Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

winwiz schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:57:
[...]

Uiteraard heb je de standaard dingen al getest? Andere kabel / andere ingang tv enz...
Nee en die dingen ga ik niet doen. Alles werkt vlekkeloos, totdat ik de C200 van een nieuwe firmware voorzie. Dan ligt het natuurlijk niet aan kabels en ingangen...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18
Crusader schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:15:
[...]

Nee en die dingen ga ik niet doen. Alles werkt vlekkeloos, totdat ik de C200 van een nieuwe firmware voorzie. Dan ligt het natuurlijk niet aan kabels en ingangen...
Nee zou ik ook niet doen om alles uit te sluiten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

winwiz schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:32:
[...]

Nee zou ik ook niet doen om alles uit te sluiten.
Ik flash nog eerder m'n oude firmware terug om het aan te tonen. Zinloze discussie.

edit: even snel gekeken in het NMT forum, ik ben niet de enige:
I have upgraded to this firmware and on reboot all I get is lcd is stuck on popcornhour and no signal to the tv through hdmi cable.
I have cleared the cache and unpluged all drives.
Once loaded 7th of may firmware, all is good again.
en nog meer aanknopingspunten:
My opinion is that you are also a victim of the new HDMI driver ...
Die kabels hangen al maanden goed achter m'n kast, die gaan echt niet opeens kapot.
Ik blijf er bij dat het aan de nieuwe firmware ligt.

[ Voor 56% gewijzigd door Crusader op 06-09-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
Hallo allemaal, sinds ik de nieuwe firmware erop gezet heb heb ik een opmerkelijk probleem.
Als ik een muziek dvd afspeel dan heb ik geluid (via de versterker) en beeld, perfect allemaal, maar zet ik een andere dvd erna aan, dan heb ik wel beeld maar geen geluid via de versterker.
Zet ik me versterker uit en weer aan, doet ie het weer gewoon.

Voorheen nooit last van gehad, nu wel.

Iemand nog meer dit probleempje tegengekomen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem word ook nog even iets gekker.
Ik heb net even mijn "oude" PCH A-100 aangesloten op mijn versterker om te kijken of dat wel goed ging.
Tot mijn verbazing werkt alles perfect :-S.
Waarschijnlijk is er dus toch een probleem tussen de communicatie tussen de PCH C-200 en de Samsung versterker.
Misschien toch een foutje van de nieuwe firmware. (de nieuwe HDMI driver zoals hierboven mij ergens word genoemd?)
Als ik vandaag nog tijd heb ga ik even de oude firmware downloaden en die op de PCH C-200 zetten.
Misschien lost dat het probleem wel op. Iig tijdelijk, we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@twee posts hierboven: dit bevestigd maar weer dat ik geen kabel- of inputprobleem heb, maar dat er echt iets mis is in de nieuwe firmware (er van uitgaande dat passat_v5 ook HDMI gebruikt en ook een issue met de handshaking lijkt te hebben).

@Davidoff006: ik wil geen gerucht als feit doen overkomen, dus pas op met het quoten van die HDMI driver opmerking ;). Het is gewoon een opmerking die ik op het NMT forum tegenkwam naar aanleiding van de reacties op de nieuwe firmware.

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 06-09-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Het kan goed zijn dat sommige apparatuur erg gevoelig is qua timing van de hdmi signalen waardoor je beeld / geluid uitval hebt. Ik heb begrepen dat ze in de laatste update daar juist aan gesleuteld hebben en misschien is het voor de 1 nu opgelost en voor de ander een probleem geworden.

Lijkt me verstandig om dit te melden op het PCH forum met vermelding van de aangesloten apparatuur (merk/type) als je problemen hebt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

winwiz schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:46:
Het kan goed zijn dat sommige apparatuur erg gevoelig is qua timing van de hdmi signalen waardoor je beeld / geluid uitval hebt. Ik heb begrepen dat ze in de laatste update daar juist aan gesleuteld hebben en misschien is het voor de 1 nu opgelost en voor de ander een probleem geworden.

Lijkt me verstandig om dit te melden op het PCH forum met vermelding van de aangesloten apparatuur (merk/type) als je problemen hebt.
Precies, was al bezig een account aan te maken daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
Problemen met HDMI-handshake heb ik ook zat met de oude firmware, icm een Sony Bravia 40W5500 tv en goeie kabels. Overigens, ik heb nog niet geupgrade naar de laatste versie.
Een "work-arround" die voor mij goed werkt is pas de betrffende HDMI input te kiezen op de tv NADAT de PCH volledig is opgestart. Om de eoa reden werkt het dan wel in een keer... 8)7

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

goof. schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:17:
Een "work-arround" die voor mij goed werkt is pas de betrffende HDMI input te kiezen op de tv NADAT de PCH volledig is opgestart. Om de eoa reden werkt het dan wel in een keer... 8)7
Ga ik ook eens proberen, ik had al geprobeerd te switchen van input op de receiver en dan weer terug naar de PCH, maar dat hielp niet. Op de TV heb ik het nog niet geprobeerd, laat ik nog even weten vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Problemen met HDMI-handshake heb ik ook zat met de oude firmware, icm een Sony Bravia 40W5500 tv en goeie kabels. Overigens, ik heb nog niet geupgrade naar de laatste versie.
Helaas ook geprobeert en geen beeld soms :(

Die nieuwe firmware heeft iets niet helemaal lekker lijkt mij. Zie "gelukkig" dat meerdere mensen er last van hebben. Tot vorige week perfect en sinds de nieuwe firmware problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:22

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

rikoos schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:38:
[...]

Helaas ook geprobeert en geen beeld soms :(

Die nieuwe firmware heeft iets niet helemaal lekker lijkt mij. Zie "gelukkig" dat meerdere mensen er last van hebben. Tot vorige week perfect en sinds de nieuwe firmware problemen....
Misschien ook de reden dat de nieuwe firmware voor de A-200 nog niet gereleased is....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
Hoi ja bij mij loopt alles via hdmi ja, heb een onkyo versterker. Hmm, heb uitgeprobeerd om de versterker pas aan te zetten wanneer mijn pch volledig opgestart is en dan doet het probleem zich dus niet meer voor.

Thx voor de tip jongens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Tylen schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:12:
[...]

Ga het vanavond wel even proberen ;)
en? ;)? Ik ben echt super benieuwd! Post je ook wat pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 07:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Het werkt. Maar soms hapert hij een beetje.

Ik heb alleen die lundman shell geinstalleerd via de community installer. Daarna niks ermee gedaan. (is niet nodig ) dus dat met die nc commando's hoef je niet te doen. Enige wat ik moest doen is het ipadres van de pch in de iPad stoppen. Ik zal zo ff screenshot maken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Felke schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:12:
[...]

Er is verder geen handleiding, slechts het feit dat je lundmanshell nodig hebt om de app te laten werken. De instructie kreeg ik na het installeren van de lundman shell via de NMT community installer. Ik begrijp dat de sh command alleen nodig is om in de shell van de C-200 te komen... aangezien er geen verdere stappen zijn zou dit wel overbodig zijn!
Het lijkt me sterk dat er geen uitgebreidere handleiding voor is. Wat je namelijk nu met de Lundman shell is, is net zoveel als in windows het commando cmd starten, helemaal niks dus. De Lundman shell heb je alleen nodig om apps te kunnen starten die niet automatisch gestart kunnen worden, of om bepaalde bewerkingen uit te kunnen voeren, die je anders niet kan.

In de NMT community installer staat ook altijd een link naar het bewuste forum-topic van de app. Staat daar niks in?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
deepbass909 schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:50:
[...]

Het lijkt me sterk dat er geen uitgebreidere handleiding voor is. Wat je namelijk nu met de Lundman shell is, is net zoveel als in windows het commando cmd starten, helemaal niks dus. De Lundman shell heb je alleen nodig om apps te kunnen starten die niet automatisch gestart kunnen worden, of om bepaalde bewerkingen uit te kunnen voeren, die je anders niet kan.

In de NMT community installer staat ook altijd een link naar het bewuste forum-topic van de app. Staat daar niks in?
Blijkbaar is het uberhaupt niet nodig er iets mee te doen... zie post van Tylan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Tylen schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:16:
Het werkt. Maar soms hapert hij een beetje.

Ik heb alleen die lundman shell geinstalleerd via de community installer. Daarna niks ermee gedaan. (is niet nodig ) dus dat met die nc commando's hoef je niet te doen. Enige wat ik moest doen is het ipadres van de pch in de iPad stoppen. Ik zal zo ff screenshot maken.
ik ben benieuwd ;) Misschien ook een video toevoegen :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Scon schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:28:
Hey folks!

Ik heb vandaag mijn C200 geupdate naar de nieuwe versie, ik had nog de firmware van maart. In mijn C200 zit een HDD waarop tevens de apps geïnstalleerd staan.

Omdat het mij handiger leek om deze op een interne usb-stick te installeren heb ik voor de firmware en apps update een 4GB stick geïnstalleerd aan de binnenzijde.

Enfin firmware update (2X want de vorige moest ook nog) ging prima. Vervolgens heb ik de apps geupdate.

Ik kon kiezen uit Typical set up, media setup en fresh setup. Ik koos zekerheidshalve de eerste omdat daar expliciet bijstond dat er geen media content verwijderd zou worden. Enfin wat bleek, ik kreeg geen vervolg keuze optie en de apps werden gewoon op de HDD geïnstalleerd zoals voorheen.

Kortom ik had wellicht optie 2 moeten kiezen. Als ik dat doe dan krijg ik de keuze: choose NMT media destination. Hier kan ik dan kiezen de interne USB drive of de Sata disk. En hier ben ik dan het spoor bijster. Want de media files moeten gewoon op de HDD geinstalleerd worden dus ik zou zeggen keuze 2. De vragen die ik dan heb zijn.Wat gaat de NMT doen? behoudt hij mijn bestaande media bestanden (1 TB aan films) en komt er dan nog een vervolg keuze menu waar ik de interne USB stick kan kiezen als locatie voor de apps?

Alvast bedankt voor de hulp.
Ik bump mijn voorgaande post even. Weet iemand hier antwoord op? Thanks!

Verwijderd

Hmmz, mijn verhaal word nog gekker.
Mijn 1e probleem was dat beeld en geluid weg vielen.
Toen viel alleen mijn geluid weg maar had ik goed beeld.
Vervolgens de optie geprobeerd om eerst de popcorn hour op te starten alvorens de rest (tussendoor alle apparaten helemaal de stroom eraf gehad en HDMI kabels gewisseld).
En nu is het geluid goed stabiel maar valt het beeld onwillekeurig weg.
Ik heb overigens nog niet de firmware gedowngrade.
Ergens heb ik toch het idee dat er iets misgaat met de handshake of dat er 1 of andere instelling verkeerd staat, maar wat ik heb geen idee.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Hoe heb je de HDMI kabels gewisseld? Mijn bijgeleverde HDMI kabel bleek echt van heel slechte kwaliteit te zijn (slechte connectie) en veroorzaakte ook wegvallen van het beeld e.d.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ MrFl0ppY
Ik heb 3 HDMI kabels, 1 die geleverd werd bij de PCH A-100, 1 bij de PCH C-200 en 1 iets duurdere die ik had gekocht om storingen uit te sluiten.
Ik heb verschillende manieren uitgeprobeerd met deze kabels en de ene keer valt het beeld weg dan weer het geluid en soms allebei.
En wanneer ik de PCH A-100 verbind met een HDMI kabel naar de versterker en een andere HDMI kabel gebruik om de versterker met de TV verbinden dan werkt alles goed maar verwissel ik vervolgens de PCH A-100 voor de PCH C-200 dan geeft het opeens problemen. Het is gewoon raar.
Owja en wanneer ik de PCH C-200 rechtstreeks aansluit met een HDMI kabel naar de tv werkt alles wel gewoon goed.

Wat ik wel heb gemerkt is dat wanneer ik het uiteinde van de HDMI kabel even tegen het "metalen" gedeelte rondom de HDMI aansluiting tik van mijn versterker en de versterker staat standby dan zie ik wel een "stroompje". (hier houd ik bij het aansluiten wel rekening mee, dan schakel ik van alle apparaten de stroom uit, overal de stekker uit het stopcontact voordat ik alles aansluit!)

Zou het nut hebben om nogmaals nieuwe HDMI kabels te kopen.
Ik heb her en der gehoord dat het onzin is om dure kabels te kopen.
Wat is een beetje goede prijs / kwaliteit verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Hmm zo te horen heeft het dan weinig te maken met de kabels, het lijkt me sterk dat er 2 van de 3 slecht zijn. Maar misschien dat je eens een degelijke kabel kan lenen van iemand om het zeker te weten. Een HDMI kabel hoeft inderdaad niet duur te zijn.

Verder kan het ook liggen aan de handshake met de versterker, hier hoor ik meer verhalen over. Heb je al eens op het NMT forum gezocht op jouw versterker?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 09:14
Oke, slaat idd op allerlei films vast die op mijn NAS staan en kan daarna de server niet meer vinden. Krijgt plots geen IP toegegewezn. Ik moet hem dan echt helemaal uit zetten (powerknop dus) en dan kan het wel.
Netwerk staat op 10/100, daar was nix aan veranderd.
Had met de vorig fw nergens last van, nu dus een downgrade en opnieuw testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
maartend schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:57:
Oke, slaat idd op allerlei films vast die op mijn NAS staan en kan daarna de server niet meer vinden. Krijgt plots geen IP toegegewezn. Ik moet hem dan echt helemaal uit zetten (powerknop dus) en dan kan het wel.
Netwerk staat op 10/100, daar was nix aan veranderd.
Had met de vorig fw nergens last van, nu dus een downgrade en opnieuw testen
Aangeraden wordt om de pch een vast ip adres te geven dan hoef je echt niet te downgraden. Hier is al meerdere keren over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
winwiz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:30:
[...]

Aangeraden wordt om de pch een vast ip adres te geven dan hoef je echt niet te downgraden. Hier is al meerdere keren over geschreven.
Heeft een vast IP-adres. Al sinds het begin. Gaat wel via DHCP, maar dan nog. En ja, ik weet dat hij dan eerst contact moet maken met de server, maar ik ga nou ook weer niet alles veranderen.
Nu een downgrade gedaan en loopt weer als daarvoor, probleemloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb inmiddels ook een C-200 besteld. Mede voor deze gekozen vanwege de Gigabit aansluiting. Zodat ik razendsnel films van m'n server of pc naar de C-200 kan verplaatsen. Nu lees ik hier steeds dat dat niet goed werkt en je het handmatig op 10/100 moet zetten? 8)7

Dan had ik wat dit betreft dus net zo goed een goedkoop model kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
KarlMarX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:51:
Ik heb inmiddels ook een C-200 besteld. Mede voor deze gekozen vanwege de Gigabit aansluiting. Zodat ik razendsnel films van m'n server of pc naar de C-200 kan verplaatsen. Nu lees ik hier steeds dat dat niet goed werkt en je het handmatig op 10/100 moet zetten? 8)7

als het niet belangrijk is dat hij alles afspeelt, er een enorme community is voor ondersteuning etc... dan had je idd beter een goedkoop model kunnen kiezen!
Ik haal maximaal 18 mb/s via FTP (Gigabit netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik snap dat er ook andere pluspunten aan de C-200 zitten, ik heb het ook niet alleen voor de Gigabit interface gekozen, maar neemt niet weg dat dit wel ongeveer de enige is dit dat heeft.
Zelf werd ik nogal beroerd van mijn 100 mbit netwerk als ik dingen tussen twee pc's of pc en server kopieerde. Bijvoorbeeld het afspelen van een DVD iso op de een pc, vanaf de andere pc was niet goed mogelijk.
Hiervoor heb ik tot mijn enorme tevredenheid mijn netwerk geupgrade naar gigibit en wil ik dus ook de C-200 op gigabit snelheid gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Felke schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:59:
[...]

als het niet belangrijk is dat hij alles afspeelt, er een enorme community is voor ondersteuning etc... dan had je idd beter een goedkoop model kunnen kiezen!
.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

maartend schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:31:
[...]

Heeft een vast IP-adres. Al sinds het begin. Gaat wel via DHCP, maar dan nog. En ja, ik weet dat hij dan eerst contact moet maken met de server, maar ik ga nou ook weer niet alles veranderen.
Nu een downgrade gedaan en loopt weer als daarvoor, probleemloos
Er zit echt een verschil tussen DHCP en static-IP. Met DHCP heb ik ook last dat de C-200 af en toe z'n adres "verliest" en uiteindelijk een adres uit de 169-reeks kiest (en dus niet langer meer benaderbaar is). Zet hem dus maar eerst helemaal vast (handmatig invullen op de C-200).
KarlMarX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:51:

Gigabit gaat ook nooit komen. Dat kan de CPU simpelweg niet aan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
KarlMarX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:20:
Ik snap dat er ook andere pluspunten aan de C-200 zitten, ik heb het ook niet alleen voor de Gigabit interface gekozen, maar neemt niet weg dat dit wel ongeveer de enige is dit dat heeft.
Zelf werd ik nogal beroerd van mijn 100 mbit netwerk als ik dingen tussen twee pc's of pc en server kopieerde. Bijvoorbeeld het afspelen van een DVD iso op de een pc, vanaf de andere pc was niet goed mogelijk.
Hiervoor heb ik tot mijn enorme tevredenheid mijn netwerk geupgrade naar gigibit en wil ik dus ook de C-200 op gigabit snelheid gaan gebruiken.
Dan heb je pech je zult nooit en te nimmer 100 MB/s halen Maar als je alles op een Nas/Server hebt staan zul je aan de snelheid die hij heeft meer dan genoeg hebben om te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
deepbass909 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:19:
[...]

Er zit echt een verschil tussen DHCP en static-IP. Met DHCP heb ik ook last dat de C-200 af en toe z'n adres "verliest" en uiteindelijk een adres uit de 169-reeks kiest (en dus niet langer meer benaderbaar is). Zet hem dus maar eerst helemaal vast (handmatig invullen op de C-200).
Dat weet ik, maar ik heb zoiets van , het werkte eerst, dan moeten ze het nu niet gaan verknallen.
Dus gewoon een downgrade gedaan (alles speelde toch al af) en nu maar wachten op nieuwere FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
maartend schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:40:
[...]

Dat weet ik, maar ik heb zoiets van , het werkte eerst, dan moeten ze het nu niet gaan verknallen.
Dus gewoon een downgrade gedaan (alles speelde toch al af) en nu maar wachten op nieuwere FW
Beetje vreemde reaktie... Als de rest wel goed (beter) werkt dan de oudere firmware en toevallig hdcp niet dan zet je toch lekker je ip er zelf in... Kan het jou verder boeien dat het wel of niet automatisch gaat. Je hoeft het maar 1x in te stellen en je bent er verder van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilzeyX
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 18:28
mischien een domme vraag maar kan jede popcorn ook aansluiten op een imac??

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
winwiz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:58:
[...]

Beetje vreemde reaktie... Als de rest wel goed (beter) werkt dan de oudere firmware en toevallig hdcp niet dan zet je toch lekker je ip er zelf in... Kan het jou verder boeien dat het wel of niet automatisch gaat. Je hoeft het maar 1x in te stellen en je bent er verder van af.
Klopt, maar ik heb tot op heden nog geen verschil gemerkt. Hij speelde alles en doet dat nu nog.
Maar misschien dat ik het idd ga doen, ben ik voortaan overal vanaf

edit ; alvast vastgelegd, nu moet ik eigenlijk weer updaten, maar daar wacht ik wel even mee.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 10-09-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
wilzeyX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:08:
mischien een domme vraag maar kan jede popcorn ook aansluiten op een imac??

alvast bedankt,
Zit gewoon in je netwerk, dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
en waar slaat deze reactie op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Felke schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:23:
[...]

en waar slaat deze reactie op...
Op dit: " 18 mb/s via FTP (Gigabit netwerk)."

Ik irriteer mij eraan dat een meerendeel van de tweakers het altijd weer fout doet. (b, B, m, M, k, K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59

rally

Deyterra Consultancy

Dat is inderaad redelijk slordig, maar door dat kenbaar te maken door "niet te reageren" verduidelijk je dat niet echt ;)

Vergeet ook niet dat niet iedereen hier een tweaker is. Er zitten ook een hoop hobbyisten tussen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
winwiz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:20:
[...]

Dan heb je pech je zult nooit en te nimmer 100 MB/s halen Maar als je alles op een Nas/Server hebt staan zul je aan de snelheid die hij heeft meer dan genoeg hebben om te kunnen streamen.
100MB/sec kan m'n harde schijf ook niet eens aan. ;) Maar nu kan ik wel met 60MB/sec films overzetten tussen mijn pc's en server. Met een 100mbit netwerk haalde ik maar 7MB/sec of zo en duurde het uren.

Beetje raar als de CPU het niet aan zou kunnen, waarom adverteren ze dan met gigabit netwerk?

Mijn externe WD harde schijf blijft overigens aan staan als de PH standby staat. Alleen als ik de PH helemaal uit zet gaat ook de harde schijf uit. Dit is best vervelend. Bij de pc gaat de harde schijf ook uit als de pc standby staat...
Maar ik vind de opstarttijd van de PH eigenlijk te lang om het steeds helemaal uit te doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Sinds die laatste FW update haal ik eindelijk eens een leuke dl-speed van 4524 KB/s , eerder kwam ik met pijn en moeite op 1925 KB/s...

Wat zijn jullie dl-speeds via usenet app?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:30

woutur

Klauwtjes uit!

Tylen schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:27:
[...]

Op dit: " 18 mb/s via FTP (Gigabit netwerk)."

Ik irriteer mij eraan dat een meerendeel van de tweakers het altijd weer fout doet. (b, B, m, M, k, K)
Tja, ik kan me ook bijzonder ergeren aan fouten van anderen.

Dat terzijde. Ik begrijp dat de nieuwste firmware nog niet echt een verbetering oplevert? Binnenkort komt deze FW naar de A200 die ik in mijn bezit heb en was benieuwd. Temeer daar ik de laatste tijd behoefte heb aan het kunnen aanpassen en kiezen van audio en ondertiteling in elk formaat video.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik haal op mijn A200 met nieuwe firmware max 3200
Hoe kan jij zo hoog komen welke settings gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

KarlMarX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:21:
[...]
Beetje raar als de CPU het niet aan zou kunnen, waarom adverteren ze dan met gigabit netwerk?
[...]
Omdat hij hogere snelheden aankan dan 100Mbit, en dan zit je dus in het 1Gbit bereik, maar 1Gbit gaat hij gewoon nooit halen. Het netwerk wordt door de CPU afgehandeld, en niet door een losse netwerkcontroller, en de CPU is vooral geoptimaliseerd (gelukkig) voor video en audio. Hetzelfde geldt overigens voor de andere controllers, ook de sATA controller gaat nooit van z'n leven de volle bandbreedte halen, maar het is genoeg voor full-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb een probleem met mijn TB schijf gehad en ben mijn gehele film collectie kwijt |:( . Heb een 2TB schijf gekocht met een Quickport dock. Op deze manier kan ik de schijf uit de PCH halen en aan mijn windows pc hangen om snel grote hoeveelheden te kopieren. So far werkt dit prima alleen zie ik de NMT apps niet meer. Heb geprobeerd de via SETUP -> Maintenance -> NMT Setup Wizard menu en te kiezen voor de optie ZONDER format. Hij geeft finished aan en reboot, maar heb helaas geen apps nog.

Heb het NMT forum een beetje doorgelezen, maar help me even als ik het niet goed begrijp. Kan ik de apps alleen maar installen als ik de schijf naar EXT3 formatteer? Of op een usb stick?

Wat als ik de schijf opnieuw zou formatteren naar EXT3 en deze vanuit een vmware/virtualbox met linux install benader? en de gegevens zo kopieer? De Quickport dock beschikt over USB en eSATA. via de laatste optie is hij aangesloten.

Nogmaals mijn voorkeur gaat uit naar een NTFS disk maar dan met de apps natuurlijk. Kan het niet anders dan formatteer ik hem opnieuw.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranzy op 10-09-2010 18:46 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb deze speler dus sinds vandaag. 8GB usb stick intern voor NMT apps. Een externe WD Mybook 1 TB voor de media en een DVDspeler just in case.
Eerst firmware bij gewerkt tot de meest recente (was nog die uit maart). NMT apps geïnstalleerd op de USB stick. Media ingesteld op de externe disk, die is nu ook ext3. Allemaal prima. Ook een paar films even geprobeerd en werkt ook prima.

Via FTP zet ik een lijst met DVD iso's aan het kopiëren van mijn pc naar de PH. Ik ga in bad, kom een klein uur later beneden en zie dat de screensaver op de tv vaststaat. Op mijn pc zie ik dat hij pas anderhalf iso heeft gekopieerd en de PH reageert nergens meer op. Met de schakelaar achterop uit en weer aan gedaan. Blijft het hangen tijdens het booten. Nog een keer uit en een paar minuten gewacht, nu start het op, maar blijft hij in de bron keuze hangen.

Is dit normaal? Zou het oververhit zijn? En wat kan ik er eventueel aan doen? (Liever geen fan, want ik heb deze mede ook om het fan-loze gekozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
KarlMarX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:24:
Ik heb deze speler dus sinds vandaag. 8GB usb stick intern voor NMT apps. Een externe WD Mybook 1 TB voor de media en een DVDspeler just in case.
Eerst firmware bij gewerkt tot de meest recente (was nog die uit maart). NMT apps geïnstalleerd op de USB stick. Media ingesteld op de externe disk, die is nu ook ext3. Allemaal prima. Ook een paar films even geprobeerd en werkt ook prima.

Via FTP zet ik een lijst met DVD iso's aan het kopiëren van mijn pc naar de PH. Ik ga in bad, kom een klein uur later beneden en zie dat de screensaver op de tv vaststaat. Op mijn pc zie ik dat hij pas anderhalf iso heeft gekopieerd en de PH reageert nergens meer op. Met de schakelaar achterop uit en weer aan gedaan. Blijft het hangen tijdens het booten. Nog een keer uit en een paar minuten gewacht, nu start het op, maar blijft hij in de bron keuze hangen.

Is dit normaal? Zou het oververhit zijn? En wat kan ik er eventueel aan doen? (Liever geen fan, want ik heb deze mede ook om het fan-loze gekozen).
Is waarschijnlijk door de laatste fw. Die verbreekt de verbinding. Remidie die wordt aangegeven ; vast ip-adres (en dan niet via een dhcp-server) en je netwerk op 10/100 zetten in dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Maar de PH start nu niet meer op. Ik had het nu weer 15 minuten uit laten staan en het loopt weer gelijk vast in het beginmenu. Dat kan toch niet alleen aan de netwerkinstellingen liggen? Bovendien kom ik nu niet eens in het setup menu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
KarlMarX schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 20:42:
Maar de PH start nu niet meer op. Ik had het nu weer 15 minuten uit laten staan en het loopt weer gelijk vast in het beginmenu. Dat kan toch niet alleen aan de netwerkinstellingen liggen? Bovendien kom ik nu niet eens in het setup menu...
Haal je hdd er eens uit, misschien blijft hij daarop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heb mijn (bovenstaande) probleem al opgelost. Maak nu gebruik van het programma Ext2Fsd. Werkt prima. Kan nu de EXT3 schijf mounten onder windows en benaderen als een normale schijf.

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

Inmiddels heb ik ook gekeken of het uitmaakte wanneer ik de firmware downgrade. Dit maakt helaas ook geen verschil. Op het forum van NMT heb ik ook niets kunnen vinden over de problemen van een PCH C-200 icm mijn versterker (Samsung HW-C770S). Ik heb nu een mail verstuurd naar Samsung, hopelijk komen zij met een oplossing. Tevens een thread aangemaakt op het NMT forum.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 02:58 ]

• KarlMarX
maartend schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:06:
[...]

Haal je hdd er eens uit, misschien blijft hij daarop hangen.
Dat hielp in eerste instantie ook niet, maar na nog een paar keer aan en uit, lijkt hij het nu weer te doen. Beetje vreemd allemaal...

Ik heb nu nog een probleempje dat NZBget niet goed werkt via SSL. Met Newsbin Pro op de pc werkt het uitstekend i.c.m. Eweka, maar de PH geeft alleen maar errors. Zonder SSL werkt het wel.
Is dit ook een bekend probleem?

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
Je hebt zowel de poort aangepast als ook aangegeven dat het een SSL encrypted connection betreft ? Heb het pas nog ingesteld voor iemand zonder problemen.

http://blog.bjornhouben.com

• KarlMarX
yep

• maartend
Oke, even een update voor mijn probleem ; het vastslaan en netwerk kwijt zijn.

Heb nu toch maar een vast-ip adres en weer een update gedaan (draai nu dus weer op de laatste fw) en het lijkt goed te gaan. Hou wel even een slag om de arm.

Trouwens net aan het spelen geslagen om die C200 te besturen met mijn Ipod Touch. Dat werkt erg prettig, vooral voor de muziek. Hoeft de TV niet aan.

IOs er nog iemand die dit doet?

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 11-09-2010 09:55 ]

• Crusader

Crusader

Arc Nature

maartend schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:30:
Trouwens net aan het spelen geslagen om die C200 te besturen met mijn Ipod Touch. Dat werkt erg prettig, vooral voor de muziek. Hoeft de TV niet aan.

IOs er nog iemand die dit doet?
Dat wil ik wel doen met m'n iPhone 4, maar wil dan wel weten waarmee je dat flikt :+

• Peet73
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
KarlMarX schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 07:43:
[...]

Dat hielp in eerste instantie ook niet, maar na nog een paar keer aan en uit, lijkt hij het nu weer te doen. Beetje vreemd allemaal...

Ik heb nu nog een probleempje dat NZBget niet goed werkt via SSL. Met Newsbin Pro op de pc werkt het uitstekend i.c.m. Eweka, maar de PH geeft alleen maar errors. Zonder SSL werkt het wel.
Is dit ook een bekend probleem?
Ik heb hetzelfde probleem gehad met kopieren van externe USB-HDD naar de interne HDD.
Bleek uiteindelijk een foutje in het moederbord te zijn en heb deze onder RMA laten omruilen.

As we speak is overigens dat moederbord ook alweer onderweg naar de US of A voor reparatie/vervanging, want wederom liep alles vast en daarna dood...

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:36
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het een hardware iets is, als het zonder SSL wel werkt.

http://blog.bjornhouben.com

• Tylen

Tylen

Crusader schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:48:
[...]

Dat wil ik wel doen met m'n iPhone 4, maar wil dan wel weten waarmee je dat flikt :+
Heb ik een paar dagen geleden nog uitgelegd ;) istalleer nmt remote op de iphone. En installeer die huppeldepup shell (ludman ofzo) op de pch. Ram het ip van de pch in de iphone en klaaaar ;).

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tylen schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 16:17:
[...]

Heb ik een paar dagen geleden nog uitgelegd ;) istalleer nmt remote op de iphone. En installeer die huppeldepup shell (ludman ofzo) op de pch. Ram het ip van de pch in de iphone en klaaaar ;).
Oh ja, sorry, nu herinner ik het me. Zal eens kijken zodra ik tijd en zin heb :)

Verwijderd

Ok redelijk door dit topic heen gesnuffeld en toch nog wat vragen.

Ik heb op dit moment een oude Pinnacle Showcenter en die is gelukkig overleden. Nu zit ik er aan te denken om de C200 te gaan kopen.

