Joepla schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:38:
[...]
Is waar , maar voor EUR 12,95 (IR ontvanger) kun je niet tobben toch? Ik heb dat ding nu een paar weken in huis, werkt goed. Alhoewel het bedienen met de alles-in-een ab (Harmony One) me niet echt meevalt.
Of je maakt hem zelf voor €5 (gewoon een stereo-jack, stereo-audio draadje en een TSOP-ir ontvanger).
Ik bedien hem sinds het begin al met een Harmony variant van Harman/Kardon, en dat werkt super. Je bent wel even bezig met inregelen van de AB (maar dat geldt voor elk apparaat), maar ik zou niet meer zonder willen. Voor tekst invoer ligt er bovendien een draadloos toetsenbord naast de PCH (een goedkoop ding van de Lidl), die perfect werkt.
Meerwaarde zit hem in
1. je hebt maar AB liggen voor al je apparaten
2. je hoeft niet na te denken over welke AB je moet pakken om volume aan te passen, tv zenders te zappen, etc.
Aangezien 99% van alle apparaten nog steeds met IR aangestuurd worden, is het dus normaal dat een universele AB ook voor IR gemaakt wordt.
Ik zou in ieder geval niet meer zonder Harmony willen. Ongeacht wat ik aan het kijken ben, vol +/- werkt altijd op de versterker, ch+/- is afhankelijk van de activiteit (bij de tv kijken verwisseld het de zenders, bij dvd is het track-skippen, radio is het zenders, PCH is up/down of track-skippen). Daarnaast zet ik met 1 druk op de knop alles goed voor de activiteit (versterker stelt zich goed in, tv springt naar het juiste kanaal, afspeelapparaat schakelt in, etc).
Oversight maakt van dit soort plaatjes, en daar heb je geen pc bij nodig. Gewoon Oversight installeren, met een webbrowser naar de setup-pagina, alles goed instellen, PCH laten scannen en klaar.
Dan zijn ze slecht gecodeerd. Ik kom maar heel af en toe iets tegen wat niet werkt. MKV, avi, mpeg, het werkt allemaal als een trein. De films die het niet doen, geven ook op andere apparaten (zelfs mijn pc) problemen, dus de PCH kan ik daar moeilijk de schuld van geven.
Het is zo makkelijk een apparaat de schuld te geven, terwijl bijna alle problemen die ik hier voorbij zie komen of een combinatie van apparaten zijn (dezelfde problemen heb je ook tussen stand-alone bluray spelers en receivers of tv's), of content die niet goed is.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier