Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

rally

Deyterra Consultancy

Persoonlijk zou ik voor de A200 gaan.
Ik heb namelijk geen HD er in zitten (stream alles) en de blu-ray speler heb ik nog nooit gebruikt.

Grootste voordeel: Hij staat mooi tussen de andere appatuur dankzij zjin afmetingen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou weer voor de pch200 gaan. Top apparaat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Imhotep schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:02:

Maar een vraagje aan alle PCH C-200 gebruikers:
Als je nu op dit moment een nieuwe mediaplayer zou moeten aanschaffen, zou je dan opnieuw voor de C-200 kiezen of zou je uitwijken naar een andere?
Ik ben er echt 100% tevreden mee. Nooit last gehad van bugs of bestanden die niet afspelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik ben een WD TV HD bezitter en heb zelf besloten voor een PCH C-200 te gaan. Zeker met de laatste firmware zijn veel problemen opgelost en is het volgens mij de beste speler op de markt, met de meest uitgebreide codecs en de meeste opties. Ook niet onbelangrijk zijn de ondersteuning dmv. constante ontwikkeling van de firmware en de community (natuurlijk hier ook... :9).

Waarom dan niet voor de A-200? ik heb het e.e.a. gelezen over problemen met lawaaierige fans en heet wordende behuizing. Daar kan je wel een goede metale behuizing voor kopen, maar dan is het prijsverschil erg klein. De behuizing van de C-200 vind ik best wel mooi en het schermpje is ook leuk, ondanks slecht te lezen. De overige verschillen zijn klein.

Ik wou nu dat ik 'm al eerder had gekocht, want hij is de laatste maanden weer een stuk in prijs gestegen... Stomme dollar! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik ben er inmiddels ook erg tevreden over. Gebruik momenteel mijn linux server als file server en dat gaat uitstekend. Speelt alles vlot en zonder haperen af. Ik zou deze voor de woonkamer dus zo weer kopen.

Ik zoek alleen nog iets vergelijkbaars voor in de slaapkamer. Alleen hoef ik daar geen hd of blueray inbouw mogelijkheden. Maar volgens mij is er weinig wat echt vergelijkbaar is. Wellicht de Pop Box, maar die is niet in Europa te koop. Heeft er iemand anders een voordeliger alternatief voor slaapkamer gebruik? (A-200 o.i.d. valt af, aangezien ik het wel fan-loos wil houden, juist in de slaapkamer).

Over al die op Realtek gebaseerde dingen hoor ik nog veel problemen en haperingen met afspelen over netwerk. En de WD Live kan nog niet eens een DVD menu afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 17:16

Imhotep

The Dark Side

Dat zijn reacties waar ik toch best blij van word :)
BlueRay disc heb ik momenteel nog niet, dus is ook niet echt noodzakelijk dat het er nu gelijk in zit, maar ik hou wel van de mogelijkheid dat het over een jaar zelf in te bouwen is.

Ook heb ik hier een fileserver staan waar eigenlijk alles op staat wat we hier in huis hebben, dus vandaar dat een mediaplayer met netwerktoegang een uitkomst is.
Nu heb ik nog een mediaplayer met enkel een HDD, dus van te voren alles omzetten via USB :X

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mijn reactie dat ik de A200 zou kiezen is omdat deze goedkoper is met dezelfde functionaliteit.

Verder ben ik uitermate tevreden over de C-200. Eigenlijk nooit last gehad van storende bugs (soms het apparaat herstarten en dat soort dingen) maar sinds de laaste firmware update loopt hij als een zonnetje.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet dat er mensen zijn die het apparaat als verschrikkelijk bestempelen. Ik kan gewoon niet bedenken wat ze dan precies met het apparaat doen dat het niet (goed) werkt.

Dus: Wat mij betreft C-200 Two Thumbs Up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Hier werkt alles ook prima!
Qua apps heb ik, naast de standaard nmt apps, alleen de nieuwste transmission en torrentwatch-x erbij geinstalleerd.
Torrentwatch leest een rss feed en al mn series staan elke keer weer netjes voor me klaar.
Het afspelen doet hij verder prima :)
Als alternatief zou ik alleen naar de HD Dune BD kijken, de rest lijkt me niet in de buurt te komen van de popcorn?

Verwijderd

Helaas moet ik toch even reageren.
Ik vind het jammer om te moeten zeggen maar ik ben niet helemaal tevreden over de PCH C-200.
Bij mij functioneert niet alles helemaal goed.
Bij mij zijn er dus problemen tussen de PCH C-200 en mijn receiver.
Hierdoor kan ik dus geen normale dvd's afspelen.
Dat heeft te maken met het feit dat ik de video output heb vast moeten zetten op 1080p 24.
Wanneer ik mijn video namelijk op 1080p 50 / 60 zet dan gaat het beeld raar doen (flickeren).
Heb hier al van alles aangedaan maar zonder resultaat.
Op het forum van networked media tank ben ik niet de enige die problemen heb met het beeld op 1080p 50 / 60.
Echter zijn er nog geen concrete oplossingen.
Ik heb zelf ook al van alles geprobeerd om het probleem op te lossen.
Nieuwe HDMI 1.4 kabels gekocht heb nu in totaal 6 hdmi kabels.

Ik ben al bekend met popcorn hour sinds de A-100 en ergens heb ik ook wel goede hoop dat dit probleem ook nog getackeld gaat worden.

Als iemand nog tips heeft aangaande mijn probleem dan zijn die zeer welkom!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Op hdsupplies.nl ben ik van plan om vandaag deze mediaplayer te bestellen, maar ik vroeg me af welke harde schijf ik het beste erin kan laten zetten. En als ik de mediaplayer beneden aansluit op mijn router via utp kabel, gaat het overzetten op de harde schijf een beetje snel? Stel voor hoelang doet hij erover om een 1 gb mkv bestandje erop te zetten. Of kan je dan beter zo'n hard drive dock erbij kopen?

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Via het netwerk haalde ik maximaal 12-14MB/s. Dus als je er een 1TB HD in gaat zetten dan "kan het wel even duren".

Persoonlijk zou ik hem dan toch liever rechstreeks aan de computer hangen. Afhankelijk van de schijfindeling zul je waarschijnlijk nog wel even een Linux driver op je PC moeten installeren (mits je Windows draait natuurlijk ;) )

• winwiz
  • Laatst online: 11:18
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:00:
Helaas moet ik toch even reageren.
Ik vind het jammer om te moeten zeggen maar ik ben niet helemaal tevreden over de PCH C-200.
Bij mij functioneert niet alles helemaal goed.
Bij mij zijn er dus problemen tussen de PCH C-200 en mijn receiver.
Hierdoor kan ik dus geen normale dvd's afspelen.
Dat heeft te maken met het feit dat ik de video output heb vast moeten zetten op 1080p 24.
Wanneer ik mijn video namelijk op 1080p 50 / 60 zet dan gaat het beeld raar doen (flickeren).
Heb hier al van alles aangedaan maar zonder resultaat.
Op het forum van networked media tank ben ik niet de enige die problemen heb met het beeld op 1080p 50 / 60.
Echter zijn er nog geen concrete oplossingen.
Ik heb zelf ook al van alles geprobeerd om het probleem op te lossen.
Nieuwe HDMI 1.4 kabels gekocht heb nu in totaal 6 hdmi kabels.

Ik ben al bekend met popcorn hour sinds de A-100 en ergens heb ik ook wel goede hoop dat dit probleem ook nog getackeld gaat worden.

Als iemand nog tips heeft aangaande mijn probleem dan zijn die zeer welkom!
Misschien heeft juist de TV een firmware update nodig?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Imhotep schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:02:
[...]

Maar een vraagje aan alle PCH C-200 gebruikers:
Als je nu op dit moment een nieuwe mediaplayer zou moeten aanschaffen, zou je dan opnieuw voor de C-200 kiezen of zou je uitwijken naar een andere?
Ja en nee. De doorslag voor de C-200 was voor mij het scherm, alleen blijkt die in de praktijk bijzonder tegen te vallen qua functionaliteit... Ik heb in het verleden een HTPC gebouwd op basis van een AMD K6-2 B) en Creative DXR3-kaart voor dvd-weergave waar ik een 4x20 karakter-lcd scherm in had zitten. Vanuit linux werd deze aangestuurd en kon ik het hele apparaat bedienen via dat kleine, en beperkte schermpje. Ook had ik bij het afspelen van muziek meer relevante info op het scherm, dan de C-200 mij kan bieden.
Op dat vlak stelt hij mij dus erg teleur, en ik zou heel graag de mogelijkheid willen hebben om het schermpje te kunnen herprogrameren, want het is groot genoeg voor het weergeven van relevante info.

Dat was voor mij de grootste nee, verder weet ik niet hoe de C-200 zich nu verhoud tot bijv. de HDI Dune, dus of het de beste speler is, weet ik niet. Dus dat is een misschien.

En dan de ja, zonder twijfel de flexibiliteit van de speler. Hij slikt bijna alles wat ik hem voer. Daarnaast misbruik ik hem als NAS en torrent-client, wat beiden bijzonder goed gaat. Z'n beeldkwaliteit over de analoge uitgangen is perfect (ik ben volgens mij de enige hier die hem aan een 55cm crt heeft hangen B) ). En ondersteuning voor FLAC is ook wel erg prettig, zeker in combinatie met een digitale doorgifte naar een goede versterker en speakers.
Verder vind ik het persoonlijk erg positief dat de behuizing 43cm is, en daarmee goed in een set-up past met een losse receiver, dvd-speler en harddisk-recorder. Al die non-standaard behuizingen vind ik persoonlijk maar irritant.

Bluray's speel ik er niet mee af (heeft ook weinig zin als je geen HD-tv hebt), maar ik verwacht ook niet dat ik dat ooit ga doen. Net zoals ik voor DVD's een losse speler heb staan uit de duurdere prijsklasse (duurder dan de C-200 :X ), zal er waarschijnlijk ook een losse Bluray komen als het zo ver is. Losse spelers zijn in mijn beleving namelijk nog altijd beter dan een speler als de C-200 ooit kan zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 16:14
Ik heb hier toevallig nog een fan liggen die ik de c200 wil plaatsen maar kun je hem beter naar buiten laten blazen of naar binnen?

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Net even naar de MM geweest in Rotterdam Centrum. Zie ik de C-200 liggen. *O*

Prijs € 379,-. -O-

Gelukkig wilden ze de prijs matchen van Informatique en dan kan ik 'm meenemen voor € 329,-... *O*

Aardige prijs en goedkoper wordt moeilijk... dus woon je in ZH, wil je een C-200, loop dan ff binnen en verwijs naar Informatique... er lagen er nog 2!

A-200 was € 229,-

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 22-09-2010 14:32 ]

• Crusader
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

maikelbeerkens schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:33:
Ik heb hier toevallig nog een fan liggen die ik de c200 wil plaatsen maar kun je hem beter naar buiten laten blazen of naar binnen?
Naar buiten.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• maikelbeerkens
Jobbie schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:31:
Net even naar de MM geweest in Rotterdam Centrum. Zie ik de C-200 liggen. *O*

Prijs € 379,-. -O-

Gelukkig wilden ze de prijs matchen van Informatique en dan kan ik 'm meenemen voor € 329,-... *O*

Aardige prijs en goedkoper wordt moeilijk... dus woon je in ZH, wil je een C-200, loop dan ff binnen en verwijs naar Informatique... er lagen er nog 2!

A-200 was € 229,-
Of je moet af en toe op alternate kijken! en daar opeens een prijs ziet staan van €150,- *O* waarvoor ik de C200 heb gekocht *O*

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

maikelbeerkens schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:58:
[...]

Of je moet af en toe op alternate kijken! en daar opeens een prijs ziet staan van €150,- *O* waarvoor ik de C200 heb gekocht *O*
say what? foutj zeker?

• maikelbeerkens
Foutje van Alternate! ik dacht in eerst dat ik hem niet zou krijgen omdat ik geen orderbevestiging heb ontvangen maar 1 dag daarna kreeg ik een mail dat ie verzonden was!:) dus nou heb ik een Popcorn hour C200 + 1.5Tb voor €210,- :) *O*

Verwijderd

winwiz schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:46:
[...]

Misschien heeft juist de TV een firmware update nodig?
Ik heb een Sony KDL-46W4000, helaas is daar geen update voor beschikbaar.
Verder heb ik inmiddels een Sony PS3 Slim gekocht.
Via de PS3 kan ik probleemloos blu-ray / dvd afspelen.

Het gaat dus echt ergens mis tussen de communicatie tussen de PCH C-200 en de Samsung HW-C770S.
Tevens geeft de PCH A-100 die ik dus ook heb ook geen enkel probleem met afspelen van wat dan ook.

Als ik vervolgens de PCH C-200 direct op de tv aansluit zijn er ook helemaal geen problemen en kan ik alles probleemloos afspelen blu-ray / dvd / mp3 whatever.

Er gaat dus gewoon iets mis tussen de PCH C-200 en de Samsung HW-C770S.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Nieuwe firmware voor je Samsung? en anders verkopen en een versterker van een beter ander merk aanschaffen. ;)

• KarlMarX
Een ander groot voordeel van de PCH vind ik wel de RF afstandsbediening. Eindelijk eentje die gewoon werkt. Niet 10x drukken, niet goed hoeven te richten. Hij werkt echt perfect. Vooral ook handig met/voor kleine kinderen.
En je kan de PCH eventueel uit het zicht/in een gesloten kastje zetten.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

KarlMarX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:52:
Een ander groot voordeel van de PCH vind ik wel de RF afstandsbediening. Eindelijk eentje die gewoon werkt. Niet 10x drukken, niet goed hoeven te richten. Hij werkt echt perfect. Vooral ook handig met/voor kleine kinderen.
En je kan de PCH eventueel uit het zicht/in een gesloten kastje zetten.
Maar weer minder prettig als je gebruik maakt van een universele afstandsbediening...

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Crusader schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:20:Maar weer minder prettig als je gebruik maakt van een universele afstandsbediening...
Is waar , maar voor EUR 12,95 (IR ontvanger) kun je niet tobben toch? Ik heb dat ding nu een paar weken in huis, werkt goed. Alhoewel het bedienen met de alles-in-een ab (Harmony One) me niet echt meevalt.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• KarlMarX
Ik kan me niet voorstellen dat ik liever een IR afstandbediening heb... zeker niet eentje voor 100+ euro... :X

• michael86
Is het mogelijk om met deze mediaplayer gemakkelijk zoiets te krijgen: Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/334kniv.jpg En is het beter om een externe hd aan te schaffen in plaats van een interne?

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Fixed

[ Voor 116% gewijzigd door FabiandJ op 23-09-2010 15:08 ]

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

michael86 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:28:
Is het mogelijk om met deze mediaplayer gemakkelijk zoiets te krijgen: [afbeelding] En is het beter om een externe hd aan te schaffen in plaats van een interne?
Dit is mogelijk, wel moet er met een apart programma op de pc gewerkt worden, deze scanned al je films en verzameld informatie daarvoor om er vervolgens een webpagina van te maken die je op je interne / usb hd zet.

zie Yamj bijvoorbeeld voor de skins. (er zijn meer varianten dan alleen yamj, maar ik gebruik dus yamj)

Binnenkort moet er ook eens een update komen voor een interne movie jukebox UI maar dat heb ik niet helemaal gevolgd (wat ik gezien had beviel me toen niet)

Of een interne of usb hd beter is weet ik niet, ik heb gewoon een interne hd er aan de voorkant ingedrukt en geen problemen daarmee.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Vanmiddag C-200 gehaald. En morgen gaat hij weer terug, want de afstandsbediening doet het niet. :'(

Apparaat aangesloten en geprobeerd remote te pairen, maar hij wil gewoon niet. Ik heb het tig keer geprobeerd en bij elkaar heb ik drie keer een actie voor elkaar gekregen. Elke keer na een nieuwe koppeling.
Hij is volledig kaal aangesloten en de ab doet niets.
Nieuwe batterijen haalt ook niets uit.

Dus morgen ga ik m omruilen en dan hoop ik dat het een hardware fout was.

Vraag: is de remote echt zo gevoelig voor niet volle batterijen?

• Gremen
Ik had dat ook. Mijn RF remote doet het ook niet (of iig heel slecht)
Moet echt zes keer klikken, voordat hij reageerd. Verder geen werk van gemaakt, bestuur de popcorn namelijk met een harmony one.
Wat verder ook raar is, is dat de RF niet werkt als je IR aansluit....

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Antenne op de C200 is toch wel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Yep. Het enige wat ik niet heb gedaan is een nieuwe firmware erop gezet.

De RF remote lijkt me erg makkelijk, dus ik wil er graag 1 die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Gremen schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:57:
Ik had dat ook. Mijn RF remote doet het ook niet (of iig heel slecht)
Moet echt zes keer klikken, voordat hij reageerd. Verder geen werk van gemaakt, bestuur de popcorn namelijk met een harmony one.
Ik verwachtte veel van de Harmony One icm de C200. Maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Het touchscreen leek me geweldig, maar is juist erg onhandig. Ook het aan/uitzetten met 1 knop van de TV, C200 en versterker werkt bijna nooit lekker. Staat er nl. 1 apparaat al aan, dan schakelt hij die uit want alles is 'Power toggle'. Mist 1 apparaat het power commando, dan moet je behoorlijk rommelen om dat weer op te lossen. Al helemaal niet uit te leggen aan iemand die een avondje komt oppassen.
Ik ga weer terug naar de fijne RF ab van Popcorn _/-\o_
Wat verder ook raar is, is dat de RF niet werkt als je IR aansluit....
Dat verbaasde mij ook en irriteert me des te meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
Joepla schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:51:
[...]

Ik verwachtte veel van de Harmony One icm de C200. Maar ik kan er gewoon niet aan wennen. Het touchscreen leek me geweldig, maar is juist erg onhandig. Ook het aan/uitzetten met 1 knop van de TV, C200 en versterker werkt bijna nooit lekker. Staat er nl. 1 apparaat al aan, dan schakelt hij die uit want alles is 'Power toggle'. Mist 1 apparaat het power commando, dan moet je behoorlijk rommelen om dat weer op te lossen. Al helemaal niet uit te leggen aan iemand die een avondje komt oppassen.

[...]
Dat verbaasde mij ook en irriteert me des te meer :(
Hier heb ik geen last van. touchscreen gebruik ik alleen voor activiteiten, de rest zit gewoon onder de knoppen.

Hoezo zou hij dat ene apparaat uitschakelen als dat al aanstaat?
Als bijv je tv al aan staat door activiteit 'tv kijken' en je hebt een activiteit 'popcorn', waarvoor je receiver en popcorn ook aan moet, dan stuurt de harmony one alleen een 'aan' naar de popcorn en receiver, omdat hij weet dat de tv al aanstaat. Werk je wel goed met activiteiten?
Ja missen van een commando is altijd wel lastig, maar gelukkig lost de 'help' knop 95% van de gevallen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wazig probleempje hier.
Normaal heb ik geluid via receiver lopen. Nu mijn Harmony kapot is, is me dat teveel werk, dus geluid via hdmi naar Philips 47PFL9703. Werkt natuurlijk goed (uiteraard optie in setup aanzetten). Ga ik op vakantie, kom terug, wel beeld, geen geluid. PCH al gereboot, tv van spanning gehad, audio over hdmi staat aan. Herkent iemand dit issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lynxie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Ik zit erover te denken om deze NMT aan te gaan schaffen, maar hoe groot is de kans dat Syabas Technology binnenkort uitkomt met een updated versie van de PCH C-200 lijn? De hardware is immers alweer een jaar op de markt. Aan de andere kant, het is niet door Apple gemaakt... ;)

Everybody's free to wear sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Joepla schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:51:
[...]

... Staat er nl. 1 apparaat al aan, dan schakelt hij die uit want alles is 'Power toggle'. Mist 1 apparaat het power commando, dan moet je behoorlijk rommelen om dat weer op te lossen. Al helemaal niet uit te leggen aan iemand die een avondje komt oppassen.
Hatsekidee, bullseye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Joepla schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:51:
[...]
[...]
Ik had dit ook.
Ik heb een activiteit "Popcorn gebruiken" aangemaakt, zodat de overige toestellen worden uitgeschakeld en ik de Harmony nog kan gebruiken voor volume van mijn receiver terwijl de RF van de PCH al de rest doet.
De TV laat de H.One correct aan staan.
Overigens vind ik de RF het enige wat echt zijn meerprijs waard is aan de C-200 tov van de 100-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:27:
Vanmiddag C-200 gehaald. En morgen gaat hij weer terug, want de afstandsbediening doet het niet. :'(

Apparaat aangesloten en geprobeerd remote te pairen, maar hij wil gewoon niet. Ik heb het tig keer geprobeerd en bij elkaar heb ik drie keer een actie voor elkaar gekregen. Elke keer na een nieuwe koppeling.
Hij is volledig kaal aangesloten en de ab doet niets.
Nieuwe batterijen haalt ook niets uit.

Dus morgen ga ik m omruilen en dan hoop ik dat het een hardware fout was.

Vraag: is de remote echt zo gevoelig voor niet volle batterijen?
Heb je het antennetje van de RF aan de achterkant van de PCH C-200 vast gedraaid?
Bij mij zat dit los, na het aandraaien werkte de afstandsbediening als een tierelier.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Dat was het probleem helaas ook niet. Inmiddels heb ik hier m'n derde (!) staan en deze werkt perfect. Heb de eerste omgeruild voor een nieuwe. Helaas bleek deze belachelijk genoeg gebruikt en ontbrak de electra kabel.
Gezocht en Rotterdam Bijerlaan (ofzo) had er nog vijf op voorraad en daar maar naartoegegaan. Na wat geklooi kreeg ik er 1 mee uit het magazijn. Ze lagen nog niet eens in de winkel! En hij is zelfs 30 euro goedkoper (299).

Geen problemen met de ab en hij werkt tot nog toe perfect.
Ik heb meteen de fw geupdate en ga morgen wel ff kijken naar de apps.

Ik vind het een heel mooi apparaat. De UI werkt erg goed en bijvoorbeeld de opties van de subtitles tijdens het afspelen vind ik helemaal te gek!
Moet nog veel lezen en uitzoeken, maar ben er nu al helemaal blij mee.

Klein vraagje: Youtube is een app geworden toch? Hoe installeer ik die? Kan dat via de PCH?

• NoVaRaGnA
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 13:27
de c200 is een brak ding.
Ik heb 6TB aan films, en een heleboel doen het niet.
Slechte support, en brakke firmware.

• winwiz
NoVaRaGnA schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 00:54:
Ik heb meer dan 8 Tb aan films en series, ze doen het allemaal. (Avi, mpg, mkv, bd-iso, dvd-iso, dvd-video_ts, avchd, ts, m2ts, volgens mij ben ik nog iets vergeten)
Ik ondervind geen enkel probleem

Volgens mij heb je iets niet goed voor elkaar.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb 4 TB aan beeld- en geluidsmateriaal en alles werkt. Behalve met de laatste firmware dat ik af en toe geen beeld heb, maar daarvoor heb ik een workaround gevonden (eerst versterker aan, dan pas de PCH).

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here... 3TB aan beel materiaal en ik moet het eerste bestand nog tegenkomen dat niet werkt (ja... 1x een Blu-ray rip die beveiligd bleek te zijn)

• KarlMarX
Ik had gisteren wat haperingen bij de Blue-ray rip van Avatar, maar na het netwerk op 10/100 i.p.v. auto te hebben gezet en te hebben reboot werkte het perfect...

Ik denk dat de juiste instellingen dus wel erg kunnen helpen...

• Joepla

Joepla

Gremen schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:13:
[...]Hoezo zou hij dat ene apparaat uitschakelen als dat al aanstaat?
Omdat hij niet het commando 'Power ON' stuurt. maar 'Power toggle'. Dus: stond hij uit, dan gaat 'ie aan. Stond 'ie aan dat gaat hij uit. Geen probleem voor een afstandbediening voor dat specifieke apparaat, maar als je de hele boel in 1x aan of uit wilt zetten gaat dat dus regelmatig verkeerd. Je komt er wel uit, maar echt handig vind ik het niet.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik wat beginners tips vind over de C-200... Zoals, hoe waar of wat je allemaal moet installeren enzo.

De informatie beschikbaar op de Wiki en het forum zijn nog te vergevorderd voor mij. Ik probeer op dit moment nog te onderzoeken wat de must have apps zijn en wat de instellingen allemaal doen...

Dus ik zoek wat hulp en alle hulp is welkom!

