Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb al een paar maanden een vreemd probleem en ik hoop echt dat iemand me hier kan helpen.

Ik kom namelijk het "Maintenance" menu niet meer in. Ik kan er wel naar toe browsen, maar vervolgens kan ik geen instelling daar aanpassen (firmware update, NMT installatie, factory restore en zelfs de licentie voorwaarden kan ik niet lezen).

Ondertussen heb ik al alles geprobeerd wat ik kan bedenken:
1. Diverse HD's gemonteerd (WD, Seagate en zelfs een SSD van OCZ)
2. Diverse USB Stick (Kingston, Sandisk, NoName van 2-8GB)
3. Emergency Firmware Restore
4. Stroom er een uur af, stroom er een dag af.

Zonder dit menu kan ik geen NMT apps installeren (of op eenvoudige wijze firmware updates doen).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18
Ook maar even een recovery?

winwiz in "[Mediaplayer] Popcornhour C-200"

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Had ik ook al geprobeerd. Het is echt HEEL vervelend. Op deze manier kan ik niet het volledige potentieel van dit apparaat gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
winwiz schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:07:
[...]

Ik neem aan dat je je netwerk niet op automatisch hebt staan maar handmatig een ip adres hebt gegeven in de pch....
Tuurlijk, maar\ toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

De update was gelukt.

Systeem reageert wel sneller in het menu en op de HDD.

Heb nu net Youtube getest (zat eerst nog met de FW van mei), maar weet niet wat ik er van moet vinden.
Na dat ik een clip bekeken had en een andere wilde bekijken gaf hij zwart scherm en moest ik rebooten.
Weet niet of het een toevallige freeze was, te weinig tijd vanavond voor test werk.

So far so good, zal komende dagen verder testen en bevindingen schrijven.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Hier werkt de update ook prima. Merk nog geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een A-110. Als ik een filmpje zit te kijken en daarna de popcorn uit/aan zet, dan heeft hij keurig onthouden waar ik was gebleven en daar gaat het filmpje dan ook verder (auto-resume oid). Als ik echter de stroom eraf haal (master/slave-stekkerdoos), dan vergeet de Popcorn waar ik was gebleven en moet ik dus gaan spoelen. Heeft de C-200 hier ook last van? Ik ben namelijk een C-200 aan het overwegen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
Volgens mij is dat bij de C-200 niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

Klopt.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
Dat is bij mijn stand-alone DVD speler ook zo. Is dat niet bij alle apparaten met auto-resume functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

KarlMarX schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:27:
Dat is bij mijn stand-alone DVD speler ook zo. Is dat niet bij alle apparaten met auto-resume functie?
Weet ik niet helemaal zeker, mijn Xtreamer had er minder "last" van dat ie vergat waar ik gebleven was. Ook een power-cycle overleefde het geheugen van dat dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
De C200 onthoudt de bookmarks ook na een volledige reboot/powercycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

geerten schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 01:56:
De C200 onthoudt de bookmarks ook na een volledige reboot/powercycle.
Dat zijn de bookmarks die je zelf aanmaakt denk ik. Wanneer jij op stop drukt halverwege een film en daarna de C200 een powercycle geeft, dan begint de film (in elk geval bij mij) niet meer op dezelfde plek waar ik was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Crusader schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 07:38:
[...]

Dat zijn de bookmarks die je zelf aanmaakt denk ik. Wanneer jij op stop drukt halverwege een film en daarna de C200 een powercycle geeft, dan begint de film (in elk geval bij mij) niet meer op dezelfde plek waar ik was gebleven.
Dit was een bug in de vorige versie. Deze bugfix lijkt het inderdaad weer op te lossen. Ik heb het met 1 aflevering getest en daar werkte het weer prima. Hij onthoudt nu dus wel degelijk de plek weer waar je gebleven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Oh cool! Dat miste ik wel nadat ik van de Xtreamer was overgestapt maar heb nog niet gemerkt dat het gefixt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heb nu de laatste tijd plots dat mijn C200 zijn netwerk verliest tijdens het kopieren.

Nog even een andere vraag. Daar ik steeds grotere hoeveelheden naar de C200 wil kopieren zou ik het liefst de schijf eruit halen en in mijn Quickport dock willen doen en dan via eSata alles kopieren. Heb alleen de laatste keer daar wat problemen mee gehad doordat Windows mijn EXT FS om zeep heeft geholpen en ik allees kwijt was. EXT2FSD werkt ook niet helemaal goed.

Kan ik mijn disk formatteren naar NTFS en de apps op een stick zetten en die achterin laten zitten?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Tranzy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:53:
Heb nu de laatste tijd plots dat mijn C200 zijn netwerk verliest tijdens het kopieren.
Staat de netwerksetting op auto (=gigabit als je netwerk dat ondersteunt)? Als ik dat doe dan stopt het kopieren na een korte tijd en is een powercycle nodig om de C200 weer te laten LAN'en. De befaamde gigabit ellende dus, zo klinkt het bij jou iig wel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Wildfire schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:00:
[...]

Staat de netwerksetting op auto (=gigabit als je netwerk dat ondersteunt)? Als ik dat doe dan stopt het kopieren na een korte tijd en is een powercycle nodig om de C200 weer te laten LAN'en. De befaamde gigabit ellende dus, zo klinkt het bij jou iig wel.
Deze staat op wired manual ip. maar volgens mij idd op Auto. Dit verhoogde iets de snelheid van mijn gigabit netwerk.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Tranzy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Deze staat op wired manual ip. maar volgens mij idd op Auto. Dit verhoogde iets de snelheid van mijn gigabit netwerk.
Met als resultaat deze problemen, zet hem maar op 10/100 en hij is stabiel.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tranzy schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:53:
En zet anders je IP adres vast, niet via DHCP maar via manual invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wow.. Net ff gespeeld met iRule voor iDevices. Omdat ik nog geen gateway's heb om ip naar ir om te zetten, heb ik ff de PCH C-200 gepakt om te testen, omdat die ip controllable is. Ik had niet gedacht dat het zo ontzettend goed zou werken! Geen IR meer nodig, geen RF meer nodig, gewoon vanaf je iPhone/Pod/Pad bedienen. Geweldig. Nu wordt de C200 nóg cooler :)
Ja, ik weet dat het hier het C200 topic is en geen test je remote topic. Maar ik wilde alleen ff kwijt dat het sturen van de C200 over ip op port 30000 werkelijk perfect werkt... Dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

