ray's heb.

jammer dus dat een paar oude dvd's het niet doen, maar als ik die echt nog een keer graag wil kijken, kan ik ze ook rippen naar m'n pc en streamen.. fluitje van een cent.
Van de Blu-Ray's heb ik al gelezen bij de compatability lijst dat ze het goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Dinky01 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:19:
[...]

Heb je de harddisk geformateerd?
Huh ?
Dat doet de C200 zelf wel als je hem voor het eerst installeerd. Dan vraagt ie daar om bij de setup. Waarom zou een hdd niet herkend worden ?

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
shades schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:43:
[...]
Huh ?
Dat doet de C200 zelf wel als je hem voor het eerst installeerd. Dan vraagt ie daar om bij de setup. Waarom zou een hdd niet herkend worden ?
Gister mijn 200 binnengekregen en ook bij mij herkende hij de HD niet nadat ik hem voor de eerste keer aanzetten. Bij mij herkende hij de HD pas nadat ik aangaf dat hij de NMT applicaties ging installeren. Daarvoor bestond de HD niet en bij installatie werd de HD pas gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
shades schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:43:
[...]

Huh ?
Sommige nieuwe hardeschijven moeten eerst geinitialiseerd worden en dit kan de C200 niet. Had hetzelfde probleem met mijn Samsung HD103SI 1 TB schijf.

Dus, de nieuwe hardeschijf in een PC hangen en volledig formatteren naar NTFS (niet de snelformatteer optie gebruiken). Hierna kan de hardeschijf in de C200.

http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists

If you have problems with your HDD in your NMT always ensure that you try the HDD after formatting it to NTFS in a PC. This will ensure that the HDD is initialised as some brand new HDD's are not and the NMT cannot format a none initialised HDD. Do NOT choose the Quick Format option as this may mean that the HDD is not recognised and the NMT Setup option is not available to install the NMT Apps, always use the Full Format option or alternatively use Roadkil's Diskwipe to format a HDD for use in your NMT.

[ Voor 7% gewijzigd door Dinky01 op 14-01-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Ik heb gisteren ook mijn C200 geinstalleerd met harddisk (eigen HD Western Digital WD15EADS 1.5TB caviar green). Dat gaf nogal wat problemen.
Hoe doe je dat, nou door de apllicaties te installeren en voor een fresh install te kiezen. Ik koos voor internet (niet USB dus). Na de formattering ging de PCH inderdaad de software downloaden en installeren maar toen kreeg ik dus de melding van invalid source files of The source is invalid oid.
Toen eens geprobeerd de nmt applicaties te installeren vanaf USB. Dan kreeg ik de melding dat de PCH geen applicaties kon vinden. (Deze haal je dus uit de laatste firmware)
Ik las ook ergens dat je die zou moeten hernomen naar syb8634.nmt maar dat geld volgens mij niet voor de C200.
Nou ook dat is me iig niet gelukt. Mijn laatste hoop was een complete firmware flash (had de laatste versie er wel al in zitten) en apps install. Na de firmware flash ben ik weer naar de setup wizard gegaan voor de installatie van de applicaties en dat is toen uiteindleijk (vanaf USB) gelukt. Ik was om 1900 begonnen en uiteindelijk om 2330 had ik het aan de praat. Wat een drama. Maar het werkt nu iig.

Wel heb ik nu nog problemen met NZBGET en dan de webinterface. Ik krijg de melding:

ERROR: NZBGetWeb could not process response received from NZBGet-Server (although successfully connected).

Possible reasons include:

Wrong port-settings, NZBGetWeb tries to communicate with a different kind of server (a web-server for example, but not nzbget-server). Check option "ServerPort" in config;
Not compatible server version.

Weet iemand daar de oorzaak van ? danwel oplossing voor ? Settings zijn: (IP adres gecontroleerd etc.)

COMMUNICATION WITH NZBGET-SERVER

ServerIp 192.168.178.33
ServerPort 8066

CLIENT/SERVER COMMUNICATION

ServerIp 0.0.0.0
IP on which the server listen and which client uses to contact the server.
It could be dns-hostname or ip-address (more effective since does not require dns-lookup).
If you want the server to listen to all interfaces, use "0.0.0.0".

ServerPort 8066

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Commander69 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:18:
Wel heb ik nu nog problemen met NZBGET en dan de webinterface. Ik krijg de melding:

ERROR: NZBGetWeb could not process response received from NZBGet-Server (although successfully connected).

Possible reasons include:

Wrong port-settings, NZBGetWeb tries to communicate with a different kind of server (a web-server for example, but not nzbget-server). Check option "ServerPort" in config;
Not compatible server version.

Weet iemand daar de oorzaak van ? danwel oplossing voor ? Settings zijn: (IP adres gecontroleerd etc.)

COMMUNICATION WITH NZBGET-SERVER

ServerIp 192.168.178.33
ServerPort 8066

CLIENT/SERVER COMMUNICATION

ServerIp 0.0.0.0
IP on which the server listen and which client uses to contact the server.
It could be dns-hostname or ip-address (more effective since does not require dns-lookup).
If you want the server to listen to all interfaces, use "0.0.0.0".

ServerPort 8066
Heb je de nzbget instellingsbestand aangepast (zie foldertje wat je erbij hebt gekregen) ?
Heb je daarnaast nzbget-server ge(her)start in het nmt apps setup menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

sundace schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:13:
[...]

Heb je de nzbget instellingsbestand aangepast (zie foldertje wat je erbij hebt gekregen) ?
Heb je daarnaast nzbget-server ge(her)start in het nmt apps setup menu?
ja.

ik heb het ingesteld na apps installatie. eerst met notepad++ (ivm linux cr/lf issues)
toen via de webinterface nogmaals wat wijzigingen aangebracht. in alle gevallen herstarts uitgevoerd.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:08
Commander69 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:56:
[...]

ja.

ik heb het ingesteld na apps installatie. eerst met notepad++ (ivm linux cr/lf issues)
toen via de webinterface nogmaals wat wijzigingen aangebracht. in alle gevallen herstarts uitgevoerd.
Even zelf laatste versie nzbget http://sourceforge.net/projects/nzbget/ installeren met NMT community installer http://www.nmtinstaller.com/. Google is je vriend.
Hier ook wat hulp http://www.huubmons.nl/nmtforum/viewtopic.php?f=8&t=591

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik zelf klaar ben met mijn stotterende HDX ben ik op zoek naar een nmt met power. Heb geen fratsen nodig, speel mkv's af via interne harde schijf.

Een vraag aan mensen die de c-200 hebben:
- hoe krachtig en stabiel is deze speler?
- hebben jullie nog haperingen bij bijvoorbeeld de birdscene? (earth 1080p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:28:
Omdat ik zelf klaar ben met mijn stotterende HDX ben ik op zoek naar een nmt met power. Heb geen fratsen nodig, speel mkv's af via interne harde schijf.

Een vraag aan mensen die de c-200 hebben:
- hoe krachtig en stabiel is deze speler?
- hebben jullie nog haperingen bij bijvoorbeeld de birdscene? (earth 1080p)
Krachtig genoeg om alles af te spelen wat ik heb; van MKV's van 8gb tot aan Blu-ray rips van 44gb. Ik kan de beruchte birdscene via mijn nas streamen tot een bitrate van 80Mbit/sec (zonder stotteren). Kan me voorstellen dat je nog hogere bitrates haalt vanaf een interne harddisk, maar dit zal je toch nauwelijks tot niet meemaken.

Als je geen Blu-ray speler wilt hebben en Blu-ray menu's niet interessant vindt dan kun je ook naar de nieuwe A-200 kijken btw :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Stotterende HDX? Welke heb je, want ik heb zowel de 1000 als de 900 en met vrijwel alle content kan hij soepel overweg.
Neemt niet weg dat de C-200 aanzienlijk beter is in mijn ogen. Vooral de snellere interface is een verademing (helemaal vergeleken met de HDX interface vs. de TViX interface snelheid).

En inderdaad is de A-200 als je geen DVD/Blu-Ray drive nodig hebt.

Ik ben ERG tevreden over de C-200, zeker nu de huidige firmware heel stabiel is. Ik hoop alleen dat ze de GigaBit driver snel repareren, want dat scheelt nog wat performance met file transfers naar de interne HD.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou op over die HDX, anders schiet ik weer in een rant.

Ik twijfel tussen Dune 3.0 base en de a-200. De a-200 is cheaper maar de hdd swap van de hdi lijkt me erg prettig omdat ik met een interne hdd wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Syabas heeft vandaag een sneak preview vrijgegeven over de nieuwe Rich UI, welke gebruikt gaat worden voor de A-200 en C-200:

http://www.veoh.com/brows...g/watch/v196671333Ksg6NMF

Ben benieuwd hoe de rest eruit komt te zien, maar dit ziet er toch wel erg goed uit :9 8)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenssiemen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2023
Hallo,

ik heb sinds enkele weken een c-200 en nu merk ik dat als ik een video bestand afspeel dan zit daar soms nogal wa storing op.

*strepen op het scherm (groen/rood)
*beeld dat soms weg valt.

aan wat kan dit liggen.

ik heb ook geprobeerd om de instellingen te wijzigen. als ik nu de zoom instellingen op "actual size" zet ipv "fit to screen" en dan stottert het beeld niet meer maar de strepen zijn er nog altijd, ook buiten het deel waar de video zich afspeeld

tv komt automatisch op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
He mannen,
zit zo vol aandachtigheid dit forum over der pch200 te lezen.
En zit zelf ook te overwegen deze met de tijd te gaan aanschaffen, maar viel met het volgende op.

Ook ik ben in het bezit van een 'verouderde' Pioneer reciever (nl: deze klik), en deze is ook niet in bezit van HDMI aansluiting.
wel de benodigde digital coax en optical input's.
Is het toevallig gerelateerd aan bepaalde merk versterkers met dat 'delay in geluid' gebeuren.
Waar sommige mee kampen, tijdens afspelen van bepaalde bestandsformaten zijn het niet alle.
Waar de een en de ander geen last van blijkt te hebben doordat ze hem via optical aangesloten hebben.

zou erg zonde vind om weer een nieuwe versterker te halen, terwijl deze nog perfect werkt.
Begreep al uit forum dat ik dan niet alle varianten geluidsvormen kan beluisteren.
En dus alleen ...uh noem het beperkt tot 5.1 en/of Dts geluid ben.

Of is dit al reeds beetje verholpen door de tal van nieuwe FW die reeds na release zijn gekomen voor de pch200?

En als je dan overweegt de hdd intern te plaatsen, zat te denken aan een 1TB F3 van samsung.
moet je die dan eerst "langzaam" formateren in je pc..of is dit al niet meer nodig.

Sorry voor de noob questions, wil graag even duidelijk voor me zelf hebben, voordat ik 400 voor de kat ze viool uitgeeft :D

Groetjes Roberto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb regelmatig Altijd als ik untouched blurays isos afspeel, en ik druk op stop, dat niks meer reageert. Ook na een paar minuten wachten nog steeds zwart scherm. Wat wel werkt is de power on/off knop 5 seconden vast houden. Ik hoef dus niet "hard" power on/off te doen. Meer mensen met dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week een 2,5 hd van western digital 500 gyg geplaats, formatteren ging perfect, ziet gelijk 3 mappen, video, music en nog eentje. Alleen het uploaden van grote bestanden gaat niet goed. Na een half minuutje loopt de upload snelheid terug (uploaden met wincommander netwerk verbiding ip gemaakt) en dan stopt hij ermee omdat er geen verbinding meer is, dan harde setup (knop achter uit en opstarten, dan weer contact) opnieuw proceduren en hetzelfde probleem.
Ik dacht dat er mogelijk een gyga switch haperde die er tussen zat, toen de pc met cross cabel rechtstreeks op de popcorn c-200 en hetzelfde verhaal kortom ligt niet aan switch maar aan de popcorn. Weet iemand hier een oplossing voor of heeft hetzelfde probleem? verder loopt streaming van films van nas server perfect.
Is er een mogelijkheid om met de popcorn de data van een externe harde schijf via usb data over te zetten op de interne harde schijf van de popcorn, zou eigenlijk niet nodig zijn als bovenstaande goed zou werken.
Ben benieuwd of jullie een oplossing weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
moenssiemen schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:19:
Hallo,

ik heb sinds enkele weken een c-200 en nu merk ik dat als ik een video bestand afspeel dan zit daar soms nogal wa storing op.

*strepen op het scherm (groen/rood)
*beeld dat soms weg valt.

aan wat kan dit liggen.

ik heb ook geprobeerd om de instellingen te wijzigen. als ik nu de zoom instellingen op "actual size" zet ipv "fit to screen" en dan stottert het beeld niet meer maar de strepen zijn er nog altijd, ook buiten het deel waar de video zich afspeeld

tv komt automatisch op 1080p
Probeer eens een andere HDMI kabel. Ik had een soortgelijk probleem en dat was simpel opgelost door een andere HDMI kabel te gebruiken. De kabel, ondanks dat hij anders doet vermoeden, is erg brak.
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:13:
Ik heb sinds vorige week een 2,5 hd van western digital 500 gyg geplaats, formatteren ging perfect, ziet gelijk 3 mappen, video, music en nog eentje. Alleen het uploaden van grote bestanden gaat niet goed. Na een half minuutje loopt de upload snelheid terug (uploaden met wincommander netwerk verbiding ip gemaakt) en dan stopt hij ermee omdat er geen verbinding meer is, dan harde setup (knop achter uit en opstarten, dan weer contact) opnieuw proceduren en hetzelfde probleem.
Ik dacht dat er mogelijk een gyga switch haperde die er tussen zat, toen de pc met cross cabel rechtstreeks op de popcorn c-200 en hetzelfde verhaal kortom ligt niet aan switch maar aan de popcorn. Weet iemand hier een oplossing voor of heeft hetzelfde probleem? verder loopt streaming van films van nas server perfect.
Is er een mogelijkheid om met de popcorn de data van een externe harde schijf via usb data over te zetten op de interne harde schijf van de popcorn, zou eigenlijk niet nodig zijn als bovenstaande goed zou werken.
Bij instellingen de netwerksnelheid op 10/100 zetten ipv auto. De GB-snelheid is een bekende bug.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik wil graag de BACK-FAN aansluiting op het moederbord gebruiken voor een 12V fan om de warmte in de kast te reguleren waar de PCH staat samen met mijn Onkyo-versterket (they can get hot!).

Nou heb ik met de jumpers van J6 het voltage al op 12V gezet maar welke pootjes van J47 (BACK_FAN) zijn nu de Plus en de Min? De GND zal de linkse wel zijn... volgens mij is dat stiekem dan ook de Min... (toch?)

Dan nog een aanvullend vraagje: heb ik met J6 de J46 (CPU_FAN) nu ook op 12V gezet of blijft die 5V? En waarvoor is J9 (de jumper rechts van J6)?

(ik heb een foto gemaakt van de Jumpers maar heb geen idee hoe ik die hier toevoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
toxicunderGroov schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:30:
[...]

Weet iemand hier al wat meer over? Ik zou ook graag gebruik willen maken van UZG op mijn nieuwe C-200 maar voor mij werkt de link ook niet.
Ik heb een deel werkend. Voor erg veel heb je echter een plugin nodig en dat werkt dan niet. Echter bij het onderdeel streams werkt het wel.

Youtube dat erbij zit werkt ook en buienrader etc. Al is deze laatste niet echt super...

Effe kleine note... Ik ben sinds kort een gelukkige PCH C200 gebruiker:-)

[ Voor 7% gewijzigd door Cave_Boy op 18-01-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Cave_Boy schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:26:
[...]

Ik heb een deel werkend. Voor erg veel heb je echter een plugin nodig en dat werkt dan niet. Echter bij het onderdeel streams werkt het wel.

Youtube dat erbij zit werkt ook en buienrader etc. Al is deze laatste niet echt super...

Effe kleine note... Ik ben sinds kort een gelukkige PCH C200 gebruiker:-)
Die Youtube is op 3 December uit de apps gesloopt, hoe krijg jij die dan aan de gang?
Want Youtube mis ik toch wel een beetje.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik ben ook aan het rondkijken voor een NMT (en misschien wel deze)...

Mogelijk een domme vraag maar kan het zo 1-2-3 nergens terugvinden. Kan je bestanden niet enkel downloaden naar de interne HDD via de C200 maar ook naar een NAS oid. Kan dat in combinatie met de torrent/ usnenet download client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zie het doel niet van je vraag. Laat ze binnenkomen op de nas, en kijk vanaf de nas? Why the hell zou je iets op je nas willen hebben, en dat ook op de interne hdd, als streaming per-fect werkt? Daar is het ding toch voor gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 08:16:
Ik zie het doel niet van je vraag. Laat ze binnenkomen op de nas, en kijk vanaf de nas? Why the hell zou je iets op je nas willen hebben, en dat ook op de interne hdd, als streaming per-fect werkt? Daar is het ding toch voor gemaakt?
Rustig maar.. misschien omdat je op een nas meer kwijt kan? C-200 kun je maximaal 2TB in kwijt, wellicht heeft hij een nas met 2x2TB of zelfs nog meer. Daarbij gaat het kopiëren vanaf een pc naar een nas nog altijd vele malen sneller.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
BlizzarD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:35:
[...]

Rustig maar.. misschien omdat je op een nas meer kwijt kan? C-200 kun je maximaal 2TB in kwijt, wellicht heeft hij een nas met 2x2TB of zelfs nog meer. Daarbij gaat het kopiëren vanaf een pc naar een nas nog altijd vele malen sneller.
Hoezo rustig? :?
Ik zie geen rare dingen. Naja..

Maar dat zeg ik toch? Ik snap niet waarom je uberhaupt een hdd in je C-200 wil gebruiken als je een NAS hebt staan, die sneller is, zelf kan downloaden, en (waarschijnlijk) meer opslag heeft. Niks makkelijker als alles op de nas dumpen, de C-200 naar een share wijzen, en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
1. Omdat inderdaad een HDD vrij snel gevuld is, en ik op een NAS makkelijk kan uitbreiden.
2. Mijn muziek staat hierop en dat wil ik zo houden omdat er weinig apparaten zijn die zonder problemen met een iTunes music library werken,
3. Omdat mijn NAS geen downloaden via NZB ondersteunt (mits modificatie maar vrees dat het ding niet bepaald snel genoeg is)

Zo goed? Maar gezien het defensieve antwoord zal ik maar aannemen dat het niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. het was niet mijn bedoeling om het defensief te plaatsen :)
Of het kan? Ik denk het niet, maar ik gebruik geen hdd, heb zelfs niet eens NMT apps geinstalleerd. Dus die vraag zal een ander moeten beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
T.C schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:59:
[...]

Die Youtube is op 3 December uit de apps gesloopt, hoe krijg jij die dan aan de gang?
Want Youtube mis ik toch wel een beetje.
Ik vond NMTCommunityInstallerPortable en deze maakt connectie met je PCH C200 daar staan ook webservices tussen en die hebben een Youtube light versie. Je kan prima zoeken en dergelijke. :9 Het is niet zoals op een XBMC maar beter dan niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Norrod heeft de C-200 in de aanbieding voor € 269 : http://www.norrod.nl/ws_a...l=1752&light=41373#jumpto

Ik wilde de prijs toevoegen aan de pricewatch maar Norrod staat niet tussen de shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
En zaterdag de 23e bij Norrod voor €245,- of €249,- (heb er thuis een mailtje van gekregen, maar ben de prijs al weer vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EjjE101
  • Laatst online: 10-09 14:03
Mijn ervaring met de C-200.

Misschien leuk om te vertellen ik had de C-200 helemaal niet willen kopen, ik was voor de goedkopere ac Rayn playon!HD. Deze had op een maandag gekocht en niks dan problemen ! heb er 2 dagen aan geprutst maar prestatie liet zo te wensen over dat hij een paar dagen erna werd omgeruild.

Wat was het geval:

Ik download via torrents en wilde een media player die ik aan kon laten staan zodat deze door kon gaan met downloaden, zonder dat ik daar een complete PC heb aanstaan.
Met de rayn was dit gewoon niet mogelijk hij viel constant uit en dan had ik de films nog niet eens uitgepakt.
De C-200 is hier veel beter in meerder torrents en door middel van llink hoef ik de films niet eens meer uit te pakken IDEAAL.

Afwerking van de C-200 is ook net iets mooier (vind ik). jammer is wel dat ze uit gaan van een 2.5" internal HDD, aan de andere kan is het natuurlijk ook leuk om te kijken hoe ik de 3.5" HDD er in ga proppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier ook een nieuwe gebruiker van de c200.

Eerste ervaring. TOP

En nu dit topic helemaal doorgelezen te hebben ben ik overal uit. Alles werkt goed. Alleen 1 klein vraagje wat jullie misschien wel weten.

Je hebt in de setup de optie voor DRS AAC AC3 WMA en dan RAW en PCM.
Als ik hem op RAW zet dan vind de versterker het neit zo leuk ;) Opzicht niet erg want op pcm doet hij het wel. Maar als ik nu een dvd met dts afspeel en dts staat op pcm ingesteld. Is het dan wel dts of downsampled hij hem naar stereo ofzo?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Volgens mij is PCM ook een soort van RAW stream, toch? Iig, als je via geluid via PCM naar je versterker stuurt, mag je versterker de decoding doen. En bij mij staat er gewoon DTS in het display, dus niks downsamplen ;)

/edit
Vraagje van mijn kant, bookmarks...

http://www.networkedmedia...okmarks_/_Resume_Playback

2 dingetjes:
... in the 10 most recent videos that you did not finish watching completely ...
Ik ben er nog niet tegenaan gelopen, maar vanwaar die lage beperking? Zo'n bookmark kost toch 3x niks aan ruimte? Is er geen hack om dit op te krikken? Want de bookmark functie is toch wel verrekte handig.
The bookmarks will be cleared after a power cycle/reboot
Volgens mij niet. Power cycle weet ik niet, maar ik heb toch echt al een paar keer gereboot, en hij onthoudt ze gewoon. (Of mijn geheugen speelt me ernstig parten).

[ Voor 61% gewijzigd door UltraSub op 20-01-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 13:37
UltraSub schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:36:
Volgens mij is PCM ook een soort van RAW stream, toch? Iig, als je via geluid via PCM naar je versterker stuurt, mag je versterker de decoding doen. En bij mij staat er gewoon DTS in het display, dus niks downsamplen ;)

/edit
Vraagje van mijn kant, bookmarks...

http://www.networkedmedia...okmarks_/_Resume_Playback

2 dingetjes:

[...]

Ik ben er nog niet tegenaan gelopen, maar vanwaar die lage beperking? Zo'n bookmark kost toch 3x niks aan ruimte? Is er geen hack om dit op te krikken? Want de bookmark functie is toch wel verrekte handig.

[...]

Volgens mij niet. Power cycle weet ik niet, maar ik heb toch echt al een paar keer gereboot, en hij onthoudt ze gewoon. (Of mijn geheugen speelt me ernstig parten).
PCM is uncompressed als een soort RAW inderdaad. Het decoderen wordt dan dus door de PCH gedaan. Voordeel is dat je versterker dan niet voorzien hoeft te zijn van DTS-MA.... Je geniet dan toch van de nieuwe audioformaten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Thanks mannen. Dan laat ik alles lekker op PCM staan ;)

Op het schermpje van de versterker komt alleen maar multi channel te staan en niet iets van dts of whatever. (samsung reciever). Dus vandaar dat ik het me afvroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:30
OllieMongollie schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:26:
[...]

Wanneer die harde schijf geformateerd is met fat32 of ext3, kan je deze via de c200 over het netwerk benaderen via FTP of een windows share. Geen probleem.
dit is dus een kwestie waar ik al even mee zit. Ik heb een 1.5 tb. externe usb schijf aan de PCH hangen. Deze was eerst NTFS geformatteerd, maar uiteindelijk heb ik hem toch maar naar ext3 omgezet.

Ik kan deze schijf nog steeds niet zien als windows share...
wat ik dus wil, is de externe hdd, die via usb aan m'n PCH aangesloten zit, kunnen benaderen vanaf m'n pc. Zodat ik op deze manier m'n bestanden vanaf m'n PC via het netwerk naar de externe hdd kan zetten en niet elke keer de externe hdd uit m'n kastje hoef los te halen en op m'n pc hoef aan te sluiten.

Tevens zit ik nog met het volgende:

Voor het afspelen van Blu-ray is een HD niet nodig. Alleen als je van BD-Live gebruik wilt maken (volgens mij) heb je minimaal 1GB geheugen nodig. Dit kan via een HD, maar ook via een intern of extern te plaatsen USB-stick. Die moet dan wel even correct geformateerd worden (Ext3) en van wat foldertjes voorzien worden (bdj/ada en bdj/buda).

Moet die usb stick ext3 geformatteerd worden? of kan fat32 ook?
als dit gedaan is, moet ik dus op deze usb stick een folder aanmaken die bdj heet, met daarin 2 folders: ada & buda?

bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur156
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:13:

Dat doe je met File-mode (knopje onder de nul op AB)
Ga naar de file of directory die je wilt kopieren verplaatsen, druk dan op file-mode
Nu kun je in pop-up menu kiezen wat je wilt doen, klik op enter(middenknop van de pijltjes).
Ga nu naar de drive/map waar je het geheel wil plaatsen, druk weer op file-mode
kies uit de mogelijkheden jouw keuze en druk weer op enter.
Nu zal het kopieren/verplaatsen starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessio
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-02 22:21
Volg al een tijdje dit topic omdat ik de de popcorn hour vanaf lancering een potentieel sterk product vind. Ik wilde hem in eerste instantie direct kopen, maar de kinderproblemen hebben mij doen besluiten hier nog even mee te wachten. Ik heb nu het idee dat het apparaat met de huidige firmware lekker stabiel is geworden. Wel kwam ik een aantal punten tegen waar ik nog over uitsluitsel over zou willen

Ik heb een een receiver zonder hdmi audio throughput. Ik moet het daarom doen met een toslink. Kan iemand mij vertellen of de PCH icm toslink nog steeds last heeft van audiolag? En hebben andere systemen (dune 3.0 of HDX 1000, of de nieuwe BD1) hier ook gewoon last van?

Slikt de doos nu alle formaten zonder haperingen of hangups?

Dit zijn eigenlijk de enige argumenten die mij nog afhouden van de koop van dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn C-200 reboot zichzelf regelmatig, soms na 10 minuten, soms [as na meer dan 1 uur, ik heb het nog niet kunnen reproduceren.Maakr niet uit wat voor content, zowel bij HD als bij audio.
Details. c-200 zonder Harddisk, stream vanaf een widows 2008R2 server via 100mbit, tv is fullHD. Firmware is de laatste van jan2010.
Heeft iemand dit ook?, heb er op het NMT als dit forum (volgens mij) nog niet over gelezen.

Grtz Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Misschien een rare vraag. Ik ben al een tijdje opzoek naar een NMT. En hoor veel goede verhalen over die van Popcorn Hour,

Maar kan de Popcorn Hour ook van Rapidshare downloaden, en rar's uitpakken?
Heb je vanaf je pc volledige toegang tot je Popcorn Hour, en kan je bijvoorbeeld als je meerde rapidshare links download de losse rar's daarna weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt arthur en anderen voor de oplossing rondom data overpompen.
Ik loop weer tegen 2 zaken aan, en wel de volgende,
Ik heb een canan ixus fotottoestel die filmpjes kan maken (avi), deze kan ik niet afspelen op de popcorn, is dit een firmware probleem, pakt hij geen avi v=bestanden (codex probleem??) Wie weet.
Daarnaast als ik de map foto's wil kijken dan open ik een jpg, maar ik ben er niet achter hoe ik snel door kan gaan naar de volgende foto. eerst op return dan volgende openen, dit moet toch veel makkelijker kunnen??
Wie weet antwoord op deze vragen?
grtz
Radstake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Tjah eigenlijk niet veel extra te melden maar wilde kwijt dat ik vandaga mijn DVD/ Blu-ray speler en de Wifi (N standaard MINI PCI) module heb ontvangen en ingebouwd.

Het inbouwen is zeer gemakkelijk enige opmerking die ik kon doen is dat op de mini pci kaart de aansluitingen voor de antennes klein zijn en dus hierdoor niet altijd gemakkelijk erop willen klikken. Gewoon wat geduld ervoor hebben dus. Check ook of het kabeltje ook daadwerkelijk vast zit en niet half door aan het kabeltje te bewegen. Zou zonde zijn als je de kast weer dicht hebt en hij heeft geen of geen goed singaal:-). Bij mij schoot er 1 los namelijk. Kast was nog open:-)

Cave gaat nu uitzoeken hoe met Nieuwsgroepen te werk moet gaan. Vorige keer met oude firmware en niet goed handleiding lezen ging dat niet heel goed.