Ik zou graag een applicatie willen hebben zodat ik via mijn laptop het scherm kan zien van de C200, een soort van Remote Admin zeg maar. Dit met name omdat ik vaak muziek luister en dan geen zin heb om mijn tv aan te hebben. De MP3 afspeel modus ziet er volgens mij weer niet uit. Ik heb dat met mijn showcentre opgelost door een shoutcast server te draaien op mijn laptop zodat ik de stream op kon pikken op de mediaplayer. De vertraging liep bij de Pinaccle behoorlijk op tot zo'n 2 minuten wat dus ook niet echt werkbaar was. Een bijkomend voordeel is dat je op deze manier wel spotify kunt streamen.

Anyways 2 vraagjes:

Heeft iemand ervaring met de responsiveness van een LAN shoutcast server.
Weet iemand of er een soort remote admin appje is?

Bedankt voor het lezen alvast en hopelijk reageert er iemand.

• KarlMarX
Felke schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:59:
[...]

Nu staat het op 10/100 en haal ik maar 2,4 MB/sec via FTP. Dat is toch onacceptabel laag. Gaat dit nog wel gefixed worden?

• winwiz
KarlMarX schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:25:
[...]

Nu staat het op 10/100 en haal ik maar 2,4 MB/sec via FTP. Dat is toch onacceptabel laag. Gaat dit nog wel gefixed worden?
Dan is er bij jou echt wat anders aan de hand... Je moet gewoon rond de 10-12 MB/s kunnen halen zoals bijna iedereen.

• KarlMarX
Op "Auto" haalde ik dat ook wel. Maar dan is de verbinding instabiel.

Iets anders, de kleuren zien er allemaal een beetje donkerder dan dat hoort (op de pc/normale dvd speler etc) uit. Van zowel DVD's als HD content. Ik kon niet echt instellingen hiervoor vinden om dit bij te stellen, behalve de colorspace, maar dat maakte geen verschil...

• winwiz
Druk tijdens afspelen op setup en je kunt helderheid, contrast en verzadiging instellen.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

KarlMarX schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:12:
Op "Auto" haalde ik dat ook wel. Maar dan is de verbinding instabiel.
Misschien zeg ik wat raars: toevallig jumbo frames aan staan en een switch die dat niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Crusader schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:11:
[...]

Misschien zeg ik wat raars: toevallig jumbo frames aan staan en een switch die dat niet ondersteund?
Dat is helemaal niet raar, gewoon een goeie tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:12:

Ik heb op dit moment een oude Pinnacle Showcenter en die is gelukkig overleden. Nu zit ik er aan te denken om de C200 te gaan kopen.

Ik zou graag een applicatie willen hebben zodat ik via mijn laptop het scherm kan zien van de C200, een soort van Remote Admin zeg maar. Dit met name omdat ik vaak muziek luister en dan geen zin heb om mijn tv aan te hebben. De MP3 afspeel modus ziet er volgens mij weer niet uit. Ik heb dat met mijn showcentre opgelost door een shoutcast server te draaien op mijn laptop zodat ik de stream op kon pikken op de mediaplayer. De vertraging liep bij de Pinaccle behoorlijk op tot zo'n 2 minuten wat dus ook niet echt werkbaar was. Een bijkomend voordeel is dat je op deze manier wel spotify kunt streamen.

Anyways 2 vraagjes:

Er zit een (bedienings) schermpje in de C-200 gebouwd, je tv hoeft dus helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op zondag 12 september 2010 @ 08:47:
[...]

Er zit een (bedienings) schermpje in de C-200 gebouwd, je tv hoeft dus helemaal niet aan.
Bedankt voor je antwoord.

Dat was me al bekend. Het probleem met het schermpje is dat je er niet zo maar een willekeurige MP3 in kunt gooien. Waarschijinlijk moet je dan 60 keer een knopje in drukken om een gewenst nummer af te spelen. Maar het schermpje is inderdaad wel een zeer nuttige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Crusader schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:11:
[...]

Bedankt voor de tip.
Mijn PCH zit op een Dlink 655 Gigabit router en mijn pc's zitten via een Dlink 1005D gigabit switch ook op die router. Volgens mij ondersteunen beide Dlinks jumboframes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:12:

Anyways 2 vraagjes:

Zet MyHome aan en pleur dit in een browser: http://IP-Address:8088/app/player/intro/action/intro.php
Werkt ook op iPad/iPhone etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

KarlMarX schreef op zondag 12 september 2010 @ 09:16:
[...]

Bedankt voor de tip.
Mijn PCH zit op een Dlink 655 Gigabit router en mijn pc's zitten via een Dlink 1005D gigabit switch ook op die router. Volgens mij ondersteunen beide Dlinks jumboframes...
Je zou eens kunnen proberen de jumbo frames uit te zetten en kijken wat er gebeurt. Eén van de switches bij mij thuis heeft er wat moeite mee en dan krijg ik haperend netwerkverkeer. Ik heb het op de C-200 dus uit moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik zal het inderdaad eens testen.

De volgende keuze die ik moet maken is of ik er een interne 2,5"of 3,5" in hang of een HDD in mijn thuisserver erbij hang en vanaf daar ga streamen. Ik heb er nu tijdelijk een externe 1TB WD Mybook aan hangen en ene interne USB stick voor de apps, maar dat vind ik niet ideaal.
Ik heb flink op het NMT forum zitten lezen, maar ben er nog niet echt uit. De overwegingen:

1) 2,5" in de PCH
Heeft als voordeel dat zo'n schijf stil en zuinig is. En dat er ruimte blijf tom in de toekomst er een Bluerayspeler in te zetten.
Nadeel is dat de grootes maar tot 1TB gaan en meer dan dubbel zo duur als een 3,5" is. Nog een nadeel is dat een 1TB 2,5" van WD, zo'n beetje de enige verkrijgbare in die grootte, gebruikt maakt van Advanced Format (4KB clusters) en dat volgens het NMT forum dat problemen geeft met de PCH, ondanks de compability list zegt dat het goed is...

2) 3,5" in de PCH
Voordeel: voor een prikkie heb je 2 TB, 1 TB lijkt me al aan de krappe kant om een goede HD film verzameling aan te leggen.
Nadeel, er kan geen DVD of Blue ray speler meer in en het maakt meer herrie en meer stroomverbruik.

3) Extra schijf in mijn (web)server
Voordeel: alle voordelen van een 3,5" zonder dat het ten koste gaat van het Blueray slot in de PCH. Nog een voordeel is dat deze toch al aanstaat en ik dus ook van elders in huis hiervan gebruik kan maken en de PCH dan helemaal uit kan.
Nadeel: Het is nu primair een Linux webserver met alleen een kleine SSD. Ik had om te testen Samba en NFS geinstalleerd en dan zakte de snelheid van de geserveerde webpagina's opeens extreem in (ondanks een nog steeds extreem lage belasting en geheugengebruik). Blijkbaar is het combineren van ene web en file server niet zo'n goed idee.

4) Als extra optie is er nog plaatsen van een aparte NAS.
Voordeel: Echt voldoende ruimte om te groeien
Nadeel: Veruit de duurste oplossing in mijn bestaande situatie en weer een extra stroomvretend apparaat.

Ik hoor graag jullie adviezen en praktijk ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb gekozen voor een NAS.

Hoewel het de duurste oplossing is, is het ook verruit de meest flexibele. Als je een 4-5 bay NAS neemt (mijn persoonlijke voorkeur is de QNAP TS 459/559) dan heb je voldoende ruimte om te groeien. bovendien kun je een beetje veiligheid inbouwen door gebruik te maken van een RAID5 setup. dan ben je niet meteen alles kwijt als er een schijf uitvalt.

Daarnaast heeft een NAS als voordeel dat je hem ook als file/webserver kunt gebruiken en er van buitenaf bij kunt.

Ook is hij in te zetten als downloadmachine (SABNZBD/Torrents) werken er nl. perfect op. Verwacht geen super hoge performance, maar dat krijg je bij de PCH ook niet ;) (overigens haalde ik bij de QNAP wel hogere snelheden dan bij de PCH)

Tot slot geeft een NAS de mogelijkheid door het hele huis te streamen. Dus mocht je op een mobiel apparaat of een andere kamer in huis ook een mediaspeler plaatsen, dan kun je dat allemaal vanaf 1 locatie streamen en dat vind ik echt geweldig (we hebben 4 slaapkamers waar we in iedere kamer onze media files kunnen bekijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Met hierboven, alleen heb ik destijds m'n QNAP dezelfde dag nog omgeruild voor een Synology 409+. Die bleek veel sneller te zijn dan de QNAP (haal vanaf m'n pc's 85 MB/s lezen en minstens 45 MB/s schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Toen ik voor de update de blu-ray Avatar afspeelde kreeg ik telkens het volgende hoofdstuk in beeld te zien. Nu ging ik na de update de blu-ray Prince of Persia afspelen en toen kreeg ik ook telkens een dolk te zien bij elk begin van het hoofdstuk. Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Count_B schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:48:
Toen ik voor de update de blu-ray Avatar afspeelde kreeg ik telkens het volgende hoofdstuk in beeld te zien. Nu ging ik na de update de blu-ray Prince of Persia afspelen en toen kreeg ik ook telkens een dolk te zien bij elk begin van het hoofdstuk. Weet iemand hoe ik dit kan uitzetten?
Waarschijnlijk full navigation aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Laatst online: 01-09 15:14
Die heb ik aanstaan ja. Dit heb ik toch nodig om het menu van de blu-ray te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bedankt voor de adviezen. _/-\o_

Ik denk dat ik toch eerst nog maar een keer ga proberen om toch te kijken of ik het kan combineren met mijn bestaande webserver. Dan heb ik de voordelen van een NAS, maar wel heel erg veel goedkoper. ;)
Want ik schrok wel een beetje van de prijzen...

Toch nog een vraagje. Wat wordt als de "beste" bluerayspeler beschouwt om in de PCH in te bouwen?

Ik had nu tijdelijk een Samsung DVD speler er in gezet, maar deze spint maximaal op gedurende het hele afspelen, waardoor je niks meer van de film kan horen. Dus een beetje een stil ding bij het afspelen van DVD's en bluerays is wel een vereiste.
Welke bluerayspeler wordt er overigens meegeleverd van de fabriek als je voor die optie kies?

[ Voor 43% gewijzigd door KarlMarX op 14-09-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Goed nieuws! Gisteren is er een update geweest over de NMJ-UI van de NMT. Ze zijn van plan de nieuwe firmware uit te brengen rond oktober.

Meer info en filmpje:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=39284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik ben niet helemaal tevreden meer over de laatste firmware... Ik kwam er dit weekend achter dat hij alleen nog maar pass-thru kan met DolbyHD geluid, waardoor ik geen geluid op m'n versterker krijg... DTS-HD gaat vreemd genoeg wel goed... De enige mogelijkheid die er nu nog is, is om de C-200 op PCM te zetten, maar dan heb ik alleen nog maar stereo geluid :(
Een ander ding is dat sinds de laatste update hij ineens NTSC uit de composiet-uitgang gooit, terwijl dat voorheen netjes als PAL gedaan werd... En aangezien mijn tv nog antieker is dat m'n versterker, snapt die alleen PAL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 16:14
ik heb sinds kort ook een Popcorn Hour C200 aangeschaft bij alternate voor een spot prijs van €150 euro en heb er een hdd van 1,5 tb bij gekocht Western Digital Caviar Green WD15EARS, en nou heb ik hem erin gedaan en dan zegt ie dat sata disk loaded maar dan kan ik nog niet op de hdd komen?

iemand een idee hoe dat kan

• winwiz
maikelbeerkens schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:20:
ik heb sinds kort ook een Popcorn Hour C200 aangeschaft bij alternate voor een spot prijs van €150 euro en heb er een hdd van 1,5 tb bij gekocht Western Digital Caviar Green WD15EARS, en nou heb ik hem erin gedaan en dan zegt ie dat sata disk loaded maar dan kan ik nog niet op de hdd komen?

iemand een idee hoe dat kan
RTFM ?

• Bartholdy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 15:07
150,- lijkt me vrij onwaarschijnlijk...

• maikelbeerkens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09 16:14
ik heb het al gevonden ik heb de handleiding maar van internet gedownload!

Owja die €150,- klopt wel was een prijs fout van alternate 5 min nadat ik hem besteld heb was ie ook al van de site of gehaald! ik dacht dat ik hem ook niet zou krijgen, dat ze zouden zegge dat het een prijs fout was. Maar ik heb hem toch gekregen:)

[ Voor 22% gewijzigd door maikelbeerkens op 15-09-2010 09:04 ]

Verwijderd

Crusader schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:32:
[...]

Ik flash nog eerder m'n oude firmware terug om het aan te tonen. Zinloze discussie.

edit: even snel gekeken in het NMT forum, ik ben niet de enige:

[...]

en nog meer aanknopingspunten:

[...]

