Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medetweakers

Zit zwaar te denken om C-200 aan te schaffen, zoek namelijk een all-in mediaplayer, heb hiervoor al aardig wat fora doorgespit maar heb toch 1 of 2 vragen:

1.
* NZB client compatible: betekent dit ook dat hij de rar-bestanden aan kan en dus (repareert en) uitpakt?
* snelheid repareren / uitpakken bekend (dvd-rar/4gb HD-rar/15gb)?
2.
* Mediaplayer gaat gebruikt worden voor films / muziek / foto's zonder tussenkomst pc of NAS, gaat dit voor een leek op Linux gebied problematisch worden?
* Heb ik trouwens een pc nodig om dit apparaat te bedienen / controleren / aanpassen / wat dan ook?

Ps. mijn excuses mocht deze info hier ergens vermeldt staan, maar ik kon het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

UltraSub schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:44:
Hmm. Valt me nu op dat ik met de laatste firmware geen volledige muziekalbums meer kan spelen door op play te drukken op de map. Zandloper, en daarna alleen op te lossen door te rebooten. Iemand met zelfde probleem? Op networkedmediatank vind ik niks.
Ik heb dit soort probleempjes in het verleden ook gehad (net als het niet meer kunnen afspelen van 1:1 dvd-ISO's). De meeste hadden te maken met foutjes in de applicatie partitie op de hardeschijf of USB-stick en een volledige herinstallatie loste het bijna altijd op. In het geval dat dit het niet op loste, betrof het een firmware fout of bug in het betreffende programma.

Ik heb nu alles op een 1TB schijf staan, maar ik ga speciaal voor de apps een USB-stick erin stoppen, zodat ik bij software probleempjes makkelijk alle data kan wissen, zonder me zorgen te hoeven maken over m'n media bestanden.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:55:
Medetweakers

Zit zwaar te denken om C-200 aan te schaffen, zoek namelijk een all-in mediaplayer, heb hiervoor al aardig wat fora doorgespit maar heb toch 1 of 2 vragen:

1.
* NZB client compatible: betekent dit ook dat hij de rar-bestanden aan kan en dus (repareert en) uitpakt?
* snelheid repareren / uitpakken bekend (dvd-rar/4gb HD-rar/15gb)?
Kan hij, al schijnt het wel traag te gaan (lichte processor). Het is dus vooral iets om lekker op de achtergrond te laten draaien. Check het forum voor meer info hierover.
2.
* Mediaplayer gaat gebruikt worden voor films / muziek / foto's zonder tussenkomst pc of NAS, gaat dit voor een leek op Linux gebied problematisch worden?
* Heb ik trouwens een pc nodig om dit apparaat te bedienen / controleren / aanpassen / wat dan ook?

Ps. mijn excuses mocht deze info hier ergens vermeldt staan, maar ik kon het niet vinden
Je hebt in principe geen kennis van Linux nodig als je het apparaat op de "normale" manier gebruikt. Pas als je dieper in het apparaat duikt om instellingen te veranderen, speciale software te installeren of andere "non-standaard" dingen ermee te doen, heb je enige kennis van Linux nodig. Bij normaal gebruik heb je niet meer kennis van Linux nodig dan bij bijv. een Android telefoon of gemiddelde router (die ook beiden op Linux draaien ;) ).
Voor de bediening heb je geen PC nodig, dat is immers ook het hele doel van een media-player, voor beheer is een pc wel aan te raden. Maar je praat dan vooral over zaken als kopiëren en hernoemen. De C-200 gedraagt zich op dat moment als een ordinaire NAS.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
deepbass909 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Ik heb dit soort probleempjes in het verleden ook gehad (net als het niet meer kunnen afspelen van 1:1 dvd-ISO's). De meeste hadden te maken met foutjes in de applicatie partitie op de hardeschijf of USB-stick en een volledige herinstallatie loste het bijna altijd op. In het geval dat dit het niet op loste, betrof het een firmware fout of bug in het betreffende programma.

Ik heb nu alles op een 1TB schijf staan, maar ik ga speciaal voor de apps een USB-stick erin stoppen, zodat ik bij software probleempjes makkelijk alle data kan wissen, zonder me zorgen te hoeven maken over m'n media bestanden.
Um.. Als ik een firmware upgrade doe, wordt dat dan niet allemaal overschreven (een full flash zeg maar)?
Want ik gebruik geen enkele NMT app, puur cleane PCH out of the box :)
Hoe doe ik dan een clean install? Reset to factory default of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

UltraSub schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:48:
[...]

Um.. Als ik een firmware upgrade doe, wordt dat dan niet allemaal overschreven (een full flash zeg maar)?
Want ik gebruik geen enkele NMT app, puur cleane PCH out of the box :)
Hoe doe ik dan een clean install? Reset to factory default of zo?
Nee, er kunnen resten achterblijven van eerdere installaties. Ik zit momenteel bijv. met een probleem met de app-market, namelijk dat ik niks kan installeren. De enige oplossing is een factory-reset uitvoeren, waarbij de data-partities volledig gewist worden (maar de media-partitie niet). Dit proces is voor mij alleen nog steeds niet helemaal duidelijk.

Maar omdat ik wat huiverig ben om alle media te verliezen bij een volledige reset, heb ik dat nog niet gedaan. Ik wil eerst een USB-stick inbouwen voor de NMT-apps, en de harddisk omzetten naar een schijf met 1 partitie (iets wat me een paar dagen gaat kosten, want alles moet eerst op een NAS geparkeerd worden). Met een USB-stick kan ik wel veilig alles wissen (gewoon even de schijf eruit halen, wissen, herinstalleren, schijf terug plaatsen).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Heb net mn PCH-C200 binnen en wil deze aansluiten, maar tot mijn verbazing werkt het niet op mijn Samsung LCD televisie. Als ik de PCH opstart krijg ik wel het Popcornhour logo in beeld, maar na een seconde verdwijnt deze en komt de melding 'Zoeken naar signaal' en vervolgens 'No signal' en 'Not supported' :{

Iemand een idee hoe dit kan?? Ik heb ook een PCH-A100 en daar heb ik geen enkel probleem mee. Kan de PCH DOA zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

rally

Deyterra Consultancy

Ik vermoed dat het uitgangssignaal verkeerd staat.

Probeer eens op de afstandbediening TV Mode gevolgd door "0" of "9" (weet niet zo uit mijn hoofd welke>

Even 5-6 seconden wachten nadat je daarop hebt gedrukt.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
devv05 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:17:
Heb net mn PCH-C200 binnen en wil deze aansluiten, maar tot mijn verbazing werkt het niet op mijn Samsung LCD televisie. Als ik de PCH opstart krijg ik wel het Popcornhour logo in beeld, maar na een seconde verdwijnt deze en komt de melding 'Zoeken naar signaal' en vervolgens 'No signal' en 'Not supported' :{

Iemand een idee hoe dit kan?? Ik heb ook een PCH-A100 en daar heb ik geen enkel probleem mee. Kan de PCH DOA zijn?
Mijn PCH-C200 en PCH-A200 werken beide op mijn Samsung LE40B650

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:00

Totaalgeflipt

De enige echte

rally schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:48:

Probeer eens op de afstandbediening TV Mode gevolgd door "0" of "9" (weet niet zo uit mijn hoofd welke>

Ik heb ook sinds enkele dagen weer veel problemen. Ook alleen het opstartlogo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
rally schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:48:

Thanks, hierdoor heb ik in ieder geval beeld. En ik weet nu wat het probleem is. Blijkbaar valt het beeld weg wanneer ik als resolutie 1080p kies met 60 hrz (wat ie ook automatisch configureert). Ook 50 hrz geeft geen beeld, alleen 24hrz werkt?!

Dat is natuurlijk echt onacceptabel. Iemand een idee hoe dit kan? Mijn HDX-1000 heeft geen enkel probleem met deze instellingen op dezelfde televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
devv05 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:58:
[...]

Thanks, hierdoor heb ik in ieder geval beeld. En ik weet nu wat het probleem is. Blijkbaar valt het beeld weg wanneer ik als resolutie 1080p kies met 60 hrz (wat ie ook automatisch configureert). Ook 50 hrz geeft geen beeld, alleen 24hrz werkt?!

Dat is natuurlijk echt onacceptabel. Iemand een idee hoe dit kan? Mijn HDX-1000 heeft geen enkel probleem met deze instellingen op dezelfde televisie.
Lekker dan, ik kom er net achter dat er heel veel mensen met dit probleem zijn. Dat het probleem al heel lang bestaat en Syabas er niets aan doet om het op te lossen.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=41224

Zijn er mensen die hier toch een fix of workaround voor hebben gevonden? Wat moet ik anders, het apparaat maar terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
Alex1982 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:28:
Enige tijd geleden heb ik hier op het forum gemeld dat ik problemen met mijn geluid had. het geluid stottert ongeveer een seconde. Dit gebeurt best vaak in een film.
De popcorn stond rechtstreeks via de televisie.

Vanmiddag heb ik de popcorn via de HDMI-in poort laten lopen van mijn home cinema.
Deze is van samsung en inmiddels al een oudje 2006/2007.

Tot mijn verbazing stottert het geluid niet meer, en loop gewoon vloeiend zoals het hoort, ook het beeld loopt prima.

