mvandervoort schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:22:
[...]
Klopt, een optie op de EVA9100 is het automatisch zoeken van alle beschikbare netwerkmappen, de C200 wordt gevonden, alleen wordt de inhoud niet gelezen. Hij geeft aan bijvoorbeeld geen video's gevonden terwijl de C200 er vol mee staat

Met welk protocol zoekt je EVA9100? Ik weet dat uPNP/dLNA niet goed werkt op de C-200. Als ik dat probeer, dan crasht(e) bij mij de uPNP/dLNA-server op de C-200. Omdat je hebt over het vinden van media, vermoed ik dat de EVA9100 hiervoor uPNP/dLNA wil gebruiken.
[...]
Zover ik kon beoordelen kun je op de C200 geen nieuwe shares aanmaken en zul je het met de default shares moeten doen, hierbij geldt het standaar gebruikersnaam nmt en wachtwood 1234
Ik kan wel netwerkmappen van andere bronnen koppelen op de C200.
Je C-200 heeft maar 1 share, namelijk /media. Meer heb je ook niet nodig, want dit is namelijk je harde schijf. Om gebruik te kunnen maken van deze share via SMB (windows netwerk share),
moet je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven op de client. Doe of kan je dat niet, dan krijg je geen toegang.
Ik heb een tipje gevonden in het EVA9100 topic, over hoe je een NFS-share koppelt op de EVA9100:
Main Menu ->
More ->
Supervisor functions ->
Advanced settings ->
Servers and shared folders ->
Add network share ->
Type: NFS
Server or IP: xxx.xxx.xxx.xxx (IP adres van je NAS)
Shared folder: xxxxx (hoofdletter gevoelig!!!)
Daarbij heb je in ieder geval geen last gebruikersnamen en wachtwoorden en heeft de EVA9100 alleen een geldig ip-adres nodig.
[...]
Bedankt voor de tip dat zal ik dan zeker doen.
[...]
Succes daarmee, ik hoop dat je de C200 snel weer tot je beschikking hebt.
Bij het zoeken op google kwam ik al wel veel berichten tegen van mensen die ook problemen hebben met het koppelen van een share op de EVA9100. Ook in de bug-change van de laatste firmware komt dat wel erg vaak terug, dus het lijkt erop dat dit wel één van de zwakke punten is op de EVA9100.
Het zou gewoon moeten werken namelijk. Je C-200 gedraagt zich op het netwerk als niets meer dan een NAS, iets wat hij ook uitstekend doet bij mij (beter dan mijn Netgear FreeNAS, die daar nota bene speciaal voor bedoeld is). Het enige wat op de C-200 ontbreekt, is een goede webinterface voor configureren en de mogelijkheid om gebruikersaccounts aan te maken.
Pusherman_ schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:12:
hmmmz... Net wilde ik iets gaan kijken via m'n C-200, maar hij startte niet meer op.
Hij blijft op een knipperend rood/wit lampje hangen en komt niet verder. Loskoppelen van alle kabels, reset knopje, blu-ray loskoppelen, stroom tijdje er af helpt allemaal niet.
Na lang zoeken op het nmt forum kom ik er achter dat het de PSU is, als ik het C-200 moederbord op een losse atx voeding aansluit, werkt hij wel prima.
De power supply is dus defect.
Ik heb hem gekocht bij Norrod in oktober 2009. Weten jullie wat de garantie is? 1 of 2 jaar? ik kan hier nergens iets over vinden op de website van Norrod...
Heeft iemand van jullie dit probleem ook al eens ervaren?
Dit is inderdaad ook een bekende klacht. Op het nmt-forum zijn er wel topics over te vinden.
Standaard heeft de C-200 2 jaar garantie vanuit Syabas, dus met een aankoop in oktober 2009 zit je nog vol in de garantie.
Maar dat wordt dus wel inleveren...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier