volgens mij zijn er meer mensen die dat zoeken... ik heb er zelfs een keer een apart topic voor gemaakt heheLosGieros schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:11:
[...]
Dat zocht ik ook al!![]()
He sletje jij ook hier
Giertje.... Toppert. Zo te zien zijn er dus heeeeeeeeeeeel veel mensen die het willen. Gaat wel komen dusLosGieros schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:11:
[...]
Dat zocht ik ook al!![]()
He sletje jij ook hier
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik ga even advocaat van de duivel spelen (vrij makkelijk, aangezien ik 0,0 behoefte heb aan ondersteuning voor Apple's eigen protocollen).Tylen schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:37:
[...]
MAAR
Nu is er gisteren 4.2 van iOS uitgekomen met daarin: Airplay. Hiermee kan je muziek streamen vanaf een iPhone/iPad naar een Airplay ondersteunend apparaat. Nu maar hopen dat er een firmware upgrade komt waarin de popcorn dit gaat ondersteunen en dan is het helemaalDan ben ik echt heeeel blij
Airplay is Apple's eigen invulling voor iets wat al jaren bestaat in de vorm van uPNP/DLNA. In Apple's traditie zal het wel weer een gesloten protocol worden (iemand die hier tegenin wil gaan, daag ik bij deze uit om een open protocol te noemen uit de keuken van Apple, en het maakt niet uit wat voor protocol), wat niet binnen de GPLv2 past en waarvoor licentiekosten afgedragen moeten worden. Daarnaast geven ze de afhankelijkheid van de klanten op om persé een Apple-mediaplayer te moeten kopen.
De kans op kosteloze implementatie acht ik dus nagenoeg 0.
Apple's bijna absurde fixatie op DRM maakt dat Apple-producten voor media-afspelen praktisch vastzitten aan Apple's eigen protocollen (het is al een wonder dat je MP3's af mag spelen op een iPod, iets wat de eerste generatie (met de eerste firmwares) bijv. al niet kon). Een goede vriend zit bijv. met de bijna rare situatie van een Time-capsule bezitten, maar deze alleen kunnen gebruiken zodra er een pc of mac aanstaat waarop iTunes draait. Met een iPhone is het apparaat al niet te bedienen, bij gebrek aan een eigen iTunes database...
Disclaimer: Dit is mijn persoonlijke mening en gebaseerd op de marktstrategie van Apple zoals ik die de afgelopen jaren heb zien ontwikkelen. Hoewel Apple prachtige producten maakt, is de strategie voor media-delen die Apple hanteert, erg beperkend en duidelijk gericht op het beschermen van hun eigen markt (Apple hardware en de iStore).
Een andere vraag, wat betreft remote bedienen (met een pc/mac/gsm). Elke keer als ik met Eyecontrol op m'n Android-gsm de PCH probeer te bedienen (werkt via uPNP/DNLA), crasht de uPNP-server als ik iets probeer op te vragen. Komt dit omdat er bij mij in m'n netwerk een MyHome-client ontbreekt?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
FaceTime?deepbass909 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:18:
[...]In Apple's traditie zal het wel weer een gesloten protocol worden (iemand die hier tegenin wil gaan, daag ik bij deze uit om een open protocol te noemen uit de keuken van Apple, en het maakt niet uit wat voor protocol), wat niet binnen de GPLv2 past en waarvoor licentiekosten afgedragen moeten worden. Daarnaast geven ze de afhankelijkheid van de klanten op om persé een Apple-mediaplayer te moeten kopen.
Daar is openlijk de toezegging voor gedaan door Apple dat ze dit een open protocol maken voor iedereen.
Ik ga hier niet op de rest ingaan wegens inhoudelijk het verkeerde topic ( maar je hebt wel een punt ) is dat de implementatie van uPNP en DNLA ook een voorbeeld is van het niet moet. De interfaces die ik daarmee heb gezien zijn meestal traag , lomp en niet georganiseerd om grote libraries te indexeren en af te spelen. Voor films geef ik je gelijk, om dat dit nog redelijk overzichtelijk is. Maar voor muziek, worden deze interfaces toch onnodig gecompliceerd.deepbass909 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:18:
[...]
Airplay is Apple's eigen invulling voor iets wat al jaren bestaat in de vorm van uPNP/DLNA.
Het zou inderdaad wel tof zijn indien Airplay een open standaard word! Daarin geef ik je gelijk.
Daarentegen zou ik tegen een redelijke vergoeding geen probleem hebben om mijn popcorn te "licensieren" met een Airplay licentie, als dat een issue zou zijn. De nieuwste marantz spelers kan je zo ook "Airplay" compatible maken.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
@UltraSub
Wat??? Apple presenteert een open platform/protocol???
Zijn ze van hun geloof gevallen? 
@tc982
Ik ben met je eens dat uPNP/DLNA niet echt werken... Zie mijn probleem met Eyecontrol... Het gaat finaal plat zodra ik probeer te zoeken en/of bladeren in mijn collectie.
Wat mij meer zorgen zou maken is dat een dergelijke licentie of ongedwongen wordt (ik moet wel betalen, wil ik een nieuwe firmware kunnen installeren) of dat alle pijlen daarop gericht worden en als je geen Apple producten heb (iPhone/Mac) je er alsnog niks mee kan. Ik loop al vaak genoeg tegen het probleem dat de PCH beheren vanaf een Linux-pc vaak een uitdaging is (de enige tool die enigszins onder Linux werkt is de NMTinstaller, maar zelfs dat is maar net aan), en dat met een Android toestel je ook vrij weinig kan beginnen.
En dat terwijl de PCH (zoals zoveel mediaplayers) Linux-based is... Juist beheer tussen 2 Linux clients is bijzonder makkelijk.
Als je wilt streamen, waarom niet ondersteuning voor NAS (Network Audio Streaming), wat met een MP3-stream werkt. Dat kan je met elke client afspelen, en als je op de originele bitrate streamed heb je nauwelijks CPU-kracht nodig. (ik noem maar iets)
Maar we zullen zien waar alles naar toe leidt. De PCH kan erg veel en de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt
Wat??? Apple presenteert een open platform/protocol???

@tc982
Ik ben met je eens dat uPNP/DLNA niet echt werken... Zie mijn probleem met Eyecontrol... Het gaat finaal plat zodra ik probeer te zoeken en/of bladeren in mijn collectie.
Wat mij meer zorgen zou maken is dat een dergelijke licentie of ongedwongen wordt (ik moet wel betalen, wil ik een nieuwe firmware kunnen installeren) of dat alle pijlen daarop gericht worden en als je geen Apple producten heb (iPhone/Mac) je er alsnog niks mee kan. Ik loop al vaak genoeg tegen het probleem dat de PCH beheren vanaf een Linux-pc vaak een uitdaging is (de enige tool die enigszins onder Linux werkt is de NMTinstaller, maar zelfs dat is maar net aan), en dat met een Android toestel je ook vrij weinig kan beginnen.
En dat terwijl de PCH (zoals zoveel mediaplayers) Linux-based is... Juist beheer tussen 2 Linux clients is bijzonder makkelijk.
Als je wilt streamen, waarom niet ondersteuning voor NAS (Network Audio Streaming), wat met een MP3-stream werkt. Dat kan je met elke client afspelen, en als je op de originele bitrate streamed heb je nauwelijks CPU-kracht nodig. (ik noem maar iets)
Maar we zullen zien waar alles naar toe leidt. De PCH kan erg veel en de mogelijkheden zijn bijna onbeperkt
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ach ik zie de AirPlay functionaliteit eerder als een uitbreiding op de huidige firmware. En een feauture dat ik graag zou zien, maar voor mij blijft de PopCorn in eerste geval en vooral een Video speler. De MP3 functionaliteit gebruik ik nooit, noch de foto. Ik heb er allemaal nog tijd nog goesting voor omdit allemaal te organiseren, bij te werken enz. Ik heb nog heel wat posts op dit forum te doen en daardoor heb ik geen tijd meerdeepbass909 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:26:
@tc982
Ik ken de remote app wel degelijk en dit is een leuke optie... Ik heb het anders geregeld. Ik heb al mijn muziek netjes getagged in mappen staan op een server. Dus netjes benaderbaar vanaf de C200. Verder heb ik op die server Subsonic staan, die diezelfde muziek benaderbaar maakt vanaf elke pc op het internet (of mijn eigen netwerk) via een webinterface en op de iphone staat een app (iSub) die diezelfde subsonic benadert en al mijn muziek beschikbaar stelt via 3g of wifi. Ik heb dus al mijn muziek altijd bij me (160 GB)
Airplay kan een leuke aanvulling zijn maar ik ben bang dat het niet ondersteunt gaat worden door de C200
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Voor mij is het eigenlijk precies andersom. Ik heb de C-200 in de eerste plaats gekocht als muziek-jukebox, die daarnaast video kan afspelen. Voor mij is de NMJ daarom een godsgeschenk, zelfs met z'n huidige tekortkomingen. Het scheelt dat m'n muziek-collectie altijd al erg goed georganiseerd was en ik er altijd al voor heb gezorgd dat m'n tags voor 75% goed zijn (nu ben ik met de volgende slag bezig, namelijk genres...)tc982 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:30:
[...]
Ach ik zie de AirPlay functionaliteit eerder als een uitbreiding op de huidige firmware. En een feauture dat ik graag zou zien, maar voor mij blijft de PopCorn in eerste geval en vooral een Video speler. De MP3 functionaliteit gebruik ik nooit, noch de foto. Ik heb er allemaal nog tijd nog goesting voor omdit allemaal te organiseren, bij te werken enz. Ik heb nog heel wat posts op dit forum te doen en daardoor heb ik geen tijd meer
Met de NMJ heb ik trouwens ook meer ruzie met het video-gedeelte dan met het muziek-gedeelte... Ik krijg het maar niet voor elkaar dat hij m'n series (X-files en Futurama) goed wil indexeren... En soms komt hij wel met hele bijzondere hits voor bepaalde films (Teeth uit 2007 bijv... Die blijft hij maar herkennen als Dance of the Vampires uit 1967, terwijl de bestandsnaam "teeth (2007).avi" is...)
De category-view werkt trouwens best wel goed, in mijn ogen. Het is bij een grote database wel wat traag (video's gaan goed, bij de muziek moet ik vaak toch even wachten). Ik dacht dat het aan de IO-snelheid lag (voor het inlezen van de afbeeldingen en metadata), maar een snel testje met de database op een USB-stick met activiteits-LED was toch vrij duidelijk... Zodra de NMJ bevroor, was er ook geen activiteit op de stick. Ergens zit de optimalisatie dus nog niet goed...
@winwiz
Jij hebt subsonic op een server draaien? Ik lees op de website van subsonic dat het ook zou moeten werken op een Linux, Unix, FreeNAS of ander *nix-gebaseerd systeem. Aangezien de embedded Linux van van de PCH niet heel erg veel afwijkt van een NAS-firmware in basis en de PCH heeft volledige JAVA-ondersteuning, zou Subsonic op de PCH kunnen werken? Ik denk dat ik het vanavond of morgen maar eens ga testen.
[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 24-11-2010 11:50 ]
met series heb ik nog geen problemen gehad, op verkeerde naamgevingen van de serie na.deepbass909 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:46:
[...]
Met de NMJ heb ik trouwens ook meer ruzie met het video-gedeelte dan met het muziek-gedeelte... Ik krijg het maar niet voor elkaar dat hij m'n series (X-files en Futurama) goed wil indexeren... En soms komt hij wel met hele bijzondere hits voor bepaalde films (Teeth uit 2007 bijv... Die blijft hij maar herkennen als Dance of the Vampires uit 1967, terwijl de bestandsnaam "teeth (2007).avi" is...)
de bestandsnamen van mijn series zijn:
serie - S01E02 - afleveringsnaam
(season 1 episode 2)
probeer voor teeth eens zo'n nfo bestand te maken:
"teeth (2007).nfo"
met de volgende inhoud:
<movie>
<id>tt0780622</id>
</movie>
kijk voor meer info over NFO bestanden NFO bestanden
Onlangs heb ik een diNovo Mini toetsenbordje aangesloten op mijn C200. Apparaat opnieuw opgestart en het keyboard werkt prima. Maar nu het vreemde probleem:
Na het verwijderen van de diNovo USB/Bluetooth dongle uit de C200 kreeg ik problemen met de netwerkverbinding. Nadat het apparaat een tijdje niet was gebruikt wil ik een filmpje kijken (mijn films staan allemaal op een QNAP Nas) en is er geen verbinding. Apparaat opnieuw opstarten, resetten, UTP kabel er uit en er weer in, van alles geprobeerd maar geen herstel van de verbinding. Nog eens de kabel er (10 sec.) uit en er weer in en toen brandden de groene en gele ledjes weer bij de kabelaansluiting en kan er gekeken worden.
Dit bleef wekenlang zo maar doorgaan, ook na de update met de nieuwe firmware. Elke keer prutsen met het apparaat en de kabel om de verbinding weer aan de gang te krijgen.
Tot dinsdagavond ik op het idee kwam om de diNovo dongle weer eens aan te sluiten. Onmiddelijk begonnen de netwerk-leds weer op te lichten en was er een verbinding. Ik was stomverbaasd, wat kan zo'n USB dongletje nu met de netwerkconnectie te maken hebben? De verbinding blijft ook stabiel net als vroeger, zolang de dongle van de diNovo maar in de USB poort zit.
Ik werk al heel lang met PC's en andere appraatjes en sta dus niet snel ergens van te kijken. Maar dit probleem blijft voor mij onverklaarbaar. Het verband tussen deze twee dingen ontgaat mij volkomen. Misschien is iemand van jullie slimmer en weet een oplossing? Ik zou namelijk de C200 ook gewoon zonder dat dongeltje willen gebruiken. Bovendien wil ik de diNovo Mini ook wel eens ergens anders voor gebruiken.
Na het verwijderen van de diNovo USB/Bluetooth dongle uit de C200 kreeg ik problemen met de netwerkverbinding. Nadat het apparaat een tijdje niet was gebruikt wil ik een filmpje kijken (mijn films staan allemaal op een QNAP Nas) en is er geen verbinding. Apparaat opnieuw opstarten, resetten, UTP kabel er uit en er weer in, van alles geprobeerd maar geen herstel van de verbinding. Nog eens de kabel er (10 sec.) uit en er weer in en toen brandden de groene en gele ledjes weer bij de kabelaansluiting en kan er gekeken worden.
Dit bleef wekenlang zo maar doorgaan, ook na de update met de nieuwe firmware. Elke keer prutsen met het apparaat en de kabel om de verbinding weer aan de gang te krijgen.
Tot dinsdagavond ik op het idee kwam om de diNovo dongle weer eens aan te sluiten. Onmiddelijk begonnen de netwerk-leds weer op te lichten en was er een verbinding. Ik was stomverbaasd, wat kan zo'n USB dongletje nu met de netwerkconnectie te maken hebben? De verbinding blijft ook stabiel net als vroeger, zolang de dongle van de diNovo maar in de USB poort zit.
Ik werk al heel lang met PC's en andere appraatjes en sta dus niet snel ergens van te kijken. Maar dit probleem blijft voor mij onverklaarbaar. Het verband tussen deze twee dingen ontgaat mij volkomen. Misschien is iemand van jullie slimmer en weet een oplossing? Ik zou namelijk de C200 ook gewoon zonder dat dongeltje willen gebruiken. Bovendien wil ik de diNovo Mini ook wel eens ergens anders voor gebruiken.
Zo heb ik ze staan, maar hij maakt er toch een zooitje van... Ik heb me maar voorgenomen om het met de hand in de database te herstellen. Alle info staat er namelijk inmiddels wel in, maar nu onder de film sectie, waardoor ik geen afleveringen meer kan kiezen. Dit is trouwens ook nog één van de problemen met de indexeringsapp.solomo schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:34:
[...]
met series heb ik nog geen problemen gehad, op verkeerde naamgevingen van de serie na.
de bestandsnamen van mijn series zijn:
serie - S01E02 - afleveringsnaam
(season 1 episode 2)
Heb ik gedaan, maar leek hij compleet te negeren. Ik vind het sowieso al curieus dat hij met een compleet andere film titel aan komt zetten, terwijl bij IMDB een zoekactie op Teeth 2007 gelijk de goede film laat zien als meest populair. Ook dit is trouwens al een bekend probleem.probeer voor teeth eens zo'n nfo bestand te maken:
"teeth (2007).nfo"
met de volgende inhoud:
<movie>
<id>tt0780622</id>
</movie>
kijk voor meer info over NFO bestanden NFO bestanden
Die is inderdaad wel bijzonder... Ik heb wel een vergelijkbaar probleem dat als ik een draadloos keyboard aansluit, ik ineens geen enter meer kan geven, terwijl dit toetsenbord voorheen probleemloos werkte.Jan Dee schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:52:
Onlangs heb ik een diNovo Mini toetsenbordje aangesloten op mijn C200. Appraat opnieuw opgestart en het keyboard werkt prima. Maar nu het vreemde probleem:
Ik werk al heel lang met PC's en andere appraatjes en sta dus niet snel ergens van te kijken. Maar dit probleem blijft voor mij onverklaarbaar. Het verband tussen deze twee dingen ontgaat mij volkomen. Misschien is iemand van jullie slimmer en weet een oplossing? Ik zou namelijk de C200 ook gewoon zonder dat dongeltje willen gebruiken. Bovendien is de diNovo Mini ook handig om wat te typen op m'n iPhone.