MAAR......Na ongeveer een half uurtje (of langer of korter) valt het geluid weg en hoor je alleen nog maar een harde stoortoon door de speakers.

vraag 1: Waarom zou de popcorn stotteren wanneer deze rechtstreeks op mijn televisie staat (samsung 46 inch lcd tv, vrij nieuw)

vraag 2: Wat kan de reden zijn waarom de cinema ineens in storing valt? (bug in software? misschien kan hij hem niet meer decoderen en valt hij in storing?)

Alvast thanks voor de reacties
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26
devv05 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:40:
[...]

Lekker dan, ik kom er net achter dat er heel veel mensen met dit probleem zijn. Dat het probleem al heel lang bestaat en Syabas er niets aan doet om het op te lossen.

Zijn er mensen die hier toch een fix of workaround voor hebben gevonden? Wat moet ik anders, het apparaat maar terugsturen?
Ik heb daar ook last van. Van wanneer is jouw PCH C-200? Ik heb er namelijk 1-tje uit de eerste batch en men denkt dat alleen de eerste batches er echt last van hebben. Latere versies is het opgelost. Ik kan dit echter niet testen... want niemand met een C-200 woont bij Den Haag in de buurt om even te swappen.

Of.. zal ik er gewoon nog 1 kopen en als dat het probleem oplost, die andere proberen te verkopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

ChrisM schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:58:
[...]

Ik heb daar ook last van. Van wanneer is jouw PCH C-200? Ik heb er namelijk 1-tje uit de eerste batch en men denkt dat alleen de eerste batches er echt last van hebben. Latere versies is het opgelost. Ik kan dit echter niet testen... want niemand met een C-200 woont bij Den Haag in de buurt om even te swappen.

Of.. zal ik er gewoon nog 1 kopen en als dat het probleem oplost, die andere proberen te verkopen......
Ik heb zelf een C200, ik was één van de eersten in NL dus het zal er eentje uit de 1e batch zijn. Heb al meerdere malen in 1080p 50hz films gekeken zonder ook maar enig probleem... 1080p 60hz ook enkele keren gebruikt en ook daar geen problemen gehad.

Dit trouwens aangesloten op een Sony KDL-40V4000 LCD-TV.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 05-01-2011 01:31 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Same here. Heb mijn C-200 in de pre-order gekocht en ik heb geen enkel probleem om 50/60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Same here. Nergens problemen mee. Eigenlijk nooit ergens problemen mee. Top apparaat. Ik snap ook niet waarom hier zovaak problemen gemeld worden :?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50

Crusader

Arc Nature

Tylen schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:01:
Same here. Nergens problemen mee. Eigenlijk nooit ergens problemen mee. Top apparaat. Ik snap ook niet waarom hier zovaak problemen gemeld worden :?
Omdat er een eindeloze combinatie van AV-Receivers en TV's mogelijk is en niet iedere combinatie problemen heeft. Jij hebt, net als ik, een hoop mazzel met de juiste combi denk ik :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
ChrisM schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:58:
[...]

Ik heb de PCH-C200 vorige week gekocht. Het zou er natuurlijk één kunnen zijn die al een tijd op de plank stond, maar ik ga er vanuit dat het toch een van de laatste batches is. Kan ik dit misschien nog ergens checken, misschien aan de hand van het typenummer o.i.d.?

Wat ik overigens vreemd vond, is dat ik mijn firmware niet hoefde te updaten. Deze had al de nieuwste versie voorgeïnstalleerd staan, terwijl dit normaal niet het geval is. Ook zitten er hele lichte krasjes op de afstandsbediening en was er een handmatig IP-adres standaard ingevuld. Betekent dit dat ik een gebruikte PCH heb gekregen, of wellicht eentje die is teruggestuurd naar de webwinkel? (in dat geval zou het toch een ouder type kunnen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
devv05 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:04:
[...]

Ik heb de PCH-C200 vorige week gekocht. Het zou er natuurlijk één kunnen zijn die al een tijd op de plank stond, maar ik ga er vanuit dat het toch een van de laatste batches is. Kan ik dit misschien nog ergens checken, misschien aan de hand van het typenummer o.i.d.?

Wat ik overigens vreemd vond, is dat ik mijn firmware niet hoefde te updaten. Deze had al de nieuwste versie voorgeïnstalleerd staan, terwijl dit normaal niet het geval is. Ook zitten er hele lichte krasjes op de afstandsbediening en was er een handmatig IP-adres standaard ingevuld. Betekent dit dat ik een gebruikte PCH heb gekregen, of wellicht eentje die is teruggestuurd naar de webwinkel? (in dat geval zou het toch een ouder type kunnen zijn)
Deze is dus al eerder gebruikt. Vooral dat handmatige IP-adres. Kijk eens waar dat IP naar toe verwijst en je weet het zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
maartend schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:38:
[...]

Deze is dus al eerder gebruikt. Vooral dat handmatige IP-adres. Kijk eens waar dat IP naar toe verwijst en je weet het zo ongeveer.
Het is een intern IP-adres dus dat zegt niet zoveel. Maar niet eentje die ik gebruik en hij stond toen ik 'm uit de doos haalde al op handmatig kabel (volgens mij normaal automatisch kabel) en dus dat IP-adres en de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Het kan natuurlijk zijn dat ze alvast de nieuwste firmware hebben geïnstalleerd als extra service. De krasjes op de afstandsbediening zijn natuurlijk wel vreemd.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn werd ook geleverd met de laatste firmware (service van hdsupplies). Maar krasje op de ab is idd niet goed niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Tylen op 05-01-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik ga dan maar van het goede uit, dat het gewoon service is geweest. Al had ik liever dat er gewoon niemand aan had gezeten, firmware updaten kan ik zelf ook wel. Maar goed.

Ik heb de webshop ook even gemaild over het 1080p output probleem. Niet dat ik verwacht dat zij wel een oplossing weten, maar toch...

Weet iemand wat het beste alternatief is voor 1080p/50(60). Kan ik beter 1080p/24 of 1080i/60 nemen? En is het kwaliteitsverschil daarmee groot, of acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

devv05 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:04:
[...]

Waar heb je hem besteld? Als je hem bijvoorbeeld bij Divxplayer hebt besteld dan zetten ze daar inderdaad standaard alvast de nieuwste firmware op.

Vind ik persoonlijk wel een nette service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21

JB

Cédric roelt!

Zijn er hier mensen die af en toe (of vaak) bestanden van de ingebouwde HDD kopieren naar een aangesloten HDD op de externe USB poort?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
JB schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:00:
Zijn er hier mensen die af en toe (of vaak) bestanden van de ingebouwde HDD kopieren naar een aangesloten HDD op de externe USB poort?
Hoe doe je dat eigenlijk? Kan dat gewoon vanaf een netwerk PC via Explorer die dan de externe HDD via de PCH ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

devv05 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:40:
[...]

Ik had het probleem dat de C-200 niet wou werken op m'n Samsung 2433BW monitor, terwijl die wel HDCP ondersteund over DVI. In eerste instantie wou hij alleen werken op de auto-stand. Met één van de firmware updates is dat blijkbaar gefixed, want afgelopen kerst heb ik heerlijk van HD-beeld kunnen genieten op die monitor (ik had hem voor de gelegenheid van de pc gehaald en voor m'n tv gezet). Waarschijnlijk had dit te maken met het juist herkennen van de EDID info van de monitor en dat zal bij de TV's die problemen geven ook het geval zijn. HDMI blijft gewoon een storingsgevoelig systeem door alle beveiligingen.

Kijk eens of je de firmware van de TV misschien kan updaten, het probleem hoeft namelijk niet per se in de C-200 te zitten ;)
Crusader schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:09:
[...]

Omdat er een eindeloze combinatie van AV-Receivers en TV's mogelijk is en niet iedere combinatie problemen heeft. Jij hebt, net als ik, een hoop mazzel met de juiste combi denk ik :)
Lang leve standaarden in de AV-wereld ;) Maar ik kan mij eigenlijk geen enkele combi bedenken waarin de HDMI-verbinding in 100% van de gevallen wel goed werkt. Er is altijd wel iemand die één of ander vaag probleem ermee heeft. Of dat komt doordat bijv. het zendende apparatuur door toeval onderin z'n tolerantie zit, en de ontvanger precies bovenin, waardoor er net teveel verbindingsproblemen optreden o.i.d.?

Ik weet wel, dat zolang het kan, ik de aansluitingen voor video analoog hou (nu weinig keus nog, gezien mijn TV alleen composiet ondersteunt (8> )

Ik heb zelf nu wel een merkwaardig probleempje. Ik wil de NMT-apps vanaf een USB-stick gaan draaien en heb daarvoor gisteren een 8GB stick gehaald. Deze wordt netjes herkend, maar na formateren en installeren wil de C-200 niks van instellingen vasthouden en krijg ik regelmatig de melding dat een bewerking niet uitgevoerd kan worden.
Stop ik de stick in m'n pc, dan blijkt de partitie-tabel ook helemaal niet te kloppen (eind sector van de ene partitie is gelijk aan de begin sector van de volgende bijv.)... Gevolg is dus dat de stick niet of heel onbetrouwbaar beschrijfbaar is. (ik zal vanavond eens de exacte schijfindeling hier posten)

Ik heb nog een 4GB stick liggen, die ik vanavond ga testen, maar ik vind die partitionering toch wel merkwaardig... De enige manier dat je namelijk start- en eind-sectoren gelijk kan krijgen, is door deze keihard op te geven en te forceren... fdisk (de linux versie) laat het anders namelijk niet toe... Ik meen me ook te herinneren dat m'n pc wat moeite had met de partitionering van de harddisk (ook door de C-200 uitgevoerd), toen ik deze er gisteren in hing...
Zou dit een bug zijn in de laatste firmware? Als de 4GB stick hetzelfde euvel heeft, ga ik dat anders maar eens melden op het NMT-forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

devv05 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:05:
[...]

Hoe doe je dat eigenlijk? Kan dat gewoon vanaf een netwerk PC via Explorer die dan de externe HDD via de PCH ziet?
Dat wil je juist niet want dan gaat alle data via de pc en duurt het nog steeds lang. Wat ik wil is rechtstreeks op de PCH met de remote kunnen kopieren van de eene HDD naar de andere HDD

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JB schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:37:
[...]

Dat wil je juist niet want dan gaat alle data via de pc en duurt het nog steeds lang. Wat ik wil is rechtstreeks op de PCH met de remote kunnen kopieren van de eene HDD naar de andere HDD
Dat kan. Ik doe het wel eens andersom. Dus USB HDD in de PCH. En dan naar de interne HDD kopieren.

1. Ga op de source file staat.
2. Druk op de AB op file mode.
3. kies: Voeg toe aan lijst (of zoiets)
4. Voeg eventueel meer bestanden toe aan de lijst.
5. Ga naar de destination folder.
6. Druk op de AB op file mode.
7. Kies: Kopieer file secletie hier (of zoiets).

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tylen schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:56:
[...]

Dat kan. Ik doe het wel eens andersom. Dus USB HDD in de PCH. En dan naar de interne HDD kopieren.

1. Ga op de source file staat.
2. Druk op de AB op file mode.
3. kies: Voeg toe aan lijst (of zoiets)
4. Voeg eventueel meer bestanden toe aan de lijst.
5. Ga naar de destination folder.
6. Druk op de AB op file mode.
7. Kies: Kopieer file secletie hier (of zoiets).

succes.
Oke thnx, zal het eens testen. Doe je dit ook vanwege de snelheid van het kopieren of?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

JB schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:59:
[...]

Oke thnx, zal het eens testen. Doe je dit ook vanwege de snelheid van het kopieren of?
Nee gewoon af en toe als het zo uitkomt. Meestal kopieer ik van de pc naar de pch overdag als ik aan het werk ben. Dus dan is het niet erg als het wat langer duurt. Maar soms staat het op de usb disk en dan doe ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

* deepbass909 baalt...
Vanavond heb ik de conclusie moeten trekken dat m'n C-200 overleden is :( In een poging om de USB-drive aan de gang te krijgen, wou ik een oudere firmware installeren. Dat was ook geen risico, gewoon op een stickje plaatsen en op de juiste manier starten. Maar bij het programmeren bleef de teller steken op 11%, zelfs na 3 uur, dus conclusie, flashen is mislukt. Maar gelukkig biedt de C-200 een goede recovery, maar die komt niet voorbij 12%.
Een zoektocht op het NMT-forum levert een topic op waarin er meer mensen zijn die met dezelfde recovery firmware niet voorbij de 12% komen, en bij allen luidt de diagnose een overleden flash-chip... Dat verklaart ook gelijk waarom hij geen instellingen meer vast wou houden. Hij bleef sinds gisteren maar terug vallen op de factory defaults... Terwijl die in het apparaat zelf opgeslagen worden en los staan van eventuele opslagmedia. Tel daarbij op dat hij de laatste weken steeds instabieler leek te worden.

Helaas moet ik voor m'n eigen speler dus dezelfde conclusie trekken... De NAND-chip is overleden of heeft teveel slechte sectoren... Morgen gaat hij daarom richting Informatique voor een RMA :( Ik hoop hem niet al te lang kwijt te zijn... Ik mis hem namelijk nu al.

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 06-01-2011 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickWij
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-01 00:06
* Verplaatst naar PCH A-200 topic *

Crusher77 : Bedankt voor je antwoord, bij //Setup//Network staat de ethernet configutation al op 10/100Mbps. Ik ga even verder in het A-200 topic.

[ Voor 156% gewijzigd door RickWij op 07-01-2011 11:48 . Reden: Verplaatst naar A-200 Topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:46
RickWij schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:01:
Ik heb een vraagje na al 2 dagen google en hier op GoT zoeken,
(ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, ik heb een PCH A-210 alleen zo'n topic is er niet)

Twee dagen geleden heb ik de PCH A-210 met een 1,5TB HDD van WD binnen gekregen.Ik ben alleen al twee dagen bezig om een "probleem" op te lossen. Om een één of andere reden download hij met Usenet maar met maximaal 70KB/s per seconde, SSL etc staat allemaal uit. Ik heb overigens een 20mbit account bij XSnews met 8 connecties. Hij download dus wel maar waar ik normaal (op mijn laptop) download met gem. 2.4MB/s doet hij nu maar maximaal 70KB/s. Daarnaast als ik via FTP bestanden overzet gaat dit ook maar met maximaal 200KB/s terwijl ik hier lees dat dit bij "andere" toch wel sneller dan 4MB/s gaat.Via Samba duurt het overzetten van bestanden ook een eeuwigheid.

Mijn firmware is up-to-date, ik heb via CSI ook al de nieuwe versie van NZBget geinstalleerd. Enige wat ik kan verzinnen waardoor het misschien (iets) langzamer gaat is dat hij wireless is verbonden met het netwerk, maar dat zou alsnog niet zoveel invloed moeten hebben. Als ik beneden met een laptop zit en iets download gaat dat nog steeds met 2.2MB/s.

Weet iemand wat ik fout doe? Ben ik iets vergeten in te stellen of aan te passen?

Dan nog 1 klein vraagje, als ik via NMT Services een Fresh Setup wil doen dan gaat hij op een begeven moment kijken of de firmware up-to-date is, dan blijkt dat dit zo is en dan druk ik op de OK knop maar dan gaat hij niet verder met de Fresh Setup. Hij gaat dan gewoon weer terug naar het instellingen scherm.
Is dat altijd zo?

Alvast bedankt,
Zet je netwerksnelheid op 10/100Mbit ipv Gbit/Auto. Dat lost het snelheidsprobleem wss op. En er is idd geen A-210 topic, maar wel een A-200 topic. En de A-200 heeft dezelfde hardware als de A-210.

[Mediaplayer] Popcorn Hour A-200 NMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Ik heb momenteel nog 2 problemen met mijn nieuwe PCH-C200:

1) Regelmatig kan ik geen verbinding maken via PC naar PCH-C200. Bijvoorbeeld NZBGet is niet bereikbaar via de browser, maar ook de netwerkschijf zie ik dan niet. Ik kan echter NZBGet nog wel bereiken, als ik in plaats van PCH-C200 het IP-adres (fixed, cable) gebruik. De schijf kan ik niet benaderen, pas weer na een reboot. Ook niet via een netwerkdrive die naar de PCH verwijst. Pingen lukt wel, zowel op PCH-C200 als op IP-adres.

2) Ik vind de PAR afhandeling van de PCH-C200 niet goed in NZBGet. Regelmatig repareert ie niet goed, duurt het abnormaal lang voor een paar missende blocks (6 uur) of knalt ie er om onduidelijke redenen uit.

Iemand een idee hoe deze 2 problemen nog op te lossen?

[ Voor 11% gewijzigd door .GoO op 07-01-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:29
waarom kun je en nzb van meer dan 10mb niet uploaden?owerkt het wel al je die in de map zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
crazyfrog schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 05:06:
waarom kun je en nzb van meer dan 10mb niet uploaden?owerkt het wel al je die in de map zet?
Probeer het eens? Ik denk dat ie te groot is en je een timeout krijgt. NZBGet ververst zichzelf iedere 30 seconden. Je zou kunnen proberen om die refreshwaarde iets hoger te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:46

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

devv05 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:39:
2) Ik vind de PAR afhandeling van de PCH-C200 niet goed in NZBGet. Regelmatig repareert ie niet goed, duurt het abnormaal lang voor een paar missende blocks (6 uur) of knalt ie er om onduidelijke redenen uit.
Dat had ik dus ook, ca. 50% van alle downloads werden niet goed verwerkt. Zeker nadat de C200 er een volle dag op had staan stampen, wordt je daar niet vrolijk van :(
Zelfde file op de PC downloaden ging dan wel goed...

Sinds ik NZBGet 0.7.0 (testing-r380) gebruik, heb ik er geen problemen meer mee!

Hier kun je hem vinden:

http://www.nmtinstaller.com/

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Is het mogelijk via USB een externe BD-lezer aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

devv05 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:39:
Ik heb momenteel nog 2 problemen met mijn nieuwe PCH-C200:

1) Regelmatig kan ik geen verbinding maken via PC naar PCH-C200. Bijvoorbeeld NZBGet is niet bereikbaar via de browser, maar ook de netwerkschijf zie ik dan niet. Ik kan echter NZBGet nog wel bereiken, als ik in plaats van PCH-C200 het IP-adres (fixed, cable) gebruik. De schijf kan ik niet benaderen, pas weer na een reboot. Ook niet via een netwerkdrive die naar de PCH verwijst. Pingen lukt wel, zowel op PCH-C200 als op IP-adres.
Dit ligt niet aan je C-200, maar aan een DNS-server in je netwerk. Die vertaalt een adres in een ip-adres. Aangezien je C-200 wel reageert als je het ip-adres opgeeft, werkt hij dus ook gewoon. Alleen gaat er ergens in je netwerk iets fout bij het vertalen naar het ip-adres.
Deze router kan in Windows zitten (heel waarschijnlijk), en klapt waarschijnlijk bij hoge netwerk belasting.

Iemand een idee hoe deze 2 problemen nog op te lossen?
Hier heb ik geen ervaring mee.
diamondback schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:00:
Is het mogelijk via USB een externe BD-lezer aan te sluiten?
Geen probleem, maar hou er wel rekening mee dat de C-200 alleen USB2 heeft, met een maximale doorvoersnelheid van 480MB/s. Of je daarmee full-HD kan afspelen is niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Correctie @ Hieboven: Het is 480Mb en ja, daar kun je met gemak full HD mee afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
deepbass909 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:32:
[...]

Dit ligt niet aan je C-200, maar aan een DNS-server in je netwerk. Die vertaalt een adres in een ip-adres. Aangezien je C-200 wel reageert als je het ip-adres opgeeft, werkt hij dus ook gewoon. Alleen gaat er ergens in je netwerk iets fout bij het vertalen naar het ip-adres.
Deze router kan in Windows zitten (heel waarschijnlijk), en klapt waarschijnlijk bij hoge netwerk belasting.
Het probleem doet zich nu veel minder vaak voor. Waarschijnlijk was de oorzaak een netwerkdrive die ik gemapt had naar de PCH-C200 share map, welke een volumeletter had dat opeenvolgend van mijn lokale disks was.

Via Google gevonden dat dit een bug in Windows is wat problemen kan geven. Heb nu die drivemapping verwijdert en ga handmatig via Verkennen naar \PCH-C200 en dat geeft bijna nooit problemen.

Voor wat betreft NZBGet en Par-afhandeling, dit blijft naar mijn mening erg matig werken. Repareren duurt soms abnormaal lang, maar heb er de oorzaak of oplossing nog niet voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

rally schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:01:
Correctie @ Hieboven: Het is 480Mb en ja, daar kun je met gemak full HD mee afspelen.
My bad, ik dacht dat de bitrate dicht bij die 480Mb/s zou liggen, maar voor 1080p video is deze maximaal 135Mb/s voor de video en 24,5Mb/s voor DTS-HD, samen dus nog ruim onder het plafond van USB2.
devv05 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:03:
[...]

Het probleem doet zich nu veel minder vaak voor. Waarschijnlijk was de oorzaak een netwerkdrive die ik gemapt had naar de PCH-C200 share map, welke een volumeletter had dat opeenvolgend van mijn lokale disks was.

Via Google gevonden dat dit een bug in Windows is wat problemen kan geven. Heb nu die drivemapping verwijdert en ga handmatig via Verkennen naar \PCH-C200 en dat geeft bijna nooit problemen.

Voor wat betreft NZBGet en Par-afhandeling, dit blijft naar mijn mening erg matig werken. Repareren duurt soms abnormaal lang, maar heb er de oorzaak of oplossing nog niet voor gevonden.
Zo zie je maar weer dat veel problemen niet eens door de C-200 worden veroorzaakt ;)

Wat betreft je andere probleem, vergeet niet dat de C-200 maar een relatief lichte processor heeft voor dit soort data-intensieve taken. Deze "klacht" kwam ik een jaar geleden ook al tegen. Als ik een torrent aan het downloaden ben met veel losse bestanden, merk ik dat ook heel erg in de snelheid waarmee de C-200 nog reageert, helemaal als het downloaden klaar is en Transmission aan het afronden (samenvoegen, repareren) is. Dit kan vaak ook nog enkele minuten in beslag nemen.

Ik hoop alleen m'n C-200 snel terug te hebben... Ik heb hem donderdag ingeleverd bij Informatique en zou nog gebeld worden, maar heb tot op heden nog niks gehoord :/ Ik mis hem... Helemaal nu er weer nieuwe Big Bang Theory afleveringen in Amerika zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervoort
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 18:54
Beste mensen, ik heb deze vraag bij meerdere topics geplaatst.
Zowel in de topic van de C200 als de EVA9100.
Reden is omdat ik maar geen antwoord kan vinden op mijn oplossing!

Ik gebruik de C200 als centrale opslag voor muziek, video en afbeeldingen en natuurlijk voor het afspelen van deze inhoud op mijn televisie. Nu heb ik een EVA9100 gekoppeld aan het netwerk met als doelstelling het afspelen van muziek, video en afbeeldingen van de C200. De C200 ondersteunt de volgende NAS Access : SMB, NFS, FTP maar ik krijg op geen mogelijkheid verbinding van de EVA9100 naar de C200!!!!
Vanaf een laptop met zowel XP als Vista krijg ik toegang tot de C200, zowel via het koppelen van de standaard netwerkshare op de C200 als via UPnP AV.

Is er iemand die mij kan voorzien van de goude tip :)

Algemene gegevens:

Firmware:02-04-101206-21-POP-408-000
Kernel versie:21-pop
Nmt versie:02-04-101104-21-pop-408

Netgear eva9100:
Firmware 2.4.70.eu
Mcu evaap 0.1.30

Ben benieuwd naar de reacties!

[ Voor 8% gewijzigd door mvandervoort op 12-01-2011 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Waarom zou je de eva9100 gebruimen om af te spelen als de pch dat ook kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Is er hier iemand bekend met de combinatie Yamj en Yanfoe? Heb pas Yanfoe aangeschaft (verdiende een donatie voor een goed pakket) maar ik gebruik daarnaast YAMJ en de Unique Black Glass skin. Helaas krijg ik het niet voor elkaar dat YAMJ mijn nfo's gebruikt die ik met bovenstaande heb gemaakt. We met de default skin maar niet deze??

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervoort
Tylen schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:47:
Waarom zou je de eva9100 gebruimen om af te spelen als de pch dat ook kan ;)
Ik kon de EVA9100 voor nog geen €50 kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@mvandervoort
Als ik het goed begrijp heb je dus een C-200 met harddisk (en content) en een EVA9100 zonder harddisk?

Ik zie op internet dat de EVA9100 zowel SMB als NFS ondersteunt. NFS is dan de meest verstandige keuze. Het is namelijk sneller, stabieler en je hebt geen last van gebruikersnamen en wachtwoorden.

Ik kan alleen geen beschrijving vinden over hoe je in de EVA9100 een gedeelde map instelt.

Wil je SMB gebruiken, vergeet dan niet dat je een gebruikersnaam (NMT) en wachtwoord (standaard 1234) moet opgeven.

Misschien kan gebruiker partyfart van het NMT-forum je helpen. Hij heeft afgelopen september een topic geopend met vrijwel dezelfde vraag. (of ik heb een oud topic van jou gevonden, dan kan ook, zijn profiel daar is namelijk te leeg om te kunnen linken met iemand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervoort
deepbass909 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:38:
@mvandervoort
Als ik het goed begrijp heb je dus een C-200 met harddisk (en content) en een EVA9100 zonder harddisk?
Dit heb je helemaal goed begrepen :)
Ik kan alleen geen beschrijving vinden over hoe je in de EVA9100 een gedeelde map instelt.
Is ook niet nodig want de EVA9100 hoeft alleen maar content af te spelen van de C200!
SMB gebruikersnaam en wachtwoord
Klopt, de default gebruikersnaam + wachtwoord ingesteld, ook dit werkt niet :(

Bedankt voor je reactie, ik heb gekeken naar de topic van partfart, helaas wordt hier niet verteld of het daadwerkelijk mogelijk is. Ik ben niet lid van dat forum dus wacht even de reacties af op dit forum.

[ Voor 11% gewijzigd door mvandervoort op 12-01-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Hoe werkt dat NMJ eigenlijk, kan ik dat eenvoudig installeren? Heb nu de basic interface, maar zou het graag iets uitgebreider willen. Liefst met covers en (Nederlandse?) filmbeschrijving.

Al gevonden, via een van de gekleurde knoppen dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door .GoO op 12-01-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mvandervoort schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:59:
[...]

Dit heb je helemaal goed begrepen :)

[...]

Is ook niet nodig want de EVA9100 hoeft alleen maar content af te spelen van de C200!
Maar je moet op je EVA9100 natuurlijk wel instellen dat hij een bepaalde netwerkshare moet koppelen ;)
Bij de C-200 doe je dit bij de instellingen onder "Netwerk share". Dit is dus niet om je media van de C-200 te delen op het netwerk, maar juist om gedeelde media beschikbaar te krijgen op je C-200.

Je EVA9100 heeft waarschijnlijk een soort gelijke optie bij z'n instellingen staan, waarin je aan kan geven dat hij de share van je C-200 standaard moet koppelen. Sowieso kan je niet zoeken naar NFS-shares op een netwerk en moet je die handmatig ingeven en met SMB kan het fout lopen op je gebruikersnaam en wachtwoord.

uPNP is overigens voor jouw doel niet van toepassing en aangezien SMB wel werkt in combinatie met je windows XP en Vista machines, staat je C-200 goed ingesteld. Het probleem zit hem dus zeker weten in de EVA9100, maar aangezien ik dat apparaat niet ken en er geen handleiding op internet voor lijkt te bestaan, kan je geen ander antwoord geven dan dit.
[...]

Klopt, de default gebruikersnaam + wachtwoord ingesteld, ook dit werkt niet :(
Waar? Heb je bij het aankoppelen van de share op de EVA9100 de gebruikersnaam van de de C-200 opgegeven, of heb je alleen de C-200 gereset naar de standaard gebruikersnaam en wachtwoord?
Bedankt voor je reactie, ik heb gekeken naar de topic van partfart, helaas wordt hier niet verteld of het daadwerkelijk mogelijk is. Ik ben niet lid van dat forum dus wacht even de reacties af op dit forum.
Het topic is al wat ouder en ik denk niet dat er nog een reactie komt, aangezien zijn vraag ging over of het mogelijk is voor hij een EVA9100 ging aanschaffen.
Ik zou je sowieso aanraden om je in te schrijven op dat forum. Het is namelijk niet alleen een gebruikers forum, maar ook nog eens van de fabrikant. Veel van de dingen die ik hier bijv. antwoord heb ik ook eerst daar vandaan gehaald (en met mij doen waarschijnlijk meer GoTters dat). Het is ook zeker geen blaat en schreeuw forum, maar heel correct.

Vandaag heb ik contact gehad met Informatique over mijn C-200, want ze zouden mij afgelopen vrijdag al bellen over de te verwachten reparatieduur. Mijn C-200 gaat inderdaad terug naar de importeur, wat betekent dat ik hem 3 tot 4 weken kwijt zal zijn :( Klein positief puntje, als het langer duurt, gaat Informatique kijken wat ze eventueel als alternatief kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervoort
deepbass909 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:49:
Maar je moet op je EVA9100 natuurlijk wel instellen dat hij een bepaalde netwerkshare moet koppelen
Klopt, een optie op de EVA9100 is het automatisch zoeken van alle beschikbare netwerkmappen, de C200 wordt gevonden, alleen wordt de inhoud niet gelezen. Hij geeft aan bijvoorbeeld geen video's gevonden terwijl de C200 er vol mee staat :)
Waar? Heb je bij het aankoppelen van de share op de EVA9100 de gebruikersnaam van de de C-200 opgegeven, of heb je alleen de C-200 gereset naar de standaard gebruikersnaam en wachtwoord?
Zover ik kon beoordelen kun je op de C200 geen nieuwe shares aanmaken en zul je het met de default shares moeten doen, hierbij geldt het standaard gebruikersnaam nmt en wachtwood 1234
Ik kan wel netwerkmappen van andere bronnen koppelen op de C200.
Ik zou je sowieso aanraden om je in te schrijven op dat forum.
Bedankt voor de tip dat zal ik dan zeker doen.
C200 3 tot 4 weken kwijt.
Succes daarmee, ik hoop dat je de C200 snel weer tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kort vraagje.

Sinds kort is een van mijn favoriete radioproggies een internetstation geworden.
Maar die wil ik dus afspelen met ijn C200

Dit is de URL. http://81.173.3.131:80/
Kan ik zoiets afspelen met mijn C200? Ik heb de url al ingevoerd (81.173.3.131:80) maar dan doet hij nix.
Is dit uberhaubt mogelijk. Of moeten het allemaal shoutcast en meer van dat soort stations zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:22
maartend schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:15:
Kort vraagje.

Sinds kort is een van mijn favoriete radioproggies een internetstation geworden.
Maar die wil ik dus afspelen met ijn C200

Dit is de URL. http://81.173.3.131:80/
Kan ik zoiets afspelen met mijn C200? Ik heb de url al ingevoerd (81.173.3.131:80) maar dan doet hij nix.
Is dit uberhaubt mogelijk. Of moeten het allemaal shoutcast en meer van dat soort stations zijn.
Hetgeen dat je gebruikt als url is gewoon een webpagina,ik denk dat je meer geluk zal hebben met : http://81.173.3.131/listen.pls

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
tc982 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:47:
[...]

Hetgeen dat je gebruikt als url is gewoon een webpagina,ik denk dat je meer geluk zal hebben met : http://81.173.3.131/listen.pls
Dat wilde ik net aangeven. Heb datzelfde net gedaan en het werkt.
Nu snap ik hoe dat werkt en ben ik ermee weg (er moest nog wel :80 staan)

Maar iig hartstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
hmmmz... Net wilde ik iets gaan kijken via m'n C-200, maar hij startte niet meer op.

Hij blijft op een knipperend rood/wit lampje hangen en komt niet verder. Loskoppelen van alle kabels, reset knopje, blu-ray loskoppelen, stroom tijdje er af helpt allemaal niet.

Na lang zoeken op het nmt forum kom ik er achter dat het de PSU is, als ik het C-200 moederbord op een losse atx voeding aansluit, werkt hij wel prima.

De power supply is dus defect.

Ik heb hem gekocht bij Norrod in oktober 2009. Weten jullie wat de garantie is? 1 of 2 jaar? ik kan hier nergens iets over vinden op de website van Norrod...

Heeft iemand van jullie dit probleem ook al eens ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Pusherman_ schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:12:
hmmmz... Net wilde ik iets gaan kijken via m'n C-200, maar hij startte niet meer op.

Hij blijft op een knipperend rood/wit lampje hangen en komt niet verder. Loskoppelen van alle kabels, reset knopje, blu-ray loskoppelen, stroom tijdje er af helpt allemaal niet.

Na lang zoeken op het nmt forum kom ik er achter dat het de PSU is, als ik het C-200 moederbord op een losse atx voeding aansluit, werkt hij wel prima.

Ik heb hem gekocht bij Norrod in oktober 2009. Weten jullie wat de garantie is? 1 of 2 jaar? ik kan hier nergens iets over vinden op de website van Norrod...

Gewoon morgen norrod bellen lijkt mij het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt standaard 2 jaar garantie op je aangekochte apparaat. Ik geloof dat dit zelfs Europees geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

mvandervoort schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:22:
[...]

Klopt, een optie op de EVA9100 is het automatisch zoeken van alle beschikbare netwerkmappen, de C200 wordt gevonden, alleen wordt de inhoud niet gelezen. Hij geeft aan bijvoorbeeld geen video's gevonden terwijl de C200 er vol mee staat :)
Met welk protocol zoekt je EVA9100? Ik weet dat uPNP/dLNA niet goed werkt op de C-200. Als ik dat probeer, dan crasht(e) bij mij de uPNP/dLNA-server op de C-200. Omdat je hebt over het vinden van media, vermoed ik dat de EVA9100 hiervoor uPNP/dLNA wil gebruiken.
[...]

Zover ik kon beoordelen kun je op de C200 geen nieuwe shares aanmaken en zul je het met de default shares moeten doen, hierbij geldt het standaar gebruikersnaam nmt en wachtwood 1234
Ik kan wel netwerkmappen van andere bronnen koppelen op de C200.
Je C-200 heeft maar 1 share, namelijk /media. Meer heb je ook niet nodig, want dit is namelijk je harde schijf. Om gebruik te kunnen maken van deze share via SMB (windows netwerk share), moet je een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven op de client. Doe of kan je dat niet, dan krijg je geen toegang.

Ik heb een tipje gevonden in het EVA9100 topic, over hoe je een NFS-share koppelt op de EVA9100:
Main Menu ->
More ->
Supervisor functions ->
Advanced settings ->
Servers and shared folders ->
Add network share ->

Type: NFS
Server or IP: xxx.xxx.xxx.xxx (IP adres van je NAS)
Shared folder: xxxxx (hoofdletter gevoelig!!!)

Daarbij heb je in ieder geval geen last gebruikersnamen en wachtwoorden en heeft de EVA9100 alleen een geldig ip-adres nodig.
[...]

Bedankt voor de tip dat zal ik dan zeker doen.

[...]

Succes daarmee, ik hoop dat je de C200 snel weer tot je beschikking hebt.
Bij het zoeken op google kwam ik al wel veel berichten tegen van mensen die ook problemen hebben met het koppelen van een share op de EVA9100. Ook in de bug-change van de laatste firmware komt dat wel erg vaak terug, dus het lijkt erop dat dit wel één van de zwakke punten is op de EVA9100.
Het zou gewoon moeten werken namelijk. Je C-200 gedraagt zich op het netwerk als niets meer dan een NAS, iets wat hij ook uitstekend doet bij mij (beter dan mijn Netgear FreeNAS, die daar nota bene speciaal voor bedoeld is). Het enige wat op de C-200 ontbreekt, is een goede webinterface voor configureren en de mogelijkheid om gebruikersaccounts aan te maken.

Dit is inderdaad ook een bekende klacht. Op het nmt-forum zijn er wel topics over te vinden.
Standaard heeft de C-200 2 jaar garantie vanuit Syabas, dus met een aankoop in oktober 2009 zit je nog vol in de garantie.
Maar dat wordt dus wel inleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Laatst online: 07-07-2023
hallo mensen..
ik heb een vraagje ik heb al een tijdje een pch-c200 nu heb ik een hdd dock van freecom en aangesloten op de pch
ik kan hem via netwerk wel benaderen en zien wat er op staat maar als ik wat wil aanpassen bv een bestand weghalen of erbij zetten kan dat niet omdat ik niet gemachtigd ben zelfs met filezilla werkt het niet...
heb al wat rondgekeken hier in dit forum maar kan zo gauw niks vinden...
mss iemand een idee of zie ik iets simpels over het hoofd????
alvast bedankt
michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Heeft er iemand nog de gratis beta 8 versie van Yanfoe liggen. Hij is van de site afgehaald maar wil hem toch nog even hebben voor een kennis. Heb zelf de betaalde.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
deepbass909 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:19:

Dit is inderdaad ook een bekende klacht. Op het nmt-forum zijn er wel topics over te vinden.
Standaard heeft de C-200 2 jaar garantie vanuit Syabas, dus met een aankoop in oktober 2009 zit je nog vol in de garantie.
Maar dat wordt dus wel inleveren...
Ik heb ook naar vergelijkbare klachten gezocht en het is de interne voeding van het apparaat.

Contact gehad met norrod en dat wordt opsturen naar hen en zij sturen de voeding naar pch ter reparatie... Dat gaat waarschijnlijk enkele weken duren :'(

waarom zijn die voedingen niet gewoon los te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

boss1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:20:
hallo mensen..
ik heb een vraagje ik heb al een tijdje een pch-c200 nu heb ik een hdd dock van freecom en aangesloten op de pch
ik kan hem via netwerk wel benaderen en zien wat er op staat maar als ik wat wil aanpassen bv een bestand weghalen of erbij zetten kan dat niet omdat ik niet gemachtigd ben zelfs met filezilla werkt het niet...
heb al wat rondgekeken hier in dit forum maar kan zo gauw niks vinden...
mss iemand een idee of zie ik iets simpels over het hoofd????
alvast bedankt
michael
Ik snap eigenlijk helemaal niks van je verhaal... Gebruik de volgende keer graag wat leestekens waar ze voor bedoeld zijn...

Je hebt een C-200 en een Freecom externe harddisk? Hoe zitten deze op elkaar aangesloten? Via USB of het netwerk? En welke harddisk is dit precies?
De bestanden op de Freecom, hoe heb je die erop gezet? En met welk bestandsysteem is hij geformateerd (NTFS, ext3)?

Er zijn namelijk zoveel dingen die het kunnen zijn, de meesten simpel. Maar zonder meer info kan ik wel wat gaan roepen, maar de kans dat het voor jouw situatie de oplossing is, is dan vrij klein.
Pusherman_ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:36:
[...]

Ik heb ook naar vergelijkbare klachten gezocht en het is de interne voeding van het apparaat.

Contact gehad met norrod en dat wordt opsturen naar hen en zij sturen de voeding naar pch ter reparatie... Dat gaat waarschijnlijk enkele weken duren :'(

waarom zijn die voedingen niet gewoon los te krijgen :(
Als Norrod dezelfde termijnen aanhoudt voor Popcorn Hour als Informatique (waarschijnlijk wel), moet je rekenen op 3 tot 4 weken... Ik weet niet waar ze die dingen heen sturen, maar ik vind het wel vrij lang...
Op het NMT forum lees ik ook regelmatig berichten dat ze contact hebben gehad hierover met de tech-support van Syabas zelf, en deze kostenloos een vervangende PSU op hebben gestuurd. Dat is natuurlijk de snelste optie. Over de mobo's lees ik hetzelfde, maar ik vond zelf het risico van een los mobo per post versturen iets te groot. Ik had daarnaast ook geen zin dat ding helemaal uit te moeten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
[quote]deepbass909 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:02:
[...]

Ik snap eigenlijk helemaal niks van je verhaal... Gebruik de volgende keer graag wat leestekens waar ze voor bedoeld zijn...

Je hebt een C-200 en een Freecom externe harddisk? Hoe zitten deze op elkaar aangesloten? Via USB of het netwerk? En welke harddisk is dit precies?
De bestanden op de Freecom, hoe heb je die erop gezet? En met welk bestandsysteem is hij geformateerd (NTFS, ext3)?

Er zijn namelijk zoveel dingen die het kunnen zijn, de meesten simpel. Maar zonder meer info kan ik wel wat gaan roepen, maar de kans dat het voor jouw situatie de oplossing is, is dan vrij klein.

beste deepbass909
sorry voor de in jou ogen onduidelijke info....
hier wat verdere info..
ik heb dus een freecom docking station daar kan je dus gewoon een hdd in steken (het werkt net als een xterne hdd maar dan zonder de behuizing er omheen).
deze zit met usb op de pch-c200.
de hdd is als ext3 en de c200 ziet deze ook gewoon en speelt alles af.
maar nu een probleempje,ik wil niet altijd de hdd dock los halen en aan mijn pc hangen.
als ik via de pc (netwerk) de c200 benader kan ik alles zien zowel de interne hdd die in de c200 zit en de usb hdd(freecom dock).
ik kan van en naar de interne hdd die in de c200 alles doen maar die usb hdd kan ik alleen maar uitlezen, als ik wat wil verwijderen of toevoegen zegt hij dat ik niet gemachtigd ben en kan ik dus niks meer doen...
zelfs niet met file zilla...
dus dit is eigenlijk mijn probleem (ik had idd dit er gelijk bij moeten zetten sorry was mijn fout..)
ik hoop dat je hier iets meer mee kan...
grt m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ok, hier kan ik meer mee (je schrijfstijl is trouwens nog steeds erg lastig, maar goed).

Je loopt tegen de bestandsrechten van ext3 aan, waardoor je niks mag. Waarschijnlijk heb je met een windows pc, met daarop een driver voor het ext3 bestandsysteem, de bestanden erop gezet (klopt dit?). In ext3 krijgen deze bestanden vervolgens standaard de actieve gebruiker en zijn hoofdgroep als eigenaar. Andere gebruikers mogen de bestanden alleen lezen, en dus niet wijzigen of verwijderen.

Nu is de gebruiker waarmee je de bestanden op de schijf hebt gezet niet dezelfde als gebruiker die de C-200 gebruikt. De bestandsrechten verdienden het dus dat de C-200-gebruiker (namelijk nmt) iets anders met de bestanden mag doen dan afspelen.

Je kan 2 dingen doen om dit aan te passen.
De eerste is de schijf aan je windows-pc hangen en vanuit Windows de rechten goed zetten. Dit lijkt mij de makkelijkste manier, maar ik heb 0,0 ervaring met ext3 onder windows, dus iemand anders mag je vertellen hoe dat moet (staat waarschijnlijk ook wel op het nmt-forum).
De andere manier (die ik gebruik, maar extra software vereist én gevaarlijker is voor een onervaren gebruiker) is via telnet inloggen als root-gebruiker op de C-200 en dan via de C-200 zelf de rechten goed te zetten. Dit is gevaarlijker, omdat je maar 1 kleine type-fout hoeft te maken en je sloopt ook het besturingssysteem van de C-200.

Gezien je vraag en antwoord op mijn vraag, verwacht ik niet dat je genoeg ervaring met Linux hebt om dat laatste veilig uit te voeren, en raad ik je het ook af. Als ik er een score aan zou moeten geven van 1=makkelijk/risicoloos, 5=complex/hoog risico, dan scoort dit bij mij een 4 vanwege het hoge risico op (onherstelbare) schade. Sterker nog, ik doe het zelf ook liever niet en hang de harde schijf voor dit soort klusjes vaak even in m'n gewone pc (die Linux draait) om het aan te passen.

Iemand anders mag graag even uitleggen hoe je dit vanuit Windows goed zet (ik weet dat simpelweg gewoon niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-07 09:18
Hebben meer mensen last van iso dvd's die niet verder komen als het menu? Heb nu al 2 keer gehad dat ik iets probeer te starten en dan gebeurt er niets. Terwijl de extra's en trailers wel toegankelijik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
hey deepbass

bedankt voor je antwoord het is nu een stuk duidelijker.
ik heb idd eerst de schijf geformateert met een linux cd ben ff de naam kwijt en heb voor onder windows het progje
ext2 volume manager om de schijf zichtbaar te maken ivm linux.
maar ik las ergens op het forum dat de c-200 nu ook met ntfs overweg kan dan zou het gewoon een kwestie zijn van een nieuwe schijf erin en ntsf formateren en dan zou het wel moeten werken denk ik.....
en idd ik heb van linux helemaal geen kennis dus dat ga ik ook niet riskeren om wat te gaan aanpassen.
voorkomen is beter dan genezen..... ;)
alvast hartelijk bedankt voor de info
grt m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@boss1
Als je de mogelijkheid nog hebt om de schijf als NTFS te formateren, is dat voor jou waarschijnlijk het makkelijkst. Hoe goed ext3 ook is (in mijn ogen een stuk beter dan NTFS), in combinatie met Windows is het eigenlijk net zo'n ongelukkige combinatie als NTFS is met Linux.
Omdat de C-200 prima met NTFS overweg kan, kan je dat het beste doen.