UltraSub schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:35:
Wow.. Net ff gespeeld met iRule voor iDevices. Omdat ik nog geen gateway's heb om ip naar ir om te zetten, heb ik ff de PCH C-200 gepakt om te testen, omdat die ip controllable is. Ik had niet gedacht dat het zo ontzettend goed zou werken! Geen IR meer nodig, geen RF meer nodig, gewoon vanaf je iPhone/Pod/Pad bedienen. Geweldig. Nu wordt de C200 nóg cooler :)
Ja, ik weet dat het hier het C200 topic is en geen test je remote topic. Maar ik wilde alleen ff kwijt dat het sturen van de C200 over ip op port 30000 werkelijk perfect werkt... Dus..
Dat klinkt leuk, zou er ook zoiets zijn voor android?

Zojuist trouwens de nieuwe firmware erop gezet. Helaas zijn mijn problemen niet opgelost... Dolby TrueHD geeft alleen geluid als ik de c200 laat downmixen en ntsc bestanden worden niet meer goed weergeven... Bij vorige versies werd dit netjes omgezet naar PAL, maar nu dus niet meer... En mij tv slikt alleen maar PAL... :(

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
UltraSub schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:35:
ben toch wel benieuwd hoe je een en ander gedaan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Laatst online: 22-08 12:03
Sinds een paar dagen beschik ook ik over de Popcorn C-200. Het lijkt erop dat hij tot nu toe alles zonder problemen afspeelt, dus dat is positief.

Echter leek het me leuk om ook gebruik te kunnen maken van de diverse webservices. Echter werken de meeste niet, krijg ik een leeg scherm, foutmeldingen, e.d.

Ligt dit aan mij? Of hebben jullie daar ook last van?

Wat voorbeelden:
SayaTV geeft een heel mooi scherm waar waarschijnlijk video's zouden moeten verschijnen, maar ik zie niets. Ook onder bijv. 'Most recent' en 'Most viewed' krijg ik geen video's te zien.

Media Service Portal
> Videocast > Music videos > TMV: Geeft na 30 seconden laden de melding "Could not play".
> Videocast > Music videos > The Switched: Laadt ongeveer 15 seconden en dan kom ik in hetzelfde overzicht scherm.

MSP Communitie
> Video Podcast > 01. Earth-touch.com: 'Sorry only HD version works, press back'
> Audio Podcast > Podcast Alley > Nobodylikesonions.com

Verder heb ik via NMT CSI geprobeerd om Apple trailers te installeren, maar die doen het allemaal niet. (Had ook al wat over gelezen over problemen hiermee, vanwege Apples 'blokkade'.

Ook geinstalleerd: Miro Video, maar dan kom ik bij MSP Communitie terecht.

Verder duurt het navigeren door alle webservices erg lang. Het lijkt alsof hij alles binnen moet halen via een 56k modem, terwijl ik hier toch echt 20mb heb liggen.

(Heb overigens de PCH een vast IP-adres gegeven, en snelheid op 10/100 mbit gezet)

Dus mijn vraag: Hebben jullie deze problemen ook met de webservices? En hoe kom ik aan werkende leuke webservices? Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
deepbass909 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:27:
[...]

Dat klinkt leuk, zou er ook zoiets zijn voor android?
Ik kan me niet voorstellen dat het lang duurt voor de ontwikkelaar een Android app neer zet. Ze proberen nu zeer waarschijnlijk alles perfect te krijgen, en omdat het bouwen van de remote setup in de cloud gebeurt, is het eigenlijk een appeltje eitje case om een android app te schrijven.
winwiz schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:29:
[...]

ben toch wel benieuwd hoe je een en ander gedaan hebt
http://www.iruleathome.com/
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1124844

De PCH heb je dus geen device voor nodig, die is al IP controllable via port 30000. Gateways heb je alleen nodig om van IP naar IR/serial/whatever te gaan. Je kunt ff met een emailadres inloggen op de builder site, en dan kun je 14 dagen triallen. :)
Na de trial iets van 50 euro om een definitieve license te krijgen. En de setup die je met die license bouwt, kun je op zoveel iDevices zetten als je wilt. Tot en met 8 devices kunnen tegelijkertijd een gateway sturen (van Global-Caché de iTach serie tenminste). De apps zijn zelf voor niets. Een IP2IR gateway is er vanaf 100 euro of zo. Lees: voor 150 euro VEEL meer waarde dan een Harmony, en VEEL goedkoper dan een Philips Pronto die dit ook kan (start vanaf 700 euro + gateway van 300 euro). Het lijkt tot nu toe het walhalla te zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 12-10-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

UltraSub schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:56:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het lang duurt voor de ontwikkelaar een Android app neer zet. Ze proberen nu zeer waarschijnlijk alles perfect te krijgen, en omdat het bouwen van de remote setup in de cloud gebeurt, is het eigenlijk een appeltje eitje case om een android app te schrijven.
[...]
Er was/is een project voor Android, namelijk PloNK, maar die hangt al ruim een half jaar in Alpha status zonder updates... ik heb die ook geprobeerd, maar bij mij wou het (nog) niet werken...

Voor de iPhone is deze wel interessant.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Voor de mensen die het willen weten: Mijn probleem met het niet benaderbare Maintenance Menu:
Er blijkt een "menu lock" optie te bestaan (ik heb het echt nergens kunnen vinden). Deze is te activeren/deactiveren door gelijktijdig [Setup] + [Play] in te drukken.

Ik kan nu de NMT setup etc doen.

Volgende probleem: Ik krijg met de CSI een foutmelding die bekend lijkt te zijn, maar geen van de aangedragen oplossingen werkt... (Error while connecting).

Mocht er hier iemand zijn met een oplossing... Ik hou me aanbevolen

(Ter info: C-200 met een 8GB USB stick waar de NMT apps op geinstalleerd zijn voorzien van de laatste FW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
Ik heb de c-200 al even niet geupdate, mijn vraag is of ik nu alle tussenliggende updates moet doen alvorens de meest recente te doen. Of dat ik gewoon de laatste kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je krijgt gewoon alleen de laaste als je hem zelf laat checken... dus je kunt ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
UltraSub schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:30:
Je krijgt gewoon alleen de laaste als je hem zelf laat checken... dus je kunt ineens.
Check, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04:36
Voor mijn a200 werkt eyecon (eyecontroller) goed op android.
Youtube filmpje zoeken en naar je PCH draggen en hij begint te spelen op je tv.

Heb helaas wel problemen met m'n usenet server. Hij staat sinds kort constant op starting, maar hij start niet op...

Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

OxyDrokz schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:02:
Voor mijn a200 werkt eyecon (eyecontroller) goed op android.
Youtube filmpje zoeken en naar je PCH draggen en hij begint te spelen op je tv.

Heb helaas wel problemen met m'n usenet server. Hij staat sinds kort constant op starting, maar hij start niet op...

Iemand een idee om dit op te lossen?
Waarschijnlijk heb je je firmware geupdate, maar je nmt apps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Laatst online: 14-09 08:33
Is er toevallig iemand die een infrarood ontvanger over heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door rintje op 21-10-2010 11:38 . Reden: achterhaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zoek discrete power on/off IP control codes?
Heb nu alleen een toggle beschikbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
hallo vraagje ik zie mijn schijf van de c-200 niet meer in mijn windows7,alles staat aan in de c-200
wat kan dat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe een TS-bestand met onderschriften afspelen in PopcornHour c-200?

Voorbeeld: aap.ts = origineel transport-stream bestand van een satellietontvanger (Dreambox DM800) opname.

1. met TSDoctor.exe opschonen en knippen (o.a. publiciteit)
(kan ook met ProjectX.exe, maar niet indien HDTV-bestanden, x264)
resultaat = aap.ts (nieuw transport-stream bestand) = OK

2. probleem indien ondertitels
2.1 indien DVB-ondertitels: kunnen door TSDoctor meegenomen worden
in .TS bestand; op PC met VLC-player selecteerbaar,
maar de mediaplayer PopCornHour (PCH-200) "ziet" ze niet
2.2 indien teletekst-ondertitels (888)
demuxen met ProjectX is (mits geen HDTV-bestand) mogelijk:
bij een HistoryChannel-bestand krijg ik dan de elementaire
stroombestanden:
1x video aap.m2v
2x audio aap.mp2, aap(1).mp2
3x ondertitels aap(888).srt, aap(888).ssa, aap.sup

Als ik probeer met het combineren van deze bestanden
in een .TS of .MKV heb ik in de PCH-200 de ene keer geen klank
en de andere keer geen onderschriften;
nog een andere keer heb ik reuze ondertitels;
daarbij moet ik de PCH-200 soms helemaal heropstarten
omdat er helemaal geen audio meer uitkomt;
de enige oplossing die ik gevonden heb is het .mp2 bestand converteren
naar een .AC3 bestand en als ik dit samenvoeg met .m2v en .srt bestand
in een .mkv file, lijkt de zaak in orde.

Herkent iemand dit probleem.
Ik vind dit nogal omslachtig en deze methode kan ik niet gebruiken voor een HDTV-bestand (omdat ProjectX daar niet mee overweg kan).
Wat indien enkel DVB-ondertitels beschikbaar zijn?
Weet iemand beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
hebben jullie ook het probleem dat soms filmbestanden (.avi) die door releasegroup Different worden uitgebracht niet werken op je C-200?
De ene keer werken ze prima, maar dan werkt de episode van de week erna weer niet.
Ik ervaar dan dat ik wel geluid heb, maar het beeld is opgebouwd uit random pixels.
Ik zal morgen eens testen op het wel op een A110 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Over discrete power on/off van de C200.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=45524

Snapt iemand hier wat die gast bedoeld waarom dit niet alleen een firmware verhaal is? Volgens hem kan de hardware het niet. Sorry hoor, maar daar geloof ik dus niks van. Als ik iets met een AB helemaal uit, en weer helemaal aan kan zetten met een toggle knop, dan moet dat volgens mij ook met losse codes kunnen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:02
kun je als de Popcorn hour uitstaat de hardeschijf eruit halen en dan een blu-ray speler erin stoppen om even een blu-ray film te kijken? of doet de hardeschijf het daarna niet meer als het daarna weer terug wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:09
Ik wil een Popcornhour C-200 kopen, en wil daarin een 2,5" inch HDD en een blu-ray speler stoppen
Nu had ik mijn oog laten vallen op een 1TB Samsung (pricewatch: Samsung Spinpoint MT2, 1TB) en volgens de wiki van NMT.com doet hij het gewoon.
Maar als ik op de link van de aanbieder klik, wordt daarin gezegd dat hij, doordat hij 12,5mm hoog is niet in laptops past... (ervan uitgaande dat dat niet kan omdat hij te hoog is) past hij dan nog wel in een Popcornhour C-200, icm een blu-ray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
maikelbeerkens schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:21:
kun je als de Popcorn hour uitstaat de hardeschijf eruit halen en dan een blu-ray speler erin stoppen om even een blu-ray film te kijken? of doet de hardeschijf het daarna niet meer als het daarna weer terug wisselt?
De harde schijf aan de voorkant schuift in een frame. Om een BD-Rom drive te kunnen plaatsen zou je niet alleen de schijf moeten verwijderen, maar ook dat frame, en daarvoor moet het hele apparaat opengeschroefd worden.
Als je de blueray maar zo nu en dan wilt gebruiken is het waarschijnlijk handiger hem in een USB-enclosure te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
geerten schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:07:
[...]

De harde schijf aan de voorkant schuift in een frame. Om een BD-Rom drive te kunnen plaatsen zou je niet alleen de schijf moeten verwijderen, maar ook dat frame, en daarvoor moet het hele apparaat opengeschroefd worden.
Als je de blueray maar zo nu en dan wilt gebruiken is het waarschijnlijk handiger hem in een USB-enclosure te monteren.
wat stel jij dan voor? bestaat er een externe behuizing waar je je blu-ray speler in kan stoppen?
of kan ik hem in mijn pc stoppen en dan de speler delen en dan hem de c200 openen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
maikelbeerkens schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:32:
[...]

wat stel jij dan voor? bestaat er een externe behuizing waar je je blu-ray speler in kan stoppen?
of kan ik hem in mijn pc stoppen en dan de speler delen en dan hem de c200 openen?

alvast bedankt
moet je een tip ; schaf gewoon een losse BD-speler aan. Ben je iig voorgoed van het gemier af van licenties enz. En voor 130 euro heb je al een hele goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 23:14
Ik vraag me af of anderen deze .pls stream kunnen afspelen met hun C-200..

http://provisioning.streamtheworld.com/pls/SEASONAL.pls

Het is een AACP stream (jaja Kerst hits van Skyradio, de mp3 stream hebben ze afgeschaft, zo lijkt het..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:55
Vraagje voor de mede C200 eigenaren. Ik heb last van freezende Youtube filmpjes. Niet allemaal maar bijvoorbeeld wel alle filmpjes van HDstarcraft. Daarbij freezed het beeld na 2 seconden maar loopt het geluid wel door.

Dit speelt bij zowel de nieuwste als de op 1 na nieuwste firmware (eigenlijk sinds de nieuwe app) en is ook niet te omzeilen door op pauze te drukken oid. Het vreemde is natuurlijk dat sommige wel zijn te bekijken en sommige niet.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
IP control werkt niet altijd vlekkeloos. Eens in de zoveel tijd stopt de C200 gewoon met reageren op IP control. Reboot lost dat op; dus bug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
frankyboy707 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:36:
Ik wil een Popcornhour C-200 kopen, en wil daarin een 2,5" inch HDD en een blu-ray speler stoppen
Nu had ik mijn oog laten vallen op een 1TB Samsung (pricewatch: Samsung Spinpoint MT2, 1TB) en volgens de wiki van NMT.com doet hij het gewoon.
Maar als ik op de link van de aanbieder klik, wordt daarin gezegd dat hij, doordat hij 12,5mm hoog is niet in laptops past.... past hij dan nog wel in een Popcornhour C-200, icm een blu-ray speler?
Iemand die hier iets over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:31
frankyboy707 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:13:
[...]

Helaas niet. Ik heb de Samsung Spinpoint M7 HM641JI er in, die werkt prima. Maar wel 640 GB...

Weet je al welke bluray drive je er in gaat zetten? Ik zit al een jaar te zoeken naar een drive die mooi past bij het uiterlijk van de PCH... maar dat is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Ik was van plan deze er in te zetten. pricewatch: LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)

Ik weet niet waar jij precies naar kijkt bij het uiterlijk, maar persoonlijk lijkt het mij niet zo heel veel uit te maken...
Mij maakt het persoonlijk qua uiterlijk niet zoveel uit, zolang het allemaal maar werkt..

al ziet deze er beter uit, iig minder druk pricewatch: LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)

[ Voor 22% gewijzigd door frankyboy707 op 26-10-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
ik heb de Popcorn hour nou denk ik ongeveer een maand maar ik vind dat die afstandbediening die erbij zit erg slecht reageert! op 3m afstand reageert ie onderhand niet meer, dan moet ik echt naar voren gaan om door het menu te navigeren? Iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb je de antenne er op geschroeft? Dat is namelijk geen wifi-antenne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

maikelbeerkens schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 08:56:
ik heb de Popcorn hour nou denk ik ongeveer een maand maar ik vind dat die afstandbediening die erbij zit erg slecht reageert! op 3m afstand reageert ie onderhand niet meer, dan moet ik echt naar voren gaan om door het menu te navigeren? Iemand hier ook last van?
* Wildfire too

En ja, de antenne voor de afstandsbediening heb ik netjes aangesloten op de C200 zoals de bedoeling is. Mijn C200 staat in een TV-meubel van hout, maar als alleen dat al voor zo'n demping van het signaal zorgt... ik zit vaak echt een paar keer te drukken eer de C200 weer eens de moeite neemt te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
Bij mij staat ie ook in een houten meubel.

Moet je bij de C200 precies op de antenne richten of is op de popcorn hour zelf richten ook voldoende?

[ Voor 57% gewijzigd door maikelbeerkens op 28-10-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hier niet. Batterijen op? Staat er iets in de weg (hoewel het RF is) dat die signalen afpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:30

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Nee, zelfs vanuit andere ruimtes werkt het nog, zoals je mag verwachten van RF techniek. Ik wou dat alle AB's op RF zouden werken. Super gewoon, niet meer richten, geen last als er iemand even in de weg staat, etc.

Simpele test: pak het spul eens op en ga naar een kennis (liefst niet je buren) en kijk hoe het daar werkt. Mogelijk is er iets in je omgeving dat de RF ontvanger stoort.

Geen verschil: waarschijnlijk iets niet helemaal lekker in je PCH => RMA.
Werkt wel: dan is er een lokaal probleem => traceren of naar IR ab gaan.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Joepla schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:31:
[...]
Nee, zelfs vanuit andere ruimtes werkt het nog, zoals je mag verwachten van RF techniek. Ik wou dat alle AB's op RF zouden werken. Super gewoon, niet meer richten, geen last als er iemand even in de weg staat, etc.

Simpele test: pak het spul eens op en ga naar een kennis (liefst niet je buren) en kijk hoe het daar werkt. Mogelijk is er iets in je omgeving dat de RF ontvanger stoort.