Edit: Manual gevonden! Al heel handig! B)

[ Voor 5% gewijzigd door SqueakyClean op 25-09-2010 16:15 ]

Verwijderd

Jobbie schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:11:
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik wat beginners tips vind over de C-200... Zoals, hoe waar of wat je allemaal moet installeren enzo.
De informatie beschikbaar op de Wiki en het forum zijn nog te vergevorderd voor mij. Ik probeer op dit moment nog te onderzoeken wat de must have apps zijn en wat de instellingen allemaal doen...
Dus ik zoek wat hulp en alle hulp is welkom!
Edit: Manual gevonden! Al heel handig! B)
Ik heb wel wat ervaring, eerst met de A-100 en nu met de C-200.
Als je er geen schijf inbouwt heb je niet echt bijkomende applicaties nodig.
Ik heb er voor het gemak van mijn vrouw een 2,5" harde schijf ingebouwd en dan heb ik via het set-up menu de "interne" applicaties online laten installeren. Daarvan heb ik de samba-server aangezet om toegang vanaf mijn windows-PC te hebben.
Als je geen ingebouwde schijf heb en je wilt BR-ISO bestanden afspelen, dan heeft de C-200 een drietal bestanden nodig, die je bijvoorbeeld op een USB-stick kunt aanleveren, die stick kun je binnenin de C-200 aansluiten. Meer daarover indien je daar behoefte aan hebt.
Ik gebruik de C-200 hoofdzakelijk met een NAS (Synology 207+) . Mijn bestanden staan op de NAS en vandaar stream ik films en muziek naar de C-200 met behulp van de NFS-server van de NAS. Dit vind ik ideaal. Zo moet ik de C-200 niet belasten met zaken als downloaden van het internet (usenet e.d.).
In tegenstelling tot sommige gelukkige C-200 gebruikers op dit forum, moet je helemaal niet denken als er iets misloopt met beeld of klank dat dit noodzakelijkerwijze aan u ligt. Er is nog altijd heel wat mis met de C-200. Ik denk zelfs dat dit toestel nooit de hoge verwachtingen zal kunnen inlossen.

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Ik ben van plan om er een echte NMT van te maken, dus er komt een 3,5" HD in.
Op dit moment heb ik in de USB-poort aan de binnenkant een 4Gb stick geplaatst voor de eventuele apps. Apps als NZBget en YouTube komen er zeker, zodat ik de PCH alles kan laten doen waarvoor ik eerst een pc nodig had.
Ik heb wel de firmware geupdate maar nog geen apps geinstalleerd omdat ik daar nog geen tutorial voor heb gevonden. Want een torrent app heb ik bijvoorbeeld niet nodig. De FTP en samba apps zal ik er wel neerzetten, omdat ik die waarschijnlijk wel nodig ga hebben.

Van samba en NSF-shares heb ik nog weinig kaas gegeten, maar ik weet ze iig te benoemen.

Op den duur zal ik ook wel een NAS gaan neerzetten, maar momenteel heb ik er geen nodig. Buiten dat vind ik ze vrij prijzig.

Al met al ben ik erg blij met m'n PCH want hij doet het erg goed. Op dit moment is de learning curve helaas wel erg groot, maar gelukkig heb ik het internet! :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

Dan doe je toch ergens iets gruwelijk verkeerd. Ik heb op mijn C200 al tig films gekeken in allerlei formaten en ben geen enkel probleem tegengekomen met het afspelen.

Wat de laatste tijd wel de kop opsteekt in sommige rips van releasegroepen is dat er bij het muxen 'iets' fout is gegaan waardoor veel mediaplayers, waaronder ook de C200, geen beeld geven. Maar dat zijn fouten in het brondbestand, niet in de player zelf.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Interessant... ik heb nu een probleem wat ik nog niet eerder heb gehad.

Ik kan niet naar het menu voor de NMT installatie. Ik kan wel naar setup en dan als ik op [OK] druk of op de Afstandsbediening naar rechts, dan springt hij niet naar dat menu.

Uiteraard heb ik al op het NMT forum gekeken, maar daar staat over een dergelijk probleem (en is ook niet te vinden via Google).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
Ik heb veel series op mijn pc staan. De mkv bestandjes van 1 gb zijn dat. Gaat dat zonder probleem met streamen? Dus zonder haperingen, of moet ik ze dan eerst op de interne schijf van de C-200 zetten? En welke schijf is beter: Western Digital Scorpio Blue of Samsung EcoGreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
michael86 schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:24:
Ik heb veel series op mijn pc staan. De mkv bestandjes van 1 gb zijn dat. Gaat dat zonder probleem met streamen? Dus zonder haperingen, of moet ik ze dan eerst op de interne schijf van de C-200 zetten? En welke schijf is beter: Western Digital Scorpio Blue of Samsung EcoGreen?
Bij een normaal functionerend netwerk is een Blu-ray al geen probleem, laat staat een serie-aflevering met een veel lagere bitrate. Dus nee, je hoeft niet eerst te kopieeren.
En wat HD's betreft is het denk ik vooral de vraag of jij nog denkt een BD-rom in te gaan bouwen. Dan moet je aan de 2.5" schijf, anders is een 3.5" veel goedkoper per GB en ik denk dat de genoemde schijven elkaar qua geluid niet zo veel ontlopen zullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op zondag 26 september 2010 @ 08:39:
Interessant... ik heb nu een probleem wat ik nog niet eerder heb gehad.
Ik kan niet naar het menu voor de NMT installatie. Ik kan wel naar setup en dan als ik op [OK] druk of op de Afstandsbediening naar rechts, dan springt hij niet naar dat menu.
Uiteraard heb ik al op het NMT forum gekeken, maar daar staat over een dergelijk probleem (en is ook niet te vinden via Google).
Is je hdd nog wel goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 23:14
winwiz schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:33:
[...]

Ik heb meer dan 8 Tb aan films en series, ze doen het allemaal. (Avi, mpg, mkv, bd-iso, dvd-iso, dvd-video_ts, avchd, ts, m2ts, volgens mij ben ik nog iets vergeten)

Same here, ook met een A110 nb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:14:
[...]

Is je hdd nog wel goed aangesloten?
Ik heb een USB stick (16GB) op de internet USB poort aangesloten en geen HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:33:
[...]

Rally schreef:
Same here, ook met een A110 nb.

Ook ik heb nog steeds problemen met de C-200
bij het afspelen (streamen) van sommige video-bestanden
en neen... het ligt niet aan mij
en neen.. ik ben zeker geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
Hey ik heb een vraag zaterdag avond hele avond film gekeken met de C200 werkt perfect!
nu wil ik zondag morgen dat ding aanzetten werkt de afstandbediening niet meer met de C200, als ik op de afstandbediening druk gaan de lampjes van de remote wel branden maar doet niks?

weet iemand hoe dit kan? en misschien hopelijk een oplossing?

mvg maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

maikelbeerkens schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:23:
Hey ik heb een vraag zaterdag avond hele avond film gekeken met de C200 werkt perfect!
nu wil ik zondag morgen dat ding aanzetten werkt de afstandbediening niet meer met de C200, als ik op de afstandbediening druk gaan de lampjes van de remote wel branden maar doet niks?

mvg maikel
De C-200 al van de stroom gehaald en het daarna weer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
maikelbeerkens schreef op maandag 27 september 2010 @ 09:23:

mvg maikel
Mijn gok...
DVD/ISO gekeken, film afgelopen, (soft)power off gedaan (dus naar standby), zonder eerst naar het menu van de PCH terug te keren? Dan krijg ik structureel het door jou beschreven probleem. Zo goed als altijd reproduceerbaar, ook met de nieuwere firmwares.
Als je dat hebt, gewoon op de power knop, daarna delete. Ding gaat knipperen, en als hij weer rood is druk je nog eens op de power knop. Na opstarten werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
UltraSub schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:39:
[...]

Mijn gok...
DVD/ISO gekeken, film afgelopen, (soft)power off gedaan (dus naar standby), zonder eerst naar het menu van de PCH terug te keren? Dan krijg ik structureel het door jou beschreven probleem. Zo goed als altijd reproduceerbaar, ook met de nieuwere firmwares.
Als je dat hebt, gewoon op de power knop, daarna delete. Ding gaat knipperen, en als hij weer rood is druk je nog eens op de power knop. Na opstarten werkt alles weer.
ik zal het vanavond is proberen ben nou op het werk.
Maakt het eigenlijk uit dat ik de stroom eraf heb gehaald? Want als ik hem niet gebruik druk ik op de uitknop achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
maikelbeerkens schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:29:
[...]

ik zal het vanavond is proberen ben nou op het werk.
Maakt het eigenlijk uit dat ik de stroom eraf heb gehaald? Want als ik hem niet gebruik druk ik op de uitknop achterop.
Nee, maakt niet uit. Maar waarom zou je het doen. Standby vreet 3x niks aan spanning, 3W of zo. Hot standby misschien een 10W. Hier staattie altijd hot standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

UltraSub schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:50:
[...]

Nee, maakt niet uit. Maar waarom zou je het doen. Standby vreet 3x niks aan spanning, 3W of zo. Hot standby misschien een 10W. Hier staattie altijd hot standby.
Hij zou dat doen omdat ik suggereerde dat die actie misschien eenmalig zou helpen om te kijken of het probleem daarna nog steeds speelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Crusader schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:40:
[...]

Hij zou dat doen omdat ik suggereerde dat die actie misschien eenmalig zou helpen om te kijken of het probleem daarna nog steeds speelt ;)
En zeker doen omdat het gewoon een (linux) computertje blijft. Zo nu en dan rebooten heeft zeker zijn nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

winwiz schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:50:
[...]

En zeker doen omdat het gewoon een (linux) computertje blijft. Zo nu en dan rebooten heeft zeker zijn nut.
Oei, daarmee schop je de Linux fanboys tegen de schenen, Linux hoeft namelijk nooit gereboot te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Is er eigenlijk een mogelijkheid om de status van de NZBGET server te zien op de C200 zelf? Dus niet vanaf de PC's webbrowser. Ik heb me rot gezocht, maar nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Crusader schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:58:
[...]

Oei, daarmee schop je de Linux fanboys tegen de schenen, Linux hoeft namelijk nooit gereboot te worden ;)
O jee, ga ik ff de fout in..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
Crusader schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:40:
[...]

ik heb gister de power knop op de achterkant weer aangezet en k kon hem meteen daarna weer met de afstandbediening aanzetten, waarom dit zondag niet kon weet ik niet. Toen heb ik hem namelijk ook al een keer van de stroom gehaald. Maarja hij doet het in iedergeval weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
Nog even een vraag? Kan de C200 maar een bestand tegelijk downloaden in NZBget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:20

JB

Cédric roelt!

maikelbeerkens schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:35:
Nog even een vraag? Kan de C200 maar een bestand tegelijk downloaden in NZBget?
Standaard wordt ie gequeued maar volgens mij kun je ze beide aanzetten. Nog niet geprobeerd en zou ook niet weten waarom je dat zou willen, tegelijk parren/unrarren lijkt me niet zo handig :)

Mijn boefje is liev!

• maikelbeerkens
Nou wil ik gister de downloads aanzetten, en dan kom ik niet op het NZBget programma! als ik het ip-adress intyp dan gebeurd er niks, en toen ik de router resette deed ie het daarna wel even 1 keer, maar daarna ook niet meer!

Weet iemand hier iets meer van? Volgens mij veranderd het ip van de popcorn ook constant?

• Tylen

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

maikelbeerkens schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:40:
Nou wil ik gister de downloads aanzetten, en dan kom ik niet op het NZBget programma! als ik het ip-adress intyp dan gebeurd er niks, en toen ik de router resette deed ie het daarna wel even 1 keer, maar daarna ook niet meer!

Weet iemand hier iets meer van? Volgens mij veranderd het ip van de popcorn ook constant?
Lol... Misschien eens verdiepen hoe DHCP werkt ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• winwiz
Tylen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:12:
[...]

Lol... Misschien eens verdiepen hoe DHCP werkt ;)
Sterker nog er wordt aangeraden om de pch een vast ip adres te geven!

Verwijderd

maikelbeerkens schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:40:

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om via de dns naam te connecten, dan heb je ook nooit het probleem dat je het ip-nummer niet weet. Mijn C200 heet pch-c200, dus ik connect voor NZBGet op http://pch-c200:8066/

• UltraSub
maikelbeerkens schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 08:53:
[...]

ik heb gister de power knop op de achterkant weer aangezet en k kon hem meteen daarna weer met de afstandbediening aanzetten, waarom dit zondag niet kon weet ik niet. Toen heb ik hem namelijk ook al een keer van de stroom gehaald. Maarja hij doet het in iedergeval weer
Das wat ik bedoel, die power knop gebruiken is niet eens nodig, als de AB niet meer reageert. Power/Delete zet hem gewoon uit (standby), waarna je hem gewoon weer met de AB aan kunt zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Joepla schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:38:
[...]
Is waar , maar voor EUR 12,95 (IR ontvanger) kun je niet tobben toch? Ik heb dat ding nu een paar weken in huis, werkt goed. Alhoewel het bedienen met de alles-in-een ab (Harmony One) me niet echt meevalt.
Of je maakt hem zelf voor €5 (gewoon een stereo-jack, stereo-audio draadje en een TSOP-ir ontvanger).

Ik bedien hem sinds het begin al met een Harmony variant van Harman/Kardon, en dat werkt super. Je bent wel even bezig met inregelen van de AB (maar dat geldt voor elk apparaat), maar ik zou niet meer zonder willen. Voor tekst invoer ligt er bovendien een draadloos toetsenbord naast de PCH (een goedkoop ding van de Lidl), die perfect werkt.
KarlMarX schreef op donderdag 23 september 2010 @ 12:39:
Ik kan me niet voorstellen dat ik liever een IR afstandbediening heb... zeker niet eentje voor 100+ euro... :X
Meerwaarde zit hem in
1. je hebt maar AB liggen voor al je apparaten
2. je hoeft niet na te denken over welke AB je moet pakken om volume aan te passen, tv zenders te zappen, etc.
Aangezien 99% van alle apparaten nog steeds met IR aangestuurd worden, is het dus normaal dat een universele AB ook voor IR gemaakt wordt.

Ik zou in ieder geval niet meer zonder Harmony willen. Ongeacht wat ik aan het kijken ben, vol +/- werkt altijd op de versterker, ch+/- is afhankelijk van de activiteit (bij de tv kijken verwisseld het de zenders, bij dvd is het track-skippen, radio is het zenders, PCH is up/down of track-skippen). Daarnaast zet ik met 1 druk op de knop alles goed voor de activiteit (versterker stelt zich goed in, tv springt naar het juiste kanaal, afspeelapparaat schakelt in, etc).
michael86 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 13:28:
Is het mogelijk om met deze mediaplayer gemakkelijk zoiets te krijgen: [afbeelding] En is het beter om een externe hd aan te schaffen in plaats van een interne?
Oversight maakt van dit soort plaatjes, en daar heb je geen pc bij nodig. Gewoon Oversight installeren, met een webbrowser naar de setup-pagina, alles goed instellen, PCH laten scannen en klaar.
Dan zijn ze slecht gecodeerd. Ik kom maar heel af en toe iets tegen wat niet werkt. MKV, avi, mpeg, het werkt allemaal als een trein. De films die het niet doen, geven ook op andere apparaten (zelfs mijn pc) problemen, dus de PCH kan ik daar moeilijk de schuld van geven.

Het is zo makkelijk een apparaat de schuld te geven, terwijl bijna alle problemen die ik hier voorbij zie komen of een combinatie van apparaten zijn (dezelfde problemen heb je ook tussen stand-alone bluray spelers en receivers of tv's), of content die niet goed is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Klein vraagje

Heb gisteren muziek afgespeeld via de PCH-200 die mbv SPDIF is aangesloten op mijn versterker. Wil ik gisteravond een film kijken (is aangesloten via HDMI naar de TV) en henb ik plots geen geluid meer via de TV van de film, enkel via de versterker.
Het gaat om een mkv en ik heb een film gechecked die ik daarvoor wel via de tv kon beluisteren, maar die had hetzelfde probleem.
Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
maartend schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:21:
Klein vraagje

Heb gisteren muziek afgespeeld via de PCH-200 die mbv SPDIF is aangesloten op mijn versterker. Wil ik gisteravond een film kijken (is aangesloten via HDMI naar de TV) en henb ik plots geen geluid meer via de TV van de film, enkel via de versterker.
Het gaat om een mkv en ik heb een film gechecked die ik daarvoor wel via de tv kon beluisteren, maar die had hetzelfde probleem.
Wat kan er aan de hand zijn?
Hier hetzelfde:
UltraSub schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:31:
Wazig probleempje hier.
Normaal heb ik geluid via receiver lopen. Nu mijn Harmony kapot is, is me dat teveel werk, dus geluid via hdmi naar Philips 47PFL9703. Werkt natuurlijk goed (uiteraard optie in setup aanzetten). Ga ik op vakantie, kom terug, wel beeld, geen geluid. PCH al gereboot, tv van spanning gehad, audio over hdmi staat aan. Herkent iemand dit issue?
En ineens een paar reboots later werkt het ineens weer. Gisteren ineens weer niet, na een reboot wel weer. Lijkt me een duidelijke bug in firmware. Hoop dat het snel wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
hallo ik heb een vraagje...
ik heb een freecom dockingstation voor hdd's
nu wou ik bestanden van de hdd die in de popcorn zit even snel via de pc en de dockingstation overzetten naar een externe hdd
maar ik zie helemaal geen bestanden staan op de hdd uit de popcorn ikke balen dus.....
is er een progje voor vista(64) om deze schijf zichtbaar te maken want via het netwerk gaat dit uren duren......
dit heeft zeker met linux te maken????
mss weet iemand een oplossing heb al op div forums gekeken maar daar kwam ik niet echt tot een oplossing
alvast bedankt
ps voor de rest een geweldig apparaat hoor nog geen problemen mee gehad behalve dit kleinigheidje.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
UltraSub schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:36:
[...]

Hier hetzelfde:

[...]