@michael86
Ik had problemen met DVD-iso's t/m de 1 na laatste firmware (wouden helemaal niet starten). Met de laatste had ik er eigenlijk geen problemen meer mee. Dus nee, jouw probleem ken ik eigenlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

boss1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:28:
[quote]deepbass909 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:02:
[...]

beste deepbass909
sorry voor de in jou ogen onduidelijke info....
hier wat verdere info..
ik heb dus een freecom docking station daar kan je dus gewoon een hdd in steken (het werkt net als een xterne hdd maar dan zonder de behuizing er omheen).
deze zit met usb op de pch-c200.
de hdd is als ext3 en de c200 ziet deze ook gewoon en speelt alles af.
maar nu een probleempje,ik wil niet altijd de hdd dock los halen en aan mijn pc hangen.
als ik via de pc (netwerk) de c200 benader kan ik alles zien zowel de interne hdd die in de c200 zit en de usb hdd(freecom dock).
ik kan van en naar de interne hdd die in de c200 alles doen maar die usb hdd kan ik alleen maar uitlezen, als ik wat wil verwijderen of toevoegen zegt hij dat ik niet gemachtigd ben en kan ik dus niks meer doen...
zelfs niet met file zilla...
dus dit is eigenlijk mijn probleem (ik had idd dit er gelijk bij moeten zetten sorry was mijn fout..)
ik hoop dat je hier iets meer mee kan...
grt m
Dus als ik het goed begrijp heb je een freecom dock aan je pch hangen. Waarin je een losse hdd kan steken? Dat is makkelijk om te swappen, dat snap ik. MAAR. De pch heeft dat toch er standaard al inzitten? Achter het klepje kan je gewoon je HDD swappen. Want wat heb je aan die freecom dock als je hem liever niet los haalt van je pch om aan je pc te hangen :S

Misschien denk ik altijd te simpel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
ja dat kan ook idd maar ik heb de nmt apss ook op de interne hdd staan.
ik denk dat ik het eens ga proberen met een usb stick intern met daarop de nmt apps.
het enige waar je dan mee zit is dat als je de interne hdd gaat gebruiken je moet gaan kijken welke hdd's met de c-200 overweg kunnen(of is dit alweer verbeterd?)
en met een hd dock heb je daar geen last van....
ik vond het alleen raar dat ik niks kon aanpassen op de externe hdd,maar dat bleek dus aan iets anders te liggen wat onze mede tweaker deepbass mooi heeft uitgelegt voor me wat een hoop duidelijk gemaakt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Op zich werken de meeste sATA-schijven wel in de C-200. Er zijn een paar schijven waar je misschien iets meer moeite voor moet doen (bijv. de nieuwste generatie Western Digital Green schijven met typenummer WDxxEARS en Samsung F4 schijven. Maar hoe deze gebruikt moeten worden, staat op het nmt-forum en de wiki van Popcorn Hour.
Verder geven alleen de kleine 3,5" schijven (<250GB) problemen, maar die zijn ook zo klein dat het onzin is deze te gebruiken. En schijven groter dan 2TB kan je nog beter even laten voor wat ze zijn. Met de huidige software kan de C-200 maximaal 2 TB gebruiken als deze schijf ook voor de nmt-apps gebruikt worden. Is het voor pure opslag (nmt-apps op een andere harddisk of USB-stick), dan kan de schijf wel volledig gebruikt worden, maar moet hij vooraf NTFS-geformateert worden.

Zodra ik mijn C-200 weer terug heb, ga ik weer testen met een USB-stick voor de NMT-apps. Als dat werkt, ben ik tenminste vrij om de harddisk te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik nu een domme vraag ga stellen, maar maakt het uit of ik de C-200 aan een CAT5e of een CAT6 UTP kabel hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nee, de bekabeling maakt niet uit.
Maar mocht je er een GigaBit switch achter hebben hangen dan zou ik hem in het netwerk menu wel op 10/100 vast zetten. De C-200/A-200 kunnen niet zo goed overweg met Gigabit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 06:41:
Nee, de bekabeling maakt niet uit.
Maar mocht je er een GigaBit switch achter hebben hangen dan zou ik hem in het netwerk menu wel op 10/100 vast zetten. De C-200/A-200 kunnen niet zo goed overweg met Gigabit namelijk.
Ik heb idd een gigabit router achter hangen. (DLink DIR-855). Bedankt voor je reactie.

Dat het op 10/110 beter draait was ik vandaag achter gekomen. Ik heb een paar BluRays overgezet naar de PCH en op auto kwam het netwerk rond de 7 MB/s, met de 10/100 settings zat ik op 10,1 MB/s. Dus wel een verschil.

Zal dit de max via het netwerk zijn of zal het nog wat sneller kunnen?

Edit: Ik heb inmiddels voor elkaar dat via FTP rond de 20MB/s bestanden overgezet worden. Volgens mij is dit nog niet zo slecht?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Bedoel je MB (MegaBytes) of Mb (Megabit) per seconde?

Met 100MBit haal je namelijk maximaal 10-12MegaBytes per seconde. Dus die 2Mb is wat aan de lage kant.

Hier haalde ik tegen de 7/8MB (70/80Mb) per seconde. Welke FTP software gebruik je?
Ik haal een iets hogere snelheid met CuteFTP dan met FileZilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

± 17-20MB/s over het netwerk. Gebruik FlashFXP

CuteFTP Pro: 226 3.419 seconds (measured here), 19.96 Mbytes per second
FlashFXP: Getransfereerd 8 Bestanden (3,30 GB) in 3 minuten 2 seconden (18,56 MB/s)

Als ik de popcorn hour op 10/100 zet zit ik op 85Mbit.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik snap niet dat er nog zoveel mensen aan blijven modderen met het kopiëren van bestanden naar de C200. Mensen, schaf toch een goedkoop NASje aan en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, als ik een dvd film van de interne hdd afspeel of een blue ray disk vanuit de blue ray speler krijg ik een constant schokkend beeld, de audio loopt normaal door. Ik heb de laatste firmware. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26
UltraSub schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:13:
Ik snap niet dat er nog zoveel mensen aan blijven modderen met het kopiëren van bestanden naar de C200. Mensen, schaf toch een goedkoop NASje aan en klaar...
Tsja, ik kan niet bedraad bij m'n Popcorn Hour komen... en draadloos is 1080p niet te streamen. Dus ik moet het er wel op zetten. :-) Elke situatie is anders, he.

Qua snelheid maakt me niet zoveel uit: ik download 's nachts automatisch, kopieer het er 's ochtends naar toe en bekijk het 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 17:16

Imhotep

The Dark Side

deepbass909 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Je hebt in principe geen kennis van Linux nodig als je het apparaat op de "normale" manier gebruikt. Pas als je dieper in het apparaat duikt om instellingen te veranderen, speciale software te installeren of andere "non-standaard" dingen ermee te doen, heb je enige kennis van Linux nodig. Bij normaal gebruik heb je niet meer kennis van Linux nodig dan bij bijv. een Android telefoon of gemiddelde router (die ook beiden op Linux draaien ;) ).
Voor de bediening heb je geen PC nodig, dat is immers ook het hele doel van een media-player, voor beheer is een pc wel aan te raden. Maar je praat dan vooral over zaken als kopiëren en hernoemen. De C-200 gedraagt zich op dat moment als een ordinaire NAS.
ik heb eens een tijdje rond gekeken op verschillende fora naar een player die de basic functie van de c-200 zou kunnen vervangen. Momenteel gebruik ik alles nog zoals het uit de doos is gekomen, dit omdat ik er nog geen USB of HDD in heb zitten. Ik maak hiervoor connectie met een gedeelde schijf op de file server.
Nu kwam ik op het NMT forum tegen dat er nu NMJ in de nieuwe firmware zit en volgens mij zat ik hier precies op te wachten, dus heb ik net de c-200 geupdate maar ik kan nog nergens NMJ ontdekken :?

daardoor nog eens rondgekeken en kom uit op deze app die NMJ zou kunnen vervangen http://code.google.com/p/moviejukebox/

Nu snap ik dat ik een USB of HDD nodig ben om zelf een app te kunnen installeren, maar hoe kan ik nu vanaf de C-200 naar de site zodat ik deze app kan downloaden en installeren?

PS excuus voor de vreselijke NOOB vraag :X

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Imhotep schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:46:

[...]

Nu kwam ik op het NMT forum tegen dat er nu NMJ in de nieuwe firmware zit en volgens mij zat ik hier precies op te wachten, dus heb ik net de c-200 geupdate maar ik kan nog nergens NMJ ontdekken :?
Die wordt ook niet automatisch geladen... even op de rode knop drukken als ik me niet vergis en dan heb je je jukebox.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
ChrisM schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:28:
[...]
Tsja, ik kan niet bedraad bij m'n Popcorn Hour komen... en draadloos is 1080p niet te streamen. Dus ik moet het er wel op zetten. :-) Elke situatie is anders, he.

Qua snelheid maakt me niet zoveel uit: ik download 's nachts automatisch, kopieer het er 's ochtends naar toe en bekijk het 's avonds.
Ook weer waar ja.. Inderdaad, elke situatie is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:17:
Hallo, als ik een dvd film van de interne hdd afspeel of een blue ray disk vanuit de blue ray speler krijg ik een constant schokkend beeld, de audio loopt normaal door. Ik heb de laatste firmware. Waar kan dat aan liggen?
Heeft iemand misschien een tip waar de oorzaak zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:26:
[...]

Heeft iemand misschien een tip waar de oorzaak zou kunnen liggen?
Heb je de video output wel goed staan?
Werkt streamen over het netwerk wel goed?

Ik heb ook nog niet zo lang dat ding, dat zijn eigenlijk de enige dingen die in me opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@ Rag; Probeer eens bij Audio/Video in het Setup menu de boel na te lopen en o.a. de framerate sync op PAL/NTSC/24P te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Ik heb er nu een usb in zitten en er verschijnt nu ook een optie om een aantal standaards apps te installeren. Het vreemde is dat ik hiervan niets terug kan vinden, maar dat zal wel aan mijn onkunde liggen.
Daarnaast krijg is constant een scherm dat ie de pagina niet kan weergeven en klik op return om terug te keren naar het vorige scherm. Op elk scherm of map wat ik daarna wil open geeft ie dan de zelfde foutmelding en alleen helemaal uitzetten zorgt dat deze melding verdwijnt. Dit heb ik nu sinds de laatste update.

Hoe kan ik alles resetten en opnieuw de firmware installeren?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan onder onderhoud alles terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Hier kan je de firmware downloaden voor de C-200, op een USB sticky zetten en installeren. Zelfs als je dezelfde firmware wilt flashen is dit gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:32:
Je kan onder onderhoud alles terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Hier kan je de firmware downloaden voor de C-200, op een USB sticky zetten en installeren. Zelfs als je dezelfde firmware wilt flashen is dit gewoon mogelijk.
bedankt voor de link, zat al intern te zoeken om hem te kunnen resetten 8)7

Ga dit vanavond gelijk proberen, kijken of NMJ dan ook eindelijk werkt.

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de Popcorn Hour C-200 ook overweg kan met AVCHD films met menu structuur, kan hier verder niks over vinden? Ben van plan om hem vandaag aan te schaffen, maar dit is voor mij een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 19:50
Mijn ouders hebben een C-200 en een intern schijfje. Nu hadden ze een DVD speler maar deze is stuk gegaan en willen ze een Blu-ray speler ingebouwd hebben in de C-200. Op de wiki van NMT vind ik de compatibility list maar de meeste modellen die hier aangegeven staan zijn al erg oud of zelfs discontinued. Mijn vraag is of iemand dus inderdaad achteraf een Bluray speler heeft ingebouwd die een beetje past qua looks en ook gewoon retail/copies afspeelt. Zo ja, welke was dat?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Warbringer schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:33:
Mijn ouders hebben een C-200 en een intern schijfje. Nu hadden ze een DVD speler maar deze is stuk gegaan en willen ze een Blu-ray speler ingebouwd hebben in de C-200. Op de wiki van NMT vind ik de compatibility list maar de meeste modellen die hier aangegeven staan zijn al erg oud of zelfs discontinued. Mijn vraag is of iemand dus inderdaad achteraf een Bluray speler heeft ingebouwd die een beetje past qua looks en ook gewoon retail/copies afspeelt. Zo ja, welke was dat?
Ivm mopgelijk toekomstige licenties raad ik je dat niet echt aan en voor een standalone BR speletr te gaan. Geeft veel minder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Het gehele 'Blu-Ray licentie" gebeuren is nogal opgeblazen. Op het moment dat je in je PC een Blu-Ray drive plaatst, heeft deze i.s.m. de gebruikte afspeel software een licentie van vijf jaar voor het afspelen van legitieme Blu-Ray schijfjes (en dit zelfde geld voor een Popcorn Hour C-200).

Gezien het Blu-Ray formaat continue nieuwe ontwikkelingen kent, hebben veel schijfjes -alvorens het afspelen- een firmware update nodig (aan de kant van de speler). Ofwel; al heb je een Blu-Ray speler met een oneindige licentie, zodra er geen firmware updates meer uitkomen kan je geen enkele nieuwe film meer afspelen.

Ofwel; je kan beter kijken naar hoe frequent een producent Blu-Ray firmware updates uitgeeft, daar heb je meer aan! En laat Popcorn Hour daar nou net erg goed in zijn :-). Zelf gebruik ik een LITE-ON (iHOS104.37) i.s.m. een Popcorn Hour C-200, naar uiterste tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ofwel; je kan beter kijken naar hoe frequent een producent Blu-Ray firmware updates uitgeeft, daar heb je meer aan! En laat Popcorn Hour daar nou net erg goed in zijn :-). Zelf gebruik ik een LITE-ON (iHOS104.37) i.s.m. een Popcorn Hour C-200, naar uiterste tevredenheid.
Andeer kant van het verhaal is wel dat de PCH moet wachten op updates en die voor de stand-alones gelijk aanwezig zijn. Ik kan me vaag een of andere controverse herinneren oder Avatar of die dergelijx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
maartend schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:55:
[...]

Andeer kant van het verhaal is wel dat de PCH moet wachten op updates en die voor de stand-alones gelijk aanwezig zijn. Ik kan me vaag een of andere controverse herinneren oder Avatar of die dergelijx.
Hoe kom jij erbij dat ze voor stand-alones gelijk aanwezig zijn?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
winwiz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 06:12:
[...]

Hoe kom jij erbij dat ze voor stand-alones gelijk aanwezig zijn?
Omdat de BR drives acuut ie dingen binnenhaalt en PCH nou niet echt dagelijx een update heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Ik heb sinds de laatste firmware update dat soms het geluid weg is en ik heb nu al 3 keer gehad dat bij het afpelen van een DVD via de ingebouwde drive opeens het beeld niet meer klopt.

Ik krijg dan een klein beeld (1/4e) in de linkerbovenhoek van de TV. :(

Zijn er meer mensen die dit hebben?

Het enige dat dan nog werkt is helemaal uitzetten via de knop achterop en weer opnieuw opstarten.

Met de voorlaatste firmware had ik dit nog niet gezien.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
[b][message=35393439,noline]

Ik heb dus dezelfde drive. Heb jij niet het probleem wat ik hierboven omschreef? Dat opeens je beeld klein wordt en alleen een keiharde power off helpt?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

maartend schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:55
Kopers van de Avatar Blu-Ray hadden over de gehele wereld last van het niet kunnen afspelen hiervan, met alle soorten/merken Blu-Ray spelers. Dit betekend dus ook dat de updates ook voor standalone Blu-Ray spelers niet gelijk beschikbaar zijn. Google voor de gein maar eens op "avatar samsung".
basset schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:49
Ik heb dus dezelfde drive. Heb jij niet het probleem wat ik hierboven omschreef? Dat opeens je beeld klein wordt en alleen een keiharde power off helpt?
Ik speel met enige regelmaat originele DVD's af en heb nog nooit een dergelijke storing gehad. Staan je beeld instellingen wel juist ingesteld (setup, audio/video)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
WBT schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:43:
[...]

Kopers van de Avatar Blu-Ray hadden over de gehele wereld last van het niet kunnen afspelen hiervan, met alle soorten/merken Blu-Ray spelers. Dit betekend dus ook dat de updates ook voor standalone Blu-Ray spelers niet gelijk beschikbaar zijn. Google voor de gein maar eens op "avatar samsung".

[...]

Ik speel met enige regelmaat originele DVD's af en heb nog nooit een dergelijke storing gehad. Staan je beeld instellingen wel juist ingesteld (setup, audio/video)?
Ja, want 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed. En als ik de dvd stopzet is ook mn beeld van het reguliere popcorn menu goed.

Ik denk dat er nog wel wat met de settings gespeeld zou moeten worden, omdat ik bij het afspelen van een DVD soms wel het gevoel heb dat het beeld een soort van stottert zeg maar (ik kan het niet goed uitleggen)
Het is niet frame voor frame, maar van die hele lichte haperingen. Er klopt "iets" niet zeg maar.

Zijn er "gewenste" instellingen waar je aan moet denken? Of instellingen waar je beter van af kunt blijven?
Zo kun je bijvoorbeeld color space of zoiets aanpassen, maar geen idee wat het doet.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
basset schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:54:
Zijn er "gewenste" instellingen waar je aan moet denken? Of instellingen waar je beter van af kunt blijven?
Zo kun je bijvoorbeeld color space of zoiets aanpassen, maar geen idee wat het doet.
Een regelmatige hapering tijdens het kijken van een DVD (ISO) ervaar ik ook - dit komt omdat DVDs op 25 FPS worden gestreamed, terwijl mijn C-200 op 24 Hz staat ingesteld, dus moet er worden bijgesprongen

Waarschijnlijk ervaar jij een soortgelijk probleem (FPS <> Verversingsnelheid niet gelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
Zodiac schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:28:
[...]

Een regelmatige hapering tijdens het kijken van een DVD (ISO) ervaar ik ook - dit komt omdat DVDs op 25 FPS worden gestreamed, terwijl mijn C-200 op 24 Hz staat ingesteld, dus moet er worden bijgesprongen

Waarschijnlijk ervaar jij een soortgelijk probleem (FPS <> Verversingsnelheid niet gelijk)
Dat zal het zijn idd. Nu uitzoeken of het goed ingesteld kan worden ;)

Ik vond dit hele verhaal op internet (bron: avsforum):

the player just has to follow the content fps, thats why i asked if he doesn't have frameratesync enabled NTSC/PAL/24p, you can't play 25fps content at 1080p60 smooth you will get studder because 25fps doesn't fit into 1080p60 which is for NTSC 29.94 content, same is for 24p (23,9) content, if you playback that it needs to switch to 1080p24.
24p content was long time played at 1080p60, you will get the 3:2 pulldown studder, but its better then playing that at 1080p50, i am from Europe and most of my content is Pal 25fps and 24p, i also have 29,94 fps NTSC content and never had any studder on this filetypes on the C200 and A200.

En daarna:

you have to enable framerate sync on the A or C200, then it will follow the content, so if the movie is Pal it will switch to 1080p50 as example, or if you play NTSC then it will stay at 1080p60 and if you pla BD's or mkv with 24p it will switch to 1080p24.

Vanavond maar eens kijken of ik er kaas van kan maken.

[ Voor 51% gewijzigd door basset op 20-01-2011 17:56 ]

Hop,hop,hop!

Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.