Geen verschil: waarschijnlijk iets niet helemaal lekker in je PCH => RMA.
Werkt wel: dan is er een lokaal probleem => traceren of naar IR ab gaan.
Inderdaad. Ik weet niet op welke frequentie de C200 ab werkt, maar de vrije RF-banden zitten nogal vol in Nederland. Dat is ook gelijk het nadeel van RF. Bij mij werkt het verder probleemloos (als ik mijn IR-ontvanger loskoppel), alleen gebruik ik een Harmony voor de bediening en zit ik dus toch weer vast aan IR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Ik heb nu een tuner gekocht en de popcorn via optisch aangesloten. Moet ik nu alles op digitaal zetten bij het geluid en de drc aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik neem aan dat je een receiver hebt gekocht? Een tuner is namelijk een radio (of het radio gedeelte in een receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Laatst online: 06-07 09:18
Aja sry haha, bedoelde een receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ja, dan kun je alles op digitaal zetten.

Omdat dit vooral bij de eerste firmware bij mij niet altijd werkte (bijv. Windows Media Files) heb ik alles nog op PCM staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
Kan iemand deze netwerkn00b aub helpen met zijn c200 in het netwerk werkend te krijgen?

PLEASE HELP

Mobfigure1982@hotmail.com

[ Voor 0% gewijzigd door Alex1982 op 31-10-2010 19:23 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 06:57
rally schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:37:
Ja, dan kun je alles op digitaal zetten.

Omdat dit vooral bij de eerste firmware bij mij niet altijd werkte (bijv. Windows Media Files) heb ik alles nog op PCM staan.
Dat is geen bug, als je receiver geen WMV support heeft kan hij dat ook niet decoderen, dus moet je hem op analog of pcm zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Alex1982 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:23:
Kan iemand deze netwerkn00b aub helpen met zijn c200 in het netwerk werkend te krijgen?

PLEASE HELP

Mobfigure1982@hotmail.com
Als je nu eerst eens uitlegt wat jezelf al hebt gedaan, wat voor netwerk, wat voor syteem en wat voor os je draai.
Maar eerst zelf op zoek gaan, want het is hier geen helpdesk, maar een forum waar wordt verwacht dat je zelf eerst iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

alberthakvoort schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:31:
[...]

Dat is geen bug, als je receiver geen WMV support heeft kan hij dat ook niet decoderen, dus moet je hem op analog of pcm zetten.
Klopt, bij RAW stuurt de PCH gewoon de niet-gedecodeerde bitstream naar je receiver en mag die het decoderen voor z'n rekening nemen.

@Alex1982
De netwerk-config van de PCH stelt echt geen drol voor, dus wat is je probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 01-11-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
deepbass909 schreef op maandag 01 november 2010 @ 00:25:
[...]

Klopt, bij RAW stuurt de PCH gewoon de niet-gedecodeerde bitstream naar je receiver en mag die het decoderen voor z'n rekening nemen.

@Alex1982
De netwerk-config van de PCH stelt echt geen drol voor, dus wat is je probleem?
Ik heb van alles en nogwat geprobeerd, maar ik heb geen flauw idee hoe ik vanaf mijn pc mijn harddisk op mijn popcorn kan benaderen en daar dus ook content op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Heb je de NMT app's er al op geinstalleerd? En zo ja, staan dan SMB en/of FTP aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Alex1982 schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:47:
[...]

Ik heb van alles en nogwat geprobeerd, maar ik heb geen flauw idee hoe ik vanaf mijn pc mijn harddisk op mijn popcorn kan benaderen en daar dus ook content op gooien.
En heb je de handleiding gedownload en doorlopen, want daar staat het een beetje erg goed in beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartnK
  • Laatst online: 27-06 13:58
Misschien heb je hier wat aan:

Share maken met de Popcorn Hour

Om een library te kunnen creëren moet op de computer een share gemaakt worden van de Popcorn Hour. Tijdens onderstaand proces gaan we er van uit dat de Popcorn Hour een werkende internet verbinding heeft. Wel is het van belang dat de Popcorn Hour en computer in het zelfde netwerk en IP range zitten. U gaat als volgt te werk:

Open “Deze computer” en kies vervolgens linksonder voor “Netwerk”

Vervolgens kiest u de Popcorn Hour. Gebruikersnaam: nmt, Wachtwoord: 1234

U ziet de map “share”. Selecteer deze en klik rechtermuisknop, kies voor “Netwerkverbinding maken”

Kies bijvoorbeeld voor stationsletter “V” en klik vervolgens “voltooien”

Wanneer de wizard voltooit is heeft u een share gemaakt du u bij “Deze computer” terug kunt vinden. Zo kunt u via “Deze computer” de harde schijf bereiken die in de popcorn hour zit.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vind iedereen trouwens van de nieuwe GUI die er aankomt?
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=39284&page=1

[ Voor 17% gewijzigd door MartnK op 01-11-2010 22:00 . Reden: tekst toegevoegd ]

Op zoek naar een gezellige crew en wil je graag in goed teamverband gamen? Join dan nu Grand Theft Holland op social club! (PS4) http://youtu.be/5coAzmA-yws -------------------------------- http://socialclub.rockstargames.com/crew/grand_theft_holland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik wacht met spanning op de nieuwe GUI. Nog heel even geduld. Ik vrees alleen wel dat ik dan op een sub-optimale instelling moet gaan draaien, namelijk een HD-resolutie (720p) terwijl ik een ouderwetse tv heb... Het gaat op zich wel, alleen wordt de tekst dan erg klein en gaat het beeld trillen...

Aan de andere kant, het wordt ook gewoon hoogtijd voor een HD-tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
deepbass909 schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:33:
Ik wacht met spanning op de nieuwe GUI. Nog heel even geduld. Ik vrees alleen wel dat ik dan op een sub-optimale instelling moet gaan draaien, namelijk een HD-resolutie (720p) terwijl ik een ouderwetse tv heb... Het gaat op zich wel, alleen wordt de tekst dan erg klein en gaat het beeld trillen...