Sowieso zijn netwerk en USB-HID apparaten totaal verschillende apparaten...
Is het mogelijk om met NMJ alle films tegelijk op "mark as read' te zetten?
[ Voor 5% gewijzigd door Count_B op 25-11-2010 17:32 ]
Ik kan opeens mn schijf met downloads niet meer benaderen als ik in de NMT zelf zit, hij begint automatisch de een dvd af te spelen. Vanaf pc kan ik wel gewoon al mn downloads zien. Autoplay al uitgezet, zelf factory instellingen al opnieuw gedaan, aan uit maarnog steeds niks. Usb schijf eraan en die ziet hij wel normaal zonder automatisch iets af te spelen.
Iemand die weet welke instelling ik waarschijnlijk per ongeluk heb veranderd? Zoek me een ongeluk...en baal als een stekker wil sopranos kijken
Opgelost, stond een VIDEO_TS map opeens in de download map..weggehaald en hopla. Wel gek de avi's die er los instaan laat hij staan..
Iemand die weet welke instelling ik waarschijnlijk per ongeluk heb veranderd? Zoek me een ongeluk...en baal als een stekker wil sopranos kijken
Opgelost, stond een VIDEO_TS map opeens in de download map..weggehaald en hopla. Wel gek de avi's die er los instaan laat hij staan..
[ Voor 54% gewijzigd door LosGieros op 25-11-2010 23:50 ]
Rapapa...
Ik heb de samsung BR drive vervangen voor een Liteon 104 en die is ontzettend stil (nu Avatar te draaien) Ook DVD's zijn onhoorbaar momenteel
Ik hoor de fans van mn laptop en TV boven die van de popcorn uit!
Iemand nog een BR voor in de pc nodig?
Iemand nog een BR voor in de pc nodig?
Hop,hop,hop!
Mijn PCH heeft 'ineens' het probleem dat hij geen .iso bestanden kan lezen sinds de laatste update.
Ik zit er serieus over na te denken om 'm van de hand te doen.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Schone install geprobeerd?Zondagskindje schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:45:
Mijn PCH heeft 'ineens' het probleem dat hij geen .iso bestanden kan lezen sinds de laatste update.
Bij mij werken iso's als een speer.
Hop,hop,hop!
Ik wil dit apparaat ook gaan kopen, maar waar ik even mee zit, is de vraag of de Popcorn de nieuwe Cinavia DRM gaat bevatten. Weet iemand dit?
Kans is, als ze een nieuwe BR licentie moeten hebben, dat het geeist gaat worden anders geen licentie. Dus het zou ook nog wel kunnen gaan gebeuren dat er straks geen Blu-Ray meer afgespeeld kan worden zit ik me net te bedenken, omdat de meesten (terrect) geen Cinavia troep willen hebben, maar goed, je hebt ook nog politiek messengetrek, dus voor de toekomst moeten ze wellicht wel.Romius schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:40:
Ik wil dit apparaat ook gaan kopen, maar waar ik even mee zit, is de vraag of de Popcorn de nieuwe Cinavia DRM gaat bevatten. Weet iemand dit?
Maar wellicht dat er wel ergens een hack beschikbaar komt tegen die tijd. Alle beveiligingen zijn te kraken, dus zal hier ook wel een slimmerd mee komen.
Hop,hop,hop!
Ik heb dat probleem ook. Ik blijf de draaiende bolletjes zien... Maar ik heb het alleen nog maar vanuit de NMJ geprobeerd en vind het niet zo heel belangrijk (de meeste ISO's zijn van DVD's die in een kast boven de tv staan en via de DVD-speler sowieso beter beeld geven).basset schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:37:
[...]
Schone install geprobeerd?
Bij mij werken iso's als een speer.
Ik gebruik NMJ ook niet.
Ik zie liever titels ipv plaatjes persoonlijk.
Ik moet hem nog een keer gaan indexeren en wie weet bevalt het toch en ga ik het alsnog gebruiken, maar ik heb zowel .iso als .img geprobeerd en dat werkte allebei.
Ik moet hem nog een keer gaan indexeren en wie weet bevalt het toch en ga ik het alsnog gebruiken, maar ik heb zowel .iso als .img geprobeerd en dat werkte allebei.
Hop,hop,hop!
Sinds de laatste firmware update heb ik geen geluid meer bij veel video's over hdmi naar tv.
Optisch naar receiver geen probleem. In de woonkamer geen issue, op de slaapkamer wel. Als ik in setup alles op passthrough zet werkt het wel, maar dan kan ik op de c200 het geluid niet meer regelen en moet ik dat op de AB van de tv doen. Dat is irritant, want dan veranderd het volume daar ook als ik tv kijk met mijn Humax, die ook zelf het volume regelt.
Weet iemand de oorzaak?
Optisch naar receiver geen probleem. In de woonkamer geen issue, op de slaapkamer wel. Als ik in setup alles op passthrough zet werkt het wel, maar dan kan ik op de c200 het geluid niet meer regelen en moet ik dat op de AB van de tv doen. Dat is irritant, want dan veranderd het volume daar ook als ik tv kijk met mijn Humax, die ook zelf het volume regelt.
Weet iemand de oorzaak?
Weet geen oorzaak, maar dat probleem heb ik dus ook.UltraSub schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:16:
Sinds de laatste firmware update heb ik geen geluid meer bij veel video's over hdmi naar tv.
Weet iemand de oorzaak?
Verwijderd
Ik begin er ook niet aan.basset schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:06:
Ik gebruik NMJ ook niet.
Het blijft een belasting voor zo'n machientje.
Ik gebruik de PCH vooral voor video en iedere film heeft zijn eigen map.
Ik zou graag een tussenoplossing zien, waarbij je wat vlotter informatie krijgt eens zo'n map focus krijgt.
Nu moet je de map openen en dan elk van de bestanden openen om informatie te krijgen.
Dit zou misschien wat vlotter kunnen, mits wellicht afspraken rond naamgeving.
Hallo, weet iemand zo of je een 3tb schijf in je popcornhour kunt doen..of kan die maar tot 2tb verwerken?
Als ze hier niet in de Compatibility List staat zou ik het niet riskeren :passat_v5 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:53:
Hallo, weet iemand zo of je een 3tb schijf in je popcornhour kunt doen..of kan die maar tot 2tb verwerken?
http://www.networkedmedia...C-200_Compatibility_Lists
Er zijn wel wat 2TB disks te vinden, maar geen 3TB.
hmm thx voor je reactie..zou niemand dat nog uitgeprobeerd hebben, die 3tb schijven zijn er al een paar weken dus...of zou de firmware het nog niet ondersteunen, heb al op diverse forums gekeken, maar nog geen info erover kunnen vinden....
Oplossing: altijd het volume regelen op het afspeel-apparaat, ipv de bronmaartend schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 01:43:
[...]
Weet geen oorzaak, maar dat probleem heb ik dus ook.
Bij duurdere afspeelapparaten, tv's en versterkers krijg je tegenwoordig een ab waarmee je meerdere apparaten kan bedienen, en je bijv. aan kan geven welk apparaat controle over de volumeregeling heeft. Of je schaft een Harmony aan
Hardware en firmware zullen niet direct het probleem zijn. Linux heeft met ext3 (het bestandssysteem dat de C-200 gebruikt) een bovengrens die ver boven de 3TB ligt. Ook de SATA-interface kan het aan. Alleen is de C-200 af en toe wat kieskeurig over de hardeschijven. (als iemand mij kan uitleggen wat hier de oorzaak van is, hoor ik het graag. Je hebt namelijk geen stuurprogramma's nodig voor hardeschijven, alleen voor de interfaces...)passat_v5 schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:29:
hmm thx voor je reactie..zou niemand dat nog uitgeprobeerd hebben, die 3tb schijven zijn er al een paar weken dus...of zou de firmware het nog niet ondersteunen, heb al op diverse forums gekeken, maar nog geen info erover kunnen vinden....
Als je de schijf in een winkel haalt, kan je hem meestal wel terug brengen als het niet mocht blijken te werken. En in het meest extreme geval, kan je zelfs even je C-200 meenemen en het ter plekke testen.
Erg flauw jadeepbass909 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:02:
[...]
Oplossing: altijd het volume regelen op het afspeel-apparaat, ipv de bronHeel flauw, ik weet het, maar ik irriteer mij er juist aan dat je tegenwoordig op elk afspeel-apparaat het volume in kan stellen. Waarom? Mensen als m'n ouders snappen er de ballen van en daar gebeurd het dus regelmatig dat de versterker half open staat, en het volume op het afspeelapparaat geknepen is. Schakel je om naar een andere bron, dan zit je vervolgens bijna 3 huizen verder door alle lawaai. Maar alles bedienen met 1 ab, en voor het volume een andere moeten pakken is ook erg irritant.
Bij duurdere afspeelapparaten, tv's en versterkers krijg je tegenwoordig een ab waarmee je meerdere apparaten kan bedienen, en je bijv. aan kan geven welk apparaat controle over de volumeregeling heeft. Of je schaft een Harmony aan
Ik heb een Harmony beneden. Geen problemen daar.
Maar ik ga geen RF Harmony voor 250 euro kopen als ik het met de RF AB van de C-200 ook kan doen. Het heeft eerst gewerkt, en ik vraag me gewoon af waarom het ineens niet meer werkt. Het heeft iets te maken met firmware, daar het eerst altijd heeft gewerkt. Kan niet anders.
Verwijderd
Heb een vraag en heb al meerdere kere gekeken.
Weet iemand toevallig dat als je een popcorn c200 hebt en een NAS in de berging dat je er YAMJ werkend op krijgt, zie wel staan dat je YAJM werkend krijgt met een HDD in de PCH maar nergens met een NAS
BVD
Weet iemand toevallig dat als je een popcorn c200 hebt en een NAS in de berging dat je er YAMJ werkend op krijgt, zie wel staan dat je YAJM werkend krijgt met een HDD in de PCH maar nergens met een NAS
BVD
Werkt hier gewoon. Maar YAMJ heb ik niet op de NAS draaien. Die loopt op een W7 VM, schrijft output centraal op de NAS. Maar heb zat mensen gezien die YAMJ ook op de NAS zelf draaien.
Heb sinds kort ook een popcorn C-200 en bevalt prima.
Nu heb ik het wel voor elkaar om vanaf de pc in te loggen en kan ik de gedeelde mappen zien
Music, Photo en Video
Binnen de map muziek heb ik submappen gemaakt (bijv Kerst) en daarin heb ik per cd een map met de mp3's
Nu kan ik vanaf de pc wel bestanden plaatsen in de map Music maar niet rechtstreeks in de submap Kerst. Krijg dan een melding dat het niet is toegestaan
Op de NMT zelf kan ik als de TV aan is wel de map met mp3 vanuit music naar de map kerst verplaatsen, maar dat wil ik juist niet.
Kan ik ergens iets aanpassen waardoor ik vanaf de pc wel de bestanden in de juiste submap kan plaatsen
Nu heb ik het wel voor elkaar om vanaf de pc in te loggen en kan ik de gedeelde mappen zien
Music, Photo en Video
Binnen de map muziek heb ik submappen gemaakt (bijv Kerst) en daarin heb ik per cd een map met de mp3's
Nu kan ik vanaf de pc wel bestanden plaatsen in de map Music maar niet rechtstreeks in de submap Kerst. Krijg dan een melding dat het niet is toegestaan
Op de NMT zelf kan ik als de TV aan is wel de map met mp3 vanuit music naar de map kerst verplaatsen, maar dat wil ik juist niet.
Kan ik ergens iets aanpassen waardoor ik vanaf de pc wel de bestanden in de juiste submap kan plaatsen
Verwijderd
Inmiddels heb ik zelf de problemen kunnen verhelpen. Het bleek te liggen aan een slecht passend koelblok. Deze kon ik zo heen en weer schuiven. Dat heb je soms met die goedkope pushpins die ze gebruiken.Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:25:
Sinds de firmware update kampt mijn PCH met problemen. Inmiddels denk ik dat dit toeval is.
Het is namelijk zo dat na een tijdje welke film dan ook ik afspeel vastloopt. Het beeld staat dan stil en enkel een reboot helpt.
Ik heb inmiddels een downgrade uitgevoerd, meerdere zelfs. Ik heb de schijf geformateerd een andere gebruikt en nieuwe films gedownload.
Toch lost dit mijn problemen niet op.
Ik heb wel het gevoel dat het iets helpt om de PCH een tijdje uit te zetten.
Heeft er iemand soortgelijke problemen (gehad). Zou het mogelijk aan het ontbreken van een laagje koelpasta kunnen zijn onder de heatsink?
Ik heb deze vervangen door een nothernbridge koelblok van Zalman en er een 40mm fan bovenop geplaatst.
Nu draait mijn PCH-C200 weer als een zonnetje
sinds de laatste firmware update heb ik met bluray film's vaak dat de film stopt en dan slaat de popcorn vast kun je niets meer doen dan hem uitzetten.
hebben hier meer mensen last van zo ja wat is er tegen te doen
Ik ben voor een kennis opzoek naar een newbie proof mediacenter 
Zelf ben ik heel erg voorstander van XBMC. Als je deze goed instelt en klaarzet dan kan men hier prima gebruik van maken. Deze kennis wel echter mp3's + muziek dvd's kunnen starten zonder hiervoor de tv of pc aan te zetten.
Nu heb ik gezien dat de popcorn een display heeft, maar kan men hier simpel mee werken? Dus scrollen door de muziek collectie en muziek/ muziek dvd's afspelen? Voorzover ik heb kunnen vinden kan er alleen via een browser gewerkt worden, muziek dvd is dus niet mogelijk.
Kan iemand dit bevestigen?
Zelf ben ik heel erg voorstander van XBMC. Als je deze goed instelt en klaarzet dan kan men hier prima gebruik van maken. Deze kennis wel echter mp3's + muziek dvd's kunnen starten zonder hiervoor de tv of pc aan te zetten.
Nu heb ik gezien dat de popcorn een display heeft, maar kan men hier simpel mee werken? Dus scrollen door de muziek collectie en muziek/ muziek dvd's afspelen? Voorzover ik heb kunnen vinden kan er alleen via een browser gewerkt worden, muziek dvd is dus niet mogelijk.
Muziek DVD's bedienen op basis van het display is niet te doen.Workaholic schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:44:
Ik ben voor een kennis opzoek naar een newbie proof mediacenter
De opties van de DVD worden niet weergegeven op dit display.
Muziek in de vorm van MP3, FLAC ed. zijn wel te bedienen, wel moet je rekening houden met het feit dat het slechts 3 regels zijn en de kijkhoek nogal klein is.
(in de praktijk zet je even je LCD aan en bedient hem daarmee en zet die dan weer uit)
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
keeskloon schreef op zondag 05 december 2010 @ 08:21:
sinds de laatste firmware update heb ik met bluray film's vaak dat de film stopt en dan slaat de popcorn vast kun je niets meer doen dan hem uitzetten.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:06:
[...]
Inmiddels heb ik zelf de problemen kunnen verhelpen. Het bleek te liggen aan een slecht passend koelblok. Deze kon ik zo heen en weer schuiven. Dat heb je soms met die goedkope pushpins die ze gebruiken.
Ik heb deze vervangen door een nothernbridge koelblok van Zalman en er een 40mm fan bovenop geplaatst.
Nu draait mijn PCH-C200 weer als een zonnetje
Daar ruzie ik af en toe ook mee. Er zit in de C-200 ergens een optie fout waarmee de rechten op mappen en bestanden goed gezet worden. Via samba heb je daardoor niet altijd schrijfrechten in mappen die je zelf hebt gemaakt... Ik word er zelf ook af en toe helemaal gestoord van. De makkelijkste manier om dit vervolgens te herstellen, is via FTP verbinding maken, en dan over FTP de bestandsrechten te veranderen in en lezen/schrijven voor iedereen. (de "ingewikkelde" manier is via de Lundmann-shell, maar als je dat trucje kent, gaat het sneller en effectiever dan via FTP, maar de kans op iets slopen is ook veel groter).handyman1967 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:21:
Heb sinds kort ook een popcorn C-200 en bevalt prima.
Music, Photo en Video
Als je vanuit Windows werkt, kan je proberen of je verbinding kan maken met de C-200 als gebruiker "nmt" met als wachtwoord je ftp-wachtwoord. Vraag me alleen niet hoe dit ook al weer moet vanuit Windows, daarvoor gebruik ik het al te lang niet meer.
Waar het eigenlijk op neerkomt is een verschil in gebruikersrechtensystematiek tussen Linux en Windows. Windows kan daar eigenlijk niet mee overweg, en op de server (de C-200) moet het daarom goed ingeregeld zijn. Blijkbaar gaat dit bij de C-200 in sommige gevallen fout. (of in mijn geval, ik rotzooi te veel en heb via een Linux-cliënt mezelf waarschijnlijk weer te veel rechten toe bedeeld
Iemand deze speler wel eens rechtstreeks bij popcornhour.com besteld, dus uit america?
Ik ben van plan om daar de nieuwe A-210 te bestellen, omdat hij hier nog nergens te krijgen is.
Ging dit goed, of zegt iemand beter niet doen.
Ik ben van plan om daar de nieuwe A-210 te bestellen, omdat hij hier nog nergens te krijgen is.
Ging dit goed, of zegt iemand beter niet doen.
