Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
Wolf3D schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:17:
Wel heb ik gemerkt dat je hem gewoon uit (standby) kan zetten. Het indexeren loopt dan gewoon door. Het is een beetje te volgen via netwerk, waar ik de map '\\IPadres\share\nmj_database\media\video\poster' in de gaten kan houden.
Dat ga ik dan eens proberen want de screensaver vreet ook veel cpu.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Pffff, dat belooft.
Ik heb momenteel 891 films staan, het indexeren zal een week duren zeker?
Kan je het proces stoppen om een film te bekijken en daarna het indexeren laten voortdoen waar hij gestopt was?

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
sn0w13 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:54:
Pffff, dat belooft.
Ik heb momenteel 891 films staan, het indexeren zal een week duren zeker?
Kan je het proces stoppen om een film te bekijken en daarna het indexeren laten voortdoen waar hij gestopt was?
Je kan het zelfs tegelijk doen. Met het 'source' knopje kan je wisselen, het indexeren gaat gewoon door. Ook als je hem, zoals ik hierboven al schreef, in standby zet.

Ik heb hier ongeveer 350 filmsbestanden en hij is al bijna 6 uur aan het indexeren. Het indicatorbalkje geeft aan dat ik op ongeveer 40% zit.

Hoewel ik nog moet afwachten of alles goed is gegaan lijkt het (als ik kijk naar de '\nmj_database\media\video\poster' map waar alle thumbs neergezet worden) alsof het nog best meevalt met de strictheid van de naamgeving van de filmbestanden.

Verwijderd

deepbass909 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 12:16:
[...]

Ik heb in het begin wel luister tests gedaan tussen mijn Cambridge Audio dvd-speler die optisch aangesloten zit en de C-200 met als bron FLAC. Ik kon geen verschil horen tussen de originele cd en de C-200. In beide gevallen maakte ik gebruik van de DAC van m'n versterker (ook een Cambridge Audio), dus eventuele hoorbare verschillen hadden veroorzaakt moeten worden door het afspeelapparaat.

[...]
Beste commentaar tot nu toe.
Misschien toch maar voor hdx bd-1 met popcorn softw. ipv een duurdere en lelijkere dune 8) (luie vraag, heeft popcorn software nog meer voordelen tov de dune eigenlijk? :X )

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

€ 249,- nu bij 4launch.. mooie prijs :)

mensen met NMJ... pakt hij automatisch de in de (film)map opgeslagen cover en wallpaper? of gaat hij die weer downloaden?

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Geupdate:

Mijn ervaring tot nu toe. Ik was/ben erg gesteld op mijn YAMJ setup. Het voordeel is dat je van meerdere bronnen je hoesjes en info kon halen. Gebruikte zelf ook nog eens YANFOE om het helemaal te customizen en draai daarna de Uniqueskin creator. Eindresultaat is prachtig.

NMJ geinstalleerd maar wat puntjes:
  • Info ophalen duurt lang
  • vervelend om bestandjes aan te maken als no_phot.nmj etc (ik plaats een no_photo.nmj in de root van mijn Movies dir om zodoende geen covers te laten indexen voor de photo app)
  • IMDB heeft niet altijd covers
  • Krijg een "could not connect" als ik de naam van de film zelf aanpas en probeer te zoeken naar de info. Soms helpt het door even op de laptop naar imdb te gaan en zelf de id van de film te zoeken en te typen in nmj.
  • Oh en de buttons van mijn harmony moeten nu opnieuw geconfigureerd worden denk ik :(
Kortom . het ziet er aardig uit. Maar heeft wel wat werk aan de winkel. Tuurlijk is YAMJ een beter uitgewerkt systeem (net als XBMC een grote community met constant aanpassingen). Maar heb dan zoiets van ... jongens .. kijk een naar wat de community wil en speel daarop in als je iets dergelijks wilt uitbrengen.

Ik blijf nog even bij mijn YAMJ setup en probeer wat te spelen met NMJ.

Oh en het converten van de database van YAMJ naar NMJ lukte maar is niet vlekkeloos.
Afbeeldingslocatie: http://www.tranzy.com/yamj.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 11-11-2010 10:00 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:27
ik heb hier ook NMJ een nachtje laten lopen , maar wat een MESS nu ...

Pffff

ik heb in mijn photo dir bij mijn tototjes ook soms wat .mov files die ik met de camera had gemaakt.
Deze staan nu mooi bij mijn Videos ... ook heel wat films heeft hij verzet naat Series.... WTF??

Helemaal gee overzicht meer nu .... Ik hoop dat je heel snel dirs kan excluden , of tenminste toch extensies ofzo ...

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

maartend schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:09:
[...]

Had ik gedaan, daar zit het niet in.
Heb je ook wel de NMT-apps geupdate? De NMJ is onderdeel van de apps, niet de firmware. Bij mij werkte het in één keer. Na update naar een beschrijfbaar medium, op één van de gekleurde knoppen drukken en ik kreeg direct een pop-up of ik de database wou aanmaken. Daar is hij nu sinds gisternacht 1 uur mee bezig (vanochtend was hij nog druk aan het scannen en stond de progress-bar nog steeds op 0... Maar hij trekt nu ook alles van een NAS af, ipv een lokale schrijf).
UltraSub schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:06:
Hmm. Jammer dan, ik ga de PCH echt geen schrijfrechten op de nas geven. Lekker handig voor kids en vrouw. Kom je thuis, hele nas leeg omdat iemand iets verkeerd heeft gedaan :P
Had liever gezien dat je jukebox index lokaal op een USB stick of interne hdd werd opgebouwd :(

YAMJ is staying :)
Die loopt iedere 4 uur alles na, dus geen omkijken naar. Gebruik sowieso veel de normale GUI, ook al heb ik alles geïndexeerd. Veel sneller en vaak makkelijker met browsen.
Je kan in de NMJ aangegeven of bestanden verwijderd mogen worden vanuit de NMJ of niet. Wat dat betreft is het dus wel veilig te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/attachment.php?aid=155

Dat de database op de schijf wordt opgebouwd waar de bestanden staan, is ook wel logisch en verdedigbaar. Als je een NAS of USB-schijf gebruikt en je koppelt die af, dan klopt je database niet meer als die alleen lokaal staat. In het ergste geval (als auto-scanning aan staat), wordt de content van die schijf dus uit de database gegooid en kan je opnieuw beginnen met scannen.
Wolf3D schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:17:
Ook hier de nieuwe firmware geinstalleerd en NMJ is druk bezig met indexeren. Doordat ik echter van source wisselde om tijdens de NMJ-indexering een serie te kijken en daarna nog wat rond te surfen door m'n Popcorn, kom ik nou echter niet meer terecht bij het indexeringsscherm.

Wel heb ik gemerkt dat je hem gewoon uit (standby) kan zetten. Het indexeren loopt dan gewoon door. Het is een beetje te volgen via netwerk, waar ik de map '\\IPadres\share\nmj_database\media\video\poster' in de gaten kan houden.
Dat gaat tegen de handleiding op het NMT-forum in... Vooral het stand-by zetten:
Note: During this period, it may switch to screen saver. You can interrupt the scanning process with the Stop button. Do not shut-down or stand-by your unit.
NoFate schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:00:
ik heb hier ook NMJ een nachtje laten lopen , maar wat een MESS nu ...

Pffff

ik heb in mijn photo dir bij mijn tototjes ook soms wat .mov files die ik met de camera had gemaakt.
Deze staan nu mooi bij mijn Videos ... ook heel wat films heeft hij verzet naat Series.... WTF??

Helemaal gee overzicht meer nu .... Ik hoop dat je heel snel dirs kan excluden , of tenminste toch extensies ofzo ...
Check deze handleiding even. Hierin staat uitgelegd wat de beste manier is om je bestanden te noemen. Sowieso moet je alle meuk als HD, divx, AC3, etc uit je bestandsnamen knikkeren.
Voorbeeld:
Fout: A.Clockwork.Orange.divx.ac3.95min.avi
Goed: A Clockwork Orange (1971).avi

Ik weet dat het een een crime is om je hele collectie te moeten aanpassen (ik heb het al meerdere keren gedaan), maar een goed systeem van bestandsnamen hanteren levert uiteindelijk alleen maar meer voordelen op. Vooral bij series e.d. is het belangrijk om ook het seizoen en aflevering goed aan te geven.

Mappen uitsluiten van scannen doe je door lege bestanden met de volgende namen in de bewuste mappen te plaatsen:
.no_all.nmj > Alles uitsluiten
.no_video.nmj > Video-bestanden uitsluiten
.no_music.nmj > Muziek-bestanden uitsluiten
.no_photo.nmj > Foto's uitsluiten

Volgens mij werkt dit recursive, dus het heeft effect op de map waar het bestand staat, en alle sub-mappen in die map. Een tip is dus bijv. om een .no_photo.nmj bestand op te nemen in je mappen met video's en muziek. Dan komen je cover- en fanart en filmposters niet in je foto-galerij terecht.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• NoFate
bedankt voor de info!
Deze was ik net ook aan het lezen :)

ik ga de bestanden plaatsen en terug van scratch beginnen :)

• NoFate
Ohja , ook ik heb even mijn harmony moeten aanpassen :0
zoals de kleur knoppen , en angle , maar heel belangrijk de EJECT knop , om die database update te stoppen :)

• deepbass909

deepbass909

@NoFate
Hmmz, dat wordt nog een leuke... Ik gebruik een variant van de Harmony (die ooit door Harman/Kardon op de markt is gezet) en daarvan is de update-software een beetje tricky... Ik probeer hem dus zo min mogelijk te updaten en was blij dat alles net werkte...
Volgens mij heb ik de benodigde knoppen al wel in m'n activity voor C-200 zitten, maar dat wordt waarschijnlijk toch weer even puzzelen om het allemaal logisch te krijgen...

Heel ander vraagje. Ik vind dat mijn C-200 af en toe erg traag is en ik heb problemen met uPNP/DLNA... Als ik bijvoorbeeld eyecontrol wil gebruiken, dan lijkt de uPNP-server op de C-200 te crashen als ik mijn muziek-bestanden wil opvragen. Nu staat er ook erg veel op, maar dat is ook juist de reden dat eyecontrol wil kunnen gebruiken. Navigeren via de tv gaat (nu nog) te omslachtig en zeker als muziek aan staat, wil ik mijn tv eigenlijk gewoon uit hebben. Met eyecontrol op m'n Samsung Galaxy S heb ik natuurlijk een ultieme afstandsbediening voor de C-200, maar dan moet het wel werken... Volgens de handleiding van eyecontrol hoef ik op de C-200 zelf niks in te stellen, maar toch gaat het niet goed. Wie kent dit probleem?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Ik heb ook de nieuwe firmware geïnstalleerd maar ben nog niet helemaal tevreden. Zo wil ik enkele discovery documentaires uit de bibliotheek halen omdat hier toch geen covers voor te vinden zijn. Volgens de handleiding moet ik dan een .no_all.nmj bestand maken en die in de map zetten van de docu's. Ik heb het geprobeerd met een leeg textbestand maar als ik die rename verdwijnt het bestand en heeft dit geen resultaat in de bibliotheek. Iemand enig idee hoe ik zo'n bestand aan kan maken?

Mvg,

Arthur

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
deepbass909 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:24:
[...]
Ik weet dat het een een crime is om je hele collectie te moeten aanpassen (ik heb het al meerdere keren gedaan), maar een goed systeem van bestandsnamen hanteren levert uiteindelijk alleen maar meer voordelen op. Vooral bij series e.d. is het belangrijk om ook het seizoen en aflevering goed aan te geven.
Ik weet (nog) niet of ze het doen, maar een .nfo uitlezen in die directory is way beter. Dat is wat YAMJ ook kan. Staat er een .nfo, dan overruled die de bestandsnaam. En die nfo's zijn razendsnel te genereren met iets als YANFOE bijvoorbeeld.

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:52:
Ik heb ook de nieuwe firmware geïnstalleerd maar ben nog niet helemaal tevreden. Zo wil ik enkele discovery documentaires uit de bibliotheek halen omdat hier toch geen covers voor te vinden zijn. Volgens de handleiding moet ik dan een .no_all.nmj bestand maken en die in de map zetten van de docu's. Ik heb het geprobeerd met een leeg textbestand maar als ik die rename verdwijnt het bestand en heeft dit geen resultaat in de bibliotheek. Iemand enig idee hoe ik zo'n bestand aan kan maken?

Mvg,

Arthur
Dat hij verdwijnt klopt, de eerste punt betekent namelijk verborgen in Linux-land ;) Zet in je Windows verkenner maar eens de optie aan dat hij verborgen bestanden moet tonen, dan staat hij er wel.

Overigens kan je op het NMT-forum (zie link in een eerdere post van mij) ook een zip-bestand downloaden met de goede bestanden.

Vergeet ook niet dat je na het plaatsen van het bestand, je de bibliotheek moet vernieuwen. De software kijkt bij het scannen naar de aanwezigheid van deze bestanden en daarna niet meer.
UltraSub schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:00:
[...]
Ik weet (nog) niet of ze het doen, maar een .nfo uitlezen in die directory is way beter. Dat is wat YAMJ ook kan. Staat er een .nfo, dan overruled die de bestandsnaam. En die nfo's zijn razendsnel te genereren met iets als YANFOE bijvoorbeeld.
Van het forum:
3.3) NFO

NMJ supports currently only a very simple nfo file, you can use them before aggregation, it will use the tt122312412 or the direct imdb link from inside the nfo file for aggregation.

Examples for files:
moviename.mkv
moviename.nfo

moviename.iso
moviename.nfo

Examples for DVD, BD or AVCHD Folders:

Folder structure:
Moviename.nfo
Moviename
-VIDEO_TS
-AUDIO_TS

Note: Moviename.nfo has to be on the same level as the moviename folder

Coverart for sets:
moviename CD1.mkv
moviename CD2.mkv
moviename CD1.nfo

moviename Disk1.mkv
moviename Disk2.mkv
moviename Disk1.nfo

Note: for sets they will get grouped, so it needs just one NFO, normally you use the first one, so .....CD1.nfo or ...Disk1.nfo

SAMPLE NFO FILE

RED (2010).nfo (create a textfile where you change the extension from .txt to .nfo) inside that file type in
code:
1
tt1245526

or the direct imdb link

code:
1
http://www.imdb.com/title/tt1245526/
Lijkt me duidelijk dus, ja NMJ ondersteund .NFO bestanden met daarin een directe link naar IMDB en gelukkig op dezelfde manier als dat Oversight dat doet. Dus ik hoef niks in m'n video-mappen aan te passen daarvoor :)

[ Voor 70% gewijzigd door deepbass909 op 11-11-2010 12:07 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Sorry, maar heb wat hulp nodig.

Als ik op bijv. de rode knop druk krijg ik een read only filesystem.
Ding is verbonden met een synology.
Vreemde is echter dat ik echt wel rw rechten heb gegeven aan mijn music en video folder, dus volgens mij staat het goed.

Is er iemand met een synology (en dat zullen er best wel veel zijn) die het werkend hebben en me willen uitleggen hoe?

Ik ben al bezig geweest met rechten op mijn synology en meer van dat spul, maar ik blijf het niet voor elkaar krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 11-11-2010 12:32 ]

• maartend
Ik kwam trouwnes wel dit tegen, lijkt me erg handig;

[GUIDE] Launch NMJ automatically
NMJlaunch is premade index.htm files which you can store on your drives and network shares to automatically launch NMJ for you.

Download: nmjlaunch.zip 2K

Install:

for each drive or network share you want an nmj jukebox to start on its own, unzip the file for what section of nmj to load and rename it to index.htm (if needed).

The file must be in the root folder, this will be the same folder that nmj_database is located.

contents:

index.htm - launches the moviewall
apps.htm - apps
photo.htm - photos
music.htm - music

MAKE SURE YOU RENAME apps, photo and music to index.htm for it to work.

FAMILY WARNING:

If you exit/eject out of NMJ it will end up in the share/drive, it will not redirect again. Feel free to modify and post if someone wants to make it so your kids or family can't get into the files.

Enjoy..

Verwijderd

Afgezien van de mappen die ik uit wil sluiten gaat er nog iets anders mis. De mappen die ik uit wil sluiten heb ik even voor het gemak op een externe schijf gezet. Ik heb nu alleen nog de mappen Series en Films in mijn Videomap staan. Ik heb alle files gerenamed volgens de handleiding omdat er nog 720p of 1080p achter de naam stond. Nadat ik dit had gedaan heb ik de database update nogmaals laten scannen en nu zijn al mijn films weg op 2 na (die ik niet gerenamed heb maar al goed stonden). Hoe krijg ik mijn andere films ook in het overzicht? Zijn overigens .mkv bestanden met soms een externe ondertitel.

Help!

• klakkie.57th
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-08 04:15
Ik ben toch erg ontgoocheld.
Maanden heb ik zitten uitkijken naar deze update en nu die er eindelijk is ...... tja

. Het indexeren is gewoon ongeloofelijk traag.
. Database zou lokaal moeten staan niet op de nas, de netwerkverbinding is al zo traag op dit soort toestellen.
. Uitermate weining controle over het hele gebeuren.

Ik heb echt het gevoel dat ze dit alles met lokaal geconnecteerde schijven in het achterhoofd hebben gemaakt en niet met netwerkschijven

ik ga het alvast niet gebruiken, echt te triest voor woorden is dit.

[ Voor 14% gewijzigd door klakkie.57th op 11-11-2010 13:35 ]

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
ik denk ik laat alleen m'n Films map scannen. maar als ik dat probeer gaat hij gelijk m'n hele NAS scannen (+1000 albums en 100gb losse mp3 :S) . dus dat maar gestopt en meteen die exclude file in m'n albums en Muziek map gezet.

ben benieuwd of het nu goed gaat...
M'n films renamen vind ik trouwens geen probleem, maar m'n series, elke episode apart elke keer weer gaan renamen. daar moet ik eigenlijk echt niet aan denken..

• deepbass909

deepbass909

klakkie.57th schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:33:
Ik ben toch erg ontgoocheld.
Maanden heb ik zitten uitkijken naar deze update en nu die er eindelijk is ...... tja

. Het indexeren is gewoon ongeloofelijk traag.
. Database zou lokaal moeten staan niet op de nas, de netwerkverbinding is al zo traag op dit soort toestellen.
. Uitermate weining controle over het hele gebeuren.

Ik heb echt het gevoel dat ze dit alles met lokaal geconnecteerde schijven in het achterhoofd hebben gemaakt en niet met netwerkschijven

ik ga het alvast niet gebruiken, echt te triest voor woorden is dit.
Tja, de C-200 heeft niet voor niets standaard een 3,5" drive-bay, dus ik kan de keuze voor lokaal aangesloten schijven wel begrijpen. Voor netwerk-shares heb je eigenlijk de A-200.

In hoeverre de indexering traag is, tja... Vanochtend stond mijn C-200 6 uur te scannen over m'n netwerk. Voor mp3's betekent dit o.a. dat alle bestanden geopend worden om de tag's te kunnen lezen. Als ik op mijn pc een tag-editor start die recursive m'n complete muziek-map gaat doorscannen, is die ook al makkelijk een uur bezig, en dan heb je het over een AMD Athlon II X4 die onder bijna volle belasting staat te stampen. De embedded processor van de C-200 heeft maar een fractie van de rekenkracht, dus logischerwijs heeft die ook veel meer tijd nodig voor de analyse.
Na de initiële indexering scant de C-200 alleen nog op wijzigingen, en zal het waarschijnlijk nog maar nauwelijks impact hebben.
Pusherman_ schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:38:
ik denk ik laat alleen m'n Films map scannen. maar als ik dat probeer gaat hij gelijk m'n hele NAS scannen (+1000 albums en 100gb losse mp3 :S) . dus dat maar gestopt en meteen die exclude file in m'n albums en Muziek map gezet.

M'n films renamen vind ik trouwens geen probleem, maar m'n series, elke episode apart elke keer weer gaan renamen. daar moet ik eigenlijk echt niet aan denken..
Op het NMT-forum staan een paar suggesties genoemd voor rename-programma's die perfect series kunnen hernoemen voor de NMJ-omgeving (helaas alleen Windows-based, dus bij mij gaat dat helaas fout in een Linux-only omgeving...). Kijk daar eens, zou ik zeggen.

Verwijderd

Heb de nmj_database map verwijdert en start de setup nu helemaal opnieuw. Hoop dat het nu wel goed gaat! Iemand verder enig idee hoe ik in een serie dubbele afleveringen moet noemen? Heb nu bijv. Lost S06E01-02 maar dit pakt hij niet. De nmj ziet hem dan als S01E01. Hoop dat iemand het weet.

• NoFate
ik was ook ontgoocheld de eerste keer... maar met de excludes en de nodige aanpassingen ziet het er wel goed uit.... maar het is nog wat wennen....

De youtube filmpjes zagen er mooier uit eerlijk gezegd :)

• deepbass909

deepbass909

Ik hoop dat ik vanavond de eerste echte ervaringen op kan doen met de nieuwe GUI. En anders breek ik het indexeren af en doe ik een nieuwe poging met alleen de films. Sowieso moet (wil) ik mijn harddisk in de C-200 nog een keer volledig wissen (ik heb daarvoor 2 dagen lang data staan verpompen van de C-200 naar m'n NAS :X ) en moet alles dus toch weer opnieuw geïndexeerd worden.

Nog een tipje voor NMJ, database onderhoud vanaf een Windows-pc

En nu hou ik op met topics te plaatsen van het nmt-forum, deze zijn allemaal te vinden in de nieuwe sub-sectie over de NMJ.

[ Voor 25% gewijzigd door deepbass909 op 11-11-2010 16:07 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18
Pusherman_ schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:38:

Zoek eens op tv rename... die renamed automatisch voor je.

Afbeeldingslocatie: http://www.tvrename.com/userguide/renaming.png

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• MrFl0ppY
hmmm bij mij gaat er volgens mij iets niet helemaal goed, de mediaplayer staat nu ongeveer 24 uur te pompen en hij is net op 3% ofzo. Nog steeds bij de A. Oké heb dan wel 2TB aan films, series en muziek erop staan maar dit mag toch niet zo lang duren. YAMJ had de eerste keer een uur nodig ofzo.

Verwijderd

Heb net ook de scan van m'n media afgerond. Is helaas geen succes. Ik heb zo'n 17k aan muziekbestanden, waarvan een behoorlijk deel mp3. Als ik NMJ start, zie ik alleen vulling bij Nummers. Album, artiest en andere Taginfo wordt dus niet gebruikt voor weergave. Wanneer ik 1 van de nummers weergeef, zie ik rechtsonder een klein schermpje met alle info over het nummer verschijnen, terwijl deze blijkbaar niet wordt weergegeven door NMJ. Wat doe ik verkeerd?

Valt me trouwens ook op dat verschillende films niet worden opgenomen in NMJ, ondanks een .nfo bestand met link naar juiste pagina in imdb.com. Heb ik gewoon een maandagochtendversie van de firmware te pakken?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 09:22
Ik heb de update laten lopen en alles even hernoemd naar de juiste filename extensie ( heb maar 70 films erop staan ).

En alles is mooi geindexeerd. En het ziet er echt mooi uit.

Het enigste dat mij stoort is, dat bij elke keer dat je deze view opent hij begint met een scan. Een full scan dan nog... zeer vervelend.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik hoop dat ik het even tussendoor mag plaatsen.

Het is mij opgevallen dat mijn C200 vreselijk klinkt als ik muziek stream. Het viel me laatst ook op tijdens het spelen van een film waar explosies voordoen. Het is net alsof alles overstuurd is. Alsof mijn speakers kapot zijn. Heb een Onkyo 507 maar wat ik speel via de UPC box of XBOX klinkt goed. Heb ook een andere HDMI kabel geprobeerd en een andere input op mijn versterker. Heb echt geen idee waar het aan ligt.

Edit: lees net iets over het verlagen van de volume op de C200? komt iemand dit bekend voor? Zal het vanavond even proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tranzy op 12-11-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tranzy schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:02:
Ik hoop dat ik het even tussendoor mag plaatsen.

Het is mij opgevallen dat mijn C200 vreselijk klinkt als ik muziek stream. Het viel me laatst ook op tijdens het spelen van een film waar explosies voordoen. Het is net alsof alles overstuurd is. Alsof mijn speakers kapot zijn. Heb een Onkyo 507 maar wat ik speel via de UPC box of XBOX klinkt goed. Heb ook een andere HDMI kabel geprobeerd en een andere input op mijn versterker. Heb echt geen idee waar het aan ligt.
Heb je de volume van de popcorn op 0 of lager staan? Ik merkte namelijk ook dat wanneer je hoger dan +2 gaat dat het geluid gaat vervormen.

Anders kijk eens naar je instellingen, misschien stuur je niet alles raw door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 23:48

PenguinPower

May the SOURCE be with you

voor diegene die de database graag lokaal willen hebben... ik heb geen zin om mijn verhaal te vertalen: http://www.networkedmedia...6202&pid=435624#pid435624

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
tc982 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:57:
Ik heb de update laten lopen en alles even hernoemd naar de juiste filename extensie ( heb maar 70 films erop staan ).

En alles is mooi geindexeerd. En het ziet er echt mooi uit.

Het enigste dat mij stoort is, dat bij elke keer dat je deze view opent hij begint met een scan. Een full scan dan nog... zeer vervelend.
Dit kun je voorkomen door in de setup bij Preferences de NMJ database update op manual te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Dinky01 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:13:
[...]

Dit kun je voorkomen door in de setup bij Preferences de NMJ database update op manual te zetten.
Weet ik, maar dan moet ik deze weer manueel aanzetten en laten indexeren. Wat is da het verschil met YAMJ? Je zou toch denken dat hij even vlug scanned naar nieuwe bestanden, is er geen ,database ok. en stoppen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
tc982 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:28:
[...]

Weet ik, maar dan moet ik deze weer manueel aanzetten en laten indexeren. Wat is da het verschil met YAMJ? Je zou toch denken dat hij even vlug scanned naar nieuwe bestanden, is er geen ,database ok. en stoppen dan maar.
Weet niet of je het gezien hebt maar vanuit het menu in de NMJ kun je een update of een rescan doen. Misschien heb je daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinky01 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:44:
[...]

Weet niet of je het gezien hebt maar vanuit het menu in de NMJ kun je een update of een rescan doen. Misschien heb je daar wat aan.
Waar staat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand misschien of het mogelijk is om tijdens het afspelen van een internet radio stream
netjes de id3-tag metadata op het kleine LCD schermpje te krijgen?
Dan heb ik het uiteraard over bijvoorbeeld shoutcast radio stations die zulke info ook meesturen.
Dus dat in ieder geval de ARTIEST en TRACK TITEL worden weergegeven op het display
i.p.v. alleen maar 't 'pad' van de stream zelf, zoals:
play.php?sID=578
0:56:32
of
progressive_hi??43289798789c3
Afbeeldingslocatie: http://i132.photobucket.com/albums/q28/PaulX1980/pch_c200_radiostream_display_info.jpg
:r :r :r

Het zou heel mooi zijn als dat dus kan worden, bijvoorbeeld:
Kareem Gamal - Proggy Birthday Mix (April 2010) (Progressive - DI Premium)

of nog beter, zoals dit:
Progressive - DI Premium
Kareem Gamal
Proggy Birthday Mix (April 2010)
Listening time: 0:56:32

8)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Eens een vraagje waar ik niet direct het antwoord op vind.

Ik heb op mijn zolder een C-200 staan, en nu wil ik beneden een A-200 zetten om van de zolder te streamen. Maar is dat wat gebruiksvriendelijk? Want het is voor mijn vrouw bedoeld. En heb je daar dan ook een NMJ Jukebox op? Dan zou ik die daar rechtstreeks laten opstarten zodat mijn vrouw het niet te moeilijk heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

PenguinPower schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 10:15:
voor diegene die de database graag lokaal willen hebben... ik heb geen zin om mijn verhaal te vertalen: http://www.networkedmedia...6202&pid=435624#pid435624
Op zich een leuke en simpele oplossing, maar één nadeel... Bij een firmware-update ben je de database weer kwijt... Wat je wel kan doen, is in plaats van de SSD (het firmware geheugen) de database op een interne USB-stick zetten. Daar staat hij veilig en lokaal.

Ik heb alleen problemen met het indexeren van m'n muziek... M'n video en FLAC-collectie zijn goed gegaan, maar bij de MP3's loopt hij vast... :( Ok, het zijn bijna 19.000 bestanden, maar dat zou hij aan moeten kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik stel de vraag opnieuw;

Sorry, maar heb wat hulp nodig.

Als ik op bijv. de rode knop druk krijg ik een read only filesystem.
Ding is verbonden met een synology.
Vreemde is echter dat ik echt wel rw rechten heb gegeven aan mijn music en video folder, dus volgens mij staat het goed.

Is er iemand met een synology (en dat zullen er best wel veel zijn) die het werkend hebben en me willen uitleggen hoe?

Ik ben al bezig geweest met rechten op mijn synology en meer van dat spul, maar ik blijf het niet voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
Nadat ik de nieuwe firmware heb gedownload en geinstalleerd kan ik de pch niet meer benaderen vanaf mijn pc. Hij staat niet meer bij mijn netwerk.

Iemand enige idee?

Heb alles al gereboot, instellingen zijn volgens mij niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@maartend
Ik neem aan dat je met de synology verbinding maakt over samba? Of gebruik je nfs? (ik ken de synology verder niet). Heb je daarvoor een gebruikersnaam opgegeven?
Ik heb met mijn c-200 en mijn Freecom NAS 0,0 problemen, dus ik vrees dat er iets in je config van of de c-200 niet goed zit (gebruikersnaam/wachtwoord voor de Synology) of in de rechten die de gebruiker heeft op de Synology.

@Alex1982
Je bedoeld je windows netwerk? Staat de werkgroep nog wel goed op je C-200? En is de Samba-server wel gestart (ik kan mij herinneren dat ik deze opnieuw moest starten)?
Controleer dus even of alle settings op de C-200 nog wel goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
@ deepbass909

Workgroup is nog hetzelfde, pingen naar pch200 lukt ook.
Staat nog steeds niet in mijn windows netwerk.
Samba draait uiteraard, en is gereset.

Super vreemd, weet het echt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Pingen geeft alleen aan hij een ip-adres en netwerkverbinding heeft ;). Ik denk toch dat er iets tussen windows en de C-200 fout gaat, een beetje op dezelfde manier als bij maartend.
Stel alles eens opnieuw in. Het moet gewoon werken namelijk. Ik kan mijn C-200 zowel vanuit Linux als Windows zonder problemen benaderen.

De nieuwe firmware heeft bij mij alleen wel wat extra werk veroorzaakt... Er is ineens een noodzaak ontstaan voor albumart in de vorm van "folder.jpg" per album, iets wat ik nooit had... Mijn pc staat daarom al sinds vanochtend mijn collectie door te scannen. En met een Windows7 in een virtuele omgeving, waarbij m'n bestanden ook nog eens op een NAS staan, die met een 100Mbit lijntje aan m'n pc hangt, gaat dat niet snel... Alleen het inlezen van m'n map met MP3 albums duurt al meer dan een uur :X Ondertussen ben ik alle video's en downloads van de C-200 schijf aan het kopiëren naar de NAS, zodat de interne schijf van de C-200 een keer weer helemaal leeg gemaakt kan worden (er zitten wat foutjes in de apps die ik niet hersteld krijg...) Hopelijk werkt daarna uPNP wel goed. Maar met 18.000 muziek-bestanden vrees ik dat het wel redelijk op de limiet is van de C-200 via uPNP aankan zonder database voor de uPNP-server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
Hoe bedoel je "stel alles opnieuw in"
Hij zou toch gewoon "automatisch" in mijn netwerk moeten verschijnen.

Zie zelfde probleem http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46287

Heb alleen even geen usb stickje groter dan 4 gb helaas.

Denk ook dat bij de oplossing nogal een aantal stappen zitten die niet nodig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
Probleem wordt vager.
Nog steeds staat de popcorn niet in mijn windows netwerk.

MAAR....ik had een snelkoppeling gemaakt op het bureaublad van de pc200 VANUIT mijn netwerk en daar geeft ie wel toegang.

Conclusie, pictogram van mijn c200 is om 1 of andere reden verborgen in de netwerkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 23:48

PenguinPower

May the SOURCE be with you

deepbass909 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:05:
[...]

Op zich een leuke en simpele oplossing, maar één nadeel... Bij een firmware-update ben je de database weer kwijt... Wat je wel kan doen, is in plaats van de SSD (het firmware geheugen) de database op een interne USB-stick zetten. Daar staat hij veilig en lokaal.

Ik heb alleen problemen met het indexeren van m'n muziek... M'n video en FLAC-collectie zijn goed gegaan, maar bij de MP3's loopt hij vast... :( Ok, het zijn bijna 19.000 bestanden, maar dat zou hij aan moeten kunnen...
huh? ik heb een SSD ingebouwd in mijn popcorn... /share is altijd gemount aan de HDD/SDD/USB stick met de nmt apps :)

Ik heb trouwens ook een oplossing gevonden voor de trage scans: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46453
Nadeel is dat je geen resolutie, codec en tijd informatie hebt in NMJ... maar het zorgt bij mij voor een supersnelle "Updaten van database"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:06
ff een vraagje: heb hier het popcorn forum al voor doorzocht.

Hoe kan het zo zijn dat bij het opbouwen van de NMJ database, de popcorn de melding geeft dat er niet genoeg schijfruimte beschikbaar is (in mijn geval > 100 GB op de schijf aanwezig).

Film gaat goed, alleen muziek pakt ie niet.

Hellup!

[ Voor 8% gewijzigd door BlauweAap op 14-11-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Alex1982 schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:16:
Probleem wordt vager.
Nog steeds staat de popcorn niet in mijn windows netwerk.

MAAR....ik had een snelkoppeling gemaakt op het bureaublad van de pc200 VANUIT mijn netwerk en daar geeft ie wel toegang.

Conclusie, pictogram van mijn c200 is om 1 of andere reden verborgen in de netwerkomgeving.
Andere werkgroep of afwijkend ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MrFl0ppY schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:30:
[...]

Andere werkgroep of afwijkend ip?
Ik zit toch ook richting een probleem met de werkgroep-instellingen te denken. Windows kan na jaren nog steeds alleen in z'n eigen werkgroep zoeken en niet daarbuiten... Maar als je een snelkoppeling maakt, dan staat daar niet je werkgroep in, maar een directe link naar de DNS/Netbios-naam van de C-200. Zolang je netbios- of DNS-naam niet is veranderd, zal die link binnen hetzelfde netwerk dus altijd blijven werken.
Controleer die instellingen dus nog eens. Desnoods verander je de werkgroepnaam op de C-200 even in iets compleet fouts, en daarna (na een reboot) weer in het goede.
PenguinPower schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:41:
[...]

huh? ik heb een SSD ingebouwd in mijn popcorn... /share is altijd gemount aan de HDD/SDD/USB stick met de nmt apps :)

Ik heb trouwens ook een oplossing gevonden voor de trage scans: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=46453
Nadeel is dat je geen resolutie, codec en tijd informatie hebt in NMJ... maar het zorgt bij mij voor een supersnelle "Updaten van database"
Mijn fout, ik had het verkeerd gelezen (alleen de oplossing, niet de vraag). /share is inderdaad de locale harddisk/SSD/interne-USB waar de nmt-apps opstaan.