Aan de andere kant, het wordt ook gewoon hoogtijd voor een HD-tv...
Hier ook, qua films gaat YAMJ prima en ben ik helemaal tevreden. Echter laat het muziek gedeelte nog wat te wensen over. Zeker met een grote collectie is alleen op mappen navigeren echt achterhaalt.

En voor de musicjukebox moest ik heel mijn structuur om gaan gooien, daar had ik ook geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

frankyboy707 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:13:
[...]

Je kan zonder problemen de 1TB 2.5" Western Digital harde schijf in een Popcorn Hour C-200 plaatsen (onder de 3.5" harde schijf tray). Inderdaad is een dergelijke harde schijf hoger dan reguliere 2.5" harde schijven, maar in de C-200 is er precies genoeg hoogte beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; ik kom van een htpc en gebruikte daarmee oa asio om audiobestanden bitperfect/native door te sturen naar m'n Arcam receiver. Nu heb ik sinds een tijdje een TViX 6500a en volgens mij kan deze dat niet, het klinkt allemaal minder en bij het afspelen van twee kanaals audio bestanden is het volume verstelbaar op de TViX, wat volgens mij een teken is dat het signaal niet direct doorgestuurd wordt. Klopt het dat de TViX dit niet kan en zo nee zijn er eigenlijk audio EN video mediaspelers die dit wel kunnen (de popcorn c200 misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 12:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als je voor mij zo'n audio bestand hebt wil ik het wel proberen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor twee kanaals audio gebruik ik vrijwel alleen maar wav(e) bestanden, maar indien de c200 het kan zal het ook een kwestie van instellen zijn waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Volgens mij zijn alle geluidsbestanden raw door te geven aan de receiver. Tenminste zo zien mijn instellingen er wel uit. Ikzelf werk overigens met FLAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:54:
Volgens mij zijn alle geluidsbestanden raw door te geven aan de receiver. Tenminste zo zien mijn instellingen er wel uit. Ikzelf werk overigens met FLAC
Dat zou mooi zijn, hoe heet die instelling en blokkeert die bij inschakeling de volumeregeling via de popcorn afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:06:
[...]

Dat zou mooi zijn, hoe heet die instelling en blokkeert die bij inschakeling de volumeregeling via de popcorn afstandbediening?
Gewoon in setup kiezen voor (uit het hoofd, RAW ipv PCM). En euhh nee je kan altijd nog het geluid via de AB van de PCH lager en/of hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Je kan altijd het volume instellen op de C200, ongeacht de bron. Volgens mij neemt de C-200 ook een deel van de decoding voor z'n rekening. Of eigenlijk weet ik dat wel zeker, want mijn receiver kan alleen overweg van S/PDIF, DTS en Dolby Digital als digitale bronnen, maar MP3 en FLAC worden gewoon afgespeeld.
Bitrate, sampling frequentie en aantal kanalen worden bij RAW-doorgifte ongewijzigd doorgegeven.
Het kan zijn dat je TViX aan resampling doet en alles als 24bit 48kHz bijv. doorstuurt. Bij dat proces veranderd het geluid wel degelijk. Ik dacht dat de C200 dat niet doet, maar zeker weten doe ik het niet, want mijn receiver geeft alleen aan dat hij data ontvangt, niet hoeveel bit dat bijv. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b

Wat het precies is met de tivx weet ik niet maar beroerd klinkt die wel (en de deur uit gaat die ook, sowieso een oudere chip). Wanneer het volume aanpasbaar is is dat op de computer een teken dat windows iets met het signaal doet, of dat voor een standalone mediaspeler ook geld weet ik eigenlijk niet. Het hoe dan ook een stukje software dat al dan niet aanwezig is en waarom een squeezebox dat nu wel goed doet/kan en mediaspelers niet is me een raadsel. Ik kan er ook nergens wat over vinden maar er moeten toch meer mensen zijn die dat graag gecombineerd zouden willen zien in 1 apparaat.
Mijn Arcam van 1500 euro geeft trouwens ook maar beperkte informatie dus daar kan ik ook niet veel aan aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Tylen schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:30:
[...]

Gewoon in setup kiezen voor (uit het hoofd, RAW ipv PCM). En euhh nee je kan altijd nog het geluid via de AB van de PCH lager en/of hoger zetten.
Op het moment dat je een (video met een) audio stream afspeelt die uit meerdere kanalen bestaat is het niet mogelijk het volume aan te passen met de afstandsbediening van de Popcorn Hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 10:00
Even een vraag,

Hoe spelen jullie je mp3s af ? Ik weet dat je dmv de play knop 1 mp3 kan starten en dat de rest vd map afgespeeld wordt, maar ik zou toch wat meer mogelijkheden willen hebben

- Snel/makkelijk MP3s in een playlist/queue kunnen zetten die afgespeeld moeten worden.
- Snel/makkelijk Verschillende mappen aan een playlist/queue kunnen toevoegen.
- Op een PC een playlist kunnen maken en diezelfde playlist naar de C200 kunnen afspelen.
- Edit/Aanvulling : De mogelijkheid om 1 map aan te klikken en deze incl subfolders af te laten spelen

Of zie ik een aantal mogelijkheden over het hoofd, hoe doen jullie dit met veel verschillende MP3s en bijbehorende mappen ? Steeds de TV aan en een volgende MP3 aanklikken is in het begin wel leuk, maar ik zou ook gewoon makkelijk en snel een playlist van een paar uur in elkaar willen zetten eigenlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Renkie op 07-11-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
wacht nog even op de nieuwe firmware , deze zal de nieuwe UI bevatten , dan ga je wss gemakkelijker mp3s kunnen afspelen!