Trouwens nog een tip voor degenen die veel moeten typen achtermekaar... (Bijvoorbeeld een WPA key) sluit een simpel USB toetsenbord aan :9

[ Voor 8% gewijzigd door Cave_Boy op 20-01-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 16:52
Wellicht gemist, maar waar kan ik zien hoe vol de interne HDD is? Dank voor jullie hulp!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
TopGun2010 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:36:
Wellicht gemist, maar waar kan ik zien hoe vol de interne HDD is? Dank voor jullie hulp!! :)
Ga naar je SATA_Disk en klik op de i knop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Top, het werkt!! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:54:
Daarnaast als ik de map foto's wil kijken dan open ik een jpg, maar ik ben er niet achter hoe ik snel door kan gaan naar de volgende foto. eerst op return dan volgende openen, dit moet toch veel makkelijker kunnen??

grtz
Radstake
Als je meerdere bestanden in een map wilt weergeven / afspelen open je de map waar de bestanden in staan en druk je op play. Als je de enter knop gebruikt selecteer je alleen het bestand waar je op dat moment op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
Ontdekte vandaag dat het ook mogelijk is de C200 te bedienen vanaf een Windows Mobile of Windows PC:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=31963

Werkt via het netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door Dinky01 op 20-01-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21
Cave_Boy schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:28:
Tjah eigenlijk niet veel extra te melden maar wilde kwijt dat ik vandaga mijn DVD/ Blu-ray speler en de Wifi (N standaard MINI PCI) module heb ontvangen en ingebouwd.
Welk type Blu-Ray speler heb je aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik heb de Interne 4x Blu-ray BD ROM iHOS104.37 (zo staat op de bon etc.) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Cave_Boy schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:04:
Ik heb de Interne 4x Blu-ray BD ROM iHOS104.37 (zo staat op de bon etc.) :9
Ah...de LiteOn speler dus... ;)
THNX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Heeft iemand al ervaringen met de wifi module? Wil de PCH pas bestellen zodra die beschikbaar is, maar zie nog weinig beschikbaarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Zat net wat NMT threads door te lezen en las daar een issue met out-of-sync audio. Iemand hier last van en zo ja, hoe heb je de PCH aangesloten? Zo nee, hoe is de PCH aangesloten?

voorbeeld van die threads:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=34392&page=4
http://www.networkedmedia...read.php?tid=31405&page=1

Kan me voorstellen dat als je de PCH aangesloten hebt hebt via HDMI op je receiver en van daaruit naar je tv met HDMI dat je dan geen problemen ermee hebt. En dat je het eerder tegenkomt als je de PCH via HDMI aanlsuit op de tv en de optisch aansluiting van de PCH aansluit op je reciever. Iemand dit dit kan bevestigen/ontkrachten?

[ Voor 32% gewijzigd door bvsteyn op 21-01-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 09:01
Ik heb een wifi adapter ingebouwd. Werkt prima. Overigens is deze bij HDsupplies gewoon op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Wifi zelf erin zette is niet moeilijk. Je moet wel rustig de kabels erin drukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Pusherman_ schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:56:
[...]

Voor het afspelen van Blu-ray is een HD niet nodig. Alleen als je van BD-Live gebruik wilt maken (volgens mij) heb je minimaal 1GB geheugen nodig. Dit kan via een HD, maar ook via een intern of extern te plaatsen USB-stick. Die moet dan wel even correct geformateerd worden (Ext3) en van wat foldertjes voorzien worden (bdj/ada en bdj/buda).

Moet die usb stick ext3 geformatteerd worden? of kan fat32 ook?
als dit gedaan is, moet ik dus op deze usb stick een folder aanmaken die bdj heet, met daarin 2 folders: ada & buda?

bedankt voor de info :)
De stick kan zowel fat32 als ext3 geformatteerd worden. Beiden zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Gisteren de C-200 besteld, met een 1.5TB schijfje.
Dat wordt leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Ik was niet tevreden over de bijgeleverde RF afstandsbediening (reageerde slecht en traag). Heb via Popcorn de IR kit besteld (+/- 25 euro incl. verzendkosten). Na 2 weken binnen gekregen. Werkt perfect!!! Echt een stuk beter, kan nu ook mijn eigen prog. remote weer gebruiken. Aanrader!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 10-09 21:59
Mooi dat de IR goed werkt, die ga ik er ook bij bestellen.

http://www.mobile-harddis...esult.php?keywords=ir-200 hier hebben ze hem voor maar € 9,95 en nog op voorraad ook!

Als hij morgen bij NoRRod echt voor € 249 te krijgen is bestel ik hem meteen icm met een 1 of 1,5TB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
FreeMen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:55:

http://www.mobile-harddis...esult.php?keywords=ir-200 hier hebben ze hem voor maar € 9,95 en nog op voorraad ook!

Als hij morgen bij NoRRod echt voor € 249 te krijgen is bestel ik hem meteen icm met een 1 of 1,5TB versie.
Dat is wel alleen maar de infrarood ontvanger.. zonder infrarood afstandsbediening dus

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
FreeMen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:55:

De C200 is inderdaad en alleen op zaterdag in de winkel te koop voor € 249,-- Ik stap zo in de auto richting Zwolle. Voor wat ik heb begrepen wordt de C200 niet voor deze prijs verzonden, dan kost hij bij Norrod € 269,--

Dat IR-dingetje ga ik ook bestellen, met een universele Harmony moet daar uit te komen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik luister geregeld wat muziek en dan niet alleen Shoutcast maar ook MP3. Als ik een map afspeel krijg ik bovenin die blauwe voortgangsbalk te zien. Deze is met de i knop weg te klikken maar na elk nummer komt deze terug. Iemand een idee hoe deze gewoon uitgezet kan worden?

Verder de screensaver is deze aanpasbaar? Dit is me nog niet gelukt...

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 23-01-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Zojuist mijn popcorn c-200 binnen gekregen. Ben nog niet erg onder de indruk.
Wat me opvalt:
  • Menu werkt zeer traag, afstandsbediening werkt alleen maar als ik er een meter vanaf sta.
  • Downloaden via nzbget gaat erg traag. 500kb/sec terwijl ik zelfs wireless met gemak 2,5 mb seconde haal.
Iemand een idee wat ik fout doe? Mischien handig om eerst eens alles naar factory defaults te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun2010
Menu werkt bij mij prima, wel de IR afstandsbediening + oog bestellen, gaat vele malen beter. NZB kun je beter met Grabit (met auto shutdown) op je normale pc doen (downloaden en uitpakken gaat veel sneller). Werkt veel beter!! Popcorn gebruiken voor afspelen van audio en video bestanden. Ik vind het echt een top apparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik ervaar geen vertraging met de RF remote :/ Best raar. NZB moet ik nog instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
downloaden met max. met 1500-1900kb/sec? Meer haal ik niet met nzbget op de popcorn
Mijn nlsu2 met de volgende specs:

CPU Intel IXP420, 133 MHz
RAM 32 MB
Flash ROM 8 MB

is een stuk sneller met downloaden, ding kost 50 euro.
Ja vooruit je kunt er geen films mee kijken maar het gaat nu even puur voor de downloadsnelheid,

Deze gaat iig terug naar de winkel. FAIL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wellicht een "domme" vraag, maar heb je die kleine antenner er wel opgeschroefd?
De meeste mensen doen dat namelijk niet omdat ze (ten onrechte) denken dat het voor WiFi is, maar deze is juist voor de RF ontvanger. De door jou beschreven symtomen lijken daar nl. erg op.