Ik ga die "fix" voor de trage scans eens proberen. Die meta-data (resolutie, codec en tijd) vind ik nu toch nog niet belangrijk. Belangrijker vind ik nu om te zien of er in mijn collectie nog bestanden staan die niet goed herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de firmware update kampt mijn PCH met problemen. Inmiddels denk ik dat dit toeval is.

Het is namelijk zo dat na een tijdje welke film dan ook ik afspeel vastloopt. Het beeld staat dan stil en enkel een reboot helpt.

Ik heb inmiddels een downgrade uitgevoerd, meerdere zelfs. Ik heb de schijf geformateerd een andere gebruikt en nieuwe films gedownload.

Toch lost dit mijn problemen niet op.
Ik heb wel het gevoel dat het iets helpt om de PCH een tijdje uit te zetten.

Heeft er iemand soortgelijke problemen (gehad). Zou het mogelijk aan het ontbreken van een laagje koelpasta kunnen zijn onder de heatsink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Nee, helaas heb ik ook problemen. Krijg het geluid niet meer in-sync met het beeld bij MKV bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

MrFl0ppY schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:30:
Nee, helaas heb ik ook problemen. Krijg het geluid niet meer in-sync met het beeld bij MKV bestanden
Ik moet het geluid op -43 zetten, dan loopt het gelijk ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tylen schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:59:
[...]

Ik moet het geluid op -43 zetten, dan loopt het gelijk ;)
Aha, te laat, het bleek bij elk filmbestand te zijn. Ik heb toen gisteren de firmware maar eens opnieuw geïnstalleerd en nu doet ie het weer prima. Dus mijn probleem is opgelost gelukkig. Werd er een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
NoFate schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:02:
wacht nog even op de nieuwe firmware , deze zal de nieuwe UI bevatten , dan ga je wss gemakkelijker mp3s kunnen afspelen!

It's scheduled for release early this coming week, so the wait will soon be over!
Misschien ben ik blind of doe ik wat verkeerd, maar ik heb de nieuwe firmware er op en qua uiterlijk lijkt het iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Renkie schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 08:39:
[...]

Misschien ben ik blind of doe ik wat verkeerd, maar ik heb de nieuwe firmware er op en qua uiterlijk lijkt het iets anders ?
LE-ZEN..

Druk eens op de rode (video) knop op je ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Even een update:

Mijn audio problemen zijn opgelost door het volume van de PCH van +12 naar -1 terug te brengen. (zal het wel per ongeluk verhoogd hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Tranzy schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:16:
Even een update:

Mijn audio problemen zijn opgelost door het volume van de PCH van +12 naar -1 terug te brengen. (zal het wel per ongeluk verhoogd hebben)
Geen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik hoop dat er voor de nieuwe GUI snel een beter beheersysteem komt... Gisteravond ben ik begonnen met het in de database zetten van mijn muziek collectie (19.000+ mp3's en een paar 100 FLAC's) en vanochtend was hij nog niet op de helft... En dan heb ik nog veel gebruik gemaakt van .no_{media/photo/video/music}.nmj bestanden... Mijn muziekmap bevat bijv. .no_video.nmj en .no_photo.nmj, zodat al mijn cover-art bestanden niet geïndexeerd worden...
Als de muziek klaar is, komen de video-bestanden en foto's nog... Wat ik vooral irritant vind, is dat de software voor het scannen blijkbaar niet intelligent controleert of een bestand al in de database staat... Terwijl dat eigenlijk helemaal niet moeilijk is (controleer of de modificatiedatum of grootte veranderd is). Daarnaast kost het "controleren" van de database ook wel erg veel tijd... Het liefste zou ik een beheerprogramma hebben dat ik vanaf mijn pc kan draaien. Mijn ervaring met programma's die ook een (gedetailleerde) database aanleggen van alle muziek, is dat zij meestal in maximaal een uur mijn hele collectie ingelezen hebben over het netwerk.
Voor mij gevoel zijn er dus nog heel wat optimalisaties uit te voeren.

Neemt niet weg dat het nu wel een stuk makkelijk is om muziek af te spelen en playlists samen te stellen. En een scherm vol met cover-art ziet er natuurlijk altijd lekker uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

deepbass909 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:23:
Ik hoop dat er voor de nieuwe GUI snel een beter beheersysteem komt... Gisteravond ben ik begonnen met het in de database zetten van mijn muziek collectie (19.000+ mp3's en een paar 100 FLAC's) en vanochtend was hij nog niet op de helft... En dan heb ik nog veel gebruik gemaakt van .no_{media/photo/video/music}.nmj bestanden... Mijn muziekmap bevat bijv. .no_video.nmj en .no_photo.nmj, zodat al mijn cover-art bestanden niet geïndexeerd worden...
Als de muziek klaar is, komen de video-bestanden en foto's nog... Wat ik vooral irritant vind, is dat de software voor het scannen blijkbaar niet intelligent controleert of een bestand al in de database staat... Terwijl dat eigenlijk helemaal niet moeilijk is (controleer of de modificatiedatum of grootte veranderd is). Daarnaast kost het "controleren" van de database ook wel erg veel tijd... Het liefste zou ik een beheerprogramma hebben dat ik vanaf mijn pc kan draaien. Mijn ervaring met programma's die ook een (gedetailleerde) database aanleggen van alle muziek, is dat zij meestal in maximaal een uur mijn hele collectie ingelezen hebben over het netwerk.
Voor mij gevoel zijn er dus nog heel wat optimalisaties uit te voeren.

Neemt niet weg dat het nu wel een stuk makkelijk is om muziek af te spelen en playlists samen te stellen. En een scherm vol met cover-art ziet er natuurlijk altijd lekker uit ;)
Heb jij de muziek op de PCH staan of op het netwerk. Ik heb ongeveer 12000 muziek bestanden op het netwerk staan maar de navigatie is zo traag van die NMJ dat het niet bruikbaar is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik vind de nieuwe GUI ook helemaal niets maar gelukkig hoef je het niet te gebruiken :) Het navigeert veel trager en meer dan de helft herkent hij standaard niet goed. Ja, ik heb al mijn series goed hernoemd.

Buiten de GUI werkt hij prima de luxe. Het lijkt me dat BR rips/iso wat sneller werken in de menu's

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Tijntje
Ze staan bij mij lokaal. Hij is vanavond trouwens opnieuw begonnen met scannen... Een foutje van mijn kant (ik ging op de remote zitten :$ ) maakte dat hij stopte... Op dit moment staan alleen mijn FLAC's er nog maar in... Ik heb de te scannen mappen ook maar verkleind, door nu even alle submappen uit te sluiten, behalve de albums van artiesten (mix-cd's, verzamelaar en losse collectie worden dus nog niet gescand).

Dat het navigeren bij jou traag gaat, kan ik eigenlijk wel voorstellen... Alle data voor de database staat ook op je netwerkshare, inc. alle album-afbeeldingen. Hoewel er iets voor te zeggen is om de database aan te maken op het medium waar ook de media-bestanden staan, maakt dat het browsen wel heel erg traag bij grote collecties.

Op het NMT-forum lees ik overigens wel dat er al hard gewerkt wordt aan een versie 2 van de NMJ, waarin ze gaan proberen om veel van de problemen op te lossen (zoals het trage scannen). Ik hoop dat deze snel beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PaulX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:32:
Weet iemand misschien of het mogelijk is om tijdens het afspelen van een internet radio stream
netjes de id3-tag metadata op het kleine LCD schermpje te krijgen?
Dan heb ik het uiteraard over bijvoorbeeld shoutcast radio stations die zulke info ook meesturen.
Dus dat in ieder geval de ARTIEST en TRACK TITEL worden weergegeven op het display
i.p.v. alleen maar 't 'pad' van de stream zelf, zoals:
play.php?sID=578
of
progressive_hi??43289798789c3
Afbeeldingslocatie: http://i132.photobucket.com/albums/q28/PaulX1980/pch_c200_radiostream_display_info.jpg
:r :r :r

Het zou heel mooi zijn als dat dus kan worden, bijvoorbeeld:
Kareem Gamal - Proggy Birthday Mix (April 2010) (Progressive - DI Premium)

of nog beter, zoals dit:
Progressive - DI Premium
Kareem Gamal
Proggy Birthday Mix (April 2010)
Listening time: 0:56:32

8)
Ik heb me dit ook al eens afgevraagd, op het NMT forum krijg ik er ook weinig over gevonden maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat niemand deze ergenis met ons deelt.

Wat ik zelf nog niet geprobeerd heb is om zelf handmatig een stream toe te voegen, jij wel? Misschien kun je dan wel de ID3-tag voor elkaar krijgen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben daar ook al naar opzoek geweest. Ik wil bij het afspelen van muziek graag andere info op het scherm hebben.
Nu staat er dit:
code:
1
2
3
4
[tracknummer]/[totaal]
[artiest]
[bestandsnaam]
[speeltijd]/[totale speeltijd]

Vooral de bestandsnaam is nogal onzinnig, ik wil op die regel graag de titel van het nummer dat afspeelt en eventueel de albumnaam. De aansturing van het display kan blijkbaar overweg met de meta-data uit een tag, aangezien daar de artiestnaam ook uitgehaald wordt (en daarnaast, de speler heeft die info gewoon). Ik kan alleen in het bestandssysteem nog niet ontdekken waar de aansturing van het display zit... Hoewel het OS gewoon linux is, is het iets anders ingedeeld dan ik gewend ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:11:
Ik ben daar ook al naar opzoek geweest. Ik wil bij het afspelen van muziek graag andere info op het scherm hebben.
Nu staat er dit:
code:
1
2
3
4
[tracknummer]/[totaal]
[artiest]
[bestandsnaam]
[speeltijd]/[totale speeltijd]

Vooral de bestandsnaam is nogal onzinnig, ik wil op die regel graag de titel van het nummer dat afspeelt en eventueel de albumnaam. De aansturing van het display kan blijkbaar overweg met de meta-data uit een tag, aangezien daar de artiestnaam ook uitgehaald wordt (en daarnaast, de speler heeft die info gewoon). Ik kan alleen in het bestandssysteem nog niet ontdekken waar de aansturing van het display zit... Hoewel het OS gewoon linux is, is het iets anders ingedeeld dan ik gewend ben...
Ik weet niet of ik helemaal verkeerd denk maar waarom zoek je het in de aansturing van het display? Als je de radiostations afspeelt zie je ook op de TV dezelfde URL ipv welk radiostation.

Er zitten verschillende Nederlanders op dat NMT forum die ook ontwikkelen volgens mij. Ken jij daar iemand van aangezien jij nogal handig bent met Linux en programmeren.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 17-11-2010 10:46 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 23:14
Vroeg me af of de C-200 deze stream kan afspelen: http://www.skyradio.nl/player/seasonal.pls. Hopelijk wil iemand het even testen en terugkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JB schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:17:
[...]
Ik weet niet of ik helemaal verkeerd denk maar waarom zoek je het in de aansturing van het display? Als je de radiostations afspeelt zie je ook op de TV dezelfde URL ipv welk radiostation.

Er zitten verschillende Nederlanders op dat NMT forum die ook ontwikkelen volgens mij. Ken jij daar iemand van aangezien jij nogal handig bent met Linux en programmeren.
Streams worden inderdaad niet goed gelezen, terwijl deze ook gewoon tags meesturen (mp3-streaming ondersteund dit perfect). Maar omdat ik nooit streams afspeel op de PCH, ligt voor mij vooral de aandacht bij het customizen van de tag-info op het display.

Ik ken niemand verder op het forum, en hoewel ik handig ben met Linux, kan ik absoluut niet programmeren. Maar ik heb in het verleden veel gestoeid met HTPC's waarop Linux draaide en waarin ik zelf een 4x20 LCD had gemaakt. Ik weet daardoor een beetje hoe Linux omgaat met data en hoe programma's als LCDproc hun info vergaren voor op het display. Aangezien de PCH Linux-based is, en onder Linux LCDproc hét programma is om karakter- en grafische LCD's aan te sturen, verwacht ik eigenlijk dat de PCH ook gebruik maakt van LCDproc (waarom het wiel opnieuw uitvinden, als je het onder de GPLv2 gewoon mag toepassen?)

Alleen wat praktische problemen staan mij in de weg om hier echt in te duiken (mijn pc staat op een andere verdieping dan de PCH en ik heb nog geen makkelijk manier kunnen vinden om het OS te kunnen doorspitten, anders dan via netcat...)
Dus als iemand mij een laptop wil doneren, zodat ik in de woonkamer, voor het apparaat kan experimenteren, dan ga ik ermee aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:07:
[...]

Streams worden inderdaad niet goed gelezen, terwijl deze ook gewoon tags meesturen (mp3-streaming ondersteund dit perfect). Maar omdat ik nooit streams afspeel op de PCH, ligt voor mij vooral de aandacht bij het customizen van de tag-info op het display.

Ik ken niemand verder op het forum, en hoewel ik handig ben met Linux, kan ik absoluut niet programmeren. Maar ik heb in het verleden veel gestoeid met HTPC's waarop Linux draaide en waarin ik zelf een 4x20 LCD had gemaakt. Ik weet daardoor een beetje hoe Linux omgaat met data en hoe programma's als LCDproc hun info vergaren voor op het display. Aangezien de PCH Linux-based is, en onder Linux LCDproc hét programma is om karakter- en grafische LCD's aan te sturen, verwacht ik eigenlijk dat de PCH ook gebruik maakt van LCDproc (waarom het wiel opnieuw uitvinden, als je het onder de GPLv2 gewoon mag toepassen?)

Alleen wat praktische problemen staan mij in de weg om hier echt in te duiken (mijn pc staat op een andere verdieping dan de PCH en ik heb nog geen makkelijk manier kunnen vinden om het OS te kunnen doorspitten, anders dan via netcat...)
Dus als iemand mij een laptop wil doneren, zodat ik in de woonkamer, voor het apparaat kan experimenteren, dan ga ik ermee aan de slag ;)
Haha, je mag me laptop best een tijdje lenen hoor :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Ik heb nu die nieuwe firmware erop staan, maar hoe krijg je de nieuwe GUI dan? Met cover-art?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

michael86 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:24:
Ik heb nu die nieuwe firmware erop staan, maar hoe krijg je de nieuwe GUI dan? Met cover-art?
* Wildfire mompelt iets van forum lezen enzo...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
michael86 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:24:
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• basset
  • Laatst online: 05-09 13:09
Volgens de handleiding kun je alleen simultaan op de component uitgang en de hdmi uitgang beeld uitsturen.

Is dit wellicht in een latere firmware aangepast?

Het lijkt me wel leuk om zo'n klein lcd schermpje op de centerspeaker te monteren die je omhoog kunt klappen.
Echter hebben die goedkope schermpjes meestal alleen een composiet ingang. En ik weet dat handmatig schakelen geen probleem is, maar, het zou zo leuk zijn als het "gewoon werkt".

Ik krijg hem hopelijk morgen binnen (die popcorn dan :) )

Hop,hop,hop!

• deepbass909

deepbass909

Volgens mij stuurt de PCH gewoon permanent video over alle uitgangen. Ik ben ook nergens in de setup ooit een instellingen tegengekomen waarin je kon/moest aangeven welke uitgang er gebruikt wordt.
Ik kan het alleen niet testen, want ik gebruik alleen de composiet uitgang ;)
Verwacht trouwens niet dat je iets nuttigs op een kleine LCD kan zien. Bij het downscalen voor de composiet-uitgang (doet de PCH standaard gelukkig) gaat veel beeldinfo verloren. Daarnaast zijn de teksten erg klein zodra je op HD-resoluties gaat draaien. Ik verwacht dat een kleine LCD daarom alleen maar vaag iets laat zien van teksten.

• PaulX

PaulX

pennywiser schreef op woensdag 17 november 2010 @ 10:31:
Vroeg me af of de C-200 deze stream kan afspelen: http://www.skyradio.nl/player/seasonal.pls. Hopelijk wil iemand het even testen en terugkoppelen.
Jep, werkt gewoon.
Je kunt de link gewoon plakken in 'n html bestandje binnen de 'a href tag'
en dan op de PCH navigeren naar het html bestand en openen en link aanklikken.
Zelf heb ik het zoals hieronder bijvoorbeeld:
HTML: internetradio
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<html>
<head>
<title>INTERNET RADIO</title>
<style>
h1 { font-weight: bold; font-family: helvetica; font-size: 32px; color: yellow; }
a { font-weight: bold; font-family: helvetica; font-size: 24px; color: blue; text-decoration: none; }
body { background-color:#AABAAA; margin-top: 15px; margin-bottom: 10px; margin-left: 15px; margin-right: 10px; border: 0px; }
</style>
</head>

<body>

<h1>Nederlandstalige stations</h1>
<list>
 <ul>
  <li><a href="http://www.skyradio.nl/player/seasonal.pls" aod>Sky Radio NL Seasonal</a></li>
 </ul>
</list>

</body>
</html>

Uiteraard kun je ook gewoon een los .m3u bestandje maken voor elk station dat je wilt beluisteren, of je zet er meerdere stations in. (een .m3u speellijst kun je 't beste met winamp creeren)
code:
1
2
3
#EXTM3U
#EXTINF:-1,Sky Radio Christmas
http://5663.live.streamtheworld.com:3690/SEASONALAACCMP3

;)

[ Voor 23% gewijzigd door PaulX op 18-11-2010 22:24 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PaulX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 21:35:
[...]

Jep, werkt gewoon.
Je kunt de link gewoon plakken in 'n html bestandje binnen de 'a href tag'
en dan op de PCH navigeren naar het html bestand en openen en link aanklikken.
Zelf heb ik het zoals hieronder bijvoorbeeld:
HTML: internetradio
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<html>
<head>
<title>INTERNET RADIO</title>
<style>
h1 { font-weight: bold; font-family: helvetica; font-size: 32px; color: yellow; }
a { font-weight: bold; font-family: helvetica; font-size: 24px; color: blue; text-decoration: none; }
body { background-color:#AABAAA; margin-top: 15px; margin-bottom: 10px; margin-left: 15px; margin-right: 10px; border: 0px; }
</style>
</head>

<body>

<h1>Nederlandstalige stations</h1>
<list>
 <ul>
  <li><a href="http://www.skyradio.nl/player/seasonal.pls" aod>Sky Radio NL Seasonal</a></li>
 </ul>
</list>

</body>
</html>

Uiteraard kun je ook gewoon een los .m3u bestandje maken voor elk station dat je wilt beluisteren, of je zet er meerdere stations in. (een .m3u speellijst kun je 't beste met winamp creeren)
code:
1
2
3
#EXTM3U
#EXTINF:-1,Sky Radio Christmas
http://5663.live.streamtheworld.com:3690/SEASONALAACCMP3

;)
Laat ie dan bij het afspelen wel de stream naam zien of de gebruikte URL :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

bij streams altijd alleen maar de naam van de stream zelf (dus datgene na de single forward slash), zowel bij afspelen vanuit een .htm bestand als uit 'n .m3u bestand, dus bijvoorbeeld:

<SEASONALAACCMP3> :r      <--(infinite scroll zodra het een lange naam betreft)
<speeltijd>

[ Voor 6% gewijzigd door PaulX op 19-11-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Leuk ding. Staat hier te draaien. Veel problemen met FTP transfer van mn mp3 files naar hdd. Na een paar minuten loopt de NMT keihard vast.

Uit en aan en hij begint weer te verzenden, tot na een x minuten, dan gaat het weer mis.

Iemand opperde 1 stream tegelijk uploaden, maar lijkt vooralsnog niet te helpen :(

Dan maar ............samba...... :(

Meer mensen met ervaringen? Het is wel erkent als probleem, maar dat was al een paar firmwares terug meen ik. Ik draai de laatste firmware met NMJ

Nu net mijn Netwerkkaart op 100Mbit gezet net als de PCH-c200 en ze op dezelfde switch gezet. Wie weet.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Je kan sowieso maar maximaal 3 ftp-verbindingen tegelijkertijd openen naar de C-200. Om het nog irritanter te maken, hebben deze verbindingen een maximale tijd van 24 uur als de verbinding niet netjes afgesloten wordt. Waarom er zo'n absurd lange time-out opzit is mij niet duidelijk, maar dat is waarschijnlijk wel de oorzaak van je probleem.

Dit is de dader:
code:
1
pure-ftpd -j -H -lpuredb:/etc/pureftpd.pdb -U 133:022 -c 3 -C 3 -k 100 -I 1440 -w -B

En deze leeft in /nmt/Apps/etc/ftpserver.sh (niet zichtbaar via een normale browser, alleen via netcat).

-c betekent het maximale aantal unieke verbindingen
-C betekent het aantal verbindingen per IP-adres
-I is de time-out in minuten (dus 1440 minuten = 24 uur).

-I kan je rustig verlagen naar 15 of nog lager. Niet te laag, want als om de één of andere reden je overdracht bevriest, kan de server de verbinding dichtgooien als dit langer duurt dan de time-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ik heb de "source" pc op 100Mbit gezet en dit lijkt te helpen (hij zat op een Gbit switch, de popcorn niet).

Echter daalde de snelheid dramatisch naar sub wifi snelheden (440 k/s)

Ik ga kijken hoe hij het thuis doet op een minder complex netwerk.

Overigens vind ik dat eenDVD afpelen wel erg lawaaierig is. Hopelijk is er iets om de afspeelsnelheid te beperken, want die Samsung BR speler draait op volle snelheid....lijkt me niet handig voor video :)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:27
Sinds gisteren ook in het bezit van een C-200... wat een mogelijkheden heeft dat ding!!

Gelijk ook een IR-200 voor m'n Harmony erbij genomen, een 2TB harde schijf... en de MN-200 wireless. Maar, die krijg ik niet helemaal aan de praat. Hij lijkt het kaartje wel te herkennen (WiFi Connectie Actief of zoiets), maar ik krijg geen SSID-lijst na het zoeken. Ook het keihard ingeven van mijn SSID (met bijbehorende key) werkt niet. Wireless staat op Auto, ip staat ook auto...
Daarentegen werkt kabel-aansluiting wel.

Suggesties in de volgorde van scannen of aansluiten? Of heb ik gewoon een defect kaartje? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Irritant probleem:
CD (mp3) spelen; in normal mode, dus file mode, kan ik per mp3 spelen. Maar geen albums, door op de folder te gaan staan en play te klikken. Switch ik naar music mode, en druk op een folder op play, gaan de bolletjes oneindig draaien en kan ik rebooten... Firmware issue, of doe ik iets fout?

Vraagje, IR-200, wie heeft hem in gebruik met de Harmony? Welk device instellen? Want ik zie op het net posts van mensen die een IRK-200 opgeven, en ik zie posts van mensen die gewoon een Popcornhour C-200 van Syabas instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

UltraSub schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:41:
Irritant probleem:
CD (mp3) spelen; in normal mode, dus file mode, kan ik per mp3 spelen. Maar geen albums, door op de folder te gaan staan en play te klikken. Switch ik naar music mode, en druk op een folder op play, gaan de bolletjes oneindig draaien en kan ik rebooten... Firmware issue, of doe ik iets fout?

Vraagje, IR-200, wie heeft hem in gebruik met de Harmony? Welk device instellen? Want ik zie op het net posts van mensen die een IRK-200 opgeven, en ik zie posts van mensen die gewoon een Popcornhour C-200 van Syabas instellen.
Hier heb ik gewoon gekozen voor de Popcornhour C-200 en geen problemen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

UltraSub schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:41:
Irritant probleem:

Ik heb zelf de irk-200 als device toegevoegd in plaats van de c-200. Op die manier kun je ook dingen aanpassen. Anders zegt de software dat de c-200 geen infrarood device is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
JB schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:54:
[...]
Hier heb ik gewoon gekozen voor de Popcornhour C-200 en geen problemen.
Hier ook werkend.
Tijntje schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:50:
[...]
Ik heb zelf de irk-200 als device toegevoegd in plaats van de c-200. Op die manier kun je ook dingen aanpassen. Anders zegt de software dat de c-200 geen infrarood device is.
Raar, want daar heb ik geen last van? Ik heb gewoon gezegd dat hij via RF via de blaster de PCH C-200 moet bedienen en klaar. Mis alleen wat commando's, en aangezien ik geen IR remote heb kan ik die natuurlijk niet leren. Ik verhuis weer naar Harmony topic ;)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Wie heeft hier welke BR-Speler ingebouwd en hoort hem niet bij het afspelen.

Ik heb er een Samsung SH-B083L inzitten en CD afspelen is stil, maar DVD en BR lijken wel straaljagers.

(Toch al beetje spijt van die samnsung vanwege dat felle knipperende blauwe LED als je afspeeld, maar hij ziet er wel erg mooi uit in de PH))

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

basset schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:32:
Wie heeft hier welke BR-Speler ingebouwd en hoort hem niet bij het afspelen.

Ik heb er een Samsung SH-B083L inzitten en CD afspelen is stil, maar DVD en BR lijken wel straaljagers.

(Toch al beetje spijt van die samnsung vanwege dat felle knipperende blauwe LED als je afspeeld, maar hij ziet er wel erg mooi uit in de PH))
Ik gebruik de Lite-On IHOS104 | IHOS104-37, helaas met groene LED maar dat is ook wel te modden als je je eraan stoort, maar geen herrie.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Ik zie net dat ik de SB00 firmware heb. Ik ga de nieuwe firmware eens proberen vanavond. Wellicht dat dat helpt.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Helaas, hij blijft op volle snelheid draaien :(

Ontzettend balen zit. 60 euro weggeflikkerd :(

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

beste tweakers,

Wij zijn dus thuis bezig met een media setup.Nu was ons idee om een popcorn hour aan te schaffen en een ipad om door al onze muziek te scrollen en af te spelen op de popcorn hour. Nu heb ik wel een paar filmpjes gezien op internet maar nu was mijn vraag is hoe goed werkt het? iemand die hier toevallig die het zelfde doet als wij willen?

ik sta op het punt van bestellen maar wilde toch nog even de mede tweakers ter bevestiging vragen aangezien het beste een bedrag is wat ik mag afrekenen.

groet sjoerd

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:47
Als het je alleen gaat om muziek af te spelen en je hebt al een iPad, dan kan je beter voor een Apple Airport Express gaan. Dan speel je je muziek gewoon van je iPad af met de nieuwe iOS 4.2.