Gelukkig kan je dankzij -door medegebruikers gemaakte applicaties- het schermpje een stuk bruikbaarder maken. Bijvoorbeeld met LCDukebox.T.C schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:10:
[...]
Muziek DVD's bedienen op basis van het display is niet te doen.
De opties van de DVD worden niet weergegeven op dit display.
Muziek in de vorm van MP3, FLAC ed. zijn wel te bedienen, wel moet je rekening houden met het feit dat het slechts 3 regels zijn en de kijkhoek nogal klein is.
(in de praktijk zet je even je LCD aan en bedient hem daarmee en zet die dan weer uit)
Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ik kan in de submap onder Music niet eens een nieuwe map maken. Ik laat het maar zo voorlopig. Toch bedankt voor het meedenken.deepbass909 schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:15:
[...]
Daar ruzie ik af en toe ook mee. Er zit in de C-200 ergens een optie fout waarmee de rechten op mappen en bestanden goed gezet worden. Via samba heb je daardoor niet altijd schrijfrechten in mappen die je zelf hebt gemaakt... Ik word er zelf ook af en toe helemaal gestoord van. De makkelijkste manier om dit vervolgens te herstellen, is via FTP verbinding maken, en dan over FTP de bestandsrechten te veranderen in en lezen/schrijven voor iedereen. (de "ingewikkelde" manier is via de Lundmann-shell, maar als je dat trucje kent, gaat het sneller en effectiever dan via FTP, maar de kans op iets slopen is ook veel groter).
Als je vanuit Windows werkt, kan je proberen of je verbinding kan maken met de C-200 als gebruiker "nmt" met als wachtwoord je ftp-wachtwoord. Vraag me alleen niet hoe dit ook al weer moet vanuit Windows, daarvoor gebruik ik het al te lang niet meer.
Waar het eigenlijk op neerkomt is een verschil in gebruikersrechtensystematiek tussen Linux en Windows. Windows kan daar eigenlijk niet mee overweg, en op de server (de C-200) moet het daarom goed ingeregeld zijn. Blijkbaar gaat dit bij de C-200 in sommige gevallen fout. (of in mijn geval, ik rotzooi te veel en heb via een Linux-cliënt mezelf waarschijnlijk weer te veel rechten toe bedeeld)
Mooie App voor muziek, deze app maakt het bedienen iets makkelijker.WBT schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:11:
[...]
Gelukkig kan je dankzij -door medegebruikers gemaakte applicaties- het schermpje een stuk bruikbaarder maken. Bijvoorbeeld met LCDukebox.
Het display heeft nog steeds de beperking van 3 regels en kan nog steeds geen Muziek DVD bedienen.
Verder goede tip.
BTW is er ook iemand geweest die op de NMJ een shuffle functie heeft gemaakt? Die lijkt mij wel fijn aangezien je met NMJ on the fly een playlist kan maken.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Ik heb sinds de nieuwe firmware problemen met mijn beeld weergave. Ik heb een samsung plasma tv ps42c91 en de C-200 is direct via HDMI daarop aangesloten. Het geluid loopt via mijn HK versterker. Tijdens het spelen van een film is het beeld perfect maar in de setup en home menu zie ik ongeveer 60% van het beeld. Ik heb alle mogelijkheden van mijn c-200 al geprobeerd, wie heeft dit probleem ook gehad en mogelijk opgelost?
Vreemd maar waar, na de ongeveer de 10e keer hard herstarten pakt hij de weergave wel weer goed. Problem fixed!
Vreemd maar waar, na de ongeveer de 10e keer hard herstarten pakt hij de weergave wel weer goed. Problem fixed!
[ Voor 11% gewijzigd door mdeboer85 op 07-12-2010 16:32 . Reden: problem fixed ]
Dat kan, maar dan moet je met de source knop even overschakelen naar de muziekspeler. Dan kan je met de repeat-knop ook shuffle kiezen. Vanuit NMJ gaat dat helaas niet.T.C schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:44:
[...]
Mooie App voor muziek, deze app maakt het bedienen iets makkelijker.
Het display heeft nog steeds de beperking van 3 regels en kan nog steeds geen Muziek DVD bedienen.
Verder goede tip.
BTW is er ook iemand geweest die op de NMJ een shuffle functie heeft gemaakt? Die lijkt mij wel fijn aangezien je met NMJ on the fly een playlist kan maken.
En weer een nieuwe update:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47510
Release date : 8 December 2010
Firmware version : 02-04-101206-21-POP-408-000
1. Still same NMT apps 02-04-101104-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed BDJ sometimes cannot start playback
3. Video and Audio playback
- Fixed MP3 gapless playback
4. Networked Media JukeBox (NMJ)
- Fixed Movie Cover Art get deleted when the image filename is the same as movie filename
- Fixed database cannot be created over NFS due to newly created nmj_database
folder unable to change access permission
- Fixed read-only samba share folder will hang scanner at "verifying" state
- Added error message when fail to update read-only samba share from
older database version
- When database is created offline, subsequent Refresh at Movie Detail page
will fail even when online (Bug# 5001807)
- Fixed Episode name will sometime overlap with "episodes" button in Movie Detail page
- Fixed when switching between Video and Audio page using buttons in the Menu,
results in "No content found" error
- Periodic repeat "Shine" effect for Video and Music Wall
- Fixed "Insufficient Disk Space" error while scanning audio file
- Fixed ISO/BDMV/VOB file unable to be marked as watched
- Improve Up/Down navigation for Video Category Page
- Fixed Episode number showned as "null" when Episode number is unknown.
- Change Movie Cover Art help instruction
- Fixed when switching from NMJ UI to legacy UI will focused on the wrong file.
- Disable functions like delete, photo rotate, video editing, rescan...
when the filesystem is read-only
- Fixed capture fail for last watch scene of ISO file
- Fixed deleted movie still shown on recently watch page
- Fixed Autoscan always overwrite original database
- Added GIF/PNG/TIF/BMP support as embedded album art for non-MP3 audio files.
- Fixed in Movie Detail page, the old stop-time will sometimes overlap with
the new stop-time, in the Last Watched Scene box.
- Fixed filename inside Movie Detail Page does not change when
focus on next title.
- Added resolution/format/total time details for ISO file
- Fixed TV Series with more than ten season incorrectly sorted as 1,10,11,2,3...
- Fixed issue where customised Wallpaper will change to default image
when doing Refresh in Movie Detail page
5. System/Network
- Fixed wireless network stop working after 30 minutes
- Fixed static IP not working
6. Apps/Apps Market
- Fixed Shoutcast continue playing when quitting using home/eject button
- Fixed unable to access AppMarket after playing BDJ
- Fixed YouTube crash when ended in RC3
7. Known issues
- Second bootup screen incorrect when boot up into SD mode
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47510
Release date : 8 December 2010
Firmware version : 02-04-101206-21-POP-408-000
1. Still same NMT apps 02-04-101104-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed BDJ sometimes cannot start playback
3. Video and Audio playback
- Fixed MP3 gapless playback
- Fixed Movie Cover Art get deleted when the image filename is the same as movie filename
- Fixed database cannot be created over NFS due to newly created nmj_database
folder unable to change access permission
- Fixed read-only samba share folder will hang scanner at "verifying" state
- Added error message when fail to update read-only samba share from
older database version
- When database is created offline, subsequent Refresh at Movie Detail page
will fail even when online (Bug# 5001807)
- Fixed Episode name will sometime overlap with "episodes" button in Movie Detail page
- Fixed when switching between Video and Audio page using buttons in the Menu,
results in "No content found" error
- Periodic repeat "Shine" effect for Video and Music Wall
- Fixed "Insufficient Disk Space" error while scanning audio file
- Fixed ISO/BDMV/VOB file unable to be marked as watched
- Improve Up/Down navigation for Video Category Page
- Fixed Episode number showned as "null" when Episode number is unknown.
- Change Movie Cover Art help instruction
- Fixed when switching from NMJ UI to legacy UI will focused on the wrong file.
- Disable functions like delete, photo rotate, video editing, rescan...
when the filesystem is read-only
- Fixed capture fail for last watch scene of ISO file
- Fixed deleted movie still shown on recently watch page
- Fixed Autoscan always overwrite original database
- Added GIF/PNG/TIF/BMP support as embedded album art for non-MP3 audio files.
- Fixed in Movie Detail page, the old stop-time will sometimes overlap with
the new stop-time, in the Last Watched Scene box.
- Fixed filename inside Movie Detail Page does not change when
focus on next title.
- Added resolution/format/total time details for ISO file
- Fixed TV Series with more than ten season incorrectly sorted as 1,10,11,2,3...
- Fixed issue where customised Wallpaper will change to default image
when doing Refresh in Movie Detail page
5. System/Network
- Fixed wireless network stop working after 30 minutes
- Fixed static IP not working
6. Apps/Apps Market
- Fixed Shoutcast continue playing when quitting using home/eject button
- Fixed unable to access AppMarket after playing BDJ
- Fixed YouTube crash when ended in RC3
7. Known issues
- Second bootup screen incorrect when boot up into SD mode
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik had vooral hiermee problemen:
Werkt nu beter, alleen moet ik alle films handmatig updaten om movie cover art terug te krijgen....
Ik mis koppeling naar themoviedb.org!!
Werkt nu beter, alleen moet ik alle films handmatig updaten om movie cover art terug te krijgen....
Ik mis koppeling naar themoviedb.org!!
[ Voor 28% gewijzigd door Felke op 10-12-2010 14:30 ]
Ligt het nu aan mij of is de site waar je de update kunt downloaden niet meer bereikbaar...
Via de p-200 werkt het ook al niet.
Of heeft iemand toevallig een mirror
Via de p-200 werkt het ook al niet.
Of heeft iemand toevallig een mirror
Mijn geluid hapert onder het kijken van een film (om de 3 a 4 minuten een hapertje van een seconde), ik irriteer me er kapot aan.
Ik heb een 2tb green hdd erin van samsung.
Maakt niet uit of het een iso is of video_ts of whatever.
De harddisk staat nog niet eens 20% dus daar kan het niet aan liggen.
Volgens mij had ik in de firmwareversie vóór de NMJ nog nergens last van.
Wat kan ik allemaal proberen om dit euvel te verhelpen?
Thanks
Ik heb een 2tb green hdd erin van samsung.
Maakt niet uit of het een iso is of video_ts of whatever.
De harddisk staat nog niet eens 20% dus daar kan het niet aan liggen.
Volgens mij had ik in de firmwareversie vóór de NMJ nog nergens last van.
Wat kan ik allemaal proberen om dit euvel te verhelpen?
Thanks
Volledig terug naar fabrieksinstellingen.. eventueel oude firmware terugzetten... om maar eens wat te noemen
Ik kan nog steeds geen iso's afspelen. Heeft iemand tips voor me?
Ik heb 'm al terug gezet naar fabrieksinstellingen en verschillende firmware's geprobeerd.
Inmiddels staat de laatste firmware er op.
Ik heb 'm al terug gezet naar fabrieksinstellingen en verschillende firmware's geprobeerd.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
De ISO-bestanden die je probeert af te spelen, waar heb je deze opgeslagen? Als je bijvoorbeeld de ISO's op een gedeelde map in je netwerk hebt staan, is mogelijk de manier van delen incorrect.Zondagskindje schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:22:
Ik kan nog steeds geen iso's afspelen. Heeft iemand tips voor me?
In de map "video" waar ook de films staan met dvd (video_ts) indeling staan.WBT schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:33:
[...]
De ISO-bestanden die je probeert af te spelen, waar heb je deze opgeslagen? Als je bijvoorbeeld de ISO's op een gedeelde map in je netwerk hebt staan, is mogelijk de manier van delen incorrect.
Uitgebreider antwoord.Zondagskindje schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:41:
[...]
In de map "video" waar ook de films staan met dvd (video_ts) indeling staan.
Klinkt alsof ze ergens op je netwerk staan, er is dan idd een probleem met shares. Maar is ook al in dit topic besproken.
Verwijderd
Heb gister geprobeerd om de usenet client te starten maar deze blijft op starten hangen. Heb geprobeerd om een oplossing te vinden op het net maar kwam er niet echt uit. Iemand bekend met het probleem en heeft hiervoor een oplossing?
Verwijderd
@RonaldFX: start je FTP proces echt niet op? De update van het scherm blijft bij mij ook achterwege maar de service start wel. Dat kun je controleren door even een ander scherm in te gaan en weer terug.
Ik heb iets "vreemds" met zowel mijn C-200 en de A-200.
Zowel via FTP als SMB "hangt" het apparaat als ik een grote hoeveelheid data naar de harde schijf probeer te kopieren (+/- 500 GB). Het apparaat is dan alleen weer toegankelijk als ik de stekker er uit trek en weer opnieuw opstart. Het gaat overigens lange tijd goed (rond de 200GB) zonder te crashen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Hardware: A-200 en C-200 i.c.m. een HP 1810G (Gigabit Switch).
Edit:/Had er (nog) niet aan gedacht om de netwerkverbinding op 100MBit full te zetten in de PCH, dat ga ik ook nog even proberen vanavond
Zowel via FTP als SMB "hangt" het apparaat als ik een grote hoeveelheid data naar de harde schijf probeer te kopieren (+/- 500 GB). Het apparaat is dan alleen weer toegankelijk als ik de stekker er uit trek en weer opnieuw opstart. Het gaat overigens lange tijd goed (rond de 200GB) zonder te crashen.
Edit:/Had er (nog) niet aan gedacht om de netwerkverbinding op 100MBit full te zetten in de PCH, dat ga ik ook nog even proberen vanavond
http://www.deyterra.com
Ik had bij mijn A-200 het probleem dat ik hem uberhaupt niet op gigabit kon krijgen met een HP 1800 gig switchje... Tijdje geleden andere kabel ertussen gezet en vanaf dat moment werkt het bij mij als een zonnetje op gig...rally schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:19:
Ik heb iets "vreemds" met zowel mijn C-200 en de A-200.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Verwijderd
Het FTP proces werkt prima, het gaat om de usenet client.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 07:54:
@RonaldFX: start je FTP proces echt niet op? De update van het scherm blijft bij mij ook achterwege maar de service start wel. Dat kun je controleren door even een ander scherm in te gaan en weer terug.
Dat zal het waarschijnlijk zijn. Als ik mijn C200 niet op 100mbit zet (en dus gigabit) dan loopt na verloop van het tijd het overzetten vast en is de netwerkverbinding pas terug na een powercycle van de C200.rally schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:19:
[..]
Verwijderd
Hoi,
Ik hoop dat iemand antwoord op mijn vraag heeft. Ik wil misschien de C-200 gaan kopen. Nu vraag ik me af of deze autoamtisch de framerate aanpast?
Ik heb een AC Ryan geprobeerd en ergde me kapot aan het schokkend beeld omdat de framerate niet goed stond.
Bedankt voor de reacties.
Ik hoop dat iemand antwoord op mijn vraag heeft. Ik wil misschien de C-200 gaan kopen. Nu vraag ik me af of deze autoamtisch de framerate aanpast?
Ik heb een AC Ryan geprobeerd en ergde me kapot aan het schokkend beeld omdat de framerate niet goed stond.
Bedankt voor de reacties.
Ja, past hij hier automatisch aan. Was een van mijn grootste pleziertjes bij het kijken van series 
Zijn er trouwens inmiddels mogelijkheden om die standaard screensaver aan te passen?
Zijn er trouwens inmiddels mogelijkheden om die standaard screensaver aan te passen?
Verwijderd
Mooi! Net besteld. Hopelijk kan ik hem vandaag nog afhalen. Het enige wat me tegenhield was de prijs maar daar ben ik nu toch maar overheen gestapt.
Edit: ik merk toch regelmatig dat ik met mkv geen geluid heb. Als ik dan op stop druk en weer op play heb ik wel geluid. Hebben hier meer mensen last van?
Edit: ik merk toch regelmatig dat ik met mkv geen geluid heb. Als ik dan op stop druk en weer op play heb ik wel geluid. Hebben hier meer mensen last van?
[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 01:39 ]
Verwijderd
Heb nu NZBget 0.7 geïnstalleerd en de servergegevens via de webclient ingevoerd. Nu start de usenet client wel en download deze ookVerwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:42:
Heb gister geprobeerd om de usenet client te starten maar deze blijft op starten hangen. Heb geprobeerd om een oplossing te vinden op het net maar kwam er niet echt uit. Iemand bekend met het probleem en heeft hiervoor een oplossing?
Even stoppen of paar keer op audio toets drukken of soms even helemaal uit en aan lost dit en andere probleempjes meestal wel op.Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:48:
Mooi! Net besteld. Hopelijk kan ik hem vandaag nog afhalen. Het enige wat me tegenhield was de prijs maar daar ben ik nu toch maar overheen gestapt.
Mocht je bij een film helemaal geen geluid hebben kijk dan eens naar de settings > geluid /beeld en kies hier downmix / passtrough ( afhankelijk van wat je tv / receiver ondersteunt)
[ Voor 14% gewijzigd door RedBaret op 22-12-2010 08:32 ]
Sinds een paar updates heb ik opgemerkt dat ik voor de ondertitels minder opties heb t.o.v. vroeger.
b.v. bij een mkv kon je vroeger onder subtitels kleur, grootte, positie e.d. aanpassen.
Deze opties zijn ondertussen spijtig genoeg verdwenen of kan je dit ergens anders instellen?
b.v. bij een mkv kon je vroeger onder subtitels kleur, grootte, positie e.d. aanpassen.
Deze opties zijn ondertussen spijtig genoeg verdwenen of kan je dit ergens anders instellen?
Nu bij 4Launch promoties op de Popcorn Hour :
A-200 - 149 euro - http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-096888
C-200 - 299 euro - http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-083716
Verwijderd
Ja was er al achter als ik Dolby Digital op Passtrough zet dat het dan zonder problemen werkt. Maar misschien lag het wel aan mijn Philips tv, deze is nu ook zo dood als een pier. Komen ze vanmiddag maken, daarna nog maar eens testen. Het probleem speelt alleen bij mkv op 24p.RedBaret schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:24:
[...]Mocht je bij een film helemaal geen geluid hebben kijk dan eens naar de settings > geluid /beeld en kies hier downmix / passtrough ( afhankelijk van wat je tv / receiver ondersteunt)
Als je hem op passtrough zet en je tv/receiver kan hier niet mee overweg, krijg je dan helemaal geen geluid of wat gebeurt er?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 15:20 ]
Dat kan nog steeds maar dan moet je ze eerst van Auto afhalen in het subtitle menu, dan krijg je de oude opties weer te zien.DorkoTheBeast schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:56:
Sinds een paar updates heb ik opgemerkt dat ik voor de ondertitels minder opties heb t.o.v. vroeger.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Geweldig!! Ben weer helemaal blijTijntje schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:03:
[...]
Dat kan nog steeds maar dan moet je ze eerst van Auto afhalen in het subtitle menu, dan krijg je de oude opties weer te zien.
Ja dan krijg je geen geluid. Als er meerdere audiosporen in die mkv zitten ander audiospoor kiezen of anders op downstream zetten.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:03:
[...]
Als je hem op passtrough zet en je tv/receiver kan hier niet mee overweg, krijg je dan helemaal geen geluid of wat gebeurt er?
Werkt passtrough bij andere films wel die zelfde soort audio hebben dan ligt het gewoon aan die mkv.
A-200 - 149 euro - Terug op 225 euro - http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-096888tc982 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:00:
Nu bij 4Launch promoties op de Popcorn Hour :
@JB: Ja al een maand of 2 nu. Geen problemen ermee, maar echt hoge datarates haal ik niet (max. 160 Mbs dacht ik), maar verwachtte ik ook niet. In ieder geval gaat 't een stuk sneller dan voorheen.
Welke firmware draai je?Joepla schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:29:
@JB: Ja al een maand of 2 nu. Geen problemen ermee, maar echt hoge datarates haal ik niet (max. 160 Mbs dacht ik), maar verwachtte ik ook niet. In ieder geval gaat 't een stuk sneller dan voorheen.
Dan ga ik het ook proberen, het gaat me vooral om het kopieren van bestanden over het netwerk, dit is nu niet vooruit te branden

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 23-12-2010 13:04 ]
Mijn boefje is liev!
Ik heb een c200 en een synology 211. Nu wil ik zonder mijn tv door mijn muziek bladeren/zoeken (staat op c200 en synology) doormiddel van de Ipad en dan gelijk laten spelen over mijn reciever. Kan dit goed met de Ipad?
Ik wil geen gebruik maken van airport extreme!
Ik moet even mopperen hoor, maar mijn god wat is al die community tsjak toch brak... Rahhhhhhh!
* m-m begint maar weer eens met een schone lei.
* m-m begint maar weer eens met een schone lei.
Meest recente versie (02-04-101206-21-POP-408-000).JB schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:04:
[...]Welke firmware draai je?
Hmm. Valt me nu op dat ik met de laatste firmware geen volledige muziekalbums meer kan spelen door op play te drukken op de map. Zandloper, en daarna alleen op te lossen door te rebooten. Iemand met zelfde probleem? Op networkedmediatank vind ik niks.
Oke
Ik heb dit ding nu al een tijdjemaar ontdek eigenlijk nu pas de apps. Ik heb dus Youtube toegevoegd en daarover een vraag.
Mijn dochter heeft een account (of hoe dat dan ook heet) op youtube. Kan ze dit ook gebruiken op de C200. Nu speelt er steeds maar 1 liedje/video af en eigenlijk wil ze hem gebruiken als een soort MTV achtig ding.
Ik heb dit ding nu al een tijdjemaar ontdek eigenlijk nu pas de apps. Ik heb dus Youtube toegevoegd en daarover een vraag.
Mijn dochter heeft een account (of hoe dat dan ook heet) op youtube. Kan ze dit ook gebruiken op de C200. Nu speelt er steeds maar 1 liedje/video af en eigenlijk wil ze hem gebruiken als een soort MTV achtig ding.
Verwijderd
Ik heb de laatste firmware draaien en bij mij werkt het wel. Ik selecteer het eerste nummer en druk dan op play. Alle nummer worden dan achter elkaar afgespeeld.UltraSub schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:44:
Hmm. Valt me nu op dat ik met de laatste firmware geen volledige muziekalbums meer kan spelen door op play te drukken op de map. Zandloper, en daarna alleen op te lossen door te rebooten. Iemand met zelfde probleem? Op networkedmediatank vind ik niks.
Interessant.. Ik ga nog eens wat vlooien dan maar...
Als ik een 3d tv koop en ik gooi een paar Blu-rays op de c-200, kan ik het dan in 3d bekijken? Want de afgelopen weken komen er steeds meer 3d films uit. Of is dat nog niet mogelijk.
(nog) niet mogelijkmichael86 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:01:
Als ik een 3d tv koop en ik gooi een paar Blu-rays op de c-200, kan ik het dan in 3d bekijken? Want de afgelopen weken komen er steeds meer 3d films uit. Of is dat nog niet mogelijk.
Hallo, ik heb het volgende probleem.
Sinds ik mijn playstation3 heb, paar weken nu, heb ik t probleem dat mijn geluid weg gaat.
Het rare eraan is dat op alle 3 de hdmi poorten van de tv(philips 8404) het geluid weg is.
Dus voor zowel de digitale hd tv onvanger, als de media player en de ps3 hebben dan geen geluid meer.
Trek ik de kabels uit de tv, reset ik de tv naar alles standaard, en doe ik daarna de hdmi kabels weer in de tv, dan heb ik weer geluid via alle 3 de poorten.
Ik heb op de ps3 bij geluidsinstellingen wel meervoudige audioaanvoer (heb ik gelezen op ps3forum) op aan moeten zetten, dus dacht ik probleem opgelost.
Maar zogauw ik de c200 aan heb aangehad, heb ik weer hetzelfde probleem, en aan de ps3 ligt het nu niet.
Zit er op de c-200 ook zo'n functie dat iemand weet???
Weet bijna zeker dat het een instelling op de c200 is die ook op aan moet staan,maar kan zo niets vinden in de gebruiksaanwijzing.
Iemand al met dit probleem te maken gehad??
graag reactie
Sinds ik mijn playstation3 heb, paar weken nu, heb ik t probleem dat mijn geluid weg gaat.
Het rare eraan is dat op alle 3 de hdmi poorten van de tv(philips 8404) het geluid weg is.
Dus voor zowel de digitale hd tv onvanger, als de media player en de ps3 hebben dan geen geluid meer.
Trek ik de kabels uit de tv, reset ik de tv naar alles standaard, en doe ik daarna de hdmi kabels weer in de tv, dan heb ik weer geluid via alle 3 de poorten.
Ik heb op de ps3 bij geluidsinstellingen wel meervoudige audioaanvoer (heb ik gelezen op ps3forum) op aan moeten zetten, dus dacht ik probleem opgelost.
Maar zogauw ik de c200 aan heb aangehad, heb ik weer hetzelfde probleem, en aan de ps3 ligt het nu niet.
Weet bijna zeker dat het een instelling op de c200 is die ook op aan moet staan,maar kan zo niets vinden in de gebruiksaanwijzing.
graag reactie
[ Voor 12% gewijzigd door passat_v5 op 25-12-2010 19:06 ]
Ik las bovenstaande tekst. Wie heeft er een manual of wie kan zeggen hoe hij YAMJ werkend heeft gekregen op zijn (synology)NAS (waardoor je geen pc meer nodig hebt) ?UltraSub schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:35:
Werkt hier gewoon. Maar YAMJ heb ik niet op de NAS draaien. Die loopt op een W7 VM, schrijft output centraal op de NAS. Maar heb zat mensen gezien die YAMJ ook op de NAS zelf draaien.
Thanks
Dat gaat hit en miss zijn met een hoop zelf proberen.sattertje schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:26:
[...]
Ik las bovenstaande tekst. Wie heeft er een manual of wie kan zeggen hoe hij YAMJ werkend heeft gekregen op zijn (synology)NAS (waardoor je geen pc meer nodig hebt) ?
Thanks
Denk niet dat je ergens een kant en klare manual zult vinden
Weet iemand hoe je dat NMJ verhaal helemaal kunt disablen?