It's scheduled for release early this coming week, so the wait will soon be over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:36:
d:)b

Wat het precies is met de tivx weet ik niet maar beroerd klinkt die wel (en de deur uit gaat die ook, sowieso een oudere chip). Wanneer het volume aanpasbaar is is dat op de computer een teken dat windows iets met het signaal doet, of dat voor een standalone mediaspeler ook geld weet ik eigenlijk niet. Het hoe dan ook een stukje software dat al dan niet aanwezig is en waarom een squeezebox dat nu wel goed doet/kan en mediaspelers niet is me een raadsel. Ik kan er ook nergens wat over vinden maar er moeten toch meer mensen zijn die dat graag gecombineerd zouden willen zien in 1 apparaat.
Mijn Arcam van 1500 euro geeft trouwens ook maar beperkte informatie dus daar kan ik ook niet veel aan aflezen.
Ik heb in het begin wel luister tests gedaan tussen mijn Cambridge Audio dvd-speler die optisch aangesloten zit en de C-200 met als bron FLAC. Ik kon geen verschil horen tussen de originele cd en de C-200. In beide gevallen maakte ik gebruik van de DAC van m'n versterker (ook een Cambridge Audio), dus eventuele hoorbare verschillen hadden veroorzaakt moeten worden door het afspeelapparaat.
Renkie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:22:
Even een vraag,

Hoe spelen jullie je mp3s af ? Ik weet dat je dmv de play knop 1 mp3 kan starten en dat de rest vd map afgespeeld wordt, maar ik zou toch wat meer mogelijkheden willen hebben

- Snel/makkelijk MP3s in een playlist/queue kunnen zetten die afgespeeld moeten worden.
- Snel/makkelijk Verschillende mappen aan een playlist/queue kunnen toevoegen.
- Op een PC een playlist kunnen maken en diezelfde playlist naar de C200 kunnen afspelen.
- Edit/Aanvulling : De mogelijkheid om 1 map aan te klikken en deze incl subfolders af te laten spelen

Of zie ik een aantal mogelijkheden over het hoofd, hoe doen jullie dit met veel verschillende MP3s en bijbehorende mappen ? Steeds de TV aan en een volgende MP3 aanklikken is in het begin wel leuk, maar ik zou ook gewoon makkelijk en snel een playlist van een paar uur in elkaar willen zetten eigenlijk.
Met de huidige firmware en GUI is dat nog niet mogelijk. Je kan alleen een map afspelen (door op play te drukken ipv ok) of een m3u-playlist met relatieve paden (belangrijk!!!).
Dus je laatste bullet: Ja dat kan met elk programma dat m3u-playlists kan genereren met relatieve paden, voor de andere punten, helaas nog niet. Hopelijk biedt de nieuwe GUI daar wel mogelijkheden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:00
NoFate schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:02:
wacht nog even op de nieuwe firmware , deze zal de nieuwe UI bevatten , dan ga je wss gemakkelijker mp3s kunnen afspelen!

It's scheduled for release early this coming week, so the wait will soon be over!
Het wachten is over, firmware met nieuwe GUI is via de Popcorn te updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Scorpio_King schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:58:
[...]

Thanks, vanavond meteen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Scorpio_King schreef op woensdag 10 november 2010 @ 09:58:
[...]

Ik zie totaal geen verschil

Ik weet dat ik op het rode knopje moet drukken voor video, maar dan krijg ik een read only error.
Waar gaat dit over?

Volgens mij heb ik eea al door, ik zal alles van mijn NAS op mijn PCH200 moeten zetten?
Daar heb ik dus totaal geen behoefte aan.

[ Voor 15% gewijzigd door maartend op 10-11-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

maartend schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:35:
[...]

Ik weet dat ik op het rode knopje moet drukken voor video, maar dan krijg ik een read only error.
Waar gaat dit over?

Volgens mij heb ik eea al door, ik zal alles van mijn NAS op mijn PCH200 moeten zetten?
Daar heb ik dus totaal geen behoefte aan.
Read Only error lijkt mij duidelijk toch. Misschien moet je de pch schrijf rechten geven op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tylen schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:38:
[...]

Read Only error lijkt mij duidelijk toch. Misschien moet je de pch schrijf rechten geven op je NAS.
Zat ik even later ook aan te denken. Eens kijken hoe dat gaat bij een Synology. moet ik er ws. een apparte account voor aanmaken. Dat kan nog wel.
Iig bedankt.

p.s. ding geeft aan read only file system. Leuk, dat is dus even wat anders als rechten

oops

[ Voor 85% gewijzigd door maartend op 10-11-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:00
Dit lijken me de juiste release notes, vergeet niet ook NMT apps te upgraden!

Release date : 10 November 2010
Firmware version : 02-04-101104-21-POP-408-000

1. Minimum NMT apps 02-04-101104-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed BD ISO slow issue
- Fixed SimpleBD chaptering freeze issue
- Fixed BD ISO playback from NMJ
- Fixed for certain BD no audio output in downmix mode
3. Video and Audio playback
- Modified positioning for external subtitle
- Forced SSA subtitle font size and fixed alpha blending in SSA
- Fixed playback crash with odd-sized length (Bug #5001624)
- Fixed VC1 inside MKV get stuttering issue (Bug #5001664)
- Fixed Auto tvmode unable to change with framerate sync
- Fixed external subtitles not showing when playing AVCHD files
- Fixed volume not sync with setting in DVD playback
- Fixed MKV aspect ratio issue
- Fixed PCM audio passthrough not working
- Fixed MP4 resume from bookmark freeze issue
- Fixed subtitle colour selection screen always default to while/black issue
- Fixed issue where after playback audio from nmj, playback video at browser,
video will be played at background
- Fixed playback protected WMA audio files causing system to reboot
- Improved MKV subtitle
- Fixed MKV resume problem
4. Networked Media JukeBox (NMJ)
- New NMJ UI to complement legacy folder/file based UI
- Triggered by pressing Video, Music, Photo button twice.
First will select the filter, Second press will go into
NMJ UI. Another press will get you back to the legacy UI.
- For more information, check the Help pages under the
Start Menu.
- Fixed NMJ hang when harddisk is full
- Fixed problem with audio file that has "`" in filename
- Remember last accessed filter
- Added Auto Start Menu, you can turn this On/Off
- Added List View
- Added shine effect when highlight in Wall View
- Fixed poster at Category View movie details
- Fixed the scrolling plot summary issue
- Fixed update movie info when invalid ID or failed to connect
- Background/foreground scan HDD full error handling
- Enhanced Help
- Press Time Seek to trigger search popup
- Support casts, directors and artist search from detail page.
- Added video format and resolution info.
- Added watched/unwatched feature for video.
- Support Wallpaper search for video.
- Support Wallpaper/poster searching API.
- Support track number info in album detail page.
- Added rescan feature.
- First time scanning now in NMJ UI.
- Add directory and file info on UI while scanning.
- Fixed corrupted PNG causing scanner to crash issue.
- Fixed issue where some JPEG can caused scanner to crash.
- Enlarge font for the title at the bottom of the Wall View.
- Fixed recently watched refresh issues
- Fixed shine effect on the active selection causing ripple effect to surrounding posters.
- Fixed pause, resume scan issues
- Fixed database corruption issue when shutdown during scanning
- Fixed unknown album handling
- Fixed watch icon update after playback
- Fixed search cast at category view
- Fixed special character issue for music
- Fixed issue at edit cover art
- Fixed Blue key cannot go to Apps Market in NMJ
- Fixed passcode submit value issue
- Added Run time for List View
- Fixed certain AVI files getting incorrect metadata from IMDB
- Added TV-G/TV-Y7/TV-14/TV-PG at parental menu page
- Fixed Hebrew text direction issue
- Fixed exit NMJ get "request cannot be process" page
- Fixed cannot re-enter NMJ immediately after quiting
- Support fanart
- Fixed Samba on Windows XP/Vista cannot create video category problem
5. System/Network
- Fixed short blackout during second boot up screen
- Fixed bootup stuck at second boot up screen issue
6. Apps Market
- Fixed Apps Market color key sometimes lead to error page
- Apps Market with new theme
- Apps Market multilanguage support (chinese, dutch, french, german, hebrew, polish, spanish, swedish)
- Fixed shoutcast cannot playback issue
- Added support for home/setup key
- Further Shoutcase fixes
- take long time to start time
- audio candy and marquee window shown up
- switch channel and it doesnt start play that channel
- Added handling for fresh app partition
7. Known issues
- Apps Market may become inaccessible after long playback,
requiring a reboot. However, installed apps will still work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Woei, vanavond maar eens aan de slag hiermee! Hopelijk heb ik dan wel een goede muziek jukebox (waarvoor ik hem primair ook had gekocht tenslotte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Hopelijk ook het probleem opgelost dat bij de huidige firmware is geïntroduceerd dat ik 9 van de 10 keer geen signaal over de Denon receiver ontvang (slechte HDMI handshake).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Laatst online: 01-03-2024
maartend schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:35:
[...]

Waar gaat dit over?
While browsing the content of any writable source such as HDD, Samba or NFS Share, press corresponding colored button to enter Jukebox mode.

Je gaat vanuit het hoofdscherm eerst naar bv de HDD zodat je de mappen ziet. Dan druk je op de rode knop.

UItleg en nadere info over de jubox:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=45971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dinky01 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:50:
[...]

While browsing the content of any writable source such as HDD, Samba or NFS Share, press corresponding colored button to enter Jukebox mode.

Je gaat vanuit het hoofdscherm eerst naar bv de HDD zodat je de mappen ziet. Dan druk je op de rode knop.

UItleg en nadere info over de jubox:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=45971
Had ik gedaan, daar zit het niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

maartend schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:09:
[...]

Had ik gedaan, daar zit het niet in.
Dan doe je toch echt iets verkeerd, want dat is wel de manier waarop het moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Laatst online: 01-03-2024
Met deze firmware krijg ik de Usenet Client niet meer gestart. Blijft op starten staan in het menu en krijg via de webinterface de volgende melding:

ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.

Possible reasons include:

NZBGet-Server is not running (start);
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (146)

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm. Jammer dan, ik ga de PCH echt geen schrijfrechten op de nas geven. Lekker handig voor kids en vrouw. Kom je thuis, hele nas leeg omdat iemand iets verkeerd heeft gedaan :P
Had liever gezien dat je jukebox index lokaal op een USB stick of interne hdd werd opgebouwd :(

YAMJ is staying :)
Die loopt iedere 4 uur alles na, dus geen omkijken naar. Gebruik sowieso veel de normale GUI, ook al heb ik alles geïndexeerd. Veel sneller en vaak makkelijker met browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Zo net de nieuwe firmware geinstalleerd maar ik zie al wel dat het scannen erg lang gaat duren. Is inmiddels al een uurtje of 2,5 aan de gang en nog niet echt ver. Ik laat hem vannacht maar lekker aanstaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MrFl0ppY schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:06:
Zo net de nieuwe firmware geinstalleerd maar ik zie al wel dat het scannen erg lang gaat duren. Is inmiddels al een uurtje of 2,5 aan de gang en nog niet echt ver. Ik laat hem vannacht maar lekker aanstaan denk ik.
Hoeveel films heb jij er dan op staan? Ik heb iets van dertig films totaal en het scannen duurde iets van vijf minuten (ook te lang wat mij betreft). Als het ding toch alleen maar kijkt naar de namen van de bestanden zelf, moet dat toch echt wel veel sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Laatst online: 22-08 12:03
Ook hier de nieuwe firmware geinstalleerd en NMJ is druk bezig met indexeren. Doordat ik echter van source wisselde om tijdens de NMJ-indexering een serie te kijken en daarna nog wat rond te surfen door m'n Popcorn, kom ik nou echter niet meer terecht bij het indexeringsscherm.

Wel heb ik gemerkt dat je hem gewoon uit (standby) kan zetten. Het indexeren loopt dan gewoon door. Het is een beetje te volgen via netwerk, waar ik de map '\\IPadres\share\nmj_database\media\video\poster' in de gaten kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
hier is hij al 5 uur aan het indexeren ...
Ik heb heel veel mapjes met wmv in , daar doet die echt heeeeel lang over , ongeveer een 3 min per klein wmv filetje...

de mp3 en dvd folder ging veeeeel sneller

dus hier ook een nachtje laten opstaan
Pagina: 1 ... 26 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.