Die kabels hangen al maanden goed achter m'n kast, die gaan echt niet opeens kapot.
Ik blijf er bij dat het aan de nieuwe firmware ligt.
IK had er ook meteen last van na de laatste update ! Mijn TV :sony bravia KDL-40Z4500 Ik hoop dat ze met deze FIX update wel wat sneller zijn als normaal !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
KarlMarX schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 08:03:
Toch nog een vraagje. Wat wordt als de "beste" bluerayspeler beschouwt om in de PCH in te bouwen?

Ik had nu tijdelijk een Samsung DVD speler er in gezet, maar deze spint maximaal op gedurende het hele afspelen, waardoor je niks meer van de film kan horen. Dus een beetje een stil ding bij het afspelen van DVD's en bluerays is wel een vereiste.
Welke bluerayspeler wordt er overigens meegeleverd van de fabriek als je voor die optie kies?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Crusader schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:08:
Met hierboven, alleen heb ik destijds m'n QNAP dezelfde dag nog omgeruild voor een Synology 409+. Die bleek veel sneller te zijn dan de QNAP (haal vanaf m'n pc's 85 MB/s lezen en minstens 45 MB/s schrijven).
Welke QNAP kom jij dan vanaf? Want de QNAPs die in de vergelijkbare series staan zijn doorgaans stukken sneller met schrijven dan de Synology's. Hier staat een TS509Pro en die blaast sustained 80MB/s schrijven en 90 lezen. En heeft de mogelijkheid om een dualcore er in te zetten, waarmee ik boven de 100MB/s kan komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here: Ik ben juist naar QNAP gegaan (TS-459) omdat die aanzienlijk sneller waren dan de Synology. Overigens is de nieuwe serie van Synology weer aardig bij getrokken.

De andere reden was dat bij Synology de schijven ingebouwd moeten worden en bij QNAP in een (hot swapable) cradle zitten.

Maar goed... ieder zijn voorkeur/prijsniveau (want Synology is wel wat goedkoper dan de QNAP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

UltraSub schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:59:
[...]

Welke QNAP kom jij dan vanaf? Want de QNAPs die in de vergelijkbare series staan zijn doorgaans stukken sneller met schrijven dan de Synology's. Hier staat een TS509Pro en die blaast sustained 80MB/s schrijven en 90 lezen. En heeft de mogelijkheid om een dualcore er in te zetten, waarmee ik boven de 100MB/s kan komen..
Ik zou het niet meer weten, was vorig jaar, ik zal de bon er nog wel even bij pakken...

edit: was een TS-419P. De Synology DS409+ is absoluut sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 17-09-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik merk dat dit topic vrij langzaam gaat... komt dat omdat iedereen op het Popcornhour forum zit of is het product niet meer zo populair als de popcornhours van vroegâh...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Denk dat iedereen aan het wachten is op de nieuwe firmware met de nieuwe GUI :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
GSlayer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:52:
Ik niet hoor. Het ziet er erg leuk uit maar ik heb dat ding om films te kijken... Ik heb een duidelijk mappen structuur dus geen gezoek. Dus ik hoop dat er ook een kale optie blijft.

Verder geen bericht is goed bericht.... Ikzelf heb weinig tot geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ok... wellicht dat er aanzienlijk performance verbeteringen zijn gerealiseerd dan met de introductie van nieuwe HW/Firmware.

Ik haal nu met mijn TS-459 namelijk een overdrachtssnelheid van 75-80MB/s.

On topic: Ik gebruikte de QNAP eigenlijk alleen maar als backup. Nu zorg ik er echter voor dat de backup van mijn muziek/films/foto's in de Multimedia folder terecht komen en dan kan ik er dankzij DNLA naar toe browsen met mijn PCH. Wel zo handig voor "de vriendin" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

winwiz schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:09:
Het ziet er erg leuk uit maar ik heb dat ding om films te kijken... Ik heb een duidelijk mappen structuur dus geen gezoek
Het was meer een grap. De laatste tijd gaat het alleen maar over de firmware en wanneer ie nou eindelijk eens uitkomt.

Zit er ook niet op te wachten, wat ik wil afspelen, speelt de popcorn ook gewoon af. Ben nog geen echte problemen tegengekomen.

En qua interface heb ik hetzelfde als bij jouw, een duidelijk gestructureerd mappen systeem.

Werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

GSlayer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:52:
Nope. Van mijn hoeft heel die nieuwe GUI niet. Ik heb gewoon een paar mappen netjes onderverdeeld en that's it. Ik hoef geen fancy menu :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik denk dat de laatste firmware veel problemen heeft opgelost, want alle klagers zijn sindsdien stil... Helaas heeft de laatste firmware voor mij juist wat problemen geïntroduceerd (DolbyHD werkt niet meer op mijn non-DolbyHD receiver, NTSC-video wordt niet meer omgezet in PAL). Maar om eerlijk te zijn wordt het bij mij ook hoog tijd voor een nieuwe tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Gisteren even creatief met kabels geweest.

Ik heb mijn popcorn middels hdmi aangesloten op de receiver. Vervolgens gaat er een hdmi van de receiver naar de tv. Dit werkt super. Maar als ik alleen een mp3 wil afspelen moest de tv ook aanstaan. (probleem van de receiver). Nu heb ik tulp aangesloten op de popcorn en deze ook in de receiver gestopt. Als ik nu muziek af wil spelen kies ik op de receiver CD (tulp ingang van de cdspeler gebruikt). Maar als ik een film kijk dan gaat de audio nog gewoon via de hdmi en heb ik dus nog steed hd geluid. Ik blij, vrouw blij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 17:16

Imhotep

The Dark Side

Ik ben op zoek naar een mediaplayer die van alles in huis heeft.
Hierbij heb ik al een aantal maanden de PCH C-200 op het oog en deze heeft eigenlijk alles wat ik in een mediaplayer wil zien.

Maar als ik zo rond kijk in dit topic en op andere sites dan valt hetme op dat er veel voorstanders en tegenstanders van de C-200 zijn.
Er 'schijnt' nogal wat problemen te zijn met de software/firmware die erop zit en dat er daardoor een aantal zaken zijn die niet altijd goed werken. Een groot aantal bugs zullen opgelost zijn door de vele updates die steeds uitgebracht worden.

Maar een vraagje aan alle PCH C-200 gebruikers:
Als je nu op dit moment een nieuwe mediaplayer zou moeten aanschaffen, zou je dan opnieuw voor de C-200 kiezen of zou je uitwijken naar een andere?

Still King

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.