Verder: Heb je de laaste Firmware er op staan? Dat scheelt nl. ook. In een eerder firmware was de RF communicatie nl. nog niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

bvsteyn schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:02:
Zat net wat NMT threads door te lezen en las daar een issue met out-of-sync audio. Iemand hier last van en zo ja, hoe heb je de PCH aangesloten? Zo nee, hoe is de PCH aangesloten?

voorbeeld van die threads:
http://www.networkedmedia...read.php?tid=34392&page=4
http://www.networkedmedia...read.php?tid=31405&page=1

Kan me voorstellen dat als je de PCH aangesloten hebt hebt via HDMI op je receiver en van daaruit naar je tv met HDMI dat je dan geen problemen ermee hebt. En dat je het eerder tegenkomt als je de PCH via HDMI aanlsuit op de tv en de optisch aansluiting van de PCH aansluit op je reciever. Iemand dit dit kan bevestigen/ontkrachten?
Helaas heb ik daar heeeel af en toe weleens last van ja, en ja je vermoedens hierover kloppen.

Heb overigens totaal 0,0 problemen met de RF remote, werkt perfect hier...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenssiemen
Ik denk dat mijn harde schijf niet optimaal meer werkt.
situatie:

ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.

Wanneer ik de c-200 opstart dan gaat die heel traag en hoor ik de harde schijf werken. als ik iets wil afspelen dan hangt de hele c-200 snel volledig vast.

wanneer ik echter de harde schijf uit de c-200 haal dan werkt deze wel goed en kan streamend afspelen en van usb-stick gaat ook vlot.

Nu: wanneer ik de popcorn gewoon aanzet en niets doe dan gaat hij niet blokkeren en kan ik em via smb benaderen. Ik kan dan zo op de harde schijf geraken en de bestanden afspelen op mijn computer.

Is de schijf nu kapot of niet? of ligt het aan de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Heb de PCH vandaag ontvangen :)

Had niet verwacht dat hij zo groot zou zijn.:)
Hij staat bij mij in een kast, met wat weinig air-flow.
Zijn er ook fans te koop?

Welke theme gebruiken jullie ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Stalkert schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:38:
Zojuist mijn popcorn c-200 binnen gekregen. Ben nog niet erg onder de indruk.
Wat me opvalt:
  • Menu werkt zeer traag, afstandsbediening werkt alleen maar als ik er een meter vanaf sta.
  • Downloaden via nzbget gaat erg traag. 500kb/sec terwijl ik zelfs wireless met gemak 2,5 mb seconde haal.
Iemand een idee wat ik fout doe? Mischien handig om eerst eens alles naar factory defaults te zetten?
Welk ftp programma heb je gebruikt om nzb intestellen.
Heb hier filezilla, maar die ziet die mapjes niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
nzb kun je gewoon via de browser configureren:

http://host:8066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb dit ding vandaag gehaald en zoals op het bijgeleverde briefje stond braaf op het online firmware updateknopje gedrukt in het menu. Maar da's meer dan 2 uur geleden en hij geeft nog steeds zwart beeld? Dat is niet goed zeker he? :X

Ik durf 'm geen powercycle te geven. Iemand enig idee? Hoort het echt zo lang te duren?

edit: hij was dus blijkbaar gecrashed bij het downloaden van de FW :X Ik hoop wel dat ie met nieuwe fw wat stabieler is want dit is echt dramatisch. Zo gaat 'ie terug...

[ Voor 20% gewijzigd door m-m op 23-01-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik probeer Download Manager te installeren.
Heb de inhoud van het zip bestand uitgepakt op een usb stick, in een mapje. Maar mijn PCH laat niks zien. Hij zegt geen inhoud gevonden.

Ook even middels ftp de inhoud op de PCH gezet, maar geeft hetzelfde weer...
Moet ik iets activeren ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Totaalgeflipt op 23-01-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik moet eerlijk zeggen dat met de laatste firmware hij bij mij perfect werkt.
Er zitten nog wat bugs in, maar in hoofdlijnen werkt hij als een trein.

En m.b.t. de FW update. Het ligt er aan welke versie er op stond/staat toen je hem kreeg. ALs deze behoorlijk oud is dan heb je waarschijnlijk de release FW er op en zul je eerst een "step-up" FW-update moeten doen.

Dat is eenvoudigweg de firmware downloaden op een USB stick en vanaf daar de update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
moenssiemen schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:33:
Ik denk dat mijn harde schijf niet optimaal meer werkt.
situatie:

ik heb de nieuwe firmware geïnstalleerd maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft.

Wanneer ik de c-200 opstart dan gaat die heel traag en hoor ik de harde schijf werken. als ik iets wil afspelen dan hangt de hele c-200 snel volledig vast.

wanneer ik echter de harde schijf uit de c-200 haal dan werkt deze wel goed en kan streamend afspelen en van usb-stick gaat ook vlot.

Nu: wanneer ik de popcorn gewoon aanzet en niets doe dan gaat hij niet blokkeren en kan ik em via smb benaderen. Ik kan dan zo op de harde schijf geraken en de bestanden afspelen op mijn computer.

Is de schijf nu kapot of niet? of ligt het aan de firmware?
Dit omschreven probleem komt mij bekend voor. Denk niet dat het aan de hardeschijf ligt. Had op mijn c200 de nieuwe firmware gezet. Dit werkt zonder problemen totdat ik een factory reset deed. Hierna werd de C200 erg traag en bleef de HD ratelen, ook naar een volledige herstart. Het lijkt er op dat hij na een factory reset een nieuwe index of iets dergelijks maakt op de hardeschijf waar hij even mee bezig is.

Laat hem eens aan staan en wacht of de hardeschijf na een tijdje stopt met ratelen, bij mij was het probleem hierna opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
duurt het bij jullie ook bij ook bijna 3 uur om een filmpje van 4gb uit te pakken? Zo nee, wat doe ik fout? Zo ja, wat een failapparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Het is een mediaspeleler. Geen FTD-newsgrou-extract apparaat.

Nough Said!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Stalkert schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:23:
duurt het bij jullie ook bij ook bijna 3 uur om een filmpje van 4gb uit te pakken? Zo nee, wat doe ik fout? Zo ja, wat een failapparaat
Bij mij haalde hij gisteren een dvdtje binnen met 30 min.
Daar geen klagen over dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik wil ook NZB doen maar blijft niet goed gaan.

Wil namelijk zoiets:

Gedeelde map: NZB - in deze map kijkt PCH of er nieuwe NZB files zijn en voegt ze direct toe in de wachtrij.
Gedeelde map: Klaar - in deze map zet PCH alle downloads neer die klaar zijn...

Kan iemand instellingen beschrijven ?

Oja dit kan op de PCH zelf

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 24-01-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

StealthyPeanut schreef op zondag 24 januari 2010 @ 03:03:
Het is een mediaspeleler. Geen FTD-newsgrou-extract apparaat.

Nough Said!
Precies. Het is leuk dat hij het kan, maar verwacvht er geen wonderen van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Wat je fout doet is dat je een met de eisen die je stelt een C200 hebt gekocht.
Dan had je gewoon meer moeten uitgeven en voor een htpc moeten gaan. Maar om nu gelijk te roepen dat de C200 anders een failapparaat is dat gaat ook te ver. Als je voor aanschaf meer had verdiept in de popcorn had je kunnen weten wat deze kan en niet kan.

Hier gaat het downloaden via nieuwsgroepen gewoon snel en het uitpakken en of herstellen van bestanden gaat redelijk snel maar kan nooit zo snel gaan als mijn desktop waar een E8400 processor inzit. Maar dat maakt mij niet uit en denk zo wat de popcorn kan als een extra'tje. Maar het belangrijkte voor mij is dat hij gewoon films kan afspelen en dat je heel veel zelf kan doen met de C200 als grote plus punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenssiemen
Dinky01 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:42:
[...]

Dit omschreven probleem komt mij bekend voor. Denk niet dat het aan de hardeschijf ligt. Had op mijn c200 de nieuwe firmware gezet. Dit werkt zonder problemen totdat ik een factory reset deed. Hierna werd de C200 erg traag en bleef de HD ratelen, ook naar een volledige herstart. Het lijkt er op dat hij na een factory reset een nieuwe index of iets dergelijks maakt op de hardeschijf waar hij even mee bezig is.

Laat hem eens aan staan en wacht of de hardeschijf na een tijdje stopt met ratelen, bij mij was het probleem hierna opgelost.
Probleem is inderdaad opgelost nu hem een tijdje gewoon te laten staan (hopelijk blijft het zo!). Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb hem dan ook net, maar ben er zeer tevreden mee. Heerlijk apparaat, en doet wat hij moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik heb overmorgen de laatste "kans" om bij NoRRod de C-200 te bestellen voor de aantrekelijke € 269 maar ik lees hier en daar toch wat onaangename zaken waardoor ik twijfel wel of niet voor de c-200 te moeten gaan.

1. out of sync issue, nu begrijp ik dat het enkel via optical op treed maar aangezien ik hem via hdm aan de AV-receiver hang zou ik daar geen last van mogen hebben.
2. geen TrueHD en DTS-HD bij m2ts files. Zou erg jammer zijn daar ik oa voor HD geluid een nieuwe receiver gekocht heb en juist bij dit formaat HD geluid zit :'(
3. Verstoord HDMI-CEC devices. Ik heb zelf alles via de AV-Receiver aangesloten en via 1 uitgang doorgelust naar de TV. Verstaat men dat onder HDMI-CEC? Heb wikipedia erop na geslagen maar kom er niet helemaal uit.
4. Geen wma(pro) passthrough naar de receiver. Dit zou betekenen dat hij geen "xbox" geluid streams door laat?
5. Gigabit lan werking zeer instabiel. Terugschakelen naar 10/100mbit zou een "oplossing" zijn maar laat ik nu net vorige week een gigabit router gekocht hebben. Niet zo erg maar toch zeker icm met "probleem" 6 erg jammer...
6. Usenet mogelijk traag in download (tegenstrijdige berichten) maar zeker traag in uitpakken en repareren. Had hier op meer gehoopt maar het zit er in ieder geval op. Wel jammer want nu is het waarschijnlijk slimmer om grote downloads (blue-ray) alsnog via de pc te doen wat ik eigenlijk niet van plan was en de "overpomp" snelheid via LAN schijnt ook niet je-van-het te zijn. Een werkende gigabit zou welkom zijn...

Al met al lijkt me de c-200 nog altijd een super aparaat en hij past qua design en kleur perfect bij de andere apparatuur en de grote community base is een pré maar de bovenstaande 6 punten baren me toch wat zorgen zeker nu het apparaat al een tijdje op de markt is en het nog steeds niet opgelost is.

Twijfel, twijfel, twijfel... :O

[ Voor 6% gewijzigd door FreeMen op 24-01-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
FreeMen schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:04:
Ik heb overmorgen de laatste "kans" om bij NoRRod de C-200 te bestellen voor de aantrekelijke € 269 maar ik lees hier en daar toch wat onaangename zaken waardoor ik twijfel wel of niet voor de c-200 te moeten gaan.

1. out of sync issue, nu begrijp ik dat het enkel via optical op treed maar aangezien ik hem via hdm aan de AV-receiver hang zou ik daar geen last van mogen hebben.
2. geen TrueHD en DTS-HD bij m2ts files. Zou erg jammer zijn daar ik oa voor HD geluid een nieuwe receiver gekocht heb en juist bij dit formaat HD geluid zit :'(
3. Verstoord HDMI-CEC devices. Ik heb zelf alles via de AV-Receiver aangesloten en via 1 uitgang doorgelust naar de TV. Verstaat men dat onder HDMI-CEC? Heb wikipedia erop na geslagen maar kom er niet helemaal uit.
4. Geen wma(pro) passthrough naar de receiver. Dit zou betekenen dat hij geen "xbox" geluid streams door laat?
5. Gigabit lan werking zeer instabiel. Terugschakelen naar 10/100mbit zou een "oplossing" zijn maar laat ik nu net vorige week een gigabit router gekocht hebben. Niet zo erg maar toch zeker icm met "probleem" 6 erg jammer...
6. Usenet mogelijk traag in download (tegenstrijdige berichten) maar zeker traag in uitpakken en repareren. Had hier op meer gehoopt maar het zit er in ieder geval op. Wel jammer want nu is het waarschijnlijk slimmer om grote downloads (blue-ray) alsnog via de pc te doen wat ik eigenlijk niet van plan was en de "overpomp" snelheid via LAN schijnt ook niet je-van-het te zijn. Een werkende gigabit zou welkom zijn...

Al met al lijkt me de c-200 nog altijd een super aparaat en hij past qua design en kleur perfect bij de andere apparatuur en de grote community base is een pré maar de bovenstaande 6 punten baren me toch wat zorgen zeker nu het apparaat al een tijdje op de markt is en het nog steeds niet opgelost is.

Twijfel, twijfel, twijfel... :O
Heel wat vragen maar ik kan je nu uit eigen ervaringen de volgende antwoorden geven:

1. Merk ik zelf niets van en heb dan ook de C200 via hdmi direct op de receiver aangesloten en hier dus geen last van out off sync of andere problemen.

2. De C200 ondersteunt zeker wel True HD en DTS HD MA etc. Zelf getest met Monster Inc en de concert van George Micheal live in London. Allen in M2TS of in geheel blu-ray stream folder met heel mooi geluid!

3. Geen last van

4. Je kan verschillende uitgangs formaten kiezen.

5. Het klopt dat op dit moment problemen zijn met de 1GB maar de C200 doet het met 100MB ook perfect en haal snelheden van ruim 10MB. Maak hier ook gebruik van 1GB netwerk met cat6 bekabeling.

6. Usenet gaat vrij vlot en met ruim 15MB loopt de download soepel. Daarbij gaat het unrarren etc ook vrij vlot,
Wat wel handig is om NMT Community Software op je pc te installeren en de laatste NZBget op je popcorn te zetten. Daar zijn veel problemen mee opgelost en ik denk dat veel mensen klagen maar nog niet de laatste versie van NZBget erop hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo heb een probleem
als ik een remuxed film af speel in een map deze is een mt2s file met een srt ondertiteling geeft hij de ondertiteling niet weer en staat wel aan ,wat kan dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
een veel voorkomende oorzaak is dat de srt in Unicode is opgeslagen.
heb je hem op een PC aangemaakt ?
de oplossing in dat geval is: de srt openen, dan Save as.., ANSI selecteren en weer opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
3 uur is wel heel erg lang! Moet veel sneller kunnen. Mogelijk betrof het een erg slechte download waar veel aan gerepareerd moest worden maar dan nog...

Ondanks dat het een mediaspeler is werkt het downloaden gewoon goed en heb je hier echt geen htpc voor nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Dinky01 op 24-01-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Mabili schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:34:
[...]
2. De C200 ondersteunt zeker wel True HD en DTS HD MA etc. Zelf getest met Monster Inc en de concert van George Micheal live in London. Allen in M2TS of in geheel blu-ray stream folder met heel mooi geluid!
TrueHD en/of DTS-HD MA werkt nu nog niet uit puur losse m2ts bestanden, enkel de DTS soundtrack.. Dit werkt wel uit Blu-ray map structuren (BDMV map) en Blu-ray iso's. Las op het forum dat ze hier met de volgende beta mee aan de slag gaan, dus het zal bij de volgende public firmware er wel in zitten.

Overigens waren er met WMApro wat problemen, maar deze zijn volgens mij momenteel (grotendeels) opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door BlizzarD op 24-01-2010 16:52 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moenssiemen
Dinky01 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:42:
[...]

probleem is al terug, nu slaat hij nog sneller vast. ik ga hem nog is een nachtje laten staan. en dan proberen... warmte probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
BlizzarD schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:51:
[...]

TrueHD en/of DTS-HD MA werkt nu nog niet uit puur losse m2ts bestanden, enkel de DTS soundtrack.. Dit werkt wel uit Blu-ray map structuren (BDMV map) en Blu-ray iso's. Las op het forum dat ze hier met de volgende beta mee aan de slag gaan, dus het zal bij de volgende public firmware er wel in zitten.

Overigens waren er met WMApro wat problemen, maar deze zijn volgens mij momenteel (grotendeels) opgelost.
Dat is raar want zoals ik al aangaf is de film monster inc een losse m2ts met daarin DTS HD MA als sound track en word gewoon netjes via de Denon 1909 ook als DTS HD MA weergegeven.

Maar misschien dat het net een film was waarbij het wel goed ging maar de C200 kan alleen maar beter worden dus heb wel vertrouwen in de toekomstige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
moenssiemen schreef op zondag 24 januari 2010 @ 19:20:
[...]
probleem is al terug, nu slaat hij nog sneller vast. ik ga hem nog is een nachtje laten staan. en dan proberen... warmte probleem??
Ik het het probleem opgelost door de hardeschijf uit de C200 te halen, hierna een factory reset gegeven en opnieuw opgestart. Vervolgens de C200 weer uit gezet en de hardeschijf geplaatst. Nadat de C200 weer was opgestart hem even met rust gelaten tot de hardeschijf was uitgerateld. Hierna was het probleem bij mij verholpen.

Lijkt mij geen warmte probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Mabili schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:34:
[...]

Heel wat vragen maar ik kan je nu uit eigen ervaringen de volgende antwoorden geven:

1. Merk ik zelf niets van en heb dan ook de C200 via hdmi direct op de receiver aangesloten en hier dus geen last van out off sync of andere problemen.

3. Geen last van

4. Je kan verschillende uitgangs formaten kiezen.

5. Het klopt dat op dit moment problemen zijn met de 1GB maar de C200 doet het met 100MB ook perfect en haal snelheden van ruim 10MB. Maak hier ook gebruik van 1GB netwerk met cat6 bekabeling.

6. Usenet gaat vrij vlot en met ruim 15MB loopt de download soepel. Daarbij gaat het unrarren etc ook vrij vlot,
Wat wel handig is om NMT Community Software op je pc te installeren en de laatste NZBget op je popcorn te zetten. Daar zijn veel problemen mee opgelost en ik denk dat veel mensen klagen maar nog niet de laatste versie van NZBget erop hebben staan.
Bedankt voor je uitvoerige reactie. Je meeste opmerkingen zijn positief evenals de reacties van andere na jou. Ik hoop alleen wel dat de TrueHD en DTS-MA Master wel gefixed gaan worden in een volgende firmware.

Ga hem morgen bestellen want zoals jij ook al aan gaf: "het kan alleen maar beter worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Afgelopen zaterdagochtend om half 10 stond ik bij Norrod Zwolle voor de deur..samen met 4 andere heren voor de leuke C-200 aanbieding... :9

Van het weekend veel gespeeld met het apparaat en kan maar 1 conclusie trekken:

_/-\o_ _/-\o_

Hij speelt werkelijk alles af wat er af te spelen is...ben geen bestand tegengekomen wat het niet doet. Heb de PCH via HDMI aangesloten op mijn versterker en vandaar uit gaat hij naar mijn HD Ready tv. Heb dus geen audio sync problemen.
Had eerst wat problemen om NFS snelkoppelingen te maken naar mijn NAS (Concepetronic CH3SNAS). Bleek dat ik nog oude FW had, dus heb ik het apparaat eerst maar eens geupdate naar de nieuwste FW (via Inet). Dit werkte feilloos, hierna kon ik middels nfs-tcp shorcuts aanmaken naar mijn NAS (nadat ik de NFS server heb geactiveerd op de NAS via Fun_plug).
Heb daarnaast gespeeld met YAMJ en UMC, maar dat kreeg ik niet lekker aan de gang. YAMJ werkte wel, maar ik kreeg met geen mogelijkheid de film draaiend als ik op de play knop drukte. UMC heb ik helemaal niet aan de praat gekregen. Vervolgens Oversight geprobeerd en dat werkt fantastisch. Hij herkent werkelijk waar bijna al mijn film/tv series. En ik hoef niet eens m'n pc aan te laten staan...
Ga van de week OVersight eens goed aan de tand voelen, maar dit lijkt goed te werken...
Kortom ben zeer enthousiast over het apparaat!

Heb nog niet alle functionaliteit uitgeprobeerd, maar hij doet wat ie moet doen: afspelen van films en series!! :*)

@FreeMen: wijs besluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hier wel audiosync problemen.
Video via HDMI naar TV.
Audio via coax naar Harman/Kardon AVR-130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
UltraSub schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:18:
Hier wel audiosync problemen.
Video via HDMI naar TV.
Audio via coax naar Harman/Kardon AVR-130
Kan je PCH niet via HDMI aansluiten op je versterker en via de HDMI out van je versterker naar de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
bvsteyn schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:17:
[...]

Kan je PCH niet via HDMI aansluiten op je versterker en via de HDMI out van je versterker naar de tv?
Ik begrijp wat je bedoeld, en ik zou het graag doen, maar na alle investeringen de afgelopen maanden, zit het vervangen van de versterker er ff niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Bij mij speelt de PCH geen AVI files af, die mijn pc wel afspeelt met VLC.....
Wat kan ik daarvoor nog proberen?

Hij opent ze wel, maar krijg zwart beeld, en geen geluid

Zijn filmpjes van rond de 50mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20

Tijntje

Hello?!

Totaalgeflipt schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:24:
Bij mij speelt de PCH geen AVI files af, die mijn pc wel afspeelt met VLC.....
Wat kan ik daarvoor nog proberen?

Hij opent ze wel, maar krijg zwart beeld, en geen geluid

Zijn filmpjes van rond de 50mb.
Is porno zeker ;)

Met welke codec zijn die avi's gemaakt?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Tijntje schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:03:
[...]

Is porno zeker ;)

Met welke codec zijn die avi's gemaakt?
Nee geen pr0n. :9 Feest filmpjes 8)

Hoe kan ik zien welke codecs dat zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Totaalgeflipt op 25-01-2010 14:35 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.