En ineens een paar reboots later werkt het ineens weer. Gisteren ineens weer niet, na een reboot wel weer. Lijkt me een duidelijke bug in firmware. Hoop dat het snel wordt opgelost.
Had die idd ook gelezen, maar omdat ik aangaf wel geluid via versterker te hebben wist ik niet zeker of het hetzelfde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boss1 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:33:
hallo ik heb een vraagje...
ik heb een freecom dockingstation voor hdd's
nu wou ik bestanden van de hdd die in de popcorn zit even snel via de pc en de dockingstation overzetten naar een externe hdd
maar ik zie helemaal geen bestanden staan op de hdd uit de popcorn ikke balen dus.....
is er een progje voor vista(64) om deze schijf zichtbaar te maken want via het netwerk gaat dit uren duren......
dit heeft zeker met linux te maken????
mss weet iemand een oplossing heb al op div forums gekeken maar daar kwam ik niet echt tot een oplossing
alvast bedankt
ps voor de rest een geweldig apparaat hoor nog geen problemen mee gehad behalve dit kleinigheidje.... ;)
Zoek in dit forum onderwerp eens op Ext2Fsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 10:39
Ik kan een c-200 overnemen van een collega, bij zegt dat de speler ongeveer een jaar oud is. De speler is toch nog niet officeel een jaar op de markt? Mocht dit een early adaptor zijn, wat zijn dan eventueel de tekortkomingen of waar dien ik rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Volgens mij wel hoor. Maar zal niet echt uitmaken want dmv firmware updates is het gewoon hetzelfde apparaat als wat je nu zou kopen. Hardware matig geen verschil dacht ik.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 13:39
De eerste batch C-200's had volgens mij wel eens problemen met de voeding. Kijk eens op networkedmediatank.com of er misschien een topic over is of een lijst met serienummers oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Laatst online: 10:00
Ik heb begin oktober 2009 een C200 gekocht bij een "normale" winkel, dus geen pre-order of grijze import actie.
Kan wel kloppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 10:39
Oke, dank voor de informatie. Ik zal eens vragen wat het serienummer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here. Pre-order via DIVXPlayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 9 maanden erg veel plezier met de C200, nokte hij er vandaag mee.
Na opstart kwam het popcornhour logo in het blauwe lcd scherm en witte rode ring om de aan/uit knop en daar bleef het bij, reageert dan nergens meer op en helemaal geen beeld, alleen de ronde knop 5 seconden indrukken dan gaat hij uit naar rode ring. Hoofdschakelaar achterop helpt ook niet. Wordt hier gebruikt zonder harddisk dus via netwerk en aangesloten via hdmi. Ook even composite geprobeerd. Heeft iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Herinstall van de firmware d.m.v. recovery procedure? Het is maar een idee..

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=27395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Hij is jarig, neem het hem niet kwalijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@winzip zal het morgen eens proberen, zal zowiezo de jumper methode moeten zijn omdat ik nu totaal geen beeld heb. bedankt voor de tip.
-Helaas recovery werkt niet, krijg zowiezo geen beeld op geen enkele uitgang. Dus opsturen denk ik

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nieuwe frmware is online voor een upgrade via de C200.

Aanpasssingen ; veel.
Dit is nog niet de neiuwe GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

maartend schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:43:
Nieuwe frmware is online voor een upgrade via de C200.

Aanpasssingen ; veel.
Dit is nog niet de neiuwe GUI
Bedankt voor de info.

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van gebruikers, zelf ben ik gestopt bij de versie van de maand mei.
Hoorde/las een hoop problemen met de opvolgende firmwares en tot dan toe was FLAC het enige gemis.

Laten we hopen dat deze stabiel is, zet ik hem er over 2 weken op.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Release date : 8 October 2010
Firmware version : 02-03-101006-21-POP-408-000

1. Minimum NMT apps 02-03-100427-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed occasional volume inconsistency when playback some BDMV or BD ISO
- Fixed volume adjustment not smooth sometimes when playback BD over network (Bug #5001618)
- Fixed some BD titles cannot play (Das Bourne Ultimatum, Up - region A, Sleeping Beauty)
3. Video and Audio playback
- SSA/ASS subtitle rendering patches (.ASS extension supported now)
- Improved bookmark handling for all fileplayer playback.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wel alles plaatsen ajb ;
Release date : 8 October 2010
Firmware version : 02-03-101006-21-POP-408-000

1. Minimum NMT apps 02-03-100427-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed occasional volume inconsistency when playback some BDMV or BD ISO
- Fixed volume adjustment not smooth sometimes when playback BD over network (Bug #5001618)
- Fixed some BD titles cannot play (Das Bourne Ultimatum, Up - region A, Sleeping Beauty)
3. Video and Audio playback
- SSA/ASS subtitle rendering patches (.ASS extension supported now)
- Improved bookmark handling for all fileplayer playback.
- Initial pause for 3 seconds when framerate sync activates at start of playback.
- Fixed DTS-HD switched to DTS after seek/trick mode issue.
- Fixed audio downmixing for fileplayer playback.
- modified related options in setup page
- text subtitle font size fixes (Bug #0000139)
- Fixed missing center channel when directly connect to HDMI TV in Dolby Digital passthrough mode
- Reverted some bookmark handling due to stability issue.
- Fixed an alpha color-blending issue in SSA subtitle
- AAC 5.1 and WMA multi-channel decode enabled
- Fixed an issue where certain audio stream have no audio output when direct
connect to HDMI TV and set as passthrough
4. System/Network
- Fixed a memory leak
- Some fixes for HDMI output issue, other reported issues still attempting
to reproduce and trace.
- Fixed soft-reboot failure with certain boards
- Fixed framerate sync not working in "auto" TV mode.
5. AppCenter (PHF / ROBIG)
- KiniTV
- fixed screensaver activated during playback
- Next New Network
- fixed screensaver activated during playback
- Shoutcast Radio
- Fix navigation issue with Menu being blocked after performing Search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Had hem erop en gelijk weer een netwerkverbroken issue. Ik zit nu ook weer op de meiversie.

wederom proberen

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 08-10-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

@ Maartend

Jammer dat de update niet goed werkt voor jou. Is de update van mei de enige die werkt voor jou? Zo ja, wanneer heb jij jouw systeem gekocht? Ik heb de C-200 vanaf 9 oktober 2009.

Het terug zetten van de oude firmware, doe je dit op dezelfde manier als het updaten met USB stick? Of zit hier nog iets speciaals achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
T.C schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:12:
@ Maartend

Jammer dat de update niet goed werkt voor jou. Is de update van mei de enige die werkt voor jou? Zo ja, wanneer heb jij jouw systeem gekocht? Ik heb de C-200 vanaf 9 oktober 2009.

Het terug zetten van de oude firmware, doe je dit op dezelfde manier als het updaten met USB stick? Of zit hier nog iets speciaals achter?
Mijne is een paar maanden oud nu.
Heb hem nu weer lopend, maar nog steeds geen geluid via HDMI naar de TV

Terugzetten oude firmware gaat op dezelfde manier als de nieuwe vanaf een USB, heel makkelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C

T.C

Dan is het dus lastig om het aan revisie te wijten, maar meer aan geluk.

Ach als het makkelijk te downgraden is, kan ik het bij mij proberen.
Tot nu toe nooit achteruitgang meegemaakt met nieuwe firmware van PCH dus keeping fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
maartend schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:26:
Had hem erop en gelijk weer een netwerkverbroken issue. Ik zit nu ook weer op de meiversie.

wederom proberen
Ik neem aan dat je je netwerk niet op automatisch hebt staan maar handmatig een ip adres hebt gegeven in de pch....

Pagina: 1 ... 25 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.