Ik word knettergek van iedere keer die vraag als ik op de rode knop druk ("Would you like to... blah blah").
Nee, ik wil geen NMJ. Hadden ze die rot nieuwe GUI er maar uit gelaten
Ik heb een app gevonden die dit kan.mdeboer85 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:14:
Ik heb een c200 en een synology 211. Nu wil ik zonder mijn tv door mijn muziek bladeren/zoeken (staat op c200 en synology) doormiddel van de Ipad en dan gelijk laten spelen over mijn reciever. Kan dit goed met de Ipad?
http://itunes.apple.com/n...ntroller/id344206421?mt=8
Ik weet niet of dit al bekend was, maar voor degene die met hetzelfde probleem zaten, bij deze.
Gewoon niet op de rode knop drukkenUltraSub schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:40:
[...]
Dat gaat hit en miss zijn met een hoop zelf proberen.
Denk niet dat je ergens een kant en klare manual zult vinden
Weet iemand hoe je dat NMJ verhaal helemaal kunt disablen?
Ik word knettergek van iedere keer die vraag als ik op de rode knop druk ("Would you like to... blah blah").
Nee, ik wil geen NMJ. Hadden ze die rot nieuwe GUI er maar uit gelaten
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik wil best niet op die rode knop drukken, maar dan moet iemand me vertellen hoe ik de doos in video mode krijg. Ik wil alleen videofiles zien, is erg irritant om al die .srt's te zien staan, en bij scrollen door de series dus.Tylen schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:46:
[...]
Gewoon niet op de rode knop drukkenIk gebruik hem ook niet. Ouwe manier gaat stukken sneller en werkt fijner.
Hallo, ik heb het volgende probleem.
NIEMAND?????????
NIEMAND?????????
Vraagje naar aanleiding van dit onderwerp op het Networked Mediatank forum: http://www.networkedmedia...5018&pid=451806#pid451806
Ik heb zelf ook het probleem dat, als ik de videoresolutie op 1080p/50hz of 1080p/60hz zet, dat m'n beeld gaat flikkeren, terwijl m'n apparatuur het allemaal wel aan kan. Nu is de stelling dat dit probleem is opgelost in een latere versie van de C200. Ik heb er een uit november 2009 en een nieuwe versie heeft dit probleem niet meer. Dit wil ik graag eventjes testen... dus ik vroeg me af: woont er iemand in de buurt van Den Haag die een avondje bij me wil komen testen? Ik heb koude Hertog Jan klaar staan! :-)
Ik heb zelf ook het probleem dat, als ik de videoresolutie op 1080p/50hz of 1080p/60hz zet, dat m'n beeld gaat flikkeren, terwijl m'n apparatuur het allemaal wel aan kan. Nu is de stelling dat dit probleem is opgelost in een latere versie van de C200. Ik heb er een uit november 2009 en een nieuwe versie heeft dit probleem niet meer. Dit wil ik graag eventjes testen... dus ik vroeg me af: woont er iemand in de buurt van Den Haag die een avondje bij me wil komen testen? Ik heb koude Hertog Jan klaar staan! :-)
Ik heb momenteel een HDX-1000 en wil deze misschien vervangen door een PCH-C200, vooral vanwege de snellere processor en Blu-Ray ondersteuning.
Is het de upgrade waard of zijn er betere alternatieven (op komst) dan de PCH-C200? Bijvoorbeeld een PCH nieuwe versie die al in de planning staat voor de komende maanden. Biedt de PCH-C200 meer voordelen t.o.v. de HDX-1000 (vergelijkbaar met PCH-A100)?
Is het de upgrade waard of zijn er betere alternatieven (op komst) dan de PCH-C200? Bijvoorbeeld een PCH nieuwe versie die al in de planning staat voor de komende maanden. Biedt de PCH-C200 meer voordelen t.o.v. de HDX-1000 (vergelijkbaar met PCH-A100)?
Ik ben zelf overgestapt van een HDX 1000 naar een PCH-C200 maar ik vind het echt op alle fronten een beter apparaat! Hij speelt alles perfect af ook de Bluray isoos met menu en alle mogelijkheden.devv05 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:04:
Ik heb momenteel een HDX-1000 en wil deze misschien vervangen door een PCH-C200, vooral vanwege de snellere processor en Blu-Ray ondersteuning.
Geen DTS drop outs meer .
Ik heb hem sinds een 2 weken maar ik ben blij dat ik ben over gestapt.
Ik had een HDX-900 en een HDX-1000 en deze heb ik vervangen voor de PCH A-200 en C-200 en ik kan je vertellen dat ik tot op de dag van vandaag daar nog geen spijt van heb gehad.
Om te beginnen is de Firmware support van HDX is om te huilen!
Daarnaast lijkt de PCH gewoon "sneller" te reageren en kan hij beter met high-bitrate materiaal aan.
Dus als je nog twijfelt dan kan ik je vertellen dat je met de C-200/A-200/A-210 geen miskoop doet (A-210 en C-200 zijn fanless dus ook nog eens superstil!)
Om te beginnen is de Firmware support van HDX is om te huilen!
Daarnaast lijkt de PCH gewoon "sneller" te reageren en kan hij beter met high-bitrate materiaal aan.
Dus als je nog twijfelt dan kan ik je vertellen dat je met de C-200/A-200/A-210 geen miskoop doet (A-210 en C-200 zijn fanless dus ook nog eens superstil!)
http://www.deyterra.com
Ok, thanks. Ik had al het voornemen om over te gaan maar ben nu overtuigd 
Enige waar ik nog voor 'vrees' is dat er binnen een paar maanden een nieuwe PCH aangekondigd wordt voor dit jaar. Zijn hier al geruchten over?
Enige waar ik nog voor 'vrees' is dat er binnen een paar maanden een nieuwe PCH aangekondigd wordt voor dit jaar. Zijn hier al geruchten over?
Ja dan kun je nooit wat kopen.... Deze versies kunnen gewoon 99% afspelen wat er aangeboden wordt, dus lekker gaan genieten!!devv05 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:13:
Ok, thanks. Ik had al het voornemen om over te gaan maar ben nu overtuigd
Het probleem is opgelost. Twee weken geleden viel mij op dat het bewegen van de netwerkkabel de verbinding kon verbreken of juist herstellen. Kennelijk is dit ook gebeurd bij het inpluggen van de dongle. het was dus een hardware gerelateerd probleem. Ik heb de C200 opgestuurd en kreeg het apparaat 3 dagen later terug met een nieuw moederbord. Het contact van de LAN aansluiting bleek gammel. De C200 functioneert nu perfect.Jan Dee schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:52:
Onlangs heb ik een diNovo Mini toetsenbordje aangesloten op mijn C200. Apparaat opnieuw opgestart en het keyboard werkt prima. Maar nu het vreemde probleem:
Enige tijd geleden heb ik hier op het forum gemeld dat ik problemen met mijn geluid had. het geluid stottert ongeveer een seconde. Dit gebeurt best vaak in een film.
De popcorn stond rechtstreeks via de televisie.
Vanmiddag heb ik de popcorn via de HDMI-in poort laten lopen van mijn home cinema.
Deze is van samsung en inmiddels al een oudje 2006/2007.
Tot mijn verbazing stottert het geluid niet meer, en loop gewoon vloeiend zoals het hoort, ook het beeld loopt prima.
MAAR......Na ongeveer een half uurtje (of langer of korter) valt het geluid weg en hoor je alleen nog maar een harde stoortoon door de speakers.
vraag 1: Waarom zou de popcorn stotteren wanneer deze rechtstreeks op mijn televisie staat (samsung 46 inch lcd tv, vrij nieuw)
vraag 2: Wat kan de reden zijn waarom de cinema ineens in storing valt? (bug in software? misschien kan hij hem niet meer decoderen en valt hij in storing?)
Alvast thanks voor de reacties
De popcorn stond rechtstreeks via de televisie.
Vanmiddag heb ik de popcorn via de HDMI-in poort laten lopen van mijn home cinema.
Deze is van samsung en inmiddels al een oudje 2006/2007.
Tot mijn verbazing stottert het geluid niet meer, en loop gewoon vloeiend zoals het hoort, ook het beeld loopt prima.
MAAR......Na ongeveer een half uurtje (of langer of korter) valt het geluid weg en hoor je alleen nog maar een harde stoortoon door de speakers.
vraag 1: Waarom zou de popcorn stotteren wanneer deze rechtstreeks op mijn televisie staat (samsung 46 inch lcd tv, vrij nieuw)
vraag 2: Wat kan de reden zijn waarom de cinema ineens in storing valt? (bug in software? misschien kan hij hem niet meer decoderen en valt hij in storing?)
Alvast thanks voor de reacties
kan ik vanaf mijn laptop ook radiozenders zoals 538 starten? kan wel mp3 aflaten spelen via mijn popcorn
Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.