Wil je ook films etc. afspelen, dan kan je een C-200 kopen en heb je een prachtig apparaat. Maar... dan blijft trouwens een Airport Express handiger voor de muziek. Gebruik ik ook. En ik wil ook nog een Apple TV kopen (een nieuwe, nog niet in Nederland te koop), om m'n foto's en muziek van m'n iPhone+iPad te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 08:49

verbraakje

🚦

beste chrism,

het is inderdaad ook om films af te spelen dus al onze baby films opgenomen en gedownloade films. (die zullen natuurlijk gewoon met de tv worden bedient.) Het gaat er dus vooral om dat als je de tv uit zet je gewoon met je ipad over de stereo muziek kan luisteren. het hoeft niet super snel te werken. Maar het moet ook niet zo zijn dat als ik van liedje wissel ik elke keer 1 min moet wachten.

momenteel hebben wij al onze muziek geript en op de nas schijf gezet. Deze zullen over worden gezet naar de popcorn hour het is ons iets te duur om daarbij ook nog een apple tv te kopen.

groet, sjoerd

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik weet niet of je, gemakkelijk, je popcorn hour kan besturen met een iPad, dat weet iemand anders misschien wel. Nog steeds zou ik trouwens voor een Airport Extreme gaan: kost "maar" 89 euro: http://www.apple.com/nl/airportexpress/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
ChrisM schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:43:
Ik weet niet of je, gemakkelijk, je popcorn hour kan besturen met een iPad, dat weet iemand anders misschien wel. Nog steeds zou ik trouwens voor een Airport Extreme gaan: kost "maar" 89 euro: http://www.apple.com/nl/airportexpress/
Dat werkt echt fantastisch. Een pc met iTunes, dan een de Remote App. Is echt knap en kan wedijveren met een Sonos! Echt tienmaal beter dan een buggy popcorn. Ik ben heel blij met mijn popcorn, maar hij blinkt niet uit in stabiliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
tc982 schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:29:
[...]

Dat werkt echt fantastisch. Een pc met iTunes, dan een de Remote App. Is echt knap en kan wedijveren met een Sonos! Echt tienmaal beter dan een buggy popcorn. Ik ben heel blij met mijn popcorn, maar hij blinkt niet uit in stabiliteit...
Inderdaad. En... sinds vandaag werkt het met Apple TV ook echt super goed om foto's, films en muziek te streamen naar een Apple TV. :-) Maar goed... dit is het Popcorn Hour C-200 topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Een airport extreme kost geen 89 euro. En je link gaat trouwens naar de airport express. Een aiport extreme kan geen airtunes aan :(

Om muziek af te speken via de iPad of iPhone met tussenkomst van de Popcorn heb ik al veel geprobeerd.
Ik heb een iMac met alle muziek. Dit is dus een iTunes library. Ik heb deze map gedeeld op de iMac. En via de Popcorn kan ik hierbij en dus afspelen. Maar nu wil ik de popcorn bedienen met de iPad. Daar heb ik NMTremote voor gekocht in de appstore. Werkt overigens niet helemaal super. Er zit in de popcorn een webinterface waarmee je ook je popcorn kan bedienen. Helaas kan je hier niet mee naar fileshares. :(

Op de iPad en iPhone kan je de app: Remote installeren. Deze is van Apple zelf. En hiermee heb je een hele mooi afstandbediening voor je iTunes. Inclusief covers etc etc. Te mooi. Alleen speel je hiermee je mp3's af op de apple. Wat je wilt is dat afgespeeld word op versterker (met wel of niet tussenkomst van de popcorn). Dit kan doormiddel van de Airport Express. Voor muziek is dit echt de mooiste oplossing. Vooral omdat het appie remote echt heel mooi is op een iPad. ;)

Voor films gewoon lekker de popcorn gebruiken, maar voor muziek een airport express met het appie remote. Als je op marktplaats/ebay kijkt kan je een airport express wel voor weinig kopen ;)

MAAR ;)

Nu is er gisteren 4.2 van iOS uitgekomen met daarin: Airplay. Hiermee kan je muziek streamen vanaf een iPhone/iPad naar een Airplay ondersteunend apparaat. Nu maar hopen dat er een firmware upgrade komt waarin de popcorn dit gaat ondersteunen en dan is het helemaal :9~ Dan ben ik echt heeeel blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik weet niet of je, gemakkelijk, je popcorn hour kan besturen met een iPad, dat weet iemand anders misschien wel.
Ja dat kan, en erg makkelijk:
[AB] Het grote iRule topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Tylen schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:37:
[...]
MAAR ;)

Nu is er gisteren 4.2 van iOS uitgekomen met daarin: Airplay. Hiermee kan je muziek streamen vanaf een iPhone/iPad naar een Airplay ondersteunend apparaat. Nu maar hopen dat er een firmware upgrade komt waarin de popcorn dit gaat ondersteunen en dan is het helemaal :9~ Dan ben ik echt heeeel blij :)
Yep, allemaal posten in dit Topic om de feauture request wat kracht bij te zetten :

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=44338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
tc982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:57:
[...]

Yep, allemaal posten in dit Topic om de feauture request wat kracht bij te zetten :

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=44338
Ik zie de toegevoegde waarde niet. De mp3/video die je op de iphone/ipad hebt staan heb je toch ook op je netwerk of andere opslag staan? Wat is dan de toegevoegde waarde om vanaf je iphone/ipad te gaan streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
winwiz schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:52:
[...]

Ik zie de toegevoegde waarde niet. De mp3/video die je op de iphone/ipad hebt staan heb je toch ook op je netwerk of andere opslag staan? Wat is dan de toegevoegde waarde om vanaf je iphone/ipad te gaan streamen?
Ik zeker wel, ik heb een iPhone, iPad en een iPod. Ik heb hier al mijn muziek in iTunes staan en deze kan ik dan ook zo gebruiken in mijn auto, mijn Airport Express enz. Als ik deze nu ook kan gebruiken om geluid naar mijn Popcorn te sturen, dan heb ik daar geen extra airport express voor nodig.

Multiroom komt dan maar gemakkelijker in zicht en vooral goedkoper.

Ik denk dat je de Remote App op de iPad nog niet goed bekeken hebt. Zelfs in FWD van deze maand staat erin dat ze dit geëvenaard vinden met een Sonos in gebruiksgemak en Visualiteit. Bladeren door je muziekcollectie met Albumart en waanzinnig vlot, daar kan de Popcorn nog zeker niet aan typen hoor, in geen enkele interface die ze bieden ( zelfs Third Party! ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

tc982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:57:
[...]

Ik zeker wel, ik heb een iPhone, iPad en een iPod. Ik heb hier al mijn muziek in iTunes staan en deze kan ik dan ook zo gebruiken in mijn auto, mijn Airport Express enz. Als ik deze nu ook kan gebruiken om geluid naar mijn Popcorn te sturen, dan heb ik daar geen extra airport express voor nodig.

Multiroom komt dan maar gemakkelijker in zicht en vooral goedkoper.

Ik denk dat je de Remote App op de iPad nog niet goed bekeken hebt. Zelfs in FWD van deze maand staat erin dat ze dit geëvenaard vinden met een Sonos in gebruiksgemak en Visualiteit. Bladeren door je muziekcollectie met Albumart en waanzinnig vlot, daar kan de Popcorn nog zeker niet aan typen hoor, in geen enkele interface die ze bieden ( zelfs Third Party! ).
Amen. (we denken hetzelfde ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

winwiz schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:52:
[...]

Het gaat erom dat je de via je iPod/iPhone/iPad je muziek kan afspelen welke word afgespeeld op de popcorn/versterker.

Kijk hier maar eens naar. (vanaf 1:50) YouTube: Apple Remote App (iPhone & iPod Touch): Tutorial and Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:08:
[...]

Het gaat erom dat je de via je iPod/iPhone/iPad je muziek kan afspelen welke word afgespeeld op de popcorn/versterker.

Kijk hier maar eens naar. (vanaf 1:50) YouTube: Apple Remote App (iPhone & iPod Touch): Tutorial and Demo
Dat zocht ik ook al! _/-\o_

He sletje jij ook hier :+

Rapapa...

Pagina: 1 ... 27 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.